אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שכחנו מישהו?

136 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

136.
מינוס מלך כרתים דן אתכם חזירים קפיטליסטים למעגלי הגיהנום
בעלי הדירות החמדנים נדונתם למעגל רביעי של הגיהנום לנצח נצחים יאכל בשר הגב שלכם על ידי נשרים שכמו שאכלתם בחמדנות את גבם של השוכרים בדירותכם העלובות נתניהו ושטייניץ נדונתם למעגל התשיעי של הגיהנום לנצח נצחים תהיו קפואים ביסורי נצח בנהר קפוא עד עינכם בעוון בגידה בעמכם הלילה לא תשנו טוב
התופת של דנטה | 26.07.11
135.
כן, הם כן!
התשובה לשאלות בתחילת הטור הן כן: הקפיטליזם פשט את הרגל, השוק החופשי אינו עובד, הפרטת כל מה שזז לא טובה לאזרחים. בארה"ב זה לא עבד, וודאי שאצלנו לא. צריך איזונים, רגולציה, ובדיוק בשביל זה יש נבחרי ציבור: כדי לדאוג שיהיה פה מה שטוב לרוב האזרחים, ולא ל16 משפחות.
טור לא מנומק | 25.07.11
132.
קפיטליזם אינו שווה בהגדרה לשוק חופשי
המדיניות שחרט ביבי באמת זו חרתה. שנית- מס' 3 מגדיר נכון את הטעות הנפוצה והמתוזמרת, במדיניות הכלכלית של העולם "החופשי" לגבי 'שוק-חופשי'. גם בלימודי הכלכלה מדברים על שוק- חופשי וירטואלי, אוטופי, כדי להכניס ביתר קלות לתלמידים את המושגים וה"כללים " של כל שוק/ מערכת כלכלית. בדרך כלל משתמשים, בלא יותר משניים עד חמישה (כבר עם מחשבים) מישתנים בו זמנית, אחרת מסתבכים עם הכאוס, הן מתמטית והן תפיסתית שיכלית, כמובן מיחוץ לגאונים בודדים. ברגע שהוכנסו כללים חוקתיים (ע"י בעלי זכויות מיוחדים כמו חברי כנסת, מומחים מיקצועיים, שרים) למערכת השוק, ולא משנה איזה סוגמ שוק ,הוא כבר מפורשות אינו חופשי. ואים זה קשור לאידאולוגיות מיפלגתיות ודא וודאי שהחופש נכבל! אני מסכים שהקפיטליזם במהותו היסודית אינו דבר רע או מוקצה. בגבולות של חיי חברה ראויים לאדם החושב הוא אפילו ראוי להתקיים. הבעיה שאת הגבולות בני האדם קובעים ובעלי הכח הגדול יותר רוצים לקבוע את סידרי החיים ואיכותם של החלשים יותר, ובדרך כלל, הם שוכחים שהם חלק מאותה חברה כולה על מיכלול הכחות והיכולות של חבריה. אז, הקפיטליזם הופך לאימפריאליזם, והדמוקרטיה השלטת היא שלהם בעלי היותר כח מהרוב, שבחולשתו הקנה להם זכויות להנגתו, אך מיתקשה מאוד לסלקם כאשר הם סוטים מהדרך, רסן השלטון כבר בפי הרוב, והמושכות בידי בעלי השררה. זו הדילמה של "הדמוקרטיה" והשוק-החופשי.
מייק | 25.07.11
131.
כיוון שהכלכלה שלנו חזקה - ב"ה - אפשר עדיין לתקן.
נתניהו צריך לשבת עם סטנלי פישר, עייני, ראשי הוועדים וגדולי המומחים בארץ, ולא רק עם השרים, ולהחליט על תוכניות ארוכות טווח, כמו תוכניות חומש. אנחנו מושא קינאה של המון מדינות. ויש בשל מה. כל ההחלטות צריכות להילקח בלי כיבוי שרפות, ובלי להילחץ מהעיתונים. אלא בהסברים ציוניים, והושטת כתף ורצון טוב מצד כולם. מצחיק, אבל הפניה לרתום את כולם צריכה לבוא גם ללב ולא רק לראש ולכיס. אם כל התהליך יהיה שקוף , ויובן שאף אחד לא מרויח על חשבון האחר אלא ביחד עם האחר - תהיה גם נכונות. אמן.
ריקי | 25.07.11
129.
חומר לחשבה ?!?!
הכל כבר נאמר, והכל נכון יכול להיות שגם הקפיטליזם וגם הסוציאליזם צודק (עובדה) אבל הכל במידה וביחוד במדינה שלנו שרוב האזרחים נותנים כל כך הרבה עבור המדינה ומקבלים בחזרה "זובור"אחד גדול הרי לא יתכן שהורה שלחם ושילם בחייו או בבראיותו לא יוכל לראות את ילדיו לפחות לפחות רוכשים דירה ולו הקטנה ביותר (שיהיה אזשהו יתד לתקוע בארץ שלנו) חבל ששם למעלה לא מבינים (לא מסוגלים) מחסור מהו כוונתי לממשלה מי יתן ויחזור כצת הגיון להנהגה הרי בסופו של דבר אנו עם אחד ואם אנחנולא מסוגלים לעזור לעצמינו מי כן???
מיכה  | 25.07.11
128.
למי שעוד תוהה- זה לא קפיטליזם
המנטרה הכללית של קפיטליזם היא שחוקי השוק כגון עבודה-הכנסה, השקעה- רווח, סיכון-תמורה וכו יעילים יותר מחוקי השלטון אשר מערבבים פוליטיקה ויצרים לא כלכליים. אשר כך על השוק לנהל את הכלכלה ועל השלטון לא להפריע... בישראל המציאו שיטה חדשה: קפיטליזם ממטרות. השלטון לא יתערב בצרכי השוק כל עוד זה חוסך ממנו הוצאה (ראה בריאות מתייקרת, חינוך כבר לא חינם, הפרטות מונופולים ועוד) אבל יתערב גם יתערב כאשר יש הכנסה באופק. להלן מיסים עקיפים מטורפים. הסיפור פשוט. רוה"מ יודע אנגלית לכן הוא לקח בצעירותו את התנ"ך של הקפיטליזם להלן "קפיטליזם וחרות" של מילטון פרידמן והחל לעלעל בו. לא שהוא מבין גדול אבל באמריקה המליצו עליו כספר חשוב אז קונים. אבל מה, באותו זמן יש משהו מעניין בטלויזיה אז לא ממש קוראים את הכל אלא מעלעלים בראשי הפרקים. הרי אנחנו ישראלים, מספיק לקרוא את הכותרת ואנו יודעים מה התוכן. זה שאמריקה מעולם לא היתה קפיטליסטית כמו שבאוצר מבינים קפיטליזם לא ממש משנה. זה שבאמריקה מסבסדים חקלאות במיליארדים, או שמים מכסים על פלדה, או מממנים בנקים כושלים בניגוד גמור לתיאורית השוק החופשי לא ממש משנה לרוה"מ. זה כבר מסובך מדי בשבילו. אז אל לנו להלין על הקפיטליזם שלא עוזר לאזרח. זה לא קפיטליזם של פרידמן, זה קפיטליזם של ראשי פרקים. המאבק היום הוא על יצירת אידיאולוגיה חדשה. אם נאמין או לא זו אידיאולוגיה שכל העולם מחפש. ואם בדרך יש כמה קורבנות פוליטיים כדוגמת ממשלה כזו או אחרת, זה המחיר!
אורפוס קם | 25.07.11
123.
תגובה ל- 25
מכיר את הקלישאה "הניתוח הצליח אבל החולה מת", נכון? ביבי כשר אוצר ב 2003 אולי הציל את הכלכלה, אבל הרג את החברה. ועדיפה, תמיד, חברה בריאה עם כלכלה חולה, על פני חברה חולה עם כלכלה בריאה (מצבנו הנוכחי). מכיון שחברה בריאה, בדיוק כמו אדם בריא, יכולה להתמודד עם משברים כלכליים, עם עוני, עם צנע, ולהתגבר עליהם. השנים הראשונות של המדינה הן דוגמה טובה לכך. אבל חברה חולה תתמוטט לגמרי במשבר הבא. אני מבינה קטנה מאד בכלכלה, אבל אולי דווקא בגלל זה אני יותר יכולה לראות את התמונה הכוללת, שהכלכלה היא רק מרכיב אחד שלה.
 | 25.07.11
122.
גם בטוב, גם ברע. אנחנו נפגעים!!!!
אמריקה במצב רע, אירופה גם כן. ישראל במצב כלכלי מצוין. לכן אני האזרח צריך לקבל הקלות הוזלת דברים בסיסיים במזון, הוזלה בדלק, הוזלה בחשמל ועוד הוזלות, שיפור באיכות חיי.ואז מה קורה???? במקום להוזיל [מצבה הכלכלי של המדינה טוב מאוד!] מיקרים הכל! כאילו אנחנו יון,ספרד פורטוגל. מכך אני למד שהמנהיג התהפך ובכדי להוזיל לנו מצבנו הכלכלי צריך להיות רע- ומר נכון?שטיינמץ-נתניהו?????? מצב כלכלי טוב משמעו, האזרח מן השורה מרגיש אותו. ולא רק שר האוצר ופקידיו..........
sigi | 25.07.11
121.
עגל הזהב
הסגידה לעגל הזהב הפכה אותנו מחברה סולידרית ,שרואה גם את החלשים שבתוכה, לחברה צרכנית ונהנתנית.אנו נקראים לצרוך עוד ועוד מוצרים מיותרים מחבורה מצומצמת של תאבי בצע מחוסרי רסן שניזונים מבשרינו ומוצצים את דמינו וכל זאת בחסות השלטון המרכזי. שלטון מנותק ולא מוסרי שהתנער לגמרי מהדאגה לאזרחיו. רק לדוגמא: כשאנחנו מגיעים היום לאחת מ"קופות החולים" (שכבר לא נקראות כך) אנו מקבלים שירות, אנחנו נחשבים צרכנים. כשאני חולה אני רוצה שיטפלו בי ולא יתנו לי שירות, אני רוצה לחזור להיות מטופלת ולא צרכנית. אני גם לא רוצה להמשיך ולשלם סכומים מטורפים לביטוחי בריאות משלימים ופרטיים עבורי ועבור ילדי. בשביל זה אני משלמת מיסים וראויה לקבל מערכת בריאות ציבורית מתפקדת ואיכותית. רק שבחסות האידיאולוגיה הניאו ליברלית הכל מופרט כאן ואנחנו כבר לא אזרחים אנחנו מקסימום צרכנים שהעזנו לקום יום אחד ולעשות פה בלגאן.
אורית | 25.07.11
120.
תתאזרו בסבלנות חברות וחברים - עוד שנתיים בחירות וסנטה נתניהו יחלק מתנות...
כבר בעוד כשנה-שנה וחצי, פתאום הכל ייסתדר. פתאום יימצא תקציב לכל דבר. פתאום העגלה תצא מהבוץ ופתאום המכונית כבר לא תהיה על סף תהום. כ ו ל ם יקבלו מתנות כדי שכעבור שנה לא ישכחו ש"רק הליקוק יכול" !
עפר | 25.07.11
116.
הקפיטליזם מזמן פשט את הרגל! תחי המהפכה הטרוצקיסטית
הבעיה היא לא השקרים של ביבי. הבעיה נמצאת בקפיטליזם החזירי של הליכוד ואנשי הממון, חבריו של ביבי הטייקונים המרוויחים ביום אחד מה שמאה אלף אנשים מרוויחים בשנתיים. זהו הקפיטליזם הדורסני ,ההורס והכלכלה החופשית שהם עוד שקר גס שיצאו מפיו של ביבי. תחי המהפיכה הטרוצקיסטית האמיתית. זאת הדרך היחידה:הלאמה של רכוש הטייקונים למען רווחת הרעבים והעשוקים שהם 98% מן המדינה.
בטהובן | 25.07.11
115.
לא זה ולא זה. אלא רק הפקרת מעמד הביניים כשוחד לרבנים ולחרדים, כדי לשמר את כסאו של נתניהו
רק הפרדת הדת מהפוליטיקה תיצור את הכספים הדרושים לשינוי חיובי במצב מעמד הביניים (נסו לברר איזה שכר מקבלים כל הרבנים האנאלפביתים כל חודש על חשבוננו. רמז: הרבה יותר משכרו של רופא מתמחה) אם נוסיף לכך הגבלות על שכר המיליונים לחודש, זב יוסיף + נוסף. אם נצא סוף סוף מהשטחים ונפסיק לממן את הפיתוח המטורף בשטחים ואת חטיבות צהל השומרות על רכוש המתנחלים זה יוסיף +++ נוספים. אם השרים והחכ"ים יהיו צנועים ויקלטו שהם משרתים אותנו ולא להיפך (ראה ההוצאה המטורפת על המכונית של נתניהו), זה יוסיף עוד ++++ נוספים. אז, הבעיה לא הקוטג', הדיור ושכר הרופאים המתמחים העלוב. הבעיה היא שינוי כיוון וראיה מפוקחת. אם נצליח בכך כל התמונה תשתנה מהקצה לקצה.
דן | 25.07.11
112.
גם "קיינס" לשיטתו האמים בקפיטליזם אך לא במשק קטן כמו ישראל, די לפמפם לנו הקפיטליזם נכשל !!!
יש כאן ויכוח בין שתי דעות ששולטות בשוק:1. מדיניות היד הנעלמה של אדם סמית שעליה מבוססת התיאוריה הקפיטליסטית שאומרת שע"י פעולתו האינדיבידואלית של אדם לעצמו בסופו של דבר הוא תורם לחברה, תיאורייה שנכשלה בגדול, אפילו ארה"ב כבר זנחה את זה חוץ מיש...ראל. 2 כלכלן בריטי בשם קיינס טען שעל מנת להבטיח צמיחה כלכלית אמיתית, יש צורך בהתערבות ממשלתית פעילה בשוק. תיאורייה זו נכונה עוד יותר בישראל שהרי ישראל שוק קטן יחסית שהתחרות בו קשה . לכן הממשלות לדורותיהם בונים על חוסר ההשכלה של העם או יותר נכון חוסר העניין בכלכלה ועושים מה שהם רוצים למען עצמם בלבד ולא למען העם, יש להחליף דיסק בראש השיטה הקייסיאנית היא היא הפתרון למצב !
אלי | 25.07.11
111.
בטח ששכחנו מישהו! את ציפי לבני! היא וממשלת קדימה אחראים למשבר הדיור
לפי כתבה זו משנת 2008, ממשלת קדימה בה כיהנה ציפי לבני, החליטה על "צמצום התחלות הבנייה במרכז הארץ והמשך עליית מחירי הנדל"ן - דבר שייאלץ רוכשים רבים לנדוד לערי הפריפריה" http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/770/234.html "משרד האוצר עוצר את תוכניות הבנייה במרכז הארץ לטובת פיזור האוכלוסייה וחיזוק הפריפריה. על פי הנחיות האוצר, בשנים 2009-2012 אי-אפשר יהיה לשנות ייעודי קרקע לטובת בנייה למגורים ולתעסוקה. המטרה: צמצום התחלות הבנייה במרכז הארץ והמשך עליית מחירי הנדל"ן - דבר שייאלץ רוכשים רבים לנדוד לערי הפריפריה. "
רמי | 25.07.11
107.
"אין ביטחון כלכלי- אין ביטחון מדיני"
אין ביטחון כלכלי - אין ביטחון מדיני הגיע הזמן שכל החזירים הקפיטליסטים יפנימו את המסר. אנחנו לא ארה"ב, שבה הקפיטליזם הוא ערך עליון (שגם להם הוא מפרק אט אט את המדינה..) אנחנו כולה ישראל - מדינה קטנה, צעירה ומוקפת "ים" אויבים שרק מחפשים את ההזדמנות להיכנס בנו. אם לא נאפשר ל"עם" לחיות בכבוד : משמע דיור, כלכלה וחינוך סבירים -> שואה חברתית-> שואה מדינית. אין מוטיבציה להתגייס למילואים ולהגן על בתים של אחרים, אין מוטיבציה לתפקד כחברה מתקדמת, פתח לשחיתות הולך וגדל, מזכיר עולם שלישי?. חולשה פנימית תבוטא היטב בכישלון צורם ובסכנה קיומית וממשית במלחמה הבאה, ומלחמה עוד בוא תבוא. אז שלא יבלבלו את השכל שביבי חזק בביטחון ויש לנו צבא חזק - החוזק מתחיל מבפנים, מתחיל מהעם, הצבא צועד על קיבתו אומרים, וכשהעם רעב ומדוכא לאורך זמן -> הכל, אבל, תפנימו - הכול ק ו ר ס!!! אז מה צריך עוד כדי להתעורר ולהבין שמדובר בבעיה לאומית-חברתית-ביטחונית ממדרגה ראשונה שמסבה נזק קיומי לעשירים,לעניים ולסתם כאלה ממעמד הביניים שלא יכולים לסגור ת'חודש.
עמית  | 25.07.11
103.
ביב ומקורביו מכרו את אוצר האזרחים לבעלי ההון, במחיר נזיד עדשים
קחו למשל נוחי דנקנר שעשה רעש גדול כשתרם מיליון שקלים לאיזה עיר מוכת אבטלה,האם לא חשבתם שהתרומה מוכרת במס ,כך שזה כמו אגורה שחוקה. לעומת המיליירדים שמכניסים להונו. אותו דבר ,משפחת עופר,משפחת תשובה ודומיהם. הם גזלו בעזרת ביבי את אוצר תושבי ישראל וכן את כספי השילומים.
פרידה | 25.07.11
102.
הסדר שלום עם כל שכנותינו יאפשר לשנות את סדר העדיפויות ולהפנות משאבים מהביטחון
שהוא אחד הפרועים בעולם. מהכיבוש שהוא לא רק לא מוסרי גם שואב המון תקציבים . ההתנחלויות ששואבות ביחס למספר התושבים הכי הרבה כסף בייחס לישובים בתוך הקו הירוק . את הכספים שיחסכו יהיה אפשר להפנות לעזרה בדיור . להעלאת רמת החינוך בכל שכבות הגילאים והיא בתורה תאפשר העלאת רמת ההשכלה במקביל לרמת החיים .זה לא סרט אלו החיים שלנו ושל ילדינו ונכדינו. אז בואו נתמקד בשלום ונפסיק להתכחש לבני אדם שסובלים סבל רב יותר משישים שנים. שכל פשעם שאינם יהודים.
מסמר חלוד | 25.07.11
101.
הגענו לסוף הדרך ,הממשלה והכנסת הזו צריכים לעבור מהעולם
הדור הצעיר חייב לקבל את הנהגת המדינה ולהזיז הצידה כל פוליטיקאי מכל מין וסוג שהוא שקיים כיום בזירה . אין ברירה הכל מושחת ההנהגה הנוכחית וגם הקודמות לה בדמות ברק וחבר מרעיו שכחו שהם נבחרו לדאוג לאזרחי המידנה ולא לעצמם .אין כל אפשרות אחרת למעט להתחיל הכל מהתחלה . כל פתרון אחר כמו אקמול לחולה סרטן . קורא לכל מי שאיכפת לו מהמדינה לא להחריש יותר לצאת לרחובות ולהפגין ,אחרת המדינה תילך לנו פייפן.
יניב | 25.07.11
98.
הקפיטליזם טוב כמו שהדמוקרטיה טובה אבל לשניהם יש חסרון אחד גדול זה שהם
מסוכנים אם לא יודעים לשים לזה גבולות, מיגבלות וחוקים עם מערכת אכיפה ומעקב שוטפת שלא קשורה לשלטון ולא קפופה למרותו. מכיון שבקפיטליזם רוב הכוח נימצא היכן שהכסף נימצא ושם גם מרוכז הכוח ושם יושבים בני אדם שהאופי שלהם הוא כמה שיותר נוחות וטוב בחיים הם מהר מאוד מאבדים "צלם אנוש" והחמדנות והחזירות עולים ומשתלטים. כח גם בדמוקרטיה. צורת הקפיטליזם שיש בארהב לא מתאימה ב100% לנו חכן יש גם לישם אותה עם כללים חוקים ומיגבלות שמתאימות לנו. ביבי אף פעם לא חשב על העם ועל האזרח הקטן והלך בצורה עיוורת לישם את הדגם של ארהב גם כאן - וזה לא עובד . קל מאוד לחזר אחרי הטיקונים לתת להם הטבות ולהגיד להם תודה על כך שהם מיצרים מקומות עבודה, יצוא ,יבוא אבל ביבי וגם לא הטיקונים וגם לא מפעלים קטנים יותר לא מבינים שהכל מתחיל מהעובד הקטן, מהאזרח הקטן שאם לא דואגים לו הפגיעה היא ישירה בהם. אבל לצערנו הכוח מביא גם לרודנות, קמצנות, ושל עוד "כי אני הבוס החזק ושיגידו לי תודה........"
יוסף | 25.07.11
96.
אל תטעו ! שוב מסנוורים את הציבור
אל תטעו שוב מסנוורים עיניים כאילו מצאו פתרון. הרי לשחרר קרקעות זה בדיוק מה שצריכים הטייקונים. להכניס לכיסם הרבה יותר כסף ומהר. הרי ממשלה קפיטליסטית משרתת את בעלי ההון ורומסת את הצעירים, שכבת הביניים, סטודנטים, רופאים, יוצאי צבא וכד`. הפתרון האמיתי צריך לבוא בהקלה משמעותית ורצינית במס הכנסה על צעירים עד גיל 35 שמתחילים לבסס את חייהם ואת שיעור ההקלה במס צריכים לשלם בעלי ההון הקפיטליסטים. את זה לא אוהבים ליזום בממשלת ביבי שנשלחה לשלטון ע"י בעלי ההון
אריה | 25.07.11
95.
נתון מדהים- שכבת הטיקונים גדלה שכבת הביניים נעלמה
בעשור האחרון ישנה תופעה חדשה של מספר רב של טיקונים שקודם מי ידע את שמם דנקנר תשובה בן דוב וכו', ומי שהיה עשיר הפך יותר עשיר אריסון , וזאת לא מבניית מיפעלים , זה מקניית רכוש מדינה בחינם בניית קרטלים שלא ניתן לפרק ממניעת יבוא ומניעת תחרות ומכירת המוצרים לתושבי המדינה במחיר מופגע שרותי בנק יקרים עמלות מטורפות שרותי תקשורת מופקעים מחירי חומרי בניה ללא תחרות ואז מחיר דירות מופקע , מוצרי מזון שעולים כפול מבחו"ל וכל זאת בכדי שמספר משפחות יהיו טיקונים ביבי יצר את השכבה הזאת וביבי צריך לעצור את שילטון הטיקונים
ירון  | 25.07.11
94.
שכחו את האזרחים
אני לא הייתי מפילה את כל התיק על ראש הממשלה נתניהו הוא כשל בבחירותיו לנציגי הכנסת והקים ממשלה של מושחטים אשר עושים לביתם ושכחו את האזרחים ראו את שר האוצר היכן הוא נמצא היום... שר הביטחון שמנקר עיניים במקום מגוריו ורבים ש"שוגים" ומרוויחים סכומי עתק על הטיית מכרזים בחירת יועצים וכד גם ראש הממשלה לא טומן ידו בצלחת עם מבחר הדירות שמחזיק ברשותו כך שאנחנו נופילם בין הכסאות ואוכלים אותה!!!
סופי | 25.07.11
91.
שוק חפשי משוכלל: חיה נדירה בסכנת הכחדה, או אגדה שמספרים מפוזיציה?
כלכלנים מתמטיים יודעים שיש תנאים הכרחיים לקיומו של שוק משוכלל, אבל כלכלנים "אמיתיים" אינם טרודים בקיומם של תנאים כאלה -- ומתפלאים כשהשוק נכשל. גורמים פוליטיים מנצלים את נטיית-השוק להכשל. הכלכלן ג'. גלברייט (הבן) כתב על זה ספר מעניין (גגל ISBN 141656683X). אפילו כשאינו כושל, שוק חפשי אינו המכניזם היעיל ביותר במרבית הנסיבות. חתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' אריאל רובינשטיין, מראה זאת בספרו המקסים "אגדות הכלכלה". "כלכליסט" נוהגים לצנזר את התגובה הזו, אבל זה לא יעזור: המלך עירום.
קלקלן ב-חי"ר | 25.07.11
90.
המדיניות הכלכלית מעודדת תאוות בצע וניצול. האם יש מחסור בקוטג'?
א. כלל לא ברור לי האם באמת קיים מחסור בדיור, כמו שמתארים אותו. לפי מספרים שאני ראיתי בעשור האחרון בנינו הרבה מעבר לקצב גידול האוכלוסיה שלנו, וכיפרנו על המינוס שהיה (אם היה). ב. גם אם הביקוש עדיין גבוה מההיצע, זה מסביר אולי חלק קטן בנסיקה המטורפת של מחירי הדיור. ג. החלק הארי של הזינוק, הוא תאוות הבצע של מי שיש להם דירה. אם אפשר להעלות את המחירים, למה לא לעשות כן? קחו לדוגמה את הקוטג'. האם יש מחסור בקוטג'? האם הביקוש גבוה מההיצע? ד. נניח שבשנה מסוימת יש X משכירים, ו-X שוכרים. קצב גידול השכירות וקצב גידול השוכרים זהה. האם המחירים ישארו אותו דבר? בחברה סוציאליסטית אולי. אבל בחברה גרידית קפיטליסטית חזירית, אפילו אם ההיצע ירד, אנשים עדיין ירדפו אחרי רווח... ה. בדר"כ כוחות השוק גורמים לכך שהתחרות בין היצרנים גורמת להורדת מחירים. אבל קרטל הוא כשל שוק שגורם למחירים לעלות דווקא. בעלי הדירות הם סוג מיוחד של קרטל. הם קרטל שפועל בלי מפגשים סודיים. הם קרטלים של אנשים בעלי תודעה משותפת, שחושבים שזה מאד לגיטימי לנצל את היכולת שלהם לייקר מחירים. כי אם ראובן ושמעון מעלים מחירים, מדוע שלוי ישאר ה-"פראייר"? ו. שינוי אמיתי, יהיה שינוי של תודעה. יציאה מהמטריקס של חברה נצלנית, אל חברה שמכירה בניצול שבה ופועלת למיגורו.
דוד רפאלי | 25.07.11
86.
מי אשם?
הקפיטליזם לא פשט את הרגל. גם ביבי או קודמיו לא שכחו את האזרחים והמדיניות הכלכלית שלנו אינה שגויה (הראייה שהצלחנו לישרוד את המשבר האחרון בהשוואה לכלכלות המערב האחרות). רמת החיים במדינה היא בין הגבוהות בעולם, הרפואה הציבורית על כל מגבלותיה היא בין הטובות בעולם - זולה בהשוואה לעולם המערבי וזמינה לכולם. אין מצוקת דיור. ואין בעיה של חוסר מים. לא צריך לחתום על הסכמים חדשים ולא להמציא את הגלגל. כולם יודעים מה צריך לעשות - בכל משרדי הממשלה יושבים אנשים מקצועיים, חכמים ומנוסים הקשובים לצורכי העם שאינם מסוגלים לאכוף הסכמים ישנים שבאו לפתור בעיות ידועות במשך שנים. גם לא חסר כסף בקופת המדינה. הצרה שלנו היא אינפלציה של מפלגות קטנות וסחטניות. הממשלות מורכבות מאוסף מפלגות קטנות המונחות על פי אינטרסים אישיים וסוחטות את המערכת והתקציב לטובת האג'נדה של מי שמושך בחוטים מאחורי הקלעים. עד שלא תקום ממשלה בישראל המבוססת על מצע מוגדר ויציב עם רוב מוחלט שתוכל לפעול בלי שיפריעו לה, לצערי, אני לא רואה שינוי בעתיד.
אזרחית מתוסכלת | 25.07.11
85.
לתגובה 1 בארהב יש תחרות בין החברות. כאן יש תיאום מחירים!!!
בארהב הקפיטליזם עובד כמו מכונה משומנת. כאן הוא פשוט לא עובד. הרגולטור לא מתפקד. כל החברות מגיעות לרווחי שיא על חשבון דריסת האזרח. מעלים מחירים עוד טיפה ועוד טיפה. ומתאמים מחירים. ראו את שוק הגז הביתי. קרטל אחד גדול. ראו את חברות הסלולר. יבואנים שמונעים מחנויות להוריד מחירים... יש אינספור דוגמאות. הרגולטור הרחק מאחור!!! 
 | 25.07.11
78.
למרות שאני סוציאליסטית גאה שכחת לציין עניין חשוב
שוק חופשי הוא שוק שבו יש מינימום התערבות ממשלתית. ההתערבות הזו אינה קשורה רק לנושאי הנפקת מניות או קניית כסף בחזרה. אלא בצורתה החריפה ביותר - מיסים! ברגע שממשלת ישראל גובה מיסים בשיעורים עצומים, היא למעשה מתערבת בשוק מאוד!!! אחת הבעיות במיסוי הגבוה הוא גם האופן שבו החליטה הממשלה (וזה מיוחס בהחלט לממשלה הנוכחית) לחלק את עול המס. המיסים הגבוהים ביותר במדינת ישראל נתונים למעמד הביניים היצרני, בעוד שבעלי ההכנסות הגבוהות מאוד והיזמים נהנים מהקלות דרסטיות במיסוי - זה יוצר עיוות חריף בשוק עצמו ובאיכות החיים שלנו. המס בלו, המע"מ הגבוה, המיסוי העל הדיור- כל אלו מופנים ישירות למעמד הבינוני בעוד הטייקונים נהנים מפטור על חלק המע"מ, ואת יתר המיסים הם מגלגלים חזרה לצרכנים... זה ממש ממש לא שוק חופשי! וזה ממש ממש לא כוונת המשורר של הקפטליסט המצוי.
לא מדוייק | 25.07.11
76.
הבהרה מושגית: קפיטל - הון סוציאל - חברה
כותבת המאמר צודקת בטענותיה אך שוגה בטרימנולוגיה שהיא נוקטת. מבלי לשים לב כותבת אוקסימורון: קפיטליזם אינו קללה - מדוע שכחו את האזרחים. בדיספלינה הקפיטליסטית ההון הוא הנכס החשוב ביותר ולא האזרח (כמו שמציעה בצדק הכותבת שצריך להיות). במקום בו האזרח הוא הראשון הכלכלה אינה כלכלה קפיטלסטית. הקפיטלזם רואה בהון מטרה ולא באזרחים (החברה) - ואכן לשיטת הקפטליזם אנחנו בצמיחה - הידד. לשיטת החברה האזרחית אנחנו בקריסה טוטאלית.
אבי | 25.07.11
73.
מדינת נישה שפושעים אוחזים בהגה השלטון
איו דרך ואין שום סוג של משטר ואו מדיניות כלכלית מדינה שמחולקת לקבוצות ותתי קבוצה וכל אחד חוטפת ואו מנכסת לה נכסים כאלה ואחרים על פי שיקול דעתה ואו רצונותיה חוסמת לכל קובצה אחרת להכנס לתחומה ולא משנה הדרך להשיג את מטרותיה העיקר לשמור על קיומה לדוגמא שר האוצר העציץ שטייניץ אין לו כסף למערכת הבריאות אבל יש כסף להחזיק 39 שרים ןסגני שרים להחזיק מועצות איזוריות ורשויות מקומיות לכל 1000 תושבים לפוליטקה ולשחיתות יש להם כסף אבל לחינוך בריאות ואו ספריה בקרית שמונה אין תקציב פושעים המחזיקים בהגה השלטון למדניות זו ולהתנהגות נורמטיבית זו יש מערכת משפט תומכת כי גם הם נישה ששמורת על עצמה
משה אטיה | 25.07.11
72.
חיים קפטליזם ומשלמים סוציאליזם, במיסים.
רק שכחו לציין שבניגוד למדינות קפיטליסטיות, אנחנו, משלמים מיסים כמו במדינות הסוציאליסטיות ביותר. כ - 80% מכל שקל שאנחנו משלמים מגיע איכשהו לידי הממשלה. מיסי יבוא מטורפים על רכבים - מעמד הביניים מחזיק רכב וכרבע מההכנסה הפנויה שלו מתבזבז על קנייתו והחזקתו. אנחנו משלמים על כבישי אגרה משלמים מיסים על קניית דירה משלמים מיסי יבוא מטורפים. מיים כמו שום מקום בעולם, במקום שלחוק אין שיניים (משטרה ובתי משפט חלשים) אנחנו משלמים מיסים על קניית אלכוהול וסגריות אנחנו משלמים בחוסר היכולת לקנות בשעות הלילה.. מע"מ בכל קנייה. והרשימה עוד ארוכה. ומה מקבלים - מה שמקבלים במדינות כפיטליסטיות, כמעט כלום... קפיטליזם נוסך "יהודייה" זה כנראה לצמצם רק במה שנותנים לציבור ולא ממה שלוקחים... סליחה, פרט לכמה משפחות מצומצמות
אורי | 25.07.11
71.
אז תגידו לי אתם
אם לא ביבי במי הייתם בוחרים כדי להנהיג מדינה שכולה מוקפת באויבים ? ליבני (קדימה) - שקדימה הייתה בשלטון ראו כמה שחיטות הולכת שם ולא נשכח ללבני את ההסכם ההזוי אחרי מלחמת לבנון השנייה. מפלגת העבודה - כולם ראינו מה קרה שעמיר פרץ היה שר בטחון מה יקרה שהוא יהיה ראש ממשלה ? אהוד ברק - לא צריך להרחיב הרבה אבל גם בזמן שהוא היה ראש ממשלה בעבר נכשלנו בהמון תחומים. ליברמן - יותר מדי קיצוני כדי להיות ראש ממשלה אולי הייתי נותן לו תפקיד בכיר אחר. הוא היחיד שחושב על האינטרסים של המדינה מול מדינות האויב שלנו. בקיצור רק צריך לשנות מדיניות לא מנהיג
אר | 25.07.11
69.
שכחתם מה היה מצבכם תחת ממשלת קדימה האחרונה ?
נגד נתניהו וממשלתו מתנהל מסע הכפשות המאורגן ע"י קדימה והנתמך ע"י חלקים בתקשורת השמאלנית והנוטה שמאלה (הארץ , ידיעות אחרונות , חלק מערוצי הטלביזיה ועוד ) . אם האלטרנטיבה הינה קדימה המושחתת (שכחתם את אולמרט , הירשזון ועוד ) , מפלגתם של יוצאי הליכוד - עדיף כבר הליכוד המקורי .
שאולי  | 25.07.11
68.
ביבי וממשלתו שכחו שהמדינה שייכת גם לאזרחים או שבכלל חוץ מעשירים יש גם אזרחים סוג ז
מי שמכיר את ביבי מתקופתו כשר אוצר יודע ןמביןשכסף הולך לכסף וכי אזרחי המדינה הם סוג ז וויש צורך לרדות בהם ולהפקיר אותם והוא יודע כי אנחנו וותרנים וכי אנחנו משלמים ומשלמים וזה בטבע שלנו וגם כשהוא ראש ממשלה ההתנהגות כזו קיצוץ קיצבאות קיצוץ בחינוך בבריאות כבישים תחבורה וכול דבר שאפשר לקצץ ולהפריט עם המאחלת לחתוך והדברהזה שנקרא אזרח זה רק לפני בחירות ושרה לנחמה תתן למפגינים פיצה אבל ברצינות מדינת ישראל צריכה לשלב בין הסוצאלי לבין הקפטליסטי כי אנחנו חיים בכפר גלובלי ויש את שביל הזהב ושביל זה נחוץ במיוחד למדינה אתה הפרטת חברות כך את הכסף תבנה מפעלים בדימונה ירוחם בנגב בגליל בכדי שיהיו מקומות תעסוקה לצעירים והם לא יזרמו למרכז תבנה אוניברסיטה נוספת בגליל אוניברסיטה באילת שכול המכללות יהיה אפשרי לקבל מילגות וששכר הלימוד יהיה שווה לאוניברסיטאות שיהיה חינוך חינם עד גמר תואר ראשון ושהמדינה תקבע כי חינם זה לצרכים שלה ולמקצועות המעודפות והרצויות למדינה לגרום לתושבים לעבור לגולן לגליל לנגב ושככל התושבים בגולן לא יהיו 13000 ובגליל תחתון 200000 לבשתמש בכספי המיסים על הדלק והאגרות המופקעות על רכב לבנית תשתית תחבורתית ראויה שלא כול עם ישראל בפקק ענק לבנות מגורים להשכרה לכול השכבות בעם להחליט על בניה של בתי אבות לקשישים שתמומון ע"י המלירדים שיש בקופה של הביטוח הלאומי ובסכום סימלי והם אז יפנו הרבה בתים ולא לחשוב איך רק לישמור על קואליציה כסא והוצאות מופקרות על אחזקת הכנסת והממשלה הענקית הזו שיכלה לממן לבד את כול תקציב הבראות והחינוך יחד בושה למדינה שאני חיי בא שנתתי את חיי עבורה ושקבלתי ממנה 0
יוסי | 25.07.11
67.
לקרוא ולבכות!
גלית היקרה, תני לי לנחש,סיימת תואר בכלכלה באוניברסיטת תל אביב. למה אני חושב ככה? מכיוון ששם דבקים עוד בתאוריות הגורסות ששוק חופשי היא הדרך הנכונה וכל הבעיות "הקטנות" בדרך כמו משבר כלכלי עולמי, הם רק טעויות קטנות בדרך. די!טלי קורה מבין עינייך! די לדבוק בתיאוריות ותתחברי למה שקורה. העם הופקר לא רק כי ביבי אינו רחום מספיק,אלא בעקבות מדיניות קפיטליסטית ב30 שנה האחרונות שפירקה את החברה ואת ערכיה ההומניסטים והסולידריים. הזעקה האחרונה היא רק ביטוי... ביבי הוא אמנם הסמל הרע שלה אך לא העיקר.
אמיר | 25.07.11
66.
איזה שטויות
המסקנות שאת מגיעה אליהם: - דרכם של אנשי העסקים הפרטיים למקסום רווחיהם לא תמיד עוברת דרך טובת האזרח הפרטי - כל הרפורמות וההפרטות של הממשלות שכחו להביא את האזרחים בחשבון לא נבעו מטעויות ניהול ספציפית של שר כזה או אחר, הרי גם את מתארת תהליך על עשרות שנים שכלל מעורבות של עשרות אנשים. מדובר בבעיות מובנות בש י ט ה. עודף הפרטות ומעורבות קטנה מדי של הרגולציה בשוק החופשי מביאה לתוצאות האלה בטווח הרחוק - בארץ ובעולם!
גיאצ'ו | 25.07.11
64.
הבעיה היא שהשוק בישראל הוא לא שוק חופשי לגמרי
יש כאן מונופולים ותאגידים בהרבה מאוד ענפים בשוק: בנקים שמתאמים עמלות, חברות תקשורת שמתאמות תעריפים, יצרניות החלב שמתאמות מחירים עם תנובה ששולטת ב-70% מהשוק, חברת החשמל - המונופול הכי חזק במדינת ישראל, רכבת ישראל (או רקבת) שוועד העובדים שם כ"כ חזק שאי-אפשר לפקח על כלום, עובדי הנמלים ועוד... תוסיפו לכל זה את מכסי הייבוא הגבוהים בענף המזון שמונעים ייבוא ותחרות חופשית בכדי "להגן על התוצרת המקומית" שבתגובה מנצלת את מעמדה ומקפיצה מחירים לשמיים, ותבינו למה אין פה שוק חופשי באמת. המשק הישראלי הוא משק קטן, ריכוזי ולא פתוח מספיק לתחרות מחו"ל.
ונשלט ע"י תאגידים וטייקונים | 25.07.11
62.
כלכלה/שוק חופשי
גם שוק חופשי צריך יד מכוונת.דברים לא מתנהלים לבד ובוודאי לא כלכלת מדינה. פה ושם ביבי צריך לשים לב כמו שכר רופאים,דיור, מחירי אוכל ,הכל היה נראה אחרת.זה יכול להיות בפחות זמן אבו מזאן. אבו מזאן בטח לא יכול לפתור לנו הבעות האלא. אז ביבי שים לב אחרת בבחירות הבאות Bye Bye for ever אלחנן זוסמן
אלחנן זוסמן | 25.07.11
61.
טיפול שורש
זה כבר עובדה שהקפיטלזם פשט רגל תראו מה קורה בעולם ביבי זו לא הבעייה הבעייה זו ממשלת ישראל לדורותיה שיצרה פו בארץ ישראל מדינת היהודים מעמד של עריצים ושל עבדים והם חשבו שנמשיך לשתוק די מספיק צריך פה אדם ללא שום דופי אחד מהעם שיעשה ניקוי אורוות כללי ללא שום פחד ויש פה המון לנקות תראו את הקטע של האג"ח יודעים לקחת ולא יודעים להחזיר הרי זה כסף שלנו אין דבר כזה לא להחזיר נראה מה יקרה לאדם פשוט שלא יחזיר 1000 ש"ח לבנק הרי יעקלו לו את הנשמה הדיור זה רק חלק קטן בהמון חרא גדול אחד שיודע.
 | 25.07.11
60.
מה שהרג את האמריקאים והורג אותנו זה היעדר רגולציה. ביבי שכח להתמודד עם כשלי שוק
העולם האמיתי שואף למונופוליזציה, לאסה פייר לא עובד במציאות של ימינו, כאשר הכלכלה והפוליטיקה כל כך שלובות זו בזו. רק רגולציה חזקה תדאג לאזרח ותאפשר תחרות הוגנת בין ספקים מרובים
הכשלון הגדול של ביבי | 25.07.11
59.
צר לי גבירתי כן , אידיאלוגיית השוק החופשי>>
בצורתו העכשוית פשט רגל מזמן, זו תאוריה לא נכונה. תבדקי בעצמך בנתונים של IMF מי המדינות המצליחות ע"פ המדד תוצר לנפש ותראי שהקפיטליזם האמריקאי אנגלי משתרך מאחור יותר מעשור , אנחנו בתוך זה , בנוסף זכינו בצרה בסגנון ביבי הקפיטליס הפונדמנטליסט
יצחק | 25.07.11
54.
ביבי זה לא קפיטליזם- זה בולשביזם וכל השאר זה דיבור כפול
כדאי לדייק. אין קשר בין הרפורמות לקפיטליזם. את בעצמך אומרת שרפורמת בכר לדוגמה "אסרה על הבנקים"- ממתי איסורים הם קפיטליזם? ככה נראית כלכלה חופשית? האם מכס על מוצרי חלב זה קפיטליזם? האם מכסות ייצור זה קפיטליזם? ממש לא. זה הכול דמגוגיה ודיבור כפול וכל מי שמכיר כלכלות חופשיות יודע שכאן זה ממש לא. הגיע הזמן שהתקשורת תתחדד ותתחיל מחד לדייק ומאידך לחשוף את הדיבור הכפול.
כלכלן בכיר | 25.07.11
53.
מה שצריך זה ראש ממשלה עם ביצים של שור
ראש ממשלה שלא יפחד מעסקנים ולוביסטים. ראש ממשלה שיהיה בעל יכולת להעיף על טיל כל אחד, כמו שג'וליאני היה בניו יורק. ראש ממשלה שיעביר חוקים להגן על מעמד הביננים על חשבון הטייקונים והפרזיטים, ואם העסקנים של הקואליציה ירימו ראש, שיעמוד על דוכן הכנסת ויגיד באופן נחרץ, שמי שינסה לפרק את הקואליציה בבקשה שיעשה את זה. כי אם מפלגות יפילו את הממשלה בגלל חוקים בעד הציבור, שילך להביא קרטון כי הוא הולך לעוף כמוטיל מהכנסת.
איציק | 25.07.11
50.
תגובה למספר 7
לעדי מהפריפריה היטבת לאפיין את הבעיה רואים שאתה נבון. הבעיה שלנו שכל מצביעי הליכוד ול ביבי אינם בפרטים ולא מסוגלים להבין שמאבקנו הוא נגד שלטון חזירי שבמקרה הוא ליכוד ולא מאבק בימין או שמאל במילים אחרות אכלנו אותה והלואי שנצליח להחליף את ביבי ושטייניץ משה
משה | 25.07.11
47.
קפיטליזם זה בסדר אבל מה עם המיסים !!!!
ההבדל הגדול בין השיטה הכלכלית פה לקפיטליזם הקלאסי ( ארהב) הוא שבארצות הברית השיטה אומרת - המדינה לא תיקח ממך הרבה מיסים ,לא תתן לך הרבה שירותים , תעבוד תרוויח - תתקיים בכבוד . באירופה לעומתם ( דוגמא קיצונית - שוודיה ) - לוקחים ממך הרבה מיסים אבל נותנים לך את כל השירותים שתצטרך - הכל ! וברמה גבוהה. אצלנו אומרים לך - המדינה תעשוק אותך במיסים ישירים ועקיפים , ממש תחנוק אותך ובתמורה תקבל מהמדינה - ז .
 | 25.07.11
46.
ה"הקפאה" בנייה באיו"ש גרמה לזינוק מחירי הדיור ב 30%
עובדה - מאז ספטמבר 2009 - היה הזינוק הגדול במחירי הדירות בכל הארץ. "הקפאה" על בנייה בשומרון ויהודה - גרמה להאצת עליית המחירים. הממשלה חייבת לחדש ולעודד תנופת בניה במערב השומרון על ציר כביש 5 עד אריאל ובהמשך לכוון גוש ישובי שילה -עלי. רק 30 דקות מצפון ת"א.
ארנון  | 25.07.11
41.
שלי יחימוביץ' צריכה להוביל אלטרנטיבה לשלטון המושחת
הקפיטליזם החזירי של נתניהו הוא שיטה מושחתת. ביבי נותן את המדינה לטייקונים. להם הוא דואג, גם מתוך אידיאולוגיה קפיטליסטית וגם כי אלה האנשים הקרובים אליו. איתם הוא יושב ומדבר ולהם הוא דואג, לא לאזרחים. צריך לעבור למודל מתקדם של מדינת הרווחה לכל האזרחים. שלי יחימוביץ' אמרה את זה מזמן. מקווה מאוד שהיא גם תוביל מפלגה גדולה בישראל שתהיה אלטרנטיבה לשחיתות השלטונית.
הקפיטיליזם של ביבי מושחת | 25.07.11
39.
הבעיה היא כן בקפיטליזם!
וזו לא השיטה היחידה הנכונה. היא נופלת בכל העולם. אולי צריך שיטה חדשה ולא לחזור לשיטות הישנות כפי שהן ואולי סוציאל-דמוקרטיה זה מספיק טוב. אבל זה לא קשור אישית לביבי, הוא רק מאפיין קיצוני של אותה שיטה, אותה יישמו כל ראשי הממשלה בישראל ב20 שנה האחרונות. תתעוררו, זה לא רק מחירי דיור ולא רק דלק או קוטג'. זאת שיטה שלמה שלא עובדת, הרווחים של העשירים ושל המדינה לא מגיעים לאזרח הקטן, לא לעניים ולא למעמד הביניים. הקפיטליזם טען ש'היד הנעלמה' כבר תסדר את הכל וזהו שקר מכוער. אל תטו את זה לביבי, השוק החופשי נכשל. הבעיה היא בשיטה!
צחי | 25.07.11
38.
הוא לא שכח כלום - הכל מתוכנן ומחושב לטובת המקורבים והתומכים
זה לא מקרי שביבי גר בוילה בקסריה. הקפיטליזם הזה של ביבי והליכוד הוא רק עילה להעביר לידיהם ולידי מקורבייהם נתחים יותר ויותר גדולים של העוגה. העל ידוע הכל מחושב והכל מתוכנן. אין כאן אידאולוגיה אלא מעטה של שקר הטעיה והסחת הדעת כדי להעביר משאבים והטבות לידי קבוצה מצומצמת שהולכת ומגבירה את כוחה בדרכים חוקיות ומתוחכמות. אלו הם הפוליטיקאים, מקורביהם, הטייקונים, השכירים הבכירים, עורכי הדין שלהם רואי החשבון שלהם שפועלים כל הזמן מתוך תאום והבנה הדדית בלתי כתובים של אינטרס משותף להגדיל את עושרם על חשבון הרוב שנושא בנטל.
רחוק מהצלחת | 25.07.11
37.
נתניהו אטום לנושא החברתי.
האיש נהנתן חסר תקנה שכל דיבוריו בנושאים החברתיים הם רק מהפה החוצה. הוא משקר כל כך בקלות שהוא עצמו מאמין שדבריו הם אמת. כל התולה תקוות בדבריו עתיד להתאכזב קשות. האיש טען לפני הבחירות שלמד מהקדנציה הקודמת והשתנה. מעשיו מוכיחים את ההיפך.
cinege | 25.07.11
36.
הבעיה לא בקפטליזם
הקפיטליזם הינה השיטה ההגיונית היחידה , תחרות היא דבר מבורך והיא יכולה לעבוד מצויין בכדי לקדם את הכלכלה , אבל מבלי מצע לפחות בסיסי של סוציאליזם , שהמדינה תספק שירותים רפואיים , בנקאיים , שירותי עירייה , ובעיקר הגבלים על עליות מחירים לא הגיוניות ביחס לשכר הבסיס באוכל , בשכר דירה , בנדל"ן , מה שכל מדינה שרוצה לעזור לאזרחיה ולא רק לדפוק אותו לא ניתן לקרוא לזה קפטיליזם , אלא בשמו האמיתי חזירות ושחיתות שלטונית המדינה מוציאה את עצמה מהמשוואה בעזרה לאזרחיה בשם "הקפטילזם" , מורידה מעצמה כל אחריות , מפריטה כל דבר אפשרי בשם ה"שוק החופשי" ופשוט סוחטת מכל הגורמים הפרטיים מיסים בכדי למקסם את רווחיה שלה , ככה לא מתנהגת מדינה , ככה מתנהגים עסקים - וצריך להיות הבדל ברור בין עסק לבין ממשלה ממשלה - אמורה לספק את הטוב ביותר לאזרחיה שהיא יכולה , בעוד היא שומרת על יציבות כלכלית בטחונית ושלטונית עסק - אמור למקסם את רווחיו ככל שהוא יכול נתניהו פשוט התבלבל בין השניים , ובגלל זה המדינה=עסק אוכל את יושביו מבלי להתחשב בו
טל | 25.07.11
35.
בול !!
צריך מוסר כדי להתמודד עם תאבות האדם וזה אומר להגביל את אלה שמקבלים את הזכות למכור/לשרת/לקנות בעיקבות הפרטה נמאס לקרוא ששרי אריסון מרוויחה מליונים בכל רבעון ושאני משלם אז לה את זה כל חודש נראה לי שהיא לא תפשוט רגל גם היא תרוויח עשירית ממה שהיא מרוויחה עכשיו
חיים | 25.07.11
30.
בשוק חופשי אמיתי היו מפריט את כל אדמות המדינה, ונותנים לכל אדם אפשרות לנהל לבד את כספי הפנסיה שלו
שוק חופשי אמיתי משמעותו שהמדינה תפריט את כל האדמות שברשותה (למעט שטחים לצבא ושאר צרכי ביטחון). אם עשרות אחוזים מסך האדמות שבידי המדינה היו מופרטות בבת אחת, (ולא במשורה במכרזים) מחיר הקרקע היה צונח, ועמו מחיר הדיור. בשוק חופשי אמיתי לא היו מתערבים אם אדם היה מחליט לחלק את דירתו הגדולה ל-5 דירות ומשכיר אותן, וגם לא היו מגבילים בניה לגובה באזורי ביקוש עיירוניים. בשוק חופשי אמיתי, היו נותנים לכל אדם את האפשרות לנהל בעצמו את כספי הפנסיה שלו, ולא מחייבים אותו לבחור בין 20 מוסדות פיננסים, ואז דמי הניהול היו צונחים. בשוק חופשי אמיתי המדינה לא היתה מתערבת ביבוא מוצרי חלב, או מלט או כל מוצר אחד, מה שהיה מביא לתחרות אמיתית ומחירים הוגנים כמו במדינות אחרות. שוק השיחות הבינלאומיות הוא הדוגמא הטובה ביותר לכלכלת שוק תחרותית המביאה לירידת מחירים - כאשר חברות התקשרות הבינלאומיות שלנו צריכות להתחרות בשרותים בינלאומים כמו סקייפ-אאוט ודומיה, שמציעים דקת שיחה לחו"ל בשני סנט לדקה, המחיר שלהן יורד לסביבות 8 אג לדקה. תחשבי לבד, מה היתה רמת המחירים של שאר המוצרים, אם היתה כזו תחרות בכל דבר. מה שיש אצלנו הוא לא שוק חופשי, אלא כלכלת מקורבים אשר מאפשרת למעט מקורבים לסחוט את כספי הרוב. וזו, ולא כלכלת השוק, היא הבעיה שיש אצלנו.
את טועה בגדול | 25.07.11
28.
ביב נתניהו רד לעם- לחלקים גדולים מהעם אין אוכל, אין אפשרות להביא ילדים.
בעוד 20 שנה תיזכר כמי שהביא לכך שתהיה ירידה בילודה מיים מחירים בשמיים- תבטל את החברות הפרטיות חשמל ארנונה- ששוב מיקרים לנו אותה הכרה בגני ילדים לצוריכ מס וכן בספרי לימוד ביטול מס שימוש ברכב לצורכים פרטים ביטול מחיר הטסט והאגרות המשונות בדיקה מס הכנסה ומ.ע.מ- הורדת מיסים לאזרח
ירון | 25.07.11
26.
אין בארץ קפיטליזם
התאגידים שולטים פה - לוביסטים, שוחד (בדרכים חוקיות), הבטחת תפקידים, איומים, כוחניות כלכלית, אלה מנת חלקנו. פוליטיקאי, ישר ככל שיהיה, תמים ככל שיהיה, לא יכול לעמוד בפני הכוחות הללו. נתניהו לא שונה, וכך גם כל הממשלות שהיו פה לפניו. הדרך היחידה להלחם בתופעה היא שקיפות, ורשות שופטת עם מלתעות פלדה. חוץ מזה כלום לא יעזור לנו. צפו בסרט Inside job (ניתוח הגורמים למשבר של 2008), ותבינו איך כל הפוליטיקאים הם מריונטות.
מפיץ עלים | 25.07.11
25.
קצת כנות עצמית לא תזיק
רבותיי, קצות כנות לא תזיק: כשהבורסה ירדה ואנשים מכרו את קופות הגמל שלהם בהפסדים של 30% כולם האשימו את נתניהו (כאילו שהוא אשם), אבל כשכל העולם קרס ורק ישראל נותרה אי של יציבות אף אחד לא טרח להגיד לו תודה. אני גם חושב שנתניהו אחראי למשבר בשוק הדיור, בדיוק כמו כל 3 ראשי הממשלה שלפניו. אבל לבוא ולהגיד שהוא "שכח את האזרח הקטן" זו סתם סיסמה מצוצה מהאצבע. זה רק אני שזוכר את המיתון של 2002-2003, כשהחוב הלאומי היה בשמים והאבטלה גאתה? צריך לבקר את נתניהו, אבל מי שמבקר אותו צריך להיות כנה עם עצמו וגם לדעת לתת קרדיט. ולא - אתם לא רוצים לחזור למדינת הרווחה הבזבזנית של שנות ה - 60.
איתמר | 25.07.11
23.
הקפיטליזם - תמצית הרוע
ממש נחמד להעלים עין מכל טריליון הרעות החולות של הקפיטליזם ולהאיר יתרונות בודדים. הקפיטליזם הוא תמצית הרוע, הוא משחית כל חלקה טובה בחיינו כקהילה. capitalism - love story עוד סרט (אומנותי משהו) שיכול לתת מושג קלוש ונותן קצת דוגמאות, מתחיל לאט אבל דווקא בהמשך הוא נהיה משמעותי יותר. מעניין דווקא לשמוע מה לאנשי הדת לומר על הקפיטליזם, אני חושב שהם מסכמים את זה יפה שם בסרט.
אורי | 25.07.11
20.
השוק חופשי, אני ואתם לא!
השוק "החופשי" בישראל נשלט על ידי חזירים קפיטליסטים שלא רואים את אף אחד ממטר. ובנוסף הם גם מלווים מקרנות הפנסיה שלנו ובסוף לא רוצים להחזיר את הכסף ומבקשים הסדרי חובות או מכריזים על פשיטות רגל. בעודם יושבים במגדלי אקירוב או בקסריה וצוחקים עלינו. הרבה יהודים עשירים ברחבי העולם שכן היו רוצים להשקיע פה מסיבות אידיאולוגיות בנוסף לסיבות כלכליות, לא מתקרבים לפה בגלל הריכזוזיות והשחיתות שיש פה בכלכלה ובפוליטיקה. ומתוך אידיאולגיה, הם נותנים מלגות לסטודנטים ולנזקקים אחרים. איך אמר שלום חנוך "הציבור מטומטם והציבור ישלם", אז אולי הגיע הזמן לשנות את זה.
סטודנט | 25.07.11
19.
אין שוק חופשי ואין יד נעלמה
כל הסיפור הזה על שוק חופשי הוא קשקוש אחד גדול, גם לא בקפיטליזם. את האבסורד של שוק חופשי ראינו רק עכשיו במשבר הפיננסי העולמי שבסופו של דבר ממשלות הזרימו מאות מיליארדים ל"שווקים החופשיים" כדי למנוע את המשך המשבר. דיור- הוא לא שוק חופשי כי היצע הקרקעות, מחירי הקרקעות המס- נקבע על ידי הממשלה. אפילו בארה"ב "הקפיטליסטית" יש עזרה לסטודנטים ומעוטי יכולת בהשכרה וברכישת דירות. בריאות- לא שוק חופשי כי כל אחד חייב לשלם ביטוח לאומי ובריאות, במחיר שנקבע על ידי הממשלה. והוא יכול לבחור רק מתוך ארבע קופות החולים שהממשלה אישרה. אפילו בארה"ב "הקפיטליסטית" אובמה העביר בשנה האחרונה חוק בריאות ממלכתי. קוטג' ומוצרים בסיסיים- לא שוק חופשי כי אסור לייבא אותם, ומי ששולט בשוק אלו מונופולים, כמו במוצרי חלב שנשלטים על ידי שלושה חברות. דלק ותחבורה- לא שוק חופשי כי המחיר והמס נקבעים על ידי הממשלה (כמובן שבהתאם למחירים בעולם(. התקשורת לא חופשית- כי הממשלה היא זו שמחליטה מי יוכל להקים חברת תקשורת, בין אם זה ערוצי טלוויזיה ובין אם זה טלפונים נייחים וניידים. חינוך- לא שוק חופשי ולא צריך להרחיב. השקעות- באופן כללי לא שוק חופשי כי המדינה בוחרת את המשקיעים, משתתפת איתם בהשקעה, ונותנת להם מתנות ותמריצים. בסופו של דבר, כל דבר שיש במדינה, בין אם היא סוציאליסטית או קפיטליסטית, הוא לא שוק חופשי, ונקבע על ידי הממשלה. אם השוק חופשי ו"היד הנעלמה" עושה את השוק ליעיל ואפקטיבי' למה צריך להגביל עסקים בחוקי ההגבלים העסקיים? אם השוק חופשי ויעיל, למה הפערים החברתיים בישראל גדולים יותר מכל מדינה מערבית אחרת? בקורסי כלכלה לומדים על עקומת היצע וביקוש של שוק חופשי, אבל יש גם עקומת היצע וביקוש של מונופולים. במונופולים, מי שקובע את הכמות והמחיר- זה המונופול!!! וככל שהכמות תהיה קטנה יותר והמחיר גבוה יותר המונופול ירוויח יותר!!! המדינה חייבת תמיד להתערב בשוק, אם היא מתערבת במתן זיכיונות אישורים, קביעת כמויות ומס, היא חייבת להתערב גם במחיר הסופי לצרכן!!! כל מי שמוחה על קפיטליזם, מזכירים לו את רוסיה הקומוניסטית. אפשר לשלב בין קפיטליזם לסוציאליזם. אפשר לתמוך באזרחים מבחינה סוציאלית עד סביבות גילאי השלושים ולתת להם הזדמנות שווה להתפתח, כמו חינוך חינם ואיכותי, החל מהגן, מבית ספר יסודי ותיכון ועד האוניברסיטה. ההתפתחות של כלל הצעירים בעם היא הבסיס להתפתחות המדינה כולה. בהמשך בשוק העבודה, הם יצטרכו, אם ירצו או לא ירצו להשקיע ולהגיע בכוחות עצמם, כל אחד בהתאם ליכולותיו ולשאיפותיו. אחרי הפרישה, המדינה שוב צריכה, לתמוך באותם מעוטי יכולת, שלא הצליחו להתבסס בחיים, כי לא כל אחד יכול להגיע להישגים, וכך לתת לאזרחים את הכבוד המגיע להם, ולמנוע מצב שבו ילדיהם של אותם מעוטי יכולת לא יוכלו לצאת ממעגל העוני. בינתיים, כשמדברים על צמיחה, מי צומח? העשירים! אז נכון, כשהעשירים צומחים חלק מזה גם מגיע לעם. אבל כשמצביעים על צמיחה של 5%, 4.9% מהצמיחה היא בקרב העשירים ו-0.1% היא בקרב העניים! נכון שיש יותר משכורות גבוהות לאנשי הייטק, אבל כמה אחוזים הם מהעם? בישראל 20-30% מהעם מרגיש את הצמיחה וכל השאר נשארים מאחור עם משכורת מינימום ופחות מזה, והפערים הכלכליים והחברתיים רק מתרחבים, וככל שהם מתרחבים ככה יהיה למעוטי יכולת יותר קשה לשנות את מצבם. אין עוד מדינה אחת בעולם המערבי, ששני בני זוג עובדים משרה מלאה והם נמצאים מתחת לקו העוני. הצמיחה צריכה להיות בכל חלקי העם. הצמיחה הכי חשובה צריכה להיות בחינוך. חינוך שווה ואיכותי בכל הארץ, שגם תלמידים בעלי פוטנציאל מקרית גת יוכלו להיות הייטקיסטים, מהנדסים, רואי חשבון ומשפטנים. שסטודנטים, אחרי שהם שרתו בצבא ותרמו למדינה, יוכלו להשקיע את זמנם בלימודים אקדמאיים ולמצות את הפוטנציאל שלהם. הם העתיד של המדינה, משם תגיע הצמיחה האמיתית. אפשר להסתכל על מדינות כמו ארה"ב ויפן, מי תרם יותר הרבה לכלכלה שם בזמן כל כך קצר? ביל גייטס, סטיב ג'ונס, לארי פייג', מרק צוקרברג וכמוהם או אילי ההון בשווקים הפיננסיים? מי תורם לצמיחה אמיתית של המשק בישראל הן במקומות תעסוקה והן בהון שמגיע מחו"ל, יזמים ואנשי הייטק או אילי הון כמו גינדי עם פרויקטים של בניה יוקרתית וחברות תקשורת? הגיע הזמן לשינוי התפיסה. הגיע הזמן לשינוי חברתי.
יהודה | 25.07.11
18.
הבעיות במדינה הם
-מערכת ציבורית גדולה מידי שבזבזת כסף, כל מי שעובד במערכת הציבורית יותר על מה אני מדבר לא צריך לפרט, אלפי פקידים ובעלי תפקידים מיותרים שעליהם משלמים כולנו. התקשורות הדמוגגית מצד אחד צועקת שמדינה צריכה להשקיעה כסף בכל דבר, לסבסד לתקצב ובאותו קול צועקים שהמיסים גובהים מידי, זה כמו למשוך את החבל משתי צידיו. - במדינה שלנו יש כלכלה רכוזית ואין מספיק תחרות. שתי הבעיות העיקריות האלה הם תוצאה של המדניות הסוציאליסטית שהייתה פה מאז קום המדינה, במקום לרכז את הביקורת על הטענות האלה, אנשים שאף פעם לא היו חסידים גדולים של הימין מנצלים את ההזמנות כדי לבקר בדמגוגיה.
קוף טרור | 25.07.11
14.
רק חצי מהאמת המרה!!!!
מדינת הרווחה היא שפשטה את הרגל! השילוב בין רווחה לקפיטליזים לא עובד. כדי לעודד תחרות לא מפסיק רק להוריד את הפיקוח על המחיר אלא גם לפתוח את השוק ליבוא. השוק בישראל רווי בגורמים המונעים תחרות חופשית אמיתית. אותם גורמים נהנים בעצם מחוקי הרווחה. דוגמה טובה היא תנובה , היא שולטת בחלב היא מונופול. טוב היה לה שיורידו פיקוח ממחירי החלב ולכן באמת ירד הפיקוח, לא טוב היה לה שיפתחו את השוק ליבוא חלב... לכן לא נפתח השוק לייבוא.
משה | 25.07.11
12.
חסר איזון!!
כלכלת השוק החופשי אכן גורמת לצמיחה אך (וזה אך מאוד גדול) היא לא יכולה לבוא לבד!! לדוגמא :מחירי השכירות- השוק החופשי מעודדת קנית דירות להשקעה-כך יש יותר דירות להשכרה אך זה חייב לבוא בבד בבד עם רגולציות לצמצם מקי קיצון כדוגמת שכר דירה מופרך שאינו תואם את מצב הדירה!!! בהרבה ערים מרכזיות בעולם קיימים רגולציות לשכר הדירה !! שכר דירה נגיש ומבוקר! ותקנות ברורות לעליה בשכר הדירה באחוז מבוקר בהוכחה של בעל הדירה שהוא השקיע עוד כסף בשיפוץ הדירה!! בארץ יש כלכלה חופשית ללא שום רגולציה מה שיוצר חוסר איזון ופגיעה בשכבת הביניים!!ובאזרח הפרטי!!
אושרת | 25.07.11
11.
לקפיטליזם, כמו לכל דבר טוב, צריך להיות איזון, צריך לשאוף לשוק חופשי "יחסית"
הטייקונים ששולטים במדינה, זה תהליך טבעי (ושגוי) שרק ייתגבר תארו לכם משחק מונופול רחב היקף... הרי זה ברור שמרגע שאחד השחקנים התחיל לשים מלונות על הרחובות הטובים המשחק גמור, למה? כי מעתה והלאה הוא קובע את כללי המשחק ומתחיל כדור שלג - וזה בדיוק מה שקרה עם הטייקונים. מה היה קורה לפני כמה מאות שנים בסיטואציה דומה? האזרחים היו מתאגדים ומשיבים לעצמם את האדמות/העסקים וכו'. אז נכון שזו לא דמוקרטיה טהורה ולא קפיטליזם טהור, אבל לאזרחים אין כל אינטרס לשמור על חוק שמוביל אותך לפשיטת רגל או על סף פשיטת רגל. אם תמשך השליטה ע"י הטייקונים, בסוף מישהו יקים מלונות בכיכר תחריר
בן | 25.07.11
10.
גם וגם...
אם נראה מה קרה וקורה בארה"ב, מעוז ומקדש הקפיטליזם אז הוא בהחלט קרוב לפשיטת רגל - בפשוטו. בהשוואה הסוציאל דמוקרטיות במערב אירופה נושאות היום את העולם על כתפיהן (גרמניה, צרפת, ושאר ארצות מערב אירופה). נתניהו - זה אותו סיפור וגם אחר. נתניה רואה כיעוד ראשי ובעצם יחיד שלו להעביר את נכסיהם ורכושם של 999 אלפיונים לאלפיון העליון ועד עתה הוא עשה את זה בהצלחה פנומנלית. הסטיות היחידות - כביכול - בהתנהגותו והחלטותיו נובעות מהצורך שלו להשאר בשלטון כדי שהוא יוכל להשלים את יעודו.
dx | 25.07.11
9.
רק לחרדים יש נציגים אמיתיים בכנסת ! אותנו אף אחד לא מייצג!
הליכוד - לא מייצג אותנו הציבור! קדימה - לא מייצגת אותנו! העבודה - לא מייצגת אותנו! המפלגות הערביות - לא מייצגות את המגזר הערבי! ישראל ביתנו - לא מייצגים את הציבור שלהם! במה עוסקים בכל המפלגות האלה? בפלסטינים, המשט, עזה, ובעיקר לדאוג לטייקונים שיום אחד יעזרו..לח"כים האלה..! רק הח"כים של ש"ס ואגודת ישראל מייצגים באמת את הבוחרים שלהם - דואגים להם לדיור, לחינוך, למשכורות, ישיבות ומה שתרצו (זה על חשבוננו ועל כך נתחשבן עוד בעתיד!) זאת המהפכה שלנו! ואנו מחפשים היום נציגים שלנו! וממש לא חשוב מאיזה מפלגה! לכן הכסא של ביבי וחבריו רועדים!!!
אביב אלפסי | 25.07.11
7.
ביבי התחיל מדיניות כשהיה שר אוצר והיום התוכנית שלו נושאת פירות
הכל התחיל בהיותו ראש ממשלה בקדנציה קודמת תוכנית עקבית להעברת זכויות האזרח להפרטה - התחיל בביטוח לאומי - הורדת קצבאות , הקטנת דמי אבטלה ותקופת זכאות המשיך להוספת מס בריאות לאזרח - אך בפועל הסיר אחריות מממשלה והפריט את החובות המוסריות לדיד קופות החולים , הביטוחים המשלימים והביטוחים הפרטיים עבר להעלאת מס על דלק \ סולר \ חשמל \ ארנונה \ הפרטת שירותי מיים המשיך בתור שר אוצר בממשלת אולמרט - והגיע הלום להיות ראש ממשלה שוב כל מוצר מחייה שתנקבו עלה ב -20- 200 % ועליו מגולם 16% מס ערך מסף קופת המדינה התעשרה עד כדי כך שהנגיד יכול לרכוש מאות מליוני דולרים בשבוע המדינה נכנסה ל- OECD בתקופה שכל העולם צנח למיתון ..... מאיפה כל זה בא ? - מהאזרח שצריך היום לשלם מכיסו יותר ויותר על בריאות , דיור , מזון , חינוך וכמובן לגדל ולתמוך בילדים שלו עד גיל 40 נו... זה נורמלי ?
עדי | 25.07.11
5.
קפיטליזם בעיני זו מילה גסה
קחו למשל את דנמרק, מדינה שחלומו של כל אדם לחיות בתרבות שכזו. המחשבה הכלכלית היא טובת האזרח והיא מעוגנת. ואין ספק שהפערים שם נמוכים מאוד, מישהו שם משקיע מחשבה על האזרחים. ואנחנו חזירים קפיטליסטים שמקדשים את הזול לטובת החלשים. הלוואי ששלי יחימוביץ תהיה ראש ממשלה ואז נקבל סדר עדיפויות חדש. רשימת העוולות שנתניהו וקפיטליו עשו לחברה איום. אם רוצים איכות חיים - חייבים סדר עדיפויות שונה. הכותבת כאן טועה בגישה. אין קפיטליזם מתחשב - הוא רק רומס חלשים.
קובי | 25.07.11
3.
כוחות השוק יווסתו את עצמם בצורה האופטימלית? האם הפשע ברחובות מווסת את עצמו?
האם אנשים מווסתים את עצמם לא למעול, לא לגנוב, לא להיות מושחתים? האם קיימת מערכת כלשהי ביקום שהיא מושלמת ולא יוצאת מאיזון ללא שמירה ובקרה מתמדת על איזון זה? התשובה היא לא. עובדה מדעית היא שכל מערכת נוטה לכאוס הווה אומר לבלגן ואנרכיה. התפיסה העומדת בבסיס הקפיטליזם ש ג ו י ה, כל כך שגויה! וקודמה מאז ומתמיד רק ע"י בעלי האינטרסים. חובה שתהיה מערכת בקרות איזונים ובלמים, חוקים ואיסורים על כל כח מושחת שמנסה למשוך את הקפיטליזם לכוון שלו. ימי הקפיטליזם החזירי נגמרו. אם בעלי ההון והשלטון ימשיכו להתבצר במגדל השן שלהם אז העם יקום עליהם. אף אחד לא חי בעולם הזה מבודד מהחברה שסביבו. בסופו של דבר כל הכסף שבעולם לא יעזור להם. ההצלחה שלהם היא אך ורק בזכות החברה ככלל. אם הם לא יתחילו לכוון את המצפון החברתי והמוסרי שלהם אז סופם קרוב, גם אם במונחי עוד כמה שנים.
המתריעה | 25.07.11
1.
כל הכבוד לעורכת כלכליסט
תמצית המאמר היא בדיוק הנקודה המרכזית בכל מה שקורה עכשיו בישראל. ביבי הרס את מדינת הרווחה בכל תפקיד שבו היה. הוא ממש לא יודע מה זה מצוקה או חסר ולכן לא דואג לאותן שכבות באוכלוסייה. ארה"ב היא הדוגמא שלו וראו מה קורה שם! (מזל שאובמה עוד הצליח להעביר את רפורמת הבריאות). לצערי, אין שום סיכוי שהממשלה הזו תשנה כיוון ולכן יש להחליפה
אלון | 25.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת