אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עירוני גוגל

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
הם לא ״בכירי״ עמק הסיליקון. בסך הכל כמה אנשים עם נטיה אומנותית. בכל בי״ס שם חצי מהורים בהיי טק
זה נחמד (גם לנו אין טלויזיה בבית בלי לשלוח את הילדים לוולדורף) אבל בהחלט לא מייצג כלום. להגיד שההורים עובדים בהיי טק זה מצחיק, כמו ללכת לבית ספר בהתנחלות ולספור כמה אבות חובשים כיפות. קל וחומר ״בכירי״. 99 פסיק משהו אחוז מהילדים של בכירי עמק הסיליקון לא הולכים לבית הספר הזה, והנתון הזה קצת יותר מייצג.
 | 27.03.12
41.
וולדורף בארץ שונה
ישראל ארץ הרבה יותר טכנולוגית מרוב ארה"ב. מובילי הוולדורף בארץ מבינים את זה והסביבות הן הרבה פחות פאנאטיות מבחינת שימוש במחשבים, טלביזיה וכ. יש הבדלים בין בתי הספר בעיר ובכפר, אבל בכל מקרה, הם פחות קיצוניים. השיטה, כמו כל שיטת לימוד, לא מתאימה לכל אחד. אין שיטה אחת מוחלטת שטובה לכל ילד. יש ילדים שנפלא להם בבית ספר רגיל. יש שהולכים לב"ס לאמנויות, או מדעים, טכנולוגיות או מנהיגות... הוולדורף מאפשר למידה אחרת. מה שאני באופן אישי מאוד אוהבת בשיטה הזאת הוא העובדה שהתלמידים לומדים ללמוד. כאשר מדברים בעולם על מיומנויות המאה ה-21, זאת עומדת בראש הרשימה. ולגבי הסקר: האנשים שאליהם הסקר מתייחס נכנסו לכתה א - הצעירים שבהם - בשנת 1995. רובם קודם. מי שמתחיל כיתה א בשנת 2012 יגיע לשוק העבודה הכי מוקדם בשנת 2027. מישהו בכלל יודע אילו מקצועות יהיו אז בשוק?? התשובה היא: לא. ולכן כל כך חשובה היכולת ללמוד. יותר מהידע. יותר מהמתמטיקה. והרבה יותר מלקרוא בגיל 5.
ולדורף ברמת גן | 27.03.12
40.
יש חינוך אנתרופוסופי בארץ.
כתבה חשובה, חבל שלא מזכירים, שיש בארץ גנים ובתי ספר של וולדורף, ולא מדובר בסכומים בלתי אפשריים. חצי מליון ישראלים עומדים לצאת לחול בפסח, אחרים נוטלים הלוואות כדי להיראות במכונית חדשה (מי אמר ג'יפ של יונדאי ולא קיבל) או לעבור לדירה גדולה יותר (מי אמר ראשון לציון). עניין של סדר עדיפות, כנראה. בתור הורה לשני ילדים בוולדורף, קצרה היריעה מלתאר את השיטה החכמה הזו, ואת התרומה שלה לילדים, וגם לאוירה וההתייחסות בבית. זו לא "כת אנטי אייפד", זו דרך פשוטה, הנשענת על תובנות בסיסיות בחינוך וגידול ילדים, מי שיתעמק טיפה, יוכל לוותר על הדיון הסוער, והמתלקח לעתים. מעבר לכותרות וסיסמאות- אין (כמעט) אדם, שימצא פסול בכך, שילדיו ילמדו באופן שמעורר סקרנות (במקום פחד מציונים) באופן מעמיק יותר, בסביבה מקשיבה ומבינה, עם מורים שלא תהיו מתוסכלים מרמת המחוייבות וההתכוונות שלהם. http://waldorf.co.il/waldorf_notebooks.htm
עודד | 26.03.12
38.
יש בארץ חינוך אנתרופוסופי
נכון, הוא יקר, ובמקרה שלנו צריך גם לוותר על מורות בשביל חינוך פרטי, אבל שווה כל גרוש. ילדים שלומדים לחשוב, לדמיין, ולא רק להיות חלק ממכונה ילדים שלומדים מיומניות, ולא רק ידע (שאפשר היום לעשות עליו גוגל) ילדים שלומדים בקצב הטבעי שלהם, לא בקצב של מערכת החינוך, שמכוונת לממוצע. ובעיקר - ילדים שנהנים מהילדות שלהם - ילדות חווים רק פעם אחת. אני סיימתי תיכון בגיל 16 - תאמינו לי - אין לאן למהר.
יובל | 25.03.12
35.
לכל המלעיזים - צאו, פיקחו עיניים (ולב) וראו
סליחה, לא טרחתי לקרוא את כל תגובות המלעיזים למיניהם, אבל למיה ולאחרים - נשמע דווקא כאילו אתם אלו המתוסכלים, ומוציאים את זעמכם על משהו שלא טרחתם להכיר וללמוד כמו שצריך. אתם מוזמנים לבקר בעשרות גני הילדים, בבתי סהפר היסודיים רבים, בכמה תיכונים שפועלים כבר בארץ, וגולת הכותרת - בבי"ס אורט בקרית טבעון, שלפני 3 שנים נפתח בו מסלול אנתרופוסופי. אחרי שתראו מצד אחד, בגני הילדים, ילדים שלא לקחו להם את הילדות עם פינת מחשב וטלוויזיה בתור גננת, אלא מאפשרים להם לשחק, לחוות את הטבע הקרוב, ועוד דברים שרובנו כרב שכחנו, ומצד שני תלמידי ובוגרי תיכון, רציניים, רחבי אופקים, שרובם מתנדבים לשנת שירות, ואח"כ ליחידות קרביות (כן כן, גם הבנות), בהמשך טיול לחו"ל, ואח"כ לימודים גבוהים (אכן, כמו כל ילד נורמלי), אולי תשתכנעו שאפשר גם אחרת. שהטבעי הוא לא מוקצה מחמת הקידמה, ושחיקוי המורה בגיל הצעיר הוא הדרך הנכונה ללמוד, ממישהו שיוצר אצלך יראת כבוד, בתגובה לכבוד שהוא (המורה) רוכש לך (התלמיד הצעיר). הציצו, ואולי תיפגעו - ותרוויחו.
עמית | 24.03.12
29.
כרגיל עשירים משועממים נהיים דרמתים
ברור שהינו רוצים שהילדים של היום יצאו לשחק קצת בחוץ, שיתפסו קצת צבע כי הם כול כך לבנים מהישיבה הממושכת סגורים ומנותקים בבית מול המחשב. אבל באמת שאין שום צורך להיות כול כך מלודרמתיים לגבי זה ולפתוח מוסדי השכלה ש80 אחוז מאוכלוסיית העולם לא יכולה לממן. כולם ילדים להורים עשירים..שיהיה להם אייפד. אם לא בגיל 14 אז בגיל 16, אז מה בגדול כול ההבגל? בשביל השנתיים האלה אדם עובד מוציא סכום העתק מהכיס שלו? נו באמת ובאמת שאין צורך להתחיל גל שכזה בגלל שהורים לא יכולים לחנך את הילדים שלהם כמו שצריך שספר הרבה יותר מעניין מטלויזיה, או פשוט לגדל ילדים בלי להרשות להם לשבת במחשב כי תכלס ,יום יפה בחוץ....חינוך בסגנון הזה מתחיל מהבית, לא כי ככה אמרו לילד בבית הספר
- | 24.03.12
28.
יצירתיות לא מלמדים. יצירתיות מעודדים, מאפשרים. היצירתיות היא עניין טבעי וחלק גדול מהילדים ניחן בה
הבעיה היא שמערכת החינוך חוסמת ומדכאת אותה. חינוך טוב הוא כזה שמעודד יצירתיות שכבר טבועה בילד. אבל זה לא נכון שכל הילידים יצירתיים או שכל הילידים ניחנים באותה רמה של יצירתיות. יש ילישים יותר יצירתיים מאחרים (וילידים כאלה בד"כ מתנגדים באופן אקטיבי לחינוך מסורתי וימשיכו להיות יצירתיים למרות שהמערכת מנסה לדכא את היצירתיות שלהם).
מחנך | 24.03.12
27.
כמה הערות
א. לחרדים יש ג'אדג'טים. הייתי לא מזמן בחתונה חרדית- והם צילמו בסמארטפונים בדיוק כמו חילונים. ב. גאדג'טים באמת לא מפתחים יותר מדי את החשיבה. בהכללה, אלו מערכות סגורות שאתה לא יכול אפילו להחליף להם סוללה, ושימוש רב בהם לא מקנה לך הבנה כיצד הם פועלים. אני מניח שבכירי עמק הסיליקון של היום גדלו על PC עם DOS (מערכת לא אינטואיטיבית שמחייבת הבנה ושאפשר לעדכן ע"י החלפת כרטיסים), עם אבות שהראו להם איך לפרק מנוע של מכונית בדרך האמריקאית הישנה והטובה. אלו תהליכים שבאמת דומים יותר לנגרות מלמשחק באנגרי בירדז. ג. יתכן ויש כאן עיניין סוציולוגי: אולי אותם "בכירי עמק הסיליקון": - סידרו לילדיהם בסיס כלכלי טוב: הם לא ייאלצו לעבוד בתפקידים משרדיים/תעשייתיים, שאליהם מערכת החינוך הרגילה מכינה. - נשואים לנשים קשובות, תומכות, יצירתיות וכו'- וזה החינוך שבו הן מעונינות (אך לא בהכרח מה שאותם "בכירים" היו בוחרים).
מאור | 24.03.12
25.
אינני מבין, איך ילד בן 12 שלא עשה שיעורי בית מעולם אמור ללמוד מתמטיקה בששת השנים הבאות?
הם בקושי לומדים חשבון פשוט, אז הם אינם יודעים כמעט דבר, איך הם ילמדו אלגברה ומתמטיקה? בלי יכולת טכנית בסיסית של חשבון או פיתוח חשיבה הם לא יצליחו בשום מקום. אם תראו לי כי ישנם ילדים שלמדו בשיטה הזאת וכיום הם מהנדסים ואנשי מדע מוצלחים, לא אפקפק בשיטה הזאת עוד לעולם.
נועם | 24.03.12
24.
השיטה האנתרופוסופית
לידיעתכם, השיטה מאוד מאוד קורצת למבוגר המתוסכל שחושב שפעם היה הרבה יותר טוב , כל ילדות צריכה לעבור באופן רלוונטי למציאות. פעם, ילדות הייתה אחרת כי הכל היה אחרת, אני ביקרתי באנתרופוסופי. זו שיטה חולה, שמחנכת לצייתנות, איפוק, להיות חלק מקבוצה, אין שום התייחסות לאינדווידואל, הם מדליקים נרות ומדקלמים דיקלומים אישיים שהמורה בוחר בשבילהם, שיטה פאנטית שארוזה כמו שוקולד טוב ואיכותי. אל תאמינו להם, הם מחנכים בצורה מזעזעת. ואולי, השיטה טובה באופו יחסי למי שהאלטרנטיבה היא ביה"ס הציבורי. בארץ, יש בתי ספר טובים. אם הייתם יודעים כמה נזק גורמים לילדים האומללים האלו, שגדלים להיות בובות. אין יצירתיות, הכל פיקציה. כולם אותו הדבר שם.
מיה | 24.03.12
22.
את הכל אני יכולה להכיל חוץ מדבר אחד - הקריאה
קודם כל אדם שלא יודע לקרוא בעולמינו שווה לבעל נכות כלשהי שיוצרת מגבלה.... נכנסתי לכיתה א' בגיל 5.5 ולמדתי לקרוא מהר מאוד.. ואז גיליתי את הספרים ואני חייבת לציין שזו היתה אחת החוויות המעניקות יותר של החיים שלי... וכן קריאת ספרים מפתחת את היצרתיות ואת הדמיון לאין עוררין. לפני שנתיים עברתי לקנדה והקריאה שלי שבאנגלית עדיין לא מושלמת, לכן אני עדיין לא קוראת וזה כל כך חסר לי....
קנדית | 24.03.12
20.
כל דבר שתביאו אותו לאבסורד יהפוך להפך ממהשהתכוונתם
מה הבעיה לתת לילד זמן מוגבל במחשב למשל אצלי הילדים יש להם שעה וחצי יום כן ויום לא טלווזיה גם להגביל לחייב את הילדים לקרא ספרים השיטה הרדיקלית הזו עלולה להתפוצץ להם בפרצוף והילדים האלו עלולים להיות מכורים למחשבים בעתיד אנחנו המבוגרים צריכים לפקח ולהבין שאין רע בטלווזיה במחשב ובטכנולוגיה אם משתמשים בה במידה הסבירה אבל אני אישית שמח שיש אנשים כאלו כי כך לילדים שלי יהיה יתרון יחסי הם לומדים לאט לאט שכל דבר במידה מוגזמת זה רע עמק הסיליקון אבל הורים טובים הם לא!!!!
Emanuel | 24.03.12
18.
דווקא הם מבינים - יש משהו רע מאוד בהתמכרות שלנו לטכנולוגיה.
אנחנו לא חיים נכון. זאת לא קלישאה ניו-אייג'ית תבוסתנית, אלא אמת. אורח החיים שלנו מזיק לנו פיזית ונפשית. מה שאולי אנו המבוגרים מסוגלים לסבול - הילדים ממש לא. זה יוצר אצלם הפרעות קשב וריכוז, אי-שקט פנימי, בעיות ראיה, אך מעל לכל - חשיבה שטחית מאוד, וחוסר יכולת לחשוב ולחקור לעומק. חוסר יכולת ללמוד באופן עצמאי, ולהתעמק בחומר הנלמד. טלוויזיה, אינטרנט, סמראטפונים ורשתות חברתיות מגיל מוקדם יביאו רק צרות ובעיות בכישורי למידה ובהתפתחות. ילדים צריכים לשחק בחוץ בטבע, ולגדול כמו פעם.
הייטקיסט | 24.03.12
17.
בתור מישהו שזוכר את ילדותו ושיחק המון במחשב
היה כיף ללמוד לתכנת עוד בגיל 13, היה כיף לשחק במחשב בגיל 7 או 8. המשחקים של היום הם מגניבים בטירוף, חבל שאני לא ילד. אני לא רוצה להביע דעה בעד או נגד, כיוון שאין מספיק מידע בכתבה הזו. אבל לא הייתי רוצה לגזול מילדי את ההנאה העצומה ששאבתי ואני עדיין שואב מהמרחב המקוון. זו לפחות דעתי והשקפתי האישית.
רן | 24.03.12
15.
הילדים של היום הם מנוונים מן היסוד
וזה מצויין כי הילדים שלי יקבלו חינוך מאיש חכם (אני) ולכן יהיה להם ייתרון אדיר על הילדים הללו. הילדים שלי ינצלו את הילדים שלכם, ימשלו בהם, וניבו רווחים יפים מהם. מי יודע, אולי יתמזל מזלי וגם אני אוכל לנצל את הניוון השכלי העמוק שלהם.
קוקו | 24.03.12
13.
עושה רושם שבוגרי בית הספר הזה לא הולכים להיות אוכלוסייה יצרנית.
לחיות כאנאלפאבית עד גיל 7-8? ללא יכולת לקרוא שלט פשוט ברחוב? נראה לי שלאנשים ששולחים את הילדים שלהם לכזה מקום יש בעיות מודחקות, כך שהם מעוניינים להשאיר את ילדיהם במצב כמעט תינוקי עד כיתה ג'. עם 7% בוגרים שהולכים ללמוד מדעים והנדסה, אפשר לומר שהילדים לא בדיוק הולכים להמשיך את הדרך של הוריהם, שעליהם דווקא ועוד איך ניתן לומר כי תורמים לקדמה הטכנולוגית ואף למדע. אין לי מושג מה הצורך הזה של ההורים לכלוא את הילדים שלהם בבועה עבה שכזאת לכמה שיותר זמן, אבל אני בהחלט זוכר את התחושות כילד, כשאתה לא יודע דברים, זה פשוט רע, אתה מרגיש טמבל בכל מקום. במקום לזרז את השכלתם ולפתח את המוחות שלהם לחשיבה מדעית בגיל צעיר (וזה ידוע שבגיל 5 עיקר המוח מתעצב), הם הורסים את העתיד של הילדים האלה, ומבטיחים להם עבודה באוניברסיטה הומניסטית/מוזיאון במקרה הטוב, או במקדונלדס במקרה הרע.
סטודנט | 24.03.12
12.
הערות
1) האם היבוץ הוא הצלחה כזו גדולה ? כל מה שנותר מהחזון המפואר של המייסדים זה ילדים ונכדים חמדנים,בטלנים,תאבי נדל"ן ויצרני חובות. אז למה לשחזר מודל שכשל ? 2) כל הילדים האלה הם צאצאים של מולטי מליונרים. בכל אופן,אני שותף לחלוטין לדעה שהעדר טכנולוגיה בחייו ש ילד יעשה רק טוב לחינוך שלו כאדם ולהשכלה שלו מבחינת אופקים וידע.
אאא | 24.03.12
8.
הילדים שלי בעמק הסיליקון אינם דתיים
אבל את הבנות הם שולחים לבית הספר של חב"ד. בבית מגבילים להן את זמן המסך, אבל בבית הספר הערך העליון הוא ללמוד על יהדות. לסרוג הן לומדות בבית. אם יש בחב"ד מחשבים - זה לא משנה. כבר בגן לומדים שם עברית וזה מה שמשנה. מובן שמלמדים שם כל מה שמערכת החינוך האמריקנית הכללית מחייבת, מתימטיקה, מדעים, אנגלית, כושר ביטוי וכיו"ב. היהדות נלמדת בנוסף. אין שם יומרות ולא חנטרישים.
אמא | 22.03.12
7.
מי מכם למד אי פעם דף גמרא?
חכמה בגויים תאמין, אבל במקום לחפש רחוק תנסו לראות איך חיים הציבור הדתי והחרדי (רובו), בלי אותם גאג'טים, והם לומדים חכמה יהודית עתיקה שהיום גם היפנים והסינים לומדים (מה שלא רואים מכאן רואים משם?), במקום לפחד מהבגדים השחורים צריך להיפתח לאופקים חדשים ולפתוח את הראש. את כל הזבל שבעולם כבר ניסיתם, תנסו קצת את מה שאבותיכם היו מוסרים נפש כדי לא לעזוב...
nestol420 | 22.03.12
5.
מזל שיש את צה"ל
מערכת החינוך הרקובה שלנו שלא מלמדת כלום גוזלת 12 שנים, אחריה אדם עובר 3 שנים, רבע, בהם הוא חווה את הלבד שלו בשמירות, את הקורסים המקיפים והזריזים, את ההתחברות לאנשים איתם הוא משרת, הוא חווה את הטעם של עבודה, את הטעם של לשאוף קדימה ואת הריח של ההצלחה. ביום שצה"ל יהפוך לצבא מקצועי זה יהיה היום שבו אבדנו.
הוא | 22.03.12
3.
הכתבה הכי נכונה בעולם. מנסיון
גם אנחנו חווינו עם שלושת ילדינו את ייתרונות השיטה. היא עובדת. היא מדהימה והילדים מסביב שמגיעים אלנו תמיד רוצים להישאר ולהיות קרובים לילדינו. לא רק בגלל שהם מקסימים גם בגלל השקט והנינוחות והדברים החדשים שהם מלמדים אתך חבריהם. אם במשרד החינוך רוצים שינוי בארץ הם צריכים לאמץ את השיטה. זה לא חינוך פתוח, או דמוקרטי. להפך. עם גבולות ברורים ותכנים ברורים וכבר מגיל כיתה ג' הם משתווים עבתכנים עם החינוך הרגיל בארץ, רק בדרך אחרת של כבוד וקבלת הזולת. כדי למנוע את התופעה שמישהו אומר "פלצנות" על דבר שאינו מכיר... חזרנו אתמול מאוליפיאדה של שכבת כיתות ה' בהשתתפות מספר גדול של כיתות ה' בחינוך וולדורף, האולימפידה נערכה בסחנה 3 ימים ושיתוף פעולה כזה לא ראיתי בחיים. התחרויות היו של קבוצות הם לבשו טוגות והטילו כידון, דיסקוס, האבקות ועודדו אחד את השני. כמו הערים ביוון. אין ניקוד אישי, וכל הקבוצות הן מנצחות. חוויה נפלאה ומרוממת נפש. בקיצור, אם עדיין לא התנסתם בחינוך הזה. כדאי.
אסנת | 22.03.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת