אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בינתיים, נמשיך לחכות לאוטובוס

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אבל אין קסם, כדי שלכולם יהיה גן של 2200, צריך להעלות מיסים ב...3000 שקל
לא ברור לי איך אנשים לא קולטים את זה. כל ה "שהמדינה תחלק לכולם חינם", זה אומר שהמדינה תגבה מיסים, תעשה מכרז, תבזבז כדרכה 20% על תקורות, תתן את המכרז לכל המרבה בכיבודים מהצד, ואז תקבל את המוצר של, נגיד, 2200 שקלים, רק שעכשיו תשלם עליו 3000 שקלים כי צריך לפרנס את כל הפקידים שבדרך.
עמית | 03.11.11
6.
הבעיה לא תקציבית - הבעיה היא מחשבתית תרבותית
אגד באותו מספר נהגים, אותו תקציב ואותה כמות אוטובוסים יכול לתת שירות טוב פי כמה. העניין הוא שמנהל בכיר באגד שמרויח משכורת יפה של 40 או 50 אש"ח לא רוצה לעשות שינוי דרמטי אלא לשמור על הקיים לפחות עד היציאה שלו לפנסיה. הגורמים המשפיעים על הנסועה בתחבורה ציבורית הם: 1. תדירות 2. זמן נסיעה 3. איכות שירות ע"י חלוקה שונה של קווי הנסיעה ניתן ליצור מצב של תדירות לכל 10 דקות עבור כל קו (ז"א זמן המתנה ממוצע של 5 דקות). ע"י שימוש בדיווחי GPS הקיימים כיום בקופסה השחורה שיש בכל אוטובוס ניתן להודיע בכל תחנה עוד כמה זמן האוטובוסים הקרובים מגיעים (כיום רק אנשים "מאמינים" נוסעים באוטובוס). ע"י שינוי טופולוגית התחבורה מטיול שנתי שעוצר עבור כל קשיש וקשישה במקומות נידחים לקווים המקשרים בין מרכזי אוכלוסיה באופן ישיר ומהיר ניתן לקצר את זמני הנסיעה. ז"א קישור "כוכב" בין מוקדים ראשיים יכול לשפר את זמן ההגעה ולגרום לכך שנסיעה בתחבורה ציבורית תהיה יותר מהירה!!! מרכב פרטי (אין צורך בחיפוש חניה, מסלול מיוחד לציבורית, אין צורך בזמן לתדלוק, שירות במוסך וכו') כאשר השלמת הדרך תהיה באמצעות קו שכונתי עם כרטיס המשך או הליכה ברגל או השכרת אופניים וכו'. למדינה לכאורה יש אינטרס בהמשך המצב הקיים עקב חשיבה צרה ועקומה (המקובלת בעולם הרביעי הפחות מודרני) שככל שיותר נוסעים ברכב פרטי כך מרוויחים יותר מס על דלק, אגרות, דוחו"ת ביטוחים ומס קנית רכב. ישראל ומדינות ערב הגובלות עמה הן בין המדינות הבודדות בעולם המנהיגות משטר מיסוי גבוה לרכב (סינגפור היא דוגמה לשימוש נכון במיסוי ורישוי) למעשה, מבחינה כלכלית האובדן למשק הוא אדיר: 1. יותר משאיות וכלי תחבורה מסחריים דרושים לחלוקת אותו קו עקב פקקים ההולכים וגוברים 2. זיהום אויר ורעש נוסף = תחלואה מוגברת, עלות בבתי החולים 3. בעיות חניה - יותר כבישים נדרשים ופתרונות חניה נחוצים עלות על המדינה ועל האזרחים 4. אנשים לא עושים כל פעילות גופנית עקב רכב פרטי, אין אנטראקציה חברתית כמו שקיימת בתחבורה ציבורית כשכל אחד סגור במכונית שלו 5. אובדן שעות עבודה למשק בפקקים ובנסיעה בכלל 6. דלק ומכוניות נרכשים בחו"ל וזהו כסף שנאבד באופן מיידי לעומת כסף המתגלגל במשק וחוזר בסופו של דבר למדינה באמצעות מיסוי 7. יותר תאונות דרכים, יותר פשיעה (גניבות רכבים וגניבות ג'נטים בהן המשטרה כלל לא מטפלת) שישלחו את נציגי אגד לטיול בברלין כדי לראות איך מערכת תחבורה ציבורית צריכה לתפקד. רכבת תחתית לא תהיה פה אבל לפחות שיזיזו את האוטובוסים (שכר נהג פה הוא שליש מאשר בגרמניה ומחיר הנסיעה כחצי) גם גן החיות שם הוא בין היפים בעולם...
דודי | 03.11.11
5.
הפיתרון פשוט
מדינת רווחה לא משתלמת לאף אחד שמשלם מיסים מהסיבה הברורה שהזכרת, כאשר המדינה מספקת שרות כלשהו היא תמיד עושה את זה על חשבונך אבל בצורה גרועה יותר מהשוק הפרטי. הפיתרון פשוט וברור אל תיקחו מאיתנו את הכסף ואל תסבסדו לנו שום דבר. נקנה את הכל לבד בזול יותר בשוק פרטי ותחרותי המעניק שרות טוב יותר. אם לא יסבסדו חברה אחת של אוטובוסים אלא יפתחו את השוק לתחרות יהיה לך מגוון של אפשרויות בין קווים מהירים לאיטיים בין זולים וצפופים ליקרים ומרווחים. כל אחד יבחר מה שטוב לו. במקום אנשים כמוך ממשיכים לחשוב מסיבה לא ברורה שהפיתרון זה שהממשלה תחליט על מוצר אחד לכולם למרות שלכל אחד יש העדפות שונות. ואותו מוצר תמיד יסופק בצורה לא יעילה ומושחת. אנשים כאן מתלוננים על השרות בהוט או בבנקים (לא בדיוק שווקים תחרותיים וגם זה בגלל הרגולציה הממשלתית) אבל לפחות שם יש לך קצת בחירה. נסה לדבר לפקיד במשרד הרישוי או משרד הפנים עם דרישות כמו שאתה מציב מול העובד של הוט. אתה אפילו לא חולם לצפות מפקיד ממשלתי לרמת שרות כלשהי אז אתה מקבל את זה כמובן מאליו שהוא לא חייב לך כלום ואתה צריך להתרפס מולו.
משלם מיסים | 03.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת