אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המקום שממנו נולדה המחאה

126 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

125.
זהירות! עובדים עלינו עבודה עברית!
הבוז לאינטלקט של ציבור הקוראים לא מפתיע, אבל מרתיח. המוביליות אינה רק בתוך האישיות עצמה של היחיד, אלא בהשוואה לשכבה החברתית שממנה יצא בהקשר הרחב, ובהשוואה למשפחתו בהקשר הצר. זהו הפרמטר העיקרי. כל השאר, זה בעיקר דמגוגיה. מביש, ואפילו מפחיד.
חגא | 27.06.12
124.
קשה, אבל טוב לחיות בארץ...
עברתי את גיל הפרישה, עבדתי קשה, חסכתי, גידלתי ילדים ונכדים, נלחמתי בכל מלחמות ישראל, וגם ילדי נלחמו (וחזרו בשלום!) ועכשיו נכדי . בעזרת ההורים (כן, גם לפני חמישים שנה נזקקנו לעזרה) הגענו לדירה ואחר כך לבית. היה קשה, ועדיין לא קל, כי קשה לחיות בארץ הזאת, ובכלל קשה להיות יהודי (או ערבי, או חרדי, או אתיופי). יש המון לשפר ולתקן, וטוב שיש מחאה חברתית, אבל העולם בנוי מניסוי וטעיה, ונקוה שיהי תיקון. אבל אין לנו ארץ אחרת, וגם אם תחיה שנים במדינה אחרת מתקדמת, תרגיש זר.(מנסיוני!) תמיד יהיה קשה, ויהיו עוד מלחמות (כאן, שם, ובכל מקום, היום או מחר) ולעיקר - כדי לחיות טוב יותר יש ל ה ו ר י ד את רמת החיים . (כן, להוריד, לא להעלות!) כדי לחיות טוב יותר צריך: דירות קטנות יותר, פחות מסעדות ונסיעות לחו'ל. פחות תקשורת ובילויים. פחות ריהוט מסוגנן או מטבח משוכלל, פחות בזבוזים לילדים, הכל פחות - אבל יותר שקט ואושר. אז נכון, קשה, אבל מי אמר שקשה זה רע?
יעקבי | 27.06.12
123.
כדי לצאת לעבוד דרוש קורת גג
הואיל והמדינה לא מרשה לגור באוהלים והואיל ואין לציבור מרחב ציבורי יש להכיר בהוצאות שכר דירה למגורים לצורך זיכוי ממס כמו כן יש לתת להורים ולסבים סבתות זיכוי בגין כל הורה סב סבתא שאצלם מתגוררים צאצאים מעל גיל 28 המדינה תשתתף בנטל כמו כן צריך לשנות את שיטת הארנונה למגורים כמו כן צריך להחזיר לציבור את 2 המיליארדים שנגנבו מהדיור הציבורי כמו כן צריך לאסור ולקנוס מעסיקים שמסרבים לקבל לעבודה בני 45 ומעלה
אזרחית ותיקה | 26.06.12
118.
תענוג של כתבה,כל מלה בסלע ,והנה לראייה מדוע ישנה המחאה,נא להפנים את המציאות בטרם יהיה מאוחר,חבל !!
המחאה הזאת היא לא של מפונקים , לא של שמאל קיצוני ולא של שום אנרכיסטים , זוהי מחאה של אנשים אינטיליגנטים שרואים את המציאות כפי שהיא , בדיוק מה שדר, גוטליב מחדד כאן , ומבינים שפשוט "אין כאן כרגע שום סיכוי לנהל חיים סבירים" , לא יותר מכך , "חיים בכבוד" "הכנסות מול הוצאות" ,ף , ואכן בשינויים של תמהיל המיסים , ההטבות , והתייעלות בהרבה גופים , ניתן לפתור את רוב הבעיות גם ללא הגדלת הגירעון , תענוג וכיף לראות את מה שמר גוליב העלה כאן , זאת הנקודה בדיוק , אין כאן שום פינוק ושום נעליים !! והמחאה הזאת לא תעצור לעולם , כי לאנשים אין ברירה , דחפתם אותם חזק חזק אל הקיר , והם רק רוצים לחיות בכבוד , לסיים את החודש עם קצת הנאות , לקנות בית ולהקים משפחה , דרישות לגיטימיות לחלוטין !!! והוא מצייןמ בכתה בנוסף, ואני לחלוטין מסכים , שמי שמשלה את עצמו שמה שקרה וקורא במדינות ערב לא יכול לחיות פה , חי בסרט , א לא תהיה ברירה , ואף אחד לא מחפש אלימות , מחפשים לחיות בצורה סבירה ובכבוד ולא לקבל יריקות בפנים , מדובר בציבור מאוד אינטיליגנטי שמוביל את המחאה והוא לא "יאכל" את הבלופים של הממשלה הנ"ל או כל כל גורם , הכל ניתן לפתרון , ולראיה מציג כאן הדר' גוטליב ויש עוד רבים וטובים בעלי שם ותפקיד שיכולים לתת את תמהיל הפתרונות ליציאה מהמצב הזוועתי הנ"ל !! תענוג של כתבה וכיף לקרוא את דבריו ואת האכפתיות שמופגנת מהכתבה !!
4352 | 26.06.12
117.
אפשר גם אחרת....
הצעירים של היום משתחררים בגיל 21 מהצבא עובדים שנה-שנה וחצי בעבודות מזדמנות כדי לחסוך "לטיול הגדול", מטיילים שנה , חוזרים ,קצת מתאקלמים, מתחילים ללמוד לפסיכומטרי/שיפור בגרויות/מכינה , ורק בגיל 25 מתחילים ללמוד. לומדים כ 4 שנים ורק לקראת גיל שלושים מתחילים לעבוד "בעבודה משמעותית". כל הזמן הזה, רובם לא גר אצל ההורים - אלא מתעקשים לחיות את תל-אביב ולגור בשכירות במחירים מטורפים - מה שלא מותיר להם אגורה לחיסכון (+ מכשיר סלולרי יקר+ סיגריות + כבלים והוצאות נוספות שאינן הכרחיות אלא כמותרות). ואז הופס - הנה בני 35 בלי שקל - אבל עם המון טענות למדינה!! אבל אפשר קצת אחרת.אחותי סיימה צבא, נסעה לאילת לעבוד בבתי המלון, קיבלה משכורת+ מענק על עבודה מועדפת + מגורים חינם. כשנה לאחר מכן חזרה למרכז ולמדה 3 שנים באוניברסיטה ,(מימון ע"י הכסף שחסכה + מענק חיילים משוחררים וקצת עזרה מן ההורים) תוך כד כך עבדה למחייתה וכמובן גרה אצל ההורים (נסעה באוטובוסים מחולון לבר אילן). כשסיימה את הלימודים הייתה בת 25 והחלה לעבוד במשכורת לא גבוהה. 5 שנים חסכה חלק נכבד משכרה אבל גם יצאה ובילתה (הכל עם איזון), עדיין גרה אצל ההורים. בגיל 30 לאחר שחסכה סכום נכבד, רכשה דירת 3 חדרים , יד שניה , חמודה ולא יקרה במיוחד באחת מערי השרון (שוב עם מעט עזרה מההורים ומשכנתא לא מטורפת). היום בגיל 35 - נשואה עם ילדים היא בדרכה לדירה גדולה יותר, מחזיקים 2 מכוניות וחיים בנוחות. מסקנה: על מנת להתקדם - יש לעשות ויתורים ואין להתפנק עם רמת חיים גבוהה בגיל ה 20 כי כשמגיע גיל 30 - אתה נשאר בלי כלום!!
הצעירים של היום | 26.06.12
113.
הדרך הנכונה להקטין את המיסים היא לבטל את המזומנים - להשאיר רק עד שטר של 20 ש"ח
היום אין שיוויון בנטל ! ביטול הכסף במזומן יגרום לכך שכל המגזרים שמתחמקים מתשלום מס (ערבים, חרדים, שיפוצניקים, מורים פרטיים ) יתחילו לשלם מסים ויהיה יותר כסף בקופה והמדינה תוכל לתת יותר. כיום המצב לא סביר ולא הגיוני שרק שומרי חוק אוכלים אותה בענק ואני ביניהם... חושבים הרבה על מעבר לחו"ל, קושי המחיה כאן בארץ הפך להיות בלתי נסבל למי שעובד קשה ושומר חוק.
שרון | 26.06.12
112.
חומר למחשבה
כל הזמן מדברים על הטבות לצעירים ושוכחים שכל הטבה באה על חשבון הקלה לשכבת הגיל הבאה שבאמת זקוקה לכסף ולהטבות . הטבות צריכות להיות לשכבת הגיל 35 וצפונה עד גיל 50 אלו השנים של האנשים שעבדו ותרמו ובשלב בניית המשפחה המורחבת. כל המפגינים הצעירים לא באמת נלחמים בשביל השכבה הנכונה שצריכה את הכסף למחיה אמיתית וגידול ילדים אלא לרווחה ביזבוזים ובילויים חסרי מעצורים . מעניין מה יקרה אם ההטבות יגיעו לשכבה המדוברת ולא לצעירים האם נראה אותם מטרפדים כל הישג כדי להגדיל את ממונם על חשבון הזקוקים באמת.??????
דו | 26.06.12
110.
הלכה המדינה...
חישוב קטן , זוג צעיר בני 30 עם 2 ילדים בני 4 ו 2 ,עובדים במגזר הפרטי הוא נהג משאית והיא פקידה במשרד כלשהו ,ההכנסה שלהם,הוא 7000 והיא 4500 ביחד הם מכניסים 12000 לערך,מכאן מתחילים לחסר, 3000- משכנתא ,גן לילד הקטן 2000- ,גן לגדול 400 - עד שעה 13:00 ,אח"כ צהרון 1000- חשמל מים ארנונה נעשה חודשי 1200- ,דלק 800- ,ביטוחים400 -,תקשורת(יס -אינטרנט-פלאפונים ) 750,מזון 1500- משיכת מזומן 500- ביגוד 300- ארועים 500- , כבר נכנסנו לאובר של 1000 - כל חודש בלי ביזבוזים הוצאות לא צפויות כמו תיקוני רכב דירה בדיקות רפואיות,בילויים אין מה לדבר . בנימה אישית כרגע אני עובד מדינה שמרוויח כפול מאותו נהג משאית ולכן אנחנו עדיין צפים מעל המים,בעוד שנה נגמר לי החוזה ובשל האפלייה המתקנת כנראה שבן מיעוטים יקבל קביעות במקומי,אני לא מתכוון לחזור למשאית ,לשחיקה להוצאות ולמינימום ,התחלתי בתהליכי הגירה לקנדה ,מבחינתי מדינה שמפלה אותי לרעה בגלל שאני יהודי היא לא מדינה,בקנדה אני בטוח שאין מודעות דרושים עם עדיפות למוסלמים,כמוני עוד רבים וטובים שסיימו 3 שנים בחי"ר ארו את המשפחה ונעלמו מפה,שיהיה לכם בהצלחה עם כל הבני מיעוטים ,סודנים,אריטראים פיליפינים והשד יודע מי עוד נמצא פה ולוקח ליפרנסה, הלכה המדינה,חבל...
דניאל | 26.06.12
106.
השחיתות היא הסרטן הממאיר שיהרוג את כולנו..
תאים וגרורות סרטניות של שחיתות הם אשר יביאו למפלתינו - זה עלול לקרות עוד 5 שנים או עוד עשור ואפילו דור אבל אם לא נתעשת כחברה - סופינו תהיה גלות בדיוק כמו אבות אבותינו.. המהפיכה הצרפתית החלה כאשר מעמד הבניים החליט שלא עוד!! והביא להפלתו של המונרכיה ..בניגוד לצרפתים אין לנו את הפריוילגיה של פערים חברתיים ואובדן שליטה חברתית - אם הכל יתפרק מבפנים נהיה בשר טרף קל להשגה -עבור כל האויבים שלנו מסביב.. הם רק מחכים לרגע הזה שבו ההתפוררות מבפנים תותיר אותנו חלשים ובלתי מוגנים.. כאשר אלו המשרתים בצבא מקבלים יחס כה מזלזל ,המילואימנקים זוכים לאצבע משולשת - במלחמה הבאה יכול להיות שנמצא את עצמינו ללא לוחמים.. זה לא דמיוני -זה בהחלט יכול להיות מציאותי..
שרון | 26.06.12
99.
העוני הישראלי
הדברים מעניינים ומציעים פתרונות שבטווח ההיגיון וסיכויי המימוש.תנועת המחאה העלתה את נושא האי שיוויון על שולחן כל אחד מאתנו.אני בהחלט מסכים עם טענות הצעירים-נורמטיבים,משכילים,עובדים ומתפרנסים שלא רק שקשה להם לגמור את החודש אלא,שאינם רואים אופק בהיר יותר.כיום הוצאות החזקת משפחה נורמטיבית ,גבוהות יותר בהשוואה לשנים קודמות,ולא כאן המקום לפרט.אז, לא ניתן לומר "אל תלכו למסעדה כל שבוע""אל תצאו לחו"ל כל שנה" "מדוע אתם זקוקים לסמרטפון,מדוע אתם הולכים לחדר כושר,מדוע אתם קונים מותגים"למרות שאני בעד כלכלה חופשית,אני חושב שצריך לבחון אותה מדי פעם ולהכניס בה שינויים המתחייבים מהמציאות המשתנה.ההצעות שלו בהחלט ראויות לבחינה. זהבי
 | 26.06.12
98.
תגובה ל-84
בן גוריון עמוס? זה נימוק? באמת... בתי קפה עמוסים? תגידי, את רצינית? אז מה את מציאה? לחסוך כל פרוטה ולחיות בעוני כל החיים? זה הפתרון שלך? למה אנשים משכילים ממעמד הביניים לא יוכלו להרשות לעצמם לאכול במסעדה או לטוס לחו"ל מדי פעם? זה נשמע לך הגיוני? חיים בעוני ובצנע זה הפתרון? ולמה לא להשוות את רמת חיים לאמריקה? להשוות אותה לצפון קוריאה או אולי לסודן? אני כן משווה את רמת חיים שלי לאמריקה ולאירופה ואני לא מוצא שום הגיון במחירי נדל"ן מטורפים וביוקר המחיה שחונק אותנו. אם עוני זה הפתרון שלך, תציאי אותו למישהו אחר!
אלי | 26.06.12
97.
למגיבה 40 את טועה בגדול
אני פסיכולוגית במקצועי. דרך פריזמת הקליניקה שלי אני נפגשת עם המון צעירים המתמודדים עם חרדות ודיכאון. המעסיק המרכזי היום הוא עולם התקשורת. זהו עולם אכזרי המעסיק המוני צעירים בתנאי עבדות כפיה: חברןת האינטרנט הסלולר וכד' מעסיקות אלפי צעירים במשכורת מינימום שבמינימום ורודה בהם למכור. מחלה, למרות שהיא מעוגנת בזכויות העובד (אישור מרופא על מחלה) אינה מקובלת ונענית בסנקציות, איחורים יוצרים הפחתה משמעותית מהשכר ושעות העבודה לשבוע הבא לא תמיד ברורות. הפגיעה במוסר היא אנושה: הצעירים מצווים למכור ומוצאים עצמם מוכרים ספרים לאנלפביתים (קשישים לדוגמא אינם זקוקים לרוב לשירותים הנמכרים להם סתם רק כדי לעבות את קופת החברה השמנה על חשבון קיצבת הביטוח הלאומי של הקשיש). צעירים אלו שאת טוענת שיושבים בבתי קפה כל היום הם מלאי חרדה וסובלים לרוב מדיכאון עקב מסירותם למקום עבודה שרודה בהם בעיקר מכיוון שההורים שלהם הם שכמותך, 40, שחושבת שאם את צלחת, בזמנים אחרים, ילדייך הבוגרים צריכים לעבוד גם בתנאי עבדות.
אני | 26.06.12
94.
איש רעב
אני נמצא במצב שלעיתים רבות אין לי מה לאכול ורק שותה מים או תה כשכואב הראש את המקרר אני מנתק לעיתים קרובות ומשתדל לחסוך אני לא מאשים אף אחד במצבי ואין לי ממי לבקש עזרה אני פשוט סובל בשקט אם זה גורלי אז נסבול בשקט לצערי יש כמוני המון אנשים שמידי פעם הם ללא אוכל ומזון וחיים משתיה של מים קרים או שותים תה שמרגיע את כאבי הראש
אלמוני | 26.06.12
93.
בין השורות
מתוך הכתבה: "שאילו היו מודדים את העוני בישראל באמצעות מדד מהימן יותר, היינו מגלים שיש בישראל 400 אלף עניים נוספים, שהיום לא מוגדרים עניים רק בגלל שמשתמשים במדד אחר. ומי ה־400 אלף האלה? הם בעיקר גברים יהודים לא חרדים" אם עיקר העניים הם גברים איך יכול להיות שנשים הם המין המקופח?מישהו יכול לחשוב למה עיקר העניים שלא מופיעים בסטטיסטיקה הם גברים לא יהודים לא חרדים? רמז - מזונות גבוהים ולא פרופורציונליים...
אילן | 26.06.12
91.
מדינה אוכלת יושביה
זו אחת הסיבות שעזבתי את הארץ! אני בן 29, כבר 5 שנים בחו"ל.. אני צופה שעוד ועוד אנשים יעזבו את המדינה, אין אופק והחוקים לאזרח הקטן הולכים ונעשים קשים יותר. זה לא חדש מה שסופר בכתבה, יש לי חברים בארץ שכבר אחרי תואר ראשון ושני ועדיין לא מצליחים להתברג בשוק, ולא מסיימים את החודש ללא עזרה מההורים. האבסורד הוא שגם חבר'ה צעירים שמנסים לקחת יוזמה ולפתוח עסק ולעשות משהו נתקלים באטימות ובקשיים. ואם העסק לא מצליח... חוקי ההוצל"פ ממררים להם את החיים עם כל מיני חוקים מטופשים כמו: אי אפשר לחדש רשיון נהיגה....(מה הקשר בין חוב לבין רשיון נהיגה????) ועוד חוקים שהופכים אותך לאסיר במדינה שלך.. מסקנה- לא לקחת יוזמה ולנסות, אלא לעבוד בשביל הקפיטליסטים עד יום מותך. בשום מדינה בעולם לא קיים צו איסור יציאה מהארץ עקב חובות... אבל פה, אם אתה חייב יענישו אותך.. לא משנה גם אם עברו 15 שנה מפתיחת התיק... בקיצור חברים- הסיכוי שלכם גבוה פי כמה להתקדם. חבל לי שהמדינה שלי היא קפיטליסטית, שדואגת לעשירים. ומתעללת בחלשים. סלמת פראיירים.
צח | 26.06.12
90.
תלמד-צריך הרבה כסף, תשאף הכל תלוי בך
הבעיה היא שגם אם אתה רוצה ללמוד, אתה צריך הרבה כסף והרבה. כיום מבחוץ הכל נראה ורוד, והכל יפה ופורח, אבל כאשר נכנסים פנימה ללמוד, נתקלים בחברוה של אטומים (עובדי המוסדות הלימודיים) אשר לא מעניין אותם האם לסטודנט יש יכולת כפסית או לאו, אלא חייב הוא לשלשם ויהי מה ואם אין לו סכומים לשלם טרם הגעת הזמן למבחן, אז שיפסיק את לימודיו. לכן קודם צריך להפחית את שכר הלימוד הן באוניברסיטאות והן במכללות המסובסדות אם יש כאלה. אני מזמין את הקהל ללמוד בבר אילן ותראו איזה אטימות קיימת שם
חסוס | 26.06.12
89.
למספר 40 תגובה
כואב לי מאוד לקרוא את מה שאת כותבת. את רואה תמונה חלקית ומזערית ביותר. אם תקראי שוב את הכתבה תביני שיש המונים גם בשנות החמישים כמוני, משכילים, מוכשרים עובדים כמו חמורים לא נוסעים לחו"ל ולא מבזבזים, רק עובדים קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה, גרים בפריפריה זה כל חטאם, מנסים למצוא פרוטות בכל בוקר להגיע למקום עבודה בו מרוויחים על המשרה הכי מלאה קצת פחות מ -4000 שח נטו. ובאמת אנחנו מאוד מוכשרים ובעלי יכולות גבוהות מהממוצע - זה כואב ומשפיל - לקרוא את הביקורת האכזרית שלך בושה וחרפה לך !!
שמרית  | 26.06.12
88.
מספר רעיונות
1. הפחתת מס לבעלי הכנסות ממוצעות [מעל המינימום], ז"א למעמד הביניים העובד, ומנגד קיזוז ההקצבות למיגזרים הלא יצרניים-/עלים/מסייעים לחברה ולמשק ,לאלתר!! 2. הכפלת או השלשת המענקים למשוחרר צבא + שיפור ההטבות להם במתן הלוואות עם ריבית 0 ע"ח המדינה, ומנגד- הפסקת המענקים והמחירים הנוחים בדיור -למיגזרים הלא יצרניים [ביניהם הלא ציונים] 3. החזרת הפלייה מתקנת במקומות עבודה ,[כפי שהיתה בעבר]- עבור משוחררי צבא.....שתדעו -היום נשים חרדיות תופשות מקומותעבודה בהייטק לכאילו שנתנו ממרצם-זמנם וכוחם למדינה. וכו ...... לשם כך- המיגזר החילוני -יצרני , צריך להפסיק את האדישות והפחדנות ולצאת לרחובות
חיייבים לצאת ולהפגין | 26.06.12
85.
לא הייתי צריך את המחקר כדי להסיק מסקנה מתבקשת
במדינת ישראל אין עתיד לצעירים, מכל הבחינות: הון שילטון, שחיתות, חרדים, מי שלא מחובר לאחת המונופולים אין לו מה לחפש במדינה. לכן, לאחר סיום הלימודים של ילדי באוניברסיטה אני משכנע אותם לחפש את עתידם מעבר לים, אוסטרליה או קנדה, עם כל הכאב על ההתנתקות מהם.
דוידוביץ | 26.06.12
84.
שאלה אחת היא אליך.
איך זה כמו שמישהו אחר כבר כתב, נמל התעופה מלא מפה לפה? ומדוע שנשוה את רמת החיים לאמריקה? מה פה זה אמריקה? אני יודעת שעכשיו רב העם חי טוב יותר מאשר לפני 30 שנה. רוצים דוגמאות? בבקשה. לרב המשפחות יש מכונית אחת ויש גם כאלה עם שתיים. (רבים מהם ממעמד בינוני). הדירות שאנו גרים בהן, גדולות יותר. (אצלינו בבית הינו 5 בחדר, ועכשיו ילדים רבים גרים בחדר לבד) בתור רוקה התגוררתי עם הורי עד לחתונה וחסכתי כסף, עכשיו הצעירים שוכרים דירה בשכר רב. לא ישבתי במסעדות או בתי קפה, והבאתי אוכל מהבית לעבודה. חתונתי נערכה בצניעות, ולא שמענו על סכומים שעכשיו מבזבזים. עבור טלפון חיכינו שנים, ועכשיו אפילו לילדים יש טלפון. אז איך אתה אומר, שרמת החיים עלתה?
אחת מן העם | 26.06.12
82.
סוף סוף גרף!
בתור אחד עם כבוד למספרים כיף סופסוף לראות כתבה עם גרף. אז נכון שאם סטטיסטיקה אפשר לשחק לכל מיני כיוונים. עדיין, לראות בגרף את השחיקה של המשפחה הישראלית זה מרשים. זה גם המפתח לשינוי. קודם כל להראות מה רע. אז להציע מה טוב. ןאז, רק אז לצלול לתוך המדמנה הזאת שקוראים לה פוליטיקה ולקוות לצאת ממנה עם משהו ממה שהתחלת, תוך שימור צלם אנוש. לו יהי לו יהי
אוהב מספרים | 26.06.12
81.
רוצים מפלגות חרדיות ומתנחלים בקואליציה - תשלמו
מי שרוצה ביבי רוצה חרדים ורוצה צבא גדול ועשיר וזה עולה כסף - חצי מהמיסים שלנו הולכים לחרדים ולמערכת הביטחון. השאר הולכים למגזר הציבורי המסואב וזה מה שקורה... מי שרוצה איכות חיים - או לעזוב לארה"ב / אוסטרליה / קנדה וצפון אירופה או להילחם על עתיד המדינה - להפסיק את הקצאת הכספים המטורפת למגזרים הטפילים ולנסות להגיע להסדר שיעזור להקטין את גודל מערכת הביטחון
יוני | 26.06.12
79.
אנחנו לא במשק קפיטליסטי אלא ברפובליקת בננות של קרטלים מקושי שלטון
אין תחרות בכלום, אפילו איפה שלכאורה יש תחרות. מישהו חקר את הקרטל של הגז הביתי? את העלאות המחירים המתואמות? המצחיק הוא שהשיח הוא כה סטראוטיפי ורדוד שאי אפשר למחות בלי להסחף לויכוח על סוציאליזם vs קפיטליזם, אבל האמת היא שבישראל אין קפיטליזם. מי כאן יכול להקים עסק ולהצליח? מצד אחד מיסים רצחניים ובירקרטיה בלתי נסבלת ומן הצד השני העדר פירוז במשק ברמה שלא מאפשרת לאיש להכנס. מן העבר האחר הריכוזיות הזו לא מאפשרת הורדת מחירים במשק ואז גם ההוצאות שוחקות. זה הכל ידוע וברור כבר זמן רב, אבל הויכוחים הם ברמה של גן: ימין שמאל, ביבי לא ביבי, סוציאליזם קפיטליזם, וכו'.
אין כאן תחרות | 26.06.12
77.
בעבר היה אפשרי להגיע לדירה ע"י עבודה קשה. היום - כמעט בלתי אפשרי
אני אישית מכיר הרבה אנשים שהם כבר גימלאים שעבדו קשה כל החיים שלהם במקצועות שונים, לא כולם היו רופאים ופרופסורים. היו גם שוטריםת נהגח אוטובוס, ופועלי יצור. כולם הגיע לדירה וחלק גדול גם למספר דירות. אף אחד מהם מעולם לא שילם משכנתא שחיסלה את החיים שלו. אז הז היה נכון - תעבוד קשה, תרוויח, תקנה דירה וגם תחסוך. היום זה אחרת - תעבוד קשה, תעשיר את בעל הדירה, תקח משכנתא מטורפת, תשכח על כל דבר בחיים חוץ מלהאכיל את הבנק... וגם זה עם ההורים יעזרו. אם לא - כל החיים שלך תשלם שכירות. ואם אתה עובד קבלן? הלך עליך. לא משנה במה עבדת את החיים תגמור בעוני. מדינה מגעילה!
אלי | 26.06.12
70.
קשקוש מקושקש
עם כל הכבוד, ד"ר גוטליב הנכבד מסתכל על נתונים נכונים ומסיק מהן מסקנות שגויות לחלוטין. הנתונים: חלקם של צעירים בעשירונים העליונים ירד בעשור האחרון. נתון נוסף שד"ר גוטליב שכח או בחר להתעלם ממנו: שיעור הצעירים בקרב המגזרים העניים (חרדים וערבים) גדול בהרבה מכלל האוכלוסיה, וממשיך לגדול באופן משמעותי. התוצאה היא שבקרב האוכלוסיות הצעירות שיעור הערבים והחרדים גדול בהרבה משיעורם בקרב האוכלוסיה הצעירה לפני 10 שנים. מסקנה: אם אתה צעיר, משכיל ועובד, מצבך לא גרוע יותר ממצבו של צעיר משכיל ועובד לפני 10 שנים. ושלא יבלבלו לכם את המוח
יאיא | 26.06.12
69.
רוב הצעירים שמתעשרים נטולי השכלה אקדמאית.
אחוז כשרונות ההייטק שעשו אקזיט הוא קטו יחסית. הצעירים שמצליחים מתחילים מלמטה ובעבודה קשה והרבה רצון לעשות כסף ומצליחים. ניתן למצוא אותם בתחומים כמו נדל"ן,מזון מהיר,ובעלי מקצועות. אין לציבור מושג כמה כסף עושה בעל עסק להתקנות מזגנים.יש בישראל הרבה עשירים,אבל הכסף השחור הוא נתון חסר בסקרים. בכיינים יש לרוב,לפעמים הדמעות שלהם מרטיבות את חבילת שטרות המאתיים השמנה שבכיס ימין.
דן | 26.06.12
67.
אני לא רוצה להגיע "לצמרת"
התחושה של רבים מאילו שנעים בחוסר נוחות מול תמונות המחאה הלא ממוקדת הזו היא שהאנשים ברחובות לא ממש יודעים מה הם רוצים, שהדרישות שלהם לא סבירות...מה הם חושבים לעצמם הצעירים המפונקים האלו? שמגיע להם לופט בשדרות רוטשילד במחיר דירת חדר וחצי בירוחם? ג'יפ בחניה ושתי חופשות שנתיות בחו"ל? בגדי מעצבים ושלושה מסאג'ים בשבוע?... אז זהו שלא!, אנש/ים צעירים רוצים דירה קטנה במחיר שלא יעלה על 20% משכרם, אפשרות סבירה ואמינה ולא יקרה להגיע ממקום למקום, מחירי מזון ביגוד ובילוי שיאפשרו להם לחסוך כסף למטרות עתידיות ו/או לפנסיה... המחאה באה נגד קבוצה אינטרסנטית קטנה של פוליטיקאים ואנשי עסקים השולטים בתקשורת ובכנסת על ידי בעלות ולוביסטים שדואגת באופן קבוע לעצמה ומקורביה ועל הדרך הופכים את כל השאר לחוטבי עצים ושואבי מים שלהם
אבנר | 26.06.12
65.
רוב האזרחים לא יודעים את העובדות הקשות האלו
בעשור האחרון היה תהליך מואץ של הפיכת השלטון לדיקטטורה דמוקרטית המשולש מלך אצולה ודת השתלט וקובע את עתידינו והקוראים בשער הפכו במקרה הטוב לליצני החצר כל אנשי הסטירה מופיעים בפרסומות של הטייקונים צריך שכל אזרח בארץ ידע את שנכתב בדף הזה על ידי דר דני גוטליב
ברבי דוד | 26.06.12
62.
אבל העניים-שעובדים,לא יכולים לצאת בהמונים להפגין, כחרדים אתמול
ראיתם את ה"פינגווינים" אתמול, באלפיהם יצאו מהישיבות בבוקר יום רגיל להפגין [סליחה- יצאו מהבטלנות והסירחון] האם החילוני המצוי יכול להתפנות לכך ? כן זה - שנתן נשמתו, גופו למדינה, ועדיין נותן בתשלומי מיסים מעבודתו ועמל-כפיו. מלחמת האזרחים תהא ,אל על מחיר המוצר בסופר, אלא עם העוול וההפליה הקיצונית שגדלה מיום ליום למראה לבושי השחורים שחיים על גב העמלים ביושר. כל הפוליטיקאים הקטנים שיושבים שם ...בכל הדרגות, בפרלמנט המחוקק והביצועי [כל משרדי הממשלה] -כולם אשמים באפליה ובמצב הנורא
איפה החכים החילוניים?? | 26.06.12
60.
אין סיכוי לתוצאות ממשיות!
מציג פה הכותב את שיא העיוות לפיו ככל שהמשכורת גבוהה יותר הטבת המס לפנסיה שהמדינה מעניקה יא גדולה יותר. האם יש צדק חברתי גדול יותר מאשר ביטול של ההטבה המעוותת הזו וחיוב בחוק להפרשה של אחוז גבוה יותר לפנסיה? את החיסכון אפשר להעביר לתגמולי ביטוח הזיקנה וכך לחלק את "הטבת המס" בצורה שוויונית הרבה יותר. במקרה הזה ניצחון העשירים ובעלי ההכנסות הגבוהות מובטח.כי דפני ליף לא תתמוך בהצעה הפרקטית הזו ואפילו ה"דפוקים באמת" לא יתמכו (כי זה "כפל מס" ראו תגובות קודמות)
משה | 26.06.12
56.
ואיפה הנכים כאן ב"מחקר" ??
כשסמנכ"ל המחקר של ביטוח לאומי טוען שיש עוד עניים שחלקם עובד מגדל ילדים וזה, ומתעלם במכוון מהעניים האחרים שלא מעניינים אפחד, הנכים שלא יכולים לעבוד בכלל רמת הנכות ההנגשה והעובדה שהם משכילים, הוא באמת חושב שאפשר להתייחס אליו ברצינות ?
צילה | 26.06.12
54.
צעירים יכולים
הורי חינכו אותי שמכל שקל שארויח לשים בצד בתוכנית חסכון לפחות 10 אגורות וכאשר יוולדו ילדים לפתוח תוכנית חסכון עבורם כאשר הכסף שנחסך מיועד לעזרה ברכישת דירה ועבור הלימודים והמגורים בשכירות בתקופת הלימודים זה חסכנו מפינו לא הלכנו לדיסקוטטים לא נסענו לחו"ל עד שהילדים יסתדרו. מה מבקשים מפגיני צדק חברתי שחלקם הלא קטן הוריהם נוסעים במכוניות חדשות גרים בדירות מפוארות הם מבקשים להינות מכספי הציבור הם לא מוכנים לותר על הבילויים הבזבזניים (הם לא רוצים לגור ברמלה ולוד כי זה רחוק להם ממרכזי הבילוי) הם רוצים להוציא את כספם על נסיעות לחו"ל ובאים לצעוק צדק חברתי הם לא מוכנים שאנשי השכונות שמצבם באמת לא טוב הם לא רוצים שהם יקלקלו את התמונה הם רוצים שהמדינה תספסד להם ולא לתושבי השכונות הם דואגים למעמד הביניים שיוכל לבזבז את כספו בתענוגות והמדינה תספסד להם את הדברים האחרים לימודים משכנתא וכו'
פומברג ישראל | 26.06.12
52.
חסר כסף אז המסקנה היא לקחת ממי שעובד וכן מרוויח או ממי שמקים בארץ (השד יודע למה) מפעלים
הבעיה היא שמי שמשרת בצבא, לומד שנים ואז יוצא לשור העבודה לא יכול להתקדם. במדינה שפויה שני הורים אקדמאים יכולים די בקלות לרכוש דירה ללא עזרת ההורים ולחיות ברמת חיים גבוהה. בארץ ינסו לקחת מהם את כספי הפנסיה, את "ההטבות" שנותנים להם וכם ז\את כדי לחלק ל"נזקקים" שאינם עובדים או תורמים מאומה למדינה. אם יש 400000 עניים שעובדים זה בגלל המיסוי המטורף בארץ.
ומעסיק עובדים ? | 26.06.12
49.
המדינה הלכה רבותי. כנסו בבקשה
חרדים קורעים חתיכה- חברת חשמל והנמלים חתיכה, הפוליטיקאים חתיכה, המיעוטים חתיכה הטייקונים וואחד חתיכה חותכים עם השיניים- ומעמד הביניים נקרע בין כל אלה זה יותר מדי בשביל מדינה אחת קטנה . חבל שאף אחד לא מזהה את עומק השבר כל הדברים שפירטתי חמורים פי כמה מאיום גרעיני המדינה נאכלת מבפנים ולאף אחד לא אכפת רוב הציבור מתנהג כמו בת יענה וקונה טאבלט ביבי הן כשר אוצר והן כראש ממשלה - הזיק יותר מכל ראש ממשלה שמאלן אחר- את ההוכחות תראו בעוד 10-15 שנה אבל לא רק הוא כל הממשלות ימין ושמאל - הקריסו את המדינה. חבל שלא מיחסים לבעיה החברתית והקיומית החמורה כאן את החשיבות המכרעת שיש לה בפועל. אנחנו איזור מוכה מלחמה- ובית באשקלון עולה כמו וילה מטורפת במיאמי גל הגירה כלכלית{של אנשים טובים באמת ויצרניים} מציף את הארץ ואף אחד לא מספר על זה מלבד החבאת וסילוף נתונים על ידי הממשלה עוד 10-15 שנה כולם יתעוררו באמת ולא לפסטיבל בומבמלה . הבעיה שדור שלם אכל אותה חזק בכל מקרה. חבל. דווקא מדינה מדהימה יש לנו צריך כישרון אדיר כדי להרוס כזה דבר וכל הגורמים שפירטתי הרסו כל חלקה טובה ההתדרדרות החלה ואין דרך חזרה- כולם ירגישו את זה בחינוך בריאות מיסים וכו אלו בעלי התושיה מזמן כבר לא כאן והילדים של עובדי הקבלן....... איזה מציאות אנחנו יוצרים להם לא יעשו שירות צבאי משמעותי לא יקבלו חינוך טוב תמיד יחיו במחסור ובסוף יפשעו וישדדו אגב שאני מדבר על מחסור אני לא מדבר על אייפון . אף אחד לא ביקש אייפון מבקשים דיור מים אוכל ארנונה וחשמל במאמץ סביר. ללא מותרות. לפני 30 שנה היה מאוד קשה כאן. אבל עדיין להשיג את כל אלה היה קל משמעותית מהיום. וביבי? הוא ממשיך לצייר עצים עם טוש ולהשוויץ בצמיחה מה שלא הצליחו לעשות עשרות מדינות ערב ביחד- עשה ביבי אחד כל מה שקרה כאן ב 15 שנה האחרונות עוד יכתב בדפי ההיסטוריה . את כל זה כותב אדם ימני בדעותיו שאוהב את הארץ אהבה עזה אבל אני לא יכול להתעלם מהמציאות.
אני רק שאלה | 26.06.12
48.
אני מהנדס
עשיתי צבא שלוש שנים, למדתי באוניבסיטה ארבע שנים, התחתנתי, עשיתי את כל המסלול המקובל והנדרש, מה שציפו ממני, מה שאמרו שיעזור לי בחיים. משלם ביטוח לאומי ומס הכנסה, עושה מילואים, מה שנקרא מעמד הביניים. אבל אני לא מוצא עבודה כבר חצי שנה! אפילו מוכן כבר לעבוד בבדיקות תוכנה ולא חייב פיתוח, פשוט מאוד אין עבודה ואני לא היחיד במצב הזה. מזלי היחיד הוא שיש לי ולאשתי הורים תומכים, גם אם הם לא עשירים, אחרת לא היינו שורדים. אנחנו לא גרים במרכז תל-אביב, אבל כדי להגיע לעבודה צריך רכב שזה הוצאות, אנחנו לא טסים לחו"ל כל שנה, למרות שלטוס לחו"ל יותר זול מחופשה מקומית, אנחנו קונים אוכל רק בסופרים הזולים. איך אני אמור גם להקים ולקיים משפחה במצב כזה, תגידו לי? רק לשלם לגנים זה 3000 ש"ח בחודש (הרי אנחנו "מעמד הביניים", לא נקבל גן של ויצ"ו) יש להודות באמת העצובה והיא שהשיטה הכלכלית הקפיטליסטית כשלה בכל העולם, יש למצוא פתרונות חדשים ומקוריים ולא לחזור על המנטרות הישנות- לימודים-עבודה בהייטק-ילדים. היום אין שום עזרה לצעירים, במיוחד למי שאין הורים עשירים שגרים קרוב, היום הכל נופל עלינו ואנחנו צריכים למצוא את הפתרונות, כל אחד לעצמו, אין עם מי לדבר שם למעלה.
סטודנט לשעבר | 26.06.12
46.
איך מתקדמים בביטוח הלאומי? מוציאים מחקרים שיש הרבה עוני ורק הקיצבאות שמממנים האנשים העובדים יעזרו.
עוד ועוד ועוד ועוד קיצבאות ביטוח לאומי. ועוד קצת. ועוד. ככה נפתרה הבעיה! מה, לא? לסגור את הביטוח הלאומי לאלתר. "מייצרים" רק עובדים שמתראיינים לתקשורת ובוכים כמה עוני יש, וכמה הממשלה צריכה לתת לביטוח הלאומי עוד כסף.
אבטיח לאומי | 26.06.12
45.
זו לא רק הצמרת הצפופה - זה היעדר ההתמודדות עם רכישת הדירות המאסיבית על ידי תושבי חוץ
שהעלתה את רמות מחירי הדיור (לרכישה ולשכירות כאחד) ברמות שאין להן שום קשר ליכולת לגשר על הפער על ידי משכורות רגילות (וגם גבוהות), במספר שנים סביר. זאת, כשהוצאות גידול הילדים כשלעצמן (כשלא נכנסים למסגרות מסובסדות) קרובות מאד לשכר הממוצע במשק. ייקור הדלק גורם להוצאות הנסיעה בפועל להיות מטורפות - וגם לגלגל את הייקור הזה על מעסיקים באמצעות ליסינג לא כדאי כי המיסוי הפך את הליסינג ללא כדאי. הטרייד אוף הוא שכירות יקרה מאד או נסיעות יקרות + יותר תשלום לשמירה על הילדים. אין דרך לנצח את השיטה כרגע.
שולה | 26.06.12
42.
"זה משפיע על הכלכלנים באוצר, על ראש הממשלה בעצמו' - האומנם? מה זה עושה, מצחיק אותם?
או גורם להם להשתולל עוד יותר בהרגשה שאלה ימי פומפיי האחרונים והם צריכים לחגוג עם ידידהם הטייקונים לפני שהר הגעש יתפרץ באמת? כי בינתיים הפטור הרציני ביותר ששמענו עליו היה של מיליארדים, ולמי, כמובן? לבעלי ההון, החברות הגדולות והעשירות. כלומר המעסיקים לעתיד.
מעמד הביניים | 26.06.12
41.
ברור איך זה נוצר
כי חלקם של החרדים באוכלוסיה גדל (לא יודעת אם ב10 אחוז או יותר) מכיוון שכל משפחה כזו מולידה 5 ילדים ולפעמים יותר כל ילד מקבל פחות , מה גם שרוב מה שהם אוכלים בא ממסים שנכפים על שכבת הביניים ש״סוחבת״ גם צבא על הגב. החשבון הוא פשוט. הבעיה היא שאין פתרון לבעיה הזו וכל מה שאחשוב עליו ישמע אנטישמי .
דורית | 26.06.12
40.
ובכול זאת. אני לא מכירה היום צעירים שעובדים ברצינות כמו שאנ י עבדתי -זו המציאות
היום אני בשנות ה 50 - בעשירונים הגבוהים. גם אני וגם בעלי התחלנו את דרכנו ללא כלום. למדנו וללא הפסקה עבדנו, גם בזמן הלימודים. גם לאחריהם, גם כאשר היו ילדים קטנים כול הזמן, וגם היום! עובדים ומצליחים ומרוויחים אך לא הנחים לרגע. אם אני מתבוננת על בני משפחתי הצעירים משנות העשרים והשלושים . אני מופתעת מאוד. הם ממלאים את בתי הקפה, הבילויי חשוב להם לא פחות מהעבודה וההצלחה, הם מאוד מקפידים על מה מגיע להם, היכן הם ממשמים את עצמם, מה הם מרגישים [ ללא יכולת לראות את המעסיק שלהם שעובד הרבה יותר קשה מהם..]אני לא מופתעת שהם לא מצליחם, הם לומדים מקצועות לרוב שבשביל עבודה בהם אתה צריך להיות יזם/אמיץ/בעל יכולות שיווקיות,, המון מקצועות שבהם הם יגשימו את עצמם ולא יתפרנסו כול כך.... נחמד להיות יצירתי, גם אני מאוד יצירתית - הכנסתי את זה לעסקים ובשעות הפנאי ובפניסיה אכתוב ואצור יותר .... הם מתבוננים באנשים המצליחים ונדמה להם שמישהו נתן להם את זה,,, אף אחד לא נתן לנו את זה. ! הם חושבים שגם להם מגיע.... המשוואה היא פשוטה- מי שבגיל 25-40 לא יצא מגידרו בעבודה, [ כן ילדים גם על חשבון סיפוק אישי או מימוש עצמי ליפעמים,,, ] להשקיע, להעיז, להתקדם בעבודה לא כי מגיע לכם כי אתם מעיזים ומוכנים לתת תמיד 20-100% יותר עבודה ממה ששילמו לכם כדי ליקפוץ למדרגה הבאה....זו הדרך שזה עובד. תבדקו עם כול האנשים שהיצליחו ומצליחים. זו הדרך. כמה שתחשבו על עצמכם כול הזמן- תצליחו פחות. וכול הפסיכולוגיה והאימון אישי ועוד- רק מביאים אותם להיתעסק יותר ויותר במה נכון להם וטוב להם ומה הם מרגישים. זה בסדר! גם זו דרך! יש לי חברים טובים שלמדו את אותם לימודים כמונו - הם תמיד הקפידו לא לעבוד קשה , להיות רגועים להתעסק ביצירה בנוסף לעבודה, הם מאושרים ושמחים- בני 55 - חיים בדירה האחת שהצליחו לרכוש. זו בחירתם. והתמורה הכלכלית היא בהתאם להשקעה בעבודה. וכמובן התמורה ה-נפשית/רגיעה היא באופן חייהם. אני לא נחה לרגע היום אני עצמאית, יש לי עובדים שאני מטפחת ומשתדלת שישאפו להצליח איתי ובכוחות עצמם , ו... נכון אני פחות רגועה, הגשמתי את היצירה שלי פחות - אבל ... הצלחתי מאוד כלכלית. - ויש לי המון סיפוק מיקצועי ועיסקי .זו התמורה לעבוד ללא לאות עם אומץ ליזום ולהעז . "ההצלחה היא כמו סולם- לא ניתן לטפס עם ידיים בכיסים" אז הם אומרים "אנחנו עובדים, מישתדלים, ,,," קשקוש . הם עובדים כמו שאני עבדתי בשמירת הריון, ומבלים ומדברים על זה ומבזבזים כמו שלא ביזבזתי לעולם. בהצלחה לכולם.
אס | 26.06.12
39.
תגובה ל-21
אני מסכימה עם כל מילה. יחד עם זאת גביית כספי המס נעשית ע"י גוף הפונה לאנשים מהם קל לגבות מס. יש הרבה אחרים שלא נוגעים בהם... והם מעלימים מס בסכומים רציניים ביותר. ניהול כספי המס במדינה שלנו לוקה בחסר, ומגיע ליעדים שאינם מקדמים את החברה במאומה. תיעול הכספים למקורות כמו חינוך ממלכתי ומקצועי, חממות פיתוח וכיוצ"ב יוכיח את עצמו בעוד מספר שנים.
עדנה | 26.06.12
33.
גבנים, רמאים אגואיסטים
זה הרכב הממשלה שלנו, כל עוד ההון ישלוט בשלטון ואנחנו נישאר אדישים ימשיכו לנצל אותנו. אני ובן הזוג שלי עובדים ברצף מעל ל 10 שנים, אני עובדת בשתי עבודות ולומדת, אנחנו נשואים כבר שנתיים ועדיין לא היינו בירח דבש, גם לא שבוע וגם לא סופשבוע. ואנחנו לא יושבים בבתי קפה כל יום וגם לא כל שבוע. ולמראת כל זאת אין לנו סיכוי לקנות דירה כי אין ממה לחסוך כל כך, וכאנשים נאורים ומשכילים הבנו שלהביא ילד לעולם כשאין תוספת של לפחות עוד 4000 (כ 3000 לגן + 1000 חיתולים, מטרנה וכו) נטו בחודש זו לא אופציה. אם לא נגרום למצב להשתנות אנו נמצא את עצמנו מתפזרים מחדש במדינות שיעריכו יותר את כוח העבודה שלנו. אז נראה ממה יתקיימו החרדים, הערבים (שחלקם לא עובדים מרצון), והטייקונים שמהמרים בכסף שלנו.
לו | 26.06.12
32.
שטויות - פשוט לבנות דירות ולהוריד משמעותית את ההוצאה היקרה הזו
ההוצאה שלא נותנת להתקדם או להתקיים - אנחנו זוג שמשלם 6500 שקל לדירה בתל אביב. חשבנו לצאת מתל אביב אבל אז גם נשלם נסיעות וזמן יקר. כיום שנינו הולכים ברגל לעבודה. בקיצור - מתקזז לגמרי - בדקנו מיליון פעם. שורה תחתונה - דיור ותחבורה. כל השאר - שטויות.
בן | 26.06.12
30.
לא מדובר רק ב"טייקונים"...
אמנם ה"טייקונים" הם הכוח המשפיע אלה שלכאורה מניעים את המשק. אבל אל תשכחו שיש לא מעט מעסיקים שאינם נחשבים ככאלה ולמרות הכול מנצלים את מצב השוק ומשלמים משכורות מחפירות לאנשים שלמדו, השכילו ורכשו מקצוע ובסופו של דבר עומדים מול אדם שאומר TAKE IT OR LEAVE IT כי אל תשכח יש עוד אחריך בתור... חבר'ה, כולנו באותה סירה שלצערי מנוענעת לא רק ע"י בעלי ההון "הכבדים" אלא גם ע"י עסקנים עושקים כאלה ואחרים שגורמים לנו להבין שגם עם תואר שני יש מצב שנישאר עם משכורות ממוצעות וחיים בינוניים...
רציונלי | 26.06.12
28.
גם אחרי גיל 55 אין סיכוי לגמור את מחצית החודש!!!!
אני עובדת כל חיי, במשרה מלאה, ואינני מצליחה לגמור את מחצית החודש, אלא אם כן, אני רק אוכלת שותה ומשלמת מיסים. המשכורת שלי לא השתנתה קרוב לעשור, אבל יוקר המחייה קפץ במאות אחוזים. גם בגילי המופלג, טרם הסתיימה לה המשכנתא, בדרך, נאלצתי להחליף מקרר ששבק חיים, ולא הצלחתי לרכוש אותו אלא ב-48 תשלומים. אחר כך הלכה לה המכונת כביסה, ושוב נאלצתי לעשות 48 תשלומים. כרטיס האשראי שלי התמלא עד אפס מקום ואינני יוכלה לרכוש בו כלום מלבד מים מינרליים או עד שהתשלומים ייגמרו. במקביל מכונית ישנה כמו שלי, זקוקה לא פעם תלתיקונים ואחזקה שוטפת שכידוע עולים לא מעט, והנה גמרתי את כל הכסף. אם אני צריכה רופא שיניים בדרך, כבר בא לי להתאבד, כי אין לי כסף לשלם לו. תוסיפו לזה בניין ישן מאד שבו אני מתגוררת, צנרת שהולכת, חתונה של קרובי משפחה, יום הולדת לאחות/אמא/חברה, בקיצור, אני אפילו לא רוצה לחשוב על הפנסיה, אם עד עכשיו אני לא מצליחה לחיות בכבוד, אז בכלל אין לי סיכוי לעשות זאת כשאפרוש!!!
רותם | 26.06.12
27.
חלק יותר גדול באוכלוסיה הם חרדם וערבים
באופן יחסי, המגזר הערבי והחרדי לוקח חלק יותר ויותר גדול באוכלוסיה הצעירה. שני המגזרים האלה סובלים מהכנסה נמוכה- החרדים מתוך בחירה, הערבים כי קשה להם להיכנס לשוק העבודה. בטווח המיידי מה שצריך זה להפסיק תמיכה במי שלא עובד מתוך בחירה, ולעודד שילוב של אוכלוסיות מיעוטים וחרדים בשוק העבודה. בטווח הארוך צריך להשקיע בחינוך של האוכלוסיות האלה כדי להכין אותם לשוק העבודה, ולחייב לימודי ליבה כתנאי לתמיכה. זה הסיפור הכלכלי האמיתי של מדינת ישראל.
חוקר חברתי | 26.06.12
26.
אתה צודק רק בתאוריה
בתאוריה עם תיקח מהעשירים ותחלק אז מצבו של מעמד הביניים ישתפר. ולצעירים יהיה עתיד במדינה. אבל במציאות אתה תקח מהעשירים ותחלק לחרדים ולשאר הפרזיטים שלא עובדים, ולמעמד הביניים לא ישאר בכל מקרה יותר מידי. הרי אם הטבות המס לא ילכו לעשירונים העליונים הם ילכו לכולם באופן שווה ולא רק לאלה שעובדים, בדיוק כמו שהחינוך חינם לגילאי 3-4 וההטבות בנדלן לא מותנים במיצוי פוטנציאל השתכרות. אבל על ידי הגדלת מיסים לאוכלוסיה העובדת ומתן הטבות לאוכלוסיה שלא עובדת אתה בעצם נותן תמריץ לחוסר עבודה ולהעלמת הכנסות. ורק מביא את הקץ על המדינה. הפתרון הפשוט הוא פשוט התניית כמעט כל ההטבות מהמדינה במיצוי פוטנציאל השתכרות. זה פשוט מאוד, וכולנו יודעים שפשוט לא יקרה.
יעל | 26.06.12
25.
חחח הפרינססה הישראלית מתחתנת רק עם עשירים בגלל זה כל העניים הם גברים
וגם רווקים זה כל כך פשוט להבין גבר שעני אין בחורה שתרצה אותו ולכן לא יתחתן לעומת זאת בחורה ענייה מתחתנת ישר עם עשיר ולכן אין רווקות עניות פשוט מדהים ישראליות ==רק כסף רוצות אם אין לך אוטו בחורה לא תיצא איתך עם אתה על אופנוע ........
בוזגלו מהנדס עני  | 26.06.12
24.
הבעיה היא שביבי מתעניין באלפיון העליון בלבד...
מתכנתים, למשל, מאכלסים את שלושת העשירונים העליונים, אך לאחר גיל 40 מתקשים מאוד להשיג עבודה בתחום. עו"ד קיימים במספרים אדירים באוכלוסיה. שליש מהם יפסיקו לעבוד בתחום ב- 3 השנים הראשונות לעבודתם, ואלו שימשיכו - חלקם יצליחו להתקבל לחברות טובות ויציבות ולהתקדם וחלקם לא, כלומר הם מאכלסים את כל שכבות האוכלוסיה. עד שבממשלה לא יפקחו את העיניים ויכניסו כמה שיותר אנשים למעגל העבודה, בין אם ע"י ביטול קצבאות מטופשות ובין אם ע"י עידוד פתיחת מקומות עבודה מותאמי מגזר (למשל כמו שבזק פתחה מרכזי שירות טלפוני ללקוחות בכפרים ערביים בהם לנשים אסור לעבוד מחוץ לכפר), הפערים רק יגדלו. יש לזכור כי רק שליש מהעם מממן שני שליש אחרים, כאשר המגזר החרדי והמגזר הערבי מתרבה בקצב אדיר...
 | 26.06.12
23.
מהפכה במדינה
אף צעיר לא ישקוט עד שנפיל את המערכת הרקובה שמכנים אותה ממשלת ישראל. אי אפשר לעצור אותנו במכות ובדברי מתיקה - ממשלת ישראל קורסת והיא אינה מבטאת את רצון הרוב הישראלי להחזיר את ישראל לישראלים- אי אפשר לעשות את זה בדרך של להתפקד למפלגות הישנות - יש להקים מפלגות חדשות ולזנוח את הריקבון
i am a1 in 10 | 26.06.12
22.
אין הטבת מס לפנסיה אלא כפל מס !!!!!
אין הטבת מס לפנסיה אלא כפל מס.היום העובד מפריש 5% מהנטו אחרי תשלום מס ובקבלת הפנסיה משלם שוב מס .זה נקרא כפל מס . (על 5% הפרשת המעסיק משלמים מס רק פעם אחת ). היום למעמד הבינוני לא כדאי לחסוך לפנסיה עדיף לבזבז או לחסוך עצמאית בבנק. לכן אין 9 מיליארד בהטבת מס לעשירים.ואם יחליטו למסות את פנסיה יותר ( 5% מהפרשת המעסיק תמוסה) אף אחד לא יפריש לפנסיה והמילארדים שמשולמים היום ככפל מס לא ינתנו. החיוב בחוק לחסוך לפנסיה (עד תקרה מסויימת) וכך לאלץ תשלום של יותרמ 70% מס לעשירים (50% 60% בהפקדה ו 50% בקבלה ) היא גזל מוחלט
 | 26.06.12
21.
עוני הוא ענין פילוסופי לא כלכלי ,
עוני הוא ענין פילוסופי לא כלכלי , המשקף את מדת שביעות רצונו של הנבדק ממצבו הכללי , ואיזה חלק הוא מיחס למצבו שנובע מהכנסותו . יש הרבה אנשים שהכנסתם נמוכה ולא מרגישים עניים , רק בארץ כולם אוהבים להסכל לשני בצלחת ולכן תמיד מה שיש לשכן טוב יותר , ואז גם מרגישים עניים . הסיבה שיש אנשים ששודדים את הקופות מחזקת את זה כי מי שמקבל משכורת מגוף ציבורי ( חברה ציבורית , חברה ממשלתית , עירוניות וכו' ) שכר של 75 אלף ש"ח ומעלה זה שוד בחסות "החוק" אין עבודה שמצדיקה שכר כזה בשום מקום , עצמאי יכול להתפרנס מעסקו שכולל גם מרכיב סיכון , אחר יכול לקבל חלקו ברווחים עבור השקעות בעסקים , אבל אין עבודה שהיא עצמה שווה את השכר הזה .
דמוקרט  | 26.06.12
20.
חזרתי עכשיו מברזיל אחרי שנתיים עבודה שם. אין לכם מושג איזה גן עדן זה ישראל
ממש עכשיון בפסח האחרון חזרתי מברזיל אחרי שעבדתי שם שנתיים. אני אומר לכם שאין לכם מושג איזו מדינה מדהימה היא ישראל לעומת ברזיל. יש כאן ענף ספורט חדש - להשמיץ את המדינה ללא הרף. זה הזוי ככה לשמיץ מדינה מדהימה כזאת!!! ישראל מדינה נהדרת!!! האנשים כאן פי אלף יותר רגישים לזולת ואיכפתיים לסביבה לעומת ברזיל. אין לכם מושג כמה אדישות לחיי אדם יש בברזיל. אתם לא יודעים כמה חוסר איכפתיות יש בין אנשים שם. פה חושבים שאם אנשים מחייכים ונראים סימפטיים אז הם גם אנושייים זה לזה וזה ממש לא ככה. לאף אחד לא איכפת מאף אחד. מה שאפשר ללמוד מהם זה פיתוח תחבורה ציבורית - בזה הם מתקמדים מאד הרבה מעל ישראל. בצד הכלכלי יש כמה בעיות: יש כאן שוק קטן ולכן אין מספיק תחרות וקשה לייצר כלכלה בריאה כשהממשלה מתערבת בשוק. בשוק מזון של 8 מליון אנשים יש באמת בעייה של תחרות. חברות כמו אוסם, תנובה ושטראוס לא פועלות בשוק תחרותי וזה ממש לא קל להתגבר על בעייה כזאת. אגב המחירים בברזיל מאד מאד גבוהים גם במושגים ישראליים.
אבי | 26.06.12
19.
או שאולי תורידו מס על עבודה ותמסו רכוש במקום?
המדינה שודדת בין 1/3 ל2/3 מההכנסות באמצעות מיסוי עבודה הגבוה בעולם ואז מתפלאים ש"צעירים" לא מצליחים לחסוך. מצד שני ישנם בעלי ההון שיושבים על דירות ששוות מליוני דולרים ללא מס. ניקח לדוגמא את ביבי וברק לכל אחד רכוש בשווי עשרות מליונים ובנוסף הכנסה של כ 40 אלף בחודש. עכשיו נשווה אותם עם זוג מההמעמד הבינוני ללא רכוש ועם אותה הכנסה. המס שיגבהה יהיה דומה למרות שלזוג מהסיפור ישנם הרבה יותר הוצאות. איך שהוא כל מבקשי הצדק מסתכלים רק על הברוטו בתלוש ומתעלמים מרכוש. לשם השוואה בארה"ב ערס הקפיטלזם חלק גדול מהמס הוא על רכוש ולא הכנסה (למשל בניו-המשייר יש רק מס רכוש ולא מס הכנסה) היתרון במס רכוש שהרבה יותר קשה להעלים רכוש מאשר הכנסות (כל קניית דירה/מכונית מדווחת לממשלה במילא)
 | 26.06.12
18.
עם כל הכבוד לסטטיסטיקה
במדינת ישראל יש יופי של אופציות להתמקצע ולהתקדם מבחינה חומרית. אולי החינוך הוא לוקה אבל לכל צעיר שהשתחרר מהצבע יש אופציה להתמקצע, ולהרוויח כ-10000 ש"ח בחודש ואף יותר. אז אולי אין מוטיבציה, אולי הצעירים מפונקים ואולי הם מסתמכים על הכסף של ההורים. מי שיש לו ראש על הכתפיים יודע שאנחנו חיים בעולם מטריאליסטי שצריך להקריב עבורו, להבין איפה להשקיע את הכסף בקרנות השונות וליהנות מרמת חיים גבוהה. כשהרווחתי פחות מ-50000 ש"ח לשנה קיבלתי פטור מלא ממס הכנסה אז אני ממש לא מבין את הטענה של מר גוטליב. כשתרוויח 100000 ש"ח בשנה אז הגיוני שתפריש 10% למס הכנסה. הסכומים של ביטוח לאומי הם אכן מופרזים אך זו המציאות שאנחנו חיים בה עם החרדים שלא מכניסים שקל למדינה. כאשר תהייה ממשלה ללא השליטה האובססיבית של החרדים אז נוכל לדבר על הגינות. לבינתיים נמשיך לשלם מכיסינו בעבור מימון החרדים. זו אם כבר מחאה לגיטימית, לצמצם את כספי ביטוח לאומי למשפחות מרובות ילדים כך שאו שהם ייצאו לעבוד, או שיביאו פחות ילדים לעולם. במצוות הפרו ורבו לא נאמר כמה ילדים עליך להביא לעולם. לבינתיים אלי ישי וחבריו משליטים טרור על ממשלת ישראל.
אחד | 26.06.12
16.
יש משהו שמעניין אנשים במדינה הזו חוץ מכסף? להיות עשיר זה מהות החיים? ממתי?
נתב"ג הוא המקום העמוס ביותר בישראל בימים אלו, בתי הקפה הומים אדם וכך גם הפאבים, אנשים נוסעים במכוניות יוקרה, קונים עגלות יוקרה ורוצים דירה מפונפנת במרכז ת"א וכל זה עד גיל 30. זה שזה חסר הגיון לא מזיז לאף אחד. העיקר תצאו לרחובות ותבכו.
מדינה עלובה= | 26.06.12
15.
"יש הוצאות מסוימות שאדם מוציא רק בשביל שיוכל לעבוד מלכתחילה."
תחבורה ציבורית יעילה (עד 15 דקות המתנה בכל מקרה), בפריסה ארצית רחבה תוציא אנשים ממעגל העוני: * אפשר לוותר על רכב (פחות 2500 ש"ח בחודש) * אפשר לקנות דירה במקום יותר מרוחק (פחות משכנתא) * פותח אפשרויות תעסוקה במקומות אחרים וזאת רק ההתחלה
 | 26.06.12
13.
המחאה לא נגמרה - הציבור הצעיר במדינת ישראל בעל סובלנות אך גם לה יש גבול !!!
הדור הצעיר בישראל צריך לקום ולעמוד על רגליו- אם לא עכשיו אז אימתי ?!!?!?! הגיע הזמן להפיל את הממשלה ולשלוח את כל חברי הכנסת הביתה- קריאה להפלת הכנסת ופיזורה. הגיע הזמן לפרק את משטרת ישראל מעובדיה שהפכו לתפוח הרקוב של המדינה. הגיע הזמן לפטר את כל החברים במנהל מקרקעי ישראל, רשות המסים, הרגולציה אינה עובדת- המונופולים אינם מתפקדים והשוק אינו חופשי [לא הדיור, לא המוצרים והסחורות, לא התקשורת] אנחנו צריכים להתחיל מחדש אין סיבה שנמשיך להיות מיוצגים ע"י עלוקות שמוצצות את דמנו, כספנו והרצון לחיות פה. המהפכה בדלת - להחזיר את ישראל ליהודים האמתיים ולקחת אותה ממלחכי הפנכה ומהזקנים הפחדנים שמתחבאים מאחורי המילה ביטחון המדינה [ודואגים לכיסא שלהם בלבד]
יהודי  | 26.06.12
8.
ממש הפתעה
אצל הביטוח הלאומי שמתפרנס מכך שיש עניים התוצאות תמיד יוצאות שיש יותר עניים. על זה נאמר "מדבר מפוזיציה". העובדות הן שהמספרים של ביטוח לאומי אכן שגויים אבל בדיוק לכיוון ההפוך. כאשר בוחנים את העוני לפי סקר הוצאות ולא לפי סקר הכנסות (אנשים נוטים לשקר בסקרים בנוגע לכמה הם מרוויחים כי הם הרבה פעמים מעלימים הכנסות, אבל הרבה יותר קל לעקוב אחר הוצאות בפועל) רואים שבעשירונים התחתונים יש הכנסות לא מדוווחות של אלפי שקלים לחודש למשפחה, לכן נתוני העוני האמיתיים נמוכים בהרבה. וזה עוד לפני שדיברנו על השטות של למדוד פערים ולקרוא לזה "עוני".
כלכלן | 26.06.12
7.
בקיצור- העשירים הופכים ליותר עשירים, ומעמד הביניים והעניים הולכים לעזאזל. אז מה חדש?
העולם שלנו מושחת מאוד ומונע על ידי אגו . כדי לשנות את המצב צריך לשנות את תיםסת המציאות ,וזה קשה מאוד. צריך מהפך אגרסיבי- מרי אזרחי תוקפני!!! מחאות שקטות פשוט לא עושות את העבודה. צריך מהפכה!!! ויוה לה רבולוציון!! לעזאזל עם הטייקונים והכלבים שלהם בכנסת!!!
ארז | 26.06.12
4.
הפתרון לא כולל את העניים המובטלים מגיל 50+ שאין להם כלל הכנסה
המדינה צריכה לעודד מעסיקים שקולטים עובדים בני 50 + ע"י תגמול חודשי עד שילמדו את העבודה וייקלטו במסגרת ,צריכה לסבסד הכשרת עובדים. קופת המדינה התמלאה בעיקר מכספי האנשים האלו עד שפוטרו ,מן הסתם היא אמורה לספור אותם ולא להתעלם. היא לרוב נותנת הטבות למפעלים שבסופו של דבר קולטים צעירים. לצערי אני מכירה הרבה מהנדסים או אקדמאים וגם לא אקדמאים שמגיל 50 לא מוצאים עבודה זמן רב . הם גם לא רשומים בלשכה כי שם לא מציעים תעסוקה ואם מישהו היה אומד אותם הם היו 25% או יותר. רובם עדיין משלמים משכנתא ומבזבזים את כל חסכונותיהם בנסיון לפתוח עסק עצמאי שלרוב לא מצליח. הם הם רוב העניים שאף אחד לא סופר או אומד וכמובן שלא נותנים פתרון. כאחת שפירסמה מודעות דרושים נוכחתי לראות את כמות האנשים שפנו וגילם. ואני מוכנה לחתום שהם מהווים את רוב המובטלים במדינה
צפונית | 26.06.12
1.
ברור, לבטל את "הטבת המס" על החיסכון. הוא הרי חובה היום, אז אפשר לגנוב עוד
ולא רק זאת, את המיסוי על שחרור הכסף כהון חד פעמי, לא יבטלו, ואז יהיה כפל מס. רוצים לבטל את ההטבה על חיסכון - בטלו את המס על משיכה כהון. הטלו את החובה "לחסוך", שהרי זה לא באמת חיסכון, זה כסף שנעלם ע"י תספורות, הפסדים בבורסה, והשקעות כושלות של הטייקונים, שאצלם אנחנו מחוייבים לשים את כספינו.
 | 26.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת