אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

על ארבע, אבל לפניך

102 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

98.
בואו אני אעשה לכם סדר במשהו אחד קטן.....
טוב טוב מישהו חייב להרגיע פה לא? גם אם זה יהיה ילדה בת 14.... ילדים לא מפחדים מחיות מטבעם! אני למשל, חיה בקיבוץ, וכאן רוב ההורים לוקחים את ילדיהם לפינת החי, ללטף את הכלב של השכנים, ולאורווה. אני, שבחיים לא גדלתי עם כלב (לאחר 14 שנים של שכנועים אני הולכת לקבל את הראשון שלי עוד מעט) מאוהב בכלבים וחיות. לעומת זאת, חבר שלי שגדל עם כלבה, מפחד פחד מוות מכלבים. הרי לכם, הקוראים החביבים שלא הבינו עד עכשיו את הפואנטה, הכל קשור באופי ובצורת התפיסה. לי תמיד אמרו שכלב זה סתם, שהם מלוכלכים, שהם בחלק מהמקרים נזק, ועוד שטויות (נכונות לפעמים) למניהן, וזה לא הרחיק אותי חצי צעד מהאהבה אל החיה המפחידה. ושוב פעם אל אותה נקודה- הכל קשור באדם עצמו. אלא אם כן נעשים דברים קיצוניים (כמו בריחה בצרחות כשעובר כלב, או ליטופים של שעה לכל כלב שעובר). מקווה שהבנתם משהו...
סתם מישי... | 04.12.11
94.
הצעת חוק- תגמול כספי מהמדינה למחזיקי חיות
חייב שיצא חוק לכל מגדלי החיות - להכיר בהוצאה , לקבל עזרה כספית ב חיסונים , עיקורים וכו'- במימון המדינה . שהרי אני עוזרת לאנושות לגדל כלב.כי זה יקר לגדל כלב- עלות כלב- 1500 ש"ח , חיסונים בשנה 1= 800 ש"ח, לא כולל טיפולים נוספים, עיקור, חיסוני כלבת שנתיים, מזון יבש ועוד.. כפי שמקבלים מביטוח לאומי סכום חודשי למימון ילד. כך צריך שהמדינה תתן עזרה כספית .. גלי
יש לי כלב מתוק | 30.11.11
92.
הם מ-פ-ח-ד-י-ם
ל-37 ואיך זה שהמיתו באכזריות בני אדם שחידשו והקדימו את זמנם? ואיך זה שכשמתוודעים לדברים חדשים ופחות מובנים - פוסלים אותם, כי פוחדים מהם? וראו את אופן התגובה של 39...כמה פחד יש בבני אדם. נוטה להאמין שלכלבים יש גם יותר אומץ - אם הם צריכים להתעסק עם הגחמות האנושיות... למה, לא ככה?
חניתה | 28.11.11
90.
ל- 81
נשמע שאת אכן בקיאה ומבינה בנושא, אך אני רק רוצה להבין דבר אחד. האם החוקר ניסה להכווין בעזרת מחווה גם לכוס שמתחתיה אין אוכל והכלב בכל זאת הלך לכוס הזאת? ייתכן שהייתה כאן התעלמות מחוש הריח המפותח של הכלב שיכול לעזור לו לאתר את האוכל ללא צורך בחוקר או במחוותיו? זה גם יכול להסביר למה לפעמים "לא צריך להביע". אני לא בא לסתור את הדברים שנאמרו כאן אבל את הניסוי הזה בלי לקבל פרטים עליו קצת קשה לי לקבל.
סתם תוהה | 27.11.11
88.
ל- 81
נשמע שאת אכן בקיאה ומבינה בנושא, אך אני רק רוצה להבין דבר אחד. האם החוקר ניסה להכווין בעזרת מחווה גם לכוס שמתחתיה אין אוכל והכלב בכל זאת הלך לכוס הזאת? ייתכן שהייתה כאן התעלמות מחוש הריח המפותח של הכלב שיכול לעזור לו לאתר את האוכל ללא צורך בחוקר או במחוותיו? זה גם יכול להסביר למה לפעמים "לא צריך להביע". אני לא בא לסתור את הדברים שנאמרו כאן אבל את הניסוי הזה בלי לקבל פרטים עליו קצת קשה לי לקבל.
סתם תוהה | 27.11.11
84.
המבט הכלבי נוגע ללב
חיבוק לכלב מעניק המון בריאות לאדם: שלווה, סיפוק ואושר אמיתי. כולי געגןעים אל כלבתי דונה שמתה מזקנה. אהבתיה עד כלות הנשמה. לאוהבי כלבים - קראו את הספר "כוכב ניצל פעמיים על הצלת כלבים שכתבה אירית שושני. אותה המחברת כתבה גם את "שליחות מן הקוסמוס" שבו הכלב מסייע לילד כבד ראייה להתמודד עם מצוקתו.
 | 26.11.11
81.
ל-46: למה קשה לתפוס ששמפנזים הבינו פחות מחוות אנושיות?
תארי לעצמך שיש איזה שבט חייזרי שיש לו חיות מחמד, והחוקרים מגלים שחיות המחמד של אותם חייזרים מבינות את שפת הגוף שלהם יותר טוב מאיתנו, בני האדם, שזה עתה פגשנו בהם. די הגיוני, לא? שימפנזים לא עצרו לשחק עם בני אדם בטבע, המערך של בנאדם מול קוף (לרוב הקוף מאחורי סורג או זכוכית), שמאפשר לקוף "ללמוד" את הבנאדם, הוא דבר שיש לנו רק בשנים האחרונות. לכן, אין לקופים הכרות "גנטית" אתנו. כלומר, לא מדובר במין שבמשך דורי דורות בא במגע עם בני אדם. באותה מידה, אם יגלו שחתולים קוראים שפת גוף של בני אדם יותר טוב מקופים, זה לא יפתיע. הבדל שני ומהותי בין הקוף לכלב - הקוף הוא מין פרא, מין טבעי, ואין לו סוג מבויית (קוף הבית - אין סוג כזה) הכלב לעומת זאת, הוא סוג של זאב - הכלב הוא לא מין בפני עצמו. המלה "כלב" בהתייחס לכלב הבית היא למעשה קיצור של המושג "כלב הבית" Canis lupus familiaris - שהוא תת-מין של הזאב המצוי Canis lupus בתרגום יותר ישיר - כלב זאב הבית. אנו יודעים שכלבים וזאבים הם אותו מין לא רק בגלל סריקות גנטיות, אלא משום שאם מזווגים אותם מקבלים צאצאים פוריים - שזה הסימן ששתי חיות הן מאותו מין. באותה צורה, חתול הבית יכול להזדווג עם חתולי בר, היות והוא חיית טבע מבוייתת. אין הדבר כך לגבי השימפנזה! אין לה שום סיבה בטבע להבין מחוות אנושיות. שימפנזה שתעצור לקרוא את איתותי הצייד האנושי - תלכד. ועכשיו השאלה הגדולה - אולי שימפנזות כן נלכדו, כמו גם קופאים אחרים, מדוע בני האדם לא הכליאו אותם כמו את הזאבים ויצרו "שימפנזת הבית"? כאן משחק הארגון החברתי של הזאבים, שמלבד היותם ציידים חברתיים (לכן ממעטים לפגוע אחד בשני, כי כל פרט בקבוצה חיוני לצייד), מקיימים גם טיפול וטיפוח משותף של הצאצאים, ובדומה לאדם ולמיני ציפורים מסוימים, משקיעים ה מ ו ן בגידול צאצאים. אולי אפשר לומר, שבשימפנזה אנו רואים יותר את היבט האינדיבידואל בתוך קבוצה (הפרט דואג קודם כל לעצמו) בעוד שאצל זאבים (וכלביים נוספים) רואים את היבט הפרט כחלק מקבוצה. חשוב מאוד להדגיש שהזאב הוא צייד עלוב ביותר כשהוא לבד! כיחיד הוא יכול לצוד חרקים וחגבים, וניזון גם מפירות וכדומה (ומכאן האומניבוריות של הכלב). בזוג הם מסוגלים להתחיל בציד חברתי ולצוד יחד ציד קטן כגון שפנים - ומשתמשים בטקטיקות של קבוצה (אחד מבריח ואחד תופס), שזה עדיין מעט בשר. לעומת זאת, ככקבוצה, הם יכולים להכניע טרף גדול בהרבה ממשקל גופם! הצייד החברתי שלהם מתוחכם וכולל החלפת רצים ותקשורת כלשהי, ויתכן שגם הידיעה למה כל אחד בקבוצה מסוגל. בקבוצה עצמה, הזאבים ממעטים לפגוע אחד בשני, ולכן משתמשים בהרבה מחוות איום, כדי שלא להגיע לפגיעות חריפות. נצפו כלבים שערכו "קרבות עיניים" שבסופן הוכרז הדומיננטי, מבלי שום פגיעה גופנית. בקיצור, השותף לקבוצה מאוד חשוב עבור הכלב. הכלב משקיע בתקשורת עם האחר, כי הוא שורד הרבה יותר טוב יחד עם האחר. לכן, אנחנו מדברים למעשה על "אינטיליגנציה רגשית". בנוסף, היות ולרוב רק הזוג אלפא של הזאבים מתרבה, שאר חברי הקבוצה מגדלים למעשה צאצאים שלא שלהם! לזאבים יש יכולת פזיולוגית להקיא מזון לפה של גורי זאב, שהם לא הגורים שלהם. לכן כלבים נחמדים כל כך לגורי האדם, הם רגילים לטפח גורים של מישהו אחר. זה נראה כאילו לא שוויוני, אך כתוצאה מכך כל הזאבים הם למעשה גורים של "אלפא" (אפשר לומר "נסיכים"...) תכונה נוספת של קבוצת הזאבים היא שהיא מורכבת מפרטים שפגשו אחד את השני ורובם אינם אחים. כפי שרואים ברחוב, ששני כלבים או יותר יכולים להתחבר מאוד מהר ולהפוך לקבוצה, כך אצל הזאבים והקבוצה מורכבת מצעירים שבגרו ועזבו את משפחתם כדי להקים קבוצה חדשה. תכונה מעניינת שרואים אצל כלבים וגם אצל זאבים: הם מזהים בני משפחה "לשעבר", שמחים לקראתם, אך יהפכו לאויבים שלהם בשבריר שנייה אם יאיימו על מישהו מקבוצתם החדשה. זוהי למעשה הנאמנות הכלבית המפורסמת. הקבוצה מעל הכל. ברור שזה שיחק לידי האדם שהכלב, שרואה בו ובמשפחתו את הקבוצה החדשה שלו, מסוגל לפנות נגד כלב הורה או אח שלא שייך לקבוצה.
זואולוגית | 26.11.11
76.
תמיד אמרתי שההשוואה בין בני אדם וכלבים מעליבה את הכלבים...
על כך שהכלה הוא ברייה נפלאה, מתמסרת ואינטליגנטית - אין חולק. על כך שחלקנו לא ראויים לאהבתם ללא סייג של הכלבים - גם אין חולק. קשר העין בינינו הוא משהו מופלא. בנסיבות שבהן יש לשמר יחסי "מרות", כמו יחידות כלבנים מבצעיות - מקובל שלא ליצור קשר עין, לצורכי "דיסטנס", ממש כמו המפקדים בקורס טיס, שבונים מנהיגות מאחורי משקפי השמש. מסתבר שכאשר אנחנו עוצמים את עינינו, גם כלבים ממושמעים במיוחד - מרשים לעצמם להתעלם מהנחיותינו המפורשות ולשבור שמירה. ועכשיו תסתכלו לי בעיניים ותגידו: איך אנחנו, כחברה, זורקים את היצורים התבוניים האלה בצידי הדרך בשביל 4 ימים "הכל כלול" בטורקיה, או כדי שספת הנטוצי החדשה שלנו תנקר עיניים לשכנים בלי שהכלב יפריע, חלילה, לפוזה. מוזמנים להוריד את הסכם החברות שכתבתי לגולדנית שלי ולהפנים: http://www.txt-team.co.il/גידול-כלבים---הסכם-חברות.htm
עידית נעמן | 26.11.11
72.
בנוסף לכל מה שנכתב בכתה אפשר להוסיף את העובדה שיש כלבים שיודעים לזהות סרטן
החוקרים, מאוניברסיטת קיושו, דיווחו כי כלבת לברדור בשם מרין, שאומנה במשך שמונה שנים, מסוגלת לזהות סרטן המעי הגס בקרב חולים עד לרמת דיוק של 98%. כבוגרת מרכז לאימון כלבים להרחת סרטן, בשיבה שביפן, הכלבה, שאומנה תחילה להצלה במים, הייתה מסוגלת להבחין ב-12 סוגי סרטן מדגימות נשיפה של חולים לפני שהצטרפה למחקר בנושא סרטן המעי הגס. לינק מאוד מעניין בנושא הזה ביוטיוב : http://www.youtube.com/watch?v=tML1DJQt0Og
אבי  | 26.11.11
68.
המאמר לא מדייקת
התצוגה של היכולות של הכלבה בטסי לא שווה הרבה עם לא מבצים אותם ללא נוכחות של בן אדם. אתרת בדיוק היכולות של כלבים לקרןא נני אדם יכולים להשפיע, וחכול להיות שבטסי לא מבינה את המילים, אלה קוראת נכון את בני האדם בסביבה, שמגלים לה בלא יודעין את התשובות הנכונות. בקשר ל"אבולוציה" המהירה של כלבים, טעות יסודית. זאת לא דוגמה של אבולוציה (NATURAL SELECTION), אלה שיונוי מכוונת ע"י בני אנוש - SELETIVE BREEDING - שהוא תהליך ידוע שדרכו אפשר לשרז שינויים מסוימים ורצויים בחיות או בצמחים. שני התהליכים שונים לגמרי, ואין להשוות אותם בצורה המתוארת במאמר.
דני | 26.11.11
66.
הכל נכון ויפה וגם לחתולה שלי יש הרבה ממה שציינתם!!! :)
הבעת יללות מגוונות שמביעות צרכים שונים לדוגמא, קריאת רגשות וטון דיבור וטלפתיה מדהימה עם הבעלים ועוד דברים שאין אפילו לכלבים כמו: מציאת שיטות מתוחכמות בשביל להעיר את הבעלים.. משחקים מתוחכמים ועוד ועוד. מחכה שכבר יחקרו אותכם ויתנו לכם את הכבוד המגיע גם??
רחל | 26.11.11
65.
סיפור מדהים שחוויתי בעצמי - בזמן גסיסתו של אבי ממחלה קשה סעדנו אותו במשך כמה חודשים
ומן הסתם הכלבה שהתה איתי בבית הורי. בכל הלילות והימים הקשים היא הצטנפה לה במקום שלה ולא הישירה מבט לאבי. כשאבא ז"ל נפטר, היא איבדה במשך שלושה שבועות 7 קילו ממשקלה, וזו אחת שמסוגלת לאכול ללא גבול. מאוחר יותר הבנו שהיא הזדהתה עם העצב שלנו בשך שבועות ארוכים, כי הרופא לא מצא לזה שום סיבה רפואית. אהבה ללא גבולות - כך במקרה שלנו.
א. | 26.11.11
55.
הכתבה ממש מתכתבת עם התכנים של הלוחש לכלבים - סיזאר מילאן
מערוץ בנשיונל גי'אוגרפיק, למי שמכיר. כאילו הוציאו מתוך הנתונים שמביא סיזאר מילאן את הנתונים האלה על השפה הכפולה של הכלבים, על האישיות הנבונה של הכלב, ועל החיבור שלו לאדם. בקיצור, כל מה שכתוב בכתבה החוקרת הזאת, או אצל חוקרים שחקרו, סיזאר מילאן מדגים ועוד הרבה יותר מזה.
מיכל | 26.11.11
51.
החקלאות קיימת בזכות ברית עם חתולים שמשמידים מכרסמים תמורת מחסה
חקלאות מחייבת שמירת יבולים כמו גרעיני תבואה לאורך של מספר חודשים לפחות לצורך אגירה לעונות שחונות או לייבוש. ללא נוכחות חתולים חלק גדול מהיבול יושמד ע"י מכרסמים למיניהם ולכן סימביוזה של בני אדם וחתולים הייתה תנאי מקדים לחקלאות של לא מעט גידולים.
חתולה זקנה | 26.11.11
50.
לא להסחף
אם עדיין לא ידוע מתי התחבר האדם לכלב אבל ידוע מתי הבן אדם התחיל להיות במקום קבוע, איך קובעים שבלי הכלב האדם לא היה מתקדם? מה, הכלב אמר לו "פה תקים בית"? או עזר לו להמציא את הגלגל? אני בעל כלבים מאז ומתמיד אבל ההחלטות שאני מקבל הנוגעות לחיים שלי הן שלי , אני לא מתיעץ עם הכלב.
danu | 26.11.11
49.
לגבי תגובה 2
הוא מתכוון לזה שעושים ניסויים אכזריים על כלבים לא רק עם תרופות וקוסמטיקה ובדיקה של מוצרי מזון אלא גם ניסויים קוגנטיבים פסיכולוגיים אכזריים שכוללים פגיעה פיזית קשה אני לא חושב שהוא דיבר על המחקר פה בכתבה שעושה רושם שהוא בסדר - למה כל ההצבעות השליליות שהוא קיבל ????
 | 26.11.11
46.
כתבה מרתקת ביותר - נהנתי מכל רגע של קריאה
לא תיארתי לעצמי ששימפנזות לא מסוגלות להבחין במחוות אנושיות. קשה לי לתפוס את זה, אבל אני מאמינה שהחוקרים אכן הבחינו בכך. יחד עם זאת, אני באופן אישי לא חושבת שזה שהשימפנזות הבינו פחות מהכלבים את המחוות האנושיות, זה מצביע על פחות אינטליגנציה. אני מאמינה שיש דברים שהשימפנזות מבצעים באופן משוכלל יותר מהכלבים. כך או כך, אין ספק שהכלב הוא חכם וגם חבר נאמן וטוב לבני האדם.
ענת | 26.11.11
45.
חסרה תאוריה חשובה שלדעתי נכונה
כשבני אדם אימצו את הכלבים הכלבים התחילו לשמש כמריחים או כגששים בעקבות כל חלק גדול מהמוח שהיה מיועד לחיישני הריח לא היה בשימוש ואט אט המוח שהוא איבר גמיש התחיל לנצל את התאים לדברים אחרים בגלל זה איבדנו את יכולתנו לזהות עלפי ריח באופן זהה לחיות אבל זכינו במנת משכל גבוהה. יותר
עמנואל | 26.11.11
41.
כתבה מעניינת יכולה להיות
בהבדל ביחסים בין בני אדם לכלבים לעומת חתולים. מה גורם להעדפה של בעל חיים אחד על האחר? קראתי מישהי שאמרה, ספק בצחוק, שנשים מעדיפות חתולים כי הם עסוקים בעיקר בעצמם כמו גברים וגברים מעדיפים כלבים כי הם נאמנים יותר, כמו שהיו רוצים את בנות זוגן... אולי ההתאמה היא באופי, ללא קשר למין...
טמקא | 25.11.11
39.
אני גם יכול ללכת רחוק: לדעתי בלי הכלבים, האדם לא היה ממציא את המחשב.
מה הקשר? בירה נשר. ממש כמו בכתבה. פשוט אין קשר מלבד השערה פרועה. זה לא מדע, זה האנטיתזה למדע. זה דבר אחד למכור לחמניות חמות לציבור שירקוד משמחה ויקרא תאוריות באספמיה. וזה דבר אחר לגמרי להוכיח את הדברים שנכתבו לעיל. ובמילים פשוטות שגם אחרון המתלהבים יבין: אין ולא היה פאקינג קשר בין יציאת האדם מהמערה לכלבים. גם תאוריית הנביחות לא ממש מוכחת והיא השערה פראית ולא משנה כמה לוגית היא נשמעת לעמך.
גמני גמני | 25.11.11
37.
אין על כלבים- ובהמשך לתגובה מספר 2
אם האנושות כל כך אוהבת כלבים, ומעריכה אותם איך זה שעדיין מכניסים אותם להסגרים קטנים מטונפים, לפעמים ללא מזון מספק או טיפול רפואי, רק בגלל שאדם חסר לב זרק אותם?? איך זה שאחרי עשרה ימים במקום כזה הם מורדמים, כי אף אחד לא בא לקחת אותם, ברור, זה לא שנעשים שם ימי אימוץ פתוחים לקהל. איך זה שעושים עליהם ניסויים מחרידים [גם פה בישראל הנאורה] איך זה שפושטים מעליהם את העור בעודם בחיים, בשביל פרווה לבגדים- אשר נמכרים פה בארץ, ושיש מדינות שעדיין אוכלות אותם?... ואיך זה שעדיין אין אף לא גוף אחד שטורח לאכוף התעללות בכלבים?... שכשילדים מטיחים כלב בקיר שוב ושוב ומעיפים אותו באויר עם חוט ועד שהוא מצליח לברוח ולהתחבא, הוא שורפים אותו בחיים- ולא נעשה דבר?.. או בעל שהתעצבן על אישתו/גרושתו וזרק את הכלב שלךה מקומה 4, הוטרינר העירוני הגיע ומצא את הכלב מפרכס ומדמם במקום, הוא הורדם מיידית, הבעל? קיבל 4000 ש"ח קנס, ואחרי עירעור, עוד 3000. עדיין ביזיון. בני האדם הם מין שמבזה את כדור האדם ואת הטבע, לפעמים מתביישת להיות חלק ממנו!!!!!!
אוהבת כלבים | 25.11.11
31.
יופי של כתבה!
לא כל יום יוצא לקרוא מאמר כל כך מגוון ומעמיק. ולמגיבה מס' 2 - את טועה. כן עושים ונעשו ניסויים על בני שנתיים וגם על תינוקות צעירים יותר. הספרות הפסיכולוגית (בתחומים של קוגניציה והתפתחות) מלאה בהם. רוב הניסויים האלה לא היו כרוכים בהתעללות וגם ניסויים בחיות מבויתות יכולים להיות כאלה. אם את אוהבת בעלי חיים תתמקדי בניסויים האכזריים והמיותרים באמת בחיות מעבדה.
אחת | 25.11.11
18.
ל14
צר לי, אבל אתה טועה. ילדים מפחדים מכלבים רק אם איכשהו הועבר להם המסר שצריך לפחד. מספיקה משיכה קטנה של היד אחורנית כדי שהמלים "אל תפחד" יהיו חסרות משמעות לחלוטין. באופן כללי נראה לי שתינוקות נולדים בלי פחד. כל האחיינים שלי ניסו לגעת באש שבאח שלנו, עד שצעקו עליהם. כנראה שאין לנו פחד מולד אפילו מאש.
 | 24.11.11
17.
כתבה מרגשת תודה לכתב ולכלכליסט
וואו הכול ככ נכון הכלבה שלי ממי מושי מבינה הכול אתם לא מבינים עד כמה... הבעות פנים עצב כעס ההההההההההכול ,היא מבינה את ההבדל בין בונזו לבשר בקופסא ברגע שאני אוחזת בקופסא היא משתגעת היא מבינה שאכן היא מקבלת משהו יותר טעים . וואו ככ נכון מה שנכתב .תודה
דנה | 24.11.11
14.
מעניין מה צרם למגיב העלום, שהעניק ניקוד שלילי לתגובתי (11)????????
אחרי חצי עשור בארץ, אני עדיין לא מבין את אחיי הישראלים........... אולי כי צפה בתמונה מהרשת במקום במקורית? אין בעיה...רק שיממן לי כרטיס טיסה ל OZ, ואני כבר חוזר עם לא פחות מהכלב. ל 13 לא כל ההורים....יש ילדים שרק רואים כלב מתכווצים, ויש המטפסים ומתרפקים עליו מהשניה הראשונה. אישית, גדלתי עם כלב זאב ועדיין אי חושש מכלבים מסוימים. במיוחד אם אני רוכב על אופניי...חחחחח - ערב טוב!
D | 24.11.11
13.
10, ילדים פוחדים אם ההורים שלהם מושכים אותך שמתקרב כלב, או עוברים איתם לצד השני
ולא חייב להיות כלב בבית. שאני ואחי גדלנו עדיין לא היה לנו כלב בבית אבל ההורים שלנו בילדותם גדלו עם כלבים ולכן לא פחדו שעברנו ליד כלבים והתעניינו וליטפנו. לכן גם אנחנו לא פיתחנו פחד.
הפחד מושרש מההורים | 24.11.11
10.
מאמר מרתק בלשון המעטה.
עוד יתגלה שמוצא האדם מהכלב, אם לשפוט מאופיים הנלוז של אנשים מסוימים, שהתנהגותם דומה אם לא זהה לזו של הרעים והמסוכנים שבכלבים. האבחנה לגבי התפיסה של "הכלב המחייך" על ידי ילדים, מעניינת גם היא; הם גם פוחדים מהם, אלא אם גדלו עם כלב בבית. בעת טיולי באוסטרליה, התארחתי אצל משפחה מקומית שהחזיקה בכלב רועים אוסטרלי יפהפה. הכלב שיחק עם ילדי המשפחה, התנדנד מחבל שנתלה מעץ בגינה כמו טרזן וקיפץ איתם על הטרמפולינה. ואני יכול להישבע לכם, שהיה מרוח לו חיוך גדול על הפנים. מין הסתם כי הגיע לבית טוב.
D | 24.11.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת