אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מעמד הביניים: איפה אתם על הסקאלה?

91 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

91.
עלויות רכב.
לכל מי שמתייחס לזה כאן, לא לשכוח שמעבר להוצאות שוטפות של אחזקת הרכב (דלק, טסט, ביטוחים תיקונים) יש להוסיף אובדן ערך עקב התיישנות, וזה יכול לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים רבים לשנה, ואפילו 10-15 אש"ח. אז על רכב יחסית חדש צריך להוסיף כ-1000 ש"ח בחודש אובדן ערך, ולכן הערכות של 3000 ש"ח הן לא מוגזמות.
אייל | 27.08.11
90.
לא יכול להיות!
חברה שלי ואני מקבלים ביחד 4400 קצבת נכות. בנוסף אנחנו מקבלים 1520 סיוע בשכר-דירה. אני מקבל בנוסף גם משכורת של 2200 בממוצע על 6 שעות יומיות, 5 ימים בשבוע. לפי החשבון, אנחנו נמצאים בתחילת העשירון ה-8, בראש מעמד הביניים. (4400+1520+2200=8120 נטו לחודש). אבל בכל זאת, אנחנו חיים בדירת 25 מ"ר, חדר וחצי. מוציאים קצת יותר מאלף שקל בחודש על אוכל, יותר מ-500 על תרופות, והרבה הולך על פירעון חובות עבר. יכול להיות שזה המצב של הניצבים בראש מעמד הביניים???? אם כן, לא פלא שהמחאה מוצאת אוזניים קשובות רבות כל-כך.
איתי | 14.08.11
89.
עבדת רשות
אז לפי הטבלה אני עשירון 4 שייצאו עובדי הרשויות לרחובות שתצאנה מזכירות בתי הספר שעובדות 25 שנה ועדיין מקבלות השלמת הכנסה . איפה כל המזכירות שעובדות מול משרד החינוך.. מול מפקחים מול הורים ותלמידים אני קוראת לכל יו"ר בכל בית ספר בארץ להתארגן ולצאת לרחובות ולדרוש שכר הוגן
רוחלה | 14.08.11
86.
אנחנו בעשירון 8-9
לא יכולים לקנות דירה. בקושי יכולים לכלכל ילד שני. יש לנו רכב אחד שמפרפרים איתו. חוסכים פחות מ-1000 ש"ח בחודש (גם זה משהו, אני לא מזלזל). אם נצא לחופשה הקיץ, זה יאכל את החיסכון של כל הקיץ, אז אנחנו חושבים שלוש פעמים. אנחנו מעמד הביניים. מי שבעשירון 3-6 הוא עני!!! אין לי מושג איך אנשים שמרוויחים ככה מצליחים להרים את הראש מעל המים (כנראה שהם פשוט לא). אם בארזים נפלה שלכת מה יגידו אזובי הקיר.
ד | 10.08.11
83.
מישהו התבלבל בטבלה הזו
לפי הטבלה המשפחה שלי צריכה להיות בעשירון 7 או 8. כלומר, הטבלה עושה אותנו עשירים. למרות זאת אנחנו לא גומרים את החודש, למרות צמצומים מטורפים בכל מה שאפשר לחשוב: כלכלה, אוטו ישן 1999, וכל האפשרויות האחרות של חיסכון. הכי חמור בהשוואה הזו היא שאנחנו משלמים רק משכנתא משלימה על החלפת הדירה שעשינו לאחרונה כי את המשכנתא על רוב הסכום (ששילמנו בדירה הראשונה) סיימנו לשלם כשעוד היה אפשרי לחיות בכבוד במדינה הזו. ככה שההוצאה שלנו עם משכנתא לא עוברת את ה-2,000 ש"ח לחודש. אין לי מושג איך יכולים לחיות אנשים שנמצאים בעשירון 6 ועוד יש להם או משכנתא או שכר דירה ביותר מ-4,000 ש"ח לשלם. מישהו השתגע במדינה הזו, ויש לי הרגשה שעוד כמה שנים כל מי ששווה משהו מבחינת שוק העבודה ויש לו שכל בתוך הראש כבר לא יהיה פה, לצערי. באתי לארץ לפני 30 שנה מטעמי ציונות בלבד, ואני היום מאוכזב מאוד ממה שקורה כאן. כל התקווה שלי אני שם במחאה הזו.
אלי | 10.08.11
82.
תגובה ל1
1. יש לנו רכב אחד - מזדה 2001. על דלק אני מוציא 1500 שח. אשתי משתמשת בתחבורה ציבורית, עולה לה משהו כמו 500 שח. אז זה 2000 שח, ולא 3000. 2. אנחנו גרים בנתניה. שכירות בנתניה לא מגיעה ל5000 שח. לא חייבים לגור איפה שאתה גר (היא עובדת ברמת גן, אני עובד ברעננה). 3. לדעתי קצת נסחפת עם ההוצאות השוטפות של הבית. יש לכם למשל עוזרת? מסכים עם זה שהמשכורות בארץ נמוכות מדי, אבל יש גם מקום לחסכון. האמת היא אי שם באמצע.
חנניה | 10.08.11
80.
הטבלה צריכה לכלול נכסים, התחיבויות, הוצאות והכנסות
כמה מרוויח יחיד או זוג זה נתון חשוב, אבל בלי נכסים, התחבויות והוצאות זה פשוט חסר משמעות. ציפיתי ליותר מעיתון כלכלי.. אם יש לי שלוש דירות נקיות משעבוד, שתיים הן 'נכסים מניבים' ובאחת אני גר, אני יכול להרוויח שכר מינימום או לא לעבוד בכלל ובמקרים רבים יהיה מצבי טוב בהרבה ממישהו בעשירון 9 שנשאר עם 11.5K ביד ומשלם 5000 ש"ח למשכנתא, בזמן שאני מקבל 10000 ש"ח משתי הדירות הנוספות שלי, לפני שזזתי מהבית. בקיצור, הטבלה חסרת משמעות בפני עצמה.
ניר | 09.08.11
79.
ל50 אבל לא רק אלא לכולם
אם יש לך שתי ילדים משתי נשים זו אכן בעיה אבל אם לא אז אין שום סיבה בעולם שאתה גם משלם מזונות וגם קונה לילד שלך דברים כי מזונות נועדו לשם כך. על הוצאות הדלק אתה אמור לקבל החזרים אז זה לא באמת יורד כי זה מחושב לך במשכורת ואם לא מחזרים תתבע או תתחיל ליסוע באוטובוס כי אין לך כסף לרכב יחסוך קצת. חוץ מזה גם 500 שקל בחודש זה הרבה בראיה שנתית זה 6 אלף בשנה לא מעט אז אפשר לחסוך.
איגור | 10.08.11
78.
שימו לב עד כמה הממוצע רחוק מהחציון!
זו השערוריה האמיתית! השכר הממוצע ברוטו נושק לעשירון ה-7 כאשר החציון הוא בעשירון 5. הפער הזה מעיד על עוצמת הפערים בין המעט שמרווחים הרבה ובין הרבים שמרוויחים מעט. את זה צריך לשנות! עשירון 8 ו-9 בכל מקום בעולם הם אנשים אמידים ולא כאלו שבקושי סוגרים את החודש!
 | 09.08.11
76.
גר בלונדון חושב ישראל
לפני כמה שנים הפנמתי את העובדה שללא תואר וללא כיוון ממשי בארץ אין לי לאן להתפתח ומילא לא להתפתח אפילו לא לחיות כמו בן אדם בנחת אז עזבתי לאירופה, אני משתכר במשכורת השווה ל13000 אחרי כל ההוצאות [אני רווק] שכד, אוכל, בילויים, טיסות, נסיעות אני עדין חוסך לפחות 3500-5000 בחודש. אני לא מחפש להיות מליונר, אני רוצה חיים נוחים ופשוטים, אני עובד 8-9 שעות ביום ויש לי חיים, אני כל הזמן עוקב אחרי מה שקורה בארץ ופשוט נשבר לראות מה קורה... ונשבר לי לחיות ככה.
יותם | 09.08.11
74.
כולם כאן צריכים לפנות לפעמונים, ודחוף!
אני קוראת כאן כמה אנשים מוציאים על מזון וחופשות ,והאמת שאני בשוק. מה אתם קונים שאתם מצליחים להוציא יותר מ-1500 ש"ח על מזון? אומנם אנחנו זוג צעיר+1 ,אבל גם משיחות עם משפחות יותר גדולות אנשים לא מוציאים 3000 ש"ח על מזון ובטח ובטח שלא יוצאים לחופשה כל שנה ,וגם אם כן אז חופשה בצימר פשוט. מי שמתעצל לפנות לפעמונים הנה לפניו המלצה להתחלת ניהול נכון- פתח קובץ אקסל ורשום את ההוצאות החודשיות לפי סיווג: משכנתא\שכירות,מזון,חשמל וכו' ואז רשום את ההכנסות ,גם לפי סוג:הכנ' משכר עבודה,הכנ' מריבית על פקדון,הכנ' מקצבת ילדים\זקנה וכו'... לאחר מכן יש לבנות תקציב לשלושת חודשים הקרובים ולנסות לצמצם בהוצאות שרשמתם היכן שניתן. אם יש לכם יותר הוצאות משתנות מהוצאות קבועות מצבכם מעולה ויהיה לכם הרבה יותר פשוט להגיע ליציבות פיננסית. במידה ורוב ההוצאות קבועות נסו לראות כיצד תוכלו להגדיל את ההכנסות (שעות נוספות,שיעורים פרטיים,עבודות צדדיות וכו'...) אל תשכחו שככה תאגידים רבים בונים את התקציב שלהם(ואף הממשלה) אז אם זה עובד אצלם אין סיבה שזה לא יעבוד בתא המשפחתי. בהצלחה!
אושרית | 09.08.11
72.
הבעיות בארץ:צרות עין, קנאה ובזבוז
לכל אחד איכפת מה השני מרויח, איפה הוא גר, כמה דירות יש לו ומאיפה הכסף לרכב היקר. זה לא עסקכם, תחיו לפי רמת ההכנסה שלכם, לא כל אחד חייב אייפון ולא חייבים ליסוע לחו"ל שלוש פעמים בשנה. לא שמעתי מעולם מישהו קורא לביל גייטס, דונלד טראמפ או סטיב ויין "חזירים", לאף אחד לא איכפת איפה הם גרים, כמה למבורגיני יש להם ועוד לא הקימו להם אוהל מול הבית.
אלי | 09.08.11
70.
די להעסיק עובדי קבלן.
לפי מס הכנסה מי שמרוויח יותר 15000 נחשב לאמיד, ולכן נמצא במדרגת מס גבוהה, אין התחשבות בהוצאות כל שהן - שהרי "אתה מרוויח יפה הלואי על כל עם ישראל". חלילה אם אתה מקבל מכשיר נייד לצורכי עבודה - אתה תשלם מס... לעומת זאת חברה של טייקון - כל הוצאה נחשבת לצורכי מס - מה עוד שמיסי החברות נמוכים. השכר לבעלים דוידנד = רווחי הון (25% מס) וזאת כל הבעיה על רגל אחת. ביבי תעורר!!! בעצם תישן הרי בערנותך הבאתנו עד הלום.
המבין | 09.08.11
69.
דווקא מסיימת את החודש
אומנם אני מסכימה שהמחיה לא מפסיקה לעלות וכן הדיור הכפיל את עצמו (ואף יותר) ב5-7 שנים אחרונות. אך עדיין לא ברור לי כל כך מה קורה. אנו עברנו לפני 3 שנים דירה למקום שנחשב יחסית זול היות ואנו זוג עם 2 ילדים. ואכן ההוצאות שלנו בחודש הם בסביבות 9. אם אנשים חיים מעל לרמה של ההכנסות שלהם אז שיפנו לעזרה איך מוציאים פחות מההכנסות. זה אפשרי פשוט לא עם אוטו חדש ולא מי שרוצה לגור במרכזי ערים נחשבים וכו
 | 09.08.11
62.
אם אני מרוויח 1 שקל וחבר שלי מרוויח 1 מיליון הממוצע שלנו הוא חצי מיליון, לא ?
אני אמור להיות מרוצה מהממוצע הזה לא ? איך אני לא מצליח להסתדר עם חצי מיליון ? למה אני לא גומר את החודש עם חצי מיליון ? תשובה: סטטיסטית יש לך חצי מיליון ! אהה, הבנתי אין לי חצי מיליון, יש לי שקל... סטטיסטיקה ניתן לכופף לאן שרוצים ואיך שרוצים. הכל תלוי במודד ובתוצאה המבוקשת.
צבי | 09.08.11
55.
שימו לב: הרחיבו את הגדרת מעמד הביניים כך שמי שמרוויח שכר ממוצע לא יהיה עשיר !
השכר הממוצע בשוק נגע לאחרונה בקו ה 9,000 שקל ברוטו, מה שמראה יפה שמחלקת המחקר של הכנסת ידעה יפה שאנשים יחטפו שוק אם הם יגלו שמשכורת ממוצעת הופכת את מי שמרוויח אותה לעשיר (הגדרה מתבקשת למי שמרוויח יותר ממעמד הביניים). גיל הנתונים חושף בבירור שבכוונה מסתירים מהציבור עוד נתונים. הלמ"ס מפרסם לפחות פעם ברבעון את השכר הממוצע במשק, ומסרב לפרסם את המשכורת החציונית. הטענה היא שקל לחשב את סך כל המשכורות חלקי מספר העובדים, אבל חסרים נתונים כדי לחבר את המשכורות של מי שעובדים במספר עבודות לכדי הכנסה אישית. זה שקר בוטה - מי שעובד במספר משרות צריך לעשות תיאום מס, מה שמאפשר לחבר את המשכורות מהמשרות החלקיות של כל עובד, ולקבל את ההתפלגות. משתלם לעובד לעשות תיאום מס, כי בלעדיו המעסיקים חייבים להוריד לו מס לפי המדרגה הגבוהה ביותר. אולי יש עובדים שטוענים בפני כמה מעסיקים שהם עובדים במשרה אחת כדי לשלם מינימום מס, אבל כפי שהלמ"ס מחשב משכורת ממוצעת למרות שיש מי שעובדים בשחור ומעלימים הכנסה, ככה הוא צריך לחשב משכורת חציונית למרות הרמאויות בתיאום המס.
איציק | 09.08.11
53.
מחאות כן עוזרות
ברצוני לעדכן כל אחד שמאמין במחאה הזו שהיא ללא ספק מוצדקת שכן היא מתעצמת מיום ליום רק בגלל אמיתות הכאב על חוסר היכולת לפרנס בכבוד בית שתדעו שמחאת הקוטג ביטלה עליות מחירים רבות שתוכננו על ידי אסם .מי עדן ועוד יצרני מזון רבים שנסוגו כדי לא להיפגע תדמיתית ולא לתת הסברים לעיתונאים כמו שהיצטרכה תנובה שטראוס ועוד ולכן יש חשיבות עליונה לסמן את היעד הדרוש ולא לוותר .
השועל | 09.08.11
52.
דיור יקר? לדוסים לא כל כך. כנסו לאתר המכרזים של משרד השיכון ותראו שרוב המכרזים
של דיור למשתכן הם באלעד ובית שמש. אטיאס דאג לחבר׳ה שלו. תוסיפו לזה שככל שיש יותר ילדים יש יותר סיכויים לזכות במכרז. וגם קצבאות ילדים, פטור מהצבא ותשלום על ישיבה.. עכשיו אתם יודעים איך העוגה מתחלקת.
 | 09.08.11
51.
שכחת לציין כמה את מרוויחה בדולרים- וגם כמה עולה דירה בג'רסי
פשוט בכיינית - אקדמאים בארה"ב מקבלים בקלות משכורת של 100K ומשלמים פחות מס. איך את בכלל יכולה להשוות???? תיראי תגובה 26 ותביני את ההבדל.... מזל שאת לא הזכרת את זה שמחוץ לניו יורק (עם תחבורה ציבורית מצויינת לעיר לא כמו בארץ) אפשר לקנות בית פרטי במחיר דירה 3 חדרים קומה 3 בלי מעלית בפתח תקווה בשכונת מצוקה.... כנראה שכחת איך זה בארץ הקודש
מגיב ל-29 | 09.08.11
50.
אני אמור להיות מה זה עשיר אני מרוויח נטו 13500 ! ובכל זאת לא גומר את החודש, כנסו.
מדהים נכון? אז זהו שלא. מתוך זה אני משלם מזונות 6300, נשאר 7900 דלק נסיעות לעבודה 1200 ש"ח נשאר 6700 אוכל רק 1200 ש"ח בערך נשאר 5500 שכ"ד (את החלק שלי כמובן) 2100 ש"ח נשאר 3400 ארנונה חשמל מים אגרת טלוויזיה ביטוח רכב ביטוח דירה הכל ביחד (ושוב רק את החלק שלי וגם זוגתי משתתפת בחלקה) 1300 ש"ח, נשאר 2100 . טלפון (לא מדבר הרבה) רק 100 ש"ח לחודש נשאר 2000. הוט (ניתקתי שבוע שעבר, עברתי לעידן) 0 נשאר 2000. בזק + אינטרנט + 012 200 נשאר 1800. אחזקת בית (תיקונים, וכו') 150 נשאר 1650. ביגוד, בקושי חולצה בחודש 80 נשאר 1570. בילויים (יוצא לבירה עם החברים פעם בחודש, ועם זוגתי לבית קפה לא למסעדה) 150 נשאר 1420. שכחתי תחזוקה של הרכב (אין רכב צמוד) 200 1220. ועכשיו נתחיל עם ההוצאות של הילדה: אופס, פתאום שמתי לב שמזה אני גם צריך לשלם על סימילאק, על חיתולים יקרים להחריד, על צעצועים (שיקרים יותר מסמסונג גלקסי S2, ועל מה על חתיכת פלסטיק צבעוני שעושה רעש???) ועל משפחתון (השם המסחרי ל:אני גם ככה בבית בחופשת לידה עם הילד בבית, בוא ניקח עוד ילד ונרוויח על זה על הדרך). ואז פתאום מגלים שלא רק שלא מצליחים לחסוך לדירה, אלא נקלעים למינוס כזה שרק גדל והולך וגדל ואני עוד מאלה שמרוויחים F טוב !!! עשירון תשיעי. אבל מה הכי אבסורדי שהברוטו שלי וואו איזה יופי !! 25 אלף (אבל לפחות אני יודע שהמיסים שאני משלם יתנו לי יופי של שירותי בריאות, יהיה לי יופי של פנסיה {תשובה אם תרצה את הפרטים שלי כדי שאני אלווה לך, אל תתקשר פשוט תיקח}, וחינוך מעולה לילדים שלי).
אריאל | 09.08.11
46.
גיליתי שאני עשירון 8 - רק שאני גר עם משפחתי ביחידת דיור אצל ההורים
רק אחרי שלוש שנים בלי שכירות התחלתי ליסגור חלק מהמינוסים. 2 ילדים אחד אחרי השני זה לא צחוק. זה לא עשירון 8 רבותי. המצב מגוכח. הורידו אותנו לריצפה עם פערים מטורפים בין הכנסות להוצאות. איך לא תהיה מחאה?
 | 09.08.11
45.
תשובה ל-1
אני בדרך כלל לא מגיבה אבל הפעם הייתי חייבת. לפי החישוב שלך אתה כנראה באמת חי בללה-לנד. איך הגעת לסכום הזה עם ילד אחד??? החזר משכנתא 5000 ש"ח?? בנית בניין? מיסים 1500 ש"ח? אתה בטוח שאתה משלם לרשות ולא לאיזה גובה פרוטקשן? דלק ואחזקת רכב 3000? או שהידיות מזהב או שאתה חי באוטו או שאתה מחזיק צי! אנחנו זוג עם ילדה בת 8 ותינוקת בת 8 חודשים. לא יכולים לקנות דירה. גרים בשכירות. עיר איכותית, חינוך מעולה אבל בחרנו באיזור הכי פחות טוב כי הוא הכי פחות יקר. שלושה חדרים + מיסים = 3,500 ש"ח מחזיקים שני רכבים (לא חדשים - מודל 95 ומודל 99) ולא מגיעים ל-3,000 ש"ח דלק והוצאות. מגיעים להוצאה חודשית של הכל הכל הכל כ-11,000 ש"ח(כולל החזר הלוואות) אז נכון המצב קשה אבל אם הגעת להוצאה של 17,500 ש"ח ואתה מגדל רק ילד אחד, תבדוק עם עצמך מה זה בדיוק אומר "בחסכנות יתרה". כי "יתרה" אין ספק שיש שם. "חסכנות" בטוח שלא. בהצלחה.
שולה, השרון | 09.08.11
39.
מירב יקירתי ההשוואה שלך לא נכונה
מירב את משווה את ניו-יורק שהיא יקרה מאוד מיסודה, כשרוב ארה"ב בכלל לא דומה לה...ובכל זאת אם את מעוניינת להשוות את ניו-יורק לפחות תשווי את השכר הממוצע כי הכל מתחיל שם. אני מבטיח לך שאם משכורת אחת בארה"ב ניתן לעשות הרבה יותר ממשכורת אחת בישראל!!!
רוני | 09.08.11
35.
ל-12
הכוונה היא להכנסה של התא המשפחתי, בין אם זה תא של זוג, ובין אם זה תא של יחיד. למשל- אני חיה לבד, מרוויחה באיזור המינימום. אם הייתי חיה עם בן זוג, אפילו אם גם הוא היה מרוויח באיזור המינימום ההכנסה של התא המשפחתי הייתה גבוהה יותר ולכן היינו בעשירון יותר גבוה ממה שאני כשאני לבד (והרבה מההוצאות יהיו זהות, למשל שכ"ד, חשבון חשמל, וכו'), ככה שהמצב הכלכלי של שני בני הזוג התיאורטים יהיה טוב יותר. או במילים אחרות- השאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שכולם חיים רק בתאים משפחתיים של זוג עם שתי הכנסות, כשבפועל זה ממש לא ככה.
 | 09.08.11
29.
המחיה, המחייה בארץ באמת יקרה, במיוחד הוצאות רכב, החשמל והמסים השוטפים פחות יקרים מניו-יורק
אני משלמת ל-28 ימים חשמל + גז 300$ שזה ממש יקר יחסית לישראל אני משלמת מיסים חודשיים 550 $ שזה ממש יקר יחסית לישראל משכמתא 3150 $ יקר יחסית לישראל אבל טסט לרכב זה ממש בדיחה אני משלמת 52$ לטסט יחסית לישראל זול דלק אני משלמת כ-250 $ בשבוע שזה יחסית לישראל זול וביטח לרכב אני משלמת כ-2000 $ לשנה אז חמודים, אל תחשבו שהדשא של השכנים ירוק יותר כי זה ממש לא...החיים יקרים בכל מקום בעולם והבעייה היא אצלנו, ויש לי גם 3 ילדים, אינני יכולה להכניס אותם ללימודים פרטיים מכיוון שאצטרך לשלם כ-30,000 $ בשנה, ואין עוזרת, ואין טיסות לישראל כל שנה מכיוון שהמחירים מאוד יקרים, בהצלחה לכולם!!
מירב | 09.08.11
22.
כל מי שתהה מה הבעיה - הנה היא
השכר הממוצע במשק הוא 8454 ש"ח לחודש. כלומר, כל מי שנמצא במעמד "הביניים" מרוויח פחות מהשכר הממוצע! אז איך זה בדיוק מעמד ביניים? על זה בדיוק מדברים, אדון שטייניץ, כשמדברים על צדק חברתי. אז יש לנו מאיון עליון שמושך את הממוצע למעלה. אחלה. נהדר. יצא לנו שכר ממוצע שאפשר להתגאות בו! אבל מה עם 99% מהאזרחים? מה איתם? במדינה שבה הממשלה לא מעודדת את הגדלת הפערים הכלכליים, היינו מוצאים מעמד ביניים שמשתכר באיזור השכר הממוצע. וזה, שטייניץ, מה שהעם רוצה! אז יאללה, לעבודה.
נועם | 09.08.11
18.
לא הבנתי את הבלוף הזה אף פעם של מעמד הביניים
אם השכר הממוצע במשק הוא 8500 ברוטו וההוצאות למשפחה עם 2-3 ילדים נעות סביב 17000-20000 אז לאן המשק מכוון ? הכלכלה ? נגיד בנק ישראל ? שר האוצר ? ועעדת כלכלה וכספים ? זה מסביר את הניתוק, ההתעלמות, האדישות, הרדידות, קשיי ההבנה של נבחרינו
גדי | 09.08.11
15.
זו בדיוק הבעיה: מי שמשתכר מעל 16000 ברוטו נחשב בישראל ל"עשיר" ו"עשירון עליון" ולוקחים ממנו הכל כמס
ישיר, היתר בעיקף ואת היתר - בהעדר סבסוד שניתן רק לחלשים ממנו. זה קומוניזם במיטבו: מי שמעז להרוויח טיפה יותר לוקחים ממנו הכל לטובת מי שמרוויח פחות ואז שניהם עניים. זה איום ונורא שעשירון עליון זה 16000 ברוטו. אי אפשר לגמור את החודש עם שכר כזה וזו בדיוק האכולוסיה שמשלמת הכי הרבה מס במדינה!!! אלה שכירי הייטק, בעלי משפחות שרוצים טיפה להנות מפרי עבודתם. בישראל זה בלתי אפשרי כלל!
שירלי | 09.08.11
13.
אני בעשירון השביעי-שמיני וחשבון הבנק שלי תמידית על אפס.
שזה עוד נחשב להישג כי זה לא מינוס.אחרי שכר דירה לשני חדרים (אכן דירת פאר) של 2700 ועלות מכונית של 1600 ש"ח הלכו 55% מהמשכורת. נוסיף לזה אוכל ומעט בילויים, כל מיני הפתעות כמו מכשירי שמיעה או התקלקל המחשב ונגיע לאפס. אושר. לפחות אני נחשב למעמד הביניים הגבוה. יש!
uh | 09.08.11
12.
השכר למשפחה\יחיד?
כשמדברים על מעמד הביניים והעשירון העליון והתחתון אין משמעות לשכרו של היחיד, מדובר על ההכנסה למשפחה ואז מדרגים את אותה משפחה בסקאלה שלעיל, לפי דעתי הסקאלה צריכה להיות כפול שתיים! כלומר אם ההכנסה הממוצעת היא 7000 אזי ההכנסה למשפחה הינה 14000! וחלוקה של העשירונים בהתאם... בחלוקה הנוכחית, הגבר\האישה במשפחה יכולים להיות בעשירון ה-9 והאישה\גבר בהתאמה יהיו בעשירון 1 ... וביחד הם יכולים לא לדגדג את מעמד הביניים... מה שאני מנסה להגיד, צריך להסביר את הנתונים ולהתאים אותם ביחס לסקאלה של הכנסה משפחתית ולא ע"פ היחיד.
לא מבין את הנתונים | 09.08.11
11.
כלכלנים??!! זה לא רק הכנסה זה קשור גם להוצאות
אפשיר לכאורה להיות עשירון 8 או 9 אבל אם יש לך 3 ילדים או אין לך ילדים בכלל משנה את כל התמונה הכנסות של עשירון 8-9 ולנו אין כרגע ילדים אז לכאורה טוב לנו אבל אותה הכנסה עם 3 ילדים זה כבר סיפור אחר- מדרדרים לעשירון 3 או 4 ולכן המחאההההההההההה
 | 09.08.11
8.
חלק מההגדרה של מעמד הביניים אומרת שהוא לא אמור לדאוג לאוכל או דיור
מעמד הביניים במדינה שמחשיבה את עצמה למערבית, אמור להיות מסוגל לכלכל את עצמו בלי להתחשבן על אם לקנות קוטג' או לא. למשפחה ממעמד הביניים אמורה להיות דירה ורכב והם אמורים להיות מסוגלים לצאת לחו"ל פעם פעמיים בשנה או לפחות לנופש מפנק. הם אמורים להיות מסוגלים לחסוך מעט כסף בצד למקרה הצורך, לתמיכה בצאצאים וכ"ו. השחיקה שמדברים עליה, היא לא במספרים ולא בטבלאות, היא בעובדה שמעמד הביניים כהגדרתו נמצא רק בעשירון העליון בארץ ! כל אלו שמוגדרים בטבלה כמעמד ביניים התדרדרו למעמד נמוך, כלומר אלו שחיים בדוחק ומגיעים להתחשבנויות של מינוסים והתפשרות בנושאים כמו אוכל, דלק והאפשרות לצאת לנופש פעם בשנה.
ארז | 09.08.11
6.
מה זה "ההגדרה הקלאסית" מי מגדיר אותה?
לדעתי, מעמד הביניים לקשור לרמת הכנסה אלא לטיב העיסוק. פועל במפעלי ים המלח שמרוויח 10-15 אלף או (או פועל ברשות הנמלים שמרוויח פי 2 מזה) הם לא מעמד הביניים. רופא, עו"ד, מהנדס, מורה וכו' הם מעמד הביניים. מה קשור ההכנסה? הרי במדינה שלנו משהוא כמו 40% מהאוכלוסייה בגיל העבודה לא באמת עובד, או עובדת בשחור (אני כמוון מדבר בעיקר על מגזרים מסוימים), אז מה שווה השכר הממוצע או החציוני?
Aldo | 09.08.11
1.
זה לא משנה כמה אתה מרוויח ? כי בכול מקרה אתה לא סוגר את החודש
זה ממש לא מששנה מה ההגדרה של מעמד הבניים כי החשבון הוא פשוט מאוד שכירת משכנתא - 5000 ש"ח מיסים חשמל מים - 1500 ש"ח דלק ואחזקת רכב - 3000 ש"ח ילד אחד שלא נדבר על 2 - 4000 -5000 ש"ח מחיה שוטפת של הבית אוכל וכו' -3000 ש"ח וזה בחסכנות יתרה זה כבר 17500 ש"ח לחודש ועוד לא דיברנו על ילד שני או חס וחלילה על חיסכון זה לא קשור למעמדות זה קשור ליוקר המחיה לקרטלים ולמחירים הלא נורמלים של מזון דלק ושאר מוצרי היסוד
אלדד | 09.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת