אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רגע לפני שמעגל האבסורד סוגר עליי

136 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

135.
עבודה
זה שהכותב אומר שיש פחד שיפטרו אותנו מעבודה כי יבואו יותר צעירים ויחליפו אותנו זה לא קשור לממשלה, החברה שבה עובדים היא מחליטה את מי להשאיר ואת מי לפטר, כלומר זה נכון מאוד שצריך להוריד מחירים בדברים מסוימיים, אבל העם כאילו רוצה יותר שינוי חברתי וזה לא תלוי בממשלה, זה שכל החברות רוצים אנשים צעירים , רוצים לגור במרכז וכו' זה הכל השפעת החברה, ואת זה רק החברה יכול לשנות ולא הממשלה
 | 31.07.11
134.
כל עוד יש שכירים במשק שמרוויחים פי 50 משכר המינימום ועוד מקבלים הקלות מס
(כיוון שאין שום הגבלה או רגולציה כלשהי בשוק) בעוד מעמד הביניים נושא בעול עם מיסוי ישיר או עקיף המצב לא ישתפר. יש המון כסף במשק הישראלי, ישראל נחשבת לאחת הכלכלות היציבות בעולם. במידה והממשלה תבין שאת עול המיסוי צריכים לשאת החברים שלהם מהעשירון העליון ולא מעמד הביניים יהיה מספיק הון גם לכל הפרזיטים וגם בכדי שאנחנו ציבור העובדים נוכל להתקיים בכבוד
עשוק | 28.07.11
133.
הכל מתחיל ונגמר בתחבורה הציבורית
אם היתה תשתית נורמלית של תחבורה ציבורית שעובדת כל ימות השבוע ובכל שעות היממה כמו בכל מדינה מתוקנת, יותר אנשים היו עוברים לגור רחוק מהמרכז. הפריפריה היתה מתפתחת והיו בונים יותר, ומחירי הדירות היו יורדים. אני גר בחולון ועובד בפתח תקווה. לוקח לי שעה וחצי להגיע לעבודה כל יום. הייתי מאוד רוצה לעשות את הדרך הזו (שהיתה יכולה לקחת 20 דקות ברכבת) אבל אין רכבת מחולון לפתח תקווה. אין גם אוטובוס ישיר. יש שלושה. אז אני מחזיק רכב, ואישתי הסטודנטית מחזיקה רכב כי גם לקרית אונו אין תחבורה ציבורית.
זוג צעיר בתחילת הדרך | 28.07.11
131.
צעדים קטנים הכרחיים לשינוי התמונה הגדולה
מעמד הביניים נאנק שנים רבות תחת בעיות אלו. אנחנו רוצים שינוי. אנחנו רוצים שינוי שיגיע במנות קטנות, לאט, לאט ושישנה את התמונה הגדולה. נתחיל עם שיפור התחבורה ציבורית והשפקעה בתשתיות, ונגיע לבסוף להפסקת מימון החרדים וההנתחלויות.
הדס גרין | 28.07.11
129.
תגובה לכל המתלהבים מהמודל הסינפורי
אין להם מלחמות עם שכניהם . אין להם חרדים שתפיסת עולמם שלגברים אסור לעבוד . אין להם ערערבים שגם אצלם לא כולם רוצים לעבוד . הם מגדלים ילדים לפי המודל הסיני אם אי אפשר לפרנס לא מגדלים . נו בארץ יש בעיה דמוגרפית לכן זה לא פשוט . כאשר נפתור זאת נוכל להית סינפורים . אבל אם נקח את מדינת תל אביב החילונית אולי ניתן לשפר משהו בתנאי שכולם יקפידו על החוק ולא ינסו לקמבן את כולם לא יהי צורך בחודות בניה שלא מאשרות תוכניות כיח כולם מנסים לסדר את כולם . יש לנו בעיה והיא שלנו בלבד . צריך לטפל ולשפר בהחלט כמה שיותר מוקדם . טוב שיש מחאה כמו חולה שהבין שאם יש לו חום צריך ללכת לרופא . מי ירפא אותנו זו כבר בעיה קשה האמת אני לא יודע.
אחד מהעם  | 27.07.11
127.
נשאר בקנדה
עזבתי עם משפחתי לקנדה לפני שש שנים.אני עובד קשה במה שאני אוהב (נהג משאית) אשתי כמעט לא עובדת.יש לנו קוטג' קטן באזור אוטווה שאנו משלמים עליו משכנתא סבירה (15 אחוז מהכנסתנו).ולמרות שאשתי,מורה,עובדת מעט אנחנו הצלחנו לחסוך 1000 דולר קנדי כל חודש.אשתי לוחצת עלי לחזור בגלל הגעגועים והמשפחה .נחתתי כאן לפני שבוע למצוא עבודה ופתרון דיור ו - חושך בעיניים.המחייה כאן יקרה בחמישים אחוז בהשוואה לקנדה והמשכורת היא בערך חצי.המצב גרוע בהרבה אפילו בהשוואה ללפני שש שנים,כשעזבתי,בסוף תקופת האינתיפאדה!.המצב ברור: אם אחזור לכאן,אני דן את עצמי ומשפחתי להתמוטטות כלכלית תוך שנתיים שלוש,חיסול החסכונות,שוקת שבורה! לא באמת איכפת לי מכסף,אבל יש לי ילדים קטנים שאני חייב לדאוג להם לטווח ארוך.ואני לא שמאלני,אף פעם לא הייתי,לא חולם על דירה ברוטשילד,לא חולם על דירה בכלל,מספיק לי פתרון דיור בפריפריה, אבל גם זה בלתי אפשרי! יום אחרי השחרור מהצבא התחלתי לעבוד,ככה שכל המגיבים והמגיבים מטעם שיחפשו תגובה אחרת לההתעלק עליה.אני חוזר לקנדה,למשאית,למקום שבו עובדים ביושר ובלי תיחמונים ואת המשכורת לא מלינים כמו שעשו לי לפני שברחתי מהארץ.
ארנפלד | 27.07.11
126.
עבודה יפה - לפי כמות התגובות רוב הציבור מסכים
כל כך צודק. הבעיה שעכשיו יצא הכל החוצה. כל האשליות שהאכילו אותנו. הסיבה היא שאולי מרגישים קצת יותר "שקט" בטחוני אפילו שהוא מהדהד ברקע. אנשים הגיעו לקצה גבול היכולת שלהם לכלכל את עצמם. המחירים קפצו בכמה רמות לעומת השכר שנשאר כמעט קבוע. רמת החיים בארץ נמוכה מאוד מאוד מאוד. הכל פה יותר יקר ממדינות אחרות והמשכורת נמוכה יותר = רמת חיים ירודה. אסור לשתוק עד שסדרי העדיפויות ישתנו לאורכה ורוחבה של המדינה!!!
עמית | 27.07.11
124.
אתה מתעקש לגור ולעבוד במקומות יקרים מאוד מטעמי נוחות שלך בלבד
אלה שהגיעו לפה ובנו את המדינה יצרו כמעט יש מאיין ושאלו את עצמם כל הזמן ״איך אוכל לתרום ולבנות״ ולא ״מה מגיע לי״. מקומות עבודה נוצרים במקביל ובהתאם לאוכלוסיה הגדלה וצרכיה ולא להפך. קח את עצמך לשולי הפריפריה. ותביא איתך קצת רצון טוב לבנות ויוזמה. זה ישתלם לך. אתה תהנה מנופים מדהימים, אנשים מקסימים, אוירה שלווה והוצאות מחייה שפויות. מלבד זאת ישנם אינספור מענקים ותמיכה מהמדינה למי שגר כאן. חזרתי מלונדון ואני גרה בשולי הפריפריה מתוך בחירה, וזה הדבר הניפלא ביותר! קדימה, תצטרף ואם עוד כמה יעשו זאת נוכל לנצח את תאוות הבצע ואת החזירות ומקביל להוריד מחירים בצורה דרסטית במרכז בדרך הטיבטית והשפויה של ביקוש ללא התערבות מלאכותית ובעייתית מצד הממשלה. 
לולה מונטז | 27.07.11
123.
מתוך ליבי דיברת
אנחנו סבא וסבתא לנכד קטן והורים לילדה יחידה , נשואה ואמא לתינוק בן 19 חודשים.הילדים חזרו מארה"ב לפני שנה עמדו בדיוק לפני כל הבעיות שהוצגו כאן בכתבתך, הבינו שלא יוכלו להתפרנס בכבוד בארץ. חתני - בוגר תואר שני מסטנפורד ובתי סיימה דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית והועמדה בפני "קיר" בירוקרטי קשה לטיפוס לכן, כעבור מס' חודשים הם ארזו שוב ועברו לגור בלונדון, שם המחיה זולה יותר והפרנסה מביאה כבוד לבעליה - הם התקבלו כאן ביד מחבקת עם הכבוד הראוי למסיימי תואר שלישי. אנחנו נותרנו בארץ אחוזי געגועים,ללא משפחה- אם המצב הזה ימשך, המדינה תתמלא בהרבה סבאים וסבתות הכמהים לילדיהם ונכדיהם. על כך אני מוחה ומצטרפת למאבק שלכם!!!!!!
aliza | 27.07.11
122.
מקור כל הבעיות - מונופולים וקרטלים - כולל ממשלתיים
1. המונופולים הממשלתיים בולעים תקציבי ענק מופרזים ותורמים לחלק ניכר ממחירי המחיה: מינהל מקרקעי ישראל, תרגיל פנסיות זרועות הביטחון (פנסיות פי 8 לפחות מאזרח רגיל , עובדים 20 שנה פנסיה 40 שנה לעומת 40 שנות עבודה פנסיה 20 שנה , עבור לתאגידי מים , נמלים וברשימה ארוכה. כמובן שבגופים הנ"ל הרבה עובדים מיותרים ובתנאים מפליגים (נסה להתקבל לחברת חשמל או להיות סבל ברשות שדות התעופה). 2. גופי הממשל שמאפשרים ל 20 טייקונים לדחוף בהצלחה לחוסר תחרות - זו הבעיה. אמנם אין שיטה כלכלית יותר טובה מהקפיטליזם אך במדינה כזו קטנה ומבודדת נדרש מהממשל להפחית את הרכוזיות במשק. זה יפתור את רוב הבעיות וימנע עוותים כדוגמת שכר מנהלים בחברות הטיקונים שמגיע לעשרות מיליונים בשנה ואף יותר , ולאחר מכן עושים תספורת באגחים של כולנו ובעצם למה לא? הרי גופי הממשל מסכימים לזה. בל נשכח שרבים מקובעי המדיניות יודעים שהתמורה להסכמה זו תגיע בשלב כלשהו ע"י התברגות באימפרית טייקון זה או אחר.
דרור | 27.07.11
121.
כל כך צודק
כבר יותר משנה אני גר עם תחושה זהה, אך רק לאחרונה פתאום למדתי כי ציבור שלם חי את הבעיות ואת המחשבות שלי ושהן למעשה זהות לכולם. אנחנו לא אוהבים לשמוע "מגיע לי", אבל ביחס לציבור שמעלה את הטענה עכשיו - זו טענה נכונה כי באמת מגיע לו. אנחנו למדנו, אנחנו עובדים משרות מלאות, אנחנו משלים מיסים ועושים מילאוים, אנחנו מתנדבים ומחנכים את הילדים שלנו להיות כמנו, לכבד את החוק, ללמוד ולעבוד. בכל מדינה מפותחת אחרת - ארה"ב, אירופה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד, אנשים כמונו - משכילים, משקיענים וכו', בהחלט יכולים לחיות ברמה שאנחנו מבקשים כאן ושפעם הייתה אפשרית. אני ואשתי מרוויחים שנינו שכר נטו של 18000 ש"ח. יש לנו חסכונות, רכב אחד בלבד, אנחנו מאוד זהירים עם ההוצאות שלנו - קונים בגדים רק כשצריך, בגדים לילד קונה רק אמא של אשתי ברוסיה כי שם יותר זול ומביאה אותם אלינו בביקורים של פעם בשנה, יוצאים לאכול בחוץ רק פעם בחודש. יש לנו ילד אחד בגן פרטי כי שנינו עובדים משרות מלאות - אני עובד בהיי טק ואשתי היא עורכת דין - שנינו בעלי ניסיון של 10 שנים בתחומים שלנו. אין לנו חובות ולא מינוסים - אנחנו מסיימים את החודש עם פלוס של 150 ש"ח לכל היותר. ולאחרונה ממש לא מצליחים לחסוך. לא היינו בחו"ל מאז ירח הדבש שלנו ורק פעם בשנה אנחנו נושים לכמה ימים בצפון. למה? לא יודעים למה. הכל נהייה לאחרונה יקר - דיור, חשבונות, סופר, דלק, גן והכל עולה כל הזמן. אנחנו גרים בשכירות - דירה ישנה של שלושה חדרים - 4000 ש"ח. אין לנו אפשרות לגור בעיר אחרת כי כאן הגן של הילד ושנינו עובדים באותה העיר (שכן נמצא באיזור המרכז - ביקשנו יותר מדי באמת) וכך, אנחנו יכולים להסתפק ברכב אחד בלבד. למה שאני אעבוד לכרמיאל ולכל מקום אחר בפירפריה, אני חי כאן! כל הוצאה שקצת מעבר, קצת פינוק - ישר מרגישים בתקציב המשפחתי כי אם נרשה לעצמנו יותר מדי (חוג שני לילד, חס ושלום), אנחנו יכולים לסיים את החודש עם מינוס. לא כיף לחיות כך, באמת רק עובדים, מאמת המון כסף הולך למטפלות כי אנחנו צריכים לעבוד ולפרנס - אי אפשר לחיות עם משכורת אחת ורואים שלאף אחד בממשלה לא אכפת... אני היום לא יכול להביא עוד ילד לעולם (ומאד רוצה) כי אני לא יכול לספק לו רמת חיים טובה - תשומת לב שלי, חוגים, חדר (גם יחד עם האח שלו - יש לו חדר נורא קטן) וחופשה משפחתית פעם בשנה. בו זמנית אני מפרנס משפחה עם שבעה ילדים שלא אכפת להם מהכל הדברים האלה. הבן היחיד שלי יגדל ובאותה הדרך יפרנס את אותם שבעת הילדים ו-40 בנים שלהם. לא ברור למה אנשים כמוני וכמו אשתי ובמצב הכלכלים שלנו לא יכולים אפילו לחלום דירה בת 3 חדשים באיזור המרכז - בלי חניה ובלי מעלית, על עמודים, בבית ישן, לא משופצת. זה מכיעס, זה מתסכל וזה נמאס.
יוסי גבע | 27.07.11
119.
מפונק ! מפונק ! מפונק!
בן 31.לא חסכת עד כה שום דבר? ובת הזוג לא עבדה וחסכה? משהו...?אה...בטח אתה מאילו שנסעו אחרי הצבא להודו או ד. אמריקה לטווח ארוך...ועכשיו " המדינה " צריכ לממן אותך.עד גיל זה היית צריך להיות עם מינמום 250 אש"ח.זה יספיק עם קצת עזר מאשה ו-או תמיכת הורים,ל50 אחוז משכנתא לדירה קטנה. 2.5 ומעלה !!! בבבת -ים חולון.וכו. מה רע שם? שאל את סבר פלוצקר.הוא היה שם.דירה קטנה בבת ים תעלה 700 אשח. וזו ההתחלה. אז די לבכות ולקטר.מדינה שלמה של קוטרים....בכיינים מפונקים.
 | 27.07.11
118.
הפתרונות
לכל המבקשים אלא הרעיונות : 1 - פרוייקטי בניה גדולים בחסות המדינה עם מפרט ומחיר יעד קבועים במכרז ולו"ז 2 - תחבורה לפריפריה איכותית יותר - רכבות מסובסדות ורפורמה ברכבת. 3- סאבווי באיזור ת"א עם אופציה לגדול לכל גוש המרכז 4- העלאת שכר המינימום 5- הורדת מיסים בעיקר בדלק מוצרי יסוד ותחבורת פריפריה 6- להוסיף בתי חולים ותקנים לרופאים וכ"ו 7 - רפורמה במערכת הבריאות שלא יעבדו כלכך הרבה שעות ועליית השכר בלי שעות נוספות זאת ההתחלה
שגיא | 27.07.11
116.
כתבה יפה מתמצתת חיים של הרבה מידי אזרחים יצרניים ומשלמי מיסים במדינה (ושהיו בצבא)...
נראה לי שאנחנו המדינה היחידה שבה המשפט של קנדי ז"ל "אל תשאל מה המדינה כולה לעשות בשבילך אלה מה אתה יכול לתת למדינה" צריך להיות הפוך מפני שיש פה רוב שנתן למדינה המון ואפלו בחיר חיים. למשל אני את אבא שלי שמלחמת ים-כיפור. ועדיין למרות שיש לי דירה שאימי רכשה לאחר מותו עדיין אין לי יכולת אמיתית להבטיח למשפחתי חיים בטוחים. שכן המציאות היא שאני ובעלי יכולים להיות מפוטרים מהיום למחר וחסכונות שלנו שואפים לאפס וחצי שנה אבטלה אחרי 20 שנה ש-10% מהמשכורת שלנו הולכת בלטיוח לאומי ומס בריאות יעזרו לנו כמו כוסות רוח למת! הסיכוי למצוא עבודה באותה הכנסה אחרי גיל 40 (שחגגתי) אפסית. המחאה טובה אולם לא נראה שיש פתרונות באופק שכן אלה שאמונים על יצירת פתרונות כבר מסודרים. וגם הבנות שלהן, נכון ליברמן?! לא שהוא היחיד.
נורית | 27.07.11
115.
מה שמדהים זה שיש כאלה שאומרים יש לכם לחם וחלב במקרר תגידו תודה
מנסים ליצור דה-לגיטימציה של המעמד שעובד, ועובד הרבה אבל, התמורה היא פשוט אפסית. אז אוקיי יש חלב ולחם במקרר, אבל בשביל זה אני לא צריך לעבוד כל יום עד שש בערב! יחסית למקצוע שלי, (מהנדס מחשבים), אני חי מאוד רע. אין לי בית, אין לי כמעט חסכונות. אני לא נוסע ברכב יוקרתי (בחו"ל הרכב שלי נחשב רכב לצעירים ועולה פחות מעשרת אלפים דולר !!!). ואני כמעט ולא יוצא למסעדות (ואם כן אז עם קופונים). שורה התחתונה, אני ממש לא אוהב את המצב הקיים
אריק | 27.07.11
112.
אהבתי...אבל
כתבת יפה ואני מסכימה לכל מה שאמרת,תיארת יפה את המצב במילים ברורות...אבל לא היית צריך להשתלח במתנחלים. ההתנחליות הם מקור לקרקע נוספת שעוד לא נוצלה וגם מקור לדיור זול למי שמוכן לגור שם. אתה כן צריך להאשים את הממשלה הזו והקודמת שנתנה לטייקונים את אוצרות המדינה כמעט בחינם,את ים המלח,בזק,קרקעות לקיבוצים,גז לתשובה וכו,כי אם המדינה לא הייתה מוותרת על התגמולים היינו מקבלים סבסוד למעונות של הילדים. אתה צריך להאשים את החרדים והערבים שעובדים בשחור אך מקבלים קיצבאות. הפיתרון הוא: 1.לדרוש תגמולים מהגז מהמלח מהבנקים על ההפרטה הקלוקלת שהייתה בעבר. 2.להוציא חרדים לעבודה. 3.מלחמה בלתי מתפשרת בהון שחור ועבודה בשחור-30 שנה מאסר למי שלא שילם מס הכנסה של שקל אחד. 4.להתפטר מערביי ישראל,להעביר את הגבול בכביש 6,כל ערבי שגר מזרחיתל כביש 6 יוגדר כפלסטיני ולא כאזרח ישראלי,קלנסואה,טייבה ואדי ערה---->בחוץ. 5.פליטים--->בחוץ. 6.הפסקת ההגירה הפרועה,זקנים,פושעים ואנלפבתים לא יעלו לישראל גם אם הם יהודים. 7.לוחמה נגד המונופולים.
 | 27.07.11
111.
לכל החכמים שעשו קצת כסף ומלאים מעצמם-זה לא פינוק ,יקר בארץ.
אם מחיר הדירות , גני ילדים, מזון ושירותי תקשורת ירדו יהיה הרבה יותר טוב. ואני מאלה שלא טס לחו"ל כל שנה ויושב במסעדות. רוב האנשים בארץ חיים לחוץ מאוד בגלל משכורות נמוכות יחסית למערב ומוצרים יקרים. במיוחד מחיר הדירות שהממשלה נתנה להם לעלות. אני לא יודע מה צריך לעשות ואני לא מאשים אף מגזר. האחריות לטיפול בבעיות אלו הן של הממשלה ועל כך גל המחאות.
פלאפל מתוק | 27.07.11
106.
כלכלה לחיות מקצבת זקנה
אני מקבל קצבה אני ואשתי כ3500ש ואן הכנסות אחרות וישלי בת חד הורית עם שני ילדים והי מקבלת הבטחת הכנסה וגרה אצלי בבית ואני צריך לפרנס גם אותם וגם לשלם את כול ההוצאות וגם את הארנונה וגם חשמל ומיים וכול הדברים מסביב ואני בגיל 74 ואשתי בת 68 חולת סלטן השד ואני לו יכול תרופה וכמעט אוכל בסיסי ובגלל שהי גרה אצלי בביית אן אנחה ברנונה ואן עזרה מקמות אחרים ואי עבדתי כול החים שלי וגם נלחמתי ארבע מלחמות ישראל ואן מעני לו לי ולו לבת ממשלת תתעוררי אתם רדומים התברה הולכת לתפוצץ ריאו הזהרתם
כורך | 27.07.11
105.
בעדד מדיניות סינית של הגבלת ילודה
לך יש ילד אחד. אני זכיתי בתאומים. לפעמים בשקט בלי שאף אחד שומע אני חושב איך החיים היו קלים יותר כלכלית! (בלבד) אם רק אחד היה מגיע בלי השנייה. זה היה מפחית את ההוצאות ב- 2500 ש"ח לערך כל חודש. ככה אולי לא היה לי מינוס של 20 אלף שמדי פעם הורים שלי או הורים של אשתי מזרימים לנו בלון חמצן (קניות, חיתולים, ייעוץ רפואי כשצריך, שיק של 1000 ש"ח וכד'). במקום לחשוב על הבאת ילד שלישי אני עסוק בלחשוב על כך שזוג צעיר לא יכול לגדל 2 ילדים מבלי לחיות על הקצה (וכמובן שאשתי ואני עובדים לא מעט, אני משתכר מעל השכר הממוצע במשק). כמובן שאני לא מצטער לרגע על התאומים המדהימים שלי אבל המדינה למעשה מקדמת מדיניות של משפחות קטנות - משפחה ממוצעת היום תתקשה לגדל יותר מ-2 ילדים. בכך המדינה מקטינה משמעותית את הפוטנציאל העתידי לקבלת בוגרים עובדים בישראל שכן רק היום אחוז הילדים החרדים שעולה לכיתה א' הוא אדיר ועוד 20 שנה הרובד היצרני בישראל יצנח עוד ועוד. נדרשת פעולה משולבת - רשויות מקומיות, הסתדרות, סטודנטים, משפחות, מפעלים, משרדים לעשות סטופ למדינה. לדעתי, קודם כל מינוי ממשלת חירום לאומית להצלת המשק הישראלי וקבלת תוכניות ברורות להזרמת כספים והענקת צינור חמצן למשפחות הממוצעות בישראל. בהצלחה לנו
גיל ברק | 27.07.11
104.
תיארת את החיים שלי 1:1, מדהים. ויש לי תהיה נוספת
כל הרכבים היקרים האלו שמסתובבים על הכבישים, הנשים שעמוסות תכשיטים מכף רגל ועד ראש, כל אלו שקנו קוטג'ים בהרחבות של מושבים ודירות גג וגן בגוש דן בעבור מליונים רבים - מה הם הבינו שאנחנו לא? באיזו מדינה הם חיים? מה הסוד שלהם?
גיל | 27.07.11
102.
התייחסות לתגובה מס' 8
ידידנו היקר והמסור מאד לעבודתו, אם בחרתה בצורה מאד מסויימת לחיות את חייך, אז חייה אותם מבלי להרעיף ולהשיט אותם אל שאר החברה. בחברה מתוקנת ותרבותית ישנם גם בתי קפה וגם פנאי וגם נסיעות לחו"ל ( שלא תמיד נחשבים למותרות במדינה לוחצת כמו ישראל), ולא צריך להתנצל בפניך על כך שישנם אנישים שגם דואגים לבריאותם הנפשית ורווחתם הבסיסית מלבד לרכוש שתי דירות ( הרדיפה הבלתי מוסברת שלנו כחברה תחרותית ובלתי ברורה לאן ??), אז אנא כבד את חייהם הבסיסיים של החברה הנורמלית שחיה סביבך ואנו גם נכבד את האופן בו אתה חי ומבלי לבקר אותך. עלה והצלח, זיו
זיו | 27.07.11
100.
קצת צודק וקצת מפונק
מצבו של מעמד הביניים קשה,לא רק בגלל הדיור אלא בגלל יוקר המחיה והסיוע שהולך למתנחלים ולחרדים,אך אתה קצת מפונק. אתה גר בדירה של אביך ולא משלם שכ"ד ולו סמלי בלבד(העיקר שהמצפון מציק),כך אתה חוסך אלפי שקלים בחודש. למה אתה צריך לקנות דירה ראשונה של 4 חדרים?? קנה דירה של 3 חדרים עם משכנתא של 4000 בחודש. זה גם הרבה ורבים לא יכולים לשלם כזה סכום,אך מצבך אינו מאפיין את הזוג הצעיר שאין לו אבא נדיב ובן מפונק.
טובה | 27.07.11
99.
הקמת מטה מאבק כלל מגזרי עם נציגים מכל מגזר. היעד שינוי סדר עדיפויות
יש להקים מטה מאבק שיאחד תחתיו את כל המגזרים הנעשקים ונשחקים החל מהמורים העובדים הסוציאלים ועד חסרי הדיור והדלק והרופאים. אסור לתת פרצה להפרד ומשול נתניהו בונה על זיכרון קצר ואינטרסים צרים ויפעל לפרק את ליבת המאבק המסר חייב להיות ברור, הוא לא יתמקד בבעייה אחת הוא צריך להיותשינוי סדר עדיפוות ותקציב המדינה- לשנות בדחיפות את תיאטרון האבסורד
 | 27.07.11
96.
תפסיקו לדחוף את ההתנחלויות לכל דיון - אני דיי בטוח שאני משלם מיסים יותר ממך
מהנדס עם 5 שנות ניסיון משכורת גבוהה אני בטוח משלם יותר ממך מיסים כל חודש, וכך גם אשתי! אז תפסיק לקשקש. אני מסכים שיש קומץ מתנחלים פרזיטים, כמו שיש שמאלנים פרזיטים שמשתמטים משירות צבאי ואחרים נוטלים עליהם את העול והסיכון השירות, אך לא כולם ובטח שלא הרוב, רוב חבריי ב"התנחלות" אנשים עובדים ומשכילים שמשלים ומחזיקים את המדינה הזאת על גבם וגם הם סובלים מהמצב הקשה. לגבי העובדה שהישראלים עובדים הרבה יותר, זה בגלל שאנחנו פראיירים, אנחנו מראים למעסיקינו שאנחנו עבדים ברצון, הרי אם כולם יקומו ב17:30 אחרי 9 שעות עבודה ו-6 דקות (יום עבודה ע"פ חוק אם 9 שעות ו- 6 דקות) אז מה יקרה? החברות יפטרו את כולם? לא... זו פשוט עובדה ויקבלו את זה שלאנשים יש משפחות והזמן הפנוי לא פחות חשוב (כהערת אגב, אדם עם זמן פנוי ויום מסודר ולא פרוע בשעות, סביר להניח יהיה גם יעיל יותר לארגון שבו הוא עובד). מזכיר לי פעם שעבדתי בחברה גרמנית, לקראת השעה 5 אחה"צ היינו צריכים עזרה של קולגה בגרמניה, שהתקשרנו אליו ענה שעוד כמה דקות הוא הולך הביתה ושום דבר לא מספיק דחוף שלא יכול לחכות למחרת בבוקר - אתם חושבים שמישהו היה חושב לפטר אותו? כנראה שלא!!! תחשבו על זה!
מתנחל | 27.07.11
93.
ל-5 לממשלה יש המון כסף אם הם נותנים למישהו לבדוק משהו 8 שבונות ולקבל למעלה משלוש מיליוןו
אפשר להוריד המון דברים כדי לחסוך כמו שרים בלי תיק ועוד שרים מיותרים שעולים למשלם המיסים הון. לא צריך 120 חברי כנסת מספיק חצי. אפשר לחזור לדיור ציבורי כמו שהיה פעם - ולתת אותו לאנשים שלא יכולים לממן דירה/שכ"ד - אני זוכרת בפתח תקוה שתי שכונות של העירייה שזוגות צעירים שכרו שם לכמה שנים עד שיכלו לעמוד על הרגלים למה זה לא קיים יותר? למה זוגות צעירים עם ילדים צריכים לחזור לגור עם ההורים כששניהם עובדים כמו חמורים מרוויחים משכורות סבירות ובכל זאת לא יכולים לממן גם שכ"ד/משכנתא גם כלכלה מים חשמל וגם גן ילדים/מעון/גנון/בית ספר
נונה | 27.07.11
92.
למה כל ההשוואות הן רק לארה"ב כל הזמן?
פעם אחרונה שבדקתי כלכלת ארה"ב נפלה בגלל בעיות נדל"ן. זה לא נראה קצת (לעין שלא מבינה הרבה בכלכלה) שזה פשוט חוזר על עצמו כאן? יש מודלים בעולם של קפיטליזם שמבוקרים על ידי הממשלה. אגב, זאת הייתה הגישה פעם גם פה. כל הזמן אומרים שצריך תחרות, אז אם אין מתחרים למה שהמדינה לא תתחרה? למה היא צריכה להתנתק מכל השירותים שהיא מספקת? ככה יהיה כאן קפיטליזם הגיוני שבו גם הצד של הסוציאליסטים יקבלו מה שהם רוצים וגם הקפיטליסטים יקבלו מה שהם רוצים. כשמשאירים הכל לכוחות השוק, ועוד שוק קטן (ותחמן) של ישראלים אז ברור שבסוף הכל יתפוצץ. בקיצור - מה שאני מנסה לומר - כל עוד אין חוקים שיציבו גבולות לאנשים ברור שיהיו בעיות. ויש כאלה שמרגישים את הבעיות על בשרן בעוד השאר נהנים מהפירות. ודבר אחרון - מה קרה לערך האחווה היהודית? אני יודע שזה נשמע הזוי לגמרי לחלקכם - אבל כולנו בני אותו לאום שדוגל באהבת האדם בסופו של יום. למה אנחנו לא יכולים להפגין סולידריות אחד כלפי השני? למה הכל נהיה עניין של כסף? איבדנו את עצמנו לגמרי במרדף ההשרדותי הזה ויש הרגשה לא נעימה כאילו כיוונו את עצמנו למצב הזה... נקודה למחשבה.
אזרח | 27.07.11
91.
בכי בכי ועוד בכי....בוא חמוד תבכה לי על הכתף....
כמה דמעות אנשים יכולים להוריד לחינם?! עם שרובו וכולו נמצא בחו"ל בים בבריכה מול הטלויזיה. ממש רומא העתיקה. החברס רוצים שעשועים ולחם. ומי צריך לתת להם כל זאת ? הממשלה כמובן ומאיפה הממשלה צריכה להביא את הכסף?? ידידיי תתחילו להתעורר ומהר, ברגע שתתחילו לקבל את מה שאתם רוצים תהיו יוון, פורטוגל, איטליה וספרד...רק שבמדינות האלה אין חאמאס ואש"ף ומדינות איסלם פונדמנטליסטי שרק מחכות שניפול. די לסמוך על ארה"ב שלא נגיע למצב הכלכלי שלהם. ישראל נמצאית באחת התקופות הכלכליות הוורודות שהיו לה מאז ומעולם, זה הזמן לחסוך!!! ולא להשתולל בחלוקת מתנות לכל מיני פארזיטים שיש לאבא שלהם דירות בירושליים...אי אי אי.....
אנליסט צמרת | 27.07.11
90.
אין ברירה, שינוי סדרי עדיפויות - דרך תקציב הבטחון
זה הלובי החזק ביותר, עם גופים אחרים - בעיקר הנמלים, המדינה לא מצליחה להתמודד, אז צריך לקחת את תקציב הבטחון, להתחיל להוריד את הכספים שזורמים לאנשי קבע מיותרים ואזרחים עובדי צהל מיותרים. יש כאן בקלות 5 מליארד שקל בשנה. ו...לא אני לא מתכוון למערך הלוחם או תומכי הלחימה, שממנו אני מגיע, ושמגיע לו כל שקל וכל הטבה.
david | 27.07.11
88.
קצבאות
הפתרונות כל כך פשוטים שזה ממש כואב. מקופת המדינה יוצאים בכל שנה כ-11 מיליארד שקל (נכון להיום) עבור קצבאות ילדים אשר מעודדות את הרחבתן של משפחות, בעיקר, ממגזרים לא יצרניים שאינם משלמים מיסים. בואו נתחיל בביטול קצבאות הילדים החל מהנולדים מתקופה של 9 חודשים מהיום כך שלא נשאיר אף ילד קיים בלי קוטג'. אני מוכן לספוג את ההפסד של 600 השקלים בחודש. מישהו מתנגד? את הסכומים שיצטברו נעביר באופן ישיר להכרה במס על הוצאות גידול ילדים וטיפולם ועל הכרה במס על הוצאות הריבית של המשכנתא - חסכון של אלפי שקלים בחודש לכל משפחה במעמד הביניים הרעוע. וזו רק ההתחלה, לפני בנייה על אדמות מדינה להשכרה ולמכירה ללא עלות קרקע (יאפשר ליצור דירות בעוטף גוש דן בעלויות של חצי מיליון שקל) ולפני השקעה בתשתיות תחבורה שיכולות לשנות את כל מבנה המדינה. הבעיה היא שהמודל הדמוקרטי שבעבר פעל לחיזוק מעמד הביניים פועל היום בעיקר לשחיקתו על חשבון מגזרים קטנים ומאורגנים היטב פוליטית. כך שלגבי ביבי הבעיה כפולה, הוא גם לא רוצה וגם לא יכול
אסף | 27.07.11
87.
לכל המגיבים שקוראים לו בכיין - אתם לא חכמים בכלל
מאיפה אתם יודעים שהוא מבלה במסעדות כל יום? הוא כתב את זה? יש פה חכמולוג שמ16K נשאר לו בסוף אלף שקל וזה מבלי לאכול במסעדה 3 חודשים ובלי חו"ל 4 שנים - זה נראה לך הגיוני? אם כן אז אתה לא חכם. במדינה נורמלית (יענו OCED) אתה מרוויח טוב, לא חי בדינגובה פינת בן גוריון אבל חי בדירה נורמלית (היית פעם בארה"ב שהיא לא מנהטן? יש קומפלקסים ב1000 דולר ל2 חדרים עם בריכה וחדר כושר), טס לחו"ל פעם בשנה. אוכל במסעדות פעם בשבוע כי אתה עובד בשביל לחיות , לא חי בשביל לעבוד ולבשביל לחסוך לדירה. אנשים הזויים. לא כולם אוכלים שרימפ ב120 שקל בגוצ'ה ובוכים. יש כאלו שלא אוכלים בחוץ ועדיין נשארים עם 200 שקל חסכון בסוף החודש. נראה לכם הגיוני? אם כן - אתה חיים במקסיקו גרסא 2.0
פופאי | 27.07.11
86.
אתה צודק אתה פרזיט גוש בשר וחוץ מזה לא כותבים "עובדים" אלה "עבדים"
כתבתה הכל חוץ מהשורה התחתונה : אתה קם בבוקר כי אין לך ברירה אתה ממציא את הגלגל כל פעם מחדש (לא את הגלגל הנכון האמיתי !!!!!!!!!) על מנת לא להיכנס לדיכאון עמוק אבל יש מטרה אמיתית לחייך ולחיים של הדור הבא שאתה מטפח והיא לבנות לאחרים חיים !!!!!!!!!!!! לאנשים אחרים שאתה ובניך אחריך תשרתו תשמרו עליהם ועל רכושם תבדרו אותם ותדאגו לכל מחסורם פיזי ונפשי ואם תחשוב אחרת אז יזכירו לך שאתה "פרזיט" !!!!!!!!!!!!!!!!!!
spider(black widow algorithm | 27.07.11
85.
מס' 8 לא פוולרי כי הוא נותן לכם מראה
תפסיקו להביא עוזרת ולשבת בבתי קפה ותחסכו. כולם יודעים לבכות.איבדתם את הפרופורציה. למה אתה שחיי בבית של אבא שלך לא שם את הכסף שהיית אמור לשלם כשכירות בצד כל חודש וחוסך אותו???? ובעוד עמה שנים היית מגיע לדירה משלך. אתה אכן פרזיט ואני יודעת שלא תאהבו את התגובה שלי.
 | 27.07.11
84.
תשובה לליאור 40
סיום הכיבוש יחזיר לגבולות הקו הירוק 300,000 מתנחלים בממוצע יהיה צורך ב- 60,000 דירות בעיקר באזור המרכז, כי רוב המתנחלים מתפרנסים באזור המרכז ואם כמו כל הדמגוגים תשלח אותם לנגב ולגליל תצטרך ליצר 80,000 מקומות עבודה וגם להחליף את אלה שלא יגיעו לעבודה באזור המרכז (למשל אותי בביה"ח בפ"ת). כל נסיגה העלתה את הוצאות הבטחון לשמים כיוון שלמש תצטרך למגן את כפר סבא כמו את שדרות וכנ"ל את נתניה ופ"ת. ואם נלך לשיטתך ממה יתפרנסו כל אלה שעוסקים בצבא ובטחון ? אריאל שרון הגדול פינה 8,000 מתנחלים מגוש קטיף כבר יותר משש שנים שחלקם עדיין גר בקרואנים רובם מובטל לא מתפרנס ולא מייצר ואתה פתרתה את כל בעיית הכלכלה ע"י פינוי 300,000 ? ומה עם יותר מ- 200,000 נוספים שגרים בהתנחלויות כמו גילה, רמות אשכול , פסגת זאב ?
רופא | 27.07.11
83.
כולם אוהבים להתגולל על ההפרטה רק שוכחים שלפני ההפרטה
1. חיכינו לטלפון כמה שנים. 2. דקת שיחה לחו"ל עלתה (במחירים של היום) פי 12 לפחות. 3. השבתה של ועד הנמלים סגרה לנו את הים (כיום יש תחרות - חכו חכו ועד שדות התעופה) 4. שילמנו ביוקר על מוצרי טקסטיל נחותים לא כל דבר צריך להפריט אבל הוכח שהממשלה לא יודעת ולא יכולה לנהל עסקים (וכולכם בוכים על הון-שלטון אבל שכחתם שבזמנו היה מדובר על הון-ג'ובים). ניתן אולי להפריט בצורה חכמה יותר (למרות שהגיוני שבעלי ההון הם אלו שיוכלו לקנות את הנכסים) אבל ההפרטה כהפרטה אינה דבר רע.
האזרח הקטן | 27.07.11
82.
למספר 33 ואחרים
כולכם גיבורים, באמת. אבל אתם מתעלמים מן העובדה שמחר יכולים לפטר אתכם, גם אם אתם מוכשרים, משקיעים ומוצלחים. נסה למצוא עבודה בגיל 40, 45, 50. נסה. הבעיה היא עמוקה יותר מהיכן לגור ובכמה. הבעיה היא עקרונית, מהותית: לאן נעלמה המדינה? מדוע המדינה מפקירה את אזרחיה לכוחות השוק? מדוע המדינה גובה מיסים כמו מדינת רווחה ולא נותנת לנו שירותים בהתאם? מה הבעיה לתמוך בציבור העובד? למשל, הוצאה מוכרת על חינוך, משכנתא. פטור ממע"מ על מוצרי מזון בסיסיים ומוצרי ילדים, מתן רשת ביטחון לאנשים שאיבדו את עבודתם על לא עוול בכפם. עידוד היציאה לעבודה ע"י הקטנת מס על שכר עבודה והגדלת מס על רווחי הון. הקטנת המס על הדלק (זה באמת אבסורד, יש בלו ועליו עוד מוטל מע"מ - מס על מס).
אמיר | 27.07.11
79.
זה לא ביבי ובטח לא רק בישראל אלא הבעיה טמונה בשיטה
הקפיטלסטית. בכל רחבי העולם: יוון, ספרד, איסלנד שפשטה את הרגל ועוד (כולל ארה"ב החזירה הגדולה), מדינות מעמיקות את הגרעון הכלכלי ובצעדים הדרגתיים ובטוחים מתקדמים לכיוון של פשיטת רגל. התחלנו בקוטג', עוס"ים, רופאים, מורים, קשישים - החבר'ה באוהלים במבוכה מפני שהם מרגישים את העוול לא רק בנושא הדיור אלא בשאר תחומי החיי הרווחה והתרבות. אנו רק לא יודעים למי להפנות את האצבע המאשימה ומהם הפתרונות האפשריים מכיוון שבתוך תוכנו גם מבלי להיות גאוני כלכלה או אנשי מקצוע אנחנו מבינים אינטואיטיבית שזוהי תופעה גלובלית וכל העוולות בשטח בכל התחומים הם הסימפטומים. חברים שורש הבעיה טמון במנגנון הקפיטלסטי שמבוסס על תחרות השוק החופשי, שוק שבו אחוז בודד מהאוכולוסיה מחזיק במרבית ההון. ישנם כיום אנשים עם הון פרטי ששקול לתקציב של מדינה שלמה. איך יכול להיות שאנחנו ממשיכים לנהוג בשיטה שמאפשרת לאנשים להתעשר עד כדי כך? שאנחנו קוראים כתבות על אנשים שמרשים לעצמןם להוציא חצי מיליון שקל על יין, לקנות חוף פרטי, מטוס פרטי - אוי לעגל הזהב. לא רק שהתחרות הזו מובילה את רובנו להידרדרות לעוני (ורק מקצתנו לעושר מופלג), אלא שהתחרות הזו מוציאה מאנשים את החלק היצרי שמוכן לתקוף על מנת לשרוד. אין יותר שיתופי פעולה על בסיס חזון לעולם טוב יותר אלא רק שילוב ידיים לצרכים אינטרסנטיים כלכליים לכל היותר ולמיקסום רווחים וכךאנו מרגישים סביבנו התדרדרות ערכים ומוסריות שכמעט נעלמה. צריכים להוקיע את השיטה הקפיטלסטית - היא טובה למעטים בלבד. אנו צריכים להפסיק להילחם בעוני ולהתחיל להילחם בעושר ע"י חקיקה שמונעת מאדם פרטי להתעשר מעל רף מסוים. צריכים לקבוע תקרת הון פרטי ורק כך במילא תיפתר בעיית הפערים והעוני. לדעתי על זה צריך להיות המאבק וישראל צריכה להיות הראשונה שמפנימה את הרעין הזה ולתת אור לשאר אומות עולם ע"י מודל כלכלי חדש. (מי יודע אולי אפילו ממקור השראה של הפילוסופיה היהודית לגבי מבנה החברה) יישר כוח אחים יקרים!
רפי | 27.07.11
77.
זאת האמת ! אך מה עלינו לעשות ?
קוראת כתבות כל יום ומחפשת את האדם שמילותיו יעזרו לי לנסח את המחשבות המלוות במערבולות בטן ואתה עשית זאת. תודה לך! כל כך צעיר עם כה הרבה חוכמה, הבנה ויכולת ביטוי. נותרה השאלה מה אני יכולה לעשות מעבר להפיץ את המאמר שלך לכל המעגלים? כיצד ביכולתנו לשנות עד הבחירות הבאות ? איך הופכים את הגל המתעורר לכוח שמשפיע ויוצר שינוי עמוק ואמיתי המחזיר דברים לסדרם הטבעי שבו השלטון משרת את העם וצרכיו כבני אדם?
ליאורה שחר | 27.07.11
76.
כל מילה בסלע אבל היכן היו אותם צעירים שכיום באוהלים ביום הבחירות?!
בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בפוליטיקה. שאלתי לצעירים היא תבדקו לאחור בכל הבחירות האחרונות מה היה אחוז ההצבעה של כל המדינה בכלל ושל הצעירים בפרט?! הרי האחוזים היו מאוד נמוכים ואם מישהו כבר הלך להצביעה עשה זאת ב"הפגנתיות" ונתן את הצבעתו הכה חשובה לגמלאים ו/או לעלה ירוק ו/או לכל מיני מפלגות שבקושי עברו את אחוז החסימה אבל לעומת זאת החליש עוד יותר את אותן מפגלות גדולות שיכולות להוביל את המדינה "ללא סחיטה" מאותן מפלגות קטונות! ואז אנו נכנסים ו/או נשארים באותו מחול שדים במפלגה אחד גדולה שבקושי יכולה להקים "גועליציה" כי מתחילה המסחרה/מסחטה של כל יתר המפלגות ובדיוק לשם הולך כל הכסף... לשרים ותתי שרים ותתי תתי שרים וכל מיני המצאות לתיקים ובזבוזים מפה ועד להודעה חדשה על ממשלה מנופחת ו"אימפוטנטית" שמסונדלת מכל הכיוונים בגלל כל אותם זנבות שהן המפלגות הקטנות! אז אנשים שכרגע מפגינים ניפגש ביום הבחירות ונראה איך אז תראו אזרחות למופת ובאמת תשפיעו ולא ב"כאילו" כי גם כשאין בדיוק למי להצביע תמיד אבל תמיד רצוי שלפחות למישהו תהיה הכוח להוביל ולא להיות מובל באמצעות מפלגות סחטניות!
קליאו | 27.07.11
70.
קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים
סדר מתחיל בבית. קודם כל תשכנע את אבא שלך למכור את הדירה השניה שלו, כי במקום שהממשלה תטפל בכל בעלי ההון האלה שמחזיקים שתי דירות, טפל בהם אתה - ועדיף להתחיל מהבית. ואז, כשאבא שלך ימכור את הדירה, ועוד אנשים ימכרו את הדירה השניה שלהם, אולי יהיה קצת יותר קל לקנות דירה בארץ הזו. אבל יש בעיה , כנראה, בתוכנית הזאת. כי אם אבא שלך ימכור את הדירה, תצטרך אתה לעבור לגור ברמלה/לוד (אותו מרחק נסיעה מתל אביב), וזה כנראה פחות מתאים לך.
אייל | 27.07.11
69.
למספר 2
אתה יודע מה למה לא באמת להוריד את התקציבים האלה? יש אנשים פה שלא מצליחים לשרוד ואני צריך לממן תרבות ומותרות לאנשים שיכולים להרשות לעצמם את זה? אתה לא קראת על כל השחיתויות בהבימה ומשכורות עתק לשחקני רכש? אני מעדיף שהמיסים שאני משלם ילכו קודם כל לרווחה בסיסית, לתרופות, לדיור הגון, לאוכל לצרכים בסיסיים הישרדותיים, ברגע שזה יסתדר ואנשים יחיו בכבוד, אפשר יהיה להתחיל לתקצב מותרות, ואל תגיד לי שתרבות זה צורך בסיסי
משה | 27.07.11
64.
את המהפכות הגדולות בעולם עשו תמיד סטודנטים ומשכילים ובורגנים.
חבל ששטייניץ אינו מפנים את מה שלמד באוניברסיטה. את המהפכה הרוסית ואת המהפכה הצרפתית עשו סטודנטים, ובורגנים ולא ",המוני העם." לכול אלה שמרגישים לא נוח עם מה שנכתב כאן, רק נאמר שמשלמי המיסים החליטו שגם להם מגיע נתח מהצמיחה בארץ ואולי, למען האמת, מגיע להם חלק הארי. החרדים מקבלים ואינם נותנים אלא לבני עדתם. המתנחלים מסובסדים ואינם משלמים מכיסם את כול רשת הכבישים והתשתיות המפוארות שבנו להם שם בעלות יקרה יותר לכול ישובון ולכול שכונת קרוואנים. אפשר לסלף עד בלי גבול אבל זה לא ישנה את העובדות. שטייניץ אינו מבין שהמוחים הם בשר מבשרו ועצם מעצמותיו. המוחים הם אלה שעל גבם בונים את הארץ וגבם נשבר.
רופא | 27.07.11
60.
ישראל היתה מדינת סעד בתקופת שלטון מפ'אי. חינוך היה חינם, ספרים
ומחברות קיבלנו מביה'ס. גני ילדים, טיפת חלב, שרותי סעד , קופ'ח ותרופות-היו חינם!!! קלטו אז עליה גדולה וסיפקו מגורים לכולם!!! (בנייני הרכבת בכל הארץ-כולל ברמת אביב שנחשבה אז פריפריה . ב1977 עלה הליכוד לשלטון ומכיוון שהוא דגל במדיניות קפיטליסטית- הוא החל במדיניות הפרטה, שגברה בעיקר בימי ביבי. כתוצאה מכך-ירדו המסים הישירים על העשירים ועלו המסים העקיפים בצורה מוגזמת. התוצאה: העשירים התעשרו יותר ומעמד הביניים ירד מאוד: הוא לא רק משלם יותר על מזון ,צריכה ותחבורה, הוא משלם הון על שרותים שבעבר ניתנו חינם. אירגוני רווחה שקרסו חיים בקושי מתרומות. רמת החינוך ירדה פלאים. הרפואה הולכת ומופרטת כי לא משחררים תקציבים לעדכן את מספר המיטות ומספר הרופאים ותנאיהם לפי גידול האוכלוסיה. האבסורד הוא שרוב אלה שבחרו בהשלטת השיטה הפוגעת בהם-העניים- ממשיכים לבחור בה כל הזמן.
דינה | 27.07.11
59.
צודק - אבל הנה הצעת יעול קטנה
קודם כל אני מסגים לדמרי עם הנאמר ועכשיו... לשכור דירה ממוצעת בירושלים היום עולה יותר מלשכור דירה ממוצעת בחולון או ראשון למשל. אז ככה: תשכיר את הדירה בירושליים ותשכור דירה בחולון עם השכר דירה שתקבל את ההפרש - תן לאבא למשכנתא אבא ירוויח עוד קצת כסף ואתה תחסוך המון על דלק
איתי | 27.07.11
58.
לאדוני ראש הממשלה - תסביר או תלך !!!
קצת סטטיסטיקה –75% מהישראלים הם יהודים לפי החלוקה הבאה, 42% מהיהודים בישראל חילוניים, אני אחד מהם, 25% מסורתיים, 12% דתיים ו 8% חרדים. 20.3% מתושבים הם ערבים, ועוד 4.3% הנקראים אחרים. כפי שאתה רואה אדוני ראש הממשלה, אני משתייך לקבוצה החזקה ביותר בארץ מבחינה מספרית, אז תסביר לי בבקשה איך לעזאזל אני מיעוט במדינה הזאת. כיצד זה שבמדינה הכי דמוקרטית עם חוק אחד שווה לכוווולם, רק אני וחברי החילוניים שומרים עליו כבבת עיננו ? הבדואים בדרום עושים מאז ומעולם מה שבראש שלהם, ומי שנסע לאחרונה בכבישי הנגב לא יכול שלא להתפעל מכמות הבנייה (הלא חוקית בעליל) יותר צפונה משם על גבעות הרי יהודה והרי שומרון, מתרוצצים נערים עם כיפות סרוגות וציציות מתנפנפות ,ועושים חוכה ואיטלולה מהחוק לא רחוק משם חברינו הערבים בונים מה זה חופשי, היתרי בנייה, אחוזי בנייה, פיקוח בנייה, אין מילים כאלה בערבית והחרדים – יש בכלל מה לדבר – תורתם הפכה מזמן קרדום לחפור בו, אין שמץ של בושה ואין טיפת כבוד למגזר הזה, שבאופן סיסטמתי עובר על כל חוקי התורה, כביכול כדי להגן עליה – והמדינה נו אתה כבר יודע, כלום, או בשפתם גורנישט מיט ואני, כן אני האזרח הקטן החילוני , חלק מהרוב במדינה הזאת (פעם אמרו שהרוב קובע) ממשיך לשלם את המחיר החברתי, הכלכלי, האזרחי, הביטחוני, הבטיחותי, ושם את עתיד ילדי על כרעי תרנגולת. השבוע שילמתי את חשבון הארנונה, אחרי הנחת נכה מלחמה יצא לי 1,200 ₪ לחודשיים, לחודשיים!– גם חאלד ויוסוף ועזיזה ויונס מאום אל פאחם שילמו השבוע את חשבון הארנונה? הם שילמו אותו בכלל ? אדוני ראש הממשלה – אתה יודע למה אנחנו החילונים במיעוט של 42%? כי בשביל להקים לעצמך קואליציה לתפארת, חתמת הסכמים קואליציוניים עם השטן,עם הדתיים, ועם החרדים, ועם הימנים, ועם הספרדיים ועם האשכנזים, ועם הרוסים וגם מפלגת העבודה – ולמי לא נישאר? לאזרח הקטן שביום בחירות מיהר להצביע עבור משהו אחד וקיבל משהו אחר לגמרי אדוני ראש הממשלה אנו דורשים חוק אחד לכולם, כולנו שווים בפני החוק, כולנו עם אחד תחת שלטון אחד – ותחת חוק אחד !!! אדוני ראש הממשלה, הרם את הכפפה ופעל מיד להחיל את חוקי ישראל על כל תושביה ללא הבדל דת, מין , וגזע, אחרת המדינה היפה הזאת הולכת לאבדון.
ציון גולן | 27.07.11
54.
למה?-כי אתה מפונק!
למה אתה לא מסוגל להגיע לעבודה בת"א עם אוטובוס? קו 405 מהיר נוח ויעלה הרבה פחות מדלק לאוטו והכי חשוב ישיר -למה? כי אתה מפונק ! אתה רוצה לשכנע אותנו שמשך כל שנות חייך הבוגרים לא חסכת אפילו שקל ? לפי חישובי המשכנתה שעשית אין לך ולו שקל אחד בודד-למה? כי אתה מפונק! ולמה לא מוכרים את הדירה בירושלים שהיא ירושה ומשתמשים בכסף לקנות דירה אחרת ולא לא בת"א, אלא כמו אביך בפ"ת, בני ברק, גבעת שמואל,ר"ג ועוד אזורים מסביב לת"א שהמחירים שם מאוד זולים ופחות ממיליון ש"ח -למה? -כי אתה מפונק!
רונן  | 27.07.11
53.
אוי כמה אני מסכים איתך
אני חווה את אותו הדבר בדיוק מידי יום רק שלהורי לצערי לא הייתה דירה לשכן אותי בה עד שמחירי הדיור יהיו שפויים. אני משלים משכנתא 4,500 בחודש, 2500 גן לילדה, ארנונה, מים, חשמל, דלק, ביטוח בריאות ממלכתי, ביטוח בריאות בקופות החולים ועוד ועוד. אנחנו מרוויחים לא רע אבל היום רק עם ילדה אחת אני לא גומר את החודש והעצוב הוא שהמחשבה אם להביא ילד לעולם היא החלטה כלכלית בראש ובראשונה. המדינה שלנו השתגעה לגמרי האזרחים לא גומרים את החודש למרות שאנו עובדים 12 שעות ביום. איפה נשמע כזה דבר? בחירות לא מחר אתמול חובה!!!!!
שאול | 27.07.11
52.
אתה דוגמא מובהקת לישראלי הבכיין שאינו מתנהל בהתאם ליכולתיו הכלכליות
1. תחלום על דירת 3 חדרים ולא 4. אתה לא חייב ישר לקנות דירה גדולה וכך תוכל להגיע לדירה יותר בקלות. 2. תעבור יותר קרוב לת"א. כמו כל אדם נבון, עבור לגור קרוב יותר למקום העבודה. אין כל היגיון לגור רחוק מהעבודה אלא אם אתה מתגורר במקום זול. אך לעבוד בת"א ולגור בירושליים ? - זה רק אם אתה יכול להרשות לעצמך את הלוקסוס הזה. לפי דבריך אתה לא יכול. אני התחלתי מדירת 2 חדרים ועתה יש ברשותי שתי דירות 4 חדרים. למה ? כי התנהלתי כלכלית בצורה נבונה ובמקום לבכות עבדתי בהתחלה בשתי עבודות. בהצלחה.
משה | 27.07.11
50.
הדרך היחידה - הצהרת הון כללית במקום מס הכנסה ומע"מ
הבעיה לא תיפתר לעולם כל עוד לא תחול חובת דיווח הון כללית על כל תושבי המדינה. יש להטיל מיסוי על ההון עצמו ולא על הרווחים של הפרט. מדינת ישראל יכולה בלחיצת כפתור לקבל מידע על בעלות על דירות , פיקדונות וחסכונות הציבור בבנקים ובבתי ההשקעות , בעלות על כלי רכב וכו'. יש להטיל מס שנתי אחיד על שווי ההון ולא על הרווחים של הפרט. רק כך נגיע למס אמת וצודק. יש לבטל את מס ההכנסה ומע"מ ולהטיל מס רק על ההון. זה מס צודק שקל לגבות ובעזרתו ניתן לתקן את עיוותי העבר. אדם שלא יצהיר על כל הונו - יאבד אותו !!!
אזרח משלם מס אמת | 27.07.11
48.
צודק ב- 100% בכל מילה
ולמרות שכתבו פה שאף אחד לא רעב ולכולם יש רכב וכו' - אנחנו משלמים מחיר כבד מאד בתמורה לזה - המחיר הוא עבדות - שעות עבודה ארוכות מאד וללא ספק זה בא על חשבון הילדים ועושה נזקים בטווח הרחוק .... חיי הפנאי מאד מצומצמים לצערינו ואנשים פה מאד ממורמרים - זו לא הדרך הנכונה
מאיה  | 27.07.11
46.
אמת לאמיתה. יקור המחיה במדינה הזו - יגרום למהפכה אלימה
חזרתי עכשיו מתקופה בהולנד ה"יקרה". מה אגיד ומה אומר - "יקרה" זה מושג יחסי מסתבר. בחנויות האלברט-היי שלהם(AH), הרשת הגדולה של ההולדנים, כל המוצרים זולים בהרבה! מהמחירים בישראל. זה לא הדיור, לא הקוטג', זה הכל !! כל צעד ושעל פה המדינה תוחבת לך את היד הכי עמוק לכיס וגונבת כמה שרק אפשר. אם ביבי ומשלטונו לא יתעוררו במיידית, ניצני המהפכה של הימים האחרונים, יהפכו מהר מאוד למהפכה אלימה נגד השלטון ככלל (ושלא תקום לנו ציפי לבני ותחשוב שזה נגד ביבי. זה לא נגדו, זה נגד כל הממשלות של העשורים האחרונים) והצמד הון-שלטון שגמר על המדינה הזו.
אורן | 27.07.11
43.
מה צריך לעשות.
הפתרון המתבקש הוא בהתאמת מחיר חבילת המחיה למשכורת הממוצעת במשק . בפועל הממשלה והעיריות מנהלים מדיניות מיסוי מנותקת מהמתרחש וגורמים ליוקר מחיה שלא קשור כלל לכך שאדם עובד . בנוסף כוחות השוק במדינה בגודלנו אינם עובדים וכך נוצר משק ריכוזי . הפרטה לייעול פרושה בכלכלה קפיטליסטית פיטורים המוניים וייקור השרות . ולכן על הממשלה לפתור בעיות אלו על ידי הורדות מיסוי , השלטת מרות על העיריות , ופקוח על הגופים שעקב גודלם מכתיבים מדיניות מחירים . יש בארץ מספיק מוכשרים שמסוגלים לכך אם רק יתנו להם , בלי להיות קומוניסטים ,רק ליברלים שפויים .
גיל | 27.07.11
42.
אנחנו מפרנסים את הכיבוש
אף שאני מסכים איתך בכל הנקודות, הבעיה לדעתי היא שיותר משאנחנו מפרנסים אנשים שלא עובדים (כמה עשרות אלפי חרדים), אנחנו מפרנסים מערך גדול ושמן של צבא וביטחון שעובד על שימור הכיבוש ביהודה ושומרון ואת המתנחלים עצמם שחיים שם. סיום הכיבוש ופינוי הצבא משם, ואז צמצומו לכדי צבא שמטרתו להגן על גבולות ולהתכונן למלחמה בלבד, בלי להיות עסוק בשמירה על אוכלוסיות אזרחיות, עשרות מחסומים בשטחים וניהול חיים אזרחיים בהתנחלויות וביישובים פלסטינים שעדיים בשליטת ישראל - תחסוך עשרות מיליארדי שקלים. אז אם כל הכבוד לבעיית החרדים, ההוצאות הגדולות ביותר הן הביטחון וההתנחלויות, שמתגלמות שתיהן לאותה בעיה גדולה ויקרה אחת - הכיבוש.
ליאור | 27.07.11
40.
מר אמסטרדמסקי אתה חי על חשבון אבא שלך-
הוא משלם לך משכנתא??? ואתה לא מתכנן להחזיר לו בעתיד? יש לזה מילה בעברית, ודי לחכימא ברמיזא. אני מקווה שאתה לא גר במרכז ירושלים קרי רחביה, טלביה, נחלת שבעה- בקיצור האיזור ברדיוס 1.5 ק"מ מחומות העיר העתיקה כי אז אבא שלך מיליונר ואתה תופס עליו טרמפ. אם אתה לא גר בצנטרום של ירושלים- אני מתנצל בקשר לפסקה האחרונה שכתבתי. אתה יכול לעבור למקום זול בירושלים- לתלפיות, לרמות, לגילה, לגבעה הצרפתית ועוד ועוד. לא כולם יכולים וחייבים לגור במרכז ירושלים, ידידי (במידה ואתה גר שם).
משתאה | 27.07.11
39.
אפשר וצריך להתמקד בשינוי קטן וארוך טווח
אני מאמין שנתון בסיסי אחד בלבד צריך להימדד, משכורת ממוצעת (חציונית בלי מנכלים) ביחס לשכר דירה ממוצע (חציונית בלי דירת פאר ליד ברק) אם היחס: 1. גדול מרבע - המצב סביר אפשר להתמקד בדברים חשובים אחרים 2. גדול משליש וקטן מרבע - המצב חמור ודורש מעורבות שלטונית לשינוי כשל השוק. 3. קטן משליש - צריך להחליף את השלטון עד שיבוא כזה שיפתור את הבעיה. באופן גס כך הבנקים מודדים את הסיכון במשכנתא... אבל אם הבעיה היא של כלל הציבור, היא הופכת להיות בעיה של הממשלה הנבחרת :)
אלון | 27.07.11
37.
צודק - הפתרון לפניך- תוספת יוקר5% 1חד פעמית . הקפאת מחירים במשק לשנה ועוד
תוספת היוקר תכסה את מה שקרה ב3 שנים האחרונות שהמיסוי עלה המזון עלה הדלק והדיור עלה רק המדד לא עלה . למה . כדי שלא תקבל תוספת יוקר ולכן כולם מרגישים כי אינם יכולים לגמור את החודש . יש כאו עיקור מכוון והרדמה . יש לתקן זאת . בשנת ההקפאה יש לדרוש מהממשלה רפרומות והראשונה שוק העבודה ולא העבדות . השכר חייב לעלות. יש כסף לקנות דולרים אבל אין למשכורות בינוניות . ? הרפורמה בשוק העבודה חייבת להיות כזו שתאפשר ביטחון סוציאלי מינמלי לא עבודות . לא פיטורין ללא זכיות בגיל 45 . אי אפשר להיות קפיטליסט בפגיעה בעובדים וריכוזי סוציאליסט לגבי הטייקונים שמקבלים תספורות והחרדים שהם אבי אבות הסוציאליזם להם דואגים באופן חברתי כולל לצרכיהם מבלי שיתרמו ? מה זה אם לא הסוציאליזם הסופר טהור ואם מי ביב יהקפטילסט עושה קואליציה איתם . ? !!! זה האבסורד !!!. יש סוציאליזם לחלק מהעם והאחרים במשטר קפיטליסטי חזירי. התביעה לצדק החברתי היא כאן כולם שוי חובות וזכיות .
מבין  | 27.07.11
36.
מכל הבזבזנות במיסים שכחת את הדבר הכי גרוע
תקציב משרד הביטחון. די, הגיע הזמן כבר לשחוט את הפרה הקדושה הזו. התקציב הזה מנופח ובזבזני בצורה מחרידה. עשרות אלפי אנשי קבע מיותרים, שאינם לוחמים (תראו אותם בהמוניהם אוכלים בעזריאלי בצהרי היום, ליד הקריה), חלקם גם מקבלים שכר גבוה יותר מהייטק, נהנים מביטחון תעסוקתי ויוצאים לפנסיה (כן, על חשבונינו) בגיל 40. על כל אוכל חינם אחד שכזה המדינה (אנחנו) מבזבזת עליו עשרות מיליוני שקלים. מעניין למה לא הזכרת אותם?
 | 27.07.11
35.
עוד בכיין מפונק
בכיין סדרתי זה שאתה פרזיט זה בעיה שלך תנחש מה, גם אני נשוי+1, גר שבכירות בגיל 31, ועוד בתל אביב. חי בסבבה ממה שאני מרוויח אבל לא יודע איך, תהרוג אותי, אני מצליח לחסוך. עכשיו כולם יקפצו ויגידו - טוב אתה עובד בהי טק, אז לא אני לא עובד בהי טק , אני ואישתי מרוויחים 16 וחציK ביחד - וזה לפני מיסים. נקי נשאר לנו 14 וקצת. אבל אנחנו מצליחים לחיות ולחסוך איזה 1000 שקל בחודש. כן קשה אבל אני לא מבלה כול יום במסעדות או בברים, שמלאים כול היום שאני בעבודה. אנשים יושבים למטה כיאלו הם בימים האחרונים של פומפי. מזמינים ודקה רד בול ב 50 שקל הפוך ב 20 ושרימפסים ב 100 שקל ואז מתעצבנים שלא נשאר להם מספיק כסף לטיול שנתי בחו"ל- עדיף באלפים כי כבר שנה הם לא היו בחו"ל ועשו סקי. אני לא הייתי בחו"ל 4 שנים. כי אני מעדיף לטייל בארץ וללכת למשפחה בחולון מאשר סוף שבוע מטורף בברצלונה. תבין פעם אחרונה שהיתי במסעדה היה לפני שלושה חודשים, לא יודע למה, אולי בגלל שאני לא חי בסרט שאני צריך לאכול במסעדות כול הזמן - אז אני ואישתי עושים קניות חושבים על מה אנחנו קונים ומבשלים בבית- אתה מכיר את זה , לבשל בבית. אני עובד קשה, קשה מאוד ואני לא מתלונן, לא לקחתי מההורים ואני לא מתכוון לקחת. טוב לסיכום, צא מהסרט שלך, תעבוד קשה ואל תחשוב שמגיע לך משהו בגלל שאתה עובד וחי חיים נורמטיבים. ממתי צריך לקבל פרס על זה שאתה בן אדם פרודוקטיבי. כולם חושבים שמגיע להם כול הזמן!!!!!!!!. אז לא מגיע לכם!!!!!!!. החיים קשים ויש עליות וירידות. ואי אפשר לחיות כמו שייח סעודי, לגור בצנטרום של הפיילה בארלוזורובה פינת דיזנגובה,לטייל בעולם, להגשים את עצמך ולא לעבוד קשה ממש כי "חיים רק פעם אחת" וצריך להנות ולבסוף להשאר עם 2000 שקל בצד. זה לא עובד ככה. ואם מישהו יגיד לי שגרמניה וארצות הברית זה ככה הוא שקרן!!!. אני הייתי שם, זה לא ככה. שהיה לכולם אחלה יום, אהה ודבר נוסף אני ואישתי חסכנו כבר 200 אלף ש"ח. כן 200K. כי לפני שהיו ילדה חסכנו יותר ולא התחתנו ב חתונה של 200 אלף שקל. ולאט לאט אנחנו נגיע לדירה המיוחלת. ואני כבר אומר לכם שזה לא יהי בתל אביב. וזה בסדר כי לא מתחילים בתל אביב מגיעים לשם אחרי הרבה שנים ואחרי הרבה עבודה קשה. באמת שיהיה אחלה של יום
רפאל | 27.07.11
28.
כתבה מצויינת!
כשהממשלה מתגאה באחוזי אבטלה נמוכים, לא מספרים לכם שאת החרדים שמקבלים קיצבאות מכספי המיסים שאנחנו נאלצים לשלם, חרדים שלא לוקחים חלק בשוק העבודה ולא תורמים דבר לחברה הכללית, לא סופרים בסטטיסטיקה. עובדים עלינו בעיניים. אנחנו עובדים כמו עבדים, חיים כמו מסכנים ומממנים אוכלוסיות שממשיכות להתנהג כטפילים, להצמד לנו לעורק ולשתות לנו הדם. ואת כל זה מאפשרים הפוליטיקאים המושחתים שעושים דילים פוליטיים על חשבון העם, וכל זאת כדי שיוכלו להמשיך לשבת על הכיסא שמטיל ביצי זהב.
 | 27.07.11
27.
לכל המפונקים בוקר טוב, מספר הצעות יעול
1. לצמצם בשימוש הסלולרי למינימום ולהפסיק לשדרג מכשיר כל שנה (חסכון של 400 ש"ח בחודש למשפחה) 2. לבטל את הכבלים ולקנות עידן פלוס (חסכון של כ250שח לחודש) 3. להחזיק רכב אחד (רכבת ואוטובוס מכירים?) חסכון של כ1500 ש"ח בחודש. 4. לא להחזיק מנקה (חסכון של כ400 ש"ח בחודש). 5. לצמצם ברכישות בגדים ומסעדות (כ1000 ש"ח בחודש). הנה בלי להתאמץ חסכנו 3500 ש"ח בחודש. אני כבר ישמתי חלק מהסעיפים (1, 3, 4) וגם אתם מפונקים חמודים יכולים.
רונן | 27.07.11
26.
תנסה לשכנע את:
1. אבא שלך שלך שלמרות שהיה קצין בצבא, עובד מדינה מצטיין ומנהל בכיר בחברה ציבורית, מספיקה לו רק פנסייה אחת כדי לחיות בכבוד ולא 3 פנסיות, שהרי את הפנסיות האלה אתה מממן במיסים. 2. סבא שלך הפרופסור שבגיל 85 הוא יכול לפרוש ולפנות את התקן במוסד האקדמי לפרופסור צעיר עם הרבה רצון להתקדם והרבה פחות דרישות. 3. דוד שלך שמשכיר את הדירה שנחתה עליו בירושה ב5000 שקל בחודש לכל המרבה במחיר שלא יעלה את השכ"ד השנה ב20% 4. אחיך המוכשר שעובד במשרה ציבורית תחת ועדת שיחפש עבודה בשוק החופשי תחת חוזה אישי שתתגמל אותו הרבה יותר מאשר חוזה קולקטיבי שמיטיב עם "ותיקים" ומקורבים.
כמוך כמוני | 27.07.11
25.
הבעיה זה לא רק הדיור זה יוקר המחייה והשכר הנמוך הדירות הם התוצאה לא הסיבה!
יש כאלה נגד המאבק,כי לא מתאיים להם שהחלשים שהם ניצלו כל כך הרבה זמו מרימים את הרואש ומחליטים להילחם על מה שמגיע להם,ואני בכלל לא איש שמואל. הרי כל מי שלא תומך במאבק הוא בעל דירה/דירות,או מעסיק נצלן או בעל אינטרס שהמצב הכלכלי ישאר כמו שהוא על מנת שהוא יכול להמשיך להתעשר על חשבון החלשים. אני אישית מקווה שהיה כאן מהפכה גם אם זה אומר להתחיל מדינה מחדש! מושחתים ונהנתים נמאסתם. לכל המפגינים ישר כוח!
פנתר שחור  | 27.07.11
24.
הקשיים שציינת דומים לקשיים בכל מקום אחר בעולם. בדרך כלל אצלנו טוב יותר.
עם כל הכבוד וההזדהות, הבעיות שציינת דומות למה שקורה בכל העולם המערבי. גם בארה"ב אין פתרונות לילדים ואין תחבורה ציבורית סבירה, גם שם אין בטחון תעסוקתי והמצב הכלכלי שלהם בשנים האחרונות הרבה יותר גרוע משלנו. ברוב אירופה המצב קשה לא פחות, יוקר המחיה, מקומות תעסוקה ועוד ועוד. אז אנחנו חלק מהעולם, אי אפשר לנתק את זה ולהאשים את ביבי בהכל. פתרנו את הבעיות הקיומיות הגדולות - יש לנו גבולות בטוחים, הרתענו את אויבינו, הכלכלה התייצבה אבל יש עוד בעיות כמו מחיר גני הילדים ואיכות התחבורה הציבורית, נתמודד גם אתן, בסבלנות ובלי פאניקה של הכל או כלום.
ישראלי 1 | 27.07.11
22.
הכתובת על הקיר ואין לאף אחד אומץ לקרא בקול רם
איש יקר כל מה שאמרת נכון עד כדי כאב אבל... מה אלטרנטיבה? המעשית לא סיסמאות נבובות של"צדק חברתי" לבטל באופן הדרגתי את כל קיצבאות הסעד הפרסונליות וסקטוריאליות(ילדים חד הוריות ועוד כל מיני "טריקים ושטיקים) במקביל להעביר תקציבי עתק לפיתוח החינוך וארוחות צהרים בכל בתי הספר לנתק זיקה סקטוריאלית בין תקציבים לחרדים והערבים ולעומת זאת להשיקע מיליאדים בפיתוח תשתיות בכפרים ובשכונות. זה צדק חברתי? מספיק בענייך? או שלדעתך אתה צריך להפסיק להיות פרזיט על הורייך וצריך להפוך לפרזיט על המדינה? איך עושים צדק חברתי מה בוזזים את רוכושו של המעמד הבורגני ו/או האצילים מה מוציאים להורג בגיליוטינה את רוזנים? אני רוצה להזכיר לכל האדומים בכיכר שהמהפיכה האדומה הפילי יותר חללים משתי מלחמות העולם ביחד ועדיין לא הפכה אף איכר רוסי אוקראיני קובני וייטנאמי צפון קוריאני לשבע יותר ממה שהיה יום לפני המהפכה אז נכון תאור המציאות כפי שעולה מזעכתכם אמת לא נוחה וכואבת אבל שאני מפרק את הסיסמאות שלכם הצוואר שלי מתחיל לגרד אסף
אסף | 27.07.11
21.
לא מרחם עליך
נמאס לי מהבכיינות שלך ושל כל המפגינים הבולשביקים למיניהם יש לי חדשות בשבילך: אם אתה לא מסוגל למצוא עבודה שתשלם לפחות שכר דירה אתה לא כזה "צעיר ומוכשר" כמו שאתה חושב. אנשים כמוך לעולם לא יאשימו את עצמם אלא את "המדינה" שחייבת למצוא לך מקום עבודה מכניס, פעוטון לילדיך דירה והשד יודע מה עוד. כבר ניסו בכמה מקומות את הפתרון הנחמד הזה שבו המדינה היא שדואגת לכל זה, חיים בינינו מיליון ורבע איש שחוו את זה על בשרם בברית המועצות, תשאל אותם איזו הצלחה גדולה זאת הייתה... כשאתה רוצה שהמדינה תדאג לך אתה בעצם רוצה שאני, שמרוויח יותר טוב ממך מן הסתם מפני שאני מוכשר יותר אממן אותך. זה עומד בשורש כל המחאה הזו: ערימה של לוזרים שרוצים לחיות על חשבון אלו שבאמת שווים משהו
גונזו | 27.07.11
20.
אז למה התחתנתה?למה הבאתה ילד?הא??????????????
גם אני בן 30 ...גם אני לא יכולתי לגור בתל אביב...{גרתי בה 17 שני לפני שעזבתי לפני שנה}... גם אני רוצה ילדים... אבל אני בניגוד אליך...עושה מאזן הכנסה והוצאה.... והגעתי למסקנות הבאות: 1--ילדים עכשיו אי אפשר להביא כי אני כבר מובטל 3 שנים!!!!ומה לעשות ילד עולה כסף 2---בתל אביב אני לא יכולתי להמשיך לגור ..וזה בגלל שאי אפשר לקנות שם דירה ויוקר מחייה בתל אביב ממאיר!!! 3--רכב אין לי..מה לעשות דלק עולה כסף...אני נוסע בתחבורה ציבורית והאמן לי שיותר טוב מרכב פרטי...והרבה יותר זול..ורוכב על אופניים שהרבה יותר בריא..... אז מה עשיתי? עברתי לפריפריה..... כן...כן...יש כזה דבר!!!פריפריה... ופה כן הצלחתי לקנות דירה...{בניין בן 30 שנה}..תאמין או לא ב180000 שח...והאמין לי החים פה הרבה יותר טובים מתל אביב..מבחינת איכות אוויר...חינוך...{הרבה פחות טובים מתא מבחינת שירותי רפואה} אני גר בערד....אומנם אני עדין מובטל...אבל...החיים אחרת.....
עמית | 27.07.11
17.
צודק צודק צודק
המדינה מלאה בכשלים והדרך לפתור אותם זה על חשבוננו. חסר מיליארד שקל בתקציב אז בוא ניקח עוד מס על הדלק, באיזה מקום בעולם שבו אין תחבורה ציבורית נורמלית משלמים 120 אחוז מס על רכבים. הדירות יקרות כי המדינה חולבת אותנו, אז שלא יספרו לנו סיפורים, אנשים צעירים מוכשרים שמרוויחים הרבה כסף עובדים כמו חמורים בלי לראות את המשפחה כדי לפרנס פרזיטים במדינה הזאת של עבדו יום בחייהם.
אמיר | 27.07.11
15.
בהמשך לתגובה 3
עם יד על הלב, אם כל כך טוב בהתנחלויות, למה אתה לא עובר לשם? הרי המרחק ממקום התנחלותי לת"א אינו גדול יותר מהדרך שאתה עושה מירושלים לת"א, אז למה שלא תעבו אלינו??? תחשוב טוב עם עצמך, ואל תתחבא מאחרי "אני לא הולך לגור בשטח כבוש", זכור לפי הפלשתינאים כל מדינת ישראל היא שטח כבוש, גם ירושלים וגם תל אביב, אחרת מזמן היו חותמים הם על הסכם שלום עם מדינת ישראל. ככל שהעם בישראל יבין זאת כן ייטב, ככל שתהיה פלגנות בתוכנו, אזי כולנו נלך לשאול. כי מה אתה בעצם אומר, הבה נקריב את המתנחלים, ניתן לערבים את ליטרת הבש אז הם יניחו לנו ונשב לבטח בארצנו, אז יש לי חדשות בשבילך-אז רק תתעצם הדרישה לפינוי שטחי הקו הירוק, פשוט הסתכל נכוחה, האם זה לא ברור מהתנהגות הפלשתינאים? למה לדוגמה הם לא אומרים: תחזרו לקויי 67 עם תיקוני גבול מוסכמים ואז יבוא הקץ לסכסוך? למה אנא תשובתך!!1 לדידי התשובה ברורה: הם לא מעוניינים בסוף הסכסוך, מבחינם-סוף הסכסוך יהיה כאשר אנחנו לא כאן.
ימימה | 27.07.11
12.
ממש לא מדויק משום שרמת החיים כאן גבוהה
אני בטוח שיש לך סלולרי, אינטרנט מהיר וטלויזיה בכבלים ולווין אולי גם יש לך lcd על הקיר. לידעתך ישראל היא מהמדינות הבודדות עם סל בריאות נרחב לציבור. לא מאחל לך אבל דודתי ממומנת בתרופה של 17 אלף שח בחודש מקופת המדינה... לא הכל כאן שחור
 | 27.07.11
11.
רק 3 מיליון תושבים עובדים
סינגפור 5 מיליון תושבים, שטח 700 ק"מ רבועים, 300 מיליארד GDP. ו-3 מיליון תושבים כוח עבודה. ישראל 7.5 מיליון תושבים, שטח 22,000 ק"מ רבועים, 210 מיליארד GDP. ו-3 מיליון תושבים כוח עבודה. למה אצלהם יותר אנשים עובדים ביחס לאוכלוסיה? למה הכלכלה שלהם יותר מייצרת? שטח סינגפור כמו חצי משטח גוש דן, בלי אוצרות טבע.
אבי | 27.07.11
8.
נמאס מהבכיינות
הגיע הזמן שמישהו ישאל את השאלות הנכונות !!! **גם אני גר בירושלים גם לי יש תינוקת אני עובד בהרצליה ועשה את כל הדרך כל יום אבל לי יש כבר שתי דירות !! למה ?? כי עבדתי אתה יכול לפרט כמה פעמים הייתה בחו"ל בשנים האחרונות ? כמה אתה מוציא על בתי קפה ומותרות ?? יש לך עוזרת ? הגיע הזמן שאנשים יחייו ע"פ היכולות שלהם ולא ע"פ החלומות
גד | 27.07.11
5.
מסתכן בחוסר פופולאריות, ובכל זאת, יש עוד צד למטבע(לפחות עוד אחד)
לא, לא פשוט בכלל לחיות כאן, אפילו קשה. המיסים, הדלק, השכירויות, השכר הנמוך ועוד כהנה וכהנה.. מצד שני- למי מכם אין מקום לגור? רכב? אוכל במקרר? לפני שיצאתם לאוהל, חשבתם שנייה, מי הולך לשלם את כל התהפוכות שאנו כה מייחילים להן?!? יש בינינו אוכלוסיות חלשות המתוחזקות על ידי שכבות הביניים, כולם יודעים על מי אני מדבר, ולא , זה לא עוד טוקבאק שנאה, זה פשוט המצב.. אז נכון, כסף לדירה אין , אבל עצרתם לרגע לחשוב מהיכן יבוא הכסף? כל הרפורמות הללו הולכות לעלות במיסים, מיסים שיעלו, ומי יממן אותם? מי שמשלם מיסים ועובד!! אז נכון, אני מחוץ למאהל ונורא קפיטליסט ולא מבין עניין, מצד שני- מעולם לא הייתי בחור של טרנד,סתם ירושלמי כזה, בלי המון אמצעים... אתם מוזמנים לסקול אותי בעגבניות..(אבל בשלות, שלא יכאב)
שי | 27.07.11
3.
יותר מדי פעמים....
פעמים רבות מדי מוכר כאן "התנחלויות", ואף שאיני מתגורר שם איני מבין על מה ההשתלחות באותם תושבים" בהתנחלויות מתגוררים כיום כחצי מליון אזרחים נאמנים שצריכים לחיות כמו כל אזרח אחר במדינה, כל האגדה שהם מקבלים משהו מעבר לכך שמקבלים יתר תושבי המדינה היא פשוט לא נכונה, מהיכרותי עם "מתנחלים" הם משלמים מכיסם על הכל, החל משמירה,בינוי , גנים, דלק וכ"ו. אם תאמר, חבל להשקיע שם, הרי זה יועבר לרשות הפלשתינית, לדעתי האישית המצב הזה ימשך עוד עשרות שנים, ולכך יש להערך.
יחיאל | 27.07.11
2.
אני מסכים
לכן: לבטל את הסבסוד לתאטראות בישראל. (לא יצרני. מאות מליונים בשנה). לבטל את המימון לרשות השידור (700 מליון שקל בשנה). לסגור את גל"ץ (40 מליון בשנה). לבטל מופעים ותרבות בערים (מאות מליונים בשנה). לבטל את משרד התרבות והספורט. כל הדברים האלה אינם יצרניים ומכוונים רק לציבור החילוני. יש לך תפיסה מעוותת של החיים. אי אפשר לממן רק מה שיצרני.
משה | 27.07.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת