אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לרכבת אין כסף למשכורות, אבל לתוכנית ענק יש

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
נתחיל בשורה התחתונה: אנחנו רוצים מערכת רכבות יכילה ומסועפת? אז צריך לשלם
מערכת איתות שתוכל להגדיל את קיבולת המסילות ולהעביר יותר מרכבת אחת כל 8 דקות בממוצע היא הכרח. מסילה כפולה עוקפת ת"א היא הכרח. חישמול הרכבת, כדי לחסוך בהוצאות התפעול ולהעלות את תאוצת הרכבות וקיבולת המסילות היא הכרח. בניית מתחמים חדשים שיוכלו לאחסן ולטפל בכל הרכבות החדשות שיש לרכוש היא הכרח. ולסיום, "מסילה בין מודיעין לירושלים" היא בסה"כ קשת מסילתית שתחבר את מסילת מודיעין - ת"א למסילת י-ם - ת"א: לא על זה ייפול תקציב המדינה.
הנוסע ברכבת | 26.06.12
7.
חישוב שגוי וצר אופקים
תחבורה ציבורית היא תשתית שאמורה להחזיק ולתרום לכלכלה אבל בשום אופן היא לא אמורה להיות רווחית בפני עצמה. בדיוק כמו שכביש הוא לא רווחי (להוציא כביש 6). אוטובוסים ורכבות בפריסה רחבה וזמינות גבוהה 7 ימים בשבוע יעשו פלאים לכלכלה. נכון, זה יעלה הרבה כסף. נכון, אם יסתכלו רק על השורה התחתונה של הרכבת היא תהיה בהפסד. אבל אם יסתכלו על התמונה הרחבה יגלו שכולם מרוויחים (מלבד יבואני רכב, חברות ליסינג, חברות דלק וקבלנים)
D | 26.06.12
6.
איחורים, צפיפות, שביתות. למה שנעלה על הרכבת הזאת?
שירות בלתי נסבל, כבר 10 שנים שלא הוסיפו אפילו רכבת אחת לתדירות של רכבות הפרברים הנכנסות לתל אביב מכיוון צפון. במקום זאת מקבלים צפיפות בלתי נסבלת, את החיילים זרקו לאוטובוסים, אף פעם הרכבת לא מגיעה בזמן, החניונים מלאים וגדושים. פשוט ביזיון, לאן הולך כל הכסף?
עודד | 26.06.12
5.
למכור אג"ח זה חצי הפרטה
מה ההגיון? עלויות התפעול של הרכבת צריכות ליפול על המדינה (היזמית) והנוסעים המשתמשים. זה מה שנכון ברכבת ציבורית במדינה שמה את התחבורה הציבורית בראש מעייניה. הנפקת אג"ח בעצם מכניסה אילוץ חיצוני למשוואה שמייקר ומגביל את תקציב התפעול והפיתוח. הממשלה רוצה לגייס אג"ח? אין בעיה. אבל למה לתת לרכבת לעשות את זה? זה לא ליבת הפעילות שלהם. זה יהיה יקר יותר מגיוס אג"ח ממשלתי, וזה יכניס מימד נוסף של אינטרסים ובעיות ניהול לרכבת שגם כך לא מצליחה להתמודד עם האתגרים שלה בין הועד הכוחני לאוצר הדורסני.
בעל ניסיון | 26.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת