אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי קובע איך תיראה השכונה שלכם, הפוליטיקאים או מתכנני ערים?

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
למגיב מס' 2 ....
לא יודעת איפה אתה גר , אבל אני מאחלת לך לגור בשכונה כמו קרית השרון . שכונה של צעירים שהגיעו מערי השרון השונות עם חינוך מעולה ותשתיות חדשות. ונכון , כדי להגיע לכביש החוף בשעה 08:00 לוקח מעל 30 דק', אבל לראות את הילדים נהנים מכל הגנים והפארקים , זה שווה את זה . ממליצה בחום על השכונה הזו ואני ממש לא מתווכת או מישהי מתחום הנדל"ן אלא תושבת הרצליה לשעבר ששמחה על ההחלטה שקיבלנו לעבור לקרית השרון . ועוד משהו - דירת 5 חדרים כבר מזמן מזמן עברה את המיליון וחצי . אולי התכוונת ל-4 חדרים.
דניאלה | 29.06.11
9.
ומה עם השוכרים ברח' דפנה?
פינוי בינוי בדפנה יצור סוג מסויים של דירות - לאוכלוסיה אמידה. השוכרים שכרגע גרים בדפנה יצטרכו לעבור מחוץ לעיר , כי בדפנה יבנו דירות למאיון העליון. מישהו דואג כאן לבעלי הדירות בדפנה שלא בהכרח גרים שם אלא משכירים לכאלה שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות. בעקבות הכרזה על מתחם פינוי בינוי בדפנה בעלי הדירות יפסיקו לתחזק או להשקיע בדירותיהם ומצב השוכרים יחמיר.
אורית | 29.06.11
8.
בתל אביב כנראה שרק הוועדה המקומית -הפוליטיקאים מחליטים
שלום לכולם בתל אביב יש פרוייקט התחדשות עירונית ברחוב דפנה. מהנדס העיר כנראה תומך בתוכנית לפי כל הדיבורים כך גם מחלקת הנדסה אבל מי שקובע באמת אלה פוליטיקאים שיושבים בוועדה המקומית של עיריית תל אביב הם קובעים! ו חבל כי לא תמיד הם באמת חושבים על טובת העיר עובדה שהם מעכבים את פרוייקט התחדשות עירונית וכנראה מתנגדים למחלקת הנדסה של העירייה ולתיכנון שעשו בטענות שונות. זאת ממש דוגמה טובה שהפוליטיקאים הם שמחליטים ולא מה שתואר בכתבה! בוועדה אחת שהשתתפתי בה נדהמתי לראות שרק הפוליטיקאים קובעים ומחלקת התיכנון של העירייה רק מתגוננים ונראה גם שהם מאוד פוחדים מאנשי הוועדה לגבי ראש העיר נשאלת השאלה האם הוא מחליט בדברים אלה? כמו שנאמר בכתבה? לפי התנהלות הדברים לגבי פרוייקט זה לא נראה כך! כמו כן נשאלת השאלה האם הפוליטיקאים בוועדה מושפעים מכוחות פוליטיים ולחצים שונים של אנשים שונים שגרים בסמוך לפרוייקט הזה? זהו פרוייקט התחדשות עירונית מוכרז ע"י המדינה שבה המדינה השקיעה כסף -- כספי ציבור! האם אנשי הוועדה המקומית של עיריית תל אביב הפוליטיקאים רואים את התמונה הגדולה של תרומת הפרוייקט הזה לעיר תל אביב? תחשבו לבד הם כרגע מעכבים את הפרוייקט! לא נראה באופק תאריך לדיון בוועדה המקומית ! האם הוועדה הזו המורכבת מפוליטיקאים ממשיכה בעיכוב הפרוייקט ? המבין יבין ולכן זה לא נכון מה שנאמר בכתבה הפוליטיקאים הם שקובעים במיוחד בעיר בתל אביב חבל שראש העיר לא יכול להתערב אבל כנראה שהמערכת בנויה כך וחבל זה ממש לא לטובת הציבור במקרה זה 470 בעלי דירות שגרים בבניני רכבות משנות ה 50! ברחוב דפנה-ארלוזורוב בתל אביב שרון
רונית | 29.06.11
6.
אביטן, לתשומת ליבך.
תכנון ערים הוא נושא מאוד חשוב, אשר משפיע על איכות חיינו באופן שרוב האנשים בכלל לא מודעים אליו. יישר כוח לכתב שמעלה את מודעות הציבור לעניין. ראש עיר יכול לחולל פלאים לעירו בעזרת תכנון נכון אשר מנסה להיטיב באמת את איכות חיי התושבים. ניתן למצוא דוגמה מדהימה לכך בסרטו של ניצן הורוביץ, (שאינני זוכרת את שמו), אשר ריאיין ראש עיר יהודי בדרום ברזיל, שבאמצעות החלטות אמיצות ולא פופליסטיות, גרם למהפך בעירו. הוא ביטל כביש ראשי במרכז העיר והפך את האזור למדרחוב ענק. הוא סגר את עורקי התנועה הראשיים לאוטבוסים בלבד, שעוברים פעם בדקה ונוסעים במהירות וביעילות. הוא ביטל את החלוקה לשכונות יוקרה לעומת שכונות מצוקה, ובנה שכונות מעורבות של בנייני יוקרה לצד בניינים פשוטים. הוא הפך אזור תעשייה ישן לפארק ענקי. כל הצעדים הללו- הפחיתו את זיהום האוויר בעיר, הפחיתו את רמת האלימות והניכור, והפכו את מרכז העיר לשוקק חיים. למרות שהיה ראש עיר בשנות ה-70, תושבים אשר רואים אותו ברחוב ניגשים אליו בשמחה עם חיוך תודה על פניהם. מדהים.
דנה | 29.06.11
5.
רק צפיפות תציל את הכלכלה הישראלית
פריז, ניו יורק, לונדון, ברצלונה, רומא, כולן מתהדרות בצפיפות אוכלוסין שלוקחת פי שניים את הצפיפות בתל אביב. "מתכנני הערים" אינם מתכנני ערים כלל. הם מתכנני פרברים, שבאיסורי הבנייה שלהם, גזרו על כולנו לגור בפרבר אחד ענק, שבו אין ברירה אלא להיות תלויים ברכב פרטי. מתכנני הערים מציגים פה דעות אנטי אורבניות מובהקות, ומצדיקים בטיעוני שווא את הגבלות הבנייה שלהם, הגבלות שמונעות בניית נדלן שתענה על הביקוש, ומזניקות את ערך הדירות (שכן הביקוש עולה בהרבה על ההיצע שמתכנני הערים מרשים לנו).
דניאל | 29.06.11
2.
אם אתם רוצים לראות דוגמא לקטסטרופה תכנונית של תשתיות, בואו (אך ורק ברגל) לקריית השרון בנתניה
תראו איך נראה בוקרו של יום עבודה סטנדרטי, כש-20 אלף איש מתנקזים לנתיב בודד שמתחיל ונגמר בכיכרות. אין לי מושג מי הדפוקים ששילמו מיליון וחצי שקל על דירת חמישה חדרים כדי לחיות בגיהינום הזה.
רקיק | 29.06.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת