אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": הליך הפרטת נמל אילת ישונה בהתאם להמלצות ועדת הריכוזיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
עוד פעם החכמים "מפריטים" על ידי מכירת כל הנמל למפעיל אחד?
איזו מן הפרטה זו ואיזו מן הגברת תחרותיות, כאשר נותנים את כל הנמל בידיים של חברה אחת? היא תהיה בתחרות עם עצמה? אתם לא מבינים שהחברה תיצור קרטל עם הנמלים האחרים וזה הכל? אם כבר הפרטתם תעשו חברה לכל רציף בנמל.
מיכאל | 23.08.11
4.
הפרטה לגוף אחד אינה הפרטה, זה פשע
כל הכבוד לגלאון על המשמר. כל הכבוד לכלכליסט שמפרסמים! אני ממליץ בחום לראות את ההרצאה של ירון זליכה, הוא מדבר בין השאר גם על הנושא שקרוב לנושא הספציפי הזה: הפרטת נמל אשדוד ונמל חיפה. לטענתו, הפרטה של נמל לגוף (טייקון) אחד וגדול לא תוביל לתחרותיות. אם יפריטו את נמל אשדוד למשה ונמל חיפה לחיים, לא תהיה תחרות. פשוט מאוד: ספינה שקרובה יותר לאחד מהנמלים לא תשנה את מסלולה, עלות שינוי המסלול וההובלה לא יהיו שוים להפרש התחרותי. זליכה טוען שצריך לפצל כל נמל לשני רציפים ולתת לשני גופים שונים את הניהול על כל רציף, לדוגמא רציף א' למשה, רציף ב' לחיים - כך תהיה תחרות אמיתית. (ההרצאה: http://www.youtube.com/watch?v=20mXNRglfk8) הפרטה יכולה להיות טובה, יכולה להיות רעה. בינתיים נראה שמציעים לנו משהו רע.
יואל | 23.08.11
3.
איזה בשורות משמחות!
כל הכבוד לוועדה לריכוזיות! חשוב גם לציין שהדרך להפרטה צריכה להיות באופן שלא יווצר מונופול איזורי - שכן נמל אילת מרוחק באופן משמעותי מהנמלים האחרים....הפרטה של הנמל לפי רציפים או שירותים מקבילים למספר חברות - יכולה לייצר באמת תחרות אמיתית!
שירונת | 23.08.11
2.
כל הכבוד לזהבה על הערנות. אני שמח שגם היא החלה לעסוק בנושאי כלכלה מאקרו
זה חשוב לא פחות ומשפיע על חיינו לא פחות מנושאי זכויות האדם (נושא חשוב בפני עצמו) שבו עוסקת זהבה שנים. מאז שנכנסה זהבה לכנסת הנוכחית היא פועלת ללא לאות בנושאים כלכליים וזו תוספת כוח משמעותית למחנה החברתי בכנסת. יישר כוח
חיים | 23.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת