אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אנחנו מונופול? מי שרוצה, שיציב עמדות טעינה"

83 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

79.
אני מצפה מ"בטר פלייס" לגילוי נאות בנושאים הבאים. אחרת כנראה מדובר ב"ישראבלוף"
עד ש"בטר פלייס" לא יפרסמו את הנתונים הבאים אני לא מאמין לכלום: 1. תאוצה מ 0 ל100 קמ"ש. האם בין 10 שניות עד 13 שניות כמו רכב רגיל? 2.טווח סוללה בדרך הררית כמו בירושליים וחיפה ולא רק בדרך מישורית כמו ת"א. 3. אנרגיה נדרשת לטעינה בקווט"ש. (גם שנדע כמה זמן לוקח לטעון מהבית, כאשר רשת החשמל הביתית מסוגלת לתת 5 קילוואט מקס.) לרכב ממוצע יש מנוע בהספק 100 כ"ס שהם 76 קילוואט. האם הסוללה מסוגלת לספק 76 קילוואט בעומס? 4. מי שלא יחכה עד הרגע האחרון (כדי לא להתקע) ויחליף סוללה רק אחרי 90 ק"מ. האם ישלם חצי מחיר עבור ההחלפה? שמעתי שהסוללה של טויוטה פריוס עולה כרבע ממחיר המכונית. כמה תעלה הסוללה של "בטר פלייס" שהיא הרבה יותר גדולה וכבדה מהסוללה של "פריוס?"
משה | 01.05.11
76.
תחנות הטעינה ימכרו הרבה קפה .
אתם לא קולטים שכל תחנה כזו תהפוך לנכס נדלני משובח ועוד חנות סטייל "מנטה" ? אתם לא קולטים שתבקרו את התחנות האלה הרבה יותר ממה שקורה היום עם רכב רגיל? בראש שלכם לבזבז זמן בתחנות האלה שלידיעתכם יש בהן רק עמדה אחת , כלומר לחכות לתורכם ולשתות עוד קפה? מקור הרווח הוא לא רק הטעינה אלא המחוייבות של הצרכן ליצרן .וזה ממש לא מתאים .מעבר לכך ,180 ק'מ ביום זה לא כל כך הרבה ,ישנן המון פעמים שאני ועוד רבים אחרים חוצים את ה200 ק'מ ביום. אז שימו לב : רכב פרייבט דיזל ארופאי ממוצע ,מונע בביודיזל ,יותר חסכוני כ20-25 קמ'ל בממוצע אמיתי ,בעל טווח נסיעה של 1000 ק'מ ויותר .כיום אפשר לרכוש במקומות מסויימים ביודיזל ב5 ש'ח לליטר ואם המדינה לא היתה שמה רגל לרעיון הזה ,לא היה לו מתחרים. אני בטוח שאם האחים עופר היו נכנסים לתחום הביודיזל ,הם היו מקבלים את כל האישורים .בפועל מדובר בכמה יצרנים קטנים שהמדינה לא סופרת .
שמעון | 30.04.11
75.
רכב חשמלי כן - בטר - WORSE PLACE - לא
הרכב החשמלי של בטר פלייס - יהיה מותאם לבטריות מסוימות מאד כך שכל אזרח לא יוכל לבחור סוג מסוים של רכב רק את הרכב של בטר פלייס. אם זה לא מונופול אז תחנות הטעינה של בטר פלייס הם בוודאי ובוודאי מונופול. כלומר מונופול כפול ומשולש שכן הם ישלטו במחיר החשמל. וכמובן יגזרו קופונים בתוספת לזיהום אוויר....שייגבר....כן . זיהום האוויר לא יקטן! לסיכום....המודל של בטרפלייס הוא כשלון חרוץ כאשר הוא אושר רק ע"י ממשלת הקומבינות של ישראל. רק המודל הבינלאומי של מכונית חשמלית יכול להצליח. למה אנחנו חושבים שאנחנו יותר טובים מכל העולם....עם סגולה? ממש לא. בהצלחה.....למכוניות החשמליות הבינלאומיות....שברולט וולט ודומיהם!
אבי | 30.04.11
74.
עיניים להם ולא יראו
להרוויח כסף זה דבר לגיטימי, אבל כאשר עובדים מול הקהל הרחב נדרשת הגינות מסחרית בסיסית. מדוע שחברת באטר פלייס לו תודיע חד משמעית כי ק"מ שלהם יהיה זול ב כך וכך אחוזים מדלק נוזלי ? במקרה כל אחד יעשה חשבון אם כדאי לו או לא לעבור לרכב חשמלי, ואם כבר עובר (עלות רכב עולה כסף) מתי הרווח מדלק יכסה לו את עלות הרכב ואז יתחיל להרוויח. בואו נעשה חשבון פשוט: ממוצע ק"מ לרכב לשנה כ- 15000 ק"מ. בצריכה ממוצעת של רכב רגיל של 8 ק"מ/לליטר (כולל נסיעה בעיר) ועלות ליטר דלק של 7.5 ש"ח לליטר מדובר על הוצאה כוללת לדלק (בלבד) של כ- 14,000 ש"ח לשנה. כעת נניח שרכב חשמלי יחסוך 20% בעלות הדלק (לדעתי לא רק שלא יחסוך אלה יהיה יקר יותר), אזי נחסוך 2,800 ש"ח בשנה על דלק. רכב חשממלי ממוצע יעלה נניח 140,000 ש"ח, או 50 שנה החזר על השקעה, במילים אחרות אחרי 50 שנה בעל רכב חשמלי יתחיל להרוויח מהחסכון בדלק נוזלי. ייתכן שזה נכון, רכב בן 50 הוא ודאי רכב אספנות השווה לא מעט. האם חשבתם על זה ?
מספר 50 | 30.04.11
73.
קשרים לשלטון זו לא ממש טכנולוגיה
וירוק זה רק הכסף שהיזמים יעשו על חשבוננו,אין פה שום חידוש, טכנולוגי,אולי חוץ מהטמטום של לחליף סוללה בתחנה מיועדת-דבר שכל חברה רכב רצינית מתנגדת אליו חוץ מרנו,הדבר היחיד זו האפשרות לטעון את הרכב משקע יעודי ,שיפקח על הטעינה ועל הקילומטרים שהרכב יסע ,כשהתשלום הוא פר קילומטר ולא לפי הטעינה,כשהשקע כנראה מקבל ממחשב הרכב את המרחק שהרחב נסע,ומחייב את בעלי הרכב בהתאם.כשהשאלה היא מה יהיה ההפרש בין קילומטר דלק לקילומטר חשמלי,כשלפי הערכות ההפרש לא יצדיק את הסירבול וההגבלה של הרכב החשמלי.
ערן | 30.04.11
69.
כבר היום יש מכוניות שנטענות בשקע ביתי נקווה שהמדינה לא תחסום יבוא מקביל בגלל אינטרס
מיסוי בעתיד על חשמל בתחנות טעינה. הפרוייקט הזה לא יזלוג לאזרחים פרטיים בגלל סיבות רבות אבל גופים כגון מוניות חברות ועוד ישתמשו בזה. הרעיון מעולה וזאת גאווה שזה מתחיל בישראל אבל אני לא הייתי קונה רכב בגלל חוסר האמון שלי בממשל שבעתיד יעלה את צריכת החשמל וגם בגלל שאני אמור למכור את הרכב בעתיד ואף אחד לא יודע מה באמת יהיה שווה ערך הברזל ועוד..לכן רק ליסינג יתפוס. שיהיה בהצלחה.
זיו | 29.04.11
58.
מכונית חשמלית זה דבר טוב
למכונית חשמלית יש הרבה יתרונות למרות שזה דורש פיתוח העתיד בהחלט לכיוון של מכונית אם מנוע חשמלי יתכן שבמכונית יהיה גנרטור חשמלי ושהמנוע יהיה חשמלי ועדיים יהיה יתרונות אפשר במכונית חשמלית לעשות שילוב של טכנולוגיות היברידיות מי שלא העתיד של מכוניות חשמליות הוא בעל פוטנציאל עצום למי שמעט מבין בטכנולוגיה
נימרוד | 28.04.11
57.
הצעקה על מונופול היא נכות עסקית של מתחרים
כמי שצופה כבר כמה שנים באיש ומעשיו...שי אגסי התחיל את המיזם שלו מרעיון על נייר, במשך שלוש שנים הוא מדבר מעל כל במה אפשרית על החזון, החברה, רכב חשמלי, הזדמנות וכל דבר אחר שנותנים לו לדבר עליו בנושא...איפה היו כל המגיבים הגאונים פה עד עכשיו? איפה הרשת המתחרה שכבר יכלה לקום? פשוט מעדיפים לתת למישהו אחר במדינה הזאת להשקיע, אם יצליח ישאגו המתחרים "מונופול", אם ייכשל יישאגו "אמרנו לכם שזה נועד לכשלון". העיקר ששואגים. בינתיים הוא מורה נהדר לכל יזם בנושא שאפתנות, חזון, יוזמה ודרך. מגזין טיים העולמי דיבר בשבוע שעבר על המודל כפורץ דרך, אומנם היו להם גם שאלות וספקות, אבל בישראל שהטכנולוגיה נמצאת לה מתחת לאף, התקשורת וציבור המטקבקים מעדיפים כנראה להישאר מחוץ להצלחה, לשבת על הגדר ולהתבכיין במקום ליזום.
אפי | 28.04.11
56.
אני ממש לא מבין מה הבעיה: מי שלא מרוצה שימשיך לנסוע עם הרכב הישן שלו!
דמיינו את הייצרנים של הרכבים הראשונים לפני כ 100 שנה, גם אליהם באו בטענות דומות. אבל בזכותם היום העולם נראה אחרת. וגם אז, למי שזה לא היה טוב תמיד הוא יכל להמשיך לנסוע עם סוס ועגלה. גם כאן, אם היתה אלטרטיבה טובה יותר מה טוב. אבל בהווה, מי שלא מרוצה יכול להמשיך לנסוע עם בנזין. בטר פלייס לא גורמים ליותר תאונות או ליותר זיהום אוויר וגם לא לנפילות בחשמל. וגם אם הם מונפול (למרות שהכתבה הזו מאוד הניחה את דעתי גם לגבי טענה זו) למי זה מפריע??? תמיד אתה יכול להמשיך לנסוע עם בנזין! ואין לי ספק שאם הם יצליחו יקומו להם מתחרים בכל העולם ולא יהיה כאן מונפול.
רוני | 28.04.11
50.
עיניים להם ולא יראו
אני איש היטק ויזם לא צעיר. ראיתי הרבה בחיי. הסיפור של באטר פלייס אינו מתיישב עם פיזיקה אלמטארית: אין אנרגיה יש מאין. אם הרכב לא ינוע על דלק מאובים אז מחשמל (המופק בארץ מדלק מאובנים). במקרה של הנעה בחשמל, חברת החשמל תידרש להגדיל תפוקה (ז"א להגדיל את תפוקת המזהמים), ז"א לשרוף יותר יותר דלק מאובנים. בין חברת החשמל והסוללה ברכב יש לא מעט הפסדי אנרגיה (ממירים, כבלים, שנאים, מתמרים ומה לא). יוצא שנסיעה בליטר דלק מאובנים ברכב תהיה זולה משמעותית וירוקה יותר מנסיעה בליטר דלק שחברת החשמל מייצר עבור אותה סוללה ברכב. אלה שכאן, על החשמל ברכב יש הרבה חותכי קופונים, כרגיל, בעלי התשתיות מרוויחים תמיד, הלקוח יצטרך פשוט לחשב פשוט כמה יעלה לו לנסוע 180 ק"מ בדלק מול 180 ק"מ ברכב חשמלי. התוצאות תדברנה בעד עצמן.
שמואל | 27.04.11
46.
אני מוכן לעסקה כזו:
תמכור לי במחיר הוגן מערכת לאיסוף חשמל בבית הפרטי שלי או העברתה לחברת החשמל או לתחנות הדלק\חשמל שלכם. תן לי לקבל בחזרה את החשמל שהעברתי לך, בלי ריבית ובלי הצמדה אפילו, אם וכאשר אני אחפוץ בכך. הרי נתתי לך כסף ואתה לא משלם לי כלום על זה. אופציה אחרת: תתקין לי בגג קולטים וקח את אנרגיית השמש ושלם לי "שכר דירה" על ההתקנה או קנה ממני את החשמל שאני מספק לך ואני אחליט מה לעשות עם הכסף: לקנות ממך חשמל, לנוסע ברכבת \ אוטובוס או לרכב על אופניים. אל תהפוך אותי לשפוט שלך. אל תמכור לי את הרכב ואת החשמל שיכולתי להפיק בעצמי. פעל בהוגנות עסקית כמו תנובה שקונה חלב מהרפתות וכל אחד עושה עם הכסף מה שבא לו. אגב, בדרך כלל אותו רפתן קונה גבינות, יוגורטים ואפילו חלב בחזרה מהסופר. אם תעמוד בתנאים האלה אני מוכן לקבל את הגישה שלך. אגב, אתם מחפשים מובילים בחברה שלך, נכון? אני איש מערכות מידע בעל חברה עסקית ומתפרנס בכבוד. שי אגסי מכיר את התחום בו אני עוסק. על SAP בטח שמעת. אני מוכן להוביל את הגישה הצרכנית \ שיוויקית שהזכרתי בתמורה לשכר הוגן ואפילו בפחות ממה שאני מרוויח היום. כי אז, זאת תהיה ממש ציונות במלוא מובן המילה. כאמור, הינך מוזמן ליצור איתי קשר ל-: bicoms@gmail.com
BICOMS | 27.04.11
38.
למה? למה לא לפרגן?
זה ממש מדהים להיווכח כמה צרות עין וחוסר פרגון יש במדינה שלנו! המיזם של בטר פלייס מדליק לאללה, הייתי בנסיעת מבחן ונדלקתי. נרשמתי לרכישת רכב ומקווה לקבל אותו בקרוב! ולכל המגיבים הקטנטנים: כשאני אסע באוט חשמלי מפואר שקט ונקי אתם תשבו ותסניפו אדים של בנזין!
ניסים שחר | 27.04.11
35.
ואם יהיה צורך בהשבתות יזומות זה יתרחש בפריפריה ולא במרכז, שם גרים עיקר התושבים".
באיזה נון לשנטיות נאמרים הדברים. תושבי הפריפריה הם חסרי משמעות כל עוד , החבר'ה במרכז יוכלו להמשיך ולתפקד. אזמה ? נביא עוד ועוד מכוניות חשמליות ואלו שם - שחיים במדבר- יישארו גם ללא אור וחימום. איזה משפט אומלל....
עידו | 27.04.11
34.
עושיחם שקשוקה - מונפול של הון שילטון שנועד למצוץ את דמו של הציבור
הם לא פיתחו שום טכנולוגיה וגם לא שום מוצר !! הם פיתחו מנגנון כיצד למצוץ את דמנו. במקום שנחבר לשקע בבית בעלות נמוכה ובנוחות מירבית. נצתרך להגיע למסחטת הכספים שלהם ושתתען לנו את הסוללה ביוקר. ועל הדרך הם יבנו מיזמי נדלן ומרכזי קניות שאנחנו נממן.
גדי | 27.04.11
26.
כן, אתם מונופול - גם אם זה מעצבן אתכם לשמוע.
יש לנו עמדות טעינה - בבית, מערכת חשמל של שלוש פאזות שתומכת במזגני אוויר יכולים בוודאי לתמוך בקופסת טעינה של סוללות כאלו. לבטרפלייס נוח לנפנף בבטיחות ולשלול את האפשרות לטעון מהקיר של בתים למרות שזה מקובל גם בקליפורניה (אני גר שם, אז תחסכו ממני את הטיעון שאינני יודע מה קורה שם) בבתים של אנשים שבחרו לקנות מכוניות חשמליות. עד שבטרפלייס לא תאפשר טעינה מהקיר בבית - אני נוסע על דלק.
רונן | 27.04.11
24.
משרד התשתיות יוצר את האמא של המונופולים-בטר פלייס
בכל העולם מתאפשרת טעינה של רכבים מהרשת הביתית, בלי חסמים ומבלי מגבלות מלאכותיות. משרד התשתיות יצר תקינה מושחתת, שתחייב שטקר מיוחד ושבב שיותקן ברכב, שלא יאפשרו לטעון אלא רק דרך בטר פלייס. זה למשל לא יאפשר לבעלי הרכבים לטעון בערב בביתם, מרשת החשמל שלהם. הטעינה גם בבית תהיה חייבת להיות באמצעות חברת טעינה=בטר פלייס. רוצים תחנות טעינה, כמו תחנות דלק, בבקשה, אבל אל תחייבו אותי לטעון בבית שלי מחשמל שאני קונה מכם במחיר מופקע, במודל מעורפל של קילומטרים, שאתם מתגאים שיפעל כמו המודל המושחת של חברות הסלולר. כל הציבור כבר מכיר את המודל המפוקפק הזה, יותר מעשור מנסים להילחם בקרטל הסלולר ובלי הצלחה יתרה. וגם ההצלחה האחרונה של כחלון תישא פרי בעוד לפחות שנה אם לא יותר. אז די, תפסיקו לעבוד על הציבור.  
חבל שהקצין לא עושה ציונות בחינוך | 27.04.11
15.
כתוצאה מפיצוץ צינור הגז, הטענת הסוללה מזהמת יותר
בתנאים רגילים מכונית חשמלית מזהמת רק קצת פחות ממכונית בנזין (הזיהום נובע מייצור החשמל הנדרש לטעינת הסוללה). עקב הפיצוץ שאירע הבוקר בצינור הגז במצרים, ייצור החשמל ייעשה בפחם מזהם לתקופה בלתי ידועה, כך שנסיעה במכונית של בטר פלייס תזהם אפילו יותר ממכונית רגילה. "אפס פליטות" זה אחלה גימיק, אבל שלא יעבדו עליכם.
גדי | 27.04.11
9.
ל8 בעקרון אתה צודק אבל...
מי שהחליט על ניהול הטעינה הוא משרד התשתיות ומשתי סיבות : 1 כך ניתן לפזר את הדרישה לשעות של דרישה נמוכה ברשת החשמל, ניתן להסיטה לטעינה בלילה, אם הגעתה הביתה בצהריים וחיברתה את הרכב, אין טעם להטעין בשעות בה הדרישה מכסימלית מבחינת רשת החשמל, אחרת תיאלץ לבנות עוד תחנות כח. אם אתה נוסע לעבודה למחרת בבקר, למה לא להטעין בלילה, יכול להיות שגם התעריפים יהיו שונים (תעו"ז). סיבה 2 היא שבעוד שנים מספר כאשר תהיה מסה קריטית של רכבים חשמליים הכנסות המדינה ממיסוי הדלק ירדו, ואז הם יוכלו בקלות להעלות את מחיר החשמל לטעינה ולא לצריכה ביתית. אני מאמין שכבר יגיע איזה האקר ותימצא הדרך לעקיפת הטעינה מהעמדות. בסה"כ ההגיון שלך נכון.
אילן | 27.04.11
6.
אתם מבינים- במקרה חירום לא יהיה חשמל כי חשמל לא אוגרים ואז המכוניות יושבתו
עם דלק זה לא יקרה. למדינה יש מלאי אסטרטגי של דלק וצריכה להיות קטסטרופה קיצונית ביותר כדי שיהיה מחסור בדלק למכוניות. בקיצור בטר פלייס - פלופ אדיר. עסק לאספקת פרנסה לחברת האנרגיה של החברה לישראל ולא מכירת מכוניות ירוקות.
חיליק | 27.04.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת