אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לא תהיה לי שום בעיה לבקש מהמדינה עוד מענק לאינטל"

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
אף פעם לא מאוחר להחזיר את הגלגל אחורה!!!!!
איזה סלט נעשה פה בתגובות שמראה על בורות של חלק מהמגיבים, אני מחזק את ידיה של מקסין וחושב שהיא תיארה במדויק את המציאות שמתרחשת במדינת ישראל. אז נעשה קצת סדר : עד סוף שנות ה -90 אכן הייתה חלוקה ברורה, אוניברסיטאות הכשירו מהנדסים והמכללות הטכנולוגיות הכשירו הנדסאים איכותיים, בשנים הללו החלו להתגבש החלטות ממשלה שיצרו מתוך המכללות הטכנולוגיות מכללות אקדמיות להנדסה שמעניקות תואר ראשון המקביל לתואר של האוניברסיטאות יחד עם זאת נפתחו עשרות מכללות אקדמיות מתוקצבות ע"י המדינה + מכללות פרטיות שמילאו במהרה את החלל "שלכאורה" היה קיים , אבל בפועל זה הרס את כל מערכת ההשכלה הגבוהה. המכללות האקדמיות ברובן התנתקו מהמכללות הטכנולוגיות או בלעו אותם ע"י בניית עמותות נפרדות שמתוקצבות ביד נדיבה באמצעות המועצה להשכלה גבוהה . המכללות הטכנולוגיות הפכו לגופים רפוסים שעובדים בתת תקצוב שמגיעה ממשרד התמ"ת , התקצוב נמוך עד כדי כך שאינו מאפשר לרכוש ציוד טכנולוגי חדיש, אינו מאפשר לשלם למרצים כנדרש בתחום - מרצים בבתי ספר להנדסאים מרוויחים שכר הנמוך פי 2 ממורי התיכון ונמוך פי 3 ממתרגלים במכללות האקדמיות -אם זה לא עצוב, אז זה ממש מצחיק . המכללות הטכנולוגיות קולטות לשורותיהם את התלמידים החלשים שנפלטים ממשרד החינוך וכאלה שלא מתקבלים למוסדות אקדמיים . נכון להיום אין הרבה מכללות אקדמיות שבוררות סטודנטים, כולם מתקבלים תחת הכותרת של יצירת נגישות להשכלה גבוהה לכלל האוכלוסייה. גופים מוסדיים רבים ( מרכזי הכוון,מעברים,הישגים ועוד הרבה...) מכוונים את הצעירים לאקדמיה באשר היא ולא מכוונים את הצעירים ללימודי טכנולוגיה הנדרשים במשק במיוחד כמו תחום ההנדסאים וזה נובע רק מבורות וחוסר הבנה של צורכי המשק. נוצר מצב שמכללות האקדמיות מכשירות מהנדסים שהם בעצם הנדסאים עם תואר אקדמי והאוניברסיטאות ממשיכות לייצר מהנדסים איכותיים, אבל מהנדס שסיים לימודיו ולא משנה באיזה גוף רוצה לעבוד כמהנדס ולהרוויח כמו מנהל גדול, אבל כאן "קבור הכלב" ונוצר פרדוכס, שוק העבודה איננו צריך כ"כ הרבה מהנדסים ואקדמאים בתחומי הניהול אבל הוא כן צריך הנדסאים איכותיים שיהיו מומחי ייצור ושיניעו את גלגלי התעשייה , אבל הצעירים האיכותיים לא רוצים לבוא ללמוד הנדסאים כי מבחינתם זה מונח שעבר זמנו ודרישות המשק לא מעניינות אותם. הסיבות לכך כתובות על הקיר , השיווק האגרסיבי של המועצה להשכלה גבוהה על כלל זרועותיה נתן את אותותיו והצעירים הולכים למה שסקסי ויפה ולאו דווקא מה שנדרש. כשל השוק זועק לשמים אבל אין מי שיציל ואין מי שיתערב ורק אם התעשייה תצביע על כך ותלחץ על מקור הבעיה בדיוק כמו שעשתה מקסין יתחיל להתחולל שינוי. כולי תקווה שהמכללות הטכנולוגיות להנדסאים יחזיקו מעמד ולא יקרסו לאור המצב , כי במידה וזה יקרה הנזק למדינה יהיה מיליארדים בטווח הרחוק.
אחד שמבין | 30.05.11
54.
חולק על מקסין. טוב שהמכללות מייצרות הרבה מהנדסים, ולאירלנד אין גרוש להשקיע
1. מצוין שהמכללות מייצרות הרבה מהנדסים. יותר ידע יביא לפריון עבודה גבוה יותר. אבל בנוסף צריך להקים הרבה בתי ספר טכניים להנדסאים, ולתת תמריצים לשכבות האוכלוסיה שתורמות פחות לכלכלה להגיע אליהן. 2. אירלנד קרובה לפשיטת רגל. אין סיכוי שאירלנד תתן לאינטל מענק בשנים הקרובות. אינטל העולמית צריכה להכיר במצב ולהבין שלא תקבל מענקים כדי להקים מפעל חדש מחוץ לארה"ב. 3. אינטל ישראל צריכה לקחת סיכונים ו - להביא יותר ספקים לייצר בישראל, מה שיוזיל עלויות. זה מה שעושה טייואן סמיקונדקטורס. - לנצל יותר את האיכויות היחודיות והיצירתיות של כח האדם הישראלי כדי להיות טובים יותר ממפעלי אינטל בארה"ב. 4. ממשלת ישראל צריכה להשקיע הרבה בשיפור תשתיות (נמלים למשל) ובשיפור מע ' ההשכלה בישראל.
איתן שיודע על מה הוא מדבר | 28.05.11
53.
על כל עובד - אינטל מרויחה מליו דולר בשנה.. מדוע את מחפשת לצמצם משכורות?
מה זו הנבזות הזו? עד מתי שכבה של בעלי מניות ירויחו מילאירדים על גבם של עשרות אלפי עבדים? אנו מקבלים פירורים ונותנים את הנשמה כדי שבעלי אינטל יכניסו עוד מיליארד לחשבנם הפרטי בכל שנה.. ואת מנסה לצמצמם "סחרור במשכורות"?! על מה את מדברת? הרי משלמים פה פחות מהנהוג בשוק.. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם חלילה אינטל תפסיד פתאום (זה יכול לקרות גם אם כרגע זה נראה הזוי ולא הגיוני..). אז בן רגע ולמרות כל המענקים של המדינה יקוצצו ראשיהם של מחצית העבדים.. כפי שקרה לאנשים במוטורולה.. יש פה מדיניות של שעבוד והדיבור שלך על צמצום סחרור במשכורות מדגיש את זה.
ראג'ס | 28.05.11
52.
עובד אינטל - מהנדס מכללה
אינטל יוצרת מעמדות בקרב מהנדסים ושכר ואף מעמדות חברתיים ממש בושה. מהנדס מכללה מוכשר לא פחות ממהנדס אונ', על אחת כמה וכמה מבחינת הדרישות של אינטל ממהנדסי ציוד ומהנדסי תהליך וזו עובדה אנו רואים היום מפעל שעובד עם הנדסאים או מהנדסים (ממכללות) על תקן GL או מהנדס אשר מבצעים את עבודת המהנדסים בצורה טובה יותר מהמהנדסים עצמם. העבודה במשמרות יוצרת שכר כללי שנראה טוב אך 12.15 שעות משמרת (שעות נוספות) + מינימום שעתיים וחצי בזבוז נסיעה לעבודה כל יום וכאמור עבודה במשמרות לילה ושבתות כל אלו "עלק" מקום טוב לעבוד בו, כולם היו עוזבים אם לא היו נזקקים למשכורת שעולה סביב העבודה במשמרות. אינטל לא המקום הכי טוב לעבוד בו. אשאל כל אדם אם הוא רוצה לעבוד לילות 12 שעות + שעתיים נסיעות?? רוצה להיות לבוש חליפות מכף רגל ועד ראש במשך כל זמן העבודה?? רוצה לעבוד שבתות וחגים??? אינטל טורחת להעמיד עצמה כמקום טוב לעבוד בו כדי שהתדמית של המוצר שלה בסופו של דבר תעמוד סביב דברים חיוביים וטובים - חברים יש מקומות טובים שלא טורחים להציג עצמם ולהתחרות על המקום הטוב ביותר לעבוד בו. לא אשקר עובדי 8:00-17:00 חיים טוב ועושים משכורות אולי אותם לקחו כמדגם אך את העובדים ביצור שעליהם עומד המפעל מציגים כבעלי דרישות שכר של מהנדסים כאילו לא למדו 4 שנים במכללה להנדסה שאליה אינטל שולחת עובדים ללימודים על חשבונה.
אלי | 27.05.11
51.
זכרונות מהעבר
מקסין שלום קראתי את הכתבה והתרגשתי הייתה לך כתבה דומה לפני משהו כמו 4 שנים אחרי הכתבה הקודמת כתבתי לך מכתב אישי אני מורה והתחברתי אלייך מאוד בתפיסת עולמך כמורה מאוכזבת בדימוס רציץי לשתף איתך פעולה אולם לא ראית זאת כנכון לשתף איתי אשמח ליצור עימך קשר מחדש כדי לדון על הרעיון אותו העליתי אז דרך המייל תודה מראש
עוזי | 27.05.11
50.
מנהיגה עם ערכים כל הכבוד
מגיע לה, תרמה המון לחברה,תעסוקה ולכלכלת המדינה מאוד מערכים אותה ומאחלים לה המון הצלחה בהמשך דרכה בהשפעה על התעסוקה, אני מאמין שחינוך ותעסוקה הולכים ביחד והיא מחנכת דורות חדשים לתעסוקה ובלי תעסוקה החינוך לא ילך. שירבו אנשים כמוה המשך הצלחה
מג'ד | 27.05.11
49.
תגובה ל 48
F28 הוא מפעל שונה לגמרי מF18 ב18 היה תפקיד שנקרא הרצה (אני חושב ש 50 אחוז מהחדר הנקי היו בתפקיד הזה ) לכן קלטו אנשים כמו שרשמת היום התפקיד הזה מבוצע ע"י רובוטים F28 הוא מפעל העובד בסביבה מאוד מאוד תחרותי ובטכנולוגיית עלית שמשתנה בקצב מאוד מהיר ומכוון לתת תוצאות אתמול לא היום (כמו כל חברת הייטק "נורמלית" רק שפה התוצאות הם חומר פיזי ולא קוד תוכנה) לכן ככל שהעובדים יהיו ברמה יותר גבוהה (מה שאומר בעלי קליטה טובה ומהירה ) המפעל יהיה תחרותי אפשר להמשיל את כ F28 לכיתת מחוננים עם מרצה שמלמד את החומר במהירות אם תכניס לכיתה תלמיד "לא מחונן" הוא: או יעכב את הכיתה או שיפלט מהר מאוד החוצה שני המקרים לא רצויים כי זה ביזבוז של משאבים זמן וכסף
אינטליסט | 26.05.11
48.
יחס מזלזל,ומתנשא כלפי מועמדים
הנני מצטרף לדעתם של 48,47,42 באחד מירידי התעסוקה הנציגה שלכם בהתנשאות יתרה לא שמעה על כך שאוני' בר אילן מכשירה מהנדסים.(אני בספק אם היא אקדמאית בכלל). המיון שלכם הינו דרקוני ויתכן שהחדשנות במיונים גורעת ממפעליכם עובדים היכולים לתרום .מהנדס טוב חייב להיות בתחילה אדם אמיןןןןןןןן,חרוץ,ולויאלי לארגון.וכל זאת מבלי לוותר על רמה טובה, אחרת יהיה עסוק בלקפוץ ממשרה למשרה בעבור עוד מספר שקלים.
שלמה | 26.05.11
47.
מעמדות, מכללות, הנדסאים
להלן התיחסות עניינית לגופו של עניין. הנדסאי הוא אדם שעבר הכשרה בת שנתיים, הלימודים נתנו לו בסיס "בנפנופי ידיים", כמעט כל מקצוע הנדסי מבוסס על פתוח מתמטי או קירוב במודל שמספיק טוב. הנדסאי מסוגל להבין את עקרונות העבודה של טרנזיסטור MOS אבל לא מסוגל לחשב את מתח ה- VT של אותו טרנזיסטור. הנדסאי הוא לא מהנדס. הנדסאי הוא המקביל התעשייתי למכונאי במוסך. היתרון העצום שיש להנדסאי הוא הניסיון שלא מצריך יכולת הנדסית. לא אחת אדם מנוסה מסוגל לפטור בעייות רק כי נתקל בהן בעבר. בחברה מעמדית אמריקאית לא ניתן מספיק כבוד לאותו בעל מקצוע. בניגוד לעבר אני לא רואה את מדינת ישראל מייצרת הנדסאים בעוד עשור. בעבר בתי ספר מקצועיים הכשירו הנדסאים כאשר כח אדם איכותי (5 יח לימוד במתמטיקה\פיזיקה\כימיה ומקצועות דומים) היה יוצא משערי ביה"ס. כיום אף הורה שפוי לא ישלח את הבן להיות עבד שחור. בעבר כל הנדסאי ידע לקרוא שרטוט מכני, לשרטט, להלחים, לרתך, לצבוע, והכי חשוב לדעת למצוא תקלות ולבודד בעיות במערכת לרבות עד רמת הרכיב הבודד - פשוט כי משך 6 שנות הכשרה בביה"ס היה מספיק זמן על מנת להכשיר לכל זה. האם יצא לכם לראות מהנדס אלקטרוניקה, בוגר כימיה, פיזיקה שלא מסוגל לקרוא שרטוט חשמלי? אולי להפעיל מכשור אלקטרוני בסיסי כמו אוסילוסקופ? או לבודד תקלה? ברור שהתשובה היא כן רבתי - מוסדות להשכלה גבוה לא מכשירים לכך ואין זה מתפקידם. המוסדות הם מוסדות מחקר - הדגש הוא על מחקר לא על טכנאות. השלוב הטוב ביותר של הכשרה טכנית ברמת ביה"ס המקצועי ולאחריה 4,6,10 שנות הכשרה במוסד אקדמי שיתן את הבסיס המתמטי לעניין. זה היה בעבר ולא עוד. אף הורה שפוי לא ישלח את הילד\ה לביה"ס מקצועי בתיכון. מכללות, שוב פתרון עקום של מדינת ישראל. לאחר גלי העליה מברה"מ והמשחקים של האוניברסיטאות לא להגדיל במידה מספקת את כמות הלומדים לתואר ראשון (האוניברסיטאות הן מוסדות מחקר אם היה ביכולתן היו מוותרות לחלוטין על לימודי תואר ראשון כפי שמכון ויצמן לא מקיים לימודים ברמת B.Sc). הממשלה בזמנו ביצעה צעד פופוליסטי בעלות נמוכה מבלי להבין את הנזק שהם יצרו. מי שמשלם בוטנים מקבל קופים ולא חשוב התחום. נפתחו מוסדות רבים בעלי שונות רבה וגדולה בין המוסדות עצמם. בחלק מהמוסדות רמת הלימוד היא נמוכה ביותר בחלק אחר של המוסדות הרמה היא כמעט אוניברסיטאית. כשיש עשרות רבות של מכללות קשה להבדיל בינהן ומעבידים רבים שולחים למגרסה קו"ח. במקומות גאוגרפים שונים המעבידים למדו להבדיל בין המוסדות שהם טובים או סבירים ביחס לגרועים. הבעיה שהם מקבלים רק ממוסדות שהם למדו להכיר. רמת השוני בין המכללות באה לכדי בטוי בלימודי המשך באוניברסיטאות. אלו שהגיעו ממכללות טובות מצליחים לצלוח את לימודי ההמשך ל- M.Sc בהצלחה וללא קורסים חוזרים בעוד בוגרי מכללות פחות טובים או שאינם משלימים את הלימודים או שנדרשים ליותר מדי קורסים חוזרים. בחלק מהאוניברסיטות מודעים למצב (שוני בין מוסדות) ומאפשרים קליטה של בוגרי מכללות דרך קורסי סנון ברמת תואר ראשון (השלמות) - מי שמצליח לעמוד ב- 80+ בקורסי תואר ראשון סביר שיצליח בקורסי תואר שני ומחקר. ורק למען הסר ספק יש לא מעט מוסדות שאינם אוניברסיטה שמכשירים בצורה טובה מהנדסים, מתכנתים, וכ"ו. מה שהגברת כנראה יודעת אבל אינה מציינת היא המעמדות בחברה בעלת אוריאנטציה אמריקאית. תג כחול לעומת תג ירוק. עובד החברה אל מול היחס לעובד הקבלן. היחס של המהנדס להנדסאי. היחס לסטודנטים. לא נדיר למצוא סטודנט לדוקטורט שיקבל יחס מחפיר מצד בוגרי תואר ראשון עם שנת ניסיון בודדת. צורת העבודה שלקוחה מארה"ב לא מתאימה להוואי הישראלי (לפי עניות דעתי). בארה"ב ניתן לקחת עובד ולהעלים אותו באותו היום מבלי שהנ"ל הודיע על סיום עבודה לחבריו - זה מתאים לארה"ב זה לא מתאים לארץ הקודש. אין לי ספק שלאינטל יש יכולת מצויינת ב- PR (יחצ"נות). לדעתי, המיקום בראש בטבלת מקומות העבודה שטוב לעבוד בהם אינו מצדיק את המציאות בשטח. אין לי מושג את מי שאלו, מה שאלו והאם אנשים רלוונטים נשאלו. הסקר הזה שאינו מפרט מה נבדק וכיצד נראה כמו מצוץ מהאצבע. לחברה קטנה שנותנת מנדט עצום למהנדסים לנסות שיטות חדשות, לטעות, ללמוד תוך כדי תנועה היו מהנדסים הרבה יותר טובים מאשר אלו שיודעים את הקוביה הקטנה שלהם עם אפס ראיה מערכתית. מאוד מוזר לי שחברות כמו אינטל, קומברס, מטריקס, חברות סלולאריות יש מיקום גבוה בסקר - דבר שבעיני אומר: חרטה - ברטה.
מבין קצת | 26.05.11
44.
מקסין שלום רב!
לצערי לא מצאתי דרך אחרת, למרות שניסיתי לא פעם אחת,להביע את דעתי על חברתך ואולי גם לעביר מסר מאוד ברור. מהכתבה עולה שיש לכם מחסור מאוד גדול בהנדסאים איכותיים, ואני חושב הסיבה לכך היא אינטל עצמה או יותר נכון הגישה כלפי אותם הנדסאים. כאחד שסיים את לימודיי הנדסאי אלקטרוניקה בהצטיינות, כאחד שהעבודה הראשונה שלו לאחר שירות צבאי הייתה באתר אינטל, כאחד שאף היה חלק מתוכנית המצויינות של אינטל במסגרת הלימודים, אני יכול לומר כי אנשים כמוני-ויש המון כאלה,לא זוכים ליחס הולם מצעד אינטל, הייתי אומר אפילו יחס יהיר ומזלזל. אני חושב שאיפשהו בתהליך הגיוס אינטל מפספסת המון אנשים איכותיים, בכך שלא נותנן להם הזדמנות להוכיך מה הם באמת שווים ופוסלת אותם על סמך בחינות בלבד מבלי להכיר לעומק. עד כמה שזכור לי, כשאינטל רק החלה את דרכה, בסוף שנות ה-90 עם הקמת FAB18, חלק מאוד גדול מעובדיה היו בלתי מקצועיים או עם השכלה מינימלית, אך עם זאת הם קבלו צ'אנס ולאט לאט הוכיחו את עצמם והפכו את אינטל למה שהיא כיום. אז אני שואל, מדוע היום אותם אנשים, הנדסאים, שלמדו, שנתנו שנתיים מהחיים בשביל ללמוד, מדוע הם לא מוערכים ולא מקבלים צ'אנס כפי שזה היה בתחילת דרכה של אינטל?!
יבגני - הנדסאי אלקורוניקה מצטיין | 26.05.11
37.
אני כהנדסאי ומהנדס
חושב שלימודים הם טעות שרפתי 6 שנים מהחיים ואני עובד במשהו שיכולתי להיכנס אליו בלי לימודים שלא תבינו לא נכון ניסתי להיכנס למקומות עבודה אבל אף אחד לא התלהב מפני שהגעתי ממכללה חוץ מזה כבר השוק עמוס אז אם יש לכם עבודה טובה תשמרו עליה.
הנדסאי ומהנדס | 26.05.11
32.
מסתמן מחסור עולמי באנשי פיתוח בהייטק בשנים הקרובות
לאחר עשור של משבר עבור אלה שעובדים בענף, לאחר ההתרסקות בשנת 2000, מסתמן לאחרונה ביקוש הולך וגובר לאנשי הייטק. זה בולט בעמק הסיליקון במיוחד. השוט בו השתמשו ראשי חברות נגד עובדים באופן ציני בדמות מהנדסים הודים או סינים, תקף פחות ופחות, לאחר הצמיחה העצומה, התייקרות ומחסור במהנדסי גם בסין והודו. חברות עמק הסיליקון הגדילו מאד את המכירות לעובד, ובשנה האחרונה הגיעו ל-485 אלף דולר לעובד, כשהמגמה היא עלייה מואצת במספר זה. עמק הסיליקון הוא הדוגמא המייצגת. אגב, מכירות אינטל העולמית הן יותר מחצי מיליון דולר לעובד לשנה, וצפויות להגיע בשנה הנוכחית לכ- 650 אלף דולר לעובד. במצב עניינים זה, לנפנף בשוט התחרות של העבודה הזולה, יחזור למעסיקים ציניים כמו בומרנג.
עוקב אחר הנתונים | 26.05.11
30.
מה עם אלה שהם סתם אנשים לא מהנדסים/הנדסאים שיש להם ניסיון ??
מה עם אלה שהם סתם אנשים לא מהנדסים/הנדסאים שיש להם ניסיון ?? למה לא לתת להם סיכוי להשתלב ולהצליח אני לדוגמא למדתי הנדסאי תעשיה וניהול אבל לא מדופלם כי אני לא מצליח לעבור את מבחני מה"ט בסטיסטיקה , למה לא לתת לי סיכוי אני לא פחות טוב מזה שישב לידי ונכשל לא פחות ממני אבל את מבחני מה"ט כן עבר מי יענה לי ..............
יניב | 26.05.11
28.
24 - כנראה לא הבנת אותה
פסברג מתכוונת שכולם רצים אחרי המשכורת , כולם רוצים להיות מהנדסים ומנהלים אבל אף אחד לא רוצה להיות הנדסאי ( תסתכל קצת מאחורי המילים ) . בעתיד יהיו רק מהנדסים ישראלים ואיפה שצריך הנדסאי יהיו עובדים זרים ( הנדסאי = פועל בניין של שנות ה50 עד שנות ה- 70 ) מה יקרה אז ? הדבר גורם לקח שבעתיד יהיו שתי מעמדות עיקריים , עשירים ועניים כאשר העשירים יהיו אלה שעובדים כמנהלים וכמהנדסים והעניים יהיו אלה שלא השיגו עבודה ( שהעשירים עובדים בה ) . לסיכום : לפי דעתי מדינת ישראל צריכה את פסברג כשרת חינוך , שתעשה את השינוי שרצתה לעשות בעבר .
אורי | 26.05.11
27.
ל- 22 ו 23
22- יש אנשים שמעוניינים במשהו מעבר למשכורת, האנשים הטובים ביותר שאני הכרתי הם כאלה.. 23- אתה צודק ב 100% וכך זה צריך להיות...מה לעשות שלא מספיק להתהדר בתואר מהנדס צריך בסיס חזק ולימודים ברמה גבוהה אחרת העבודה המעשית שלך לא תעמוד במבחן המציאות. אז כן, מי שבא מרקע חלש יותר אין בושה שיעסוק בהנדסאות (שישא באיזה תואר שהוא רוצה)
 | 26.05.11
24.
עובדה מעניינת בנוגע למכללות
בשנים האחרונות תופעת המכללות הולכת וגוברת, אני רואה בכך עובדה מבורכת. זה נכון שלבוגרי האוניברסיטאות ישנה עדיפות בשוק,וכשיעמוד בוגר מכללה מול בוגר אוניברסיטה (בהנחה שלשניהם אותם נתוני פתיחה חוץ ממוסד הלימודים), כנראה שהתיעדוף יהיה לבוגר האוניברסיטה. לדעתי, ישנן מכללות טובות שמביאות את הבוגרים שלהם לרמה אקדמאית גבוהה ביותר, וזה מכיוון שהמל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) מקפיד יותר על הרמה האקדמאית במכללות מאשר באוניברסיטאות, כך שלדוגמא במכללת אפקה מהנדס מכונות צריך לעשות קורסים בהיקף של 165.5 נק' זכות לעומת אוניברסיטת בו גוריון ששם הדרישה היא לפחות נקודות זכות. אני לא רואה בכך גרעון/ נק' רעה למכללות, כיוון שכל מה שיכול להכשיר את הסטודנטים על הצד הטוב ביותר, ולהביא אותם מכונים כמה שיותר אחרי שעות על גבי שעות של מעבדות, הרצאות ותרגולים, בסופו של דבר יגרום לכך שהם יהיו שווים וטובים יותר בשוק. כמו כן כל נושא ההשואה בין בוגר מכללה לאוניברסיטה נעלם אחרי שנה שנתיים של נסיון בשוק.
יוסי | 26.05.11
23.
הייתי מאוד רוצה להיות עובד חברת אינטל
הבעיה היא שאתם רק מחפשים מהנדסים שסיימו בהציטינות את הלימודים ואני לא רואה קשר בין מצטיין בלימודים לבין עובד טוב. אני יכול להוכיח לך שלי יש תואר בניהול ולוגיסטיקה "במכללה" מכללת ספיר וניסיון של 5 שנים ברכש ואני יהיה יותר טוב מאיזה מהנדס שהוא מצטיין דיקן בבקשה תנסו אותי אני יודע שאתם צריכים כרגע קניין לאינטל קרית גת וזה מאוד מתאים לי מאוד ואשמח לעבוד בחברתכם. אז בבקשה אני מחכה לתגובה ממך או ממשאבי אנוש שלכם תודה
רונן | 26.05.11
22.
אישה מרשימה - נכון אבל ראשית היא אדם מרשים
הללואי לנו עוד מנהלים שכאלו - קשוחים טובעניים אבל עם נשמה מנהיגה מעוררת השראה - יישר כוח!!! חבל שאין לה סיכוי להיכנס לפוליטיקה גם שם היינו יכולים להנות ממנה הללואי וציפי ליבני תראה את הפוטנציאל האלקטורלי שיש לה ותזמין אותה להיכנס לפוליטיקה - צריך שם מנהיגים שכאלו - עם דרישות למצויינות ויכולות אנליטיות גבוהות
מאי שם בקריית גת | 26.05.11
18.
"אני רוצה את הכי טובים אבל לא לשלם להם הכי טוב"
"אני רוצה את הכי טובים אבל לא לשלם להם הכי טוב" זה מה שהיא אומרת במילים אחרות. וכמו כל מנהל מדובר ב"מילים מילים". שיהיה. רוצה כח אדם איכותי ? שלמי. בנתיים המשיכו להסתפק בבינוניות שם באינטל. אגב, ברור שסקרים שמים את אינטל ראשונה כמקום עבודה טוב. עובדים בינוניים מסתפקים בבינוניות. זה לא לשם הקנטה. פשוט עם שכר בינוני מגיעים עובדים בינוניים. זה נכון בכל עסק גדול.
פלוני | 26.05.11
16.
9, אתה טועה ומטעה
אין מקום עבודה בשום מקצוע ממקצועות ההנדסה שלא מרגישים בו את ההבדל בין תלמידי האוניברסיטה, ובין תלמידי לימודים זהים, במכללה. ההיפך, העלות הגבוהה של לימודי המכללה, מכריחה אותם לתת תואר עבור מי ששילם עליו ולאו דוקא עבור סטנדרט אקדמי. לפיכך מצטייני המכללות הטובות, הם בהחלט טובים ויש לשער כי "זרקנות" יתרה בתיכון מנעה מהם גישה לאוניברסיטאות. שאר בוגריהן לא מגיעים לרמת ההבנה ההנדסית של בוגרי הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון.
רתם | 26.05.11
6.
"אני רוצה את הכי טובים שהמדינה הזו יודעת לייצר מהמוסדות הכי טובים שיש למדינה".
כמו שצויין פעם אכן האוניברסיטאות הכשירו מהנדסים ומכללות הנדסאים. אין זה אומר כלל שכיום המכללות מכשירות מהנדסים פחות טובים מבוגרי האונבירסיטאות. אקצין ואומר שההפך הוא הנכון, במציאות בה המוסדות הממשלתיים (בתחבורה, רפואה וחינוך) פושטים את הרגל לא יהיה מנוס ממצב בו מהנדסים איכותיים יוכשרו דווקא במכללות. כבר היום מכללות מחוללות שינוי חסר תקדים באיכות המהנדסים אותם הם מכשירים, המתמודדים על אותם תפקידים נחשקים שיוצאי טכניון או אניברסטאות אחרות מתמודדים עליהם. עתיד ההנדסה ואיכותו מקורו במכללות ובמוסדות אקדמיים מופרטים שאינם תלויי תקציב או תרומות ממשלתיות.
רותם | 26.05.11
3.
המורה שזכורה לטוב
מקסין, הלואי שהיית נשארת במערכת החינוך והיית מצליחה כמו שאת מצליחה באינטל. מערכת החינוך הקלוקלת שלנו משוועת לאנשים חדורי מוטיבציה כמוך. זוכר אותך כמורה מעולה שצמאה להעביר את הידע שלך בפיסיקה וכימיה הייתי תלמיד שלך בסוף שנות ה70 גאה תמיד לומר שלימדת אותי בתיכון
מוטי | 26.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת