אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": "ההנפקה של תע"א תאושר בממשלה בעוד כחודשיים"

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
יש להתנגד להפרטה כחלק מהמחאה החברתית
הפרטה פרושה השמנת טייקונים על חשבון שכבת הביניים. המשמעות היא החלשות בטחונית וסיכון קיומי בטווח בינוני. הטיקונים יהו הראשונים לברוח מהארץ עם משפחתם בזמן חרום הם יכולים ויש להם אזרחויות נוספות וכסף רב בחו"ל. צריך לאחד את העם על כל שכבותיהם כנגד הטייקונים ומשפחות הרשע שהורסות את מדינת ישראל , כל האמצעים ללוחמה בטייקונים הם כשרים. כל מי שיכול צריך להתנגד לכל הפרטה ,ומי שיכול ליזום צד נגד הטייקונים מבורך .כל הסקטורים צריכים להיות מאוחדים בקרב הזה , דתיים לאומיים,חרדים,ערבים,שמאלנים,ימנים קיצוניים. כולם. האויב האמיתי זה הטיקונים ולא מדינות האזור .
gaby | 07.09.11
11.
תע"א -אין הרבה חברות כאלו בעולם ויש לשמור עליה מכל משמר
ביסודה הוקמה התע"א על מנת שנהיה עצמאיים בייצור מוצרים וחלקי חילוף לכלים שבצה"ל שלא נהיה תלויים בעת הצורך המידי לתנאים של כל מדינה אחרת כולל ארה"ב ונוכל לתת מענה מידי באספקת חלקי חילוף למטוסים ולמוצרים אחרים שבצה"ל. במלחמות הקודמות הוכח מעל לכל ספק כי תרומת התע"א למאמץ המלחמתי השתלם. כיפת ברזל הפרויקט המשותף לרפא"ל ולתע"א מוכיח זאת פעם נוספת ויש עוד פרויקטים שלא ניתן לשוחח עליהם. התע"א מחזיקה את עצמה ללא כל סיוע ממשלתי מפתחת מוצרים חדשים מתוך הרווחים וכן משלמת דוידנט לממשלה. התע"א במשברי עבודה כגון הלביא הצליחה להתרומם כפי שאף חברה בעולם לא הצליחה להתאושש אחרי מפולת כזו. אגב הטכנולוגיות של מטוס הלביא עדיין נלמדות ונדרשות המשאב האנושי בוא בעל רמה גבוהה ביותר להזכירכם אחרי סגירת הלביא כל העולם הטכנולוגי חיזר בטירוף אחר בעלי המקצוע שנאלצו לעזוב את התע"א ארסנל המוצרים של התע"א הוא רב ומגוון ומשרת את כל גופי הביטחון אתם יכולים להיכנס לאתר התע"א ולהתרשם בעצמכם מתוך המוצרים הגלויים מדובר בארגון הגדול במדינה המעסיק עשרות אלפי בתי אב כולל יצרני חוץ וספקים בארץ. עם כל התלונות כאן על הועד ברצוני להזכיר לכולם כי יש שקט תעשייתי בתע"א הדברים נסגרים בין ההנהלה לוועד בהסכמה והדברות פורה. תמיד ניתן לשפר את הניהול ואת המבנים האירגוניים ועושים זאת באופן שוטף אך לשפוך את התינוק עם המים ממצב שאין חזרה זה פשע כלפי התעשייה,העובדים והמדינה בכלל תנו לנו לשרת אותכם בנאמנות ומקצועיות.
עמי בורקאס | 14.04.11
10.
לא להפרטה
יש בעיות בתעשיה שיש לפתור והן לא כ"כ מסובכות הראשונה היא להגביל את מהלך הכהונה של חברי הועד לשתי קדנציות של 3 שנים. מעבר לזה, אין שום פרויקט שלא בוצע בגלל שהחברה היא חברה ממשלתית, אין פרויקט שלא הגיע לבצוע בגלל מימון. ביחס לבזבוז.......א. יש ב. עדיף לחלק את הכספים שנאגרים אצל מנהלים פרטיים, בין עובדים בתקופות שאין עבודה. כי בתקופות שיש עבודה התופעות הלא יצרניות כמעט ונעלמות. תעשיה אווירית יכולה לשמש דוגמא כיצד ניתן להגיע להגים ללא פערי שכר מטורפים.
עובד ותיק | 13.04.11
8.
השגי התע"א
יצירת מופת שמנהיגנו נוהגים בימים אלו להצטלם בסמוך אליה נקראת "כיפת ברזל". אותו פרוייקט שמשנה את המאזן הביטחוני מול יריבינו מצפון ומדרום, פרוייקט שנעשה בשיתוף פעולה בין רפאל לבין התע"א. הגיע הזמן שמי שצריך יבין שלא הכל כסף. יש לנו נכסים אנושיים וטכנולוגיים אדירים בחברה כמו התע"א, חלק גדול מהעשייה נעשה בצנעה ובמסירות רבה, חלק גדול נעשה שנים רבות ע"י העובדים הוותיקים שמעבירים את השרביט בבוא הזמן לעובדים הצעירים. הלוואי במדינה שלנו עוד חברות כאלה שיכולות להצעיד אותנו לעצמאות כלכלית וציונית גם יחד.
עובד בתע"א | 11.04.11
7.
הפרטת תעא מי נגד מי
תע"א השתפרה מאוד בשנים האחרונות ומתנהלת כחברה עסקית תחרותית לכל דבר, למרות המגבלות החלות עליה מכח היותה חברה ממשלתית. את זה היא עשתה ללא הפרטה, אלא בשורה של צעדים פנימיים של התיעלות, שינוי תרבות ארגונית ובעבודה מאומצת של המובילים. חלק גדול של ה"שפיץ" של מובילי החברה הם וותיקים בעלי מעורבות נפשית וציונית בחברה שאינם עובדים שם בגלל השכר. חייבים לעשות איזון בין הרצון לקבל חופש פעולה תפעולי לבין קפיטליזם דורסני ולא נאור דוגמת ארה"ב לפני המשבר. אסור להגרר למכירת כל נכסי המדינה לכל המרבה במחיר ע"מ לפרק ולמכור את החלקים הטובים תוך מכסום רווחים לטווח קצר והיתר - שיילך לעזאזל, כי זה "לא בקדנציה שלי". תעשיה אווירית היא מזמן כבר נכס למדינה ולא נטל, הן כלכלית והן בטחונית. קראו את הכתבה של סבר פלוצקר בידיעות. בקיצור, חייב להיות רגולטור חזק, שישמור על הקופה הציבורית ועל הנכסים של המדינה!! ראו הוזהרתם.
א'  | 11.04.11
3.
הפרטה=פיטורי עובדים וותיקים!!
מהכתבה עולה במפורש שהכוונה היא לפטר את העובדים הוותיקים. מה עובדים אלה יעשו כאשר יפוטרו? האם הם יקבלו פנסיה מלאה? או כמו בהרבה תחומים אחרים שבהם עשו "הפרטה", בסוף זה הסתכם בפיטורי עובדים וותיקים, קבלת חדשים עם משכורות נמוכות במקומם (ראו מטרו דן בבאר שבע כדוגמא אחת בלבד) בעלי החברה החדשים מרוויחים הון על חשבון העובדים שמקבלים שכר נמוך ביותר. בעוד שבחברות שירותים שליחת העובדים הוותיקים הביתה וקבלת חדשים אין בד"כ פגיעה בתפקוד, בחברה יצרנית הרבה ידע הולך עם העובדים הוותיקים. בנוסף יש בעיה מוסרית המתבטאת בפתגם "על תשליחני לעת זיקנה". חלק רב מהשגי החברה בעבר היו כתוצאה מעבודה קשה של העובדים הוותיקים שכרגע זורקים אותם הביתה (ולא מדברים באלו תנאים). יש כמובן תמיד מקום להתייעלות והסבה או פיטורים של עובדים מיותרים, אבל מעניין שאף לא פעם אחת מדברים על המנהלים המיותרים או המנהלים שהביאו למצב של חוסר עבודה ע"י השקעות כפולות או מיותרות אחרות וכו'.
ליאור | 11.04.11
1.
חברה כושלת
שלא יעבדו עליכם... תעשייה אווירית הייתה, עודנה ותשאר חברה כושלת בכל קנה מידה. בזבזנים לא מתים, הם משמינים על חשבונינו. חברה ביטחונית שיש להפריט ומיד, לפרק את הועד, להעיף את אוכלי החינם ולהתיעל. יש לשמור רק רת החלק הביטחוני ואת כל השאר לנקות ולעקור מהיסוד. תשאלו כל עובד בתע"א ויספרו לכם איך כולם יושבים במשרדים, בודקים את תיק המניות שלהם, נמצאים ב"ישיבות" שלאחריהן מופיעים קוי שינה... הגיע הזמן לשים לזה סוף, אך לצערי הועד הגיע עד לכנסת.
פטריוט | 11.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת