אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אקירוב: "מה יש לי לעשות פה"

89 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

88.
השיטה דפוקה. צריך לתת משכנתה לפי יכולת החזר, לא לפי אחוז מההלוואה.
אם אני מרוויח 20,000 נטו, אני יכול לקנות נכס ב500,000 על פני 10 שנים בקלות, גם בלי מקדמה. אם אני מרוויח 5,000 נטו ויש לי 1,000,000 בבנק, ואני עכשיו קונה דירה של 2,000,000, אני לא אוכל להחזיר את הלוואה גם במשך 30 שנה. האחוז מהעסקה שהבאתי מהבית הוא המדד הכי דפוק שאפשר לתת.
סטודנט | 18.05.11
76.
ברגע שכל הקבלנים יוזילו את מחירי הדיור למחיר שפוי ובר קניה תהיה עדנה לכולם. ההסבר בפנים:
ברגע שכל הקבלנים יוזילו את מחירי הדיור למחיר שפוי ובר קניה לא רק שלא תיהיה כאן בועה תיהיה עדנה גם לקונה גם לקבלן וגם למדינה . 1. הקונה יוכל לקנות סוף סוף דירה במחיר שפוי ביחס למשכורתו ולקחת סכום משכנתא שפוי ובמקביל להמשיך לחיות בכבוד. 2. הקבלנים יוכלו למכור המוןןןןןןן דירות כי המחיר יהיה שפוי. עדיף לפעמים לקבל קצת פחות ולמכור יותר , אבל למכור ולא להישאר עם מלאי דירות ריקות ולשלם עליהן מיסים לריק. 3. המדינה תרויח מכך שלא תצתרך לשבור את הראש בפתרונות "יצירתיים" שגם לא עוזרים בגרוש לאף אחד וגם את אותם הסיפסודים למינהם יכולים לתעל לצרכים אחרים כמו:חינוך, בריאות וכו. עם כל הכבוד למר אקירוב ויש כבוד והרבה במקום דירות יוקרה תנסה לבנות דירות בנות 3-4 חדרים במחירים שפויים של עד מיליון וחצי ש"ח ותראה כמה יחידות דיור יחטפו לך כמו לחמניות חמות.
ענת | 16.05.11
75.
מבחן הפריפריה
חשוב לבנות מלונות ומגדלי פאר. אבל חשוב יותר לבנות בפריפריה. שימו לב כמה קבלנים וחברות בניה בונות פרוייקטים בערי הצפון והדרום. ניתן לספור אותן על שתי ידיים. שיכון ופיתוח בונה בפריפריה ? גינדי בונה בפריפריה ? אזורים בונה בפריפריה ? בוני התיכון בנו פעם בכרמיאל ועברו לאיזור המרכז הבטוח. כמוהם, ב.יאיר, דמרי, חנן מור ומאות חברות בנייה וקבלנים אחרים. כל אלו, כולל מר אקירוב ציונים טובים שבונים את הארץ אבל מונעים - בראש ובראשונה משיקולים כספיים טהורים. לא תמצא אותם בכרמיאל, בעפולה, במעלות, במצפה רמון, בעכו, בטבריה וכו'. אגב, חלק מאלו בונים במזרח אירופה. כדאי להם. ציונות נמצאת אצלם די למטה בסולם העדיפויות. אפשר להרוויח גם בפריפריה ויעידו על-כך חברות כמו צמח-המרמן, מבני גזית, בר ובניו, פרץ בוני הנגב ועוד כמה צדיקים. תחשבו על זה חברי הצעירים. אגב, להגיע מעפולה לתל-אביב זה כמעט כמו להגיע מרחובות לתל-אביב. אין כמו מדינת ישראל.
פרגונטור | 16.05.11
73.
תנסו לסנן ממה שהוא כותב, את מה שאתם רוצים לקרוא.
יש לו גם כמה עצות שימושיות: שלא יתנו משכנתאות לאנשים כמוני למה הוא מתכוון? לבחון אם לתת מכנתא לא רק לפי כושר ההחזר, אלא גם יחסית לנכסים שלך. לא לתת לך משכנתא לדוג', אם כבר יש לך דירה בבעלותך, או לחילופין לפגוע בתנאים שלה. בנוסף, הוא גם אומר שאפשר להגביל מימוש נכס ל- 5-6 שנים. כך שאם קנית דירה, לא תוכל למכור אותה במשך 5-6 שנים. זה יצנן קצת את המשקיעים, והאלה שייקנו יהיו יותר מאלה שבאמת רוצים לגור בדירה. בקשר להפרטה של וועות תכנון ובנייה- ברור שצריך, רק שלהפריט משהו בארץ לוקח במקרה הטוב 12 שנים, מהרגע שיש ראיון, עד המימוש בפועל. והאנשים ירוויחו מאותה הפרטה רק 2-3 שנים אחרי המימוש שלה. כך שזה לא ממש הולך לפתור את הבעיה בקרוב. בנוסף, העצות שלו בשביל לפרט ולגוון דירקטוריון של חברות יכולות להיות מצוינות לנו. כשהדירקטריון מתחלק שווה בשווה בין כל בעלי השליטה, אז גם החברות עצמן ירוויחו, וגם השכר הלא הגיוני, פשוט לא ישולם לחלק גדול מהמנכ"לים שלא באמת שווים את הכסף שמשולם להם. זה לא שאין כאלה שמגיע להם הסכומים האסטרונומיים האלה, אבל כרגע מקבלים את הסכומים האלה גם כאלה שזה לא מגיע להם, ואת זה צריך לשנות. ברור שהוא לא באמת מתעניין בבעיות שלנו, הרי יש לו מלא כסף, אבל המעט פתרונות שהוא הציע נראה לי הגיוניים למימוש כאן.
דביל | 16.05.11
71.
זה נכון שצריך לעזור לצעירים - אבל זאת איננה הדרך!!!
מה מציע מר אקירוב לעשות למען צעירי ישראל? - לסבך אותם בחובות שלעולם לא יוכלו לפרוע. לא, זאת איוולת מן הסוג שמייצר בועות נכסים ומאוחר יותר גם מפוצץ אותם. אסור לאפשר לאנשים חסרי אמצעים לקחת על עצמם התחיבויות של מיליונים, כאשר אין להם במה להחזיר, והנכסים עצמם אינם שווים את הסכומים הללו. כבר מאוחר מדי מכדי להתמודד עם משבר הנדל"ן. מדובר בכדור שלג שכבר החל להתגלגל. הצעדים של פישר הם בבחינת צמצום הנזקים ותו לא. תוך מספר חודשים עד שנה סביבת הריבית תהיה של 5-6 אחוזים. משקי בית רבים לא יוכלו לשלםאת המשכנתאות שלהם, וינסו למכור את הדירות על מנת להימנע מעיקול. השוק יוצף בבת אחת בעשרות אלפי דירות שנרכשו במינוף עודף, והמחירים יתמוטטו בבת אחת בעשרות אחוזים. אני אומר זאת בצער רב, כי הדבר ימיט חורבן על כלל השוק. הבנקים יעמדו בסכנת קריסה, והממשלה תיאלץ להיחלץ לעזרתם. ישראל תשקע לתוך מיתון עמוק, או אפילו לסטגפלציה.
אורן | 16.05.11
67.
ב2009 כשמר פישר הציל את הכלכלה הישראלית מפשיטת רגל אז הוא היה אחראי ועכשיו שהוא
פועל באחראיות אבל זה מתנגש באינטרסים שלך אתה כבר לא מסכים איתו.עוד דבר מר אקירוב היקר אתה לא תבנה פה יותר משום שאתה יודע שהחגיגה נגמרה ואת המיליונים שעשיתה כאן תלך להשקיע במקום אחר.אתה מאוד מאכזב כי אתה מפוצץ בכסף ואתה עוד לא שבע.ולא איכפת לך מה יקרה עם המדינה הזו.אז אתה יכול ללכת לאן שתרצה ויש טובים ממך שימשיכו לבנות את הארץ כי הם באמת שייכים לכאן בניגוד אילך
אבי | 16.05.11
66.
בנייה לעשירים -יוקרה
מי שגורם לבועה זה הקבלנים בעצמם. יצא המרצע מהשק כבר אי אפשר להרוויח כאן מליארדים אז מפנים עורף, זה אוהב ישראל? או שזה אוהב כסף ורודף בצע!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חברה בשנים האחרונות לא בונים פה לעמך שזה גם זוגות צעירים ובכלל בנייה רגילה. כל בניין חדש חייב מיתוג של יוקרה למה? כשבנו לדוגמא את העיר תל-אביב, בנו לכל סוגי האוכלוסייה . לבעלי יכולת וגם לפשוטי העם-מעמד הפועלים. בתוך תל-אביב עצמה היו שכונות סגורות שנקראו מעונות עובדים. למה היום אין דבר כזה במרכז תל-אביב ?????????????? למה גינדי אקירוב וכו' לא בונים חצי מהפרויקטים בתוך תל-אביב לאנשים נורמלים שמרווחים גם שכר ממצוע??????????? אם אכן נכון שיש סכסוך עם ראש ה עיר אני מקווה שזו הסיבה לכך. מה רוצה אקירוב עיר של מרצדסים? אפילו שוק הכרמל כבר לא שוק אמיתי אלא בזיון! למה למשל שוק בצלאל בתל-אביב צריך להפוך לבנייני יוקרה למה ?? אל תספרו לי בבקשה שככה זה בניו-יורק ופריז אנחנו לא ארה"ב וגם לא צרפת, מה שמתאים אולי שם לא בהכרח מתאים לנו.
ברדוגו | 16.05.11
61.
90% מימון?
גם אם יתנו לי 100% אני לא קונה דירה 3.5 חדרים במעגל שלישי במיליון וחצי. (ועוד אשלם עליה משכנתא 30 שנה בערך פי 3 מהשווי האמיתי שלה - 800 אלף שקל) => יש בועה. אל תעלו לי את אחוז המימון (מדבר כחצי מזוג צעיר), אלא תורידו לי את מחירי הדירות חזרה למה שהם היו לפני כולה שנתיים - ואז גם 60% יספיקו לי. אני לא מצטרף אחרון למשחק הפרימידה הגדול במדינה.
עוקר הרים | 16.05.11
60.
באמת חכם (או שקרן)
ממשפט אחד! בכתבה הזאת אקירוב יוצא פשוט שקרן. "לזוגות צעירים הייתי נותן משכנתה מקסימלית, אפילו מימון של 90%. זה נכון ברמה הערכית וגם יוביל לירידת מחירים" ההיגיון הפשוט אומר שכשאתה נותן מימון של 90% אתה לא גורם לירידת מחירים - אתה גורם לעליית מחירים. אבל גם אם נגיד שאקירוב צודק - אז הבנקים ייתנו הלוואה של 90% ואחר כך המחיר ירד, ואז מה? מי יחזיר לבנקים את הכסף שיפסידו? מה שבטוח זה שהוא יוכל להמשיך למכור ביוקר, למצוץ כל שקל, ואז כשיבוא המשבר - הציבור ישלם (ודווקא אלה שלא היו חסרי אחריות ולקחו משכנתאות מטורפות ייצטרכו לשלם).
עופר | 16.05.11
57.
כל הכבוד, סוף סוף מישהו שם את הפישר על השולחן
יש לו מה להגיד, ובניגוד לאחרים לא מפחד להגיד. יגידו "90% משכנתא זה פופוליזם", אני חושב שזה פשוט צדק. ברמה הכי פשוטה- היחידים שדואגים לאזרחים בישראל הם חברי הכנסת החרדים. פישר מצפצף על ועדת הכספים ועל הדמוקרטיה הישראלית.
אחות קטנה | 16.05.11
56.
יעזוב את הארץ
אם כבר כמה שלם על ממילה? שילך לרומניה -כמו זה מהפציבה. ואיפה בדיוק הןה בנה לזוגות צעירים? במגדלי אקירוב? כל הכתבה לשרת את עצמו-עם 90% ממון הוא יכול למכור משהוא ב5000000 למי שיש לו 500000 בכיס-ואיך יוחזר ה4500000. זה כבר בעיה של הבנק והמדינה.-ה5M אצלו. האים בן 70 שישקול לא לבנות בשום מקום, וילך לגמלעות.
אלכס | 16.05.11
49.
עדיף שתעזוב עם כל הפרוייקטים הגנדיוזים שלך שפונים לעשירים
כל הדירות שלך הם דירות יוקרה ואין חדשות ממש למי שצריך דירה עדיף שלא תבנה כאן באמת אתה בכל מקרה פונה לעשירון העשירים מגדלי אקירוב אפילו ברק כבר לא יכל להרשות לעצמו דירה והוא עזב שם אם היית בונה בניני דירות לצעירים שיכולים לעמוד בתשלום הדירה אזי היית צודק אבל נפשך חשקה בממון ובעושר ולא ברווחה אתה מלין על המדינה שלא דואגת אבל אתה בין אלה שגם עושקים את המדינה ואת כספי האזרחים
ronen | 16.05.11
47.
זוג צעיר, מהו?
שלום לכולם, אני ואישתי מזה שנתיים וחצי, זוג צעיר על פי ההגדרה, יש לנו המון הזדהות בכתבה ומצד שני אנו מאוד מבולבלים. אני יודע דבר אחד, איך זה נראה ומרגיש ממקומינו: קשה קשה קשה ! במלוא מובן המילה, רכשנו דירה שנה שעברה בשיא עליית המחירים, התפשרנו ואנו גרים ביישוב ליד ירושלים, צור הדסה, יישוב קהילתי, יצאנו מירושלים ובהתאם לסטטוס הנד"לני...התחלנו לשלם תשלום חודשי של משכנת"א בסכום של 2990 ש"ח לחודש, היום ושימו לב - אנו משלמים על משנתו של מר נגיד ( שאני מאוד אוהב ומעריץ) בנוסף 400 ש"ח, סך הכול אנו משלמים סכום של 3422 ש"ח מאז עליית הריבית מידי חודש בשליש הראשון והשני... עובדות הן עובדות, אנו עובדים ועובדים קשה על מנת לעמוד בחובותינו ובתלשלומנו הרבים, יש לנו אחריות, אנו משפחה בת 3 נפשות, אך די, די לשגעון הזה המתכסה במילים יפות ומקצועיות מעולמם של בעלי החלטה ומילה בתחום, לכול החלטה יש משקל עצום על רובד לא מבוטל באוכלוסייה...
כפיר  | 16.05.11
44.
"לא משלם כאן מסים על הפרויקטים שנבנים בחו"ל ולא מספק תעסוקה בישראל לאלפי עובדים - זה הפסד. "
אבל לפני כן אמרת שעובד "רומני" עלה לך 450 דולר והיום 4500 דולר ואני חוזר "רומני" לא ישראלי . אז עשה טובה אתה לא מספק עבודה לישראלים ולא דואג להם ,אלא דואג לתחת לשלך , לשונך שבפיכה הכשילך.
ליאור | 16.05.11
43.
אני נדהם מהתגובות פה
בא בן-אדם שיש לו הרבה מה להגיד ומדבר בגובה העיניים, ובמקום לשבת ולהקשיב ישר קופצים ומגרשים אותו מפה. חבורת איכרים. כנראה שברגע שלבן-אדם יש כסף אז אי אפשר להאמין לאף מילה שהוא אומר נכון? אתם קראתם בכלל את הכתבה? הוא הרי מדגיש את החשיבות של זוגות צעירים ואת זה שצריך לעזור להם, והוא צודק. לא צריך ישר לקפוץ. גם לגבי הנגיד הוא צודק אגב, והגיע הזמן שמישהו יגיד את הדברים שהוא אומר.
יוני | 16.05.11
40.
כל הכבוד !
מר אקירוב היקר !! כל הכבוד על הכתבה הרהוטה העיניינית והאמיתית שהעברתה לנו . אני כיזם צעיר , ובעל משרד נדל"ן כ10- שנים , מעריך ומעריץ את פועלך . אנשים בתגובות שלהם , לא אוהבים לפרגן אבל זה כבר לא חדש , והתרגלנו לכל הטיפוסים שחוץ מלהעביר ביקורת שלילית , לא יודעים לעשות כלום . בכל אופן , אני בשלב של בניה של שני ביניינים בתל אביב , להוציא את הייתר הבניה לקח לי -6- שנים של סבל וייסורים מול מחלקת תיכנון ובניה של עיריית תל אביב . ובנוסף לא שלא מקלים על היזמים , מקשים ומקשים בכל דרך אפשרית . קיבלתי שומה של הייטל השבחה מעיריית תל אביב , סכום הזוי , ונאלצתי לקחת שמאי פרטי ולהוציא שומה נגדית לעירייה , וכמובן שזכיתי והפחתתי את השומה ב-50% ( מדובר במאות אלפי שקלים ) . ובכן מר אקירוב , אני בא לחזק את יידך , אנשים כמוך לא ישכחו כל כך מהר , אומנם אתה בונה פרוייקטים של יוקרה , ו אבל תמיד אתה מקדים את זמנך .( החל מבינין האופרה שבניתה ) אנשים ילמדו לשבח אותך ולהעריץ את מעשייך אולי רק בעוד עשור או שניים . יקירי !! אל תתייאש , ואל תישבר , המשך במעשייך אם זה דירות יוקרה או בניה בפריפריות או בתי מלון , לא משנה מה העיקר תעשה . וכך בחשבון שלא משנה מה שתעשה או תבנה , אם לעשירים או לעניים , תמיד יהיו כאלו שיקומו ויעבירו ביקורת שלילית . אן מה לעשות זה האופי של העם היהודי , בכל אופן ... אני פה ללא כל אינטרס , רוצה לחזק את יידך ומעשייך . בברכה , בריאות והצלחה . אלון רווה נכסים .
אלון - יזם נדל"ן . | 16.05.11
39.
צודק
כדי להקל על הזוגות הצעירים מגבילים את המשכנתא נכון הגיוני?? הרי גם אם המחירים ירדו בכמה מאות אלפים והריבית תכפיל את עצמה עדיין יהיה בלתי אפשר לקנות דירה כי ההחזר החודשי יהיה גבוה בשני המצבים. כמו"כ אם עד עכשיו היה אפשר לקחת מימון של 70% ואח"כ יגבילו אותו ל-50% אפילו אם ירדו המחירים (ולא בטוח) לא יהיה הבדל בהון העצמי... במקום זה תשאירו את הריבית כמו שהיא ותנו לזוגות צעירים לקנות דירות בהמוניהם ולהפיל את שוק השכירות שעכשיו נמצא בשיא תפארתו ואז תראו מימושים רבים של דירות להשקעה
יעל | 16.05.11
38.
פתרון לזוגות צעירים
כן ,הממשלה צריכה למצוא פתרון דחוף לזוגות הצעירים ,הרוכשים דירה ראשונה. חייבים לתת מימון משכנתא עד 90%, עם החזרים הגיוניים. עשו את זה בעבר .היה משכנתאות לזוגות צעירים דרך משרד השיכון. הריבית היתה סבירה והמשכתא לא צמודה. זוג צעיר יכל לקנות דירה ללא עזרא משמעותית מההורים. כיום המצב בלתי אפשרי לזוגות שהוריהם שכירים ומשלמים משכנתא בעצמם גם אחרי 30 שנה. צריך לתת מענקים לפריפריה כדי לתמרץ צעירים לעבור מהמרכז.
רונה | 16.05.11
32.
גם לי זה קורה
צודק מאוד נמאס שעודי המדינה ונציגיה לא משרתים את הציבור אלא רק את עצמם והמטיבים עימם אישית. נמאס כי כל פרויקט נותנים למדינות חוץ. גם את הפרויקט החקלאי שלי מנסים להוציא לחו"ל במקום תוצרת הארץ. פשוט נמאס מהכל כאן. הכל מתנהל כל כך בשרלטנות. כמו הגבול עם סוריה-- יודעים שהמצב נפיץ ולא מתארגנים בהתאם. אין על מי לסמוך. חבל שעם שעבר את השואה לא יודע להעריך ולשמור על השגיו ורק עוד ועוד תורמים להרס של עצמינו. נמאס שחברת כנסת כמו זועבי ממשיכה בשלה ולא עוצרים בעדה. אנחנו בפשיטת רגל. אני מקווה שלא נאבד את מדינתינו היקרה בגלל כל אותם מחליטים שלא עושים כלום לטובת המדינה.
אסתר | 16.05.11
31.
אינני מבין בעובדות אבל בדבר אחד הוא בטוח צודק, צריך לפרגן!
צרות עין זו מחלה רצינית מאוד... מה קורה לי כשאני רואה איזה מרצדס שעוקפת אותי בכביש ושווה איזה 2 מיליון... למה הלב שלי נחמץ כל כך? צריך ללמוד לפרגן קצת... לאחל לו בלב: "הלוואי ותצליח ויהיה לך עוד יותר! והרבה בריאות! ואושר! השם ישמור אותך!..." באהבה! זה עושה טוב בלב!
זוהר | 16.05.11
29.
לאקירוב יש ביצים והוא אומר את מה שצריך לומר
כל הכבוד מילותיך נכונות ואני לא אוסיף מילה או אפרשן כי מי שרוצה להבין יבין ומי שאידיוט גם כך הוא לא יקבל נימוקים... יש לתת לזוגות הצעירים כמו שנתנו לפני שנים מענקים , מענקי פריפריה, עזרה במשכנתאות, לחתכי אוכלוסיה לדוג' אנשים ששירתו בצבא , דירה ראשונה ויחידה וכו'
אקירוב מלך | 16.05.11
23.
כל מילה בקיר
תענוג לקרוא את הכתבה ואת דבריו של מר אקירוב. אין חכם כבעל ניסיון ועוד אדם שגם בנה וגם חי את המציאות הישראלית. בישראל יש ממשלה שאינה דואגת לאזרחיה אלא לקופתה שלה וכמובן לעוד איזה מגזר ששם הבעיות של מעמד הביניים אינו חל.... גם מר אקירוב יודע שעד שנראה כאן ניצנים של שינויי מחירים, כנראה שלא בתקופה הקרובה ולכן על המדינה לדאוג בדחיפות לתוכנית מתאימה לזוגות צעירים בדיוק כפי שהוא הציע. לגבי מכירת מכתשים אגן לסינים - כל הכבוד על הדברים. אדון דנקנר מחפש את הרווחים המהירים ולא רואה לנגד עיניו את טובת ישראל וחבל שכך. לגבי המנהלים שלוקחים לעצמם תגמול חסר פרופורציות, גם כאן הוא צודק ויש להגדיר נורמות ניהול ותגמול וכמובן בחברות ציבוריות בהן הכל שקוף, לא ייתכן שישאבו את קופת החברה והחברים היקרים מהדירקטוריון יאשרו זאת ללא בעיה. אז מה הטעם בחברה ציבורית ? אגב, יפה אמר על בתי המלון בישראל.
איתן | 16.05.11
19.
כן, אני גם עוזב!
ניסיתי להפגש עם ראש העיר אבל לא נתנו לי. מה, רק בגלל שאני אדם פשוט ולא עשיר, בעוונותיו, שגר בעיר כבר 20 שנה ולא פיגרתי אפילו שעה אחת בתשלום הארנונה, אז לא נותנים להפגש איתו?! מה...צריך להיות אקירוב כדי שהוא ירצה לראות אותי? אקירוב, בתמימותו (ואני מנומס) חושף איך שיטת השקשוקה עובדת.
אזרח | 16.05.11
17.
לא נעים לומר - אבל הוא צודק
מדינה שאנחנו כאזרחיה עושים הכל בשבילה, תורמים, חיים, סובלים את כל מה שקורה סביבנו. המעט שהיא יכולה לעשות עבורנו בחזרה זה לעזור לנו עם דיור ! היום אנחנו, הזוגות הצעירים - נמצאים במצב בו אנחנו לא נהיה מסוגלים לעולם לרכוש דירה משל עצמנו, אם זה בגלל המחירים הגבוהים, הריבית המשתוללת או המשכנתא שתקבור אותנו בעודנו בחיים. אז תודה למדינה. לנו, הזוגות הצעירים כבר אין מה לחפש פה יותר. כנראה שהתקציבים עוברים לחרדים או השד יודע לאן...
ביגפוט | 16.05.11
12.
שיפתח מילון ויבדוק מזו "בועה"
בועה היא לא רק כאשר יש היצע ואין ביקוש, אלא גם כאשר יש בנייה אדירה ומתחילים לרוץ (בבנייה וכו' ומשקיעים משאבים) כאשר אין לזה כיסוי. כאשר אני יכול לשלם כמה עשרות אלפים ולקבל דירה ששווה מיליון ומעלה, ויש רבים כמוני, ונניח שסטאטיסטית חלק לא יוכלו להחזיר - אז נוצרת בועה... המון דירות, המון השקעה, צריך לשלם לקבלנים ומימון לזה אין (מה שנקרא "מינוף עודף"). מזה הוא שכח... במקום זה הוא העדיף דיבור דמגוגי על הצורך לעזור לזוגות צעירים. זו שטוות... צריך לעזור לזוגות צעירים, אבל בלי קשר לצעירים או לא, מימון צריך להינתן רק אם יש ביטחונות מספקים כדי שלא תהיה בועה, כדי שלא נקרוס כמו בארה"ב
יובל | 16.05.11
5.
הבחור מנותק מהמציאות !!!
תגובה לאקירוב: יש מאות אלפי אנשים שלא יכולים לקנות דירה בישראל, ואתה כועס על הממשלה שמטפלת בזה ?? פרוייקטים גרנדיוזים הבנויים על קרקע של מדינת ישראל ופוגעים בכל האיזור ומשרתים רק אנשים עשירים הם דבר שישראל ממש יכולה לוותר עליו ! אתה רוצה לעשות טוב בישראל, תפתח את הפריפריה, תבנה שם, ותכניס תיירות לפנים הארץ לא רק לת"א ואל מול העיר העתיקה.
רוני | 16.05.11
4.
כל כך הרבה דברים שגויים מזמן לא שמעתי
ציטוט: <<הרוכש מחזיר את הריבית ואת הקרן רק 30 שנה לאחר מכן>> וואלה ? מאיזה כסף ?? ציטוט: <<הפתרון האמיתי לשוק הנדל"ן הוא לא להגביל את הזוגות הצעירים אלא להציף בקרקעות>> באמת ?? הרי לקבלנים יש מאות דונמים שהם מחזיקים קרוב לחזה, לא בונים, ולא מוכרים, כדי לווסת את המחירים. ציטוט: <<של מי הכסף הזה? את מי המדינה מסבסדת? זה הכסף שלנו. מדינה צריכה לעבוד בשביל התושבים שלה>> באמת ?? זה הכסף שלכם ? המדינה צריכה להעשיר את כיסי הקבלנים ???? ציטוט: <<וכואב לי שהמדינה, שהתחייבה להשתתף בבניית המלון ולתת לי מענק של מפעל מאושר, לא עומדת בהתחייבות ועלתה לי עשרות מיליוני שקלים. זה לא הכסף שמשחק כאן תפקיד - הכאב הוא בגלל שזה קורה לך במדינה שאתה חי בה, מזדהה איתה ואוהב אותה.>> באמת?? מסכן . . . אתה לא מרוויח מספיק מהמלון, המדינה היתה צריכה לעשות מגבית מכלל האזרחים, ולתת לך את הכסף . . . (שזה בדיוק מה שאתה מתאר כאן, במילותיך שלך)
 | 16.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת