אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מעמד הביניים הישראלי למעשה התפזר ונעלם"

139 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

135.
איזה שטויות
הד"ר היקר ניסה לבדוק את מצבו של מעמד הביניים בישראל, וגילה שעל פי כל ההגדרות הבינ"ל המקובלות מצבו מצוין. חמוש ביצירתיות ועוז רוח, המציא הד"ר הגדרה חדשה למעמד ביניים, ועיוות את הנתונים עד שהצליח להוכיח בסופו של דבר שמעמד הביניים נעלם. ומה הוא הצליח ליצור? עדות בנתונים לכך שנוצרו בשנים האחרונות שתי קבוצות חדשות, העניים, והעשירים, שעל פי דבריו "מרוכזים סביב הכנסה של עשרת אלפים ₪ נטו לחודש". כל חברי שסיימו תארים בהנדסה מרוויחים יותר מכך. כולנו עשירים עכשיו, ולא "מעמד ביניים". נחמד לדעת. מה שהד"ר עשה זה לקחת את כל העשירונים שמוגדרים לרוב בתור מעמד ביניים, ועל ידי קסמים סטטיסטיים לא מעניינים במיוחד להגדיר אותם בתור המעמד העשיר, כאילו שזה איכשהו משנה את המציאות. וכמובן, נזכיר שכל בירוקרט תמיד ישמח להגדיל את התקציבים שהוא מקבל; כך גם מסקנות המחקר של הד"ר - להגדיל את תקציבי הביטוח הלאומי. אין ספק, נקודת מבט אובייקטיבית למדי.
אורי | 26.04.11
134.
הניתוח הגרפי לא תומך בטענה
הנתונים הגרפיים אינם תומכים בטענה. לא ברור מהוא ציר Y. אם הוא כמות האנשים הרי שיותר אנשים עברו ממעמד בינוני עברו לגבוה. תיאור ממעמד הנמוך בגרף השלישי דומה לאינטגרציה של בינוני ונמוך מגרף שניים. יתכן שהטענה נכונה, אך היא לא עולה מהניתוח הגרפי
ע.ז. | 23.04.11
133.
יוצאים מעבדות לחרות - מאבק לשינוי סדרי העדיפויות.
אנחנו סטודנטים ממכללת תל חי , קלטנו את המסר שבכתבה ומזדהים לגמרי עם החששות מהעלמות מעמד הבניים. החלטנו לעשות מעשה ולצאת למאבק על ההוווה והעתיד של החברה שלנו . זה התחיל במסע מכוניות מהצפון וצעדה בתוך תל אביב , כשהמטרה המוצהרת , היא ליצור לובי חברתי חזק שמגובה ע"י הציבור ע"מ לייצר חזית אל מול הלובי של בעלי ההון ועושי דברם הפוליטיקאים. אנו מתריעים בשער , שהמצב ילך ויחמיר ושאם נמשיך בניכור שביננו ובחוסר הסולדריות בחברה שלנו , כל אחד ימצא עצמו בשעת משבר לבד מול אטימות, חוסר אכפתיות וציניות של המערכות . אנו פונים לכל אזרח שקצה נפשו להתחבר אלינו ולחזור לערכי היסוד לשמם התכנסו כאן בארץ הזאת . המייל שלי מופיע באתר . עמנואל
עמנואל אטון | 20.04.11
132.
כנסו...
חברה, ישנה בעיה אחרת בשוק הישראלי המוחות במדינה הזאת והייזמות הגדולה שישנה בין האנשים במדינת ישראל הוא ענק לעומת הגדול של המדינה, וזאת הבעיה שלנו יכולנו להיות המעצמה הגדולה בעולם אם היו נותנים לנו שטח כמו של גרמניה או מדינות בסדר גודל אחר. ובגלל שאנחנו לא המוחות הטובים שלנו פשוט עוזבים את המדינה לטובת שכר הרבה יותר מספק וככה זה ישאר אוהב ישראל.
ארז | 20.04.11
129.
תעברו לפריפריה המרכז לעשירים בלבד
מעמד הביניים יכול לשרוד רק בפריפריה שם הנדלן זול והחיים עממיים לצערי המרכז הפך להיות לעשירים שכירות 4 אלף שקל דירה מליון ומעלה זה מתחיל להיות איזורי יוקרה לעשירים העניים מזמן עפו הועפו החוצה וגם מעמד הביניים נדחק לאט ובטוח אז רוצו לפריפריה כדי שלפחות יהיה לכם קורת גג מה גם שמעמדה של הפריפריה יעלה עקב בואם של אנשי איכות ובעלי מודעות וכוח פוליטי שיתגבר בעקבות מסה קריטית שתשנה את מעמד הפריפריה העתיד בפריפריה
רוקי | 20.04.11
127.
יש כאן עשרות אלפים בגילאי 50+ ללא פרנסה, כיצד ישרדו עד לגיל 67 ????
רבי מאד מידידנו וחברנו הם באותו מצב. במקרה הטוב האשה עובדת בשכר נמוך-הגבר לא, אף אחד לא רוצה לראת פרצוף של בן 60. בבת אחת כולם נפלו ממעמד בינוני-למעמד נמוך. ולעזאזל עם השיטה הקפיטליסית החזירית-שדורסת את אזרחיה. אני אישית אחרים את הבחירות, ובכוונתי לשכנע רבים לעשות כמוני !!!!!!!!
ידע ממקור אישי | 18.04.11
125.
למה לא? נמשיך לסבסד את אנשי הקבע הפורשים. מגיע לנו.
אני רואה מסביבי את כל פורשי הקבע. גובניקים כמעט כולם יוצאים לפנסיה בגיל 43-45 עם מענק יציאה לאזרחות + פנסיה חודשית שכולם חולמים עליה. ולפני זה שליחויות בחול ומענקים וומ ושמום. חפשו מי ישלח את הילדים לצבא. תסיקו עם זה או שהכל יגמר.
ברק | 18.04.11
124.
תיקון למחקר - המעמד הגבוה הוא העשירים באמת (20 אלף שקל בחודש זה יפה
אבל זה ממש לא הופך אותנו למעמד גבוה. בעולם המערבי, הכנסה יחסית זהה (כמובן ביחס לשכר הממוצע באותה מדינה) נותנת תחושת ביטחון כלכלי הרבה יותר גבוהה. למעשה מאז 98, הורידו מסים ישירים, אבל העלו מסים עקיפים, ההכנסה הממוצעת לא עלתה כמעט, והחיים הפכו קשים יותר. ביבי עובד על כולם בעיניים (חוץ מאשר על החברים שלו)
עובד הייטק | 18.04.11
123.
דוגמא קלאסית לפירוש סטטיסטי לפי רצון החוקר.
כל מה שהמסרים הללו מראים שיש באופן מובחן שתי קבוצות הכנסה במדינה. לקחת את זה לכיוון של מעמד ביניים נעלם זה לא מחקר אלא פירוש. ללא מספר האנשים בכל קבוצה ונתונים אחרים כגון איזה אוכלוסיה נמצאת בתחום התחתון לדוגמא. אין ״למחקר״ שום משמעות. אולי מה שקרה זה שמספר האנשים עם משכורת נמוכה נשאר זהה לעבר ואילו מספר אנשים גבוה משכורתם עלתה ? אולי הפוך והמשכורות הגבוהות בעצם נעלמו בגלל המיסים והמיתון ?  לא לכל שטות שמישהוא מפרסם יש להתיחס. אני ועוד מיליון איש יכולים לפרש את אותם המספרים בצורה שונה לגמרי. מספיק עם אווירת הכל לא שווה במדינה.
פה | 18.04.11
117.
ישראל = עולם שלישי
בארה"ב אני וזוגתי [מנהל משאבי אנוש ומזכירה] הרווחנו את לחמנו, חיינו בבית עם 2 קומות, 2 רכבים דיי חדשים בחניה ונסיעה לחופשה פעם בשנה. -בישראל מאז שהגענו, עדיין עובדים - ועובדים הרבה יותר שעות וימים...גם שישי וגם ראשון.. ובקושי שוכרים דירה, על רכב כבר וויתרנו כי כול רכב ישן עולה המון והדלק...והביטוח...בחופשה בחו"ל לא היינו כבר זמן רב...בקושי מצליחים להרשות לעצמנו חופשה פה בארץ... הבעיה בישראל לדעתי: המון שעות עבודה - משכורות נמוכות - יוקר מחיה גבוהה ביותר - מס גבוה. אם יורידו קצת שעות עבודה, יעלו את המשכורות - יוזילו את הסחורות ואת המס...אולי יהיה אפשרי לחיות פה ברווחה ובאושר. כיום אנו מתכננים איך לחזור לארה"ב...לצערי.
יונתן | 18.04.11
116.
אני יודע מתי הכל יתפוצץ
הכל יתפוצץ לנו בפרצוף כאשר יהיה פה שלום אמיתי וכל הבעיות החברתיות יצוצו לכן אולי תבינו סוף סןף מדוע אין שלום כי כל הפולטקאים שלנו גם מימין ום משמאל לא רוצים שלום כי אז יצטרכו לתת פתרונות ולא להסתיר אותם תחת השטיח של הבטחון מתי פרצו אצלנו בעיות חברתיות מהומות ואדי סליב אחרי השקט שאחרי מבצע סיני הפנתרים השחורים בסוף שנות השבעים שהיה"שקט " אחרי שמלחמת ההתשה נגמרה מתי החיכוד כמעט נמחק בבחירות ב2003 שנגמרה האינתפדה השניה כלומר כאשר בעיות הבטחון זזו הצידה כל הביוב החחברתי צץ ומזה כול ה120 של היום ושל ההעברהפשוט מפחדים מזה לכן לא רוצים שום פתון מדיני אם הפלסטינים
שלמה | 18.04.11
113.
איך המחקר מסביר את אלפי רכבי כבישטח ב300K
כמעט לא רואים על הכבישים באזור המרכז רכבים בני יותר מ 10 שנים כל קקר נוסע פעמיים בשנה לחו"ל לסקי אנשים נכנסים לשופרסל ומפוצצים 1000 ש"ח + בכל קנייה כל פרחה הולכת לטיפולי הסרת שיער והגדלת ציצי בעשרות אלפי ש"ח מאיפה הכסף ? ? ? ? ?
אבישי | 18.04.11
109.
למרווחים 20 אלף נטו
תפסיקו ליילל, אנחנו משפחה עם שני ילדים, מרוויחים באיזור ה-20 אלף נטו לחודש ומסתדרים מצויין. אני סיימתי את המשכנתא שלי כי לא השתוללתי וקפצתי מעל הפופיק. אנחנו מצליחים בקלות לנסוע לחול וגם לחופשות בארץ. דרכ אגב - שנאמר 10 אלף ליחיד הכוונה ליחיד אני חושב - כלומר משפחה עם 3 ילדים כדי להיחשב מעמד גבוה צריכה להרוויח 50 אלף נטו (שזה ללא ספק מעמד גבוה). בכל מקרה - כל המאמר הזה הוא קצת בדיחה. קביעת המעמדות היא בעיקר על "תחושות" הרי לא יתכן שבתוך שנה "נעלם" מעמד מבחינה כלכלית. בקיצור מחקר קצת מגוחך.
בכיינים | 18.04.11
108.
גדול!אני שייך למעמד הגבוה!
קמתי בבוקר, פתחתי כלכליסט ואז לקחתי את תלוש המשכורת שלי וזה פשוט עשה לי היום. התברר לי שאני שייך למעמד הגבוה. כיאה לבן המעמד הגבוה נכנסתי לאוטו ליסינג שלי ונסעתי לעבוד בערב חג החירות. היום, אמרתי לפקידת הקבלה, אני לא מחתים כרטיס משום שהפכתי לבן אצולה. במהלך היום שוחחתי עם עמיתיי באירלנד ובשוייץ, אבל היום סוף סוף הרגשתי טוב בשיחה כי אני בן המעמד הגבוה בעוד הם סתם מתכנתים מפשוטי העם שאומנם מרוויחים יותר ממני וגם עובדים שעה ביום פחות ממני אבל כשאתה בן למעמד הגבוה אתה לא נתפס לזוטות שכאלה. בהמשך היום קיבלתי טלפון מבעל הדירה שלי שנוכח לדעת שקפצתי מעמד ולכן הוא הקפיץ את שכה"ד שלי ב400 שקל נוספים לחודש. גם העירייה נזכרה שכבן למעמד הגבוה עליי לשלם יותר ארנונה כי הגינון. כמו שהיום הזה נראה, כנראה שבסופו תבצבץ מתיבת הדואר מעטפה חומה (סתם זו כבר מזמן מעטפה לבנה). ולסיכום אומר זאת כך. העובדה שישנו דוקטור שמציג נתון שאדם שהולך הביתה בסוף החודש עם 12 אלף שקל שייך למעמד העליון, מראה שאפילו לאקדמיה יכולים להסתנן לפעמים מטומטמים.
יואב | 18.04.11
107.
כרגע סטודנט ובונה לעצמי את ההזדמנות לעבור לחו"ל
בהזדמנות הראשונה האמיתית שתהיה לי, אני אורז ועף למקום שפוי בחו"ל.. המדינה יודעת לדפוק את האזרח הקטן כמו שצריך, צבא 3 שנים עם משכורת שמספיקה לקנות במבה..דואגת שיהיה לך מינוס בבנק בתחילת החיים האזרחיים.. בלימודים האקדמיים אתה לא מקבל אף תמיכה, הההיפך אתה צריך לשלם ביטוח לאומי אם אתה לא עובד, כי החרדי שמגרבץ בישיבה צריך לאכול סעודה שלישית.. שלא לדבר על שכ"ד שחונק אותך לגמרי מדינה שלעשירים בה יש מספיק כוח כדי לדחוק את האחרים הצידה ולשחד חרדים... אני מקוה שהבית בושת הזה יסתיים מבחינתי עוד שנה שנתיים אני אמסור ד"ש מחו"ל..
סטודנט | 18.04.11
106.
ומי מסבסד את אלו ערים עד שעות הבוקר במועודני לילה בתא??
פשוט לא יאמן עד כמה שתל אביב היא בועה אמצע שבוע יום רגיל ששעה 5:00 בוקר אתם נכנסים למועדון והוא עמוס בקהל זה אינו מקרה חד פעמי אלא דבר מתרחש מידי יום ביומו ולא בחגים אני תוהה מימסבסד את התל אביבים האם הם עד כדאי כך חיים בבועה ??? המאמר נשמע הגיוני אך התגובות גם הרבה תקציבים הולכים לנכים מישהו הזכיר אבא שלי הוא נכה צהל נפצע במלחמה כשהגן על ארצו ארצנו אז המדינה לא צריכה לדאוג לו??. אלא להשליך אותו לאפתות יש תגובות טיפה מ רושעות כאן למעלה מה שכן מי שבאמת רוצה לעבוד יעבוד וצריך להעיף באופן חד משמעי את הסודנים התאילנדים וכולם כדאי לתת לישראלים הזדמנות אין מה לעשות..
ליאת | 18.04.11
105.
כל עוד נשארו לכם כמה פרוטות
תממשו את הנכסים (בדר"כ דירה אחת) תחזירו את המשכנתא , תארזו הכל וקדימה לנתב"ג... כל דקה נוספת פה מקרבת אותנו אל הקץ, נצא מפה נפסיק לשלם מיסים נמצא מדינה שמעריכה את אזרחיה ומאפשרת להם להנות מהחיים ולא להתענות מהחיים בעבור תחזוקת שלטון וכד'.
טל | 18.04.11
104.
בפיתרון הוא לפרק את ת"א להוציא משם את הריכוזיות ולפזר
להעביר את הבנקים הגדולים למקומות אחרים כמו דימונה עפולה וכו'.. את הבורסה לירוחם את חברות הביטוח לביקעת הירדן צפת וכו'... כך מחירי הדיור ירדו הפקקים לת"א יעלמו והחלום לדירהלא עם מליון שכנים יחזור ולא הגטו של גוש דן.
 | 18.04.11
99.
ומה קורה למי שמשבר פוקד אותו?אין פתרונות ...
כתבה מעניינת מאוד, אבל קחו מצב היפותטי שבו אדם סביב שנות ה-40 נפגע ,ולא בעבודה או תאונת דרכים ,אלה סתם בבית ולא מוכר ע"י גוף מסוים אלה ע"י הביטוח הלאומי במסגרת נכות כללית בלבד. וכתוצאה מהפגיעה הזאת יצא לחלוטין ממעגל העבודה למשך חמש שנים. אני לא מדבר על ההידרדרות הכלכלית בלבד ,אלה גם על אי היכולת להשתלב מחדש במסגרת של עבודה ,הוא עבד כל חייו והיה במעמד הביניים ,וחי מהשכר שהרוויח ללא חובות .גורלו נחרץ סופית ובידיו 2 אפשרויות או להתאבד וכך שאריו יוכלו לחיות ולעמוד בנטל המשכנתא ,או שיגנוב או יעשה צעדים נואשים אחרים שכן למצב כזה אין תקנה .ופה בדיוק במקום הזה מישהו צריך לתת את הדעת מה עושים, ישנם עשרות רבות אם לא מאות של מיקרים כאלה שנמצאים מבחינת הממשל בשוליים, אבל הם ממוקמים בדיוק במרכז השכבה שלה הכתבה מתייחסת כמעמד הנמוך .אלה הם אותם אנשים שלא יכולים אפילו אם הם ישתדלו מאוד לשפר את מצבם ומבחינתם המאבק הוא אבוד מראש מישהו פעם חשב עלים או כיוון לשם רק מעשה רדיקלי של אחד/ת מהם יגרום להם להגיע לתודעה של המערכות שאמורות לטפל ולהציל אותם ממצבם זה .
ריבונו | 18.04.11
95.
תעברו לפריפריה המרכז לעשירים בלבד
מעמד הביניים יכול לשרוד רק בפריפריה שם הנדלן זול והחיים עממיים לצערי המרכז הפך להיות לעשירים שכירות 4 אלף שקל דירה מליון ומעלה זה מתחיל להיות איזורי יוקרה לעשירים העניים מזמן עפו הועפו החוצה וגם מעמד הביניים נדחק לאט ובטוח אז רוצו לפריפריה כדי שלפחות יהיה לכם קורת גג מה גם שמעמדה של הפריפריה יעלה עקב בואם של אנשי איכות ובעלי מודעות וכוח פוליטי שיתגבר בעקבות מסה קריטית שתשנה את מעמד הפריפריה העתיד בפריפריה
שימי | 18.04.11
93.
להקים וועדת חקירה בינלאומית בלתי תלויה שתחקור את התהליכים בהם...........
התהליכים בהם "נמכרו" ומסרו נכסי המדינה והעם לכל מיני מקורבים. שיחקרו איך במדינה למודת קרבות ואסונות השתלטה קבוצה של אנשים על אוצרות הטבע של המדינה. שיחקרו איך קרה שבכל מדינות המערב לא היתה התעשרות כה אדירה של קבוצות אנשים ומקורביהם, ביחס לגודל האוכלוסיה. שיחקרו איך נוצרה כאן אוליגרכיה שמנהלת את המדינה לפי שיקוליה ומיטיבה עם מקורביה. שיחקרו איך קרה שהרוב הגדול והדומם של העם הפך לעבדים/ בשר תותחים.
איתן | 18.04.11
90.
כמה שאתה צודק ומפוקח - מעבר לכל זה יש בריחת מוחות וירידה מהארץ
כתוצאה מכל המידע הזה אינני יודע מדוע לא נגע דר' גוטליב בנושא הירידה מהארץ בחיפוש אחר רמה ואיכות חיים טובים ושיוויוניים יותר מושחתי השלטון לא רוצים לראות את התמונה האמיתית וטומנים את הראש החול כי הם יודעים שאין מחר יותר בבחירות הקרובות ובאיזה שלב הם יצטרכו את מושחתי ההון על מנת להתפרנס ללא מאמצץ כמו שאמרו חכמינו - ישראבלוף היום אתה מקבל ממני מחר אתה נותן לי מחקר אמיתי וכואב אבל נכון מאוד לצערי יש גם את הגישה הבעייתית של גיל שאמנם לא אומרים לך שאתה "זקן" אבך לא מקבלים אותך לעבודה בגלל הגיל ובפנים אומרים - כישורי ייתר או תירוץ אחר כנראה שמה שעובר במדינות ערב יגיע גם לפה בקרוב מושחתים נמאסתם
hawk | 18.04.11
88.
אולי אני מפספס משהו
אבל אם הגובה של העקומות השונות באותו גרף מייצג הבדלים בגדול האוכלוסיה שמרוויחה סכום מסוים, הרי שמהתבוננות בלבד אפשר לראות ראשית שהמעמד הבינוני-נמוך מתאחד עם מעמד הביניים ואח"כ מעמד הביניים מצטרף למעמד הגבוה! כמות האנשים שמרוויחים 10,000 ש"ח בחודש די זהה לאלה שמרוויחים 4000, בעוד שב-1997 רוב האוכלוסיה הייתה במעמד הנמוך או בינוני נמוך. אבל כמובן, 10,000 ש"ח בחודש לא נחשבים כיום להכנסה של מעמד גבוה. למעשה זהו מעמד הביניים האבוד, שרק גדל, התחזק והתעשר בשנים האחרונות, למרות כל הקינות והרטינות.
חירותניק ליברלי | 18.04.11
81.
מעמד הביניים
אין סיכוי שהציבור יפגין כמו בארצות ערב . במדיניות מתוחכמת דואגים לכך שכל הציבור יהיה עסוק בהשרדות - וכמו אסיר - נותנים לו את המינימום למחיה . כולנו עסוקים כל הזמן בקיום היום יומי ולהביא פרנסה הביתה - כך הם שומרים את הציבור עסוק רק באוכל של מחר - איך ימצא את האנרגיה להפגנות ???!!! .
דורון  | 18.04.11
78.
לא המספר בסוף החודש קובע את המעמד
הבעיה בארץ היא שאנו חושבים שגובה השכר החודשי קובע את רמת החיים אנו רוצים אמריקה וחושבים כמו רוסיה מה שחשוב זה מה היכולת הכלכלית של הפרט ומה האפשרויות לעושר כלכלי בעתיד לדוגמה אדם בן 38 בעל שלוש דירות בתל אביב שמשתכר 5000 הוא במעמד טוב יותר ממהנדס תוכנה בן 38 שמשתכר 25000 וגר בדירה שכורה צריך לראות את כל התמונה חג שמח  
 | 18.04.11
74.
עם ישראל חושב שיצא לחירות, אבל הוא משועבד .
האליטה האשכנזית משגשגת , ההורים דאגו להטמיע את ילדיהם בכל המשרות הבכירות המזרחיים משועבדים רק במקום למצרים..הפעם לכמה משפחות אשכנזיות שהשתלטו על המדינה בסיוע פוליטיקאים ( אשכנזים ) מכוחותיהם. יום יבוא ומה שקורה בסוריה יהיה משחק ילדים לעומת מה שיהיה כאן בארץ.
מקס | 18.04.11
68.
המאיון העליון החדש: טפילי ועלוקות הקבע
טוב, אין חדש תחת השמש בעובדה זו למעט צאתם של הנתונים לאור השמש הקופחת על ראשם של אזרחים קשיי יום המממנים את שכרם הדימיוני על הטבותיו המופלגות לפקידוני עט שצרתם הגדולה היא היעדר מבצעים אטרקטיביים של "חבר". מי שמחפש את טעמי ההשתמטות והיעדר הזדהות ימצא אותם בעיקר בתחושת הציבור שעובד קשה על מנת לסבסד את מעותיהם הרבים של עלוקות הקבע, השב"כ המוסד (ראו דוחות מבקר המדינה) קק"ל סוכנות, רכבת מקורות תע"ש ועוד מרעין בישין זחוחי פנים. נתספק לעת הזו ב"טרנספר" המבורך של טפילים הזחוחים לדרום. עכשיו יעוטו כל הצדקניים שאוכלים מחלת הדבש הזו גימלאי קבע טרחניים ועוד אוכלי חינם שיזעקו "אם כל כך טוב למה לא נשארת?", נראה אותה מקריב את חייך ועוד מיני גבבות. ברור שטפילי הקבע מהווים למעלה מ 90 אחוז והסכנה היחדיה לחייהם היא בהרעלת דיו. מי שמחפש טעם נוסף למשטמה המוצדקת נגד פקידוני החינם ימצא אותו בעליית המחירים לה תרמו נכבדות עלוקות הקבע וגימלאיו מדושני העונג.
אבנר | 18.04.11
63.
האם אני נחשב מעמד הביניים?
אני בן 32 עובד כאח מוסמך ומשתכר כ 7000 ש"ח נטו לחודש. אשתי מורה ומרוויחה כ 5000 ש"ח נטו לחודש . יחד 12K ש"ח. האם אנחנו נחשבים מעמד הביניים או שמא אנחנו נחשבים כבר במעמד הנמוך או העני? גובה המשכנתא שלנו עומד על 3000 ש"ח לדירת 4 חדרים שזה יחסית סביר. יש לנו ילד בן שנתיים וחצי שלו אנו משלמים לגן 1800 ש"ח. כבר אפשר לאמר שמשכורתה של אשתי "נאכלת" לה במהירות ע"י המשכנתא וגן הילדים. עם משכורת שלי של 7000 ש"ח. האם אפשר להביא עוד ילדים לעולם? לא יודע,לא בטוח... בכל מקרה איפה הוצאות של מיסים,רכב,אשראי,קניות,חשמל,מים,טלפון,כבלים ועוד ועוד ועוד..... ברור שבמצב של היום במדינת ישראל זוג עם 2 ילדים צריך להביא ביחד לפחות 15K ש"ח אם לא יותר.... רק מה לא ברור לי מדוע עם ישראל ממשיך לכתוב טוקבקים על המצב הכלכלי במקום לצאת לרחובות ולהפגין.
אנונימי | 18.04.11
61.
תיקון לנאמר בכתבה:
לא הכניסה של עובדים זרים מורידה את השכר. זה הפוך: המנכלים המושחתים רוצים שכר גדול ומוגזם ולכן מורידים את השכר של העובדים הקטנים. לכן ישראלים לא רוצים לעבוד תמורת שכר נמוך - ובצדק - ואז הממשלה מביאה עובדים זרים / פלסטינים. אם הממשלה והמנכלים לא היו תאבי בצע - השכר לעובד הפשוט היה ראוי וישראלים היו באים לעבוד במקום זרים / פלסטינים
דני | 18.04.11
59.
בישראל אין מעמד נמוך, לכן אין מעמד ביניים- מאוד פשוט
תשנו את הגדרת מעמד הביניים, וכל המחקר הזה תופס כיוון אחר. כשמביאים בכתבה מחקר אקדמי, צריך גם להסביר על סמך מה נבנה המחקר, ומה רוצים להראות. ברור שמנסים להראות שעוד מעט תהיה מהפכה חברתית בישראל, הרי מפמפמים לנו את זה כבר חודשים רבים- כמו בארצות ערב. אבל- בישראל אנשים מרוויחים המון, וגם בתמורה לא ממש עובדים. יש הרבה מאוד כסף שחור- גם אצל המעמד הנמוך כביכול. נהג קטר או פועל בנמל מרוויח כמו פרופסור בארה"ב -אז איפה מעמד הביניים? בעצם בישראל אין מעמד נמוך- וזאת האמת.
חוקר פרחים | 18.04.11
54.
קשקוש
יש מעמד ביניים ישראלי, רק שהיום הוא לא גר כבר בישראל. תוכלו למצוא אותו בקנדה, אוסטרליה, ניו זילנד וארצות אירופה. בישראל נותרו עוד מעטים שמוכנים לאכול את הלוקשים הישראלים, והם אלה שרמתם השכלית מספיק נאותה לצפות באדיקות באח הגדול ושאר הריאליטי שואוז צרת רבים נחמת טפשים חג שמח!
כפיר/ | 18.04.11
52.
מניפולציה עם מספרים
החוקר המכובד יורה ואחרכך מסמן את העיגולים. 250 אלף מכוניות חדשות בשנת 2010. אם נסדר אותן אחת אחרי השניה על כביש 90 נקבל שיירה ממטולה עד אילת וחזרה. אבטלה ירדה ל-6.1 אחוזים כאשר בכל המערב מעל 9. יציאות לחו"ל בפסח: חצי מיליון, 14 אחוז יותר מאשר בשנה שעברה. גביית מסים יותר מהמשוער, כאשר 5 העשרונים התחתונים לא משלמים מס הכנסה כלל. תוצר גולמי לנפש עולה בהתמדה, רק אצל 5 אחוז מכל המוגדרים עניים עובדים שני בני הזוג. במגזר החרדי הרוב מקיימים חיי "צניעות" (עוני) מבחירה ולסיכום, את הגרפים הסטטיסטיים אני יכול "לסדר" לגמרי אחרת, והחוקר יודע זאת. העיקר לנגח את ביבי. ואם אפשר גם את אשתו כמובן.
אלי מוסיקפה | 18.04.11
50.
אני מחכה בציפיה רבה לטריגר שיפוצץ כאן הכל, אני רוצה להאמין שההעדר לא עד כדי כך טיפש.
המעמד העליון המחובר עם השלטון עוסק בעיקר בדרכים לשמר את המצב הנתון ללא זעזועים. הרי עבד טוב הוא עבד שאינו מקטר ולמי שעדיין לא הפנים, כולנו כאן עבדים. יש עבד שמרוויח 5000 בחודש ויש עבד שמרוויח 20000 בחודש. מה שמוזר שכולנו יודעים כמה המצב הזוי ורע, כולנו חרדים לעתידינו ולעתיד ילדינו, ואיננו פועלים לשינוי מידי. התקווה היחידה היא שהטריגר הזה יגיע וכמה שיותר מהר, אינני מאמין להבטחות שווא ולחול שזורעים בעיננו חדשות לבקרים. כדי לבנות חברה חזקה ויציבה צריך לקרות כאן מהפך אמיתי.
 | 18.04.11
48.
דווקא כן יש מעמד ביניים. רק שכיום הוא נרשם כגבוה אבל בפועל הוא נמוך.
כמה מהכותבים מרווחים 15000 ומעלה ואני מכיר עוד רבים כאלה. הבעיה היא שאין להם ממש יכולת להתקדם. מקסימום להתקיים על ה"קסקס". הם לא יכולים לקנות בית, הם לא יכולים לחסוך ואם הם חוסכים כמה שקלים הכסף שלהם נשחק. אבל מי שם לב עם כל ההזנחה שיש כאן בבריאות, בחינוך, במים, איכות הסביבה, תחבורה ורכבות וכו' וכו. אבל הי, זאת המדינה שלנו ואין לנו פוגרומים, חג פסח היום, עוד מעט עצמאות. תבואו אחרי החגים, נשב ונדבר.
רמי | 18.04.11
47.
אבל שימו לב איך המעמד הגבוה גדל!
אם הציור הגרפי לא מטעה, אז המעמד הגבוה פשוט מכיל בתוכו את מה שפעם הוגדר מעמד ביניים. זה פשוט מאוד: יש בישראל 2 מדינות. מדינות המפרנסים, ומדינת ערבו-חרדיה. בגלל שהפערים בין שתי המדינות הללו כאלה גדולים, אז ה"ניכור" כזה גדול. יש מצד אחד את מדינת המפרנסים שלבדה היא נמצאת ברמות הכנסה וכו' מערביות. ויש את מדינת ערבו-חרדיה, מעמד אולטרא-נמוך. הממוצע בן ערבו-חרדיה לבין מדינת המפרנסים הוא ממוצע שאף אחד לא יושב עליו. מדינת המפרנסים יושבת הרבה מעליו ומדינת ערבו-חרדיה יושבת הרבה מתחתיו.
יהודי | 18.04.11
46.
נערה הייתי וגם זקנתי. עשרות שנים אני שומעת את האיומים האלה
שלא לדבר על כך ש"אם לא נעשה שלום עם הערבים" המדינה תעלם. "אם לא נעשה שלום עם הערבים" הזמן פועל לרעתנו. ומה קורה? שום דבר. המדינה היקרה שלי כבר בת 62 והיא עולה ופורחת. הקניונים מפוצצים מ"מעמד המביניים" המסכן. אין תינוק בישראל שאין לו פלפון. ואין תינוק בישראל שאינו קשור לאינטרנט. אז מה אתה מבלבל לי את המוח בערב פסח.
ברוריה מקרית חיים | 18.04.11
43.
אוי, תשחררו כבר
מספיק כבר לתקוף את ביבי על ימין ועל שמאל. איכשהו ההתקפות האלו יוצאות בימים שהממשלה בראשותו מטילה מס כבד (ששינסקי) על העשירים באמת. הוא לא ראש הממשלה הכי טוב שיש, הוא הרע במיעוטו. מה שקורה כאן במשך השנים האחרונות הוא שכמעט כולם נחנקים תחת העומס. רק עשירים מרויחים. באמת ששכירים שמקבלים 20000 לחודש הם לא מעמד גבוה. לא בארץ. מי שטוען אחרת מנותק מהמציאות. אותם שכירים מתקשים לרכוש דירה בארץ. מעמד הביניים לא נעלם. המעמד הגבוה של פעם הפך למעמד הביניים החדש. אם פעם 15000 ש"ח הספיקו כדי לחיות עם הראש מעל המים, היום זה לא מספיק. לפחות מדי פעם מנסים לקצף במעט את כנפיהן של החברות הדורסניות ששותות את כספינו, ואז יוצאים כתבים לנגח את הממשלה, כביכול כדי "להגן על האזרח הקטן". למעשה, במקרה הטוב הם מנגחים את השלטון שהם לא אוהבים. במקרה הרע, הם עוזרים לאחת המשפחות להעמיק את אחיזתה עוד יותר
הגיון | 18.04.11
41.
כל הכבוד לביבי! התכנית שלו הצליחה יפה מאד
הרי הוא וחבריו מהליכוד מכוונים להעלמת מעמד הביניים כבר שנים. הם רוצים מעמד עליון שכולל אותם וחבריהם ומעמד שלפועלים, כמו בכל רפובליקת בננות. ככה יותר קל למצוץ מהמדינה את הנשמה ולשלוט באנשים בורים זה יותר קל - מה שהם לא לוקחים בחשבון זה שגם לבורים קשי יום יש קווים אדומים ובסוף (אישאללה) זה יתפוצץ להם בפרצוף.
מעמד ביניים לשעבר | 18.04.11
40.
מדיניות בילתי אחרית של הבנקים הובילו אותם להורדת הדירוג
מדיניות אחזרית מכוונת במתן הלוואות למשכנתאות בריבית פריים שפוגע בלקוחות בתווך ארוך ובאפשרותם להחזיר את ההלוואות, העלול להוביל למשבר בעתיד הן לבנקים -הן ללקוחות, -אותם הלוואות המגובות בפוליסות ביטוח חיים לא מקצועיות שלא בהצהרת בריאות רציניות ובידי אותו פקיד המטפל בלקוח שלא מבין מביטוח ואינו מורשה על פי חוק, וביום הארוע חו"ח לבנק לא יהיה גיבוי לתשלום המשכנתא. בעיה נוספת: אם לקוח חלה ופוטר מהעבודה וכלכלים אינו יכול לשלם את המשכנתא, הבנק מסרב לקבל תשלום לביטוח חיים בלבד, הפוליסה מתבטלת ולבנק וללקוח אין יותר גיבוי.--יש להפסיק את הביטוחים בתוך הבנקים מיד כדי למנוע נזק לבנק וללקוח. -באוצר הפיקוח על הבנקים ועל הביטוח נרדמו על המשמר.
אליעזר | 18.04.11
36.
הפתרון - להגדיל את התשתיות הציבוריות: חינוך, בריאות וכו'
הגדלת המשכורת לא תאפשר גישה לדיור, חינוך, בריאות וכו'. צריך לאפשר לכולם גישה לצרכים הקיומיים האלה - המדינה צריכה לספק אותם. אסור לקבל אותם לא בעמותות, לא בשוק חופשי. תחרות לא תעזור לכוח הקניה. עוד מחקר נאו ליברלי. זה מה שהאליטות מסבירות לנו - איך להרע את המצב שנו בכך שנגביר את ה"שוק החופשי". אני מציע לחקור את הסוציאל-דמוקרט המתקדם בעולם - הסקנדינביות. יש שם שיטה שעובדת. ככל הניראה, האידיאולוגיה של החוקרים מונעת מהם להבין את השיטה.
רועי | 18.04.11
33.
אני כבר החלטתי לא לשלוח את ילדי לשרת בצה"ל, על עוני לא שומרים שילדי העשרים ישרתו
כמי שעשה צבא ומילואים לא היה קל להפנים את המציאות העגומה שהמדינה וחוקיה פועלת לריסוק כלכלי של האזרח וחוקיה הם גן עדן למנצלים, חברות כח אדם משכורות מינימום מגוחכות העדר אכיפת החוק על מעסיקים שעושקים ולא משלמים לעובדים את מעט שמגיע להם בחוק העושק של ישראל, אז צבא העם?! מגוחך צריך לאחד אותו עם חוק חינוך חינם והרפואה הציבורית ולשלוח אותם לסיבוב ברקבת ישראל
אחד | 18.04.11
31.
ל-10 ה"קלקלן"
אוקיי, נניח מחר כל המעמד הנמוך מבין שנניח ביבי דפק אותו (כי המעמד הזה בטח חי בארמונות בימי ציפי, אולמרט, שרון, ברק, ביבי, פרס, רבין). אז מחר המעמד המסכן הזה מחליט לזרוק את ביבי לכלבים. ואז מה הוא בוחר? את הסוציאליסט ברק שגר בדירה של 40 מיליון שקל? או אולי מרצ שכל רצונם שישבניהם של שכנינו יהיו מצוחצחים? או את מפגלת הזונות "קדימה" (שצריכים סלוגן חדש - מי שלא יושב, שיישב!). אני ממש לא מסמפט את ביבי, אבל כרגע הוא היא הדמות היחידה שגם מוביל את הכלכלה קדימה, גם דאג שהמשבר של 2008 יעבור פה חלק יחסית וגם לא נותן לחברים שלנו מצד ימין של המפה לפתוח את הפה יותר מדי.
 | 18.04.11
30.
המאמר עובד עלינו בעיניים
מהגרפים רואים רק שהמעמד הגבוה עולה שאר 3 המעמדות נשארים אותו דבר לאורך השנים. אם סוכמים את כמות האנשים ב 3 המעמדות האחרים רואים שהצורה של הגרף היא אותה צורה. זה אומר שהמעמד הבינוני - נמוך נשאר אותו הדבר. ההבדל היחיד בין כל הגרפים לאורך השנים הוא שהחלק של המעמד הגבוה עולה. עכשיו השאלה שנשאלת היא כיצד מחלקים את ההתפלגות של כל האנשים למעמדות? יש גוש אחד באיזור ה 10000 וגוש אחד באיזור ה 3000. לא ברורה ההגדרה של החוקרים למעמדות האם תחושת ההזדהות שהם מציגים נובעת מסקר שהם עשו או מנתונים כלכליים אמיתיים?
נפתלי | 18.04.11
29.
דר' אתה טועה - המעמד הגבוהה הוא הבינוני החדש
2 בני זוג שמשתכרים 20 אלף נטו זה לא מעמד גבוהה - הם בקושי סוגרים את החודש. 5 אלף משכנתא, 6 אלף גני ילדים (2 ילדים)., 2-3 אלף הוצאות רכב ותחבורה, 4 קניות, חשבונות, ביגוד, ריהוט וכ'... זה מעמד גבוהה? איפה חו"ל? כשכל חנות בגדים מוכרת חולצה ב-200 שקל ומכנס ב-400 שקל, לאיזה פלח שוק זה מיועד? קסטרו זה לעשירים?, לא , זה למעמד הביניים. המעמד הגבוהה החדש הינו מליונרים בלבד. פשוט הייתה התייקרות רצינית ב-10 שנים האחרונות ומכיוון שגם עליות השכר הם באחוזים אזי המרחק גדל בכל עדכון שכר. מבחינה ריאלית, מעמד ביניים בשנת 97 זה המעמד הגבוהה בשנת 2008.
נדב | 18.04.11
26.
מעמד הבינים לא נעלם אלא הועלם
כתוצאה של משנה סדורה שהרזה נושא על גבו את השמן. אם מישהו מאמץ תאוריה כזו,ברור שהתוצאה חייבת להיות פגיעה במעמד הביניים למען המיעוט השמן. זה חוסר אחריות חמור מצד המוציאים לפועל מדיניות ברורה של אי התחשבות במעמד הביניים שהוא עמוד התווך של החברה הישראלית. הגיע הזמן לשנות משנה מוטעית זו למען בטחונה וחוסנה של החברה בישראל
דוכיפת | 18.04.11
24.
לא ירחק היום שהעם בישראל יצא לרחובות להפגין כמו במצרים, תוניס , סוריה
נטל המיסים הכבדים חלוקת הנטל בישראל היא בלתי אפשרית (חרדים וערבים שלא משלמים מיסים ולא אוכפים נגד המגזרים הללו את החוק באופן שיוויוני ) אנו בשלב רגע לפני רתיחה - הממשלה אטומה ורוב העם סובל שנצא לרחובות שום דבר לא יעצור אותנו ..
דני | 18.04.11
20.
מעמד הבינים לא נעלם אלא הועלם
כתוצאה של משנה סדורה שהרזה נושא על גבו את השמן. אם מישהו מאמץ תאוריה כזו,ברור שהתוצאה חייבת להיות פגיעה במעמד הביניים למען המיעוט השמן. זה חוסר אחריות חמור מצד המוציאים לפועל מדיניות ברורה של אי התחשבות במעמד הביניים שהוא עמוד התווך של החברה הישראלית. הגיע הזמן לשנות משנה מוטעית זו למען בטחונה וחוסנה של החברה בישראל
דוכיפת | 18.04.11
19.
כל כך הרבה שטויות במקום אחד
המע"מ כמעט ולא השתנה ב-20 שנים האחרונות. מס ההכנסה הוא מהגבוהים בעולם. בישראל בשביל להגיע ל-33% מס הכנסה צריך להרוויח 19000 שקל לחודש או 5600 דולר. בארצות הברית בשביל להגיע ל33% מס צריך להרוויח 14300 דולר, *פי 3* וזה ללא ביטוח לאומי ועוד כל מיני שטויות כאלה. ממתי מי שמרויח 8000 שקל הוא מעמד גבוהה? כמה שטויות....במקום אחד
צפוני | 18.04.11
13.
אבל למה לא קוראים לכלב בשמו?
מדינת ישראל היא כיום מדינת עולם שלישי! מהי הגדרת מדינת עולם שלישי? שכבת חזירון עליון עבה, שכת עניון תחתון עצומה (המורכבת ממובטלים ועבדים), ושכבת ביניים ההולכת ומצטמקת. למה מחכים? מדוע לא מכריזים כבר היום: מדינת ישראל היא מדינת עולם שלישי!
המומחה | 18.04.11
12.
תמשיכו לתת לעשרות אלפי פליטים מאפריקה להיכנס לישראל ובסוף באמת נהייה אפריקה
לא מפתיע , כמעט את כל המשרות ה"פשוטות" בארץ מבצעים היום עובדים לא חוקיים מסודן , שב"חים או פועלים זרים. רואים את זה כבר בכל מקום. המדינה נראית כמו מחנה פליטים, מאבדת את הצביון היהודי דמוקרטי שלה ומפסידה אלפי משרות לידיים של מסתננים ממדינות סופר עוינות לישראל. מי שנפגע מזה ראשון הוא מן הסתם השכבות הנמוכות שעובדות בתיירות,מפעלים,בנייה, נקיון וכו והשכר שלהם נשחק ע"י אותם זרים שמועסקים בשכר זעום. מי שאמור היה לעמוד בגבול ולמנוע את זה מלקרות זה השמאל כי השמאל אמור להיות המגן של מעמד הפועלים אך בארץ כמובן השמאל הוא סוג של גיס חמישי/משת"פ...
יוסי | 18.04.11
11.
הנתון המסוכן יותר הוא...
הנתון המסוכן ביותר הוא עצם ההגדרה של המעמד הגבוה על בסיס הכנסה של מעל 10.000 ש"ח נטו ליחיד. אני ואשתי מרוויחים יחדיו כ- 20.000 ש"ח נטו בחודש, מה שאמור להציב אותנו במעמד הגבוה כביכול. אך הוצאות המחיה בישראל עם 3 ילדים (משפחה ממוצעת), כולל משכנתה, וכו', הם מעל 18.000 ש"ח בחודש. ואנחנו גרים בראשל"צ, לא צפון תל אביב. כלומר אנחנו מתקיימים בסדר. חופשה פעם בשנה במקרה הטוב (אירופה הקרובה, לא יותר מזה) ועם מעט מאוד אפשרות לחסוך. וזה מבלי לדבר עם הוצאות בלתי צפויות כמו עונת החתונות, טיפולים רפואיים, וכו'. במילים אחרות, אנחנו מעמד ביניים נטו שע"פ הגדרות ישראליות מוגדר "גבוה". אני לא רוצה לחשוב איך משפחה עם שלושה ילדים שמרוויחה פחות מ- 10.000 נטו מתקיימת.
המופתע | 18.04.11
2.
מצד שני גם ככה המעמד ה"גבוה" (8,000ש"ח לחודש זה גבוה? עצוב)
משלמים פה בארץ מיסים מאד גבוהים כדי לסבסד את החרדים הערבים הנכים וכו'. אחוז ניכר מתקציב המדינה (כשליש אם אני זוכר נכון, שווה לבדוק בלמ"ס) הולך ישירות אליהם. אז מה הכותב מציע, לקחת מהמעמד ה"גבוה-גבוה" שמרוויח 10,000 לחודש נטו עוד כמה אחוזי מיסוי בשביל להעלות את המעמד ה"נמוך-נמוך"?
סטודנט | 18.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת