אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

זה הזמן לעמוד על שלנו

123 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

123.
הגנה עצמית
מעבר להגנה עצמית-ברגע שישבר גב הגמל של מעמד הביניים! אני רואה משוואה נוספת והיא- ככל שנרד במשכורת-כך יגבר כוחינו הצרכני! כלומר שככל שנרד בטבלת העשירונים, פחות אשראי יהיה לנו-אגב ,מאותם גופי ענק ממש המספקים לנו אשראי ושרותים יקרים ,כדי שנצרוך בלי סוף.-פחות אשראי -שווה לפחות צריכה -שווה לפחות השתוללות בהרפתקאות כגון קניית דירה יקרה ומכונית חדשה וחופשה באשראי וכ"ו. ברגע זה שאין לנו יותר כוח צריכה-כוחינו הצרכני עולה -בכך-שירדו המכירים לטובת האפשרות שנוכל בכלזאת לקנות מוצרים במחיר סביר,ואו לאנקנה בכלל-לא כחרם צרכנים אלא בגלל אי יכולת פשוטה -לקנות--ואז יתמוטטו שטחים נרחבים כמו נדל"ן כמו קומבינת יבוא המכוניות כמומערכת גביית המיסים כמו הבנקים ואולי גם גופים פננסים גדולים. זכרו-כוחינו הצרכני עולה ככל שנרוויח פחות!! לא נצליח לשנות כלום אם נעלה בסולם גובה השכר.
אבנר | 09.07.11
122.
יש מה לעשות בנושא התחבורה הציבורית להתארגן עם חברים ולקחת מוניות
להתחלק בדלק. זה קרה בשנות ה70 בירושלים כשהתחבורה הייתה על הפנים. אנשים כמעט במשך שבועיים לא נסעו באוטובוסים ובאגד נדהמו למראה שינאת הציבור ולמוכנות למצוא חלופות. השירות השתפר מאז מאוד.
תחבורה ציבורית גרועה | 09.07.11
119.
אהבתי !! זה לא שנאת עשירים, זו הגנה עצמית
כתבה מצוינת לצערי אם אנו אזרחי המדינה והממסד לא נבין כי ככול שיגדל הפער הכלכלי כך יגדל הפער החברתי יתרסק מרקם החיים המשתפים, הערבות ההדדית תעלם ולא תהיה לנו מדינה עוד. חובה להתעורר ולפעול ויפה שעה אחת קודם, בטוחני כי יש בנינו בעלי כריזמה ויכולת הובלה של תהליכים חברתים ולא מהסוג של הפוליטקאים
אשר דעדוש | 08.07.11
117.
חברה לא לוותר זה בידיים שלנו!
להחרים כל מוצר שהוא יקר מדי - אתם תחסכו כסף - והפגיעה בחברות הענק תהיה גדולה. להפסיק להתחייב! לא לאינטרנט, לא לסלולרי, לא להוט-יס, לא להתחייב לאף אחד. התחייבות היא המצאה של החברות - והיא לעולם לרעת הצרכן! תחזרו למוצרי היסוד הזולים - לחם לא צריך לעלות 2$ ויותר 1 ליטר חלב בקרטו עולה כפול מחלב בשקית !!! הם גוזלים מכם 100% יותר על הקרטון בואו נגיד לכל החברות בארץ - עד כאן!
עד | 07.07.11
116.
50, לא להחפז. יש עוד מה ללמוד בדרך לבעית הדלק
כי אם היינו מתורגלים בפעילות צרכנית שוטפת, השאלה לא היתה עולה כלל: היית לבד חושב על ליסוע כמה אנשים ברכב אחד, זמנית. כן, זה דורש שינוי בלו"ז האישי של כל אחד, ולכן זה עדיין קשה לאנשים לחשוב עליו. תראה כמה שנים נדרשו רק כדי להתאפק ולא לקנות איזה קופסאת קוטג לכמה ימים! אז לא להתיאש. גם את הדלק נוריד.כשנראה לממשלה שאנחנו קובעים כמה מיסים הם מקבלים מהדלק (ע"י צמצום צריכה כפי שהצעתי, ויש עוד רעיונות), אז הם יבינו שמשתלם יותר להוריד את המיסוי עליו.
גל | 07.07.11
115.
2 ב 10 זה מה שהיה רק לפני כמה חודשים, לא כזה הישג מדהים. ככה זה בקפיטליזם וטוב
שאנשים התעוררו להבין שמחיר מוצר זה מו"מ, עם הארנק, ביניהם והיצרן. טוב לראות שאנשים התפכחו מהפינוק הבלתי נסבל של "אני חייב את הקוטג' שלי!". כמה ימי התאפקות עשו את שלהם! רק לזכור שמחיר היעד הוא 5 ליחידה, לא 5.90, אז לא להשבר עכשיו! אנחנו קובעים, 100%, את המחיר. עובדה.
גל | 07.07.11
110.
בואו לא נכתוב!! בואו נעשה. איך מגיעים עם זה לטלויזיה, לרדיו, להפגנת ענק???
כן, אני באמת חושבת שצריך לקום ולחולל מהפיכה כזו שכל בעלי ההון ירגישו. רק תגידו איך מוציאים את זה אל הפועל - כדי שכולנו, יחד!! נצליח להוביל מהלך שכזה, ויש מליון דוגמאות: למשל: משלמים המון פלאפון/סלקום וכו'? - צריך להחליט שכל יום!! בשעה קבועה - ולמשך שעתיים, למשל - אף אזרח לא מדבר בפלאפון!!! מחיר הלחם עלה מאד!! מישהו חשב על כך שזה מוצר בסיסי?? - אז מהיום, פשוט לקנות לחם רגיל!!! לא צריך את כל הלוקסוס, לפחות לא עכשיו ! כשיתחילו להרגיש בכיס, יורידו את המחירים וכך גם אנחנו נהנה, למשל. בזק / הוט / יס - אותו דבר. להתחיל לשגע אותם כל יום בטלפון עם "בדיקות" והשוואות מחירים - רק תגידו להם שאתם רוצים לעבור... כמה עצוב, לאן הגענו... אני לא צוחקת, אם למישהו יש קשרים, יודע מה לעשות כדי להגיע לכל האזרחים - אני נרתמת ועוזרת. אסור להיות אדישים. אסור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עדי  | 07.07.11
108.
המצב הרבה יותר גרוע מזה
בואו נכתוב את האמת המצב הרבה יותר גרוע מזה כולנו עובדים (עבדים)של מספר אנשים בודדים וכל פעם שהם מחליפים מנכ"ל כבר אין לאותו מנכ"ל אפשרות להוכיח שהוא עושה טוב יותר כי אותם חברות גדולות כבר שוחטים אותנו ולכן מה עושה המנכ"ל להצדיק את המיליונים ודביבדנדים שהוא לוקח? פשוט מאוד מעלה בעוד כמה אגורות כל מוצר בחברה והנה עוד מיליארד שקל והוא מנכ"ל ענק. אז אולי הגיע הזמן שפשוט נקנה בקצת יותר יקר בחנויות המכולת ויותר אנשים יהפכו לפחות עניים ואותם עשירים יהפכו להיות אנשים מן היישוב ולא ימשיכו לשלם מיליונים לאותם מנכלים ששודדדים אותנו .
אבי | 07.07.11
107.
צריך ייצור פוליטי - חשוב לקרוא
מסכים עם כל מילה שכתובה. לצערי, כוח המומנטום בדרך כלל קצת. הנה הורידו את מחירי הקוטג' ואנשים חוזרים לקנות. כדי לעשות שינוי, חובה שיהיה ייצור פוליטי למעמד הביניים. היה לזה נסיון עם המפלגה של טומי לפיד, אבל זה נעלם וחבל. המצביעים עברו לביבי וליברמן. אז הצבעתם ליברמן ועכשיו אתם בוכים?? חומר למחשבה.
אייל | 07.07.11
102.
משמרות מחאה בסופרים מעולה ועוד צעדים
סוף סוף הרגשתי שמישהו מבין מה עובר עליי איך עוברים את החודש ... ברור שצריך להמשיך להחרים ופעולות נוספות יבורכו בהחלט ולא להיות אדישים להראות שיש לנו הצרכנים כוח משלהם כי הם תלויים בנו - פשוט לא לקנות... אפשר להסתדר עם לבן שעולה שקל וחצי במקום גבינה לבנה שעולה 7-12 שקלים.
אורלי | 07.07.11
101.
אבל כדי לארגן את המון הצרכנים צריך אירגון צרכנים אפקטיבי ובלתי תלוי
אחרת זה רק גל מחאות, שנודה על האמת, היכן שאין מנהיגות אפקטיבית (כמו למשל מצרים, סוריה) ההישגים וירטואלים. הבעיה בארץ שיש מעל ל5 אירגונים המתימרים לייצג ולשרת את הצרכנים, אך מכיוון שהם מפוצלים, ללא צוות מלא של מומחים לנושא, ללא התשתית הדרושה (למשל יכולת לעריכת מבחני מוצרים באופן מקצועי),ללא מימון מספיק (הם חייבים להתמודד מול התאגידים עם המיליונים לפרסום. הם חייבים לעסוק בהסברה ולימוד באופן רחב ועמוק לצרכנות, הם חייבים להיות נגישים וידועים בציבור), אין הם גורם בנוף הכלכלי חברתי. ערוותם התגלתה במופע הקוטג' האחרון שבו לא הם מילאו את תפקיד המארגן והמאיץ. הטוב היה לאחד לפחות את שלושת האירגונים הגדולים לאירגון אחד, עם תקציבים לא תלוים (פר חוק) ממלכתיים וקרנות לא תלויות מאחוז מהוצאות הפירסום של התאגידים. אז נקבל מהם באופן אפקטיבי מחירונים השוואתיים ומוסמכים עם העולם, מידע על טיב המוצרים השונים - לאור בדיקות רציניות שהם יעשו, גישה לסניפיהם שיהיו במקומות מרכזיים לניראות ונגישות.
דרור יהודה | 07.07.11
99.
זכרו את המשפט האלמותי "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם"
"מה שבא בקלות באותה הקלות ייעלם..." הגיע הזמן שהציבור באמת יהיה חכם, וינהל את הצריכה שלו בתבונה. גם טוב לכיס וגם יעיל יותר לסביבה. הפערים פה מקוממים. פעם היינו חוזרים מחו"ל (אלה שעוד יכולים) וקונים דברים שאין פה, היום קונים בחו"ל דאודורנטים, סכיני גילוח ושמפואים כי זה הרבה יותר זול שם!
ורד | 07.07.11
98.
דוקא בנושא עמלות הבנקים מסתבר שזה קל
אני לקוח של הבינ"ל הראשון. הבאתי להם את הפרסומת של בנק יהב, ואמרתי: "אני רוצה את אותם התנאים, בלי עמלות". הפקידה אמרה: "אני אעביר את זה הלאה". אחרי שבועיים קיבלתי טלפון: "קיבלת מה שביקשת. רק תספר לחברים שלך בטכניון..." אז הינה, גם ללא חברים שלי לא בטכניון, הבינ"ל הראשון, סניף הכרמל. ובכל זאת, מה שמפריע לי עם המוסדות הפיננסים זה דמי ניהול בקרנות הנאמנות. לדעתי זה קרטל. אם לא, בבקשה ציינו פה שם של קרן נאמנות שלוקחת דמי ניהול כאחוז מהרווחים, ולא אחוז קבוע מההון המנוהל. ועוד משהו בקשר לכתבה. אתם סומכים על נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה??? לא ברור לכם שלא יתכן הפרש כזה בין הוצאות והכנסות. על איזה דיווחים הם מסתמכים? מן הסתם יש הרבה הכנסות לא מדווחות (ולרוב הקוראים זה ברור).
עמית | 07.07.11
94.
הכוח בידי הצרכן
מה ששאול מיטיב לומר כאן הוא שהכוח אצלנו. אנחנו שולטים על ההוצאות שלנו. כל אחד מאיתנו יכול לפתוח קבוצת פייסבוק או להרים שלט מחאה ולהוביל מאבקון - הדבר הכי גרוע שיקרה הוא שלא יצטרפו אלינו הפעם. אז יצטרפו למאבקון הבא - ואולי הוא יהפך למאבק מצליח. אסור להיכנע לחזירות ששואבת את הכסף שהזענו עבורו. זוהי הישרדות
נעה | 07.07.11
93.
נמאס לנו זה זמן למהפכה !!!
אני לא בא לרחם על עצמי כן אבל זה מעצבן אותי שאני הולך עם אמא שלי לקניות ושאנחנו הולכים לקופה היא צריכה לדקדק ולהקפיד על מה שבעגלה ויש מקרים שהיא אפילו נאלצת להוציא מהעגלה כל מיני מוצרים מחוסר תקציב למה שזה יקרה ?? אמא שלי עובדת מספיק מספיק מספיק קשה אז למה כדי שאחר כך ינקו לה מס הכנסה חצי מהמשכורות החזירים האלה ביבי החזיר הראשי !!!
דוד | 07.07.11
88.
זה לא רק העשירים שנכנסים לנו עמוק לכיס
אתם חייבים להבין שזאת גם המדינה עם התאגידים והמונופולים שלה שמכניסה לנו ידיים עמוק עמוק לכיס ומוציאה משם כמה שרק ניתן. אלה תאגידי המים שמנפחים מחירים, חברת החשמל - המונופול הכי חזק בארץ, המסים המטורפים על הדלק והמכוניות, והמע"מ הגבוה - 16%. אם המדינה הייתה רוצה באמת ללכת לקראת האזרחים, היא הייתה מתחילה להוריד מסים, אבל האוצר מגלגל מליארדי ש"ח נוספים משנה לשנה ממסינו והוא מבסוט עד הגג. לאוצר בטח שאין אינטרס להקטין את הכנסתו ממסים, וזה צריך לבוא מכיוון רוה"מ ושר האוצר, שלא אכפת להם והם חרשים לזעקת הציבור. עד שלא תוחלף הממשלה הזאת לא יהיה שום שיפור לטובת האזרח.
זה גם המדינה, התאגידים והמונופולים | 07.07.11
87.
שאול אתה בחור מבריק-הצעה-אולי תסכים להוביל אותנו הצרכנים בחרם על הגזלנים.
כתבה מדהימה.וכמה שזה מתאר נכון את מצבינו אנו הצרכנים.אתה בחור מבריק.ובוא תוביל אותנו הצרכנים למאבק בכל החברות הגזלניות שניכנסות בחוצפתן לארנקינו ושודדות את כספינו.קדימה למאבק במושחתים .תנובה.שטראוס.טרה.חברות הדלק.חברות הסלולר.הבנקים.אוסם.ועוד ועוד גזלנים למינהם.
גדי | 07.07.11
86.
כתבה לעיניין, מוצרי מזון בסיסיים הם גם הכי בריאים לכם...
לחם אחיד - כמות הכימיקלים מינימלית ולכן הנזק קטן מלחם דל קלוריות בו כמות התוספים היא עצומה ומזיקה, בנוסף גיליתי שכשאני אוכלת לחם אחיד מספיקה לי פרוסה אחת לעומת 2 לפחות בלחם קל חלב בשקית - שוב ללא חומר משמר ובגלל זה חיי המדף שלו קצרים יותר, בנוסף השקית לא פולטת חומרים כימיים לחלב בניגוד לקרטון
דיאטנית תואר שני | 07.07.11
85.
זה עשירון עליון???
מפתיעים אותי המספרים שרשמת לגבי העשירון העליון... המשמעות היא שאפילו לעשירון העליון בישראל לוקח 20 שנה במינימום כדי לקנות דירת 3 חדרים ברחובות (אם מדובר בדירה להשקעה מעבר להוצאות המשכנתא לדירת המגורים הנוכחית). אם נשווה למדינות אחרות בעולם המפותח, ובכוונה נכוון לקיצון - ארה"ב: חישוב פשוט מראה שעשירון עליון יכול לקנות כל שנה 2 דירות בפלורידה ללא משכנתא, או דירה במנהטן כל 5 שנים... מדהים לא? אולי נדרשת כאן השוואה בתוך העשירון העליון כדי שנראה לאן באמת זורם הכסף והיכן נמצאים הפערים... (עשירון לעומת אלפיון מפני שכאן ההבדלים האמיתיים)
חישוב פשוט | 07.07.11
84.
שלום לכולם
שוב אני חוזר על הבעיה, תראו תגובה 50 , להוריד את כמות או איכות הצריכה לא יעזור, בסופו של יום הכל יקר בעשרות אם לא במאות אחוזים, גם יין תוצרת חוץ ואו במבה זבל, ואין פיתרון לרוב הבעיות הגדולות בשוק - תחבורה מגורים מחיה. ולעבוד עם מזומן לא אומר שאתה לא משלם את המחיר שאין לך ברירה לא לשלם.לקנות פחות או תוצרת חוץ רק יסגור מפעלים מקומיים ויחריף למיתון ולא יפתור את מה שחייבים לקנות- אוכל מגורים תחבורה מחיה - פתרונות אנשים .בבקשה.
שגיא | 07.07.11
83.
עלות סל קניות למשפחה?
אנחנו משפחה של חמישה. אמא אבא ושלושה בנים (14, 10, 6). סל הקניות שלנו ממוצע בדוק על שנתיים 5,200 ש"ח. הסל כולל אומנם אוכל חומרי ניקוי וכו וסופר פארם. הסל הוא בסיסי בעיקרון ולא כולל יותר מידי מותגי יוקרה ובשר בסיסי. האם העלות מוגזמת? האם אני סוטה מאוד מסל קניות ממוצע למשפחה?
דני  | 07.07.11
82.
רוצים אותנו עניים
אנשים עניים הם אנשים חלשים. הם עסוקים בלשרוד ולא לחשוב על דברים שמסביב (חינוך, תרבות, כלכלה, חברה, מדיניות חוץ) הממשלה ו12 המשפחות השולטות רוצות אותנו עניים. שנינו בגילאי ה40 עם 3 ילדים ומדי פעם צריכים תמיכה מההורים. התחלנו לחשוב על עזיבה של הארץ. פשוט לא יאמן
יוד | 07.07.11
80.
זו הפסקה שעל כולנו להפנים ולעולם כבר לא לשכוח:
"זה הזמן שלנו להפנים שהכסף שלנו, שעבדנו עבורו שעות רבות כל כך תוך הקרבה משפחתית גדולה כל כך, נועד להגשים את צרכינו ורק אותם, לא את הגרגרנות של אחרים. זה הזמן שלנו לומר להם די. צאו לנו מהארנק, צמצמו את שולי הרווח המנופחים שלכם, שאו על עצמכם את העלויות, תבינו שגם אתם חלק מהציבור הישראלי. תנו לצרוך בשקט, לפני שנתחיל לצרוח בקול רם.". או במילים אחרות: ניצלתם אותי בצורה נבזית ומחפירה. מעכשיו: דיר בלאק.
 | 07.07.11
76.
לשאול אמסטרדמסקי....הכל נכון ואתה צודק במאה אחוז....
הכניסה לארנק היא בכל תחום....במצרכי המזון...ירקות ופירות..מאוד יקרים כל המוצרים והשרותים , הדלק , המים , החשמל , הגז....מחייבים בלי ליקרוא את המונה !!! ""הם""מרשים לעצמם הכל.......כמו שכתוב..... אבל יש נושא אחד שאני המום ממנו....וזה חשבון העו"ש שלנו....פעם בחודש אני מושך סכום מסויים והמכונה מודיעה..עבור פע' זו 0.67 אג' זה הכסף שלי !!! לפעמים יוצא הפוך - אני מפקיד סכום בחשבון שלי 6.5 ש"ח-5.5ש"ח ....עמלת עו"ש בנק מיזרחי טפ' 13.60 ש"ח עמלות קניה-מכירה עמלות המרה 0.19% שזה 2250 ש"ח הבנקים הם הגזלנים הגדולים ביותר....והטענה הניצחית...זה באישור בנק ישראל...... מישהו שאל ? אולי אפשר בלי חשבון בנק ? אי אפשר !! המעבידים דורשים שיהיה לך חשבון והבנק מכניס את ""ידו""הארוכה ולוקח מימחה חלק מהשכר - נגד זה צריך להילחם אבל איך ?????? אני לא יודע מאיפה להתחיל ??????????.
ברוקר אפרים | 07.07.11
74.
המונופולים יודעים שאם לא תהיה התארגנות נכונה המחאה תימוג כלא היתה
אני מצפה מגופים צרכניים במקום לדבר פעם בכמה חודשים שהמצב קטסטרופה להקים קול צעקה וארגון לתפארת עם נתונים מדוייקים שיסחפו את המדינה. נמאס לשמוע שהצרכנים אדישים לא פשוט בעלי היכולת והאירגונים בעם הנגישות לציבור לא מרימים את הכפפה. והיינו צריכים שבחור אחד יסחוף מעמדות שלמים
מיואשת | 07.07.11
73.
הכל נכון, אבל...
בואו לא ניתן להצלחה קטנה של קוטג' לעלות לנו לראש. בשביל שמאבק יצליח נדרשת יד מכוונת. הרי הציבור לא יעמוד בשטף ההצעות להחרמות (הייתי מעדיף מלה אחרת) של מוצרים, שרותים וחברות כפי שאנו עדים להם לאחרונה. המאבק לגיטימי וצודק אך לא ניתן שלא להכנס לבנק, לא להשקיע בקרנות, לא לרכוש מוצרי חלב, דלק, דירות, פירות, ירקות וכו'. מארגני מאבק הקוטג' הוכיחו רצינות ואחריות ציבורית. מציע להישמע לבקשותיהם ולבחור בהם כגוף רשמי המייצג את המאבק הציבורי. הכרה ציבורית רחבה בגוף זה תביא גם להכרה תאגידית וממשלתית בגוף, היא תתרום להצלחת מלחמת המחירים הכוללת ולא רק לנצחון במערכה הראשונה. היא תמקד את המאבק בתחומים ספציפיים. זהו המפתח להשבת הכח והכבוד למעמד הביניים!
בועז | 07.07.11
72.
כל מי שמנסה לרתום אותנו למאבק הבא, ולנטוש את מחאת הקוטג'
חוטא לציבור. כרגע יש להילחם ביצרניות החלב עד חורמה, עד שנשיג הישגים משמעותים, הרבה הישגים הושגו עד עכשיו, אבל המחירים לא ירדו. אם נחרים חברה שלמה, נניח את הגדולה שבהן (מענין מי זאת?), אפקט הדומינו יפעל, להם לא תהיה ברירה הם יורידו מחירים, וכל השאר בעקבותיהם. תבינו שמדובר בחיסכון של יותר מ- 1,000 ש"ח בחודש למשפחה, את ההוצאה המיותרת הזאת במוצרי המזון, אתם לא מוצאים על ארנונה, חשמל ומים.
אאא | 07.07.11
66.
מוצרי חלב- שערוריה
שימו לב כי הייתה עליית מחירים במוצרים האחרים עקב הורדת המחיר של הקוטג לדוגמא: מי היה מאמין כי על גביע של דנונה יגבו 3.99. הקוטג צריך להיות הספתח. אני החלטתי לעבור לקניית מוצרים בפיקוח כגון הלבן והאשל (לשים לב כי גם שם יש גרסאות מעושרות אשר משפיעות על המחיר) עד אשר היצרניות יגבו מחירים שפויים. כמו כן יש לפסוח על מדף הדגנים של כל כל החברות מכמה סיבות. ראשית, מחירים גבוהים מאוד. בחו"ל קופסאת קורנפלקס עולה פחות מ10 שקל. (כאן לצערנו היבוא הוביל להעלאת המחירים ולא להורדתם). שנית, אכילת דגנים היא לא חלופה לארוחת בוקר בריאה. הדגנים לרוב מכילים כ80 גרם פחממות מתוך 100 גרם. פחממות אילו הופכות לסוכר כך שלאחר חצי שעה יש ירידת סוכר והאדם מרגיש חסר אנרגיה. הורים לילדים, נסו לתת לילדכם חלבונים על הבוקר במקום הדגנים ותראו שיפור משמעותי במידת הקשב והריכוז ובתפקוד הלימודי . אם עדיין לא שוכנעתם, מצאו דגנים רק במבצע ואכלו כקינוח במקום החטיפים המסוכנים כגון במבה ובסלי המלאים באבקות ושמנים מסוכנים. לסיום, בואו נפסיק לקנות מעדנים ודגנים לעת עתה. ישנן חלופות טובות ובריאות יותר.
דנית | 07.07.11
65.
הכל כאן יקר .הרבה יותר מארה"ב ו מאירופה. כי, אנחנו פראיירים.משלמים בלי לבדוק.......
אנחנו נתנו לעשירים להתעשר עוד יותר. אנחנו עזרו למנכלים לקבל בונוסים גבוהים יותר. אנחנו אפשרנו לכל זה לקרות. כי , שילמנו כל מה שביקשו ולא ה ח ר מ נ ו .(לא קונים) מחירי הדירות עלו כי. שילמנו מה שביקשו. מחירי המזון עלו כי שילמנו מה שביקשו. מחירי המוצרים השונים עלו כי שילמנו מה שביקשו. ת ת ע ו ר ר ו .ג ו נ ב י ם אותנו כל ה ז מ ן.
ה י ש ר א ל י הנבון | 07.07.11
64.
אני מודאג כי לא כולם מבינים את סימני המצוקה והאזהרה שהקוטג' סימל
חשוב שהמחאה שלנו כרגע תצליח , כי אם הציבור יחווה כשלון ושוב ירגיש נדחק חסר אונים לשוליים - התוצאות למדינה, לסדר הציבורי ואפילו לדמוקרטיה עלולות להיות הרסניות. וכדי שהיא תצליח חייבים להיות ממוקדים : טיפלנו בקוטג' ובגבינה לבנה. עכשיו , כל שבוע צריך להצהיר על מוצר אחר שיש לטפל בו , אם זה עובד יופי ,אם לא אז ממשיכים לשבוע הבא - הרשת והתקשורת צריכים לסנכרן את המאבק. מוצר הבא שיש לטפל בו לדעתי זה הקפה של עלית - מחיר של 8 שקלים למאה גרם ??? נכון , היו עליות מחירים ... אבל שוב ניצלו את משבר הסחורות לרווחי עתק. ומסר למשפחות ההון : תהיו חכמים ואל תסחטו אותנו עד שנתקומם , תהיו מספיק חכמים לנצל את עם ישראל ולהרוויח ממנו על גבול היושר , אבל אל תחצו אותו.
א.א. | 07.07.11
63.
הזווית שלנו, זוג צעיר ללא ילדים בעשירון ה-9 בישראל, עצוב.
נדהמתי לגלות שבן זוגי ואני ממוקמים בעשירון ה-9 בישראל! אם לנו לא קל, אז מה קורה אתכם, רוב אזרחי מדינת ישראל? כואב הלב. הייתם מצפים שמותרות ברמה סבירה יהיו חלק טבעי מחיינו, כיאה לזוג בעשירון ה-9 של המדינה בה הוא חיי, אבל אנחנו חוסכים שקל לשקל (בממוצע כ-3000 ש"ח), שוכרים דירת 2 חד', כמעט ולא טסים, לא נרשמים למכוני כושר, לא קונים הרבה בגדים וכד'. איך נראה העתיד שלנו? בשנים הקרובות נביא ילדים, ההוצאות רק ילכו ויגדלו וגם אנחנו נצטרף במהרה לאנשים שיש להם מינוס בחשבון הבנק. אאלץ לעזוב את תינוקי הרך אחרי 3 חודשים כדי להמשיך ולהרוויח כסף למען המשפחה. על לקנות דירה אין בכלל מה לדבר. שעות פנאי עם המשפחה יהיו מצרך יקר כי נאלץ לעבוד שעות רבות. אולי נעזוב למקום אחר? אף אחד לא מבטיח לנו שנצליח שם יותר, נכון, אבל אולי אנחנו חייבים לנסות, כי אם נשאר - הקושי הוא וודאי.
ליטל | 07.07.11
61.
אני ממליץ גם לקצץ ברכישת
כל מיני זבל שילדים אוהבים. למה להכניס מעדנים וחטיפים ושלוקים הביתה? נמאס לי מאיך שהביקור השבועי של ילדים אצל הסבא והסבתא כל כך התארך, ויש לילדים יותר זמן לבקש "אפשר מעדן?", "אפשר שלוק?". כשאני הייתי ילד לא היתה לי התרבות הזאת כי חינכו אותי שזה לא מנומס. אז אפשר לקנות מזה פחות. לא יזיק. חוץ מזה שמתי לב שסתם בובות זה כבר לא מספיק בחברה שמשדרגת את עצמה לדעת, צריך "וובקינז", שזה בנוסף גם משחק מחשב עם חשבון וסיסמה. זו התרבות שלנו? בגלל תרבות כזאת אני זוכר לטובה את ז'וז'ו חלסטרה מה"קומדי סטור" למרות שהיה ערס. הוא היה אומר על דברים כאלה "מה זה החרטא הזה?".
קיפוד ים | 07.07.11
59.
האינפלציה בסל הקניות עלולה גם למוטט את שוק הנדל"ן
תחשבו על זה - כל לוקחי המשכנתאות שמתחו את עצמם עד קצה גבול היכולת, אולי לקחו בחשבון עליה של חצי אחוז או אחוז בריבית הפריים, אך לא לקחו בחשבון אינפלציה של 30 אחוז בסל קניות המזון הבסיסי שלהם. המשמעות היא שהשעון כרגע מתקתק עד לרגע בו אנשים לא יוכלו לשלם את המשכנתה, ינסו בפאניקה למכור את הדירה לפני שהבנק יעקל אותה - ותיווצר מפולת. המשמעויות יהיו הרות אסון עבור הכלכלה הישראלית, כשירידת מחירי דיור דרסטית גוררת את השוק כולו למיתון.
אורן | 07.07.11
58.
מחירים-עצות
להלן המקומות לחיסכון בסכומים גדולים. 1 . חברות הפלפון נותנות סמרטפונים עם התחייבויות לגלישה וכל מיני סיפורים, כביכול תמורת זיכוי, רק שאתה חייב לדבר ב מעל 150 שקל לחודש. תבדקו במשפחותעם הכנסה נמוכה הוצאות התקשורת , טלפון קוי , טלפונים ניידים, מנוי לכבלים מגיע בקלות ל1000 שקל בחודש.מטרת הטלפונים הניידים לשימוש בעסקים, אצל אנשים פרטיים למקרה חרום, תשלחו SMS במקום להתקשר , תחסכו 70 % מהכסף, לא צריך לענות מה נשמע ,עכשיו אני ברכבת וכד'. 2. לדעתי אחד המטרות צריך להיות אוסם, אני קונה לנכדים במבה של יצרנים אחרים, שעולים חצי מהבמבה של אוסם, ואין שום בעיה. אותו הדבר שקדי מרק , של חברות אחרוץ זולות ב30-50% מהשקדים של אוסם. והרשימה ארוכה. 3.יינות , לאחרונה כל היחצנים ממלאים את העיתנים בסקריםעל ייצנות עם תיאורים ציוריים על עפיצות ושטויות ש 95% מהאנשים לא נמבינים בהם. אני מודיע לכם שיש יינות טובים במחירים של 15-25 שקל ותנסו להעביר את זה פעם לבקבוק של יין יקר מתוך 100 אולי שניים יבחינו בהבדל , ואם תגישו אותו בקנקן בכלל נהיתם גם אופנתיים. 4. ברורו שנוח לרכז קניות במקום אחד , אאבל תקנו ירקות ופירות בשוק, ורקק בסעיף זה אפשר לחסוך בחודש , מאות שקלים. בקיצור לבדוק , לעמוד על המקח גם עם הבנקים, ותראו מי שמתמקח בדרך כלל מרויח.
אשר  | 07.07.11
54.
בן 30+ חזרתי להורים
משכורת של 5000 בחודש וחזרתי להורים מזלי שיש שטח גדול ויחידת דיור משלי אחרת הבושה היתה גדולה מנשוא אז היום אני מוציא 2000 על הוצאות רכב מעל 1000 על תשלומי חובות/הלוואות כאשר חלק נכבד מזה זה פאקינג רביות ועמלות ! השאר לאוכל ותחזוקה על בילויים עם הוצאה כספית אין מה לדבר על טיפול שיניים של 3500 שקל אין מה לדבר על קניית מוצרי חלב מלבד חלב רגיל אין מה לדבר על קניית בשר, מלבד חזה עוף(שלם כמובן לא מוכן), אין מה לדבר על לצאת עם נשים אין מה לדבר כי המצב רוח חרה, ותחלס כמה בטחון עצמי יש לך שאתה תפרן... אם הייתי מסוגל לגנוב הייתי גונב, זה לא חיים ואי אפשר לקרוא זה מלחמת הישרדות כי במיחלמת הישרדות יש כבוד פה אני רק מרגיש כמו פרה עם עטינים שכל אחד בא וסוחט עד תום
הפרה של המדינה | 07.07.11
50.
היי שאול
הבעיה שעדיין אין לי פתרון עליה ואשמח לקבל עצות היא - מה עושים במצב של מונופול שאין לך ברירה להשתמש בשירותיו למרות שהמחיר מופקע ? כמו לדוגמא מחיר הדלק - זה לא שאנחנו יכולים לא לצרוך או תחבורה ציבורית וכ"ו, אין אופציות ולכן הרעש הציבורי מוריד זמנית את המחיר וחודש אח"כ המחיר קופץ , כי יש צריכה ואנחנו "קהל שבוי". זאת הבעיה בכל התחומים במשק - תיאום מחירים שקול למונופול, ואין לנו אופציות להתנהל ללא תחבורה , בנקים אוכל מחיה מגורים ארנונה וכ"ו. זאת הבעיה שלנו וצריך צוות של מוחות שישבו עליה כי לי נראה שרק מחאה עממית אלימה ארוכה וקשה אולי יכולה להביא לשינוי. הרעיון לצעוק הוא טוב אם יש מישהו שמקשיב ואו מעניין אותו הצעקות שלך - במדינה שלנו זה לא מעניין איש -להם חשוב שיהיה פלוס יפה בסוף השנה בקופת המדינה ולא איכפת להם אם הברווז ישחט לטובת ביצי הזהב שלו.
שגיא | 07.07.11
47.
הצלחנו לא לקנות קוטג', האם נצליח לא לקנות מכוניות ל 6-8 חדשים??
חרם הקוטג' אולי היה הסנונית הראשונה המוכיחה לנו את כוחו של הצרכן במשק קפיטליסטי!!! מכיוון שהמשק שלנו א י נ ו משק עם תחרות חפשית, בעלי האינטרסים קובעים היום כמה נשלם ועל מה. הגזלה מתחילה במיסוי ההזוי על המכוניות שמסתיר רווחים מופרכים ליבואנים (הבלעדיים) ולממשלה. מה בסך הכל צריך לעשות? להחליט שממשיכים לנסוע באותו רכב שיש לנו היום לעוד 6-8 חדשים. זה אפילו קל יותר מלא לקנות קוטג'!!! מה יקרה: הממשלה והיבואנים יבינו שמכשיר הגזל הפסיק לעבוד - וכאן זה כבר כסף גדול גם לממשלה וגם לכל אחד מאיתנו!! - הם עוד יתחננו למכור לנו במחירים שאותם אנו נקבע.
ד | 07.07.11
42.
אני כבר פשוט מיואש
גם אני וגם אשתי עובדים משרה מלאה. קורעים את עצמנו מהבוקר עד הערב. יש לנו ילדה מקסימה בת 4, ואני מרגיש שאין לי לתת לה את כל מה שהיא רוצה וצריכה. ואתם יודעים מה, אין לי כבר כוח יותר. אני כל הזמן במוד של הישרדות. רק לעבור את החודש. רק לסיים את התשלומים על המקרר. רק מכבה שריפות. נמאס לי לעמוד מול המדפים החלביים בסופר במשך 10 דקות ורק להשוות מחירים - מה יותר זול בשקל או שניים. למה אנחנו צריכים לחיות בצורה כזו? למה? שנינו אקדמאים. שנינו שירתנו בצבא. אני עוד עושה מילואים. שנינו משלמים מיסים. פשוט נמאס. יש בזה משהו מבזה ומשפיל, לחיות כל הזמן בפחד. יש ימים שאני לא נרדם: מה יקרה אם תיפול עלינו איזו הוצאה לא מתוכננת? אנחנו לא נוכל לעמוד בזה כלכלית. אם לא הייתי פחדן וטיפש, כבר מזמן הייתי עובר למקום אחר, למדינה שמכבדת את אזרחיה ולא עסוקה כל הזמן בלהשפיל אותם ולרמוס את כבודם.
רועי | 07.07.11
34.
הדרך להצלחה
הרגשתי חובה להגיב לכתבה זו,אלו ההצעות שלי כדי להשיג את מטרות הורדות המחירים בכל המוצרים והשירותים. 1 ,למשוך בכל חודש את כל המשכורת מהחשבון בבנק,להשאיר בחשבון את הסכום שאמור לכסות הוראות קבע ותשלומים קבועים. 2 .לנהל תקציב נורמלי למשפחה,ולהתחיל לשלם רק במזומן,לבטל את כל כרטיסי האשראי את כולם,לא לקחת בהקפה במכולת או במקום אחר. 3.לקנות מה שחייבים כדי לחיות,לא צריכים להיות עניים,לערוך קניות רק ברשתות זולים בשום אופן לא בשופרסל דיל זיל ושמיל ומגה בעיר ובכפר,כולם בידי אותם בעלים שמנסים לבלבל אותנו,לא לקנות בהום סנטר ואייס קנה ובנה יקרנים רצח,להודיע למשפחה ,לחברים ומכרים ,איפה קניתם הכי זול,לבטל את קו הטלפון בבזק ולעבור ל012 אין שם תשלום חודשי עבור דמי שימוש,30 ש"ח לחודש 3000 דקות שיחה,אינטרנט שם זול מאוד. לא לקנות דירות למשך שנה,מחירי הדירות כבר התחילו לרדת ביותר מ-10% ,תוך זמן לא ארוך כל אלה שחגגו עלינו יתחילו לאכול את הכובע,הסוף לתאווה הגיע. להתחיל לשלוח אימיילים לכל חברי הכנסת כולם ,להפציץ אותם בטענות שאינם עושים מספיק למען הציבור ומעמד הביניים,לתת להם תזכורת יומית שיום הבחירות קרב. לא להאמין יותר לכל הפוליטיקאים הותיקים,להיפקד רק למפלגות שרוצות לדאוג לציבור לביטחונו החברתי והסוציאלי,לדיור זול,למחירים שפויים בכל התחומים, לא להתייאש,אפשר וצריך להגיע לתוצאות,להשתמש בכל רשתות החברתיות ןלהודיע לציבור על חרם שמוטל ועל מי,מבטיח לכם שאנחנו נעשה בית ספר לכל הטייקונים והפוליטיקאים,הגיע הזמן שהצרכן באמת יהיה המלך כמו בכל העולם. בהצלחה.
אבי | 07.07.11
27.
יוקר המחייה הוא חלק מהבעיה. הבעיה האמיתית טמונה בשכר בישראל
הנה דוגמא קטנה: בשורה התחתונה סל קניות זהה יעלה אותו דבר בישראל ואוסטרליה. המע"מ באוז 10 אחוז. מדוע השכר לקופאיות כמעט פי שלוש באוסטרליה? אגב, אין לי נתונים מדוייקים לגבי הרווחים אבל עדיין מדובר בחברות עצומות עם שורות רווח אדירות. צריכה להיות עליית שכר כוללת בישראל של 50 אחוז! בלי לגעת במחירים. רק אז החזק ישרוד. זה קפיטליזם אמיתי. זה יכאב קצת בהתחלה למעסיקים קטנים ובינוניים אבל כח הקנייה של השכירים יצמח משמעותית. גביית המסים תצמח גם. התוצאות של זה על הכלכלה, ההשכלה וההגירה השלילית לטווח קצר אפילו של 5 שנים יהיו מדהימות.
תתעוררו! | 07.07.11
26.
אני בשוק. בעצם גם העשירון ה-9 חי קצת מעל הגבול, לא יותר.
לפי הכתוב כאן העשירון ה-9 לא שוקע, אבל אם יש לו הוצאות לא צפויות - גם הוא לא ממש חוסך. זאת אומרת שממש, אבל ממש, רוב האוכלוסיה בארץ בקנטים. לא רק עשירון 4 ומטה. יותר גרוע ממה שחשבתי. ותודה על הטיפ איך להחרים את הבנק הבינ"ל - להכות את בינו דרך פז וילו - אני מחרימה!
 | 07.07.11
25.
המדינה על סף חורבן
כאשר האנשים עובדים קשה ולא מצליחים לחיות כמו בני אדם יש אפשרות שיעזבו את הארץ.או לחלופין כיכר תחריר ואפשרות זו סבירה יותר היא רק ענין של זמן .הבחירות שיבואו יעסקו בכלכלה כי לא יענין אותי אם יחזירו את הגדה או כל חלק אחר במדינה .תנו לחיות אין לי כח לשרת את משפחות השולטות במשק.
בני | 07.07.11
23.
הישראלי שבוי המותגים
הכל נכון.רק שכחת להוסיף את חברות הסלולאר והכבלים שהמציאו את תרבות הקומבינה,ההטעיה,הניפוח,הגזל.הגל הבא של המחאה חייב להיות מופנה אליהם. דבר נוסף שחייבים לציין הוא,שהצרכן הישראלי ,שבוי המותגים,אחראי להשתוללות המחירים לא פחות, מאשר התאגידים העסקיים הגדולים.אם את חמדנות הרווח המנופח של התאגידים,עוד ניתן להסביר ב"שיקולים עסקיים",הרי שאת הצרכן הישראלי שקונה חולצה ממותגת ב1000 ש"ח ,נוסע בג'יפים של 500 אלף ש"ח ,מעדיף לקנות את השוקולד של עלית{100 גר'} ב6 ש"ח ,או את אבקת הכביסה של אריאל ב 70 ש"ח -לא ניתן להבין! ברגע שהישראלי הממוצע יהיה שקול בהוצאות,יעדיף את האלטרנטיבות הזולות{ולפעמים לא פחות איכותיות} ויפסיק לממן בקניותיו את הוצאות הפרסום ,המיתוג והמשכורות המטורפות של בעלי ההון,ברגע שכל זה יקרה{חזון אחרית הימים}, כוחות השוק כבר יעשו את העבודה והמחירים יצנחו גם ללא צורך במחאת הקוטג'!
איציק | 07.07.11
22.
לצרוח בקול רם!!
ומה עם הנדל"ן שמרקיע לשחקים?? אנחנו זוג צעיר , לא מבינים איך מתקיימים במדינה הזו?? רק בקומבינות? זו הדרך פה? כי בדרך הישר אתה שוקע עם הריבית על המינוס, המשכנתא, ההלוואה... לצערי אם אנחנו לא נצרח בקול רם- התאגידים, הפוליטיקאים, בעלי ההון...ימשיכו לרכב על גבינו.
מורן | 07.07.11
21.
הישרדות - מעמד הביניים
אנחנו משפחה של 5 נפשות. בשנים האחרונות עלה 'מדד הסופר' שלנו מ - 500 ש"ח לשבוע, ל 700-800 ש"ח! ולא, אני לא קונה מוצרי יוקרה, משתדלים לקנות מוצרי יסוד. לוקחים מבצעים של מוצרים שאנחנו צורכים ולא מתקלקלים... בקיצור - זה לא אנחנו! זה אתם! אם נראה לכם שמשפחה יכולה להרוויח בדיוק אותו דבר ולשלם 800-1,200 ש"ח יותר בכל חודש, אתם טועים! כמה זמן זה יכול להימשך עד שנישבר, ניכנס לאובר דרפט, נכנס לחובות, ונרד בסטטיסטיקה ממעמד הביניים, לאלה שלא גומרים את החודש ונופלים לנטל על שירותי הרווחה. ובמילה אתם הכוונה לכם קפיטליסטים, בעלי הון, בעלי שררה, מקבלי החלטות, עלי ועל שכמותי, השכבה שעובדת ומחזיקה את המארג הכלכלי של ישראל על כתפיה. מה תעשו אם נתקומם? מה תעשו אם נעמוד על הרגליים האחוריות ונגיד - עד כאן! זו קריאה אחרונה להשכמה, לפני שיהיה מאוחר מדי.
 | 07.07.11
19.
כול עוד לא תשתנה שיטת הממשל לא יעזור כלום
הכול נכון וכתבה לעניין (מהיום אני לא מתדלק בפז). אבל מעמד הבניים ימשיך להעלם לתוך ים העניים שמציף את ארצנו כול עוד לא תשתנה שיטת הממשל בארץ. כול עוד ישנם מפלגות קטנות שמצליחות לסחוט את קופת המדינה בלי קשר לגודלם ותרומתם לחברה אין סיכוי למעמד הבניים.
מעמד נכחד | 07.07.11
13.
אל תשלמו מע"מ
תזמינו באי ביי או די אקסטרים את כל הדברים היומיומיים (חוץ מאוכל), תחסכו כסף ולא תיהיו הפראיירים של בעלי העסקים בארץ. אני למשל קניתי מכונת תספורת מצויינת ב 18 דולר, משקפי שמש מקטבות (פולארויד) ב 5 דולר, כפפות אימון, חולצות, סכיני גילוח (5 דולר לאריזה של 4 פיוז'ן פאוור) והרשימה עוד ארוכה. כל דבר מתחת ל50 דולר לא יחוייב במכס או מע"מ ולרב הדברים משלוח חינם !!!
שחר | 07.07.11
12.
ישנם 1000 מוצרים ועוד 50 שירותים שונים שמחירם צריך לרדת ב-30%
לא ירידה של 7% ולא ירידה זמנית של 15%. ולכן כל מחאה שתתפשר על מחירים אחרים לא רלבנטי. כן, גם רכב חדש מגיע לאנשים כאן בארץ. זה לא מורצ מותרות. וגם תשלומי ארנונה ומיים וגז וגם קוטג וגם פסטה וגם יוגורט פרי וגם לחם. אני אישית לא מאמין שזה יתרחש. אני כן מאמין שעוד 5-8 שנים יהיה גל של אלימות קשה שיגרום להשחתת רשתות שיווק -רכוש ציבורי-משרדי ממשלה- ונדליזם אלים ביותר
נוסטרדמוס | 07.07.11
9.
מהיום אני משווה מחירים וקונה רק מוצרים בסיסים
לחם לבן שמנת מחפש הכי זול קונה מוצריים בסיסים גם בשפמו אמרו לי ששמפו שעולה 10 שח ושמפו שעולה 30 שח זה בול אותו מוצר לשיער כי השיער בלאו הכי איבר מת כך לגבי מי פה יש מי פה ב20 שח ויש ב40 קנו את הפשוטים אל תשלמו הרבה על כלום.
חיים | 07.07.11
6.
רק העשירים יכולים לשרוד כאן אנחנו כבר חצי מתים
גם מעלים את כל מוצרי הצריכה היומית ולא מעלים משכורות אנחנו מגדילים את המינוס בבק וכמובן משלמים ריבית חריגה על חריגה בבנק שוחטים אותנו לעומת העשירים שלהם זה לא מזיז ובטח שבבנק לא מעלים להם את ריבית החריגה זאת מדינת ישראל היפה.
שרית | 07.07.11
1.
צודק במאה אחוז זה הצד השני של המטבע
בואו נפסיק לקטר ולהגיד שקשה פו . הרי ישראל זה אנחנו ויש מספיק אמצעים תקשורתים להתמודד מול הטרוף הזה א. להוריד בצרכנות. ב. לגלות צניעות ושניתן להנות ולחיות בלי להציא כסף. פשוט מאוד צריך לקנות פחות וזה יגרום להורדת מחיירים משפחה צריכה להחליט ש
חיים | 07.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת