אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"המסים הישירים מכווצים לי את המשכורת בשליש"

135 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

135.
מזון 2500 בחודש ?  אני בעל חברת הייטק
מזון 2500 בחודש ?  אני בעל חברת הייטק לא מוציא 2500 שקל בחודש על מזון, כאשר אני סועד 7  פעמים בחודש לפחות במסעדה, ויוצא לי 800 שקל ו 1600 שקל סופר (בסופר אני מחשיב כשלושה אנשים)  יחד יוצא לי פחות ממנה !  נא לשים לב גם אם זה פגישות חשובות לחברה במסעדה זה לא מוכר מס אז זה יורד אישית ממני וגם יורד ממני אישית את מיש שאני מזמין לפעמים.. סלולרי 300 שקל ?  משהו בכתבה מפוברק טואלטיקה 400 ? ליחיד ?  אבל אצלי כל דבר שהחברה מרוויחה וממה שאני יוצר הולך 17 אחוז מס ערך מוסף 7 אחוז מקדמת מס ( על כסף שאני ארוויח כלומר על כסף שבתשלומים..) ואם אני מוציא לעצמי משכורת שהיא יותר מדי זה מדרגת מס יותר מדי.. כי לא נשכח את התיאום מס ..  כל זה ואני רק בן 25.. 
Pin | 27.06.16
133.
יש אנשים שזה לא משנה איזה משכורת תהיה להם...
תמיד הם יוציאו יותר. שמעתי פעם משפט חכם שאומר: "אנשים שמרוויחים 10K ואנשים שמרוויחים 20K הם בדיוק אותר דבר, זה שוכר בית ב-3K וזה שוכר בית ב-6K, זה יוצא לחופשה ב-X כסף, אז זה יצא לחופשה ב-2X כסף. ההבדל היחידי ביניהם הוא שלזה עם המשכורת של ה-20K יהיה אוברדראפט פי שניים יותר גדול.."
יוסי | 24.08.11
132.
אני יודע שזה לא כלכך קשור - ירון זליכה מסביר טוב למה אביבית בסדר והממשלה לא בסדר
זה אומנם הרצאה של שעה ו3/4 אבל שווה צפיה. אני לא פעיל בכלל במחאה החברתית. ראיתי את הסרטון ונחרדתי. http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8 אולי ביבי לא צדיק גדול אבל המינוי של זליכה לחשב הכללי היה אחד הדברים החיוביים ביותר שקרו למדינה הזאת. אם מישהו יודע לאן הלכו כספי האוצר לפני שזליכה נכנס לתפקיד הוא צריך לקבל מדיליה, פרס ישראל או אולי לשבת בכלא עד קץ חייו. ואגב אם ביבי רוצה לשלם לי או כל מישהו אחר אני אשמח לקבל קצת כסף אבל אני לא מבטיח שמחר בבוקר אני לא אשנה את דעתי - ככה דברים עובדים במדינה הזאת. בעל המאה הוא בעל הדעה.
מישהו | 23.08.11
131.
קשה לחיות פה נקודה!
איך שלא מסתכלים על זה. אנשים משכילים שעובדים למחייתם לא מצליחים לסגור את החודש. וזה לא בגללל שהם בזבזנים, זה בגלל מדיניות ממשלתית שיצרה כשל שוק! כשל שוק שמיטיב עם העשירים על חשבון מעמד הביניים.. שמממן את הבזבזנות האמיתית... את אלה שמוציאים על אירוע פרטי מיליוני דולרים. הציבור משלם על קומץ של בזבזנים אמיתיים שחיי חיי ראווה וכולנו הפכנו להיות הנמלים החרוצות שלו.
לא סוגר את החודש | 23.08.11
130.
די כבר עם המימון של משפחות ברוכות ילדים זה יצא מהאף
זה היה פעם, צודקים. אבל זוכרים את השנה של ויקי כנפו? אז ביביהו הוריד את כל ההטבות לחד הוריות אין שום הנחות ושום הטבות וכנל לגבי קצבת ילדים. כנסו לאתר של ביטוח לאומי יש מחשבון לקצבת ילדים. עשיתי חישוב ל 9 ילדים מקבלים 1700 ₪. נראה לכם שמזה אפשר לחיות? זה אפילו לא מספיק למטרנה וטיטולים.
 | 24.08.11
129.
בוכים עם 2,500 ש"ח לחודש אוכל לאדם?
200 גרם בשר ליום = 6 ק"ג לחודש לפי 30 ש"ח (ממוצע עוף, בקר) = 180 ש"ח. 2 חלב לשבוע = 20 X4 = 80 ש"ח. לחם = 40 ש"ח. ירקות/פירות = 1 ק"ג ליומיים = 15 ק"ג לחודש = 105 ש"ח לחדש. תה/קפה = 50 ש"ח לחודש. תוספות (פתיתים, אטריות, פסטות וכד') 100 ש"ח לחודש. סוכר, קמח, מלח וכד' = 200 ש"ח לחודש. שונות 200 ש"ח לחודש. נו, מה עוד? זה מגיע לכדי 955 ש"ח לחודש. אז ... אם הוצאה של 2,500 ש"ח למזון לחודש זו מצוקה אולי מצבנו יותר טוב מאשר הוא באמת?
y2kin | 23.08.11
128.
עד שלא נגמור עם
הנבזות בעם שלנו, עם הביקורתיות ועם חוסר האמפטיה המוחלט אחד כלפי השני, שום דבר לא ישתנה במדינה ולא משנה אם יהיו פה אפילו מיליון אוהלים בשדרות רוטשילד. באה אישה רווקה לשפוך את הלב, כן? אז במקום להבין מה עומד בבסיס שזה שאישה ברמת ההשכלה והמקצוע שלה לא אמורה לחיות כמו כלב, האישה היפה הזאת שבכתבה מקבלת על הראש שהיא מוציאה יותר מדי על בושם ואוכלת יותר מדי קורנפלקס. אתם שומעים מה אתם אומרים?? הרי לא ייתכן שאולי הבעיה היא בשיטה הכלכלית בישראל שרק סוחטת ולא נותנת, רק לוקחת מיסים גבוהים כמו בסקנדינביה ומספקת שירותים כמו באפריקה, וגורמת לכך שדור שלם לא רואה עתיד מלבד איכשהו לסגור מינוס. אתם לא מבינים שהיא לא אמורה לחיות בשכירות גם בגיל 60 וששום חיסכון על בגד משוק הכרמל לא יקרב אותה אפילו במילימטר לדירה משלה? על זה שלחיות בפריפריה ללא תעסוקה וללא תחבורה הוא גזר דין מוות לכל אישה יצרנית במדינה? בדיוק על חוסר ההבנה, הקנאה הקטנונית וחוסר הלכידות החברתית פה סומכים הרשעים בממשלה על מנת להכשיל את המחאה. כמו שזה נראה כאן בטלקבקים, היכן שכל אחד משחק אותה אלון גל דלה שמעטה, הולך להם יופי.
מישהי עם משקפיים | 23.08.11
124.
אדם שמפרנס רק את עצמו ולא מצליח לחסוך (שלא לדבר על חובות) מתנהל לא נכון כלכלית
לא ברור איך מישהו שנושק ל40 ולא מפרנס אף אחד אחר נמצא בכזה מצב? היא לא חוסכת לפנסיה (לפחות לא מוזכר בכתבה), מצפה לחינוך חינם ומתרעמת על המיסוי, מאיפה יממונו הדברים האלה? נכון שיש פה אוכלוסיה פרזיטית, אבל אני נוטה לחשוב שאם היא תמשיך ככה היא תיפול נטל על החברה בדיוק כמו אוכלוסיות פרזיטיות אחרות. אם היא נמצאת באוברדראפט כשאין לה ילדים, לא ברור איך היא תתכלכל עם ילדים קטנים . באופן מוזר ההוצאות ה"רגילות" שלה (שכ"ד, ארנונה, ועד בית, חשמל, גז, תחבורה) מאד נמוכות. וההוצאות שהן בגדר מותרות מאד גבוהות.
נ | 23.08.11
123.
2500 לאוכל+כבלים+טניס זה לא נראלך קצת מוגזם?
את אוכלת כ"כ הרבה? את לא נראת כזאתי שמנהD: טוב לעניינו, תקני בחנות זולה ולא כזאת יקרה, אל תקני אוכל מוכן, וכל מיני שטויות, אני לא מבינה איך הגעת לסכום הזה. אוקי, אני מבינה שצריך פינוק, אבל תחליטי או כבלים או טניס לפי הבנתי את לא במצב לשניהם, לי בחיים לא היה כבלים, וחוץ מזה את יכולה לבחור בחוג פחות יקר, חוג טניס זה חוג שנחשב יקר מאוד. אנחנו מרוויחים כ -30 אלף בחודש(קצת פחות) ויש לנו חסכונות של כמילון וחצי+יש לנו בית פרטי משלנו עם 6 חדרים. אפילו, אנחנו חוסכים גם עכשיו! למה? כי צריך לממן גם דירות לילדים, חתונות, ואוטו בשבילם! לחו"ל לא נסענו ביחד עם הילדים אף פעם, אנחנו רק נותנים להם פעם בחיים טיול בגיל 16, 17 לטיול לח"ול עם קבוצה של ילדים(בלעדינו), וטיול לפולין. לחופשות בארץ מדי פעם, כבר שנה וחצי לא נסענו לשום מקום. אנחנו לא קונים אף פעם אוכל מוכן! תמיד מכינים בבית. ואל תבינו שלא מפנקים את הילדים, כל אחד הולך לחוג ולא מרגיש מקופח. מסעדות זה פעם בחצי שנה. לא צריך לבזבז את הכסף! סורי שאני צריכה להגיד לך את זה, אבל את מפונקת!
עינב | 23.08.11
122.
2500 ש"ח אוכל?
אנחנו זוג שגר במקום לא הכי זול במדינה ועושה קניות לרוב בחנויות אורגניות ואנחנו איכשהו מצליחים לא להוציא יותר מ 1500 בחודש על אוכל. ושנינו אוהבים אוכל טוב ואוהבים לארח. ושנינו עובדים כך שאין מישהו שכל הזמן רק מבשל, אבל בכל זאת - קבענו תקציב ועומדים בו. איך הגעת לסכום כזה? זה כמעט כמו להזמין כל יום אוכל הביתה! תנסי לחיות על מזומן חודש אחד- עם תקציבים קבועים לכל קטגוריה. חודש אחד תגדירי לעצמך שאת חוסכת 100 שקל בטואלטיקה ן חודש אח"כ 100 שקל בביגוד וחודש אח"כ 100 שקל במשהו אחר.. כך זה לא יהיה קשה מדי לחסוך וכעבור שנה אופה 1200 שקל פחות באוברדרפט.
זואי | 23.08.11
120.
10 סודנים משכירים את הדירה בקלות כל אחד 300 שקל
4 מ"ר בממוצע לכל אחד מהם זה מספיק להם העיקר לתקוע יתד במדינה להתיישב בתל אביב ולעשות כסף רצוי בדולרים בינתיים היסודות של מדינת ישראל שזה האזרחים שלה על סף התמוטטות אני לא רוצה לחשוב מה קורה כשהיסודות מתערערים ונופלים
הוגה דעות | 23.08.11
117.
היא בזבזנית- ומתפלאת שאין לה. מאידך-
אני עושה קניות בשוק כל יום שישי, לכל השבוע. אם יש לי מלא אורחים במהלך השבוע- יוצא לי גג 200 ש"ח.. בד"כ חצי מזה. בגדים: 500 ש"ח בחודש זה *מלא* טניס- זה אחלה. תמשיכי. חשוב פעילות ספורטיבית. אבל אם תרצי לחסוך- קני נעלי ריצה ורוצי בפארק... טואלטיקה: מגן לתחתון משובץ יהלומים או מה? לא צריך לצאת יותר מ-100 ש"ח- גג. כבלים ואינטרנט- תקצצי בכבלים. גם ככה זה ג'אנק... ואינטרנט עולה 80 ש"ח, בלי "מבצע"... מ א י ד ך צודקת בנושא תחבורה ציבורית- פשוט אין כאן תחבורה טובה ונורמלית. הנסיעה בלבד - ת"א רעננה לוקחת כשעה וחצי, לא בשעות השיא ולא כולל המתנה. ת"א- חיפה, מבית לבית- לוקח כשעתיים וחצי (!) והמיסים- אכן שוחקים!
עירית | 23.08.11
116.
זו לא הפואנטה
הבחורה משכילה עובדת קשה ומרוויחה יפה, בדיוק בגלל זה היא לא אמורה להיות במינוס. בארה"ב היא הייתה יכולה לקנות בית. לא יכול להיות שכל כך הרבה אנשים ממעמד הביינים חיים ברמת מחייה גבוהה והם עבדו ועובדים קשה מאוד בשביל זה, אבל בלי הנססטיס- בלי דירה, רכב וכו'... המצב אבסורד שמערב צרכנות לא נכונה ומיסוי גבוה שלא משרת נכון את הציבור. אז אם כל הכבוד היא לא דוגמא יוצאת דופן, כולנו או רובנו מצויים במצב הזה. ויפה מאוד שיש התעוררות כזו מדהימה ושמפרסמים סיפורים כאלו, כי זה מצלצל מוכר להרבה יותר מידי אנשים... דבר נוסף- סביר להניח שהיא אוכלת בחוץ בעבודה ולכן ההוצאה הגבוהה על מזון, דבר שמאוד מתאים לאנשים שעובדים המון שעות מחוץ לבית ולכן לא מספיקים לקנות ולהכין לעצמם. האישה הזו לא שונה מרובנו והיא מייצגת נפלא את המצב האבסורדי שאנחנו מצויים בו.
מיכל | 23.08.11
111.
בזבזנית ואולי ממציאה
אני לא באה פה להגיד לאנשים איך לחיות. אבל, אם הסכמת להתראיין, אז לפחות, תהיי הוגנת ודברי לענין. כתבה מהסוג הזה רק מוכיחה לאלו שרוצים להיתלות בזה שהמחאה לא מוצדקת וחבל מאוד. כי 2500 ש"ח לאוכל- זה אומר לאכול כל יום בחוץ ולא ארוחה עסקית ב-40-50 ש"ח. כל יום יותר מ80 ש"ח על אוכל זה לא הגיוני. אנחנו זוג ואוכלים לפעמים גם בחוץ והמקרר מפוצץ ומזמינים אורחים ואולי מגיעים ל-1000. אנחנו קונים בסופר זול, במבצעים וכו. אוכלים בצהריים לפעמים עסקיות ויוצאים מתי שבא לנו. פלאפון אמור להיות לה מהעבודה בתפקיד הזה ואם לא, 300 ש"ח זה מוגזם. תבקשי חבילה אחרת, תעברי חברה או פשוט תפסיקי לטחון את הקו, זה לא בריא. ביגוד 500 ש"ח זה אומר שכל חודש קונים איזה בגד יקר או כמה דברים בבת אחת. טואלטיקה 400 ש"ח זה אומר לקנות כל חודש סטוקים של בשמים ותכשירי איפור שמתקלקלים אם לא משתמשים בהם כמה זמן. בקיצור, אפילו מרגיז שבאה לכתבה הזו. אפשר לחיות פה מצוין ב-10000 בנאדם לבד, כולל חו"ל וכולל טניס ואפילו כדורעף ובלי שום מינוס. ואני מניחה שהיא מרוויחה יותר מ-10000 ש"ח. זה מהסוג של אלה שכמה כסף שיתנו להם, תמיד ימצאו איך לבזבז אותו ולהתלונן
?! | 23.08.11
110.
She complains
She complains about the taxes she pays. and then she says המדינה חייבת לקדם חוק חינוך חינם לגיל הרך And the money to pay for it would come from where? The government's secret stash? Every day another genius in and out of the Knesset finds another thing the government should spend money on. And every day another genius fine another great regulation that must be imposed on business. And the same people are then surprised that we are where we are
eli abir | 23.08.11
109.
איזה כייף להתבכיין
אביבית הנכבדה, את לא מעמד ביניים. את פשוט חיילת משוחררת הרבה אחרי הצבא. מי שלא צריך לדאוג לילדים ויכול לגור בעצמו בדירה ולשלם שכירות של 3,000 ש"ח, פשוט חי את הרגע. אם תצאי מת"א - ר"ג - גבעתיים, תמצאי דירות הרבה יותר זולות ואפילו טיפה יותר מרווחות. 2,500 ש"ח על אוכל ? הלו !! אנחנו זוג עם שני ילדים ומוציאים סכום כזה בחודש !! איפה את קונה ? ב AM-PM ? אוכלת צהריים במסעדה ?? עברי לדירה קטנה בנתניה, קני קניה מרוכזת חודשית בסופרמרקט מוזל, קצצי בפרפומריה ותתחילי לעשות הליכות בערב. מי יודע, אולי באחת ההליכות האלה, תכירי בחור נחמד ותוכלי למצוא דרך חדשה ולא מרירה להמשך חייך....
עמרי | 23.08.11
107.
גברת
ותרי על הכבלים, הוזילי חבילת אינטרנט. צמצמי שנה אחת בחופשות. תורידי את צריכת הטואליטיקה, ותנסי לא לבלות. מבטיח שאת סוגרת את הפער של האוברדראפט - NO TIME. והכי חשוב - לא לשלם בתשלומים, אלא לפי יכולת. אין ספק שלא נשאר הרבה לחיות ממנו, אבל חבל שאת משלמת אחוזים מטורפים לבנק על האוברדראפט.
בוריס | 23.08.11
106.
מסעדות זה בילויים- לא אוכל
אם לצהריים תביאי מהבית אוכל שהכנת לבד ולא תוציאי 50 ש"ח על "צהריים עסקית" כבר תחסכי למעלה מ-1,000 ש"ח (לפי 23 ימי עבודה בשבוע) תוסיפי לזה את הארוחות הנוספות שאת אוכלת בחוץ ותחסכי הרבה יותר (גם בכסף, גם בקלוריות וגם בבריאות). האפשרות היחידה שהוצאה בסדר גודל כזה על אוכל בלי לאכול בחוץ היא רק במקרה שאת עושה את הקניות שלך בחנויות הנוחות במרכז ת"א. נסי פעם את שוק הכרמל או את שוק לוינסקי- תצאי הרבה יותר בזול ואולי אפילו תפתיעי את עצמך ותהני מהאווירה.
דוד | 23.08.11
105.
הלוואי ואני הייתי משמשת דוגמה לכתבה
אני כל פעם נכנסת לקרוא פה וקשה לי לראות כמה כסף אנשים מוציאים, ולשווא. אני רווקה, בקרוב בת 37 . עובדת בשתי עבודות, מרוויחה כ-7,500ש"ח לחודש (נטו). אך בגלל שאחת העבודות שלי היא במסגרת חינוכית, אז כשיש חגים ואין בי"ס/גן, אז השכר שלי נמוך יותר + כשיש לי מבחנים, אני מפספסת כמה ימי עבודה. אני כל הזמן מחפשת עבודות בחופשות - לפעמים מוצאת ולפעמים לא. כך שיש חודשים שהשכר החודשי שלי נמוך יותר. אין לי רכב, אין לי כבלים, אני לא הולכת לחוגים, אני יוצאת לבית-קפה פעם-פעמים בחודש, מזמינה ארוחה צנועה (לרוב סלט או פסטה וכוס קפה) שעולה כ-45-50 ש"ח. על אוכל ופרפומריה אני מוציאה בין 900 ל-1,000 ש"ח בחודש. על פלאפון + אינטרנט (אין לי אפשרות לטל' קווי בבית, וחש' הפלא' כולל גם אינטרנט) אני מוציאה כ-400 ש"ח (לפעמים גם פחות). שכירות: 2050 ש"ח (גרה בדירת חדר. השכירות כוללת גם ארנונה וועד בית). חשמל: 350-400 ש"ח לחודשיים. הלוואות: 1060 ש"ח לחודש. לימודים: 450 ש"ח לחודש. חופשי חודשי לאוטובוס: 227 ש"ח פנסיה- 200 ש"ח בחודש (יש לי פנסיה מהעבודה, אך פנסיה נוספת שאליה אני משלמת באופן פרטי). הוצאות לא מתוכננות: כ- 150-200 ש"ח לחודש (לפי ממוצע שנתי). ביגוד: 50 ש"ח לחודש (לפי ממוצע שנתי). בקיצור, אי אפשר להגיד שאני בזבזנית, ובכל זאת קשה לי לחיות. אני היא הדוגמה לחיים קשים, משום שאני עובדת ומאוד מחושבת, ובכל זאת קשה לי לגמור את החודש. בשנה שעברה מצאתי עבודה לחופש הגדול. השנה לא מצאתי ובמהלך חודש אוגוסט-ספטמבר אני מקבלת אבטלה (בעוד שבוע אני חוזרת לעבודה). כך שאפילו אם בחודשי העבודה שלי אני מרוויחה לא רע ואני מחושבת, החודשים ה"מתים" מורידים לי את ההכנסה ואני לא מצליחה לחסוך. אני חיה בסדר, חודשים שלמים לא היה לי מינוס בבנק, אבל עכשיו, כשאני מקבלת דמי אבטלה, אני במינוס. אני מנסה למצוא לי פתרונות כדי שהחיים שלי יהיו יותר יציבים כלכלית. ואני באמת מנסה, לא יושבת בחיבוק ידיים (על כך לא אפרט כי זה יהיה ארוך).
ענת | 23.08.11
103.
איזו הגזמה!
ההוצאות המפורטות של הגברת ממש מוגזמות והיא לא מהווה דוגמא לשום דבר מלבד אשה שלא יודעת לנהל את ההוצאות שלה ורוצה להינות מכל העולמות! 2500 שקלים על מזון?? אני נשואה + 2 והוצאות המזון שלי מסתכמות לכל היותר ב1500 שקלים ולא חסר כלום. משפחות עם ילדים שצריכות טיטולים ומטרנות לא מגיעות להוצאה כזו. היא יכולה לעסוק בספורט אחר או להתנתק מהכבלים ולהסתפק באינטרנט. היא לא חייבת לקנות את הבושם היקר ביותר כל חודש, ולהוציא סכום כזה מופרז על מזון ולחסוך קרוב לשלושת אלפים בחודש. ולמה בנוסף לכל יש לה מינוס והלוואות? אין לה משכנתא ואין רכב ולא בעיות בריאות ותרופות! ההוצאות המפורטות כאן מכלכלות לפחות לשלושה אנשים. התלונה שלה מדגישה את הבועה התל אביבית בה אנשים חיים ויש להם החוצפה להתלונן. מיטל מכפר סבא.
מיטל | 23.08.11
100.
ל-44
תוכל קצת לספק יותר פרטים על המכללה ודוגמאות לחופש כלכלי? זה לא אחת מתוך כל המכללות השרלטניות הללו שגוזלות את כספך על קורסי סרק? כמו שיש את כל המכללות ללימודי שוק ההון האלו שמראות פרסומות שקריות עם תמונות של אנשים בדויים שכביכול עשו כסף ממסחר בבורסה..... וזה בדוק שהן עושות שימוש בתמונות של אנשים שכיבול עשו קורס אצלם והם עושים ים כסף ממסחר בבורסה,אלא שהכל שקר וכזב,לא היה ולא נברא.... האנשים הללו לא עשו מעולם קורס באותם מכללות.
יואב | 23.08.11
99.
כן היא מוציאה הרבה על אוכל, אבל לא הרבה יותר מדי.
הרבה אנשים פה אומרים: המשפחה שלי, המשפחה שלי... הם לא מבינים שליחיד הרבה יותר קשה לחסוך באול בגלל שני דברים: נחות כמות ותאריך תפוגה. זה לא סוד שרוב ההנחות באות על כמויות גדולות במיוחד (קנה שניים, קבל אחד חינם) או אריזות מבצע (למרות שגם שם מדי פעם חברות השיווק והיצרנים מנסים לעבוד עלינו), אבל יחיד לא יכול לעשות זאת! קחו למשל חלב: יש לו תאריך תפוגה. אז נקנה כמה חלבים, נקבל הנחה, אבל זה בנאדם אחד, חצי מזה מתקלקל. אין לו משפחה שתחסל את זה. אותו דבר עם בשר. בשר מתקלקל. קונים הרבה ממנו ביוקר וזורקים חצי. בזבובז. ואלוו רק שי דוגמאות. מי שלמד כלכלה מבין את המושג economies of scale. לפיהן כשהייצור (או צריכה) הן בכמויות, המחיר פר יחידה או פר אדם יורד. וכך לרווקים קשה יותר לחסוך באוכל. איפה היא כן יכול לחסוך? בסלולר. כל השאר אולי נשמעים מותרות, אבל צריך לחיות.
היא לבד | 23.08.11
98.
כל המקטרגים את הגברת תעצרו ותחשבו שוב.
כל מה שהיא מוציאה זה לגיטימי,המיסים גבוהים ללא הצדקה.היא לא צריכה להצתמצם במאום.הנקודה שמעמד הביניים כל הזמן מחפש איך לשרוד.שלא לדבר על לחיות בכבוד. אני אדם מבוגר שעד שהגעתי למנוחה ונחלה אני צריך עכשוו להתחיל את חיי הכלכליים מחדש היות ואני צריך לתמוך בילדיי שמרווחים שכר מינימום +. וזה גוזל לא מעט מהחסכונות שלי לתקופה הקשה בפנסיה. יש לבחון את נושא חלוקת הקופה הציבורית שוב
חיים | 23.08.11
97.
מה זאת אומרת "התנהלות כלכלית לא נכונה"???
רוב התגובות שאני קורא כאן מדברות על כך שהכותבת מתנהלת "לא נכון כלכלית", יותר מדי כסף על אוכל, בגדים, אפשר לוותר על חוג אחד... הגישה הפכה להיות שאם לא חיים בסגפנות גמורה וקצת מתפנקים אז זהו, אין זכות להתלונן. יש ממה לקצץ כדי לא להיות במינוס! זה פשע שהיא הולכת לטניס וקונה קצת בגדים? בן אדם חייב לחיות על לחם ומים? רק אם חיים על לחם ומים, בפריפריה, בלי כבלים ובלי רכב ועדיין במינוס רק אז מותר להגיד שהמצב רע מבלי להיות מואשם בהתנהלות כלכלית לא נכונה? במדינה מתוקנת אדם יצרני ושאפתן, שעובד קשה יכול גם קצת להתפנק ועדיין לא להיות בחריגה.
אלי | 23.08.11
93.
מאוד מצער אבל...
לכל הנוגע בדבר אני מרגיש אמפטיה למצבה של אביבית אבל קחו את אביבית ותוסיפו לה עוד כמעט 4500 שח מזונות וזה המצב שאני חיי בו היום המערכת המשפטית עדיין נוטה לצד האישה לא משנה כמה עמוק קוברים את הגבר גם לכסות שריפות זה בילתי אפשרי רק לחכות שיאפשרא פשיטת רגל גם לשכירים ושיהיה אפשר להתחיל מחדש. משהו נוסף בגלל המזונות אין מותרות כמו קניות לבית ואפילו לא יציאה לנופש קטן שהם אחד מאבני הבניה של המעמד הבינוני לפי מה שלמדתי לאחרונה בסוציולוגיה...
שי | 23.08.11
92.
כמי שמתנגד למחאה, אני דווקא מצדד בה. היא המעמד ...
..שאיך לומר "אוכל אותה". בגלל נטל המס, שליש מהמשכורת הולך. היא עובדת, למדה,] מרוויחה טוב. למה שתוותר על ההנאות הקטנות בחיים - שתקנה אוכל איכותי, שתעשה קצת טניס, ושתבלה. מאלו שכמותה לא צריך לבוא הכסף לטובת אלו שלא עובדים. זה בדיוק העניין. היא לא שייכת ל"מגיע לי" או "תנו לי". ממנה לוקחים לטובת אותם בכיינים!
גיא | 23.08.11
91.
מיסים ישירים
יש הרבה בעיות והרבה שאפשר לשפר אבל להתלונן על גם על מה שטוב פה זה אבסורד... המיסים הישירים בארץ הם בן הנמוכים באולם... אם רוצים מדינת רווחה יש להעלות את המיסים הישירים כדי לממן אותה. מס זה הדרך הטובה ביותר להעביר משעבים ממי שיש למי שאין לו... מיסים עקיפים גבוהים כמו שיש כאן הם בעיה משום שהנפגעים העיקרים הם החלשים
אלעד | 23.08.11
88.
די כבר מגיבים נודניקים! איזה מטבח אתם חושבים שיש בדירת 37 מ"ר???
עלק תצמצמי באוכל ותבשלי בבית. תבשלו אתם כל יום עוף ובשר בטוסטר ועל גז נייד. למה בן אדם בן 39 צריך לאכול כמו סטודנט מסכן?? תגידו תודה לאנשים שנחשפים ומראים את ההוצאות שלהם במקום להמשיך בתרגיל הישראלי הידוע של לעשות כלפי חוץ כאילו אתה מליונר ולהתמודד עם אוברדראפט מטורף בסתר. היחידים שנהנים מההתנהגות הזאת זה הממשלה שיכולה להמשיך להפיץ את השקר שכולם חיים ברווחה. די כבר עם התגובות המעצבנות שמחשבות לאנשים האלה איפה הם היו יכולים לחסוך!! נכון, תמיד אפשר לחסוף, אבל אנשים בני 30-40-50 שמתפרנסים במשרות נחשבות ועובדים קשה לא אמורים לחיות עשרות שנים במצב של צנע ולבשל עוף בלי לצאת מהבית! התגובות שלכם לא משרתות אף אחד חוץ מאת בעלי ההון והממשלה (מה שגורם לי להתחיל לחשוב שזה מי שמממן את התגובות האלה!)
אורית | 23.08.11
87.
לכל המקטרגים - הוצאות אחזקת בית לאדם יחיד = כמו אותן הוצאות לזוג. תיבדקו היטב.
ארנונה, חשמל, טלביזיה, מים, גז, וכו', בין אם בדירה גרים שניים או אחד, הן אותן הוצאות. מזון זה כמעט אותו דבר, לא פי שניים לזוג, אלא פי 1.3. חייתי בזוג לא מזמן, ולכן אני יודעת. שכר דירה זה אותו דבר לזוג או ליחיד. כך שההבדל הוא בהוצאות האישיות - ביגוד, לימודים, נופש, וכו'. לכל אלה שמייעצים לאביבית לאכול ב-800 שקל, אני אומרת - אין דבר כזה !!! גם אני גרה לבד, ואני קונה מצרכי מזון בסיסיים בלבד (אשל ולא יוגורט), עוף ולא בשר (וגם זה רק פעם בשבוע), חלב בשקית ולא בקרטון, וכו' וכו'. ובכל זאת מגיעה ל-1,200 ש"ח בחודש. כן - אני מוציאה על מים מינרליים ולא שותה מים מהברז - וזה הפינוק שלי. ואיפה ההוצאות לחומרי ניקוי? אז קצת חמלה בבקשה. אביבית היא "מעמד ביניים" - מעמד ביניים עליון אולי, אבל בכל זאת זכאית להינות מן החיים ולפנק את עצמה בחוג טניס או בנסיעה לנופש. קצלת פירגון רבותי.
רות אטויאס | 23.08.11
85.
אזרחים קחו אחריות
כחו אחריות על החיים.במדינה שפעם היתה שייכת לאזרחים ועכשיו לטייקונים/מתעשרים,מספיק להיות יועצים לאחרים תיקני לא תיקני אדם שעובד ומשתכר והוא לא נטל על אף אחד מותר לא להנות מפרי עמלו ובמקום זה תהיו מעורבים בחברה ואל תישכחו ללכת לקלפי לממש את זכותכם לחיים טובים יותר
מיקי | 23.08.11
82.
תרדו ממנה, אין לה אוטו, והיא לא ציינה הוצאות נסיעות
2500 ש"ח לאוכל זה נשמע הרבה מדי. מצד שני אני מניח שקשה לה לעשות קניות במקום חסכוני כי אין לה אוטו. כנראה שכדאי לה לצמצמם מסעדות, אבל אין לי נתונים לדעת זאת. עצה: בקשר לכבלים/אינטרנט, אפשר לשלם 300 ולקבל הכל. דרך אגב, אין צורך ב-10 מגהבייט הורדה.
 | 23.08.11
81.
תגידי, את לא משלמת חשמל, מים, גז ?
לכל מי שהתנפל עליה בגלל תקציב האוכל, תחשבו שיש לה רכב והוצאות דלק כמוני וכמו רבים אחרים, עכשיו זה כן בסדר שהיא לא סוגרת את החודש? תחשבו ששכר הדירה שהיא משלמת שייך לאגדות, במציאות רווקים ורווקות משלמים 3500-3900 ש״ח כל חודש תוסיפו ארנונה - 400-600 ש"ח כל חודש עכשיו זה כן בסדר שהיא מייצגת מעמד שלם, עובד, משכיל, שלא סוגר את החודש ????? חייבים שינוי מיידי באיכות החיים אחרת שום דבר לא יחזיק אותנו פה.
 | 23.08.11
79.
2500 ש"ח על אוכל זה נורמלי
אנשים תפסיקו להגיב כל הזמן על הוצאות על אוכל!!!!! אני רווקה שאוכלת כל יום בעבודה ארוחה חמה, אוכלת מעט מאוד בבית, לא מרשה לעצמי לקנות מוצרי מזון בגלל המחיר הגבוה, מוציאה על אוכל כל שבוע, רק ארוחות ערב וסופ"ש (מה לעשות יתומה, אין לי הורים שאפשר לאכול אצלם בסופ"ש) כ-250 ש"ח, תעשו חשבון תגיעו ל-1000 ש"ח בחודש לאחר צימצום עצום, אז מה קורה עם אנשים שצריכים גם לאכול צהריים בבית ומידי פעם גם קונים בשר. אוכל זה יקר !!!!!!! אוכל זה הדבר האחרון שבני אדם צריכים לחסוך. והחיים בזוג ללא ילדים זולים הרבה יותר מחיי הרווקים.
איה | 23.08.11
78.
אויש כולם נעשו לי אלון גל ומלמדים אותך איך לצמצם ולחסוך! הוא בינתיים נעשה עשיר מאד!
כן, אפשר לצמצם פה ושם וכן, המשכורת שלה יפה יחסית אלי, אבל..אנחנו רוצים לחיות כמו במדינה מערבית רגילה. כלומר, מכונית, אינטרט, דירה, ריהוט, מכון כושר או טניס או שחייה, ביגוד סביר, קולנוע מפעם לפעם, או הצגה, או קונצרט או תרבות בכלל. כל אלו הם הוצאות סבירות לגמרי באירופה ובארה"ב ובאוסטרליה. לכן, מה אתם מתפלאים שגם כאן המעמד הבינוני רוצה את אותם הדברים בדיוק? אבל כאן אנחנו מגיעים למחירים האסטרונומיים שגובים מאיתנו על כל אלה. שירותי אינטרנט ופלאפון מהגבוהים במערב, מכוניות? במחיר של אחת ישנה משנת 2000 , אתה קונה שם חדשה. אותו הדבר לגבי רוב מוצרי הצריכה הבסיסיים (כן, גם מקרר, מכונת כביסה, מזגן, הם בסיסיים לצורך ההשוואה) ואז כשצריך טיפול שיניים, או לתקן את הרכב או להחליף מכונה שהתקלקלה, אנחנו לא מסוגלים לעמוד בהוצאה! כי אין פרופורציה בין המחירים שגובים מאיתנו למשכורת הממוצעת!! נקודה!
רותם | 23.08.11
77.
תחבורה ציבוריצ דרומה מאשקלון על הפנים
גרה דרומה משדרות, אוטובוס לתל אביב יש 4 פעמים ביום - האוטובוס של אגש מפוצץ כי גם חיילים משתמשים בו - והרבה פעמים הנהג לא מעלה את כל הנוסעים ואנו נאלצים לחכות 3 שעות עד האוטובוס הבא...נשמע לכם הגיוני???? העיקר מעודדים אנשים לעבור לפריפריה - אין בכלל תנאים בתחבורה הציבורית ושלא נדבר על מחיר הנסיעה שהוא בכלל מופקע מסתבר שליסוע מתל אביב לבאר שבע ומשם לשדרות יותר זו מנסיעה ישירה תל אביב שדרות...ובכלל אותו המרחק להתנחלות עולה חצי מחיר...
נורית | 23.08.11
76.
אני חושבת שהכל עניין של גישה
אני אם חד הורית הנה הוצאות דירת 3 חדרים בפ"ת (אזור לא משהו אבל עם תחבורה ציבורית מצויינת) 2500 ש"ח בחודש ארנונה, חשמל, מים, גז- 600 ש"ח בחודש אוכל 800 ש"ח בחודש אבל אוכלת בעיקר בעבודה(יש חדר אוכל) וילדה אוכלת בצהרון ככה שאין כמעט בבית ארוחות בשריות גדולות. מוצרי קוסמטיקה- 300 ש"ח בחודש, וכן אני רוצה להרגיש מטופחת גם אם אני לא הכי עשירה בעולם, כולל ציפורנים פעם בחודש מחשבים/תקשורת 400 ש"ח לחודש, כולל מכשיר איפון חדש ואינטרנט. אין כבלים. בגדים לי ולילדה 200 ש"ח בחודש ממוצע, מקבלת בשבילה ובשבילי הרבה יד שניה וחברות. 200 ש"ח בית הספר, כולל ציוד חד פעמי והוצאה שוטפת 100 ש"ח צהרון- זכאית מעיריה כאם חד הורית עם הכנסה נמוכה חסכון לילדה 200 ש"ח ביטוחים 100 ש"ח שונות 1000 ש"ח בחודש- כולל בילויים, רכישת מכשירי חשמל לפי הצורך, נסיעות לת"א (גרה ליד העבודה) מתנות, טיפולי שיניים וכו' סה"כ 6600 ש"ח-6800 ש"ח בחודש משכורת 6200 ברוטו (ממוצע, כולל חישוב של דמי הבראה, ביגוד וכו) ומזונות 1100 ש"ח, 180 ש"ח מביטוח לאומי לילדה שאת הסכום הזה אני שמה בחסכון עבורה ומוסיפה עוד 20 ש"ח מהכנסה שוטפת. סה"כ הכנסות אחרי ביטוח לאומי והורדות שונות של המעסיק 6600 בחודש
דינה | 23.08.11
75.
צודקת 100%. שהמדינה לא תטיף לנו לגור בפריפריה אם היא לא מסוגלת לספק בטחון ותחבורה
קודם כל שהמדינה תספק בטחון ראוי לתושבי הדרום, ולא תפקיר אותם לחסות הגראדים מעזה עם עלה תאנה (כיפת ברזל). אחרי ההפקרות בירי האחרון לב"ש, כמעט אף אחד מהמרכז לא יהיה מוכן לגור בב"ש ולהפוך להיות אזרח סוג ב', במיוחד כשאין משם תחבורה ציבורית ראויה למרכז, ורקבת ישראל משביתה את הקווים ככל העולה על רצונה.
 | 23.08.11
73.
מה זה?
אין כסף? אוכלים אורז עם ביצת עין, שותים חלב משקית ולא מקרטון, מנגבים חומוס עם בצל ושמן זית. קונים תפוחים בבודדים, שותים נס או שחור רגיל. אין כסף? לא נוסעים לחול, לא קונים בגדים חדשים, לא מחליפים פלאפון, לא מתחברים לכבלים. יוצאים להליכה ברגל לפארק המקומי ונפגשים עם חברים על אין כסף? לא יוצאים למסעדות, קולנוע, לא מדליקים מזגן. מורידים חולצה ונרטבים עם בקבוק ספריי שנשאר מהניקוי חלונות. מינוס זה פשע. מינוס זה להיות היפר פרייר של הטייקונים שנותנים לנו הלוואות בבנקים שלהם. איך חיים במדינות שאין בהן מערכת בנקאית "מפותחת"? חיים בפשטות ובצניעות ומסתדרים במה שיש. אם נפנים שככה צריך להתגלגל אז רק נצליח לחיות ולהתקיים בהתאם להכנסות שלנו.
RONIAL | 23.08.11
72.
כבלים- לבטל!!! אפשר להתקין צלחת לווין פרטית בעלות חד פעמית
יש חסרונות לצלחת לוויין פרטית - אין תרגום לעברית, אין לוח שידורים נוח ואין כמה ערוצים של YES או HOT. ועדיין - אפשר לוותר על התענוג שעולה 200-300 ש"ח בחודש ולהתקין התקנה חד פעמית של צלחת לוויין פרטית. יש לי כבר שנה שנייה ואני מרוצה מאד- עלה כ-2,000 ש"ח, ויש לי 5 ערוצים ישראלים, BBC, CNN, FRANCE24 ועוד כמה ערוצי חדשות באנגלית, כמה ערוצי אופנה ומוסיקה, 7-8 ערוצי סרטים וסדרות באנגלית של פוקס או MBC , ועוד עשרות ערוצים בגרמנית, צרפתית, איטלקית, רוסית, ספרדית, יוונית, סרבית, פולנית, ערבית, טורקית, פרסית. כל מי שיודע אנגלית יכול להסתפק בזה, מתרגלים תוך זמן קצר ומאותו רגע אין יותר חשבון HOT או YES. וגם משפרים את האנגלית ושפות אחרות למי שיודע.
מישהו | 23.08.11
67.
ואלה הוצאות בלי הוצאות רכב, או שיש לה רכב מהעבודה או שאין לה רכב
רכב מגדיל מאוד את הוצאות משק הבית, זה עולה לפחות 3000 ש"ח לחודש (אני משקלל גם את מחיר רכישת הרכב). מצד שני ב 2500 ש"ח ופחות אני מאכיל 3 אנשים בבית שלי ועוד שני ילדים שכבר לא גרים בבית ועושים שוק אצלנו. אבל לי אין כבלים. בתקציב שלה אני מפרנס 3 ומאכיל ודואג לצורכם של כולם. מצד שני אין לי שכ"ד כי יש לי דירה משלי ובלי משכנתא אבל יש לי אותה הוצאה על רכב. בסך הכל נראה לי שיש פה בעיה לא קטנה בתנהלות כלכלית ולא בעיה של מיסים או הכנסות.
O | 23.08.11
64.
לא פלא שאינה גומרת את החודש - היא חיה בלי חשבון
פירוט ההוצאות מופרז לפי כל קנה מידה. שליש מס הכנסה ביטוח לאומי ובריאות זה מינימום. בחו"ל זה הרבה יותר, יש מיסים של הפדרלי, של הסטיייט, של העיר, סושיאל סקיוריט וביטוח בריאות פרטי כגון בלו קרוס ובלו שילד. הסה"כ הרבה יותר משליש מהשכר. (נ.ב. באירופה המיסים גבוהים יותר!)
דודלי | 23.08.11
63.
נראה לי שהגזמת בהוצאות החודשיות.
אני מצטער לומר לך: ההוצאות שלך ביחס לאדם ללא ילדים וללא רכב, פשוט גבוהות מדי! בדקי את עצמך ותגלי היכן ניתן לצמצם. למשל: למה כל כך הרבה כסף את מוציאה על אוכל בחודש? אולי זה מסעדות? אז תעשי קנייה שבועית גדולה בסופר ותתחילי להכין בעצמך אוכל, זה גם פחות משמין... ולמה 500 שקל בחודש על בגדים? מה, כל חודש סט שלם חדש? אולי את קונה מותגים יקרים? חסרות הוצאות מים, חשמל, טלפון וגז - אלא אם כן הן כלולות.
אביתר | 23.08.11
60.
ל-10 די לקטר!!!
לא חייבים לגור במקום הכי טוב בדירת 4 חדרים לפחות, לא חייבים לקנות את העגלה הכי יקרה בחנות, לא חייבים לשלוח את הילדים לגנים הכי טובים, לא חייבים לנפוש רק בחו"ל או במלונות חמישה כוכבים דלוקס ואם אתם כן רוצים לחיות ברמת חיים גבוהה, אל תביאו יותר מילד אחד! די נמאס כבר מכל המקטרים!! אנחנו זוג בני 30 + ילד עם הכנסה קטנה משלך (15 אלף) יש לנו דירה בראשון (אז בלי מעלית ולא באיזור הכי יוקרתי) עם משכנתא כמובן. שלחנו את הילד לגן פרטי לא ב-2500 ש"ח אלא ב-1900 (כן, יש עוד כאלה) וזה גן מצוין! אוכל טרי כל יום, צוות מדהים, גן מרווח. קנינו עגלה ב-700 ש"ח (שאנחנו מנצלים אותה כבר כמעט 3 שנים והיא עדיין מצויינת!!) אנחנו נופשים במלונות 3-4 כוכבים בארץ ונהנים מאוד, יוצאים למסעדות (לא מסעדות שף שיוצאים בנזק של 500 ש"ח לזוג. אפשר להנות מערב במסעדה גם ב-150-200 ש"ח לזוג) יוצאים לסרטים (מבצעי 1+1 מחברת האשראי) ובנוסף לכל חוסכים 1500 ש"ח בחודש. בקיצור לא בהכרח מה שהכי יקר זה הכי טוב.... אפשר לחיות להנות ולצאת ולבלות והכל בהתאם להכנסות שלכם ובהתאם ליכולת שלכם!
 | 23.08.11
59.
בארה"ב תשלמי $300 בחודש לביטוח רפואי, $25 על כל ביקור רופא
ומאות דולרים על בדיקות כמו דם, צילומים, וכו, וזה רק אם את בריאה לחלוטין. לאישפוז או ניתוח תכיני אלפים רבים. הריון ולידה לא כלולים במרבית הביטוחים. ביטוח שכולל הריון ולידה עולה הרבה יותר מ-$300. טיפול בילדים לא פחות יקר שם. הממשלה לא עוזרת בכלום. למה אנשים נותנים לדוגמא את ארה"ב? לא כל כך קל שם.
 | 23.08.11
57.
בואי קבלי פתרונות למצבך
אני עובד, ולהלן הפירוט שלי: תשלום משכנתא: 2100 ש"ח (כי אני לא גר באיזור שכולכם רוצים לגור בו- ת"א והסביבה, וכי חסכתי כל מה שיכולתי לפני). מזון: 2000 ש"ח בקירוב (משפחה של 6 נפשות). אין לי כבלים, רק אינטרנט ב-70 ש"ח. סלולרי: 250 ש"ח (לי ולאשתי יחד). טיול: 1500 ש"ח בשנה. ביגוד: 250 ש"ח לכל המשפחה. אני נוסע לעבודה כל יום 50 דקות לכל צד. תחביבים: מנגן, ככה שכל הציוד כבר קניתי מזמן. בחשבון הבנק אין מינוס, מאחר שהוא מנוהל בבנק הדואר, מה שמאלץ התנהלות אחראית יותר. יש לי הוצאות ילדים ברוך ה', שהן אכן רבות. טואליטיקה: מה זה? יש עוד הוצאות, אבל כתבתי סך הכל מקביל למה שכתבת. על כל דבר משלמים מחיר, זה החיים. אני גר רחוק מגוש דן, וזמן הנסיעה שלי ארוך, אך גר בבית זול יותר. קצת מוגזם להשליך את כל (!!!) הצרות על התנהלות של ממשלות וכדו', עם כל זה שגם בזה יש אמת. בסופו של דבר, ישנה גם התנהלות אישית.
אופיר | 23.08.11
56.
הבחורה צודקת!
משלמים יותר מידי מס הכנסה על עבודה. אין מצב שלוקחים לך כלכך הרבה מהשכר ברוטו מה גם שלא ניתן לנקות הוצאות כמו משכנתא, הוצאות חינוך מהברוטו כמו במדינות רבות. טוקבטיסטים רבים טענו. שהיא מבזבזת הרבה. יכול להיות אבל אפילו אם היא תוכל לחסוך ממה שהיא הציגה זה עוד 100-300₪ בלבד שזה כלום. מעמד ביניים לא צריך להיות כלב. לגור ב-37 מטר זה מלונה. 1000 שח לחופש זה כלום. מה זה חופש ליומיים באוהל? על משכורות של 100,000 שקל צריך למסות 50% אבל אל תשכחו שיש ביטוח לאומי שזה 12% ועוד 5% ביטוח בריאות שכבר אוכל 17% מהברוטו. אז מה נשאר לנו?
באותו מצב  | 23.08.11
55.
הנה סוף סוף גברת אחת שאני יכול להסכים עמה - ברור שטואלטיקה עולה יקר.
לא קורה לי רבות שאני יכול להסכים עם גברת כל שהיא בפרט, ועם גברות, בכלל. אבל, במקרה הנדון, אני מסכים עמה - טואלטיקה ( המילה הזאת מעלה בי אסוציאציות נעימות ) הינה באמת מצרך יקר. אני למשל , מאחר וכאמור מתקלח רק פעם אחת בשבוע, כדי לאזן , אני שם הרבה דיאודורנט. כל שבוע אני גומר לפחות 4 דיאודורנטים, כל אחד עולה לי 10 ש"ח ( בסופר יש מבצע של שניים ב - 20 ש"ח). כלומר זה יוצא לי לחודש לפחות 16 דיאודורנטים, כלומר , לפחות 160 ש"ח לחודש. ואני חייב לציין שאני משתמש כל שבוע בחבילת נייר טואלט שלמה , כלומר, כל שבוע 32 גלילי נייר טואלט, לכל מיני מטרות, אפשר לחשוב, כלומר, כל חודש לפחות 4 חבילות נייר טואלט , אני מעדיף בצבע ורוד שכבה כפולה מגע עדין במיוחד, כלומר, כל חודש לפחות 4 כפול 44 = לפחות 176 ש"ח כל חודש על נייר טואלט בלבד. זה יוצא , שאני, דפקטור ממונה, מוציא לחודש על נייר טואלט ועל דיאודורנטים לפחות 336 ש"ח ועדיין לא דיברתי על הבושם ועל האפטר שייב שאני משתמשם בהם. אפטר שייב שם כל יומיים, כי אני מתגלח פעם ביומיים, בית השחי אני לא מגלח - גמרתי עם זה, ובושם שם כל יום כמעט. כלומר, לחודש, אני מוציא , כולל בושם ואפטר שייב , פלוס צמר גפן ... פלוס מי פה (במקום ציחצוח שיניים ) , פלוס שמפו, וכו' , הרבה יותר כסף מהגברת הזאת. חי חי חי !!! בברכה ברגשי כבוד שלך, בכנות ובהמון אהבה, ( לא ממש ), דפקטור ממונה.
דפקטור ממונה | 23.08.11
54.
המדינה לא מעוניינת שיהיה לך ילד
מאחר ואת לא חרדית \ חרד"לית\מתנחלת אלא סתם אזרחית (סליחה על השאלה) -חילונית?, ואולי (ושוב סליחה מראש על השאלה הכאילו חודרת לפרטיות), רחמנא לצלן, גם חד - הורית? בקיצור, את עוד עשויה ללדת אזרח כמונו, שילך לצבא, יעשה מילואים, ילמד, יעבוד, וישלם מסים לו היית כזו, היתה לך דירה מסובסדת יפה, פעוטון\גן\אולפנא\ישיבה בחינם או בסבסוד גבוה, ולא היית מקטרת בעיתון. אולי בבחירות הקרובות אחוז ההצבעה יעלה על 59%, וגם אנשים כמונו ילכו לקלפי
אזרח מודאג | 23.08.11
51.
הנה סיפור בשבילך..
בְּקַרְנֵי חַמָּה יְלַהֵט מֵיתָר צְלִיל עָרֵב עַל חוּט שָׁחוֹר וְנִגּוּן רָם יְנַגֵּן הַצְּרָצַר כָּל יְמוֹת קַיִץ יְחַכֵּך בִּזְרוֹעוֹ. גַּרְגֵר חִטָּה לָפְתּוּ צְבָתוֹת נְמָלָה בְּתוֹךְ שַׁיָּרָה בְּשָׁחוֹר עָצְרָה לִשְׁמוֹעַ נְגִינָתּוֹ הִמְשִׁיכָה וְגַּרְגֵר בְּפִיהָ אוֹר. נָקְפוּ יָּמִים וּנְגִינַת צְרָצַר בַּמֶּרְחָב וְהִיא עֲרֵבָה אַף בְּלַיְלָה שָׁחוֹר יוֹם אַחַר יוֹם תּמשיך לִלְקוֹט תַּעֲשֶׂה לְבֵיתָהּ עַד יִשְׁקַע מָאוֹר. וּבְתּוֹם עוֹנַת קַיִץ צְחִיחָה חָדְלָה נְגִינַת צְרָצַר שָׁחוֹר נִתְּזוּ נַחֲשוֹלְי גִּשְׁמִי בְּרָכָה אָסָמִי נְמָלָה מַלְּאוּ בְּטוּב. "לא אָגַרְתִּי וְרָעֵב עַד מָוֶת", הִתְחַנֵּן צְרָצַר "הֶמְשֵׁךְ לְנַגֵּן", גִּיחֲכָה נְמָלָה אַחֲרָיו. "יִשְׂבַע בְּחוֹרֶף, זֶה שֶׁטָּרַח בַּקַּיִץ לוֹהֵט – כָּעֵת זוֹ אַרוּחָתִּי וְאֵינֶנִּי צְרִיכָה לְדוּאֵט".
איזופוס | 23.08.11
49.
איפה הטוקבקיסטים חיים???
למה המושגים הם שצריך לחיות בצמצום?? היא חיה כפי שהיא רוצה לחיות, היא צריכה לחיות טוב, להינות, לבלות, מה לא בסדר?? אי אפשר לעשות חשבון על עוד 300 שח או פחות 300 שח לסלולרי או כבלים. אני חיה 12 שנה בלי טלויזיה, מבחירה שלי, ולעומת זאת יש לי הוצאות רבות אחרות שכמה שלא אצמצם בהן- תמיד תהיינה התקלות בכל חודש. יש ילדים? אז יש הוצאות לא צפויות, אין ילדים?- גם יש הוצאות לא צפויות והכרחיות! די להיכנס לכיס של כל אחד. בסך הכל, לפי הנתונים שהיא מציגה, באמת לא פשוט. אני איתך.
נעמה-מעמד ביניים | 23.08.11
46.
אזרחים קחו אחריות כלכלית
אפשר גם לותר על אימון טניס, בילויים, להקטין הוצאות טל והחסכון השנתי יהיה 9300 ש"ח. בעוד שנה יעמדו לגברת 3000 ש"ח חסכון ועד 1000 ש"ח שכבר מיעדים לופשה. כך תוכל לצאת לחופשה מפוארת ב- 4000 ש"ח . קצת שינוי בסדר העדיפויות דחיית סיפוקים (לשנה) והכל מסתדר.
חשבונאי | 23.08.11
45.
זקוקה להשכלה פיננסית
אביבית שלום. את נשמעת כנה ובסדר. תני לי לגלות לך סוד! עובד שכיר, לעולם אבל לעולם לא יהנה מחופש כלכלי. את חייבת לשנות את התודעה שלך. לא העיתון ובטח לא המדינה לא יגשימו לך את החלומות. אז נו מה, איך בכל זאת יש עשירים גם היום? צריך להבין שכל אחד צריך לדאוג לעצמו במובן של חופש כלכלי--מהעבודה לא מתעשרים צריך להשקיע ולחפש הזדמנויות ובעיקר לרכוש השכלה פיננסית. להבין איך לא להיות הפראייר של החברות הגדולות וכו'. יש מכללה מצויינת שנקראת קשפלואו מבית היוצר של רוברט קיוסאקי. בהצלחה!
מוטי | 23.08.11
42.
סתם בכיינית
מאזור אשקלון-אשדוד יש תחבורה ציבורית מסודרת לתל אביב. והרבה אשדודים עובדים בתל אביב ונוסעים כל יום. כל חודש את קונה בגדים ב-500 ש"ח???? טואלטיקה- 400 ש"ח? באיזה חברות את משתמשת? ובטוח שיש עוד הוצאות מטומטמות שלא כתבת. חוג ספורט 375 +בילויים 300 ש"ח לחודש, קשה לך לעמוד בהוצאות, תורידי את הטניס. למה נראה לך אני לא הולכת לחדש כושר? אני מסכימה , החיים בישראל קשיים, אבל אל תבכי כאשר את לא עושה מאמצים כדי לחסוך.
שרון | 23.08.11
40.
ב2 מילים, ביבי הבייתה. כנסו..כנסו..
אביבית תיארה אסון, היא לא תוכל לגדל ילדים כך, היא לא תצא לפנסיה מכובדת והיא חייבת כמו עכבר לרוץ ולרוץ על המסילה אחרת היא נופלת. ביבי אינו הפתרון, הוא הבעיה, החלפת שלטון לקבוצת אנשים החושבים חברתית וללא הזנחת הצד המדיני ביטחוני תעשה לישראל את מה שהיה בראשית תקומתה, גאווה. מרגשת המחאה ומרגשים האנשים האומרים די לשיטה החזירית הקיצונית, אני מחכה לרגע שיקום מנהיג שמבין שאים צורך להיות גאון גדול כדי להוריד מהר את מחירי הדיור כי הקרקע של המדינה. אין צורך להיות גאון כדי לשים רכבת 300 קמ"ש בין חיפה תל אביב ובאר שבע ולעשות אותם פרוורים וקרובים, אם הסינים יכולים גם אנחנו יכולים. אני מחכה למנהיג שקם בבוקר לעשיה למען בני האדם ובכוונת מכוון ושום שכל מגדיל את העוגה למען אביבית ולכולנו.
יוסף | 23.08.11
39.
פשוט מפונקים
אני לא מבין ,השכר שלך עומד על סביבות 18000-15000 ש"ח נטו .על מה את בוכה .פריפריה לאו דווקא דרום את יכולה לגור בשכונות פחות נחשבות ולשלם על דירה יותר גדולה פחות כסף. אבל הבעיה היא שאת מעדיפה לגור ברמת חיים גבוהה.גם לגבי סעיף המזון או שאת אוכלת כל יום במסעדות גורמה או שאני לא מבין איך מגיעים לבד ל2500 ש"ח. אין לך כסף תבטלי את הכבלים,לי אין כבלים כי אני לא יכול לעמוד בזה ואני מרוויח 40% ממך.אני לא הייתי בחו"ל כבר 10 שנים כי אני לא יכול לעמוד בזה. תביאו כבר משפחות שמרוויחות ביחד אולי 9000 ש"ח הם צריכים להיות בכתבות שלכם לא רוצים לראות מפונקים מתל אביב.הדבר היחיד שאני מסכים איתך הוא המיסים הישירים.
דניאל | 23.08.11
36.
אני חד גרושה אחרי גיל 50 עם ילד אחד אחרי גיל 18 עובדת במשכורת מינימום
עובדת עם משכורת מינימום עם שעות נוספות 4800 שקל ברוטו גרה בשכירות אין לי דירה משרד השיכון לא נותן דירות לחד הורית עם ילד ושעובדת והמשכורת מעל 2300 שקל אני משלמת מיסים רגיל ארנונה אין הנחות בכלום לא זכאית להשלמה הכנסה מלאה בחובות אני לא רוצה ליפול נטל על המערכת עובדת וזאת המשכורת שלי ברוטו עם השעות נוספות 4800 שקל גרה בפריפריה השכירות 2000 שקל לא כולל מיסים אנחנו חיים מתחת לקו העוני גם לא מקבלת מזונות ולא קיבלתי זה החיים לצערי והמציאות העגומה שיש בטוח עוד אלפיים כמוני
יעל | 23.08.11
35.
כבלים+אינטרנט ב-500 שקל?!?!?!?!? מזון ב-2500!?!?!?!?!? ועוד
האינטרנט שלי עולה 80 ש"ח לחודש, ואני מסתפק בממיר הדיגיטלי עידן+ שהוא אמנם לא שיא הפאר אבל נותן את הערוצים הבסיסיים בלי שום תשלום חודשי. מזון ב-2500 ש"ח, חישוב גס כמעט 100 ש"ח ליום. את קונה ביצי זהב לארוחת בוקר? או כל מיני סלטי "בריאות" שהם חסה יקרה בתוך קופסה. מתערב שלפחות 10 שנים לא קנית כלום בשוק. אפשר בלי מאמץ לקצץ את הסעיף הזה בחצי אם לא יותר. אם כל אלה לא עזרו לך, ממליץ בחום על הפסקת לקיחת ההלוואות. אם את לא יודעת ההלוואה לא באה בחינם ואת משלמת עליה ריבית כדי לממן את רמת החיים הגבוהה שאת חיה בה, ולכן את גם תמיד נמצאת באוברדראפט, שגם עליו משלמים ריבית. עד כה חסכנו כ-3500 ש"ח בחודש. שכר מינימום. וזה בלי לעבור דירה, בלי להפסיק את אימוני הטניס, בלי לוותר על הסלולר, בלי לוותר על הבגדים, ובעצם בלי להפסיק להיות בורגנית ממעמד הביניים.
הקוסם מארץ עוץ | 23.08.11
32.
שקר! לפי ההכנסות שלה (יועצת בכירה, 1/3 מההכנסות הולך למיסים..)
היא יכלה לחיות מצוין !!! היא הציגה פה רק את ההוצאות השוטפות שלה. היא "שכחה" הרבה הוצאות נוספות שהוציאה ובגלל זה הגיעה למצב שהיא צריכה להחזיר הלוואות כל חודש. בקיצור, אני לא קונה את זה . אם ההוצאת השוטפות שלה באמת היו 8300 (9800 פחות 1500 הלוואה) היא בהחלט הייתה חיה טוב, חוסכת ומפנקת את עצמה מדי פעם בחופשות לחו"ל. הבעיה עם אנשים כאלה היא שהם מבזבזים ומבזבזים ומבזבזים ואח"כ מתלוננים שאין להם!!!
 | 23.08.11
31.
את ממש חיה בסרט
אני פשוט בהלם ממך, כל ההוצאות והמותרויות שאת מדברת עליהם בכתבה שלך, את בכלל מבינה מה זה לחיות מתחת לקו. אני חד הורית בת 33 שלא מקבלת שום מזונות ולא ביטוח לאומי שמרוויחה משכורת של 5000 ולי אין איך לגמור את החודש. לא לך. אין לי בכלל את האפשרות להשכיר דירה בכלל הילדים שלי גרים בחול עם אבא שלהם כי לי אין כסף להשכיר להם דירה. ואת בוכה שאת לא גומרת את החודש. תתעוררי על עצמך את חיה כמו מלכה. מי שלא בוכה כנראה לא גודל. אז תעשי לי טובה ואל תבכי לי פה על זה שאין לך אפשרות לנסוע ללונדון או לעשות טיול בכיכר המדינה
צופית  | 23.08.11
27.
אי אפשר לסמוך על הרכבות...
בשמחה היינו מעתיקים את המגורים שלנו דרומה/צפונה אבל... הרכבת כל הזמן עושה פאדיחות - בת דודתי גרה בקרית גת ורק השנה, יותר מחודשייים (במכלול) הייתה מושבטת - או שזה עבודות או שזה שביתותו וכשהיא עובדת היא מאחרת באופן כמעט קבוע! וגם, הרכבת מאוד מאוד יקרה, כך שההפרש של נסיעה ברכבת+אוטובוס המשך=דירה במרכז. וכל אלה שאומרים תעברו לפרפריה - הפרפריה ממש לא זולה - דירת 4 חדרים בקרית גת מתחילה מ3.500 ש"ח + רכבת ואוטובוס המשך- 1000 ש"ח = דירה בדרום תל אביב.
אילנה | 23.08.11
25.
אוכל לבן אדם אחד בחודש - 2500 ש"ח מוגזם - להלן תקציב שפוי
במקום 2500 ש"ח אוכל - מה אתה אוכלת קוויאר כל יום - תסתפקי ב1000 ש"ח לחודש זה מספיק לבן אדם אחד בכל קנה מידה. ביגוד 500 ש"ח לחודש - נראה לי מוגזם תסתפקי ב250 אימון טניס בקבוצה 375 ש"ח בזבוז , סלולרי 300 - מספיק 100 ש"ח כמה שיחות את עושה 15 שעות בחודש. טואלטיקה 400 ש"ח בחודש - מספיק 100 ש"ח, כבלים ואינטרנט - יש חבילה ב300 ש"ח הנה כבר חסכתי 3000 ש"ח - להוציא 10000 ש"ח על בן אדם אחד נראה מוגזם ביותר
יעקב | 23.08.11
24.
קשה בישראל אבל את מבזבזת יותר מידי
אני הראשון שיגיד שאנשים צריכים לנשום ולהנות מהחיים ולכן הכי לגיטימי בעולם להוציא כסף על בילויים, חופשות ומסעדות. אבל וזה אבל גדול אנשים לא צריכים להוציא את מה שאין להם. לא רוצה להכנס לך לכיס אבל: שימי לב שאת משלמת מלא כסף לכבלים ( 500 ש"ח כאשר המחיר בד"כ נמוך בהרבה ~250 ש"ח) הוצאות המזון שלך עצומות לבן אדם יחיד (2500 ש"ח ). הוצאות ביגוד חודשיות די גבוהות ( 500 ש"ח בחודש 6000 ש"ח בשנה) את בקלות יכולה להקטין הוצאות חודשיות ב 1200-1000 ש"ח ולשמור על אותה רמת חיים בהצלחה!!!
אלעד | 23.08.11
23.
אין תשתית רכבת לדרום ?? שטויות
בכל הערים המרכזיות בדרום יש רכבת לכיוון תל אביב אז בבקשה לא להפיץ סיסמאות של תל אביבית טיפוסית בנושא , מדבר בתור מישהו שגר בקרית גת ועובד בתל אביב מעל 10 שנים . ב2,000 ש"ח תמצאי דירה הרבה יותר גדולה באזור דרום והאזור סביר . 2,500 ש"ח על אוכל , אני מוציא 3,800 למשפחה של 5 נפשות ... את בטוחה שהסכום שאת מוציאה לא מוגזם קצת ? כבלים ואינטרנט מלאים (טריפל של הוט וספק שירותי אינטרנט) מגיעים לכ 300-350 ש"ח , איך הגעת ל500 ?? למרות ההצהרות לא נראה שאת באמת מנסה לחסוך , לא ביצעת את השלב הראשון של חסכון והוא השוואת המחירים ... חבל אבל גם אני גרתי בתור רווק בתל אביב וההוצאות שלי כולל אוטו הגיעו ל 5,500 - 6,000 . ואם את בעד הקטנת המיסוי הישיר הרי שאת מקטינה את כמות הכסף שניתן להוציא על רפורמות כפי שמתבקש מהמאבק כיום .
מיכאל | 23.08.11
21.
יקירתי, הכל נכון אבל את יכולה לחסוך המון!
את מוציאה פי 3 ממני על כל סעיף שציינת!!! למשל מזון: את מוציאה 2500 ואני מוציא 800 גם אני התחלתי מסכום גבוה ועשיתי תקציב קטן יותר, לאט לאט גיליתי שאני יכול לצרוך מוצרים קבועים שאהובים עליי במבצעים וכך התקציב ירד לשליש. ותאמיני לי שאני לא נשאר רעב ואפילו רזיתי. תעשי קובץ ניהול פיננסי באקסל. בהצלחה:)
יעלון | 23.08.11
20.
כנראה כלכליסט מנסה חהגדיל את הבעיה בראיון עם גרושות
כאשר זוג מתגרש באופן אוטומטי יש לנו 2 אנשים שכל אחד צריך דירה חצריך לכלכל את עצמו מה שאינו נכון כאשר חיים ביחד וכאם סה"כ החלקים גדול יותר מחלק אחד וכמעט בכל תחום. לראיין גרושה שמתלוננת על המצב זה פופוליסטי ואני מציע להציע לאותה גרושה נסי לחפש בן זוג ואז אולי העומס הכלכלי ישתנה. זה לא מדע מדויק, אבל כדאי לבדוק אופציה זו
אלי מינציה | 23.08.11
18.
2500 ש"ח על אוכל??? אנחנו זוג וחיים על 1000-1200 ש"ח.
רק מזה את יכולה לסגור את ההלוואה שלך ולחסוך עוד 1500 ש"ח בחודש. **אני לא אומרת שהמצב בישראל טוב אבל אנשים לא יודעים להתנהל כלכלית!** אם את במינוס אז תחליטי: כבלים או טניס! כמו ילד שכשהמצב הכלכלי לא טוב, מורידים לו חוג. תסגרי את החוב ואז תחזרי ל"חוג" השני שלך. את מתעקשת לגור בצנטרום של הפיילה ועוד בוכה על זה. 500 ש"ח בגדים כל חודש??? ועוד כשבמקביל יש לך מינוס? מאיזה כסף את קונה את זה? הרי הריבית הופכת את הבגדים האלו להרבה יותר יקרים. תאמיני לי שאם תתחילי לשנות את ההתנהלות הכלכלית שלך, תסגרי את המינוס שהוא לא גדול מדיי יחסית לכמות שאת יכולה לקצץ בהוצאות הנוכחיות שלך (שלא לדבר על זה שמן הסתם המשכורת שלך גבוהה - לא ציינת כך שזה ניחוש שלי), תתחילי לחסוך ותוכלי לחזור להתנהל מתוך שגרה של חשיבה כלכלית. בהצלחה! עדי
עדי | 23.08.11
16.
נושא המגורים והתחבורה בעייתי מאז קום המדינה
עם קום המדינה למעט קיבוצים שהיו והוקמו ביוזמה של הסוצייליסטים שאר הישובים מושבים ערים הוקמו ע"י הנהגה אשכנזית שחייה במרכז וראתה בהקמת ישובים לכל המזרחיים דרך ליצור את ההפרדה הנידרשת לטעמם. צר לי אני עצמי תוצר של שילוב בין אשכנזיה לכאילו ספרדי ויודע מביתי איך התייחסו לנשואים הללו. ועדיף מבחינתם היה לישמור על העדתיות כאילו היא השבטיות מהעבר. ועד היום לא השתנתה התפיסה והמדהים שכל פקיד שמתקבל לעבודה ברשיות הממשלתיות ישר מסגל חשיבה אשכנזית מין העבר. בשנת 82 יצאו במיבצע שיכונים לזוגות צעירים בצפון ובדרום פניתי להרשם ולנצל את הניתן והינה פלא אין דרך להתפרנס כי עבודה באותה תקופה לא היתה הצפון ואילו במרכז ניתן היה להסתדר טוב. פניתי לשר השיכון דוד לוי וראה פלא התשובה זה לא בתחום אחריותי אתה שר לכל הרוחות אז אתה בונה דירות למי? הכל חרטה הממשלות נוהגות באזרחים כאוסף של מטומטמים המפריעים להם לחיות טוב. ועכשיו ההפגנות מתחילות להגיע לעיקר. אגב ללא קשר ראו את תגובת ברק אתמול בחדשות לתגובה או נכון יותר אי התגובה של ישראל על ארועי השבוע. צוחקים עלינו ומקריבים אותנו למען האינטרס הפרטי כך זה מיום קום המדינה. צאו לרחובות בגדול
אבי | 23.08.11
14.
2500 על אוכל לבן אדם יחיד?
לא יודעת מה את אוכלת, אבל אנחנו זוג שכל סופ"ש מארחים לא מעט ומוציאים אותו הסכום - כל יום בישול טרי של חומרי יסוד, כל יום בשר או דג או עוף - אינני יודעת היכן את קונה את המזון שלך, אבל כמעט בטוחה שיש בקטע הזה בזבוז משווע של קניית אוכל מוכן ומעובד. תחשבי עם עצמך ותראי שתוכלי בקטע האוכל לחסוך המון. בהצלחה.
נעמי | 23.08.11
13.
מזון 2500??? תורידי 1500 . החזר הלוואה 1500 ? לא שייך
למען הסר ספק: אני גם נחנק תחת עול השכירויות , המיסים והמחירים . בן 29 , מרוויח מצוין, אך חוסך מעט . אבל : מזון ליחיד = 700 שקל בחודש גג!!! הלוואה זו החזר התחייבות לבנק ולא הוצאה שוטפת. אין קשר לא אמרתי להוריד בשיעורי טניס ו/או בכבלים וכו' . זה מוצר שמגיע לכל אחד מאיתנו. באופן כללי אני בעדה , כי כמוני היא משלמת הרבה מאוד על שכירות ומיסים ומוצרים. אבל ההוצאה שלה נמוכה ב 3000 שקל!
קיפי אורגינל | 23.08.11
10.
החיים בישראל - דבש. אין מקום יותר טוב ממנו בעולם. הבעיה זה שהמצב הכלכלי טוב- ולכן
אמות המידה של אנשים גבוהות, יש לנו דרישות מהחיים שברב העולם אנשים אפילו לא יחלמו עליהם. הבעיה היא שאנו לא חיים בהתאם להכנסה שלנו אלה בהתאם לאיזה מודל שאנו רואים בטלביזה - אבל טלבזיה זה לא המציאות - ולכן צריך להתעורר מהפנטזיה.
ז. | 23.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת