אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועדת המזון: להגביל מבצעים הכוללים תנאים ולהבליט מוצרים שבפיקוח

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
להרחיק את הלוביסטים של הספקים והיצרנים שלא יחבלו בהמלצות ועדת קדמי
בגלל כשלים בשוק המזון מחירי המזון בישראל הם בין הגבוהים ביותר בין מדינות ה - OECD בעוד שההכנסה הממוצעת היא בין הנמוכות במדינות ה OECD, ה נובעים מריכוזיות ושליטת קומץ ספקים ויצרנים על שוק המזון שיוצר מצב שאין למעשה תחרות בשוק המזון, ויצרנים והספקים מנסים למשוך את המחירים כלפי מעלה כדי להגדיל הרווחיות (דו"ח מקנזי שהמליץ לתנובה להעלות את מחירי מוצרי החלב מתוך מחשבה שזה לא יפגע בביקוש הקשיח) בפועל מה שקורה בשוק החלב שתנובה מעלה את מחיר הקוטג' לדוגמא ומיד שטראוס וטרה מתאמות מחירים והמחיר זהה, זה מצביע על העדר תחרות וחמור מכך תאום מחירים בין יצרנים שמהווה עבירה לכשעצמה (פרשת קרטל חברות הביטוח), הכשל הנוסף, מכסי המגן שכביכול אמורים להגן על התעשייה המקומית (אני בעד להגן על העובדים אבל לא המעסיקים), מצב שכזה שוב מונע יבוא ותחרות הנחוצים להוזלת מחירים, בנוסף יש להוריד את המיסים העקיפים כולל המ.ע.מ. כנהוג במדינות ה OECD האחרות ולאמץ את המלצות דו"ח ועדת קדמי ולטפל במונופולים והפרדת חברות פער משליטה ע"י בעל שליטה אחד.
רובין | 21.02.12
3.
רק בישראל והעולם השלישי
הצעה מבורכת. התניית הנחה ברכישת סל מוצרים ממש לא הוגנת ופוגעת בציבור ה"חד" ז"א, רווקים, רווקות, אלמנים, אלמנות, הורה חד זוגי, גרושים גרושות ועוד. אני גרוש ואפילו לקראת פסח או ראש השנה לא מסוגל למלא עגלה בסך 250 ₪ כדי לזכות בהנחת מבצע/קופון חוץ מזה הנוהג של הסופרים שאין כפל מבצעים ממש מבאס. חייתי 25 שנים בארה"ב ולא נתקלתי בתופעה הזו. אם גוזרים קופון מהעיתון של יצרן מסוים וגם בסופר יש הנחה אז למה לא לקבל את שני המבצעים. במבצע אחד הסופר מקבל את חלקו מהיצרן + 5% והמבצע של הסופר הוא מבצע לצורך פרסום מקומי והגברת הצריכה. אז למה איכפת להם? כי הם חזירים. מי שחי בארה"ב מכיר את התופעה של 'כפל מבצעים' כאשר כול עקרת או עקר בית מתכנן את הקניות לפי מספר הקופונים שנגזרו מהעיתון של יום ראשון. ביום שני מעמיסים על העגלה מוצרים בערך 100 דולר ומשלמים בקופה רק 5 דולר. אבל כאן, או בוי, איזו צרות עיין וחזירות של רשתות השיווק. אני קונה הכול בשוק וגם בלי קופונים או מבצעים משלם חצי מחי מאשר במגה...
יוסי צפוני | 21.02.12
1.
בקיצור, עוד חקיקה שגם ככה לא יהיה ניתן לאכוף...
ניראה אותם אוסרים תשלום ספקים על שיטחי מדף לרשתות השיווק, ניראה אותם אוסרים על ספקים להציב סדרנים ברשתות השיווק, והכי חשוב- ניראה אותם אוסרים על מיזוגים ורכישות של חברות קטנות ע"י קונצרנים גדולים. אלה הן הסיבות העיקריות לחוסר תחרות והמחירים הגבוהים שמגולגלים בסופו של דבר לצרכן הסופי !
צ'ומפי | 21.02.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת