אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עוד שלב בהתפכחות

102 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

102.
ל-98 זאת הדעה הכי מטומטמת ששמעתי
אם לך יש נכס ואתה מוכר אותו ועושה עליו 40% איפה תגור אח"כ? באוהל? הרי השוק משתולל גם בתחום של הקנייה אז תקצור רווח ותחכה בבית של מישהו אחר עד שהשוק יירגע. אם כל בעלי הדירות מתנהגים כמוך איך בדיוק אתה חושב שמחיר השוק יירד ואז תוכל סופסוף להנות מהרווח שלך? או שאתה מתכוון להשקיע את הכסף בבניית עסק, לשלם מלא כסף על מיסים לכל שלוחה אחרת של הממשלה ועד שהעסק שלך יניב את הכסף שאתה מעוניין בו תגור אצל איזשהו פרייאר או בשכירות?
מחאה צודקת | 19.07.11
100.
תמשיכו לממן בניה ציבורית בזבזנית בשטחים על חשבון בניה בארץ ועל חשבון תחבורה יעילה מהפריפריה למרכז
ככה יגדל היצע הדירות ולכולם יהיה יותר אויר. במבט גלובלי, לא אמורה להיות פריפריה בישראל. בטכנולוגיית רכבות מערבית, ערים כמו חיפה ובארץ שבע אמורות להיות במרחק 20 דקות מתל אביב.
הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם | 19.07.11
99.
העולם המערבי נכנס למיתון, המגמה ברורה, שכר הדירה הוא לא הנושא
אני בן 35, גרתי בת"א ועזבתי אותה לפריפריה.אני משלם פחות אבל זה לא פותר את הבעיה. המחירים עולים בכל המגזרים, כל מגזר מנסה להשאר עם הראש מחוץ למים וזה בא על חשבון השכן.כמו להקה של קופים, כולם מטפסים אחד על השני לקטוף את הבננה, זה טבעי. המחאה הזאת היא סימפטום לחרדה עמוקה שהחברה שלנו חווה בימים אלו כחלק מגל עולמי. הפתרון הוא להכיר במצב ,להקטין בהוצאות ולחכות שהמשבר יעבור, וזה לא יעבור עד שכלכלת ארה"ב תקרוס וסוג אחר של כלכלה יותר הומנית תצטרך לצוץ בעולם המערבי.
בועז | 19.07.11
96.
אה ושכחתי לציין
שאין שום הצדקה להעאלת מחיר דירה כשכבר גרים בה באלף שקל!!! אלף שקל!!! הרי לא מעלים לכם את המשכנתא נכון? אז למה שתקצרו קופון על הגב שלנו? על העבודה הקשה שלנו? זאת בדיוק הסיבה למה צריך לחוקק חוקים נגד חזירות כזאת. למה הפתרון מחייב חוקים מעשיים, למה זה חייב להיות ממשלתי. צריך כאן חוקים שיתחילו להגביל את כל אותם בעלי בתים שאיבדו כל צלם אנוש והחליטו לעשוק את החלש רק בגלל שמותר להם. ההבדל בנינו לבין חו"ל הוא האכפתיות. בחו"ל הדברים האלה לא קורים כי לאנשים איכפת אחד מהשני. כל אחד יודע שמה שהוא עושה בסופו של דבר יחזור אליו. ובוא לא נשכח מה קורה אם מבקשים לתקן משהו בדירה שכורה - בנוסף לזה שאתה משלם את דמי השכירות מרקיעי השחקים, אתה גם צריך לשפץ לבעל הבית את הדירה - על חשבונך!!! הרי אם בעל הבית לא ערך את החשמל כמו שצריך בדירה ויש צורך להדליק יותר ממורה בבית והחשמל מתפוצץ כי מה לעשות ששוכר רוצה גם קומקום - אז השוכר מואשם בשימוש יתר, פשוט בגלל שבעל הבית לא מוכן לשלם על זה. או שאם יש נזילה מאיזשהו קיר בבית בעל הבית שולח את החבר של האח שלו שיתקן לו את הנזילה ומופתע למה אחרי שנתיים יש רטיבות בקירות שמגיעות עד לשקעים חשמליים ואם השוכר יתחשמל כשינסה לחבר מטען - אז זאת בעיה שלו. ובוא לא נשכח את בעלי הדירות שמשכירים דירות בלי חיבור לגז, בלי דוד שמש מה שמעלה פי שתיים את חשבון החשמל. וגם זה עוד מוצר שאם שמעתם הולך להתייקר בארץ, אז אם כבר עושים את המוות למה לא לעשות את זה עד הסוף? הצעירים מוחים על החזירות. וזה מה שקורה כאן, החוסר אנושיות הזאת, החוסר אכפתיות, חוסר דאגה, התפיסה הזאת של "אם זה לא שלי זה לא באמת קורה", על הגישה הזאת קמה המחאה. ואם תהיו מספיק כנים ותודו בזה שהדברים האלה באמת קורים בכל הארץ, אז תבינו שהמחאה הזאת לא הולכת להתפוגג.
מחאה צודקת | 18.07.11
95.
הורדת מחירי השכירות תעזור להוריד את מחירי הדירות
במצב הנוכחי שדירות נקנות למטרות השקעה צינון השוק על ידי הוספת דירות והפשרת קרקעות הוא פתרון זמני בלבד. אף אחד לא קולט ששוק השכירות משפיע באופן ישיר על שוק הנדל"ן מכיוון שעשירים קונים דירות כל עוד זה משתלם להם ומחזיר להם את ההשקעה ובכך הם מעלים את השכירות באזור. דירות הירושה שכולם מדברים עליהן הן נתח קטן מאוד מכמות הדירות להשכרה ורוב הדירות להשכרה שייכות לבעלי הון כאלו ואחרים שביניהם תמצאו הרבה עורכי דין ואנשי עסקים ותושבים זרים בעיקר צרפתים שמכינים את הקרקע למקרה שלא יוכלו לחיות יותר בסביבה האנטישמית בצרפת וכמובן יכולים להרוויח בינתיים עוד קצת מהצד. זה מצב אבסורד שהממשלה לא מפקחת על מחירי השכירות ונותנת לשוק הנדל"ן להפוך לשוק קפיטליסטי חזירי וחסר גבולות. כדי לצנן את שוק הדירות צריך להרחיק את מי שגורם לעליית המחירים ואלו בעלי הון שיכולים לקנות דירות בקלות ומשתמשים בהן למטרות רווח בלבד. כלומר תפקחו על השכירות ולא ישתלם יותר לקנות דירות למטרות השקעה, עשירים יקנו דירות רק באזורים עשירים ולא בפריפריות ובשכונות פחות טובות וכך דירה בפלורנטין לא תעלה יותר ממיליון שקל למרות שמתחת לבית יש נהרות אשפה וקקי של כלב.
אורי | 18.07.11
94.
מחיר דירות שכורות
אני שכרתי והשכרתי דירה.כ-4 שנים איש מהצדדים לא העלה את שכה"ד,אפשר גם אחרת. הממשלה בראשות מי שהיא כיום לא תנקוף אצבע.למה? בשביל ששר השיכון יסכים המחיר יהיה 2-3 ערים חרדיות בתמורה. האוצר ביבי וכל הממשלה יודעים ומודעים.ממעמד הביניים אי אפשר לשמור על הכיסא.מהחרדים ,כן ,יש מחיר ויש הצבעה בטוחה.העם? מעמד ביניים.? ,משרתים בצבע/מילואים תורמים למדינה מה עוד אתם רוצים?אתם אויר לעומת תפארת הכיסא.ושאר החכ"ים ואופוזיציה? הכל קומבינות ולעזאזאל ישראל. וכל כך חבל על ההישגים האדירים שהאזרחים והמדינה השיגו בעמל דם ויזע כה רב.לנגד עינינו הכל מתפורר.התחתית עוד,כנראה ,כה רחוקה בעיני מקבלי ההחלטות או ,שלהם יש אלטרנטיבות אחרות שלא בגבולות המדינה???
מנשה פלד | 18.07.11
93.
ליסינג - סוגיות מקוממות.. מאותה השכונה..
1. למה בכלל שווי שימוש על רכב? מי הקנאי (במגזר הציבורי) שהמציא את ההונאה הזו ??! לא מספיק שמשלמים על החבילה לחברת הליסינג והדלק 3500 שח כל חודש ?? ובס"ה על רכב פשוט מקבוצה 2 !! שלא תגידו יוקרה או פאר! אם כבר חיים עם המס הבזוי הזה של 3000 שח! ולא הופכים את המדינה .. 2. למה מס שווי שימוש מחושב ממחיר מלא ולא ממחיר אמיתי בו חברת הליסינג קונה את הרכב ?? .. לעיתים 15-20 אחוז פחות ממחיר לצרכן פרטי רגיל שנדפק לצערי 3. למה ערך מס שווי השימוש נשאר זהה לאורך השנים אם הרכב מתישן וערכו יורד ללא עוררין?! 4. מה פתאום שמס שווי שימוש יהיה צמוד מדד?? מה השכר שלנו צמוד למשהו?.. וביחוד לאור סוגייה 2 שהערך רכב יורד ושווי שימוש עולה.. מה אתם אומרים .. נמשיך לשבת ללא מעש והתנגדות בעניין... :(.. שיירת רכבי מחאה ברוטשילד??
G | 18.07.11
90.
מה שמשעשע בכל העסק זה ש...
חלק המפגינים הם צפונבונים שההורים שלהם משכירים דירות במחירים מופקעים. אם כבר אז כל אחד מהחלק הזה של המפגינים, צריך להקים אוהל בבית של ההורים שלו ולא בשדרות רוטשילד. אלא אם מה שמניע אותם זה להפיל את הממשלה הימנית הזו. שאז המטרה מקדשת את האמצעים כמובן.
 | 18.07.11
89.
חייבים לשבור את המונופול של בעלי דירות פרטיים על השכירות!!!!
אין לי שום בעייה שאנשים ידרשו מחירים מופקעים על השכירויות שלהם וזאת בתנאי שלי כשוכר תהיה עוד אופציה למעט ללכת לשכירות מאדם פרטי. לכן צריך להקים בניינים להשכרה בין אם אלו יהיו במימון ממשלתי מלא או על ידי חברת ניהול שתקבל הטבות כאלה ואחרות תמורת שכר דירה הוגן. אחרי שזה יקרה, (יחד עם עוד חוקים שיש לחוקק למען הגנת השוכר ) לא יהיה לי אכפת אם איזשהוא אדם הזוי ייקח 10,000 ש"ח על דירת 2 חדרים מתפוררת בתל אביב.
אמיר | 18.07.11
87.
תגובה ל 6 ובכלל
אם תלשין על הדירות המחולקות יהיו פחות דירות בשוק והמחירים רק יעלו יותר (ביקוש והיצע אתה יודע) אז תחשוב לפני שתדבר. לגבי מחירי השכירות אם יורידו את ההחזר על המשכנתא כל מי שקנה דירה להשקעה יוכל להפחית מחיר מה גם שהמדינה לוקחת מבעלי הדירות מס אם המדינה תוותר על המס במיידי תהיה הפחתה של 10% במחירי השכירות......
יניב | 18.07.11
84.
המחאה הזאת טובה כמו המחאה נגד תנאי כליאתו של גלעד שליט... וכנגד תנאי מזג האויר...
זה יותר פסטיבל מאשר מחאה הגיונית... ובכלל... מה פתאום שאוריד את שכר בדירה שאני גובה? יושבי המאהל בשדרות רוטשילד, יכולים להתכבד ולחפש דירות במחירי אתמול בשדרות \ נתיבות \ מעלות... מה לעשות שבתל-אביב כמו בפריז או בניו יורק המחירים שונים....
אשי | 18.07.11
83.
המחאה הכי טובה היא לצאת מתל- אביב
אני די בטוחה שהמחאה הזאת לא תביא לשום דבר מלבד העלאת המודעות. למה שמישהו שמוכנים לשלם לו הרבה יוריד את המחיר, מטוב לב? זו הכנסה בשבילו. האם כל אחד מאיתנו לא היה נוהג כך באותו מצב? מחאה אמיתית תיהיה לא להיכנע למחירי השכירות, ופשוט לעבור עיר. נכון שגם בערים האחרות המצב לא הרבה יותר טוב, אבל אז יש סיכוי להורדת השכירות
רעות | 18.07.11
76.
אני בן 49, ללא דירה, מובטל, 3 שנים לא מוצא עבודה וחי בשכירות...לעלות לעזריאלי ולקפוץ?
בעבר הייתי בתפקיד בכיר אלא שהמשבר ב- 2008 גרם לפיטוריי. מאז אני לא מוצא עבודה במקצוע ומתפרנס בקושי מעבודות מזדמנות (אל תדאגו, לא מקבל אבטלה או ביטוח לאומי). מה עושים? בגילי אנשים ללא עבודה נחשבים שקופים, בלתי ניראים. יוקר המחיה הפך להיות בלתי אפשרי. המים עלו פי שתיים, הדלק טיפס, החשמל מזנק, הגז, מוצרי המזון, השכירות...בעצם מה לא? תגידו לי מה לעשות?
יניב | 18.07.11
69.
שכר דירה
אני מסכים עם הכתבה שיש שחיקה במעמד הבניים וזה חמור מאוד,זהו המגזר היצרני,זה שעושה מילואים וזה שמשלם מסים. אבל צריך להזהר בהכללות לא כל מי שמשכיר דירה הוא טייקון,לפעמים הדירה הזאת היא ההכנסה היחידה לפעמים זאת הפנסיה,צריך להרים את כל המגזרים התחתונים כלפי מעלה וזאת חד משמעית תפקידה של הממשלה איפוא כל הכלכלנים שלנו? זה לא מספיק שהכלכלה שלנו "יחסית" למדינות דומות במצב סביר צריך לחלק את "העוגה" בצורה שיוויונית אחרת אין פלא שהפיצוץ בדרך....
שי | 18.07.11
67.
האשמה היא בממשלה.
ממשלה מנופחת עם ראש שיודע רק לזרוק סיסמאות. סופרטאנקר שמופרטאנקר. כל אלו שאומרים שזה לא פוליטי הם פשוט עדר עיוור שיצביע עבורו גם פעם הבאה למרות ששוב ביבי דפק אותם. אם לא תהפכו את זה לפוליטי כלום לא יזוז!! תפסיקו לפחד ותגידו בקול "ביבי הביתה!" וחפשו מפלגה שדואגת לאזרח הקטן ותתמכו בה.
זיו | 18.07.11
66.
ת"א לא מעניינת אותי, אפילו בפ"ת כבר אי אפשר להשכיר! ושהמדינה תחזור לבנות!
למה המדינה לא בונה יחידות לצעירים ומשכירה אותם בזול? זה הרי היה פותר את כל הבעיה, אבל המדינה שלנו היא כמו חברה מסחרית שבעצמה רק מחפשת למקסם רווחים כל הזמן. לא רק בתל-אביב קשה. גם בפתח תקווה, ראשל"צ, כפר סבא, חולון, נתניה, קריית אונו ויהוד כבר אי אפשר לחיות ולהתפרנס בכבוד. שכר הדירה עולה כל שנה בכמה מאות שקלים, הארנונה שוחטת, המים יקרים להחריד והחשמל בכלל בזיזה, והמדינה לא נוקפת אצבע, כי מה איכפת לה, יש פה מספיק לאומנים עם נאמנות אוטומטית שיגידו תודה גם אם ידפקו אותם 365 ימים בשנה. ככה אנחנו, עם של פראיירים שנותן למדינה לעשות בו מה שבא לה. מצטער על השלוש שנים צבא שנתתי, ומקווה לסיים את תהליך ההגירה שלי בקרוב.
עומר | 18.07.11
64.
אין לך מושג על מה אתה מדבר או אתה חי בעולם משלך
לרובינו אין ולא יהיה בית ב- 40 מיליון במגדלי אקירוב. יחד עם זאת, ברק לא גנב את הכסף הזה ממני או ממך אז שיהיה לו לבריאות. רובינו עובדים קשה ומנסים לחסוך כסף כדי לקנות או לשכור דירה בשלב ביניים. רוב חברי וגם אני התחלנו בקטן, הרחק מתל אביב, בבניין ללא מעלית. מאז, כולנו התקדמנו. חלקנו בבתים פרטיים וחלקנו בדירות מרווחות בקומה גבוהה עם מעלית ומרפסת. גם בשלב הביניים השתדלנו לשכור בתבונה - לא בשדרות רוטשילד, כי גם לנו היה יקר... שמעתי את דפי (או דפני) יוזמת המאבק אומרת כי לא מתאים לה לגור מחוץ לתל אביב ולנסוע שעה באוטובוס לאוניברסיטה. סליחה???? זו בדיוק הסיבה שתמיכתי לא נתונה לך. עם כל הכבוד, גם אני הטרחתי עצמי באוטובוס לאוניברסיטה, לפעמים חזרתי לגור אצל ההורים, ולא ציפיתי שיפילו עלי דירות להשכרה במיקום יוקרתי במחיר של דירה בפריפריה. והיי, בקרית אונו, יהוד ושאר בקעת אונו - יש דירות במחירים שפויים, אבל אכן תצטרכי להתנייד באוטובוס. אין בכך כל רע. צריך להתחיל איפשהו, ופשוט בלתי אפשרי להתחיל בטופ. ועוד הערה - לו הייתי חוסכת כסף ובוחרת בדירה כאפיק להשקעה - לא הייתי חשה בצורך לרחם עליך ולהתחשב בך וכך אני מניחה חושבים ובצדק בעלי דירות להשכרה. התשואה לא גבוהה וזה מקור הכנסה במקום חסכון בבנק או בורסה או כל דבר אחר, ושם לא היית מבקשת לחלוק איתי את הרווח נכון? אז גם לא בשכר הדירה שאני גובה. תלמדי לחיות לפי יכולתך - ואם צריך, וזה קשה, לוותר על בתי קפה ושמונה חולצות בבוטיק כל חודש. הייתי שם וזה אפשרי. בהצלחה
ליהי | 18.07.11
62.
הפיתרון פשוט כנסו
אזרח א מרויח 6000 ש,ח בחודש בת זוגו מרויחה 6000 ש,ח בחודש ביחד הם משלמים כיום 5000 שח שכ,ד מדינת ישראל תכיר עד 30% כהוצאה כלומר 1500 ש"ח מתוך שכר הדירה מה היה לנו פה 12000 שכר ברוטו שהם 10000 נטו 5000 פחות 1500 השתתפות המדינה כך הם ישלמו רק 500 ש,ח מס הכנסה והכנסתם נטו לא תיפגע שכר הדירה שלהם יעמוד על 3500 ש,ח זה המודל בגדול הוא מלא חורים כמו גבינה שוויצרית אך אפשר לעכל אותו
עדי | 18.07.11
60.
לבסוף= ההר יוליד עכבר..... אין מנוס מכך ש......
מחירי הדירות בת"א הם הכי יקרים בארץ וזה בדיוק כמו בשאר העולם: ניו יורק,לונדון,פריס, בכל מקום מרכזי בעולם, המחירים גבוהים ב=30 =40% לפחות, יותר מהפריפרייה. אני למשל בעל דירה שמשכיר אותה במרכז ת"א (רחוב החשמונאים) במחיר של 5.800 שקל והיא בת 3 חדרים ו=85 מ"מ. אז מה אתם רוצים להגיד לי שאני ארד במחיר?????? היצחקתם אותי...... אני פנסיונר צעיר בן 61 שקניתי את הדירה לפני 4 שנים ע"מ להשכירה והעדפתי לקנות את הדירה מאשר להשאיר את הכסף בבנק ולחיות מריבית נמוכה של 1עד2 % בשנה. בטוחני שבחודשי הקיץ= יולי אוגוסט, כשנעים בשדרה כולם טופסים טרמפ על האוהלים אבל.... כשיגיע החורף= אוקטובר או נובמבר כולם כולם ייתקפלו עם האוהלים קיבינימאט...
דני | 18.07.11
59.
סליחה, אבל אלו שטויות! למה שמשכירי הדירות יורידו 30%?!
ומי אמר לך שאם יעשו כן אף אחד לא יצא ניזוק?! מחירי השכירות נגזרים ברובם ממחירי הדיור. את מחירי הדיור לא קבעו בעלי הדירות כי אם מנהל מקרקעי ישראל שממקסם את רווחיו על הקרקע, האוצר שגובה את חלקו במחיר הדירה במסים והקבלנים שגוזרים את ליטרת הבשר שלהם. למה שבעל דירה ששילם על דירתו במיטב כספו יוזיל את מחיר השכירות? הרי ברור שהוא יצא מופסד! לתנובה לא רוצים לשים פיקוח על המחירים למרות שמודעים לרווחים הגבוהים מדי שלהם, כל זאת בשם התחרות החופשית, אז מה פתאום לבוא לאדם פרטי ולבקש ממנו שיפחית את ההכנסה שלו מהדירה?! אולי קודם תבקשו מהממשלה להוריד מסים על דירות? ממנהל מקרקעי ישראל להוזיל את מחיר הקרקע ומהקבלן לגזור קופון יותר קטן?
אזרח (לא בעל דירה להשכרה) | 18.07.11
58.
איגוד שוכרי הדירות?
בשודיה ישנו איגוד שנקרא "איגוד שוכרי הדירות". איגוד זה פורש את פעילותו במספר מגזרים. משא ומתן עם בעלי הבתים לשכר דירה הוגן, שמירה על יציבות יחסית של המחירים, עזרה משפטית, מעורבות פוליטית כלומר דחיפה לחקיקת חוקים להגנת השוכרים וכדומה. תחום הפעולה של הארגון מתחלק לארבעה, שכונתי, עירוני, נפה וכלל ארצי. בשודיה כמובן ישנה בניה שמיועדת לשכירות בלבד וחלקית בפיקוח רגיונלי/ממשלתי מה שגורם גם לתוצאה שבעלי הבתים הפרטיים נאלצים למתן ולאזן את מחירי שכירות הדירה. מחיר החברות בארגון הוא סמלי 35 ש"ח בחודש וישנם כ500000 חברים, משפחות בארגון. היתרון הוא כמובן בארגון וההתיחסות של גורמים שונים בממשלה ובמגזר הכלכלי היא בהתאם. לפי דעתי הגיע הזמן שגם אצלנו יאמצו את הרעיון
olis | 18.07.11
56.
כל הכבוד למוחים באשר הם... חבל שאני לא יכולה לעזוב את העבודה ולהיות אתם...
אם אעזוב לא יהיה לי כסף לשלם שכירות על דירה עלובה בפ"ת שלא שוווה יותר מ2000 שקל ועליה אני משלמת 3000 בלית ברירה. הכל התחיל מהשינויים ב $, ואזבעלי הדירות הבינו שאפשר להרוויח יותר אם מפקיעים מחירים בשקלים, אין הצדקה בשום אופן, גם לכל אלה שחסכו בעמל רב לקנות את הדירות להשקעה, עדיין אם ישכירו אותן במחירים נמוכים, ירוויחו יפה. לא כל אלה ששוכרים דירה הם יאפים שמרוויחים 40 אלף שקל בחודש, יש כאלה כמוני שבערך חצי מהשכר שלהם עובר ישירות לבעל הבית. לא היה מזיק אם היה נשאר לי יותר כסף לחיות.
גלי | 18.07.11
55.
במקום בו אנשי הייטק גרים בשכנות עם כאלו שלא - יהיו פערים משמעותיים
כח השוק שולט, מה לעשות. שורה אחת חשובה שצריך להתייחס אליה, היא שאף אחד לא קופץ וזולל לך את המשכורת. אם אתה מבזבז יותר מדי בסלולרי - על אחריותך אם אתה רוצה לגור בתל אביב ליד כאלו עם יכולות כספיות הרבה יותר גבוהות משלך - למד לשלם את המחיר. אם לכותב הכתבה הייתה דירה להשכרה, אז היינו רואים אותו ואת האידיאלים שלו...
אבי | 18.07.11
54.
ההודעה מיועדת לכל המשקיעים...
בואו נחכה לספטמבר ואיך שארצות הברית עוברת את משבר התקציב. יכול להיות שכולנו נחזור לגור אצל ההורים וגם ההורים שלנו אצל ההורים שלהם ואז מה תעשו עם המשכנתא שלכם כשלא יהיו שוכרים. אתם פשוט לא מבינים שכלכלת ישראל מחוברת לארה"ב ואירופה כמו תינוק לעטיני אימו. כשאין חלב שם פה לא יהיו אפילו טיפות של חלב
שוכר דירה מסכן | 18.07.11
53.
דפוק מכל הכיוונים
אני מרוויח משכורת ממוצעת בן 40 ,רווק, האם הגיוני שמתוך משכורת של 7000 ש"ח נטו אשלם 3000 ש"ח על דירה? אני לא מדבר על תל אביב , אני לא ילד שמנת ,אלא עובד כפיים שקורע את התחת כדי להתפרנס ,שלא לדבר על כך שאני עושה מילואים (ברצון)ובאופן כללי אזרח מועיל ואכפתי היגעו מיים עד נפש ...אולי באמת עדיף איזה טיל אטומי שימחוק את כל הזוהמה פה
 | 18.07.11
52.
משבר דיור ? לא למי שמוכן לגור חצי שעה מתל הביב
כידוע לכולם יש גם מדינת ישראל במרחק עשרים דקות חצי שעה מתל הביב . רק שאילו שהיתאספו לילל על מר גורלם לא מוכנים להרחיק כל כך לנדוד הרצליה? זה רחוק ורשל"צ זה מעבר להררי החושך אז בהנהגת הילדת שמנת מכפר שמריהו התאספה חבורת יללנים שלא די לה בכך שהמדינה מסבסדת לה את החוג לקולנוע/ מוסיקה / פילוסופיה החוג למקרמה עכשיו גם שיסבסדו להם את הבית ? הלו!! לכו לעבוד! ומקסימום תגורו ביפו או בת- ים מי שלא יכול לשלם נוסע בטרנטה .ומי שרוצה מרצדס? שישלם!!! הכלל הזה נכון גם לגבי מגורים
אביגדור זלצינגר | 18.07.11
48.
שכירות
יש לי דירה להשכרה במרכז ראשון לציון ואני לעולם לא יוריד את המחיר שהוא 3300 שקל לחודש אחרי שיגמר החוזה עם הזוג הזה המחיר יעלה למה ומדוע טני צריך להוריד את המחיר אני רוצה להמשיך וךראות את העולם אז קחו את האולים שלכם קפלו אותם כי דירה ב 200 שקל לא תמצאו ואני ימשיך לראות איך הכסף זורם לכיסי כי תמיד יהיה מי שישכיר את הדירה
אמיר  | 18.07.11
46.
חזרתי מאנגליה
חזרתי לא מזמן משלושה שבועות באנגליה. אז חוץ מהעובדה שהמשכורות שם יותר גבוהות מבארץ, לצעירים שלומדים באוניברסיטה (אם זה בקיימברידג', אוקספורד, אדינבורו או כל עיר אוניברסיטאית אחרת) יש מגורים מסובסדים ע"י האוניברסיטה. אבל חוץ מזה, הכל שם יותר זול. דלק, בגדים, ירקות, פירות, מוצרי מזון, ספרים ואפילו כרטיס לסרט או הצגה יותר זול. אז כנראה שפה בארץ מישהו גוזר עלינו קופון מאוד מאוד שמן. מחירי הנדל"ן הם אחד הגורמים העיקריים לזה (לא ייתכן שחברות בניה יקנו אדמה בשביל עשרות אלפי יחידות דיור ולא יבנו עליה כדי לווסת את המחירים), וגם המיסוי, וגם חוסר התחרות בישראל. אז שלא נצא פראירים נמשיך להידפק ולדפוק אחד את השני.
ארילו | 18.07.11
45.
חוק הפיקוח על מחירי השכירות, התשע"א -2011
פרק א': הוראות כלליות 1. הגדרות (א) בחוק זה - "בעל דירה" – מי שמשכיר דירה למגורים; "שוכר" - מי ששוכר דירה למגורים; "שכר דירה" – שכר הדירה למגורים אשר משולם בחודש קלנדארי; (ב) יתר המונחים בחוק זה – כמשמעותם בפקודת הפרשנות. פרק ב': פיקוח על שכר הדירה 2. הגבלת שכר הדירה לא יבקש אדם שכר דירה העולה על 50 ₪ למ"ר. 3. ענישה המפר הוראות סעיף 2 לעיל דינו קנס בסך 20,000 ₪. 4. אכיפה הרשות המקומית אמונה על ביצוע חוק זה, לצורך כך; 1. תפעיל הרשות המקומית פקחים להטלת קנסות על בעלי הדירות. 2. תבדוק כל הסכם שכירות בטרם תבצע החלפת מחזיק נכס ברישומי הארנונה. 3. תפעיל אתר אינטרנט לדיווח התושבים על הפרת הוראות חוק זה. 4. מדידה שטח הדירה לצורך חישוב שכר הדירה ע"פ חוק זה, הינו שטח הדירה הקבוע ברישומי הארנונה. 5. דיווח לרשות המקומית דיווח תושב על הפרת חוק זה ע"י בעל דירה, וסיפק ראיות של ממש, כגון הסכם שכירות ו/או העתק צילומי של שיק שנפדה, תעביר הרשות המקומית לידי התושב מחצית הקנס שנגבה ע"פ סעיף 3 לעיל. 6. הצמדת שכר הדירה למדד שכר הדירה יהיה צמוד למדד ויעודכן בהתאם. פרק ג': עבירות חמורות 7. התחמקות בעל דירה עשה בעל דירה הסכם פיקטיבי או כל פעולה אחרת במטרה להתחמק מהגבלת שכר הדירה ע"פ חוק זה, דינו מאסר 3 שנים וקנס מינימאלי בסך 50,000 ₪. ____________ פרופ' יעקב נאמן מר שמעון פרס ראש הממשלה שר המשפטים נשיא המדינה
עמית | 18.07.11
44.
תגובה למגיב 6 .
אני כלל לא מסכים עם מגיב 6 . אני בדעה שהאנשים שמחלקים דירות גורמים למיתון עלית מחירי השכירות . אני רואה בחלוקת דירות רק יתרונות . 1. שיפוץ מסיבי של הדירות כל כמה שנים .2. עליה ברמת התושבים כי רב משכירי הדירות הללו סטודנטים ואנשים צעירים . 3. שכר הדירה שפוי כ- 2,000 ש"ח לחודש כולל כל התשלומים מלבד חשמל (אני מדבר על אשדוד). 4. מדברים הרבה על תשתיות , דווקא חלוקת הדירות שומרת על תשתיות מכיוון שאם ניקח לדוגמא דירה של שלושה/ארבעה חדרים שבמצב נורמלי מאכלסת זוג עם שלושה ילדים , כשמחלקים אותה לארבעה סטודיו בכל אחד משתכן דייר אחד (אולי שניים) כך שסה"כ מתגוררים בדירה הזו 5-6 דיירים כמספר הנפשות שהיו מתגוררים בדירה הגדולה . לא צריך להסתכל מנקודת המבט של בעל הדירה אלא של השוכר . אני חושב דווקא שהעיריות צריכות לעודד חלוקת דירות כדי להוריד את מחירי השכירות . תארו לכם מצב שכל הדירות המחולקות יעלמו , יווצר ביקוש עצום שיגרום לעליה חדה נוספת ...ולכל הציניקנים אני לא בעל דירה מחולקת . פשוט אני מכיר את הנושא .
שלמה | 18.07.11
42.
אנשים פה מצחיקים אותי מאוד. מי בכלל דיבר אל המשכירים?
מדברים פה אל השוכרים. אל תשכרו דירות טיפשים. תשאירו את האנשים ההזויים והמגוחכים האלו שאין להם בושה לבקש 8500 ש"ח לחודש על דירה מפוייחת בבניין עלוב של מרכז תל-אביב. תשאירו אותם בלי שוכרים ובלי גרוש. שנה שלמה אל תשכרו דירות בכלל במחיר של יותר מ - 3000 ש"ח לחודש. תמוטטו את הזבאלות האלה עם הדירות שחושבים שמי יודע מה הם עושים טובה. אני שכרתי בשנה שעברה דירה ב - 2400 ש"ח לחודש, השנה הבעלים רצה להעלות ל - 2800. עשיתי קולות של "לא נראה לי", וזה נסגר על 2600. ואני מבין אותו בהחלט כי עלות תחזוקה בבניין עלתה. מי שמרוויח 25 אלף ש"ח בחודש שיילך לשכור ב - 8500 (לא שברור לי מדוע בכלל, שיילך לקנות דירה ויתחיל לשלם משכנתא). אבל מי שמשתכר ברוטו 10,000 ש"ח בחודש מה ההיגיון שלו להוציא 5000 ש"ח רק על דיור? תישארו אצל ההורים לא שנה נוספת אלא שנתיים נוספות. תחסכו את הכסף. תסבירו באדיבות להוריכם שאין מה לעשות ולא הגיוני לשמן איזה בעל דירה בכסף שאתם בעמל מתחילים כיום לצבור.
האלמונימי האלקטרוני | 18.07.11
38.
לא רוצים להפיל את הממשלה, רוצים שהממשלה תתחיל לפעול למעננו!
למען הצעירים והשכבות החלשות. די, נשבר לנו! קפיטליזם לא אומר בהכרח נטישת החלשים להירמס ע"י הקרטלים החזירים. כל המחאות הללו הם גם תמרור אזהרה לבעלי ההון. אם הם באמת ימשיכו לפעול בצורה דורסנית בשביל למקסם רווחים לגבול העושק, הציבור בסוף ידרוש את פירוק הקרטלים שלהם. כמו שעשו לתאגיד הטלפון האמריקאי בל ולחברות הדלק האמריקאיות. בסוף גם יפרקו את תנובה שטראוס ואוסם והחגיגה תגמר.
דוד | 18.07.11
36.
הבעיה היא אותם תל אביבים שמתעקשים לגור באזורים האלו
אם יפסיקו להתעקש המחירים ירדו כי מין הסתם הביקוש ירד!!! תצאו מתל אביב תהגרו החוצה לא יקרה כלום אם תגורו בהרצליה או בחולון או בבת - ים אולי אפילו תעזרו לקהילה שבאמת צריכה, כלומר לעניי עירך לפני הזרים שבאים לפה כאילו שאנחנו ניו יורק. הכוונה פה לאלה שלא הבינו היא לעזור לילדים הבעיתיים באזורים האלה.
חן | 18.07.11
34.
כן, יאללה, בואו נוריד ב 30%: מוכנים.....אחת...שתיים ושלוש.
נראה לי שמחאת הדיור מקנה כרטיס כניסה לכל אחד למדורים כלכליים. מאז שהחלה, עולות הצעות הזויות כל שעה כשזו ההזויה מכולם. הורדת אחריות מהממשלה ומהטייקונים והעברתה לציבור: נו חבר'ה, בחייכם, תהיו נחמדים ותורידו 30%. עזבו אתכם מתשואה, השקעה, משכנתא שלקחתם......פשוט תורידו 30% ואל תהיו גרגרנים. זה יפתור את כל הבעיות.
גיל ג | 18.07.11
33.
כדי להוריד את מחירי השכירות צריך להוריד את מחירי הדירות
יש יחס ישר בינהם. אין דרך אחרת. ברגע שמחירי הדירות יירדו 25 אחוז כל מחירי השכירות יהיו בעקבותיהם, בדיוק עמו שעלו. הנדלן זו אפיזודה שתחלוף במהרה. גם בארה"ב אנשים היו עם 2 ו 3 דירות וקראו לכל מי שלא היה לו דירה פראייר, והיום הם מנסים למכור ב40% ולא מצליחים. כך גם באירלנד, יפן, מזרח אירופה, ספרד, פורטוגל ועוד. הכל עניין של זמן וזה יגיע גם לפה..
 | 18.07.11
28.
3 - צודק אסור לנצל זמן נוח, 4 - ניסית לישון שבוע ברחוב סואן?, 5 - מי שחייב
כל מי שאומר לגור בערים שליד אז גם אשדוד, ר"ג, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשון לציון, הרצליה, רמת השרון וכל השכונות בדרום ת"א מוכות שכר דירה מרקיע. בקיצור בגבולות חדרה גדרה אין דירות להשכרה - אז שלא יעבדו עליכם.
עידו | 18.07.11
24.
מה רק אני חושב שעליית השכירות עולה בגלל עליית הקניה?
מה כל כך מתפאלים ממחירי השכירות זה נגזר ממחיר הקניה תמיד. בכל מדינה בערים המרכזיות קשה לקנות דירה או לגור שם אז למה שפה יהיה שונה. זה מסלול שהיה ידוע מראש. סתם מפונקים כל האוהלים האלה ולא ברור למה לא מפנים אותם על התנחלות. מה עם שכר המנכלים שעלה ושלי לא, בוא נצא נפגין גם על זה
מהנדס | 18.07.11
22.
איזה שטות לכתוב שכולם יורידו 30%
ועוד, שאם כולם יורידו ביחד אףאחד לא יזוק ביחס לרעהו... מה זה תחרות,? זה משחק מונופול? מה זה השטויות האלו אנשים כותבים בכלכליסט בלי להבין כלום כלום בכלכלה ?? מחירי השכירות צריכים לתת תשואה הגיונית ביחס למחיר הדירה, אם התשואה לא תהיה סבירה , כ- 4-7% משווי הדירה, אנשים לא יחזיקו דירה להשכרה אלא ישימו את הכסף באפיקים אחרים. לא יהיו דירות להשכרה ומצוקת הדיור רק תיגדל.
אלון | 18.07.11
20.
ומה יעשו אלו שחסכו כל החיים וקנו דירה להשקעה?
לכל מטבע יש שני צדדים ואמנם המחירים של הדירות מופרכים ותלושים מהמציאות. אבל אי אפשר להוריד מחירים ב 30 אחוז בלי לרסק כלכלית שכבה שלמה של בעלי דירות שהם לא בהכרח מולטי מיליונרים שמחזיקים ביניינים שלמים . יש גם פנסיונרים שחסכו בעמל רב כל החיים רק בשביל לגלות שהבנק , שלו שילמו ריביות מטורפות על כל שקל של חריגה מהעו"ש נותן להם ריבית אפסית ומגוכחת על הכסף והאופצייה היחידה שלהם לחיות בכבוד מהחיסכון זה לקנות דירה להשקעה ? ואז תורידו את השכירות ב 30 אחוז זה לא יוריד להם את המשכנתא עם הריבית הרצחנית זה רק יחזיר אותם לשוק העבודה בגיל 70 או יכריח אותם למכור את הנכס לאיזה עו"ד שכן מחזיק אעוד איזה מאה נכסים.
מעמד הביניים | 18.07.11
18.
מעניין..
הדג מסריח מהראש. עם ישראל נמצא רגע לפני חורבן בית 3! אם פעם , מנהיגי עם ישראל היו אנשי רוח הגות וספר, היום (כפי שנאמר בנקודה 3) הם משלמים 9,000 ש"ח ועד בית בחודש. הפכנו לעם חזירי, קפיטליזם במלוא כיעורו. כולם זאבים. עם שני דברים אני לא מסכים בכתבה . ישנם כרישי נדל"ן רבים , שמקצועם ופרנסתם העיקרית היא רכישת נדל"ן השבחתו והשכרתו במחירים מופקעים והם לעולם לא יורידו את המחיר ב - 30%... אלא אם יכריחו אותם!!! בדרך זו או אחרת. זוג מבוגר שהצליח להגיע לדירה שמניבה לו שכירות חודשית צריך לדאוג גם לעצמו ולימי זקנותו ואם הוא מתלונן על כך שילדיו אינם משיגים דיור נאות יש לזה סיבה. אם להורי הצעירים היה כוח לצאת לרחובות גם היו יוצאים... להזדקן בכבוד בארץ נהיה משימה בלתי אפשרית כמעט כמו שזוג צעיר ישיג דירה נורמלית במחיר נורמלי. המדינה הזאת מתישה את יושביה. אוכלת אותם לאט לאט ... החל מהצבא , ממשיך באוניברסיטה, אחרי זה בעולם העבודה והפרנסה עד שלא נשאר לנו יותר כח לכלום.
ת"א לשעבר | 18.07.11
16.
למי שהכרת דירה היא עסק עבורו, אין אינטרס להשתתף ב"הורדת המחירים ההדדית"
הצעתך להסכמה להורדת כל מחירי הדירות ב- 30% נכונה למי ששוכר ומשכיר דירה. מי ששוכר דירה נאלץ להשכיר את דירתו במחיר מופקע, בפרופורציה למחיר שהוא נאלץ לשלם. עבורו הפחתה תאורתית של 30% בשכר הדירה שהוא משלם ומקבל אכן מתקזזת. אך מי שעבורו השכרת דירה היא עסק, והוא רק משכיר ולא שוכר מנגד, הפחתה הדדית מוסכמת רק תגרום להפחתה בתקבוליו- לכן הוא לא יסכים. אולי מן הטעם הזה עמדת הממשלה שמביאה לצמצום שוק הדירות השניות נראית צודקת. אך אני מטיל בכך ספק מטעמים אחרים: אני חושב שזה גורם להעברת הון משוק הדיור לשווקים אלטרנטיביים, דבר שיפגע בדיור- כיום מי שיש לו מיליון ש"ח קונה דירה ומשכיר אותה. מחר אותו אדם ישים את המיליון שלו בבורסה, ואז יהיה בשוק הדיור פחות מיליון- מה שיביא להפחתת ההון שמממן בנית דירות, דבר שיביא לצמצום מלאי הדירות, ועליית מחירן.....????
צחי | 18.07.11
15.
שטויות - מה שחשוב זה התשואה על הנכס
שכירות אינה מנותקת ממחיר הנדל"ן. אם כיום התשואה בת"א היא כ4%, זו לא תשואה גבוהה כלל ודרישה להוריד ב30% תביא אותה לתשואה שלילית ריאלית - אף אחד לא ישכיר במצב כזה. למרות מה שמנסים לצייר את משכירי הדירות, חלקם חי וזקוק לכסף הזה. מה שדרוש זה משהו מערכתי כולל והמחאה הזאת אינה פותרת כלום כי בעיית הנדל"ן ידועה כבר זמן רב.
בלי סיסמאות | 18.07.11
13.
שורש הבעייה היא השכר הנמוך והמיסוי המוגזם
רווחי החברות צריכים לחלחל לעובדים ולא להישאר רק בידי בעלי ההון. המיסוי עקום. מס הכנסה אמור לממן את תקציב המדינה, שממנו אמורות הרשויות המקומיות לקבל את חלקן, ולא לגבות מס נוסף שנקרא ארנונה. המס על הדלק מוגזם. המע"מ גבוה מדי. מדרגות מס ההכנסה מעוותות ומחריפות את הפערים החברתיים. ממשלת הליכוד טובה לישראל, אבל חייבת לתת דעתה לנושאים אלה.
רוצים שינוי | 18.07.11
12.
לא מדוייק בעליל
הרבה מבעלי הדירות הם באמת גרגרנים שלא מעניין אותם כלום חוץ מהשאת רווחיהם (והאשמה בעניין זה נופלת על כתפי החברה כולה, שהפכה לחברה צרכנית פר אקסלנס). ואולם, רבים מבעלי הדירות להשכרה בחרו באפיק של השקעה בנדל"ן מאחר והריביות שניתנו על חסכונותיהם לא היו אטרקטיביות (למעשה הריבית שהם קיבלו על הכסף הייתה נמוכה משיעור עליית המדד- כך שחסכונותיהם למעשה נשחקו). את ההפרש שבין ההון העצמי (אותם חסכונות) מימנו בעלי הדירות להשכרה באמצעות משכנתאות ודמי השכירות משקפים, במרבית המקרים, את ההחזר החודשי של המשכנתא + תוספת שאמורה לכסות את העלויות של תיקונים שהמשכיר אמור לשאת בהם. הפחתה בדמי השכירות כפי שמציע הכותב היא לא ריאלית, כי לא להרוויח זה דבר אחד אבל להכניס את היד לכיס ולהוציא כסף, זה כבר דבר אחר. אני כנראה אשאר אצל ההורים...
עברתי לגור אצל ההורים | 18.07.11
11.
הכל שטויות.
זאת מחאה מאוד זמנית שלא תזיז לאף אחד מהממשלה ובטח שלא מהליכוד. הם שמים קצוץ על כל מעמד הבייניים. המחאה הזאת תיגמר בסוף אוגוסט כאשר שילדים חוזרים ללימודים. נראה אותם אז ממשיכים לשבת באהלים. המחאה צריכה להיות כזאת שתשבית את השכרת הדירות היקרות ומכירתן. האנשים צריכים להבין שזה לא נורא לגור בפריפריה. כיום כביש שש מקרב את כל הפריפריה למרכז, ויש הרבה מקומות שניתן למצא בהם בתים להשכרה או מכירה בזול יחסית. אנשים היום הולכים על סטנדרד מגורים יקר. כל אחד רוצה לגור בבית עם שומר ושלוש מעליות, ועם חדר לכל ילד. תרדו קצת ברמת החיים, תבינו שגם בדירת שלושה חדרים אפשר להסתדר ואז לא תהיה פרנסה לעושקים. אין שום הצדקה ולו במחאה ההגיונית ביותר להשתמש בגימיק של זריקת אוכל. זה לא יוצר שום אמפטיה בדעת הקהל כלפי המאבק. אם אין לכם כסף לשכר דירה איך יש לכם כסף לזרוק קוטג'?
קציר | 18.07.11
10.
נקודה למחשבה
נקודה למחשבה, לדעתי מרבית משכירי הדירות אף הם ממעמד הביניים. העלאת שכר הדירה נובעת מאותה בעיה, גם הם צריכים להתמודד עם עליית המחירים של המשק ודשדוש המשכורות ולנסות לממן את חייהם ההולכים ומתייקרים. דרך אגב, אולי הנתונים הרשמיים הם של 10.6 עלייה אך כל מי שעיניו בראשו יודע שעליות עלויות המחיה הם הרבה יותר מזה (מים, חשמל, אוכל, דלק, נסיעות וכו' וכו')
נקודה | 18.07.11
8.
אני אחד מהגרגרנים שגובים מחיר שכירות גבוה על דירה שקיבלתי בירושה!
דירה שלושה חדרים קטנה וישנה, לא משופצת ברחוב צדדי מרוחק מהמרכז וללא חניה. אני לוקח 5000 ש"ח! ויש קופצים! כוחות השוק שולטים. על כל אחד שנרתע מהמחיר ישנם 5 שמסכימים לחתום חוזה במקום. אני שכיר שעובד עבודת כפיים קשה ומרוויח נטו 7 אלף. אישתי סייעת לגננת ומרויחה 3000 ש"ח יש לנו שלושה ילדים ומשכנתא על דירה בפתח-תקווה, בלי הכסף שאני מקבל על הדירה לא הייתי יכול לחסוך לעתיד של הילדים שלי, לא לקחת חופשות, לא להחזיק רכב ותמיד לדאוג למקרה שנאבד את הפרנסה. לא מעניינים אותי הסטודנטים ולא הזוגות הצעירים. מי שעובד בהיי-טק ומרוויח 40 אלף שקלים בחודש+בונוסים יכול להרשות לעצמו את הלוקסוס המפוקפק לגור במרכז העניינים ולשלם על זה. איזה הגיון כלכלי יש לי להוריד את המחיר ב-30% ולהפסיד רווח ודאי?
בעל דירה | 18.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת