אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט" - הרפורמה בתיכונים: הוותק יישאר, גמולי ההשתלמות יורחבו

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
להלן החשבון עליו רמז שי מתגובה 3:
1.667=40:24 0.85=1.42:1.667 מכאן שהמורים יקבלו 15% פחות לכל שעת עבודה. ולירידה זו בשכר לשעה קוראים תוספת שכר. יש מאחורי זה חשיבה פילוסופית מעמיקה. אגב - צריך לבדוק אם פקידי האוצר באגף התקציבים, וגם אצל הממונה על השכר מחתימים כרטיס רק פעם ביום או פעמיים כפי שהם דורשים מהמורים והרופאים.....
Moises | 29.05.11
23.
רואים שרוב המגיבים אינם אנשים בוגרים שמסתכלים על שכר, שעות עבודה וכולי
צעירים - אנשים מבוגרים למדים ויודעים להכליל דבר מאוד חשוב בעבודה: שחיקה ולחץ. משרת מורה אינה "9 שעות מול תלמידים" כי עבודה זו אינה עבודה פיזית, אינה עבודה משרדית, אינה עבודת תכנות... מדובר באחת העבודות הקשות ביותר הקיימות. אולי לא מתקבל על ילד בן 12 או מתבגרת בת 16 שזו עבודה שדורשת מאמץ כל שהוא אבל כשתתבגרו תבינו שיש סיבה לכמות השעות שנחשבות ל-"משרה מלאה" שאינה "9 שעות משרה". מרכזניות עובדות "6 שעות" משרה מלאה כי 6 שעות בעבודה כזו קשות כמו 9 שעות במשרה אחרת. גם נציגי שירות מקצועיים (לא הילדים המשכנים שחוטפים צעקות 9 שעות במשמרת ואחר כך מתפטרים עם בעיות פסיכולוגיות) אלא בעלי המשרות שיודעים לעבוד ועובדים בחברה מעבר לשנה אחת של התעללות לקוחות - עובדים אחרת. ועכשיו? נעביר כרטיס שעון בשמונה בבוקר, נעביר כרטיס שעון אחרי 8 שעות בבית הספר וזהו! לא נטפל בילדים מחוץ לשעות העבודה, לא נקדיש "דמן אויר" על חשבוננו מהטלפון האישי, לא נפתור בעיות מחוץ לשעות העבודה. נשקיע כמה שנוכל ואולי אפילו יותר בשעות העבודה כדי להשפיק הכל.. וכשתגיע השעה 4 אחר הצהריים "נדפוק כרטיס" ונלך הביתה. כמו עובדי תעשיה טובים. הילדים יהפכו "למוצר" במפעל, ורבים כאלה הם כך גם כעת. רציתם מפעל - קיבלתם.
עופר | 29.05.11
16.
דוד- משרה של 24 שעות= הרבה יותר מ3 שעות ביום
גילוי נאות- במהלך שנת הלימודים הנוכחית עבדתי כמורה מחליף לערבית בתיכון במרכז הארץ למשך שלושה חודשים. כמורה לערבית זכיתי לקבל תחת ידיי 5 כיתות, שכל כיתה לומדת 3 שעות שבועיות. חשבון פשוט- 3 שעות שבועיות, כפול 5 כיתות = 15 שעות שבועיות, שהם 62.5% משרה. האם זה הזמן שאני עובד בו? לא ולא. נקח לדוגמא יום שבו אני מלמד 3 כיתות, כלומר 3 שעות- אני מגיע בתחילת היום ומלמד שעה, ואז יש לי שעת חלון. בשעת החלון אני מתכן את השיעורים של היום למחרת. לאחר מכן אני מלמד עוד שעתיים ומסיים למעשה את הלו"ז של היום. אך בעצם לא סיימתי בכלל. כשאני מגיע הביתה, אני צריך לסיים עם תכנון השיעורים לימים הקרובים, לכתוב דפי עבודה, לפעמים לחבר מבחנים/ בחנים (שזה ממש לא מבחן אחד לרבעון, ותכפיל את זה ב5 כיתות שהם 180 תלמידים), להתחיל להתקשר להורים של תלמידים עם בעיות התנהגות וכו'. כמורה לערבית, גיליתי גם שיש המצאה נהדרת שנקראת 'פני המזרח', כלומר תלמידים שקיבלו 'פטור' מלימודי ערבית, ולכן הם זוכים לקבל עבודות מודפסות בנושאי 'מזרח תיכון', שאותם הם אמורים לעשות בזמן השיעור, בכיתה. גם את העבודות האלה המורה צריך להכין- ובחלק מהכיתות מדובר על לא פחות מ-7 תלמידים שכל אחד צריך לקבל עבודה מותאמת לו אישית. אני מסכים לגמרי שצריך לקבל תמורה על שעות העבודה האלה, ושצריך להכיר בהן באופן רשמי. אבל כדי שיהיה שהמורה יישאר בבית הספר לעשות את כל הדברים האלה, הוא צריך לקבל כלים לכך. כלומר- אזור עבודה נאות, מחשב, מקום איחסון לציוד שלו. בבית הספר שבו לימדתי, כ80 מורים נדחסו לחדר מורים בגודל של כיתת לימוד, עמדו לרשותם 4 מחשבים, כשביום ממוצע רק שניים מהם עבדו כמו שצריך, ולכל מורה היה תא פצפון. אז במצב כזה, המורה היה נאלץ לשבת בבית הספר עשר שעות, לבהות בקירות כי אין לו איפה לעבוד, ואז לקחת את העבודה הביתה.
דוד | 29.05.11
15.
מה באמת מצב המורים בישראל?
חברים צריך לקחת הכל בפרופורציות. קיום מורה בישראל עובד כמות שות זניחה של 24 שעות שבועיות פלוס חופשות נטו של יותר משולשה חודשים בשנה, {חופש גדול,פסח,חנוכה,סוכות וכו...} במילים אחרות מורה עובד פרונטלית בסביבות 850 שעות בשנה. כמובן שמיד תגידו שמורים יש להם עוד עבודה מבית, אבל זה נכון חלקית. מה בודקים בבית מורים לספורט? מה כבר יש לבדוק במבחנים בחשבון של ילדים ביסודי? אם הילד ביסודי עושה בחינה בשעה כמה זמן מורה משקיע בבדיקה שלה? דקה עד שתים? אז אם כל הכבוד "התרוץ" של המוה שעובד בבית נכון רק חלקית ובסדרי גדול לרוב קטנים של השקעה של שעות עבודה בבית. אזי: עם נוסיף 200 שעות נוספות בבית למורה ממוצע. ניקח משכורת ממוצעת של 5000 ש"ח כפול 12 חלקי 1050 שעות עבודה נקבל: שכר של 57 ש"ח לשעה, {לפני הטבות שונות}. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על תעשית הענק שנקראת שעורים פרטים. במילים אחרות מורים בישראל ביחס לשעות העבודה שלהם מרוויחם בסדר גמור. במקביל עובד במשק עובד2300-2700 שעות. ולפעמים יותר! והשכר הממוצע במשק הוא בסביבות ה8000 ש"ח. או במילים אחרות 40 ש"ח לשעה. מכיון שחודשית מדרגת המס של עובד במשק תיהיה גבוה יותר וגם ללא כל ההטבות שמגיעים למורים {עובדי מדינה}. תוכלו להסיק שמצב המורים טוב בצורה ניכרת ממצב העובד הממוצע במשק. חומר למחשבה.
טל | 29.05.11
13.
של מי האובססיה לשעון נוכחות?
שעון נוכחות חשוב לעובדים בפס יצור כי יש יחס ישר בין הזמן לתפוקה. הוא גם די עוזר במשרות שעובדים בהן מול לקוחות. אבל בהרבה משרות הוא חסר כל משמעות ולמעשה פוגע בעבודה. עובדים שעד עכשיו לקחו על עצמם אחריות להפיק מעצמם את המקסימום ילמדו מעכשיו להתאים את העבודה לתגמול ולמעשה לתחמן את המערכת. מורים שהשקיעו אינספור שעות בביתם יפסיקו לעשות זאת, אין שום סיבה לקחת עבודה הביתה אם במילא מכריחים אותם לשבת שעות בחוסר נוחות בבית הספר. הרי שעות ההוראה הפרונטלית לא הולכות לעלות. זיהוי עובדים מצטיינים ותיגמולם היא המשימה הקשה ביותר והחשובה ביותר של מנהל טוב. נסיון לעשות זאת דרך מדד אינפנטילי של "מי עובד יותר שעות" הוא עוד צעד בדרך הכשלון שמערכת החינוך הולכת בה. מורים טובים שנהנו עד עכשיו ממערכת שעות נוחה (לגידול משפחה) ישברו וינטשו. מורים עצלנים שעכשיו יקבלו יותר כסף בשביל לשבת בבה"ס בלי לעשות כלום יפרחו.
א | 29.05.11
12.
הם עבדו עד העכשיו בממוצא שנתי 3 שעות ביום...
24/6 = 4 שעות קחו בחשבון את כל החופשים שלהם + חופש גדול יותא שהם עבדו עד היום קצת פחות ב3 שעות ביום, בדיקת מבחנים פעם ברבעון + 8 שעות חצי שנתייות למפגש הורים = קיבלתם 3 שעות ביום. מה הם ציפו להרוויח מליון? אם הם היו מרוויחים נגיד 50 שקל לשעה... היה יוצא להם 3.5 אלף, והם היו יכולים לעבוד בעוד 2 משרות. אני לא טוען שזאת משכורת נאותה, ההפך זאת משכורת רעב למורה, אבל! היו חייבים להכפיל להם את השעות עבודה פי 3. ולתת להם משכורת נאה לשוק...
דוד | 29.05.11
1.
משרד החינוך - שהמורים בבית הספר היסודי יאכלו תחת
למה שיתפרנסו בכבוד ממשכורת ממוצעת פלוס לפחות ?! יותר טוב שיעבדו קשה בכל יום עם ילדים מעצבנים בכיתות, ובערב יחפשו עבודה נוספת כדי לא להגיע לחרפת רעב מהשכר העלוב שלהן כמורות ביסודי ! העתיד חינוכי כושל ומערכת חינוך קורסת, ורוב התקציב שלה נבלע ע"י הפונקציונרים במנגנון ה"מקורבים" והמנהלים, ולא מגיע כלל למורות בחזית החינוך מול התלמידים !!! זה לא יכול להמשך כך. תשקיעו רק במורי התיכון ולא תגיעו לכלום. לא מתחילים ללמוד בתיכון !!!
מורה מהשטח | 29.05.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת