אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צאו מהפריפריה

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
הבעיה היא משרד האוצר שחולב אותנו
במקום להשקיע בתשתיות כמו כל מדינה מתקדמת, רכבת מודרנית שתוכל להביא אנשים מהפריפריה למקומות העבודה, אנשי האוצר חושבים כל יום על עוד רעיון איך לחלוב מאיתנו יותר מיסים. מס גודש, מס בלו על הדלק, מע"מ על הדלק, 100% מס על רכב, אגרה שנתית, מה לא.. מסים מימין ומסים משמאל. בסין עומדת להיפתח בעוד חודש רכבת משנגחאי לביגינג מהירות 330 קמ"ש, 1000 ק"מ מרחק ב - 3 שעות. בישראל : כרמיאל וכל הצפון בלי רכבות. ככה אתם רוצים מדינה ? נתניה שטיייץ ברק וחבורתם- הביתה ומהר.
אריסטו | 25.06.11
69.
כשאין תחבורה ציבורית בשבת, מי שאינו דתי וגר מחוץ לגוש דן חייב רכב. - וזו עלות בפני עצמה
אז ב-800 אלף ש"ח +50 אלף לשיפוץ קנה 3 חדרים בבת ים (שזה בערך 160 משכורות של סגן צעיר בצה"ל - בדיוק כפי שבשנת 72 הייתה עלות דירה 3 חדרים בפ"ת קרוב לצומת סירקין) הבעיה עם מחירי הנדלן הם הקונים (לא ההיטקיסטים), זוג צעיר ללא ילדים קונה דירת 4 חדרים (הקבלנים הפסיקו לבנות דירות 3 חדרים - אין ביקוש). הדירה יקרה החזר משכנתא גבוה ארנונה יקרה ב 50% חשבון חשמל יקר (לקרר בקיץ ולחמם בחורף ולהאיר 110 מטר עולה כ 50% יותר מ70 מטר). ובסוף החודש או שהמינוס חוגג או שכל החודש התקמצנתם לא יצאתם לבלות, הדיכי חוגג הזוגיות נפגעת (50% גרושים ) העיקר שרכשתם דירת 4 חדרים.
רוני | 25.06.11
67.
תגובה ל34 אני מסכים איתך ב100% לפי דעתי אשקלון זו רק הסנונית הראשונה למפלה!
אני חושב שאשקלון היא סמן להולך לקרות בתחום הנדלן בארץ,אשקלון נהנתה מעלית מחירים לקראת סוף הבועה והיא הראשונה שגם תרד.... לפי דעתי אפקט "דומינו"הולך לקרות בתחום הנדלן בהתחלה אשקלון ואחר כך עוד עיר ועוד עיר. בתור ראיה כלכלית מי שקנה דירה באשקלון להשקעה בשיא הבועה עשה החלטה גרועה מאוד כי כיום העיר מוצפת בדירות למכירה והשכרה והעצה גדל מיום ליום... (אני מדבר מנסיון בתור אחד שעוקב אחרי הנדלן יום יום שעה שעה).
פנתר שחור | 25.06.11
66.
תגובה ל-31
בחינם לא היית גר בחדרה? עמוק ובאמת יעמוד במבחן המציאות. למי שצריך את כל ההווי התל-אביבי (בעיקר צעירים ולא נשואים) אני יכול להגיד אדרבה. לבעלי משפחות שלא מחפשים את הרכילות הגועשת והקישקושיידה בבתי הקפה - תעברו לאיזור בסגנון של חדרה: נכון שלא הכי נקי, הכי נעים לפעמים, חלק מהשכונות אללה יסתור, אין מקומות בילוי בהגדרה לרבות מסעדות. אבל: רמת חינוך מאוד גבוהה (וכל דביל שיקום נגד ההכרזה הזו - אני מקורב לראשי מועצת העיר ובמקרה אשתי מנהלת מוסד חינוכי). מקום שקט ורגוע יחסית למרכז הגועש. דרכי גישה מצויינות לכל הכבישים הראשיים\רכבת. כל שירות שאזרח צריך (בי"ח חדש!!!, סופר-מרקטים, מרכזי קניות, משרדי מדינה, עו"ד, בעלי מקצוע, מוסכים ומכוני רישוי, ים מדהים, מטר וחצי מפארק השרון ויער חדרה). חוץ מזה, אם אתה רוצה לחיות מעל כביש סואן, בצומת שרוב היום והלילה פקוקה עם 500 פיצוציות שמוכרות אלכוהול ומבחנות לבאנגים, עם כל מיני טיפוסים שמסתובבים לך בלובי של הבניין (רחמנה לצלן להגיד בית פרטי בת"א!!!), שלא להזכיר את כל הרפש שמסתובב בתחנה המרכזית הישנה\חדשה + כמויות בלתי סבירות של סודנים - תעשה חיים! אני מגיע לג'ונגל שלך כדי לבלות, לעבוד אבל לשים במקום הזה את הילדים שלי? שיספגו את הדיעות השמאלניות המתחסדות שלך? "חינם לא הייתי גר בחדרה." - ממש הצהרה כנה. תתבגר ומהר
30 דקות בבוקר לת"א | 25.06.11
65.
יש להקים מפעלי הייטק ורק אחרי זה מגורים
כותב הכתבה צודק כראש עיר לשעבר המדינה טרם הבינה שמה שחסר בפרפריה היא תעסוקה מעניינת שמושכת צעירים ומצליחה להשאיר את הטובים במקום ככל שאנו בפרפריה מעלים את רמת החינוך כך עוזבים אותנו יותר דירה בפרפריה היא בעדיפות רבעית . תעסוקה . חינוך.אכות חיים.ודיור כל ההתלהמות לא תועיל אם לא תוכן תוכנית לתעסוקה וקיצור זמני הנסיעה לישובים השכנים לתעסוקה
פיני קבלו | 25.06.11
64.
תגובה ל34 אני מסכים איתך ב100% לפי דעתי אשקלון זו רק הסנונית הראשונה למפלה!
אני חושב שאשקלון היא סמן להולך לקרות בתחום הנדלן בארץ,אשקלון נהנתה מעלית מחירים לקראת סוף הבועה והיא הראשונה שגם תרד.... לפי דעתי אפקט "דומינו"הולך לקרות בתחום הנדלן בהתחלה אשקלון ואחר כך עוד עיר ועוד עיר. בתור ראיה כלכלית מי שקנה דירה באשקלון להשקעה בשיא הבועה עשה החלטה גרועה מאוד כי כיום העיר מוצפת בדירות למכירה והשכרה והעצה גדל מיום ליום... (אני מדבר מנסיון בתור אחד שעוקב אחרי הנדלן יום יום שעה שעה).
פנתר שחור | 25.06.11
62.
27 זה פשוט לא נכון
בחדרה אתה יכול לרכוש דירה חדשה בפחות ממיליון משקל,ולא חדשה בכלל,יש פה דירות של 150 מ"ר באזור המיליון, העיקר לזרוק טוקבק הא?, זה מה קורה היום,בכרכור בפרויקט חלומות הפלצני המחיר הוא 1.2 צפונה, זה פרויקט פלצני והאזור , אם הייתם רואים אותו לפני עשר שנים לא הייתם יורקים לכוון,עבודה גדולה בעיניים,כל פעם אני נפעם מכמות הטיפשים שיש במדינה הזו.בחיי מגיע לנו מה שקורה כאן.
יוסי | 25.06.11
60.
אין כמו לגור בצפון תל אביב
למי שאוהב עיר,תל אביב זו בעצם העיר היחידה,ואין ספק שהכי סבבה ונוח לגור שם, יש רק בעיה שכולם חושבים כך ולכן יקר שם בטירוף,כל אחד יעשה את החשבון שלו,אי אפשר להשוות את תל אביב לשום מקום אחר,בפריפריה הרבה יותר זול אבל מדובר במשהו שונה לגמרי,הכל עניין של סדר עדיפויות ושל מצב כלכלי, אין פה מקום לויכוח, המעבר לפריפריה,פרט למקרים של החלטה רצונית לשנות אופי של אזור מגורים,כמו למשל לבנות בית בקיסריה ,הוא מעבר הנובע מאילוץ כלכלי,מי שיש לו ויכול לשלם וזהו סדר העדיפויות שלו יגור בגוש דן. הכתבה הזו מגמתית לגמרי ,כל הזמן מנסים לתחמן את האנשים בכתבות האלה לייצר לחץ.אגב אפשר לקנות בית או דירה בפריפריה ולגור בשכירות במרכז.
יוסי | 25.06.11
59.
באמת שאני לא מבין את כלכליסט
הכותבת היא הבעלים (לא רק מנכ"ל) של חברת נדל"ן רשף נכסים. כל הסניפים של חברה זו נמצאים בערים גדולות או בגוש דן. סביר להניח שהיא כותבת מפוזיציה, וגם אם לא, אז הנתונים שלה מאד סובייקטיבים. כלכליסט, כל כך קשה למצוא פרופסור לכלכלה עם התמחות בנדל"ן שאין לו פוזיציה? אם כל הכבוד לגברת, לא כל דעה צריכה להיות מפורסמת באותו אופן בו הייתם מפרסמים מאמר של רוביני.
נוני | 25.06.11
58.
למספר 2
מה הקטע שלך, מה הריגשי הזה, הגברת אמרה פה דברים נכונים, ואתה בוחר להעלב. צא מהריגשי שלך. כל מה שאמרה לא צריך להעליב אותך, זה שזוגות צעירים מעדיפים לגור ליד ההורים מסיבות פרקטיות וריגשיות, היא לא גילתה את אמריקה. זה שבפיריפריה מרוויחים פחות, זה לא סוד בכל אתר ממשלתי רשמי שעוסק בנושא תגלה שהשכר הממוצע כמעט בכל ישוב בפיריפריה נמוך יותר מערים במרכז. אתה יכול לתמון את ראשך בחול ולהגיד אצלי הכל בסדר, אבל שהילדים שלך יגדלו ויעופו למרכז לא תבין למה, אז ככה כי לא נראה לי שאתה רוצה להבין קצת ביקורת עצמית לאת תזיק לך ולשכמותך
ישראל | 25.06.11
55.
יש להקים מפעלי הייטק ורק אחרי זה מגורים
כותב הכתבה צודק כראש עיר לשעבר המדינה טרם הבינה שמה שחסר בפרפריה היא תעסוקה מעניינת שמושכת צעירים ומצליחה להשאיר את הטובים במקום ככל שאנו בפרפריה מעלים את רמת החינוך כך עוזבים אותנו יותר דירה בפרפריה היא בעדיפות רבעית . תעסוקה . חינוך.אכות חיים.ודיור כל ההתלהמות לא תועיל אם לא תוכן תוכנית לתעסוקה וקיצור זמני הנסיעה לישובים השכנים לתעסוקה
פיני קבלו | 25.06.11
51.
תמורה-צודקת אבל
כתבה מעולה שממחישה את הבעיות של מעבר של זוג צעיר ועובד לפרפריה. מה שאסור לשכוח שאת חוק הסבסוד יצרו אנשי שס, אבור אוכלוסיה שלא עובדת במגזר מייצר,. אוכלוסיה הזאת גרה בקהילה לכן אין בעיה של גני ילדים ,מטפלים, בייביסיטרים. לאומת זאת עבור רב הזוגות הצעירים והעובדים יש באמת בעיה במעבר א.מחיר בפרפרי הוא כ20% פחות ממעגלים 2-3 מגוש דן ב.חינוך ירוד ג.זמן וכסף שהורים צריכים להשקיעה בנסיעות לעבודה ובזמן הזה מי ישמור על ילדים ד.פחות הזדמנויות להצלחה ה.חובה 2 רכבים, מה שמוביל להוצאות גדולות נוספות שורה תחתונה - למי שיש שכל לא יעבור לפרפריה מסקנה, בפרפריה יחיו או חרדים או אנשים שלא מחפשים להצליח נראה מה ביבי יעשה לפני הבחירות, ונראה גם איך העם שלנו יגיב
מיכאל | 25.06.11
50.
תעתועי הפוליטיקאים
הנבלה הנעשית לתושבי הפריפריה זועקת לשמים. ההתחסדות והפופוליזם הפוליטי מעוור עיני הציבור והפוליטיקאים משוכנעים שהספינים שלהם יגרמו להגברת התמיכה בהם מהציבור לסוגיו. טחו עיננו מלראות ולהבין שכך מעצימים נחיתות הפריפריה. כספי עתק מתוקצבים למהלכי סרק פופוליסטיים שאין מאחוריהם מאומה. רכבות לכל חור ,למשל, לא יטיבו עם הפריפריה. לו תשקיעו מחצית מהמיליארדים המוקצבים לכך לשפור אמיתי בדיור,בחינוך, בתרבות,בספורט,בתעסוקה ואיכות החיים בפריפריה-התמונה אכן היתה שונה בתכלית,ואכן היתה נהירה לשם. החלו לצייץ ולארגן מהלכים ציבוריים חריפים -שיטו הפוליטיקאים מדרכם הנלוזה ומתעתועי השוא בנו. זכרו-הקוטג רק ההתחלה.
avi | 25.06.11
49.
רק לא פריפריה ,אין מקומות עבודה -אין תשתית רכבות מהירה למרכז,בעצם אין כלום חוץ מאוניברסיטה
1. מקומות עבודה כמעט ואין ,רק כמה מפעלים כימיים שמקבלים שם רק בנים של עובדים....... 2. אם אתה אקדמאי מהנדס/כלכלן וזכיתה למצוא עבודה ,אתה נשאר תקוע באותו משרה כל החיים כי אין לאן להתקדם -הרי מטות החברות נמצאות במרכז הארץ המשכורות ממש בדיחה ,אתה עלול למצוא את עצמך מרויח כמו מזכירה במרכז -רק שאתה עושה תפקיד של מהנדס וביליתה 7 שנים באוניברסיטה בליצר שני תארים - 3. הדיור בפריפריה כבר לא זול -דירות בבאר שבע הגיעו ל 1.2 מיליון ש"ח 4. ואם תחשבו לגור בבאר שבע ולעבוד במרכז אזי תבלו כ שעה וחצי נסיעה לכל כיוון ברכבת כלומר לפחות 3 שעות ביום נסיעה -הופך להיות בלתי נסבל עם הזמן. 5. לקראת השעה 9 העיר הופכת לעיר רפאים ...הכל סגור בבאר שבע ...... 6. בפריפריה בדרום רק חול וחול .......
כלכלן ומהנדס תואר שני | 25.06.11
47.
שנינו תל אביבים מלידה ועברנו לחיפה לפני כמה שנים
יש לנו פה עבודות מצויינות (שנינו אקדמאיים) במרחק 15 דקות מהבית ברגל/אוטובוס, כאן יכולנו להרשות לעצמנו בית גדול עם נוף לים ואוויר נקי (בצד הנכון של הכרמל), בית ספר מצויין לילדים ושכונה נהדרת עם הרבה אנשים נחמדים ועם רוב מה שצריך במרחק הליכה (בית ספר, מתנ"ס, בנק, סופר, דואר, חנויות, מסעדות, שמרוות טבע לטיולים) או נסיעה קצרה (ים, קאנטרי, מוזיאונים - כולל המוזיאון היפני והמדעטק, תיאטרון, תזמורת, יס פלאנט ואפילו מבחר קניונים עם כל המותגים המוכרים כמו זארה, H&M וכו'... ולא לשכוח את יערות הכרמל!). אנחנו עדיין מבקרים בתל אביב כי יש לנו שם עוד משפחה וחברים ושמחים מאוד שעברנו לחיפה - איכות חיים שאין בתל אביב ואפילו מזג אוויר הרבה יותר נעים: אצלנו בערב עדיין צריך משהו ארוך ותל אביבים שבאים מתפעלים מהאוויר הנעים לנשימה, מהבריזה ומהיעדר היתושים. רק בשבוע שעבר הייתי בכנס מקצועי במרכז והזדעזעתי מדברים שכבר הספקתי לשכוח: כמה תל אביב צפופה ומזוהמת, כמה מסריח ברחובות וכמה המרחב הציבורי נמכר לאלפי פרסומות שמרעילות את הנפש (מה שממש אין אצלנו).
היינו תלאביביים | 25.06.11
46.
עברו הימים של סטטיסטיקה. הציבור בארץ מאד מגוון.
הניתוח שלך יפה מאד, אבל מה שלא לקחת בחשבון זה שני דברים: ראשית המחיר. יש אנשים שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה נורמלית במרכז ולכן יעדיפו להסתמך פחות על עזרה מההורים ולעבור לפריפריה. שנית, הציבור בארץ מאד מגוון והסיבות שמנית נכונות רק לחלק מהאנשים. מה שאני יודע הוא שעברתי מהמרכז לבאר שבע ורמת החיים שלי עלתה לאין שיעור.
חי | 25.06.11
41.
הפתרון הכלכלי המשתלם:
מתאים בעיקר לזוגות צעירים- תקנו דירה בפריפרייה אחרי ה1 ביולי, תחכו לנפילת מחירי הדירות, ככל הנראה דירה שעולה כיום 2 מיליון בת"א תהיה שווה כמיליון שלוש מאות עוד שנה, דירה שעולה חצי מליון בפריפרייה תשאר באותו מחירכי אין לה לאן לרדת עוד, ואז תמכרו את הדירה בפריפרייה לאחר שתחסכו שנה של שכירות במרכז( שהיא שוות ערך ל50 אלף שקל) ואת כל הכסף תשקיעו בדירה במרכז, עד אז יבוטלו כל הסנקציות שהנגיד הטיל, תוכלו לקחת משכנתא בתנאים טובים ולא תיפלו בפח של אף אחד שמנסה להסיט אותכם בעד או נגד הפריפרייה. לעניות דעתי ב"ש היא הדבר הבא כל בסיסי ההדרכה של צה"ל עוברים לשם, הקניון הכי גדול בארץ נבנה שם, שדה תעופה עתיד להיבנות שם והעיר חייה ותוססת,
יואב | 25.06.11
40.
ישראל היא גודל של עיר ותשתית מושחת זו רק האמת,לכן קשה לחיות בפרפריה!!
אין קשר למרחק כאשר במקום 4 עיריות יש 100 ועוד 200 רשויות מקומיות. הבעיה המרכזית היא סגירת כל ה 300 הרשויות האלו ושליטה רק עם 4 עיריות בכל מדינת ישראל ,שימו לב שיש שטחים פתוחים בין ערים ואין לקיחת אחריות בשטחים אלו, זה אומר שאין בעיית שטח יש חוסר אירגון וניהול תקין של לקיחת אחריות. תושבים תצו לרחובות כמו שעשיתם עם הקוט'ג זה כן עובד בכל העולם וזה יעבוד גם כאן בישראל !!
מרקוס | 25.06.11
39.
צאו מהפריפריה
אנשים שכחתם שבני האדם עושים את המקום ולא ההיפך איכות החיים מחוץ לפריפריה טובה יותר גם לנו וגם לילדינו ברגע שתהיה נהירה לשם המחירים במרכז יירדו בעקבות הירידה בביקוש מפעלים ובתי עסק יאלצו לפתוח מפעלים וסניפים שיניבו מקומות עבודה ומאידך הביקושים בפריפריה יאזנו את המחירים במרכז הארץ עם המחירים בפריפריה יש המון אדמות פנויות בצפון ובדרום שמחכים להתיישבות מקומות שלא יהיו צפופים כמו במרכז שמיצה את עצמו תזכרו שמי שכתבה את הכתבה הזו היא מתווכת ויש לה אינטרס אישי אל תשכחו את חרם הצרכנים לקוטג הכח בידינו הציבור יכול להשפיע על חייו ועל המחירים האסטרונמים שהקבלנים קובעים ראו את הכתבה בידיעות ממון עלות המחיה בפריפריה זולה יותר זאת אומרת שהכל יחסי גם ההכנסות וגם ההוצאות ההבדל הוא איכות החיים טובה יותר ובריאה יותר לנפש אין לחצים ותחרותיות הזמן הפנוי גדול יותר ומעניק זמן איכותי לחיי המשפחה והזוגיות
גינדי | 25.06.11
35.
התרסקות נדל"נית באשקלון
המקומון סקופ .החזק ביותר באשקלון וסביבתה. דיווח אתמול בכותרת שער ששוק הנדלן באשקלון קפוא .ההיצע הכפיל עצמו תוך שנה העיר התמלאה שלטים אין קונים ואין שוכרים המשקיעים אזלו והם אלה שניפחו את השוק השכר הממוצע באשקלון 4500 ש"ח והצעירים הטיפשים של גוש דן שחשבו שיקנו באשקלון דירה ישכירו אותה ב3000 יוסיפו הפרש וימשיכו להתגורר בגוש דן. מתחילים להפנים שעשו שגיאה שרצו עם העדר ישר לזרועות מתווכים מקומיים שחגגו על חשבונם. אשקלוני אמיתי לא קונה בסכומים ששילמתם ולא שוכר במחירים שאתם מצפים להם.כי אין ביכולתו .ואם אין לו ברירה אז יקנה בעצמו .אבל הבעיה היא שבאשקלון יש המון ברירות והכי הרבה היצע ביחס לכמות והכי הרבה עתודות קרקע והכי הרבה התחלות בניה והקבלנים כבר יוצאים במבצעי הנחות של עשרות אחוזים כך שמי שנדפק זה המשקיעים ששילמו בשיא יחד עם הצעירים הטיפשים של גוש דן ירושלים ואשדוד .שחשבו שהם עושים את עיסקת חייהם והולך ומתברר שזו קריסת חייהם.,
האשקלוני | 25.06.11
33.
ככל שאנשים מעריכים רמת חיים, הם מבינים שאין דבר כזה במרכז
לחיות בין הררי פיח? רעש? לחץ??? ביוקר מחיה מטורף? בדירות צפופות? מדוע? כשאפשר לעבור לצפון או ליישוב אחר, בבית על חצי דונם, כשיש ירוק מול העיניים, חינוך מצויין ואיכות חיים? לא כולם רוצים להיעזר בהוריהם או שלא כל ההורים נענים למטרה הזו. אז מתנתקים ממשפחה! אז מה? די כבר עם הגישה החמולתית הזו... בריא יותר לראות את המשפחה פעם בחודש... אלו ערכים מוספים שנמדדים גם בממון וגם שלא בממון!
 | 25.06.11
30.
מה לא ברור כשתהיה תחבורה ציבורית של מדינה מערבית יעברו לפריפריה
במדינת ניו יורק הינו נוסעים שעה לעיר ניו יורק כל בוקר,קמים ב-0600 נוסעים לתחנת הרכבת ומגיעים,עם החלפה לתחתית 1,תוך קצת משעה לעבודה(מרחק 80 ק"מ !). שחיינו בבודפשט,מדינה שהיתה תחת שלטון קומוניסטי 40 שנה,קנינו רכב ומכרנו אותו אחרי 6 חודשים כי לא השתמשנו,הרכבת התחתית והאוטובוסים מביאים לכל מקום אפשרי,כשנסענו לוינה ולברצלונה לחופשה נסענו ברכבות,כולל משדה התעופה. בארץ אין שום ראיה לטווח רחוק ,שאומרת שחסכון בשעות נסיעה והתרומה לבריאות האזרחים דרך מנוחה ברכבת וירידה בזיהום אויר תחסוך מיליארדים למדינה,התחבורה הציבורית איומה ולא אמינה ולהרים פס רכבת של 100 קילומטר לוקח 5 שנים וגם אז כל הזמן צריך לשפץ ולסגור עקב תקלות. מה שהמדינה רואה זה את ההכנסות ממסים עקיפים של רכבים,ביטוחים ודלק+תיקונים,ובעצם מעדיפה שכולנו פשוט נעלם אבל נמשיך לשלם מיסים כדי שלא יזוזו מילימטר מהגרעון וכדי שרמת החיים של הפקידות,הממשלה המנופחת והכנסת לא תרד בשקל. אז תמשיכו לחיות כמו ברברים ים תיכונים ובסוף שהיה כל כך רע אז יתחילו לכבות שרפות,בזה ישראל הכי טובה!
גיל | 25.06.11
28.
בפרדס חנה וסביבותיה לא ניתן לרכוש דירה בפחות מ 1.3
המחירים לא מותאמים לרמות השכר הנהוגות במשק, הפוליטיקאים מנותקים ממה שקורה בשטח או שהם בעלי נכסים שלא רוצים שערכם יירד, אחרת שמישהו יסביר לי על הנתק וההתנתקות מקול הזעקה שעולה חדשות לבקרים מהציבור, זה לא רק אימפוטנטיות... יש דבר יותר בסיסי מבית/דירה/מדור ? לא הכל זה מסחרה וקומבינות, בטח בארץ כ"כ מורכבת קולטת עלייה, שמבקשת מאזרחיה להירתם למשימות לאומיות שאף אחד בעולם לא נדרש אליהם, יש איזון שמופר בגסות ע"י המדינה. ארץ אוכלת יושביה , בושה ....
איתי | 25.06.11
26.
סוף סוף מישהי מדברת לעניין ואומרת את האמת!!!
אין שום התנפלות או מחסור בדירות בארץ,ובטח לא ביבנה או בשאר המקומות שהיא צינה. הקבלנים ושאר בעלי האינטרסים מנסים ליצור אוירה של לחץ ומחסור. צריך היום כבר לומר שלא חסר שום דבר מה שחסר זה מחיר הגיוני לדירה! מי שיכול לעזור לירידת מחירי הנדלן זה לא הבנק ולא הממשלה,ולא הנגיד מי שיגרום לירידת המחירים זה רק אנחנו האזרחים,עלידי כך שלא נסכים לשלם ולקנות דירות במחיר מופקע. תראו את מרד הקוטג אייך הם התקפלו,אומנם דירה זה לא מוצר חלב אבל תאמינו לי אם קבלן לא ימכור את הדירות שלו לאורך זמן הוא פשוט יקרוס(כי לא היה לו כסף לשלם חשבנות וחובות כי לא מכר שום דבר)אז תהיו חזקים,השינוי כבר החל וישנה ירידת מחירים קלה וקיפאון עמוק תמשיכו ככה ואז ננצח.
פנתר שחור | 25.06.11
21.
נכון את צוקת אבל מה זה יעזור כנסו!
כל יום מתפרסמת כתבה שהאמת יוצאת ואנשים מתעצבנים כועסים ומה קורה למחרת כלום אז אולי כמו מחאת הקוטג' תתחילו להזיז את העניינים ולא קונים בתים עד להודעה חדשה מה יקרה צניחת מחירים . הרי כולנו כל יום נמצאים במחשב והדרך הכי קלה זה לתקשר דרך הפייסבוק הרי אצלנו לא נוהגים לצאת לרחובות אז כל מי שלא לחוץ ודחוף לו ביותר לקנות בית שימתין ומחאה תעזור לכולנו אז קדימה מחאת בתים .
אתי | 25.06.11
17.
תמריץ מהמדינה
כשסבא שלי החליט לעבור לפריפריה הרחוקה, מוקפת הערבים וחסרת התשתיות, אי שם ב1937, הוא לא ביקש "תמריץ" מאף אחד. הוא אפילו עשה זאת בסתר באמצע הלילה כי שהבריטים לא יוכלו לגרש אותו בעלות השחר. אם נניח שעברו כמה שנים, והאנשים השתנו, אז נלך נגיד לסטף, שדואג תמיד שחלק גדול מאוד מפעילותו יהיה בפריפריה. לא ברור לי, למה כל מיני חברות, בעלי הון ומנכ"לים של חברות שונות מייללים כל הזמן שהמדינה צריכה לעזור להם לעשות דבר כזה?? למה המדינה צריכה לעזור? ברור אולי שכמדינה כדאי לה, אבל מה איתכם? איפה האחריות שלכם? איפה הציונות שלכם? איפה הדאגה שלכם? רק תחת עזרה מהמדינה, שברור גם שתנוצל צינית ע"י חצי מהחברות שישתמשו בה (יועברו הפעילויות שנעשות על ידי העובדים שמשתכרים פחות, ולא המחקר והפיתוח - לדוגמא). מעבר לזה, אם נחזור ללמה כדאי בכלל למדינה, אז בואי מנכ"לית חביבה ותסתכלי על העשור האחרון. תשאלי עצמך כמה מהחלטות הממשלה הכלכליות נבעו מ"צורך" או ממה ש"נכון לעשות" או מאינטרסים שלכולנו ברור שיש (כמו ישוב כלל המדינה), וכמה מההחלטות נבעו מ"חיסכון כספי", ומ-"עושים פחות משלמים פחות". עד עדיין חושבת שמישהו הולך לתת לך כסף רק כדי שתעבירי פעילות?
לי | 25.06.11
15.
כשהמדינה תתחיל לפתח את התחבורה הציבורית, ונזכה לרכבת נורמלית, אז אולי יהיה שווה לעבור לפריפריה
כרגע המצב הוא שהתחבורה הציבורית במדינת ישראל, ובעיקר הרכבת, היא ברמה של מדינת עולם 3. אי-אפשר להסתמך על רכבת ישראל, ולנסוע באוטובוסים לוקח שעות, צפיפות מטורפת ופקקים לא נורמלים, כך שאפשר רק לנסוע ברכב הפרטי. כל נסיעה כזאת מהפריפריה למרכז וחזרה במחירי הדלק המטורפים של היום עולה מאות ש"ח. ולכן זה לא משתלם, אלא אם-כן מקבלים רכב חברה עם דלק חופשי, ובד"כ רכב חברה מוריד משמעותית את המשכורת נטו והשווי מס מאוד גבוה, כך שגם זה לא כ"כ משתלם.
מתי נזכה לרכבת נורמלית | 25.06.11
14.
אשליית החילוניים
למי שטרם הבין. הסיוע לפרפריה אינו מיועד לחילוניים, אשר לצד מעבר מקום מגורים, מחפשים גם מקום עבודה נאות ודרכי הגעה למקום העבודה. הדגש על השילוב מגורים + עבודה.. הסיוע לפרפריה נועד לסייע לכל אלה שמחפשים מקום מגורים בלבד, כאשר פרנסתם על קיצבאות וסיוע (גם הוא) של המדינה. אזי ברור אם כן שאין נהירה. בלי עבודה אין מגורים.
פלשתינאי יהודי | 25.06.11
12.
נכון - תראו מה קורה בחיפה - הגירה שלילית מלא רוצים למכור- להשכיר
מקום שאין בו עבודה, חוץ מלעובדי ממשלה ושחקנים של מכבי חיפה. צעירים שממשיכים לברוח. מחירי הדירות ברצפה, כל מי שקנה שם בזול להשקעה נתקע עם דירות או שמשכיר אותם ברצפה לכל מיני רוסים מסכנים. עיר מתה עם מעט מאוד פעילויות ואוכלוסיות חלשות.
קרייתי | 25.06.11
9.
נכון מאוד אבל מה זה יעזור שאת צודקת כנסו
כל פעם כתבה מתפרסמת ושוב האמת רשומה . אנשים מגיבים , אנשים מתעצבנים ומסכימים ומה קורה למחרת כלום!!!!!! אז אולי כמו מחאת הקוטג' שסוף סוף מראה תוצאות אנשים יחרימו קניות בתים לתקופה ואז באמת המחירים יצנחו . הרי אצלנו אנשים לא יוצאים לרחובות כמו הפגנות ענק בחו"ל . היום יושבים כולם במחשב והכי קל לנו זה לתקשר בפייסבוק אז יאלה קדימה אנשים . מחאת בתים ומספיק סתם לדבר צאו לדרך .......
אתי | 25.06.11
8.
מחשבות בעקבות הקריאה
השאלה האמיתית היא מה היחס בין ההשתכרות לעלות החיים נכון שבב"ש, או בעפולה מרוויחים פחות אבל גם זול יותר לחיות מי שחי בפריפריה (ולא רק גר בה) נוסע פחות, וחי חיים יותר רגועים ועם פחות פיתויים שמאפיינים את המרכז. (ככה זה כבסביבה הקרובה יש "פחות" אתה לא כל הזמן "צריך") לגור רחוק מההורים זה קשה אבל סבא וסבתא יכולים לא לעזור גם כשהם גרים קרוב (ויש על כך הרבה מאוד כתבתות בעיתונות על "סבא וסבתא החדשים" ואכן, כששוקלים מעבר דירה למקום רחוק צריך לשקול את כל השיקולים כי באמת לא פעם עלות הנסיעות מכסה את ההפרש בשכ"ד, ומשלמים גם ב"זמן על הכביש" שפוגע באיכות החיים. כשאתם עוברים לפריפריה כדאי שגם תעבדו שם. וכן, היה טוב אם חברות גדולות היו מעבירות את המטות שלהם לפריפריה (זה גם יותר זול לחברות)
 | 25.06.11
6.
בעפולה לפני עשר שנים דירת 4.5 חדרים חדשה עלתה 400,000 ש"ח
פראייר מי שמשלם היום 850,000 ש"ח על דירת ארבעה וחצי חדרים בעפולה כאשר שוק הדירות יפול אז המחירים יחזרו למה שהיו קודם למשבר הדיור וגם מי שקנה יקבל שכירות של גג 2,000 ש"ח וקשה למצוא שוכרים איכותים לא מומלץ לרכוש דירות מחוץ לתחום של חדרה עד גדרה ועדיף לרכוש במרכז דירה שתמיד יהיו שוכרים ושהמיתון אף פעם לא ישפיע על הנכס שלכם.
יובל | 25.06.11
4.
העיקר הוא תחבורה ציבורית מודרנית
מדינה קטנה כזו יכולה להיות כולה מרכז, אם במקום ממשלות מושחתות היו משקיעים בתחבורה ציבורית זמינה ומהירה הכל היה נראה כאן הרבה יותר טוב. בינתיים הממשלות מעדיפות רק לעשוק את האזרחים ככל שניתן, לשלם אתננים פוליטיים לשכבות שלמות של פרזיטים ולצפצף על כולם מלבד בעלי ההון. כך כל הכסף זורם לבעלי ההון ולפרזיטים וכל השאר מממנים את השחיתות. בושה.
רק תחבורה ציבורית | 25.06.11
2.
לא כולם מפונקים והפריפריה מתחילה להתפתח וגם המחירים שם עולים
לזוג צעיר במעמד הבינוני ואף הגבוה אין כסף לדירה יד 2 ברמת גן או בת"א או ביפן על חוף הים או בכפר שמריהו. לא יעזור בית דין. צעירים הבינו, מבינים ויבינו שאין מנוס אלא לעבור לפריפריה. כבר היום יש הזדמנויות לצעירים- מבלי להזכיר סבסוד של 100,000 ש"ח לרכישת דירה בפריפריה, ניתן לקנות במקומות יוקרתיים בפריפריה (קרי העיר העתיקה בצפת, שכונות יקרות בנצרת עילית וכו') צמוד קרקע בקצת מעל מיליון ש"ח. בצפת פותחים פקולטה לרפואה שתמשוך הרבה צעירים בקרוב מאוד. בכרמיאל דיברו על העברת מפעל הייטק (אינטל כמדומני)- זה טרם קרה. המחיר מצויין (לא יודע אם הסבסוד חל גם על צמודי קרקע)- זו לפחות דעתי.
מבין | 25.06.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת