אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לשלם יותר מס? להקפיא שכר? - זה רק ניסיון למצוא חן"

152 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

148.
מצב החברה כל כך גרוע
מה פתאום כתבה? מה עומד מאחוריה? למי הוא באמת מדבר? יש שאלות שלא הוזמנו! עד מתי החוצפה הזו?! הקומוניזם שבק בגיל 70 והקפיטליזם החזירי בשלבי גסיסה. החיידק הזה הרס את המסכנים שאין להם כבר כח למחות. אח"כ פגע במעמד הביניים וכעת נותר להם לאכול אחד את השני ולחסל עצמם סופית.כשהקפיטליזם יפול יקח איתו את השלטון ואת הצחוקק ואת מערכת המשפוט
אריה בראשית | 25.09.11
147.
גבולות
לא סוציאליסט.אבא שלי היה אומר כמה ארוחות אפשר לאכול. כמובן שהיה קנה מידה אחר.אני כן מעריכה את מעשהו של מנכ'ל אוסם. זה נכון. זה יפה, בדיוק כמו מתן בסתר. לפעמים גם המתן צריך להיות מואר כדי שאנשים יראו ויפנימו. מנכ'לים טובים תמיד ימצאו בגלל התשוקה ואהבה ליצירתיות שבעבודה ולא בגלל משכורת גבוהה. התירוץ שילכו למקום אחר או יעזבו את הארץ ,זה משגה בתפיסת החיים, ובערכים. תהיה לארג' גם במשכורות וצנוע במשיכת משכורת כל כך צורמת. שנה טובה לעובדים.
טובה אוסמן תל אביב | 25.09.11
145.
מטריקס זו חברה דרסנית שעושקת את עובדיה
משלמת שכר מינימום - למתכנתות החרדיות וללא תנאים כיוון שהיא מנצלת את חולשתן בכך שהם מתעקשות לעבוד בחברת נשים בלבד וכל מי שעושה איתם עסקים זה רק כאשר אין ברירה מכיוון שהם אגואיסיטים בצורה הכי גועלית בעסקים והם כמעט קרטל בתחומם כך שאין באמת תחרות
דוד | 25.09.11
144.
מנכ"ל נערץ
מדובר במנכ"ל נערץ שמייצר הכנסה מכובדת ל- 4500 משפחות בישראל, וזה בשוק הקשה של היום. החברה משאירה את הפעילות בארץ למרות שרוב המתחרים הוציאו פעילות למדינות שהשכר בהם נמוך. חברה כמו מטריקס מרויחה את כספה מהידע של עובדיה ולא מחלב, כך שזה שהקוט'ג יקר לא קשור. *PBY*
עובד מטריקס | 24.09.11
142.
איזה תמונה מדהימה הצגת
אז עשית אירוע לעובדים, ממש נהדר, שפכת מיליונים על כמה שעות של הנאה (אין ספק שזה היה מהנה). אבל זה כמו להוציא מיליון שקל על חתונה (באותו הרגע זה יפה אבל למחרת אתה חוזר לאותה אישה שהכרת לפני). במשך כמה שנים לא רק שלא היו אירועים במטריקס או דיוני שכר אלא שגם ברוב חוצפתכם הודעתם על הורדה במשכורות לצד "המשבר הכלכלי" שחודשיים לאחר מכן יצא דו"ח שגילה שהרווחים של מטריקס באותה שנה גדלו (מעבר לרווח התיפעולי). אז ביום שאתה עושה משהו לטובת העובדים שלך אתה מוציא כתבה ענקית על זה? תוציא כתבה גם בשנים שאתה לא מעלה משכורות ולא עושה אירועים. בקיצור מר גוטמן אין ספק שאתה אחד האנשים הכי בולטים בשטח ה-IT ומגיע לך באמת, התחלת בקטן וגדלת למה שהגעת היום בכוחות עצמך (גם בעזרת העובדים אבל הראש שלך). אבל וזה אבל גדול, היחס שמתקבל לעובד הקטן (כן זה שמשקיע 9-10 לפעמים 11 שעות בעבודה בשביל לסגור פרוייקט) הוא משפיל ומבזה. 120 ש"ח מתנה לחג זאת לא מתנה זה יריקה בפרצוף של העובדים, ותעשה סקר (אנונימי) ותשאל את העובדים מי היה מעדיף העלאה או תוספת למתנת החג על האירוע הזה שיצרת ואני מבטיח לך שאם תוציא את מנהלי האגפים מהמשוואה תקבל ציון של 99.9% שהיו מוכנים לוותר על זה. ומה זאת הכותרת הזאת של "זה עולם תחרותי, אז המשכורות תחרותיות" ראית את המשכורות בחטיבות בשנה האחרונה (לא שזה השתנה בשנה הזאת זה היה ככה מאז ומתמיד אבל כדי להקל עליך תעשה בדיקה שנה אחורה). המשכורות במטריקס הן הנמוכות במשק ההיי-טק אז לנסות להציג את מטריקס כמקום ששווה לעבוד בו??? בוא אני אגלה לך משהו קטן, אין אדם אחד (חוץ מהמנהלים) שמרוצה המהשכורת שלו, ואני לא מדבר על אנשים שמרוויחים 15-20 אלף ש"ח בחודש ורוצים עוד...אפילו לא קרוב לזה. עצה קטנה לי אליך מר גוטמן היקר, לפני שאתה יוצא בכתבה כזו תעשה בדק בית כי הכתבה הזאת רק זורה מלח על הפצעים הפתוחים והמדממים של עובדיך. בהצלחה לכל העובדים שנמצאים במטריקס ומחפשים דרך יציאה (אנחנו איתכם).
the one that got out | 24.09.11
140.
כל המודל העסקי שלהם מבוסס על העסקת עובדי קבלן בממשלה ובבנקים
בישראל 5% עובדי קבלן במשק לעומת 0.5% בשוויץ (השנייה אחרינו) - איזה הישג! כשזה יישתנה (לצערינו אולי לעולם לא) - כל המודל העסקי שלהם ייתמוטט, הוא ייצטרך לחשוב מהיכן להביא צמיחה ורווחיות. השאלה האם הממשלה והגופים החיים מכסף ציבורי יוכלו אי פעם להשתפר בתרבות הניהול שלהם כדי להעסיק עובדים בהעסקה ישירה ורק את הזמניםי באמת להעסיק דרך קבלנים("סרסורי כח אדם").
בישראל מגזר עובדי קבלן מנופח פי-10 יחסית למדינה השנייה במערב | 24.09.11
135.
עבדום קפיטליסטית
אדון גוטמן נתחיל בזה הגיע הזמן שתהה קצת יותר צנוע הקפיטליזם שאתה כל כך מוכיר הינו עבדות מודרנית, העובדים שלך עובדים כמו עבדים , עובדים בלחץ ובטירוף ולא מעט מהם נעשים חולים מזה , אבל העבדים האלה עובדים כדי שלך תהה משכורת חודשית של 6 ספרות ושנתית של 7 ספרות משכורות לא הגיוניות בעליל ואתה צוחק כל הדרך אל הבנק . לסיכום הייתי פעם עבד כזה בתפקיד בכיר , והגיע הזמן שהעובדים יפקחו את עניהם ויבינו שהם פשוט ע ב ד י ם שלך ושל המערכת שנקראת מטריקס
דן | 24.09.11
133.
"קל יותר להעביר גמל בקוף המחט, מאשר להעביר איש עשיר בשערי גן עדן".
זה שאינך מתבייש בהון המופרז שאתה וחבריך צוברים בזמן שיש אנשים רעבים ללחם, זו הכחשה ברורה ואת השיעור שלכם אתם עוד תעברו, בדומה לאותם שרים עם תיק או בלי תיק. האושר שאתם חשים כאשר אתם מרוויחים עוד ועוד כסף הוא אושר מותנה, והוא אשלייה של כוח ואגו, אשלייה שסופה להתנפץ, ואני מקוה בשבילכם שהלקח שתלמדו יהיה פחות כואב ממה שצופן לכם העתיד, במידה ולא תתקנו את דרככם. באהבה
אסף | 24.09.11
131.
נכון צריך גם לקצץ בשרים בלי תיק וגם במשכורת שלך
אם היית לוקח את המיליון וחצי האלה, משקיע רק חצי מיליון במסיבה (מסיבה מושקעת לכל הדיעות) ואת המיליון העודף היית מחלק לע(ו)בדים שלך בעלי המשכורות הכי נמוכות ככה שכל אחד היה מקבל תוספת של 100-2000 ש"ח אני בטוחה שהם היו נהנים הרבה יותר מאותו ערב. חוץ מזה אם במשך שנה אחת בלבד תקצץ מהמשכורת שלך ובמקום 450,000 בחודש תקבל רק 350,000 בחודש, ואת 100,000 שנוצרו תחלק ל100 בעלי המשכורות הנמוכות (ככה שמי שמרויח 4-5 ירויח 5-6) אתה לא תגיע לפת לחם! והם, לעומת זאת, חייהם ישתנו! אבל... לא, תזמין את אדיר מילר ומירי מסיקה זה חשוב יותר.חשיבה קפיטליסטית היא האגואיסטית והעקומה מאין כמוהה- ואתה עוד גאה בכך
תמר | 24.09.11
128.
יישר כח מסכים איתך
העם לא מבין שעובדים עליו כל הגימימיקים של שכר הבכירים טייקונים וכד זה כדי להסיט את האש מהשלטון הממשלה יכולה להוריד עלויות מיידית אבל לא עושה זאת ותתעוררו מי שישלם את מחיר המחאה יהיה כרגיל מעמד הביניים והתמורה שתקבלו תהיה קטנה יותר בפועל בסיומם החגיגה תשקעו יותר
מנכל | 24.09.11
122.
הקפיטליסט הגאה
אכן,נהול חברה ריווחית הוא מעשה בלתי רגיל,המעורר השתאות והערכה. יחד עם כך,תמורה של 500,000 שח לחודש,במיסוי של עד כ-25 אחוז הוא שערוריה בלתי נתפסת. בכל מקום מתוקן,בעסק עצמאי,שאינו סמוך על שד המדינה והיונק לשדיה,ראוי שרמת המיסוי הכולל תהיה פרוגרסיבית,והמרוויח יותר ישלם אחוז מס שולי גבוה יותר. יואיל הקפיטליסט הגאה לשלם מלוא חבות המס למדינה,נניח כ-55 אחוז.ישאר בידו סכות של כמא חמישים אלף שח נטו לפחות לחודש,שיאפשר לו מחיה "צנועה" ואפילו חסכון חודשי קטן לו,לילדיו ונכדיו. המיסוי ,ממנו ושכמותו,יצטרף לתקציב המדינה לכל המטרות הטובות והראויות-לרבות לצדק החברתי הנכסף. מפליא-שכמנכל רגיש ומתחשב,איננו רואה ההגיון והצורך בכך. מאידך.רצונו-לקצץ בממשלה הארורה והמנופחת,בה סהרורים חסרי חוליות ואופי כמו דן מרידור,בני בגין,יוסי פלד ודומיהם מסתובבים בארץ ובעולם ומבזבזים הרבה מיליונים על עצמם ,לשכותיהם והפעילות המאולצת וההזויה שהם יוצרים להצדק לכאורה של קיומם גם הוא מחויב הפסקה מיידית-אך ללא קשר עם העוולה הראשונה.
yosseff | 24.09.11
121.
1.52 מיליארד רווח!
לקרוא את הכל ולא להאמין שאחרי שגילגל לכיסם של מי שכבר יש להם 1.52 מיליארד שקלים רווחים הוא באמת אומר את מה שהוא אומר! 1. "אני לא סוציאליסט, אני מאמין בתחרות" - אולי כדאי שתלמד את המשמעות של המילים המסובכות האלו שאתה אומר לפני שאתה אומר אותן. גם סוציאליזם מאמין בתחרותיות, זה השלישי הזה "קומוניזם" שלא מאמין בתחרות... סוציאליזם זה הדבר הזה אומר תחרות בגבולות, אלו שאתה איבדת... 2. "בקצה הפירמידה אתה חי בעולם של סיכון, ועם הסיכון צריך לבוא הסיכוי" - מה הסיכון שלך? שתלך הביתה אחרי שהרווחת רק 5.7 מיליון בשנה שעברה, זה הסיכון שלך?? כי למשל הסיכון של האישה החרדית שמגדלת משפחה של 4 ילדים במשכורת הנמוכה שאתה משלם לה ותאבד את עבודתה יום אחד הוא שתאחר את תשלומי השכירות שלה, תיזרק מביתה, כרטיס האשראי שלה ילקח ממנה, הוצאה לפועל... מה הסיכון שלך?? שתצטרך למכור את בית הנופש שלך באיטליה?? איזה סיכון א-י-ש-י בדיוק אתה לוקח על עצמך שמצדיק תגמול נוסף?? הרי אם החברה תיכנס לחובות לא אתה תשלם אותם, איזה סיכון יש לך?? 3. "כדי לפתות אנשים טובים אתה חייב משכורת תחרותית" - לא, אלו הסיפורים שאתה והחברים שלך מספרים לעצמכם בזמן שאתם גם מסבירים לעצמכם למה חשוב לתת לעובד דרוזי משכורת נמוכה, לגרוף הטבות מס ולהרגיש טוב עם עצמכם. אנשים באים למקום שבו מעניין להם, למקום שבו הם מוערכים ומקום שבו הם מתפתחים. גם בחצי מהמשכורת שלך היה נמצא אדם ראוי וטוב שהיה עושה אותה. החצי השני של המשכורת, נועד להצדיק את הסיפורים שאתה מספר לעצמך. 4. "אם תפגע בטייקונים אולי הם יקבלו פחות דיבידנד, אבל מי ישלם את המחיר? מעמד הביניים" - ואם לא, אנחנו לא נשלם את המחיר?? אתה אולי חושב שלשלם מחירים מופקעים ולגמור את החודש בחובות זה מטרד, אבל זה מ-ח-י-ר! אנחנו משלמים את המחיר כבר היום, הסיכוי הוא שאולי אחרי הטייקונים יגיעו לכאן מעבידים שמכבדים את עובדיהם. המיתוסים שאתם מוכרים לנו ש"הטייקונים הם המעבידים הגדולים של המשק" כבר לא עובדים עלינו, הם לא נכונים בכל מדד, לא קונים אותם יותר. 5. "אבל אני לא מאמין בכסף שלוקחים לי והולך לשר בלי תיק" - קודם כל אתה חוצפן! במשכורת של 5.7 מיליון שקלים איך אתה מעז לפתוח עיניים על שר שמרוויח 40 שקל בחודש?? חוץ מזה, גם אם הממשלה באמת גדולה מדי, והיא באמת גדולה, האם אתה לא מבין שבגלל הגישה שלך גם המורות לא מקבלות יותר כסף. איך אתה יכול לדבר בנשימה אחת על זה שאין סיבה להעלות את המיסים ועל מצב החינוך העגום בארץ - האם אתה באמת לא רואה את הקשר?? או שאולי אתה חושב שאנחנו לא מסוגלים לקשר בין השניים?? 6. אתה מתגאה בפרויקט ה"חברתי" שהקמת במודיעין עלית, כאילו שלא הסברת לנו רגע קודם שהעסק פשוט - לוקחים משרה שמיועדת לבעל מקצוע, לוקחים אישה חרדית שרק רוצה לעשות משהו שהוא לא להיות מורה, נותנים לה הכשרה מינימלית, משלמים לה משכורת מינימלית, לוקחים את ההטבות שנותנת לך המדינה, גורפים 1.52 מיליארד שקלים, מושכים משכורת של מיליוני שקלים ומסבירים לכל העולם שעשית טוב לנשות מודיעין עילית. אלוהים ישמור! אתה עיוור או שאתה חושב שאנחנו עיוורים?? זו הרי הציניות במיטבה - אזרחי המדינה משלמים לך הטבות כדי לשמור את מצבן של נשות מודיעין עילית במעמד הנמוך, וכל זה תחת האיום המתמיד שלך שאם לא נמשיך לשלם לך על הגזל הזה - תעביר את המשרות האלו להודו!! ציונות לשמה!! ואנחנו אמורים גם לחייך בזמן שאתה מושיט את היד שלך לארנק שלנו, ולהעריך את המחויבות שלך לחברה הישראלית?? יכולתי להמשיך כמעט על כל משפט בראיון הזה אבל אני חושבת ששאר הקוראים חכמים יותר ממה שאתה חושב ויכולים בעצמם לשמוע את החקירות הצורמות בדברים שלך. בקיצור - אתה אולי אדם טוב שמרגיש כי סבא שלו חינך אותו לתת לעובדים שלו גם זמר גם זיקוקים וגם סטנדאפיסט במסיבה שלהם - אבל אתה מנותק לגמרי מהחיים במדינה הזו! פשוט מפחיד!
שרון | 24.09.11
120.
ברכות
מר גוטמן אני אוהבת אותך רק מהדברים שדיברתה בכתבה פעם היו אנשים בחשיבה שלך היום אני כמעט בת 70 לכן אני יודעת על מה אתה מדבר רק תרומה כזאת של לימוד ושל להביא שמחה לאנשים עושים את ההבדל אחולי לשנה טובה בריאות והצלחה לך ולמשפחתך וכמובן עלה והצלח עוד יותר בעסק
הראל | 24.09.11
118.
שלא יעבדו עליכם
דבר ראשון - "חברות IT חיות פחות טוב מסטארט־אפים אחרי הנפקה או חברות הייטק מזהירות, שמטיסות את העובדים לחופשות אקזוטיות או מחלקות בונוסים ענקיים. בחברות IT יש משהו פקידותי יותר, יצירתי פחות. גם השמחות שלהן הן כאלה." זה לא נכון. חברות IT מספקות לרוב עבודה מסודרת יותר מסטארט אפים שלוחצים את העובד מסביב לשעון ולכן צריכים לפצותו ולהקצין את הגישה של עובד קשה וחוגג בגדול. אין הבדל מהותי בין מרבית הסטארט אפים לחברות IT שנשענים על אותה טכנולוגיה ואותן מתודולוגיות. לגבי מטריקס - מטריקס בעיניי זה IT נצלני. 75% סוציאליות זו שערורייה. פה זה לא הודו. אני רואה את היחס שלהם לעובדים והוא מבזה. עובד שלי התחתן ואף אחד מהם לא בא ולא שלחו לו מתנה והוא עובד שם כבר קרוב לשלוש שנים. כל שעה מקזזים מהמשכורת. זו בפירוש חברה שנחשבת לפחות מתגמלת באופן יחסי.
ירון | 24.09.11
117.
גם וגם לתועלת כפולה
אפשר להכפיל את התועלת למשק ע"י הקטנת שכר הבכירים וצימצום שרי הממשלה , גם וגם . לדעתי בנוי בתוך עיקרון השוק החופשי , לב התיאוריה הקפיטליסטית , פירוק טובת החברה האנושית . שוק חופשי כמוהו כחוק הג'ונגל , החזק אוכל את החלש. השוק הולך ונשלט ע"י מעטים יותר וחזקים יותר . ראו מה קורה בארץ ומדוע הקימו את הועדה לבחינת הריכוזיות במשק . זו אותה הריכוזיות שבכירי המשק אולצו להבין ( המצב הנוכחי מיטיב עימם אישית , קישרי הון שילטון וכו .. ) כי היא אויב החברה מספר אחד. כלכלה חברתית דמוקרטית היא הפיתרון הנכון .
יהודה מרטה | 24.09.11
116.
גוטמן תעשה חשבון לפטר עשרה שרים זה לא מספיק. אתה גבר. אתה חזק. וחי בארץ על מי מנוחות
כי כאן לא יקיאו עליך ויגידו לך יהודי מלוכלך. כי כאן יש צה"ל המבטיח את הבטחון שלך. ואת בטחון העסק שלך. תהייה ישר עם עצמך שב ותחשב כמה אתה חייב למדינה דמי אבטחה וביטחון כחברת שמירה ביחס לגודל העסקים שלך.
קשיש ותיק | 24.09.11
113.
סוף סוף...
סוף סוף אדם ישיר שלא מתנצל על מה שהוא מתוגמל והפתרון שלו - לקצץ מכמות שרי הממשלה שגוזלים מליונים ממיסינו - אני בהחלט עם מר גוטמן. אהבתי את הכתבה, מוטי גוטמן לא חי ב"מגדל השן" הוא מציאותי, יודע ומרגיש את הקרקע והבעיות ונלחם על מה ששלו - יישר כח. שנה טובה וחג שמח
מירב | 24.09.11
111.
כ 7 מיילרד לשנה מועברים לדתים-חרדים שאלו את גפני ושרי ש"ס:
1.מימון מלא של כל הישובים והערים שהם רק שלהם. אין בקרה על מספר מקבליה שכ (שחלקם כלל לא עובדים),חלקם הגדול מקורבים משפחה של בכירי המפלגות הדתיות. 2.הנחות גבוהות בתשלומי ארנונה מים חשמל כי הם שורצים ילדים השונאים את החילונים ואת הערבים הנוצרים. והיות והם מסכנים בעלי משפחות גדולות ולכן יש הנחות ופטורים ותשלומי סעד. 3.חלק ניכר מתקציבי ביטוח לאומי בפועל מיועדים להם: קצבות לידה, תמיכות למשפחות נזקקות, זקנים וזקנות חסרי מקורות אחרים. תלמידי ישיבות ומשפחותיהם. 4.עשרות אלפי משרות מפוברקות המיועדות להם ללא מכרז: בערים שלהם, במועצות הדתיות רבנים דינים מקוואות. המלמדים בכוללים ישיבות ומערכות החינוך הפרטיות החל מהטף מערך ההסעות אספקת המזון קבלני המשנה ,,, 5.אלפי העמותות המפוברקות שכל יעודן יצירת משרות לקרובים. הרשימה ארוכה - עד מתי הם ימצצו את דם החברה והמדינה?
שסניק לשעבר | 24.09.11
110.
לעבוד במטריקס
אני עובד מטריקס כשלוש שנים, ומכיר את החברה מזה כ- 18 שנה. לא הלכתי לארוע העשור הנזכר בכתבה. לא רציתי לראות איך שופכים מיליונים, שיכלו להגיע לכיס העובדים, על שטויות. לא רציתי לראות אמנים מתבזים בהופעה מול חברת הייטק. (שלומי שבן - איך יכולת?? אתה הרי מתפרנס היטב גם כך, ולא צריך את ההשפלה הזאת). מטריקס, גם בהשוואה לבתי תוכנה (=חברות כח אדם) אחרות, היא חברה צינית, שלא מנסה אפילו להראות לעובדיה שאכפת לה מהם. האימיילים שאנחנו מקבלים מהחברה נוגעים בעיקר ל"לידים" - הבאת הזדמנויות עסקיות לחברה, כלומר עבודה נוספת כמשווקים של החברה בחברה (הממשלתית) שבה אנחנו עובדים. מעולם לא נעשתה לי שיחה אישית עם המנהל, ולא היה שום גילוי של עניין בי. והרי עובדים כמותי הם אלו שמביאים את הכסף לחברה - ולא גוטמן ושאר המנהלים. (כמו רוב עובדיה של מטריקס, אני עובד בחברה ממשלתית כעובד קבלן, ומטריקס לוקחת בין ארבעים לשישים אחוז מהכסף המשולם עבורי על ידי אותה חברה ממשלתית). ברגע שהארגון הממשלתי מסיים את העסקתך - האפשרות להמשיך לעבוד במטריקס בפרוייקט אחר קלושה ביותר. זאת לעומת בתי תוכנה אחרים שהכרתי, שמשתדלים יותר למצוא לך עבודה בחברה (לפחות זה הניסיון האישי של מ"נס" טכנולוגיות). דווקא חיבבתי את גוטמן, בגלל הסיפור הזה של הג'אגלינג שגם אני מאמין בו - עד לראיון הזה, שבו התגלה כקפיטליסט לא חכם במיוחד, וצבוע ביותר (כפי שציינו לפני, משרדי הממשלה הם אלו שמפרנסים את רוב פעילותה של מטריקס...).
עובד מטריקס | 24.09.11
109.
ביזיון- לא מגיע לו לקבל כזאת משכורת
לאף אדם לא מגיע לקבל משכורת של 6 מיליון ש"ח בשנה!!! פשוט ביזיון ההבדל בין המשכורת הכי נמוכה למשכורת הכי גבוה, החברה זה לא הגונגל, ו"החזק שורד"למה אז היו הורגים אותו. אנחנו חיים בחברה שיש רגולציה וחוקים וצריך להגביל את שכר הבכירים המופקע והמיותר שזהו חלק לא מבוטל של המשבר שקורה עכשיו. אתה צריך להתבייש במה שהפכת להיות!!!!
טל 30  | 23.09.11
108.
שימו לב עובדים שכירים יקרים יש לי סוד
כאשר הבוס הגדול עושה לעובדים מסיבת ענק, הסיבה העיקרית סתימת פיות. הרבה יותר זול להוציא 5-8 מיליון שקל במסיבה אחת ולספק סביבת עבודה "כייפית", מלעלות לכל העובדים את השכר. בפעם הבאה שמזמינים אתכם למסיבה כזו אל תבואו בקשו תוספת שכר .
רינה  | 24.09.11
106.
"מטריקס" היא גוף מיותר.
חברה שלא מיצרת כלום ולא מפתחת שום מוצר. מדובר בחברת כוח אדם(מה שנקרא בעבר "סחר בעבדים") שחיה בזכות העובדה שחברות לא רוצות להעסיק עובדים באופן ישיר אלה להתייחס אליהם כמו סוג של חפצים כשצריך מוציאים מהמחסן וכשלא צריך מכניסים למחסן. זאת גישה לא הומנית שהופכת את החברה בישראל למקום אלים ודורסני. ובסופו של דבר כאשר מתיחסים לעובד כמו לחפץ הוא גם מתנהג ככה בחזרה. עובדה שבמדינות סקנדינביה 90 אחוז מהעובדים הם עובדים מאורנים והכלכלה שם פורחת.
אבנר  | 23.09.11
105.
על דמגוגיה ויוהרה
במקום לדבר על קיצוץ בשכר הבכירים תדבר על הגבלת היחס שבין המשתכר הגבוה ביותר לבין המשתכר הנמוך ביותר. אף אחד לא בא להגביל לך את גובה התקרה. אנחנו כן דורשים את הגבלת הפער שבינך לבין אלו שעוזרים לך לעשות לביתך. אז אם החברה יכולה לשלם לך משכורות עתק, היא גם יכולה לשלם משכורות סבירות גם לזוטר שבה. כי ללא העובדים והזוטרים - אין לך חברה.
רוני | 24.09.11
104.
כמה שקל לדבר!
מטריקס משלמת שכר זעום , התנאים גרועים , רוב המנהלים שפלים(מנסים בין היתר לקצץ לעובדים בשכר, ומי שלא דואג לעמוד על שלו אוכל אותה). כשמבקשים העלאת שכר, מתרצים את זה שאי אפשר כי אין תקציב או אינספור סיבות מטומטמות. אין שום הערכה כלפי העובדים, מזלזלים בתנאי העבודה וסביבת העבודה שלהם, הקמצנות שאפשר לראות בכל דבר בחברה הזו פשוט מזוויעה. חוץ מזה- לפני שנתיים היה נורא קל להוריד במשכורות ולהבטיח שיחזירו אותן, נכון? אבל שום דבר לא קרה , העובדים או העבדים שלך ממשיכים להטחן ולא מתוגמלים על זה, בעודך גורף רווחים מטורפים! בכל מקרה- אני מציע להתרחק ממטריקס כמו מאש - גם חברות שמעוניינות בשירותים שלה, גם אנשים שעשויים לעבוד בה. עדיף כבר את נס, באמת שעדיף אותם. אפילו הם משלמים יותר!
נגעלתי! | 24.09.11
99.
מטריקס זה לופט גשפט בדיוק כמו פעם
חברות כמו מטריקס,מלמ-תים נס וואן ואחרות מתקיימות מלופט גשפט , אפשר לקרוא לזה תיווך ואפשר לקרוא לזה סחר עבדים. לכל מי שלא מהתחום : אם לקוח (רשת מזון או משרד ממשלה למשל) משלם לחברות האלה 30K לחודש עבור כל "ראש" (מתכנת/איש סיסטם/מיישם אפליקציה)מטריקס נותנת לעובד שליש לממשלה שליש (כמיסים) ושליש גוזרת לעצמה כעמלת תיווך. כשמתווך דירות או עו"ד מבקשים 2% אנחנו מתחלחלים נכון ? ועכשיו תחשבו מאיפוא בדיוק "מארגן" אותו משרד ממשלתי או רשת המזון את ה- 15-20K הפרש האלה?
קוקולוקו | 24.09.11
96.
צודק. חברות יצרניות כמו מטריקס מממנות במיסיהן 39 שרים וסגני שרים - רובם מיותרים.
לפני שהממשלה מדברת על העלאות מיסים, כדאי שקודם יקצצו בגודל הממשלה הכי גדולה ובזבזנית שהייתה לישראל. ממשלת בן גוריון שקלטה עלייה והכפילה את כמות האוכלוסיה במדינה מנתה 16 שרים בלבד. אין סיבה לממשלה עם יותר מ 12-16 שרים.
הדר | 24.09.11
95.
בקצה הפירמידה אתה חי בעולם של סיכון, ועם הסיכון צריך לבוא הסיכוי.. ההיפך נכון
בקצה הפירמידה הרבה יותר יציב. אתם יודעים לדאוג שם אחד לשני יופי. דוקא לעובדים הפשוטים הסיכון הרבה יותר גדול בייחוד בשוק העבדים שנוצר בארץ. מפטרים ללא כל סיבה והצדקה ולעובד אין מה לעשות. לאלה שלמעלה לפחות יש מצנח זהב.
הכל בלוף | 24.09.11
90.
במקום ארוע חברה - מה דעתך לשלם לעובדים כמו שצריך ?
ולתת להם תנאים טובים. ערבי חברה זה הפיתרון של חברות שמשלמות לעובדים שלהם הרבה פחות ממה שמגיע להם. מעולם לא עבדתי במטריקס ואני גם לא יעבוד - זה חברה שמנצלת את העובדים שלהם שהם בעלי כישורים בינוניים ומשלמים להם כאילו אין להם כישורים בכלל. אנשים עם כישורים גבוהים לא עובדים בחברות כוח אדם (או חברות עבדים בשמם השני)
LOL | 23.09.11
89.
מי שעובד במטריקס יודע באמת שבמטריקס כיף!!!! לעבוד
מוטי הוא מנהל מוערך!!! אחלה גבר... שכולם יבינו, ה"קפיטליסט" גר בדירה עם דגש על דירה בגני תקוה ולא בנחלה בקיסריה או הרצליה פיתוח, אלו לא דיבורים ריקים. אין הרבה מנהלים כאלה, אנחנו מסתכלים עליו בהערצה, רואים את הערכה שלו בעיניים לעובדים רק שהוא עובר במסדרון ומחייך. כל מילה אמיתית!!!
עובדת מטריקס | 24.09.11
83.
סביבת התגובות רוחשת עוינות למרואיין. לא ברור לי אם הכותבים יודעים איפה הם חיים.
אין אחד או אחת שעובד/ת בהי-טק מאונס. השכר הוא פונקציה של שוק ושל כישורים. יש לך מה לתת, ויש מעטים כמוך, תקבל הרבה. יש כמוך 10K, תקבל 10K, אולי. האיש לא גנב ולא עשק אף אחד. מאיפה החוצפה לתקוף אותו, אם לא מבורות ורוע? הוא גם צודק - הייתה אפשרות שהמדינה תיקח יותר מאלה שיש להם ותעשה בכסף שימוש מושכל לקידום הדורות הבאים. אבל כל מה שהמנגנון יודע לעשות הוא לשרוף את הכסך על אבטחת המשכיות המנגנון.
אילן | 23.09.11
80.
תגובה ל-69 - אולי לא היתה מגיעה לך העלאה?
נוח להציג צד אחד, האינטרנט סובל הכל... לי היה פעם עובד שכל שנה היינו צריכים להחליט אם לשלח אותו או לא להעלות לו משכורת. נקרענו בן הלויאליות רבת שנים לבן העובדה שהבן אדם פשוט לא היה יעיל. החזקנו אותו לא מעט שנים מעבר למועד שהיה צריך לשלח אותו בסוף הבין לבד ועזב.
מנחם | 23.09.11
77.
לא למדו ולא ילמדו
במקום להרעיף בסכומים על חגיגות תספקו בחגיגה בלי הכוכבים ותנו לעובדים בונוסים. אם אתה מציע שכר תחרותי תתגמל את העובדים שלך בהתאם. שיגידו לי כמה שהם רוצים שאוהבים אותי, ושכיף לעבוד כאן, ושהחברה מארגנת אירועים - זה טוב ויפה ללילה אחד - הבונוס טוב ויפה לשאר החודש. הם מרוויחים סכומי עתק בהשוואה לעובדים, אז כן - זכותם של העובדים להתמרמר על המליונים שאתה מרוויח בשנה והם מרוויחים ב 30.
גיא | 23.09.11
76.
"במטריקס בתשע בערב זה בית קברות"
רגע, האם העובדים מתחילים לעבוד ב-12 בצהריים? כי אם הם מתחילים לעבוד ב-9 בבוקר, הרי שהם עובדים 12 שעות ביום. אז על מה הגאווה? האם על כך שאינם עובדים 13 שעות ביום (במשרד. שכן בבית כן מצופה מהם להמשיך לעבוד עם הלפטופ... אחרי ארוחת ערב עם המשפחה)?? תקנו אותי אם אני טועה.
אחד שתוהה | 23.09.11
71.
במישאל בארה"ב, מקצועות ה-IT נבחרו לאחרונה כמקצועות הכי מאוסים. זאת למרות השכר הגבוה יחסית שם
חברת סוחרי עבדים נצלנית ומגעילה. חברה כזאת לא מועילה לכלכלה. להיפך. היא מבאישה את ריחו של המקצוע החיוני הזה. כולנו יודעים על מאבק הרופאים, ומצדיקים אותו, ברובנו. גם תשתית מיחשובית מפותחת, הנתמכת בידי אנשים מקצוענים איכותיים, חשובה לכולנו. מקצוע מאוס רק מרחיק את הטובים ממנו.
חברות כמו מטריקס ומנהליה ממאיסים את המקצוע עוד יותר | 23.09.11
69.
מר גוטמן הינו נוגש עבדים מודרני באמצעות חברת IT ושמה מטריקס!!! (מודרני זו מחמאה בשבילו...)
מר גוטמן הינו נוגש עבדים. בזמן שהוא יכול לקנות 2 דירות לפחות כל שנה ממשכורתו, עובד ממוצע בחברת מטריקס לא יסיים לשלם על דירתו ממשכורתו גם כעבור 20 שנה מכיוון שחברת מטריקס גוזרת קופון על כל עובדיה ומנצלת אותם. הסיבה שיש לך 5000 עובדים היא כי כל האנשים הללו שייכים למעמד הביניים, בעלי משפחות שאינם מסוגלים לעזוב את העבודה כי עליהם להתפרנס. אין להם ברירה - זו הסיבה שהם עובדים שם, במטריקס. הם כמובן לא יודו לעולם באמת זו כי הם צריכים את המעט כסף שמר גוטמן משלם להם. אני פשוט מרחם עליהם. זה לא קשה להיות קפיטליסט כשמרוויחים 5.8 מיליון ש"ח בשנה מר גוטמן היקר הנך יהיר, שחצן ומתנשא וכעת אינני מתפלא שמנהלי חטיבת שירותי מומחים ויועצים בחברת מטריקס מתנהגים בדיוק כמוך. הם הרי למדו זאת מהבוס הגדול!!! בכל אופן שיהיה לך המשך הצלחה (מתישהו המזל יאזל גם אצלך) ושנה טובה
unknown | 23.09.11
65.
הסוד הגדול של גוטמן... כנסו כנסו!
הסוד הגדול של גוטמן - שלם 7 ש"ח לעובד לארוחת צהריים ואת העודף הוא שומר בכיס לעצמו. אם הוא היה מאכיל 5000 פיות כל יום ונותן לעובדים לאכול כמו ביתר החברות - הוא לא היה מציג כזאת רווחיות. האירוע היה נחמד, אבל הייתי מעדיף לחלק אותו לאלה שבאמת עובדים קשה בחברה (רמז, זה לא המנהלים...)
מתכנת רעב | 23.09.11
64.
עובדי מטריקס תפסיקו לקטר ! הכל תלוי בכם!
נמאס לכם לא לסגור את החודש ? נראה לכם הזוי, ששופכים מיליונים על הפקת ענק בת 4 שעות אבל מקבלים 1XX ש"ח לחג? הגיע הזמן להתאגד ולהקים ועד עובדים במטריקס ועד שידאג לרווחה של העובדים כמו שצריך ועד שידאג לקדם את האנשים ושיגן עליהם ועד שיגדיר משכורות מינימום לבעלי מקצוע בחברה תצטרפו לקבוצה ב Facebook (תראו איזה "Ness" יכול להיות)
עלום | 23.09.11
60.
חברות כמו מטריקס הן הגורם לכך ששוק הIT בארץ מפגר
כמו שבכיר באחת החברות האלה הסביר לי פעם : ״אנחנו הכי אוהבים פרויקטים לפי שעות שמסתבכים״. הם חיים מהעובדה שבארץ הניהול הוא גרוע ולא סוגרים פרויקט גם כשהוא כבר עבר את ה 200% מהזמן והתקציב. וזה נכון לא רק למגזר הציבורי אלא גם לבנקים וחברות האשראי והביטוח וכל שאר החשודים הרגילים. ועל מכירות התוכנה שלהם אין בכלל מה לדבר. רק בארץ ראיתי איש מכירות צועק על הלקוח שלו וצוחק עליו כי הוא יודע שממילא הבוסים למעלה סגרו עיסקה בלי שום קשר לאיכות או לשירות. מטריקס ודומיה הם לא יותר מסימפטום למחלה של שוק העבודה בארץ.
מוקי | 23.09.11
57.
אחלה כתבה אחלה בן אדם
מהכרותי את מוטי What you see is what you get והכתבה כנה. קל מאוד להעביר בקורת מהכורסא ולהיות טוקבקיסט חסר דעת, אבל מעטים האנשים בארץ שיכולים לנווט ספינה שכזאת ומוטי הרויח את לחמו ביושר וממשיך כך כל יום. בן אדם חם, רגשן ומעורר השראה. תמיד יבואו המבקרים והממורמרים, אבל למנכ"ל חברה של 5,000 עובדים זאת לא תחרות פופולאריות. אם חשבתם שהעולם לא עובד על כסף טעיתם.
מנחם | 23.09.11
56.
בתור מישהו שלא עבד במטריקס
יש לחברה שם מאד מאד גרוע. מקום שבו אנשים נכנסים בשביל ניסיון ברזומה ובורחים מיד אחרי שהם צברו את הניסיון הזה. עוד חברת גולגלות מהסוג הנמוך ביותר שמעסיקה אנשים בשכר נמוך. אגב, יש מקום בשוק לחברות כאלו, אבל למנהלים שלהם אין סיבה להתגאות בדבר.
רן | 23.09.11
55.
מספיק להיות עוורים!
קפיטליזם זה לא מילה רעה. לשכר "הבחירים" במשק אין שום קשר למצב שבו הכלכלה שלנו נמצאת. הבעיה נמצאת בריכוזיות ומונופולים של אנשים אחרים לגמריי - הבעלים! תפקידה של הממשלה לפקח ולמנוע מונופולים וריכוזיות, ולא להחליט כמה שכירים מרוויחים. ברגע שמתחילים להגביל כמה אנשים מרוויחים, מגבילים גם את המוטיבציה שלהם, ופוגעים בכולם. הבחור שאתם מעבירים עליו ביקורת יצר 4200 עבודות ב 10 שנים האחרונות באופן פרטי. למה? כי זה השתלם גם לו. על זה קפיטליזם בנוי: כל אחד עושה מה שטוב לו, ובסוף יוצא לכולם יותר טוב. לפעמים יש סטיות ומונופולים קמים, ואז מגיע תפקידה של הממשלה לבוא ולהגביל או לפרק אותם.
דוד | 23.09.11
52.
הוא מלא בחשיבות עצמית - איש העבר
על מה? מנהל שבמשפט אחד סותר את עצמו: "זה 99% מזל. מכרנו את לירז, הייתי פנוי, דני בחר אותי. אפשר להגיד שהכל זה פירות של עבודה קשה... מזל, קשרים אישיים או עבודה קשה? אל תדאג מר גוטרמנן, בעמק הסיליקון כבר עובדים על מחשבים שיחליפו מנהלים כמוך, יעסיקו, יפטרו ויבחרו שכונות עוני במכרז על ידי אלגוריתם. למחשבים, כידוע, אין קשרים, אין מזל ואין אבא בכיר בנק שאפשר להם להגיע לאן שהגיע...
הייטקיסט | 23.09.11
48.
יש יתרונות ויש חסרונות
נכון, יש גזירת קופונים. ולעיתים קופונים שמנים. החוכמה היא לנצל את החברה כשהם זקוקים לך. יש לפעמים יתרונות - להמשיך לעבוד בחברה גם כשאין פרוייקטים. לגבי תחלופה - מי שלא טוב לא שיעזוב. מה יש? גם בחברות הסלולר והאינטרנט יש תחלופה גבוהה. דווקא חלק גדול מהקולגות שלי יותר משנתיים וחצי בחברה ורק אחד חשב לעזוב.
עובד מטריקס | 23.09.11
47.
בתי התוכנה בארץ - חברות כוח אדם המתפרנסות מגזירת קופון גבוה
השכר שגוטמן ומנהלי בתי התוכנה בארץ נגזר משוק העבדים הגדול בארץ. העובדים מקבלים שכר נמוך יחסית לעומת מה שהלקוח מעביר אליהם. לעיתים 30%-50%. האשם העיקרי הוא הממשלה , חברות ממשלתיות , ארגונים מבוססים כמו בנקים ועוד אשר לא מוכנים להעסיק את אנשי התוכנה מסיבות של קביעות לעובדים, למרות שעובדים אלו נמצאים שנים רבות בארגון. אין ספק מדינה מושחתת, גופי הממשלה ומנהלי בתי התוכנה נהנים, והעבד הקבלן סובל.
עבד של קבלן  | 23.09.11
41.
מטריקס תלפיות
להציג את המקום בתור ארגון חסד? איך לא מתביישים? להעסיק מתכנתות 8 שעות ביום בשכר של4100? מי עוד מרויח כזה סכום? אני לא יודעת איך לקרוא לזה אבל זה כבר עבר את הגבול של שוק עבדים ועוד יותר, מטריקס מקבלים על העובדות האלה הרבה תקציבים מהצד, כך שלא פלא שזה הקופות שהם גוזרים
לאה | 23.09.11
36.
במקום לתת שכר של 8K לבוגר תואר
ולהחזיק אותו שם בכוח לשנתיים, אולי לשם שינוי . תיקחו את המיליונים האלו שהשקעתם (מספיק אפילו מליון אחד) ותוסיפו איזה 2000 - 3000 ש"ח לחודש לע(ו)בדים שלכם? כדי שיוכלו קצת להרים את הראש? איך חברה ששוחה בכסף מתקמצנת על העובדים שלה כל כך. כואב הלב.
ההגיון הבריא. | 23.09.11
35.
יש דברים שרציתי להגיד לך מר גוטמן
כל כך הרבה נאמר כאן.... אבל דבר אחד, מתוך הכרות אישית איתך אני יודע אתה לא סופר אף אחד ממטר. בחברה שלך כל מנהל שמתחיל להיות קצת יותר מדי יקר הולך הביתה, ללא קשר למידת התרומה שלו לארגון בהווה או בעבר. ארגון שאינו יודע לשמו על העובדים שלו. ולא רק עם מסיבות פאר... כי בזה אתה טוב, אין לו עתיד צר לי עלייך אחי
רוני | 23.09.11
34.
אין בן אדם במדינה הזאת שהתעשר בעצמו. אף אחד.
אין בן אדם במדינה הזאת שהתעשר בעצמו. אף אחד. אתה בנית מפעל - אחלה בשבילך. אבל אני רוצה להבהיר משהו. אתה העברת את הסחורה שלך בכבישים שנבנו מכספנו. אתה שכרת עובדים שאנחנו שילמנו על השכלתם. הייתה בטוח במפעל שלך בגלל כוחות המשטרה ומכבי האש שאנחנו שילמנו עליהם. עכשיו תראה. אתה בנית מפעל שהפך למשהו נוראי או לרעיון מצויין - כל הכבוד! תשמור חלק גדול מזה. אבל חלק מהחוזה החברתי הוא שאתה לוקח חלק מזה ומעביר את השאר לילד הבא בתור שרוצה לנסות.
דניאל | 23.09.11
30.
חברה של כלום על חשבון העובדים. כולה מתווכת ( כמו חברת כ"א) וגוזרת קופון
לא מביאה שום תועלת פשוט מאפשרת לחברות אחרות לא להתחייב לעובדים אלא להפסיק עבודתם כשלא צריך ואת התיווך החברה הזו עושה מי מרוויח ? החברות ומטריקס מי מפסיד: עובדי מטריקס וחברות outsourcing שכמותן שום רעיון חדש אלא חברת כ"א.
 | 23.09.11
27.
רציתי להגיב להרבה דברים
אבל אתה יודע מה מר גוטמן? הגעתי למסקנה שאני יכול להתייחס לדבר אחד שבעצם יסכם את כל מה שהייתי רוצה לומר. מר גוטמן, מנכ"ל יקר, תסתכל על התמונה עם הארונות תקשורת שאיתם הצטלמת. לדעתך, זה מסודר? לדעתך, זה מתוקתק? אתה צודק, זה לא. ספגטי זה לא מילה בכלל. אני, בן 28 בסה"כ, אבל אין סיכוי ולו הקטן ביותר שהייתי מרשה לדבר כזה לקרות, לא בתור מנכ"ל ולא בתור איש סיסטם או מנהל רשת, ופה אנחנו מדברים על האיש עושה את העבודה בפועל לא על הראש צוות שאמור היה לדאוג שדבר כזה לא יקרה. בטח שבטח שלא להצטלם לנוף שכזה. ולצערי מניסיון, כנראה שיש איזה טכנאי שם שרק התחיל לעבוד אצלך ובמקום להתעסק בעבודה שלו אליה הוא הוכשר, הוא מתעסק בלסדר את הארון תקשורת שהותקן על-ידי מישהו אחר בצורה הכי לקויה שיכולה להיות. אם לזה אתה קורה ניהול טוב אין לי מילים עוד. וזה בערך מסכם את מה שאני חושב על מטריקס כחברה. ולמען הסר ספק איני עובד חברה או עובד לשעבר של מטריקס. אז צוות השיווק של מטריקס שקוראים את התגובה הזאת - תעבירו למר גוטמן את התגובה שלי, אני אשמח לקבל תגובה ממנו על זה.
ירון | 23.09.11
26.
כמה מעובדי מטריקס עם ותק של 10 שנים?
מטריקס מגייסת לפחות 100 אנשים בחודש (עפ"י דף מידע פנימי של החברה), ומספר העובדים לא גדל (אלא עם רכישת חברות נוספות). אף אחד לא מספר על התחלופה הגדולה. הכל על חשבון חברות ממשלתיות בנקים ומשרדי ממשלה שמשתפים פעולה עם חברות כמו מטריקס לעשוק את העובדים. התגובות כאן מעידים כמה החברה מאוסה ביחוד ע"י העובדים בה. גוטמן קיבל את פורמולה שירותי תוכנה על מגש של כסף עם הרבה מזומנים ומשם הוא צמח כסוחר עבדים מוצלח יש להגיד. עכשיו ברור הקשר לבנק לאומי!!!
המבין | 23.09.11
25.
"סעיף זה אינו חל על עובד קבלן המועסק אצל מעסיק בפועל בתפקידי מחשוב"
בשורה זו מתומצת מקור ההון וסיבת קיומן של חברות גולגלות מסוגה של מטריקס. סעיף 12א לחוק זה [חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, התשנ"ו-1996] קובע כי עובד קבלן שהועסק ברציפות במשך תשעה חודשים (או תקופה ארוכה יותר שקבע שר התמ"ת) על ידי אותו מעסיק בפועל, יהפוך לעובד של המעסיק בפועל. סעיף זה אינו חל על עובד קבלן המועסק אצל מעסיק בפועל בתפקידי ***מחשוב***. סעיף 12א נחקק בשנת 2000, אך כניסתו לתוקף נדחתה שוב ושוב באמצעות חוק ההסדרים ביוזמת הממשלה, שהיא מעסיק גדול של עובדי קבלן. ב-1 בינואר 2008 נכנס הסעיף לתוקף. יש לכם רעיון, קוראים יקרים, מי הם הלוביסטים שדחפו להוציא מהחוק את הקבוצה הגדול של עובדי מחשוב המועסקים כעובדי קבלן (כלומר עובדי מטריקס ודומותיה בתחום "בתי התוכנה")?
קבליסט | 23.09.11
24.
כמה מעובדי מטריקס עם ותק של 10 שנים?
מטריקס מגייסת לפחות 100 אנשים בחודש (עפ"י דף מידע פנימי של החברה), ומספר העובדים לא גדל (אלא עם רכישת חברות נוספות). אף אחד לא מספר על התחלופה הגדולה. הכל על חשבון חברות ממשלתיות בנקים ומשרדי ממשלה שמשתפים פעולה עם חברות כמו מטריקס לעשוק את העובדים. התגובות כאן מעידים כמה החברה מאוסה ביחוד ע"י העובדים בה. גוטמן קיבל את פורמולה שירותי תוכנה על מגש של כסף עם הרבה מזומנים ומשם הוא צמח כסוחר עבדים מוצלח יש להגיד. עכשיו ברור הקשר לבנק לאומי!!!
המבין | 23.09.11
20.
גוטמן דמגוג ואופרטוניסט - על פי הכתבה (ועריכתה)
איני מכיר את גוטמן. אך כמעט בכל תחום שבו נשאל/דיבר ניכרת הדמגוגיה והאופורטוניזם. להכניס סקטור נוסף למעגל העבודה? לא מתוך ציונות גרידא אלא מתוך האפשרות להעמיק את "ניצול" כוח העבודה הזול. גם הוא מעיד על כך. אמנם אינו מתייפף ויודע את מקומו בהשוואה לחברות ייצרניות, במיוחד בתחום ההייטק, שבה ל"יצירה" יש ערך וסיפוק רב. לכו וראו את החברות הרבות שקמו בארץ ומייצרות את פאר הטכנולוגיות. אנשים אוהבים לעבוד שם. במטריקס? מי אהב לעבוד שם? מי זוכר בערגה את ימיו שם? תשאלו את יוצאי סייטקס, אורבוטק, חלק התעשיות הביטחוניות, וכו. אבל מטריקס? בית יוצר של ניצול כוח אדם נטו.
רון | 23.09.11
19.
כל הכבוד , איש אמיתי שאומר אמת , גם אני קפיטליסט ולא מתבייש להגיד את זה
על אף שקיבלתי חינוך והייתי חניך בשומר הצעיר אני לא מתבייש להגיד שאני קפיטליסט ורק קפיטליזים יזניק את המשק ראינו לאן לקח אותנו הסוצליסטים ולאן הגיעו מדינות סוצליטיות , ושלא יתפיפו הסוצליסטים הם הקומוניסטים החזירי , כולל גזי קפלן שלא יתיפיף בסוף הוא לוקח 5 מיליון ש"ח לחודש ומספר שהוא נותן לקיבוץ הקיבוץ שלו עשיר ומרוויח וזה חוזר אליו בחזרה וזה סוצליסטים חזירי בלי משק קפיטליסטי שאותו מנסה להנהיג ביבי היינו היום כמו מיצרים או לבנון ראינו לאן הגיע המשק היסתדרותי , איפה הוא ביכלל ? צדק חברתי ראינו איפה יש ואיפה הם המדינות שהצהירו כביכול על צדק חברתי המנהיגים שלהם חייו בשמנת חברתית ראו צפון קוריאה , קובה ברית המועצות
רון | 23.09.11
16.
מבין בהייטק ולא בבני אדם
המחאה היא כנגד כאלה כמוך שהכסף והאגו עיוורו אותם. גדלת במדינה שיש בה ערכי ערבות הדדית שבלעדיה יחסלו אותנו. וקפיטליזם חזירי כבר הוכח שהוא מפרק את כלכלת העולם. אתה בדיוק הסיבה מדוע צריך להטיל על מנהלים מנופחים מדרגת מס מיוחדת, ולהעביר בכח את ההכנסה לעובדת הנקיון ומעמד הביניים. אתה לא הצלחת לבד אלה עובדיך שהביאו את מטריקס לאן שהגיעה. תדאג להם לפנסיה הוגנת ולסבסוד מעונות ואל תסנוור אותנו בחגיגות שחיתות.
מעמד הביניים | 22.09.11
15.
די עם האחיזת העיניים והשקרים
להעסיק חרדיות בשכר מינימום או מקסימום 5000 ש"ח זה גובל בעושק שלא יספר לנו שהוא מכשיר אותן כי רובן המוחלט באות עם תואר הנדסאיות מכשיר אותן???? פחח, שיראו לי חרדית שמטריקס הוציאו אותה להעשרת תעסוקתית אז שיפסיק לשחק אותה כמקים עולם ההייטק והפרנסה של העולם החרדי אדרבה תראיינו אותן ותיראו שהרוב בלוף, מטריקס תלפית מכונת ניצול
ישראל | 22.09.11
14.
מטריקס, נס, טלדור, מלם־תים ודומיהם
חברות גולגלות ("בתי תוכנה" בשפה נקייה). בואו נבין איך המודל של חברות כנ"ל עובד: מדובר בחברה שהתברגה לתוך רווח בחוקי העבודה בישראל, שהמחוקק הישראלי יצר בכוונה תחילה. "בית תוכנה" זו בעצם מילה סקסית שהיא המקבילה ההייטקיסטית של "קבלן כוח-אדם" של חברות האבטחה והניקיון. זו חברה שלא יוצרת מוצר משל עצמה, אלא חותמת על עסקות לאספקת גולגלות - עובדים שלא צריך לספק להם תנאים של עובד קבוע - לגופים גדולים שאינם עוסקים בתחום ההייטק, אלא צריכים שירותי תיכנות בשולי הפעילות שלהם. בעבר העסקה בצורה קבלנית (סחר בכוח-אדם) היתה עבירה על החוק במדינת ישראל. המצב השתנה כששמעון פרס בהיותו שר האוצר מטעם מפלגת המערך בתקופת ממשלת האחדות, נתן את הזיכיון הראשון לחברת כוח האדם הראשונה בישראל - או.אר.אס. מאז, נפרץ הסכר, והשיטה הגיעה, בעיקר לאחר התפוצצות הבועה בשנת 2000, גם לעולם ההייטק בישראל. מנהליה של חברה כמו מטריקס עושים כסף רק מגזירת קופון על משכורתו של כל עובד שהם מעסיקים, בלי לתת בעצם שום תרומה לעבודה עצמה. הם מין עלוקה שיושבת על גבו של כל אחד מעובדי מטריקס. איזה "מזל" בדיוק צריך כדי להקים חברה שכזו?
מ"ש | 23.09.11
13.
תשובה ל 12
על מה אתה מדבר?! צ'קפוינט הצליחה בזכות מוצר אבטחת מידע שהגיע בזמן וכבש את שוק העסקי/הפרטי. מטריקס - היא בדיוק כמו אותו שר בלי תיק - ללא פרוייקטים ממשלתיים החברה לא שווה כלום. שינסו לכבוש את שוק העסקי הפרטי. כל לקוחות מטריקס זה משרדי ממשלה מושחתים, בתי משפט ומה רק לא....בלי כספי הציבור שמבוזבז מכספים של משמלם המיסים על תמחור גבוה - מטריקס לא שווה כלום. אני כבר לא בטוח האם לא זול למדינה להחזיק משרד "תשתיות ופיתוח תוכנה " או לשלם מחירים מטורפים על מיקור חוץ בעבור על משרד ממשלתי. תראה לי חברה אחת עם הצעת מחיר נמוכה שהצליחה להכנס לפרוייקט ממשלתי אחד - הכל בצורה של שקשוקה וקשרים. תנסה למכור שרותי IT בחצי מחיר למשרדי הממשלה והם ירימו מיליון קשיים ותנאים מגבילים למה לא לקחת משהו שבאותה איכות אבל זול יותר. לו היה מיושם חוק שלמשרדי ממשלה אסור להתשמש בשרותי חברות שמפרות תנאי העסקה או משלמות שכר נמוך ממקובל בתחום אז הייתי רוצה לראות את מטריקס. היית מאבדת מיד חצי מהכנסות. הוא לא מדבר על קפיטליזמם הוא מדבר על סחטנות זולה וניצול של כוח אדם שצמא לכל שקל העיקר שיקחו אותם לעבוד ו"לצבור נסיון".
דני | 23.09.11
12.
גוטמן, שווייד, גולדפינגר, ורדי סחטיין עליכם
אנשים שבנו את העסק שלהם בעשר אצבעות, ולא קנו אותו מהמדינה בחצי מחיר כי הם מכירים מישהו שמכיר מישהו, כה לחי. מצידי שאנשים האלה ינגבו את עכוזם בשטרות של מאה. מגיע להם, הם עבדו קשה בשבילו, ולא קנו מונופולים מהמדינה בחצי מחיר על גב קרנות הפנסיה. עם כאלה אנשים אין לי שום בעיה. ועם היחס לעובדים שם לא טוב אז שיעזבו... שוק צריך להיות חופשי. אבל שאנשים יעבדו בשביל הכסף ולא ישחקו עם הכסף שלנו...
אביחי | 22.09.11
5.
מציע לכל אחד בסוף הכתבה לכתוב בגוגל "לעבוד במטריקס"
אם מישהו יימצא משהו טוב אחד שהיה לעובדים של מטריקס בעבר ובהווה להגיד על החברה, בכתבה שאיננה "מטעם", אני אוריד בפניו את הכובע. כל מה שאני מצאתי זה "אם אין לך ברירה", "קמצנים", "שוק עבדים", יחס מחפיר". אין ספק שקיים דיסוננס גדול בין ההתנהלות העסקית החכמה, אגרסיבית ודורסנית, לבין מצב עובדי החברה.
יוסי | 22.09.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת