אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חשיפת "כלכליסט": 30 אלף רכבים יחזירו לבטר פלייס את ההשקעה בישראל

124 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

123.
העם צריך להחרים את כל קניית המכוניות למינהם לאורך חודשים, החברות יפסידו ,וההוזלות יגדלו
ברגע שהציבור יציב חרם על יבואני הרכב הגדולים, וחברות הליסינג, ולא יזמין מכוניות חדשות, אפילו רק למס' חודשים, מחירי המכוניות יהיו חייבים לרדת,, פה בארץ גם אם אנחנו רוצים להפטר מהמכונית הדלק הארורה, לא משתלם אפילו לקנות אותה,,, מכונית של1200 סמ"ק עם 80-90 כו"ס שעולה אפילו יותר ממכונית של-2,000סמ"ק, כנ"ל מכונית חשמלית,,, ל עדיף לחכות קצת,, החברות והיבואנים נאלצות לשמור את המכוניות שלהם בחניונים בנמל,, מה שעולה להם הרבה מאוד כסף,, מאשר הזמנה של רכב, שנלקח מיידית ע"י הלקוח. פה אין מחירי סוף עונה, המחירים עולים,, והציבור ,,אני לא מבין למה קונה יותר ויותר
שימי | 13.08.11
121.
משהו לא מסתדר לי..
בטר פלייס מדברים על 213 אלף רכבים שייסעו בממוצע 25 אלף בשנה - בהנחה של 250 ימי נסיעה לערך בשנה, מדובר על החלפה או הטענה של הסוללה על בסיס יומיומי!!!! דבר שלעצמו לא מתקבל הדעת.... עכשיו לקלקולציה.. יוצא כך שבכל יום !! 213 אלף נהגים יהיו חייבים להכנס לעמדת הטענה/החלפה.. על פי משך הזמן הלוקח להחליף סוללה - עמדת החלפה שתעבוד נונסטופ, בסדר מופתי, 24 שעות ביממה, ללא תקלות, ללא זמנים מתים, תוכל להטעין ביממה (תיאורטית..) לא יותר מ 120 - 140 רכבים.. כדי לספק טעינה יומיומית לכל אותם 213 אלף רכבים יש צורך ב 2,000 !!!! עמדות טעינה שיעבדו ללא הפסקה (כן גם ב 3 לפנות בוקר..) בתיאום ובתזמון מושלם עם אותם 213 אלף נהגים (שיגיעו גם באישון לילה..) נשמע לי הזוי לחלוטין.. ואגב, בכל הארץ יש פחות מ 2,000 תחנות דלק..
ירון | 12.08.11
120.
לא מבין למה לא מפרגנים?
ככ" הרבה תגובות של השמצה וחוסר פרגון.על מה ולמה.על כך שקבוצת משקיעים מנסה להחדיר רכב על חשמל שיקטין זיהום אויר ויקטין תלות בדלק וכן אם זה יצליח יהיה פלח של נהגים שגם ירויח.זה אנטרס לאומי שהפרויקט יצליח פה בארץ ואני מקוה שבעוד שנה שנתיים כל הלא מפרגנים כאן יאכלו את הכובע שיראו את האנשים שעומדים בתור לרכוש רכב חשמלי במקום רכב על דלק שמזהם את האויר שאנחו נושמים
חזקיה | 12.08.11
118.
אני מקווה שהישראלי לא יהיה פראייר גם הפעם
בניגוד לשוק הסלולרי שמוב על ידי מעט משתתפים, שוק הטלוויזיה בכבלים כנ"ל הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כנ"ל ועוד ועוד בשוק הרכב יש יותר שחקנים ויותר דגמים. אין ספק שאגסי, בסיוע מאסיבי של נתניהו, בא "לעשות קופה" עוד גוף שרוצה לשעבד את לקוחותיו בחוזים ארוכי טווח כשהתמורה אפסית. אני לא מתכוון ליפול ברשת הזאת ואני מייעץ לאחרים לפני שעושים זאת שיפעילו את המוח וישכחו את הרג.
אדר | 12.08.11
116.
עוד נסיון ךמציא את הגלגל
אם מישהו מאמין שלעסק המורכב והמסובך הזה יש סכוי להחזיר את עצמו אחרי מכירת 30000 כלי רכב (למרות שזה בנוי על סוג מסוים של מונופול) אז אני אומר כאן ועכשיו הוא חולם- העסק הוא חלום של איש מדהים שחלם את החלום הלא נכון -חבל-אין כאן שום פתרון ולו חלקי לבעיות האנרגיה וזה גם לא באמת ירוק פשוט מונופול שיכשל.
נהג | 11.08.11
114.
סוף סוף נפסיק לקנות נפט מהקרטלים העל עולמים (ערבים (אופ''ק))
שי אגסי יזם אמיתי בשבוע עם ישראל מוציא 100 מליון דולר על דלק ועכשיו בא שי אגסי ופטר את עם ישראל מדלק (שבא מאויבנו) בהשקעה של 100 מילון דולר אז למה השמצות האלה שמתיחים. אם כל עולם יעבור למכניות חשמליות אולי יפסיקו לקנות נפט מאירן ואז לא ההי לה כסף לפתח פצצת אטום כי היא קיימת בגלל הנפט ובכלל כל ארצות ערב שהם אויבנו!!!
שי אגסי  | 11.08.11
106.
תגובה לשמונה, למה הם מרוויחים כל כך יפה
שמונה היקר, הם מרווחים ואנחנו צריכים להתבחיין מכוון שמוחרים להם את החשמל ממש ממש זול הרבה יותר זול מאשר לך. הם מרווחים מכוון שהמסוי על הדלק הוא מיסוי של מותרות, אם המיסוי לא היה כל כך גבוהה הם לא היו מרוויחים כל כך. הם מרוויחים מכוון שהמיסוי על כלי הרכב שהם מוחרים נמוך משמעותית מרכב רגיל. אנחנו מתבחיינים מכוון שאת כל הבלדי המיסוי הללו אנחנו נממן. זה שעל רכב חשמלי המיסוי הוא 10% הממשלה צריכה להשלים את הכסף הזה מאיפו שהוא, אז היא מעלה מיסוי במקום אחר. לפי חישוב יבש, אין מצב שרכב חשמלי היום מבחינת נצילות עדיף על בנזין. ולכן עמ עלות הפעלתו היא נמוכה זה מכוון שיש איפו שהוא 'סיבסוד' לחברה הזו והסבסוד ימומן על ידינו. שנצליח
תגובה 8 | 10.08.11
102.
בחישוב קצר - תדלוק רכב היברידי עולה 7,500 ש"ח לשנה, לפי 25K ק"מ...
ועוד, אתה נוסע כ-900 ק"מ בין תדלוק לבא אחריו! לא כמו כלב עם רצועה של 160 ק"מ... שאלה: לקנות רנו מבטר פלייס? במחיר מלא + 1.65 ש"ח לק"מ, או אולי לדוגמה, טויוטה פריוס? במחיר מלא + 0.3 ש"ח לק"מ עפ"י דרכו של שי אגסי: התשובות ישלחו למי שישלח לי 10 ש"ח ומעטפה מבויילת... הבעיה היא שמשרדי ממשלה כבר חתמו על הסכמים עם החברה (שוק מובטח) ואנחנו בעצם נשלם את זה!
עוזי | 10.08.11
98.
כולנו נדבנים בני נדבנים פתאום?
משחר ההיסטוריה היה ידוע שאם אני מרוויח X ואתה תרוויח X+ אני אכעס עליך מבלי לראות למה. זאת דמגוגיה בשקל. בטר פלייס משקיעה סכומים גדולים והיא מצפה לקבל רווח גדול, מלבד העובדה שמדובר במיזם חדשני שישראל היא הדגל שלו לא מדובר כאן במשהו שהוא לא טבעי והגיוני לחלוטין. באמת, על מה המהומה בעצם?
בומבה | 10.08.11
96.
בשורה התחתונה, המודל לא ראלי, לא ימכרו 30000 רכבים, גם לא 3000 וגם לא 300
העסקה שהם מצעים, פשוט יקרה מדי. בכדי לחדור לשוק והתגבר על חששות וסיכונים הם היו צרכים להיות זולים בעשרות אחוזים מהחלופה, במקום זה, הם מצפים שהלקוח יקח על עצמו את כל הסכונים והם מתגאים בזה שהם רק קצת יותר יקרים מהחלופה. לא רציני ולא יתפוס, אולי כמה עשורת רכבים למשוגעים לדבר, ותו לא.
דן | 10.08.11
95.
הכל בסופו של דבר מתורגם להחזר השקעה
אתה משקיע את הכסף שלך במשהו לא כדי לצאת בהפסד וגם לא רק כדי להחזיר את ההשקעה. מאחורי המספרים המופצצים בכתבה עומדת השקעה ענקית בתשתית של יזם פרטי שצריך להתמודד גם עם מס של המדינה העושקת שלנו. אפשר להיות ציניים ולהגיד שהנה גונבים מאיתנו או שאפשר להגיד שזה לא ממש מעניין אותי כמה כסף הוא לוקח, מעניין אותי כמה תועלת תהיה לי מבטר פלייס, אם תהיה - אני אקנה.
גריד | 10.08.11
92.
איזה כאב ראש זה יהיה ל"תדלק" כל יום כמעט,בזבוז זמן .
למי שיש רכב שנוסע מתדלוק לתדלוק מעל 800 ק'מ ,זה נראה ממש הזוי לחפש תקע כל יום.ולהבדיל ממכונית רגילה ,לא בכל מקום תמצאו אחד .לדוגמה: תכננתם לרדת לאילת? תשאירו את מכונית הבטר פלייס בבית וחפשו פתרון אחר .מצפה רמון - אילת 160 ק'מ ואין תדלוק בדרך.אתם יכולים כמובן לקחת סיכון אבל לא בטוח שתגיעו.
שמעון | 10.08.11
83.
יש כאן כמה בעיות
ראשית, קצת מגוחך לצפות שחברה שמשקיעה מיליארד שקל בפרויקט לא תרצה להרוויח, בעצם בכל פרויקט קצת מגוחך לחשוב שלא יהיה רווח רצוי. מעבר לכך, הרווח המדובר לא קשור רק לקילומטר אלא גם להחזר ההשקעה עצמה. שיקום גוף פילנטרופי שמוכר רכבים אז התרעומת תהיה הגיונית. כאן היא קצת מוגזמת אחרי הכל.
האדמו"ר | 10.08.11
81.
הטבע האנושי
הוא לכעוס שאתה יודע שמישהו מרוויח יותר ממך, לא בגלל שהוא מרוויח, אלא בגלל שהוא מרוויח יותר ממך. אני משער שזה בשילוב עם המספרים המפוצצים בכתבה גוררים את התגובות כאן, נשאלת השאלה האם כל אלה שמגיבים כמו שהם מגיבים הם נדבנים בני נדבנים או שאנחנו עובדים על עצמנו.
שווה בין שווים | 10.08.11
80.
טיימינג
הכל, אבל הכל בחיים זה עניין של טיימינג. עופר ואגסי לא יכלו לחלום על טיימינג יותר מחורבן לרוד-שואו לגיוס כסף למייזם העושק שלהם. הרי גם לפני שנה זה היה מיזם עושק, אבל אז היזמים והמשקיעים עוד היו תחת הרושם שאנחנו הישראלים נאכל הכל, אפשר להשחיל אותנו איך שרוצים ומאיזה כיוון, ואנחנו נצקצק בלשונינו ונלך כשה לעולה. אבל היום, זה כבר לא כל כך ברור, פתאום השה חושף שיניים, לא משתף פעולה ומוחה בתוקף, את זה עופר ואגסי לא לקחו בחשבון כשהם רקחו לנו את תבשיל השקשוקה בטעם חשמל יקר מאוד מאוד... טיימינג, מסתבר שגם במנוע חשמלי יש עניינים עם הכיוון של הטיימינג.....
שמואל | 10.08.11
76.
זו חתונה קתולית
אין אופציה לקנות חשמל משום גורם אחר ולכן יכולים לגבות כל סכום שרוצים. קרטל קרטל קרטל. על מי הם באים לעבוד , מכירת רכב במחיר רגיל , למרות ההנחות במיסוי שהם מקבלים , לא עובר כלום ללקוחות, והתחייבות לקנות חשמל מהתחנות שלהם. אם אין תחרות זה לא רלוונטי. רק אל תבכו אחר כך שלא הזהירו אתכם ותבקשו מהמדינה עזרה......
 | 10.08.11
73.
מספרים מנופחים יוצרות תגובות מנופחות
זה לא חדש וזה מובן. אבל מאחורי כל זה צריכה להיות ההבנה ששום עסק לא יכול להתקיים בלי שירוויח מהלקוחות שיהיו לו. אגב, לפחות לפי התחזיות נראה שהם סומכים על לא מעט לקוחות. אם לקרוא בין השורות אז אפשר לפחות להגיד שהם מוכרים משהו שגם הצרכן רואה שיש לו תועלת.
פרי בונו | 10.08.11
71.
מספיק כבר לחשוב על הכיס של היזמים !!! אלא להסתכל האם זה תורם לכם או לא
אף אחד לא מחייב לקנות את הרכב. מה אכפת לכם כמה הם מרוויחים. אנשים השקיעו מאות מיליוני דולרים ואף יותר אז מה אתם רוצים שישקיעו מבלי להרוויח !!! איזה ישראלים טיפוסיים שתמיד מסתכלים על כמה הבנאדם מרוויח מבלי לחשוב לרגע האם זה משהו טוב עבורם או לא --- אתם דוחים אותי ואנשים כמוכם משקפים את המציאות העגומה בישראל שכולם משסתכלים על הכיס של האחר ...... איככסססססס כל הכבוד לחברה ולשי אגסי בפרט . על החזון והאומץ להקים משהו חדשני בעולם מבלי לחשוש . אתה מודל לחיקוי עבורי ועבור רבים אחרים --- גאווה ישראלית אולי במקום כל היום לקטר ולהתלונן ולבכות תנסו לעשות משהו בישביל עצמכם
צרות עין של אנשים  | 10.08.11
70.
better place to make money
אין מקום בעולם שנותנים לחברה מסויימת להיות מנופול , רק כאן מונעים יבוא של מכוניות "בהטענה עצמית " של טויוטה ועוד חברות בטענה שזה לא בטיחותי. האפשרות לרכב ירוק וחסוך כסף קיימת , אך המדינה מונעת את זה בגלל טיקונים שנהנים מהמונפול . מי שרוצה יכול לחפש ביו טיוב באמת חבל .
אבירן | 10.08.11
67.
הנה מגיעה המחאה הבאה
לשחרר אותנו מחוזים מחייבים! מי שייקנה את המכונית הזאת אלו הם בעלי עניין (שהם גם בעלים של ציי רכב) שירצו להחזיר את הכסף שלהם מהדלת האחורית. זהו. לאזרחים תהיינה הרבה אופציות אחרות מחברות מתחרות שיאפשרו טעינה רגילה מהבית. ממש כמו מכונת הגילוח, מברגה או טלפון נייד. ואם הממשלה תנסה לחסום את האפשרות הזאת ע"י חוק בהשפעת לוביסטים של בטר פלייס אז צריך וחייב להיות חרם צרכנים על בטר פלייס מחד והפגנות בנוסח לונדון של היום מאידך. לא פחות!!!
חומי המוחה | 10.08.11
63.
חישוב מהיר מצביע כי התכנית גרועה ללקוחות ולמשקיעים, וממש לא כדאית לשניהם:
בטר פלס רוצה להרוויח 11,000 בשנה מלקוח. נאמר שהחברה מצליחה לייצר רווח של 33% על ההכנסות שלה מהלקוח (לא ממש הגיוני...), כדי לייצר רווח כזה הלקוח צריך להעביר לחברה כ-34,000 ש"ח לשנה כלומר כ- 3,000 ש"ח כל חודש במשך שנים, זאת רק עבור תפעול שוטף, ללא ההוצאה של קניית רכב ומצבר אשר שייך עדיין לחברה ואין מה לעשות עם שניהם בלעדיה. ממש לא הגיוני שללקוח כדאי לעשות איתם עסקה אשר מטרתה חיסכון חודשי שוטף בהוצאות הדלק. עכשיו, נאמר שהשתכנעתי משום מה וקניתי רכב המשווק ע"י החברה. אני לחלוטין משועבד לה ולא יכול לעשות דבר או להשתמש בה בלעדי החברה ועם המחירים שרק הם קובעים וללא תחרות. אני ממש לא אוהב את זה. עברו שלוש שנים. אני רוצה לעבור לדגם קצת יותר חדש. אני צריך למצוא קונה שנוסע גם הוא מעל 25,000 לשנה, שגם יסכים לקנות מכונית משומשת בת שלוש שנים עם קילמוטראז' גבוה מאוד, שגם יסכים להמשיך להיות משועבד לבטר פלס וגם שיסכים לשלם מעכשיו כ- 4,000 ש"ח לחודש עבור השימוש החודשי (הרכב כבר ישן ועם קילומטראז' גבוה- דורש תיקונים והוצאות נוספות לעומת החדש), ובנוסף יודע כמובן שהוא יהיה צריך למכור אותו עוד כמה שנים לקונה אחר , עם בעייתיות גדולה עוד יותר במכירה עד כדי מכירה בלתי אפשרית. אני לא מכיר לקוח או חברה כל כך לא רציונלים להכנס לעסקה כזאת מלכתחילה. ואם אין לקוחות כאלה, אז כמובן שגם אין הכנסות. וכך כמובן גם אין שום בסיס לתכנית עסקית כזו ורווחים כאלו. לכן גם לא כדאי למשקיעים. אין בתכנית ובתמחור שום הגיון ורציונל כלכלי. מקווה רק שלא יצליחו להפיל את ההשקעה על הממשלה או גופים מוסדיים שיהמרו על כסף שלא ממש אכפת להם ממנו... המודל כרגע ממש גרוע ללקוחות ולכן גם למשקיעים.
מישהו שחישב את המספרים | 10.08.11
60.
אין שום חיסכון ברכב חשמלי. נהפוכו
שימוש ברכב חשמלי לא יחסוך אנרגיה למדינה. למעשה הוא יגדיל את צריכת האנרגיה. למה? הנה: כל הרכבים בארץ יוצרים בזמן נסיעתם כמות אנרגיה (הספק) מסויים על הכביש (אנרגית הסעה נטו) נגיד שזה של 100. כאשר ניסע ברכב חשמלי, נצטרך לייצר אותה כמות אנרגיה בדיוק על הכביש (שוב אנרגיה נטו). אולם כיוון שמקור האנרגיה יהיה סוללה שאותה נטעין דרך רשת הולכת החשמל יהיו לנו ההשלכות הבאות: 1- הפסד אנרגי בגלל זליגה עצמית והתפרקות עצמית של הסוללה 2- הפסדי אנרגיה ברשת ההולכה בגלל שני דברים אלו למעשה חברת החשמל תצטרך לייצר אנרגיה חשמלית גבוהה מאות 100 שאנו צורכים על הכביש (אני מאמין שזה יהיה כפול לפחות כלומר 200). בנוסף כיוון שלפתע כל אנרגיית ההסעה בארץ תצטרך להגיע מרשת החשמל - חברת חשמל תצטרך להגדיל את יכולת הייצור כלומר לבנות עות תחנות חשמל. שורה תחתונה - נייצר ונצרוך יותר אנרגיה ברמה הלאומית ובשל כך גם נייצר יותר זהום אויר.
המהנדס | 10.08.11
59.
הסיפור האמיתי מאחורי המיזם:
התחזית לרווחים גבוהים באופן מיוחד ב- 2019 מבוססת רק על השוק הישראלי : 1. יכנסו בשנתיים - שלוש הקרובות מתחרים חדשים בשוק העולמי שיורידו חזק את צפי הרווחים של החברה בעולם. 2. בגלל הקשר ההדוק בין אגסי/עופר לשלטון בישראל, הם יקבלו מונופול על שיווק חשמליות בישראל (כמובן ע"י קריצות העין המתאימות להשקיט את המערכת שתמחה) כך שהם יודעים בוודאות מה הרווח הצפוי מנהגי ישראל גם ב- 2019. 3. אדון עופר לא נכנס לשום מיזם בלי שיהיה לו את היחוס השלטוני שיבטיח את המיסוי המתאים / הגבלות היבוא המתאים / קבלת תשתיות לאומיות בחצי חינם לפני הקמת העסק.
קובי | 10.08.11
58.
הקונספט שגוי - בישראל!!! אין כאן נהגים שיסכימו לסמוך רק על מנוע חשמלי בלבד!!!
המיזם הזה יכול אולי לעבוד מצויין בשוויצריה, שם גם עלות הרכב עצמו תהיה נמוכה מן הסתם, וגם אין שם פקקים וחום כמו כאן, ובעיקר - השוויצרי יכול לסמוך על כך שעמדות הטעינה לא ייתפסו על ידי נהגים אחרים. פה בארץ?? הצחקתם אותי!!!! אם לא יעמוד פקח ליד כל עמדת טעינה, אין מצב שמישהו יוכל לסמוך על כך שיגיע למחוז חפצו בלי להיתקע "ללא בטריה"... :) המכונית החדשה של טויוטה ודומות לה - שניתנות להטענה בשקע בבית בנוסף למנוע בנזין (ואפילו קטן) - תהיה הרבה יותר יעילה וקורצת לנהג הישראלי
שאול | 10.08.11
57.
ל-26 - הבנת נכון
הם ימכרו ק"מ חשמל במחיר של דלק. ומה שיותר עצוב, זה שיהיו אנשים שיסכימו לשלם את זה. זה בערך כמו שימכרו פלסטיק שנראה כמו יהלום, ומרגיש כמו יהלום - במחיר של יהלום, או חיקוי של פיקאסו שמאוד דומה למקור - במחיר של פיקאסו כמו שאמר איינשטיין, יש שני דברים שאין להם גבול: היקום והטמטום האנושי
חח | 10.08.11
55.
הדלק לא בשיא
ל-12 - הדלק לא בשיא של כל הזמנים, המס על הדלק בשיא של כל הזמנים. ב2008 חבית עלתה בסביבות 150 דולר, ואז עוד הדולר היה חזק יותר. הממשלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם המס - להוריד את הבלו על הדלק ולעודד עוד שימוש בדלק (מתנה לחברינו מסעודיה ואיראן), או להמשיך להעלות את המס על הדלק ולהשקיע את הכסף באלטרנטיבות. זה לא חייב להיות בטר פלייס, יש עוד פתרונות (חשמליות רגילות, תחבורה ציבורית). ניחוש שלי - איך שהממשלה מתנהלת, היא גם תעלה את המס על הדלק, גם לא תיצור אלטרנטיבות וגם תמסה את בטר פלייס, אם אלה לא יפשטו את הרגל. ושוב כל הכסף ילך לביטחון, ישיבות והביזבוזים הרגילים
משה | 10.08.11
53.
אף אחד לא שקשוקה של עופר -אגסי - חשמל ביתי יוזיל 60% לנהג
אני לא פריייר ולא חייב להשתמש רק במתקני ההטענה שלהם שהם ירויחו את כל ההפרש בין דלק לחשמל. כל מי שיש לו טיפה שכל יקנה מכונית חשמלית על חשמל ביתי וירויח בעצמו שני שליש ממחיר הדלק. רק אלו שנתנו לעופר את הכסף כמו הבנקים יקנו דרכו חשמל וישלמו פי 3 !!!!!!!
אני | 10.08.11
51.
תזכירו לי, ממה בדיוק טוענים את הסוללות הללו?
יש להם עסקה עם חבורת ה"הון - שלטון" במדינתנו הקדושה. זה אומר ש: 1. צריכת החשמל תגדל וכמוה ייצורו. 2. עד שחב' החשמל תעבור לייצור באמצעות גז יעברו שנים על שנים. 3. זה לא ממש יועיל לשמירה על הירוק -זיהום האויר לא ייפחת. 4. העיקר- מי שרוכש רכב חשמלי הופך להיות שבוי בידי אגסי ו"בטר פלייס". ברצותם יורידו את תנאי השימוש והמחיר לק"מ חשמלי וברצותם יעלו. 5. אולי מישהו יסביר לי מה הסיבה לכך שלא מאפשרים טעינה ביתית של הסוללה הזו? האם יכול להיות ש"בטר פלייס" תאבד שליטה - לא תוכל עוד להחזיק אותנו בביצים? ! THINK BABY , THINK
שי | 10.08.11
47.
שחיטות ומונופול!!! לעצור את הבושה!!!
אם כמו בכל מדינה מתוקנת היינו יכולם להטעין בבית או בעזרת חברת החשמל שלשם זה היא קמה היינו משלמים הרבה פחות מחצי! חבל על הזמן שלהם אם היו לוקחים את כל הקרקרעות שהם קיבלו בחינם להקים את תחנות ההחלפה ההזויות והיו בונים על זה דירות לצעירים ומעמד הביינים ובמקום כל זה נותנים לחברת החשמל לטפל בנושא הטעינה מצבנו היה הרבה יותר טוב במדינה!!!
בושה  | 10.08.11
46.
ל - 17
כמו כל שוק המשפתתיות, הם לא מכוונים ללקוח הפרטי אלא לליסינג (אלו גם הנהגים שנוסעים יותר מ - 25,000 ק"מ בשנה). יש להם כבר הסכם עם אלבר ועוד אחד בדרך. בשורה התחתונה הם יציעו ללקוחות הליסינג רכב במחיר חודשי דומה לרכב הרגיל עם יתרון של רכב ירוק. הם סוגרים BuyBack עם חברות הליסינג, כך שהן לא חשופות לאובדן ערך (דבר משמעותי עם הסטוקים שהם תקועים איתם היום ליד שנייה).
אלון | 10.08.11
42.
חישוב החזר ההשקעה הוא הונאה
המכוניות של בטר פלייס מיועדות לאלו שנוהגים מעט כל יום אחרת יידרשו ל"תדלק" כמה פעמים ביום. נהגים אלו שנוהגים מהבית לעבודה וחזרה לא נוסעים 25K ק"מ בשנה אלא 15K ולכן כדי להחזיר את ההשקעה ידרשו הרבה יותר מ-4 שנים או לחילופין כמעט כפול ממספר הלקוחות. בטר פלייס לוקחים את הנתונים לכיוון הכי טוב להם ומקווים שלא ישימו לב.
משה | 10.08.11
36.
שורט המילניום
לא יעזור כלום - מבט מהיר במחזיקי ההמניות חושף הכל, אין לבעלי העניין הנוכחיים שום הבנה, או יכולת מינוף בתעשיית הרכב - כל העוד הגרמנים על שלל המותגים שלהם לא מאמינים בפיתרון חשמלי מלא וכך גם היפנים בדגש על טויוטה והונדה- השרלטן אגסי, מלווה בטיקון שרק בזכות כיל התזרימית יכול לצאת להרפתקאות מסוג אלו ובעזרת מדינת ישראל האדיבה והקשרים של אגסי לממסד המחבק יכולים לפנטז זה ש ו ר ט המלניום חד חלק ברור
סמי | 10.08.11
35.
ומה עם הרווח על מכירת המכונית עצמה?
לא ראיתי את החישוב הזה בטבלאות בכתבה. לפי מה שהבנתי מכתבות קודמות בנושא, על אף ההטבות המפליגות במס לרכב חשמלי (יחסית) והסכם טוב מול היצרנית (רנו), בטר פלייס בחרו למכור את המכונית עם מקדם רווח נאה של כמה עשרות אלפי שקלים. מצד אחד אני לא מבין את התרעומת בתגובות על המחירים שאנו נדרשים לשלם. הרי לא מדובר במפעל צדקה של המדינה (לא שיש אחד כזה בכלל!!) ובסופו של יום מדובר בחברה ציבורית פרטית שצריכה לממן את עצמה ואף להרוויח. מצד שני, הדרך שבה מר אגסי הציג את הפרויקט בתחילת הדרך ושלל ההבטחות שפוזרו באוויר, בדבר זה שבראש מעיינהם הוא העניין הסביבתי ושהם יביאו את בשורת השימוש ברכב חשמלי במחירים תחרותיים, לא ממש התממשו לאור המחירים הרישמיים שפורסמו ולי באופן אישי נשאר טעם רע בפה ושום רצון לקחת חלק במייזם הזה! נדמה שחוץ משם חברה מפוצץ ומבטיח לא נשאר הרבה מהפרויקט הזה...חבל!
גיא | 10.08.11
33.
מספרים הזויים ומגוחכים
מישהו שם אוכל קקטוסים. החבר'ה האלה משוכנעים שהם ישו, ומשווים את הפיתרון שלהם ב-2019 לרכב בנזין משנת 1999 כאילו שעד אז לא יהיו אלטרנטיבות כלכליות יותר שלא יחייבו כיסוי השקעות ענק מיותרות בתשתית שיושתו על הצרכנים. אני ממליץ על תרופות וקבוצות תמיכה, ולבי לבי עם המשקיעים
סן-פדרו | 10.08.11
31.
אני לא מבין
טוב חברים אני לא מבין למה אנשים ירצו לקנות את הרכב הזה שהרי מדובר ברכב על סוללה ויש בכך כמה בעיות: 1.בישראל יש פקקים עצומים ואורך חיי הבטריה נורא קצרים כך שיכול להיווצר מצב שבו אנשים פשוט יתקעו באמצע הפקק. 2.ניתן להטעין את הבטריה רק בתחנות של בטר פלייס בלבד,אני מאמין שהם לא יהיו זמינות כמו התחנות דלק שיש לנו כיום. תחשבו על זה נסיעה לצפון או לדרום ואנחנו צריכים לתכנן מראש כיצד ניסע וכו'.....כאב ראש אחד גדול. 3.אוטוטו צריכים לצאת לשוק מס' דגמים של רכבים חשמללים שנתין יהיה להטעין אותם משקע ביתי אתם קולטים !!!!! לא יוכלו לקחת לנו 200% על חשמל כמה שנטעין ככה נשלם וכן זה עדיין יהיה יותר זול מדלק...... זו הדעה השלי אני אשמח שתתקנו אותי עם אני טועה ותחדדו את דבריי תודה!
משה  | 10.08.11
28.
בטר פלייס(וורסט פלייס בעצם)=כישלון ידוע מראש!!!
זה בעיקר תרגיל ביחסי ציבור,מעבר לזה כלכלית זה לא כדאי לאיש!!! התחרות העולמית עדיפה עליהם טכנולוגית וגם במחיר, תאכל אותם בלי מלח. בישראל הם מנסים את "שיטת השקשוקה" זה לא יעבור ולא יעבוד. אגסי אומנם ישלשל(וכבר שילשל) לכיסו סכומים נאים, אבל הרבה פחות ממה שהוא מתכנן לסחוט מהמדינה ואזרחיה... אבל החברה הזאת תיפול על הפנים ב-100%!!!
וילי | 10.08.11
25.
בטר פלייס , אגסי ועופר !!!
נאיבי מי שחושב שהפרוייקט לטובת האזרח הפשוט ?! הנושא הינו בועת אשליות אשר תתנפץ עם הרכישות הראשוניות , באם תהיינה, והעלות תהיה שוב , כרגיל , על גבינו - בדומה ל"גילוחי" שאר הטייקונים !!!!!!!!!! באם הפרוייקט כל כך מוצלח , לא האירופאים ולא האמריקאים היו מחמיצים אותו , ולהם, מקורות מימון והון עצמי גבוהים משלנו - שאלתם את עצמכם שאלה זו ? ? ?
אחד מהעם | 10.08.11
19.
שי אגסי זיהה נישה לריוח אישי. נתדלק את הרכב החשמלי רק בבית ולא ניקשר לספק!
כל המהות היא לקשור אותנו לצרוך חשמל דרך חברה מונופולית שתרוויח על גבינו. יש כבר מספיק ספקים שאנחנו מממנים: כבלים, אינטרנט, סלולארי. למה להיקשר לספק נוסף שיכבול אותנו ויתעשר על גבינו? כפי שיש תחרות בין ספקיות הדלק לרכב, כך צריכה להיות תחרות בין ספקיות חשמל לרכב מבלי להיות מנוי קבוע וכבול לאף אחד. המדינה חייבת להגן על אזרחיה ממונופולים מוצצי דם.
שוקי | 10.08.11
16.
עוד חברה שתחגוג על חשבון האזרח
כל זה היה ידוע מראש והכתובת היתה על הקיר. ברגע שמנעו את האופציה של טעינת סוללות הרכב מנקודת חשמל ביתית, נתנו את אפשרות החגיגה וההתעשרות לבטר פלייס על חשבון האזרח הנאיבי. חבל שבמדינה הזאת לא רואים את טובת האזרח אלא רק את טובת האליגרך. די לשחיתות!!!!!
אזרח המדינה | 10.08.11
12.
רגע רגע רגע
רווח של 11 אלף ש"ח מנהג בשנה זה בערך 1000 שקל בחודש. זה בערך הסכום הממוצע שמוציא היום האדם הנוהג-עובד בחודש על דלק. מה היתרון פה לנהגים? ועוד אני צריך לשלם לכם על רכב חדש עם סוללה שמחליפים כל כמה שנים? ולטעון אותו בעמדות הטענה שתתחילו עכשיו להקים? לא יודע בטר פלייס... הדלק בשיא של כל הזמן ואתם עדיין לא נשמעים תחרותיים מספיק.
הכלכלן | 10.08.11
11.
חייבים לעצור את מצעד האיוולת לפני שיהיה מאוחר
המכוניות יותר מזהמות (יצור חשמל ובלאי סוללות), יותר יקרות לאזרח (סובסידיות ממשלתיות), יותר בזבזניות(צורך בהגדלת תשתית החשמל), פחות נוחות (טווח 150 ק"מ). החברה הזו מתנהלת כמו חזיר ומבזבזת מיליארדי שקלים והם רוצים לגלגל את כל ההפסדים לציבור ובדרך לעשות קופה לכיס הפרטי שלהם!!!
 | 10.08.11
9.
כולם יעשו הכל(!) כדי שנשלם יותר.
"החברה מעריכה כי שיפור באיכות הסוללות והוזלת עלותן, מול עלייה במחירי הנפט, אף יגדילו את הפער כך שעלות השימוש לק"מ ברכב החשמלי תרד ל־2.2 סנט כבר ב־2015." ואתם בטח חושבים שקניתי את זה שהמחירים ירדו.. נכון? אז זהו - שלא. אם עלות יורדת, BPIL ידרשו יותר - הממשלה תעלה מיסים - כולם יעשו הכל(!) כדי שנשלם יותר.
משה | 10.08.11
8.
אנשים חוצפנים,
מה זה משנה כמה הם מרוויחים? מספיק שהם חוסכים לי שקל והאוטו באותה סקלת מחיר כמו הרכב שאני מתכנן לקנות ואני אלך אליהם. הלוואי ונצליח להפטר מהתלות האיומה הזאת בנפט. במיוחד עם גילוי הגז האחרונים בחופי ישראל. וברור שהם בהתחלה ינסו למקסם את הרווחים, הם השקיעו בחברה 240 מיליון יורו! כמו שטלויזיה בטכנולוגיה חדשה שיוצאת עולה פי 2, כדי להחזיר את עלויות המחקר והפיתוח, וכמו שמכשיר סלולארי חדש עולה פי 2, מאותן סיבות ובעצם כל פיתוח טכנולוגי בהתחלה יקר, ואחרי שמחזירים את ההשקעה הוא יורד למחיר נורמלי. אם מחר ייצא לשוק קוטג' מתחרה שיעלה 2 שקלים, אבל יתברר שהיצרן מרוויח על כל לקוח 1.99 (כלומר 199 אלף אחוז רווח), האם מישהו לא יקנה (בהנחה שהקוטג' זהה לזה הנמכר כיום)? מבחינתי, גם אם הם מרוויחים מיליון יורו על כל לקוח - אם הם חוסכים לי כסף, שיהיה להם לבריאות.
ממש לא טוקבקיסט מטעם | 10.08.11
7.
לסוללה יש גם אורך חיים בשנים שלא חשפו פה
המידע הנ"ל חשוב לכל מי שרוצה לקנות רכב במיוחד יד שניה. סוללות מסויימות (של שעונים למשל) מסוגלות להחזיק כ10 שנים. רוב הסוללות האחרות מחזיקות כ3-4 שנים. אני מניח שיש יכולת לייצר סוללה שתחזיק מעמד לטווח ארוך של כ10 שנים אבל מישהו חייב להתחייב על זה
שחר2 | 10.08.11
5.
למה הם צריכים להרוויח 200% על החשמל? בגלל החזירות הזו יש אוהלים ברוטשילד
לא יאמן, הם קונים חשמל יותר זול מאיתנו ומוכרים אותו כפול ממה שאנחנו קונים ומרוויחים 200% על החשמל. רשום שעלות חשמל הינה 0.047 יורו לקמ והרווח לקילומטר הוא 0.086 יורו. למה להרוויח כפול?? למה להיות חזירים. הנה הוכחה שהם מרוויחים הרבה יותר מ200 אחוז: חישוב: הרכב שלהם נוסע לטענתם 160קמ, וכל פי עלות החשמל לקילומטר שצוינה מעלה (0.047) נגזר כי עלות החשמל שלהם לאותם 160 קמ הינה 7.5 יורו לאותם 160 קמ זה שקר וודאי למשקיעים, אם הבטריה שלהם היא 30 קילוואט אז עלות הטעינה היא כ16 ש"ח בניגוד ל7.5 יורו שהם מצהירים על פי חישוב של 0.48 אגורות לכל קילווואט (חברת חשמל)
 | 10.08.11
2.
כל הכבוד כלכליסט! עיתונאות ברמה גבוה לעומת דהמרקר!
רק אתמול התפרסמה כתבה כל כך מחניפה לבטר פלייס בדהמרקר שזעקה שחיתות!! היה ברור שכל השאלות מוכתבות מראש ולא היה שום ניסיון מצד הכתב לערער בתחזיות אל מול הנתונים בשטח. פשוט יחצנות מגעילה על חשבון הציבור. כלכליסט הימר בגדול פה (אני לא הייתי מתעסק עם משפחת עופר...) וחושף נתונים מחתרתיים כפי שצריך לעשות. חבל שלא ביקשו את תגובת בטר פלייס, הם בטח היו מגיבים "הצילו!"
 | 10.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת