33. חוסר הגיון כדי לתת לטכנולוגיה חדשה כמו של החשמלית להטמע צריכים לתת לאזרחים כמה שיותר אופציות ולהקל עליהם את הטעינה. טעינה רק מתחנות היא שטות שיכולה להכשיל את כל הפרוייקט וחבל. הרכבים החשמלים של רנו נבנו בחוכמה כדי לאפשר טעינה במספר דרכים וחבל שרק בארץ מגבילים את האופציות האלה כי יש חשיבה מאחורי זה. קובי | 28.04.11 (ל"ת)
32. טעינה ביתית מתאימה למי שיש בבית חניה. ארץ ישראל לא מתאימה מבחינת הבניה או המנטליות. אם מישהוא לא מבין הוא צריך רק להסתובב בתל אביב ולהסתכל למעלה. פשוט תחליף את כבלי הכביסה בחוטי חשמל מאולטרים ויש לך את אחד פוטנציליים לאסונות יום יומיים. אין לי שום רצון לתת לאגסי או חבריו שליטה בפן נוסף בחיי אבל מה בדיוק ההבדל בין תחנת דלק פרטית של תשובה לחשמלית של עופר. אתם רוצים גם לרוץ עם גריקנים עם דלק מהקומה השלישית ולתדלק ברחוב? BIG | 19.04.11 (ל"ת)
29. מה שעומד לנגד עיני המדינה היא ההבנה שהיא לא צריכה עוד ועדת חקירה שהקומבינטור הישראלי יגרום לאסון וכולם ישאלו איפה מכון התקנים היה. עניין הטעינה חייב להיות מפוקח לפחות בהתחלה - אחרת האסון הראשון בדרך. קארי | 13.04.11 (ל"ת)
28. כן, שמענו עליכם.... גם חברות הסלולאר "נעלו" את המכשירים כדי שלא תוכלו לעבור מחברה לחברה. צ'יק צ'אק קם שוק שלם של חנויות סלולאר שתמורת כמה גרושים לוקחים את המכשיר לחדר האחורי ופורצים את החסימה. קצת יותר מסובך יהיה לעקוף את מנגנוני ההגנה שהאוליגארכים ידאגו שיהיו על המכונית אבל גם זה ייפרץ ותוכלו לקנות מטענים פיראטיים לבית. חבל שזה צריך להיות פיראטי ולא בטוח ומפוקח על ידי מכון התקנים אבל אם מכון התקנים מתעקש לשחק לידי האוליגארכים זה מה יש. | 13.04.11 (ל"ת)
26. איך מטעינים בחניון של בית משותף? אני מבין שניתן להטעין בבית פרטי בחנייה שלייד הבית, אבל מה עושים בבית משותף? אסף | 13.04.11 (ל"ת)
25. ל21 - מצא את ההבדלים שאתה מתדלק מרכב בנזין אתה לא צריך לחפש תחנות דלק? לוקח לך שניה וחצי למלא ולא ב-ד-י-ו-ק אותו זמן כמו רכב חשמלי? וואלה, טעינה בייתית זה רעיון טוב בתאוריה אבל אם הלכה למעשה אין הסכמה על זה שזה בטוח אתה רוצה לקחת את הסיכון בשם כל בני ביתך ובני בניינך?? שרדר | 13.04.11 (ל"ת)
24. לא יודע מה אתכם אבל אני מעדיף להיות בטוח במקום שאני מטעין מאשר שכל הבית שלי יתפוצץ בגלל הישראלי שתמיד רוצה לדפוק את המערכת ואז גם מאשים את המערכת שגרמה לו לדפוק את עצמו. אלישע | 13.04.11 (ל"ת)
23. שיטת האחים עופר כיצד מכינים שקשוקה: 1. "סוחבים" כמה ביצים ("מגייסים" בשכר נאה כמה אנשי מפתח מהמערכת / בעלי קשרים - ניר גלעד, קפלינסקי, מנכ"לית מכון התקנים לשעבר, יו"ר משק החשמל לשעבר ועוד...) 2. "מערבבים" (את הפוליטיקאים ומשרדי הממשלה) 3. "מתבלים" ביחסי ציבור (עלם החמודות, נסיך ההיי-טק - שי אגסי) 4. מגישים חם שתישרף לנו הלשון ולא נוכל לצייץ... טבח | 13.04.11 (ל"ת)
21. מי ירצה מכונית חשמלית ללא טעינה משקע ביתי הטווח של המכונית החשמלית ממילא קצר. אם לא יותר להטעין משקע ביתי לא יהייה כדאי להחזיק מכונית חשמלית. ג ם כך זמן ההטענה ארוך והחיפוש אחר עמדת טעינה כרוך בביטול זמן. הכדאיות והרווח מאחזקת המכונית החשמלית עבור הצרכן הפרטי תלויים בעיקר ביתרון של האפשרות להטעין את המכונית בבית. י | 13.04.11 (ל"ת)
20. בשום אופן לא לתת ליצור פה מונופול נוסף התירוץ של עומס על הרשת החשמלית הוא מגוחך - מבוסס על מספר מכוניות דמיוני ויש מיכשור אחר (מזגנים למשל) שגם הוא מעמיס מאוד ומופעל ברשת הביתית. האוצר רוצה לגבות מסים מחשמל ולא איכפת לו שיווצר עוד מונופול דורסני בן אובד | 13.04.11 (ל"ת)
19. כתבה חשובה חבל שאין עוד. השטח בוער תחת הרגליים וכולם שותקים עובדים על אזרחי ישראל בחסות החוק בני | 13.04.11 (ל"ת)
18. המכונית החשמלית תביא עלינו שואה אנרגטית. כבר היום חח"י במגבלת הספק שמתגלה בימי שרב קשים. מה יקרה כשאלפי מכוניות יחוברו למטענים המבוקרים של בטר פלייס בחניוני חברות ההייטק? פשוט מאד - יכבו את החשמל לשכונות מגורים שיהיו פחות רווחיות לחח"י ולאוצר ואנשים ימותו מחום. בלי תחנת כח חדשה בסדר גודל של חדרה אסור לאפשר זאת. זה שאפשרו לקדם את הרעיון המטופשהזה, זו שחיתות לשמה, שמן הסתם עוד יגיע יומה להחשף בועדת חקירה ממלכתית. ביבי עושק ישראל | 13.04.11 (ל"ת)
17. לא ייאמן, המדינה רוצה לקחת מס על חשמל כמו על הדלק. עוברים לחשמל ונקי ובכל זאת המדינה רוצה לשים גם על זה יד. מה הסיבה הפעם? גם כך החשמל עולה כסף אז למה לקחת עוד מס? קובי | 13.04.11 (ל"ת)
16. טעינה ביתית מתבצעת בלילה בטעינה איטית באין עומס על רשת החשמל במשך היום, הטעינה המהירה הורסת את המצברים, וזאת בזמן העומס של רשת הלשמל. לקוחות הליסינג יטענו מצברים ביום, בזמן שהמכוניות יחנו במגרשי חברות ההי-טק ... הלקוחות הפרטיים יטענו בטעינה ביתית בלילה ... שזאת טעינה איטית השומרת על המצברים ...טעינה בלילה מאפשרת רכישת חשמל זול בשעות השפל של רשת החשמל הסיפור הוא מיסוי .. מיסוי ... מיסוי ... | 13.04.11 (ל"ת)
15. ל14 הסבר טוב, אני רק לא בטוח לגבי שעות העומס. בשעות הערב אנו בבית ונוהגים להפעיל מזגנים, מכונות כביסה, מדיחים ומוצרי חשמל אחרים ומעמיסים את רשת החשמל. | 13.04.11 (ל"ת)
14. למספר 13: 1. מנוע של רכב רגיל מנצל רק 20% מהאנרגיה שנוצרת ע"י שריפת דלק להנעה. מנוע חשמלי מנצל כ-80% ותחנת כוח כ-56%, כלומר בלי לעשות כמעט שום דבר מדובר בפחות מחצי מהזיהום 2. החשמל בתחנות כוח מיוצר מגז טבעי או פחם, שהם הרבה פחות מזהמים מדלק של מכוניות 3. המכוניות פולטות זיהום אוויר מהאגזוז, בגובה הרחוב. משם הדרך לריאות של תושבי הסביבה קצרה מאוד. תחנות כוח פולטות את הזיהום מארובות בגובה מאות מטרים- הרבה מעל התושבים. 4. תחנות הדלק עצמן מייצרות המון זיהום, בעיקר כתוצאה מדלקים שמחלחלים לאדמה ומשם למי התהום. במקרה של תחנות כוח גם לא מדובר בדלק נוזלי וגם אם נוצר זיהום- הוא מקומי בלבד, במספר קטן של תחנות כוח לעומת מאות תחנות דלק. 5. תמיד יהיה אפשר לעבור ליצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בלי לחדש את כל צי המכוניות בארץ. המכוניות החשמליות של better place לא ישתלטו על השוק לא כי הן פחות טובות אלא כי הן כנראה יתומחרו במחיר בשביל חברות ליסינג ולא בשביל הישראלי הממוצע. ודרך אגב, דווקא פיתרון של טעינה ביתית יהיה טוב יותר מבחינת רשת החשמל. אם המכוניות יטענו בחניונים- אנשים יטעינו אותן כשהם יהיו בעבודה, כלומר בצהריים, כלומר בשעות העומס. אם יהיה אפשר לטעון את המכוניות בבית- אנשים יטעינו אותן מתי שהם בבית, כלומר מחוץ לשעות העבודה, כלומר בעיקר בערב- אחרי שעות העומס בצריכת החשמל. גם אם באמת התחזית של ה-2,000 מגוואט תתממש (סביר להניח שהגיעו לנתון הזה עפ"י הנחה שכל המכוניות בארץ יוחלפו בחשמליות ויוטענו בטעינה מהירה באותו הזמן) זה לא באמת ישנה משהו אם זה יקרה באמצע הלילה. מישהו | 12.04.11 (ל"ת)
13. לא הבנתי מה הקטע של המכונית החשמלית לא הבנתי מה היתרון של מכונית חשמלית אם צריך לשרוף פחם כדי לייצר את החשמל שייטען למכונית. אם אין קישור מחייב בין חשמל נקי (סולרי או רוח) למכונית החשמלית אז ממש לא עשינו כלום. מה שברור הוא שהמדינה מפחדת מאובדן הכנסות הרבה יותר ממה שהיא דואגת לפליטת גזים. אם האזרח לא יוכל לטעון את הרכב בחנייה הביתית במהלך הלילה, אין שום סיכוי למכוניות האלו לתפוש נתח משמעותי בשוק. בקיצור, כולם מבלבלים את המוח, מפרנסים חברי כנסת ועיתונאים והעיקר, לא מתבלבלים מהעובדות. גיל | 12.04.11 (ל"ת)
12. בשביל צריך רשת חכמה SMART GRID רשת חכמה תדע לנהל את צריכת החשמל של המכוניות החשמליות מצד אחד ומצד שני תדע לקבל את האנרגיה הצבורה במצברי המכוניות חזרה לרשת בזמן שהרכב מחובר לטעינה שעות ארוכות אורי | 12.04.11 (ל"ת)
11. כדי להפיק חשמל צריך לשרוף גז או דלק מזהם צריך לבנות תחנות כח, צריך להרחיב כבישים כל הזמן (בגלל ריבוי מכוניות) צריך לייצר עוד ועוד מוצרים נלווים כדי להטעין מכוניות עם רעש זימזומי מטופש. כמה אנרגיה וכמה חומרי גלם כדי להניע מכונית אחת... ירוק זה לא! חסכוני זה ממש לא! מדובר בהייפ עבור חובבי גאדג'טים גדולים מידיי תעברו לאופניים בעיר, ולנסיעות ארוכות קחו את האוטו (כי בסופ"ש אין תחבורה ציבורית ובכלל התחבורה הציבורית בישראל היא מתחת לכול ביקורת). זה הרבה יותר ירוק! מז"ל | 12.04.11 (ל"ת)
10. לכל המצדדים בטעינה ביתית- היום אתם חכמים לדבר באוויר אבל אחרי שאיזה "חכם" שחושב שהוא יודע הכל יתחשמל בניסיון לטעון פיראטית או איזה ילד שיגע בכבל שיורד מקומה רביעית יתחשמל, כולכם תצעקו "מחדל". במדינה כמו שלנו הטעינה המנוהלת היא הכרח! נאור | 12.04.11 (ל"ת)
9. עם כל הכבוד לתקנים ולמגבלות משק החשמל לא יהיה ניתן למנוע מאנשים לטעון את מכוניתם בביתם. אנשים יביאו את החיבורים המתאימים מחו"ל או שהם יימכרו באופן פיראטי או חוקי בארץ. בסופו של דבר על מנת שלא לשלם את המס אנשים ימצאו את הדרך. אפשר לנסות להכנס עם הראש בקיר ואפשר לתכנן לפי המציאות. תבחרו... סנופקין | 12.04.11 (ל"ת)
8. הכל סיפורי אלף לילה ולילה בעולם יש טעינה חופשית, מכל שקע ביתי. שתי הסיבות לכך שרוצים "לנטר" הן: 1. לגבות עוד ועוד מסים מהציבור! 2. לצ'פר איזה טייקון וליצור עוד מונופול דורסני בישראל! אזרח | 12.04.11 (ל"ת)
7. לא נעים להגיד אבל המדינה מסרסרת את האזרחים לידי גורמים מסחריים. לא נעים להגיד אבל המדינה מסרסרת את האזרחים לידי גורמים מסחריים. בילו | 12.04.11 (ל"ת)
6. הכל טוב ויפה אבל מי ימנע מאנשים לחבר את החשמל לרשת מכל מקום? אם יהיו הרבה מכוניות נראה לי שאף אחד. ראה את פרשת האנטי מחיקון למי שזוכר. פעם המדינה רצתה למנוע מהציבור לצפות בטלוויזית צבע - רק בשחור לבן. העילוי | 12.04.11 (ל"ת)
4. כששלום רווחי הטייקונים על כף המאזניים, פתאום מכון התקנים לא מבין מספיק בתקנים...? בריונות ההון-שלטון | 12.04.11 (ל"ת)
3. טעינה מנוהלת -שוד !! הטעינה המנוהלת החכמה ביותר כבר קיימת ונקראת תעו"ז . כל צרכן הרוצה לרכוש מכונית חשמלית יגיע למוכר הרכב עם אישור שבביתו מותקן מונה תעו"ז ומעבר לכך לא צריך לעשות שום דבר . כל אחד יעשה את החשבון לעצמו מתי להטעין - ירצה לטעון השעות העומס ישלם תעריף יקר . ירצה להיות חכם ולטעון בלילה - כמעט בחינם - יהיה הרווח כולו שלו . כל הקישקושים המכונים טעינה מנוהלת מטרתם אחת בלבד - ליצור מתווכי חשמל כדוגמת בטר פלייס שיהיו עלוקות על הציבור בדמות מכירת חשמל במחירים מופקעים וללא כל הצדקה כלכלית . הרוב הדומם - להתעורר !! עוד פעם "עובדים" עלינו !!! חיים ישראל | 12.04.11 (ל"ת)
2. בעיית קיבולת הרשת כשיהיו 2 מליון מכוניות חשמליות...מתי זה קורה?????? המחקר עליו מסתמך משרד התשתיות שהוזמן על ידי בטר פלייס ומומן על ידה ואשר ההנחות שהיו הבסיס למחקר סופקו על ידי בטר פלייס אומר שאכן יש בעיית קיבולת כשיהיו 2 מיליון מכוניות חשמליות בישראל - כן 2 מליון מכוניות זאת אומרת שכל המכוניות שנוסעות היום על כבישי ישראל יוחלפו לחשמליות, או אם תרצו במשך עשר השנים הקרובות ימכרו בישראל רק מכוניות חשמליות........ והעיקר אל תבלבלו אותנו עם העובדות רודף אמת | 12.04.11 (ל"ת)
1. מעניין, השיטה שלישית מטיבה רק עם הטייקונים והמדינה. לא אוהבים לדבר על זה שבטר פלייס נמצאת בבעלות של האחים עופר. אז הרגולטור, יהיה אשר יהיה, יצטרך להלחם גם באוליגרכים וגם בנערי האוצר. מעניין באיזו אופציה יבחר הרגולטור? ממש מסקרן אותי לדעת. זה יכול ללכת לכל כיוון... | 12.04.11 (ל"ת)
מי לא מעוניין בטעינה חשמלית חופשית?
33 תגובות לכתיבת תגובה