אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בטר פלייס חושפת את מחיר המכונית החשמלית: 123 אלף שקלים

82 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

81.
שוב החבילות הארורות האלה
לא הספיק לנו החבילות החונקות של חברות הטלפונים והנה התברכנו בחבילות חדשות הפעם לרכב. מישהו יצא מדעתו. ועכשיו מה יקרה, שוב הטייקונים יקבלו זכיונות והלך החלום החשמלי לחשבון הבנק שלהם. הממשלה שלנו עוד מסוגלת לאסור ייבוא רגיל, כי הממשלה, כידוע, עובדת עבור אנשי ההון. זליג
זליג קומנסנס | 18.05.11
80.
כמה ציפייה , המתנה , נשיא מדינה מגוייס לקנפיין ובסוף , כלום מכלום
איזו אכזבה , לעזאזל , שום דבר במדינה הזו לא עובד כמו שצריך , תמיד משהו מדיף ריח דוחה של עבודה בעיניים . יותר זול להשתמש בדלק רגיל ומזהם מאשר בחשמל , אין כאן שום בשורה !!! ההיפך , פשוט ביזיון . שי אגסי עבד על כולם ניצל אג'נדה ירוקה והוכיח יחד עם חבריו ולצערי יחד עם נשיא המדינה שבמדינה הזו יודעים רק לחלוב כספים . אוף , אוף ,אוף נמאס כבר !!!
המגיבכיבאלו  | 16.05.11
79.
אכזבה
יש לי מכונית עם מנוע 1600 חדשה, אני נוסע 21000 קמ' בממוצע, עלות הדלק בחודש משהו כמו 800 ש"ח, כמו כן מחיר הרכב עצמו אותו הדבר , אם להתעלם מהיבט הירוק, ולהתייחס לנתונים נטו, יוצא לי יותר זול לנסוע עם המכונית בנזין כמו שלי, כמו כן צריך להוסיף לכאן את הטווח הנסיעה המוגבל(אני גר באילת), פריסה מאוד חלשה (נכון לעכשיו) של עמודי טעינה ותחנות החלפה, וסחירות, אמינות, וירידת הערך הלא ידועים, לא נראה כל כך מפתה, בוא נחכה ונראה, בכל מקרה הראיון הוא מצויין, רק המחיר מאכזב....
דני | 16.05.11
76.
למטומטמים שחושבים שזה מזהם פחות - מאיפה מגיע החשמל?
מהאחו? מהדשא? חשמל מגיע מתחנות הכוח ליד הבית שלכם שמזהמות פי כמה מרכבים. מתי תבינו את הבלוף הגדול? מפעלים ותחנות כוח הם המזהמים האמיתיים לא הרכבים. גם אם מחר נפסיק לנסוע בכבישים עדיין יהיה פה זיהום אוויר משמעותי.
שמעון | 15.05.11
73.
בסופו של דבר - הרכב החשמלי ינצח, גם אם בדרך נאכל הרבה קש
בעוד 20 שנה מכוניות פרטיות עם מנוע בעירה פנימית יהפכו לנדירות, לראשונה מכוניות חשמליות נמכרות לשוק הרכב במספרים גדולים (אני לא מדבר רק על ישראל) כסף יתחיל לזרום והטכנולוגיה בהתאם תתחיל לרוץ. אם מדברים היום על טווחי נסיעה של 150-200 ק"מ בין טעינות (במכוניות הזולות), עד 2030 ידברו על 600 ק"מ ויותר. אני משער שבדרך נאכל הרבה קש, במיוחד בישראל. ינסו להטיל מגבלות, המדינה שהתמכרה לבלו על הדלק (יותר ממיליארד ש"ח לחודש) תעשה כל מאמץ לגבות את המס בדרכים אחרות (מס קילומטרז', איסור טעינה בבית ומס על חשמל לרכב, אגרת רישוי מפלצתית ושאר מרעין בישין), יכול להיות שאגסי ינסה לקיים פה מונופול (לא בטוח שיוכל, ישראל לא תוכל לאסור יבוא של מכוניות חשמליות של יצרנים אחרים - זה יהיה בניגוד להסכמי סחר שהיא חתומה עליהם). אבל בסופו של דבר - גם בישראל עד 2030 הרוב המוחלט של המכוניות יהיו חשמליות או היברידיות מתקדמות (כמו הוולט). התוצאה הסופית תהיה חיובית - מכוניות חשמליות אמינות יותר, בטיחותיות יותר, הערים שלנו תהינה נקיות ושקטות והנפט שמרעיל את הריאות ומעשיר דיקטטורים ילך ויאבד מערכו. כל מכונית חשמלית שנמכרת גורמת לצ'אבס, אחמדיניג'אד, עבדאללה מלך סעודיה ואחרים ורעים לנדודי שינה.
נהגוס | 15.05.11
72.
לא כדאי, עתיר סיכונים וגם לא תורם לסביבה
הכל כבר נאמר על התחשיבים הבעייתיים והסיכונים ללקוח (טכנולוגית וכלכלית) אולם מי שחושב ציונות ומאמין המיזם הזה יתרום לצמצום הבעיות הסביבתיות במדינתנו, כנראה יתבדה בגדול. בבסיס הענין סה"כ האנרגיה המיוצרת לא ישתנה ואף יגדל: א. המכונית החשמלית של בטרפלייס לא מייצרת חשמל ומקבלת חשמל שמיוצר בתחנת הכוח מגז או/ו מזוט ומועבר דרך רשת מסועפת. במהלך הזה יש אובדני אנרגיה משמעותיים. ב. החבילות המוצעות יעודדו צריכת חשמל מוגברת. הישראלים אינם פריירים והם ינצלו עד תום את החבילות, אם בנסיעות מיותרות או בחוסר יעילות ע"י הפעלת מזגנים וכד'. יש לבדוק בציציותיו של המיזם, מה השלכותיו על הכנסות המדינה ממיסוי ולאלו כיסים יגיעו הטבות המס המופלגות. נראה שהוא יהפוך לאבן שואבת ליזמים על חשבון כיסם של אזרחים תמימים ויעברו שנים עד שיקום כחלון ב' כדי לעשות סדר במונופול. או שנחזה בפיל הלבן המונומנטלי ביותר מזה שנים רבות...
פלורליסט | 15.05.11
64.
46 - אתה טועה ומטעה וכנראה גם מטעם מישהו
שכחת כמה פרטים קטנים שהופיעו בכתבה: שכחת שהרכב החשמלי לא מזהם וזה ייתרון לכולנו, שכחת שאין לו טיפולים והוצאות שוטפות ושכחת שהדלק בישראל עומד על קצת יותר מ-7 שקלים לליטר שזה קצת כמו זהב.. עכשיו תתחיל תחרות, הדלק ירד, מחירי הרכבים ירדו ובסופו של דבר כולם יהנו אז כן, אני מבין למה אתה כותב כאן תגובות מטעם יבואני הרכב - אתם מפחדים. אבל אל חשש, המהפכה הזו תגיע לכולם.
בנאי | 15.05.11
63.
בעלי אינטרסים שוב מנסים לעכב לנו את המדינה
רכבת קלה עדיין לא פועלת בישראל, תחבורה ציבורית בסופי שבוע- גם לא, ועל רכבת תחתית בכלל אין מה לדבר - אבל עסקנים שבוחשים בקדרה הציבורית, ברוך השם לא חסר. אל תתנו ליבואני הרכב לטרפד את הבשורה הכי חשובה שהייתה בישראל מזה שנים. הרכבים החשמליים הם המצאת המאה!
ישראלי מותש | 15.05.11
62.
תגובה מהבטן
לכל המגיבים למינהם עם החישובים המתפלמסים. יש פה עסק כלכלי. זה מה שעולה הרכב עם רווח כלכלי, אחרת אי אפשר לצפות שקרסו (היבואן) ירצו למכור בכלל את הרכב הזה. לגבי החבילה, עלות התפעול והבניה של תשתית ההטענה החשמלית יקרה מאד (כולל הסוללות) וזה בהחלט משתקף במחיר. אין לי ספק שבטר פלייס לא חושבים שהם "גונבים" את הציבור. מצד שני, אין ארוחות חינם. אין הפתעות, אין ניסים ואין מתנות. מי שרוצה - שיקנה ויהנה. אני - אחכה. יצא לי גם חרוז...
מחושמל | 15.05.11
58.
מי יקנה חבילה של 20 אלף ק"מ בשנה ויותר?
אם הטווח המוצהר של המכונית הוא 160 ק"מ, הטווח האמיתי הוא קצת פחות מ 100 (מזגן+פקקים+אורות+אופטימיות מוגזמת של היצרן) טווח נסיעה של 100 ק"מ בין טעינות פשוט לא מתאים לנהג של 20 אלף ק"מ בשנה - זה מתאים למי שנוסע 10-15 גג בקיצור - תנו לי עירונית עם הטווח הזה ועם חבילת שירות של 15 אלף לשנה, אל תדחפו לי רכב FullSize עם מחיר מינימום שאין לי סיכוי להגיע אליו
נוסע הרבה | 15.05.11
57.
אני מה זה מאוכזב, אבל...
אם יתברר שהשירות שתמורתו אני משלם 1100 כל חודש כולל אחזקה של הרכב אין לי בעיה וזה טוב ומתאים אבל אם זה עלות הטעינה ואו ההחלפה של המצבר אז העסקה הזו היא יריקה בציבור הנהגים. כולם עשו חשבונות כלכליים והם צודקים ומבחינת הלקוח אין כל חיסכון. אולי אפילו יקר כי אם יש נהג שלא נוסע 20,000 ק"מ בשנה אלא רק 8,000 או 10,000 אז הוא משלם פי 2 יותר ממנוע בנזין. עדיין אין שום ודאות או הוכחה שאחזקת רכב חשמלי זול יותר או יקר יותר או כדאי. לכן רכב חשמלי כזה צריך להיות מסובסד ומחירו לא יותר מ-90,000 ש"ח לדגם המפואר. כי הרי המדינה מפחיתה לבטרפלייס את המיסים והנהג צריך ליהנות ישירות מהנחה זו. שנית המנוי צריך לגלם בתוכו לא רק עלות הטעינה על גם עלות התחזוקה של הרכב.
יצחק קצין ללא קשר ליבואנים | 15.05.11
44.
במילה אחת - אכזבת
די ברור שזהו כישלון חרוץ - עלות החשמל/בנזין אמורה להיות 1/6 או 1/7 ממחיר הבנזין פה היא יקרה בכ-20% ממחיר הדלק!!!!!. חוץ מהמחיר השערורייתי עבור החשמל, המחיר השערורייתי עבור הסוללות והמחיר היקר עבור הרכב, ישנו החיסרון הנוסף שאין אפשרות להטעין את הרכב בבית. במילים אחרות הירוק היחידי בבטר פלייס הוא הירוק שהם ינסו לקבל בדולארים.. בהצלחה
חמי | 15.05.11
40.
מחיר שווה ערך לדלק במחיר 7.7₪
כנראה שכלכלית העסק עם בטר פלייס לא ממש אטרקטיבי. מראה שהכלכנים שם חישבו את המחיר לפי שווה ערך לליטר דלק ב₪7.7 כלומר אנחנו נועלים את עצמנו במחיר זה ומגנים על עלייה במחירי הדלק אך במקרה של ירידה נפסיד. אבל מה לגבי אי הנוחות בטעינה? מה עם התחנות של בטק פלייס להחלפה מהירה של המצבר? אין הנחות במס על מכונית נקייה? צה בכלל המרחק שניתן לסוע ברכב? כמה זמן לוקח לטעון את הרכב ממצב ריק למלא? כמה זמן ל-80% טעינה? היו לי ציפיות שהשיחים יהיו יותר אטרטקטיבים כי אם צריך גם לחשוב על מחיר החשמל שנצטרך לשלם אני ממש לא בטוח שהעסק כלכלי. אולי יחשבו שוב בחברה לשנות את המחירים
ל | 15.05.11
30.
לכל אלה שמשווים לבנזין. חברים- בעוד כמה שנים
זה לא יהיה רלוונטי בכלל. אנחנו הורסים את בריאותינו ואת כדור הארץ במו ידינו, מתי תבינו?!!! זיהום האוויר, הנזק שזה עושה לריאות שלנו, לצמחייה שלנן, לאיכות החיים שלנו - הכל נפגע! אז אתם מחשבים לי 200 שקלים פחות? ברצינות?! יש לכם מושג כמה עולים לא עלינו טיפולים אח"כ כשאנחנו מבוגרים? בחייאת! תחשבו קצת על התמונה הכוללת, על החיים שלנו פה!
איריס | 15.05.11
19.
לא משתלם
ומה אם מחירי הדלק ירדו כפי שהיה לפני שנתיים? החיסכון היום הוא מינורי לעומת כל המגבלות (מרחק נסיעה ומס' עמדות טעינה מוגבל) הקיימות ברכב מסוג זה. ועדיין לא דיברנו על הסחירות של הרכב... בתימחור הזה, כיום, אני צופה סיכויי הצלחה קטנים מאוד ליוזמה, המבורכת מאוד, כשלעצמה.
חג'י | 15.05.11
18.
אכזבה אכזבה ושוב אכזבה
לאחר כ לההבטחות החוזרות ונישנות מצד בטר פלייס להציג פתרון שיהיה גם פתרון תחרותי לשוק הקיים כיום הם מאכזבים מאוד. אישית המתנתי עם רכישת רכב חדש מכיוון שהם הבטיחו לתת מחיר תחרותי לשוק הרכבים הקיים כיום. אין כאן שום יתרון תחרותי שלא לדבר על אפשרויות הרכישה בליסינג שנציגי השירות טענו בבטחון מלא שיהיה קיים. יחד עם זאת היכן באה לידי ביטוי ההנחה המשמעותית שהמדינה מעניקה על רכישת רכב מסוג כזה למה לא מגלגלים את ההנחה הזו לפתחו של הצרכן, חבל, חבל, חבל. א - כ - ז - ב - ה
motti | 15.05.11
15.
טעות קשה - כנראה מנסים להציג הכנסות ומהר ושכחו את הפרויקט הניסויי
דווקא מאד התעניינתי, הזדהתי, עקבתי ונרשמתי כלקוח פוטנציאלי אבל עכשיו זה כבר לא מעניין אותי יותר. המחירים צריכים להחתך בחצי המודל המסלולים של להיות כמו סלקום או אורנג' לא יעבוד כאן - מה עם מסלול לא נסעת לא שילמת? אנ לא רוצה להתחיל להתחייב גם לקילומטרג'
דות | 15.05.11
13.
עבודה בעיניים. לא הגיוני.
פשוט לא יאומן! הגיע איש עסקים, שי אגאסי, והחליט לרכב על גל האנרגיה הירוקה ולמכור לכולם שיש פה חידוש מטורף, ו׳איזה יופי שאנחנו שומרים על הסביבה׳ אך למעשה זו בעצם דרך ׳מתוחכמת׳ להחליף לציבור הרחב את השימוש בדלק מזהם ב״חבילות שירות״, שעולות טיפה פחות משימוש חודשי בדלק! לא הגיוני כשיש כבר היום מכוניות שנמכרות בארה״ב (טסלה, למשל) שמסוגלות לעשות 400 קילמוטרים בטעינה בודדת שנטענת בבית! והטעינה, כמובן, לא עולה דולר נוסף! לא הגיוני.
ניר | 15.05.11
10.
המחיר לחודש ממש מאכזב
חישוב פשוט של 1090 שקל לחודש חלקי מחיר של 7.5 ש לליטר נותן 41 ליטר. רכב ממוצע עושה 12 קמ לליטר = 1700 קמ. לשנה זה 20000 קמ !!! איפה החיסכון המובטח ומה עם העלות השותפת של מוסך וטיפולים של רכב כזה לעומת מוע בנזין? ומהו אורך החיים של מנוע חשמלי???? בקיצור לא נראה לי שהבום השיווקי של בטר פלייס מצדיק את הציפיות - זה נראה גימיק!! שוב רוצים לעשות עלינו קופה. לגבי סביבה ושמירתה סעו באופניים!!!
uri | 15.05.11
8.
ממש ממש ממש גרוע ! אין סיכוי שאני מחליף
65 אג' לק"מ (יותר מעלות רכב בנזין) לעומת 35 אג' לק"מ ברכב הנוכחי שלי מחיר מכונית מלא עבור מכונית עלובה (אין אפשרות לבחור סוג רכב) מבחינה סביבתית : בטר פלייס לא יצרה מקור לחשמל נקי ופליטת המזהמים ממשיכה כרגיל. לא לשכוח את המגבלה של מרחק הנסיעה שהם ע"פ נתוני יצרן 160 ק"מ וסביר להניח שבפועל זה לא יעבור את ה 120 ק"מ אין סיכוי שאני מתקרב למכונית חשמלית במחירים הללו. המחיר של המכונית ושל חבילת הקילומטרז יצטרך לרדת לשליש מהרמה הזו ע"מ שבכלל אפשר יהיה לשקול את העניין.
מיקי | 15.05.11
6.
מדובר בעלות דומה לזה של רכב משפחתי סטנדרטי, ויקר יותר מאוטו משפחתי חסכוני (היברידי)
עם החסרונות של אוטו חשמלי, כמו: נקודות טעינה וזמן טעינה,, טווח מוגבל, שמירת ערך ואמינות מעורפלת, לא נשמע כדאי. אילו היו הולכים על חיסכון משמעותי (כמו 125 אלף, כולל 20 אלף נסועה) היתה מתחילה מהפכה בשוק הרכב.
החמצה של מהפכה | 15.05.11
5.
אכזבה - חשבתי שיהיה זול יותר
כל רכב אחר באותה קטגוריה (משפחתית) נכון להיום זול יותר לתחזוקה שלא לדבר על: 1. נכון להיום: חסכון כלכלי בכל רכב חדש אחר + הדלק והתחזוקה (למשל טיוטה קורולה, מאזדה 3, יונאי I30 , פורד פוקוס, מיציבושי ... ) 2.לא פורסמה רמת הקרינה האלקטורמגנטית במושבים מומלץ לבצע זאת לבד (באופן עצמאי) טרם הרכישה - בנסיעת מבחן. 3. טרם הוכחה האמינות בשירות ובטיפולים בסוג כזה של רכב בישראל, לכן מן הראוי שלפחות הרכבים הראשונים ימכרו במחיר נמוך בהרבה יותר ! מצד שני, יתכן שאין להם אינטרס כי יודעים שלא יוכלו לעמוד בשירות לקהל גדול יותר. 4. בקיצר נראה לי שהיום רכב חשמלי לא כלכלי ! גם אם מחיר הדלק יהיה 10 ש"ח לליטר ! 5. ניפגש בסיבוב - עוד שנתיים ונראה איך השוק מגיב ( בדיוק כמו בתחום המחשבים לא משדרגים ראשונים, נותנים לכל המתלהבים הראשונים לאכול את כל המרוררים.. ) 6. עוד שלוש שנים נהיה חכמים יותר :) 7. מאחל להם בהצלחה - מקווה שאני טועה ורכב חשמלי יהיה הצלחה גדולה בישראל ובעולם .. ימים יגידו.
שרון | 15.05.11
3.
65 אג' לק"מ זה יותר ממחיר הדלק!
אם אחרי כל הסובסידיות שהם מקבלים הם לא מצליחים לתת חבילה טובה יותר ממכונית מקבילה זוללת דלק אזי יש להם בעיה רצינית. רק שתבינו את גודל הסובסידיות למכונית חשמלית שנוסעת 20 אלף בשנה: 1. פטור מלא ממכס = 40 אלף ש"ח 2. פטור מלא ממס בלו על הדלק = 5 אלף ש"ח כל שנה בנוסף גם לאחר סיום 3 השנים המכונית תמשיך להיות מנויה שלהם ולייצר להם הכנסות. נקודה נוספת היא שעלות החשמל שהם ירכשו מחברת החשמל נמוכה בהרבה מעלות הדלק גם ללא מיסים כאשר הדלק עולה מעל ל3 שקל לליטר (עלות בז"ן + עלות תחנת הדלק) כלומר כ30 אג' לק"מ לעומת עלות חשמל של בין 20 ל90 אג' לפי שעת השימוש (הרוב יהיה ב20אג') כלומר בין 2 עד 9 אג' לק"מ. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון נוסף של בטר פלייס בשווי 5000 ש"ח בשנה.
ציניקן | 15.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת