אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"העשירים, המתהדרים בפטריוטיות, צריכים לתמוך במס ירושה"

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
הטמטום של המגיבים פה פשוט מזעזע - מס ירושה הוא אחד המיסים הכי צודקים שיש
תתביישו לכם על הטמטום שלכם אל תתבטאו בנושאים שאתם לא מבינים בהם, לאחוז אחד ממדינת ישראל יש 850 מליארד שקל. זה לא הולך להשתנות בלי מס ירושה. המס הזה הוא המס הכי צודק שיש וחתן פרס ישראל כותב מאמר מושקע ורציני ומקבל תגובות מטומטמות כמו "אני לא רוצה לשלם מס אחרי שאני מת". אורנגאוטנגים שכמוכם תחזרו לספארי. פלא שאתם בכלל יודעים להקליד את השטויות שלכם ולשלוח. חבל שאין מס על טוקבקים מטומטים.
מר צדק | 07.08.11
57.
כרגיל, רוב ההצעות כאן שגויות
1. כדי שיבנו כאן דירות ויהיו דירות להשכרה במחיר הגיוני צריך שיהיה מי שישקיע בעניין מכספו עם סיכוי לרווח מסוים. כל ההצעות כאן הפוכות: "בואו נטיל מיסים על דירות ועל ירושות ועל השכרות".. במצב כזה, בכלל לא הייו דירות להשכרה. 2. מס ירושה? כרגע אנשים חוסכים הון לעת זקנה, כדי שלא יהיו תלוים בממשלה ובביטוח הלאומי, וגם כדי שלילדים שלהם תהיה נקודת פתיחה. מס ירושה יהפוך את כולם לעניים. אף אחד לא יחסוך, הביטוח הלאומי יאלץ לפרנס את הקשישים העניים ולדור הבא לא יהיה ממה להתחיל. 3. נמאס מכל מיני "מומחים" בגרוש מציעים הצעות. צריך להפעיל שכל ישר, הממשלה צריכה לתת לאזרחים שירותים ראויים, ברמה נאותה, וזה הכל. כל השאר יסתדר מעצמו.
חיימון | 06.08.11
50.
מס ירושה
סליחה פרופסור אני לא מוכנה שיקחו מס ירושה מהיורשים שלי מכיוון ששילמתי מס הכנסה ובטוח לאומי מאוד גבוה מעל 70 אחוז והורי שילמו מס הכנסה 82 אחוז. והמדינה בזבזה ומבזבזת את הכספים ואני לא מוכנה שהנכדים ישארו ללא ירושה שנחסכה בעמל רב נורא נוח לקחת מהצבור כל הזמן . אם אפשר היה לעשות מרד מיסים הייתי מצטרפת למחאה. אנחנו אידיוטים ששלמנו מס אמת ראה איפה נזרק הכסף
רחל | 05.08.11
49.
מי שנדפק בארץ זה בני ה50 שנזרקים ממפעלים , מהייטק ולא ילד שחזר מגואה ורוצה דירה ברוטשילד
בכלל מה זה עוד מס ועל מי אם המס ישולם מעל הון של 2 מליון ( ערך דירה סביר ) נגיד שאפשר לסבול את הכפל מס . מה שהייה בפועל אלא שלא שילמו לא ישלמו מי שישלם או זה שיקבל את דירת הוריו אחרי שבה גדל , תמך בהוריו בזיקנתם ( לא תאמינו באיזה סכום מדובר) . סוג אחר הם הורים שבלחץ בניהם .בנותם יעבירו את רכושם עוד בחיים ואח"כ יזרקו לרחוב זה כבר היה בארץ. מי דפוק בארץ היתי מעביר כל אזרח דרך בתי התמחוי שיראו את התור והרעב ללחם ( גופים פרטים לאחר שהמדינה נטשה את החמלה והצדק ) כן לטובת הטיקונים , הועדים החזקים . לאלה כמו תשובה שבית ההשקעות שלו גובה מאיתנו דמי ניהול שערוריתים בכסף קונה דלק נדלן שברשותו עושה חתונה על אדמת מנהל ב14 מליון לא רוצה להחזיר הלוואה לציבור (אפילו לא עושה תספורת ) ודואג לבנו גלעד לבית נחמד. נוחי בעזרת עו"ד כספי ופולטיקאים מקבל את אדמת עתלית חינם . משפחת עופר כנ"ל עושה שקשוקה . תנובה וחברותיה יחד עם רשתות השווק ששיכים שוב לנוחי עושקים אותנו ולאוצר יש פיתרון מס מהחלשים ( ראה קיצוץ מהרפתנים)
משה | 05.08.11
46.
כתבה בעיתית-בעל מקצוע שממליץ לא להקשיב לאנשים כמוהו-פארדוקס
כלכלן שאומר שלכלכלנים אין ערך מוסף בקבלת החלטות כלכליות דומה לגרושו מרקס שלא מוכן להתקבל למועדון שמוכן לקבל אנשים כמוהו. אני כבר מזמן לא מצפה להארה מהכלכלנים אבל איפה הוא היה כל השנים האחרונות כשממשלות ישראל העלו והעלו את המיסים העקיפים. כנראה שהוא חיפש חניה (עוד מס עקיף) ולא מצא
שיייקה | 05.08.11
45.
ראשית יש להחזיר לקופה הציבורית את בזבוזי הממשלה במספר תחומים מדובר במליראדי ש"ח
א- יש להפסיק העברת כספי ציבור -מליראדי ש"ח בשנה , פנסיה -לשוטרים-סוהרים-וצה"ל -שיוצאים לפנסיה בגיל 45+- , והחמור יותר לא מספיק שהם מקבלים מהציבור (פנסיה תקציבית) כל חודש 15,000 ש"ח ואף יותר , הם גם תופסים מקום עבודה של מפרנס משפחה שזו הכנסתו היחידה. ב- לעשותסדר בבזבזנות השכר של מספר גופים, בנק ישראל - ספרנית ששכר החודשי שלה כ 70,000 שח לחודש (במקום אחר 4-7,000 ש"ח לחודש) , לא יאומן, עובדי נמלים מחסנאי חסר השכלה - מעל 80,000 ש"ח ויש המון המון כאלה , ניתן לחסוך מעל מילראד ש"ח בשנה.
שלומי-כלכלן | 05.08.11
44.
הפטור ממס 10 שנים לצעירים לא חכם
נגיד צעיר בן 20 לוקח את הפטור . הגיע גיל 30 והופ אותו צעיר עוזב לחול . והמדינה מפסידה . ההצעה הזאת תגרום לפשיטת רגל מהירה . 2 ההוצאות העיקריות של זוג צעיר זה הוצאות על ילד (גיל 0-3) והוצאות דיור ,וכאן הממשלה חייבת לראות איך היא מקילה על הזוגות הצעירים .
רר | 05.08.11
43.
על דמי הבראה ודמי חופשה במשכורת- יש מס ! מה עוד ?
משלמים מס על דמי הבראה וחופשה, קנינו בזיעת אפינו דירה בכסף ששילמנו עליו מס, למה ילדנו יורשנו שישלמו מס על הרכוש שלהם ? זה רכוש שנקנה בעמל רב ובשנים רבות של משכנתא חונקת ושודדת. ההצעה היא הצעה של מוח קפיטליסטי סהרורי ! - הרי בעלי הארמונות והטירות יושבי קיסריה, כפר שמריהו, סביון, הרצליה פיתוח ומגדלי אקירוב ומגדלי you ומגדלי ויוקרה שונים מה שנקרא עשירון עליון ועשירון תת עליון וכדומה לא ישלמו מס אגורה....זה מס שישחט את כבשת הרש !!!
דוד דהר | 05.08.11
42.
ה"טייקונים" ידעו איך להימלט מהמס הזה והוא שוב יפול על אלו שמרויחים יפה והצליחו להוריש משהו
לילדיהם. העשירים הכבדים באמת והחברות הענקיות האלו שעושקות את הציבור, יצליחו פעם אחר פעם להימלט מהמיסים. תתחילו לגבות מס מהמקומות הנכונים! מס חברות צריך להיות! מס בריאות? הידעתם שבמקור חלק ממס הבריאות היה אמור להיות משולם על ידי המעסיק ולא רק על ידי העובד? מס על רווחי הון מעל הון אמיתי! מס על ה"מרויחים האמיתיים". בן דוב, תשובה ושות' שרוצים לגזור קופון אחרי שעשקו את הציבו8ר בבורסה, ולא רוצים להחזיר את חובם כי החברה כשלה? אבל בונים לעצמם אחוזות בכפר שמריהו ובלונדון במספרים שאפשר רק לדמיין - מאות מיליוני דולרים... מס ירושות זה הדבר האחרון שנחוץ כאן.
 | 05.08.11
41.
להלן ההוכחה שמס ירושה הוא מס צודק ונכון
1. בכל עולם יש . נכון שאצלנו הגנבים ברשיון ינסו תמיד לדפוק את השכנים והמדינה ולהתחמק , אבל משהו ישאר במסננת . הערה למתנגדים : נכון שזה מס על כסף ששולם עליו כבר מס - אז מה ? זה כל הרעיון - מערכת מס שמתקנת אי שיוויון. תרוויח , תהנה תחיה , וכשאתה מת - אתה לא צריך את זה יותר אז כשאתה מעביר לילדיך או לכלב שלך או לגרושתך - אתה נותן קצת לאחרים . "צדק חברתי" , פשטייסט ? אגב - אני בעד רף מס ירושה בגובה כ 2 M $ ( רק מעל זה ממסים ) . 2. ההוכחה הניצחת בעד - גיוסו של השקשקן מס' אחד במדינה כספי ( לא מתי כספי ) - במאמר שלמיטב זכרוני פורסם בהארץ , טען כי מס ירושה נוגד את הרוח היהודית או משהו כזה . אם גייסו אותו להתנגד , והוא גייס את הרוח היהודית , סימן ברור כי זה מס נכון וצודק.
גיא | 05.08.11
40.
מס ירושה או מתנות אינו מוטל על המנוח, אלא על היורשים שהתמזל מזלם לקבל כסף שלא עבדו תמורתו
מס ירושה ומס תמנות הוא בדיוק כמו מס על הגרלות. קרי הכנסה שנפלה ליורשים מן השמים ללא שעמלו כלל תמורה . העובדה שעל הכסף שמורש שולם מס אינה רלוונטית, מכיון שגם על הכסף שאנו משלמים לספר לשרשרב או לחשמלאי שולם כבר מס, ועדין נותן השרות חייב במס על עבודתו. במקרה של ירושה או מתנה (כמובן בסכום גבוה, של מעל כמה מיליוני שקלים כי שיקבע בחוק), המס אינו מוטל על המוריש אלא על היורש שלמזלו נולד למשפחה עשירה וזכה במזל בסכום כסף גדול ללא שום עבודה, מאמץ כו כישרון. הטלת מס ירושה ומתנות, ובמקביל הורדת מיסים על עבודה ועל חברות - יהיו התמריץ הכלכלי הטוב במשק, ולא יפגעו בפעילות הכלכלית. באשר לטיעונים של הברחת כספים, חלק מהכספים אכן יברח, אבל מי שהקים לדוגמא רשת סופרמרקטים, או חברת נדל"ן או חברה תעשיתית, או בנק לא ימהר לחסל את עסקיו בארץ לעת זיקנה, ולנדוד בערוב ימיו עם כספו לארץ אחרת, רק כדי לחסוך ליורשיו תשלום המס, אם המס שיעור יהיה מתון, לדוגמא-15%.
המס הצודק מכולם | 05.08.11
39.
שטות מוחלטת
אמנם אני לא פרופסור לכלכלה, אני רק בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל-עסקים התמחות במימון מאוניברסיטה מכובדת, ו...אה, גם מומחה מס, ואני אומר לך פרופ' רובינשטיין שזו שטות מוחלטת !!! אתה יודע למה באמת ביטלו את מס הירושה ??? כי זה מס שקשה לאכוף אותו. מה שיקרה לאחר הטלת מס עיזבון זה שהעשירים יחלקו את נכסיהם וממונם עוד בחייהם העברה ישירה לקרוביהם או באמצעות נאמנות, ולאחר לכתם (לעולם שלכסף אין בו משמעות) יורשיהם לא ישלמו שקל אחד. אל תדאג, יש להם את מתכנני המס הטובים בארץ, שימצאו להם מקלט מס איך להעביר את מניותיהם ואחזקותיהם לקרוביהם "במחיר שוק" כפי שדורשת פקודת מס הכנסה, וזאת מבלי שמקבלי המניות ישלמו שקל אחד רווח הון. אבל, מעמד הביניים, שנניח ששלושה אחים/אחיות ירשו את דירת-מגורי ההורים ויחלקו אותו ביניהם כל אחד מהם ישלם מס עיזבון עד השקל האחרון. כמובן, לאחר שיוטל מס עיזבון, בעלי ההון ילחצו על הממשלה (באמצעות נציגיהם בכנסת והלוביסטים למיניהם) על הממשלה להותיר על כנה את הירידה בשיעורי מס ההכנסה, בטענה שיש ליצור איזון. בסופו של דבר, מי שיפסיד מכל המהלך הזה יהיו מעמד הביניים. ומי שירוויח אלו העשירים. לכולנו אני מציע, לבחון בזהירות רבה כל "הצעה תמימה" שעולה מאדם זה או אחר .
מיכאל | 05.08.11
38.
הפתרון מיידי למצוקת הדיור הוא
1. שהשכרת דירות תיהיה מוכרת במס (וכך כל השוכרים ידווחו למ"ה על הדירות ) 2. הוראת שעה של שלוש שנים מס 100% על דירה להשכרה ( להפוך את הדירות למוצר צריכה ולא השקעה!!!!!) 3. למי שיש דירה אחת והוא משכיר אותה ושוכר אחרת יהיה פטור אבל חובת דיווח 4. אסור יהיה לרשום דירה למי שגילו נמוך מ-18 (אלה אם מדובר בירושה) 5. מס עיזבון זה לא מילה גסה ברוב המדינות בעולם הוא נהוג ורק בגלל יחי הון שלטון לא מחוקקים גם כאן 6. הטלת קנסות על קבלנים שמחזיקים קרקעות לבניה ולא מתחילים את הבניה והשיווק 7. להקים חברות ממשלתיות\עירוניות שרק להם יהיה מותר להשכיר דירות ויהיה מחירון ידוע מראש .(ורשימת המתנה ) 8. הפקעת כל הקרקעות של הקיבוצים והמושבים שקיבלו את הקרקעות לחקלאות ולא משתמשים בייעוד אלה למחסנים ודירות לבניהם ולהשכרה , הדבר רק מגדיל את הפערים החברתיים 9. הטלת קנסות חריפים על עברייני בניה (מפצלי דירות\בניה לא חוקית ) וכל למען יראו ויראו בקיצור צריך להוריד את המגמה החדשה שצמחה בארץ לרכוש דירות להשקע ולמדוד את התשואה , מי שרוצה להשקיע שיקנה מניות או דירות בחו"ל לא בארץ שאין קרקעות !!! אני בטוח שבמידה ויישמו את הנ"ל בדגש על סגיפים -1 עד 3 יביא לפתרון מיידי של מצוקת הדיור פשוט צריך להעביר לגורמים רלוונטים
איציק | 05.08.11
37.
כשהשלטון מושחת, אסור לתמוך במסים בכלל
הטייקונים הרי לעולם לא ישלמו מס עיזבון, הרי יש להם את המערכת המשוכללת ביותר להמנע מתשלום מסים (ואפילו להמנע מתשלום חובות!!!). אז שלא יעבדו עלינו עם תוספת מסים כדי "לפגוע בעשירים". המסים לעולם לא יפגעו בעשירים במדינת ישראל, אלא רק ימנעו מאנשים להתעשר, (וכרגע אפילו ימנעו מהם להתקיים). צריך לחלק את המשאבים מחדש!! לפזר אותם על פני יותר מ 10 משפחות, ולא "להתקמצן" על תקנים במקומות החשובים (רפואה, עובדים סוציאלים). ושלא יעבדו עלינו עם "פטריוטיזם". זה כבר לא עובד! אני הייתי האמ-אמא של הפטריוטים, ואין לי יותר על מה להגן! בשביל מה להילחם? כדי שלתשובה יהיה יותר גז? כדי שלאחים עופר יהיו מפעלים כאלו ואחרים? תעשו לי טובה...
עופר | 05.08.11
33.
גזלנות! למה הורים שעמלו כל חייהם לא יוכלו להוריש לילדיהם?
הורי ניצולי שואה, שילמו מסים כל חייהם, חסכו מפיהם וחיו חי צנע, כדי להוריש משהו לילדיהם. למה שהמדינה תגזול את היורשים? פרופסור רובינשטיין, אתה כבן למשפחת מיליונרים רוצה לתרום? תתרום. אל תציע הצעות.
נגד מס ירושה | 05.08.11
26.
מה ההבדל בין תיאוריה ומעשים?
ההבדל הוא בין כלכלן שחי במגדל-השן ועסוק בתיאוריה, לבין ביבי ושטייניץ שחיים בעולם האמיתי, וקורעים לנו את הצורה. ההבדל הוא בין ביבי שטורח להוריד את מס-החברות ולעזור לחבריו הטייקונים, לבין הפרופסור המכובד, שחושב שבעולם האמיתי, הטייקונים אכן ישלמו יותר מיסים. מגיב מספר 4 כבר כתב את זה יפה. תזכירו לי, היכן מקום מגוריו הקבוע של לב לבייב? אה, נכון, לונדון. ומדוע? - כדי שישלם פחות מס. ומדוע כל מיני עשירים, בתקופות שונות, מקפידים להיות יותר מ - 186 יום בשנה בחו"ל? - כדי שלא יחשבו כמתגוררים בארץ. ולא ישלמו מס בארץ. ואתם באמת חושבים שמי שעשיר מספיק, שמשלם משכורות קבועות לעורכי-דין ורואי-חשבון מהמשובחים שיש, ישלמו מס ירושה? עבורם, העולם באמת כפר קטן, ולך תאתר את הכסף שלהם... אם יעבור חוק כזה, המוני בית ישראל הם אלה שידפקו. שוב. פרופסור יקר, "והמשכיל, בעת ההיא יידום". אל תיתן לביבי ושטייניץ רעיונות. יש להם מספיק משלהם.
ישראל | 05.08.11
25.
חס וחלילה. אסור בתכלית האיסור להסכים לשום סוג של מס על הירושה.
זהו פתח מסוכן ביותר, לתוצאה הסופית המעוותת, בה בסופו של דבר ינזק רק מעמד הביניים. בעקבות חוק שכזה, כל אדם שירש מהוריו דירה קטנה וצנועה של 4 חדרים ישלם מס ירושה. הם יפילו את כל כובד המס על מעמד הביניים, בעוד שהעשירים ובעלי ההון יתחמקו ממנו בכל מיני צורות שונות ומשונות. העשירים לא ישלמו את המס, אלא אנחנו. זהירות!!!!
 | 05.08.11
24.
שתי הצעות חוק רלוואנטיות ...
1. בעל עניין בחברה ציבורית (המחזיק ב – 5% מהון המניות הנפרע) לא יוכל להנפיק חוב במידה וחברה שהוא בעל עניין בה או שהוא היה בעל עניין בה לא עמדה בכל התנאים של אגרות החוב שלה שהונפקו בחלקם או במלואם לציבור. 2. דירקטור בחברה ציבורית שלא עמדה בכל התנאים של אגרות החוב שלה שהונפקו בחלקם או במלואם לציבור לא יוכל למלא תפקיד של דירקטור בחברה ציבורית לתקופה של 5 שנים
אזרח | 05.08.11
21.
עד 1981 היה מס עיזבון בישראל ובוטל .
מס עיזבון בוטל ב-1981 כשהתברר שהעשירים עוקפים את המס ומי ששילם אותו היו האנשים הפשוטים שהמדינה רוששה אותם . היו הורים שנהרגו בתאונת דרכים או שהורה נהרג במלחמה והיתומים המסכנים נדרשו לשלם מס עיזבון זה מס מיותר ויש לנו כבר מספיק מיסים ולא צריך מיסים נוספים .
אבנר | 05.08.11
19.
תרגיעו - לא מדובר על מס ירושה לחיסכון של ההורים אלא מס רק על מה שמעל 10 מליון דולר ומעלה למשל
הרעיון הוא לייצר מצב שבו פרטים או משפחות אינם יכולים לאחוז בידיהן את כל הנכסים במדינה, אפשר להתווכח מאיזה סכום יחול המס, אף משפחה עשירה לא תהפוך לעניה בגללו. הכנסת הכסף לקרנות מאושרות כדי להמנע מהמס מאפשרת להועיד סכומי כסף אדירים לטובת מכוני מחקר, מוסדות חינוך, אמצעי תקשורת ניטרליים , ספרות, אומנות, רווחה ועוד ועוד מטרות שהמדינה לא מעוניינת בהם בדרך כלל ושינציחו לעדי עד את התורמים ובני משפחותיהם. אפילו ביל גייטס לא מוריש את כל כספו לילדיו, כרגע יש רק שמונה משפחות השולטת במרבית השוק האזרחי, תצמצמו אותן לאחת - וקיבלתם מלכות של ימי הביניים, חזרה לתקופה הפיאודלית, עקרון הזכות לקניין והזכות להעברת הקניין ליורשים נועד להלחם באי הצדק של המשטרים המפגרים שאפשרו רק ליחידי סגולה להחזיק בקניין של אדמות , מס הירושה הוא גורם מאזן וממתן שאינו מאפשר לנו לגלוש חזרה לתקופת ימי הביניים, המס גם מעיף שחקנים בלתי נלאים (כוחנים דורסניים ותחמנים) מהשווקים שחוץ מאשר להרויח עוד כמה גרושים מקניון במוסקווה או בבוקרסט או במלון בוגגאס ולספר את רוכשי האגחים שלהם לא מעניין אותם כלום, אבל ממש כלום. כשהם יבינו שאין טעם לצבור כל כך הרבה רכוש שיחזור במילא למדינה בסופו של יום - אולי הם יתחילו לקנות ספרים ולצרוך תרבות, (אפשר גם במבצע שלושה במחיר מיוחד או שניים פלוס אחד) - ועל ידי כך יחזקו את התרבות העברית למשל.
יוסי | 05.08.11
17.
אתה טועה
מס ירושה הוא מס על מס הרי כדי לצבור את הרכוש כבר שילמו מיסים ומיסים רבים עכשיו אחרי ששולם המס ובעל הרכוש ניפטר אז בנוסף למה ששולם צריך לשלם עוד פעם מס. לדוגמא: אדם רכש מיגרש שילם מס רכישה, תקופות ארוכות שילם גם מס רכוש, היטלי השבחה, היטלי פיתוח, מע"מ,לקח הלוואה כדיי ליבנות שילם משכנתא, שילם מס על ההשכרה כל אילו לא מספיקים אז צריך להוסיף עןד מס (לא שחסרים מיסים בארץ) אז אחרי שעבד כל חייו היורשים שלו צריכים לשלם עוד מס. כל התפיסה הזאת היא תפיסה מוטעית אולי תשנה את קו המחשבה שלך ובימקום להעלות מיסים יורידו מיסים לאכלוסיות ניזקקות? אל תגיד לי שאין כסף יש הרבה כסף בקופה הציבורית הוא פשוט לא מחולק בצורה הוגנת הכספים הולכים למיפלגות סקטוריליות ולמימון ממשלה מנופחת עם 39 שרים וסגני שרים רק זה מאות מיליונים. הרי יש באוצר עודף גבייה של 6 מיליארד ש"ח וזה ליפני שחילקו את העוגה בצורה שווה והוגנת. ההיגיון שלך הוא כמו ההגיון של שטייניץ יש בעייה אז מעלים מיסים, נימאס לנו להיות הפרה החולבת של האוצר בגלל זה כל ההפגנות זה ביגלל שכל שני וחמישי יש מס חדש אתה פשוט מיתעלם מימה שקורה בחוץ וגם מההיגיון הפשוט.
לא מסכים | 05.08.11
16.
מס מוצדק ביותר
ראשית, המס הוא רק עבור ירושות גדולות, ירושות שגם אנשים מהעשירון העליון ספק אם יגיעו אליהם. שנית, לאלו שטוענים שהמס אינו הוגן - זה לא הוגן שמשפחת עופר למשל משלמים הרבה פחות אחוזים מיסים מאשר שכיר ממוצע, הם צריכים לשלם לפחות כמו תקרת המס - שהיא 60%(כולל ביטוח לאומי ומס בריאות). אם זה היה לא היה צריך מס ירושה. אבל מצד שני , מס כזה,גם אם הוגן, יביא לקריסת חברות בארץ, בניגוד למס ירושה. ולכן מס ירושה הוא פיתרון סביר שמשלב הוגנות עם הגיון כלכלי. ושלישית, לגבי מס כפול, היורשים משלמים מס, ולא מי שצבר את הכסף, כפי שאם אתם משלמים מכספכם לקבלן למשלם הוא צריך לשלם על כך מס,למרות שעל הכסף שלכם כבר שולם מס.
טל | 05.08.11
13.
מי שמציע דבר כזה- לא מבין כלום בכלכלה- רוצה כפל מס?
זה כסף לבן (ולא כסף שחור) שההורים שלנו חסכו כל חייהם במקום זה תיקח מהעשירים שבכל מיני תיחמונים יש להם חברות בע"מ לא לוקחים אחריות לפשלות ובורחים עם הכסף וגם בסוף לא משלמים מס הכנסה - כי הכל הוצאה מוכרת ( טיפשים שם במס ההכנסה שמכירים בכל דבר כהוצאה)
טיפש | 05.08.11
10.
מי ישלם את המס?
כמו שאנחנו מכירים את ההחלטות המתקבלות אצלנו, מי שיפגע זה השכבות החלשות שחסכו כל חייהם כדי שלדורות הבאים יהיה בסיס כלשהו להתחלה. בל נשכח שעל זה כבר שולם מס מלא. העשירים ממילא משקיעים את כספם בחברות שיעברו לשליטת צאצאיהם שלא בדרך עזבון (ישנם מספיק דרכים, כולל חשבונות כאלה ואחרים בחו"ל).
m | 05.08.11
9.
רופאה זקנה ועשירה
עד גיל 55 חייתי בצמצום נוראי התחלתי להתפרנס יפה ואף מצוין עד גיל 65 את כל כספי לא נצלתי וחשבתי שלפחול ילדי יוכלו להנות מעושר מסוים האם גם זה יעלם ?האם בצרפת ששם יש מס עיזבון משמעותי משלמים ? עד כמה שידוע לי עוקפים ? משהוא מהכלכלנים מוכן לענות ?
רופאה | 05.08.11
4.
בורות טפשות וחוסר מקצועיות למי שתומך במס ירושה
מס ירושה על המליארדרים? קודם שישלמו מס הכנסה. טבע, כיל, ישקאר לא משלמות בקושי 15% מס ובנוסף מקבלות הטבות במליארדים. כל בעלי המשכורות של 300000 הקימו חברות ומשלמים מס אפקטיבי של 20%. על מה את המדבר? מס ירושה? נראה לך שסטף ורטהיימר או שרי איריסון עם הון של 7 מליארד דולר ישלמו מס ירושה? הם יקמו קרנות בנאמנות ולא ישלמו אגרוה. מיש שישלם בסופו של דבר אלו הטמבלים כמוני שלא ישתלם להם לבצע תכנונים ולשכור עו"ד ורו"ח ושמאי מקרקעין. לפני שמציעים מיסים חדשים נא לגבות את המיסים הקיימים. שלא לדבר על כך שאם יהיה מס ירושה יהיה גם מס מתנות. תתארו לכם מה יקרה כשכל מתנה מאב לבן תצטרך לעבור אישו רשל מס הכנסה. איזו חגיגה תהיה לרו"ח
מעמד בינוני פלוס | 05.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת