אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך מותגים עושים אותנו טובים יותר

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
מותג ללא מוצר הוא כמו רפואת פלצבו בעולם ללא תרופות אמת!
מיתוג שאין מאחוריו אמת (מוצר או שרות או חברה) לא יביא תועלת בטווח הארוך. בהשאלה לעולם התרופות - המוצר הוא התרופה. המותג הוא ההבטחה והאמונה בתועלת שיכול להביא. אם פלצבו היה עובד תמיד אז גם יכלנו במקביל למכור רק אריזות ריקות של קוטג (הבית הישראלי) או ללכת עם חיקוי אדידס שנקרא אנדינדס (שיראו בחבר'ה). אבל לאורך זמן - תהיה אכזבה מהמוצר. כנ"ל ברפואה - אנחנו יודעים שתרופות עובדות - לכן נייחס למשהו שנראה כמו תרופה יכולות ריפוי. אבל אם כל התרופות יהיו חיקויים - התרופות יפסיקו לעבוד - אנחנו נאבד אמונה בתרופות - והפלצבו יפסיק לעבוד. זוכרים את משל בגדי המלך החדשים? זה לא יכול לעבוד על כל האנשים כל הזמן, בזמן שמותג הבנוי היטב, ומבוסס על מוצר (או שרות או חברה) איכותי סיכוייו להחזיק לאורך זמן ארוכים.
יעקב לוי דותן | 30.08.11
28.
מזל שיש אנשים שרואים מעבר לקשרי האקדמיה עם ההון
מאוד מעודד לראות שיש גם כאן מגיבים שמזהים איך האקדמיה נוטה לזהות מהתצפיות בדיוק את המסקנות הלא נכונות, אלה שישרתו את בעלי ההון והכח. לפעמים קל כל כך להבחין בהטיות התרבותיות ובשטחיות של אלה המתיימרים להיקרא חוקרים שזה פשוט מבהיל. מ"המחקרים" הנ"ל מתברר מה שידוע לכל בעל אינטואיציה סבירה והגיון בריא אלא שמסיבות ידועות אי אפשר למצוא באקדמיה אנשים שיסיקו את הנזק הנפשי הנורא שנגרם לפרט ולחברה בעזרת מיתוג וחיפצון צרכים אנושיים בסיסיים, מותגים זה מה שקורה שסותמים לעדר את השאלות הקיומיות הכי חיוניות בעזרת צעצועים צריך זהות ? תקנה אייפון. הנזק בכל הרמות הוא מחריד ומפחיד והכי נורא שקשה מאוד למצוא חוקרים ואנשי אקדמיה בעלי יושרה שיתעדו אותו כהלכה.
מומו | 27.08.11
27.
למגיב 19: אשמח לתגובתך.
מגיל קטן, אימי חינכה אותי לכך ש: "אנחנו לא מספיק עשירים בכדי לקנות זבל". הכוונה היא כשאדם רוכש מוצר זול, ולא איכותי, רבים הסיכויים שהוא ירכוש את אותו המוצר לאחר תקופה קצרה יותר מאשר אילו הוא רוכש מוצר איכותי יותר, לאוו דווקא מוצר יקר יותר. תהיה צרכן חכם, בדוק אחר בית העסק/ יצרן וערוך השוואת מחירים. לדוג' רכוש "ניו באלאנס" ולאו דווקא "נייק" או "אדידס". רכוש "ליוויס" ולא ג'ינס בשוק, אם תשקיע ותשמור כהלכה על רכושך, רבים הסיכויים שהוא ישרת אותך לאורך זמן. בעניין הג'ינס, רק אדם שלובש את אותו הג'ינס במשך כמה שנים, מכיר את תחושת הנוחות כאילו "הג'ינס נתפר במיוחד עבורך". עבורי, אין דבר מבאס יותר מאשר "לחנך" בגד חדש שיתאים לך כמו כפפה, ולא, אינני מדבר על מוצרי יוקרה... לכל אחד יש מוצר אחד לפחות שהוא מכיר, אשר הרוויח את שמו ביושר. עיין ערך: סוני, ליוויס,ניו באלאנס, פנדר, גיבסון, זיפו לדרמן (אני בחור, לא מכיר כל כך מוצרים לנשים). תהיה צרכן נבון ואחראי, אל תחרוג ממסגרת התקציב שלך, אבל זכור שכאשר אתה משקיע במוצר טוב אשר ישרת אותך נאמנה לאורך זמן, אתה משקיע בעצמך. דרך אגב, למי ששרד את החפירה הזו, אני ממליץ בחום על ספרה של "נעמי קליין":No logo. שבת שלום :)
דויד | 27.08.11
25.
גלולת הפלא של המאמן האגדי דוביד שוויצר מיתוג לשיפור ביצועים של פעם אפקט הפלצבו
גלולת הפלא של דוביד שוויצר מאמן הכדורגל האגדי. בעבר בשנות ה60 וה70 מאמן הכדורגל האגדי דוביד שוויצר השתמש באפקט הפלצבו ,כאשר שחקן בכיר שלו ,אמר לו אני לא מרגיש טוב ,אני לא בכושר,אני לא בריכוז... דוד שוויצר אמר לשחקן,יש לי גלולה מאמריקה,כדור פלא,מרגיע,מאזן,מכניס לפוקוס, הגלולה יקרת ערך , שוויצר היה מוציא מקופסת עץ יוקרתית כדור אקמול כוס מיים נותן לשחקן את הכדור והפלא ופלא זה היה עובד,שחקן הכדורגל...היה מככב ,מבקיע,מבשל,מצטיין. מותגים יוצרים עלינו אפקט פסיכולוגי,שמשפר ביצועים. ההרגשה ,הביטחון,התחושה ,שהם מעניקים. השפעת המיתוג על היעילות האובייקטיבית היא מרתקת, גם אם אינה לגמרי מובנת. מחקר איכותי של ד"ר מוטי אמר,דן אריאלי. שאפו לגיל קליאן על הכתבה.
משה  | 27.08.11
24.
מקווה שנשתנה
בן אדם מתעסק בהגדרות בלי סוף. כל פעולה הבאה אנחנו מתכננים ושמים אותה במסגרת כזו או אחרת, ובעצם כל מה שחסר בכדי לשטוף לנו את המוח עד הסוף ולהשיג שליטה עלינו זה מיתוג כל פעולה, מיתוג שיעורר הזדהות פליאה ולויליאות. השאלה היא האם ההגדרות האלו הם הטבע הלא משתנה שלנו או שזה טבע שנרכש במאות שנים האחרונות מהתרבות הפטריארכלית שהצליחה להשטלת על חיינו. קצת עצוב שחייבים הגדרה בכדי להנות..
מירון | 27.08.11
20.
למספר 6, השאלה היא איך מותגים עושים את זה..
בסה"כ נחמד מאוד לראות שיש אפקט כזה וחבל לפסול את זה על הסף. למרות שזה חושף אותנו להשפעות של הפרסום, אולי אם נבין איך זה קורה נוכל לנצל את זה לטובתנו.. באופן אישי נראה לי שזה משפיע דרך הטייה חיובית ויצירת ציפיות מסויימות. אם אני רצה בנעליים של חברה מובילה שאמורות להיות ממש נוחות ואיכותיות, אז כל הגישה שלי מהרגע שאני מתחילה לרוץ הופכת להיות יותר חיובית, ואז אני מתמקדת באספקטים חיוביים של הריצה ופחות באספקטיים שליליים שלה (כמו כאבים שונים בזמן המאמץ)..גם הרף שאני שמה יהיה יותר גבוה מראש מכיוון שאני מתייחסת לנעליים כנעליים "רציניות" ולא של חובבים מה שבוודאי משנה את כל ההתייחסות . עכשיו- רף גבוה וציפיות חיוביות אפשר לנסות ליישם תמיד גם בלי השפעת מותג. האפקט המעניין של המותגים הוא שהם עושים את זה באופן לא מודע, ולמרות החסרון שהוא נתון להשפעות חיצוניות, הוא גם נטול מאמץ קוגניטיבי.
דניאל | 27.08.11
8.
מותגים לא עושים אותנו טובים יותר!!
מותגים "נותנים" לנו הרגשת בטחון שאנחנו שווים. וזה אך רק בגלל שהסביבה מחשיבה את המותגים הללו. אם היינו חיים בסביבה שהייתה נותנת חשיבות ליחס טוב אחד לשני לדוגמא, אז כל פעם שהיינו מתייחסים טוב אחד לשני, ההרגשה שלנו הייתה בדיוק כמו ההרגשה שנותנים לנו עכשיו מותגים.. וכסף.. הכל תלוי בסביבה שממנה אנחנו מושפעים!!!.
לי | 26.08.11
6.
מי מימן את המחקר? יש מקרים שמוכיחים שלסיגריות יש סגולות רפואיות!
אני לא מאמין שאדם יתפקד יותר טוב בגלל שהוא נושא מותג על גופו. למה? מפני 50% מוזמן הוא יחשוב רק על מותג הזה ולא עד עבודה, יחסים וכו'. הוא ינסה להדגיש אותו כך שכולם יראו. איך זה עושה אותך טוב יותר??? מצד שני, אם המותג נשכח (הנושא אותו לא זוכר שהמותג עליו), אין למותג שום יתרון על "לא מותג".
 | 26.08.11
5.
"פריצת דרך" - האמנם? רק בתקשורת של כלכלת המותגים
מגלים תגליות כאלה דורות אחרי מרקס, פרויד והתיאוריה הביקורתית של תרבות ההמונים. וגם אז, רק אחרי שמסרסים את התובנות שיכולות להוביל להתבגרות של הציבור, ונותרים עם מסקנות מספריות שיזינו וישפרו את טכניקות השליטה המחשבתית. המלצה לבידור קליל: ראו adbusters.org
דניאל | 25.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת