אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עיני במסיבת עיתונאים: "באוצר אמרו לי על עובדי ההוסטלים: 'ניצולי השואה הם זמניים'"

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
ממשלה העם איתך תפטרי את העובדים השובתים
ללא עובדי קבלן לא יהיה מי שיעבוד –חברי ההסתדרות רק מחתימים שעון ולא עובדים מי יעשה את העבודה אם לא יהיו עובדי קבלן ברגע שלא ניתן לפטר עובד או להפעיל עליו מנוף כלשהו הוא יפסיק לעשות את העבודה ואנחנו נשלם את המחיר לא יהיו יותר שירותים ציבוריים רק עדר של פרזיטים ומעט האידיאולוגים שישארו ידחקו לפינה ישחקו ויברחו. מי רוצה לחיות במדינה כזו? שיפור זכויות של עובדי קבלן כן לצרף אותם להסתדרות לא בנוסף זה הזמן לפטר את כול העובדים הבטלנים ברכבת בנמלים בחברת חשמל ולגייס עובדים חדשים – לא רק שהם לא עובדים בנוסף ההסכם איתם לא שווה את הדף שעליו הוא כתוב. הם שובתים אחרי סגירת הסכם שכר ולא לפני. אלה שיחליפו אותם יעבדו באמת הסיבה לקיצוץ המגזר הציבורי נובעת ממספר כשלים: 1. חוסר תמרוץ – העובדים לא מתומרצים להיות טובים יותר אין להם תימרוץ כספי ולא ניתן לפטר אותם אם הם לא עושים את עבודתם. זו הסיבה שרוב המורים למתמטיקה נכשלים בבחינה על חומר הלימוד וממשיכים ללמד. העובדים בחלקם מעבירים את הזמן ונותנים לעובדי הקבלן לעשות את העבודה הרי העבודה שלהם מובטחת. כשבמוסד פרטי נפטר חוסה אז בעל המקום מפסיד כסף במגזר הציבורי הרבה נושמים לרווחה פחות עבודה. 2. קביעות – העובדים הלא מוצלחים מקבלים קביעות ולא ניתן להחליף אותם וכך הם יכולים להמשיך להיות נטל על המערכת שנים. 3. חוסר שילטון – בפועל מי שמנהל את המגזר הציבורי הם העובדים. השלטון לא יכול להעביר החלטות הוא מחליט לבנות קו רכבת והעובדים בסוף עושים מה שבראש שלהם.האינטרס שלהם הוא לא לעשות כלום כך יש פחות עבודה.וכולנו משלמים 4. המגזר הציבורי הוא דרך לנתב כסף למקורבים – מכירת מכרזים עיסקאות ועוד.כשיש בוס שהכסף יוצא מכיסו הוא מפסיד ולכן מפקח במגזר הציבורי אין פיקוח מספיק. 5. אין פיקוח על השירוט הציבורי .המדינה לא מסוגלת לפקח גם כי ההוצאות נופלות עליה ( כימיכלים לישראל זיהמה את הסביבה כול זמן שהיתה ממשלתית ורק כשהופרטה פיתאות התקנות חלות עליה.כי המדינה לא רצתה לתקצב את הנדרש) לחברה פרטית אין בררה והיא מפוקחת . ההפרטות כמו בזק פשוט איפשרו לציבור לקבל טלפון ולא לחכות לנצח (או עד שהם מכירים עובד בזק). מעץ בנתה כבישים שנים על גבי שנים ואנחנו נהרגנו בתאונות בנתיים עד שהבניה הופרטה ועכשיו הכבישים נבנים מהר. לכן קיצוץ המגזר הציבורי הוא הכרח כי הפיתרון האחר גרוע יותר. המדינה עדיין חייבת לתת את השירותים ולשלם עליהם רק במקום לספק אותם דרך הגזר הציבורי היא מספקת אותם דרך המגזר הפרטי טוב יותר וזול יותר אם היה ניהול טוב המצב היה לכאורה יותר טוב אבל ההיסטוריה בעולם מוכיחה ההפך.הסיבה לזה היא כי בשוק פרטי עם תחרות חברה שלא מתפקדת פושטת רגל ונסגרת וחברה אחרת ממלאת את תפקידה. במגזר הציבורי אין פשיטת רגל ולכן כשחברה מסתאבת מנסים לשפר אותה בתקציבים דבר שלא פותר את בעיות היסוד .לא קיימת הברירה הטיבעית שיוצרת שיפור בניהול ובשירות. התמריץ להשתפר נובע מכך שבעל החברה יפסיד כסף ועובדים יודעים שהם יפוטרו במקרה של כישלון.ללא המקל הזה אין תמריץ לאף אחד לעשות מאמץ.
מאיר | 07.11.11
12.
ל-5: חוק עובדי הקבלן מצהיר במפורש שלא חל על עובדי קבלן בתחומי מחשוב
התוספת הנ"ל כמובן בלחץ הלוביסטים של חברות הגולגלות למיניהן (מטריקס, טלדור, מלמ-טים ודומיהן). גם חברות שהן טכנית לא חברות קבלן אבל שהתחלופה בהן מהירה, מרויחות מהמצב הזה (למשל אמדוקס, קומברס). כי חברות הקבלן מורידות את טווח המשכורות והתנאים בכל מגזר ההייטק.
הייטק | 07.11.11
6.
בלי קשר לשביתה-
מי אמר את זה על ניצולי השואה? אני דורש לדעת מי אמר את הדברים. מה זאת אומרת "באוצר אמרו"- זה מישהו מאוד ספיציפי אמר- מי זה, ומה הוא עושה עדיין בתפקיד ציבורי? הגישה הוותרנית הזו כלפי עובדי מדינה כוחניים שלא מסוגלים להרגיש שותפות גורל עם חלשי החברה- היא האסון האמיתי במדינה! והשביתה יכולה לחכות.
 | 06.11.11
3.
פקידי האוצר ואוריאל לין - לא ראו עובד קבלן מימיהם - לא מבינים המצוקה
פשוט לא מחוברים לשטח, חבל, חבל. זו הבעיה מס' 1 של ישראל. אם לא נטפל עכשיו נתעורר עוד כמה שנים ו-50% משוק העבודה בארץ יהיו עובדי קבלן ב-4-5 אלש"ח עם מעסיקים סרסורי כ"א שעושקים את חצי מהאוכ' העובדת. זה כבר קורה היום, כמה עובדי קבלן היו לפני 10 שנים? כמה היום?
כלכלן | 06.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת