45. ההורים עצמם לא מוכנים שילדיהם ישחקו בחופשיות בחוץ. מתחת לבניין שלנו יש רחבה ענקית, שמתאימה במיוחד למשחק ילדי הבניינים סביבה, כשההורים יכולים להשגיח מהמרפסות. אבל אף הורה לא מוציא את ילדיו החוצה. 8 שנים שאנו גרים שם, והרחבה תמיד ריקה! נראה שלהורים פשוט אין מודעות לגבי חשיבות ההתפתחות באמצעות משחק חופשי באויר הצח. אגב, במשחק מסוג זה, כמו מחבואים, תופסת וכו', נשמעים הרבה יותר צחוקים מאשר בכל משחק אחר. עדית | 19.02.12 (ל"ת)
44. ורק אני שיחקתי כדורגל בשכונה, ולא היה לי מחשב בבית...... ששי - מנהל בכיר בהיי-טק | 09.11.11 (ל"ת)
43. ואני כל היום הייתי משחק כדורסל עם ערסים הדבר הכי חשוב זה הצורה בה אתם מתייחסים לילדים שלכם - אינטלגנציה ריגשית עם דרישה להישגים. לא פוסל חוגים פלצניים אבל לא זה מה שחשוב. מדען | 08.11.11 (ל"ת)
42. פשוט תקראו למען האמת, אין לי סבלנות להורים שכאלה. הורים שמייצרים אווירה ומציאות מעוותת. אני מאמינה בכלים אחרים. אני חסידה של העולם הישן – פיתוח באמצעות ספרים. אני מעשירה את הילדים באמצעות ספרים ועוד ספרים ועוד ספרים וכמה שיותר ספרים. כמות שאמר לך הפרופ' באחת מהכתבות שלך על העשרה של ילדים. ספרים, רבותיי, ספרים!!!! מיכל | 06.11.11 (ל"ת)
41. מטרת קורס הרפואה: להרוס טת מוסר הילדים מגיל צעיר מאיפה הרעיון החולני לתת לילידים לב של חיה? מה עם מוסר? מה עם חמלה? זה בכלל לא משנה שהחיה נרצחה גם ככה בשביל משהו אחר, זה לא מקל בכלום, זה לומר לילד שחיה היא כלי שרת. וזה עוד לפני שהגענן לטענה המדעית שלימוד על חיות מעוות את תפיסתו של הרופא. כמה חולני אפשר להיות? לא פלא שניסויים בחיות ממשיכים, כשמכניסים את הילדים כבר מגיל אפס לתבנית הפרימיטיבית והלא יעילה הזו בגיל צעיר. מצוין | 05.11.11 (ל"ת)
39. שני המשפטים הכי רלונטיים בכתבה בבחירת חוג, או כמעט כל פעילות לילדים "אם המדריך הוא דמות מסורה ואכפתית, הילד מרוויח. אם הוא מעורב חברתית עם קבוצת שווים, הרווח כולו שלו". (רביב) ע | 05.11.11 (ל"ת)
38. למה האנטי? ממה אתם מפחדים? האמת היא שאני קוראת תגובות כאן ואני מזועזעת - זו *בחירה* של הילדים לא *חובה*.. פרופורציות אנשים. נכון - ילד שאוהב היום חוג כדורגל או קפוארה יכול בהחלט להגיע לטכניון ולהצליח שם יפה גם בלי חוגי רפואה וטכנולוגיה אבל מצד שני - יש ילדים שלא יגלו שקיים כזה דבר או שהם מתעניינים בזה ואוהבים את זה בלי לנסות חוג כזה לצורך העניין יש גם כאלו שיגלו בזכות חוג כזה - מה הם לא אוהבים... ו.. לאלו שמתעניינים אפילו כמגמה בתיכון זה נותן נקודת פתיחה מוצלחת יותר - אז למה לא?? הרעיון הוא שהחוגים השתנו לאורך השנים והפכו ליותר מתאימים למאה ה20 גם אני הייתי שמחה שילדיי יחוו את העולם כילדים כמו שאני חוויתי: תוכניות תמימות יותר, פחות זרמי מידע באינטרנט כל היום, פחות טלויזיה, הורים שלא עסוקים באייפון, יותר הליכה רגלית אבל.. יש מציאות ויש להכיר בה! למה למנוע מהילדים אפשרויות??! אדוה ל. | 05.11.11 (ל"ת)
36. הדבר שהכי תרם לי להגיע לאיפה שאני היום זה הצופים כשאתה יוצא בכיתה ה' לטיול בלי אבא ואמא וצריך להסתדר לבד ככה אתה לומד עצמאות. כשאתה מדריך קבוצה אתה לומד מנהיגות. כשאתה מרכז שבט אתה לומד לנהל. מנכל | 05.11.11 (ל"ת)
35. הכל במידה בתי החלה לרקוד ולעשות התעמלות קרקע מגיל 3. חוגים אלה היו בחירה שלי אבל מכאן ואילך היא נחשפה לחוגים אחרים על פי בקשתה כגון פסנתר וטיקואנדו. כיום היא בת 13 ועדיין רוקדת, התעמלות קרקע עשתה עד גיל 10 , פסנתר עזבה לאחר שנה ( חבל כי היא דווקא הייתה מוצלחת בזה) וטייקוונדו עשתה במשך 4 שנים. בשנותיה המוקדמות היה לה הרבה זמן פנוי לחוגים אך ככל שגדלה ועומס השיעורים גדל שתינו הגענו להסכמה על מה מוותרים. במסגרת בית הספר השתתפה לאורך השנים בחוג שחמט, מקהלה, קריאה/ספריה-FICTION DIGGERS ועוד. כל עוד היא נהנתה, היה לה זמן להכל והיו לי האמצעים- למה לא? מאז, התגרשתי, חזרתי לארץ ובני בן ה-6 זוכה לחוג אנגלית במסגרת הצהרון (והוא דווקא דובר אנגלית) ולקפואירה פעמיים בשבוע! - איזה הבדל! דליה | 05.11.11 (ל"ת)
34. לא לחינם אנחנו עם של עבדים אם היה לממשלה הגיון וכל החוגים סליחה פלצנות הזאת הייתה מושקעת בכסף למורים ואעלת המודעות אצל המורים להכין שיעורים יותר טובים יותר טכנולוגיים (אני בתור מורה להיסטוריה שמשתמש יום יומי בחדר מחשבים ולוח חם יחידי בבית הספר) לא רק מפתח מחשבות ותרבות שחסר לעמנו אלא מפתח גם חשיבה טכנולוגית ושיעור יותר מעניין ומרתק תחשבו שהשיעור למהפכה הצרפתית עובר דרך אנימציה של התלמידים ומלחמת מעמדות (מזכיר להם משהו על היום....) ותחשבו על זה כסף למקומות הנכונים ולא לא לפרט המערכת הציבורית. יוסי האדום | 05.11.11 (ל"ת)
33. שיהיו חוגים שיהפכו ילדים להיות "בני אדם" כדי שהחברה שלנו תהיה בריאה ולא חולה כמו היום. צריך גם להקיא מקרבנו אמהות פלצניות. שלא באמת רוצות בן רופא. רוצות להגיד יש לי בן רופא מצטיין,סיים בהצטיינות... צדיק | 04.11.11 (ל"ת)
32. מומלץ לקרוא את המאמר 'המשחק האוטונומי של הילד' יש שם הסבר מפורט על יצרתיות וחינוך שמעון | 05.11.11 (ל"ת)
31. פשוט מזעזע, אוסף החירטוטים שמוכרים לאנשים שמוכנים לאכול אותם חוג לרפואה בו מנתחים לבבות חזירים? זה באמת מה שיהפוך את הילד בן ה-11 לרופא? לא זכור לי שבביה"ס לרפואה התחלנו בשנה א' ישר בחדר ניתוח... מנהיגות לבני 7? אתם נורמליים? תפסיקו להלביש את הנוירוזות שלכם על הילדים שלכם ותנו להם להיות ילדים! הילדים שלי הולכים לחוגים "נורמליים", לא שונים מאלו אליהם אני הלכתי כילדה. לשמחתי, ביישוב שלנו אין חוגים פלצניים ואני מאוד מקווה שגם לא יהיו, ובכ"ז צויין כאחד מ-10 המקומות שהכי כדאי לגדל בהם ילדים בכתבה ב"כלכליסט". נורא | 04.11.11 (ל"ת)
30. הדבר היחיד שעשיתי כילד בחולון היה לשחק כדורגל ולזרוק אבנים על הילדים משכונת רמת הנשיא מנהל מחלקה בבית חולים אירופאי | 05.11.11 (ל"ת)
29. ל-10 אינטיליגנציה זה דבר נרכש. לא כל בעל תואר נהיה דוקטור. לא כל דוקטור נהיה פרופסור. השאלה היא עד כמה הילדים נכספים לנושא מסויים ועד כמה לגרום להם להשאב אליו ולרצות ולהשקיע בו. א | 05.11.11 (ל"ת)
28. This is fascinating . It is exactly the same in Canada--children are overprogrammed with "chugim." lili | 05.11.11 (ל"ת)
27. מדוע אתם לא נותנים לילדים להישאר ילדים ולא לעשותם מבוגרים כבר מיום הוולדם. שאלו כל מחנך,אם בגני הילדים או בבתי הספר ויספרו לכם שאתם מגדלים רובוטים לעתיד, מבלי שהייתה להם ילדות עם חוויות עם ההורים. ההורים כיום רוצים קריירה ושאחרים יגדלו את ילדיהם ויעניקו להם אינטלגנציה. אתם מאוד מאכזבים. דנית | 05.11.11 (ל"ת)
25. אני כבר רואה את הבנות מחוג "פלצניות צעירה" מנסות לנהל את הילדות שלי... ילד צריך גם להיות בן אדם ולתת כבוד לאחרים. הבעיה שהרבה כאלו מוצלחים שאני פוגשת גם כנוער וגם כמבוגרים חושבים שהם מנהלים את העולם, מגיע להם הכל, והם אינם נחמדים לבני גילם/ זולתם כי הם חשים עליונות עליהם. אז אולי הם מוצלחים מקצועית ויושבים טוב כלכלית אבל זה לא הכל בחיים. הילה | 04.11.11 (ל"ת)
24. מעולה - המון חינוך ולימוד הופך את העם לחכם. גם ילדים של אבות בסטיונרים מהשוק הולכים ללמוד וזה מצויין כי לאבא אין את זה ולעולם כנראה כבר לא יהיה אבל הבן ישדרג את המשפחה. אין טעם להשקיע בשכבת בני ה 40 שהם דור המדבר. יש לוותר על חינוכם ולהשקיע את הכל בצעירים. רוברט | 05.11.11 (ל"ת)
23. 10 + 15 אמרו כבר מה שיש לי לאמר. אני גדלתי בצריף במעברה, בלי חוגים בלי כלום, וסיימתי את הטכניון בהצטיינות. שבת שלום. א.ש. | 05.11.11 (ל"ת)
20. פשוט בתי הספר לא מלמדים כלום סתם ביביסיטר לכמה שעות. אז מי שיכול להרשות לעצמו מעשיר את ילדיו. מה רע בזה, אם כל הצדדים מרוצים? אמא | 04.11.11 (ל"ת)
19. זה באמת הכל טמון בגנטיקה היהודים נחשבים לחכמים ביותר ובעלי רמת IQ מאוד גבוה לעומתנו, ולכן חוגים כאלו רק יעזרו להם להתפתח בצורה יותר מהירה מהילדות לבגרות. למרות שנראה לי ששום דבר לא ממש השתנה, כאילו גם לפני 10-15 שנה היו חוגים של אלקטרוניקה, מחשבים וכו' כמו כן חוגי מוסיקה,כדורגל וכדורסל. גם חוגים להרכבת טיסנים שזה משלב לימודי אוירונאוטיקה ואלקטרוניקה פעלו. אבל, היו ילדים שבאמת לקחו מזה משהו והיו ילדים שקיבלו הנאה נטו, כך שאי אפשר להגיד שזה משהו חדש בחרה שלנו. גוי | 04.11.11 (ל"ת)
18. שילמדו אותם קורס סמרטוט רצפה הם ירוויחו הרבה יותר כמנקי בתים מאשר רופאים... קובי | 04.11.11 (ל"ת)
17. כתבה על הורות בימנו - אין להורים זמן לילדים אז שמישהו אחר ילמד ויפתח אותם. כתבה על הורות בימנו - אין זמן להורים לילדים אז שמישהו אחר ישחק איתם , ילמד אותם ויעשיר אותם. ואם אפשר שילמדו אותם להיות תחרותיים , השגיים , שורדים , דורסים וכמובן לא נחנחים!!! שלא יצא לי חס וחלילה ילד מנומס, חם , נדיב ואוהב אדם - ואת זה לומדים בבית מההורים , אין חוג לזה. אז שילך לחוגים.... דנית | 04.11.11 (ל"ת)
16. תחילת הסוף לדעתי התגברות החוגים הטכנולוגיים והמדעיים באה על רקע חוסר היכולת של מערכת החינוך להתאים את עצמה לשנות ה-2000- שולחנות ירוקים ולוח מחיק. מחשב שמעלה אבק בפינת הכיתה שמכוסה במפת שולחן. מי יודע אולי החוגים המודרניים הם תחילתה של ההפרטה גם במערכת החינוך... אחד שיודע | 04.11.11 (ל"ת)
15. שמישהו יסביר לכל המשוגעים:או שהילד נולד עם זה או שלא! מתי יבינו כבר שהכל גנטיקה? ולחשוף את הילד לגירוייםהכוונה פשוט לחיים הפשוטים? תפסיקו לשלוח את הילדים בצורה אובססיבית לחוגים מיותרים ופשוט שבו עם הילדים שלכם עצלנים! ליאת | 04.11.11 (ל"ת)
11. אחר כך מתפלאים שהתחרותיות מתחילה כ"כ מוקדם קשה להתעלם מהיצע חוגים כזה, מחייב להכנס מהר למרוץ אחת | 04.11.11 (ל"ת)
10. מעניין אם איינשטיין מקס פלאנק או גאוס הלכו לחוגים כאלה בילדותם... ;-) אם הילדים נולדו 'לא חכמים' שום כסף שבעולם לא יעזור להם להצליח להתקדם. מי שניכן במח ואינטליגנציה גבוהה לא צריך שום דבר מהשטויות שהוזכרו כאן כדי לפרוץ קדימה ולהצליח. ארתור | 04.11.11 (ל"ת)
8. כתבה מדהימה כל הכבוד לדיאנה הכתבת על כתבה מדהימה כן ירבו חוגי העשרה ערכיים לתלמידים! שבת שלום עופרית | 04.11.11 (ל"ת)
5. האמת היא שהחוגים נשמעים מאד מגניבים ובתור ילד הייתי בטח שמח להשתתף בהם. בלי שום קשר להתפתחות... רן | 04.11.11 (ל"ת)
4. מי ילד גאון של אמא? כל אמא מעונינת להשתבח בבנה בכל מחיר.קצת צניעות לא תזיק לאמא באשר היא. עמליה | 03.11.11 (ל"ת)
3. גישתו של פרופ' רביב צודקת! קראתי בעיון את דברי רביב ואני מסכים עימם לחלוטין.דבריו מרחיבים את ההיבט על הנושא ומספקים מרחב ראיה מגוון. זאב פאר | 03.11.11 (ל"ת)
2. הבעיה-להורים לא תמיד יש סבלנות להתעסק עם ילדיהם! זה חלק מהבעיה כיוון שתשומת לב לילדים והתעסקות עימם חשובים לתפתחותם. שרית | 03.11.11 (ל"ת)
הבן שלי מהנדס. מחר הוא רופא
45 תגובות לכתיבת תגובה