אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": הדואר דורש הזרמה מיידית של 350 מיליון שקל מהאוצר

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
לסגור את הדואר ולהחזיר למשרד התקשורת או להעביר לחברה חכמה!
בשכונת פסגת זאב בירושלים מתגוררים כ- 48000 תושבים ויש סניף דואר אחד בלבד. לא רק זה, אלא שהסניף משרת לא מעט תושבים מהיישובים הסמוכים כמו בית חנינה, ענתה, גבע בניימין (אדם) ועוד. בימי שישי באים לקבל מכתב רשום ואין מקום להמתין לא בסניף הדואר אלא אין מקום בפרוזדור של הקניון!!! אנשים הולכים שם מכות! חבל שאי אפשר לצרף כאן סרטונים. הייתי מצלם ומצרף.
RONIAL | 08.02.12
60.
ל-2,11,15, הדואר מעולם לא הופרט, הוא חברה ממשלתית לכל דבר!
החברה היא חברה ממשלתית לכל דבר, מעולם לא הופרטה, ואין בה שום בעלים פרטיים. החברה לוקחת הלוואות גם בשוק החופשי, בדיוק כמו חברת חשמל וכל חברה ממשלתית אחרת, זה ממש לא עושה אותה מופרטת. היא מונופול ממשלתי לכל דבר. לומר שהיא מופרטת זה כמו לומר שחברת חשמל מופרטת רק כי היא לוקחת הלוואות מבנקים ומנפיקה אג"ח. קצת הבנה לפני שצועקים שטויות. מעבר לכך, כמו כל חברה ממשלתית היא לא יעילה, מפסידה מאות מליונים, ומשלמי המסים מממנים אותה כל הזמן. תחי ההסתדרות
רועי | 08.02.12
57.
גם ככה התורים ארוכים. מחכים ארבעים דקות לשלם חשבון. חצי מהפקידים בהפסקה כל הזמן
למנהלי הסניפים יש מנטליות היסתדרותית. זו הבעיה. עושים טובה שנותנים שירות, חצי מהזמן נחים, ובכלל לא קשובים לתלונות. הדואר יכול להתחבר לרכבת ישראל בתור דוגמא אקדמית לניהול גרוע ושירות שערורייתי
שי | 08.02.12
49.
תעיפו את המנהלים !!! במקום דואר ניסו לבנות בנק
חבורה של מנהלים כושלים מריצים את הגוף הזה כבר 15 שנה. במקום לתת שירותי דואר בסיסיים כמו בכל מדינה ניסו להקים פה בנק ולהפוך את סניפי הדואר לסופרמרקט של כל מיני מכירות. קשקוש מקושקש, טעות בכל התפיסה. איך האנשים האלה עוד שם? פעם קיבלנו מכתב בארץ יום אחרי שנשלח, עכשיו זה מגיע אולי אחרי שבוע. והם עוד מפסידים כסף. ביזיון,
ארז | 08.02.12
47.
דואר == כבישים == משטרה == צבא, ז"א תשתית שמדינה צריכה לתת
שירותי דואר יעילים ומהירים הם תשתית למשק שמתקתק, ומדד הכלכליות שלהם זהה לתשתיות אחרות: - כבישים גורמים לניצול טוב יותר של זמן עבודה והשקעה הונית בכלי רכב - צבא ומשטרה מגנים על המדינה וחוסכים (נגיד...) נפגעי טרור ופשע עם העלויות הנלוות לכן זה צריך להיות שירות של המדינה ואפילו מסובסד, כאשר סניפים פעילים (מרכזים עיסקיים גדולים) מסבסדים סניפים עם פעילות נמוכה (מסכנים ששולפים קיצבה).
גם אם זה לא תמיד רווחי | 08.02.12
45.
ממש כמו בסרט
החברה מתנהלת כמונופול, מרוויחה ומשתלטת על השוק וכל זה מבלי להשקיע בשירות או מוצר טובים. הבכירים מתרבים ומרוויחים סכומי עתק. לאחר מכן אם יש צרות פוגעים עוד יותר במוצר ובשירות, ומפטרים את העובדים הזוטרים, והבכירים ממשיכים בשלהם בחברה או עוברים לחברה הבאה...
יוסף | 08.02.12
43.
וועד העובדים וההיסתדרות אשמיים
כל מי שיש לו מעט ידע יודע שהאשם העיקרי הוא ועד העובדים מגן כל הזמן רק על הדוורים במקום ליעל את האזורים ולצמצם באזורי חלוקה מפטרים תמיד את העובדים אשר מכניסים כסף לחברה .גם שמפטרים דוור יש דלת מסתובבת דרך קבלן .יש במידי להפריד את בנק הדואר מהחלוקה .
אביבי | 08.02.12
40.
פירות ההפרטה... כרגיל האזרח נדפק
והנה שוב, פירותיה הרקובים של ההפרטה בכל מחיר: סניפי הדואר רובם מלאים רוב שעות העבודה, השירות הניתן לרוב טוב וכולל את כל מה שצריך משירות דואר, המחירים נוחים ברוב הקטגוריות, לא נמוכים ולא גבוהים. משום מה יש הפסדים - שכר מנהלים? בזבוזים מיותרים? בכל מקרה התוצאה - סגירת סניפים, האטת תעבורת דואר לפריפריה, פיטורי עובדים. דואר זה שירות שלא יכול להיות רווחי, כי הוא חייב להגיע לכל מקום ולהיות נגיש וזמין לכל אזרח, עני כעשיר. אבל מה, במדינת ההפרטה שנוצרה כאן זה שירות לא מספיק חיוני, כי הוא לא מייצר מספיק הכנסה. תודה לביבי ולמדיניות ההפרטה בכל מחיר שלו. מי אמר המדינה מתנערת מאזרחיה? מחאה מה? מי?
צור | 08.02.12
38.
הצעת ייעול לדואר שתחסוך המון כסף...
אם הם יועילו בטובם להרים צילצול לפני שהם שולחים שליח עם חבילה ללקוח הם יחסכו את הנסיעה פעמים לאותו לקוח שזה חיסכון בעלות עובד, דלק, בלאי, ועוד הרבה כאב ראש... גם ככה במרכזי חלוקה יש פקידה, אז במקום שהיא תשתה קפה ותחכה שלקוח יתקשר ויצעק עליה למה החבילה אצלהם חודש ולא יצרו איתו קשר ואז יתברר שהשליח היה בבית של השכן ולא השאיר פתק, שהיא תעשה טלפון אחד קטן בעלות של 0.5 ש'ח והיא תגרום ללקוח להיות מאושר, ותחסוך נסיעה מיותרת של השליח...
אסי | 08.02.12
36.
היגיע הזמן ליעל את השיטה
יש כמה עובדים במספר סניפים בהם ביקרתי שפשוט לא עובדים אני אישית נתקלתי במקרה של 20 אנשים בתור עם 3 פקידות קבלה אחת בהפסקה השנייה אוכלת ורק השלישית מקבלת קהל זה לא שהם פתוחים כל שעות היממה אז לפחות שישרתו את הציבור= לא יורקים לבאר שממנה שותים ביזבוז זמן של הציבור , כנראה שיש מה ליעל שם ויפה שעה אחת קודם בוקר טוב דואר ישראל 2012
 | 08.02.12
34.
זה רק מראה לנו איך פועלות החברות הממשלתיות
כשחברה נמצאת בחסות הממשלה, היא מרשה לעצמה לעשות מה שהיא רוצה. ההפסדים ממומנים על ידי המדינה וכולם עוברים על זה בשקט. פתאום כשהחברה הופרטה, צריך לעשות תהליכי יעול, אבל חוץ מהחנות, לא נראה שהשתנה משהו. הפקידים עובדים באותה צורה בזיונית והדואר מפסיד. במקום לבכות, הגיע הזמן שיעלו את צורת העבודה הבזיונית שלהם.
 | 08.02.12
22.
עסק מונופוליסטי
איך הדואר יכול להפסיד? רק בישראל. תבואו פעם לסניף הנביאים בחיפה באמצע היום צריך לחכותלשרות שעה. כל הסניף מלא באנשים. מתוך 6 או 8 עמדות עובדים 3 בקושי. הפקידים זזים כמו בשביתה איטלקית. כל רגע מישהוא מהם בשיחה פרטית בפלפון או ביניהם או הולך לעשות תה או אוכל מול הפרצוף שלך. ועכשיו הפתעה. 5 דקות לסגירה. 50 איש בסניף. מגיע מישהוא שצועק כמה הוראות לפקידים ולקהל. וראה ,הפלא ופלא. ב-5 דקות כולם בחוץ לאחר קבלת שרות. חייבים לראות כדי להאמין.
משיח | 08.02.12
21.
יעול זה סוד הקסם
כאשר מעבירים בדואר נע למה צריך נהג, וגם פקיד יש לחייב את הישובים שמקבלים דואר לגשת לאוטו דואר ולקחת את כל החבילת ולחסוך בכוח אדם. היום תחנות הדלק בטפלות בתשלומים עבור הדואר וכל סוכני הדואר הקטנים הם עצמאים ומקבלנים את שכרם ע"פ פעילות ואזי אך הגעתם להפסד גדול
חר  | 08.02.12
20.
עוד דרך לפתור את הבעיה
להחזיר את דואר ישראל להיות חברה ממשלתית ולא פרטית. מוזר, כאשר אני בדואר, תמיד יש תור ענק שאני מחכה במקרה הטוב חצי שעה שם. תמיד חסרים פקידים באשנבים ויש רק אחד שעובד. אם פעם כשזו היתה חברה ממשלתית, הייתי מקבל עד 3 ימים אחרי את הדואר, כיום גם לוקח לי שבוע עד שאני מקבל אותו. ועוד אומרים לי שזה שירות טוב מידי ועכשיו צריך לבטל גם את זה ? אז פשוט נחזיר את החברה להיות חברה ממשלתית ונסיים עניין.
 | 08.02.12
19.
ל1-פשוט מאוד, שיש עבדים במדינה כעובדי קבלן הכל יתכן בקרוב ייבאו דוורים מסין ולהסבר
כבר למעלה משנה אם לא שם לב רוב הדואר שמגיע לאזרחים לא עובר דרך הדואר ולא מחולק ע"י הדוורים של עובדי רשות הדואר, קמו חברות מתחרות לדואר בחלוקת הדואר של הגופים הגדולים דרך עובדי קבלן מסכנים ורובם זקנים במשכורת רעב עם עגלות שוק , ורוב הגופים הגדולים עובדים איתם: בנקים חברות אשראי כביש 6 גז חשמל וכוי ,בזק פלפונים וכוי מה הפלא שהם מפסידים
אורי | 08.02.12
15.
עוד דוגמה להפרטה מצויינת. דואר זה שירות בסיסי של המדינה לאזרחים. מה יהיה עכשיו?
שוב אנחנו מגלים שההפרטה רק הורסת תשתיות. דואר זה שירות בסיסי שמדינה אמורה לספק לאזרחיה. עכשיו לא רק שנצטרך לממן מכספי המיסים את הניהול הכושל של החברה הפרטית שזכתה במכרז, אלא גם יהיו פחות סניפים (כשגם הסניפים שכבר יש מפוצצים) והדואר יעלה יותר. ועל זה נוספת כמובן הטרגדיה של 500 עובדים שהולכים הביתה. בא לכם להפריט עוד משהו?
רונית | 08.02.12
14.
מעניין אותי כמה מרוויחים בכירי הדואר.....
מעניין אותי כמה מרוויחים בכירים בחברת החשמל, תאגידי המים, כל אותם מוסדות שמפסידים מיליונים על חשבון הציבור והאנשים בראש הפירמידה מרשים לעצמם משכורות מנופחות, כי הטענה על הישג חייבים לקבל תגמול, לדעתי זה נכון להיות מקום אחרון בהכל בעולם בלי אחריות אישית זה הישג גדול. ובאמת למה אף פעם בכישלונות במדינה מי שאחראי לא הולך ראשון הביתה.
יובל | 08.02.12
13.
דואר ישראל = חברה בלתי נסבלת
אני לא מבין את ההגיון שעמד מאחורי הפרטת שירות הדואר בישראל (מלבד טירוף ואינטרסים נסתרים)... אפילו בארה"ב הקפיטליסטית הדואר נותר עד היום שירות פדראלי! אם לא די בעיוות הזה, ההפרטה הפכה את שירות הדואר לבלתי נסבל! אם פעם סניף הדואר שלי היה פתוח כל יום עד 18:00 וגם בימי שישי דבר שאפשר לי להגיע בזמנים נוחים לאסוף דברי דואר, אחרי ההפרטה עבר הסניף לעבוד עד 17:00 ובימי שישי הוא סגור. כל המכתבים לחברת הדואר ולמשרד התקשורת לא עזרו, ואני צריך לצאת במיוחד מהעבודה לאיסוף דואר. אם חברת הדואר רוצה חילוץ ממשלתי על חשבון המיסים שאני משלם - יואילו בבקשה הכנסת והממשלה להחזיר את השירות להיות ממשלתי.
ירושלמי | 08.02.12
11.
זה מה שקורה כאשר מפריטים את התשתיות של המדינה
דואר , כבישים, רכבות , חשמל, תעופה וכו' לא יכולים להיות רווחיים, אלו דברים שאמורים להיות ממשלתיים. המדינה אמורה לספוג את ההפסדים הישירים מהם אך להרוויח בעקיפין ממיסים על הגדלת התפוקה במשק בעקבות פעילות טובה של התשתיות..
ג'ון ביריון | 08.02.12
8.
לא יאומן,הדואר יהיה גרוע יותר מהמצב היום?!גם ככה מחכים 30 דקות בשביל לקבל חבילה.
גם ככה הדואר מבלף אותנו ,מנסה לחסוך ומאלץ להגיע לסניף על מנת לקחת חבילות שנכנסות בכל תיבת דואר,גם ככה כשיש תור ,מנהל\ת הסניף ימשיכו לאכול את המלפפון בקוטג' שלהםתוך כדי בהייה בתור ההולך ונערם, גם ככה אנשים לא יודעים לקחת מספר ולחכות בסוף הדואר כאן יהיה כמו חלוקת אוכל ממשאית בסומליה,כולנו נעמוד ונידחף והם יזרקו עלינו מעטפות ממשאית,זה הכיוון כרגע.. העיקר תקעו מסכי פלסמה בכל חור,הייתי מעדיף דואר נטול מסכים ויותר עובדים, ולא,לא עובדים המוגדרים כ"מנהלים" לא מועילים אלא עובדי דלפק רגילים. ח ל ם זה כאן..
אסף | 08.02.12
6.
האם דואר ישראל לא הופרט?
לדעתי ראוי שכלכליסט יתייחס גם לנושא עקרוני של מתן חבילת חילוץ לחברה שרק לפני זמן קצר הופרטה והונפקה בבורסה. תומכי המההלך אמרו שהשירות יהיה יותר טוב, שהדואר יהפוך לארגון מודרני. מה שאני קורא עכשיו זה שהולכים לפטר 500 איש ולסגור עשרות סניפים. אם זו הייתה הכוונה מלכתחילה, למה עבדו עלינו בעיניים?
אבי | 08.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת