אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"הפרטנו את הרכבת בבריטניה בלי שהבנו למה עשינו את זה"

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
אסור להפריט את רכבת ישראל!
במשך שנים מנסים להפוך את רכבת ישראל לכשלון. ומצליחים לא רע בזה. המטרה ברורה- מדיניות מוכרת של כל גוף ציבורי שנמצא על כוונת ההפרטה. מציגים לציבור איך המנגנון דפוק, איחורים, תקלות ושביתות כמובן, הכי קל להאשים את העובדים בליקויים של ההנהלה ושל המדיניות המכוונת להפרטה. להראות באופן מניפולטיבי שחברה ציבורית מזיקה לציבור (למרבה האירוניה). שהדבר שכולנו צריכים זה בעל הון שיקח את הדבר לידיו, יעסיק רק עובדים שאינם מאוגדים, שיקבלו שכר ניצול, מחירי כרטיסים זולים יותר וכך יהיה טוב לכולם. שקר גס! זה לא קרה בהפרטת קווי אגד ודן ולא בהפרטת מטרודן בב"ש. בכל מקום השירות נעשה יקר יותר, גרוע יותר, ומסוכן יותר (הרבה יותר תקלות טכניות בתחב"צ המופרטת). אסור להסכים להפרטת הרכבת! מדינה מתקדמת היא זו שיש בה תחבורה ציבורית יעילה וזולה המאיצה את אזרחיה לצאת והסתובב בנוחות בארצם לעבוד, לייצר ולצרוך, באופן נגיש, שומר סביבה ומכבד את העובדים העושים מלאכתם. על פי השיטה הזו אני מניח שהיעד הבא של מדיניות הפרטה יהיה ביטוח לאומי, מי לא שונא את הגוף הזה. יש לך סיבה...
שחר | 16.02.12
19.
נו באמת..
אין מקום בכלל להשוות בין רשת הרכבות האנגליה לרקבת ישראל.. אז נכון, אם קונים כרטיס בקופה ביום הנסיעה זה יותר יקר, אבל כל מקומי יודע שדבר כזה עושים רק במיקרים שאין ברירה (או שיש מבצע בקופה - הנחה לקבוצה למשל), ושתמיד עדיף להזמין מראש.. מהתחנה שליד הבית שלי (קרוב לברייטון), אני יכולה להגיע למרכז לונדון בפחות משעה וחצי, ובעלות מינימלית של 4 ליש"ט.. בתחנה הכרטיס יעלה 15-20 ליש"ט. אבל מה? אף פעם רכבת לא הגיעה/עזבה באיחור, תמיד יש מקום לשבת, ו(אחד הפרטים החשובים לטעמי) אפשר לרדת מהרכבת בלי גל זועם של אנשים שמנסה לעלות בכל מחיר ו'להיות ראשון'.. יש פה רכבת לכ-ל חור, ואמנם כל איזור בארץ מנוהל ע"י חברה אחרת, אבל העובדים של כל חברה ממהרים לעזור ולשתף פעולה גם אם לא מדובר בחברה שלהן (כשמנסים לקבל מידע בתחנה גדולה - ויקטוריה למשל.. יש עובדים מכל החברות, אבל אף פעם לא שלחו אותי לשאול מישהו אחר, פשוט עושים מאמץ מינימלי לעזור). הפרטה, לא הפרטה, יש הרבה דברים שצריך לשנות קודם ברקבת ישראל כדי שהרמה בכלל תתקרב לזו שפה..
נטע | 24.10.11
18.
וכאן פשוט אוהבים כשלונות. תראו מה קרה עם הפרטת המים
למדינה אין כוונה לייעל אלא להפריט. לתת לטייקון חדש דרך להתעשר על חשבונינו, להעלות מחירים, ולספק שרות גרוע יותר. בדיוק כמו שקרה עם הפרטת המים. משאב ציבורי עבר לידיים פרטיות ומאז? מחירי המים עלו פלאים והגיעו למימדים הזויים. מדוע אם כן הממשלה שכבר ראתה את הכישלונות הללו בכל העולם מסרבת לשנות את דעתה? שאלה למחשבה
תאצ'ר היא כישלון בכל מובן | 24.10.11
17.
חידה: כמה רכבות אפשר להריץ על פס אחד?
אחת בכל פעם. זו התשובה. תחרות זה כשאתם יכולים לבחור בכל שעה נתונה בין שתי מפעילים ויותר. כדי לעשות את זה ברכבות, צריך לבנות פסי רכבת נוספים במקביל לפסים הקיימים ואז לתת אותם לחברה אחרת. המבנה הוא: 1) תחנת רכבת שמשותפת לכל המפעילים. היא מהווה את נקודת ריכוז הנוסעים ובה הנוסע יכול לבחור עם רכבת של איזו מפעיל הוא יסע. 2) כל מפעיל רוכב כמובן על פס-רכבת משלו (בלעדית), ועל כן גם מקבל רציף משלו בתחנת הרכבת המשותפת. לאחר שהנוסע בחר ברכבת המועדפת עליו, הוא הולך לרציף שלה בתחנה. (אם לא הבנתם, בשביל להגיע ליעד מסויים, אתם יכולים לבחור יותר מרכבת אחת - לפי ההעדפה שלכם - מי יותר זול, מי יותר נקי, מי יותר אדיב) עכשיו, אתם באמת בכל ליבכם מאמינים שמישהו פה בישראל יטרח להקים פס רכבת נוסף בשביל תחרות אמיתית? בשביל שיהיה טעם להפרטה? בשביל זה אתם צריכים להפחיד אותם בבחירות, ואף אחד ממכם לא רציני מספיק. בכל אופן, תראו מה עשו עם האוטובוסים. במקום לעשות את המובן מאליו (לאפשר לעוד חברת אוטובוסים לנסוע על אותו מסלול ובאותם זמנים), פשוט מכרו מסלולים לחברות שונות, כשכל חברה מקבלת בלעדיות על מסלול (לא על נתיב בכביש, אלא בלעדיות על האפשרות להגיע ליעד!! "לא מתאים לכם, קחו מונית...") אם יש בלעדיות על המסלול, אז אין תחרות! כל מה שעשו זה לאפשר למישהו אחר לקבל את הכסף שלכם. התחרות היחידה לאוטובוסים היא מצד מוניות השירות שנוסעות באותם מסלולים ובאותם זמנים (ולפעמים בהפרשי זמן יותר קצרים).
אייל | 24.10.11
16.
"הרכבות בסד גמור" אני אומר.
נו טוב, אם אתה אומר... הבנתי מה הבעיה בכתבה שלך כנראה שאתה פשוט חי במדינה אחרת שגם לה במקרה קוראים ישראל. בישראל שלי הרכבת מאחרת, יקרה, לא יעילה, צריך להידחס כמו בקר בימים א,ה ו-ו'. בישראל שלי איחור של 29 דקות נחשב לגיטימי (לעומת 3 דקות אם אני לא טועה ביפן). בישראל שלי העובדים ברכבת לא נחמדים, הקרונות נשרפים באמצע הנסיעה, המזגן לא עובד, או שהוא עובד ואז יש נדידה של דובי קוטב לקרון שכן הטמפ' הממוצעת היא 05 מעלות. בישראל שלי עובדי הרכבת הם קרטל שעושה מה שבא לו ומתעלם מצווי משפט וגורם לנוסעות בהריון להתעלף. אבל מוזר, כשאני מסתכל במפה אני רואה רק ישראל אחת, אז ספר לי יואב על איזו ישראל אתה מדבר? זו שבלונדון?
דרור אברהמי | 23.10.11
15.
בגרמניה הרכבות עברו הפרטה חלקית
עדיין ישנן רכבות "ממשלתיות", "מקומיות", אך לנוסעים עתה יש אלטרנטיבה פרטית (IC / ICE). הפרטיות יקרות יותר אך הקרונות חדישים ונוחים והרכבות מהירות יותר. הבעיה שם החלה כאשר התחילו לדבר על הוצאת הרכבות למסחר בבורסה. זה עדיין לא יצא לפועל, אך מאז שזה קרה, המחירים זינקו פלאים וכבר קרה לי שנסיעה משדא התעופה ליעד הסופי עלתה לי יותר מהטיסה מישראל לשם. לפחות יש שם אופציה לקנות כרטיסי רכבת מראש באינטרנט, מה שיכול לחתוך את מחיר הנסיעה בכ-70%. על כל פנים, שם העובדים לא מנהלים את הרכבות כמו בישראל, ואם ישנן תקלות או עיקובים זה בד"כ בגלל תנאי מזג אוויר (נתקעתי עם ICE על מסילה באמצע שום מקם לשעה וחצי כי הייתה סערה ועץ נפל על המסילה) או בגלל עומסים (חגים). בארץ עבד כי ימלוך, העובדים עושים מה שרוצים, איחורים דרך קבע. אם בגרמניה הרכבת מאחרת פעם בירח כחול, אז יש לך סיבה טובה מאד...
StoutViking | 23.10.11
14.
נכון, הפרטת הרכבות באנגליה לא הצליחה
בעלות ציבורית שלא הצליחה בישראל: התעשיה הצבאית, התעשיה האווירית, הנמלים, ראשות שדות התעופה, חברת חשמל, מקורות והרשימה ארוכה וכואבת. כל אלה מפעלים כושלים של מדינת ישראל שעולים לכולנו הון תועפות מאז 1950. בניגוד לרכבת באנגליה זו שלנו בכלל לא קיימת ולכן עדיפה זו של אנגליה.
היורש | 23.10.11
12.
על זה נאמר בהגדה "צא ולמד" הבעיה שמס' 7 צודק, הדת של ביבי היא הפרטה.
תינוק אומרים לו ,אל תיגע באש, זה שורף , אחרי פעם פעמיים לומד , הביבי שלנו שם את היד שלנו באש ואומר זה בכלל לא שורף להיפך הוא והחברים שלו מאד נהנים וממשיכים עוד ועוד, ביום הבחירות זו ההזדמנות שלנו לשים את היד שלו "באש" כלומר לבחור בפתק המתאים, ולשים לב שהאקמול שהוא ייתן לנו לפני הבחירות לא יגרום לנו לאלצהיימר.
--מ-- | 23.10.11
11.
הפרטת רכבת
הכותב פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. אנחנו לא אנגליה. אנחנו פרובינציה עם 5 קוי רכבת שוועד מיליטנטי שולט בניהול. 350 קרובי משפחה. יעילות תחזוקה מזעזעת (מידע אישי) עד כדי סיכון נוסעים. מדובר בתחזוקת קרונות על ידי יצרן הקרונות. האם גם הרכב שלך מטופל לא במוסך הסוכן?ץ האם את הרכב שלך היית מכניס למוסך שמנוהל על ידי ועד הרכבת?
דן | 23.10.11
9.
אין הרבה קשר בין רכבת אנגליה לרכבת ישראל
הפרטה בארץ, אם תקרה, חייבת להיות לספק יחיד ולא לריבוי חברות רכבות בשטח כל כך קטן כמו ישראל. המודל צריך להיות דומה לכביש 6, תחת רגולציה מוקפדת של המדינה לגבי תכנון קוים עתידיים, הקמת תחנות וכיו"ב. בעצם צריך להפריט רק את ההפעלה של הרכבת - לא את התכנון שלה.
אורי | 24.10.11
5.
לראות כדוגמא את כביש 6 ומנהרות הכרמל...הגיע הזמן לרשת את ישראל ברכבות מסין !
לראות כדוגמא את כביש 6 ומנהרות הכרמל...הגיע הזמן לרשת את ישראל ברכבות מסין ! מצפון לדרום - רמת הגולן, הגליל, קריית שמונה ועד אילת, ממזרח למערב - הירדן, מעלה אפרים, אריאל, עמנואל, כפר סבא, פתח תקוה, עפולה, לתל-אביב... כל יישוב גדול מ30,000 תושבים יחובר לרכבת מהירה !
 | 23.10.11
4.
תסתכלו עליהם ותראו אותנו
הפרטנו את ,תנובה בלי שהבנו למה עשינו את זה" מחירי הגבינות זינקו למעלה, ניהול השוק הפך לבלתי יעיל והציבור קיבל שירות פחות טוב - זה מה שקרה בישראל כתוצאה מהפרטת תנובה במהלך שנות התשעים. כמה לקחים שחשוב לשמוע לפני ההפרטה המתוכננת בנמלי ישראל
הרועה | 23.10.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת