אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אם מחירי הדיור ייחתכו בחצי - אני אראה בזה כישלון"

300 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

337.
כולם רוצים את מלוא ההטבות שלדעתם מגיעות להם...אבל אי אפשר לתת הכל לכולם!
ברור גם שחלק נכבד מהצלחתו של אדם, היא התנהלותו הכלכלית/חברתית/פיננסית... נכון גם שאדם שחושב בסדר, עלול ליפול ל"מלכודות", כך שמזלו לא ישחק לו... ואפשר גם שאדם יעשה טעויות בחייו... השאלה, מהי אחריותה של המדינה בהצלחתו או בכשלונו... אדם שהסתבך בהימורים, האם המדינה צריכה לעזור לו...גם אם הפסיד את ביתו??? (=ויש רבים שמכרו דירות כדי לקנות מניות נפט, למשל). להבנתי, חשוב מאד שהמדינה תפעל לפי עקרונות כלכלים (=שלוקחים בחשבון צרכים חברתיים)...אחרת יהיה תוהו ובבוהו. ונכון, לא כולם צריכים לגור בדירה משלהם (=מה שם כלכלית יותר כדאי...עם עלויות המשכנתא וכו').... קופסת סיגריות אחת (=20 ש"ח ליום)...זה 7300 ש"ח (נטו), בשנה!...
תגידו, דגים משתינים?... | 29.07.11
334.
אם אלו "הפקידות הבכירה" - אין פלא שכך נראית המדינה
נמרוד ספיר - יועץ בכיר לשר האוצר . האיש חסר נסיון לחלוטין,עבד במנהלת "תנופה" (כנראה שנתיים)שכל תפקידה הוא לשלם פיצויים למפוני גוש קטיף עפ"י חוק,איזה ידע מעשי יש לו? "אנו מנסים להביא מספרים מבחוץ, וגם מתפקידי להתייעץ עם ראשי רשויות ובאקדמיה - מה יהיו ההשלכות של כל החלטה בעוד שנה, ובעוד 3 שנים" האיש מביא הצעות מהאקדמיה,ששם מנותקים לחלוטין מהמציאות.מה הפלא שהדברים תקועים? ראובן קוגן - הוא המודל המייצג את פקידוני האוצר שעלו לגדולה וכל שהם רואים לנגד עיניהם איך לחלוב את האזרח מבלי לתת לו תמורה הולמת.""אני לא חושב שמישהו יודע מה זה דיור בר־השגה. זה מעלה הרבה דילמות, כי באים ואומרים: 'ניקח כסף ציבורי ולא ניתן אותו לעניים ומסכנים, אלא לצעירים ממעמד סוציו־אקונומי בינוני'. בעולם, למשל, דיור בר־השגה מוגדר כדיור זול ב־20% ממחיר השוק" לידיעתך המתנחלים קיבלו דיור בר השגה,שהתשתיות והמבנים נתנו ע"י א.שרון וביבי ,והמבנים נמכרו במחירים נמוכים,או בשכירות נמוכה. הבעיה היא שהם באו וגרים ליד האקדמיה בה למדו ועדיין חושבים כאקדמיה ולא כאנשים פרקטיים.לכן,אצלם הזמן הוא מושג אמורפי ולא מוגדר במועד ויעד ברור. תפסיקו לחשוב כל כך הרבה,ותפנו לאנשי ביצוע שמסוגלים להזיז דברים תוך שנה . תראו את הסינים שחפרו את מנהרת הכרמל,או בונים רבי קומות בפקינג תוך שנה.
משקיף צפוני | 28.07.11
331.
". מדובר במערכת מקולקלת ושבורה .....
" מדובר במערכת מקולקלת ושבורה שמי שמנהל אותה ומרשה לה להגיע למצב מעוות כזה הוא חדל אישים במקרה הטוב ואולי גם פושע". .. תכלס, כולנו יודעים את זה מזמן, כולנו אומרים את זה, אבל- לא רצינו לחשוב על זה באמת לעומק: יש דברים שנעשו מצד קובעי מדיניות, כל מיני פקידונים למיניהם, במהלך העשור האחרון שנופלים תחת הגדרה של מדיניות פושעת. מעילה באמון הזנחה בתפקיד, ועוד כאלה .דברים שעליהם עומדים למשפט . אז למה האחראים האלה, קובעי ומבצעי המדיניות של אז, לא עומדים למשפט? למה להם אין אחריות אישית? להזכירכם. הם מקבלים פנסיה ממשלתית! אם הם זכאים לפנסיה ממשלתית לכל החיים אחרי התפקיד שאותו מילאו, גם גם אם סיימו אותו בגיל 44 , אז הם בוודאי נושאים באחריות אישית. זו דעתי.
יהודית  | 27.07.11
329.
מחירי דירות עולים כאשר בונים אוניברסיטה ביה"ח אוכלוסייה איכותית שבאה
לאזור, אולם במקרה שלנו עליית המחירים הינה כישלון של המדינה בכך שלא בנתה מספיק במרוצת השנים, אכן בפועל מחירי הדירות צריכים להיות נמוכים בחצי , לה הגיוני שאנשים עכשיו יבכו על כך שערך הבית שלהם ירד הרי בפועל הוא לא היה צריך לעלות כלל. ערך דירה שעולה בגלל כישלון ממשלתי אמור להיות כקליפת השום, ערך על הנייר ותו לא.
בנץ | 27.07.11
328.
חבר של ראובן קוגן. אולי כדאי שתקראו את זה
אני מכיר את ראובן מאז היה בן 18 (17 שנה). לקרוא לאיש הזה ילד שמנת מפונק זה פשוט טימטום וחוסר הבנה. ראובן עלה לארץ עם הוריו ועבד קשה מאוד בשביל להגיע לאן שהגיע. הוא עשה שירות צבאי ביחידה מובחרת ובטח לא נמנה על אותם אלו שנולדו עם כפית זהב בפה - שכחו מכל התיאוריות שלכם. אמנם - אינני מסכים עם כל תפיסת העולם שלו אבל האיש חכם והרבה מדבריו הם דברי טעם. הבעיה איננה עם "נערי האוצר" , הבעיה היא עם הפוליטיקאים שלנו שלא קובעים סדרי עדיפויות נכונים. ביו"ש לדוגמא אין מצוקת דיור. גם מחירי הנדל"ן שם נמוכים יחסית. יודעים למה? נכון מאוד. אני מקווה שכל הימנים לא יזנקו עליי עכשיו כי אני יכול לתת עוד הרבה דוגמאות אחרות שאינן בעלות קונטקסט פוליטי. כאמור - את הזעם צריך להפנות למקומות הנכונים - שרי הממשלה וחברי הכנסת שלנו. הם הבעייה האמיתית.
שי (שם בדוי) | 27.07.11
326.
ילדים "יועצים"
החברה הצעירים האלה ,"יועצי השרים" ללא ניסיון חיים רק עם ידע תאורטי בלבד לא יכולים באמת לתת יעוץ נכון וטוב בשום נושא . עובדה היא שה"יעוץ" שלהם דירדר את המצב הכלכלי של הצעירים אשרלא מצליחים להתקיים מהמשכורות שלהם , אין להם יכולת להגיע לדיור גם לא לשלם השכירות הגבוהה. ובסוף נופלים למעמסה על ההורים.
חנה מזילו | 27.07.11
322.
לפתטי מתגובה מס' 2
אתה חצוף אתה יודע?!שבא לך כולם עם אחד ושלא בא לך יש לך מה לומר על כל אחד.... אתה נשמע כל כך ממורמר מהמדינה שאין לך שום דבר חיובי לומר עליה ובטח לא זיקה יהודית(אחרי שהתבטאת בצורה ברוטאלית וכל כך שקרית על המגזר שבזכותו אתה דורך על אדמת ארץ ישראל ולא מודע למצוקת הדיור במגזר הזה-החרדי).. אז..קח את רגלייך והגר למדינה אחרת שבטח תשמח לקלוט אדם יפה נפש כמוך.... על דבר אחד אנו מסכימים שיש לנו מדיניות הזויה,רשעית ולא דמוקרטית בכלל! יום יבוא וכולם יתנו את הדין!! בהצלחה!! יהודייה גאה!
ש.ב.פ | 26.07.11
316.
ממשלה יקרה - כמה הצעות פרקטיות
לא, אני לא חושב שאתם צריכים לתת לי דירה גם לא חושב שכדי שאגור איפה שאני רוצה אתם (העם) צריכים לשאת בהוצאה אם 3 שנים אתם מנהלים רפורמה, אני מצטער לא שמתי לב אליה ואם מסתכלים טוב, מ 2008 נהיה פה רק יקר יותר... למי הרפורמה טובה יותר בדיוק? עובדי ממשלה יקרים, במקום לשבת ולהקשיב לצרכי היזמים כמו מר. סעדון הצעיר, אולי תשבו עם ראשי הסטודנטים? או תנהלו פורומים חודשיים לקהילה? לא חסר עם מי לשבת אני בניגוד אליכם, כן חושב שאתם יכולים להוביל שינוי בטווח הקצר מאוד: 1. לנהל אכיפה אמיצה וחסרת פשרות נגד כל הבונים הלא חוקיים, אלה שלא משלמים ארנונה וכו'. אך במקביל, תדאגו שכל השירותים הציבוריים ינתנו כמו של אזרח ממוצע מת"א. 2. להתחיל להגביל איזורי הייטק שהתחילו לנבוט בכל איזור תעשייה כושל של ערי המרכז ולהתחיל לפזר אותם לפריפריה. וכן, גם משרדי ממשלה ראשיים יכולים להיות בפריפריה 3. מה עם מס על השכרת דירה? זה גם יוכל להכניס כסף למדינה וגם ישמש ככלי להגבלה ושליטה על התעריף. למה לא למנות פקחים שיתמחרו את ערך הדירה. ממתי בעל הבית הוא ממוחה לנדל"ן? השיטה היחידה שבעלי דירות עובדים בה היא שיטת מצליח... 4. מה עם פיקוח על קניית דירות של תושבי חוץ? אולי זה נראה טוב באקסל שלכם אבל בתכלס אלו דירות שמוציאות כסף מישראל לחו"ל. חבר'ה ממשלתיים, תתעוררו. תתחילו לפעול בצורה אמיצה ואתם תראו שהעם, אותו אחוז גדול של אנשים ישרים שומרי חוק עושי מילואים וצבא משלמי ארנונה ועובדים קשה, יהיו מאחוריכם ויעריכו אותכם בקלפי לא להיכנע לקבוצות הקטנות שעושות את הכי הרבה רעש ולא לזרוק אותנו לשכונות עוני בפריפריה בטענה ש"הצענו לכם דיור בר השגה" הכותב הוא הנדסאי אלקטרוניקה. אני בטוח שאתם יכולים לחשוב על דברים אפילו יותר יצירתיים ממני....
סוף לחלם | 26.07.11
313.
עוד לא יבש להם החלב מהשפתיים וכבר הם יודעים
מה שאני מבין מהכתבה הזו , במשרדי הממשלה מנוהלים ע"י ילדים שזה הרגע סיימו תואר כזה או אחר וחושבים שהם יודעים הכול על העולם . לא מצליח להבין איך אנשים לוקחים משכנתאות של מיליון ש"ח + למשך תקופה של 25 שנה וצפונה וישנים טוב בלילה ? זה הולך לקרוס בקרוב , אנשים לא יוכלו להחזיר את ההתחייבויות שלהם מספיק משברון תעסוקה קטן מה שהיה בארה"ב בדרך לכאן .
עוז  | 26.07.11
310.
לקובי - מס 24 אתה קשקשן. אנו במצבכם,אותה הכנסה+ילד אחד רק שאנחנו
צימצמנו הוצאות גרנו+גרים בדרום העיר (אזור פלורנטין). חסכנו עד לפני 3 חודשים כ-3000 ש"ח כל חודש בעשר שנים האחרונות ואז קנינו דירה קטנה באזור. אחרי משכנתא - אנחנו עדין חוסכים כ-2000 ש"ח לחודש !!!!!! אז מי שרוצה יכול - אבל יותר קל להגיד מגיע לי, א
A. | 26.07.11
307.
המגמה צריכה להיות ביזור ולא ריכוז. תנאים רק בפריפריה ולא באיזור המרכז.
הקלות ותנאים נוחים רק בפריפריה. במקום מתנות לבנות רשת רכבות ותחתיות שיוליכו את התושבים למרכז. להקים אזורי הייטק , מפעלים ומסחר מחוץ למרכז. לתת איכות חיים מחוץ למרכז הארץ. המרכז רווי יש לשלוח אנשים דרומה וצפונה ולדאוג שיהיה קל להגיע למרכז ולשוב הביתה בלי פקקים.
 | 26.07.11
300.
משפטנים, פילוסופים, בחייכם - מה הקשר במשרד השיכון
אלו האנשים שמנהלים את המדינה - משפטנים, כלכלנים ואחרים שדואגים רק לעצמם ולמקורבים בעלי ההון. צריך להחזיר את המדינה לתקופה שבה היועצים הבכירים היו מהנדסים, אנשי מקצוע אמיתיים ובעיקר - אנשים שאכפת להם מהמדינה ולא כאלו שרק יודעים לדבר יפה ולדאוג לעצמם. משפטנים וכלכלנים הרסו את המדינה. היום כל צעד שתרצו לקדם בכל תחום ייחסם בחומה הבצורה של נערי האוצר והמשפטנים. איך יכול להיות שבמשרדי השיכון, האוצר וראש הממשלה יש כאלה צעירים? הרי ברור שזו איזו קומבינה פנים משרדית.
יעקובו | 26.07.11
299.
פריפריה או לא פריפריה
פריפריה או לא. מבחינתי תקראו לזה איך שאתם רוצים. אנחנו בשטח מדינה מאד קטנה, בלתי אפשרי לישב את אזור המרכז בלבד ולתת הטבות למקום שכולם רוצים לגור, חייבים לחשוב על פיתוח מקומות מרוחקים קחו לדו' את אילת סוף העולם שמאלה לעובדי הוראה באילת יש השתתפות בשכר דירה, הקניות והמוצרים פטורים ממע"מ. מילגת לימודים מלאה ללומדים באוניברסיטת בן גוריון באילת. נכון שאילת רחוקה מההורים ולפני כל אירוע/ מפגש משפחתי צריך לחשוב מאה פעם אם לנסוע או לוותר. אבל אסור לנו להתפנק כי אנחנו אזרחים פשוטים וכן לא נעים לאמר "סנדלרים". שיקחו דוגמה ויפתחו ערים נוספות כמו שפיתחו את אילת.
רותי | 26.07.11
298.
נדל"ן הוא לא מוצר
ראובן קוגן מהאוצר מתמצת את כל הבעיה במשפט "נדל"ן הוא מוצר בעייתי". נדל"ן / קרקעון הם משאבים שהמדינה צריכה להשתמש בהם כדי לדאוג לרווחת אזרחיה, לא מוצרים שהמדינה צריכה לעשות מהן הון. עצם השוואתם לשוק ההון והדיבור אליהם במונחים של שוק וסחירות הם הרעה החולה כולה. הממשלה בכלל ומשרד/נערי האוצר בפרט שכחו שתפקידה של המדינה הוא לדאוג לרווחה, לרמת חיים סבירה והוגנת עבור אזרחיה ולא למקסם את הרווחים מהמשאבים שנמצאים בידיה.
אביב | 26.07.11
297.
דיור
לפי המלצתכם עדיף להשכיר דירה. אבל מה קורה שכל שנה זוג צריך להחליף מקום מגורים כי או שמעלים את שכר הדירה בסכום לא הגיוני, או שהאדם מוכר את הבית. הבת שלי נשואה ללא ילדים עדיין עובדת בת"א בעלה עצמאי גרו בגבעתיים העלו להם את שכר הדירה בסכום לא רציונלי ועברו להתגורר כרגע אצל ההורים שלו. וגם משם הנסיעה למקום העבודה שלה כשעתיים נסיעה הלוך ושעתיים חזור. אם היתה אפשרות לשכור דירה בסכום שיוכלו לעמוד בו הם יגורו בכל מקום שאפשרי שקרוב למרכז ולא לנדוד כל שנה למקום אחר. אין להם כרגע אפשרות לרכוש דירה. האם הם זכאים להשתתפות בשכר דירה?
ציפי לוי | 26.07.11
296.
לכל מטבע יש שני צדדים.....יש עשירים ויש כאלה שלא......
השאלה העיקרית היא, מהו ההכנסה החודשית של זוג צעיר או משפחה שרוכשת דירה. החברה המלומדים שמוצגים בכתבה שיודעים לצוטט משיעור מבוא לכלכלה לא לוקחים בחשבון את העובדה שהרוב הגדול משתכר במשכורת נטו שנעה סביב 6,000 ש"ח בחודש. אותם חברה שבכתבה מרוויחים פי 4 מהשכר האמיתי במשק ולכן הדעה שלהם מבוססת על מציאות שונה. לרוב הזוגות הצעירים אין הורים שיכולים לעזור, להבדיל מאותם חברה שמופיעים בכתבה. בהרבה מדינות בעולם ההתנהגות הכלכלית הנכונה היא להשכיר בתים ולא לקנות, אולם תפיסה זו נובעת מהעובדה שמקום העבודה אינו קבוע ומשתנה בפרקי זמן קצרים ולכן לא ניתן להתחייב. הפיתרון: על מנת להוזיל עלויות, על המדינה להציע שטחים בקריטריונים מסויימים ולא לאםפשר למשקיעים לקנות. כמו כן לגבי הקרקעות, יש לחייב ולפקח לעניין עלות המכירה ולא לתת לביקוש הרב לקבוע את המחיר. ברגע שהמדינה תחליט שהקרקעות שהיא מציעה הם אך ורק לזוגות צעירים שאין להם נכס ולזוגות שעשו צבא ומחייבת את הקבלנים למכור במחיר ריאלי שהרווח שלהם לא יעלה על 15% כפי שנהוג, מחירי הדירות ירדו ב30% לפחות. כל שאר הפתרונות הם לקדם לובי כזה או אחר והמרוויח האמיתי הוא המשקיע. זירוז הבירוקרטיה והפקעת שטחים ללא פיקוח לא יפתור את הבעיה אלה יביא לכך שהקבלנים ירוויחו יותר ובגדול ואותם משקיעים הם אלה שיוכלו ויקנו את ההיצע החדש.
כלכלן | 26.07.11
295.
להגר מפה דחוף!!!!!
רואים עליהם שהם מקושרים ודאגו להם להבדיל לאנשים שאין להם "פרוטקציה" ומשרתים את המדינה 3 שנים + מילואים מעצבנים זהו היחלטתי אני יורד מהמדינה המגעילה הזאת אם הייתי רוצה לחיות כמו בעולם שלישי הייתי הולך לאפריקה שזה לא כזה רחוק מפה בכל מישור אפשרי כלכלית רוחנית אקלימית ולאומית
קרמבו | 26.07.11
294.
אין אויר- ואין עתיד לילדים
חבורה של ילדי שמנת שמנהלים את כספי המדינה ודואגים רק לקידום של עצמם- בתור אמא לשלושה ילדים קטנים שזקוקים למסגרת שעולה כסף בקושי גומרים את החודש גם בלי משכנתא גבוהה כלכך- אבל תחשבו הלאה איך הילדים שלנו יצליחו להתקדם- היום אי אפשר לחסוך שקל - המחיה גבוהה מאוד, ומחירי הדירות מזנקים ללא גבולות, איך אי פעם נצליח לעזור גם להם????????? כל היועצים שיודעים ומבינים רק דרך ההרצאות שקיבלו באוניברסיטאות- אין יועצים בעלי משפחות אמיתי ממעמד הביניים- איך הם יכולים להיות אוביקטיבים??????????
חן | 26.07.11
293.
רובכם מדברים רק ע מחירי הדיור,מה עם יוקר המחייה? זה הרבה יותר גרוע!
לכל המכובדים פה שיש להם ילדים קטנים מתחת לגיל 4-איך זה שאין מחאה על מחירי הגנים לגיל הרך?! האם לשלם 1800-2200 ש"ח לחודש לגן נשמע הגיוני? הרי גם אם נעמוד במשכנתא/שכירות לבסוף נקרוס מזה. חייבים להתחיל מחאה בעניין גני הילדים,זה פשוט יקר בטירוף והמדינה בקושי עוזרת בעניין זה.
אלעד | 26.07.11
291.
מי אתה נמרוד ספיר שתגיד לי ששכירות זה לא פשע? ?
כבר כמה שנים שאני נזרקת כל שנתיים מהדירה בגלל חזירות של בעלי הנכסים - זה לא פשע?? ומה קורה לזקנים שאין להם דירה בבעלותם? ביום שעלויות המחיה במדינה הזו יתמתנו, ואפשר יהיה לחיות במדינה הזו מהפנסיה ומביטוח לאומי, ביום שממשלתנו היקרה תחוקק חוקים שיגבילו את שכר הדירה (מבלי לשקשק מפחד מפגיעה ב"שוק החופשי" וביום שרואת חשבון בעלת 8 שנות ניסיון העובדת בעבודה מכובדת, משלמת מיסים ושירתה בצבא תוכל לממן שכירות בדירת 2 חדרים מעופשת ומתפוררת קרוב למקום העבודה - אז אני אשקול להמשיך לשכור דירה!! חצוף שכמוך!!!
 | 26.07.11
289.
ולמה שנגור בפריפריה?? אנחנו רוצים דיור בר השגה בעיר הולדתנו !! ביחד עם הורנו!!
צריך לדאוג לצעירים שלנו שישארו לגור ביחד עם המשפחות שלהם שלא יחפשו דיור בנתיבות כי אין להם אופציה אחרת לגור בעיר שגדלו . ראשון לציון איבדה המון בנים טובים שנולדו וגדלו בעיר רק בגלל שאין להם אפשרות להשאר בעיר שגדלו . אני טיפה יותר נשואה בת 35 עם 3 ילדים ולפני עליית המחירים המטורפת הצלחנו בקושי לקנות כאן בית עם עזרה קטנה מאוד מההורים עם הלוואות נוספות ועם עבודה מסביב לשעון שנים כדי שיהיה לנו כאן בית . עכשיו האחים שלי לא יכולים אפילו לחלום על הקושי שלי.. ומצד שני אני אומרת גם לא לירידת המחירים , תעזרו לילדים מבלי לפגוע בנו , המעמד הבנוני שעובד כבר מעל 10 שנים נורא קשה כדי שיהיה לו בית , אם ירדו המחירים נפסיד את התחתונים לבנקים . הרי את המשכנתאות הגרנדיוזיות שיש לנו הבנקים לא יצמצמו בהתאם לירידת המחירים!!! נהיה תקועים לנצח בדירת 4 חדרים קטנטונת עם 3 ילדים (ונכון שיש כאלה שיש להם פחות.. אז לא לבכות ... לא בוכים רק לא רוצים ליפול עם חובות כספייים עצומים לבנק )
אולי זה רק אני  | 26.07.11
282.
דיור בר השגה
מהכתבה: "יש אנשים שחושבים שדיור בר־השגה זה להשאיר את הצעירים במרכזי הערים הגדולות, אבל לממשלה יש אחריות רחבה יותר." משפט מעניין! אני גרה בקרית גת ומחירי דירות חדשות נושקות למיליון!!! וקרית גת משום מה לא נחשבת לפריפריה! ולאותו חמוד שאומר שלא כולם צריכים דירה בבעלותם, מדוע עלי לשלם שכ"ד ששווה למשכנתא?
סבטה | 26.07.11
281.
עם כל הכבוד
אדון הלר היקר- לא לכולם יש עזרה מההורים.... אנו זוג אקדמאים מאוניברסיטאות מכובדות בישראל, משרה מכובדת ואני אפילו מרוויחה מעל הממוצע. עם סכום התחלתי שפעם היה נחשב לסכום גבוה היום איני יכולה לרכוש אפילו דירה בפ"ת. אל תשכח כי הפריפריה זה לא פתרון שכן מרכז העסקים מרוכז בת"א ואנו ספציפית עובדים שם. אל תשכח גם, שאם נצליח בסופו של דבר לקחת משכנתא ולרכוש דירה, הרי נצטרך את עזרת ההורים שגם גרים במרכז. ואז מה? על ידי התרחקות אנו נמשיך ונגדיל את ההוצאות שלנו... לדעתי הפתרון זה סבסוס קניית הקרקעות והקמת שכונות חדשות לזוגות צעירים שלא מחזיקים בדירה. ובל נשכח שדירה באם המושבות בפ"ת עלתה סכום סביר לפני כ - 5 שנים. היום המחיר לא הגיוני....
מירית | 26.07.11
280.
איפה א ת ה גר? אתה נח בתוך מעטפת הטבות של איש מדינה ולא ממש מבין
אתה לא ממש מבין מה קורה בפריפרייה, אנחנו לא נעבור לפריפרייה בגלל כמה הטבות ב-4% ריבית +הצמדה... יש למצוא תעסוקה בפריפרייה, שכל כולה מתרכזת במרכז! מאוד קל לך לדבר מתוך המשרד הממוזג שלך, אתה לא תעבור לפריפריירה נכון??
כנרת | 26.07.11
279.
ילדים זבי חוטם מנהלים את המדינה
ודורסים כל מי שבדרכם למען מטרתם האגואיסטית. אני עובד כפועל אני בחרתי לעבוד כפועל אני בחור אינטליגנטי ולא טיפש ויודע מה מגיע לי ומה זכויותי ! השכר שלי עומד במקום שנים והשכירות רק עולה (והקוטג' עולה,והדלק עולה וכ' וכו'). ואני נחנק. זה שבחרתי לא ללמוד ,זה שבחרתי לעבוד במפעל - אנני צריך להענש על כך - גם לי יש זכות לחיות בכבוד ,לבלות,לנפוש,לחנך את ילדיי. מהפכה עכשיו !!!
איתן | 26.07.11
278.
רבותי תתעוררו !!
החבר'ה האלה - שאומרים שדיור בר השגה הוא מונח לא ברור - צודקים! הבעיה היא לא במחירי הנדל"ן, למרות שהכי קל לנפנף בזה - הרי המשכנתא היא אומנם השורה הכי נפוחה בהוצאות של רובנו. הבעיה היא גם לא במחירי השכירות, כשכמה חברה באים ואומרים שהם רוצים לגור בתל אביב במחיר נמוך בחצי, זה אבסורד, הרי כולם רוצים לגור בתל אביב: ביקוש גבוה = המחירים גבוהים - זה הגיוני. הבעיה היא במיסוי. במס הגבוה בעליל (לעומת מדינות מערביות אחרות) שאנחנו משלמים - עבדת - יופי - תשלם 30%-40% מס בכנסה ותוסיף לזה ביטוח לאומי, רצית אוכל ובגדים - סבבה, תביא מע"מ. יש לך רכב - תשלם מס על דלק - בערך פי 3 מהמחיר שהתחנה באמת מקבלת. על זה צריכה להיות המחאה !! לא על דיור - כי ממחאה על דיור לא יצא כלום! תמחו על זה שאין תחבורה, תמחו על זה שהחינוך החילוני יקר פי כמה מהחרדי, תמחו על זה שאתם סוחבים את החרדים על הגב שלכם...
צחי  | 26.07.11
277.
תודה על המענקים - אבל איך זה עוזר אם אין עבודה בפריפריה
אני נוסעת כל יום לעבודה במרכז וחוזרת לגור בצפון, אני כרגע לא נשואה - איך יכולים אנשים נשואים עם ילדים "לבלות" במקרה הטוב 3 שעות ביום רק בדרך אל העבודה ובחזרה? לתת מענקים והקלות למגורים בפריפריה לא יעזור כל עוד לא יפתחו את האזור ויהיו מקומות עבודה. אדם מתגורר במקום בו יש לו פרנסה, כרגע הכל מתרכז במרכז הארץ,
אדוה | 26.07.11
276.
מה ציפיתם שהם יגידו?
מה אתם חושבים שעובדים האוצר לא חושבים מדי יום על מחירי הדיור. תעשו סקר בין עובדי האוצר הצעירים, רובם גרים בשכירות ומחכים ליום שבו ירדו המחירים ויהיה אפשר לקנות. 90% מעובדי האוצר גרים בירושלים/מודיעין/תל אביב ובשלושת המקומות הללו כבר אי אפשר לקנות כלום בשנים האחרונות. נ.ב. כלכלן צעיר באוצר מרוויח 6-8 אש"ח (שכר פנסיוני 4.5). רכזים מרוויחים 10-12 אש"ח. ראובן שיחק אותה. אף אחד לא מתעשר ממשכורות כאלו.
יוסקה | 26.07.11
275.
דברים כקליפת השום, מחירי הדירות המאמירים זה נחלת העשירים מכיון שמדינה
כשלה שלא בנתה בתים כפונקציה של קצב הילודה, אז תפסיקו לבלבל שהמחירים צריכים להישאר גבוהים, אנשים עשו הון על צעירים בגלל כשלון הממשלה, אין בן אדם שמרוויח משכורת ממוצעת ואשתו ומצליח לעמוד בתנאי המשכנתא כולל גנים לילדים חוגים אוכל וכד', ברור מאליו שכל בעל דירה לא רוצה שהנכס שלו ירד , אבל צריך לשאול את עצמנו מה יהיה פה עוד 30 שנה . צריך לבנות ומהר, כל ילד שמנת שקיבל כסף לקנות דירה נהיה עשיר.
בנץ | 26.07.11
273.
אולי שכולם יפסיקו לצעוק על ביבי - המצוקה לא התחילה מאתמול והעליה המטורפת התחיל בזמן של אולמרט
זה ממש מגעיל שעושים מזה עניין ימין שמאל. הבעיה היא של כולם והאשמה היא של דורות של ממשלות מ2 הצדדים שהעדיפו למכור את הקרקעות בשיטת ההצעה הגבוהה במקום שיטת ה"מתחייב למחיר/שכר דירה האכי נמוכה." 60 שנה 2 דברים גרם לכל הצרה. השליטה של מנהל מקרקעי ישראל וועדות התכנון - פשוט משוגע מה שקורה שמה - הועדות האלו נפגשים בכלל? מה הם עושים? איך לוקח כל כך הרבה שנים בשבילהם לאשר בנייה?! לפחות נתניהו מנסה להלחם בתופעות האלו וצריך לתת לו קרדיט על כך. יש הרבה מה לטעון נגד ביבי כנגד כל ראשי הממשלה אבל צריך גם לתת קרדיט על הטוב שהוא כן עושה. מי שרק אומר שכל מה שהוא עושה זה גרוע רק בגלל שהוא עשה את זה זה לא בן אדם רציני. מבחינתי אם אחמד טיבי היה מציע הצעה כזה הייתי אומר "כל הכבוד." גם אם לא מסכימים עם דעותיו של מישהו באופן כללי קורה גם שהוא עושה דברים שכן טובים וצריך להודות על הטוב כמו שכועסים על הרע
משה | 26.07.11
272.
לכולם יש פתרון קסם - פריפריה
לכולם יש פתרון קסם - פריפריה. מישהו בדק מה קורה בפריפריה הזאת?! אין שירותי רפואה הולמים, החינוך גרוע, אפשרויות התעסוקה מוגבלות גם מבחינת כמויות המשרות ופנויות וגם מבחינת איכות המשרה. יוקר המחיה בדרום גבוה. אתם מוזמנים להשוות מחירים בסופר, בחניות הבגדים והנעליים. התחבורה לפריפריה איומה. התדירות נמוכה והמחירים גבוהים. הרכבת עובדת לסרוגין ומספר התאונות מפחיד. מחירי הבנזין בארץ נורא גבוהים. מה שמרחיק את הפריפריה מהמרכז. אבל נניח שמישהו החליט לעשות את המהלך, אתם חושבים שבפריפריה המגורים ברי השגה?! יש לי חדשות בשבילכם, גם בפריפריה היו התייקרויות משמעותיות במהלך השנים האחרונות ובייחוד בשנה האחרונה. אז לא צריך דירה. נגור בשכירות. אבל גם מחירי השכירויות בשמים ! אז מספיק לפזר סיסמאות. ילדים, רדו ממגדל השן וראו מה באמת קורה ברחובות. המאבק הוא על יוקר המחיה בארץ בכל תחום (טלפון, חשמל, דיור, מוצרי תינוקות, מוצרי חלב ועוד). כל המחירים עולים, אבל המשכורות לא. לא יכול להיות שאזרחי מעמד הביניים ישאו בנטל המיסים, הצבא והמילואים ויממנוו את העשירים, את החרדים ואת הפוליטיקאים. לא יכול להיות שלא נוכל לחיות פה בכבוד !
 | 26.07.11
270.
תמונת מצב
משפחה בת 3 נפשות תינוק ושני ילדים קטנים. ממוצעת, חילונית, לא ימין ולא משאל - מלח הארץ. מטפלת לתינוק (כי שני ההורים עובדים) - 5000 ש"ח לערך לחודש גן עיריה+צהרון (כי שני ההורים עובדים) - כ2000 ש"ח לחודש בי"ס (חינוך חינם) + כנ"ל - 1000ש"ח לחודש שכירות - 4500 ש"ח לחודש - יצאנו בזול ארנונה, חשמל,מים אוכל, דלק ושאר מיני - 3000 ש"ח לחודש לפחות. חוגים? בגדים? ביטוחים? חיים? מעמד ביניים - שני ההורים עובדים , בכירים ומשתכרים היטב (יחד מגיעים ל 20,000 נטו) האב - סא"ל במיל' - האם מנהלת בית מרקחת. לא סוגרים את החודש, לא חוסכים ולעולם לא יגיעו לדירה משלהם, ומה על הילדים? מי בכלל מדבר על עזרה לילדים בבוא העת? נכון ששכירות אינה מילה גסה, אבל גם אופק ותקווה אינן כאלה!
י.בורין | 26.07.11
269.
אזרח סוג ב
"אני לא בטוח שתפקיד המדינה לספק לי דירה ברחביה" אבל בנים ממשיכים(קיבוצים ןמושבים) כן יכלו לקבל שטח בחינם ע"ח המדינה ועל חשבוני ככה הגדלתם פערים וככה צריך לצמצם אותם. מעבר לכך לא מדובר רק על הדיור מדובר גם על זה שכל שבוע שאני הולך לעשות קניות מחירי המוצרים רק עולים מה זה בורסה ?! כל שבוע . המשכורת שלי עולה בקושי פעם בשנה. בואו קחו את המשכורת שלי וזהו. כבר לא משתלם לעבוד במידה הזו. העיקר אנחנו ב OECD וזה מעניין לי את החלק שאני יושב עליו. תשלומי החשמל עלו. תשלומי המים עלו. מה אתם רוצים מאיתנו שנגור פה או שנלך לגור במדינה אחרת כי אז לא יהיו פה אנשים לשרת בצבא והציונות ? הציונות = הון ושלטון לא שווה לעבוד פה בכלל.
יוסף | 26.07.11
267.
כמה ישראלי
איך אני אוהב לראות תגובות של אנשים שמתלוננים שעם ישראל אוכל אחד את השני, בעלי ההון, בעלי הדירות וכו'. באותה נשימה הם ממהרים לזרוק את כל מי שקנה דירה לרחוב כמו כלב, מאחלים לרעידות אדמה נפילות טילים רק כדי שאחרים יאכלו אותה והם יוכלו לקנות דירה. במידה וירדו מחירי הנדל"ן בצורה משמעותית יכול להיות שיותר אנשים מהמעמד הבינוני יפגעו מאשר ירוויחו.
עדי | 26.07.11
265.
שיפסיקו לדבר רק על הזוגותהצעירים
אנחנו בני 40 + , גרים בדירת 3 חדרים 69 מ"ר ישנה ,ללא מעלית...ולא מתוך העדפה אישית...הדירה שלנו אבל אנחנו רוצים להשתדרג. מה יש? בגיל 40 + מגיע , לא? הבעיה של כולנו היא יוקר המחייה הבלתי נסבל פה במדינה.דיור, מכוניות, מיסים, אוכל, גנים לילדים, דלק, גז, מים, חשמל הכל יקר. אין לי בעיה שהמדינה תיכנס לגירעונות, או שהדירוג שלה ירד, או שהצמיחה תיפגע כדי להקל על כל האוכלוסייה ולהוריד ממנה חלק נכבד מהנטל..המדינה מתנהלת כגוף נפרד (על חשבוננו) והיוצרות צריכות להתהפך!!!!
רונה | 26.07.11
264.
"כולם יודעים שההחלטה המשתלמת היא לא לקנות דירה" ... וזה מי ששומר לנו על השמנת ?!?!?!?!?!?!?!
קניתי דירה בכפר סבא לפני 7 שנים. הדירה עלתה לי 980 אלף ש"ח, לקחתי קצת יותר מחצי במשכנתה. לאחרונה הציעה לי מתווכת 1.75 מיליון ש"ח עבור הדירה. ועכשיו תסבירו לי למה לא משתלם לקנות דירה. ואם אלו הנחות העבודה של האנשים ששומרים עלינו ועל הכסף שלנו, אבוי לנו. פשוט אבדנו.
מני | 26.07.11
262.
דירות זה לא עסק - לא לסחור על חשבון חסרי הדיור
גם יצרת מצוקת דיור באמצעות הנגיד מאמריקה, שחשב שיש פה חוק להגנת הדייר שיגביל את רדיפת הבצע. במקום זה, כל מי שיש לו כסף משקיע בדירות בשביל להשכיר במחירים מטורפים, להעיף כל שנה את הדייר ולהעלות עוד ועוד את השכירות. יש דרך להלחם בקפיטליזם הליברלי הקיצוני של ביבי - פשוט מס על השכרה, שיעשה את ההשקעה בדירות מגורים לא כדאית. זה יעיף את כל המשקיעים הנהנים ממקלט מס בדירות באמצעות רישום כוזב של בעל הדירה ואי שימוש בחשבוניות וקבלות כמו בכל עסק אחר. גם עסקים ונופש לא עושים בדירות מגורים - יש משרדים להשכרה ויש בתי מלון. הדירות לזרים לא צריכות לגרוע ממלאי הדירות שלנו בשביל השבועיים שהם באים בשנה. כשאין בית - אין על מה להילחם ואין טעם. וזו כלכלה גרועה ביותר כשלא נשאר כסף למוצרי צריכה - לתשומת לב, שר האוצר שלנו.
 | 26.07.11
261.
ראובן קוגן - בא לבכות מרב יאוש שקוראים את דבריך
אתה פשוט מנותק לחלוטים מהחיים האמיתיים ממה שקורה מתחת לאף שלך. מה שאתה מתאר כעשיה זה מגוחך, זה מעט מזעיר זה לוקח בקצב שלך עשרות שנים , וכך בגללך ושכמותך ישראל מקום ראשון בעולם בבירוקרטיה. לו היית מודע לנזק שאתה גורם למאות אלפי אנשים שסובלים יום יום היית מתפטר מזמן. אלא שהקפיטליזם החזירישלימדו אותך ושולט סביבך במשרד האוצר מעוור את עיניך, וגורלנו נחרץ להמשיך לשסבול. הו תמימות קדושה , שמוביה לחיי סבל כל כך הרבה אנשים. ולמי שהחמיץ הינה הבדיחה האכזרית על חשבוננו שניפק הפקיד ששולט בחיינו: ( בראש וראשונה תמ"א 38 - זה מה שהוא עשה...10 בתים בכל הארץ... וכן: סוגיות במס שבח ושינויים בהתחדשות עירונית בתמ"א 38 ובפינוי־בינוי. נושא חשוב שפחות פופולרי לדבר עליו הוא ייעול תחום הפיתוח הציבורי ברשויות המקומיות. זיהינו את הנושא הזה כפרוץ לחלוטין וכבעל השפעה גדולה על מחיר הדירה, ויצרנו מסגרת חקיקתית שקובעת לכל רשות כמה היא צריכה לגבות....
אני | 26.07.11
260.
הכלכלה כמשל
לצערי המאד מאד רב, גם החינוך מנוהל כך. יושבים במגדלי השן של משרד ראש הממשלה, מעמיקים במחקרים ומודלים, ושוכחים את השטח. את התלמידים, את ילדינו, את אזרחי המחר. תלמידים לא מקבלים מענה לצרכיהם, ליכולותיהם, לסקרנותם וכד' המורים הופכים "שותפים" (כאילו!!!) לבניית תוכניות לימודים, לסיכומים, להערכות, או במילים אחרות - המורים עושים את עבודת הפיקוח, עבודת הצוות החינוכי ועבודת המחנך, וכך נותר המורה במינימום זמן לתלמיד. והתלמידים? ילדיי השכבה הסוציואקונומית הגבוהה משלימים השכלתם באמצעות שעורים פרטיים, ושאר התלמידים, שזה הרוב המוחלט ביותר, צריך להסתפק במינימום שביה"ס מספק, וכאמור אלה אזרחי המחר. אני יודעת שעל פניו זה נראה "לא קשור", אך במחשבה נוספת בטיפה, תראו שיש קו רציף של ניהול כושל של המדינה שנוגס בכל תחום ותחום והדבר בנפשנו. אין לי ארץ אחרת, ואולי זו הסיבה. אז....זעקי ארץ אהובה! (כן, קלישאות, אבל הפעם זה כלכך במקום)
 | 26.07.11
255.
תפסיקו לחשוב שהפתרון נמצא בפריפריה ! כאילו בפריפריה אין צרות
מספיק לשלוח ולהגיד פריפריה. כמי שגרה בפריפריה , גם כאן המחירים רק עולים. אם פעם היה אפשר לשכור דירה ב- 1600 ש"ח היום מבקשים על הדירה 3000 ש"ח. אז אתם שולחים מהמרכז לפריפריה , אבל המחירים רודפים אחרי האנשים. רק הודיעו על הבהדים והמחירים בבאר שבע ובדימונה קפצו למעל מיליון ש"ח לדירת 100 מטר מרובע . ואני לא מדברת אפילו על הארנונה המטורפת בבאר שבע 900 ש"ח לדירת 100 מטר מרובע.
 | 26.07.11
252.
עכשיו השתכנעתי בנכונות הביטוי 'נערי האוצר'
יושב לו רווק בן 28 - נמרוד ספיר כדוגמא - ומסביר לי ולשכמותי, מבוגרים ממנו בעשור, הורים ל-2-3 ילדים, שאין בעיה לגור בשכירות. בשנתיים האחרונות נאלצנו לנדוד פעמים משום שמכרו את הדירות בהן התגוררנו. אין אפשרות לחתום על חוזה לחמש שנים. ומה - להעביר ילד מסביבתו החברתית מדי שנתיים? המחשת לי את הביטוי 'נערי אוצר' - ילדון מנותק שלא מבין כנראה מה זה להרויח שכר מינימום בעבודה קשה, מה זה חוסר בטחון תעסוקתי, יוקר המחיה שהאמיר, חיים ללא סיוע ההורים (שלא יכולים למרות שרוצים), החולשה של מעמד השוכרים וכנראה גם מה זה להיות זקן (יתכן שגם בהקשר זה החברים בכתבה קהים ואטומים, אבל זה חלק מהמאבק הרחב יותר).
נעה ל | 26.07.11
250.
אמור לי מיהם יועצך ואומר לך למה הגענו למשבר הדיור החמור הזה
נראה לי שעכשיו התבררה הסיבה השורשית למשבר החמור שפוקד את מעמד הביניים בנושא הדיור במיוחד יש להחליף את היועצים כמה שיותר מהר הם אחראים למשבר החמור הזה לא פחות משר השיכון להביא יועצים שלא מנותקים מהעם
צדקיהו | 26.07.11
247.
גם אם מחירי הדירות ירדו בחצי אף אחד לא יפסיד רק ספקולנטים
מי שקנה דירה למגורים לא ימכור אותה בזמן הקרוב ואם הוא ירצה למכור כדי לשדרג אז גם הוא הרוויח בגדול כי בהנחה שאנשים רוצים רק להתקדם בחיים ולא ללכת אחורה , אז גם הדירה הבאה שלו תהיה נמוכה משמעועתית וגם באופן יחסי כך שגם בעלי הדירות המודאגים ירוויחו מהתרסקות המחירים נכון שכ-75 אחוז מהתושבים בבעלותם דירות אך הם קנו אותה מזמן ורק חצי אחוז ואפילו פחות קנה בתקופה האחרונה ויכול כביכול לראות ירידה בהשקעתו אך אם הדירה משמשת למגורים לאורך שנים גם הוא ירוויח בקיצור הירידות בפתח וכולם ירוויחו!
ממתין | 26.07.11
246.
מהכתבה הזאת אפשר להבין שאנשי האהלים הולכים להמשיך לחיות באהל עוד הרבה הרבה זמן!
עד שבסוף זה יהיה פתרון הדיור - סופרטנקר של אהלים, כמו בהודו למשל. אחר כך, לאט לאת מישהו יחליט שנמאס לו מהאהל, ויחליט לשפצר לעצמו את תנאי המחיה בעזרת פחון, במקום אהל, הרי מה כבר ההבדל? זה מבנה זמני וגם זה זמני! וכך לא ירחק היום שבו נמצא את עצמנו הולכים אחורה בזמן , וחוזרים לחיות בפחונים!
ליאור | 26.07.11
245.
באמת עצוב לי!!
אני לא יודעת מהיכן להתחיל מרוב "בטן מלאה" על התנהלות קלוקלת אני אפילו לא יודעת איך אנסח את זעקותי דבר אחד אני יכולה לומר שאני את ילדי מגדלת לערכים,חוכמת חיים והשכלתים! אני מגדלת את ילדי לפי הספר ולומר לכם שאני מרוצה ממעשיי הטיפשיים... לא, לא מרוצה!! ובכלל!!! הכתבה הזאת מראה לי כמה גועל צומח כאן!! איך ילד בן 30 בלבד שאין לו ניסיון חיים בשיט מכתיב לילדי את העתיד!! את האמת אני לא הייתי גאה בבן שלי אם היה כזה!!! ההיפך הוא הנכון!!! אם הבן שלי היה מתייחס ככה לאזרחי המדינה שמגנים עליו בחירוף נפש הייתי מודה שנכשלתי בגידולו ומאידך אולי אני צריכה ללמד אותם להיות גועליים בשביל שיהיה להם חיים טובים משלנו ואני בטוחה שהרבה יזדהו עם הקונפליקט הזה כנראה מי שנשאר כאן נורמלי במדינה העלובה הזאת הוא בעצם לא נורמלי
 | 26.07.11
242.
ומה אם אני לא יכול לקבל עזרה מההורים כמו שנערי השמנת באוצר הללו עוושים?
הם אמר את זה הכי טוב! בלי עזרה מההורים הצעירים לא שורדים. למה שהורי שמרוויחים פחות ממני ומצבם הכלכלי פחות טוב יפתחו את קרנות הפנסיה שלהם כדי לתמוך בילדיהם? הרי זה מה שהם מציעים! שההורים יחליפו את שירותי הרווחה של המדינה. את למה שלא נשלם מיסים ישירות כבר להורים? נו באמת! בחור בן 28 אומר שלא חייבים לקנות דירה, ברור שלא בגיל שלו, אבל עוד כמה שנים, עם כמה ילדים, זה חובה! או שאולי הוא מציע שנגור אצל ההורים בבית צפוף? פארטץ'!
אירוני | 26.07.11
240.
הסבר קצר
לחילוני מקרית מלאכי ובעצם לכל מי שמתעניין . פוליטיקה זה עסק לא נקי ,בלשון המעטה אבל זה עסק הכרחי אם אתה רוצה להשיג משהו בחברה דמוקרטית. אתה מוזמן לכנסת שם תוכל לצפות באיך הדברים מתנהלים .אז ככה ,זהו סחר מכר ,כלומר "שוק" , אמיתי , יש סוחרים ,יש סחורה ,רק צריך להסכים על המחיר.עכשיו לשאלתך , אענה בשאלה ,לערבים יש יצוג ? כן . לחרדים הליטאים יש יצוג ? כן .ולחרדים הספרדיים ? בוודאי . למתנחלים ? כמובן . ולוועדי העובדים הגדולים ? בטח . סיימנו פחות או יותר . בטח תוכל לראות מי לא נמצא ברשימה . לאיזה מגזר אין ייצוג .איזה מגזר בעצם ויתר על הייצוג שלו כי סיפרו לו סיפורים והוא אכל אותם , כמו לוקשים ,טעים טעים. טוב ,צריך לחזור לעבוד ....פרטים נוספים בהמשך ... :(
קשת ענן | 26.07.11
238.
ביזיו
קיבלו כסף מאמא ואבא וטוענים שהמצב תקין. באיזה סרט הם חיים. כמו שאמר אחד לפני המדינה באמת ירדה מהפסים ופשוט לא יאומן שאנשים צעירים שאמורים לקחת חלק בכל המחאה הזאתי שמתרוממת פה פשוט נמנעים ואף טוענים להפך, שהכל תקין. קשה לבורגנים להודות שהם חלק מפשוטי העם, שקשה להם לסגור את החודש ושהם חיים בקושי רב. עניין של אגו ,כבוד ורצון להשתייך לשכבה החזקה יותר.
אורי | 26.07.11
237.
מה זאת בדיחה??
זה הפקידים שלנו? כלכך מסריח משחיתות איך בחור כלכך צעיר הגיעה למשרה כלכך חזקה??? איך??? אם הוא לא מקורב... מה הם בעצם אומרים לנו?? אין שום בעיה רק צריך לחכות עוד קצת והכל יהיה בסדר... מה זה מה זאת התשובה הזאת? אנשים מחכים כבר כלכך הרבה זמן והריקבון שלכם רק מתפשט פקידי אוצר ====אתם כבר נכשלתם==== המצב בארץ לא הגיוני זה כישלון שהדירות הגיעו לכזה מחיר מההתחלה, לא ניהלתם כמו שצריך את המדינה הזאת ואתם תלכו הביתה כי לפי התגובות שלכם אתם מנותקים לגמרי מהעם וממה שהולך פה... איזה תחבורה ציבורית??? איזה עבודה יש בפריפריה??? איך זה יכול להיות שזוג צעיר שמרוויח טוב לא יכול לקנות דירה???
danger | 26.07.11
236.
הכל כתוב במקורות
אחרי מות שלמה יעצו לרחבעם הצעירים להכות בעם אבי יסר אותכם בשוטים ואני ייסר אותכם בעקרבים לעומת זאת הזקנים אמרו לו להוריד מיסים ולהקל על העם אבל רחבעם שמע לצעירים ומאז התפלגה המלכות ממנו ביבי תשמע למבוגרים ולא לנערי האוצר שלא מבינים כלום
מלכים י-יא | 26.07.11
233.
כשניתן יהיה לחיות בשקט בשכירות- אז ירדו מחירי הדיור, ולא להיפך.
כבר שנה רביעית ברצף שמעלים לנו את שכר הדירה בחיפה, ובכל שנה בכמה מאות שקלים, עלייה של בסביבות ה15%. עברנו כבר 3 דירות בגלל זה- חלאס! שלא יבלבלו לי כל מיני יועצים בגילי שמרוויחים כפול ממני או יותר (וכן- גם לי יש תואר, מדעי), ויסבירו לי למה את כל מה שאין לי ואת כל הכסף שלוויתי אני אמורה להשקיע בדירות של אחרים, שמנסים כל שנה לחלוב את הפרה עוד קצת. לעבור כל שנה דירה זה ממש לא להיט. "לא כולם חייבים לגור בדירה שלהם"?- סדרו אחת ולתמיד את מחירי השכירות. כשניתן יהיה לחיות בשקט בשכירות- אז ירדו מחירי הדיור, ולא להיפך.
אפרת | 26.07.11
226.
עם יועצים כאלה בפנים מי צריך לפחד מאוייבים מבחוץ?
אמיר הלר " אני מזדהה עם קול המחאה, אבל מצד שני אני לא יודע איזה פתרון מציעים המוחים". כשכואב לי אני הולך לרופא. כשהוא נוגע בנקודה רגישה אני אצעק מכאב, כשהוא ישאל אותי איזה פיתרון אני מציע - אני אזעק מתיסכול על האטימות והטימטום שלו. ראובן קוגן שמודה שאין כרגע פתרון עבור מעמד הביניים "..בניית מבנים להשכרה לטווח ארוך במחיר סביר. אנו בוחנים כיצד לקדם את הנושא". ונמרוד ספיר כשאתה אומר "מה יהיו ההשלכות של כל החלטה בעוד שנה, ובעוד 3 שנים." איפה הייתם כל הזמן הזה? למה אין לנו מנהיגות עם חזון שמונעת את המצב העגום של הדיור ויוקר המחיה למעמד הביניים מלכתחילה? אבנר סעדון "בתוך כמה שנים לא תהיה בעיה לגור בפריפריה, כי תהיה תחבורה מצוינת". הלוואי ודבריך יתבררו כנכונים , נכון לעכשיו בעיר מגוריך ירושלים עומדת לפעול רכבת קלה או יותר נכון רקבת קלה שלא זוכה לעדיפות בשום צורה על פני רכב פרטי או ציבורי. זו ההתקדמות שאתה מדבר עליה? הרפורמה בתחבורה הציבורית בת"א רק שינתה לרעה את זמינות האוטובוסים ואת זמני ההגעה, ולמדינה לא אכפת מתחבורה ציבורית יעילה - אחרת מי יהיו הפריירים שצורכים דלק וקונים רכבים עם מיסים שאין דומים להם בשום מדינה אחרת בעולם?
האח הגדול | 26.07.11
225.
כמה דברים שאני מסכים איתם וכמה לא ....
אני לא בעד דיור בר השגה בת"א. זה אכן יביא שכבות חלשות לעיר הזאת. ת"א תמיד תישאר יקרה יותר משאר הערים - וזה בסדר. אבל מצד שני כן צריך לשאוף ליותר היצע של דירות להשכרה, גם באיזור דרום ת"א להרוס ולבנות - לא מגדלי יוקרה - אלא דירות סטנדרטיות , קטנות שמתאימות לסינגלס וזוגות צעירים. המחירים קצת יתאזנו. לגבי הפריפריה, בהחלט כמה שיותר לתת מענקים ודיור מוזל, כדי שיהיה מענה גם לאוכלוסיות חלשות יותר. אני גם לא בעד קניית דירה - אבל השכירות עולה ועולה גם בגבעתיים וגם ברת גן. חייב להיות מענה סביר שאינו שכונת עוני, לכל מי שחייו נמצאים בגוש דן ולא מתכוון (ובצדק) לעקור אותם משם !
טל | 26.07.11
222.
קוגן לא מבין דבר. כדאי שתלמד כמה דברים. ואולי תיישם רעיון שלא נראה בתחילה אפשרי.
זה שמתי מעט רכשו דירות במחירים מופקעים בשנתיים + האחרונות לא אומר שצריך להדביק שוק שלם למחירים הזויים ולרמות שימיתו את הכלכלה כשאף אזרח במדינה לא יכול לעמוד בהם. בודדים יפגעו אם המחירים יורדו. תבדוק את המספרים ותיווכח שכך הדבר. מעבר לכך אלו שקנו ביוקר סביר להניח שגם היה להם. מדוע לדעתך ירידה לחצי מחיר אינה הצלחה? חשבת פעם שמי שדירתו עלתה שליש ממחירה היום לא התעשר כלל, להיפך? הרי שדרוג לדירה הבאה יקר עשרות מונים היום ביחוד כי השכר לא עלה בעוד עלויות הדיור טסו מעלה. עלויות מכירה ומס שבח הרי נמדדות באחוז ממחיר הנכס? לא מדובר בהשקעה נזילה בשוק ההון ששם רווח הוא באמת רווח. בדירה גרים. מי שיש לו מספר דירות יכול לממש חלק ואכן לחיות טוב יותר אך לרב המכריע אין מספר נכסים ועבור משפחה ממוצעת לשדרג או לרכוש דירה לילדים הפך להיות חלום בלתי אפשרי. הפתרונות המוצעים הם בדיחה. משכנתא 50%? הקטנה של אחוז הריבית המשתנה מגובה ההלואה? איפה למדת שרעיונות אלו נראים לך הולמים? תסתכל לחו"ל להשוואה אבל לא על המחירים של 2003 ואילך אלא על המחירים ההסטוריים של המאה העשרים ותראה שתמיד מחירי דירה ממוצעת בעולם המערבי היו מכפלה של בין 60-100 משכורות ממוצעות במשק. ביום שתשכילו לקבע את היחס בין עבודה למחיר למ"ר תראו שלא יהיו יותר בעיות לא של דיור ולא של יציבות כלכלית. אין כל סיבה שמחיר דירה לא יהיה בהישג ידם של אנשים עובדים המשתכרים קרוב לשכר הממוצע. יש כן בעיה כשממשלה לא משחררת קרקעות ובכך משפיעה בצורה כה שלילית על השוק. אם תבדוק משכנתאות בד"כ ניתנו לפי נוסחא של 1X3. כלומר שלוש פעמים השכר השנתי זה גובה המשכנתא. אז לפי LTV של נניח 75% זוג שמרוויח 200,000 ש"ח לשנה (קרוב לממוצע במשק של כ 8,500 לחודש כל אחד) יכול לקחת הלוואה של 600,000 ש"ח על דירה שמחירה 800,000 ש"ח. לפי יחס של 80 משכורות זה בערך מה שזוג יכול לקחת. (80 משכורות של אחד כמובן). זה המחיר ההגיוני גם ביחס לעלויות הבניה. לא הגיוני שדירת 100 מטר תעלה יותר מ- 8,000 ש"ח למ"ר לבניה. גם בבברלי הילז מ"ר עולה פחות. אז מדוע אם עלות הבניה נעה באזור 5000 ש"ח (כ-1,500 דולר- וזה יקר) המ"ר הזה נמכר במחיר של פי שלוש או יותר? לכן כמו שרפואה לא מזנקת לרמה שרב השוק לא יכול לראות רופא כך עשו גם בנדל"ן, תקבעו מחיר תקרה של 70% מהשכר הממוצע למ"ר. יותר יקר ליד הים או בקרבת ת"א, תמצאו כבר את נוסחאות. דירות פאר יוגדרו וישארו מחוץ לנוסחא, שיכונים כנ"ל. תוודאו שמי שרוכש דירה יכול לרשום אותה על שמו ולא ירשמו דירות ע,פ חוק על ילדים מתחת לגיל 18 אלא אם התייתמו למשל. על דירה שלישית ואילך ישלמו 2.5% מס, 3.5% על דירה רביעית וכך הלאה (על ערך הדירה כל שנה) ובזה תסבסדו דירות לצעירים. קבלנים יקבלו אישור לבנות דירות פאר (שמחירן יהיה חופשי ולא מוגבל) אך ע"פ מכסה לפי יחס של דירת פאר על כל 15 דירות לדיור רגיל. גם כאן תמצאו את הנוסחא. קרקעות תמכרו לפרטיים עם מגבלה של כמות ולא רק לקבלנים. תפרקו את המנהל ויפה שעה אחת קודם, זה ארגון סחטני ובירוקרטי שרק פוגע בשוק ובאזרחים. בכך תוודאו שרק דירות יוקרה ושוק הנדל"ן המסחרי ישמשו משקיעים. כל מי שרוצה להשקיע בנדל"ן למגורים שישקיע בחו"ל לא כאן. וכשתייצבו את השוק ותאפשרו לכלל העם להגיע לקורת גג ולהרגיש קצת בטחון תראו שגם הכלכלה תהיה יציבה. אין למדינה כל תועלת כשהציבור מרוקן ושאין יכולת לרכוש דבר מעבר לדיור. ההכנסה הפנויה התאדתה כשמחירי הנדלן עלו. בלעדי הכנסה פנויה כל העסקים נפגעים וגם אלו שגרים בצמרת נופלים עם כל העץ. כך קרה בארה"ב וישראל נמצאת בדיוק במצב בו נמצא אמריקה טרם הקריסה, רק שאצלנו לרב האנשים אין את הרזרבות של תושבי ארה"ב או של הממשל האמריקאי שיכל להדפיס כסף ולקבל מימון מסין ולממן אבטלה למיליונים למשך חודשים רבים.
בנקאי השקעות מגולדמן סאקס | 26.07.11
219.
מצחיק איך החבר'ה הצעירים האלה מדקלמים את הבוסים שלהם. הרי הם יכולים בקלות
להיות בצד של המפגינים. גם הם מהנפגעים. ולמר אגף תקציבים, אנחנו לא רוצים שיתנו לנו שלוש מאות אלף לגור במודיעין. אנחנו רוצים שתהיה מספיק בניה במודיעין בשביל שדירה תעלה במחיר סביר, היינו עד 100 משכורות ממוצעות. אנחנו רוצים שהמנהל לא יתנהג כמונופול וינסה למקסם את ערך הקרקע. אנחנו רוצים שאתם תדאגו לתחרות בין הקבלנים. אנחנו רוצים שהמדינה תדאג שתהיה עדיפות לחסרי דירה על פני דירות להשקעה, ובטח ובטח על פני משקיעים זרים. היום זה להיפך. במקום להתראייין לעיתון, תתחיל לעבוד. אולי עוד שנה תגיע לכאן עם הצלחות, ולא נתונים מצחיקים שסותרים נתונים אחרים של הלמס ובנק ישראל.
בן | 26.07.11
217.
לגור בשכירות
זה נכון שלא חייבים לקנות דירה וניתן לגור בשכירות ,הבעיה שהשכירות בארץ גם גבוהה וגם לא ממוסדת כמו בחו"ל ,כך שהממשלה לא דאגה גם לאלו ששוכרים דירה. אנשים רוצים לגור במרכז בגלל החינוך(חחחחחחחחח)ובגלל הקירבה להורים. כמה כבר יעברו לפריפריה??? יש שם עבודה בכלל ??? הממשלה הזו לא מיטיבה עם העם ובטח שלא עם השכבות החלשות ,היא פשוט מגדילה ומרחיבה את השכבות החלשות כי היא רוצה עוד בוחרים לעתיד. אולי ניתן להפריט את הממשלה ??? כי מי בכלל צריך אותם .
עינת | 26.07.11
213.
בזיון - צריך להעסיק אותם רק אחרי תואר שני וגיל 40 מינימום
אין למרואיינים שמץ הבנה בכלכלה. תועלת כולם רק גדלה כשמחירי הדירות ירדו. אף אסון לא קורה ל"משקיעים" כי הם יכולים לשדרג נכסים קיימים. לא הייתי מעסיק את הילדים המרואיינים ובייחוד את הילד האחרון בחברה שלי. אולי כמנקים.
MBA | 26.07.11
212.
הפתרון באופק והוא יגיע מעבר לים
אל דאגה, רק חכו מספר שנים שהריבית בארה"ב תרים את הראש. מה שזה יעשה למחירי הדיור זה הרבה יותר ממה שביבי וכל הגדנ"עים גם יחד מסוגלים לעשות. כל-כך הרבה משכנתאות יגיעו לחדלות פירעון והמחירים יצנחו. כשכל המשקיעם יריחו את המשבר הם יהיו הראשונים לברוח מה שיגרום לירידת מחירים גדולה עוד יותר בהמשך.
דוד | 26.07.11
211.
האמת הכואבת
כמו שבית זה המשפחה, ללא בני אדם זה בלוקים לא בית, כך מדינה זה התושבים החיים בה. אתם בונים אסטרטגיות להעשיר את קופת המדינה הצלחתם!! אך שחתתם את המשפחה, את האנשים. לא יקרה כלום אם תפעלו למען האזרחים ותגדילו את כח הקניה של כל התושבים דירות במחיר שפוי 500,000 ש"ח בפריפריה 1,000,000 ש"ח בדרום בתל אביב, פתח תקווה, ראשון ועוד. בשביל זה צריך לבנות 200,000 דירות לא רק 100,000 דירות שהשוק זקוק להם. דבר נוסף הקיתוב במשק שמנכ"ל מרוויח 500,000 ש"ח בחודש ירוויח רק 100,000 ש"ח ו- 400 העובדים שלו יקבלו עוד 1,000 ש"ח לשכר כל אחד. מה יניע יותר את הכלכלה? הריכוזיות במשק כל דבר בישראל עולה פי 1.5 מפני שיש מונופולים (לא ממשלתיים) כלומר רק הם מרוויחים מזה.
טל | 26.07.11
210.
החיים שלנו בשפלה דרומית ....
מהלך יום שגרתי למדי ... אבא עובד באזור , אבל עד שעות לא שעות , ככה שה-כ-ל נופל על אמא . אמא : גרה באשדוד אבל עובדת בהרצליה , נסיעה בין שעה ורבע לשעה ו-3/4 . הילדי נכנסים לגן ב-7:30 ולבי"ס ברבע ל-8 לכן הגעה לעבודה היא לא לפני 9 ורבע !!!! הילדים נמצאים במסגרת עד 16:30 , מה שאומר שצריך לצאת מהעבודה לכל היותר בשעה 15:00 כי חייב לקחת את עניין יש תאונה/פקק נוסף הפעם בכביש או לא?? אבא כאמור לא מגיע לפני השעה 19:00 הביתה , על אף העובדה שהוא קרוב פיזית למקום המגורים .. שעות העבודה של האמא מסתכמות בפחות מ-6 שעות ברוטו , כי יש עוד הפסקת צהרים... עכשיו בואו תמצאו לנו פתרונות .. עברנו לאזור כי מחיר הדירה היה יותר שפוי וזה היה עוד בשנת 2002 , כדי לקבל עבודה טובה או נורמאלית , שמכניסה גם טיפה יותר ממינימום ושתכסה גם משכנתא וגם גן ילדים ועדיין מבלי אפשרות לחסוך , אין לנו ברירה אלא להגיע למרכז , ברכבת שמאחרת או רכב על כביש פקוק באופן קבוע .. מה האופציה ?? לעבוד כזבנית בחנות בגדים עם פחות הכנסה , ויותר שעות עבודה ??? אולי במקום לילל סיסמאות מהממשלה הכושלת , תפתחו קצת את נושא התעסוקה באזורי הפריפריה כדי שלכולנו תהיה קצת יותר איכות חיים?? בעבר היה נהוג שגרים סמוך למקום העבודה, כדי שהגעה לעבודה לא תהפוך ל-3 שעות ביום על הכביש ...אבל כשמקומות העבודה הטובים מרוכזים "במדינת גוש דן" , אין שום ברירה אלא לגור רחוק ולעבוד 1/2 משרה בשכר שווה לכך ...
מיכל | 26.07.11
208.
אם הבועה תתפוצץ ולא תרד לאט כולם יאכלו אותה!!!
הרי אלה צרות של עשירים, לכול דרי האהלים יש קורת גג והמשפחות הצעירות בתל אביב לא חייבות לגור בתל אביב והמחירים כן ירדו בקרוב לאט ובמתינות. משבר כלכלי במדינה יהיה רע מאוד לכולנו. אז כל הכבוד על המחאות - אני בעד - אבל צריך גם סבלנות.
 | 26.07.11
206.
התאוריה שלפיה לא שווה לקנות אלא לשכור דירה הפילה רבבות חללים במדינת ישראל
בפועל נכון להיום ומבלי להתנבא לעתיד, מי שקנה דירה עד למשבר ולא שמע למומחים שהמליצו לו לשכור דירה עשה את הצעד החכם ביותר משום שהנחת תומכי השכירות היתה שמחירי הדירות הינם קבועים (עם תנודתיות קלה) ואולם עליית מחיר הדירות עקב הביקוש הרב והעדר ההיצע, איינה את כל החיסכון של השוכרים (הונם העצמי, אם בכלל חסכו משהו) ותרמה תרומה גדולה לשווי ההון של מי שרכש דירה בזמן. מנגד כספי השכירות ירדו לטמיון ורוב השוכרים נותרו קרחים מכאן ומכאן. הבה נזכור מי מפגין באוהלים מי שהוטעה ע"י המומחים בגרוש לשכור דירה ולא לקנות.
אבי | 26.07.11
205.
דיור בר השגה
אני אסביר ליועץ הנכבד מה זה. היות ואני מתהדר רק בתארים אבל ללא עבודה. דירה ב500 אלף שקל זה דיור בר השגה ולא ב1500000 שקל. אז איך נוריד את מחירי הדירות ככה? לא נוריד! נקטין. במקום לבנות 100 מ"ר, תאלצו את הקבלנים לבנות 30 ו50 מטר. בדיוק כמו פה במדינה האולטרה מערבית בה אני חי. אז גם אנשים שאינם רוטשילד יוכלו אולי לממן לעצמם 4 קירות. אולי לא דירת חלומות ברחביה אבל בהחלט משהו שיהיה שלהם. עד שמישהו יפנים את זה אמשיך להגיב את אותה התגובה בוויינט.
אחד שעזב | 26.07.11
204.
כולם חכמים גדולים
ראש הממשלה היקר המחירים במדינת ישראל יכולים להתמתן עם הממשלה והרשויות המקומיות יתחילו לעבוד באמת לשירות הציבור ולא לשירותם הפרטי נתחיל ברשויות המקומיות שיאשרו יותר דירות קטנות ויקטינו משמעותית את הזמן לקבלת היתרי בניה שיכפילו את אחוזי הבניה על כל המגרשים והגגות הקיימים שיהיו הרבה יותר גמישים וזריזים בבירוקרטיה שלהם ולא ימשכו זמן על כל דבר שהוועדה המחוזית לא תאשר תב"עות בעלי צפיפות מגורים מתחת לכמות מסויימת של דירות לאשר יותר קומות בתמ"א 38 ואולי אפילו לאחד אזורים מסויימים כמו רחובות ראשים ולתת לכל מקבץ של בנינים ישנים להרוס את הבנינים ולבנות במקומם מגדל עם יותר דירות (ככה גם יהיה קצת מקום לשטחים ירוקים במרכז הארץ) לגבי הממשלה שיתחילו בהורדת המע"מ על דירות (דבר שמייקר מאוד את מחיר הדירה) שיתנו הטבות במס למשקיעים (כי הם אלו שמשחררים את הדירות להשכרה) שיפעילו לחץ על המנהל לשחרר יותר קרקעות ולהתנהל כגוף ממשלתי ולא חברה למטרת רווח עם משכורות עתק שיחזירו את קבוצות הרכישה למצבם הקודם רק עם פיקוח שלא כל מתווך יוכל לארגן קבוצת רכישה (זה היה תמיד הפתרון הכי יעיל לדירות זולות) שבנק ישראל ייתן משכנתאות נורמליות ולא יערים קשיים כל פעם מחדש והכי חשוב תתחילו לפתח את הנגב והגליל ולדאוג לתחבורה ציבורית לכל המקומות האלו ולכבישים מהירים ככה אולי אנשים יסכימו לעבור לגור בפריפריה אולי אם יעשו את כל זה מחירי הדירות יהיו יציבים ולכל הסטודנטים שמוחים כרגע על מחירי השכירויות בואו לא נשכח שאתם גרמתם לעליה הזאת עד לפני 7 שנים היה זול להשכיר דירה אבל הסטודנטים התחילו להשכיר דירות ביחד והיה להם יכולת כלכלית יותר גדולה כי אם גרים 4 בדירת 5 חדרים ומשלמים כל אחד 2000 ש"ח לחודש זה הרבה יותר קל מלגור לבד ולשלם 3000 ש"ח וזה מה שהעלה את המחירים מי שזוכר עד לפני 7 שנים בערך המחיר היה שווה ל 1000 ש"ח לחדר דירה בהרצליה בשכירות הייתה עולה 800 $ מקסימום אז חברים יקרים כולם צרכים לעשות בדק בית לא רק הממשלה גם הסטודנטים וגם הזוגות הצעירים וכמובן לא כולם חייבים לגור בת"א מחוץ לת"א יש המון דירות זולות רק צריך לנסוע כל בוקר עוד חצי שעה לעבודה (יש מקומות בעולם שנוסעים לעבודה גם שעתיים לכל כיוון כל יום)
מישהו שמבין  | 26.07.11
203.
מדהים איך שכלכלנים לא מבינים כלכלה
כולם מדברים על הדיור, לא מצליחים להבין או פשוט מסרבים להכיר בכך ש60% מהישראלים העובדים לא קורסים בגלל הדיור, אלא בגלל החיים. 60% לא מפונקים, לא מובטלים, פשוט לא מגיעים אפילו לשכר הממוצע, תקועים על 4500 ש"ח לחודש. אוכלים את החסכונות ואת זמנם הפנוי של אמא ואבא, או יותר מדויק סבא וסבתא. הם עובדים כמשרתי ציבור כמוכם (אך עם פחות עתיד כלכלי). שוטרים, מורים, עובדים סוציאלים. הם נהגים מסוגים שונים, עובדי עירייה, עובדי שירות לקוחות נצחיים. לאף אחד אין עתיד כמוכם שהתמזל מזלכם והוגרלתם ללשכת התעסוקה היחידה שעובדת בישראל, זו ששייכת לדנקנר ותשובה. גם הדקלומים שלכם לא מתיישבים עם המציאות. איך הורדת מס החברות ומס ההכנסה והעלאת המיסים העקיפים פועלים למען "צמצום הפערים"?
אשר | 26.07.11
202.
ל- 24 המפונקת
שכירות - 3500 - תעברי למקום יותר זול, אם את באזור המרכז את מוזמנת לעבור לרמלה. כבר חסכת 1000 ש"ח. מסגרת לילד - 2500 סופר - 2000 - באמת 2000 ש"ח סופר? על מה ולמה? תחבורה (רכב+דלק) - 2000 - תמכרי את הרכב ותעברי לתחבורה ציבורית חיסכון של 1000 ש"ח. חשבונות - 1500 ביגוד - 200 בלטמים - 800 - 800 שקל בלטמים לא הגזמנו קצת. בריאות - 100 פנאי ותרבות - 0 סה"כ 10600 פנוי 1400 לחסכון/תרבות ופנאי ועוד.
מושון | 26.07.11
200.
תפקיד הממשלה לדאוג לאזרחיה לרמת חיים הגיונית
וכך גם תפקיד "יועציה הבכירים" ממשלות ישראל בעשורים האחרונים שמאל וימין פשוט היו עסוקים מידי בשחיתות ושכחו לעשות את הדבר האחד שהם נבחרו לעשות וזה לדאוג לעם. בידי הממשלה בלבד למצוא פתרון הולם למצב הרי בשביל זה נבחרתם לא? העם דורש שתשנו את המצב באופן מיידי גם אני בעד שוק חופשי עד רמה מסויימת הממשלה צריכה להיות מערכת של בלמים ואיזונים בשוק עם תחרות חופשית מה שלגמרי לא קורה אלא להיפך הממשלה ממשיכה לעודד את מספר המשפחות הריכוזיות במשק להמשיך ולגנוב את הציבור באמצעות העדר חקיקה ופיקוח ובסוף האש תגיע גם לכיוון הטייקונים ומוסדותיהם, שלאנשים כבר אין מה לאבד הם מתקוממים מה שקורה עכשיו לדעתי זה בדיחה לעומת מה שיקרה פה עוד שנה שנתיים שלעוד אנשים שעובדים קשה לומדים משלמים מיסים וחשבונות ומשרתים עשרות ימים במילואים בשנה כמוני יהיה בלתי אפשרי לחיות הגיע הזמן שהיועצים הבכירים ייסתמו את הפה ויעשו את מה שאנחנו משלמים להם לעשות לעבוד ולמצוא פתרונות במקום להתראיין ולחשוב מאיזה עוד כיוון הם הולכים לגזור קופון בוז לכם.
יניב | 26.07.11
199.
עוות שיש לתקן
מדינה שאינה מסוגלת לאפשר לזוג אקדמאים להגיע לדירה ללא עזרת הורים אינה ראויה לאזרחיה. הזכות הבסיסית שיש לאזרח משכיל ועובד קשה היא לחיות בכבוד. האסון שלנו הוא שבמשך שנים הורים סייעו לילדיהם בסכומי עתק. התיקון לא נראה באופק כי הוא דורש השקעה ארוכת שנים בתשתיות תחבורה בשילוב פיתוח מערכת החינוך והבריאות בפריפריה המרוחקת יותר בשילוב הפשרת קרקעות מסיבית והורדת מיסים. ועוד נקודות למחשבה: 1. מדוע מדינה שנמצאת בעודף גביה לא מורידה מיסים באופן דרסטי ואפילו לו רק לזמן קצוב? 2. מדוע האינסטלטור שלי יוצא לנופש 10 פעמים בשנה? וסימה מעצבת השיער נוסעת בהאמר צהוב? אולי סימה העלימה? הגיע הזמן להעלים את הכסף השחור הזול כל-כך של כל בעלי המקצוע העצמאים בין אם בלחימה בהעלמות ובין אם ע"י ביטול מע"מ והורדת מיסים משמעותית לתקופה קצובה. 3. מדוע המדינה מגינה על מחירי הדיור? האם כדי להגן על כל המושקעים? מי הם המושקעים? כמה מהם הם פרלמנטרים ובני משפחותיהם? כמה מהם הם משקיעים זרים אמידים שמסתכלים עלינו כמדינת קייט ומקום מפלט אפשרי במקרה והאנטישמיות תגבר במחוזותיהם? האם על כל אלה יש להגן? מה יקרה אם השקעתם תמחק ב- 50%? הם לא יגמרו את החודש?
דוד | 26.07.11
193.
ועוד לא דיברנו על בעלי עסקים קטנים ובינוניים
שלא יכולים בכלל לחיות כאן בגלל מוסר תשלומים מגוחך, שמי שמוביל אותו זה המשלם הגדול ביותר - הממשלה. שוטף + 120 ככה כסטנדרט. ועוד לא אמרתי כלום על מקדמות ביטוח לאומי מטורפות, על מס הכנסה חונק ועל התנהלות בלתי אפשרית מול ביורוקרטיה אטומה של ממשלה אטומה שכל מה שאכפת לה זה בעלי הון. איך אפשר לחיות ככה?
נירית | 26.07.11
188.
שקשוקוני האוצר - איך זה שלאחר 30 שנה עדיין אין הסעה המונית בגוש דן?
מבחינתי אתם אבות החולי - חשבונאים קטנים נטולי חזון: איחור בהתפלת מים, נתיבי איילון שנבנו עם שני נתיבים, 0 תחבורה ציבורית, הפרטת כל מה שזז. הקלות מס לטייקונים (שמעסיקים אותכם בהמשך) לא אתפלא אם כל האוירה העסקית בארץ שדופקת את האזרח בסלקום בתנובה ובכל מקום היא מורשת בוגרי האוצר לדורותיהם.
איתי | 26.07.11
187.
שר אוצר שהוא פילוסוף עם יועצים שהם תינוקות וראש ממשלה שבחר אותם
נן באמת צוחקים עלינו אלו הילדים שמחליטים אלו הילדים שמייעצים לקנות בננות בשוק לא הייתי נותן להם שטיינץ נראה בחור יהיר אבל זאת הגזמה מוגזמת להושיב כמה ילדים שסימו אוניברסיטה הם חסרי ניסיון עכשיו צריך לפטר את שר האוצר שמינה אותם הוא אשם ואת ראש הממשלה שמינה אותו למנות אותם זאת בדיחה עצובה רק שהיא על חשבוננו
רועי | 26.07.11
186.
תפוס אותי
3 מרוויחים יש מהמצב כרגע. 1. הממשלה -הכנסות גדולות ממיסים. 2. הקבלנים שמרויחים כמו חזירים. 3. בנק ישראל שרואה שמצב הבנקים יציב-גם הם מרוויחים הרבה. אין שום סיבה בעולם שמישהו משלושת אלו יעשה משהו כדי להוריד באמת את המחירים, הם מפאיחים יונים, ועושים כל מה שלא צריך כדי להוריד מחירים. אני לא רואה ירידת מחירים בטווח הקצר
פיני ש | 26.07.11
181.
הבעיה שבפריפריה אין את האופציות שקיימות במרכז - 100,000 ש"ח נגמרים דיי מהר
בתור אחד שגר בפריפריה אני יודע שהרבה יותר קל למצוא עבודה ולהשתכר במרכז. עד שלא יפתחו בפריפריה את מה שיש במרכז ועד שלא ישפרו פלאים את התחבורה הציבורית, אותם 100,000 ש"ח יהיו תמריץ חלקי ביותר שיתאים עבור מעט מהאנשים. אם רוצים שהמונים יעברו לפריפריה צריך לפתח את התח"צ, החינוך, התרבות, מקומות הפנאי והבילוי, מקומות עבודה עתירי ידע (שיקלטו את כל בוגרי האוניברסיטאות והמכללות שמסיימים כל שנה ללמוד ועוברים למרכז מחוסר ברירה) וכולי. צריך לשכפל את גוש דן למקומות נוספים..
עופר | 26.07.11
179.
תשובה לנמרוד ספיר,
רק רווק יכול לומר שלא חייבים דירה בבעלותך, אתה יודע מה אתה אולי אפילו צודק אבל כיום כאישה כבת 40 נשואה עם עוד מעט שלושה ילדים ובעל שביחד אנחנו משתכירים לא רע בכלל עדיין חיים בשכירות .(כי ללא עזרת הורים לא ניתן לרכוש היום בית) השכירות שלנו עולה כול חידוש חוזה (אחת לשנתים, לאחר מימוש האופציה) קשה ככה לבנות עתיד טוב ובטוח לילדים ולחיות על השיגעונות של בעל הבית, אנחנו רוצים ביטחון ולדעת איכן אנחנו נגדל את הילדים שלנו לאורך שנים ולא לשנתיים הקרובות. נכון שלא הכול בטוח בחיים אבל שיש ילדים ההסתכלות על החיים משתנה.
 | 26.07.11
175.
אני רק שאלה
"אני בגיל של מי שקשה לו, גם לי יש משכנתה וגם אני לא יכולתי להסתדר בלי עזרה מההורים" ומה עם מי ש*אין* לו עזרה מההורים? הכותבת היא מישהי שיכולה להעזר בההורים אבל מעדיפה להיות מסוגלת להסתדר בכוחות עצמה, ושאכפת לה ממי ש*אין* לו הורים שהוא יכול להיעזר בהם.
נועם | 26.07.11
173.
מהצד של הריבה הכל נראה ורוד יותר
עובדים עלכם בעיניים,אנחנו העצמאיים והשכירים בשוק החופשי ממנים את המשכורות ,הרכבים,המשרדים והפנסיה של כלל עובדי המדינה\חינם האלה, נתנו לנו כלכלה קומוניסטית במסווה של קפטליזה-לך תעבוד קשה הכל "פתוח" אבל המנגנון\ממשלה גוזרים עליך קופון שלם בכל דבר. למה המשכנתא אינה מוכרת במס? למה האיש הפרטי צריך לשלם מעמ על הדירה ? למה הכל כל כך יקר כאן ? מיסים מיסים מיסים-אז ברור שהמדינה "חזקה" כלכלית--על הגב שלנו !
עדי | 26.07.11
171.
אלון לוין מכ"ס - אתה מחרחר שנאה בין חלקי העם - ובזה אתה תורם בעצמך להדרדרות המדינה לאבדון לא פחות
אתה מכתים אוכלוסיות שלמות - דתיים, מסורתיים, ערבים, חרדים... אבל בכל מגזר יש בעיות - כולל במגזר החילוני. מי יותר ומי פחות. במגזר הכיפות הסרוגות למשל (ונניח שהוא מגזר אחד) אמנם יש קבוצות שבונות על גבעות באופן לא חוקי. אך 99% מהמגזר הזה אינו משתייך ל"נוער הגבעות" והינו תורם ויצרני, שומר חוק ובונה בהיתרים בלבד - כולל בהתנחלויות (דיון פוליטי בעד/נגד אינו שייך לפה), משרת בצה"ל באחוזים גבוהים בהרבה מהמגזר החילוני, בעל השכלה גבוהה יותר בממוצע, ואחוז הפשיעה הנמוך ביותר. פורעי חוק קיימים כידוע גם בציבור החילוני - אך אסור להכליל את כל החילונים ולומר שכולם פושעים. נכון? כנ"ל לגבי מגזרים אחרים. אני מסכים איתך בשורה התחתונה - חוק אחד לכולם! אבל אין צורך להכפיש לשם כך אוכלוסיות השונות ממך בדעותיהם ומנהגם. משמעות הדמוקרטיה אינה רק קבלת מרות הרוב - אלא גם החובה לשמור על זכויות המיעוטים. ואגב בישראל אין אף ציבור שהוא רוב אמיתי, כלומר מעל 50%, החילונים הם אמנם הקבוצה הגדולה ביותר אך לא "רוב". לכן במדינה דמוקרטית, ובמדינת ישראל בפרט הדרך היחידה היא שיתוף פעולה והגעה להסכמות משותפות תוך כבוד הדדי - ולא חרחור שנאה, ריב ומדון.
אברהם | 26.07.11
168.
מי סידר לכם את הגוב?
ילדי שמנת, קשרים עם האנשים הנכונים. כל המדינה הזאת קומבינה. מי שקרוב יותר לצלחת אז הוא אוכל ממנה והרבה. תרדו לעם גם אתם חלק ממנו. נראה לכם הגיוני מחירי הדירות התייקרו בשנים האחרונות בכפול. מדינה מטורפת. אל תחלקו דירות חינם , אבל תדאגו להחזיר למחירים שפויים ולהוזיל את רמת המחייה. כשיהיה לכם ילדים תבינו מה זה לשלם גן 5000 ש"ח על שני ילדים. משכנתא אוכל וכו
אחד העם | 26.07.11
167.
דיור בר השגה זו מילה בעברית ולא סיסמא פוליטית בלעדית
דיור בר השגה זו מילה בעברית, כיום זו צעקה של העם, הפער הזה בין התפיסה של היועצים לדרישות העם כ"כ גדול שהוא מזכיר לי את "אם אין לחם שיוכלו עוגות". העם לוקח אליו חזרה את הגדרת המונח "דיור בר השגה" ומוציא אותו מהידיים של העסקנים והפוליטיקאים. דיור בר השגה זוהי דרישת קיום בסיסית של העם בארץ ישראל. הבחור יושב לו שם במגדל השן, גבוהה ועמוק בתוך ססמאות והגדרות פוליטיות, ובטוח שהמונח "דיור בר השגה" הוא מונח פוליטי בלעדי, עם משמעות ברורה ויחידה, משמעות אותה המשרד שלו (והמשרד שלו בלבד) מגדיר. חבוב... אתה זה שלא מבין, אתה זה שמרוב סיסמאות, ספינים ופוליטיקה, לא מזהה את החיים. אני מבנה שיש מונח שכזה במשרד שלך, ושיש לו משמעות מסוימת. אבל האם עולמך כ"כ צר שאתה לא רואה שיש למונח הזה עוד משמעויות? אם זו לא המשמעות שאתה הענקת למונח אז העם לא מבין? בוא, תן לי להסביר לך מהוא הפרוש של המונח "דיור בר השגה" בלשון העם, העם- אלה שמנופפים ידיים מחוץ למשרד הממוזג שלך. דיור בר השגה זו דרישה של העם, דרישה עם משמעות קיומית. דיור בר השגה זה מצד שבו אני אוכל לספק קורת גג לילדים שלי מבלי להרעיב אותם. אל תממן אותי, פשוט תנתב את הבניה אחרת: 1. איך יהיה לי דיור בר השגה אם אתם נותנים כ"כ הרבה אישורים לבניית מגורי יוקרה? 2. איך יהיה לי דיור בר השגה, אם יש לי "רק" שני ילדים והקריטריונים שלכם להטבה בפריפריה מדברת על משפחה מרובת ילדים? 3. איך יהיה דיור בר השגה אם משקיעים מחו"ל רוכשים כ"כ הרבה דירות למטרות השכרה מבלי שיהיה מיסוי גבוהה על רווחי שכירות של יותר מדירה אחת? 4. איך יהיה לי דיור בר השגה אם אין חוקים שמרסנים את משכירי הדירות? פקח עיניים, או סתם פתח חלון ותקשיב למה שקורה שם בחוץ
לי | 26.07.11
165.
מה שעצוב לי זה לראות איך שטפו להם את המוח בעבודה שלהם
הבוסים של הילדים האלה שוטפים להם את המוח, והם חושבים שהם יודעים הכל! * "בתוך כמה שנים לא תהיה בעיה לגור בפריפריה, כי תהיה תחבורה מצוינת" - חחחחחח * ""אני לא בטוח שתפקיד המדינה לספק לי דירה ברחביה" - אבנר היקר, חכה חכה שיהיו לך שני ילדים. נראה איך תדבר אז... אולי המדינה לא צריכה לספק לך דירה, אבל היא גם לא צריכה לדאוג שיהיה לך נטל מס משוער של 70% בכל דבר כמעט(!), ולהשאיר אותך בלי כסף בצד ובלי תקווה לעתיד טוב יותר. * "שכירות זה לא פשע. לא כולם צריכים לגור בדירה בבעלותם" - נמרוד היקר, נראה אותך גר בשכירות עם ילדים, כשבעל הדירה מפנה אותך כל שנתיים, ואתה צריך להעביר את הילדים שלך מסגרות רק בגלל גחמות של בעל דירה. משום מה כל היועצים הצעירים האלה מאמינים שהמדינה חייבת לחלוב את אזרחיה דק דק, ושהאזרחים צריכים פשוט להודות לה כי היא כזאת מדינה טובה! ועכשיו שאלה ליועצים שהתראיינו בכתבה: כמה מהחברים שלכם מהתיכון כבר לא גרים בארץ????????
שאול | 26.07.11
163.
הם לא קובעים בכלל זה מסך עשן
אתם באמת מאמינים שהפוליטיקאים יתנו לילד עם חלב על השפתיים לקבוע מדיניות? החברה האלו רק מבצעים את מה שהמנהלים שלהם שהם הרבה יותר מבוגרים קובעים המדיניות היא ברורה, לא מתערבים לא יוזמים לא מבצעים כלום אלא מכבים שריפות. החרדים צועקים נותנים להם, ראשי עיירות בפריפריה צועקים, נותנים להם, מי שלא צועק ואין לו לובי פוליטי לא מקבל כלום. מה שמעניין אותם זה לעבור את יום העבודה במינימום עבודה ומקסימום הכנסה לכל יוזמה הם ייעצו מדוע לא ניתן לבצע. זה התפקיד האמיתי של החברה הצעירים, להגיד איך לא. לדעתי דבר לא ישתנה אלא אם תהיה מהפיכה נוסח כיכר תחריר כאן
יהודה | 26.07.11
160.
לבנות דיור בר השגה לאורך ציר הרכבת בפריפריות
לבנות דיור בר השגה לאורך ציר הרכבת בפריפריות - אסור להשקיע עזרה למגורים במרכז - זה יחסל את הפריפריות - צריך לבנות או להקצות דירות של בין 2-3 חדרים בשכירות מסובסדת לאנשים שיעמדו בקריטריונים - לאורך ציר הרכבת - (מהצפון ומהדרום)
חני | 26.07.11
159.
דיור בר השגה
לכל המומחים שאינם יודעים, לדבריהם, מה זה דיור בר השגה?, שיפנו לפרסומי הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה, מלפני 10 שנים, לדוגמא, ויראו כמה שנות עבודה (או משכורות) היו דרושות, אז כדי לרכוש דירה, לעומת היום. כך יבינו מה זה דיור בר השגה. במחשבה שניה זה עצוב ועלוב שאנשים במקומות כאלה מרכזיים ומשפיעים, לא יודעים, לדבריהם, את התשובה הזאת.
צביקה | 26.07.11
158.
אוי לנו אם אלו אחראים על גורל ילדנו
המדינה תיבער !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתם ילדים "פקידי אוצר" אל תישנו בשקט בלילה. מצויין שפורסמו השמות והתמונות, כך תהיו בושה לדראון עולם !!!! ותישאו את סימן הקלון !!!. אני אשמור על הכבוד של משפחתי ואקנה להם בית, ואתם מנותקים, אל תבלבלו לי ת'ביצים. ילדי שמנת פקידים לבנבנים. צאו יום אחד לעבוד בשמש, ולהביא פרנסה הביתה בכבוד - נראה אותכם. מושחתים - המדינה מתהפכת, תתחילו להזיע נבלות. התמונות שלכם מחייכים ואדישים, ישארו לנו חקוקות בזיכרון.
מאיר | 26.07.11
156.
חבורה של פיונים שקיבלו הנחיות - הם לא אמינים והתחמקו שוב לכיוון "הפינוק של המפגינים"
אין לי דרך אחרת להסביר את זה אחרת, ככל הנראה חבורת האהבלים הזאת קיבלה הנחיה מבעלי השררה שאצלם הם עובדים כי אחרת איך ייתכן שהם נשמעים כמו תוכי שחוזר אחרי קול אדוניו: " אני לא בטוח שהמדינה צריכה לממן לי דירה ברחביה" ???? אתה מבין על מה המחאה ילד? העניין הוא מחירי שכירות, מחירי קניית דירה, אי אפשרות לקבלת משכנתא. ואם הצלחת לגרד משכנתא לדירה בנתיבות, אתה עדיין צריך למצוא דרך להגיע כל בוקר לתל אביב או למרכז כדי לעבוד. חבל שאין רכבת שעובדת או אוטובוסים נורמליים או שמחירי הדלק תמיד נמצאים בעלייה. יא חתיכת עבד נרצע - פקידון של האוצר, דוגמא קלאסית למיהו פקידון האוצר זאת הצורה שלהם, ניהול הקופה הציבורית אצלם כאילו מדובר בכסף הפרטי שלהם. גם ההוא שצוטט כאומר "שכירות זה גם יופי": כאשר שכירות הופכת להיות רוב המשכורת שלך זה לא יופי. אני מציע שתחזרו לאדוניכם באוצר, בשיכון ובמשרד רוה"מ ואימרו להם שכאן אפילו הטיפשים אינם כל כך טיפשים ובאותה הזדמנות אם יש לכם קצת כסף בצד לכו וריכשו לכם אישיות.
ארז חליווה | 26.07.11
155.
צריך לעשות חוק שמי שעובד בפקידות ממשלתית לא יכול לעבוד בשביל טייקונים, לצמיתות, לא תקופת צינון
- וזאת בכדי למנוע קיומו של ניגוד אינטרסים. בזמן פעילותם בפקידות רבים הם המתכננים את המשך הקריירה בתור משרתיי הטייקונים ומעטים הם הישרים. לכן יש להחתים אותם בחוזה מחייב (שיחוקק כהכרחי) ולפתור את הבעיה. הם לא כאלה גאונים. מי שלא מסכים לחוזה כזה, לא צריך לקחת אותו.
אני | 26.07.11
153.
ידעתי, ועדיין קשה להאמין: תראו איזה חבר ליצים מנהל את המדינה.
לא, ואני לא מתכוון לצעירים הללו המרואיינים בכתבה ולכאורה מנהלים את חיינו. הם סתם נערים שקיבלו שטיפת מוח ודואגים בסך הכול לתחת שלהם ולמעמד שלהם. הליצים האמיתיים הם אותם שרים וח"כים ומנכלי משרדיהם. את דעותיהם ומילותיהם אנו שומעים דרך אותם הצעירים שהכתבה מציגה בפנינו. איזו שטיפת מוח אנחנו נאלצים לחוות בכול מקום עבודה בו אנו מועסקים: ללקק לבוס, לדקלם את המנטרה שלו, אך בעיקר להתייחס למקום העבודה כקדוש וקודם לכל. מותר לשקר בשביל הבוס, מותר לרמות, מותר לשנות את עקרונותינו ואת אמונותינו. אנחנו לא עושים זאת חינם. אנחנו מתוגמלים. מצחיק ועצוב. תמיד חשבתי שאם אציל מפעל מפשיטת רגל, או אתכנן יצירות מצויינות, או אמכור מוצרים מצויינים ומועילים - אתוגמל כראוי ואוערך בהתאם ולו מהסיבה כי אני משקיע ומשתדל כמיטב יכולתי ומוּנע מסיבות טהורות בלבד. אני לא תמים. ברור שאוטופיה עוד רחוקה, אבל אני באמת רוצה להמשיך ולהאמין שעדיין אפשר לקוות לאנשים הגונים ופטריוטים כאחד, הנושאים במשרות בכירות. על אחת כמה וכמה כשבידיהם מופקד עם שלם. קשה לשלא לשקוע במרה שחורה כשמביטים ורואים לאן הדרדרנו כפרט וכחברה. וכעת, לראות את הצעירים הללו (שחלקם יום אחד יטול לידיו את מושכות המדינה) המוצגים בכתבה הזו מדברים כך - צעירים שדעתם מוסחת ומעוותת כל כך ע"י שרלטנים ותאבי כוח ושררה - זה בהחלט מהווה ראי נאמן למצבנו ומשאיר הרבה מקום לפסימיות.
פיצי | 26.07.11
152.
גם אני לא מבינה את המחאה
נכון, גם אני רק בת 32, אבל נשואה, עם ילד ועם דירה ולא מבינה לעזאזל למה אנשים חושבים שהמדינה צריכה להוריד מחירי דירות במרכז. אין לכם כסף? לכו תקנו דירה בפריפריה! אני פשוט לא מבינה מה הבעיה, למה מישהו חושב שעל המדינה לדאוג לספק לו דירה במרכז? אתם יודעים כמה עולה דירה בפאריז? מישהו שם חושב שהמדינה חייבת להוזיל עבורו עלויות? מי שאין לו כסף לא יכול לגור באיזורים יקרים. מפתיע, הא? יש לנו מדינה קטנה. קל להגיע כאן ממקום למקום, יש רכבת, אז מה הבעיה?
sari | 26.07.11
149.
ואיפה גרים נערי האוצר השונים?
אמיר הלר המבין לליבם של אחרים קנה דירה אך לא מצויין איפה? הייתכן במרכז? תוהה אני מדוע אתה לא עברת לפריפריה שאותה אתה כלכך מהלל? היכן ההבנה העמוקה שלך שצריך ליישב את הפריריה נעלמה כאשר מדובר בעצמך ומשפחתך?.... נמרוד ספיר..בן 28...אתה מהילדים שחושבים שהם עושים הכל לטובת המדינה..כי כך מחנכים אותך בעבודה...אולי יום אחד תתעורר ותסתכל באמת על עצמך ועשייתך..בדיוק כמו אחד כזה מוכר שקוראים לו יניב אלדד...מכיר אותו?!...אתה דוגמא קלאסית למה שנקרא "נערי האוצר"... לא תהיתם מדוע כל החבורה שלכם כולם צעירים חסרי ניסיון בדברים אחרים בחיים? רמז למה לוקחים אותנו בגיל 18 לצבא - כי אנו לא חושבים לבד,כי זה גיל שבו אתה ממלא פקודות בלי שאלות...תחשוב על זה ידידי.... אבנר סעדון - אתה צודק בגדול אם היה מדובר במדינה שבה אני לא עושה צבא שלוש שנים,נפצע, מאבד חברים ואז עושה 30 יום בשנה מילואים... אז כן ממדינה כזו אני מצפה שתדאג לי.לזה שתורם ועושה ולא שייך לכל אוכלוסיה פוליטית,שרוצה לתרום ולהרגיש מוגן ולא פרייאר נטחן בשם הממשלות השונות... ובאשר לתחבורה אתה צודק בזה..אך האם באמת למדינה יש אינטרס לפתח תחבורה שכזו?הירידה מההכנסות וכו..זה כבר הוכח עד היום שהמדינה היא המעכבת הגדולה ביותר של התחבורה עד היום! ואחרון חביב מר קוגן היקר...כמה כוח בבחור אחד ...הרשה לי לומר לך שאתה כבר כישלון ...אתה ומשרדך כישלון כי איפשרתם את עליית המחירים ב60% כי ההכנסות שלכם גדלו פלאים...אתם כישלון או בעצם הצלחה תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה, כי ההכנסות ממיסים עלו כלכך שקופת האוצר מתפוצצת ממזומנים..אתם כישלון כי אתם לא יודעים לעמוד מול קבוצות המיעוט שלמדו איך להכריע אותכם מזמן....אני בטוח מר קוגל שהדירה שאתה "שוכר" היא לא בדיוק הדירה המחולקת שרבים יכולים לאפשר לעצמם..וכן אם תיתן לבחור הטבה לגור במודיעין אתה מפנה כסף שלו שיתפנה לתנופת הכלכלה שולא רק לאיזה קבלן או לכיס משרד האוצר...אבל תן לי לנחש כסף לעוד כביש להתנחלות שכוחת אל תשלוף בקלות.... מדינה מעציבה גדלנו להיות :-(
אבי | 26.07.11
148.
הפתרון האולטימטיבי העכשוי והנכון-יבוא 30000קראוואנים -עד לסיום הבנייה שיארך
3-5שנים מינימום- רק אישור תוכניות - לא ,לא כולל התנגדויות- אורך 12-18 חודש בנייה בישראל אורך 18-24 חודש - וכל זאת לקב הבנינים הראשונה !!!!! אנחנו יודעים על תוכניות שמזה 3 שנים שוכבים בוועדות ובעיריות - זה לא בדיחה,
כותבי תרחישים- 12-12-12 | 26.07.11
147.
הבעייה של בניתוח המאקרו בדוגמא פשוטה
נניח לרגע שבמדינה ישנם שני אנשים נקרא להם א וב ל- א יש 4 פרות ול- ב 10 פרות הממוצע 7 פרות בעקבות מדיניות כלכלית מוצלחת שזוכה למחמאות בכל העולם משתנה כמות הפרות ל- א יש כעבור שנה שתי פרות ול-ב יש 20 פרות הממוצע : 11 פרות בכל העולם משבחים על גידול של 50% בכמות הפרות הממוצעת במשק אף אחד לא רואה את א' האומלל שנותר עם שתי פרות בלבד כעבור עוד שנה ובעקבות המשך המדיניות הכלכלית המבורכת א' ידידנו נותר ללא פרות, מת מרעב ונמחק מהסטטיסטיקה ול-ב' יש 30 פרות כמות הפרות הממוצעת לאדם עולה ל- 30 פרות !!!! ( א' כבר מת ולא בסטטיסטיקה) וזה כל הסיפור בלשון פשוטה ועממית. החברה שם למעלה רואים את הממוצע והכמות הכללית ולא את א' שמת ברעב.
אמיר | 26.07.11
145.
לילדי אין סיכוי לרכוש דירה, גם עם עזרה מההורים. ובכ"ז הפקידים הנ"ל צודקים חלקית
הדיור זה סימפטום בולט לבעייה כוללת. זו טעותל למקד את המחאה בנושא שאין לו פתרון בטווח הקצר והבינוני. אין צדק חברתי, אין אכיפת חוק, ובכל תחום ששמים את האצבע, היא שוקעת ברקבון. הממשלות לא ממלאות את תפקידן כבר עשרות שנים, דואגות רק לרייטינג ומוצאות שעירים לעזאזל בכל נושא תורן. זה התפוצץ במשמרת של ביבי, גם כי הוא חלש ולחיץ מקודמיו וחוסר המעש שלו כ"כ בולט. לדבר הוא יודע היטב. המחאה מבטאת מצוקה וכאב אמיתיים של אלה שטרם התייאשו. הפתרונות הם מערכתיים ולא נקודתיים. דיור בר-השגה? רק בשכירות. פריפריה? קודם תביאו לשם עבודה ותחבורה. די עם שליפות. נדרשת הנהגה פוליטית-חברתית.חכמה שתקדם פתרונות כוללים, לאכיפת החוק, ליחסי העבודה, לריכוזיות, לפנסיה, לבריאות ולכל שאר הבעיות. הכל קשור. עד כמה שזה נראה לא אפשרי, כדי לאחד כוחות, חיוני להתמקד בבעיות הפנים בלבד.
אודי | 26.07.11
140.
אלוהים אדירים, איזה בוקים!! זה מזכיר את הסיפור בשנות ה-60 על הסטודנטים בטכניון שהתבקשו לתכנן ....
צינור להובלת דם מחיפה לת"א, ולא שאלו למה ובשביל מה.... פקידים מבצעי פקודות (יש קשר לשוני בין שתי המלים...) ללא מחשבה, שמנגנונים טוטליטריים היו שמחים להעסיק. רובוטים בשר ודם. 1. כבר היו בעבר הלא רחוק - לפני 7-8 שנים, ולפני 12-14 שנים וגם לפני 20-22 שנים - תקופות שבהן דירה ממוצעת עלתה 65-70 חודשי שכר ( 1987 - חצי מהיום), ו 80-85 חודשי שכר ממוצע, ( 1993 ו-2002, שזה שליש פחות ממה שהיום). נכון שהיו גם תקופות קודמות בעבר שבהן דירה עלתה 115 (1986) וגם 125 חודשי שכר ממוצע (1996, 1999). אז היום זה 135 חודשים, 8% מעל לשיא הקודם. 2. לאור ההתנהגות ה"גלית" האופיינית של שוק הנדל"ן בעבר, בהחלט סביר להניח שהמחירים ירדו, לדעתי לאזור ה- 100 חודשי שכר, שזה סדר גודל של 25% פחות מעכשיו. בכמה זמן זה יקרה - לאלוהים הפתרונים, אבל יש רמז מההסטוריה (בין 1986 ל- 1988, ובין 1999 ל-2002): חדות הירידה דומה לחדות/גובה העליה שקדמה לה, בדרך כלל..... 3. למעט תקופות ביניים, מחירי השכירות עוקבים אחר מחירי הנדל"ן; חוץ ממקרים יוצאי דופן, דמי שכירות בישראל הם בין 3-3.5% משווי הנכס, כאשר הם גבוהים יותר (ב-%) על נכסים זולים, ונמוכים יותר על נכסים יקרים; בבאר שבע אפשר להגיע גם ל-6-7% בדירות המושכרות לסטודנטים, וברמת גן קשה לקבל אפילו 2.5% על בתים פרטיים ישנים.... החריגים הם בדרך כלל באזורים שבהם הדיירים/תושבים מתחלפים בתדירות גבוהה מאד, ולכן שכירות היא ברירת המחדל שלהם, עקב נסיבות אישיות או תכונות של המקום - ערים אוניברסיטאיות, ערי "בילוי", ערי מעבר. 4. לעתים רחוקות - ולתקופות קצרות, עד שהשוק מגיב - יש סטיה מהכלל של 3-3.5%. כשמחירי הדיור בהישג יד של יותר אנשים, כלומר מחירי הנכסים ירדו ביחס לשכר הממוצע, יותר קונים ופחות שוכרים, ולכן גם מחירי השכירות יורדים. 5. הבעיה היא לא רק מחירי הדירות; הבעיה היא גם ההכנסה; כשקיימות בארץ קרוב ל-700,000 משרות בשכר מינימום או קרוב לכך, שחלקן מאויישות ע"י מפרנסים ראשונים או יחידים במשפחה - מי ואיך יקנה דירה, ואפילו איך ישכור? מ-4500 ש"ח ברוטו לחודש??? למעשה, אילו היה השכר הממוצע עולה רק ב-10% (וזה לא הרבה; זה בערך כמה שהוא נשחק מול המדד ב-4 השנים האחרונות...), הדבר היה גורם לכך שדירה ממוצעת היתה עולה רק 120 חודשי שכר, קצת פחות מהשיא הקודם. זה גם היה תורם לעליית רמת החיים מול עליות המחירים באופן כללי..... 6. אבי-אבות הטומאה היא תוכנת האקסל ודומותיה: כשנורא קל לשחק עם מספרים ע"י הזזת נקודות, שינוי אחוזים וכן הלאה מניפולציות, המספרים הופכים למלכי המשחק, ולא האנשים שאת חייהם מספרים אלו מייצגים, ועל חייהם הם משפיעים. העיקר הפרזנטציה, ולעזאזל כל השאר.
שועל זקן ומנוסה | 26.07.11
139.
צמצום הפער בפריפריה
השנה אני ובן זוגי קנינו דירה כמובן עם עזרה נרחבת מההורים, דירה יפה לתפארת במחיר 800,000 ש"ח עם משכנתא של 3500 ש"ח בחודש למשך 20 שנים- בבאר שבע, ד"א ללא שום עזרה או הטבה לפריפריה... את הדירה אנו נאלצים לעזוב בשבוע הבא בשל אילוצי עבודה!! שלא נמצאת באיזור- שנינו אקדמאים אני עם תואר שני ובעלי דוקטורנט... בכדי שעתיד ילדינו אולי!!! יהיה עם חוגים ושעות פנאי איכותיות אנו עוזבים למען עבודה במרכז עם שכר דירה של 4600 ש"ח בחודש ומשכנתא של 3500 ש"ח שרק 3400 מתוכה מכוסה ע"י שוכרים! אם באמת היו מתחשבים בפריפריה ורוצים לקדם אותה לא היו גורמים לי לעזוב כי אין לי איך לקדם את הקרירה שלי ולבעלי את שלו בפריפריה... מה גם שלנסוע כל יום בשתי רכבות ואוטובוס פנימי לאיזור המרכז ובחזרה לא כ"כ הגיוני כשאני רוצה גם להספיק ולראות בערב את ביתי בת ה- 10 חודשים... לכן- הרחבת תעסוקה לאקדמאים ושיפור תשתיות התחבורה בכדי לקדם את הפריפריה למרכז הן אבני היסוד בצמצום הפער החברתי שנוצר!!!
יסמין | 26.07.11
138.
המפגינים לא צריכים לבוא עם פתרון
בשביל זה משלמים לכם לעכול אותם עובדי ציבור כולל ראש הממשלה האנשים בכנסת נבחרו לא כדי לילל ולנבוח ליצור משברים פוליטיים בין לאומיים, אלה ליצור חברה מתפקדת שאין בה פערים עצומים. מי שנמצא בעשירונים הבריאים לא ממש מתיחס לשאר והם לא מעניינים אותו, זה יופי שיש עשירים או כאלו שיש להם הורים שעוזרים, מה לעשות לא לכולם יש הורים שיכולים לעזור, ולא כולם רוצים להכניס את היד לכיס ההורים, גם הם עבדו קשה כדי להגיע לרגע בו הם יכולים לפרוש בנחת ולהנות מחייהם! חבורת צעירים צבועים חסרי נסיון התקועים במגדל שלכם, מבעד לערפל הכבד לא רואים את ההמון.
מז"ל | 26.07.11
137.
יכולת טיעון של רפיי שכל.... אלו מנהלים לנו את המדיניות הכלכלית
נראה להם שדירה בפתח תקווה שנמצאת בישראל שבמזרח התיכון - הפרוור הכמעט יותר צדדי של העולם. תריכה לעלות כמו 3-4 דירות פרוורים במדינה כמו ארה"ב? כל הסבר הגיוני למצב מלבד האמת שהיא "בועה" הוא בבחינת שטות מוחלטת.
 | 26.07.11
133.
לא ייאמן, בן 28 יועץ? זו בדיחה רעה ביותר. בן אדם בלי ניסיון חיים לא יודע איםה הוא חי
וכבר מייעץ בנוגע לדברים שמשפיעים על החיים שלנו. למה לא מספרים לנו מה הקומבינה שהנחיתה אותו לתפקיד? והשני שמבחינתו לא לתת 300 אלף כדי שיגורו במודיעין? תגיד, אנחנו לקוחות שלך? אנחנו אזרחי המדינה. עד עכשיו הייתי נגד המאבק אבל עכשיו שראיתי את הפרצופים של מי שעומד מאחורי מקבלי ההחלטות אני מבין שאם לא תהיה מהפיכה ועכשיו, המדינה תחדל מלהתקיים בשנים הקרובות. תיראו מי משפיע על החיים שלנו.
קובי | 26.07.11
130.
תראו מי מדבר
אני מוחה על כל הדברים שנאמרו כאן!!!!!!!!!לפני שמונה שנים בסך הכל היתה אפשרות סבירה לרכוש דירה המחירים הושלשו,כל הבקשה לחזור למחירים שפויים קל לכם לכתוב את מה שאתם כותבים כי כרגע{ובהחלט כרגע} אתם יושבים במשרות שבזכותם אתם מעיזים לומר את דבריכם, גם אני אקדמאית נשואה לאקדמאי עובדים במשרות בכירות ועדין אין לנו שום סיכוי לרכוש דירה. כולי תקווה שאכן במחאה תעשה משהו בשנתיים הקרובות!!!!!!!!!!!!
sarit | 26.07.11
128.
אמירות חצופות
לא כל אחד צריך לגור בדירה משלו? למה, כי יש כאן שוק של דירות להשכרה ארוכת טווח? כי יש פיקוח כלשהו על שכר הדירה? הסיסמאות של תעברו לפריפריה הן ריקות מתוכן, כאשר אין שום תשתית בארץ שתומכת בכך. אני גרתי מספר חודשים בפריפריה, בבאר שעב ליתר דיוק, ועבדתי במרכז. כל יום, לקח לי שעתיים מהרגע שיצאתי מהבית ועד הרגע שהגעתי לעבוד, והפוך. ארבע שעות ביום של נסיעות צפופות ברכבת, הכוללות איחורים וביטולים שונים, אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות כי הם מפוצצים או לא מגיעים בשום לוח זמנים קבוע, מוניות שירות שכנ"ל. אני מציע למישהו מהחבריה הזו לעבוד כך. אלו הם ילדי שמנת שקיבלו את המינויים לא על סמך ניסיון או ידע, אני מנחש שעל סמך קשרים כלשהם. מוכרים את המדינה לעסקנים, וגם יומכם יגיע.
חוצף | 26.07.11
127.
תעסוקה בפריפריה!!!!!
מה זה עוזר שאני יכולה לרכוש דירה בדרום אם כל יום אני אבזבז 4 שעות בכדי להגיע למקום עבודתי ולחזור לביתי בשלום?!?!?!?!?!?!? בואו נעשה חישוב קל: לימודים אקדמיים האפשרויות הקיימות בן גוריון או להגיע למרכז ולשלם שכר דירה! אחרי שסיימת לימודים ויצאת עם תעודה (נגיד למשל מתכנת, רואה חשבון, עורך דין, רופא) ואת מעוניינת לעבוד בתחום אותו למדת באיזור מגורייך (קרי נתיבות, אופקים,שדרות, באר שבע, ערד...) הסיכוי למצוא עבודה הוא אפסי!!!!!! מה האפשרויות הקיימות?!?! אמדוקס, אינטל, סורוקה וכמה משרדים קטנים של עורכי דין ורואי חשבון שבדרך כלל מקבלים את המקורבים אליהם אז מה עושים?! שולחים קורות חיים למרכז! המהמהמהמה במרכז רואים: נתיבות, מממממממממ, זה רחוק. נזמין אנשים יותר מהמרכז. אז העלם חמודות מחליט להצפין. וכך הוא מוצא את עצמו ממציא כתובות במרכז כדי שרק יזמנו אותו לראיון. לאחר שזומן הוא עובר מגורים ומשלם שכירות יקרה. או נושע אין סוף שעות כל יום מהבית לעבודה מהעבודה לבית אז מה יותצא לו מכך שלמד?! והשכיל?!?!?! במקום להיות נגר שמרויח 5000 הוא כלכלן שמרויח 8000 ומבזבזב (9 שעות עבודה ביום + 4 שעות נסיעה הלוך ושוב =) 13 שעות ביום!!!!!!!!!! על העבודה. וזה נקרא איכות חיים?! הוא חי בדירה שהמדינה עזרה לסבסב במקרה הטוב. אבל בפועל לא חי באמת! הוא חי על הכביש במרדף אחרי החיים....
אבי | 26.07.11
126.
מחאה מטופשת של אנשים טיפשים
כן כן תתפלאו אני לא אחד מכם וגם לא חושב כמוכם - מוחאים מבלי לחשוב!!! אתם המפונקים שרוצים דיור בחצי מחיר או במחירים "הגיוניים"??? מה קשורה הממשלה להורדת מחירי שכירות ודיור??? אתם אלה שהעלתם את המחירים בעצמכם... ואם לא הבנתם להלן הסבר ממש פשוט שגם אתם תבינו: אני שוקי בעל דירה 2 חדרים בת"א מחפש שוכר שישלם בערך 2500 ש"ח, ואיזה קטע מיד עם פרסום המודעה פנו אליי 50 איש ואפילו היו כמה שמוכנים לשלם יותר רק שהם ייזכו בדירה שלי.. אז אני עושה חושבים ומיד מבין שיש לי מכרה זהב ומיד מעלה את המחיר.... הבנתם טיפשים שלי???? אתם אלו שהעלתם את המחיר... אתם אלה שגרמתם לכדור שלג הזה!!!! אותו כנ"ל לגבי דירות למכירה. אני בן 32 +2 נשוי וכן אני הצלחתי לקנות דירה ללא עזרה של ההורים אלא רק בדרך הרגילה , עבודה קשה ללא בזבוזים מיותרים ועמידה שיעד - לקנות דירה . קניתי בנתניה - לא חייב לגור בת"א או בצמוד אליה.. כי גם לא חייב לגור בקיסריה וסביון.. מה לעשות יש עשירים ויש פחות... כל אחד ומה שהצליח להשיג בחיים. אז די לטיפשות וקדימה למציאות.. תעבדו קשה ועוד קצת ועוד קצת כמו שההורים שלנו עבדו וכך הצליחו להשיג מה שיש להם היום. ותעזבו את הממשלה בשקט
שי | 26.07.11
125.
בין חשיבה בתוך קופסא לדמגוגיה , שלא לאמר טמטום או רשעות
אז זהו - שאנשים הבינו כי כל "ההיגיון הקפיטליסטי" המסודר והרציונאלי שמאכילים אותנו בו כבר שנים הוא רק תירוצים לדפוק אותנו שיטתית ע"י אנשים שרואים רק כסף מול העיניים ולא עושים את תפקידם. לא נכון - אפשר וצריך לדאוג שקיים דיור וקורת גג לכל אדם - דיור מכובד והגון , כמובן שלא חייב להיות במרכז תל אביב ומומלץ אפילו בפריפריה ( אבל...צריך תחבורה , תעסוקה ותשתיות ). הבעיה היא חשיבה קלוקלת וחלקית , מערכות ממשלתיות שלא מתפקדות או לא מסתנכרנות ( רוה"מ רוצה להוציא אותנו לפריפריה , מנהל מקרקעי ישראל חוסם בגופו כל יוזמה כזו או בגלל שהפקידים אידיוטים , או שהם נבלים המועלים בתפקידם , שכנראה מוגדר מבחינתם כמקור הכנסה למדינה וזהו ) ועוד אין ספור בעיות של תהליכים ממשלתים שפשוט לא עובדים ואנחנו משלמים , כרגיל , את המחיר. כשהממשלה יצאה למלחמת לבנון השניה לא מוכנה , כשהכרמל נשרף וכשמערכת הרפואה מקרטעת או נבלי החלב מתנובה מצצו את החיוניות שלנו המשכנו לסחוב כי אנחנו פראיירים - אבל כשמסתבר שזו "השיטה" והסטיימנט שלך נכון לעכשיו זה "אין לכם סיכוי לחיים נורמלים" , אז אנשים פשוט קמים ואומרים די. לא מחפשים פתרונות קסם , מחפשים הגינות ותהליכי תכנון הגיוניים שחושבים על טובת האזרחים - יכול להיות שלממשלת ישראל אין מדיניות דיור בכלל כי היא הסירה ידיה מטיפול באזרחים וממש לא איכפת לה ????
נמאס | 26.07.11
124.
עם כל הכבוד למחאת האוהלים
ישנה בעיה בהוזלה של מחירי הדירות בצורה משמעותית, שאף אחד לא סם עליה לב; מה קורה עם כל הזוגות שכבר קנו דירה? הצליחו לגרד את ההון העצמי המינימלי וקנו עם משכנתא גבוהה אך מצליחים להסתדר, בקושי. אם מחיר הדירה שלהם ירד הם יפשטו רגל כי אין להם דרך להחזיר את החוב. הדרך היחידה לפתרון הבעיה היא: הורדת מס הכנסה, העלאת שכר המינימום, וגבית מיסים גבוהים מבעלי דירות להשכרה. לדוגמא: על דירה ראשונה של בית אב, לא ישולמו מיסים. על דירה שנייה 10% ממחיר השכירות, ועל כל דירה נוספת 30%. בנוסף לקבוע מחירון השכרה לפי אזורים שאסור יהיה להשכיר במחיר גהוהה ממנו. כך נעודד בעלי דירות להשקעה למכור את הדירות לטובת קנייה ע"H זוגות צעירים. כמו כן יש לקשור את שכר כל העובדים במגזר הציבורי בשכר המינימום.
אמיר | 26.07.11
121.
הכשלון הוא שעדיין אין וועדת חקירה על המנוי שלכם, ספרו לנו מי סידר לכם את התפקיד ואז נשמע אותכם...
סוף סוף נחשפה שיטת המינויים במשרדי הממשלה!!! אתם חיילים טובים דואגים למי שמינה אותכם לתפקיד ואני בטוח שאתם פעילים ועסקנים מוכשרים במפלגות שלכם, וכנראה גם בנים של... ספרו לנו נערים יקרים מה הבטיחו לכם לפני הבחירות שהייתם עוד קבלני קולות!!! צריך לפנות לרשויות המס שיבקשו ממכם וממי שמקורב אליכם "הצהרת הון" אולי אז נדע לאן הולך כספי המכרזים והמינויים שהמדינה מוציאה. תתבישו לכם!!!
אלדד | 26.07.11
118.
הפתרון למצוקת הדיור, הוא פשוט להחליף דיסקט בראש
הפתרון למצוקת הדיור הוא - שהמדינה תיזום בחוק שכל יוצא צבא יקבל בחינם חצי דונם שטח אדמה בנגב או בגליל כולל פיתוח של השטח על מנת שייבנה את ביתו. הפיתוח על חשבון המדינה חשוב מאוד לקידום הפתרון, כי רק כך ניתן יהיה באמת להצליח ביוזמה זו. צריך לזכור שאיש המילואים ישרת את המדינה במשך כעשרים וחמש שנה לפחות וכמעט וודאי יהיה במלחמה אחת או יותר במשך תקופה זו. קיימות מספר מועצות מקומיות בדרום המחזיקות בשטחים שלכל תושב במועצה זו יש מאות דונמים. מדינת ישראל חייבת להחזיר לעצמה קרקעות אלה, הקרקעות של כל אזרחי המדינה. את הקרקעות אלה יש למסור ליוצאי הצבא בחינם. במקביל לאלץ את היזמים לבנות לפחות כ- 15% מהבנייה עבור השכרה בכל בנין ובנין שנבנה בארץ או לקבוע ששתי הקומות הראשונות בכל בנין יהיו להשכרה, ישתלם ליזמים לבנות בניינים גבוהים. כך נתפוס מספר ציפורים במכה אחת: נחזק את הפריפריות, וייעשה סדר בנושא קרקעות המדינה. ברור שיש להפנות משאבים לפיתוח התחבורה הציבורית כולל רכבות מהירות, על מנת לקצר את זמניי הנסיעה לעבודה, אך במקביל לתמרץ מפעלים להשתקע בנגב ובגליל ובכך לקצר את זמניי הנסיעה לעבודה. בוודאי שלא לשכוח להקים גנים ובתי ספר ברמה גבוהה במקומות הנ"ל כולל בתי ספר מקצועיים באיכות גבוהה שיהיה כדאי ללמוד בהם. בעניין זה ממליצה לקרוא את נייר העמדה: "משמעת, אחריות ומנהיגות במערכת החינוך" – מאת מאיר בכור. המסמך כבר דן בבעיות הדיור ואחרות עוד לפני ההתקוממות וההפגנות ראה עמודים 125-129, 59 שבמסמך. בנוסף ממליצה לקרוא את דעתו של הכותב בנושא משרד האוצר ונערי האוצר שמזה עשרות שנים לוקחים סמכויות לא להם (עמוד 113). האחריות צריכה להיות אך ורק בידיי השר הממונה לטוב ולרע, ואליו צריכים לבוא בטענות. ברור שהפתרון הוא לא להחליף את שר האוצר אלא רק את הדיסקט שבראש של כולם. הכל עניין של מנהיג ומנהיגות והשאלה האם המנהיג רוצה או לא רוצה "ללכלך את ידיו" בנושאים מסוימים כגון גזילת הקרקעות בדרום, בועת הנדל"ן, בעיית השכירות ועוד.
יעל | 26.07.11
116.
לפני שהאדון הנכבד עונה שיגדיר משהו קודם...
לפני 15 שנה הייתם שואלים מישהו מה זה פריפריה הוא היה אומר לכם יבנה, רחובות נס ציונה אפילו ראשון לפני 20 שנה. בטח חדרה ואולי גם נתניה... חבוב היום כל הערים האלה אמנם גיאוגרפית לא נחשבות גוש דן אך למעשה הן כבר מזמן חלק ממנו וכיום ההגדרה לפריפריה היא שונה, אז אנא ממך תגדיר לי מה זה פרירפריה לפני שאתה עונה על כ"כ הרבה שאלות... באמת תודה על 100 אלף ש"ח הנחה אבל מה אני אעשה איתם אם תשלחו אותי לגור בשדרות אופקים או נתיבות... אולי יקנעם או כרמיאל.... כל אחת כשלעצמה אחלה עיר אבל וואלה אני רוצה לשמור על מקום העבודה של אשתי ושלי וכן- לא לנסוע שעה וחצי לכל כיוון עם אוטו- כלומר עם שניים כי ה- 100 אלף האלה יבוזבזו על דלק תוך שנה וחצי!!!! כבר שנתיים אנחנו שומעים על מדיניות של לפתח את הפריפריה אבל אף אחד מהחכמים הגדולים לא נתן אפילו פעם אחת הגדרה לשאלה הכ"כ פשוטה- מה היא הפריפריה היום...!!!???
עומרי | 26.07.11
115.
חסרי ניסיון
ולא רק שהם חסרי ניסיון בתחום שלהם, הם גם מטומטמים שהם הסכימו להתראיין לכתבה הזאת !!! אתם עד כדי כך עיוורים ? אתם לא רואים שהבוסים שלכם מנסים לכוון אליכם את האש וגם מצליחים בכך?? אתם פשוט מטומטמים !! הגישה הילדותית שלכם הביאה עלינו את הצרה הזאת, וכעת שאנחנו עמוק בבעיה הבוסים שלכם שלחו אתם לספוג את הביקורת... אתם פשוט מעוררי רחמים!!!
אזרח | 26.07.11
114.
במקומו גם אני לא הייתי קונה דירה
הוא נמצא במקום שאם הוא שם את הכסף בבורסה הוא יכול להכפיל ולשלש את הכסף מהר מאוד. תחשבו ממעמד כזה לכמות המידע המסחרי שהוא נחשף אליו. בקלות רבה אפשר לפרש את זה לרווחים עצומים בבורסה. איזה סיבה יש לו להשקיע בנדל"ן? הוא יודע טוב מאוד שזמנו קצר כזמנה של הממשלה ולכן בזמן הקצר שחש לו הוא ממקסם את הרווח שהוא יכול להפיק. זו רק תיאוריה שלי, אבל מאוד יפתיע אותי אם היא לא נכונה. הבחורים האלו נחמדים, אבל לא באמת מודעים לשורש המצוקה. אם היה איתי במילואים הייתי פותח לו את העיניים
דוד | 26.07.11
112.
הכתבה רק מראה לנו שאנחנו צודקים... די לטיפשות הממשלה.
ואגב המוחים לא אמורים למצוא פיתרון אלה הממשלה. ולממשלה אגב הוגש 4 פעמים הצעת חוק ע"י דר' ירון זליכה שראה את הנולד כבר לפני מספר שנים, ומה הממשלה בחרה לעשות- להתעלם. תעתיקו ותדביקו בכתובת חיפוש, הוא מסביר בצורה מאוד ברורה מה קורה כאן ולמה: http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8&feature=player_embedded
קארין | 26.07.11
111.
אם מחירי הדירות יוזלו זה יגרום הפסדים כספיים למעמד הבניים שרכש דירה בכסף מלא
אם מחירי הדירות ירדו בצורה משמעותית זה יגרום למפולת כלכלית לאבטלה לפשיטות רגל לקבלנים וכל בעלי המקצוע הנלוים אליהם צריך לטפל בזה בזהירות כאדי שלא לשפוך את התינוק עם המים וכל המפגינים בכיכר ימצאו את עצמם לא רק עם קושי בדיור גם עם קושי לפרנס את עצמם
עובד ניר | 26.07.11
108.
השבע לא מרגיש את הרעב
ביזיון!!!! כמובן שהצעירים האלה לא חלק מהמאבק ולא לטובתנו, הם עובדים עבור הממשלה המושחתת הזו וכבר מזמן שכחו איך החיים נראים באמת!! במקום להשתמש בכוח שלהם ולמנף את המאבק הם מצדדים בכנסת. חבל רק שכל עובדי המשכן הזה לא מרוויחים כמונו ....ככה זה השבע לא מרגיש את הרעב!!!!!!!!!!!!!!!!
ישראלית | 26.07.11
107.
האם הם יגיעו לכלא?
יש הסטוריה מוכחת כי החלטות כאלו ואחרות של נערי האוצר, גרמו בתחומים שונים (תחבורה, חשמל, התפלת מים ועוד) לנזקים עצומים למדינת ישראל ולסבל רב לתושביה. האם מישהו מהם נקרא לתת את הדין? לא! רובם המכריע של הצעירים המוכשרים הללו, רואה את העולם "מבעד לחור של הגרוש" , ובעצם תפיסת העולם המעוותת הזאת גורם נזק וסבל עתידי. כל זה אינו מפריע לרבים מהם לכוון מעשיהם ליעדי משרה עתידית - פרטית - עתירת הכנסה ותנאים. הגיע הזמן להשתחחר מקסמם של היועצים הללו שאינם עושים טוב ונסיון ועובדות העבר מלמדים על כך ללא כל עוררין.
איציק | 26.07.11
103.
כי אם לא ייתנו לצעירים הטבות בפריפריה הם לא ילכו לשם
אם בפריפריה הייתי יכולה למצוא עבודה כמו שאני יכולה בתל אביב הייתי עוברת לפריפריה, אבל כל עוד ההפרש הכלכלי בין לגור בתל אביב ללגור בפריפריה ולהוציא כסף על נסיעות /דלק ולעבוד בתל אביב הוא מזערי- אני מעדיפה לחסוך את שעות השינה מהנסיעות הארוכות ולהשאר בתל אביב... צריך לעודד עסקים וחברות לפתוח את משרדיהם בפריפריה, לעודד עבודה ותעסוקה מחוץ לערים הגדולות אז אולי יהיה אפשר לעבור לשם.
ליאור | 26.07.11
99.
נכון רעיון חדשני ..אבל מה לגבי פתרונות משולבים ???
בעיית הדיור תפתר בחלקה ע"י יצירת תחבורה נוחה וטובה לפריפריה. תבינו , אדם שעומד יום יום בפקקים מראשון,רחובות,נס ציונה,נתניה הרצליה ועוד ולוקח לו כשעה וחצי להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית עושה שיקול שחסכון בהוצאות הדלק והזמן ילך ישירות לדיור ולכן הביקוש למרכז (שם מצויים רוב מקומות העבודה) עולה באופן מובנה . אז חברים יקרים - שפרו את התחבורה , טפחו את הפריפריה וראו זה פלא גם ענפים אחרים יושפעו לטובה !
צוציק | 26.07.11
98.
נערי האוצר האלה ..
כל אחד עם תואר מפה עד הודעה חדשה.. רק מראה שהתארים האלה שווים לאחוריים שלי. אין להם שום אמפטיה,אין להם שום רגישות חברתית, והכי חמור אין להם הבנה בבני אנוש. אין להם שמץ של מושג מה זה לעבוד 12 שעות כל יום ולקבל 5000 ש''ח בסוף החודש. אני את חלום קניית הדירה הוצאתי מהראש רק בגלל אותם נערי אוצר האלה שמשפיעים על מחליטי ההחלטות.. את השכירות אני בקושי מצליח לשלם כל חודש ואני שואל למה? למה במדינת ישראל אין חוקים כמו במדינות מערב אירופה שמגבילים את העלאת מחישי השכירות בצמוד למדד?? למה במדינת ישראל קניית בית מלווה בכל כך קשיים?? הכל בגלל נערי האוצר האלה,זה למה.!!!!!!!!! אבל!!בסופו של יום אנו האזרחים,לנו יש את הכח להדיח את נערי האוצר המפונקים האלה ולהכריח כל ממשלה שתקום,לקבוע חוקים חדשים כפי שנהוגים בעולם המערבי. ולא להסתמך על חוקי מנדט שלא רלוונטים לנו יותר. *******VIVA LA REVOLUTION************
עופר | 26.07.11
97.
על מה מדברים בדיוק
הריצו את מחירי הנדל"ן כמו שמריצים מניות ומי שיגיד אחרת שקרן! יצרו ביקושים ע"י חוסר דירות. המדינה מרויחה ממחירי הדירות הגבוהים ויש לה אינטרס שיישארו גבוהים. כל מה שאמרו בכתבה הכל שטויות שמו להם את המילים בפה. בואו תגיעו לגיל 40 ותתקשו למצוא עבודה ולשלם שכירות בעצם הם עובדי מדינה ולא תהיה להם את הבעיה הזאת!!! אני בן 40 עובד בהייטק ויש סיכוי גבוה שזאת העבודה האחרונה שלי אולי עוד אחת בגיל 50 אני בבית בטוח. איך אני ישלם שכירות בדיוק? אם לא אקנה עכשיו במחיר סביר זה לא יקרה יותר לא תהיה לי דירה לעולם!
אציק המלך | 26.07.11
95.
הבנו את המנגנון,עכשיו הוא חשף עצמו, תודה
"יש אנשים שחושבים שדיור בר־השגה זה להשאיר את הצעירים במרכזי הערים הגדולות, אבל לממשלה יש אחריות רחבה יותר. המשמעות של התערבות בנושא הזה כרוכה בהחלשה של אזורים אחרים, כי אם לא ייתנו לצעירים הטבות בפריפריה הם לא ילכו לשם". וזה רק מהבחור הראשון שמדבר, בן 32, שנעזר בהוריו כדי לקנות דירה. הוא קובע בשבילי איפה לגור כי אני לא יכולה לשלם 3 מיליון על דירת סטנדרט או לחלופין 6,000 ש"ח שכ"ד ובעצם לקבל שירותים רפואיים, תעסוקתיים כי הוא קבע. קטנצ'יק בין 32 שההורים שלו עוזרים לו כלכלית כדי להשאר במרכז. הוא לא רוצה צעירים ממעמד הביניים במרכז, כי הוא -עלק- למעשה מיישם את חזון בן גוריון ליישוב הנגב . הוא כן "בעד" מגזרים שהם לא חרדיים, עובדה הוא מציין את הבדואים והערבים. ז'תומרת החילוניים/מסורתיים הצעירים יכולים להמשיך לשלם, להסתובב ולהתכופף. שאר החבר'ה המרואיינים קובעים לנו שלא צריך לקנות אלא אפשר לשכור. סבבה, אבל מה עם פיקוח המחירים?! לשלם תמיד סכומים בלתי הגיוניים כי הם רוצים להזין את הפטריה החמדנית שלהם בחברה?! אני רוצה לראות אם מישהו מהם מרוויח 8K ומסכים לשלם 5500 ש"ח שכר דירה!! לא, הם המושכים בחוטים (מהם הקריטריונים קבלתם למשרה הזו?), הם מקבלים עשרות אלפי שקלים בחודש. מנותקים. אז מספיק עם הזובור, שימצאו עבודה אחרת. העם מחליט, לא הם! שהם יחליטו על עצמם בלבד. ביחוד איפה לגור. ומבחינת המחאה, גם הם לא ימשיכו לעבוד שם. שיעברו לנגב אם הם מרגישים חיבור כזה עמוק ואחריות לחזון הכלכלי של הממשלה. איכס!! ג ו ע ל נ פ ש !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
גומרת והולכת | 26.07.11
92.
חבורת פישרים שמחזיקים מעצמם...חכו לנפילה
ילדודס.. יש לכם ילדים בכלל ? אתם יודעים כמה כסף עולה לגדל ילדים או שגדלתם כילדי שמנת שאבא נותן חצי מליון שקל ומסדר לכם עבודה בחברה ממשלתית ? מה שאתם יודעים כבר שכחתי מזמן... משפחה עם 3 ילדים שלא מרויחה נטו של 15K בחודש לא יכולה לקנות דירה אלה להתפרנס בצנעה יחסית מבלי לחסוך ולהסתכל על השקל ...
טל | 26.07.11
88.
יועצים בשקל תשעים. איזו בושה למדינה אם יש בה יועצים כאלו
אתם פשוט בושה לאנושות. אין לכם מושג איפה אתם חיים, אתם בעצמכם חיים בבועה. אוי אוי אוי, אם המחירים יחתכו בחצי, וואוו, אנשים יפסידו השאלה : למה בכלל אנשים משקיעים בדירות בשעה שמי שבאמת צריך לא יכול לרכוש או לשכור ?? חשבתם על זה? כי אתם מנותקים מהמציאות צריך להפסיק עם הדירות להשקעה, וכמו שיש מיסוי על כל שוק ההון, שיעשו מיסוי גם על השכרת דירות !!! להפסיק למכור דירות למשקיעי חוץ !! להפסיק לשווק קרקעות במחירים מופקעים. איפה נשמע קרקע לדירה בפתח תקוה ב מיליון שח?? בושה של יועצים ובושה של מדינה בטח הם חושבים שגם שלא צריך להחזיר את מוצרי הגבינה לפיקוח? נכון ? שוק חופשי עלק
אזרח מודאג | 26.07.11
87.
יש הרבה כבוד לנערי העוצר המוכשרים, ובכל זאת - אין תחליף לניסיון
ללא ספק החברה שם מוכשים, ואני חייב להסכים הם גם אומרים דברים נכונים, דברים שלמדו אותנו באוניברסיטה, ובכל זאת - אני מאמין שאין תחליף לניסיון, היה הרבה יותר טוב אם היה יושב לידם מישהו שיוכל לתת להם כוח נוגד, מן פרקליט השטן. מישהו שכל הזמן ישאף להסיג צדדים נוספים של אותו מטבע
ג'ין | 26.07.11
84.
מחקרים הוראו שבוגרי מדעי הכלכלה מקבלים ציונים מאוד מנוכים במדד האמפטיה ולכן לא
הפתיע אותי לשמוע מהם ש"לא כולם צריכים דירות בבעלות". למה לא? מה רע בזה שלכולם יהיה דירות בבעלות? זה שיש מחסור בעולם זה עובדה אבל אצלם זה נראה ממש כמו שאיפה, הם שואפים שלחלק מהאוכלוסיה לא תהיה דירה, שאיפה ממש אידיאולוגית.
אמיר | 26.07.11
82.
עם יועצים כאלה ברור לי למה אנחנו בדרך לאבדון
בושה וחרפה!!! ילדים עושי דברי שולחיהם. יורים לעצמם ולבני גילם ברגל. הרי לא אתם ולא אדונכם תשארו בשלטון בקדנציה הבאה. מצע של שלום ובטחון לא מעניין אף אחד יותר אלא רק בטחון סוציאלי. זה דבר שביבי אבי הקפיטליזם הישראלי לא יכול לספק. ובלשון קצת יותר עממית, אתם טיפשים ברמות שלא מובנות לי.
מתן | 26.07.11
81.
חצופים,מנותקים,אני מקווה שקדנציה שניה לא תהיה לכם!
ילדים מפונקים שלא מבינים את העם,העם עובד קשה משלם מיסים,עושה מילאוים ובית לא היה לו? אין בית=אין מדינה כי איש לא ישאר כאן. לא יתכן שאזרח שעובד לא היה לו קורת גג ושל היה נתון לחסדיו של בעלי דירות ששכירים חדרים מצחינים במחירים מופקעיום. אני לא אתפלא אם להורים שלהם יש מלאי של דירות שהם משכירים ועושקים את החלשים! יש להם שהם במדינה דמוקרטית אם הם היו ברוסים והיו מדברים ככה אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה להם
פנתר שחור | 26.07.11
78.
מר קוגן תוכניות הפינוי בינוי לא זזות ותמ"א 38 נועד לכישלון אז איפה הפתרונות שלכם
אתם פשוט עובדים על אנשים בעיניים בנושא פינוי בינוי אתם תקועים כבר שנים איפה שאתם לא מרוויחים על הקרקע אתם לא מזיזים אצבע בשכונה כמו כפר שלם שיכולתם לעשוק את האנשים ולמכור את האדמה במיליונים בשביל לסבסד חברות כמו עזרה וביצרון שלא עוזרת לאף אחד אלא רק למנהלים שלה שמונו על ידכם......., אז שלא יעבדו עליכם
קוקו | 26.07.11
77.
יועצים =ילדי שמנת
"לא כולם חייבים לקנות"- תתביישו לכם. אנו מדברים כאן על מעמד הבניים שקורע את התחת ב-2 עבודות. עובד כל השבוע- כולל ששי, שבת, לילות וחגים- גם הבעל וגם האשה. אנשים עם ילדים קטנים. אנשים שכבר מזמן ששכחו להוציא כסף על מותרות וחיים בדוחק. אני יכולה להעיד עליי ועל בן זוגי שכמעט אנו לא רואים אחד את השני בגלל שעות עבודה מטורפות. תתבייישו לכם לומר שלא כולם צריכים לקנות דירה!!!!!! אנו מעמד הביניים, אנשים אקדמאים שלמדו בדיוק כמוכם באוניברסיטה ורכשו השכלה, אך ללא עזרה מההורים לא מסוגלים לקנות דירה. אנו משלמים מיסים למדינה הזאת והמדינה מפנה לנו את הגב!!!!! מי קבע שרק מי שיש לו הורים עשירים יוכל לקנות דירה?????
מעיין | 26.07.11
76.
שקר וכזב! משהו רע קרה פה במשך חמש שנים !
המחירים עלו ועלו והשכר עמד! הכל עלה כפליים. ואנו תקועים בבועה שלא נותנת לשכבות המאסיביות והתחתונות של החברה להתפתח רק מי שיש לו יותר מדירה אחת יתנגד לירידת מחירים . הרי אם קניתי דירה ב2004 ב 600 אלף שח והיום היא שווה 1.200.000 הרי שאם אני גר בה מה אכפת לי אם ערכה ירד . אני הרי לא מתכוון למכור אבל אם יש לי 2-4 דירות להשקעה . אני יכול למכור אותם ברווח כפול. לכן המחירים אמורים לצלול בכדי שדירה ממוצעת לא תעלה על יותר מ80 משכורות ממוצעות ב2005 היה צריך מאה משכורות והיום צריך קרוב ל200 השוק החופשי יתקן את עצמו תרצו או לא תרצו ואם לא יעשו משהו הבועה תתפוצץ בצורה אכזרית וכואבת.
חיים | 26.07.11
75.
ילדים שחצנים - חטא הגאווה
"אני אראה בזה כשלון"... ומי אתה בדיוק?! ילד שיכור כוח וחשיבות עצמית. האמת הפשוטה היא והכ"כ לא רציונאלית וכלכלית היא שאדם לא יכול לעבוד מבוקר עד ערב ולדעת שאינו יכול להעניק בטחון כלכלי ומגורים למשפחתו. שהבוסים שלו בונים לעצמם עושר אגדי בעוד הוא מכתת רגליים אחר חיתולים זולים בחמישה שקלים. אם עשירון עליון (ואני עשירון עליון) לא מסוגל להרשות לעצמו דירה בבנייה רווייה יש כאן בעיה ולא משנה מכבסת המילים והמציאות האלטרנטיבית שמדמים לעצמם נערי האוצר. לא יתכן שאנשים שלמדו מקצועות דרושים לא יצליחו לחיות חיי נוחות. אם זה המצב אצלם מה קורה אצל משתכרי המינימום?
ירון | 26.07.11
74.
עובדי מדינה יקרים-אנחנו משלמים לכם את המשכורת
את זה אל תשכחו אנחנו משלמים לכם משכורת, כנראה שכעובדי מדינה נוח לכם להיות ביחד עם הממשלה הרי אתם מקבלים משכורת גבוה ותורמים 0 תפוקה אחד אוחד מכם מלומד אך סובל מבורות עמוקה שאותה ניתן יהיה לרפא רק כאשר תצאו החוצה למעגל העבודה האמיתי ותתחילו לעבוד ולשלם מיסים וליצר תפוקה כרגע אתם בחזקת טפילים שלא מבנים דבר או חצי דבר
א-שמאי מקרקעין | 26.07.11
73.
יועצים לענייני כלום שלא שווים שום דבר בשוק העבודה
אנשים שהגיעו לתפקיד שלהם עם קומבינות. תארים שאף אחד לא צריך. אנשים שמבלבלים את המוח ולא יודעים לייצר שוםפ דבר. לא שייכים לשום מגזר יצרני- טכנולוגיות, מדע, וכו' מי נתן ליצורים האלה במה בכלל? אחרי שיחלקו את העוגה קצת אחרת בבחירות הבאות הם הראשונים שהולכים הביתה...גם הם צריכים להיות מודאגים...
תואר במדע המדינה | 26.07.11
72.
בושה! כל הכתבה רצופה "אני" ו"אני" ו"אני"
בכתבה הזו המלה "אני" מופיעה 35 פעמים. מדובר בנושאי משרות בשרות הממשלתי ובכל אופן מה שחשוב להם זה ה"אני". במקום לומר "המדיניות שלנו" או "אנחנו סבורים" וכו' מה שיש להם להגיד זה "אני". לצערי, זה לא הסגנון, אלא עניין של מהות. כך הם רגילים לחשוב... ואח"כ אנו תוהים לאן נעלמים השיקולים הממלכתיים
חיים | 26.07.11
71.
דמגוגיה בשקל
"לא לסיבסוד דירה ברחביה" מי בכלל ביקש דירה ברחביה. עוד התבטאות שצריכה לשכנע את ציבור הבוחרים של ביבי ולהטות אצ הדיון לרעת המפגינים בצדק. גם קופסת נעליים כבר קשה לרכוש. תפסיקו עם ה"רחביה, שלכם ותתחברו למציאות. מה שבטוח זה שהשכבות החלשות ימשיכו להצביע לכם שוב ושוב.
אני | 26.07.11
70.
אלו הפנים של עובדי המדינה, משכורת גבוהה, קבועה ויציבה, מי שמצליח להכנס לשם, זה לכל החיים
אנחנו משלמים את המיסים שמשלמים את משכורותיהם, אנחנו האזרחים (בטריות) שעובדים קשה על מנת להתקיים אך מכל מקום מערימים קשיים, ארנונה, דוחות, קנסות, מס הכנסה, מעמ, אגרה וכו' ובמלחמה כמובן שיש אותנו כדי להגן על הבית (גם אלו שאין להם בית נקראים למלחמה) נערי האוצר ונערי משרד השיכון (היום ברור לכם למה קוראים להם נערים - כי הם ילדים) הם מפנקים את הסקטורים, חרדים, ערבים וכו' ולנו לאזרחים שבאמת תורמים ומשקיעים בחברה - לא נשאר כלום. אנחנו בדרך למהפיכה ומי שלא מריח את זה יגמור כמו מובאראק.
מוריס | 26.07.11
67.
פריפריה לא מעשי בלי תחבורה ציבורית
באמת אנשים נחמדים הבאתם לכתבה. אני ממליץ לכולם לנסות להתנהל איזה חודש בלי הרכב הפרטי או הצמוד אלא רק בתחבורה ציבורית.ֿ זה עשוי לתת להם הבנות חדשות לגבי הפריפריה. 4 שעות וחצי בטירטור והמתנה בין אוטובוסים בנסיעה מצומת צמח לתל אביב (80דקות ברכב פרטי) או שעה וחצי כולל המתנה ממורשה למרכז תל אביב או שעה מתל אביב להרצליה פיתוח על הבוקר או ב9 בערב שלש רבעי שעה המתנה לקו 63 בתוך תל אביב ואז הגיעו 2 בבת אחת בשביל נסיעה של 7 דקות או סתם נתקע בעפולה תחנה מרכזית ב10 בלילה והאופצייה היחידה היא מונית ספשייל.. הפריפריה לא עשירה בתעסוקה המרכז לא נגיש תחבורתית המחאה הבאה תהיה נגד דן אגד ושאר תאגידי התחבורה הציבורית הכושלים והמשפילים
תל אביבי | 26.07.11
63.
הם יוצרים פה עוד מעמד ולא מבינים מה זה אומר להיות אזרחים!
האנשים האלו, חושבים שאנחנו הפועלים של העשירים, ושכל תפקיד המדינה הוא להעסיק אותנו כדי שלא נהיה מובטלים ופשוט נקום בבוקר, נלך לעבודה וחוזר חלילה. אנחנו הפרולטריון, והם בתור מקורבים רוצים להשתייך למעמד הגבוה. חכו חכו, ילדים. חכו. כשהמהפיכה תגיע כמה ראשים ייערפו פה. גם שלכם.
זד שין | 26.07.11
60.
הופה הגענו לילדי השמנת האמיתיים!
כל המלוקקים בכתבה כאן שסובלים מעודף ויטמין P, ואני משוכנע שהם ממש ראויים לתפקידיהם המנופחים, שהגיעו אליהם אחרי משיכה בחוטים הנכונים. הם הרעה החולה של המדינה הזאת, וברור שהם יהיו נגד כל מגמה של שיוויון הזדמנויות, גם לי יש משכנתא? אומר אחד מהם, גם אני קיבלתי עזרה מההורים, ממש בדיחה... שלא ניקח את השכר הממוצע שלהם ונשווה אותו למשק, אלו הם הפקידונים שמנהלים לנו את המדינה. רובם עדיין לא נשואים, ובכלל לא יודעים על מה המהומה מזכיר לי אותי לפני שלוש שנים שהייתי רווק. ולאידיוט שיראה בירידה של מחיר הדירות בחצי ככישלון, אין לי מה להגיד החוסר היגיון שלך זהה לשכנים הדפוקים אצלנו בבניין שמשמיעים מוזיקת דתית יהודית-שורשית בפול ווליום ביום שבת. זה שהמדינה נתנה לקבלנים ולכרישי הנדלן את כל הכלים לנפח מחירים על גבי הציבור שממש אין לו זו ממש הצלחה מסחררת. אתה מפוטר!
מנשה | 26.07.11
58.
ילדים מנותקים ומסונוורים מכח
תתבגרו ותגדלו קצת! לא כל מה שלימדו אתכם באוניברסיטה זה נכון! החיים האמיתיים שונים מאד ממודל כלכלי קר! בחיים האמיתיים יש אנשים ולא מספרים! גם תוכנית החומש של סטלין היתה מודל כלכלי מוצלח על הנייר. אך בפועל זה היה אסון. תפסיקו להתלהב ולגבות בצורה עיוורת את הבוסים שלכם בגלל ש"זה מה שכולם עושים במשרד" ותתחילו לחשוב בעצמכם! יום אחד גם אתם יכולים ליפול ולהפסיק לעבוד בעבודה מפנקת כל כך. יום אחד ה"מקצועיות" הקרה שלכם תחזור אליכם! לתפקידים שלכם צריך איש מבוגר עם חכמת חיים ולא כמה ילדים שחושבים שהחיים זה מודל כלכלי במחשב. בחיים האמיתיים אי אפשר לעשות restart אם הכל נדפק. אתם אחת מהסיבות הראשיות שהכל נהרס! כי לאף אחד מכם אין את האומץ/ יושר/ הבנת המציאות לקום ולצעוק שהמלך הוא עירום! אתם פשוט ממשיכים להחמיא לו על הבגדים היפים...
עודד | 26.07.11
56.
הבעיה היא לא רק מחירים גבוהים במרכז
גם בדרום, לזוגות צעירים קשה מאד לקנות דירה. שכירות היא פתרון,אך לא הייתי רוצה להגיע לגיל 60+ ולגור בשכירות. אני מכירה אנשים בני 60+ שגרים בשכירות, וכיוון שבגיל כזה כבר קשה לעבור דירה בכל שנה או שנתיים, בעל הבית מעלה להם את שכר הדירה בצורה פראית והם חייבים לשלם.... צריך גם לחשוב על כך. לכן, באמת, צריך ליזום בנייה להשכרה,אך גם לבצע.מאז שאני זוכרת את עצמי מדברים על כך,וזה עדיין לא קיים.
אור | 26.07.11
55.
כלכלנים יקרים מאחר ואינכם מבינים בואו וא0ביר לכם:
1.דיור בר השגה=מגורים בשטח שמאפשר חיים כולל אירוח חברים ,משו כמו 65 מטר, 2דיור בר השגה=עלות במגורים האלה לא תעלה על שליש מההכנ0ה הממוצעת. 3.דיור בר השגה=מה לעשות לא לכולם יש הורים תומכים ו\או בני זוג לחלוק עימם את נטל החיים,גם ליחידנים\יות מגיע לחיות בכבוד ולהצליח לממן את חייהם. 4.דיור בר השגה=אפאחד לא מתעקש על מגורים ברחביה\שד רוטשילד,משום מה הכלכלנים\עיתונאים מתעלמים מאלפי האנשים והנשים קשי היום ברחבי המדינה שנימצאים במצוקת דיור איומה. 5.דיור בר השגה=לא חייבים לקנות דירה,בהחלט אפשר כל החיים לגור בשכירות זה ב0דר גמור הפתרון הוא- בניה ציבורית להשכרה מ-א-0-י-ב-י-ת מדיניות ההפרטה הורגת אותנו!!! שירתתי בצבא,משלמת מי0ים,עובדת קרוב ל12 שעות בים 5 ימים בשבוע,חיה בצניעות עם מינו0 מטורף כי הכל כל כך יקר כאן ומה לעשות אני לא מיתנחלת ולא דתיה אבל משום מה אני נאלצת לממן אותם ואת 7 המשפחות החולשות על הכלכלה בישראל ואת אלוהי הקפיטליזם -ביבי וחבר מרעיו ודרך אגב אין פנ0יה אני בת 47 והגב כבר מאוד כואב לי מלשאת את השיטה....
מעמד ביניים מיואש | 26.07.11
53.
כשלגברים הנכבדים האלה יהיו ילדים בגיל הגן, שאי אפשר להעביר אותם כל שנה דירה ואזור מגורים
איך אדם שעובד בת"א יכול לגור ב"פריפריה" לא "בעוד שנתיים תהיה תחבורה ציבורית מצויינת" אלא היום, ולהספיק להוציא ילדיו מגני הילדים בשעה 16:30?! שוק השכירות בישראל הוא שוק בו אין שכירויות לטווח ארוך, אין חובה על בעלי הדירות לתחזק אותן בצורה ראויה. אני חיפשתי לשכור דירה למשך 3 שנים - אין בר"ג כזה דבר. בעלי הדירות משכירים במקסימון לשנה + שנה אופציה, והחשש מפני מעבר שכונה הוא גדול. ילדים צריך לרשום לגן חצי שנה לפני תחילת שנת הלימודים, אבל חוזה השכירות מקשה על חשיבה לטווח ארוך.
וכשהם יאספו הילדים בשעה | 26.07.11
52.
מספיק לבכות - לעשות !
לציון גולן : יפה אמרת , אני מאמין שתגובתך ממצה את הבעיה העיקרית של ממשלת ביבי.תודה לך ... לכל השאר : מספיק לבכות ולראות את הדיונים המפולפלים של העיתונאים וחברי ממשלת וישי הזאת.רוצים שינוי ? ב 01.08.2011 מעמד הביניים , אלו שמוותרים על יותר מחצי משכורת כל חודש לטובת איילי התקשורת , הגז ,הנדל"ן ולטובת מדינה סוציאלית למיעוטים בלבד (כן חרדים,מתנחלים,ערבים וכו הם מיעוט) , כל מי שמגדיר את עצמו בורגני אוהב הארץ יקום בבוקר ולא ילך לעבודה , יום יומיים ועד שהממשלה הנוראית הזו ובראשה ביבי ילכו הביתה (כן להם יש בית)....
נמאס לי | 26.07.11
49.
חחח... את מי אתם מראיינים!!! בדיחה ממש.
הכתבה הזו בדיחה! מה חשבתם שהם יגידו על הבוסים שלהם, מקבלי ההחלטות? אני חושבת שלצעירים יש זכות לחלום על תל-אביב / חיפה / ירושלים / כל עיר גדולה. למה לא? בצבא הם שירתו? אז למה לא? רק למיליונרים יש זכות לגור בעיר גדולה וקרוב למקום העבודה? המדינה הזו ירדה מהפסים!!!
אורית | 26.07.11
48.
יועצים בע"מ
מפחיד לראות מי היועצים הבכירים שמלחשים על אוזני השרים ,התארים שמתנופפים לא מחברים בין הציבור שקורס מהמדיניות שהמומחים מובילים לבין השרים האחראים . ילדים חסרי ניסיון חיים משמשים כיועצים לראשי המדינה ,זאת הסיבה שככה אנו ניראים. לצערי זרקו אותם לחזית והביקורת נופלת עליהם במקום על מקבלי ההחלטות שהם השרים.מתברר שהמדינה מנוהלת עלידי חבורת ילדים שחיים באופוריה ומתנהלים לפי התאוריות האקדמיות ,ילדים יש פה עם שלם שמושפע מהשטויות שאתם עושים ומתברר שאתם עושים המון נזק !!! התוצאות מדברות בעד עצמן העם קורס .הגיע הזמן שבעלי הניסיון ובעלי הרגישות החברתית יקחו רת הניהול והיעוץ לידיים !!!!
אריה רוזנצוייג | 26.07.11
47.
גם עבדי ראש הממשלה גרים כולם בשכירות? מצחיקים האנשים האלה
אין להם דירה, כלומר אין להם נכסים וכל בוקר כשהם ישארו בלי עבודה אחרי שממשלת ביבי תיפול, מה יעשו? יקחו מהם הכל, יחסמו חשבונות בבנקים, יגבילו צ'קים. נראה אותם אז מתמודדים עם המצב האמיתי בינתים נחים להם ומשמינים מיום ליום על הכיסא נערי וילדי האוצר האלה. ילדי שמנת מפונקים לגמרי
אריאל-31 | 26.07.11
45.
אם מחירי הדירות יצנחו בחצי, סימן שהיתה בועה מלאכותית. זה קרה כאן בעבר עם הבורסה.
אם זה יקרה, נצטרף למועדון הטמבלים הבינלאומי. זה מה שקרה בארה"ב. זה קרה בעבר באנגליה, ביפן ובטח בעוד כמה מקומות בהם איבדו אנשים כל חוש פרופורציה. דבר אחד ברור, שאנשים מדברים עליו עכשיו בגלוי - קיים כלל יסוד בסיסי בחייו של האזרח, שלפיו אמורה להיות התאמה בין ההכנסה הממוצעת לבין היכולת לשרוד כלכלית בצורה סבירה. אם הכלל הזה לא מתקיים, סימן שהמדינה נכשלה בתפקידה ושמשהו רקוב לחלוטין. נקודה. גם במדינות העניות ביותר, במקומות בהם אנשים מתקיימים מיום ליום מהיד לפה ומחקלאות לצורכי מאכל, הם שמים לעצמם בקתת קש מעל הראש על הקרקע עליה הם חיים ועצם הפרימיטיביות שוללת חוקי בנייה וכו'. אז איכשהו יש אוכל ויש גג. כאן בארץ הכלל הזה תופס רק לגבי עבריינים - בעיקר ערבים, בדואים וחרדים, שעושים מה שבראש שלהם ואין דין ואין דיין - לא משלמים מיסים ומצפצפים על חוקי הבנייה. אלה שלאזרח משכיל נורמטיבי שומר חוק משכבת הביניים אין את האופציה הזו. השכר שלו לא מספיק כדי לגמור את החודש וגם לא לשלם שכר דירה, שלא לדבר על קנייה. מדובר במערכת מקולקלת ושבורה שמי שמנהל אותה ומרשה לה להגיע למצב מעוות כזה הוא חדל אישים במקרה הטוב ואולי גם פושע.
אייל | 26.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת