אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": כך הגיעה חברת מובילאיי לשווי של 750 מיליון דולר

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
תחזיקו אצבעות ותלמדו לפרגן וחיים רבים יינצלו
כל הכבוד לחברה, לממציא פרו' אמנון שעשוע, למנכ"ל זיו אבירם ולכל עובדי החברה המסורים. כל מדינה ותושביה צריכים להיות גאים בחברה שכזו המובילה בתחום הבטיחות לרכב להצלת חיים. אז למה הישראלים לא כל כך מפרגנים.?. אומרים שהישראלים דומים לסינים כי יש לנו עיניים צרות...
 | 10.04.12
39.
החברה , פיספסה את השוק בגלל מספר סיבות
החברה פיספסה את השוק, בגלל טכנולוגיית המכ״מ בתחום הגמ״מ וה uwb לפני שנתיים החברה ניסתה לשלב מכ"מ שלנו המבוסס על פטנט של מערך אנטנות ב uwb ושילוב במצלמה הדמאתית ,אספה חומרים ולא הייתה מספיק רצינית כי הבינה שהיא לא בתחום ואיבדה את הייתרון היחסי שלה, מצלמה בלבד איננה מספקת כבר את יצרני המכוניות שעוברים לטכנולוגיית מכ״מ, המצלמה של החברה הינה מצלמת יום בסיסית פשוטה וזולה האפליקציות שמציעים בטלפונים מתמודדים יפה . התחזית המוצעת איננה ראלית, במידה והחברה לא תשכיל לשלב מכמ היא תפסיק להתקיים, החברה לא מזהה הרדמות נהג, לא עושה שימוש ב gps פשוט לא מתקדמת. 
שלמה טנגי | 06.04.12
35.
אני מרוצה, לא נוסע בלי זה
אח שלי שקונה כל גימיק אפשרי קנה את המערכת. אחרי חודשיים הבן שלו ניצל מהתנגשות חזיתית עם משאית שהנהג שלה היה משולל רישיון, רק בגלל שהמערכת התריעה בזמן. אני לא אתן לא לאישתי ולא לילדים לנסוע באוטו בלי זה. לא רוצה להופיע בעיתון כי המשטרה לא מורידה עבריינים מהכביש.
רם סילברמן | 03.04.12
32.
ל-11 מ-3. ההסבר בפנים
1-טכנולוגיה CV זמינה לכל 2-פתרונות זולים ויישימים בהרבה כבר קיימים בשוק. ראה פתרון חינמי של חברה ישראלית. 3-הסכמים עם יצרני רכב לא מונעים מיצרנים לפתח פתרונות משלהם. זה מה קורה בפועל. 4-פתרון עוסק בזהוי ולא בניבוי. דוגמא: חשוב לזהות נהג שעומד להירדם. לזהות נהג שנרדם וכתוצאה מכך סוטה מהכביש בסופו של דבר לא ימנע תאונה. 5-שיעור התאונות שמוביליי מסוגלת למנוע בסופו של דבר הינו מזערי ולא מצדיק את רכישת המכשיר.
אריק | 03.04.12
31.
יש מוצרים כאלה בחינם
זה עניין של זמן יש תחרות בשוק . לדעתי הייתה צריכה לפרוץ יותר מוקדם. היא לא פרצה כי הטכנולוגיה לא אפשרה עכשיו עיבוד התמונה נעשה קל יותר המעבדים חזקים יותר וקטנים והמצלמות טובות יותר. אני סבור שיקומו מתחרים זולים בהרבה היא ממש לא תהיה יחידה בשוק. נקווה שירוויחו. ויחזירו את ההשקעה. כי המתחרים ממש לא יצטרכו להשקיע הרבה כדי להגיע למה שהם הגיעו בהרבה שנים. הכל עניין של טיימינג ולדעתי הם פספסו
גלעד  | 03.04.12
19.
"הערכת שווי" היא אחד השקרים המוסכמים בתעשית הפיננסים כדי לחלץ עוד כסף מאחרים
אמנם רווח גולמי יפה מאד, אבל איך בדיוק יגדלו המכירות? יצרני רכב נאבקים על כל סנט בעלויות ויש מערכות ראדאר מתחרות והרבה הרבה יותר זולות. נכון הן לא מזהות תמרורים, אבל היתרון כל כך קטן לעומת הפרשי העלות שברור מי יכבוש את השוק. אחרי השקעה של 157 מיליון, זה יהיה נס אם הם ימכרו את החברה ויוציאו את ההשקעה...
רונית | 03.04.12
18.
10 - אפליקציה לסמארטפון? נשמע לי בולשיט
אני מניח שהמערכת של מובילאיי מבוססת על מצלמות וחיישנים שממוקמים במקומות מאד מסוימים ברכב, מקומות שאתה בטח לא יכול לדחוף לשם את הסמארטפון שלך בזמן נסיעה. ומי אמר שמדובר במצלמה אחת? אז תסתובב עם כמה סמארטפונים? לא הכל אפשר לעשות בסמארט-פון. נכתב מה-iFlotz שלי.
אלעד | 03.04.12
12.
כל הכבוד על זה שהם נשארו בירושלים.
חלק מזה שהם שורדים כבר 15 שנה בלי רווח תלוי בכך שבירושלים אפשר לקבל מהנדסים מצויינים בזול יחסית. ולכל המתחכמים שמדברים על האפליקציה בסמרטפון: כשלאייפון תהיה מצלמה של 190 מעלות, יהיה על מה לדבר. השאלה היא לא אם המוצר יודע לצפצף ולהתריע על התנגשות. השאלה היא אם הוא אמין. אם הוא מצפצף יותר מדי הנהג יכבה אותו, ואם פחות מדי הוא כבר יתכבה בעזרת הרכב שמלפנים. לגבי הרכבים שנוהגים את עצמם - ברור שבזה מדובר בשלב הסופי, והם יודעים לעשות את ה בדיוק כמו גוגל. אבל הרגולטור לא יתן למכוניות שנוהגות לבד לעלות על הכביש עוד הרבה זמן בגלל ההשלכות המשפטיות - המהנדסים אשמים בכל תאונה שתקרה ב100% מהנזק. נישת הביניים, שבה הרכב לא מרשה לנהג לעשות טעויות אבל הנהג "נוהג" ברכב, היא זאת שתתקבל בטווח של עשרות השנים הבאות. אני לא אתפלא אם גוגל תקנה אותם.
רפי | 03.04.12
10.
לחברה אין ממש זכות קיום - יש אפליקציות בסמארטפון
שניתן לקנות בכמה דולרים בודדים ומבצעות 90 אחוז מביצועי המערכת שלהם. כמובן תמיד יהיה להם שוק בתחום הקצה של רכבי היוקרה. אבל אדם שקונה מכונית משפחתית (בחול קונים מכוניות לשנתיים שלוש) לא ישקיע מאות ואלפי דולרים במערכת שלהם כשיש אלטרנטיבה בגרושים.
ארז | 03.04.12
6.
הכנסות הזויות שנועדו בעיקר למשקיעים, הנפח של החברה רק יקטן
קודם כל יש אפליקציות לסמארטפון שעושות את אותה העבודה, ובמחיר אפסי יחסית לקיט שהם מוכרים. דבר שני הטכנולוגיה הזאת כבר התחילה לזלוג ממכוניות היוקרה למכוניות עממיות יותר, וסביר להניח שבקרוב נראה אותה גם במכוניות משפחתיות. אז לא ברור מאיפה הביאו את ההכנסות הצפויות הללו? אולי כדי לעשות קופה על המשקיעים לפני שיתחילו הבעיות?
יריב | 03.04.12
5.
מאוחר מדי ויקר מדי
לפני כשנה רכשתי מכונית חדשה ושקלתי רכישה של המוצר של מובילאיי או של המתחרה שלו "אייווקס". שני דברים הרתיעו אותי וגרמו לכך שאוותר על הרכישה: 1. כפי שכבר הוזכר, המכשיר עלול לגרום לכך שהנהג יסמוך עליו יותר מדי ויוריד את הריכוז מהכביש. 2. כמובן - המחיר - גבוה, גבוה, גבוה מדי. אני חושש, שההסתמכות של חברת מובילאיי על היצרנים, וחוסר יכולתה לרדת לשוק הרחב - כפי שנעשה היום בתחום חיישני הרוורס, שהוא אמנם מוצר פרימיטיבי ופשוט יחסית למערכת המורכבת והמתוחכמת ביותר של מובילאיי הינו בעוכריה. כל עוד החברה מוכרת את המערכות שלה ליצרנים, אשר משלבים אותה בדגמים היקרים שלהם - אין לצערי שום עתיד רצייני - וזה חבל! בכל מקרה, בהצלחה!
יוסי יוסי | 03.04.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת