אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - צריפין הדור הבא: ממחנה צבאי לפארק טכנולוגי

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
תוכניות יפות שאינן קשורות למציאות
לא יפונה כל אזור צריפין אלא רק חלקו. זה ההסכם כי יש לצה״ל מבנים שנבנו לאחרונה וצהל לא יוותר עליהם. אין עדיין הסכם או אפילו טיוטא של הסכם כי צהל יעבור לנגב רק עוד הרבה שנים ועד אז אין על מה לדבר, כמו שאני מכיר את המערכות הגדולות האלה, בסוף צהל יעבור לנגב, עוד 10 שנים נניח ולא ישחרר את צריפין מסיבות מבצעיות עלומות שם. אבל אני מסכים על דבר אחד - הפנטזיה נוחה ומעניקה לשוטים נושאים לדבר עליהם
יוסי שיודע הכל  | 10.05.11
49.
בבאר יעקב אין מערכת חינוך מפותחת!!!
שיושב ראש המועצה גוזלן ולא יועצו (ששימש כתב בעיתון זניח ברמלה) ישכנעו אותכם בכל עניין הקשור לפיתוחה של מערכת החינוך ביישוב ואין לשכוח שעדיין אין בי"ס תיכון במקום! לאחרונה מנפנפים בבניית בי"ס יסודי היות והקיים רעוע ומסוכן והיות וגם שהמועצה מייעדת לשטח זה משהו אחר. החינוך בבאר יעקב יקר וכל שנעשה בתחום כמו העברת בי"ס הדרים וכו'... נבע מתוך חובה וסכנה ולא בשל כל יוזמה לקדם דבר . אני סקפטי באשר לדרך בה הרשות ברשות גוזלן , מלמן ויועצו מתנהלת ועד שאלה לא יילכו הביתה ומועמדים ראויים יותר יבחרו הסיכוי לראות פיתוח איכותי וראוי קלוש. אל להתבלבל כי מה שרואים עיניכם קורה ביישוב אינו בזכות יו"ר הרשות ונאמניו אלא בזכות היזמים המחוייבים ע"פ הסכם לכל הפיתוח ביישוב שבא לידי ביטוי בסלילת כבישים, כיכרות ועוד... וכן של רכבת ישראל שאף היא ע"פ הסכם מחויבת לפיתוח כביש איילה והכביש לנווה דורון וכו'... מה שרכבת ישראל עושה והיזמים עושים ע"פ הסכם אין לזקוף לזכותו של גוזלן , מלמן ועוד... כמו כן, יצוין שחלק מההסכמים כבר מתקופת יואב רפאל וכלולים באותה ירושה שהשאיר וכללה 25 מיליון שקל ששולמו בתום תביעה מול אסף הרופא וביה"ח לחולי נפש! ושלא יעבדו עליכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלמה | 08.05.11
43.
שכחתם כמה דברים
בצריפין מועסקים אלפי אזרחים ואנשי קבע שמפרנסים משפחות ועושים עבודה שספק אם ימצא מי שיעשה אותה בנגב. ריכוז כל בסיסי צה"ל באזור אחד בנגב ובמיוחד כל התשתיות הלוגיסטיות והטכניות הוא משגה אסטרטגי, במיוחד עם ביטול צפוי של השלום עם מצריים. מה עם כל המבנים שנבנו ונבנים בצריפין בהשקעות עצומות- מה יעשו , יהרסו אותם ? גם ככה המערך הטכני לוגיסטי של צה"ל עבר מהפכות ושינויים מזיקים בשנים האחרונות - רק זה מה שחסר - הזזות בסיסים, מתקנים ותשתיות - יהיה בלגן. המערך הטכני לוגיסטי הוא זה שמנצח בסופו של דבר מלחמות - לא לשכוח את זה לפני שעושים בלגן. בגדול התוכנית משרתת רק את איילי ההון - גם יקבלו את הקרקע וגם יקבלו את העבודות המתבצעות בצריפין ושהצבא יפריט. מה שבטוח מחירי הדירות לא ירדו אבל יהיה מי שיתעשר ובהרבה.
דוד | 06.05.11
42.
אחרי שצה"ל הרס את תחנת הרכבת וכרת את כל העצים...
אקליפטוסים בני מאה שנה ששתלו הבריטים יכלו לפאר את האיזור החדש, אך מפקדי צה"ל הנאורים דאגו לכרות אותם ללא רחם. שלא לדבר על הרס תחנת הרכבת ההיסטורית. תשתית מסילת הברזל גם היא נזנחה, ניתן היה לחבר את האיזור החדש לרכבת ישראל.
עדין פז-וניל | 06.05.11
40.
ישנן עדיין קרקעות באיזור
אני גרה בשיכונים (בשכירות) כבר 5 שנים ומאוד מרוצה, השאלה מה יקרה עם צריפין? כבר היום אני רואה כל מיני קרישי נדלן שמסתובבים בשכונה ומחפשים קרקעות לקנייה, האם זה אומר שהשכונה תהפוך להיות שכונת יוקרה עקב צמודי הקרקע ? האם שכר הדירה שלי יעלה?
מיכל | 06.05.11
32.
צור שכחתה את מרכז העיר
אם תצליחו לעבור בשלום את רוטשילד המחורר אולי תמצאו חניה על המדרכות הצרות של הרחובות הדרים,השדה, הגפן... ואם תרצו לעבור עם עגלת תינוק או כסא גלגלים כדאי שתעברו לעיר אחרת ואם ימשיכו לאשר תוכניות תמא 38 במרכז העיר כבר לא יהיה מקום ללכת ברגל
ראשוני | 05.05.11
30.
חחח יש פה 2 לוזרים מנס ציונה מלאי קנאה!
יודעים איך נס ציונה הוקמה? פעם מישהו רצה להגיע עם עגלה לראשון לציון באמצע הדרך נפל לו גלגל , אז הוא בנה אוהל בדרך וחיכה שמישהו יציל אותו. אחרי כמה זמן וכמה גלגלים מתעופפים אחרים הגיעו מספיק אנשים ונוצרו במקום אוהלים 4 בתים מבטון. מאז זה נקרא נס ציונה וזה פחות או יותר מה שעדיין יש שם. היפה הוא שבאר יעקב כבר משתינה עליהם בקשת. נס ציונה לא נכשלה, היא מעולם לא ניסתה להיות עיר, זה הכל טעות אגב על הבית שקניתי בבאר יעקב, עשיתי כבר 800 אלף שקל ועברה רק שנה אחת. אני יכול למכור עכשיו ברווח עצום אבל נראה לי שאני אשאר, בכל זאת, יופי של מקום.
גד | 05.05.11
22.
אני חושב שאתם לא מבינים איזה השפעה תהיה ל-17,000 דירות, על המחירים על התחבורה, ומה לא
מחירי הדירות יצנחו יפה מאד בשנים הבאות, אם לא תוך שנה-שנתיים, אז תוך 4; מי שקונה היום בבאר יעקב דירה ב-1.2 מיליון ש"ח, יצטרך לחכות הרבה שנים עד שהמחיר הזה יחזור.... בהנחה שלכל משפחה תהיה 1.5 מכונית, מדובר בעוד 25,000 כלי רכב שיצטרכו לצאת ולהכנס לאזור בבוקר ואחה"צ, וזה בנוסף לכלי הרכב שיכנסו ויצאו מהאזור העסקי בזמנים מקבילים. יהיה שמייח בצ'כונה.....
 | 05.05.11
19.
אני לא מאמין שיש תוכנית לצמודי קרקע
פשוט ביזיון שבישראל במאה 21 במרכז ישראל עדיין יש פרויקטי האגואיזם הזה שנקרא צמודי קרקע,דבר כזה צריך להעלם מהעולם לחלוטין,על דונם שיש בו שני יחידות דיור אפשר להקים בני יורק 200 יחידות דיור. אז אמנם ישראל היא לא ניו יורק ואינה סובלת מהצפיפות של מנהטן אבל חכו עוד 20 שנה ותראו כמה עתודות קרקע יהיה לישראל ואחר כך כולם יבכו שאיפשרו בניית צמודי קרקע. צריך לבנות בישראל מגדלים כמה שיותר גבוהים,בטח ובטח לא צמודי קרקע וגם לא מבנים נמוכים.
 | 05.05.11
16.
למספר 5 -
מסכים איתך שצריך לשקע את מסילת הרכבת בחלק מהתוואי שעובר בחיפה כדי לאפשר גישה ישירה לים, אבל ההשוואה לא הוגנת: כתוצאה מהפינוי של מחנה צריפין, ישונה הייעוד של השטח שבבעלות צה"ל לשטח למגורים ומסחר. צה"ל ימכור את השטח, ובתמורה יממן את המעבר (אולי אפילו ישאר עודף). זו גם משימה לאומית, כי זה תורם לפיתוח הנגב והפריפריה, כי הרבה אנשי קבע יעברו לאזור הדרום בעקבות המיקום החדש של מקום עבודתם. באותה צורה, גם האיצטדיון החדש בחיפה ממומן (בחלקו) מכספים שיתקבלו ממכירת השטח עליו בנוי כיום איצטדיון קריית אליעזר ואשר עליו צפויים לקום בנייני מגורים. מבחינת שיקוע הרכבת - יש רק עלות, אין תועלת כספית מיידית (לטווח הארוך תהיה, כתוצאה מפיתוח איזור הטיילת והחוף והפיכתו למרכז בילויים).
שי | 05.05.11
6.
יש אישור מהבריטים שהקימו את המחנה?
שעות של שמירות שרפתי במקום המקולל הזה. קחו בחשבון שהקרקע שם מזוהמת לחלוטין עקב מערכות ניקוז צבאיות כושלות ודפוסי עבודה מזהמים של הצבא (שפיכת שמנים להרחקת יתושים, שימוש ברעלים לשליטה על מכרסמים ובסיס צבאי אחד שעדיף לא לדבר על אופי הפעילות שלו)
ראובן | 05.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת