אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האיש שהרחיב את הפערים במו ידיו

140 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

140.
"ההכנסה (נטו) של העשירון התחתון גדלה ריאלית בעשור האחרון ב־15.3%"
האמת מסתתרת בסעיף 4- "ההכנסה (נטו) של העשירון התחתון גדלה ריאלית בעשור האחרון ב־15.3%". תמיד כשהמשק צומח יש כאלו שמקבלים יותר ויש כאלו שפחות. הנקודה החשובה ביותר- בצמיחה של ביבי כ ו ל ם צמחו. החלופה שהבליץ הסוציאליסטי לוחץ עליה היא יותר מיסים, עסקים שנסגרים וכולם יורדים. מתמטית, הפערים יקטנו.
אלון | 04.01.14
139.
לכל הדבילים שקופצים להגנתו של ביבי
עד מתי יאכילו אתכם לוקשים? עד מתי אשכנזים קפיטליסטים יקנו אתכם בזול? סליחה שאני מוציא את השד העדתי מהבקבוק, כן, אבל מי שמכונה "המצביעים המסורתיים" של הליכוד הם מזרחיים בני השכבות החלשות - שכל מה שהם לוקחים מנאומיו של נתניהו הוא העניין הבטחוני, "חזק מול הערבים" - שקר גס שהומצא בבחירות 96 רק כדי שהמשוואה של "פרס יחלק את ירושלים", עוד שקר גס, תהיה מושלמת. נתניהו חלשלוש מול הערבים, לא רציני, לא יוזם ובינינו - גם לא חזק ולא תקיף. רק מניפולטור. בעניין החברתי כלכלי - הנה הנתונים, איתם אי אפשר להתווכח. נתניהו ידע מהתחלה מה הוא עושה והוא עשה את זה טוב. אתם, המזרחיים בני השכבות החלשות, מעולם לא עניינתם אותו. את טובתכם הוא מעולם לא ראה לנגד עיניו. אתם שטרות כסף מהלכים שאנשי הימין רק מחפשים לנצל לתועלת המעמדות העליונים וכיסם הפרטי. ולכל הטוענים את הטענה ההזויה מכל, שמצבה הכלכלי של ישראל טוב, יציב וטוב מאשר כל המדינות האחרות - מספיק עם לוקשים וסיסמאות! הכלכלה נועדה לשפר את רווחת הציבור! אם רווחת הציבור לא משתפרת, המספרים לא משנים כלום! הכסף שבקופה הציבורית לא נועד לייצב את המדינה, הוא נועד לחזור אל מי שמשלם אותו - כולנו(!) - בצורת חינוך, בריאות ורווחה. אם הוא לא חוזר אלינו, אם מצב החלשים הורע ומצב העשירים הוטב - הכלכלה, ולא משנה מה מצב האוצר, היא כישלון!!! המדינה היא אנחנו, הכסף של המדינה הוא שלנו! אנחנו שילמנו אותו (והעניים משלמים יותר מהעשירים!!!) והוא מגיע לנו חזרה - לא בחסד, לא כי אנחנו מסכנים - כי זה שלנו בזכות! די לעיוורון, די לאטימות, הגיע הזמן לפקוח עיניים, לעשות 1+1, להתעורר ולהבין מה קורה פה לפני שיהיה מאוחר מדי. כי ביבי סומך על זה שלא תבינו. הוא סומך על זה שתקנו סיסמאות בשקל, הוא סומך על זה שתצביעו לו שוב רק כי זה מה שלימדו אתכם, אז תשמעו - שיקרו לכם. התפקדו לליכוד, או לכל מפלגה אחרת, הצביעו להרכב המפלגה, ואז הצביעו בבחירות! זו הדרך היחידה להוציא את העגלה שלנו מהבוץ!
אלעד | 11.11.11
137.
מספרים לא נכונים !!! מישהו משחק במספרים:
מספרים לא נכונים מישהו משחק במספרים: המספרים לא מסתכמים – נסתכל על טבלת השינוי בנתח ההכנסות סכום כול השינוי יכול להיות אפס ( אם מדברים על החלק היחסי של כול עשירון ) או חיובי ( אם מדברים על מספר אבסולוטי ) בפועל ל 9 העשירונים התחתונים ירדה ההכנסה ב 37% לעשירון העליון ההכנסה עלתה ב 8.6% - חסרים פה 28% כלומר המספרים המוצגים לא אמינים !!!!
מאיר | 10.11.11
130.
תעזבו את נתניהו, הוא רק חלק קטן מהגורמים
בכל התקופה המדוברת של 11 שנה בין 200 ל 2010 נתניהו כיהן כשר אוצר במשך שנתיים וחצי (מ 2/2003 עד 8/2005) וכראש ממשלה במשך פחות משנתיים (מ 3/2009). גם אם בשתי תקופות אלו הוא הוביל את הכלכלה, איפה היו יתר ראשי הממשלה ושרי האוצר האחרים, האם הם דאגו לשפר את מצבם של שכבות הביניים? האמת היא שמי שיוצר את הבעיה זה לא הפוליטיקאים אלא הפקידים הבכירים. פקידי האוצר, בנק ישראל, הרשות לניירות ערך, הממונה על ההגבלים, מנכלי המשרדים - כולם משחקים כאילו הם דואגים לאזרח הקטן, אבל למעשה הם דואגים רק לעצמם, לתפקיד הבא שלהם באחת החברות הגדולות במשק ולהשתלבות מהירה במאיון העליון.
ראש טוב | 09.11.11
129.
ביבי מאמת אשם
בקדנציה הנוכחית הוא רק שנתיים וחצי אבל בעשור האחרון ברוב הזמן הוא היה הדמות המרכזית בכלכלת ישראל, לכן מה שיש לנו היום זה פרי "עמלו". עובדתית בעשור האחרון מצבו של כל העם (פרט לעשירון העליון) הורע. עובדתית הפער בין עשירים לעניים גדל עובדתית מדד Gini במדינת ישראל גדל. עובדתית מחירי המחיה גדלים. בגלל המונופולים, ומי יצר אותם הממשלה - ביבי יש מדינות בעולם שהם עשירים יותר מאיתנו, אבל הפער בין שכבות העם קטן בהרבה. האתרון הבולט שלהם שיש להם ממשלות החושבים על כולם ולא רק על העשירון העליון
אוביקטיבי | 09.11.11
128.
ולזה צריך להוסיף את הירידה בצמיחה לעומת העשור הקודם
כן כן מה שמשרד האוצר מסתיר ע"י פרסומים של צמיחה כלכלית כללית במקום צמיחה לנפש (מתואם גידול באוכלוסיה). הצמיחה לנפש בעשור האחרון הייתה 1.45% בממוצע לשנה לעומת 1.66% בעשור הקודם ולעומת 4.6% ממוצע לשנים הסוציאליסטיות 1951-1977.
עמית | 09.11.11
127.
ל-6 הוצאת לי את המילים מהפה
מי ששם לעצמו רגל ובוכה בד"כ על מר גורלו הם מצביעי הליכוד שגם אני הייתי ביניהם הבעיה היא שעיקר מצביעי הליכוד פשוט לא מספיק מבינים בכלכלה אם בכלל ומתקשים להבין שעיקר האשמה במצבם הכלכלי מוטלת על הליכוד. אני כבר התפכחתי ולא אצביע לליכוד למרות שאני ימני בדעותיי צריך לשים סוף לשלטון המושחת שביבי מסמל אותו יותר מכל ממליץ לראות למי שלא ראה עדיין את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל בכדי להבין איך ההון והשלטון הולכים יד ביד בישראל הציבור חייב להתעורר
ליכודניק לשעבר | 09.11.11
121.
לכל אלו שמתלוננים על הליכוד קראו
אוליי אתם רוצים לחזור לשנות ה70 המוקדמות כשבכול קיבוץ הייתה בריכת שחייה ובעיר רמלה לוד הייתה רק בריכה אחת,,,, הבעיה היא לא בליכוד ולא בקפיטליזם או סוציאליזם הבעיה היא באופי האדם כל שיטה שנותנת כוח לאנשים מסויימים ולא משנה מה האידיולוגיה שלה סופה שתשחית את עצמה אם אופיינו לא ישתנה ולא נפסיק להיות חזירים (בכל אחד מאיתנו יש חזיר קטן שמת להתפרץ) אזיי הצרות ימשיכו לרדוף אותנו משה רבנו עלה על זה לפני 3600 שנים כשנתן את מצוות שעד היום גדולי הכלכלכנים לא מפנימים אפילו חז"ל לא קיבלו אותם וביטלו חלק מהם בכל מיני תרוצים חזיריים המצווה היא שמיטת חובות בלי שמיטת חובות הפערים ילכו ויגדלו השנאה תלך ותגדל עד שיהיה פיצוץ יש למחול על חובות נקודה ולא משנה אם הלוווה מנצל שקרן או תחמן רק כך ההון לא ירוכז בידי קבוצה של אנשים יום יבוא וחזונו של משה רבנו יתקיים
עמנואל  | 09.11.11
120.
דפני ושלומי חייבים להשלים
ראיתם בוודאי אתתוכנית המקור של רוזנטל מיקי על יוקר הירקות תוכנית מעולה....... קהל הצבור חייב להמנע לקנות בסופר ירקות וילך לשווקים . דפני ואיציק חייבים להשלים אחרת חבל על ההמחאה. נתניהו מנצל את הריב שלכם , ושכח כבר על ההמחאה. לכו לסופר תראו הכל יקר .
שושפרי | 09.11.11
118.
המידע שאתה מציג לא רלוונטי
מבלי להתייחס לסוגיה עצמה, הגרף שמראים פה לא מוכיח כלום לכאן או לכאן. זה שחלקו היחסי של המאיון העליון גדל לא פוגע באף אחד. כל עוד כל העוגה גדלה בקצב מספיק מהיר, ההכנסות הריאליות של כולם יכולות לגדול בו זמנית. הגרף שמעניין לראות הוא מה קצב הגידול בהכנסות הריאליות של האחוזונים השונים. בארה"ב לדוגמא, פול קרוגמן הראה שמלבד באחוזון ה0.1 כל שאר שכבות האוכלוסיה בסטגנציה מאז שנות ה 80. אני חושד שבארץ המצב דומה, אבל המידע שספקתם פה אינו מספיק כדי לראות זאת.
שי | 09.11.11
116.
רבותי, צדק יש רק בנווה צדק.
שיוויון אמיתי לא יכול להיות אף פעם משום שיש כל כך הרבה משתנים שלא ניתן לצפות אותם. למה שאנחנו צריכים לשאוף הוא שהפערים יהיו קטנים יותר, משמע סבירים יותר. וכאן תפקידה של המדינה (באמצאות הממשלה) נכנס לתמונה. כל הרעיון של מיסוי פרוגרסיבי הוא שממי שיש לו יותר יגבו יותר גם יחסית וגם באופן מוחלט. השאלה הגדולה כיצד מגיעים לאיזון כזה בו העלמות המס טיצר "הרע" לא יגברו על ההכרה שהאנושות הוא "חיה חברתית" (אם כי לרוב אנה חברותית) הפועלת יחד למען מטרה מוסכמת. החריגה מ"ההסכמה" הזאת חריגה מופרזת מההבנות מביאה לתסיסה כמו שחווינו בקיץ האחרון כאן ובעוד מקומות בעולם (ספרד ארה"ב ועוד) או למהלכים קיצוניים יותר כמו שארעו במצרים, סוריה, תוניס, תימן ולוב ... אבל (גם) כאן הממשלה פועלת בדיוק הפוך מהרעיון הזה.
אדר | 09.11.11
115.
בעיות בחשבון
1. הכותב טועה (או מטעה) - ראשית, הוא אומר בשורה אחת מוצנעת בכתבה שמנסה לזעוק על רמיסת העניים - שמצבם של כל העשירונים השתפר. אם מצבם של כולם השתפר, האם הכותרת הנכונה היא זעקת שבר על כשלון המדיניות הכלכלית? איפה היושרה? אפשר להגיד שלצד ההצלחה הגדולה בצמיחה בכל המעמדות, ישנם דברים לשפר. טוב, אבל זה לא עושה כותרות. 2. המאיון העליון, לפי החישוב שלי הוא אחוז אחד מתוך 7 מיליון, כלומר 70,000, ולא 4,250 כמו שהכותב טוען משום מה.
ערן | 09.11.11
113.
לכל מגיני הקפיטליזים והשוק החופשי בבקשה לקרא
העולם הוא לא שחור לבן ולא מדובר בקפיטליזים מול קומוניזם - אף אחד שעיניו בראשו לא רוצה קומוניזים - אבל גם קפיטליזים לא מפוקח מזיק. מה כן רוצים? רגולריזציה של הממשלה - מאבק אמיתי ולא קריצת עין בקרטלים הכנסת החרדים של תורתו אומנותו לשוק העבודה שאמנם בין גוריון החל אבל הליכוד פרץ את כל הגבולות. רפורמה במיסים - אין שום סיבה שהמיסים על רווחי הון בארץ יהיו נמוכים מאלה של ארה"ב להפסיק את האפרטהייד הכלכלי שיש מגזרים שלמים - מתנחלים וחרדים - שזוכים להטבות כלכליות יוצאות דופן על חשבון המעמד הבינוני החילוני בעצם להפסיק לבזבז כספי ציבור בממשלה מנופחת, בהתנחלויות שעתידם לא ברור (שם אני משלמים פעמיים - גם על הקמתם וגם על פינויים - חלם זה כאן) ויש עוד.
New York | 09.11.11
110.
טייקונים יקרים
אין לאף אחד בישראל בעיה עם עשירים או מצליחנים.יש לכולנו בעיה עם אנשים שמרוויחים את הכסף שלהם שלא ביושר דרך קומבינות.אף אחד לא התמרמר על סטף וורטהיימר או גיל שוויד. מצד שני טייקוני השוק אחראים לעצירת התחרותיות,עצירת החדשנות בשוק דרך יצירת קרטלים ומונופולים בחסות שלטון החוק.אלה לא יצרני משרות או מנהלים בחסד אלא קומבינטורים פיננסים שיודעים לנצל פרצות בחוק ולפעמים לייצר פרצות בחוק. הם אינם האשמים היחידים - יש פה 120 פושעים (פושעים מעצם ההגדרה שאי מניעת פשע הינו פשע) שיושבים בכנסת,רואים מה קורה בדיוק,את הלוביסטים,הקמבינות והלכלוך ושמים יד לעניין. טייקונים יקרים,כולנו שומעים על הפאניקה שאחזה בכם.כולנו שומעים על איך במטות שלכם,עוזריכם האישיים אוספים כל פיסת מידע על המחאה ומחפשים כל עץ להתלות עליו שיכול לסייע לכם בהורדת הזעם הציבורי. אנחנו לא נפסיק,אתם יודעים,אלה החיים שלנו פה ואתם גוזלים לנו את הכסף,את החופש שלנו ואת עתיד ילדינו.
mol | 09.11.11
109.
הבעיה היא הקפיטליזם -הפתרון חברה אנרכיסטית
ולא הסוציאליזם זה לא הפתרון . אנשים חושבים שיש שתי פתרונות או לתת מלא כסף לחבורת מושחטים שיושבים בממשלה ולקוות שיביאו שיוויון או לתת מלא כסף לעשירים שישלטו בהם ולקוות שיהיה שיוויון -השיוויון יבוא שלא יהיה הגבלות ומס עקיף כלל ושהמדיניות תהיה מדיניות שמאפשרת סחר הוגן . לדוגמה אם יסירו את הבלו והמס העקיף שבסך הכול נועדו להעביר כסף לממשלה בתירוצים עלובים . יפסיקו את המימון של חרדים ושל התנחלויות ויעברו לתת לאנשים "אפשרויות במקום חובות " . לא יהיה חובה לעשות ביטוח על אוטו אבל יהיה אפשרות לעשות את זה בזול . לא יהיה חובה לשלם מס הכנסה אבל תהיה אפשרות לשלם מס בתמורה לשירותים חברתיים ולהיות חלק מקבוצות חברתיות שיוקמו לא למטרות רווח . כל אנשים ילכו לפי שטרות שמודפסות כאמור בבנק מרכזי אחד אין שום סיכוי למערכת . כסף מתבסס על חוב וקפיטליזם מתבסס על ניכוס של משאבים . אני מאמין בשוק חופשי ,אני מאמין בשוק בו אין ממשלה אלה יש ארגונים עסקיים וארגוני צדקה שלא מבוססים על סוג מטבע אחד שמודפס ע"י בנק אחד . המשטרה הצבא והמדינה היום הם לא שונים ממאפיה . הם כופים על תושבים תשלומי ענק בחסות כל מיני תירוצים של ביטחון . בעולם צודק של שוק חופשי אמיתי אתה בוחר האם לבטוח במטבע מסוים . לדוגמה מישהו שיש לו מחסן מלא בחיטה מציע לי תלוש של 10 קילוגרם חיטה ואותו אני מחליף בתלוש של 10 קילוגרם סיליקון . בבתי ספר מלמדים חקלאות,מלמדים להפיק מים,מלמדים ליצור אנרגיה סולארית . החברה מתרכזת בעצמאות כלכלית ולא בתלות הדדית . אין אוניברסיטאות יש מקומות ללימוד והחלפה של מידע שימושי . היום רוב המחיר של מוצרים מתרכז בתלות הדדית ובבורות ולא באנרגיה שהושקעה ביצורם
aviax1 | 09.11.11
107.
הפערים בחלוקת הכנסות עלו ב-20 השנים האחרונות, ולא בגלל ביבי
והעובדות האמיתיות הן: הפערים בחלוקת הכנסות עלו ה-20 השנה האחרונות משתי סיבות: 1. האוכלוסיות העניות (ערבים וחרדים) מתרבות יותר מהר מהאוכלוסיות המבוססות. 2. גל העלייה מרוסיה בשנות ה-90 דחק אתהשכר של העובדים הבלתי מיומנים כלפי מטה. בנוסף: 3. מדיניות המיסוי של נתניהו כמעט לא השפיעה על חלוקת ההכנסות. היא הגדילה אתמספר הסטארטאפים שנשארו בארץ, ויצרה עשירי סטארטאפ חדשים, אבל אלה התעשרו על חשבון תושבי חוץ שקנו את החברות שלהם, ולא על חשבון העניים בארץ.
ד"ר ניר דגן | 09.11.11
104.
44- מסכימה עם דבריך
מעדיפה להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות בעלי ואני בתהליך הגירה לאוסטרליה ויש עוד זוגות צעירים שאני מכירה שעברו לקנדה או ארה"ב אם גלובליזציה אז עד הסוף העולם הוא של כולנו ויש אפשרות אחרת המנהלים של המדינה מכים בנו שוב ושוב ואני לא מוכנה להיות אשה מוכה ולהסכים ליחס שכזה יש גבול לכמה שאדם מוכן שישפילו אותו וידרסו אותו
 | 09.11.11
103.
ל- 3 ו- 14. הפער כן חשוב! ככל שהפער גדל כוח הקניה של העשירונים הנמוכים- קטן
זה לא משנה אם בערכים מוחלטים המשכורת גדלה, אם המחירים במשק גדלו עוד יותר. למשל, אני מהנדסת ממעמד הביניים, גרה בשכירות. נכון שהמשכורת שלי צמחה קצת בשלוש השנים האחרונות אבל השכירות ויוקר המחיה התייקרו עוד יותר- כך שהיום כח הקניה שלי קטן מאשר לפני שלוש שנים למרות שבערכים אבסולוטים המשכורת שלי גדלה
דניאל | 09.11.11
102.
נתוני הפער חשובים יותר מאשר הערכים האבסולוטים- אני אסביר
בעית הדיור למשל: פעם היה יותר "הגיוני" להגיע לקנות דירה למעמד הביניים (גם בתל אביב) אבל כשהפער גדל יש מאיון עליון שמוציא מיליונים על דירות וקרקעות וגורם להתייקרות בלתי פרופורציונלית של הנדל"ן מה שמשאיר את העשירונים הנמוכים יותר ללא אפשרות לקנות דירה במרכז במשכורות שהם מרוויחים. כמו כן- ככל שהפער יותר גדול- האפשרות לתחרות קטנה. כי אדם "רגיל" כמה שיהיה מוכשר וחכם לא יכול לפתוח עסק מתחרה בשוק שבו יש אחד מהמאיון העליון שילחם בו במשאבים בלתי מוגבלים
דלית | 09.11.11
101.
ויש איזו סטיגמה מושרשת בכם שביבי הוא כלכלן מחונן..ץ
כבר בתואר שעשיתי בכלכלה (לפני 5 שנים) למדנו על הטעויות שעשה בקדנציה הקודמת שלו. כתבו עליו שהוא "הצליח להוריד את הגרען הכלכלי של המדינה" רק שכחו אז להזכיר על חשבון מי זה בא, מי שילם את המחיר... למזלי, אנשים היום מאמינים כבר שדופקים אותם, אם משהו טוב קרה מהמחאה.. ש עוד אנשים שממשיכים להגיד שהוא כלכלן בחסד כי הם קראו על זה איפושהוא מזמן, קשה לי להסביר להם את העובדות. מה ששיווק טוב עושה...
אתי, רו"ח | 09.11.11
99.
נמאס מהבכיינים הסמולנים והקרן החדשה להשמדת ישראל!
די כבר לרדת על ביבי! הוא עושה עבודה נהדרת להרחקת השליטה של הערבים מהמדינה! כל אלו שצועקים נגדו הם סמול ואנשי הקרן החדשה שכל רצונם לחסל את ישראל כמדינה יהודית ולהפוך אותה ליצור של "כל אזרחיה" עאלק. ביבי מציל את מדינת היהודים ואם תוך כדי זה כמה בטלנים נפגעים - אז שילכו לעבוד!
רק ביבי! | 09.11.11
96.
דווקה הימין הוא המעמד הבינוני והוא שבחר בביבי שעד היום דופק את מעמד הביניים מכל הכיוונים
בקיצור מה ביבי נתן לכם ?יותר נכון לקח מיכם : 1)פגע בפנסיה 2)הפך הדירות ליוקרתיות להשקעה לעשירים שקונים כמה דירות כי יש למה להשקיע ואנחנו נשארים עם הז ביד 3)דאג לריב עם טורקיה מי שהיתה אחת הידידות של ישראל גם עם אירן עושה שרירים 3)לפי שפת גופו הוא לא ממש סופר את העם ולא מקשיב לעם ולא איכפת לו מהעם שבחר בו לא צריך להיות מומחה גדול לשפת גוף בכדי ליראות כמה שקרניהו ביבי נתניהו
תומר | 09.11.11
93.
רק שתי אופציות קיימות: כולם עשירים יותר ואי-שיויון גדל, או כולם עניים יותר
מילות מפתח במאמר - "אגב, מצבם של כל העשירונים בישראל השתפר בעשור האחרון וההכנסה של כולם גדלה." - מופיעות בדרך-אגב, אך הם הם העיקר: ישנם רק שתי אופציות קיימות: כולם עשירים יותר ואי-שיויון גדל, או כולם עניים יותר. אם מיסים על העשירים יעלו, יהיה פחות אי-שיוויון, אך כולנו ניהיה עניים יותר ומאושרים עוד פחות. חייבים להסביר את הנוסכה הפשוטה הזאת בבתי הספר, אחרת דמגוגיה "לטובת העניים" לאולם תימשך.
ויקטור | 09.11.11
92.
מה איכפת לי כמה הם מרוויחים, העיקר שהמשכורת שלי תהיה ריאלית להוצאות.
תבינו אנחנו במשטר קפיטליסטי ןלא קומוניסטי ולא כולם צריכים להרוויח אותו דבר. השאלה מה כח הקניה שלי במשכורת והאם בגלל משכורתו של האלפיון המחירים גבוהים. אני חושב שלא. והמדינה יכולה לפקח על המחירים ואינה חייבת להתערב במשכורות.
אחיפלד בן אחיסמך | 09.11.11
91.
כל כך הרבה שטויות בתגובות
בכל קפיטליזם יש הבדל בין עשירים ועניים, וההבדל רק נהיה גדול יותר עם הזמן. אל תייחסו כ"כ הרבה מזה לביבי, עם כל הכבוד. ממליץ על הנקודות שצוינו בתגובה 2 לגבי התחרותיות במשק. באופן כללי ממליץ לשנוא פחות. רוב המגיבים הטפשים כאן עוברים למוד אוטומטי ברגע ששמעו את אחת ממלות הקסם "ביבי", "מתנחלים" או "חרדים". ממש לא משנה על מה הכתבה, התגובה שלהם תהיה אותו הדבר: "ביבי אתה אפס" או "העיקר שלחרדים יש כסף" וכד'. ושלא תטעו לרגע. אני לא הצבעתי לביבי. נשבע. אבל אני חושב שדווקא אתם, "שונאי ביבי", "שונאי חרדים", שונאי ישראל, גורמים יותר נזק מתועלת. אתם מתלהמים ומבעירים שנאה מסוכנת כנגד החרדים שמעולם לא מגיבים לשטויות שאתם כותבים. יום אחד נסתכל אחורה ונבין שזו היתה טעות מטופשת שנבעה מבערות חסרת-תקדים. בנוסף, ואולי חשוב מכך, ברגע שמסמנים אשם אחד (ביבי, חרדים וכו') זה מסכל את הסיכוי לפתור את הבעיה האמיתית. אתם מעדיפים לשנוא מאשר להכיר בבעיה ולנסות לטפל בה. אני הולך לקנות שורט על מדינת ישראל בקצב הזה.
הנורמלי היחיד כאן? | 09.11.11
86.
הכותב אינו מבין דבר
על הנתובים היבשים אין מחלוקת. העשירון התחתון מרוויח ריאלית היום 15% יותר מאשר קודם. רק לשם ההבהרה, רווח ריאלי הכוונה מעבר לעליית המדד. כלומר למרות עליות המחירים הנטענות היום כח הקניה של העשירון התחתון גדל ב 15%. הבעיה הינה לטענת הכתב בפער. דהיינו, אם עשיר יכול לקנות מרצדס ועני יכול לקנות סובארו זה לא טוב. עדיף מצב בו עשיר יקנה סובארו ועני יקנה קורקינט. עם היגיון כזה אין טעם להתווכח. אני סבור שרוב העניים יעדיפו שכח הקניה שלהם יגדל אפילו אם כח הקניה של הטייקונים יגדל יותר. אני מעדיף שיהיה לי אוכל אפילו אם לטייקון תהיה גלידה ולא אעדיף מצב בו לעשיר יהיה אוכל ולי שאריות. אשר לטענה כי העשירים משלמים פחות מדי מס, הרי שטענה זו הינה מופרכת. העשירון העליון משלם כמעט את כל המס של המדינה. העשירון התחתון כמעט לא משלם שום מס (פרט לביטוח לאומי ומע"מ). בדיקה אמיתית של הנתונים היתה מראה שהפערים בתשלומי המס של העשירים גדלו גם עם השנים וכיום העשירון העליון משלם הרבה יותר מס מבעבר, יחסית לעניים.
משה | 09.11.11
85.
יש רק בעיה "מזערית" אחת עם כל הניתוחים השקריים האלו והיא שבשכבות
ה"נמוכות" כיביכול תמצאו את כל המוסכניקים, האינסטלטורים, השיפוצניקים ושאר בעלי המקצוע. כמו כן את בעלי הפיצוציות, הרוכלים בשוק, הספרים ובקיצר חצי עם ישראל שעובד שחור והכנסתו האמיתית גבוהה בהרבה מהכנסתו המוצהרת.
עמית | 09.11.11
79.
רק הליכוד בראשות ביביב יכול
ביביב ! העשירונים התחתוניים לא סובלים אותך,כי אתה דואג לעשירים,העשירונים הבינוניים נמאס להם ממך,סרקוזי מכנה אותך שקרן,אובמה שנתן לך במה נמאס לו ממך,הצדק החברתי כבר אין ,לך לך לאמריקה בה מכרת רהיטים בצורה לא מוצלחת ,כי אם היית מצליח במכירות רהיטים לא היית לנטל על עם ישראל ולתחמן אותו כראות עינך ועיני שרה.
אחד העם | 09.11.11
76.
הזנב מכשכש בכלב
המסים על ההכנסות הם הזנב. כך גם קצבאות הביטוח הלאומי. הפערים בין המאיון העליון לכל השאר נובעים מניהול אבסורדי של משאבי המדינה ומהקצאה לא שוויונית ולא תחרותית של אמצעי ייצור. המאיון העליון (70,000 איש בסה"כ) נהנה מזכייה אוטומטית במכרזים, מחיבור למקורות עושר מונופוליסטיים, משוק הון לא מפותח וממוסדיים לא אחראיים. נכון שהמסוי לא מספיק פרוגרסיבי, ונכון שמדיניות המסוי של נתניהו תרמה בחלקה לבעיה זו, אבל הפערים נוצרו בחסות השלטון הנרפה - רגולציה חלשה, מקורות הסתדרותיים תרתי משמע וקשרי הון-שלטון אסורים בחלקם, מסריחים בחלקם האחר. אגב, הערה מקצועית בסיסית - אם משווים את הפערים נטו, צריך לכלול גם את הקצבאות, שמשאירות תמונה עגומה אבל מעט פחות... אם יש בן אדם שאפשר לתלות בו את האחריות להווצרות הפערים האדירים הוא דווקא בן גוריון, שהוביל מדיניות של חלוקת המשאבים ל"שלנו" (התסדרות, מפא"י) ו"לשלהם" (המשפחה הלוחמת - אצ"ל/לח"י בדימוס)
פארטו | 09.11.11
75.
אובמה וסרקוזי הפעם ורק הפעם אני מסכימה איתכם...
האיש קפיטליסט מובהק, נהנתן ויודע איך זה להשתמש באחרים. כל המדיניות הכלכלית שלו היא למען העשירים והחזקים, כי הוא חלק מהם. העם כבר יסתדר לא משנה מה ישפוך עליו...והאמת היא שהתקופה המדינית מחורבנת. בעיות בטחוניות בשפע. שכחנו כולנו צניעות והסתפקות במועט.... כשלערבי רע וקשה הוא נוטע עץ זית בחצר ואוכל פיתה עם שמן זית. היהודי לעומתו אורז במהירות מזוודה ובורח...כך אנחנו. נהנתנים ופחדנים. הגיע הזמן לערכיי אהבת הזולת, ערבות הדדית (ולא רק בנושא גלעד שליט אלא בחיי היומיום שלנו. מספיק עם הרהבתנות של מי יותר גדול ויותר נוצץ. בסוף כולנו נזרקים לאותו הבור, לבד בחושך....
אורנה | 09.11.11
73.
ברורו כשמש!נתניהו אבי הקפיטליזם החזירי
הוא מעלה את המיסים העקיפים(ובכך דופק בעיקר את מעמד הביניים וגם את המעמד הנמוך)הוא מוריד מס חברות ומס ישיר ובכך העשיר את העשירים.ובנוסף לכך מאביס בכספי המיסים שלנו את המגזר הטפילי שחלקו לא עובד ואיש ממנו לא עושה צבא-החרדים,כמו כן הוא משקיע ים של כסף בשטחים-תשתיות והטבות שונות... ואתם ממשיכים לבחור בו!האם עם ישראל עיוור,או שמא הוא חובב סאדו מאזו ואוהב שדופקים אותו? רבאק,תתעורר!
קובי | 09.11.11
71.
אני לא רואה כאן שום בעיה - כנסו
הכותב רצה לקלל ויצא מברך. הרי ברור לכולם מקריאת הכותרת שכוונתו לתקוף את נתניהו ואני לא אפול מהכסא אם הכותב לא נמנה ממצביעי הימין. ועכשיו להסבר למה זה טוב: ישראל היא לא מדינה "רגילה" כמו מדינות סקנדינביה או קנדה. בישראל יש ציבור רחב שעובד, לומד, משרת, ומרוויח כסף ויש עוד ציבור גדול שלא עובד, לא לומד (ישיבות לא נכללות), לא משרת ולא תורם ומביא בממוצע 6 ילדים למשפחה. אין שום סיבה שהציבור התורם יממן את הציבור הפרזיט! להיפך - אני בעד הגדלת הפערים, הגדלת הפערים משמעותה שהמיסים שאני ואתה משלמים לא ילכו לדמי קצבה , קצבת ילדים, קצבת עוני וכו' לאנשים שמבחירה חיים ככה. צאו לי מהכיס, שירתתי בצבא, למדתי, אני עובד קשה, לא רוצה לממן אף אחד, לא גנבתי את הכסף שאני עושה, אני מרוויח טוב ואין לי בעיה עם זה! ואני לא רוצה לממן את החרדים ובני המיעוטים שלא עובדים, לא לומדים, ורק צריכים מימון וקצבאות. ודרך אגב, עשירון עליון זה לא מליונרים! 30,000 שקל נטו משכורת ל2 בני זוג שהם משק בית (15,000 שקל לכל אחד) ומעלה זה עשירון עליון. אז נמאס לי מהכתבות המגמתיות והסוציליזם בשקל. אני רוצה צדק חברתי!!!!!!! שזה אומר - לא רוצה לממן פרזיטים שלא משרתים בצבא, לא לומדים, לא עובדים, לא מקדמים את המדינה במטר, רק רוצים קצבאות, רק רוצים מימון, רק רוצים דיור. כל אחד תורם ועובד ומי שלא עובד ולא צורם שילך לחפש את החברים שלו.
אחד שמתחיל להמאס לו | 09.11.11
70.
מגמה מתמשכת
טעות לחשוב שהחלפת ביבי תגרום למהפכה במיסוי. המדיניות הזו מובלת על ידי פקידי האוצר ויש לזכור שעד לא מזמן היתה פה ממשלת קדימה. שינוי אמיתי יתחולל רק כשנבחרי הציבור קרי הכנסת והממשלה יתחילו לייצג את שולחיהם. ולא את צבא הלוביסטים מכל גזע ומין השורצים בכנסת לפני כל ההחלטות החשובות. לציבור אין לובי בכנסת . מאחר שבשיטה הנוכחית חברי הכנסת נבחרים בעצם על ידי היושב ראש (הפריימריס הם הצגה לציבור)לא נראה כי יהיה שינוי בעתיד הקרוב. שיטה של בחירה ישירה של חכי"ם אולי תשנה קצת.
תום | 09.11.11
69.
שילטון מלוכה במסווה של דמוקרטיה
לא יודע אם שמתם לב אבל אנחנו (מעמד הבייניים ומטה) למעשה אריסים או נתינים של בעלי הכסף והממון (המלכים). גם הממשלה נכנעת להבטחות הכסף של העשירים (ולאו דווקא בשוחד של כסף לכיסם הפרטי) שמציבים תנאים לתרומות. ותמיד יחשבו איך להכפיל את סכומם (וכמובן שיצליחו בכך כי יש להם את הכסף להפעיל את כל האמצעים). זאת אומרת שבכל מקרה (ולא משנה איזו ממשלה תהיה בשילטון) העשירים יהיו עשירים יותר והעניים יהיו עניים יותר. הדרך היחידה לתקן את המצב היא להגביל את הסכום שמותר לאזרח (בכל העולם ולא רק בישראל) להחזיק באופן פרטי. ליצור סולם של רווחים עד גבול מסוים. ושאר הכסף ילך למדינה ולרווחתה. כך הפערים החברתיים ישארו מאוזנים ולגיטימיים
 | 09.11.11
68.
ל "אני רק שאלה" מתגובה 2
פיספסת ידידי את העיקר. המס שהעשירון העליון משלם הוא מופחת !!!! קפיש ?? הם משלמים הרבה פחות ממה שהם אמורים לשלם לפי הכנסתם , כיוון שהרפורמה הקלה עליהם !! ולא הכבידה,כי יש להם מהלכים אצל השלטונות,קרי - ביבי. דבר שני - הכנסת העשירונים התחתונים ,שעד הרפורמה היו מתחת למדרגת המס ,עלתה בקצת,עקב הרפורמה,וכיוון שכך,הם הגיעו למדרגת מס המחייבת אותם לשלם מיסים,והכנסתם נטו !!! ירדה. וכל בעלי העסקים הקטנים,העצמאים,כמוני,משלמים מס רגיל,נחנקים מחובות ושורדים על הקשקש. בשורות טובות
מישהו | 09.11.11
67.
מעניין אם הניתוח היה לפי תשלומי המס
הבעיה בכל החישובים הללו היא שבסטטיסטיקה אפשר להוכיח כמעט כל טענה, אתה מסמן את המטרה מארש ואז מביא את הנתונים שאתה מחפש. כאשר 5 העשירונים הנמוכים לא משלמים כלל מס, ז"א 50% מהאזרחים חיים על חשבון השאר, את 50% הללו צריך בכלל להוציא מהמשוואה. שיגידו תודה על כל שקל שהם מקבלים. הם לא תורמים כלל והיה כדאי שהכותב הנכבד היה מכניס לחשבון גם את הקצבאות ההנחות והתמיכות שהם מקבלים מהמדינה בחלק של ההכנסה שלהם. עכשיו צריך להשתכל על התמונה של 50% שכן תורמים, כאשר מנסים להשוות את ישראל למדינות עם מדיניות רווחה אגרסיבית יותר, מדובר בד"כ במדינות הרבה יותר הומוגניות ולא רק בתחום ההכנסה אלא בעיקר בתחום ההוצאה, גודל משפחה ממוצע די דומה בין העשירונים (בישראל זה ממש לא ככה) אחוז המועסקים דומה (אולי פרט לעשירון העליון) בישראל זה ממש לא ככה. אז אפשר לשחק עם מספרים כמה שרוצים, עד שאוכלוסיות המהוות 35%-40% מהאזרחים במדינה לא יתחילו לעבוד ולא יתחילו לצמצם את גודל המשפחה אי אפשר יהיה וזה גם לא מוסרי להקטין את הפערים. למה אני (ולצערי אני לא באלפיון העליון) צריך לממן חינוך ובריאות וארנונה ודירה והשד יודע מה עוד למי שמחליט לעשות ילדים בלי חשבון ולשבת כל היום ולשחק שש בש ולעשן נרגילה או לקשקש עם החברה בישיבה?
רמי | 09.11.11
66.
אני מאיון עליון, ולא, לא קיבלתי שום מתנות מביבי
אני מאיון עליון כי אני מוכשר (שחצנות, אה?), מגיל 12 אין יום שאיני עובד בו, למדתי קשה, כשמעמד הביניים שבת כדי לקבל תוספת של 3% לשכרו אני משכנתי את הבית שלי כדי להקים חברה שבה 5 שנים ראשונות עבדתי ללא שכר, כי היום - בגיל 64 עדיין עובד 15 שעות ביום,וכן, אני נותן היום פרנסה ל 40 משפחות נוספות. ועוד עובדה מעניינת - יש לי חברות בנות באירופה ובארהב ואני בעל אזרחות אירופאית. ולא מתבייש להודות שבעקבות "הישגי המחאה" (העלאת המסים וביטוח לאומי) אני שוקל להעביר את כל הפעילות שלי לאחת מחברות הבת. כולם יהיו מרוצים: אני ארד מהסטטיסטיקה המגוכחת של המאיון העליון, אשלם שכר נמוך יותר (שכר מהנדס בארהב נמוך ב 30% לעומת ישראל), אשלם הרבה פחות מסים ובסופו של דבר ארויח נטו הרבה יותר. נו טוב, לא כולם ירויחו מזה.40 העובדים הישראלים שלי (עשירונים 3 עד 9 ) יהפכו למובטלים אבל מאד מאושרים שהפערים הצטמצמו. גם המדינה לא כל כך תרויח - היום אני ועובדי משלים כמעט 5 מליון ש"ח לשנה מסים וביטוח לאומי. עם השלמת העברת הפעילות שלי -סכום זה יורד לאפס. הממשלה תצטרך להשלים את הסכום הזה ממסים מוגדלים ותמחשו מי ישלם את המחיר. איני גאה בצעד שאני נאלץ לעשות אך אני לא מספיק אידיוט כדי לא לעשות אותו.
מאיון עליון | 09.11.11
65.
אני לא מבין בכלכלה אבל לדוגמא לא ברור לי למה עובד ברשת מגה או סופר מרוויח 5000 ש" והמנכל מרוויח
250,000 ש"ח שלא לדבר על כמה מרוויח יו"ר הדירקטריון וחבר מריעיו. זה נורא פשוט,הם עובדים לפי כלל שנקרא כלל פרטו שאומר 20% מהשכר הולכים ל80% מהעובדים ו-80% מהשכר הולכים ל20% מהעובדים. על רגל אחת, זוהי תמצית הכלכלה הקפיטלסטית החזירית.
אייל | 09.11.11
64.
החרדים הם המרכיבים העיקריים של השכבה הנמוכה, תודות למר נתניהו-
ששלל את הקצבאות בכהונתו כשר אוצר. והגיע הזמן לשבור עוד סטיגמה, כיום רוב החרדים עובדים (-הנשים) ככה שאין בנמצא כללמ שפחות החיות על קיצבאות בלבד. ועדיין-החרדים מרכיבים את רוב שכבת העוני. אז לכל המסיתים החביבים- אולי הגיע הזמן שהמדינה תעזור יותר (כן כן) לחרדים? נ.ב. לדחוף ליבה למוסדות הלימוד התורניים לא ישנה דבר.
חרדי | 09.11.11
59.
למגיב מס' 1 עם האידיולוגיה ...
זו בדיוק הסיבה שאנו עוזבים עוד חצי שנה את הארץ , בלתי אפשרי לחיות כאן, זוג צעיר עם ילדה אחת רוצים ילד נוסף אבל אין איפה "לשים" אותו כששלושה נפשות חולקות חדר.. כמובן שעל בית אין מה לדבר בכלל.. לעניין מגיב 1 - כי שהקטן רוצה להילחם בטייקון שמרוויח לצורך העניין "רק" 100 אלף הטייקון יעשה מבצעים יגדיל פערים יבנה סניף גדול ומשתלם יותר מה שיותר את הקטן שרצה להרוויח רק" 50 אלף - בפשיטת רגל - וגן בסרט הזה היינו.
לא מיואשים פשוט יודעים שהתקווה לא כאן  | 09.11.11
58.
מה הקשר לביבי ? התפקיד שלו לפני ראש ממשלה היה שר אוצר בין 2003-2005
מאז עברו כ4~ שנים בין היותו שר אוצר לראש הממשלה .מה שביבי עשה כשר אוצר עשה רק טוב לכלכלה. הזכירו פה שמי שמרוויח פחות מ5000~ שקל לא משלם מס הכנסה - מישהו יודע איך זה קרה? ביבי ביטל את המדרגה הנמוכה.... הוא רצה גם להעלות את שכר המינימום אבל הוא התפטר בגלל ההתנתקות ואולמרט כשר אוצר סירב לעשות את זה (מישהו יכול להגיד לי כמה פרשות הון שלטון יש לאולמרט?) . ביבי נתן חופש לדרג המקצועי ומינה את ירון זליכה שעשה סדר בהתנהלות הכספית של הממשלה. ההשפעה של מדיניות היא לטווח ארוך וכל הנזקים לכלכלה ב10 שנים האחרונות הן בעיקר בגלל מדיניות קדימה שגם היתה להם הזדמנות למנות שר אוצר שהורשע בגניבה. ומה ביבי עושה בדיוק היום? מעודד תחרות דבר שרק יכול לעזור. ותשימו לב ששכר המינימום עלה בזמן כהונתו. הוא גם מוריד מכסים. קל להתנגח בביבי כשהוא בשלטון אבל אל תשככו איזה מיטה חולה הוא ירש מקדימה...
מישהו | 09.11.11
57.
אני לא רודף את נתניהו, אבל אנחנו בטח ובטח
לא נמצאים במצב כלכלי טוב, רחוק מכך. אם הכלכלה שלנו היתה טובה המחירים היו נמוכים יותר והיינו משלמים פחות מיסים. בגלל המיסים הגבוהים והקריסה של מעמד הביניים שהמצב שלנו אולי אפילו חמור בדיוק כמו של יוון או ספרד. ביוון כל הבלאגן קרה כשהממשלה רצתה להטיל מיסים כבדים על העם שלה שדומים למיסים שאנחנו כבר הורגלנו אליהם שנים. אנחנו כבר שנים חיים כדי לממן את המדינה ופשוט התרגלנו לכך. אז יש לנו חיים טובים כי אנחנו לוקחים מינוס בבנק, אז מבזבזים כסף שאין לנו. אני רק מחכה ליום שהבנקים ייכנסו לפאניקה ויפעילו לחצים לסגירת המינוס, אתם מתארים לכם כמה אנשים ייזרקו לרחוב ולא יהיה להם מה לאכול? אני לא קונה דירה כי אני לא מוכן להכנס למינוס, מבחינתי, אני אעבוד עד גיל הפנסיה ויעבור לגור במדינה זרה וזולה שם אקנה דירה בזול ואבזבז את הפנסיה שלי שם. במדינה הזו אני חי כרגע רק כי יש לי עבודה טובה, אבל עתיד אין.
שלומי | 09.11.11
56.
רגע, רגע . . . .
אומר מחבר המאמר שהעשירוך העליון מרוויח 35% מכלל ההכנסות, שזה פי 2 מהעשירות התשיעי שמקבל 15 אחוז מכלל ההכנסות. אבל - שורה לפני כן הוא אומר שהמאיון העליון - שנכלל בעשירון העליון - מקבל 20% מההכנסות - כלומר - 90 אחוז מהעשירון העליון מקבלים . . . . . . 15% מכלל ההכנסות - בדיוק כמו העשירון התשיעי. אז - שימו לב שלא יבלבלו אתכם עם נתונים מוטים. העשירון ההפרש בין העשירון העליון בישראל - ללא המאיון העליון - ביחס לשאר האוכלוסייה - הוא לא כזה גדול כמו שרוצים שתחשבו.
 | 09.11.11
55.
הנתונים נכונים ואמיתיים, אופן הצגתם - לא כל כך
וניקח דוגמה קטנה: בן העשירון העליון "שווה" 25,000 ש"ח, ואילו בן העשירון התחתון רק 900 ש"ח. ובכל זאת - ברור לפי הסכום שהוא כולל מגזר חרדי ענק שברובו לא עובד, ומגזר ערבי שבחלקו הגדול עובד בשחור, ולכן הפער. דבר נוסף - הפערים גדלו בעיקר בזכות (בדגש על בזכות) קיצוץ הקצבאות למשפחות מרובות ילדים, קרי, חרדים וערבים. חברים, תפסיקו להשתמש באופן מעוות בנתונים הקיימים על מנת להכפיש את רה"מ. בפועל, מצבם של כולם השתפר בעשור האחרון, רמת האבטלה מעולם לא היתה נמוכה יותר, ורמת האינפלציה יציבה. אני לא טייקון, לא בן העשירון העליון, אבל גם לא עני.
כפיר | 09.11.11
52.
כלכליסט זו היתה צריכה להיות הכותרת הראשית.מתי תפנימו שביבי הוא בעל השקפת----
עולם קפיטליסתית -הוא למד -גדל והתחנך באר"הב-חבריו ותומכיו הקרובים הם מילירדרים אמריקאים והשיטה האמריקאית מועתקת לכאן-לטוב ולרע-וזה אומר העשיר יחיה כמו מלך והעני יחיה כמו עני.והאבסורד שבדבר הוא שאת כוחו הפוליטי הוא שואב מאלה שהוא דופק.מצער לאמר אבל הנדפקים של השיטה מביאים את זה על עצמם ואל להם להתלונן
אבי | 09.11.11
50.
יחסי או מוחלט
כלומר הנתונים מראים שבעשור האחרון העשירון התחתון קיבל יותר באופן מוחלט (שהרי המשק בממוצע גדל). אולם העשיורן העליון הרויח יותר ולכן הפער בין העשירון העליון לתחתון גדל. יתכן שלו היתה ננקטת מדיניות מיסים אחרת הפער היה מצטמצם (למשל יתר מיסים על העשירון העליון) אולם בו זמנית כלל המשק היה צומח פחות ולכן גם לעשירון התחתון היה פחות באופן מוחלט. אף כי יותר באופן יחסי. אני חושב שמדיניות שבעקבותיה כלל המשק עולה אולם יש קבוצות שמרויחות יותר וקבוצות שמרויחות פחות - הוא טוב לכולם. אמנם הפערים גדלים, אך לכל אחד ואחד (בממוצע פר עשירון) יש יותר. לעומת זאת בעיית ה"עיניים הגדולות" או הקנאה - גורמת למצב כזה להראות רע. חבל!
השוואה | 09.11.11
48.
טעות לוגית
אני לא בין איך בסעיף 4, כובת המאמר יכול להגיד את שני הדברים הבאים: 1."אגב, מצבם של כל העשירונים בישראל השתפר בעשור האחרון וההכנסה של כולם גדלה." 2. כך, בעוד שההכנסה (נטו) של העשירון התחתון גדלה ריאלית בעשור האחרון ב־15.3%, הצמיחה בהכנסה (נטו) של העשירון העליון עמדה על 62.6% - פי ארבעה. עובדה זו לבדה מספיקה כדי להפריך את אחת האקסיומות החביבות על ראש הממשלה, שהצמיחה במשק מחלחלת עד לשכבה התחתונה. כדי להסבר שלכותב, שנתניהו אף פעם לא טען שהצמיחה תהיה שווה בכל העשירונים. הוא טען (כמו שרשום), שאם העשירון העליון ירוויח יותר - אז גם העשירונים שמתחתיו ירוויחו יותר. שזה בדיוק מה שאתה אומר שקרה (השורה הראשונה של סעיף 4) אז מה בדיוק מורפח כאן? פשוט הוכחת שמה שנתניהו אומר - נכון אם היית מוכיח שבלעדי הרפורמות שלו, המצב של העשירונים התחתונים היה עולה יותר ממה שהוא עלה - הייתי אומר שאתה צודק, והמדיניות של נתניהו לא נכונה. אבל עד אז....
אפי | 09.11.11
47.
לכל השמאלנים המגיבים נגד אנשי הימין, הליכוד והעומד בראשו בצורה שפלה המראה רמת חינוכם...
אין מצב טוב בארצות הערביות, באירופה ובארה"ב הגדולה כמו בישראל. מי שמכחיש זאת הוא שקרן. המנסה בדרך זו (כי יתר הדרכים נחסמו לשמאל) להכפיש את מר נתניהו. עכשיו הזמן להטיב עם המאיון ה- עשירי - הנמוך, ביותר כי רק להם מגיע השינוי לטובה, הם חיכו לזה בשקט ובכבוד הראוי להערצה. קופת האוצר בסדר ויש לשמור עליה היטב, אך יש לדאוג לרווחת כל הנכים, הקשישים ואלה שמזלם לא שפר עליהם, ששכרם עלוב ביותר. מגיעה בהחלט עזרה מהממשלה. ידוע שלרמות אין גבול ומי ששפר עליו מזלו והצליח בעסקיו שיהיה לו לבריאות, אך מוטב היה שהוא יתחשב בעובדיו בכנות, ללא ניצולם לרעה ויגדילו שכרם החודשי ותנאיהם בכלל. ודי עם החרפה והניצול של עובדי קבלן, שהקבלן יואיל בטובו לצאת בעצמו לעבוד. אז השכר של אלה שהיו עבדיו ינשמו לרווחה, ושכרם יגדל באחזים ניכרים שעד כה נהנים מהם "הקבלנים" הנצלנים ושמר אמסטרדמסקי שאול כה מחפש אצל המאיון העליון. טוב מאד שישראל התברכה בעבר, בשר אוצר מצויין ששמו בנימין נתניהו ועכשיו בשנית הוא ראש ממשלתנו. הלוואי שהוא ורק הוא יבחר בשלישית. אתם המגיבים כאן בצורה פוגעת המנסים להוציא לשון הרע ולהכפיש את מר נתניהו לא תצליחו, כי רוב העם גם לא הימני, יודע שלהיום אין לו תחליף. אתם אנשים שתמיד יורדים לחיי ראש ממשלה, ולא חשוב מי הוא גם למר בגין ז"ל עשיתם את המוות, וליצחק רבין ולאחרים, פשוט מאד עמנו אינו יודע להודות ולפרגן. זכרו עם ישראל ואל תאמרו זאת מאוחר, אמרו עכשיו ובכנות, מר נתניהו הוא ראש ממשלה מצוין, עוד תברכו אותו ותביעו תודה עמוקה על מעשיו לטובת הכלל, בכלכלה, בחינוך, בבריאות ובביטחוננו בעזרת האל. הרי אי אפשר להוכיח שינויים גדולים בשלש שנים, כבר ישנם שינויים לטובה זה אפילו מופיע בכתבה הנ"ל, אך אט אט נחוש כולנו שנויים משמעותיים. רק הפסיקו לטובת כולנו, לרדת על האיש הטוב הזה הרוצה לטובת העם והמדינה. אנא.
Pini | 09.11.11
46.
הממשלה לא תפגע במי שמביא לה את רוב ההכנסות ממסים.
אני לא מבין בכלכלה, ומבקש ממישהו שמבין שיעשה חשבון: נניח שיעלו למאיון העליון את מס ההכנסה על משכורת ב10% ואת מס החברות ב 1%. מה הסכום שתרוויח המדינה מכך? ואם את כל הכסף שיתקבל מתוספות המס האלו יעבירו להעלאת שכר המינימום ולעשירון התחתון. בכמה תגדל ההכנסה החודשית הממוצעת של העשירון התחתון?
אלדד | 09.11.11
43.
תגובה ל2 ול-3
ל2: אתה מדבר כאילו כל מי שרוצה יכול להיכנס למשחק, ורק הממשלה מפריעה. במציאות, השחקנים החזקים משתמשים בכוחם כדי לרמוס את השחקנים החלשים ובכך שומרים על תחרות נמוכה ועל רווחים גבוהים. זהו בדיוק המקום של הממשלה להתערב - הקפיטליזם מטיב לכולם רק אם לכל העסקים השווים באיכותם יש סיכוי שווה להצליח. אם אני מקים מחר חברה שפועלת טוב יותר מחברה של נוחי דנקנר, אתה באמת מאמין שזה יספיק כדי שאני אצליח והחברה שלו תיכשל?? ל3: הפערים הם לא הכל, אבל הם בהחלט חשובים. יש גוף נכבד של מחקרים שמראה שמעבר לתמ"ג מסוים, מה שמשפיע על בריאות, בריאות נפשית, שיעורי פשע וכו' זה לא גודל התמ"ג עצמו אלא חלוקת ההכנסות. אני ממליץ לך לצפות בהרצאה הנ"ל המסכמת את הנושא בכמה דקות: http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson.html
החולם האמריקאי | 09.11.11
38.
המגמה הזו נכונה לגבי כל העולם המערבי!!! עיזבו את ביבי. הוא רק עוזר לשפר את המצב עבור כולם.
בעולם המערבי-קפיטליסטי, העובדים, המוכשרים, בעלי הקשרים הופכים להיות המעסיקים הגדולים ביותר! הם אלה שבזכותם ישנם מאות אלפי מקומות עבודה, המפרנסים משפחות, וגם את המדינה. בעלי ההכנסות הגבוהות, עוזרים לשיפור המצב הכלכלי האישי והלאומי. זה נכון מאד שאנחנו מקנאים בהם, ולא היינו מתנגדים להכנסות כאלה, אבל - רוב ה"עשירים" עובדים קשה מאד, לוקחים סיכונים, יוזמים עסקים, ובכך משפרים את המצב לכל המשק. זה לא מאפיין רק את ישראל, וביבי לא "אשם" בכך. זו פשוט עוד כתבה פופוליסטית מגמתית, המצטרפת לטרנד של " הבה נעשה הכל כדי להפיל את ביבי ואת הליכוד!".
אפי | 09.11.11
37.
כתבה מעולה וחשובה אבל...
חסרים פה קצת פרטים כדי שנוכל להבין על מה מדובר באמת. נתונים באחוזים יכולים לתעתע את הקורא הפשוט, הכתבה הייתה יכולה לספק תובנות משמעותיות יותר אם לצד האחוזים היו מופיעים המספרים בפועל וגם כמה גרפים שמראים את גודל העוגה (לא באחוזים אלה בכסף) ואת החלוקה בתוכה, מס' גרפי עוגות כאלו שמשווים בהדרגה מה קרה במהלך השנים היה גורם לכל זה להיות קצת יותר ברור. ואם היית מוסיף לזה גם את מה היה קורה אילו מדיניות המיסים הייתה שונה בכלל זה היה עושה לקורא הפשוט (כמוני) שכל. הערה נוספת - המאיון העליון מורכב מהמוצלחים שבינינו והוא תמיד יד איך לתמרן בכל מערכת מיסים ולייצר לעצמו הכנסה כך שהנתח שלו יגדל בכל מצב ומי שמבין איך מחשבים אחוזים בעוגה יבין שאם גורם פלח אחד בעוגה גדל זה תמיד יבוא על חשבון שאר הפלחים (באופן יחסי - אחוזים) ולכן הנתונן הזה לא באמת אומר כלום... כמו שאחד המגיבים הקודמים כבר אמר, אם האחוזונים התחתונים ירוויחו יותר לצד זה שגם אלו שמפתחים את המדינה (המאיון העליון) ירוויחו עוד יותר זה בסדר, זה לא מפריע לי ואני מניח שלכל אדם אחר שהוא לא צר עין.
אורן | 09.11.11
36.
הבעיה הרבה יותר מורכבת, ודי לקפיטליזם
אפשרויות ילדי מעמד הביניים להתקדמות ולהתפתחות תמיד תעצר על ידי ילדי העשירים. קחו דוגמא נערים ונערות שלומדים בתיכון, גם אם הם יוציאו ציונים גבוהים בבגרויות, בני העשירים יקבלו כלים טובים מהם ועזרה לאורך כל תקופת הבגרויות, ולכן הישגיהם הלימודיים יהיו תמיד גבוהים יותר, וגם אם לא, יש היום מכללות שהפאפא והמאמא יממנו עבורם מבלי שיתאמצו גם להתפרנס לבד. המצב הזה הוא ביזיוני וארור, זה מצב שבו כהורה לבן שלומד בגרות כשאין כסף לממן לו שיעורים פרטיים במתמתיקה 5 יחידות, הוא יעבור ל 4 יחידות בעוד שילדי עשירים יקבלו עזרה ויעשו את ה 5 במתמתיקה וכך יוכלו להתקדם. כך גם לגבי מכללות, ולימודים גבוהים, כך בכל תחום. השינוי חייב לחול באופן מיידי על כל חלקי החברה, החברה צריכה לדרוש את מות הקפיטליזם ואפשרות חזרה לסוציאליזם, אם באמריקה הוכח שהם חיים בעוני מחפיר כאומה, מה עוד יותר מזה אמור לאותת לעולם ובכלל זה למדינת ישראל הקטנה והנדחה בנוגע לסוג תפישת העולם המקוממת והעלובה הזאת?
מיקי | 09.11.11
35.
שוק חופשי, בעיקר ממונופולים, עדיף מקומוניזם בו כולם עניים פרט למפלגת השלטון.
את הכלכלה צריך לשפר, לעודד תחרות חופשית ולעודד אנשים לעבוד. חלוקת כספי העשירים ל"מסכנים" לא תפתור שום בעיה פרט להנצחת הבטלה. עשרות אלפי מבקשי עבודה מסתננים לארץ כל שנה ועשים את מה שאנחנו הפסקנו לעשות וזה לעבוד
לא לרובין הוד | 09.11.11
30.
לא נותנים עבודה לישראלים, מנצלים ומשלמים לזרים!
תפסיקו עם הקשקושים! הטייקונים ל א מעסיקים ישראלים! כל הזדמנות אפשרית משתמשים בעובדם זרים. חידה: כמה עובדים ישראלים יש באוניית משא (אוניות של 14 קומות) של עופר? 7... (באמת! אסור להוציא את האוניה מהנמל אם יש פחות משבעה ישראלים) ושאר מאה העובדים, מאיפה? תאילנד, הודו, פולין. מה, להם לא מגיע? כל הכבוד לטייקוני ישראל, חסידי אומות העולם שדואגים לספק עבודה לנזקקים על חשבון יוצאי צבא שמתאימים בדיוק לאותה עבודה באוניות צי הסוחר. אני חלמתי לעבוד על אוניה כשאסיים צבא ולעשות קצת כסף. נתנו לי אצבע משולשת כי אני לא תאילנדי. דרך אגב, ידעתם שהימאים משלמים עבור האוכל באוניה? (בין 3 חודשים ל-6 בים, אין איפה לקנות). כמובן, לא הם קונים אותו והאוכל ברמה ירודה. אבל ממה לצפות במדינת עבדים?
בן של ימאי ביולי-עופר | 09.11.11
27.
דמגוגיה זולה - כנסו
נתניהו כשנתיים וחצי ראש ממשלה אז בזמן הזה הפערים עלו פי 29 - נו באמת אחר כך מתפלאים למה כולם חושבים שהתקשורת שמולנית אבל לעצם העניין ישראל נמצאת קיום במצב הכלכלי הטוב ביותר מאז קום המדינה והרבה בזכות ( לא רק) נתניהו נכון גם הפערים עלו אבל זה טבעי בכל מדינה - אז שלא יעבדו עליכם..........
זיו | 09.11.11
25.
אתם יודעים מה? לכו תחפשו
אני מהעשירון העליון ותמיד הייתי סוציאל-דמוקרט, אבל בסקרים האחרונים ביבי מקבל 40 מנדטים כי אולי לעם חשוב יותר דברים אחרים ומשהו בי נשבר. כשאני חושב על זה? למה גם שאני לא אצביע לביבי? למה לא להצביע למי שמצ'פר אותי? נותן לי הטבות מס וכו'? אם יש כל מיני עניים עלובים ודפוקים שמקבלים עשרת אלפים או חמש עשרה אלף שקל ומצביעים בשבילו, אז בעסה להם. אולי בגלל זה הם עניים ודפוקים וימשיכו להיות כאלו. אני החלטתי להפסיק להתעצבן ופשוט להנות מהכסף שזורם לי לכיס. ושהעניים ימשיכו להצביע לביבי כי יש 'בעיות עם איראן' או בגלל שהוא אישר עוד 1000 יחידות במזרח ירושלים. וביום שהמדינה הזו תתמוטט כלכלית ובטחונית, אני פשוט אעוף מפה עם המשפחה שלי וכל העניים הדפוקים ישארו פה. אז תמשיכו להצביע לביבי.
מישהו | 09.11.11
22.
זה מדהים שכל פעם שמופיעה איזו עוגה כלכלית חדשה ישר רוצים את ראשו של ביבי על מגש
זה מדהים שאנשים שוכחים שמעמדה של ישראל בתקופת השפל הגדולה הנוכחית, עלה. באותה צורה שאנחנו צריכים לעמוד איתן מול התקפות הטילים בדרום יש צורך שהעורף יעמוד איתן מול הבעיות הכלכליות העולמיות. ויש השוכחים כי חינוך כלכלי לא נכון הוא אחת מהבעיות המרכזיות שגורמות לחוסר כסף בכיסם של האנשים בסוף החודש. אנשים מחליטים לא לחסוך ולבזבז בלי לחשוב לרגע על סוף החודש שלהם. המדינה שלנו במצב כלכלי מעולה, ואם יפסיקו לשים רגל לראש הממשלה על כל פאשלה שנראה להם שלגיטימי להפיל ממשלה בגללה, אז אולי אנשים יחליטו לעשות "חשבון נפש" עם עצמם במקום להפנות אצבע מאשימה לנתניהו... העשירים לא מתכוונים להפסיד כסף ולמעמד הביניים והעניים אין כסף. מעלים מיסים גם לעשירים ואז מה לעשות שתנובה מחליטה להעלות את המחירים?? להם יש את הפריווילגיה לא להפסיד את הכסף שהרוויחו. אם לנו מעמד הביניים הייתה האפשרות לעשות זאת, אני מבטיח לכם שכל אחד ואחד מכם לא היה נוהג אחרת. תפסיקו להיות יפי נפש ולהגיד "יש צורך בפיקוח על העשירים ועל פועלם", או "ביבי אשם... אין מה לעשות... ביבי אשם... הוא היה שר האוצר וראש הממשלה... אז זהו קבענו שהוא אשם.." תלמדו לנהל את הכסף שלכם טוב יותר ואולי מהפכה חברתית הייתה יכולה להיות עם מטרות אמיתיות וקונקרטיות ולא רעיונות שנזרקים באוויר
 | 09.11.11
18.
אולי חלוקת העוגה השתנתה לטובת העשירונים העליונים אבל אתם "שוכחים" ש..
אותם צעדים בדיוק (למשל הקטנת מס החברות) תרמו לצמיחה חזקה בתקופת משבר עולמי, כך שפרוסת העוגה של ה"עניים" גדלה באופן אבסולוטי. אלמלא מדיניות נתניהו, היה קיטון במקום צמיחה ואז כולנו היינו עניים יותר. לעשירים יש מספיק שומנים - לא היו מרגישים. העניים היו הופכים לרעבים אבל מלאי סיפוק על כך שהעשירים נדפקו גם.
isr | 09.11.11
6.
1- הבעיה בישראל שרוב העם פשוט חסר אינטיליגנציה!
הרי מי אלו רוב בוחרי הימין? העשירים? לא! העניים והמעמד הבינוני הפלצני! ויש המון כאלו שמקללים יום יום כמה מר גורלם ומצביעים ימין קפיטליסטי חזירי כי ביבי וחבורתו "יכסחו את הערבים",ובינתיים ביבי וחבורתו מכסחים את אותם מצביעים שמה לעשות קודקודם חלול.
יוסי | 09.11.11
3.
השאלה שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו האם מה שחשוב הוא הפערים?
האם עדיף שלכולם יהיה בין 10 ש"ח ל30 ש"ח והפערים יהיו קטנים כמו בסוציאליזם או שלעניים יהיה 20 ש"ח ולא 10 ש"ח ולעשירים יהיה 100 ש"ח. הקפיטליזם יוצר פערים, אבל לעני בקפיטליזם יש יותר כח קניה מאשר למעמד הביניים בסוציאליזם.
עידן, שינקיניסטן | 09.11.11
2.
אולי תעזבו את המאיון העליון ?
נניח שהמאיון העליון אכן מרויח סכומי עתק כל חודש , אולי במקום להטפל להם לכסף נתעמק במדוע הם מרויחים כל כך הרבה ? אם יש בעל עסק שמרויח בחודש 100,000 ש"ח מדוע לא קם לו מתחרה שמוכן להרויח "רק" 50,000 ש"ח לדוגמא ? התשובה לכך היא פשוטה , או שהעסק באמת טוב ונותן תמורה מעולה לכסף ולכן בעל העסק עשיר ובדרך מטיב עם הלקוחות ( אנחנו ) או שאין תחרות . ולמה אין תחרות ? חוסר תחרות נובע תמיד אבל תמיד מהממשלה , אותה ממשלה שהכתב הנכבד פונה לעזרתה שתטיל עוד מסים על העשירים , רגולציות וחוקים שבסופו של דבר יגולמו במחיר שאנחנו נשלם או בסגירת עסקים וצמצום התחרות עוד יותר . דוגמא מובהקת לחשיבה הסוציאליסטית הפשטנית של לקחת ממי שיש לו ולתת למי שאין לו בלי להבין מדוע יש לעשירים הרבה כסף מלכתחילה . לקחת כסף מהעשירים "הרעים" לא יפתור דבר , כיון שבסופו של עניין הכסף הזה מגיע למשרדי הממשלה ולפקידים במקום להשאר בכיס שלכם .
אני רק שאלה | 09.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת