אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"במכללות לומדים גם אנשים נטולי כישורי לימוד בסיסיים"

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
נו באמת......
נו באמת.... ניתן במכללה וגם באוניברסיטה לקבל ציון עובר בקלות. אבל כדי לקבל ציונים גבוהים או להצטיין, צריך לעבוד קשה גם במכללה וגם באוניברסיטה. מי שרוצה לרכוש ידע, ללמוד ולהשכיל - יעשה זאת בכל מקום. אני למדתי תואר ראשון בבינתחומי, ולמכללה הזאת היה הרבה מה להציע מבחינת רמת מרצים ורמת קורסים. את התואר השני אני עשיתי באוניברסיטה, ולדעתי הרמה היא אותה רמה, זה הכל שאלה של השקעה ורצון.
ישראל  | 21.11.11
62.
צריך לפתוח מוסדות להכשרה מקצועית לא אקדמית וכן לפתח את תחום ההכוונה ללימודים ובחירת מקצוע
זו הנקודה החשובה ביותר. לפחות 50% מהתלמידים בכל מחזור אינם בנויים ללימודים אקדמיים, וצריך לפתוח בפניהם אפיקים להכשרה מקצועית מכובדת, בהתאם לדרישות השוק. הרי יש מקצועות נחוצים רבים שההכשרה להם אינה דורשת לימודים אקדמיים. כמו כן חשוב מאד לפתח את תחום ההכוונה בבחירת לימודים ומקצוע. בעבודתי אני פוגשת על בסיס יומיומי אנשים צעירים לפני או במהלך לימודים גבוהים, ולעיתים קרובות הבחירות שלהם מבוססות על חוסר ידע ואמונות שגויות, הן בנוגע לעצמם והן בנוגע למקצועות שבחרו. לעיתים קרובות צעירים מנסים "להיכנס עם הראש בקיר" ולהוכיח לעצמם שהם יכולים ללמוד מקצוע יוקרתי, שלא מתאים לא לכישוריהם ולא לאישיותם. כל שנה מבוזבזת באוניברסיטה או במכללה עולה הון, אם מחשיבים לא רק את שכר הלימוד אלא גם את היכולת לעבוד ולהתפרנס במהלך השנה. כיום המכללות מלאות בסטודנטים חלשים (אם כי לא כל הסטודנטים כאלה), והמרצים נאלצים להתאים את רמת ההוראה לתלמידים. החוויה מעיקה ומתסכלת לשני הצדדים. לאף אחד אין לב להנשיר תלמידים חלשים באמצע תואר, ולכן מוצאים פתרונות מעוותים, כמו מתן פטור מלימודי אנגלית לסטודנטים שנכשלו 3 פעמים בבחינה לפטור באנגלית (סיפור אמיתי מאחת המכללות).
נ.ע. | 21.11.11
61.
כדאי לאמץ את שיטת החינוך של שוויץ. רק 25% לומדים באוניברסיטאות אבל
יש המון אפשרויות של הכשרה מקצועית בכל הרמות, מדפלומות למנקי ארובות עד למקצועות המחשב במה גבוהה. לאוניברסיטה הולכים המצטיינים, שם הם נכנסים למסלולי מחקר. ההסללה נעשת כבר בתיכון והתסכול הרבה יותר קטן מאשר בתיכונים אצלינו. העובדה היא ששוויץ היא מדינה שמכבדת את עובדיה, ואין חאפרים! המון אפשרויות תעסוקתיות. צאו ולמדו.
ישראלית | 20.11.11
56.
המרצים באוניברסיטאות הם אנשי מחקר ולא אנשי הוראה, אוניברסיטאות מוערכות יתר על המידה
התחלתי ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטת ת"א, היה פשוט נוראי, המרצים לא יודעים ללמד, 99% מהסטודנטים לא הבינו על מה המרצה מדבר ורוב התואר מבוסס על מתמטיקה, המרצים פשוט לא יודעים להעביר את החומר ולאף אחד לא איכפת. מי שהולך ללמוד באונ' זה בעל כורחו- רק בגלל השם הטוב. בשורה התחתונה בוגרי אונ' מצליחים להתקבל למקום עבודה ורק שם מתחילים ללמוד את המקצוע. אני לומדת כרגע באקדמית ת"א יפו, הרמה שם גבוהה ובנוסף המרצים ברורים, שם אתה לומד את המקצוע תוך כדי התואר. המועצה להשכלה גבוהה צריכה לעשות שינוי תפיסתי מובהק בכל הקשור לאוניברסיטאות או שיותר ויותר סטודנטים ימשיכו לערוק למכללות..
צילה | 18.11.11
55.
סטודנט מהאקדמית בתל אביב יפו
כסטודנט, שנה שנייה אני יכול לאמר בבטחה שאלו שלא מתאימים פרשו לבד או פשוט נכשלו עד אשר נרשמו למכללה למנהל ... והרמה המלומדת במכללה והמרצים ברמה טובה מאוד. בינתיים לא מצאתי את השטן במכללה,וזה נכון שהיה לנו קורסים קשים נורא מאז שהנשיא החדש הגיע... אז נכשלים פעם אחת לומדים חזק יותר ועוברים בשנייה זה קורה גם באוניברסיטאות. אני הייתי רוצה לראות במכללה קצת תוכן יותר רלוונטי, יותר קשר בין הרמה הנלמדת בכיתה למבחן עצמו, יותר מתרגלים , יותר סינכרון בין המתרגלים למרצים ויותר תרגולים ...
ערן מ | 17.11.11
51.
מכללות-הזילות שבתואר
אם התלבטתי פעם כחוקר האם לגייס מישהו בוגר מכללה או אוניברסיטה הבחירה לא הייתה כ"כ קשה. ז"א מייד נוכחתי לדעת שבוגרי המכללות הם למעשה באופן כמעט גורף בעלי כישורים ירודים, שלא לדבר על הישגים ויכולת ללמוד פשוטו כמשמעו. הדילמה אכן לא הייתה קשה גם לחוקרים סביבי ובמעגל רחב יותר שהגיעו לאותה המסקנה. במכללות כיום לומדים אנשים שמפצים עם כיסם על רמת הידע המחפיר שהם מפגינים לעיתים ושלא עומדים בקריטריונים הבסיסיים של האקדמיה. תבינו, לא מדובר במגדל השן, בסנוביזם-אלא במושגי יסוד ושליטה במקצוע שנרכש וזה עלול לעלות ביוקר לעם בציון, כולל בחיי אדם! זה הוכח ע"ב עובדתי במעבדות ובהרצאות פרונטליות וכיום אין אצלנו כמעט בוגרי מכללות כי הם פשוט נושרים או מסולקים. חבל שזה פוגע באחרים אך מכללות יצרו פה זילות אדיר בתואר ובהשכלה. לא מספיק לסיים תואר, צריך גם לדעת להצדיק את הזכות הזו וזה לא נקנה בממון. עובדה שאם תלמיד לא עומד בעומס הלימודים בפרינסטון או קמבריג'-הוא נושר בין אם הוא שילם על התואר ובין אם קיבל מלגה. לא כולם יכולים ללמוד ולא צריך שכולם יקבלו תואר שלא מצדיק את הנייר שהוא הודפס עליו.
רוברטו דה לציאו | 17.11.11
49.
ל43 ואגב דעתי בכלל על מכללת תל אביב יפו
לדעתי הוא אומר את זה כי הוא מאמין במכללה ולא כי הוא דיבר על המכללה שלו -אני סטודנט במכללה שמשלב עבודה ולימודים (שאגב זו הייתה החלטה מצוינת בחיי). מכללת תל אביב יפו היא מכללה ברמה מצוינת, זו מכללה שקורסים כמו מבני נתונים, אלגוריתמים , חישוביות וסיבוכיות, שלא לדבר על קורסי דוט נט וג'אווה ברמה גבוהה ביותר. הרבה מרצים שמלמדים במכללה מלמדים גם באונ' ת"א. חברים שלי (מקבלים ראריונות) ומתקבלים כמעט לכל מקום עבודה כי דה פקטו הרמה שהם מפגינים וגם השם של המכללה עושים את העבודה. אגב השכר הוא זהה לאוניברסיטה. הייתי חייב להגיב כי אכפת לי מהמכללה, ואני ממליץ לסטודנטים שמוכנים להשקיע (אם זה סטודנט עצלן הוא לא ישרוד את הקורסים בביטחון מלא). יום טוב
 | 17.11.11
47.
שטות על שטות על שטות
מה ראש המכללה מציע? מוסד סוג ג? מה זו השטות הזאת מכללה קהילתית. הצעתי אחרת לחלוטין: א)העבירו בכפיה את כל המכללות להיות קמפוסים מרוחקים של האוניברסיטאות - לרבות התקציבים. ב) בכזה מוסד לא צריך נשיא, רקטור, דיקאן, ראש מחלקה - לכל היותר צריך עוד כמה מזכירות. ג) העבירו את כל הסגל האקדמי במכללות לאוניברסיטאות ותנו להם לעסוק במחקר. ד) דרשו רמה אחידה בקורסים אחידים הן באוניברסיטה והן בקמפוסים המרוחקים. יש לוודא כי כל המרצים מסכימים על אותו מבחן סטנדרטי ברמת אוניברסיטה. המהלך שאני מציע ישמור את מסגרת התקציב הקיימת, יגדיל לאורך זמן את כמות התקנים באוניברסיטאות, לא יהיה מרצה שאינו חוקר, יקטין את כמות תקני נשיא\דיקאן\רקטור ויפחית הוצאה ארצית על שכר, והחשוב מכל: יישר קו בין רמת ההוראה במכללות לאוניברסיטאות. סילבוס אחיד ומבחן אחיד הם תנאי לבוגרים ומוסמכים ברמה אחידה.
בוגר מכללה בתואר ראשון | 16.11.11
45.
מימון האוניברסיטאות האליטיסטיות
הבעיה מתחילה בבסיס והיא הפער בין עשירים לעניים, בין מרכז לפריפריה. במערכת החינוך שלנו שמתחילה מכתה א' שם מתחילים הפערים, הפערים גדלים כשמגיעים לתיכון ומסיימים בגרויות. מי שאין לו את האפשרות לממן מורים פרטיים לא מגיע לציונים גבוהים, כך שנקודת הפתיחה שלו לאוניברסיטאות נמוכה. האוניברסיטאות יצרו רף כניסה גבוה מאוד שאותו עוברים המצטיינים ביותר (תלמידי בתי הספר היוקרתיים, בעלי אמצעים למימון מורים פרטיים, וכו'). כך נוצר מצב שאנו כאזרחים אנו ממנים ע"י מיסים את האוניברסיטאות ולרובנו אין אפשרות להגיע אליהם. השקעה בחינוך מהגיל הרך תוך הצבת יעדים להצלחה בתיכונים באיזורי הפריפריה תקל על כולם להגיע לאוניברסיטאות שיגדלו בעקבות כך ותצמיח דור משכיל יותר שישבור את קיר הזכוכית שבו הוא נמצא. עד אז, תנו למכללות לייצר תארים לאנשים שאולי הם לא משכילים כמו בוגרי האוניברסיטאות, אבל בעלי חוכמת רחוב המשולבת בתואר אקדמאי. נ.ב. ההתנשאות של הפרופסר המלומד לא מקדמת שום דבר.
סטודנט תואר שני | 16.11.11
43.
אין צורך במכללות קהילתיות
אני חולק על הפרופ' רק בנקודה אחת: אין צורך במכללות קהילתיות - זו תהיה זילות גדולה יותר ממה שכרגע מציעות מכללות מסוימות. הכי טוב זה להכניס למכללות בפריפריה, בהן אין מחקר וקשה להשיג מרצים טובים - לימודי תעודה לתעשייה, לשירותים ומסחר. בדומה למיזם של ורטהיימר בצפון להכשרת אנשים שיעבדו בישקר. בדומה אפשר להכשיר אנשים שיעבדו במרכז שירות של חברה סלולרית בבאר שבע.
בוגר מכללה איכותית | 16.11.11
38.
יש מספר מצוצמם של מקצועות שמצריכים תואר, כל השאר חבל"ז
כגון הנדסה לסוגיה, רפואה, כלכלה, ועריכת דין. לכל השאר לא צריך תואר. ואני אסביר: ע"מ להיות רופא - חייבים תואר. אותו כנ"ל לגבי מהנדס חשמל, או כלכלן. אבל - בשביל להיות מתכנת, לכתוב ולעצב אתרים, לעסוק בשיווק באינטרנט SEO, לעשות בדיקות וכו' לא צריך תואר. צריך פשוט לדעת את המקצוע ולהיות בעל נסיון. אז נכון שהתפקידים שמניתי (חוץ ממתכנת) מרוויחים פחות מאשר בוגרי אוניברסיטאות במקצועות ההנדסה, אך עדיין מרוויחים מעל בוגרי מדעי הרוח, ובוגרי מכללות שעובדים בעבודות סתם.
 | 16.11.11
36.
ל-25 לפני כעשור למדתי הנדסאות תוכנה והיה לא פשוט בהשוואה לתואר שבא אחריו
אני באמת לא יודע מה הרמה היום אבל בזמנו היה קשה להוציא את הדיפלומה ,היה צריך לשבת חזק וללמוד -להשתתף במעבדות ולהצליח במבחנים חלקם חיצוניים -מה"ט ... לא קיבלו אותי ללימודים בלי לודא שיש לי תעודת בגרות מלאה (למרות שאני מבין שהיו גם יוצאים מהכלל) ...לצערי עקב האטה בשוק ההייטק בתחילת שנות האלפיים התעודה הזו איבדה מאיכותה ואילצה אותי לחפש ביטחון באקדמיה שם למדתי שלוש שנים באוניברסיטה והלימודים היו עבורי יותר קלים מאשר בביה"ס להנדסאים -אולי התבגרתי ואולי השתפשפתי אבל רמת הלימודים הייתה פחות קשה, השקעתי בערך אותו כמות זמן והציונים היו אף טובים יותר.
סתם שתדעי | 16.11.11
34.
מגיבה 7 רות, את צודקת במיליון אחוז.
מדוע המכללות לא מסננות את מי שאין לו כישורי לימוד בסיסיים ? כי הן מעונינות בעוד הכנסות ?! מי קבע שכל צעיר וצעירה צריכים להיות אקדמאים ? וכשזה קורה זו זילות ואפילו הזניה של התואר הראשון שכיום כבר לא שווה כלום. מדוע הזניה- כי תמורת כסף מורידים את הרמה האקדמית וכאלו שאינם ראויים להתהדר בתואר ראשון כי אין להם כישורי לימוד בסיסיים- מקבלים תואר. בושה וחרפה גם למכללות הללו שמחלקות תארים וגם למועצה להשכלה גבוהה שאיננה מתערבת.
אריאל המבקר | 16.11.11
33.
לסגור את כל המכללות ובראש ובראשונה המשפטים- המדינה צריכה פועלי ייצור ובנין
מכללות זה לא נקרא חינוך ואין סיבה להעביר להן פרוטה .אינפלצית משפטנים (כדוגמה) מביאה להרס המשפט ופשיטת רגל מוסרית של החברה בה אנו חיים -תשאלו את סטף וורטהימר המדינה צריכה פועלים לא אינפלצית אקדמאים ל ס ג ו ר ד ח ו ף !
אדם  | 16.11.11
31.
זה הסיבה שאני אפילו לא טורח אפילו לעשות תואר
פסיכומטרי מעל 700 ובגרות עם ממוצע 120 כדי להתקבל למדעי המחשב באוניברסיטה - אין לי. וגם לא יהיה. אבל - זה לא אומר שאני צריך לבזבז את מיטב שנותי במכללה שהיא בזבוז זמן וכסף. לכן אני פשוט הלכתי לעבוד בהייטק כמתכנת בלי תואר. אחרי 9 שנות נסיון - השכר שלי זהה לעמיתי בעלי התארים. כאשר אני מחליף עבודות ומתראיין - תמיד שואלים אותי שאלות ספציפיות לטכנולוגיות שאני מתעסק בהם (Glassfish, Tomcat, SQL, Web Applications, Beans, Struts, JSF וכו') אף אחד מהנ"ל לא מלמדים בפקולטה למדעי המחשב. (אולי חוץ מ SQL בסיסי שכן מלמדים באונ' אבל ברמה בסיסית בלבד)
מתכנת J2EE | 16.11.11
30.
אחידות בבחינות תעשה שיוויון
תערוך את אותה התוכנית האקדמית, כולל אותן עבודות ואותן בחינות גם באיניברסיטה וגם במכללה ואז נראה אם יש הבדל כזה משמעותי. גם באוניברסיטה יש מקצועות שאין בהם תנאי קבלה (ואני לא מדבר על הפתוחה). הפרופ' רוצה לשמור על עצמו ועל האליטה ולמנוע מהציבור הרכש לרכוש השכלה. הוא רוצה לעודד בורות. שיהיו אנשים שהם חוטבי עצים ושואבי מים והוא הפרופסור ירים רגליים על השולחן ויקבל מאות אלפי שקלים בחודש. אתה הביזיון!
י.ש | 16.11.11
26.
לתת לאנשים מסלולי קידום נוספים
מלבד אוניברסיטאות, להכשיר טכנאים ואנשי טכנולוגיה שיוכלו להרויח כסף טוב. חייבים להקטין את האוניברסיטאות אך ורק לאנשים המצוינים ולא הבינונים והגרועים. לא כול אחד חייב תואר אקדמאי. במקום אינפלציה של תעודות אקדמאיות, להכין מסלולי הכשרה נוספים.
אלון פלג | 16.11.11
25.
פרופ' פרידלנד שכחת את משרד בתמ"ת וההנדסאים
אני חושבת שהסוג השלישי של המוסדות קיים היום. היום תעודה של הנדסאי מאת משרד התמ"ת הוא פיתרון לאנשים בעלי השכלה נמוכה ו\או חוסר תעודת בגרות אנשים אלו מוצאים תעסוקה ומתפרנסים בכבוד. אין גם לזלזל בלומדי המכללות. כל מכללה שונה האחת מהאחרת.
מיכל | 16.11.11
23.
צוחק מי שצוחק אחרון
למכללה יש שיטה הם קולטים כל מי שרוצה מבקשים מהמרצים ללמד מרמה אפס כדי שכולם יבינו (והתלמידים לא יבקשו כסף חזרה) מציגים למועצה להשכלה גבוהה דוגמת מבחני סיום קשים לפני הבחינה מראים לסטודנטים מבחנים דומים אך שונים ממה שיהיה בפועל אם השיטה כל-כך מוצלחת בואו ונפטור את תלמידי התיכון מבחינות הבגרות וניתן להם להנות מבחרותם (אגב אפשר לפטור גם מהיסודי) ושיא החוצפה שבאותו פרק זמן שתלמיד מצטיין בעל ממוצע בגרות 100 מסיים את הלימודים מסיים גם תלמיד עצלן בעל ממוצע בגרות 60 ושניהם מקבלים אותה תעודה(רק חסר שישמיטו את שם המוסד מהתעודה ) אז מי פה הפרייאר
אחד שמבין | 16.11.11
19.
אני מלמד גם באוניברסיטה וגם במכללה
הרמה במכללה היא כמו בתיכון, גם מבחינת המוסד וגם באופן שבו הסטודנטים תופסים את הלימודים שלהם. אין שם רצון להגדיל את האינטלקטואל אלא רק ניסיון להגדיל את השכר על ידי השגת תואר ראשון חסר חשיבות. לכל הסטודנטים ברופין, עמק יזראל, ספיר, פרס, מכללת ת"א ושאר הירקות - לתואר שלכם אין שום חשיבות וחבל שאף אחד לא אמר לכם את זה קודם. תוכלו לנסות ול"כבס" אותו על ידי קבלה לתואר שני באוניברסיטה אך חוץ מזה הוא ממש חסר תועלת.
ירון | 16.11.11
15.
בוגרי מכללות = נפלים
אני מכיר מספר בוגרי מכללות אשר סיימו תואר שני (התאור השני נרכש באוניברסיטה). לצערי, אנשים אלו לא יודעים לכתוב אפילו משפט אחד נכון (שלא לדבר על דברים מורכבים יותר). זה רק מחזק את הקביעה: שלם כסף (והרבה) ותקבל תואר. זה גרם לזילות של התואר הראשון. אני יודע שאני מרגיז הרבה מכם, אבל לצערי זו הפכה להיות המציאות.
משה | 16.11.11
14.
לקבל את כולם ולסנן דרך המבחנים/ציונים של שנה הראשונה של הלימודים האקדמאיים
שני דברים: 1.לא כולם מהירים בשביל לעמוד בזמני השאלות בפסיכומטרי. פסיכומטרי בודק ידע במתמטיקה של 5 יח"ל, רמה אנגלית טובה+ ועברית + זמן תגובה 2 לא כל תיכוניסט השקיע את כל כולו בלימודי הבגרויות וזה לא אומר שאין לו את היכולת האקדמאית. ולכן, בעקרון כל מי שרוצה להיכנס ללמוד באקדמיה צריכים לאפשר לו - ולסנן דרך המבחנים והעבודות במהלך השנה. מי שיהיה לו מאוד קשה - יפרוש מרצונו. מי שיצליח להתמודד - יוכל להתקדם לשנים הבאות של התואר
אני | 16.11.11
12.
האיש אומר בפשטות לא כולם צריכים ללמוד במוסדות אקדמיים
המוסד האקדמי מוריד את סף הקבלה לטובת רווח כספי ומאפשר גם לנבער המצאוי אופק אקדמי ,אז יכשל בקורס אחד או שש ויחזור להרשם אליהם שלוש פעמים עד שביום מהימים גם זה יסיים את התואר...אדם בעל נסיון אמר לי פעם -"אם קושרים חמור לשער האוניברסיטה לארבע שנים גם הוא יצא עם תואר"...כסטודנט לשעבר באוניברסיטה (לא במכללה) אני מוכרח להודות שרמת הלימודים הייתה די נחותה, המרצים עיפים ולא דקדקנים והידע הנדרש בכדי לעבור בחינה לא הפך אותי או את עמיתי לספסל הלימודים למומחים בתחום-רחוק מכך החשיפה לשוק העבודה רק הגבירה את חוסר בטחוני ודווקא שם מצאתי את עצמי לומד עצמאית על מנת להשלים את הפערים הגדולים...במילים אחרות התאוריה רחוקה מהפרקטיקה והמדד להצלחה קשורה בהכרח לאופי ולא ליכולת -לא בכל התחומים מצב זה נורמאלי ודאי שהייתי מעדיף שהרופא המטפל בי או במשפחתי יהיה בעל רקורד של מצטיין ולא של שורד אבל לא כל התחומים הם כאלה ובחיים הדרך הטובה ביותר להצלחה עוברת דרך כשלונות רבים והתמודדות מתמדת כך שעבורי אדם שהתעלה מכשלונותיו וביננויותו ועלה לגדולה הרבה יותר אמין מאחד שטרם למד איך להתמודד עם כשלון. לכולם צריכה להנתן ההזדמנות ללמוד: אחד יצטיין לאורך הדרך והאחר ידשדש -בשוק העבודה זה שידשדש יאייש תפקידם פחות איכותיים מאשר זה שהצליח בגדול אבל במדינה כמו שלנו לאלו חסרי השכלה אין עתיד -צריך משהו קטן ככל שיהיה .
אני חושב אחרת | 16.11.11
11.
הוא מזלזל במכללות והוא נשיא מכללה ? או שהוא לא רואה את האירוניה או שהוא בטוח
שהמכללה שלו היא שוות ערך לאוניברסיטה ויותר. בכול מקרה זה לא משנה. אדם המעוניין ללמוד יכול להשקיע בתיכון ובפסיכמוטרי או להשלים בגרויות לאחר הצבא ופסיכומטרי וללמוד. אלה שאין להם את הציונים או שפשוט לא רוצים לבזבז את כול כספם על השלמת בגרויות יכולים לנסות ולהתקבל למכללה, שאגב, רובן ככולן מעלות את רף הכניסה עליהן כול שנה. אין כול רע בזב, על הסטודנט העתידי להבין שתואר ראשון הוא אינו מטבע אחיד, ז"א יש שווים יותר ויש פחות גם מבחינת החומר הנלמד, איכות המרצים וכמובן השם של המוסד. בבואו להירשם לתואר שני עליו לדעת כי השיקלול ציונים שלו יוטה למטה או למעלה תלוי במוסד ממנו הגיע. אני בתואר הראשון שלי נירשמתי לבא אילן - ביולוגיה אבל לבסוף הלכתי ללמוד במכמורת, הבחירה כי טובה שעשיתי בחיי. הרמה גבוה יותר מבר אילן והחוויה הייתה עצומה!!
אלון | 16.11.11
9.
אותו פרופסר אם היה בא ללמוד בטכניון לא היה מתקבל
אז מה הוא משחק אותה אחת הבעיות של ההשכלה הגבוהה שמלמדים חומר ישן של לפני 50 שנה ומבזבבזים המון זמן על דברים שעברו מן העולם ושלא משתמשים כבר עם השיטות האלו צריך להתקדם ולא רק עם הטכנולוגיה אלא גם עם שיטות הלימוד למה צריך ללמוד חדו"א 3 שרק צריך בתיאורטי ובמעשי בהנדסה רק חדוא 1 בפועל שילמדו את זה הפקולטות למתמטיקה אפילו התורת היחסות לא צריך חדוא 3
סטודנט | 16.11.11
8.
תפישת ההתנשאות של פרופ' נחמיה פרידנלד
בחברה שגדל בה נוער עם פעריים כלכלים ותרבותיים עקב פערי המעמדות העצומים אין למנוע מהנוער המתבגר את האפשרות להשיג תואר אקדמאי לאחר שלמד להבחין בחיוניות שלו להצלחתו בחיים. המוטיבציה ללמוד מגיעה כאשר הנוער נחשף לחיים האמיתיים ולאוכלוסייה שונה מסביבית הגידול שלו, אם זה בצבא, אם זה בטיול לאחר הצבא, ואם זה במקום עבודה. לפיכך, יטב לו לפרופוסר פרידלנד לו יפסיק להתנשא על חלקי האוכלוסייה החלשים בישראל, מתוך מטרה להחזיר את האג'נדה המקצועית חסרת התכלית כברירת מחדל לנוער מאוכלוסיות חלשות. לקריאת דברים נוספים מאת המחבר ניתן להיכנס לבלוג של גלעד מזרחי: http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=763501
גילי מזרחי | 16.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת