אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מעמד הביניים: משפחת בראונר, גבעת שמואל

300 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

327.
הגיוני מאוד טיטולים ואוכל לילדה ב 300 ש"ח. אפילו פחות. איך? אני אגיד לכם:
טיטולים של חברה ישראלית עולים 3 חבילות ב 100. 3 חבילות מספיקות לחודש. מנסיון. אוכל לילדה אני מאמינה שהיא קצת עדיין מניקה אבל גם אם לא מטרנה למהדרין עולה בסביבות 40 או 50 ש"ח ל 900 גרם. קופסא מספיקה לשבוע. 4 קופסאות = 200 ש"ח.
אני | 31.08.11
326.
איזה כיף להכליל בלי לדעת על מה מדברים, הא?
יוזמי המחאה בת"א רחוקים מלהיות אלו ש"מביאים זמר ב־20 אלף שקל או שתי שמלות כלה", גם אם הם מתחתנים בגיל 30, או - רחמנא ליצלן - לא מתחתנים בכלל... (לא כולם דתיים, מה לעשות...). אלו אנשים שהשטויות האלו לא חשובות להם. אכן, סעיף המזון החסר מעלה תהיות, כמו גם מים - 100 ש"ח לחודשיים (אחרי רפורמת המים?!), שלא לדבר על הרכב, אינטרנט, טל', חינם מהעבודה - חסכון של אלפי שקלים בחודש. לפני שמשחררים הצהרות מזלזלות, מומלץ להכיר את המציאות.
ורד | 22.08.11
325.
מעמד הביניים שוחק את עצמו
זה אולי לא פוליטיקלי קורקט לומר זאת, אבל האנשים שמרכיבים את מעמד הביניים הם אינם מחכמי החברה ומוכשריה, אלא ממוצעים או מעט מעל לממוצע (כך זה בכל מדינה מערבית, ואין סיבה שבישראל זה יהיה אחרת; לא אלה לא הטייקונים והממשלות שעושקות אתכן, את הסיפור הזה אפשר למצוא בכל מקום בעולם). הם יכולים לרכוש תואר ראשון ואפילו שני (בחלק מהתחומים, כן?), אבל ההתנהלות הכלכלית של מעמד הביניים היא לרוב (בחלק גדול מהמקרים, כפי שהכתבות בכלכליסט ממחישות) - מחפירה ונהנתנית, ולכן הם סובלים. http://spengleriantimes.wordpress.com/2011/08/22/%D7%94%D7%A4%D7%A9%D7%98%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%AA/
Faustian_Dreams | 22.08.11
324.
סעיפי ההוצאה שיש להוסיף לתקציב
אני סקרנית לדעת איפה חי הזוג שזה תקציבו, ארנונה 600 שח לחודשיים ??? אצלי זה בקושי מספיק לחודש מזון 1200 שח לחודש ? כלומר רק כדי שנבין - 300 שח אוכל לשבוע ? מה הם אוכלים ? אולי הבעל אוכל בעבודה ומביא גם TAKE AWAY הביתה לאישה ולילדה ? אז כדי להמנע מטעויות, יש להוסיף להוצאותיהם הבלתי ראליות : עלות מכונית כ 2500 שח לחודש כולל מימון לסעיף המזון לפחות 1000 שח נוספים לסעיף הארנונה עוד 400 שח כדי להגיע לממוצע סביר אינטרנט וטלפון שהם מקבלים מהעבודה תוספת של 150 שח לסעיף הבילוי להעלות מאפס ל- 150 בחודש (סרט ופופ קורן בערך) וכך ירדו מהתקציב של הזוג הנ"ל 4200 ש"ח לחודש , ולא לשכוח שמדובר כאן על החזקת מכונית אחת בלבד !! מה עם הוצאות הנסיעה של בן הזוג ללא מכונית ? ועוד דבר מסקרן אותי - מאיפה יגרדו תקציב להאכלת הילד השני שיוולד להם בע"ה בקרוב? בקיצור .... הנתונים לגמרי לא מלאים, שלא לומר לא מדוייקים.
רונית | 20.08.11
323.
גם אני מצליח לסגור יפה את החודש ועדיין מאמין שהמחאה צודקת וליבי עם
זה שאפשר לצמצם בהוצאות ולחיות בצניעות, זה נכון ואני גם בעד, אבל זה לא אומר שהשיטה הקפיטליסטית נכונה וששוק חופשי מוביל לצמיחה כלכלית של כלל האזרחים. לדעתי אנחנו בפתחו של משבר כלכלי עולמי בגלל שחלקנו עדיין מאמינים שאם הם שורדים היום, זה בהכרח ימשיך כך. ההבנה שמשהוא מאוד מקולקל בדרך שבה העולם מנוהל ושאותנו "מלמדים" לחסוך ולהצטמצם, כשרוב מדינות העולם החופשי מגדילות חובות ומגיעות לגרעונות שמסכנים את רוב אזרחיה - משהו לא תקין מאוד. ממליצה לראות את הסרט "זייטגייטס: נעים קדימה" זה עוזר בהבנה.
רותם | 17.08.11
320.
לטוקבקיסטים-ברגע שמישהו עצמאי-חלק גדול מההוצאות הם על חשבון העסק ולכן
הרבה יותר קל להם לצלוח את המציאות-נייד במקרה שלה קייטרינג-מים אוכל ארנונה חלקית אם היא עובדת מהבית כל צרכי המשרד -דפים נייר טונר מחשב אינטרנט -כלי בית (כלי הגשה סכום וכו') אין סוף להכנסת ההוצאות אם יש מנהל חשבונות יצירתי.
אורן | 16.08.11
319.
חוצפה עילאית
14K הוצאות ישירות 3K חסכון על רכב = 17K טלפון ואינטרנט - חפיף. התעלמתי. 1.2K מזון ו-0.3K חיתולים ומזון תינוקות - הזוי, אבל מקוזז ע"י דברים הזויים אחרים כגון מעשר והלוואות גישור. אגף, אתם ממונפים חזק וזה לא חכם במיוחד ולא מצביע על התנהלות כלכלית בריאה... 3K ילד שני = 20K. אשתך דתייה אז תצפה לעוד דאבל בהמשך הדרך. פרו ורבו, אתה יודע... עכשיו: 20K נטו זה עשירון 9. סליחה, אתם לא מעמד הביניים. לפחות לא במונחים של הארץ. יותר מ-80% מהאוכלוסיה מרוויחים פחות מכם. ויש לכם את החוצפה להטיף מוסר למישהו? שיהיה לכם לבריאות ותנו למחות בשקט...
כועס | 16.08.11
316.
הם דווקא כן אוכלים
כתוב שחור על גבי מסך "מזון, 1200 ש"ח בחודש". אולי הם לא דוגמה מייצגת ואולי דווקא כן אבל מה שבטוח, הרבה אנשים בארץ הזו חיים הרבה מעבר ליכולתם, רוצים לגור במקום הכי שווה, לאבזר אותו במירב המנעמים ושוכחים שזה,,, קצת יקר. בתור אחד שגר באוהל בשדרה שבועיים, אני יכול לתאר חלק לא מבוטל מהדיירים שם באחד משני האופנים: בטלנים או בעלי זמן פנוי רב (או שניהם) ולמרות הציניות, העם דורש צדק חברתי! וגם אני.
אבי נטר | 16.08.11
314.
זה בעייתי...
נגיד וגם אני הייתי במצב שלכם - האם זה אומר שלא היה אכפת לי מאלה שבאמת לא מצליחים לסיים את החודש מסיבות מסויימות? ... הרי לא כולם באמת בזבזנים - בכלל, מה זה נקרא היום לבזבז? היום כל אחד שרואה את המכונית היוקרתית של השכן שלו מתחיל לקנא ולרצות משהו דומה - מה, תאשימו אותו?... זאת השפעת החברה עלינו. לדעתי גם למי שכן מצליח לגמור את החודש יש אחריות כלפי החברה שבה הוא חי כי הוא תלוי בכולם ומשפיע על כולם מבחינה כלכלית - כל אחד מאיתנו הוא חלק מהמערכת הכלכלית של המדינה ולכן תלוי בה, מושפע ממנה, ובמידה שהוא פועל בתוכה הוא גם משפיע עליה.
צילה | 16.08.11
307.
עוד הפעם: חשמל. מים. דלק. מזון. אמצעי ייצור. ריבית. תקציב. חינוך. איכות סביבה. עתיד.
אתם מבינים בכלל משהו בכלכלה פרט לכלכלת הדירה והמשק הקטן שאתם חושבים שבניתם לעצמכם? אתם יודעים באיזו מדינה אתם חיים? אתם יודעים באיזו מדינה עתידים לחיות ילדיכם? אתם קולטים שבזמן שישבתם בסלון שלכם בתוך מה שנראה בעיניכם כנינוחות זעיר-בורגנית חביבה, הארץ בוערת מסביבכם? אתם חושבים שהאש, המים, הסערה, לא נמצאים על סף דלתכם, על מפתן בניין הדירות שבו כתובת המגורים שלכם? יש לי חדשות בשבילכם, וחדשות מדאיגות ביותר.
תתעוררו חבר'ה לטובתכם | 16.08.11
306.
אני לא מבינה - למה שנשלים עם יוקר מחיה?!
כל הגישה של הזוג הזה פשוט לא ברורה לי. הם עצמם מודים שישראל יקרה. זה כל העניין - ישראל יקרה ואין לזה שום הצדקה! שום עניין בטחוני. יש פה מצב של תאוות בצע טהורה בשילוב עם טמטום צרכני שמביא למצב בו קוטג' בארץ יקר יותר מאשר אותו קוטג' של אותה יצרנית החו"ל. אני לא מבינה - הזוג הזה נותן יד לתאוות בצע ועשיקה של העשרים את כלל הציבור?! אם היה מצב של אין ברירה, אין כסף במדינה ותראו איך אנחנו הזוג המושלם מסתדר, אז ניחא. אבל במצב של חוסר צדק חברתי וכלכלי טהור במדינה, זה שהם לא מוחים רק עושה אותם משתפי פעולה עם העושקים.
מישהי | 16.08.11
305.
ישר כח על ההתנהלות הכלכלית הנבונה
(אם כי 400 שח על כבלים נשמע לי מיותר..) אבל תבינו שאתם הסתדרתם טוב, ולא כל אחד זוכה לזה. אין לכם הוצאות על מסגרת לילדה- זה עוד כ2000 שח בחודש! טלפון, רכב.. חסכתם הרבה סעיפים משמעותיים.אשריכם! אבל לרוב האנשים יש את ההוצאות האלו, והכנסות נמוכות יותר.. אז נכון, הרבה מהמחאה הזו נובעת ממפונקים שמאלנים ובכיינים שלא מתנהלים נכון. אך מצד שני אם אנחנו מסתכלים על המחירים בארץ, זה באמת מטורף: השכירות, המעונות, המזון, המחיה... הכל נורא יקר. כך שההוצאות של דוגמאות לא מייצגות שמובאות כאן במדור אינן רלוונטיות.
נעמה, י-ם | 16.08.11
304.
תגובות הזויות!!!
ל27- החשיוב שלך הזוי- מאיפה את יודעת על כמה שנים הם פרשו את המשכנתא? ואולי חוץ מהמשכנתא הם לקחו גם הלוואות? לגבי המים- זה בדיוק הסכום שאנחנו משלמים, ואנחנו גם 3 נפשות. מעניין, כשמביאים סכומים מנופחים כולם אומרים איזה בזבזנים אתם, תחסכו, וכשמביאים סכומים יותר נמוכים- אז זה לא הגיוני??
 | 16.08.11
302.
מציע למשפחה היקרה לפקוח מעט את העיניים לפני שמעבירים ביקורת על המחאה
* משפחה שבה שני בני הזוג עובדים. * הבעל אקדמאי עובד במקצוע טכנולוגי (הוא עובד בפרנטר ולכן לא מרוויח כמו בחברת הייטק, אבל להערכתי מרוויח מעל הממוצע). * האישה מנהלת בחברת קייטרינג. לא רשום אם היא בעלת העסק, אבל עדיין - צריכה להרוויח משכורת ממוצעת לפחות. * לפי נתוני הכתבה, לפחות רכב אחד מהעבודה - דבר ש"מקפיץ" את המשכורת בכמה אלפי שקלים טובים. משפחה יקרה - בכל מדינה מערבית אחרת בעולם הייתם ע*ש*י*ר*י*ם, בישראל אתם פשוט מצליחים לסגור את החודש. בכל מדינה מערבית אחרת הייתם מסיימים את החודש עם חיסכון שמן, לסגור את המשכנתא מוקדם יותר, לדאוג כלכלית לילדים, לפנק את עצמכם במותרות. בישראל - ההישג הוא סגירת החודש. מה יעשה מי שאינו בעל השכלה טכנולוגית (פשוט כי הוא חלש במתמטיקה, נגיד)? שאינו מקבל רכב מהעבודה? התשובה - חי מהיד לפה, בקושי סוגר את המשכנתא. ועל זה אנחנו מפגינים.
עמרם פיטוסי | 16.08.11
296.
מדהים לראות את התגובות
לפני כמה ימים היתה באותו מדור כתבה על משפחה שחיה בצורה קצת יותר בזבזנית. כמובן שרוב התגובות היו בגין בזבוז יתר. עכשיו רוב התגובות הן בגין מיעוט הוצאות. מה שממחיש לי שוב ושוב - לכולנו יש נטייה חזקה להיות נגד הזולת. לכן אני חושב שרק ע"י דאגה וערבות הדדית במקום תקיפה והדגשה מה לא בסדר אצל כולם, משהו יוכל להשתנות במדינה הזו.
איתי  | 16.08.11
295.
אתם זוג שחיים בסרט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ההוצאות עולות פי לא יודעת כמה על ההכנסות וזה לא משנה מה תגידו!!!! במיוחד כשיש ילדים זה בכלל בלתי אפשרי!!!! אי אפשר להתקיים בכבוד במדינה הזו כשהכל כ"כ יקר ומרוויחים יחסית מעט מאוד!!! אנחנו אחת המדינות הכי יקרות בעולם רבותיי!!!! מבחינת הכל הכל הכל מהכל!!! אבל לפחות במדינות היקרות האחרות מרוויחים בהתאם ולא 4000 - 5000 ש"ח!!!! תצאו מהסרט.......!!!
שירלי | 16.08.11
293.
לדרור התל-אביבי מ49
300 שקל לחיתולים זה לא רק לא מעט, אלא אפילו הרבה. חישוב (מוגזם, אני הולכת על המקסימום): 6 חיתולים ליום, 45 חיתולים בחבילה. כלומר חבילה מספיקה ל8 ימים. בחודש 4 חבילות. מקסימום 50 שח לחבילה (האגיס במבצע)- 200 ש"ח!! לא יודעת איך הגעת ל500. ואם נוסיף לזה אתץ המגבונים אפשר להגיע בקושי ל300. בקבוקים זו קניה חד פעמית של כמה עשרות שקלים. מוצצים- לא כולם לוקחים, וגם זה שקלים בודדים. כנ"ל לגבי שאר ההוצאות, שמפו עולה 10 שקל ומחזיק כמה חודשים! אז תרגיע. רק במדינת ת"א מבזבזים הון על שטויות.
נעמה, י-ם | 16.08.11
292.
עוד כתבה שיפוטית ומטיפה
ממש לחלק לכם דיפלומה. מה עם סעיף חסכון? מה עם עתיד לילדים שלכם? הריאתם כן תרצו שהם ילכן ללמוד מבלי שיצטרכו לעבוד משרה כפולה לשלם בעבור חינוך... מה עם חופש? מה עם קצת להסתכל על התמונה הרחבה ולא רק על הפופיק הגאה שלכם? אי לא מאחלת לכם לעבור "הפתעה" אחת בחיים כגון טיפול אורתודנטי לילד, חס חלילה ניתוח, לא עלינו משבר כלכלי... נראה אותכם גיבורים... פשוט כתבה שיפוטית, נורא קל להגיד לאחרים שבגלל זמר ב20 אלף שקל בחתונה לא יכולנו לקנות דירה בתל אביב... פשוט אבסורד
אחת מפה | 16.08.11
290.
כול הכבוד על הסופר חיסכון...יש כמה מוקשים לא הגיוניים..!!
מזון 1200 ש"ח,חשמל 500 ש"ח לחודשיים.או שאתם קונים בעזה ומבשלים על פתיליה ואוכלים רק ארוחה אחת .וחשמל רק 500 ש"ח לחודשיים.זה אומר 250 ש"ח לחודש.אז לא אופים ולא מדליקים מזגן.או שרישום ההוצאות החסיר "אפס" אחד.הייתכן שנטלתם משכנתא ל-100 שנים ??! יפה שההורים גרים רחוק אבל גם כספית הם יכולים לעזור בהכנסת כול חודש סכום נכבד.אני לא מקנא בכם אך נראה לי שהכתבה הביאה משפחה מלה-לה-לנד.כה לחי..!!
yosef | 16.08.11
287.
אוי תנוחו, תתאפסו, תחשבו על מה שאמרתם וצאו להפגין!
מה זאת ההצטדקות הזאת? מילא להשאר במקום אפתי, מילא להיות עיוורים למה שקורה מסביבכם ולניצול המשעבד של המדינה את אזרחי מעמד הביניים, כן ביניים, לא שאין צרות גדולות יותר מלא להצליח לקנות דירה, או לא לעמוד בחופשה שנתית או דו שנתית קצת לנוח ולהרגע מהחיים הקשים פה, והם קשים, לא יודעת אם אורח החיים שלכם אפשר לכם לצאת ולראות קצת איך חיים במקומות אחרים בעולם אבל חיים טוב, הרבה יותר טוב, אנשים קמים בבוקר הולכים לעבוד קצת, יוצאים לשתות משהו עם חברים אחה"צ, מגדלים ילדים, נהנים, נוסעים לטייל מידי פעם, חיים... זה שהגעת לאיזון מושלם ומדויק בין ההכנסות להוצאות שלכם לא אומר שאתם במצב טוב, ולא אומר שסדר העדיפויות שלכם מתאים לכולנו ובטח ובטח לא אומר שאתם יכולים לבקר את הטענה המוצדקת שמגיע למעמד הביניים בארץ לחיות עם מרווח נשימה כלכלי, מה יקרה אם פתאום חודש הבא יתקלקל לכם המזגן, או חס וחלילה תזדקקו לטיפול רפואי יקר, איך תתאזנו על השקל אז?!? מעמד הביניים משמו כן הוא אינו מצפה למותרות של המעמד העליון ולא מתוך מקום מזלזל או מפונק לא נמצא במקום של המעמד הנמוך. אז כן מגיע לנו!! וזה לא בושה להגיד שמגיע לנו דברים בסיסיים כי אנחנו עובדים קשה בשבילם, ולמדנו קשה ועבדנו קשה באוניברסיטה כדי להגשים חלום לא כל כך מופרך של חיים בינוניים, שמבחינתי לא כוללים להוציא באיזון מושלם את כל מה שאני מרוויחה כדי לספק את הצרכים הבסיסיים לקיומי, וגם זה לא מספיק. אז צאו מהבועה תפתחו קצת ביקורתיות ותפסיקו להגיד אמן על כל חתיחת קש שמוכרים לכם כאילו היתה זהב! שיהיו לכם חיים מאושרים.
דורית | 16.08.11
285.
מספיק עם הבכי,תמיד צריך להסתפק ולהסתדר עם מה שיש ולא מה שיהיה/רצוי
אם אים עוגה תוכל חלה ואם אין חלה תוכל לחם. אם אין רכב,אז סע בתחבורה הציבורית. ראה מה עשו הוריך וסב/סבתא בגילך. אם אין וילה או דירה מרווחת 5 חדרים,תסתפק בשניים. אם אין דירה במרכז,מול הים בתל-אביב ,תעבור לב"ש,דימונה וירוחם ( שעה ורבע מתלאביב ברכבת/אוטובוס ). העיקר :תסתפק במה שיש,חשוב על העיקר ושמח במה שיש ולא במה שיש לאחרים. ובכלל,מה עשית למען המדינה ולמען עצמך? תשקיע יותר חביבי ותפסיק לילל... יצחק-תושב נגב גאה ומאושר שני חדרים ןאישה לא עובדת.
יצחק | 16.08.11
283.
כל הכבוד ובראוו למשפחה היפה הזאת
מי שיודע להתנהל נכון ובתבונה, לחיות בהתאם להכנסה, יכול להסתדר. הפיתויים בחנויות ובסופרים הם הגורם לכל "הלא גומרים את החודש", לא כולם צריכים לקנות מעדני חלב ולחם 7 דגנים, או עוד ועוד סוגיט לחמים. היצרנים ורשתות השיווק ניצלו את האזרחים בקלות וצחקו כל הדרך לבנק. לא כולם יכולים לנסוע לחוץ לארץ, אבל כולם נוסעים. ילדים בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי, כבר מתחילים להפעיל לחץ על ההורים - "הורים לחוץ לארץ", מי שיכול שייסע, לא כולם יכולים. קל להתפתות וקל להגיע לקופה ולשלם בכרטיס אשראי. בסוף החודש כבר נבכה, ש"לא גומרים את החודש". הלוואי שאנשים יחזרו לשפיות, לצניעות, לחיים בהתאם ליכולת והכי חשוב חיים עם ערכים ואהבה.
אריאלה | 16.08.11
282.
1,200 ש"ח בחודש על אוכל?
איך בדיוק? אני גרה לבד ומאכילה וממנת כרגע רק את עצמי, ולי עולה יותר מ 1200 ש"ח בחודש הקניות בסופר? אין מצב שעם ילד קטן (ועד אחד בדרך) זה כל ההוצאות שלהם.... או שהם חיים באשליות או שהם פשוט שוכחים לחשב הרבה דברים.... ולהיות שנה בחו"ל ולעשות תואר על חשבון ההורים (או לא) זה בכלל לא קשור למחאה! מדובר על אנשים שכבר חזרו, התחילו את החיים ועובדים - או מנסים לעבוד בכבוד... ולא כל זוג מביא לחתונה זמר ב-20,000 ש"ח...היציאות של הזוג הזה ממש מעצבנות ואני באמת מאחלת להם כל טוב ובעיקר שיפתחו את העיניים ויתעוררו מהחלום שהם חיים בו...
לא מאמינה | 16.08.11
281.
תומכת - ומזדהה
שלום לכולם, אנחנו בדיוק מייצגים את החלק הזה של החברה שצריך את המחאה הזאת, אני ובעלי בני 31 + ילדה בת 4.8 הוא היטק ואני הנה"ח. אנחנו לא מעזים להביא עוד ילד לעולם בגלל הפחד מקריסה כלכלית. ואנחנו לא מגיעים ל 15,000 ש"ח בחודש ביחד. גרים בשכירות ומשלמים 4200 ש"ח בחודש +לא כולל ארנונה וועד בית. כסף שהיינו מאוד שמחים להוציא על משכנתא - משכנתא שבלתי ניתנת להשגה בגלל התנאים הנוקשים החדשים של הבנקאים ובגלל שאין לנו הון עצמי. שלא לדבר על שאר ההוצאות השוטפות של החודש 2000 ש"ח גן ילדים, והופ כבר הגענו ל 7000 ש"ח בחודש, בלי חשמל , מים , גז, קניות וכיוב' .... פשוט אי אפשר להתקיים בכבוד במדינה הזאת וזה עצוב.
שני | 16.08.11
280.
כ-14000 לחודש זה לא משהו שכולם יכולים לעמוד בו.
כדי להגיע למצב שאתה מאזן תקציב של 14000 לחודש (שהוא עוד שמרני) צריך 2 הורים עובדים במשרה מלאה. במקביל, אתה חי על הקצה - לא חוסך וגם לא יכול להתמודד עם הפתעות. ומה אם תהיה נזילה במטבח או תיקון לרכב, או טיפול שיניים לילד? והשאלה האמיתי היא - מה עם כל אותם האנשים שעבורם 14000 ש"ח נטו לחודש זה רבה ואולי אפילו הרבה מאוד? למי ששכח את עצמו, הנה תזכורת - רוב האנשים לא מכניסים 14000 ש"ח לחודש נטו...
יגאל | 16.08.11
277.
הסתפקות במועט ובמה שיש, ולא לבכות!
למעמד הביניים לא מגיע כלום. שינהלו את הוצאותיהם בצניעות ובלי ניקור עיניים של יציאה לחו"ל כשאין, אכילה במסעדות יוקרה במקום בבית, מגורים במרכז במקום בפריפריה, החזקת מכונית שלא לצורך והוצאות מיותרות אחרות. מי שמכלכל את הוצאות משק הבית שלו בתבונה, יכול ויוכל להסתדר, אם יחיה בצניעות ובלי מירוץ מתמיד אחרי היוקרה, הבזבזנות וההצטעצעות המיותרות והבזויות. רק למעמד הנמוך צריך לדאוג ולשפר את יכולתו להתקיים בכבוד. מעמד הביניים יכול להסתדר במסגרת יכולותיו הכספיות ללא ניקור עיניים וללא מחאות סרק מבוימות, מפוברקות ומזיקות!!!
משה כהן | 16.08.11
276.
לכל מי ששאל איך אוכלים אויר - ולכן הסיק שהכל שקר.
אם באמת הייתם קוראים הייתם רואים שכתוב בשורה השלישית בסעיף הוצאות "מזון: 1200 שקל בחודש" למי שלא הבין כשכתוב מזון הכוונה היא לאוכל. ולכל מי שתהה מאיפה יביאו עוד כסף כשיהיה ילד שני, התשובה תהיה לא לעשות מינוס בחשבון אלא שהם כבר לא יגורו בשכירות וישלמו גם את הריבית למשכנתא והלואת גישור (שיצא להם עכשיו 5800 שקל על דיור) אלא ישלמו רק על משכנתא בערך 4000 שקל ויהיה להם עוד 1800 שקל פנויים אם הם יצטרכו עוד אז הם יגמרו לשלם על הריהטי סלון ויפסיקו לקנות מי עדן ויחסכו עוד 900 שקל בחודש. הם אולי יוצאים מעט אבל כיף להם כי הם לא חיים מעל הפופיק. כדאי שכולם ילמדו מהם, ולא גרים בתל אביב כשאין כסף לזה, לא טסים לחו"ל כשאין כסף לזה (אני לא טסתי לחו"ל אף פעם - אבל הצלחתי שלא יהיה לי מינוס). אם בסוף יהיה פה סוציאליזם כמו שרוצים מנהיגי המחאה בסוף נגמור כמו רוסיה.
מישהו שבאמת קרא את הכתבה | 16.08.11
275.
ל-142 הרגת אותי. לגור 4 שנים עם ההורים ? כמה יעלה פסיכולוג אח"כ ?
לפי אותו הגיון שלך , למה רק ארבע שנים ? תגור כל החיים עם ההורים. כשחברה שלך ,ואני לא מכיר הרבה בחורות שאוהבות את הרעיון שהחבר גר עם ההורים (ובצדק...), תבקש לחגוג יומהולדת באיזו מסעדה , תגיד לה : "למה ? אמא שלי הכינה עוף מצוין...." קראתי כתבה לא מזמן בעיתון על האחרון שעשה קריירה מקלישאות בנוסח "קחו אחריות על החיים שלכם" (אלון גל). מה מתברר ? שאולי בקלישאות או בטיפים לאחרים הוא חזק... כשזה נוגע לעצמו , זה לא ניכר כל כך. א-קיצר , אתה עוד אחד מאלו ששטפו לו את המוח על מנת שיחיה בצימצום ויגיד תודה על כל יום שהוא שורד... באותו זמן , אגב עוד טייקון מוחא לך כפיים ורץ לחתן את הבן שלו במליונים על חשבון הפנסיה שלך.... לחיים !
ציקו | 16.08.11
274.
כמה סעיפים נוספים
- מה עם תשלומי בריאות לקופת חולים? - ביטוח בריאות משלים (חס וחלילה, מחלות קשות)? מותרות? ממתי ביטוח שעוסק בבריאות הוא מותרות? - שום פרמטר של חסכון. נסו לחשוב כבר מעכשיו מאיפה תשלמו חוג אחד לילדה או טיפול שיניים או אורתודנט או חתונה במשפחה או השד יודע מה.
דורוןק | 16.08.11
272.
גיבוב של שטויות!
אל הזוג הנהדר שלום. נראה שלקחתי מחשבון, הצבתם את השכר שאתם מקבלים ובניתם ע"פ הנתונים האלה דוח הוצאות. בכל אופן אם אתם לא גרים עכשיו בחצר של ההורים ונהנים משפע של מוצרים שבשגרה שבאורך פלא עולים כסף( והרבה) הדוח שלכם לא מתקרב למציאות, לדוגמה שלכם : 300 שח אוכל וחיתולים לתינוק, זה אולי ל4-7 ימים בטח שלא לחודש. עכשיו לגבי הטענות שלכם בנושא הסדר עדיפויות שלנו- אני לא מרגיש צורך להצטדק ולבוא בהסברים למה העדפתי לירוק דם בצבא קבע בשביל לעשות טיול גדול (אחרי 4 שנים שהכי קרוב לחול היה חולון). אין לי שום כוונה להוריד את מינון הבילויים שלי ל 5 בשנה אם אני עובד בעבור המשכורת שלי, אני בניגוד אליכם כן מחזיק רכב ומממן אותו. עכשיו בואו נחזור אליכם: בעוד כחודש (ב"ה) יסתובב זאטוט חדש בבית. ע"פ התזרים שלכם לא היו לו חיתולים, הוא יוכל שאריות מזון קיטרנג, ילבש רק את הבגדים של אחותו הגדולה ועל גן תוכלו רק לחלום אז אם אתם אומרים שטוב לכם ככה, אבל אני, שמשתייך למעמד הביניים, מעדיף לקנות טיפה יותר בעבור הכסף שלי וזאת בדיוק הסיבה למחאה שלנו עכשיו. תחשבו על זה
רונן  | 16.08.11
270.
גם את ההוצאות על הפופקורן
בסרט שאתם חיים בו צריך לחשב, אני מאוד מקווה שאתם מבינים שרוב הזוגות במדינה לא מכניסים כאלו משכורות ,וחלק מהמחאה הוא גם הרצון להנות מהכסף ולא לעבוד בשביל לחיות וההפך. מבלי לציין כמובן את ההוצאות הלא מוזכרות בכתבתכם שכבר צויינו לפני. יום שלישי,פעמיים כי טוב.
עמית | 16.08.11
269.
מחאה מעצבנת- זו לא מילה
אני בת 38, מקצוע חופשי, אך משכורת נשית ונמוכה בעלי , מנהל, 40 2 ילדים יש לי דירת 4 חדרים במרכז תל אביב+משכנתא ילדים- משלמת פרטי- 3700 בחודש אז הבית שלי לא משופץ עדין, אחרי 7 שנות נישואין אנחנו לא טסים לחו"ל כל רגע- היינו בארהב אחרי החתונה, ובטורכיה פעם אחת עם הבת.... לא משתגעים עם קניות אוכל, בגדים , נעלים וכו'. שמים בצד לא מעט כסף.... פשוט חיים בצניעות בעלי המחאה, רובם אשכנזים- בטח אלה ברוטשילד כן... ומגורים שלא במרכז העיר, לא בא בחשבון... זה בטח לא המצב שלי ושל בעלי. הכל עשינו לבד!!!!!!!!!!!!!!! כולל השכלה, חתונה, ילדים, ברית אצל רופא לבן וכו'. לבד!!!!!!!!!!!!!! כלום לא קיבלנו מההורים. נו ו? נשאר לנו ממש קצת לשלם משכנתא... כי אנחנו כל הזמן מחזירים כסף למשכנתא.... הכל זה עיניין של התנהלות אבל גם אני אצא מורווחת מהמחאה הזו- פחות כסף להוצאות.... יום טוב!!!!!
יעל | 16.08.11
266.
סליחה-מי שלא חי באחריות בעיה שלו
אנשים, קחו את עצמכם בידיים ולמדו לנהל את ההוצאות שלכם!!! אם אין, לא קונים, אם אין, לא טסים לחו"ל ולא נוסעים לאילת, אם אין, לא קונים רכב -נוסעים באוטובוס ולא מבזבזים!!! אני בחיים שלי לא נכנסתי לאוברדרפט ועדיין עושה דברים ונהנית מהם, אך לא חיה בבזבוז. תרבות הנהנתנות הזו מאוסה! אני מכירה אנשים שמטופלים בלשכת רווחה ויש להם רכב (עובדה זו הם מסתירים כמובן כי אחרת לא יקבלו סיוע), הם יוצאים לקרוזים ונופשים באילת - תהנו אבל אל תבכו אח"כ שאין לכם!!!! סדר עדיפות זו המילה. ואני כותבת כאן מטעם עצמי בלבד (לכל חובבי הקונספירציות).
 | 16.08.11
265.
אנחנו זוג + 2 עם משכורות טובות דירה ו2 ילדים ואי אפשר לגמור את החודש!
אי אפשר להיות בלי מינוס אלא אם כן לא לחיות לא לאכול לא להדליק חשמל וכו'. לא אמרתם מה יקרה כשתיהיה לכם משכנתא מלאה + ילד נוסף בגן אז המינוס יגדל ויגדל! אז תשתדלו לא להיות גיבורים ולנסות לקלקל בדיוק לקלקל לעצמכם. חכו עוד קצת ותראו כמה "קל" לחיות פה משתי משכורות.
לי | 16.08.11
264.
מי אמר?
למי ששיך למעמד הבינוני ועובד קשה למחיתו (לפעמים על חשבון זמן יקר עם ילדיו), זה לא פינוק לרצות לטוס פעם בשנה לחופשה (גם בחו"ל), לרכוש תרבות למשפחתו (הצגות, מופעים, מוזיאונים וכ"ו) ולאכול במסעדה לא יקרה פעמיים בחודש. כל זה אמור להתאפשר לנו וגם להשאיר קצת לשים בצד. כן, כן, זה לא פינוק. מעמד הביניים אמור לחיות כך. בשביל זה הוא נקרא כך. רכב חינם, זה הבדל משמעותי מאד. רק בשביל רכב צריכים לקחת משכנתא. בקיצור, כתבה לא רלוונטית בעליל. נמשיך להיאבק על זכותינו לקצור את הפירות לאחר הרבה שנות לימודים יקרים והרבה שעות עבודה.
 | 16.08.11
259.
אתם משלמים 16 אלף שקל לחודש לפני שהתחלתם לחיות וזה נראה לכם הגיוני
שיהיה לכם רק טוב. אתם אלו שמנציחים את המצב הדפוק. אל תשכחו לבקש עוד מכה על הראש בהקדם כי לא קיבלתם מספיק עד עכשיו. (כשהרכב והאינטרנט והסלולר מהעבודה אז התחשיב עולה אל מעבר ל-12.5 שהם הצהירו עליהם)
רביב | 16.08.11
258.
לא כולם צריכים לאכול כל שבוע במסעדה ולעשות ציפורניים ופן
משפחה ממוצעת מבזבזת בחודש כאלפיים שח על תספורות, מקדולנדס, מסעדות, ביביסטיר ציפורניים, ו'סיבוב ' בקניון בשביל ה'כיף' - עוד 600 ש"ח על בגדים ודברים שלא צריך בסופר פארם....אז אח"כ טוענים שאין כסף לדירה. כשכבר קונים דירה, חייבים לרהט מראש 'קומפלט', בסלון חדש, חדר שינה 'מפנק' וחדר ילדים 'מעוצב', כמובן שמקרר כפול, ולא דיברנו על תאורה ואסלות תלויות, שרק עבודת הגבס מכפילה את עלות האסלה והמנגנון. חברה, יש בעיה בארץ, אבל גם יש בעיה קשה מאוד של צרכנות מוטרפת ולא שקולה. אני מעמד ביניים ובעצם יותר מזה, וגם אני וגם בעלי לא חושבים ש'מגיע לנו' מלון, חו"ל ומסעדות, כי אנחנו מנסים לשרוד ולחסוך בשנים הקשות - של הילדים הקטנים...... אנחנו מקבלים רהיטים מהאחים הגדולים, או קונים יד שנייה, או חדש ממש בזול ומזומן. קונים מה שצריך, ולא חוסכים על חינוך איכותי לגיל הרך, וכן, גם חוסכים כסף, עם שני רכבים, בלי אוטו מליסינג- ובלי כבלים (תתפלאו אפשר לשרוד), ומידי פעם יוצאים - מה קרה? למה צריך כל הזמן 'להתפנק ' בספא, מסעדה, מלון? מה קרה לפועל 'פינוק' שנהיה מסר מרכזי בכל פרסומת ומשפט של זוג בורגני??????.
מרוויחים טוב ועדיין צנועים | 16.08.11
257.
החיים בבועה
לא ברור לי באיזו בועה אתה חי! לא ראיתי שלקחת בחשבון בחישוב הלא מציאותי שלך סכום מינימלי לחופשה, דבר בסיסי שאנשים אנושיים שחיים חיים אינטנסיבים ותובעניים מרגישים צורך לקחת פעם בשנה. 300 שקל בחודש הוצאות תינוק??????? ויש לך רכב מהעבודה... וכן אנשים שמשתחררים מהצבא ומרגישים את הצורך לנסוע לראות עולם ולהתפרק זה לגיטימי בעיניי, יש להם מספיק שנים להתמודד לאחר מכן, איפה אתה שירתת בצבא??? ולהאיר את עינך או לסבר את אוזנך, אני למדתי שני תארים על חשבוני! אני לא התחתנתי בגיל שלושים ובכלל עדיין כי לא התמזל מזלי למצוא וזה קורה, אז אני מפרנסת את עצמי ללא עזרה מההורים, חיה ממשכורת די צנועה לנוכח שני תארי ולא מרשה לעצמי להחזיק רכב כדי לא להיכנס למינוס! אני אחראית ומחושבת ולא מצליחה לסגור את החודש לא מעט פעמים. אז המחאה צודקת בהחלט! והסגפנות שלך לא מתאימה למרבית האוכלוסיה שמעוניינת גם להעשיר ולפתח את עצמה וחלילה גם להנות אולי.
חיפאית | 16.08.11
256.
עוד דוגמה למישהו שגומר את החודש
אני מרוויחה כ 8000 ש"ח בחודש, רווקה ובעלת דירה (מההורים). מבזבזת מעט וגומרת את החודש עם הרבה עודפים. טוב לי. אבל ברור לי שבורכתי, גם בזכות הדירה שקיבלתי מהורי וגם בגלל שאין לי הוצאות על ילדים. המחאה לא נועדה לעזור לי אישית, אבל זה לא הופך אותה ללא חשובה או ללא מוצדקת. גם לזוג המתואר ודאי היתה הרבה עזרה ממהורים בקנית הדירה (משלמים משכנתא, יופי, אבל בגיל 31 והוצאות של כ 10000 בחודש, לא מאמינה שחסכתם בעצמכם את המקדמה עבור הדירה). יופי להם. זה לא הופך את המחאה ללא מוצדקת. זה רק הופך אותם לברי מזל. לי יש, אבל אני תומכת במחאה. אני תומכת במדיניות רווחה. אני תומכת בזכות של ציבור יצרני למגורים סבירים. אני תומכת בעזרה לחלשים. לא מדובר בי. מדובר בפניה של המדינה. ומי שלא מבין את זה, חבל לי עליו ועל ילדיו.
מאירה | 16.08.11
251.
אז אתם חיים בדוחק מסביב לשעון מתקתק בזמן שהעשירים פה חוגגים עליכם..
אז אתם חיים בדוחק מסביב לשעון מתקתק בזמן שהעשירים פה חוגגים עליכם.. ומתגאים שאתם מצליחים לסגור את החודש ואפילו לחסוך טיפונת? תמשיכו להתרוצץ ולעבוד בשביל טייקונים שחוגגים עליכם חבל על הזמן, תופסים אתכם קצר ובמינימום, תחוו את החיים בדוחק, ואח"כ תתגאו שסגרתם את החודש ובאינטליגנציה שלכם לנהל כל חצי שקל ותתגאו ביכולת שלכם לטחון ת'צורה, לא לחיות ברווחה ועדיין לא להתלונן, שיהיה בהצלחה, מאחל לכם טיפה מודעות לחיים שלכם ולמשפחה שלכם, אולי יום אחד תבינו מה זאת רווחה, ואולי תחשבו שמגיע לכם קצת יותר
 | 16.08.11
249.
בהצלחה עם שני ילדים ומשכנתא - כשתגיעו לשלם אותה
ולא נציין שוב את כל הסעיפים החסרים בתקציב שלכם: אוכל וקניות נוספות עלות ילד שני חשמל - 500 ש"ח - לא מוכר לי סכום כזה, אפילו בעונות המעבר. אין מזגן בקיץ? אין חימום לחדר ילדים בחורף? מים - 100 ש"ח? ובהמשך אכן יהיו חוגים והעשרות לילדים. צהרונים, כי מה לעשות, צריך לעבוד. ובינתיים הוצאות תינוק זה רק חיתולים? אני מוצאת את עצמי קונה עוד מוצצים שהלכו לאיבוד, עוד סינורים שנקרעו מעוד כביסה, מגבונים לחים, משחה לטוסיק ועוד ועוד. לעצמי מזמן לא קניתי בגדים, אבל התינוקות גדלים וצריכים עוד בגדים (עם כל העזרה בביגוד וצעצועים מהמשפחה). כסא בטיחות? עגלה? סלקל? לא זול. ואם עגלה אפשר לקנות בזול ומיד שניה, הרי שבכסא בטיחות וסלקל גם הגיל שלו קובע את רמת הבטיחות. בקיצור - מאד לא ריאלי התחשיב שלכם
 | 16.08.11
248.
1,200 ריבית = בערך 300K הלוואה.
וזה אומר שהם קנו בית בעזרה של מישהו או שהם עבדו במשך 10 שנים והצליחו לחסוך ביחד משהו כמו מליון ש"ח (מה שלא נשמע לי הגיוני- או שהאיש עשה אקזיט) בקיצור הזוג הזה התמזל מזלו, הלוואי על כולנו מה שלא ברור לי למה הם נגד המחאה? כי יש מי שתומך בהם כספית, ועזר להם לקנות בית? זה שהם מקבלים רכב מהעבודה ורוכשים אוכל ע"ח העסק.. אז הם שוכחים שרוב האנשים צריכים להוציא את הסכומים האלו על חשבונם? אז תוסיפו עוד 5000 ש"ח הוצאות בערך. אני ובעלי, שני אקדמאים עם תואר שני, (בלי ילדים עדיין) מרוויחים ביחד 15,000 ש"ח נטו . גם אנחנו רכשנו בית בסיוע של ההורים, ובהון עצמי לא מבוטל שהגיע מעבודה קשה של שנינו. אבל אנחנו כל הזמן במרדף ובמעקב, לא מרגישים כמו מעמד ביניים (או לפי הסכום שאנחנו מרוויחים אנחנו אפילו קרובים לעשירון העליון) אנחנו יוצאים לרחובות בכל שבוע ומפגינים נגד חוסר הצדק המשווע שקיים במערכת הכלכלית של מדינת ישראל. והחשש שלנו הוא שלילדים שלנו אנחנו לא נוכל לתת מה שהורינו נתנו לנו אל תהיו עזי מצח ושאננים, כי מה שמפריד בינכם לבין זוג שלא סוגר את החודש זה חודשיים-שלושה בלי עבודה. לא מאחלת לכם שזה יקרה . בואו להפגין איתנו, למען עתיד ילדיכם.
שולה | 16.08.11
245.
גם אני חשבתי כמוהם, ואז חשבתי שוב
נראה לכם הגיוני שצריך להצטמצם כ"כ, וכמו שאמרו פה יפה כולם, לא לחסוך ושלא יהיה מספיק למתנות ובלת"מים, כשאתם מרוויחים מעל הממוצע. עזבו את כל ה"חינמים" הרי אתם משלמים ע"ל זה מהברוטו. שכחתם אוכל, מתנות לאירועים למיניהם, מזומן בצד למקרי חירום, רפואה (כל החינם הזה עולה כסף), חינוך לילדים כשאתם עובדים. כל הכבוד על המעשר, למרות שלדעתי המיסים מכסים את זה. ממש מעריכה אבל איך יכול להיות ששני אנשים עם תושיה (אני מוציאה כרגע מלא על השכלה, אבל ממש מעריכה את התושיה להצליח גם בלי זה אם זה מה שמעניין אותכם ועושה לכם טוב), שמרוויחים יפה, חיים כמעט כמו בצנע?? זאת הבעיה! גם אני חיה סביר, והמינוס תופח או מצטמצם בהתאם לאירועים, מתנות, בלט"מים. התכנון שלנו טוב. 5 פעמים בשנתיים לצאת למסעדה נראה לי הגיוני, אם חוטפים איזה בירה או קפה מדי פעם. שנים אני מלקה את עצמי שאנחנו לא מצליחים לחסוך. פתאום הבנתי! זה לא אנחנו, זה שהכל נורא יקר. זוכרים איך פעם האבא היה יכול לעבוד במשכורת ממוצעת לפרנס משפחה שלמה? בעלי עובד במשכורת הרבה יותר מממוצעת, ואני בחצי משרה תוך כדי לימודים, אין ילדים, וחיים בקושי!! זה מה שדפוק
אלמונית | 16.08.11
243.
זה ממש לא מדוייק...
גם אני מצטרפת לשאלה שכבר שאלו כאן -מה עם אוכל?? קנייה בסופר שבועית עולה הרבה כסף,,ואוכל לתינוק? מטרנה וסימילאק? זה קצת לא לעניין להעביר ביקרות על אחרים ולהגיד שכול אחד יסתכל על עצמו.. להגיד שאנשים נוסעים לחו"ל ומבזבזים..., אבל אף אחד לא אמר כמה עולה פה נופש בארץ! הרבה מאוד כסף! נופש לזוג בארץ, סופשבוע באילת או בכול צימר שתבחרו עולה כמו שבוע בתורכיה למשפחה , הכול כלול! אז תפסיקו לבלבל את המוח! ראינו כולנו כמה עולה קפה (כמה שקלים) מיובא ומה מחירו ככוס קפה בכול בתי הקפה? וכמה עולים ירקות בשוק שמהם עושים סלט ומשלמים עליו 40 שקלים?? המחיה יקרה והמחאה במקום.!!! שפר מזלכם ואתם באמת קצת למעלה ממעמד הבינים, אבל לבוא להגיד שאנשים סתם מתלוננים ושכול אחד יעשה את החישוב שלו..זה ממש אבל ממש לא במקום!
tאיילת | 16.08.11
242.
שים לאנשים מראה מול הפנים
דווקא ניסוי חברתי מעניין כתבות כאלה ובעיקר התגובות עליהם. כל עוד מתראיינים אנשים שמציגים עובדות שתואמות לאג'נדה של אנשים הכל בסדר אבל ברגע שמציגים דוגמאות שלא מסתדרות עם ההתבכיינות של אנשים- ישר כולם מנסים למצוא להם פגמים, לתת ציון שלילי לטוקבקים שתומכים ובעיקר לא מוכנים לקבל דיעה אחרת ולנסות לעשות ביקורת עצמית. גילוי נאות - אני לגמרי בעד המחאה, חושב שהכלכלה לא מכוונת מספיק למניעת פערים בחברה, יש פה חברות ריכוזיות, קרטלים ומונופולים - הכל נכון אבל אם כבר התעוררנו ואנחנו עושים בדק בית - צריך לקחת בחשבון עוד צד של הקפיטליזם- הוא מעודד תרבות צריכה מופרזת שהרבה מהאנשים לא מתמודד איתה יפה וצורך מעבר ליכולותיו ללא סיבה מוצדקת באמת. הטיפול בבעיה הזו לא צריך להיות של הממשלה אלא בהתמודדות נכונה של כל אחד ואחד מאיתנו.
גיאצ'ו | 16.08.11
241.
מהההה !!!???? מה זה ביבי ביקש או שילם לכם עבור הכתבה ?!
מזה השטויות האילו אנחנו זוג שעובד קשה מאוד בעלי עובד בשלושה עבודות אני עובדת משרת אם וכל זה לא מספיק לנו לסגור את החודש ב+ . וכן בגלל שאנחנו עובדים קשה אנחנו מפצים את עצמנו בבילוים תחביבים טיולים ומסעדות כל זה אם היינו מותרים היינו ממורמרים מדוכאים עצבניים אבל היו לנו 4 כירות שלנו בעוד 50 שנה. אז כל הכבוד למדינה שעוזרת לנו ל התרחק מהחלום לדירה בבעלותנו . אין לנו הורים או דרך להביא הון התחלתי אבל לשלם שכירות של 5500 אנחנו יכולים ואין ממה ליצטמצם זה שטויות במיץ החישוב של המשפה ששמתם לדוגמה יפה שהם נראים מאושרים אבל תאמינו לי אני בלי דירה אבל מאושרת בחלקי ובריאה בגוף ובנפש ועדיין רוצה ללדת עוד ילדים עם כל הקושי .
אמא נשואה + 2 בלי דירה  | 16.08.11
239.
יש בכתבה נימה מעודדת אבל גם כמה תהיות
מעודד לקרוא שישנן דעות אחרות שאינן הולמות את רוח הלוחמה וההתלהמות המאפיינת את המדינה. עם כל זאת אני תוהה על העובדה שלא הוזכרה ההוצאה המשפחתית על מזון. כיצד הוצאה זו משפיעה על התקציב החודשי? דבר נוסף, אין ספק שהעובדה שאין למשפחה הוצאות רכב משפיע על ההוצאות החודשיות.
חוה | 16.08.11
235.
תגובה 25 שם את האצבע על הבעיות האמיתיות. אבל המוחים רוצים דיור מסובסד בתא
בתגובה 25 צוינו הבעיות האמיתיות: הריכוזיות במשק וקבוצות גדולות בחברה שלוקחים הרבה מאוד ונותנים מעט מאוד. כדי לשנות את זה צריך קודם כל לעבור לשיטת בחירות איזורית-אישית שבה כל חבר כנסת יבחר אישית על ידי הציבור באיזור הבחירה. זה יחייב את נבחרי הציבור לבוחריהם מה שלא קורה היום. זה יאפשר גם ריכוז הגושים הפוליטיים ויאפשר לממשלה למשול - מה שלא קורה היום. אבל את כל השמאלנים שמארגנים את המחאה כל זה לא מעניין. הם רואים הזדמנות להעיף את נתניהו - האדם היחיד כרגע שמסוגל לבצע שינוי חברתי-כלכלי אמיתי - דרך הרחוב אחרי שכשלו בבחירות.
michael | 16.08.11
234.
רק מטרנה לחודש זה 300 ש"ח
קופסת מטרנה 700 גר' עולה בסביבות ה- 55 ש"ח. תינוק בן כשנה אוכל קופסא בקצת יותר משבוע. חשבון פשוט רק מטרנה עולה בחודש 220 ש"ח. חכו שהילד השני יבוא,, ותכפילו. מה עם טיטולים? חבילה של 24 עולה כ- 60 ש"ח...תעשו את החשבון לבד וחכו שהילד השני יגיע. מה עם בקבוקים? משחה לטוסיק? פטמות? מוצצים? בגדים לילד שגדל בקצב מטורף? קצת צעצועים? ספרי ילדים? ואיפה באמת האוכל? שלא לדבר על כל מה שאמרו פה על החיסכון באחזקת רכב, דלק, טיפולים, טסט, רישיון רכב, פלאפונים. וחכו שתתחילו לשלם את המשכנתא ולא רק את הריבית של המשכנתא. קיצר, חרטטנים...
נשואים + 2 | 16.08.11
232.
יכולה להיות לכם בעיה עם מס הכנסה ומע"מ ,ובצדק !..
בעל קיוסק שמעשן ומן הסתם צורך סיגריות לעצמו ,חייב לרשום בקופה כאילו מכר ללקוח,גם אם מדובר בשימוש עצמי ,מאחר והוא מצהיר על הוצאה מוכרת ומקבל החזר מע"מ ,ובחישוב שנתי כלפי מס הכנסה. אני יוצא מנקודת הנחה שלא הכנסתם סעיף אוכל כי אתם משתמשים באוכל מהעסק העצמאי ומראים את זה כהוצאה מוכרת ,וזה אסור גם אם מדובר בחלק יחסי קטן .נכון,בואו לא נהיה תמימים ,והרבה עצמאיים מכניסים הוצאות שונות ומשונות לעסק ומרוויחים פעמיים : פעם אחת בכך שלא משלמים על זה כביכול,ופעם שנייה שמדווחים על זה כהוצאה ומקבלים החזר. האם ראיתם משפחה בישראל שמקבלת החזר על סעיף מזון ?!
 | 16.08.11
231.
אתם מוכיחים שהטענה צודקת, אבל עדיין באים בטענה כלפי המוחים שהם מפונקים?
1) יש שני סעיפים שכל הטוקבקים כאן הזכירו שחוסכים לכם למעלה מ-5000 ש"ח בחודש ועוד לא דיברנו על הוצאות של גנים לילדים שיש, יבואו ואח"כ ילכו ללימודים לספק להם חוגים ועוד. 2) המסר שלכם הוא שאנשים יסתכלו על עצמם קודם? אתם רציניים? לכל אדם הזכות להרוויח בכבוד ולעשות עם הכסף כרצונו! הסיבה שכולם כרן מתעוררים כי המון אבל המון ישראלים נוסעים לחו"ל ופתאום רואים שבמשכורת ממוצעת אפשר לחיות, לא לחיות בצמצום! בעיקר כאשר מדובר על עמוד השידרה של החברה ממנה מקבלים גם החלשים, וכן גם העשירים. 3) בקיצור לא רק שלא שכנעתם אלא אפילו גרמתם לאכזבה שאתם מסונוורים ממה שהממשלה מאכילה אותנו על כמה טוב כאן. לצערי זו הבעיה של ישראל, הרי אתם בדיוק האנשים שהממשלה בונה עליהם להיות עבדים. אז זהו שלא! אנחנו לא רוצים להיות עבדים!
 | 16.08.11
230.
הטענה לא הגיונית: אם הסתדרתם למרות העוולות זה אומר שאין עוולות?
המחירים כאן לא גבוהים מדי? אין ריכוזיות במשק? מחיר הדיור לא גבוה מדי? חינוך חינם לא עולה ביוקר? בריאות חינם לא יקרה לנו? שרותי רווחה לא קורסים? עובדי קבלן לא מנוצלים? דיור ציבורי קיים בשפע? חוק חינוך חינם מגיל 3 שעבר בכנסת לפני 25 שנה מתקיים? חוק ההסדרים לא מרוקן מתוכן את החלטות הכנסת ואת רצון העם? מה בעצם אתם אומרים? הבנתי: כלום!
בן אנוש | 16.08.11
229.
צודקים!!! יש לי 2 ילדים ורכב על חשבוני ואתם צודקים בהחלט
כל מילה בסלע! אני עם שני ילדים ורכב על חשבוני. צריל לדעת להתייעל כלכלית בכל מצב ולכן אני מחזיקה רכב משנת 96 ונוסעת הרבה פעמים באוטובוס עם כל הקושי. בחיים לא נכנסתי למינוס. כל הבכיינים והמפונקים שלוקחים רכב בליסינג ולא חושבים על אופציה של תחבורה ציבורית מידי פעם- כדי שיתחילו לחשוב איך לייעל את עצמם כי אין דבר כזה שאי אפשר להתייעל.
יעל | 16.08.11
225.
נא ספרו את כל התמונה
שלום לכם . נראה שחיים שלכם דבש , ואני שמח . יחד עם זאת יש קצת דברים לא ברורים . כמה עלתה הדירה שקניתם בנתניה ? כמה חדרים ? כמה משכנתא לקחתם ? האם קיבלתם עזרה מההורים לקנות אותה? מה בערך ההכנסות בברוטו הרי חצי מדינה נחשבת כקצת יותר ממעמד הבנים ומתוכם ישנם משפחות צנועות כמוכם ועדין קשה להם? להתנגד למחאה ולא לספר את הכל זה לזרות חול בעייני הקוראים .
שד | 16.08.11
224.
חוות דעת
אנחנו מתגוררים בחו"ל למעלה מעשור. עבודתו של בעלי אינה מבוקשת בישראל,לצערינו. בארץ יש לנו חמישה ילדים ונכדים גם כן. אנחנו עוזרים בעיקר לילדים שלא מבקשים,לאלה שיודעים להתנהל. מקומם אותנו שילדינו שמעשנים ושותים אלכוהול מבקשים עזרה. כולם לומדים,למדו ומתפרנסים ברוך השם. אילו את זמן הישיבה באוהלים היו תורמים בעבודה לא היו זקוקים לעזרת ההורים. הרבה אנרגיה מתבזבזת על שנור. אנחנו בגילם לא שנוררנו.חשבנו ודאגנו איך להתפרנס בדרך הטובה והנכונה ביותר. אנחנו חושבים שיש להוקיע את הישיבה באוהלים. להפגין-כן. לבוא בדרישות והצעות יעול-כן. אבל קודם כל פרקו את האוהלים,אמרו לא לסגריות ולשתיה החריפה וצאו בדרישותכם אחרי יום העבודה ולא במקומו ! תודה אמא שמאוד אוהבת את ילדיה אך בראש ובראשונה מתפללת שיהיו עצמאים ובוגרים וידעו לנהל חייהם בתבונה. וכן- כל הכבוד למשפחה שבכתבה. הם יודעים לנהל את חייהם בתבונה !! ושלא ימותו הקנאים - שישתדלו גם הם !!!!!
הורה אנונימי ותומך כשצריך | 16.08.11
223.
אויייי - בקרן החדשה כועסים - הורסים להם את התיאוריה
איזו התנפלות!!!! התעצבנתם שם בקרן החדשה, הא? שלחתם את כל הטוקבקיסטים שלכם בתשלום להתנפל על זוג שאומר בסך הכל את האמת. ואיזה תיאום בין כל ההודעות. חסר סעיף מזון וכאלה. הבן אדם אומר שהוא גומר את החודש. הוא יודע מה עובר עליו. הוא גרזן???? תנסו הוא אחראי. לא מבקש מכל העולם ואחותו לכסות על הפאשלות שלו. ובדיוק כמו שהוא אומר - הלוואי שיצליח המאבק, אבל חובה לכל אחד לחיות לפי יכולתו. סוציאליסטים, קומוניסטים ויוסי יונה, לכו צפונה, רחוק צפונה, איפה שמאוד קר בחורף ותעזבו אותנו כאן בשקט.
לא חי בללה לנד | 16.08.11
222.
כולם זקוקים לעזרה . אתה לא יכול לעשות שום דבר לבד .
אתן לך דוגמה . .אם כל אזרח בישראל .נגיד 5 מיליון יאביר לחשבון הבנק שלך . 20 אגורות בשנייה . אחת . יש לך 1.000.000 מיליון שקל .ביום . ואתה יכול לקנות בכסף הזה דירה ואם הם יאברו לך . שקל אחד ? אתה יכול לקנות בזה . פנטאוז . מפואר .לכמה אזרחים בארץ נופל 20 אגורות מהכיס ביום . ? או שבכלל הם לא . מתייחסים .לכסף הקטן הזה . ברצינות . ז 10.מיחידת מטבע . 1 שקל . לשערה אחת אין יכולת לשאת משקל . גדול . אבל לחמישה מיליון שערות . . יש הכוח לשאת . צרות רבים . קוראים לזה אחדות . רק האל יוצר יש מעיין . כולם עובדים . החיים הם משקל של צדק . אין שלמות . צריך לחפש ולשאוף לצדק חברתי . הנוטעים את העצים . לא מחייב כי יוכלו מפרותיו . .
S | 16.08.11
221.
עזבו את פירוט ההוצאות- תתיחסו לטיעונים שלהם לגבי התנהלות הדור שלנו
מה זה חשוב איך הם מסתדרים ומה ההוצאות שלהם. הטיעונים שלהם על ההתנהלות בדור שלנו בעשור 21-31 נכונים מאוד! חבר'ה- השתחררתם מהצבא,אתם לא ילדים שאמורים לבזבז כל שקל בבילויים ונסיעות לחו"ל כמו תיכוניסט שעובד בחופש. תתחילו לתכנן את החיים מגיל 21 ובגיל 31 לא תגורו בדירה שכורה בלי שקל בכיס.
איתי | 16.08.11
220.
איזה שטויות
ואם לא היו נוסעים לחול אז היה להם היום עוד 40 אלף שקל. גם אם היה להם לא עוד 40 אלא עוד 100 אלף שקל - פתאום אפשר היה לקנות דירה בת"א? אנשים כמוכם חיים בתפישה שאם המצב שלנו טוב יותר מהמצב של פליטים באריתריאה, אז אם אנחנו מוחים על משהו אז אנחנו מפונקים. צאו מהבועה שלכם, אתם לא היחידים שעובדים קשה!
יונ | 16.08.11
219.
תגובה לכתבה - די מקוממת
משפחת באונר הנכבדה - ברכות על ההצלחה!!! הכתבה שלכם די מקוממת - אני גרושה עם שני ילדים שלצערי, מרבית חיי עימם חייתי בשכירויות ושכרי היה דל. כל שקל זעום שהיה, הלך על הילדים, בגדים עבורי לא נקנו, תמיד דאגתי לקחת ממשפחה או מחברות וגידלתי את ילדיי בכבוד!!! היום אני אם ל-2 סטודנטים הבן שירת ביחידה קרבית במשך 1/2 3 שנים ונכון, נסע אך לחצי שנה וגם עבד שם. 2 ילדיי מכלכלים את עצמם תסביר לי איך אפשר להיות סטודנט וגם לשכור דירה כשדמי לימוד עומדים על 32,000 ש"ח לא כולל ספרי לימוד!!! שניהם לומדים ועובדים ואנו חיים עם אבי בבית ואני שוב המפרנסת היחידה וכיום נכון אין לי שכירות על הראש אבל עם שכר של 8,000 ברוטו למה אתה מצפה??????????? בתי עומדת להינשא ואפילו אין לי לתת לה מתנה לחתונה - הנסיעות הבודדות לחול שלי החלו לפני מס' שנים ולא כל שנה!! זה במחיר של אילת - דעו שהשכר שלכם הוא מעל הממוצע למשפחה בינונית ואל תשכחו כי יש לכם רכב חברה - בכל מקרה אני מאחלת לכם הצלחה רבה בהמשך דרככם
דורית | 16.08.11
218.
מסכים לגמרי עם הכתבה
אני עם פזם גדול יותר מהזוג + שני ילדים העמדתי ביחד עם אשתי בית לתפארת והכל בכוחות עצמנו ,ההורים משני הצדדים עזרו ביחד בכעשרה אחוז ממחיר הדירה. כל חיי תמיד חיפשתי את האיזון של הנאה מול חסכון ,היום אני בן 37 וכבר שהייתי בשנות העשרים לחיי חשבתי קדימה במקביל לבילויים ,חו"ל במינון והוצאות במינון. יש לי חבר שבשנות העשרים התחיל ממקום זהה כלכלית והרווחנו סכומים זהים עד היום הוא במינוס וזה בגלל המנטרה של "לחיות את החיים כי מחר נמות" , לא אמרתי שצריך לחיות כמו עני מרוד וקמצן אבל בהחלט צריך לחפש איזון בכל דבר בחיים. היום החבר יושב באוהל ברוטשילד ובוכה שאין לו כסף למרות שכל חייו הוא עובד כמו חמור - בכיין החבר הזה ואני אומר לו זאת בפנים הוא יכול היה להיות במצב טוב בהרבה וגם להנות מהחיים במקביל אבל עכשיו שהוא כבר לא כל כך צעיר + 2 ילדים הוא מאשים את כולם - ביבי ,חרדים ,מתנחלים ,טייקונים אבל אל עצמו ואל אורח חייו הבזבזני הוא לא מפנה אפילו פעם אחת אצבע. אני מאמין שיש עוד הרבה כמוהו באוהלי רוטשילד.
מוטי | 16.08.11
217.
חטא גדול חטאתם
חטא שקר וחטא יוהרה, חטא התנשאות וחטא זלזול. כבר אמרו שלא הכנסתם סעיף אוכל (לי זה עולה בקלות מעל אלף שקל בחודש) ושיש לך רכב חינם. גם לא הכנסתם את מה שקורה כל חודש- הוצאות בלתי צפויות, משהו מתקלקל, מישהו צריך רופא שיניים או צינור מתפוצץ, או משהו ברכב נתקע, יש תרופות, יש אירועים משפחתיים וחתונות שצריך לכתוב להם צ'יקים. אני לא יודעת על מה אתם מדברים. ברצינות. ואגב, לא שמענו מאיפה יש לכם סכום ראשוני לרכישת דירה, זה שבא לפני המשכנתא? אבא ואמא? כמה משכנתא לקחתם? ויש משהו דוחה, מגעיל, מזלזל, כל כך מתנשא, בלקחת את המזל שלכם גם אם כל הפרטים בכתבה נכונים ולקרוא לאלפי אנשים שקשה להם (וההפגנות בפריפריה מראות שלא כולם רוצים לגור בתל אביב, לא שיש משהו רע בלגור בתל אביב), בכיינים. טוב שאתם נותנים מעשר כל חודש, כי חטא גדול חטאתם. אולי בבוא היום יסלח לכם.
מיכל | 16.08.11
214.
מה כולם התלבשו על הרכב - הוא משלם עליו אפילו יותר מרכב פרטי
אין לו "רכב חינם" מהעבודה, הוא משלם עליו מס ויורדים לו תנאים סוציאלים אם זה ליסינג. אם היה לו רכב פרטי אז הנטו שלו היה גודל (אפילו עם קיזוז ההוצאה על הרכב הפרטי), 600 ש"ח דו חודשי בגבעת שמואל על 76 מ"ר מאד הגיוני. אין לי בעיה עם החשבון הכנסות הוצאות שלו, ואפילו שהו מצליח לחסוך. אבל הוא צריך לזכור שאם המצב לא ישתנה סעיף ההוצאות שלו יכול לגדול מהר מאד (במיוחד בדירה החדשה עם היא יותר גדולה), ולא בהכרח שסעיף ההכנסות שלו יגדל באותו קצב - הפלוס יכול להפוך למינוס - וזה אחד הדברים שאנחנו גם נלחמים.
עופר | 16.08.11
213.
צודק בנוגע למובילי המחאה
מובילי המחאה בהחלט לא אנשים בעלי "דוגמא אישית" כך שיהיו פנים אמיתיות של המחאה, אבל זה כבר מאחורינו. 300 אלף איש אמרו דברם, ואכן לאנשים קשה כאן באופן יחסי בניגוד לטייקונים שלהם ישראל זו חממה. כנ"ל חרדים (תראו את אלו של ברוקלין - לא מקבלים דולר) וכנ"ל אוכלי חינם ומעלימי מס אחרים. לשמחתי בת זוגתי ואני מרוויחים 19 נטו ואין לנו ילדים. אנחנו מבזבזים ונהנים ונשאר לנו עודף, אבל אילו היינו לומדים מקצוע קצת פחות נחשק + 2 ילדים, לא היינו סוגרים את החודש, ואני הייתי מרשה לעצמי להיות הפנים של המחאה. המחאה מוצדקת. לחלקנו יותר ולחלקנו מעט פחות. מילואימניק גאה שנושא בנטל ועדיין עם הראש מעל המים.
אלון | 16.08.11
212.
טסים לחו"ל
אני לא מבינה רק העבודה זה החיים , אנשים עובדים כמו חמורים מרויחים כדי לחיות וגם להנות בחיים אז למה אנשים חושבים שלאנשים שחיים ממשכורת מינימום לא מגיע להם לחיות ולצאת פעם בשנה לחו"ל מעלים לכל דבר מחיר שהחייםפ יהיו רק לעשירים למה , זה ממש חוצפה מכל אלו שאומרים דברים נוראים על האנשים הסקנים ועל הצעירים שרוצים לחיות חיים נורמלים , ואני לא מבינה למה ממשלה בשוק שיש אבטלה כל כך גבוע , אני אומר לכם למה , בן אדם קם מוקדם בבוקר עובד כמו חמור , שם את הילדים בצהרון והמשכורת שלו רק 3.500 אלף שקל בחודש ותגידו לי עכשיו למה יש אבטלה אדם נורמלי לא יעבוד ישב בבית וגם הילדים לא הצטרכו צהרון והקבל אבטלה 3.500 שקל בחודם בלי לעשות כלום הילדים מקבלים אוכל בריא בבית שלהם ההורה שומר אליו קורה לו סיפור נותן לו אהבה והילד בבית שלו הולכים לטייל וגם חוסחים בדלק אז תגידו לי מה טוב יותר לעבוד כמו חמור או לשבת בבית ולקבל אותה משכורת ?
ליאת לוי  | 16.08.11
211.
פששש... כל הכבוד לכם, איזה חלום, אני ממש מקנא בכם
איזה הגשמת חלום ואיזה נעליים. אתם מוכיחים בכתבה זו בעובדות שחור על גבי לבן, שאי אפשר להסתדר, ושמעמד הביניים לא קיים. מה עם חסכון לילדים? מה עם ילד נוסף? לא תוכלו לעמוד בהוצאות, תצטרכו להסתפק רק בילד אחד. וכמובן - רכב חינם. פרט שולי. במקום להתרברב, הייתי ממליץ לכם לקחת אוהל ולהצטרף לצעדות העגלות !
מרק | 16.08.11
210.
כבן מעמד הביניים אני ממש לא מסכים איתכם- חובה להנות.
אני בגילך בערך. לי יש אמנם 5 דירות בבעלותי בת"א- מרכז ר"ג- מרכז ירושלים אבל כל חודש אצלי נגמר באוברדרפט. אני נהנה מהחיים ואני ואשתי (והילדים)- אם זה טיולים, צימרים ובתי מלון, מסעדות ועוד. בכל זאת, למרות הדירות במיקומים מעולים, קשה לי לגמור את החודש בפלוס, למרות שכר משותף של כ 20,000 ש"ח נטו שלי ושל אשתי (בעיקר בגלל משכנתא אחת ועוד הלוואות קטנות). אז מה לדעתך הפתרון? לא להנות מהחיים ורק לשבת בבית? חיים רק פעם אחת בנאדם. נצל את זה! המחאה מוצדקת בעיניי בעניין יוקר המחייה, מיסים עקיפים מופרזים, תקציב מוגזם לחרדים ועוד (בקשר לדיור- דירות תמיד היו יקרות בארץ ותמיד יהיו. זה מה יש).
אורי | 16.08.11
209.
למגיבים המתלהמים
גם לנו יש שני ילדים ומשכורות ממוצעות. אבל במקום להשריץ כל שנה ולהתלונן שהגן יקר חיכינו קצת שילד אחד יגדל. תכנון משפחה היא לא מילה גסה. עם ילד אחד בגן עירוני וילד בפעוטון מסתדרים מצויין. אגב למבינים הגדולים - על רכב מהעבודה מדינת ישראל הטילה מס כבד בשנים האחרונות כך שהעלות ההטבה בשכר כמעט משתווה לעלות החזקת רכב פרטי.
אמאל'ה | 16.08.11
203.
גם אם אתה חרוץ ומכלכל עצמך נכון כדי לקנות דירה ורכב
עדיין צריך להבין שחלוקת המשאבים במשק אינה הגיונית ושנדרשת חלוקת משאבים שוויונית יותר והוגנת יותר. המשמעות היא שיפור מיידי של איכות החיים של המעמדות הנמוכים. לא הכל צריך להיות קשה והשגת דירה, רכב וכו' לא צריכה להיות כזו משימה מורכבת שצריך לטפוח לעצמך על השכם על שצלחת אותה.
יונתן | 16.08.11
201.
צודקת שרון מ 50, זו מחאה של צביעות
גם במשפחתי, אני ואשתי מרויחים כ 20000 שח נטו, מחזיקים 2 רכבים, בית קרקע גדול, 3 בנות, נוסעים לחול פעם/פעמיים בשנה (כמעט לא מבלים, יש בנות קטנות ומעצלנות) ואין מינוס. בסך הכל, כשקנינו את הבית, לא רכשנו/חיפשנו דירה בת"א וגרורותיה אלה חיפשנו מקום זול (פ"ח-כרכור אז, אך היום יש מקומות אחרים מאחר והיא התייקרה), וכך במקום דירה בת"א יש לנו בית 250 מטר על 700 מטר קרקע. מי שבאמת צריך לקבל אלו העניים, שאינם יכולים להרשות לעצמם הרבה מאשר המעמד המרוויח בין 9000-25000 ש"ח נטו למשפחה שבהתנהלות נכונה יכול להסתדר. אם יש כסף למדינה, שיופנה לזקנים/לעניים שאינם יכולים להתקיים מקיצבה של 2000 שח לחודש ולא לאלה שמתפנקים ורוצים נסיעות לחול/איפון/אייפאד וכד'.
ד | 16.08.11
198.
חוסר... ודעה
הם מציגים חשיבה, תכנון ותוצאות, נהדר בשבילהם, כן ירבו. אך, מה עם אותם אנשים שמזלם לא שפר עליהם? מה עם אותם אנשים שהם חלק ממעגל הקסמים הרשעי הזה של האובר דראפט, אותם "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה", אותם אנשים שתומכים כלכלית בהורים, אותם אנשים שהם סטודנטים, עליהם הדור הבא של החברה הישראלית אמור להיות מונח? "על מגש של כסף"?! ממש לא!!! עלינו הסטודנטים, אותם אנשים שלומדים 5 ימים בשבוע, שעובדים בעבודות שמייחסים אליהם בכפיות טובה ומשלמים פחות מהצורך, כי על הסטודנט להודות שמעסיקים אותו כאשר הוא יכול לתת מעט משמרות. אותם הסטודנטים שגם עושים מילואים, שכל חודשיים נקראים לעלות על מדי הזית, שעושים זאת בגאון, שמפסידים לימודים ושאין להם זמן להשלים חומר כי הם מחוייבים גם למשמרות בעבודה. אותם הסטודנטים שעוזרים בשכר הדירה ויוצאים לקניות, ומדי פעם ופעם לא מאמינים שהוציאו 150 שקל על חלב ולחם מבלי משים.... אותם הסטודנטים שחולמים חתונה אבל נפרדים כי העול הכלכלי הפריע בדרך, אותם הסטודנטים שחולמים ילדים אבל דוחים בעוד כמה שנים, כי העול הכלכלי הפריע בדרך. אותם הסטודנטים שמסתובבים חולים, כי עדיף ללכת לעבודה, כי העול הכלכלי הפריע בדרך. אותם הסטודנטים שלא מטפלים בכאבי השיניים כי העול הכלכלי הפריע בדרך. אותם הסטודנטים שקונים נעליים ומבכים חודש על ההוצאה. אותם החולמים שמפחדים לחלום כי העול הכלכלי הפריע בדרך!!!! לכל הקוראים זאת, לכל המבקרים, לכל אותם אנשים ששואלים, איך אנחנו מעזים לצאת מדי פעם לקפה ולבכות אחר כך? אני עונה, כי אני לא רוצה לקמול, כי אני לא לנבול, כי אני לא רוצה לחשוב מחשבות אובדניות, כי בוודאי יש עוד ערך לחיים האלו מאשר ללכת לעבודה ושם, דווקא שם, להרגיש את החוסר יותר מכל!!!!!
מורן | 16.08.11
197.
ניפגש בעוד מספר שנים.....
חכמים גדולים, בינתיים משלמים רק את הריבית על המשכנתא. חכו שתתחילו לשלם את הכל כאשר במקביל הריבית במשק תעלה. חכמים גדולים, כרגע יש לכם רק ילד אחד. חכו לרגע שיהיו לכם שניים, שלושה. נראה אתכם אז. חכמים גדולים, חכו ליום שבו האישה תעזוב את עבודתה בקייטרינג ואז תתחילו לשלם על אוכל. חכמים גדולים, אל תשכחו שלא לעולם חוסן ובקיצור, חכו עוד מספר שנים ואז נדבר......
רועי | 16.08.11
194.
עדכון לגבי הוצאות
זוג עם ילד: חיתולים+סימילאק+משחות לטוסיק+ ביגוד לתינוק (מינימלי)= לפחות 500 ש"ח לחודש קניות אוכל בסופר=1600 ש"ח לחודש חשמל=1000ש"ח לחודשיים ארנונה=900 ש"ח לחודשיים כולל מים אינטרנט\סלולרי\טלפון בית\כבלים=800 ש"ח לחודש מי עדן ???=300 ש"ח לחודש אחזקת רכב (רכב חברה או פרטי)=2800ש"ח לחודש גן ילדים לילד אחד=2400 ש"ח לחודש משכנתה=3800 ש"ח לחודש וזה רק הבסיסי ביותר, ללא הלוואות ופינוקים...
מיכל | 16.08.11
190.
הצד האדיש
זו אחת הסכנות להמשך הקיום התקין של החברה הישראלית. אלה שחיים את החיים שלהם בלי להסתכל החוצה. הולכים לעבודה, סוגרים יפה את החודש ומעניין אותם בקושי מה עובר על חלקים אחרים בעם. אלה (ובלי קשר למוזכרים בכתבה) שלא אכפת להם שאנשים יורדים מהארץ. אלה שבתגובות קוראים ליורדים להישאר בחו"ל או למי שקשה לו לעזוב. איפה הפטריוטיות שלהם? ובבחירות הם לא ישכחו לשים את אותו הפתק בקלפי, כי הרי מצבם טוב.
אחד שעזב | 16.08.11
188.
אופטימיות זה טוב, אופוריה זה מסוכן
הזוג הנחמד, שאני מאחל לו חיים מאושרים, בריאים ומספקים, נמצאים באופוריית קניית הדירה ומרגישים על גג העולם, כשמעבר לפינה מחכה לו החור השחור האמיתי של הוצאות משפחה בישראל... הגדרת מעמד הביניים ?! תלויים לחלוטין בחסדי המעסיק, חיים על הקשקש מבחינת הוצאות\הכנסות, כשהשינוי הכי קטן (פיטורין לא עלינו, אבל אפילו הרעה בתנאים מצד המעסיק או המדינה שמעלה את שווי השימוש של סלולארי ורכב או מעלה את הריבית על המשכנתא) מעבירים אותם מהצד המאוזן לצד השלילי. אהבתי את האופטימיות והצורה המחושבת שבה הם חיים, מקווה שניפגש עוד 5 שנים שוב ומצבם עדיין יהיה טוב
אלון | 16.08.11
186.
בסדר אז אתם אומרים שכל עוד אני ממעמד הביניים (פלוס) אז החיים בסדר
ומה אם אני ממעמד הפועלים? מה אם אין לי אפילו מותרות ללכת למחאה כי אני חייב לעבוד? המחאה אולי באה ממעמד הביניים אבל אל תשכחו שיש עוד מעמד מתחת שאפילו לא יכול לפנטז על מה שיש לכם ושירגיש את ההשפעה אם המחאה תצליח יותר ממכם אוטו חינם אוכל חינם אינטרנט חינם טלפון חינם אפשרות כל חודש לתרום 700 ש"ח!! ואתם מעיזים להגיד שאנשים אחרים מפונקים בגלל שלהם אין תנאים מקלים כמו שלכם יש? תמשיכו עם המחאה אם לא בשביל מעמד ביניים אז בשביל הפועלים
דקל | 16.08.11
185.
לטוס לחו"ל אחרי 3 שנים שדפקת את המוח בצבא? ללמוד לתואר אקדמי? איזה פינוק...
אגב, החישובים הראו שהם עם הוצאות והכנסות די מאוזנות (נטייה קלה לכיוון הוצאות). וכל זה כשטלפון, האינטרנט והרכב הם בחינם! מעניין איך יהיה עם הילד השני ואם פתאום לא יהיה רכב בחינם. http://www.calcalist.co.il/Story/Images/story_comments_submit.gif
רותם | 16.08.11
183.
החישוב מממממממש מוטעה
תקחו ותחשבו את כל מה שהם ציינו ויצא לכם כ 12,000 הוצאה חודשית שזה כבר מעבר להכנסה חודשית של הזוג ולא הסכום שמצויין. מעבר לזה עכשיו הם משלמים רק ת הריבי של המשכנתא ולאחר מכן הם ישלמו בסביבות ה3000 ש"ח משכנתא בחודש+הוצאות גן לילד הנוסף ותאמינו לי הם גם יצטרפו בקרוב מאוד למחאות!
מרינה | 16.08.11
181.
צודקים במאה אחוז
כל אלה שנוסעים לחול ונזרקים להם שנים ואחכ בוכים שאין להם כסף ממשיכים מסורת בזבזנית גם בארץ...נוסעים במוניות,משכירים דירות באזורים יקרים,אוכלים בחוץ,קונים אייפון,לפטופ וכל גאדג'ט אחר שיוצא לשוק ואח"כ מייללים שאין כסף...אז יאללה תפסיקו להתבכיין יש לי 2 ילדים וטפו טפו.....אנו עומדים בהוצאות,אבל גם יודעים לחסוך כשצריך ולא נכנסים למינוס ובטח שלא לוקחים הלוואה מהבנק,ואם יש חודש גרוע...אז מוותרים על כל מיני דברים.אנחנו אגב,ביטלנו את הכבלים(!!!!) זה ים כסף וזה בהחלט מיותר,היום אפשר לראות גם הרבה תכניות דרך האינטרנט
קושקוש | 16.08.11
179.
ממש לא מדוייק
כל התגובות פה ממש נכונות, השמטתם הרבה הרבה דברים, אוכל למשל, טיפולי שיניים, תאמינו לי אם אחד מכם היה צריך לעבור טיפולי שיניים הייתם נכנסים לבור רציני, מעמד ביניים אמור להיות יכול להרשות לעצמו טיפולי שיניים! אמור פעם בשנה שנתיים לעשות איזה גיחה לאירופה, מנוי למכון כושר לא צריך להיות נחלתם של עשירים, אתם מפספסים את העיקר, מעמד ביניים אמור לפקח על הוצאותיו אך לא לוותר על חיים, בילויים (ואני מתכוונת לאיזה מסעדה פעם בחודש לא נסחפתי) ,ואני מגזימה כי מעמד ביניים פה אפילו לא יכול לקנות אוכל מזין בסופר כי הכל כ"כ יקר, אז כל השאר בכלל נראה כמו חלום רחוק. הכתבה הזו רק מראה כמה המחאה הזו צודקת, ואם הייתם רוצים להביא עוד ילד, סביר להניח שהייתם ניצבים בפני דילמה. זה לא תקין שנצטרך לחשוב אם להביא ילד או לא, ואם כן אז להמשיך להכנס לחובות מחודש לחודש. למעגל הזה יש סוף והוא נקרא עוני. אין כבר מעמד ביניים במדינה הזו. והכתבה הזו רק מחזקת את המחאה.
שי | 16.08.11
175.
תסמונת הזדהות הקורבן עם החוטף. המוחים לא גוועים ברעב אמנם אך מנוצלים על יד
קרטלים ושלטון ציניים. הם החלום הרטוב של שלטון ערל לב: גם עובדים קשה גם חיים על הקצה וגם "שמחים בחלקם"...פאתטי כל כך. בשורה התחתונה: מקומם. בגלל אנשים כאלה כמעט ואין אפשרות לשנות את כללי המשחק שמשחקים גם לרעתם.
נגד שלטון ציני | 16.08.11
168.
צודק
גם אנחנו הינו זוג צעיר ואף אחד לא עזר לנו ולפני 10 שנים שלמנו 5000 ש"ח עבור שני ילדים ו3500 ש"ח משכנתא עבור דירה 3 חדרים 78 מטר . והיה לנו אוטו משלנו ואף פעם לא הינו במינוס - נחון עם הזמן התקדמנו בשכר וגם בדירה - אך עדיין גרים בנתניה ( מה לעשות זה זול יותר מתל אביב) , אף אחד מאיתנו לא עובד בנתניה ולא עבדנו אף פעם ( או תל אביב , או פ"ת , או ר"ג ) , היום אני עובדת ברחבות . ודרך עגב רחב מעבודה עולה כ 3000 ש"ח בחודש ( בנטו ) - כך שזה לא חיסכון זה יותר נוח .
אלכסנדרה | 16.08.11
165.
אחת האפשרויות (השערה שלי בלבד)
לפתוח עסק לבד (קייטרינג) ולתחזק אותו זה לא קל. זה מצריך ראש גדול וזה יכול להיות הרבה יותר רווחי ממקצוע אקדמי. אולי האישה לא למדה לתואר? לא כל אחד צריך תואר. יש המון תארים מיותרים. אולי היא עובדת כבר מגיל עשרים, בלי שבזבזה עשרות אלפי שקלים עבור שכר לימוד. ואולי היא גם חסכה כסף בעשור הזה שבין גיל עשרים לשלושים?
תמר | 16.08.11
164.
חסרות הרבה מאוד הוצאות
מה עם- אוכל? (2000 שקל בממוצע לפי מה שהתפרסם השבוע) רפואה? קופות חולים? ביטוחים? רופא שיניים? תרבות? תיאטרון? ספר? סרט? מה עם לחסוך עשר אחוז מהמשכורת ליום שחור? מה עם ההוצאות הקרבות לילד הנולד עוד שניה? מהר מאוד המשפחה הזאת באוברדאפט. על מה הגאווה בדיוק?
ראס | 16.08.11
163.
לכל מי שאומר שאפשר להתקיים טוב ממשכורת בינונית פלוס -
אולי. אתם חיים ברמה סבירה, לא מבלים יותר מדי, לא בדיוק חוסכים, אבל לא חסר כלום. ואז הילדים גדלים. ופתאום מתחתנים (אוי? מי ישלם על החתונה?) ויותר מכך רוצים דירה - צריכים דירה! -- ומאיפה הכסף לעזור? כל דבר קטן (או גדול) מעבר לרגיל מזעזע הכול.
יעל | 16.08.11
161.
עובדות חלקיות ומטעות: איפה אוכל מהי המשכנתא העתידית מאיפה היה להם הון לדירה
לפני שיוצאים בהצהרה כזאת שנובעת משיקולים פוליטיים תציגו את כל העובדות ואת ההוצאות האמיתיות, כמה כסף קיבלתם ממהורים לדירה כמה המשכנתא שתשלמו כמה עולה אוכל בחודש (או שגם זה חינם מהעבודה). בקיצור אל תעבדו עלינו
יובל | 16.08.11
160.
אתם בדיוק הבעיה
מה זה רכב חינם? צריך לשלם עליו לפחות את המס על השווי שימוש! ואם אתה לא משלם אז זה למעשה ניצול, אתה נוסע על חשבונינו. אותו דבר לגבי האוכל, אם זה על חשבון הקייטרינג וזו הוצאה מוכרת, שוב, זה סוג של התחמקות ממס וגם בקטע הזה אתם פשוט חיים על חשבונינו. סליחה שאנחנו משלמים מסים כמו שצריך ולא פרזיטים כמוכם.
ב | 16.08.11
159.
כל כך לא משקף, ואפילו חשוד
כרגע הם לא משלמים משכנתא במלואה. הארנונה שלהם מאוד נמוכה - בנתניה זה לא יהיה ככה. גם החשמל והמים נמוך כרגע אין עוד ילד - נראה אותם אחרי הילד השני רכב חינם זו חתיכת הוצאה שנחסכה מהם נראה את האישה עובדת אחרי הילד השני... היא עוד לא יודעת מה זה שני ילדים בהפרש גיל כל כך קטן... מניסיון, זה יותר קשה מתאומים, בפרט אם אין עזרה מהורים. טלפון ואינטרנט זה גם חיסכון לא קטן וכמו שאמרו כאן, איפה הוצאות של סופר? ואם ההכנסה שלהם היא 10000 נטו וההוצאה אותו דבר, אז הם חיים על הקצה, וכל הוצאה קטנה נוספת תגמור אותם, וזה תכף יקרה, עם לידת הילד הנוסף. ואם ההכנסה היא 10000 נטו וההוצאה שווה, מאיפה בדיוק היה כסף לקנות דירה? ורצוי שגם יגידו לנו איזו דירה הם קנו וכמה עלתה וכמה הם הביאו הון עצמי ומאיפה, וכמה משכנתא. בקיצור, רצו לצאת נגד המחאה, ורק הוכיחו עד כמה היא מוצדקת. חכו חכו, אתם תכף מצטרפים. ולבעל אני ממליץ - תתחיל להתרגל למילה אוברדרפט....
 | 16.08.11
158.
גועל נפש של זוג!!!
אם את כבר יוצאים בהצהרות לפחות שהטיעונים שלכם יהיו עניניים! רכב חינם מהעבודה?!?! כבר אמרת הכל.... יש פה חסכון של לפחות 2500 ש"ח בחודש (ביטוח , דלק , טיפולים , טסט ותיקונים) הוצאות מזון אין הא? אולי אתה מביא אוכל הביתה מהחדר אוכל של פרטנר 300 שקל על תינוקת?? אתם מחתלים ומאכילים אותה פעם בשבוע? ואיך בדיוק אישתך עובדת ולילדה אין משפחתון??? אם כבר החלטתם להחשף אז תתנו את כל התמונה ולא חצאי נתונים והצהרות מטופשות!
עצבני | 16.08.11
157.
די לצביעות. כל אחד מקבל משהו בחינם ממקום העבודה שלו !!! תפסיקו למכור אשליות
מי שעובד בהייטק יש לו רכב אבל מי שעובד במוסך יש לו גם טיפולי רכב חינם באוטו שלו ומי שעובד בחנות אופטיקה יש לו משקפיים חינם וטיפולי ראייה ומי שרופא יש לו ביטוח בריאות חינם לכל המשפחה וטיפול רפואי טוב יותר מי שעובד בתקשורת מקבל מנוי חינם לכל המגזינים והעיתונים מי שעובד בצבא מקבל גם תנאים מצוינים מי שעובד במקדונלדס גם מקבל אוכל חינם כל אחד בעבודה שלו מקבל משהו חינם. למה להאשים אותם שהם מקבלים אוטו וסלולר? למה אף אחד לא מסתכל על עצמו מה הוא מקבל חינם מהעבודה? די לצביעות ודי לדמגוגיה.
ירדן | 16.08.11
156.
אבל מי רוצה לגור בגבעת שמואל ובנתניה?!
הבו לי דירה בת"א! ובמחיר מוזל!! עם הטבת מס לסטודנטים/חסרי דירה/ כל מיגזר שאני שייך אליו! ברצינות-כפי שציינו כאן, בתוספת רכב, מזון ופלאפון מגיעים בקלות ל-15,000 ש"ח בחודש הוצאות, לזוג+ילדים שחי צנוע יחסית. זה יותר משזוג ממוצע מרוויח. אז שי והילה מסודרים, אבל זוג של שוטר ועובדת עיריה, למשל- לא יכולים להגיע לדירה.
מאור | 16.08.11
155.
גם אני ובעלי מרוויחים ברוך השם יפה מאוד ומעל הממוצע, קנינו דירה חדשה במקום מצוין ומצליחים בנוסף
לחסוך כל חודש ולגדל ילד בכבוד. אז מה ?!?!! בטח שלא נבוא להשתחצן מעל דפי העיתון וננסה להוציא שם רע לאנשי המחאה. אתם צודקים לגבי זה שחלק מהאנשים באמת מפריזים בהוצאות אבל הרוב לא כאלה! לצערנו הרוב לא מצליחים לגמור את החודש למרות שעובדים שניהם במשרה מלאה וחיים בצמצום. שחצנים!! רק אל תשכחו -הכדור הוא עגול - פעם אתה למעלה ופעם למטה ואני מקווה בשבילכם שלא תמצאו את עצמכם יום אחד למטה ותצטערו על ההשתחצנות שלכם כשתבינו שבאמת קשה להסתדר עם משכורות ממוצעות במשק.
 | 16.08.11
153.
גיבוב של שטויות. איך אפשר לסגור את החודש ב- 10,000 ש"ח?
אנחנו מדברים על מצב עגום, שבו אנשים מצליחים לשמור פחות או יותר על חשבון מאוזן עם 20,000 ש"ח בחודש. מה עם הוצאות הילד השני? גם אם הם לא קונים אוכל כי היא עובדת בקייטרינג (איך אפשר??), הרי שכל השאר מוצאים סביב 2000 ש"ח לחודש עבור מזון, וזה למשפחה בת 4 נפשות, בלי "להשתולל" בקניות בסופר. ומה עם חיתולים ומטרנה לילד השני שבדרך, לא יעלה? וזה שהם כמעט לא יוצאים וגם לא נשאר להם כסף לבלות, נשמע להם הגיוני? יש מישהו שיכול להמשיך כך לאורך זמן? ועוד לא דיברנו על בילויים לילדים, שכמה שמנסים להגיע לאירועים חינמיים, יש הוצאות והן מצטברות. אולי הם יתעשתו אחרי הילד השני. ואולי הם התעשתו כשהם ממש לא יכולו לצאת או לקנות משהו לילדים. ואולי הם יתעשתו רק כשהמינוס יתפח ויתפח ויתפח....
חיים בבועה | 16.08.11
152.
זה שאתם מצליחים לסגור את החודש לא אומר שלא דופקים אתכם
רב "מעמד הביניים" מסתדרים בחיים - לא חיים רע. עדיין, זה שאנשים לא רעבים ללחם לא אומר שאסור להם להתלונן שדופקים אותם מכל כיוון. על זה בדיוק בנויה אסטרטגיית השתקת המחאה של ליברמן ודומיו - מה אתם מתלוננים, יש לכם כסף לבית קפה. אם אני לא רעב ללחם זה אומר שמותר לנצל אותי, לגנוב ממני, לעשוק אותי? אז זהו, שלא. עובדה, מאות אלפים (לפחות) חושבים שמה שקורה מרגיז מספיק.
מוטי | 16.08.11
150.
עיגול פינות.
מישהו שכח להכניס הוצאות אוכל?? הרכב הוא חינם ?? הרי החזקת רכב הפשוטה ביותר היא בערך כ2,000 שקל בתאם לביטוח והוצאות הדלק אז האם ההשמטה היא במכוון?? אנו מעמד הביניים זכותנו לצאת לחו"ל ולבלות , זכותנו להיות בעלי אייפון וגלקסי המחאה היא לא רק על המגורים אלא על השחיקה שלנו כמעמד מגזר שלם, השכר נשאר קבוע בעוד הוצאות המחייה עולים !!!! אז נכון לעכשיו אתם חיים על הקשקש ומה יהיה שבעזרת השם הילד הנוסף יגיע?? האם תמחזרו טיטולים ? או מטרנה ?? ועלויות גן ?? אולי אז תבינו על מה המחאה !
שרית  | 16.08.11
149.
הכל נכון אבל...
מה שאתם מספרים מצביע בדיוק על הבעיה! שניכם עובדים, כנראה בעבודות מכניסות יחסית, ורק עם ילדה אחת, גומרים את החודש, אך בקושי! עם משכורת משותפת של נגיד 15,000 נטו בחודש (קצת מעל הממוצע נכון? תקנו אותי אם אני טועה), לפי החישוב ההוצאות שלכם והנתונים שהבאתם, משפחה עם שתי ילדות ולא אחת, שלא מקבלת אוטו וטלפון חינם מעבודה (ואוכל שכולם כאן כבר ציינו...), כבר קצת פחות מגומרים את החודש.... ולא בגלל הטיול אחרי צבא... אחרי ששרתנו בצבא, השקענו (מכספנו וזמננו ומרצנו ולא מההורים כמה שנאמר) ברכישת תואר אקדמאי למען עתיד טוב, מצאנו עבודות מכובדות במשרה מלאה, זה לא חוצפה לדרוש להרוויח קצת יותר ממה שדרוש למחיה צנועה בלבד! מה גם שחיים רק פעם אחת, להנות ולבלות מדי פעם זה לא בקשה מוגזמת, בטח לא אם יש מה לשנות.
מיכל | 16.08.11
147.
שטויות, ברור שיש מקרים של כאלו שהצליחו יותר וכאלו שפחות, תפסיקו לעשות הכללות
משפחת בראונר היקרה, אני שמח שלכם הצליח בחיים, אבל העובדה שאתם מפרסמים את עצמכם כאילו הכול מושלם וצריך רק לתכנן נכון, היא שגויה ומטעה. במקום לתמוך במחאה של אלו שאין להם, אתם מתרברבים שלכם הצליח. קודם כל, אם יש לכם רכב, אינטרנט וטלפון מהעבודה, אז אתם חוסכים בממוצע 1000 ש"ח בחודש על דלק, 200 ש"ח על האינטרנט ולפחות 500 על שני טלפונים. ביטוח לרכב ב-5000-4000 לשנה? טיפולי רכב וטסט, אין לכם. מה עוד אתם חוסכים? אתם כנראה אפילו לא יודעים. אני לא טסתי לחו"ל אחרי הצבא, אני שירתתי בקבע עד גיל 27, ומיד שהשתחררתי התחלתי ללמוד ושכרתי דירת חדר וחצי ברמת-גן, לא בתל-אביב בשדרות רוטשילד. בעל הדירה שלי העלה לי את השכ"ד בתוך שלוש שנים ב-500 ש"ח, וכעת מתכוון להעלות בבת אחת את השכר בעוד 400, ואני נאלץ לעזוב, כי הוא "מפסיד עלי כסף". אני לומד כבר שנתיים מתוך חמש תואר קשה, שלא מאפשר לי לעבוד בעבודה במשרה מלאה שמכניסה משכורת יפה כל חודש, ובגיל 29 אני מכניס בחודש בלחץ 2000-3000 ש"ח, ובתקופות מבחנים ארוכות 0 ש"ח, במשרת סטודנט חלקית ועבודות מזדמנות. את כל החסכונות שלי שחקתי על שכ"ד, חשמל, ארנונה, מים, דלק (לקטנוע), מזון, תקשורת, ביטוחים ומה לא. הכול עלי, בלי הנחות סטודנט. וכל המחירים של מה שציינתי עלו בעשרות אחוזים בשלוש השנים האחרונות. אני בחור צנוע שלא מבלה כל היום ומחשיב את עצמי כאדם מחושב כלכלית. אבל מה לעשות, אני מוציא הרבה יותר ממה שאני מכניס, כי הלימודים עולים כסף וגוזלים המון זמן, לא מאפשרים להחזיק עבודה שבאמת מכניסה מספיק, ובלעדיהם אין לי מקצוע. ככה זה. 10,000 בחודש? זה פי 2 ממה שהרווחתי בצבא! ומי טס לחו"ל אחרי הצבא לשנה?? כמעט כל מי שאני מכיר שטס, זה היה בערך לשלושה-ארבע חודשים. מעטים מאוד שאני מכיר טסו לחצי שנה, ואמרו שזה כבר יצא להם מכל החורים. כמה אתם מכירים שיש להם כסף (ורצון) אחרי הצבא לטוס לשנה בחו"ל? למה לנפח סתם? וכמו שאמרו לכם בתגובות האחרות, אתם חיים על הקשקש, בקושי חוסכים לעתיד אם בכלל. מספיק שאחד מכם יאבד את עבודתו, אפילו לתקופה קצרה, וכף המאזניים תטה עבורכם. בקיצור, תוציאו את הראש מהחול, ואל תתרברבו לעולם.
בועז | 16.08.11
145.
שכירות משלמים מהכנסה שוטפת לא מחסכונות
אני מסכים מאוד עם שי והילה שאומרים שלא צריך להתפלא שאין כסף אם מבזבזים אותו על דברים פחות חשובים (אפשר זמר יותר זול, ואפשר או לעבוד קצת בחו"ל או לנסוע לזמן קצר יותר). עם דבר אחד קשה לי להסכים וזה שבגלל זה אין כסף לשכר דירה. כסף לרכישת דירה בא מחסכונות מכיוון שמדובר בהשקעה. משכנתא ושכירות לעומת זאת הינן הוצאות. הוצאות שוטפות אסור שתבואנה מחסכונות מכיוון שחסכונות מוגבלים ונועדו למה שנקרא יום סגריר. אם ההכנסה לא מספיקה כדי לשלם שכירות, אז זה לב הבעיה לא אם לאנשים יש חסכונות לקנות בתים או לא. הרי כשהבנק מעריך יכולת החזר משכנתא הוא לוקח בחשבון חסכונות אבל מעל הכל את ההכנסה שכן אם ההכנסה לא מספיקה בשלב מסויים החסכונות ייגמרו ואז לא יהיה גם החזר משכנתא. אני מבין את התגובות של רבים וטובים כאן על הדברים ששי והילה מקבלים חינם מהעבודה. אחרי הכל כל אחד עושה מה שצריך בשביל לשרוד וזו בהחלט דרך לגיטימית להשיג את זה, דרך כבלים חינם, אינטרנט חינם וכו'. אחרי הכל עובדי חברת החשמל מומחים בלקבל דברים חינם. אם להם מותר למה לזוג הזה אסור? אני מאחל לשי והילה הצלחה בשמירה על התקציב המשפחתי, כמובן לידה קלה ובריאה. אני גם מאחל למוחים הצלחה רבה. הצלחה של המוחים תיטיב עם משפחתי בארץ ורבים מחבריי.
משה | 16.08.11
144.
כל הכבוד לזוג הזה - אבל הוא טועה ומטעה
הזוג הזה שם 5000 ש"ח עלויות דיור בחודש, כאשר לפי הערכתי הוא מכניס פחות מ 15000 ש"ח נטו (סכום נאה לכל הדעות) עלות גן - 2300 ש"ח ולהם יש רק ילד אחד (לי עולים 2 ילדים בגן עיריה + צהרון + ביביסיטר בחופשים מעל 3600 ש"ח) ואיפה אוכל? וחשמל 500 ש"ח - מה עם מזגן בקיץ ? גבעת שמואל זה מקום חם.... ורכב? (שווה 4000 ש"ח לפחות! לי יוצא על 1000 ק"מ בחודש מעל 700 ש"ח דלק בלבד!). ומה רע בקצת לרצות לבלות? לצאת? לטיל בחו"ל? זה מה שעושים אנשים במעמד הביינים בחו"ל. ממתי זה נהיה משהו רע ומוקצה? מה רק לעבוד כל הזמן? זאת התפיסה הישראלית? אני לא מבקשת דיור חינם - ממש לא! אני מבקשת פחות חזירות קפיטליסטית, חלוקת משאבים יותר הוגנת ופחות נטל על מעמד הביניים - שהוא היחידי שנושא בנטל! (העשירים לא משלמים מס, תשאל כל פרופ. לכלכלה והוא יסביר לך ).
מעמד בינמיסטית | 16.08.11
142.
לכל הבכיינים - מציע לקרוא ולהעמיק
המחאה בבסיסה יש לה יסודות נכונים ומוצדקים. אבל הרשו לעצמכם גם לקבל ביקורת ולשמוע דעה שונה - מי יודע אולי עוד תרוויחו מכל זה. מה שמאוד מפריע לי בכל המחאה הזאת היא שבשום שלב לא זיהיתי ולו ביקורת עצמית אחת של המפגינים כלפי עצמם!! רק טענות וטענות כלפי אחרים (המדינה, הטייקונים, נערי האוצר ועוד ועוד). מי שטורח בערב שבת אוכל בשבת. מי אמר שחייבים ליסוע לחו"ל לחצי שנה ולהיערך לקראתה שנה נוספת??העלות של טיול היא כ30 שאלף שקל, ובנוסף וויתור של כ-30 אלף שקל נוספים (6 חודשי עבודה * 5000 שקל לחודש). מי אמר שבגיל 23 או 24 או 25 חייבים להשכיר דירה ולא להישאר בבית שאצל ההורים (להוציא מי שגר בצפון ורוצה/צריך ללמוד במרכז). כל שנת השכרה במקום להיות אצל ההורים שווה לכ50 שאלף שקל (שכירות, חשמל, ארנונה וכדומה). כלומר 4 שנים של השכרת דירה שווים לכ-200 אלף שקל. אני יכול להביא דוגמאות נוספות, אבל המוטו הוא החשוב, ואת זה לדעתי פיפסתם בכתבה בפרט ובחיים בכלל: קחו אחריות על החיים שלכם, תכננו אותם, התנהלו כלכלית נכונה.!!! הפסיקו להתנהל כקורבנות של החיים - היו אתם האדון של החיים שלכם.
דורון | 16.08.11
141.
טעות נפוצה
זוג יקר ההבנה שלכם למחאה שגויה השחיתות, אזלת היד של ההנהגה, בעלי ההון שיש להם כח בלתי נגמר משתלטים על עוד ועוד נכסי ציבור, בעלי השפעה גדולה מאד במשרדי האוצר, עוולות של חוסר שיוויון, ריכוזיות, גורמים לאובדן כסף גדול מהקופה הציבורית כסף שצריך להיות מופנה לחינוך, רווחה, בטחון פנים החברה הישראלית מתפוררת, ובמצב כזה הערכים אובדים המדינה נאלצת להטיל מיסוי גבוה כדי לכסות על אובדן הכסף, בשל העובדה שההון מתפלג בצורה הקיצונית ביותר. אנחנו המדינה הענייה ביותר במדדים רבים בין מדינות (30) האו אי סי די ההשלכות על הציבור הרסניות היום אתם חיים בתחושה שיש לכם, אבל לא לקחתם בחשבון אוכלוסיות אחרות לא לקחתם בחשבון מב קורה בפריפריה לא לקחתם בחשבון מה יקרה על המדינה הזאת בעוד דור בקצב הזה עם אזלת היד ההנהגתית בצד החברתי כלכלי על כך המחאה ואנשים טובים ויקרים במקום לשבת ולדאוג רק לביתם יוצאים למען אחדות בעם וצדק והזדמנות לכולם ההתעוררות הזאת מבורכת והיא תציל את העם הזה ההסתכלות שלכם מפספסת, והיא למעשה בדיוק שייכת לעבר בו החברה שלנו היתה אגואיסטית וכל אחד לעצמו. תתעוררו.
אחד | 16.08.11
140.
הכיפות הכוזבות
אני מבין שהאדון והגברת לא אוכלים....גם משפחתי תנסה. אני מבין שהילדה לא תצטרך גן/מטפלת לעולם... גם כששואלים אותם על ״עזרה מההורים״ כשברור שמדובר בכסף הם משקרים ולא עונים לעניין (הם גרים רחוק). קצת כבוד עצמי ואמירת אמת לא היו מזיקים לזוג הקדוש. התשובות השקריות שלהם מוכיחות זאת.
רפאל | 16.08.11
139.
"על העיוורון" - כמה נקודות בתגובה
1. רוב המשפחות בארץ מרוויחות פחות מכם וכשיש כמה ילדים ואין רכב מהעבודה הם במינוס כל חודש של אלפי שקלים שרק הולך וגדל. 2. בזמן שאתם מחשבים כל שקל ובמקרה כרגע בפלוס (חכו לעוד ילד ובלי רכב) הטייקונים מקבלים מיליארדים מהמדינה באופן שוטף, לכן הם בונים וילות ב 100 מיליון ועושים חתונות במיליונים. 3. אין סיבה שמעמד הביניים יחנק (ואני מכיר רבים שבחו"ל או בדרך לשם) כי הכספים לא זורמים בחברה בצורה נכונה. 4. אתם כרגע בריאים - אם חס וחלילה תזדקקו לדברים דחופים פתאום תגלו שצריך לחכות חצי שנה לתור לבדיקה או לשלם אלפי שקלים ולהקדים את התור, כי משרד האוצר חונק את הבריאות וגם את החינוך. 5. מה עם קשישים ונכים שחיים מקצבה של 2000 ש"ח לחודש - זה נראה לכם בסדר ? או שאתם ממליצים להם גם לעבוד בהייטק ולקבל רכב מהעבודה. 6. אתם דוגמה לתוצר של שיטה שבה הקפיטליזם והשלטון מחנכים אנשים שאסור לשאוף לשינוי השיטה וצריך להסתפק במה שיש - (אלא אם אתה טייקון או מקושר ואז השמיים הם הגבול). כל הכבוד לכם - ממש פוסטר לביבי ושיטתו.
א' | 16.08.11
138.
גם אני שייך לזרם השני - אבל..........
מכובדי קראתי את דבריכם וחלקם הגדול הינם העתק של אורחות חיי משפחתי אם כי משפחתי מונה 3 ילדים כשהקטנה בהם היא בת 9, אין לנו משכנתא וגם לא אוברדראפט. יש לנו רכב מהעבודה (הוא לא חינם לידיעתכם אבל הוא הטבה אדירה) ואולם כשאני וזוגתי מסתכלים על עלויות "החינוך חינם" ועל העלויות הנלוות לחינוך זה ועל הצורך לסייע לילדינו לאחר הצבא (והגדול קרוב לשם מאוד) מתברר כי אכן ניתן לחיות בארץ ללא אוברדרפט וללא עזרה מן ההורים (אנחנו כבר ילדים גדולים) - אבל לחסוך ולחיות כפי שאנשים דומים במעמדנו יכולים לחיות בעולם הגדול - זה לוקסוס שאיננו בנמצא כאן, והוא כולו פועל יוצא של סדר עדיפויות לקוי והכבדה על מעמד הביניים שהוא עמוד השדרה של המקום הזה. לכן גם אם דבריכם מקובלים עלי בחלקם הגדול - התמונה שאתם מציגים איננה מלאה ובודאי איננה מייצגת שכן המחאה איננה רק בנושאי הדיור - היא רחבה ומקיפה הרבה מעבר למה שאתם התייחסתם בדבריכם ואם תסתכלו קדימה תראו כי יש סיכוי סביר שבהתנהלות הנוכחית של המערכת תמצאו עצמכם בעתיד בסיטואציה דומה לשלי וב"ב ואני נמנה על מה שמוגדר "העשירון השמיני/תשיעי" (תלוי עפ"י מה בוחנים) בברכה
רפאל | 16.08.11
137.
המחאה הזאת זו חרטה!
תפסיקו לרכוש מכשירי פלאפון יקרים, לפטפט בלי סוף בהם, לנסוע לחו"ל עם הילדים, לקנות מותגים ועוד ועוד... אלה רק דוגמאות קטנות לחזירות שפשתה בנו ולחיים "הטובים" שרודפים אחריהם בלי הרף כאילו אין מחר. תבחנו טוב טוב איך אתם חיים, איפה אפשר לחסוך והאם הכרחי לקנות דבר זה או אחר. חומר למחשבה.
אילת | 16.08.11
136.
זה שכן גומרים את החודש לא אומר שלא עושקים אותך
עובדה שבבדיקה שיטחית נמצאו כשלי שוק שבגללם אנחנו משלמים יותר על כמעט הכל וזה תפקידה של הממשלה לנהל את המדינה לבטל את כשלי השוק לדוגמה הטיפול שהשר כחלון נתן לחברות התקשורת חסך לרוב עם ישראל כ20% בהוצאות על חשבון תקשורת . ועם יהיו עוד טיפולים כאלה גם אתה תוכל לצאת יותר מחמש פעמים בשנה וגם לכלול את עלות המזון בהוצאות שלך , ולא לפחד להביא ילד נוסף ולפרנס אותו בכבוד
צביקה | 16.08.11
132.
שי והילה המחאה היא על רשת ביטחון
זה לא שכולנו פה במינוס ולא גומרים את החודש. בין גיל 20-35 בפריפריה ועם הוצאות קבועות ותכנון כמו שאתם עושים, מסתדרים. השאלה היא מה קורה כשאחד מכם לא יכול, חס וחלילה להמשיך לעבוד מסיבות בריאותיות? מה קורה כשאחד יפוטר? מה יקרה כשהריבית על המשכנתא תעלה לכם דרסטית עם השנים ועם הגידול במשפחה? מה יקרה כשתצטרכו שירותים רפואיים רציניים יותר? האם עדיין ישמרו לך על מקום העבודה כשתהיה במשבר? כשהכל בסדר ושניכם עובדים, אפשר לשרוד. כשמשהו משתבש- המדינה לא נוקפת אצבע אלא מדרדרת אותך יותר למטה. אני אגיד לך את זה במילים אחרות. לא אתה ולא אשתך יכולים לחלום לעזוב את העבודות שלכם בחובות שלקחתם על עצמכם ועוד רק עם ילדה אחת. אתם עבדים. ההבדל הוא שאתם לא מודעים לזה.
שירה | 16.08.11
131.
נראה לי שהזרם שאתם שייכים אליו הוא "לא באנו להנות"
יש איזו מן תפיסה אצל חלק מהיהודים,משהו כמו"תגידו תודה שאתם חיים".שלא מאפשר להם להבין שהחיים הרבה יותר גדולים מזה.המצב בארץ מעוות ובלתי נסבל,גם מוסרית.חבל שיהודים טובים כמוכם לא יכולים לשים עצמם במקומם של אחרים,שלא מקבלים כלום בחינם ויוצאים נגד המחאה הכי מוצדקת בתולדותינו.בטח שילמו לכם גם על זה.
מיכאל | 16.08.11
129.
כל הכבוד לכם!!
אנחנו חושבים בדיוק כמוכם! וגם קנינו דירה כמעט חדשה לפני כשנה וגם לנו יש תינוק ונוסף בדרך, וגם אנחנו מצליחים לחסוך ולא אנחנו לא מקבלים שום דבר בחינם והמשכורות שלנו שווה לכמות שעות העבודה שאנחנו משקיעים!! (ואגב הצלחנו להשאיר את הגדול עד גיל שנה בבית איתנו-ללא עזרת סבא\סתבא)! וכן אנחנו לא טסנו לטיול של שנה בחו"ל במקום זה הסתפקנו בטיול של שבועיים, וכן אנחנו לא יוצאים כל שני ורביעי לנופש\מסעדה\מסע קניות... וחוסכים אבל כשכבר מתכננים חופשה שנתית לוקחים חופשה שיחסית זולה ולא בזבזנית אבל נהנים עד תם!!! אפשר בהחלט לחיות ולהנות אבל בתבונה ולא כאילו כל יום הוא האחרון של חיינו, אני בטוחה שאם כל אלה שיושבים באוהלים היו הולכים לעבוד-אז היה להם יותר כסף!!!
אילנה | 16.08.11
128.
מחיר ההצלחה
אנו זוג בעלי השכלה גבוה (אני ד"ר בעל קביעות באוניברסיטה, אשתי עובדת סוציאלית בכירה). אנו גם מצליחים לעמוד על הרגליים ולחסוך. אך זאת במחיר של קמצנות קיצונית ומגורים בסלאמס. כאשר במגרש המשחקים אימה המנקה בבית חולים קונה לבתה מסטיק ב-5 ש"ח ואני אומר לבתי ש-5 ש"ח זה יקר מאוד - המצב אומר דרשיני.
אנחנו גם מצליחים | 16.08.11
124.
ואתם רוצים שחצי מליון המוחים יפרטו לכם איך הם מנהלים את הכסף?
איך החלטתם שהם לא שומרים על עצמם? ויותר חשוב: צאו לאנשים מהארנק. למה שאנשים יצטרכו לחיות כל החיים בצמצום? למה צריך לבטל טיול של פעם ב, כדי לשלם את הכסף לסוחרי דירות ומוצרים שגובים הרבה הרבה יותר ממה ששווה הדבר שאותו הם מוכרים?
שש | 16.08.11
121.
השופר החדש של ביבי
מה זה אנחנו מהזרם השני ? בטח שאתם מהזרם השני כי הכל בחינם.... איפה האוכל ? בטח אשתו לוקחת מהקייטרינג... מכונית - חינם , אינטרנט - חינם. אני אגב לא מבין איך צורכים מים ב 100 שקל לחודשיים ואוכל + טיטולים לתינוק ב 300 ש"ח אבל שיהיה....500 שח חשמל לחודשיים ביולי אוגוסט ? אולי , אבל בלי מזגן. א-קיצר , חירטוט אחד גדול. ביבי מת עליכם. ואפרופו , "זרם שני" , אם כבר אתם עסוקים בתיוג , לפני שש שנים בהינתקות ה"זרם השני" שלכם חסם את איילון ושיבש את החיים ל"זרם האחר" . אני עדיין לא רואה את הזרם ה"אחר" עושה דברים כאלה ל"זרם השני" ואולי זה כל ההבדל....
ציקו | 16.08.11
119.
חכו לילד שני.........
זה נכון מאוד שההתנהלות שלנו היא בראש ואיך שאנחנו מסתכלים על הדברים אבל:1)אין סעיף מזון ו3 נפשות ועו מעט תינוק זה בסביבות 1500-2000 ש"ח -אם נצא מנקודת הנחה שאתם אוכלים בבית. 2)רכב מהעבודה זהו חיסכון של המון כסף וגם טלפון וגם אינטרנט.גן לילד השני בעתיד הקרוב יוסיף לכם עוד 2300 ש"ח להוצאות.(רק הגן).אנחנו זוג +2 (בני שנתיים וארבע)ורק חינוך עולה לנו 4500 ש"ח.בלי להתחיל את החודש.אתם דוגמא נכונה לקו מחשבה נכון אך מבחינת עובדות לא כי לא לכולם יש את הפריוילגיות שלם קיימות.המון הצלחה,לידה קלה.
מורן | 16.08.11
118.
לא יודע חשבון
אבל יצא לי הוצאות לפי מה שכתבתם יותר מ 11 אלף ש"ח!! אז אולי מישהו יכול יותר לפרט!! וכל זה ללא רכב ( חינם מהעבודה) וללא אוכל! אז מה עושים זוגות שלא מועסקים בעבדות כובלת של חברות ההיי - טק. רכב חינם - פלאפון (עד סכום מסויים ) חינם , ושאר מאחזי עיניים כאלה ואחרים... תפסיקו להתמם חברים וכתבים!!! בכיוון שבה הלכה מדינתנו אי אפשר להמשיך !! שדדו את אוצרות הטבע שלנו!! ואנו שתקנו. עכשיו שכבר במשך כעשור שולחים יד לכיסנו , נמאס לנו לשתוק!!
קנטונה | 16.08.11
116.
תינוקת
סליחה, היכן ההוצאות על התינוקת?(המקסימה יש לומר) 300 שח על אוכל וחיתולים? מה עם משחקים,מוצצים שמתקלקלים,בקבוקים שמחליפים מדי פעם..? והכי חשוב- מי שומר על התינוקת? אין פה הוצאות בייביסיטר/פעוטון. אני אמא לשלושה-כולל חיילת-אתם יודעים כמה עולה להורים להחזיק חייל? ומה עם חוג כשהילדים גדלים? סרט? איזו הופעה/ הצגה /ספר על מנת לגדל דור תרבותי.ההכנסות לא גדלות בהתאמה להוצאות. הילדים גדילים וההוצאות גדלות - בתחום המזון,הביגוד והפנאי. זו חוכמה מאוד קטנה לבוא לעיתונות ולהגיד -תראו אותנו. וסליחה שאני אומרת- אבל זוג שלמד ושעובד קשה מותר לו לשאוף גם קצת לבלות. טיול,חופשה או תרבות הם לא מילה גסה.
יונית | 16.08.11
115.
הוצאות נוספות
נכון שבאמת חסר הסעיף של ההוצאה של המזון, אבל יש עוד סעיף מרכזי שלא בא לידי ביטוי בתחשיב וזה המשכנתא. אם תשימו לב הם כרגע רק משלמים את הריבית על המשכנתא, ולא מחזירים את הקרן עצמה.. ברגע שהם יתחילו להחזיר גם את הקרן, אני מניח שיתווסף לחשבון עוד איזה 2,000 ש,ח בחודש לפחות... מעניין גם שהם לא פרסמו את ההכנסות שלהם. זה קל לחיות בצורה טובה ממשכורת משותפת של 20,000 שקל.. הבעיה מתחילה כשהמשכורת המשותפת היא 10,000 שקל, או פחות...
יוסי | 16.08.11
114.
חישוב שיקרי
חוץ מאוכל שלא הזכרתם (לפחות 1500 שקלים ) , לא הזכרתם גם טיפול שיניים (רק עכשיו שילמתי 1500 שקלים), לא הזכרתם השתתפות באירועים מישפחתיים (חתונות, בר מצוות וכו"), למי שיש לו מישפחה גדולה זה עולה בחודש לפחות 500 שקל גם אם מצטמצמים, לא הזכרתם הוצאות על נסיעות אומנם יש רכב מהעבודה אך מה קרה עם בן הזוג שלא לוקח את האוטו באותו יום הוא לא צריך לנסוע לעבודה? (לפחות 300 שקלים בחודש), לא הזכרתם ביטוח דירה וביטוח חיים .(מינימום 300 שקלים ). ומה עם תשלום למכבי? או לכללית? את זה אתם לא משלמים? בקיצור , איך שלא מסתכלים על זה החישוב שעשיתם שיקרי! אל תונו את הציבור , אנחנו מנהלים משק בית כבר מספיק שנים כדי שכולנו נבין שלשקר אין רגליים!!!!!!!!!. (ההוצאות שלא ניכנסו לחישוב: אוטו, טלפון, אינטרנט, אירועים משחתיים, רופאים הכרחיים כמו שיניים, ביטוחים, אוכל, חומרי ניקוי, נסיעות, גם אנחנו בלי ההוצאות האלה יכולים להסתדר!)
נורית | 16.08.11
113.
לא אמין
המשפחה העליזה אינה משלמת הוצ' רכב וביטוחים, אין סעיף מזון, ואין כל התייחסות לעלויות עבור ילד שני (מעון/משפחתון, חיתולים, מזון...). בנוסף, מהכתבה עולה שהמשפחה הזו כנראה אינה מכבסת, מתקלחת, שלא לדבר על מזגן, כי אחרת ל ברור כיצד הם משלמים 100 ש"ח מים ו-500 ש"ח לחודשיים על חשמל. .
הר-הורית | 16.08.11
112.
הנחת יסוד שגויה
אם כל הכבוד לכותב, ההנחה הבסיסית שממנה הוא יוצא היא שגויה. "מה עשיתם כדי לעבור את זה בשלום?". המדינה לא קיימת כדי שאני אצטרך להתעסק ב"לעבור בשלום" את החיים שהיא גורמת לי לחיות בגלל סדר עדיפויות שגוי של ראש הממשלה. המדינה כאן בשבילי והיא צריכה לשרת אותי. ההנחה שקודם כל צריך להתסכל על עצמנו יוצרת אזרחים מסכנים, שלא מאמינים שיכולה להיות להם איזושהיא אמירה על המציאות שהם חיים בה. אני לא רוצה להיות אזרח כזה ולא רוצה לגדל אזרחים כאלה
עידן | 16.08.11
109.
דווקא נראה שהעתיד שלך די מעורפל והמשכנתא היא הדבר היחידי היציב שיש לך
אפשר להסתדר בארץ בתור מעמד הביניים. תמיד אפשר. (אם יש לך עבודה יציבה ולא פיטרו אותך) רק העתיד לא בטוח. העתיד רעוע. לקחת משכנתא כשאתה שכיר היטק- בהצלחה. אתה עובד בתחום הכי פחות יציב, אתה תלותי מבחינת רכב- ברגע שיפטרו אותך אין לך רכב ויש לך ילדים להחזיק, כך שלא רק הוצאותיך האישיות על ביטוח ודלק יעלו אלא גל על קנית רכב. (חתיכת משכנתא). אחד הדברים שהכי צריכים להפחיד אותך- זה שהעתיד שלך הוא די מעורפל. בהיטק הרבה שכירים גומרים את הקריירה בשנות ה 40 לחייהם. בגיל 50(שאתה לא חושב עליו עכשיו) יהיו לך 2 ילדים בני 20 שרוצים לצאת לעולם, ללמוד באונ', רוצים להתחיל את החיים- מאיפה תיתן להם? ידידי היקר למעמד הבייניים- אין לך מאיפה לתת להם. זו הצעקה של מעמד הביניים בארץ- פוגעים לך בעתיד שלך. אצלנו זה קצת אחרת. להרבה חברים בגילי אין משרה יציבה. ואין חוקים שמגוננים עלינו. נסענו לקנדה- ראינו שאפשר גם אחרת. שיש מקומות שהמדינה בהכרח דואגת לזכויות האדם והעובד. בקיצור התיק שלנו בשגרירות הקנדית ואנחנו מחכים לויזה- תוך 10 חוד'. ויש מלא כמונו. לא כי הם עניים, אלא כי הם לא רואים עתיד ואין כאן עשירית חוק שמגן עליהם בשוק העבודה המזעזע של מדינת ישראל
רותם | 16.08.11
107.
המצב שלי דומה לשלכם רק עם עוד ילד ובלי רכב מהעבודה.סיוט.
אגב שכחתם סעיפים נצרכים כגון: אוכל, חתונות (אני מוציא 800-1000 ש"ח בממוצע בחודש על הסיפור הזה) בייביסיטר-300-500 (חלק מזה על החתונות-ראה סעיף קודם) אגב לא מזמן חזרתי משליחות בחו"ל ופער המחירים הוא מטורף-בעלי ההון עושים עלינו 30-40% ואין לזה תקדים בשום מקום בעולם. כולל מחירי החשמל שאנחנו משלמים ומסבסדים את נהנתני החשמל (לבטל לאלתר חשמל חינם לעובדי ח"ח) בקיצור לא קל אבל אני מסכים שיש לנו כישראלים צורך נהנתנות ופזרנות.וכמו כל דבר בחיים צריך במידה. אני לא יצאתי לטיול של אחרי הצבא וישר הלכתי ללמוד והצלחתי לפני גל העליות המטורף לקנות דירת 4 חדרים בלי עזרה מההורים ובלי משכנתא. נשמע היום הזוי .. ויחד עם זאת אני בקושי מצליח לחסוך-חכו לילד שני..ושיהיה הרבה במזל.
שי | 16.08.11
105.
אם הוא מעמד ביניים בישראל-ברחו לחו"ל...קראו מדוע!
הזוג הנ"ל עם התינוק (לפי התאור שלו עוד רבים בדרך..) - לא חי! הם עובדים, יושנים ואולי אוכלים לפעמיים....אלו חיים? אלו אנשים שאינם יודעים מה זו חופשה, מה זה לגדל ילדים ולא רק תינוק, מה זה לאכול לפעמים במסעדה, לצאת לחופשה לחו"ל, להחזיק רכב והרשימה עוד ארוכה... אלה מעמד עבדים! לא מעמד ביניים במדינה מודרנית!
דני | 16.08.11
101.
כל הכבוד לכם, אבל אתם לא הרוב, הרוב לא מצליח לגמור את החודש. אז מה אם הם נסעו.
איזו שטות, הם הולכים אחורה, להיסטוריה, אולי צריך לחנך מישהו שהוא צריך לחסוך באוכל עוד בבית של ההורים, לקבל את הכסף, לא לקנות סנדלים בקיץ, נעלים בחורף להשתמש עם של האחים, או משנה שעברה וככה יחסכו הרבה כסף. אפשר ללכת כך אין סוף. מה זה השטות הזו 20000 שח לזמר? ושתי שמלות כלה? הם מעוותים לגמרי . כאילו על כוכב אחר.
אופירה | 16.08.11
99.
ומה עם לחסוך?
בכל הקשקשת הזאת שלא מזכירה: - אוכל. - מתנות, כן יש גם כמה אירועים בחיים :) - חומרי ניקוי - לא מתוכננות למיניהן. - רופאי שיניים. - תרופות אם יש איזה שפעת - סיגריות אם מישהו מעשן לא התייחסו כלל לחסכון. כלומר זה נשמע הגיוני שבסוף החודש נשארים בלי שקל לחסוך. זו תופעה לא הגיונית, כל המצב לא הגיוני. אז שלא יקשקשו שהם גומרים את החודש עם משכורת ממוצעת, אבל עם מספרים לא צמודי מציאות. ממש מכעיס.
ליאור | 16.08.11
96.
תרדו מהקטע של הרכב
לכל אלו שעושים את החישוב של "אם הוא לא היה מקבל רכב בחינם..." אתם שוכחים שכשחברה נותנת רכב ליסינג היא מורידה מהשכר (אומנם מהשכר ברוטו, אבל עדיין מהשכר) שווי של 3,000 ש"ח בחודש כך שאם לא היה לו רכב הוא היה מרוויח בברוטו 3,000 ש"ח יותר בחודש וקניית רכב בסופו של יום ו הוצאה חד פעמית. לכל "הנשמות הטובות" שמעודדות ואומרות כי כשיבוא הילד השני הם לא יחזיקו מעמד, שימו לב שברגע זה הם משלמים 5,800 ש"ח בחודש בסה"כ על הוצאות דיור (עולל שכירות ומשכנתא), במידה והם בנו את המשכנתא שלהם בצורה חכמה (ופרסו אותה למספיק שנים), הרי שברגע שיכנסו לדירה הם ישלמו משכנתא המשתווה לגובה שכירות (בערך כ 4,000 ש"ח בחודש) כך שכבר יתפנו להם עוד 1,800 ש"ח. מעבר למשכנתא ברגע שהם יעברו לנתניה הארנונה תרד וגם עלות הגן כי מה לעשות? גבעת שמואל זו עיר שיקר לחיות בה (הורי מגבעת שמואת ואני לא אגור שם בדיוק בגלל זה). גם התשלומים על רהיטי סלון מתי שהוא יסתיימו (בתקווה שאם זה סלון שהם אוהבים אם לא יקנו חדש בעת המעבר) כך שבטח בסביבות ה-500 ש"ח יישארו שלהם. אז כבר ראינו שבעתיד הם צפויים להוציא כ-3,300 ש"ח פחות דבר שמאפשר גם להתמודד עם הוצאות על ילד שני וגם לקנות מזון בסופר (דבר שאני באמת לא מבינה איך הם מסתדרים בלי (:). בכל מקרה, זוג כלבבי! מאחלת להם המון אושר (ועושר)
מרכז | 16.08.11
95.
עוד כתבה ממומנת ע"י שר האוצר וביבי
בנוסף להוצאות על מזון לא מוזכרות פה הוצאות: - על ביגוד (כל 3,4 חודשים צריך לחדש לילד שגדל את הבגדים) - הוצאות בלתי צפויות (שיניים, תיקונים בבית) - ביטוחי חיים\בריאות (אפילו לא תשלום לקופות חולים) - בילוי לילד בשבת וגם: מה ההכנסה החודשית? כמה מצליחים לחסוך? מכל הסיפור הזה המסקנה היחידה היא: אל תביאו ילדים ואל תחיו.
 | 16.08.11
92.
לא לשכח שברגע שאין כסף אין מה להוציא ולכן הכלכלה נעצרת ! נקודה
אין קשר רק ל לוקסוס הכלכלה מסתובבת סביב קניה והכנסה וברגע שזוג תקוע בארץ 30 שנה כי הוה צריך לשלם משכנתה אז א. זה שיעבוד ו ב זה יעצר את הכלכלה וכל משרדי הנסיעות יפשטו רגל יגרום למירמור וחוסר פטריותיות הפיטרון הוה שיווי משקל איזון של חיים טובים עם יכלת קנייה ורכישת דירה וגם יציאה לחול ושכל מובטל יקבל 8000 שח לחודש כי רק אז המדינה תקבל דירבון לדאג לו לעבודה שיפור תנאי עבודה למה מימון דירה ולא השכרה כי ברגע שהדירה בשכירות אז הפנסיה תצתרך להעלות ב 4 אלף לחודש חישבו על כך איפשור קניית דירה והתשלום עליה במשך 30 שנה יחסוך למדינה כ 20 שנה לאחר הפנסיה ובתקופהשל קבלת פנסיה טיפ מימון עצמי של ההוצאות של עצירים אסירים הכל ..למה החברה צריכה לממן את זה שפוגע בה ? וכן לקיחת אחריות של בעלי תפקידים במימשל
רומי יצחק | 16.08.11
90.
אני מוכן לקבל הכל חוץ מדבר אחד
באמת סבבה. אין לי בעיה לשמוע הטפת מוסר ממי שחיים בצניעות מפעימת לב. אין לי בעיה לשמוע הטפה ממי שמקבל רכב וטלפון על חשבון העבודה. אין לי בעיה לשמוע הטפות ממי שעושה מניפולציה בעלויות חייו ולא מכניס את סעיף המזון. יש לי רק בעיה אחת - לקבל הטפות מעובדי חברת פרטנר. עד כאן. לא מאנשי החברה שעשקה רימתה ביזתה ועלבה בי בארבע שנים האחרונות. ולא. זה לא רק בעל הבית. גסות הרוח שם חוצה את כל שדרות הניהול עד לאחרון נותני השרות והטכנאים. אז לפחות שישבו בשקט
יותם | 16.08.11
87.
הכנסה 20000 ולצערי.........
4 ילדים הכנסה 20000 ולצערי לא שילמתי משכנתא שנה שלמה ואני בקושי חי עובד 11 שעות ביום ולא מסוגל לשרוד הילד הגדול שלי בן 8 אחד הדברים של צדק חברתי זה שאני למשל רוצה לשלם לגן כמו חברי הרבים מבני ברק שמשלמים על גן עד השעה 5 400 שח לחודש עד לפני שנה עוד איך שהו הצלחתי היום אני על סף קריסה וייאוש טוטאלי.......בבקשה צדק חברתי.....
רועי | 16.08.11
86.
לא יכול להיות! הם אפילו לא יודעים שאין להם
קודם כל סה"כ פירוט הוצאות יוצא יותר מ- 10500... מה אם אוכל? לא קונים? טלפון, רכב ואינטרנט חינם... ואיך אומרים לא לכולם זה כך לפחות 3000 ש"ח חיסכון. עוד מעט לידה, מה אם הילד/ה החדש?אין גן? עוד 2500 ש"ח לפחות (לפריפריה). רק 5 פעמים יצאתם השנה?? מה אם הזוגיות? מגיע לנו יותר. אני ובעלי בעלי תארים מתקדמים, אני עצמאית ובעלי שכיר הייטק, + 2 תינוקות. לא קנינו כלום כולל אוכל, דלק וכו' רק שכ"ד וגנים לילדים התחלנו ב 12000 ש"ח. בלי כלום!!!!! בקיצור, תתחילו לבכות בקרוב כמו כולם, לצערי הרב. מאחלת לכם בהצלחה. תבלו יותר.
מיטל | 16.08.11
85.
10,000 נטו !!!!!!!! אתם נורמאלים !!!!
אני לא יודע כמה שניהם מרוויחים אבל לפי מה שכתוב, אני מניח שאחד מהם מרוויח 10,000 נטו לחודש מה לעשות שחלק לא קטן מהזוגות לא מגיעים לסכום הזה.....ביחד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מעבר לכך הם שכחו סעיפים כמו אוכל והכי חשוב לי אין אינטרנט, טלפון ורכב חינם מהעבודה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
אני | 16.08.11
84.
הבעיה בהקצאת כספי המיסים. נמאס לממן ציבורים פרזיטיים ולא חשוב כמה מוציאים על חופשות
נניח שאני מרוויחה מצוין ודי בזבזנית. אז מה? אני צריכה לממן מהמיסים שלי (למס הכי כבד קוראים מינהל מקרקעי ישראל) ציבורים שלמים שלא עובדים מתוך אידאולוגיה ומונעים מילדיהם במכוון כישורי השתכרות כלכלית? צריך לקרוא לילד בשמו. יש ציבור שלמד מקצוע ועובד קשה ולא צריך לממן, לא את מעוטי היכולת (בדרך כלל נהנים מכל מיני קצבאות ועובדים בשחור) ולא חרדים, וכן גם לא מתנחלים . קודם הם קיבלו וילות מסובסדות בגוש עזה ואחר כך מילארדים לפנות את הוילות האלה. את המחיר אנחנו משלמים במס מינהל מקרקעי ישראל, במס המים, במס הכנסה, במס ערך מוסף. מעמד הביניים אלה אנשים שלמדו על חשבונם, עובדים קשה ומוכנים לממן במיסים שלהם בריאות, בטחון, אנשים שבאמת לא יכולים לעבוד וחינוך. לא גדודים של נרקומנים, הזויים על גבעות ונהרגים באוהלה של תורה.
אשה חושבת | 16.08.11
80.
תגובה לכתבה
לא ברור לי במה זה סותר את המחאה. מה שאתם מתארים היא בדיוק הבעיה. הרי יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל, היא נובעתמחמדנות של בעלי ההון שרוצים להכניס לכיסם רווח לא סביר, ותפקידנו כצרכנים לעמוד על המשמר ולגלות התנגדות פעילה. סדר העדיפויות במדינה זו שגוי והכספים ניתנים במקומות שאינם יצרניים, ואתם בדיוק הקרבנות של אי צדק זה, אולי אתם לא מבינים את זה , אז כדאי שתלמדו את הנושא כי זה בנפשנו, זה מה שפוגע באיכות החיים שלכם, ושל כולנו ועל זה החאה. לפי התיאור של אורח החיים שלכם כאנשים צעירים הרי אתם הראשונים שצריכים לצאת לרחוב
שולמית בורנשטיין | 16.08.11
79.
למה אתה מתכוון לגבי הכנסתך "וטיפה למעלה"? 13,000 ? 15,000?
זה בסדר להביע דעה ולשמש דוגמה אך כל אלף שקל נוספים משמעותיים למשפחה. ישנה נימה מלגלגת בביקורת שלכם, הקושי אמיתי ואתם מתבוננים סביבכם ובעינכם כולם טסים לחו"ל, קונים דירות ענק ורכב גדול עוד יותר כדי לנסוע איתו להפגנה בתל אביב. אבל זה לא נכון. מחירי הדירות עברו מזמן את הגבול ומחירי המוצרים בארץ באמת יקרים. גנים לילדים דומה לאבן במשקל טון על הרגל. בנוסף , אולי בזכות המחאה הזו העושר לא יהיה כל כך ריכוזי , מגזרים שונים ומשונים יצאו לעבוד והשקעה בחינוך תגדל . אז אני עדיין לא מבין אותכם.
צנוע וחסכן | 16.08.11
78.
מעבר לטענות הצודקות של קודמיי בדבר האוכל וכו'
כל הגישה של "אני מסתדר לא מבין על מה האחרים מקטרים, הם מפונקים" לא מקובלת עלי. אי אפשר להתעלם מכך שיש עיוותים איומים במשק ועל זה המאבק. לא יתכן שהממשלה תעלה כל יומיים את מחירי התחבורה הציבורית בלי קשר למחיר הדלק כי זו מסחטה נוחה מהציבור. לא יתכן שארנונה בנתניה (ואני גר בנתניה, אז אל תבלבל את המוח) עולה 1000 ש"ח לדירת 4 חדרים שזה כמעט כמו רעננה, ואין להשוות את איכות החיים. לא יתכן שאנשים לא מסוגלים בכלל לרכוש דירה כי הפסיקו לבנות דירות 3 חדרים בהוראה מפורשת מהעיריה (אני אדריכל, יש לי את הטופס ביד) בשעה שלחרדים מקימים ערים שלמות במחירים מצחיקים (מקימים עכשיו עיר שלמה בואדי ערה, אני כבר לא מדבר על ההרס הסביבתי) והסיבסוד מהכסף שלי ושלך.אז אם כל זה נראה לך צודק ונכון, שיבושם לך. אני ועוד ציבור גדול לא מוכן שי...ינו לנו על הראש יותר ויגידו לנו שזה גשם.
tאמיר | 16.08.11
76.
לא ריאלי
הזוג הזה לא מייצג כלום, זה שהם טוענים במשנה תוקף שאפשר, מה הם רוצים להגיד בזה שכל מאות האלפנים שלא גומרים את החודש, הם הדפוקים? לא! כן קשה להם וכן ברור שהם לא מסתדרים עם ההכנסות אלא שהם מנסים ליצר תחושה כאילו הם בסדר, הנה, אין להם סעיף אוכל, בפירוט שזה לפחות 2000 ש"ח בחודש, אז איפה האיזון פה?????????? שטויות במיץ ולא מייצג כלום!!!!!!!!!!!!
רינת | 16.08.11
75.
לא מבין את החישוב. הם צריכים מחשבון דחוף...
מרוויחים 10 אלף. חצי מההוצאות הן על הלוואות לדירה, שכר דירה וכו', אין להם הוצאות על אוכל (מה?), 1000 שקל בחודש על תשלומים לריהוט בסלון ומי עדן (!!!!!!) הם אומרים שהם אף פעם לא באוברדרפט, ונותנים פירוט הוצאות, ובסיכום הם אומרים שזה יוצא 10 וחצי. אבל אם מסכמים לבד יוצא 12 וחצי, והם עוד לא מוציאים על אוכל...
עידן | 16.08.11
74.
סוף סוף קול שפוי!
אף אחד לא אומר שקל, אבל קצת אחריות אישית אנשים! נוסעים אחרי הצבא לחו"ל, צורכים דברים מיותרים לחלוטין, מתעקשים לשלוח לגנים פרטיים, מחזיקים אייפונים למינהם...ואחר כך בוכים שאין כסף לשכר דירה. זה לא עובד ככה! קודם כל אחריות אישית, אחר כך להתלונן. (אגב, במחאת העגלות ראיתם כמה עגלות בוגבאו היו שם???? יש לכם מושג כמה עגלה כזו עולה? הון!)
יעל | 16.08.11
73.
משפחת ישראלי
משפחת ישראלי – משפחה לדוגמא : שכר דירה – 3300, ועד בית – 150, מים – 100, גז – 30, ארנונה – 500, חשמל – 400 ( כשיש ילדה חייבים לחמם בחורף ולקרר בקיץ ), אינטרנט – 120, טלפון- 200 (שני קווים ניידים. לא מחזיקים קו ביתי. משתמשים בטלפון נייד פשוט שרכשנו ללא התחייבות, משלמים בנייד רק מה שמדברים. מקצרים שיחות ), קניות בסופר ( מזון, חומרי ניקוי, היגיינה, טיטולים ומטרנה ועוד ) – 2800, רכב ( אגרות, ביטוחים, תיקונים ועוד מרעין בישין ) – 600, דלק – 1800 (נסיעות ברכב ובאופנוע מנתניה לת"א ופ"ת, אין תחבורה ציבורית מתאימה ), גן עירוני – 900 (הסבתא גידלה את הילדה במשך 3 שנים. עברנו מת"א לנתניה. אין אפשרות גם שכר דירה וגם לשלם עבור מעון או מטפלת ), ביגוד והנעלה – 500, משחקים התפתחותיים לילדה או הצגת ילדים וכדומה – 50, הוצאות לא צפויות והוצאות חד פעמיות נוספות – 500 (הפתעות לא נעימות/ נזקים ובלאי של ציוד ביתי/ בילויים – בעיקר כניסה לאתרים בטיולי שבת ), ביטוח בריאות – 250, מתנות ליום הולדת/ מתנות לחג ( רק לאנשים קרובים מדרגה ראשונה ) – 150, משקפיים/ עדשות מגע וכדומה – 150, תרופות, בדיקות רפואיות או ביקור רופא מקצועי וכדומה – 50, חיסכון לילדה – 300, ביטוח חיים – 100, חניות – 30, עמלות בנקים ( כולל כרטיסי אשראי ) – 30, תספורת – 25, חיסכון – 1000. סה"כ : 14,035 ₪ איפה חוסכים : לא נוסעים לחו"ל. אין עוזרת, לא אוכלים במסעדות, בעיקר מתארחים ולא מארחים, אין טלוויזיה בכבלים, אין טלפון ביתי, מנויים בספרייה העירונית – שואלים ספרים, סרטים ותקליטורי מוסיקה, בטיולים ובילויים – מביאים את המזון והשתייה מהבית, לא ערכנו אירועים באולמי שמחות – ויתרנו על חתונה ובריתה - ולא הולכים לאירועים אלא אם כן זה מישהו מאוד קרוב. רוכשים ברשתות הזולות ובשווקים. משתדלים לחסוך היכן שאפשר. הערות נוספות : נכון שחוסכים קצת, אך זה בוודאי לא מספיק לרכישת קורת גג למשפחת ישראלי במחירים המטורפים של היום. משפחת ישראלי משתייכת לעשירון השמיני. ככה לא אמור לחיות העשירון השמיני. מר ישראלי רוצה ילד נוסף, גב' ישראלי מאוד חוששת. אין להם דיי ביטחון כלכלי.
גב ישראלי | 16.08.11
71.
סוף סוף זוג אמיתי ולא צבוע. זוג שחושב קדימה, שעושה מה שצריך כדי לחיות טוב
לא מבזבז מעל הפופיק. כל הכבוד להם! צריך לחנך את כולם להיות כאלה. נמאסו עלי לקרוא כאן זוגות שלא סוגרים את החודש. אני ובן זוגי עם 2 ילדים סוגרים את החודש. מרוויחים נטו 12,000 ש"ח בחודש ושורדים. גם חוסכים. עוד לא קנינו דירה אך נקנה. אני לא מפחדת מזה. אני חיה טוב ולא מתבישת בכך. שקודם כל אחד יסתכל על עצמו ורק אחר כך על אחרים. מעצבן שעושים השוואות כל היום עם אחרים. זה מוביל רק למרמור
אורנית | 16.08.11
66.
אז נגיד שנתעלם ממה שמחקתם מהרשימה
אז אני לרגע מתעלם מכל הדברים הסופר-נכונים שכתבו כאן: אין סעיף על אוכל, צריך לזכור שרכב+תקשורת חינם זה עניין של אלפי שקלים בחודש תוספת להכנסה, שכשילד השני יגיע החשבון יעלה בעוד כמה אלפי שקלים. כרגע הם משפחה שחיה מהיד לפה. מה שנכנס זה מה שיוצא. אין אף לא טיפת חיסכון. מה יקרה עם הגעת הילד השני לעולם? מספיק שההוצאות יעלו בכמה אלפי שקלים (גן, חיתולים, אוכל) ואפס. תראו איזה פלא - אתם חיים במאזן שלילי (מישהו אמר אוברדראפט). מאיפה בדיוק "תחסוך"? לא יודע אם שמתם לב אבל אף אחד מהסעיפים שכללתם הוא בר ויתור. לא תהיה לכם ברירה אלא להגדיל הלוואה ומשכנתא, או במילים אחרות, תשעבדו את כל חייכם לבנק. וזה עוד מבלי שכללתם את הצורך לנפש (ואני מאחל לכם חיים ללא מהמרות והפתעות כלכליות שיעוררו גם את הצורך להשקיט את הנפש בחופשה או בילוי מידי פעם).
מעמד ביניים | 16.08.11
64.
סוף סוף יש מישהוא שחי לפי הכנסותיו .
אנכנו נחשבים מעמד ביניים מגדלים ילדה ועוד אחת בדרך , גרים בבית משלנו שחסכנו כ- 10 שנים את ההון העצמי - כן בזכות צמצום הבילויים, רכישות הפינוק וניהול תקציב קשיח . היום אנכנו חוסכים סכום יפה מאוד של מדי חודש על מנת לתת לילדינו נקודת זינוק בחיים ( שלנו לא הייתה ) . הכל עניין של סדרי עדיפויות . תפסיקו לבכות ותתחילו לחיות לפי ההכנסה ותקציב מוגדר ומבוקר .
 | 16.08.11
61.
שטויות
אומר שההכנסה שלהם כ 10000 ומוציא 10500 מקבל פלאפון אוטו ודלק חינם מהעבודה ומשלם תשלומים מאוד משונים - מספרים לא ראליים על אוכל וחיתולים לתינוקת ארנונה ואין אוכל בבית וכ"ו וכמעט לא יוצא מהבית. לא חוסך .עכשיו בוא ונגיד את האמת הוא עובד יחיד שמרוויח 10000 שח נטו עם כל ההוצאות על העבודה ורכב - תסלח לי אבל אתה עובד הייטק, אתה בשכבת השמנת שלא יכולה להטיף לשאר העם. ובכל מקרה עלות המחיה לא קשורה להכנסה אז המחאה היא גם בשביל ילד שמנת כמוך. מקווה לראות אותך במאהל בקרוב (ולא מכוונה רעה ).
שגיא | 16.08.11
59.
גם אני גר בגבעת שמואל
גם אני גר בגבעת שמואל, חי ב-40 מטר מרובע 3 נפשות. אני ואשתי עובדים. אין לנו רכב מהעבודה. אנחנו מכניסים בסביבות 10,000 ברוטו. אני במקומך הייתי מתבייש להעלות את הנושא בכלל. יש לך רכב חינם מהעבודה? אתה בגלל מסוגל להבין מזה להחזיק רכב? מתי בפעם האחרונה קנית משהו בסופר? לא נסעתי לחו"ל אחרי הצבא ואין לי הורים שיעזרו לי. במקום לתמוך בהורדת המחירים, אתה מצייץ? למה שלא יהיה לך עוד 500 ש"ח לחיסכון כל חודש? ואגב, אנח לא גר בתל אביב ולא מוכן לגור שם גם בחינם! חוצפן.
שמעון | 16.08.11
56.
לא אצל כולם העולם כזה ורוד..
אני קוראת את הכתבה ונדהמת לראות את הכותרת הזו, "טסים לשנה לחו"ל ואז בוכים שאין להם כסף לשכור דירה בתל אביב" היא באמת מעלה לי את הפיוז.. צריך לקחת דברים בפרופורציות, אנחנו מגיל 0-18 מנותבים ללימודים, אחר כך כשעוד יש לנו חלב על השפתיים שולכים אותנו לצבא, ולא ממש שואלים אותנו אם בא לנו, אם זה מתאים לתפיסת חיים שלנו ומבלי לשים לב אנחנו עומדים שעות על גבי שעות בשמירה על המדינה הלא ממש נחמדה שלנו, מסיימים את הצבא במינוס מטורף כי מה זה באמת 400 שקל לחודש?!?!?! ואז עובדים, ממש קורעים את התחת בשיל סוף סוף לעשות משהו שלא מוכתב , משהו שאתה בוחר לעשות שהוא כולו שלך!! עובדים, חוסכים ונוסעים.. ולא תגיד נוסעים למלונות 5 כוכבים עם משרתים כל היום.. נוסעים לחושות במקומות הכי נידחים שיש והכי זולים שיש, הודו תאילנד וכו'.. אז אנחנו צריכים להתנצל על זה, על זה שסוף סוף עשינו משהו מבחירתנו! ממש לא נראה לי.. אף אחד לא ממש נוסע לשנה אלא לכמה חודשים והטיול הזה מסתכם בכמה אלפים אבל משאיר חוויה לכל החיים, וזה ממש לא צריך להשפיע על השכיר דירה!! זו פשוט חוצפה לזרוק את המשפט הזה במצבנו הרגיש.. יש אנשים שלא עובדים בפרטנר ומקבלים משכורות עתק, וכן משלמים על טלפון ואינטרנט וגם רוצים לחיות את החיים ולצאת ולבלות.. גם אם זה סתם לשתות בירה שתעלה 20 ש"ח. אז עם כל הכבוד לחיים הורודים שלכם יש אנשים שמה לעשות מצבם הרבה פחות טוב, אז במקום להטיח לנו את זה בפנים תתמכו בנו , בסופו של דבר זה יעשה לכם רק טוב!!
ליטל | 16.08.11
52.
זה ממש אבל ממש לא לעניין!!!!!
קרובי משפחה שלכם, שכניכם, חבריכם לעבודה ולחיים ובני עמכם נלחמים שם בחוץ. הם ישנים באוהלים בתנאים לא תנאים, סובלים חום במהלך היום וחוסר נוחות בלילה בשינה, צועקים, זועקים, אומרים את מילתם, נלחמים בכל דרך שרק אפשר ומייחלים לשינוי שכולנו חולמים עליו לעתיד טוב יותר לנו ולילדינו ואתם טוענים שיש משהו מעצבן במחאה הזו?? שאנחנו צריכים לבדוק קודם את עצמנו??? הרי מדובר במצוקה של עם שלם ולא של מגזר ספציפי- אין משפט מתאים יותר מהמשפט- מיליארד סינים לא טועים- זו גם המלחמה שלכם, רק שאנשים אחרים עושים אותה בשביל פרינססות כמוכם. לפחות אל תעבירו ביקורת, זה המינימום שאתם יכולים לתרום למצב. שיהיה לכם בהצלחה ונדבר עוד שנה שנתיים.
אפרת | 16.08.11
51.
יוקר מחיה
גם אני כמוכם משוייכת לחלק העליון של מעמד הביניים, אבל המחאה הזאת היא כבר הרבה יותר מהאם אנחנו מתנהלים כלכלית נכון. יש אנשים שמרווחים חצי מכם לא היו בחו"ל ויש להם הוצאות דומות כי מה לעשות כולם הולכים לאותו סופר, כולם מחוברים לאותה תשתית של אינטרנט וטלפון וכולם צריכים לשלם גן , חשמל , ארנונה וכו'. התקציב החודשי שלי גדול יותר משלכם ולמדתי והייתי בחו"ל חצי שנה וזה גם עלה לי כ 25 אלף שקל שגם אם היו בכיסי לא היו מקרבים אותי לדירה המיוחלת. לבוא להגיד גם אנחנו נהנה מהמחאה הזאת אבל היא מעצבנת זו צביעות לשמה.... אם אתם יודעים שתרויחו ממנה יותר אז מה הבעיה? נכון לא נעים להודות שקשה , אבל כמו שאומרים הפסכולוגים בתחילת כל תהליך הבראה להודות בבעיה זה הצעד הראשון לשינוי המיוחל... בנוסף, המחאה הזאת כבר מזמן לא מדברת על הקושי האישי שלי אלא על צדק חברתי המשלב בתוכו חוסר ברווחה, עובדי קבלן מנוצלים, חלוקה לא צודקת של העוגה והגדלת הפערים החברתיים ע"י הפרטה לא צודקת וריכוזיות. אתם נותנים מעשר שזה כל הכבוד, אני מעדיפה לפעול לשינוי חברתי שיביא לאנשים שקשה להם חכה ולא דגים
גלי | 16.08.11
50.
מחאה של צביעות. לפחות לחלק מהאנשים שמרוויחים ביחד מעל 15000 שח
צודקים. המחאה הזו מתאימה רק לבעלי צרכים מיוחדים וקשיים ואלה שגרים בפרפריה והרבה ילדים. אלה שמרוויחים משכורת מינימום ולמדו אני מבינה את הקושי בלהתקיים, אבל אלה שמרווחים 10000 שח תעשו לי טובה בוודאות אפשר לחיות טוב. גם אני ובעלי בדומה לזוג מרוויחים ביחד 18000 שח, 2 רכבים פרטים, בית, אוכל, לא יוצאים לבלות הרבה אבל זה סתם מעצלנות, ולא נמצאים במינוס. כמונו יש עוד הרבה רק מפחדים להראות דעה כזו כי בסופו של דבר הלוואי וכולם יוכלו לאכול מהעוגה מה שנקרא. אבל עדיף להתמקד קודם במי שבאמת זקוק לזה....
שרון | 16.08.11
49.
רק אוכל? יש עוד כמה דברים שחסרים.
לזוג הנחמד היה נוח להתעלם מכמה וכמה הוצאות לא קטנות. אוכל-דבר שבטח מגיע ל-2000 בחודש. (אלא אם כן הם אוכלים ערב ערב את האוכל של הקיטרינג מהעבודה). תחזוקת הבית-חומרי ניקוי, נורות שרופות, מקרר מתקלקל פתאום- נכון שאלה לא דברים קבועים -אבל הם יכולים להגיע ל-100-300 שקל בחודש. תחזוקת הגוף- סבונים, שמפו, היגיינה נשית,תרופות, ויטמינים (במיוחד לאשה בהריון),קצף גילוח, סכינים,איפור,קרמים, מגבונים לחים, מוצרי תינוקות כמו מוצצים,בקבוקים, צעצועים וכו'...-כל אלה מגיעים לעוד מאות ואולי לאלפי שקלים בחודש. ועם מחירי המזון והחיתולים היקרים בארץ-לא נראה לי החישוב של 300 שקל בחודש-אולי יותר קרוב ל-500. מעבר לזה שאתם מקבלים איטרנט,טלפון ורכב בחינם-מה שרוב האנשים לא מקבלים אז תוסיפו לכל הסיפור הזה בערך 4000-5000 שקל יותר ו....הופ! אתם במינוס! אוטוטו יש עוד ילד, מה שאומר שהוצאות הילדים מוכפלות,עוד 2000 שקל לגן,תוסיפו להוצאות של אוכל(עוד 100שח), עוד תרופות(עוד 100 שח), עוד ביגוד (שהרי לא תלבישו את הבן הטרי בבגדי אחותו הגדולה)-עוד 100 שקל בחודש ואתם כבר כבר בתוספת של 6000-7000 ואולי אפילו יותר. אני מציע שתקבעו כבר עכשיו פגישה בבנק במחלקת הלוואות. אה, ויש לנו אוהל עם השם שלכם בשדרה. אתם עוד תגיעו אלינו. בהצלחה.
דרור | 16.08.11
40.
בגדול ממש צודק ! כל הכבוד על לקיחת האחריות לכלכלת הבית שלכם!
זה לא אומר שאין דברים לשנות במדינה שלנו וצריך לשנות. המחאה לצערי לא שמה דגש על הדברים הנכונים, כמו בניית תשתיות נאותה כך שיהיה קל להגיע לפרפריה, הקמת מקומות עבודה בפרפרייה. חלוקה נכונה של התקציב (אין ארוחות חינם לגברים חרדים ונשים ערביות- המגזרים בעלי פוטנציאל כוח עבודה), מעבר של השקעות מההתנחלויות לדרום ולצפון הארץ. בנוסף לכל אחד מאתנו ישנה אחראיות צרכנית!!! וכלכלת בית היא בסיסית! די לרהבתנות מי שלא יכול לקנות דירה, שיחיה בשכירות ואם צריך אז לא במרכז אלא בפריפריה, זו הדרך לא לחיות ממינוס ואפילו לחסוך!!!
מאיה | 16.08.11
39.
איפה הצמיחה???
ונניח שאנחנו גומרים את החודש. אנחנו אמורים להסתפק בזה ולהגיד תודה? הכלכלה הישראלית צמחה בעשור האחרון בעשרות אחוזים, והמעמד הבינוני נסוג. אז עדיין יש אנשים שגומרים את החודש, אבל הם הולכים ומתמעטים. ובינתיים יש מיעוט קטן שנהנה מהצמיחה, בזמן שאנחנו נשחקים. אם המצב הכלכלי של המדינה משתפר, למה המצב שלנו נהיה רק גרוע יותר? אנחנו אמורים לשבת בשקט ולשתוק?
תומר | 16.08.11
38.
טוקבקיסטים הזויים. אז שכחו את סעיף המזון. עובדה היא שבניגוד לכמה משפחות
שנסקרו כאן בימים האחרונים, הם לא מוציאים: 20000 ש"ח בשנה על חופשות \ 800 ש"ח בחודש על סיגריות \ 1500 ש"ח על בילויים \ 1800 ש"ח שיעוריים פרטיים וכדומה. ולמי שהזכרון שלו קצר, מוזמן לחפש כתבות מהשבוע האחרון.
שחר | 16.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת