אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"האזרחים לא יוותרו בקלות על הרכב הפרטי שלהם"

173 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

172.
מאיפה תביא 3 מליארד שקלים?
ממשכורות הבכירים לא מהאנשים הפשוטים שבקושי סוגרים את החודש מהאנשים שמרוויחים סכומי עתק בחודש לא כולל כל הבונוסים בהיקף של מליונים לכל אחד בשנה, כל עובדי החברות הציבוריות. מסגירת בסיסי צהל היושבים במרכז על שטחים ששווים הרבה יותר מ-3 מליארד והעברתם לדרום ומשליחת החרדים לעבודה ולא ולמימון ע"י המדינה נראה שכמעט כל אדם שפוי יודע את התשובה למאיפה הכסף אמור להגיע
 | 01.05.11
169.
הבן אדם לא יודע מה זה סבסוד פלא שהמצב שלנו כל כך קשה
סבדסוד זה שהמדינה ממנת לתושב את מחיר המוצר! לפני שתתנו סבסוד אתם יכולים להוריד קצת מהמסים המטורפים שאתם לוקחים על הדלק והכל יהיה בסדר (בשביל שהמדינה לא תקח רווח ואפילו תסבסד המחיר צריך להיות פחות מחצי מהיום) אגב אם הבנתם אותו לא יעזור לנו אפילו לחפש מקורות ירוקים כי גם אותם הממשלה תמסה בטירוף כי זו הדרך הכי קלה להכניס הרבה כסף על מוצר שהביקוש שלו קשיח כמעט לחלוטין. בקיצור הם לא חושבים על האפשרות לצמצם בהוצאות, רק להטיל עוד מסים ויש הרבה מה לצמצם נתחיל בממשלה הגדולה והבזבזנית שהקמתם! קודם תתיעלו במקסימום אח"כ תוסיפו מסים נמאסתם !
כלכלן | 01.05.11
167.
כמה מס משלם העובד ישראלי
על כל קנייה מבוצעת משלמים עוד מס חוץ מהמס על הכנסה (משכורת). אם ביצעת קנייה בסופר מרקט, אתה משלם על המוצרים את המס שאמור בעליו לשלם לרשות המסים על הכנסותיו+מס ערך מוסף. כלומר על כל סל קנייה הצרכן משלם עוד 30% מס עקיף למדינה, על שירותים ועל כל דבר המחייב תשלום. אם המס על הכבסה הוא 30% יש להוסיף על כך עוד 20% מס עקיף על אותה הכנסה ששולם עליה מס הכנסה. לכן אמור מעתה שהמס על הכנסתך, הוא: 50% ולא 30% כפי שרשום בתלוש. אם זה לא הטעייה מהי רמאות.
 | 01.05.11
166.
לכל מי שלא הבין. לדלק עלויות רבות למדינה
ככל שנוסעים יותר יש יותר צורך בתשתיות. יש יותר תאונות ופצועים ויותר חולים מהזיהום. ככל שנוסעים יותר מזהמים יותר. לא טוב לכם מחירי הדלק? תתארגנו בקאר-פול או תסעו בתחבורה ציבורית. לא נוח ולא אמין אבל זה מה שיש כרגע. בבחירות תצביעו למי שמבטיח תחבו"צ יעילה.
אחד שיודע | 01.05.11
163.
עלבון לאינטלגנציה של הציבור
אם אמנם כך התנהל הראיון, הרי שהתשובות הינן עלבון לאינטלגנציה של הציבור. ברור שאם מחירי הדלק בעולם יעלו, המחיר בארץ יעלה שוב. ואם לא תהיה הפחתה במס - האוצר יספוג את העליה העתידית?? מה הקשר בכלל? ההפחתה במיסים תיצור עליה מתונה יותר. וכמו שנאמר בכתבה הביקוש לדלק הינו קשיח ולכן זהו פשע להעלות מיסים, כשאין אלטרנטיבה שפויה. ואם כך חושב סמנכ"ל רשות המיסים, מצבנו עגום מאוד... כנראה שמשכורות שחיתות אינן מושכות אנשים טובים לשרות הציבורי.
עוז | 01.05.11
162.
סופר התרגל לחיות עם היד בכיס של אחרים
הבחור חוצפן. הוא פשוט התרגל לחיות עם היד עמוק בכיס של כולנו, וכל ס"מ שהוא ייאלץ להוציא את היד מכיסנו, זה מבחינתו "סבסוד". האדון סופר מעיז לדבר על "סבסוד"? מה בדיוק האוצר סיבסד אי פעם במחירי הדלק עבור הצרכן? הסיבסוד היחיד שהאוצר נותן הוא לרווחי בז"ן ולחברות הדלק - את המרווחים הנדיבים שלהם. מדוע חברות הדלק צריכות לעבוד על "מרווח" באחוזים ולהינות מעליה ברווחיות כל אימת שיש עליית מחיר של הנפט בעולם? מדוע אי אפשר לקבע את בסכום קבוע (מס' אגורות קבוע) מכל ליטר את הסכום שיקבלו חברות הדלק, תקבל המדינה (במס ובבלו) ויקבל בז"ן - ואז המשתנה היחיד יהיה המחיר העולמי. מדוע על כל עלייה של המחיר העולמי - שמקשה מאד על כולנו - צריכים האוצר וחברות הדלק לצהול מאושר עקב עליית הרווחיות אצלם בכיס? זו פשוט גניבה בחסות החוק. לא אתפלא לראות את סופר עובד אצל אחד הטייקונים בקרוב. מחירי הדלק לא קשורים רק לנסיעות של אזרחים. ישנם רכבים של חברות, הובלות, אנרגיה. עליית המחירים הורגת את כולנו - והיא גם תביא את המיתון הבא.
"סבסוד"?! פשוט נמאס | 01.05.11
161.
בחור טוב, אבל מחשבה מעוותת....
בועז, מתי תפנים: הכיס של האזרח הוא לא שלך (וגם לא של המדינה). המדינה היא פרזיט (בד"כ חיובי) - אבל פרזיט. ויש גבול (תסתכל מסביב) למ שאפשר לעשות לעם. אבל במקום זאת מנהלים מערכת כלכלים שמרחיבה פערים, והופכת את כולנו לעבדים. הסיבה שהמדינה לא יכולה להתנתק מהעטין המזין היא שהיא מפחדת לטפל בריכוזיות במשק (שגם תפחית את ההוצאה של האזרח) - פעולה שתגרום להוצאה על הדלק להיות נסבלת מבחינת האזרח (בהתחשב בכך ששאר ההוצאות שלו יקטנו בעקבות התחרותיות במשק).
סופר סתם | 01.05.11
159.
ומה דעתך על "הבור" ולא החור בתקציב שלנו של המשפחות במעמד הביניים
אם אתה כלכלן ומבין גדול יש דרכים נוספות לאזן התקציב: א)להפחית הוצאות שרים סגני וסגני עוזרי ועוזרי שרים ב)להגביל שימוש ברכב ממשלתי למכסת דלק חודשית(כל עובד מדינה נוסע חופשי-כולל כל הפוליטקאים)מה אנחנו מעמד הביניים חברת הביטוח לכיסוי גרעונות ג)לקצץ במשרות ציבוריות ד)לקצץ בהקצבות לחרדים ה)אם רוצים יש עוד 100 אפשרויות,הבעייה שתמיד נותנים מכות רק לאנשים לא חזקים
איל | 01.05.11
158.
המדינה לא אמורה...
המדינה אמורה לאפשר לאזרחיה לחיות בכבוד ולהנות מהכסף שבשבילו הם עובדים. במדינת ישראל, המדינה חומדת לצון כל שקל שאנשים מקיזים דם בשביל להרוויחו אין שום מידתיות בין ההכנסה והמיסוי הישיר והעקיף.... מדינת ישראל מתייחסת לאזרחיה כפרות חולבות ולשמחתה העם המוכה הזה מקבל את הכל בשלבת נפש וממשיך לשלם... חור של 3 מיליארד ??? תגיד לי אדון מיסים... המס החדש על המים (מותרות במדינת ישראל) לא יכול לסגור איזה חור ??? פשוט שערוריה אבל כנראה שליותר אנשים טוב במדינה מאשר רע... אז תמשיכו לבלות לכם בעבודה לטובת המדינה. אם נמאס לכם תצטרפו בפייסבוק: לעם נמאס מורידים את המס
טל | 01.05.11
157.
תחבורה ציבורית (26 ו-27)?
ירוק או לא-ירוק, בינתיים אין תחבורה ציבורית הולמת ולכן אין אפשרות להחליף את הרכב בתחבורה ציבורית אפילו אם מאוד מאוד רוצים. קודם כל תציעו חלופה אמיתית בשטח. לא פנטזיה על רכבת תחתית ושירות רחפות בין הערים. משהו אמיתי שאפשר עכשיו להשתמש בו. פרט לזה, אפילו מר סופר אמר: כל המחקרים הראו שגם תחבורה ציבורית מפותחת איננה גורמת לעזוב את הרכב הפרטי. אז אולי במקום לפנטז על מצב שהוכח כלא קיים בשום מקום בעולם, פשוט צריך להתחיל להשקיע בתחומים רלוונטיים (כמו תשתיות כבישים וכדומה)?
אני | 01.05.11
156.
זה רק נראה שאנחנו טפשים.
מר סופר הנכבד, 1. אתה מנסה לבלבל את הקורא, אבל אנחנו לא טיפשים כמו שאולי נדמה לפעמים. המע"מ הינו מס יחסי. אם מחיר הדלק עולה, גם הכנסות המדינה מהמע"מ עולות. לכן, ניתן להפחית את המע"מ מבלי לפגוע בהכנסות המדינה ולמעזר את גובה העלייה במחיר. 2. על איזה סבסוד אתה מדבר, המס על הדלק מהווה עשרות אחוזים ממחירו. אז איך סבסוד??? אין מצב רחוק יותר מסבסוד מהמצב של היום. 3. אם לפי כל המחקרים שקראתם תחבורה ציבורים לא גורמת למעבר של אזרחים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית, אז אולי תפסיקו לבלבל אותנו עם כל מיני רכבות תחתיו, אוטובוסים מהירים וכדומה? אם בין כה וכה האזרח יישאר עם רכב פרטי, אולי פשוט תשפרו את התשתיות? 4. מדבריך ניתן לחשוב לרגע שכולם נוסעים כל בוקר לתל-אביב לצורכי בידור ונופש. רק תטיל מיסי גודש, תעלה את מחיר הדלק ותקטין את מספר החניות ומייד תרד כמות הנסיעות. לידיעתך: רוב האזרחים עובדים. הם נכנסים לתל-אביב בין 6 ל-9 בבוקר כי אז מתחילה העבודה. איך אתה רוצה שהם יגיעו לעבודה בהקרנה דרך מימד אחר? או אולי ברכבת התחתית? - אה שכחתי. אין רכבת תחתית...
אזרח | 01.05.11
155.
פשוט חוצפן .זה שאתה עובד אצלנו ומדבר שטויות לא מתקבל!!!
להגיד שהמדינה לא צריכה לסבסד לנו את הרכב? כמה מס אנו משלמים שאנו קונים רכב? כמה מיסים מסביב אנו משלמים כדי להחזיק אותו ? המס הנוסף על הדלק המס על הכבישים .....פשוט הגיעו מים עד נפש. הגיע הזמן לחשוב על דברים אחרים. כמות הכסף שעולה לנו לחיות פה בלתי נתפסת....הממשלה וכול רשויות המקומיות וכול הנבחרים צריך לצמצם את כולם.....שאנשים לא יקבלו עבודה כדי לקחת לנו !אלא כדי לתת לנו איכות חיים, בצורה סבירה ויפה שעה אחת קודם .אם לא כולכם מפוטרים!!!!
ישראליק | 01.05.11
153.
חצוף!!! איזו התנשאות יהירות וניתוק!! מה קורה
ניהול המדינה לא נועד להיות מבוסס רק על תושבי המרכז. מה בנוגע לאנשי הפריפריה?? נסיעה מביתי לתל אביב אורכת שעתיים וחצי מדוע אני לא יכול בשעות הפנאי שלי לטייל עם הילדים במרכז? ולבקר שם את המשפחה? רק בגלל "שזה לא במסגרת העבודה שלי" חצוף נמאס מהמדינה הזאת
חי בפריפריה | 01.05.11
152.
עבודה בעיניים - שווה קריאה
חברים יקרים, המדינה ורשות המיסים עובדים עלינו בעיניים!! שיא כל הזמנים לחבית נפט עמד ביולי 2008 על 125$ לחבית. שער החליפין של הדולר אז (בממוצע חודשי) היה כ - 3.5 ש"ח ל- 1 דולר. מה היה מחיר הדלק? - 7.07 ש"ח לליטר בנזין בשירות מלא!! ואילו היום - מחיר חבית נפט כ- 114$. שער החליפין - 3.4 ש"ח. מחיר הדלק? - 7.62 ש"ח בתדלוק עצמי!! עכשיו הייתי רוצה שרשויות המיסים והמדינה יסבירו את זה.
אבירם | 01.05.11
151.
זה נכון, אבל.
היא לא חייבת לקחת מיסי עתק על מחיר הדלק היא צריכה לדאוג לתחבורה ציבורית היא צריכה לדאוג לתשתיות ראויות היא צריכה לדאוג גם לפריפריה ולטיפול בכבישים המסוכנים ולרמזורים ולגשרים גם בצפון. היא צריכה לדאוג לאזרח ולהגן עליו מפני עושק חברות הענק שמתעללות באזרח ועוד ועוד................................ העיקר שביבי שומר על ירושלים
מרק | 01.05.11
149.
הוא צודק - אבל, ויש אבל
הפתרון לא בתחום אחריותו או סמכותו. הבחור עושה את המוטל עליו ושומר על איזון תקציבי. כל התלונות צריכות להיות מופנות לאוחזים בהגה, קרי - הממשלה ונבחרי הציבור, שנעים בין שתיקה כשל דגים ל מברברים את עצמם לדעת ולא עושים חצי ממה שאפשר היה לעשות עם ניהול נכון של ענייני המדינה. תחשבו טוב לפני שאתם בוחרים את מי שאתם בוחרים בפעם הבאה.
שם | 01.05.11
148.
כתבה המציגה את תפיסת בעלי ההון
בטח שהמדינה צריכה לסבסד את התחבורה לאזרחיה! האזרחים משלמים מיסים כול כך גבוהים, על מה ולמה? על משכורות עתק של הבכירים? על רכבי השרים? או על גחמות הדתיים? את כל הכסף המוקצה לדתיים יש להפנות למקורות אחרים, ולהוריד את המיסוי שמגיע לשם. במקום לשלם לתלמיד ישיבות (כשעל סטודנטים חילוניים לא משלמים שקל), נתעל את הכסף למקורות חיוניים יותר. המדינה לא יכולה להתנער מאחריות של הפער הרב שקיים בה- המיסוי הגבוה לעומת השכר הנמוך. כמעט בלתי אפשרי להתקיים במדינה הזו, וזו אחת הסיבות הגבוהות לנטישת המונים. אם הדלק גבוה- שהתחבורה הציבורית תהיה מענה הולם. אגב זה לא מדוייק ה"מחקרים" שצויינו בכתבה. רבים מאיתנו מעדיפים להניח את הרכב בצד ולנסוע ברכבת או באוטובוס כשהגישה אליו וממנה ואל היעד נוחים.
נטע | 01.05.11
147.
תגובה לבועז סופר
המדינה אינה צריכה לסבסד תחבורה פרטית והי לא עושה זאת לסבסד פרושו שהמדינה משלמת לאזרח מעל מחיר הבסיס[כמו בעבר עבור ביצים וחלב],המצב הוא הפוך המדינה מושכת לעצמה בצורה מופקרת מס על הדלק ואותו פטנט היא עושה על המים ואם הציבור ישתוק יקחו מס על כבישים ,מס על שמוש במעליות,מס על חמצן ןכל דבר דמיוני אחר
אריה צ | 01.05.11
146.
שיטה נהדרת בכדי להוריד מחירי הדלק בארץ בואו ניישם
בכדי לעורר את העניין ולהביא למודעותו תתחילו לתדלק בחברות דלק קטנות ותזנחו את הגדולות ברגע שהכנסות הדלק בחברות הגדולות יירדו הם יהיו חייבים להוריד מחיר !! אז תפסיקו לתדלק ב"דלק" וב "פז" תתדלקו רק בסונול ובדור אנרגיה וגם אם יש לכם דלקן אז ישנה אפשרות לתדלק איתו בסונול תבררו איפה יש תחנת דלק של חברה קטנה במקום מגורכם וגם אם לא הגעתם למינימום לתדלוק לכו לתדלק בואו נעשה מרד צרכנים. המלך עירום המלך עירום
המלך עירום | 01.05.11
143.
מר סופר, היית צריך להשאר בכדורסל.....
הנקודה העיקרית והטיעון החזק ביותר שלך היא אכן העדר תחבורה ציבורית. אבל האם אתה עוקב אחרי מוצרי המזון המאמירים שגם הם תוצאה של מחירי הדלק? ומה עם מיסוי משמעותי יותר על מותרויות כגון אלכוהול סיגריות וכדומה? יש פתרונות אחרים. זה טוב שאנשים יסעו פחות, אבל עד שלא יהי אלטרנטיבה-יש לקצץ משמעותית בהיקף המס על הבנזין ולמצוא מקורות חליפיים.
מוטי | 01.05.11
142.
חבורה ציבורית
לא משנה באיזו תדירות יגיעו האוטובוסים. אם ביום שישי אני לא יכול להגיע להורים לארוחת ערב ובשבת אני לא יכול ללכת לים, אני לא אוותר על רכב פרטי. ואם כבר יש לי רכב פרטי, שאני משלם ביטוח וטיפולים, נראה לכם שאני אוציא עוד כסף על אוטובוסים ואשתמש ברכב רק בסופ"ש? זה יעלה את מחיר ההוצאות על הרכב ביחס לכמות השימוש.
עופר | 01.05.11
132.
שקר - לא יהיה חור בתקציב!!
מה שהאדון שוכח לספר זה שלא יכול להיות חור בתקציב. כשנקבע תקציב המדינה לשנת 2011 הכנסות המדינה ממיסים התבססו על מחיר הדלק אז!!! לא על המחיר החדש. ככל שהמחיר עולה, המיסים שהמדינה לוקחת עולים וכך נוצר פער חיובי בתקציב - יש עודף תקציבי! כל חודש מספרים בחדשות על כך שהכנסות המדינה ממיסים עלו, ועקב כך נוצר עודף תקציבי שהועבר לגרעון. זה שקר ודמגוגיה לבוא ולהגיד שיהיה חור אם יורידו את המס - כיוון שכבר כיום ההכנסות ממיסים על הדלק גבוהות משמעותית מהתחזית שהייתה למדינה, כשהתקציב נוסח, ואושר...
יוסי | 01.05.11
131.
הכנסות המדינה ממיסוי דלק לא צריכות להשתנות לפי מחיר הנפט
הפתרון פשוט - המדינה תקבע שהיא מעוניינת בהכנסה מסויימת ממיסי דלק, ואז אם מחיר הדלק עולה היא תפחית את המיסוי כך שהכנסותיה לא יעלו. וכאשר מחיר הדלק ירד המדינה תגדיל את המיסוי כך שהכנסותיה לא ירדו. כך המדינה תקבל סכום מיסוי ידוע מראש ומצד שני היא תמתן את השינויים במחירי הדלק.
תומר | 01.05.11
130.
בועז סופר לא יודע חשבון וחושב שגם אנחנו לא.
מר בועז סופר מאשים את כולם ב"דמגוגיה זולה" כאשר הוא בעצם משתמש בה בעצמו. בואו כולנו נעשה חשבון פשוט: המיסים המוטלים על הדלק מוגדרים כאחוז מתוך הסכום. לדוגמא (ואני מתנצלת מראש - אני לא בקיאה במספרים המדויקים ולכן הדוגמא היא סתמית - אפשר להציב בה את המספרים האמיתיים ) נניח שמחיר הדלק היום הוא 3.5 ש"ח לליטר (ליבואן לפני מיסים) ונניח שסך המיסים המוטלים על הדלק הם 100% ונניח שסך כמות הדלק המיובאת לישראל היא 8.5 מליון ליטר הרי שסך כל המס הוא 29.75 מליון ש"ח כאשר המחיר יעלה ל-4 ש"ח הרי תחת אותן הנחות הכנסות המדינה תגדלנה ל-34 מליון ש"ח. וזאת בדיוק הדמגוגיה. המדינה יכולה כבר היום לשים לעצמה חסם עליון להכנסות הנגבות מהדלק ולהוריד את אחוז המס ככל שהמחיר העולמי עולה.
גליה | 01.05.11
129.
אין הצדקה להצמדת המיסוי באחוזים למחירי הדלק.במחירי אולטרה זה אף מסוכן ליציבות המשק
לממשלה בתקציבה 3 מליארד מהכנסות דלק? שישאר כך ל2 שנות התקציב ולא תהיה עליה בסכום זה רק מכיוון שהדלק עלה ספקולטיבית בחו"ל. כאשר מחירי שיא של דלק משפיעים על מדד כל משתנה כמעט בכלכלה, יש לכל עליה מעבר להכרח המוכתב מבחוץ - סכנה כלכלית.
מישהו | 01.05.11
128.
אל תסבסדו (ובלי טובות) אבל אל תקרעו לנו ת'תחת עם מיסים מטורפים על הדלק
אנחנו המדינה עם המיסים הכי גבוהים בזמן קניית הרכב. אח"כ שולחים ידים לכיס של האזרח וממסים לו את הדלק... גם באחוזים מטורפים! אם זה לא מספיק, אז לאט לאט כל הכבישים הראשיים בארץ הופכים לכבישי אגרה או נתיבי אגרה .... ואז לקינוח מוסיפים "מס גודש" בכניסה לתל אביב ... על מחירי חניות מופקעים עוד לא דברנו... אז כבודו יפסיק לבלבל את המוח!!!
כבודו יפסיק לבלבל במוח | 01.05.11
127.
אז מה המדינה *כן* אמורה לסבסד?
המדינה המגעילה שלנו רק יודעת להגיד מה לא באחריותה, ולהמשיך לינוק כסף מהציבור ללא תמורה הולמת. יש רשימה ארוכה של בזיונות ועוולות שהציבור סופג: *אנחנו נותנים שלוש שנים מהחיים שלנו לצבא, והמדינה לא מממנת לימודים גבוהים לאזרחיה (ישראל כמעט המדינה היחידה בעולם המערבי שלא מממנת שכר לימוד, עד תואר שני כולל, לאזרחיה) * אנחנו משלמים מיסים למדינה, אבל גם שוחטים אותנו בארנונה, ביטוח לאומי, מע"מ ועליות מחירים כל שני וחמישי, כולל מוצרי יסוד * התחבורה הציבורית זוועתית, אבל שוחטים אותנו גם במחירי הדלק ובדוחות חנייה דרקוניים (שיטה של הרשויות להוסיף עוד כסף לקופה) * המדינה מפקירה אותנו מול חברות מסחריות גדולות, כגון חברות הסלולר וכביש 6, שפשוט עושים מה שהם רוצים, ומרמות את האזרח הקטן על בסיס קבוע. * אין חינוך ראוי, אין מערכת בריאות ראויה, תקציב התרבות נמוך מזה של ירדן או מצרים. נמאס כבר לוותר על תחומים שלמים בחיים רק בגלל תקציב הבטחון הזללני. * שיטת השלטון כושלת - המנהיגים עסוקים רק בהשרדות פוליטית ובשמירה על הכיסא במקום בעשייה. וזה רק על קצה המזלג, כן?
אלירן | 01.05.11
123.
הגבלת המס על הדלק
אפשר להגביל את המס על הדלק, כך שאם מחיר הדלק עולה לרמה מסויימת (מסיבות של השוק בלבד) לא יגבו מס על ההפרש, וכך ההכנסה ממיסוי דלק תוגבל בתקרת מס. במקביל חייבים להבטיח בחקיקה שאחוז מסויים מהכנסות מיסוי הדלק יושקעו באופן ישיר בתחבורה ציבורית רכבות מהירות ורכבות תחתיות. אחוז זה צריך לעלות בהדרגה כדי שהאוצר יוכל להסתגל לכך שהכנסות אלו מיועדות לתשתיות של תחבורה ציבורית ולא למטרות אחרות
יובל שריר | 01.05.11
122.
אנשים יקרים, אבקש מכם, באמת, להביע את מחאתנו בקלפי, לזכור ולא לשכוח ולוודא, שמי שיעלה
ידע לכוון לממשלה צרה בחצי ממה שהיא היום וכן, שינחה את חה"א/ים/יבשה להתאמן קצת יותר על סימולטורים ושיניחו לכיסו של האזרח הקטן שכמו משולש שקודקוד מטה, מחזיק ומפרנס את כל מי שנמצא למעלה לכיוון בסיסו של אותו משולש. באמת, לתת ל"עונש" הזה לחפש לעצמו אפיקי השתכרות אחרים, עדיף מחוץ לגבולות המדינה.
אמיר | 01.05.11
120.
בעצם מה שהאיש הזה אומר זה "תמשיכו לסבול ותשתקו"
לפחות הוא כנה ולא מדבר סחור-סחור כמו כל הפוליטיקקים... הגישה שלו היא הבעיה. אדם שמביט על כולנו מלמעלה, ממרום מעמדו, ומנותק מהצרכים ומהרגשות שלנו. המדינה לא צריכה לממן X, המדינה לא דאגה ל-Y, אבל אנחנו צריכים להמשיך לשלם ולשלם, נכון? זהו, שאם הגישה הזו תמשיך, כל מי שיוכל פשוט ירד מהארץ, ואז נראה אותם מסתדרים. חבורה של מנותקים אכזריים.
אורן | 01.05.11
117.
טעות בידך
המחיר בארץ גבוה מכמה סיבות שאינן קשורות למחיר חבית הנפט בעולם. 1. מיסוי - מיסוי דרקוני שלא ניתן להשוות אותו לאירופה מסיבות מובנות של כח קנייה ושכר ממוצע... 2. מרווח השיווק - מרווח גבוה מדי למשווקים ביחס לכל מדינה אחרת בעולם. נקודה. 3. מניפולציות - מנגנון עדכון המחירים נתון למניפולציות של שערי מטבע, הצמדות למחיר הנפט הגולמי בשוק כזה או אחר ועוד. (כשמחיר חבית נפט היה 150$ המחיר לצרכן נשק ל-7 ש"ח והדולר לא היה נמוך מעכשיו, הכיצד?). הוכח כבר שמחירי הדלק הגבוהעם משרתים קודם כל את האוצר ובעלי ההון.
sos | 01.05.11
114.
מחשבה רדודה, המדינה צריכה לסבסד תחבורה ציבורית ראויה!!! וברור שלא בנזין!
אין בעולם תחבורה ציבורית רווחית, אבל רק כאן מסתכלים על זה כעל הוצאה מיותרת, אם תושבי הערים האירופאיות הגדולות בעולם חיים ללא כלי רכב צמוד, למה זה לא יכול להיות כאן??? פשוט טיפשות של ראשי המדינה!
א.מ. | 01.05.11
112.
למה אין לבעז סופר בעיה לעלות את מחיר הדלק?
האם בעז יכול לענות בכנות על השאלות הבאות? 1) האם כעובד האוצר היה לו רכב ממקום העבודה ועל כן לא היו לו הוצאות דלק? 2) מה היתה רמת המשכורת שלו כעובד אוצר? סביר להניח שהתשובות לשתי השאלות הללו יצביעו על כך שמחיר הדלק אינו משהו שמטריד את כיסו באופן אישי.. עוד סביר להניח שאם פקידי האוצר (וגם פוליטיקאים) היו צריכים לשלם מכיסם על הדלק התמונה היתה שונה..
גדעון | 01.05.11
109.
גם אתה דמגוג
עליית מחיר החבית מ10 ל110 דולר גם 'שורה לירידת ערך הדולר בעולם בעשרות אחוזים במקום לתרגם את עליית ערך השקל להורדת תשומות ייצור כדי לאזן את השחיקה באטרקטיביות של השקל ולעודד כלכלה יצרנית האוצר מעודד את עליית הדלק - שקשור לתשומות ייצור גם עקיפות בתעשיות שלא צורכות דלק בצורה ישירה (היי טק) הוא מעלה את התשומות בצורת עושר \ עושק מוגזם של מיסוי על הדלק כשהאוצר גובה 25 % מדלק שמחירו 4 שקלים הוא מקבל שקל על כל ליטר צריכה מה ההגיון להכפיל את המיסוי האבסולוטי על הדלק ל2 שקלים כשהתיסוף בשקל כבר מזמן העלה את ערכו וכוח הקניה שלו פי שניים? בארה"ב מחיר הדלק פחות מחצי מהמחיר בישראל והממשלה מסתדרת בלי למסות 3 פעמים את הדלק
זיו | 01.05.11
108.
אל תורידו את מחיר הדלק, אני רוצה אלטרנטיבה!
אני אגיד לך, אדון סופר למה הציבור כועס. לאורך כל הכתבה אתה מתעלם מנתון פשוט, התחבורה הציבורית בישראל ביזיון! אין שום מדינה מפותחת בה אתה מחכה לאוטובוס 45 דקות כדי לעשות נסיעה של 20 דקות. זה פשוט לא הגיוני! חברות האוטובוסים מזלזלות באזרח וגוזרות עליו קופונים. אולם אם הייתם יוצרים יותר תחרות או שמים סטנדרטים גבוהים יותר לחברות האוטובוסים דברים היו משתפרים, אבל אתם לא! שלא נדבר על זה שמדינת ישראל לא מפעילה תחבורה ציבורית בשבת, אז לאזרח הפשוט אין ברירה אלא להיות בעל רכב, אם הוא רוצה לנסוע לארוחה משפחתית בערב שישי, או לטייל ביום החופש המסכן היחיד שיש לכל מעמד, מלבד העשירון העליון. וברור שאתם לא מפתחים תחבורה ציבורית, כי כמו שאמרת בכתבה, אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל בסופו של דבר זה יעשה לך חור בתקציב של 3 מילארד, ואנחנו לא רוצים את זה נכון? צריך מדינה חזקה עם תקציב טוב. והזארח הפשוט? הוא יסתדר. הרי האזרח בא לשרת את המדינה, ולא המדינה באה לשרת את האזרח. מדינת ישראל 2011, בושה וחרפה.
סטודנט מסכן | 01.05.11
107.
פיזור האוכלוסיה בפריפריה צריכה לבוא עם תחבורה ציבורית נאותה
האם ידוע לשר התחבורה שאין תחבורה ציבורית מאורנית??? איך אפשר להגיע לעבודה במרכז, או איך בני הנוער יכולים להגיע למקום בילוי. או חס וחלילה לטיפול רפואי.???? 5 ק"מ מאורנית ,בראש העין יש. לו לפחות היו מסדרים תחבורה ציבורית לראש העין ניחה. אבל מאומה לא נעשה לטובת האזרח.
פרידה | 01.05.11
105.
צודק!! המדינה לא אמורה לדאוג לנו לשימוש ברכב או שתהיה אלטרנטיבה נורמלית...
כמו תחבורה ציבורית נוחה זמינה ויעילה אני בטוח שגם הוא "סובל" ממחיר הדלק ואולי לא... אני מציע לו יומיים בתחבורה הציבורית ואז שיתן את הרעיון שוב חוצפן ומנותק כמו כל שאר מקבלי ההחלטות במדינה הזו אני אומר יאללה REVOLUTION לצאת לרחובות כולם!!!!
דורון | 01.05.11
104.
נכון, המדינה לא צריכה לסבסד נסועה
המדינה לא צריכה לסבסד נסועה ברכב פרטי, ולא נסועה ברכב ציבורי, ולא נסועה באופניים, ולא נסועה ברגל, ובכלל שאנשים לא יצאו מהבית ולא ילכו לעבודה או ללימודים או לקניות, עם כל הכבוד זה לא התפקיד של המדינה לדאוג שהמדינה תתנהל כמו שצריך, הגזמתם.
יעל | 01.05.11
103.
קשקוש אחד גדול
המדינה קודם כל לוקחת מיסים ןזה נכון. השאלה האי מה היא עושה אתם וכאן הבעיה. היא לא משקיע בתשתיות כבישים. ולא בחינוך. ולא בבטחון האזרחים. ולא בהשכלה גבוהה. ולא באיכות סביבה. ולא ברווחה. תמיד יש מחסור אין אף נושא שמתנהל כהלכה. . יש הרבה כשלים וחוסר יעילות בהתנהלות המדינה ולכן המיסים שלכאורה יחד עם המיליארדים ששל תמיכה ממשלת ארה"ב וכספי הבונדס אמורים להספיק לא מספיקים. לכן חוץ משכבה דקה של מקורבים הרוב לא ממש נהנים חוץ מפררורים. תקציב המדינה הוא כמו ברית מילה. לקטנים חותכים והגדולים חוגגים.
מיכאל  | 01.05.11
102.
שאלה לחכמולוג שם למעלה, תגיד אדוני, אתה ומשפחתך נוסעים בחבורה ציבורית ???!!!!
חוצפן, איך אתה יכול לומר שיש לך רעיון :" להעלות במקביל את נטל המס על הדלק. הכוונה "להעניש" ישירות על שימוש עודף ברכב שלא למטרות עבודה" שאתה בעצמך אומר שהמערכת בנויה כ מס על מס,... אני רוצה לראות אותך נוסע לחופשה באיטלייה רק עם אוטובוסים/תחבורה ציבורית, למה לדעתך מכוניות זה רק לעבודה. אין בעיה, אם מכוניות זה רק לעבודה אז למה עדיין המס הוא 120 % על מכוניות ?, תגידו את האמת- זו מסחטת כסף טובה לכם, אף אחד לא יכול עליכם, אני גם בטוח שאין לך מכונית אחת ( לעבודה).... מילים כמו חול וממש כבר אין מה לאכול. כן אני עובד היי-טק ואני מסכן !
עוד מהנדס חכם | 01.05.11
100.
מחיר דלק עולה מעלה את ההכנסות ממסים מדלק
ככל שמחיר הדלק עולה כך כמות הכסף ממסים עולה כי המס מחושב כאחוז ממחיר הדלק. זאת אומרת שהאוצר יכול להחליט להקפיא למשך זמן קצוב את מחיר הדלק שממנו מחושב המס וכל עליה תתבצע רק על מחיר הדלק עצמו בלי המס. זה יאט בערך בחצי כל התיקרות בלי הפסד ממסים
אזרח מפוכך | 01.05.11
99.
לא ביקשנו שהמדינה תסבסד!!!!!!!!!!!!!!!
אנו כן חושבים שתשלום של 88% על רכישת רכב כמרכיב מס זה עצום. שמרכיב הבלו והמע"מ יחדיו מגיעים לחצי מעלות ליטר דלק ועוד לא הזכרתי את עלות רישיון הרכב והרדיו. אבל לסופר ולמדינה יש העדפה להסתכל על כל מרכיב לגופו. סופר כותב שהמדינה מתנהל על פי תקציב מסודר. ואני טוען שהיא בזבזנית. אחרת, כיצד ניתן להסביר שהתקציב של הממשלה הנוכחית העומד על כ 111 מיליון שקל לשנה, תפח ב 600% מלפני 45 שנים??
נבלה סרוחה | 01.05.11
98.
אני כבר לפני חודשיים העמדתי את האוטו וכיף לי.. כנסו..
נוסעת בו רק בסופשי שבוע. לא מוכנה לשלם את מחירי הדלק המופקעים וככה יוצא לי טנק בפעם בחודש וחצי. עד שלא כולם יעשו כמוני ויתחילו לאחר לעבודה כי אין אוטו, ואין יותר שעות נוספות כי אין אוטו, ואין יותר לבוא לחצי יום עבודה אם יש סידורים פרטיים כי אין אוטו. פעם הייתי מגדילה ראש והייתי באה לחצי יום. היום האוטו חונה בבית והרבה יותר נעים לי עם הMP3 באוזניים ובתחבורה ציבורית ושום לחץ בעבודה לא יכול לגרום לי להשאר שעות נוספות כי אני מכוונת לשעת אוטובוס.
איה | 01.05.11
97.
המדינה מסבסדת דלק??? אתה פשוט מסלף עובדות!
המס על הדלק בישראל הוא שערורייתי - כ-120%!! אתה מבין בכלל את המושג "סיבסוד"? מה שאמרת כאן הוא דמגוגיה בגרוש המסתמכת על חוסר ידע של הקוראים - ובכן, הגעת למקום הלא נכון, כאן לא תצליח לרמות את הקוראים כי הם יודעים לפחות כמוך. הדברים שאמרת כאן הם ביזיון שלך כאדם!
רונן | 01.05.11
96.
לא רוצה שיסבסדו, אך המדינה גם לא צריכה לגנוב מאזרחיה !
מכל שקל שמשולם על דלק ,58 אג' הם מס שהולך ומעשיר את משכורתם של בכירי האוצר, קרנות ההשתלמות שלהם והמכוניות עליהן הם נוסעים בחינם! פרה חולבת לשמה. נערי האוצר האלה בגרו עם השנים ומטיפים לנו כי המדינה לא צריכה לסבסד. אבל לגזול את אזרחיה זה כשר ! שלטון הפקידים הזה המחזיקים ב"בובת השטייניץ" הזו עוד יביאו אותנו לאבדון. הויי. אני מתגעגע לימי בייגה באוצר. לפחות אז, פקיד היה פקיד -היה פקיד -היה פקיד ושר קיבל החלטות עם ביצים למורת רוחם של פקידוניו!
עדי | 01.05.11
92.
@@@ פשוט לא נכון !!!!!! @@@
המס על הדלק וגם המע"מ מחושבים באחוזים. זה אומר שכל פעם שמחיר הדלק עולה הסכום שמדינה מקבלת ממיסים גודל בהתאמה. על חבית של 10$ המדינה הרוויחה פעם 5.2$ היום במחיר של 114$ לחבית המדינה מרוויחה על אותה כמות נפט בדיוק 59.28$ לחבית תוספת של 1,040% להכנסות המדינה מכל ליטר דלק!! לא צריך להיות סעודי כדי להתעשר מנפט...
אריאל | 01.05.11
91.
מפונקת שכמוני
לכל מי שקורא למפונקים להשתמש בתחבורה הציבורית, ברור כי אתם בעצמכם לא משתמשים בה כי אם כן הייתם יודעים שהיא חסרת תועלת. זמני ההמתנה לאוטובוסים הוא אבסורדי ולא לכולם יש את הזמן לבזבז בין התחנות, התעריף הוא מגוחך וזמני פעילות האוטובוסים מגבילים מאד. אחרי יום עבודה בו מרוויחים גרוש וחצי רוצים לשבת קצת עם חברים, אוטובוס או שניים יקחו אותכם לשם אבל לחזור אחרי 23.00 כבר אי אפשר ואז צריך לקחת מונית ולבזבז משכורת יומית... לכל מי שכותב על האייפונים - זה ממש טפשי לי אמנם אין אחד אבל מה זו הדרישה לסגפנות הזו? הבעיה אולי היא שלי- לא מאמינה בעולם הבא, אני משתדלת לחיות כאילו זה קורה רק פעם אחת... אין לי ססמאות חכמות ולא מבינה באחוזים אבל ממש רע לי במדינה הזו שלימדו אותי לאהוב אותה והיא לא משיבה אהבה... נוף יפה ואנשים טובים לא יעזרו לי לקנות במכולת. נמאס לי לממן את הטפילים בחברה שלנו שאני עצמי טובעת ... אה כן ומפונקת שכמוני יש לי רכב שכדי שמישהו יקנה אותו אני צריכה לשלם לו לכן הוא יושב לו ברחוב מחכה לימים טובים יותר בו אולי ניסע לטייל בשבת במקום להשלים הכנסה שחצי ממנה בכל מקרה הולכת למדינה... נכון ש״קל״ לבכות במקום להציע פתרונות אבל יש לי תחושה שלא תבחרו בי להיות ראש ממשלה.... בתקווה לימים קלים יותר....
מפונקת | 01.05.11
89.
מדינה אוכלת יושביה, אין סיכוי לעתיד טוב יותר...
באמת שכבר אי אפשר לחיות כאן בכבוד. בלי סיסמאות בלי איומים פשוט גומרים לנו את החיים. לזוג גם לא ממש צעיר אין סיכוי לחיות בתנאים הגיוניים, אין סיכוי לדירה אין סיכוי לחיים פשוטים שלווים עם ביטחון אלמנטרי. אין סיכוי להצמיח דור שוחר ערכים כשהערך העליון של השלטון הוא כסף וכוח. אין סיכוי לעתיד טוב יותר לאף אחד במדינה שלא מכבדת את עצמה.
שיר | 01.05.11
88.
אדון סופר היקר עם המגמה תימשך אנשים טובים ממעמד הביינים יהיו יותר עניים ואחרים יעזבו
אני אזרח ממעמד הביניים ואב לשני ילדים בני שנה וחצי מה אתה מצפה , שאני יביא אותם על כרכרות וסוסים בחורף? המשכורת שלי היא סטטית ולא דינמית ונכון לעכשיו היא נשחקת ברגע שאני יגיע לסף מסוים ,כנראה שאאילץ לעזוב למדינה אחרת ששם מתדלקים שברולט מליבו ב 40$ . אני עושה מילואים ,אני משלם מסים ישירים עקיפים ,גן ,אוכל ואם תמשיכו לשנורר את האזרחים באופן בלתי מבוקר , עוד הרבה יקומו ויעזבו כי נמאס מהבולשיט הזה.
גלעד מנחם | 01.05.11
87.
יעלו את הדלק ל-10 שקלים לליטר עדיין נמשיך לנסוע ולהתלונן אנחנו קובעים ...תכנסו
חברה אנחנו העם חרות גדולות לא עושים כלום הממשלה עושקת אותנו בעלי תחנות הדלק עושקים אותנו בקיצור כוווולם. ומה העם עושה מתלונן כותב מאות הערות צודקות בהחלט אבל הגדול לא עושים כלום. מה שצריך במדינה שלנה זה להצביע עם הרגליים. כלומר שתהיה תחרות בין תחנות הדלק אתה מוכר יקר אני לא קונה ממך נוסע עוד קילומטר וקונה זול יותר מחייב אותם להוריד מחירים. ניסע פחות נכון כל אלה שיש להם דלקן על חשבון העבודה זה לא מפריע לו אבל חברה אנחנו הרוב והרוב קובע אם ניסע פחות גם הממשלה תרוויח פחות כך היא תוריד מיסים כדי שנבזבז יותר.בקיצור רק יחד צריך גוף של פנסיונרים/מובטלים שלא עובדים ויכולים לתרום מזמנם למען המאבק ואנחנו רק צריכים להישמע להם איכן לקנות זול ומתי לבוא להפגנה גדולה שתעצור את כל המדינה כולל את השרים מלהגיע לכנסת.
שלומי | 01.05.11
86.
מקרה לדוגמה אין תחבורה ציבורית לא.ת. רעננה צפון
באזור רעננה צפון יש מרכז היי טק המעסיק להערכתי 10,000 עובדים ולמרות זאת אין שום קו אוטובוס שמגיע אליו מתל-אביב מתחנת רכבת ארלוזרוב או האוניברסיטה. אין אליו תחבורה ישירה מצומת מורשה או מצומת גהה. אז אל תדברו על רכבות תחתיות רכבות קלות או אוטובוסים משוכללים. תתחילו בלאפשר גישה בתחבורה ציבורית באוטובוס חבוט, מונית שירות או עגלה עם סוסה. משהו - אבל שיהיה קיים. הרשויות משאירות פשוט ואקום!
גיאצ'ו | 01.05.11
85.
דמגוגיה בגרוש
1. לפני שמגנים כל כך בלהט על הצמדות למדד, חשוב להזכיר לרשות המיסים ולכל שאר האזרחים שמשכורות לא צמודות למדד, רק המיסים! 2. עדכון המס אומנם בוצע לפי חוק, אך אל תתנו לסמנכ"ל הלא מכובד לסבן אתכם, המע"מ הוא חלק זניח ביותר מעלות בדלק, המדינה גובה מס עצום על הדלק וגם הוא באחוזים ואנחנו מדלמים מע"מ גם על המס הזה.
מרכזניק | 01.05.11
82.
אז בשביל מה יש ממשלה ?
בשום מקום כמעט התחבורה הציבורית היא לא עסק מרוויח. לא הסאבווי של ניו יורק ולא האנדרגראונד של לונדון. ובכל המקומות האלה הממשלה, מקומית או של המדינה מסבסדת את התחבורה. זה בדיוק התפקיד של הממשלה בכלכלה - לדאוג לדברים שאין בהם רווח ישיר אלא עקיף. כאלה ששום יזם לא ירצה להתקרב אליהם אבל הכלכלה בכללותה מרוויחה מקיומם. מי שלא מבין דבר כל כך בסיסי הוא או אדיוט או, מה שיותר הגיוני במקרה הזה, שבוי לחלוטין בקונספציה ההיפר קפיטליסטית של האוצר מבית אסכולת שיקגו שהביאה לנו את המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז 1929 בארהב ואת מותו של מעמד הביניים בישראל
משה | 01.05.11
81.
רפי גינת עשה כתבה שלפעמים המשאבות גונבו לנו טיפות דלק
השעון רץ לפני הדלק וכך למעשה גונבים לנו לפעמים רבע ליטר. מר גינת שכך לציין שבעלי המשאבות הראשיים ביבי שטייניץ ושות הם הגנבים הגדולים !שמהם צריך להזהר אני מתחתן לכל מי שקורא את הכתבה . לא לתדלק תעשו חרם חודש אחד לא להכנס לשום תחנת דלק
חיים | 01.05.11
80.
יש לי חבר שמעמיד פני נכה
הוא מרוויח מבטוח לאומי כל חודש כ4000 שח הוא נשוי עם ילד מקבל דירה מעמידר בקרית גת ב100 שח לחודש 3 חדרים קומה שניה יש לו נסיעות באוטובוסים חינם בכל הארץ התתתפות בגן לילד קופת חולים ומה לא? אשתו עובדת בנקיונות ועושה עוד 3 אלף שח. אני עובד כמו חמור מרוויח 4500 שח נטו כל הכסף הולך לי על שכירות ודלק אין לי חיים. המדינה מעודדת אנשים לרמות אותה ומאידך לא לעבוד ואני לא מדבר על אלפי זוגות שהתגרשו וחיים ביחד לקבל ביטוח לאומי. פשוט מקומם חוסר הצדק ואופי המגעיל של העם הזה.
שחר | 01.05.11
79.
מה נשתנה היום הזה מכל הימים?
לפני חמש שנים כולנו היינו מרוויחים אותו דבר הדלק היה חצי הדיור היה חצי מאז מצאנו מרבצי גז מאז ישראל סגרה עסקאות ענק בעולם הסיוע האמריקני גדל אז על מה אתם מבלבלים את המוח! אתם גורמים לאנשים לא להביא ילדים לעולם לא להתחתן לאבד מורל לרדת מהארץ לא לחיות טוב. להשתעבד לבנקים ולקבלים ולעשירים.
חיים | 01.05.11
74.
מילא אם הכסף היה מנוצל לרווחת הציבור
הוא טוען שהכסף מנוצל ולא שוכב סתם?! מה עם הבזבוזים הלא הגניוניים של הממשלה על כיבוד, על רכבים לשרים, על בתי מלון מפוארים?! למה לא משקיעים את ה 3 מליארד שהם עושים בתחבורה ציבורית נורמאלית וזולה?! 3 מליארד יכולים להרים כאן מערך תחבורה ציבורית ראשון במעלתו בעולם! למה כ"כ הרבה ניצולי שואה חיים מתחת לקו העוני? איפה העזרה לאלו שהקימו את המדינה מתוך ה-3 מליארד האלו?! למה שרים כמו ברק שוהים במלונות פאר על חשבון הקופה הציבורית? למה ביתו של ראש הממשלה מקבל שיפוצים בשווי 3 מליון ש"ח על חשבון המדינה? מה הוא מקשקש????!!!!!
אאא | 01.05.11
72.
לדעתי הנזק שגרם למדינה גדול ממלחמה- מי בחר בו בכלל?
לדעתי זה האיש שכל אזרח מקלל כל פעם שהוא קונה אוטו, מקבל תלוש משכורת או ממלא דלק. לדעתי בגללו הליכוד יפסיד את השלטון בבחירות הבאות וללדעתי הוא הקש שבגללו הרבה אנשים ירדו מהארץ. לא יאומן שמישהו מראיין אותו. האם הוא נבחר על ידי הציבור?
למה אתם מראיינים את האיש הזה? | 01.05.11
66.
לפני 3 שנים נסעתי 35000 ק"מ בשנה
שנה אחרונה ירדתי כבר ל-16,000 ק"מ בשנה, ובשנה הקרובה ייתכן וגם זה יצטמצם. מה שאומר שאני נוסע רק בית-עבודה ואין יותר יציאות לקניון בעיר ליד, אין טיולים לפריפריה, אין נסיעות שלא מביאות רווח ישיר לי. מספיק אנשים כמוני אומר שמסעדות ובתי עסק יסגרו כי אין לקוחות שיוצאים מהבית, אין הכנסה לאף אחד שחשב שיראה ממני שקל, מה שיוביל לצמצום גביית מיסים מחברות שונות והגדלה של מעגל האבטלה. רק שהאזרחים עובדים של משרד האוצר ולא המשרד בשביל האזרחים. את זה שיפתרו עם מס על מס. נא באוזן.
אמיר | 01.05.11
64.
המס על הבנזין חייב לעלות
כן רבותי בהמס אפילו צריך לעלות. למה בכל אירופה נוסעים במכוניות ידניות (צורכות כ- 10% פחות בבנזין) ואצלנו כולם חייבים אוטומט. למה אנשים לא מסתכלים על תצרוכת הבנזין שהם מחליטים איזה אוטו לקנות. ולמה זקיפת ההטבה על הרכב בליסינג נמוכה מהשווי האמיתי שלה. צריך להשקיע את הכסף מהעלאת הגבייה על בנזין בנתיבי תחבורה ציבורית ונתיבי אופניים בערים הגדולות
משה | 01.05.11
55.
איך בן אדם עם כאלה דעות שגויות על כלכלה מגיע לתפקיד בכיר ברשות המיסים?
אין פלא שהמדינה קורסת ואף אחד לא שם לב. מה אכפת לו לשלם 10 ש"ח לליטר הרי הוא לא מרוויח משכורת ממוצעת של 8000 ש"ח, אבל הוא שוכח שלא כולם מקבלים 50000 ש"ח לחודש אבל כולם חייבים להגיע לעבודה ואנשים מעדיפים לנסוע 40 ד' לעבודה באוטו ולא שעה וחצי באוטובוס!!!
שגיא | 01.05.11
53.
המדינה אמנם לא חייבת לסבסד דלק לאזרחים...
המדינה לא חייבת לסבסד את הדלק לאזרחים אבל במדינה מתוקנת דואגים לאזרחים לתחבורה ציבורית מסודרת תשתיות וכו'. לא ייתכן שבמדינה שמתיימרת להיות מערבית ונאורה בשנות ה2000 לא ידאגו לתשתיות כמו שצריך לאזרחים ותחבורה ציבורית שתיתן מענה נאות לאזרחים. הרכבת מחורבנת האוטובוסים לא מגיעים לשום מקום בזמן הכבישים פקוקים עד אין סוף הכל כאן לא מסודר כמו שצריך. כמו תמיד שיטת ה"סמוך" עובדת כאן במדינה. לצערנו נוצר מצב במדינה בשונה ממדינות אחרות שקודם כול הקימו מדינה ואחר כך תשתיות, ולכן הכל נראה ככה. אבל היה 60 שנה לתקן את העוול הזה ועדיין לא עושים כלום. בסדר מובן שכסף רב צריך ללכת לביטחון אבל דברים בסיסיים כמו תשתיות ותחבורה ציבורית זה לא פחות חשוב במדינה.
שי | 01.05.11
52.
ואיך אתה מניע עצמך ברחבי המדינה ....?
מעניין אותי אם גם מכיסך אדון בועז סופר יוצאים סכומי עתק על התניידות ,או שגם אתה חולב מפשוטי העם את התניידותך ברחבי המדינה?... צא מהבועה ותחזיר את רכבך למעסיקך.. בואו ניראה אותכם "נבחרי העם" מתניידים בכוחות כיסכם ולא על חשבון משלמי המיסים... חוצפנים.!
מזעזע | 01.05.11
51.
אז זהו, שהמדינה כן אמורה לסבסד לאזרחיה את השימוש ברכב!
המדינה אמורה לדאוג לנו לתחבורה כלשהי מהבית לעבודה. זאת לא אופציה, אלה לא מותרות. אנחנו משלמים מיסים - לכן זו זכות בסיסית שמוקנית לנו, ואנו לא מקבלים אותה. אם אין חלופה של תחבורה ציבורית כלשהי (וברוב המקרים פשוט אין) - המדינה צריכה לאפשר לנו להגיע לעבודה ברכב ובמחיר סביר! ובאשר לקשקושים על המחיר לחבית שהיה 10 דולר לפני 12 שנה - מר סופר, אף אחד לא אמר שאתה צריך לשלם בשבילנו את מחיר החבית, אבל למה לקחת עליו מע"מ באחוזים? הרי יש את הבלו שהוא בשיעור קבוע ומתעדכן עם המדד. זה הגיוני. אבל לקחת גם מע"מ זה פשוט שוד, כי הוא עולה יחד עם מחיר הדלק ולאזרח אין על זה שליטה! המדינה לא השקיעה דבר בשביל ההכנסה העודפת הזאת, לכן היא צריכה לוותר עליה. זה המצב ולא יכול להיות שילד מהאוצר יקבע אחרת רק כי מתחשק לו! איפה בית המשפט? הגיע הזמן שהמנהיגים יעשו סדר בעניין - בועז סופר ושאר נערי האוצר מתעניינים רק בגרפים. הם לא יכולים להיות אלה שיחליטו בשבילנו!
איתן | 01.05.11
50.
ממש לעג לרש- הכסף אמור להיות מושקע בתחבורה ציבורית ותשתיות
מה קרה לרכבת הקלה, היא לא היתה אמורה להיות מוכנה ב-2012? אני עדיין מחכה! והרבה יותר מרגיז מעליות מחירי הדלק, זה עלית מחירי המוצרים הבסיסיים שבאה אחריה אני לא מבינה למה אנשי האוצר ובכלל ההנהגה שלנו לא מבינה כמה גרועה הפגיעה הישירה הזו בשכבות החלשות. המס העקיף הזה ממיט עלינו אסון! זה כדור שלג, איך זה שרק אנחנו רואים את זה? או שאני תמימה ופשוט לא אכפת להם. כל עוד העשירים מתעשרים וכביכול "מחיים" את השוק, אבל בנתיים ביבי וחבריו לוקחים לו את האוויר מהצד השני. כלכלה חופשית. בדיחה.
מאוכזבת ומתוסכלת | 01.05.11
45.
אם הייתה תחבורה ציבורית נורמלית אנשים היו נוסעים בה
אבל שיש אוטובוס פעם בשעה אז זה בעיה ושלא נדבר על זה שאין תחבורה בשבת. בכל העולם יש תחבורה מסביב לשעון ושם גם הנוצרים עובדים בראשון שזה היום חופש שלהם. בישראל אפשר לתת להם לעבוד בכל יום ולנוח בראשון, אפשר לתת למוסלמים לעבוד בכל יום ולנוח בשישי ואפשר לתת ליהודים לנוח בשבת. וכמובן שאפשר לתת למי שרוצה לעבוד ביום החופשי שלו לעבוד ביום החופשי שלו. ואפשר לצרף גם מיעוטים אחרים שאולי יש להם ימי מנוחה אחרים. הבעיה הכי גדולה של התחבוה הציבורית פרט לתדירות נמוכה היא שאין אותה 24/7
Z | 01.05.11
43.
אפשר לחשוב שהמדינה היא עסק של אבא שלהם...
הם מדברים להם מלמעלה ושוכחים למה בכלל הם שם... פעם היו יושבים בהנהגה אנשים עם אהבה אמיתית למדינה, חזון ותחושת שליחות... היום זה עוד עבודה. רווחים רווחים רווחים. כמה שאני אוהב את המדינה ככה אני שונא אותה. לכל מי שמוכן לממן לי כרטיס טיסה ואשרת שהיה בקנדה/ארה"ב נא להשאיר מספר טלפון ואחזור בהקדם.
גיא | 01.05.11
42.
לא סופר את האזרחים ?
כך לפי מר סופר כשהמדינה מחזירה לאזרחים אפילו מקצת מהכסף שהיא לוקחת מהם זהו סבסוד . דוגמא מובהקת לצורת החשיבה הממשלתית , לפיה הכסף של האזרחים והרווחים שלהם שייכים בעצם למדינה . במילים פשוטות זוהי מדינה קומיניסטית שבה לאזרחים אין זכות על רכושם וכספם ולמדינה מותר לקחת כמה שהיא רוצה מתי שהיא רוצה והכל בשם "טובת הכלל" . תקראו לזה סוציאליזם אם תרצו אבל ההבדל הוא רק בכמה המדינה לוקחת מהאזרחים וקארל מרקס כבר אמר : "הסוציאליזם הוא רק שלב בדרך לקומוניזם הנכסף" . אגב , השתמשתי במילה "לוקחת" ולא במילה אחרת כדי שלא יצנזרו את התגובה .
אני רק שאלה | 01.05.11
37.
משקל ההעלאה מכביד בעיקר על החלשים
נהגים רבים אכן נעזרים בממשלה בכך שהמדינה מכירה בהוצאות הדלק כהוצאה מוכרת והמשקל של ההעלאה הוא ברמה נמוכה. רק השכירים "הפשוטים" שאינם בעלי הוצאות רכב או בעלי רכב ליסינג, משלמים את מלוא ההעלאה מהכנסתם נטו. מכאן שיפסיקו לדבר בסיסמאות וימתנו את ההעלאות בכך שיקבעו את המס ולא יהיה כאחוז מהמחיר. כל ילד בבית הספר שלמד אחוזים יכול להסביר לכלכלנים המלהגים את ההבדל.
אליהו שדק | 01.05.11
35.
היום בו יורידו את מחיר הדלק
כאשר כל העובדים יחליטו להוסיף יום שבתון ולא יגיעו לעבודה כי החסכון בדלק יעלה על שכר יום עבודה . והיות וזה נכון לרוב ציבור העובדים . ביום זה יורידו את מחירי הדלק ובכירי החברות הציבוריות יגלו כי אין להם עובדים - לא הכל ניתן לעשות עם פועלים סיניים.
אזרח | 01.05.11
32.
אתה פשוט חצוף-איזה סיבסוד? אתם מציפים את הדלק במיסים. תפחיתו מיסים, אל תסבסדו
סיבסוד זה מצב בו המדינה קובעת מחיר של מוצר מתחת לעלותו ומפצה את היצרנים בהפרש-הסובסידיה. את הדלק מוכרים לנו במחיר עלות+רווח +מיסי עתק אני מוכן למחיר ללא סיבסוד כלל=עלות +רווח
חושחש השרליל | 01.05.11
30.
ארץ אוכלת יושביה!
3 מליארד לפיתוח.. לפיתוח מי? הבתים והמכוניות של הבכירים בממשלה?! מה בדיוק מפתחים? פארקים שיהיו לרווחת התושבים? דואגים לרופאים ששובתים עכשיו כל יומיים בגלל תנאים מכפירים? דלדול תקנים בבתי חולים לבריאות הנפש? מגורים לצעירים במחירים שפויים? מה??? בשבילו זה כנראה לא רלוונטי כי מישהו (המדינה!= אנחנו!) משלמים לו את ההוצאות של הרכב שלו!! ב ז י ו ן!
טל | 01.05.11
29.
אנחנו כתגובה לא קונים כחול לבן,מחרימים קניונים מסעדות ועוד.
כתגובה למחרי הדלק,המים,החשמל,הארנונה,התקשורת,האגרות,הקנסות,ההיטלים,המיסים ועוד החלטנו לא לקנות כחול לבן,לבטל פוליסות ביטוח,לא להיכנס לקניונים,מסעדות,בתי קפה,מספרות,מכוני כושר, ועוד. מתמרנים קניות בין 4 רשתות זולות מחוץ לעיר.
רונית | 01.05.11
28.
וזאת המחשה מצוינת של המושג השלילי "נערי האוצר"
ושל הכוחניות והזלזול באזרח, של רשות המיסים. מה שהוא בעצם אומר, זה שהמדינה ממש, אבל ממש, צריכה את הכסף הזה, של מסי הדלק, ולא יכולה להרשות לעצמה לוותר עליו בשום אופן. עכשיו אתם מבינים למה הממשלה לעולם לא תפתח ולא תשקיע בתחבורה ציבורית? רק זה חסר לה, שתסעו באוטובוסים וברכבת וצריכת הדלק תרד... זה גם מסביר למה, בניגוד לתחבורה הציבורית שאיננה, דווקא משקיעים לא מעט בכבישים. רוצים שתסעו. הרבה. ועוד משהו - ציטוט: "אז המדינה הורידה את המחיר ב-23 אג'. מישהו זוכר את זה?" וזאת ממש אמירה הזויה. המדינה לא הורידה! המדינה העלתה!!! בשיא ההתייקרויות באה המדינה והעלתה עוד. ו-כ-ו-ל-ם זוכרים את זה מצוין! כי מחיר הדלק בעולם היא גזירה משמיים. אבל העלאת המס בשיא ההתייקרויות היא מעשה עד כדי כך מטופש שאפילו הממשלה הבינה וחזרה בה מייד.
יעקב | 01.05.11
27.
אנשים לא אוהבים בשורות רעות
השורה התחתונה כאן היא שמחיר הדלק עולה וימשיך לעלות . הדבר הזה מתחרש בגלל שיא תפוקת הנפט. אנשים לא אוהבים בשורות רעות ופעם היו הורגים שליח שמביא בשורות כאלה, נראה שזה אותו דבר היום. האזרחים לא רוצים לשמוע את זה. אז מתעלמים וממשיכים לצעוק. גם אם הממשלה תוריד את המחיר בשקל, המחיר ישוב ויעלה בגלל תהליכים עולמיים. אז הפתרון הוא לא להוריד את המיסוי על הדלק, אלא לפתח חלופות - כמו קידום BRT במרכז המטרופולונים כדוגמה אחת. דוגמה אחרת היא ליישר את התמריצים הכלכליים - כיום אזרחים מקבלים הוצאות רכב מהעבודה והדבר מנוכה מהמיסים. זו שיטה טובה כדי לעודד אנשים לא להשתמש בתחבורה ציבורית. היבט אחר הוא ניקוי אורוות בהנהלת רכבת ישראל והפסקת ההשתוללות של דן ואגד על חשבון הציבור.
האזרח דרור | 01.05.11
25.
האיש גאון - אפשר להעלות את הדלק ל-20 שקל לליטר וזה יתרום לאוצר 13 מילארד ש"ח!!
וזה מזכיר לי סיפור על גאון אחר. זה שהציע ללמד את הסוס שלו לחיות בלי אוכל. בכל פעם הוא קיצץ לסוס את כמות האוכל ב-20 אגורות (במקבייל לעלית מחירי הדלק והשפעתו על מחירי המספוא), ובדיוק שהסוס למד לחיות בלי אוכל, הוא פתאום מת.
ב.ק. | 01.05.11
22.
לא נשמע טוב
וזה מישהו מתוך המערכת?? מה זה התשובות האלה??? "כל המערכת מבוססת על מס שמוטל על מס" כלומר - אנחנו ממילא לוקחים מכם יותר בכל מקום... למה שלא יבטלו לגמרי את המע"מ? מה מוסף פה חוץ מהכסף שלנו?? הפתרון הוא לייצר כסף ולא לקחת יותר מהעם, כי את זה כל טמבל יכול לעשות.
יוסי | 01.05.11
21.
כמה חוסר דיוק אצל איש האוצר. כ"כ לא מפתיע
1) לפני 10 שנים מחיר הנפט היה 22.5 דולר לחבית (ולא 10). 2) בשנתיים האחרונות האחרונה המס על הדלק, בלו, עלה ב 21% 3) המדינה אמורה לסבסד את התחבורה הציבורית ולדאוג לרכבות. כשהיא תעשה את זה, אז אפשר יהיה לעלות מיסים על הדלק. עד אז, שבכירי האוצר ייתרכזו באיך מזרזמים רכבת קלה בתל אביב ורכבת פרברית נורמלית, ולא באיך מוצצים עוד כסף מהציבור
רן | 01.05.11
20.
תשובות סתומות
תשובות סתומות! לא מראה חשיבה, לא מראה יצירתיות, פשוט האזרח כמשאבה לכספים. "מהיכן אני אביא כסף?" להזכירך אתה עובד בשביל האזרח, שב ובדוק היכן אתה שופך כספים ללא הכרה כמו מימון ישיבות ואברכים, מימון חינוך פרטי אשר מטיף נגד מדינת ישראל, כמו הסכמים קואליציונים אשר מעבירים מליוני שקלים למפלגות שיעשו בו כרצונן, ועוד.... אז בבקשה בדוק את התקציב שלך לפני שאתה פונה אלינו.
ישראלי סובל | 01.05.11
16.
המדינה אינה אמורה לסבסד לאזרחיה את השימוש ברכב, אבל המדינה חייבת
לדאוג לאזרחיה לתחבורה ציבורית ראוייה כמו בכל מדינה מערבית "נאורה". לצערי במדינות מתפתחות התחבורה הציבורית הרבה יותר מפותחת מאשר בישראל. כל עוד האזרח הישראלי יצטרך להמתין זמן יקר לאוטובוס/רכבת ולנסוע בצפיפות של קופסת סרדינים, הוא יעדיף לנסוע ברכבו הפרטי. מדינת ישראל משפרת את התחבורה הציבורית לאט מידי ומעט מידי ומתייחסת למשתמשים ברכבם הפרטי כאל פרה חולבת ומנצלת את עליית מחירי הדלק על מנת לגבות עוד ועוד מיסים.
דודי | 01.05.11
13.
תחבורה ציבורית
"לפי כל המחקרים שעשינו ושלקחנו ממקומות שונים בעולם, היכולת שלך להוריד אנשים מרכב פרטי היא אפסית." אמירה לא אמינה ולא משכנעת. בערים הגדולות והצפופות בעולם יש תחבורה ציבורית הולמת ואנשים לא מחזיקים רכבים פרטיים, או מחזיקים אבל לא נוסעים איתם לעבודה. אי אפשר לעשות מחקר במקומות האלה כי תחבורה ציבורית היתה שם מאז ומעולם. מדובר בגישה, לא בשינוי. אם בארץ תהיה תחבורה ציבורית מספקת, אולי בעלי מכוניות לא יוותרו מחר על הרכב הפרטי, אבל הילדים שלהם יוותרו כי תהיה להם חלופה. אי אפשר כל הזמן לראות את הדברים מהיום למחר. יש תמונה יותר גדולה ואולי בגלל שנבחרי הציבור שלנו נשארים בכסא תקופה מוגבלת, לא מעניינת אותם התמונה הגדולה. אותנו כן מעניינת התמונה הגדולה. תשקיעו היום בתחבורה ציבורית כדי שבעוד עשר או עשרים שנה מספר המכוניות הפרטיות על הכבישים ירד. ואל תספרו לנו סיפורי סבתא.
מיכל | 01.05.11
9.
עד להקמת רכבת תחתית בגוש דן יש להוריד את המיסוי על הדלק ב- 50%
מספיק עם השטויות וגרירת הרגליים בעניין הרכבת הקלה בת"א וגוש דן ... יש לפרסם מייד מכרז בינלאומי במתכונת BOT להקמת רכבת תחתית חשמלית בת"א וגוש דן ... מדינת ישראל תשכור את הפרוייקט לתקופה של 40 שנה, עם אופציה לקניה ... מימון הפרוייקט יבוא ממימון בינלאומי, ממכירת אגרות חוב נושאות ריבית של 6% לשנה, שירכשו ע"י קופות הפנסיה וקופות הגמל בישראל, וממכירת שטחים מסחריים בתחנות הרכבת התחתית .... הפעלת רכבת תבוצע באמצעות מספר זכיינים שיפעילו את השרות לציבור ... כאשר 40% ממחיר הכרטיסים ישארו למפעיל למימון הוצאות תפעול ורווח, ו-60% ממחיר הכרטיסים יועבר למדינה למימון ה-BOT ... זכיין שלא יעמוד בסטנדרטים יוחלף ...
יורם מראשון | 01.05.11
6.
דמגוגיה בחצי גרוש - מפי בכיר לשעבר באוצר
כסה טפח וגילה טפחיים - ואפסה הבושה מפיו! הודה (בפה מלא) כי מערכת המיסוי (הבנוייה מס על מס) היא במהותה מכשיר לחליבת האזרח (בעוד שרוב הכסף אינו הולך לפיתוח אלא לסבסוד אזרחים שאינם אידיאולוגית עובדים/תורמים לחברה.) הודה שנסיעה ברכב פרטי היא מוצר קשיח (כמובן כי הממשלה אינה מעוניינת בפיתוח מערכות הסעה המונית יעילות וזולות - רכבת דוגמא מצויינת למחדל מתמשך 63 שנה). המדינה אינה משקיעה די בפתוח אנרגיות חילופיות לנפט וגז בארץ שטופת שמש ורוח. המדינה אינה מפעילה חשיבה בלתי קונבנציונלית ותכנון לטווח בינוני-ארוך לפתרונות יצירתיים וחלופייים לרווחת אזרחיה בשום תחום...כך קל יותר להתנהל ע"ח האזרח במקום לדאוג לרווחתו ממיסיו (ישירים ועקיפים הגבוהים בעולם. ג. ס. מיל (אבי הליברלזם הקלסי) כתב עוד בשלהי המאה ה18 כי מדינה שאינה דואגת לאזרחיה בתחומים בטחון (פנים וחוץ) הציבור, חינוך הציבור ובריאות הציבור - אינה בעלת זכות (מוסרית) קיום... וזאת בשלהי שנת ה63 ל"עצמאותינו"... ותחשבו על כך ביום הבוחר....
אופטיסימי | 01.05.11
2.
אם המדינה לא צריכה לממן לנהגים את הדלק,וזה נכון. לפחות שתדאג לתחבורת ציבורית
בצורה נאותה. מה שקורה ברכבת ישראל זה על גבול השערוריה, יש מקומות בארץ שתחבורה ציבורית זה מצרך נדיר,ולאנשים אין ברירה,כשצריך להגיע ממקום למקום בזמן סביר ,הם חייבים רכב. אז אנחנו משלמים על זה הרבה כסף, כי הממשלה לא חושבת שצריך להשקיע בפיתוח תחבורה ציבורית נורמלית.כמו במדינות מתקדמות.
רונית | 01.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת