אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

16 ההמלצות שישנו את ענף הרכב

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
שהמיסוי ישולם ישירות ע"י הלקוח זהו המפתח להורדת מחירי הרכב בישראל
ישבתי לפני מספר שנים עם כלכלן בכיר מארה"ב . הוא טען שכשיופרד המס או אז אזרחי המדינה יראו ויחושו את הפערים במחירי היבואנים וידרשו 2 דברים הורדת מחירים מהיבואנים והורדת מיסים מהממשלה . כך אף אחד לא יגלגל על השני ובא לציון גואל
ירון | 15.12.11
38.
סעיף 11 - לא נכון !אפס קילומטר כיד שניה איננו נמכר בפער מחיר משמעותי ביחס למחירון
מר זליכה היקר מתי פעם אחרונה קניתה רכב אפס קילומטרים מחברת ליסינג? בפועל הפער במחיר רכב אפס קילומטרים כיד שניה מחברת ליסינג איננו משמעותי ואפקטיבי לכיס הלקוח הפרטי בכלל . להזכירך מר זליכה - מחירון הרכב המשומש נמצא בידי "מונופול" לוי יצחק שלמעשה אמור לעשות תיאום עם החלטותיך לשינוי המוצע על ידיך בסעיף 11 אך בפועל אין כל תיאום - הפער בין מחיר רכב חדש יד ראשונה אצל היבואן לבין יד שניה מהיבואן ו/או הליסינג כמעט ואיננו מתקיים והלקוחות הפרטיים נופלים בין הכסאות בהעדר מידע למשל על תאריך ייצור המנוע שמשליך גם על מיפרט הרכב.
ל ת"א | 15.12.11
33.
אף מילה על 120% מיסים על מכונית בישראל ?!!! הועדה לא נוגעת בנקודה העיקרית -מיסים !!!
כל ההוזלות התיאורטיות הללו לא יגעו לכיסי הנהגים, אלא יתמוססו בדרך ע"י היבואנים /ליסינג /אוצר. 2 גישות קיימות בעולם בנושא מיסוי רכב פרטי: 1 - מיסוי רכב כבד, אבל כמעט ואין מיסים על דלק. 2 - אין כמעט מיסים על מכוניות, אבל הדלק ממוסה כבד. בישראל רוקדים על 2 החתונות: גם מיסים הכי גבוהים בעולם על דלק, וגם מיסים הכי גבוהים בעולם על מכוניות פרטיות !!! זה מצב בעייתי כיוון שהוא מכריח את הנהגים לנסוע שנים ארוכות מידי ברכבים פחות בטיחותיים וישנים, במקום להחליף אותם די בזול ברכבים חדישים, מאובזרים, ומצילי חיים !!! תאוות הבצע של האוצר פוגעת בבטיחות הנהגים. נקודה. ועוד לא הגענו למיסים העקיפים בענף הרכב, כמו: מס רישוי רכב, אגרות, מס על חלפים, וביטוחים יקרים מידי.
דוד משה | 14.12.11
22.
יפה מאוד, אבל אין התייחסות לבעיה האמיתית - מס של כמעט 100% המשולם למדינה
המדינה כמובן לא תסכים להפחתת המיסוי, הרי היא התמכרה להכנסות ממיסים שערורייתיים אלה, אשר אין להם אח ורע בעולם. עד שלא תהיה הורדה דרסטית במס נמשיך לשלם על כל מזדה 3 מחיר של BMW סידרה 3 בארה"ב. העושק האבסורדי הזה חייב להיפסק
שימי | 13.12.11
19.
נערי האוצר ידעגו שההמלצות העיקריות יאבדו בין ועדות מומחים וכו'
המדינה לא תוותר על שקל אחד מהמיסים, אולי רק תעלה אותם. זה היה עובד במדינה מתוקנת שלא לא משפחות מחזיקות כאן את כל הכלכלה. כדי שתיהיה תחרות צריך לפרק ריכוזיות, וגם אז אני לא ממש מאמין שזה יעזור. האם זה לא אינטרס של אף אחד מהם להוריד מחירים, זה יפגע בככולם. היבואנים לא יעשו את זה.. תשכחו מזה.. אנחנו נמשיך לנסוע במאזדה 3 במחיר בערך פי 2.5 ממה שהיא עולה באמת.
מיקי | 13.12.11
18.
למה להטיב עם חברות הליסינג? צריך להחמיר עם הפעולות הבלתי חוקיות שלהן וניצול...
העובדה שלא ניתן לתבוע אותן בקלות, לא בבית משפט לתביעות קטנות (כי זה חברה נגד חברה) ולא על סכום מתחת ל-5000 שח שהוא המינימום לעו"ד. חברות הליסינג הגדולות מרמות בלי סוף, ולוקחות כספים רבים מעבר ל"מחיר" החודשי, למשל בהחזרת הרכב תמיד מחייבים על פגיעות שלא היו ולא נבראו, בתאונות קלות, מחייבים 3 פעמים השתתפות עצמית על מכות משלושה כיוונים. מי שלא בודק, משלם!!! מי שכן בודק, בוכה ומשלם!!! רכב ליסינג לא כדאי לאף חברה!!!
אזולאי | 13.12.11
14.
יש כאן כמה דברים חכמים ולצערי גם כמה טעויות:
לפי מה שהבנתי סעיפים 1 , 2 , מוזילים את רכבי היוקרה, כאשר הצדק החברתי דורש דווקא מהלך הפוך: מיסוי רכבים לפי מדרגות מס שולי הולך וגדל, בדומה למס הכנסה. יש להוריד מס קניה מרכבים עממיים, כאלה שמחירם עד 10,000 דולר, לעשות מדרגת מס גבוהה יותר על כל דולר מעל 10,000 , ומדרגה גבוהה במיוחד על כל דולר מעל 20,000 שזהו מחיר המאפיין רכבים שהם מותרות (עולים ליבואן כ 30-40 אלף דולר). לגבי סעיף 5 - הגבלת ההנחות לליסינג, אני מנחש שהיבואן יעניק הטבות אחרות כגון חלפים בחינם ל 3 שנים, ואפילו יותר (דבר שיאפשר לחברות הליסינג להציע לקוני היד השניה חבילת טיפולים חינם כדי למכור בקלות). סעיף 12 - המדבר על מס קניה לרכבי פלאג אין הוא חכם. כל הכבוד לזליכה שהתיחס לבעיה עתידית. רכבי הפלאג אין אינם נקיים כמו רכב חשמלי לגמרי, אך ברוב הנסיעות נקיים הרבה יותר מרכבי הייבריד משום שיש להם טווח חשמלי שמספיק לרוב הנסיעה. סעיף 16 הוא מבורך - הגיע הזמן שאדם אחד פרטי לא יקבע את שווי צי הרכב של מדינה שלמה. סעיף 15 הוא מצער ופותח שוב מקלט מס מעוות - אין כמעט הבדל בין עלות אחזקת רכב חדש לרכב בין שנתיים. לכן ההטבה שהמעסיק נותן לעובד בכך שהוא מעמיד לרשותו רכב, זהה פחות או יותר במשך 3 השנים שהרכב אצל העובד. עלויות של ביטוח, דלק, טיפולים ותיקונים לא משתנות כלל. רק ירידת הערך השנתית משתנה מעט ( כ 18,000 בשנה הראשונה ורק 14,000 בשנה השלישית). אילו יחשבו את שווי המס לפי אחוז ממחיר הרכב יתקבל הבדל ענק בין רכב חדש לרכב בן 3 והמדינה תפסיד מס שכן מגיע לה. לאן נעלמה ההמלצה לגבות מס קניה ממחיר הרכב לצרכן ולא מהמחיר ליבואן? ההמלצה הזאת היתה אמורה ליצור תחרות גדולה יותר, משום שיבואן שיבקש לקחת לעצמו שולי רווח גבוהים ייקר את מחיר הרכב לצרכן בצורה הרבה יותר גדולה ויפסיד לקוחות למתחרים שלו.
תומר.ב | 14.12.11
10.
מר זליכה יש עוד סעיף חשוב ששכחת ,ירידת ערך !!!!
כיום רכב חדש שנפגע בדרך לישראל היבואן אינו מחוייב לדווח לרוכש על פגיעה ותיקון הרכב עד 5% ירידת ערך, מר זליכה אם רכשתי רכב כזה ולאחר שנה או שנתיים אם ארצה למכור את הרכב אני אפסיד ירידת ערך של הרכב, חובה לבטל ולחייב את היבואן לדווח לרוכש על פגיעה ברכב ,אם הרוכש יסכים לקבל את הרכב עם פיצוי אז בסדר ואם יסרב אז לאפשר לרוכש לקבל רכב חדש אחר .
אפי | 13.12.11
5.
מחירי המכוניות לא יוזלו. הכל אחיזת עיניים.
אין סיכוי שהממשלה תוותר על מיסים ממכוניות כי צריך כסף לשלם לכל מיני גורמים סחטנים שוחד פוליטי ובנוסף גם ככה תשתית הכבישים בארץ קורסת ומתאימה לכמות כלי רכב לפני עשרים שנה. כל ההצעות שלו יחסכו אולי כמה גרושים בשוליים וזה חסר משמעות.
ישראבלוף | 13.12.11
4.
הכוח עובר מהיבואנים למדינה ולחברות הליסינג
אגב הבעיה במכונית חשמלית זה המונופול על הבטריה. הסיבוב על הצרכן יהיה במחיר הבטריה שיש עליו פטנט של בלעדיות והמדינה גם תגזור קופון מהמס. אני רוצה לומר שתמיד יש בלעדיות - אם עד עכשיו הגורם המגביל הוא מחיר הנפט, מעכשיו זה יהיה מחיר הסוללה הנטענת המיוחדת של המכונית החשמלית.
אלדד | 13.12.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת