אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ב-2030 מעמד הביניים יסבול עוד יותר

229 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

229.
לא נלקח בחשבון אפקט הטכנולוגיה. קשה בכלל לדמיין איך היא תיראה ב-2030.
הטכנולוגיה מתפתחת בעולם בקצב אקספוננציאלי. כאשר מנסים לנבא מה יהיה מבחינת כוח עבודה, וכו', צריך לקחת בחשבון שב-2030 יהיו כבר רובוטים שיוכלו להחליף את רוב העובדים שעוסקים בעבודות פשוטות ובכלל, כל שוק העבודה יהיה רווי בטכנולוגיה בצורה כזו שלא תשאיר הרבה מקום לבני אדם. נראה לי שהעתיד יהיה עוד פחות נעים ממה שמתואר כאן, כי רוב בני האדם פשוט יהיו מיותרים ככוח עבודה ולא יהיה איך ואיפה להעסיק אותם. המגמה הכללית בעולם היא שהאוכלוסייה גדלה בקצב מסוכן ביותר, אבל הטכנולוגיה דואגת שלא תהיה לה בכלל מה לעשות בתחום העבודה.
אייל | 26.08.14
216.
עוד הוכחה שאין דבר כזה כלכלה, רק פוליטיקה. כל ההחלטות עליהן כותב מר אמסטרדמסקי -
כולן מחכות רק להחלטה של הפוליטיקאים. הכלכלנים יכולים רק לספר לנו מה יקרה אם לא... אבל הפוליטיקאים שלנו נאבקים על הישרדות במחנה הפוליטי, בכנסת, בממשלה. וכנראה שכיום לחריידים כבר יש מספיק כוח פוליטי כדי לאנוס את המדינה ולאפשר לבוחריהם לחיות ולהשריץ -"פרו ורבו" - כשהציבור הרחב (כולל הדתיים שלא "חרדים") משלם את המחיר. מה יקרה באמת? העסק הזה יתמוטט, וכל תסריט יהפוך לאפשרי: או שמישהו שם למעלה יתעורר ויפסיק את התהליך, שבו חרדים עוסקים בהכל חוץ מלייצר משהו חיובי, או שתהיה התפוצצות אלימה כאשר אזרחים שעובדים כל היום ובסופו של דבר רואים את פרי עמלם הולך כולו למיסוי כדי לפרנס את אלה שלא עובדים, או משהו שאני לא מצליח לחלום עליו.
איציק | 04.07.12
212.
בתור סטודנטית אני לא אופטימית לגבי העתיד שצפוי לי פה.
המדינה מתדרדרת מכל מיני בחינות והבעיה נעוצה במנטליות הישראלית ובחינוך הוותרני וחסר הערכים שמשמר את הבעיה ומעמיק אותה - רוב האנשים פה אגרסיביים, נדחפים, מתלהמים, כולם מקפידים לסדר אחד את השני, לתחמן כי אנחנו ישראלים לא פראיירים - וככה הכל נראה. אם אתה לא כזה - מצבך יותר גרוע כי ידאגו לנצל אותך. כל מי שמתלונן על יוקר המחיה, לא מתייחס לכך שהוא בעצמו "גונב" את הלקוחות בעסק שלו עם מחירים מופקעים. מה הפלא שהכל יקר? זו שרשרת המזון בחברה הישראלית! ושיהיה בתאבון לכולם!
שירה | 04.07.12
205.
הפתרון הבלתי נמנע הוא:
להפוך את השירות בצה"ל להתנדבותי, לשלם משכורת נורמאלית לחיילים, לשחרר את כל הג'ובניקים המיותרים. המשכורת לחיילים תמומן ברובה על ידי הקיצוץ בדברים המיותרים, ומה שנצטרך להשלים שווה לנו להשלים כדי שהחרדים יוכלו לצאת לעבוד. לא יעזרו אלף ועדות פלסנר, תקלטו, החרדים לא ילכו לצבא. נקודה. תקללו אותם עד מחר, אין מה לעשות, צריך לקבל את זה ולחשוב איך מתמודדים עם זה. ואת האוכלוסיה הערבית צריך לעודד להגירה בכבוד באצעות מענקים כספיים, צריך לשאוף לשחרר קצת קיטור כדי שסיר הלחץ לא יתפוצץ.
אייל  | 04.07.12
204.
הצחקתם אותי
אני חרדי יש לי דירה שלי עם 400 שקל משכנתא מפרוייקט לבניה לחרדים אני מקבל 3 קצבאות שונות משלושה משרדי ממשלה אשתי מקבלת 2 קצבאות אני עובד ב"שחור" כמפקח כשרות הפעוטונים של הילדים חינם מסובסדים (גם הגנים -אין אגרת חינוך) 70% הנחה בארנונה ,קונה אוכל בגרושים מגמחים יש לי אייפון חסכונות לבית לילדים חי כמו מלך
בר | 04.07.12
203.
הבעיה האמיתית היא אי השעוויון בנטל הצבאי
כן בניגוד למה שאמר המלומד. אם לא יהיה שיוויון בסוגיה זו אז לא יהיה צהל משום שמספא המשרתים יקטן. וכשצהל לא יהיה אז הממשל הצבאי שישלוט עלינו (במקרה הטוב) הוא ידאג לנו לדיור, בריאות מזון, בדיוק כמו שעכשיו הממשל הצבאי דואג לפלשתינאים
אדר | 04.07.12
201.
אני כבר ברחתי תאמינו רק בגלל דמוגרפיה ואיכות אנשים,ומאכל לכם גם, לא קנדה ולא אמריקה, רק רוסיה!
אמריקה אולכת להיות בעוד 20 שנה לטינית, אפריקאית ואסיאטית, בקנדה יש תחרות ענקית בין אנשים וקשה להגיע לשם חוקי. אירופה תהיה מוסלמית קיצונית רוסיה תהיה מעצמת על ,עם יחס טוב ליהודים. אתם תראו איך רוסים עוד פעם עוזרים לכם ואתם אחר כך תזלזלו בהם כרגיל. ברוסיה יהיו אנשים למופת, ואשכנזים של ישראל יגורו שם כמו גדולים, ישראל החדשה תהיה בתוך גבולות של רוסיה (כוזריה לשעבר)
אחד שברח | 04.07.12
196.
עוד פיתרון משוגע ,אבל אולי לא תהיה ברירה...
נצטרך להיפרד מהדמוקרטיה כפי שאנו מכירים אותה ולעבור לדמוקרטיה חלקית , כמו ביוון העתיקה , עשית צבא או שילמת מיסים יש לך זכות להצביע , לא אז לא , מה לעשות ? ולהכניס זאת כחוקה שלא ניתנת לשינוי. כמובן שאסור לפגוע בזכותם של מי שלא יכולים לעבוד או לשרת בצבא מבחינה בריאותית או גילם הצעיר (נכים ,חולים , נוער בעל זכות הצבעה מתחת לגיל השרות הצבאי , ...) האם זה יעבוד , לא בטוח , יש פה סכנה לדמוקרטיה, אבל אם לא יקרה שינוי כזה הרבה לפני 2030 , תהיה הגירה שלילית של מעמד הביניים מהמדינה מול גידול דמוגרפי עצום של מעמד הסעד ונאבד אותה ממילא . כמובן שזה לא יקרה ע"י הרכב השלטון הנוכחי אגב ,המאמר לא הזכיר את בעיית העובדים הזרים שגם יהוו בשנת 2030 גורם רב משמעות מבחינה דמוגרפית , (האמת לא קראתי את כולו , למי יש זמן , צריך לחזור לעבוד, לא?)
יהודה ד כפס | 04.07.12
190.
חשבתם שהפלסטינים זאת הבעיה הכי קשה אז הצבעתם למפלגות ימניות ששילמו לחרדים מיליארדים
תחשבו עוד פעם ! אם כל אלה שיצאו לרחובות בגלל מחיר הקוטג היו משתתפים בבחירות אולי הכוח של המפלגות החרדיות היה מתאים לחלקם באוכלוסיה . אבל אחוז המתייפייפים והנמנעים בקרב החילונים הוא עצום והם מפקירים את הבמה למלפגות סקטוריאליות שמה שמעניין אותן זה רק לקחת מהקוה ציבורית לטובת הסקטור שלהן
 | 04.07.12
189.
ואולי הפתרון הוא שהחילונים יביאו יותר ילדים?
ואולי הפתרון הוא שהחילונים יביאו יותר ילדים? ואז בעוד 30 שנה רוב החילונים לא יהיו בגיל פנסיה וחלקם בכוח העבודה יהיה גבוה יותר? ממוצע של 2 ילדים למשפחה יחד עם עליית תוחלת החיים גורמת שבעוד 20-30 שנה רוב האנשים יהיו בגיל פנסיה, בעיה בפני עצמה ללא קשר לשאלה של חרדים וחילונים !
מאיר | 04.07.12
188.
אז אולי תקבלו שכל
לכל המודאגים והמתלוננים על חוסר שיוויון: הגיע הזמן להיות חכם יותר מצודק. אם תכריחו חרדים לשרת בצבא כתנאי לקבלת זכות לצאת לעבוד תישארו לבד גם בנטל הצבאי וגם בנטל האזרחי. אבל אם תגידו לחרדים: 3 שנים לימוד בישיבה = 3 שנים צבא, אז החרדים ייצאו בגיל 21 לשוק העבודה, וממילא רוב הילדים שלהם כבר ישתלבו בעתיד גם בצבא.
דוד | 04.07.12
185.
הנה סיפור על סבתא
ראש הממשלה בישל דיסה כדי לעזור למעמד הביניים. העלה ומעלה מיסים בעיקר למעמד הביניים ואת הכסף חילק כך קצת לדתיים, הרי הם לא עובדים אך משקלם רב בבחירות קצת לוועדים, הוא לא רוצה להפסיד כוח אלקטורלי כחברת חשמל קצת לחובות הטייקונים, משלא יתמוטט מגדל הקלפים של החברים שלו קצת ל.... ולמי לא נשאר ? למעמד הביניים! לא עוד לקחת ממעמד הביניים! ראש הממשלה לא יכול במבנה הקיים לעשות שינוי, צריך מהפך חברתי לשינוי אמיתי.
סבתא יקרה  | 04.07.12
184.
המגזר החרדי=עוכרי ישראל
האוכלוסיה החרדית, מגזר פרזיטי שחי על חשבון המדינה לא מפיקים מהם שום תועלת, לא מרוחים מהם שקל, הם הם שיהרסו את המדינה, לא הערבים,לא הצדק החברתי מפחיד כמו החרדים. אם לא נפסיק לאלתר לשלם להם קיצבאות ונתח עצום מתקציב המדינה, נהפוך לסדום ועמורה. זיכרו הוזהרתם.
אזרח ותיק | 04.07.12
183.
ואם מחר תתפוצץ השמש אז מה זה משנה מה יקרה ב2030 אולי די כבר עם ההפחדות???
אנשים צריכים לחיות כל יום ביומו להודות שהם כאן בריאים עם האנשים שהם אוהבים וזהו ...מה יקרה מה יקרה מה יקרה מה זה חשוב????המחלה שהורגת הכי הרבה אנשים במדינה הזאת היא סרטן לא כלכלה ולא שום דבר?!!! די כבר להפחדות האלו...מישהו ציפה את האביב הערבי ומה שהוא יביא איתו???למה אף אחד לא מדבר בזמן ???עכשיו אתה מדבר איתי על 2030 ??מה עם עוד חודש?עוד שנתיים?עוד שלוש?עוד חצי שנה??? אתם לא באמת יודעים מה החיים מביאים איתם מי יהיה בשלטון ומה יקרה בחיים אז די כבר?!!!!!
רוני | 04.07.12
182.
פרופ' ערן ישיב, מי לדעתך מנהל את המדינה בשלושים השנים האחרונות? ראש הממשלה?
כאשר תהיה לך תשובה מי מנהל את הברז אז תבין: שכול הסטטיסטקה, התחזית הדמוגרפית, והמצגת האינטלקטואלית והנהדרת שלך אפשר להשליך לפח האשפה ולגרוס אותה עד דק. וזה עד שאולי ההמצב יהיה בלתי ניסבל באופן קיצוני ביותר! ויתכן בהחלט שזה יקרה בתאריכים שאתה צינתה 2034 ואולי אפילו לפני.
אביתר | 04.07.12
179.
יש רק פיתרון אחד
צריך מערכת חינוך אחת שתלמד את כל מקצועות הליבה, תלמד יהודים על הערבים בארץ ולהפך, מערכת בעברית (כי זו שפת העבודה בישראל, אין מה לעשות), ללא שעור אחד בדת. מערכת שעות שתתחיל ב8 ותסתיים ב4 או 5 כדי שהתלמידים ידעו את החומר טוב ולא יהיה להם זמן ללמוד בישיבות על חבר דמיוני. צריך שכל אגורה של תמיכה תגיע אך ורק מהממשלה, דרך משרדים ממשלתיים. לא דרך אימאם או רבי או כל שטות כזאת. רוצה כסף רווחה? המסלול היחיד הוא או ביטוח לאומי או לשכת התעסוקה. לבטל את קצבת הילדים. לרוב האוכלוסיה החילונית מדובר בלעג לרש. הגרושים לחודש לא עוזרים בשום דבר בגלל שאין מספיק ילדים. צריך לבטל את זה. לשנות את מודל חופשת הלידה שלשני הילדים הראשונים יהיו הטבות טובות מאוד אבל החל מהילד השלישי תהיה ירידה בהטבות ובילד מספר 4 העבודה לא מחוייבת לשריין יותר מקום לאישה\גבר בתקופת חופשת הלידה. ילד רביעי? כדאי מאוד שתחזור לעבוד בסוף החופשה, שצריכה להיות קצרה משמעותית מילד מספר 3. צריך עונשי מאסר מטורפים על עבירות מס (העלמת במשך שנה מס? שנתיים בכלא). זו מגפה בקרב האוכלוסיות האלה וצריך ליצור התרעה חזקה במיוחד. אם הם לא רוצים לשלם מס שישבו בכלא ושלא יעשו ילדים ויחנכו עוד דור של אוכלי חינם. ליצור חוקים פליליים בנושא הדרת נשים ולטפל טוב בנושא הדיכוי. אין ברירה. דת זו מגפה שצריך לחסל כי אנחנו רואים מה קורה כשהנאמנות היא לקשקוש ברברי ולא למדינה ולעם שלך.
מודאג, חרד | 04.07.12
178.
נשמע שלא מציגים את כל האמת
מהו המימון הממוצע שמקבלת משפחה חרדית וערבית מהמדינה? לדעתי מדובר בכמה מאות שקלים. אם זה המצב, בהנחה ושני הציבורים מהווים 25% מהמדינה, אנחנו מדברים על 1.75 מליון אזרחים שמקבלים מענקים של כ 1.5 מילארד שקלים בחודש. שהם כ 18 מיליארד שקלים בשנה. סכום זה מהווה כ- 0.75% מתקציבה השנתי של המדינה. במילים אחרות, יוקר המחייה לא מגיע מכאן. נראה שנתונים אלו לא הוצגו בשל יד מכוונת.
אישם | 04.07.12
176.
תגובה ל 154
ריגשת אותי . באמת. ראשית קצת לנחם אותך - את לא היחידה שחושבת ככה , רבים וטובים חושבים ככה ובקיץ האחרון הייתי עם כל המשפחה בהפגנות. הדרך היחידה שאני מכיר היא לצאת לרחוב . אין באמת דרכים אחרות . איש לא המציא את השיטה לשבת בבית ולהשפיע . המשותף לשנינו שגם את וגם אני כועסים . כועסים מאוד . עם נתונים מיספריים קשה להתווכח וזה עוד מבלי לקחת בחשבון שזמן רב לפני 2030 ישראלים רבים וטובים שנושאים היום בנטל כבר לא יהיו כאן , ויעדיפו להגר מאשר לכלות את נשמתם וכוחם בפרנסת משפחתם .
ראובן | 04.07.12
174.
היכן הגדול בתורה האמיתי של דורנו
כמאמר השיר " ובכל דור ודור יקום הגיבור גואל העם". לציבור הדתי - האם התחזית איננה מדאיגה אתכם ? האם אין לכם עיניים לראות ושכל להבין לאן כל זה מתקדם ? האם אינכם מבינים כיצד פועלת האנושות ? איננו מחפשים אשמים. כל אשם יודע שהוא אשם. האלוקים יסלח לכם אם תבינו סוף סוף ותעשו את הנדרש מכל אדם בעם.
י.ב. | 04.07.12
170.
עוד פרופסור הזוי שמחטיא את המטרה...
כל שני וחמישי "צץ" לפתע איזה פרופסור "שמזהיר" אותנו מאסון הולך ומתקרב. הפעם על "המוקד" מעמד הבניים "הקורס" בשנת 2030...נו באמת...יש אדם אחד בעולם שיכול לנחש או לדעת מה יקרה בשנת 2030...? הרי אפילו מה יהיה בשנת 2013 אף אחד לא יודע...יש כל כך הרבה משתנים במשוואת העתיד שאף אחד אבל ממש אף אחד לא יכול לדעת מה יהיה...אבל הכי קל זה שוב לקחת את הערבים והחרדים ולהאשים אותם גם במה שיהיה בעוד 20 שנה...זה הזוי, לא רציני ופתטי...!!
נתי | 04.07.12
167.
חחחח 65% במגזר הערבי? בטח לא הנוצרים... אנחנו מביאים ילד + חתול או כלב
האמת שגם בערים היותר "מפותחות" בגליל גם המוסלמים יש להם גג 3 ילדים.... משהו לא הגיוני לי נשמע לי כמו נתוני הפחדה, מה שגם שלרוב החברים היהודיים החילוניים שלי יש להם 4+ וחלק מהדתיים שאני מכירה יש להם 3-4 ילדים
מאיפה הנתונים | 04.07.12
166.
מה אמרו נביאי הזעם לפני 18 שנה? כלום לא קרה.
כל ההנחה שדפוסי ההתנהגות לא משתנים היא מופרכת לחלוטין. גם בלי אזהרותיהם של הדמוגרפיים, שיעור הילודה במגזר הערבי ירד ב18 שנים אחרונות, ושיעור התעסוקה במגזר החרדי נמצא בעליה מתמדת. האקסטרפולציות הלינאריות האלה לא שוות כלום. צריך לסגור את החוג לדמוגרפיה. מדובר באוכלי חינם שחיים על הגב של כולנו.
יואב | 04.07.12
165.
החילוניים לא יהיו כאן - לפחות רובם לא
אני מבטיח לך שאני אעשה כל שאוכל שלילדי תהיה אופציה לחיות במקום אחר הילדים שלי עןד צעירים ויש להם עוד לא מעט שנים עד שיגיעו לגיל העבודה, אבל החינוך שהם יקבלו בבית הוא שאין כל סיבה שהם יהיו העבדים של קבוצות הטפילים, ועם כל הכבוד לקשר ההסטורי שלנו לפיסת האדמה הזו קודם כל צריך לחיות, ואם אי אפשר לחיות כאן באיכות חיים טובה, ניתן למצוא זאת במקום אחר. אני חושב שאת כדור השלג אין לעצור כבר, סופה של המדינה כבר נכתב וזה רק זמן עד שזה יקרה. גם אם הציבור הערבי והחרדי יקבלו את ההחלטה הנכונה להתחיל לשלוט בגודל המשפחות שלהם אני חושב שזה כבר מאוחר מידי הם כבר רבים מידי ולכן אני מאוד מקווה שעוד בחיי אבנה למשפחה שלי קן במקום אחר.
רמי | 04.07.12
163.
זה לא מדויק. חרדים וגם ערבים עובדים אבל ללא דיווח למדינה ולכן קופת המדינה מידלדלת
צריך לבחון את הנתונים בשטח ולא רק מתוך ניירות ודפים שמדווחים למדינת ישראל. רבים מבני המגזר הערבי והחרדי עובדים, אלא שהם עובדים "בשחור" ולא מדווחים למס הכנסה. אומנם אין המדובר בהכנסות גבוהות, אולם עדיין יש להם תעסוקה כלשהי. הרבה ערביות עובדות בניקיון, בטיפול בילדים, עוזרות מטבח, עובדות בחנות, מוכרות בשוק וכדומה. גם הרבה נשים חרדיות עובדות. הבעיה היא שהכסף לא נכנס לקופת המדינה ולכן הנטל על יתר האוכלוסייה גדל. אם כולם היו מדווחים כולל חרדים וערבים, אז ניתן היה להקטין בהרבה את המיסים הבעיה היא שבבני ברק ובירושלים, רבני הקהילה מוציאים פשקווילים לפיהם זה לא נורא אם לא משלמים מס הכנסה.
שרית | 04.07.12
162.
הבעיה היא השיטה הכלכלית
גונבים אותנו אין די כסף לכלם החרדים עניים מרצון. הערבים מהכרח. שאר האוכלוסיה - בגלל שמעסיקים אותם בשכר רעב ובוזזים אותם בהוצאות הוכלות וגדלות מה הקשקוש הזה חרדים יעבדו וערבים יעבדו - בשביל זה מי שלמעלה צריך לוותר / להבין שזה לטובתו גם בינתיים הם קצרי ראות (לרבעון הבא) וגם לא ממש אכפת להם
עמי | 04.07.12
159.
כמה דברים שנוטים להתעלם מהם.
1. אם מישהו חושב שניתן לפרנס 10 ילדים רק מביטוח לאומי טועה. בטח שלא לקנות דירות. המשמעות - הרבה חרדים עובדים, אבל בשחור. נתקו את השחור, חייבו במיסים, כנסו לקרביים של הקומבינה הזאת, ותראה איך פתאום שיעורי התעסוקה הרישמיים עולים, גביית המיסים וכו'. 2. רק לחץ כלכלי מביא אנשים לפעול אחרת - כל עוד הקצבאות במדינה מותאמות לצרכי חרדים/ציבור ערבי גדול (הרבה ילדים/בלי עבודה רשמית) - אין כל מוטיבציה בציבור הזה לשנות את המצב. תפגע בסיטואציה הזאת, ולא תהיה להם ברירה - אין דיור מוזל במיוחד לציבור לא עובד (לא רוצה לעבוד), אין ארוחות חינם. 3. גיוס מספרים מסיביים של חרדים/ערבים זה לא ריאלי. השינויים המיבניים בצבא יגרמו לנזק יותר מאשר לתרומה. אבל ניתן לגייס חרדים לטובת שירות מועיל לחברה בתוך מסגרות עצמאיות - מה, להיות כבאים הם לא יכולים? לדאוג לניקיון אי אפשר? בתחום הבריאות (מה זה זק"א ודומיהם). יש הרבה מאוד אפשרויות לנצל לטובה, ולא לעשות דווקא ולהיכנס עם הראש בקיר. 4. פשוט להחליט שאנחנו מדינת חוק ולפעול על פי זה, לא לחפף ולעגל פינות.
עופר | 04.07.12
157.
הטקטיקה של הרבנים ברורה. אם יתנו לצעירים להתגייס ולעבוד הם יעזבו את הישיבות ולכן....
הם ילחמו בכל כוחם להשאיר את הצעירים בתוך הכלוב של שטיפת מוח חרדית. חשוב שיתחתנו מהר ויעשו מלאן ילדים עם פיאות ואז הם כבר לא יכולים לברוח. הם אסורים בכבלי כת החרדים לנצח. לרבנים ושאר מנהיגי החרדים מובטח מקום בכנסת, הטבות וכ"ו. הרבה ג'ובים למשגיחי כשרות. מצד הרבנים זה חשוב ועדיף על קיום המדינה. ככה הם מתקימים אלפי שנים ושומרים על "הגחלת."
אבי | 04.07.12
156.
אין עובדים למפעל חדש בירושלים
החברה בה אני עובד בנתה מפעל חדש בירושלים ואין מספיק עובדים כדי לאייש את כל המשרות. עיר של 700,000 איש לא מצליחה לספק מספיק עובדים טכנולוגיים כי יותר ממחציתה עוסק בעבודת אלילים (וזו לא טעות). במקום זה אנחנו מביאים עובדים מאירלנד, מדינה של 4 מליון איש, בעלויות אסטרונומיות. אלוהים זרק אותנו מגן עדן כדי שבזיעת אפינו נאכל לחם ולא כדי שנזיע בבתי המדרש. מעניין שעל הפסוק הזה החרדים פוסחים בלי בעייה.
ישראל ישראלי | 04.07.12
154.
ומה אנחנו עושים עם זה?!
אנחנו יושבים במשרד הממוזג וכותבים תגובה נוקבת וקשה. ו... ? מעבירים לכתבה הבאה, מקסימום מדברים על זה סביב שולחן השבת. כל עוד אנחנו, החילונים, המשכילים, משרתי המילואים, העובדים והמממנים את המדינה הזו לא נקום ונצעק ונצא לרחובות - בלי פחד, בלי איומי הממשלה שרואה הפגנה ונזכרת באירן המאיימת כד להסיט את הנושא, ובלי כל מיני מובילי מחאות שחושבים בדיוק כמו הממשלה שלנו - לא יקרה כלום. אין יותר אנשים כמו בן-גוריון, בגין ולצערנו גם שמיר, זכרונם לברכה, שמונעים משליחות אמיתית, מרצון להפוך את המדינה הזו לטובה יותר, חזקה יותר ובריאה יותר. יש רק פוליטיקאים סוג ד' שמחפשים איפה לגנוב, לרמות, לסחוט ובעיקר לשמור על המשכורת והפנסיה הקבועה שלהם. אפילו מהפוליטיקאים ה"טריים" כמו העיתונאים שתלינו בהם תקוות מהר מידי הבינו מאיפה משתין הדג על הציבור. צריך לקום. צריך לעצור את המדינה. צריך לעשות מעשה. אחרת, כולנו נעמוד בתור לויזה של מדינה זרה שהסבים והסבתות שלנו הגיעו, נפסיק להיות המקום המדהים הזה שמשלב כל כך הרבה עמים והכל בגלל אהבה לארץ וכן, גם לדת. אסור לנו להצביע יותר לסוג של ביבי / ברק / מופז / ליבני - כי אנחנו חוששים ממלחמה - בינתיים הם אלו שהגיבו בכשלון תהומי בכל אלה, אסור לנו להצביע לעבודה / איחוד לאומי / ליברמן - כי אנחנו רוצים אידיאולוגיה - בינתיים הם הצהירו הכי הרבה חברתית ועשו הכי מעט. כמובן שאין מה לדבר על המפלגות הקטנות יותר שלהן אין כח לעשות כלום. לצערי אין לי תשובות - אני כולה מהנדסת בניין ולא כלכלנית, שמנסה לשרוד כמו כולם, אבל אני יודעת שאם נשתוק אז בטוח לא יקרה כלום. יאללה בואו נצא, בלי אג'נדה ובלי יח"צ מפואר, בלי מפלגה ובלי משרדי פרסום. נצא כמו שאנחנו, ישראלים בכל הצבעים שאוהבים את המדינה ושונאים את הדרך בה היא מתנהלת, בואו נשים אנשי מקצוע במקום פוליטיקאים, בואו נקדם את עצמנו ולא אותם. הכח עדיין (ובינתיים) בידינו!!!!!
 | 04.07.12
149.
כל בר דעת מבין שכשזה יקרה, החרדים ייקחו את עצמם בידים
אין טעם להפחדות האלה. החרדים כבר כיום מבינים את הבעייתיות שבמצב ופועלים בשקט לשינויו. זוהי מהפכה של ממש בהשקפה החרדית אבל היא מתרחשת בזרמים תת קרקעיים שקטים הרחק מעין התקשורת. מי שחושב שהמהפך הזה יכול לקרות בזבנג וגמרנו טועה טעות מרה שרק יכולה להפריע לתהליך השקט שמתרחש. מאמר כזה שבא להפחיד מנתונים שחורים משחור לא משרת את טובת המדינה והכלכלה אלא את שאיפתיהם הפוליטיות של מי שרוצים להיבנות על גבי שנאת החרדים
 | 04.07.12
139.
הפתרון הפשוט: הקטנת הילודה
משום מה, אף אחד לא מזכיר אפשרות זו, שהיא הדרך נכונה ובאופן מוחלט תפתור את הבעייה. אין מקום במדינתנו הקטנה לעוד כמה מיליוני אנשים שרובם המכריע חרדים וערבים. הדרך היא פשוטה: תמריץ שלילי. כלומר, עד שני ילדים המשפחה תזכה לתמיכת המדינה ועבור כל ילד נוסף יופחתו ההטבות כפונקציה של מספר הילדים. כשהנטל יהיה בלתי אפשרי, הם יפסיקו להתרבות. הגבלת הילודה זו לא מילה מגונה, זה קיים בהרבה מדינות אחרות ואנחנו מגיעים לשם בקצב מטורף..
יונתן | 04.07.12
137.
אנחנו כמעט בני 40 עם 3 ילדים - לנו מאוחר לנטוש את הספינה הטובעת
הילדים שלנו כנראה ימצאו את עצמם כבוגרים במקום אחר - לנו, שלא הספקנו לקנות דירה לפני שהמחירים זינקו ב-50-100%- לפני שהיה לנו את ההון העצמי הנדרש, וגם אנחנו מבוגרים מכדי להתחיל מחדש במקום אחר - כבר אבוד. ניאלץ לחיות בדיקטטורה הפאשיסטית הנצלנית שלנו בלי סיוע הילדים שלנו ורחוק מהם. בהחלט אעודד אותם למצוא את עצמם במקומות נאורים יותר - בהם לא הדת, לא המתנחלים , לא הפופוליזם, לא השמירה על הכסא, לא הסופרטנקר ולא גישת "אחרינו המבול"- הם השולטים.
שולה | 04.07.12
132.
צריך לפורר את התרבות החרדית
החרדים "נהנים" לחיות במין תרבות לכאורה מנותקת מהמודרניות אך בפעול משתמשים בה בכל עניין (אוכל, רפואה, רכוש) לא מבינים שהם כורתית את הענף שעליהם הם יושבים. אם דרכם תנצח ישראל תהפוך למדינה עניה ביותר עם רעב, תמומת ילדים גבוהה. כמו שהיה לפני 200 שנה (אכן להחזיר עתרה ליושנה). כל זמן שאנחנו יכולים עלינו להכריח אותם להצטרף לעולם. להכריח לימודי ליבה, להכריח אותם לשאת בנטל, להכפיף אותם לשלטון המדינה ולא לשלטון הרבנים וכו.. אם לא מוצא כן בעיניהם, אז שהם ירדו מהארץ, למה אנחנו.
אב | 04.07.12
131.
אתה טועה - החרדים והערבים הם הפתרון, לא הבעיה. שכבה שלמה שלא נכנסת ל'מעמד הביניים'
הם הפתרון למחאה החברתית. השוויון עליו כולם מדברים יעלה לנו ביוקר - אין לנו מה לעשות עם 300000 ידיים עובדות. והנה - מאות אלפי אנשים שלא רוצים לחיות במירוץ העכברים הדבילי שלנו ומסתפקים במועט, רק תנו להם ללמוד תורה. בעיה להאכיל אנשים? במילא אנחנו לא מגדלים אוכל אלא מייבאים אותו, וזו כבר בעיה גלובלית שלא קשורה לנושא. גם אם ננסה לא נצליח להאכיל את תושבי המדינה לבד. אז, 20% יהיו האליטה העובדת עם הבתים והבריכות והמכוניות וכל שאר הזבל שאנחנו אוהבים לרכוש - והשאר יהיו העניים, אבל ראה הפלא - החרדים מרצון, והערבים - נו שויין, ככה זה.
ארי | 04.07.12
129.
מדוע הכותב המלומד אינו מציע להשקיע את כסף ביצירת מקומות עבודה לשוק החרדי?
הכותב המלומד מציין כי צב גידול האוכלוסיה הערבית הינו 65% ואילו קצב גידול החרדים הינו 155% לעומת זאת המסקה שלו היא להשקיע 17 מליאד שקל ביצירת מקומות מקומות תעסוקה לאוכלוסיה הערבית. הכותב המלומד שוכח את בני עמ שגדלים בקצב גבוהה יותר ואולי יותר חכם להשקיע בהם. בטח הכותב מחזיק בדעות ימניות אז הוא מפחד להגיד זאת!!!!
nn | 04.07.12
126.
בדקנו ואנחנו יכולים להגר. אנחנו לא רוצים אבל אם זאת תהיה הדרך היחידה להבטיח עתיד טוב לילדינו נעזוב
הייתי מפקד ולוחם. סיכנתי את חיי בשביל המדינה ואני אוהב אותה. אני עובד בהי טק ובת זוגי מסיימת תואר שני ואין לנו הורים עשירים שייסיעו לנו עם הון ראשוני לרכוש דירה. אנחנו בקושי סוגרים את החודש. צמצמנו הוצאות והורדנו את רמת החיים דרסטית כדי שנוכל לחסוך אבל אנחנו בקושי מצליחים. יוקר המחייה פשוט מטורף. מחירי השכירות רק עולים כמו גם החשמל, מים, גז אוכל ובעצם כמעט כל הוצאה שהיא. אני אוהב את המדינה ורוצה לחיות כאן את חיי. בכל מקום אחר אני זר. אבל קודם כל ולפני הכל אנחנו רוצים ילדים ולדאוג שנוכל לסייע להם כשייגדלו. אם הפוליטיקאים שמנהלים את המדינה ממשיכם עם הקומבינות ולא מחייבים שיוויון בנטל אנחנו לא נחכה לעוד 30 שנה. בעצב רב נעזוב את בייתינו כי הוא לא מאפשר לנו לשרוד בכבוד. האונייה טובעת ורב החובל ביבי וכל רבי החובלים שלפניו מכל המפלגות, ליכוד, קדימה, העבודה, מרץ... לא עשו דבר מלבד לדאוג להמשך השלטון שלהם. ועכשיו מתחיל להיות מאוחר מידי. אז אנחנו נעזוב כנראה נעזוב כי אנחנו יכולים וכדי להבטיח עתיד טוב יותר לילדים שיהיו לנו. יש עוד תקווה שאולי משהו ישתנה אז קבענו תאריך יעד לעוד שנתיים כי אנחנו רוצים להישאר, אבל לא נתעלם מהעובדות בשטח. מה יקרה למדינה כשהנטל ישבור את גב הגמל של מעמד הביניים וכולנו נלך?
עידו | 04.07.12
123.
הפתרון היחיד הוא להתפצל מהאוכלוסיות הבעייתיות. בשביל זה צריך מנהיג עם חזון
צריך לספח את הכפרים הערבים למדינה פלשתינאית שתקום. יש להפריד את החרדים מכל הגופים הציבוריים (שלא ישבו בממשלה). החרדים יבנו להם ממשלה משלהם עם חוקים משלהם וניתן יהיה לשלב בין השירותים של הממשלה החילונית לחרדית לפי הצורך, אבל שלא יהיה שום קשר כלכלי איתם. האוכלוסיה החרדית תתחבר למציאות כשלא יהיה לה ברירה והיא תצטרך להחזיק את עצמה לבד. בשביל להזיז מהלך כזה צריך מנהיג עם חזון שמסתכל קדימה ולא נותן לרחשי הסביבה לשנות את המדיניות שלו, כפי שביבי משנה כל יומיים. חבל יהיה היום שבו כל החילונים ירדו מהארץ, אחרי שנים של מאמץ בבניית המדינה. למרות כל הפרסומים השונים, ישראל היא מדינה שמובילה בתחומים רבים והעניקה לעולם פיתוחים חדשניים רבים.
הפתרון | 04.07.12
122.
זה קורה כבר עכשיו- רמת השירותים לאזרח הממוצע יורדת והמיסים עולים
אין חוכמות- כל אזרח במדינה צריך ומקבל שירותים מהמדינה- תשתית (כבישים, חשמל, מים), בריאות, חינוך ועוד. עם יד על הלב- רמת מערכת הבריאות עלתה או ירדה? הייתם רוצים להתאשפז במערכת הבריאות של היום או של לפני 20 שנה? וזו רק דוגמא אחת
 | 04.07.12
121.
לא ברור לי איך זה יעזור
כמה משרות פנויות יש שהחרדים יכולים לתפוס? אם החרדים תופסים משרות של שכירים, המס בעצם יורד מהמעסיק, ואם יהיה אותו מספר מעסיקים כמו היום מה עשינו פה? ואם החרדים תופסים משרות מסוימות של שכירים הדבר לא בא על חשבונם של שכירים אחרים שנצטרך לשלם להם אבטלה? הפתרון לדעתי הוא לעודד יזמות ועסקים קטנים גם במגזרים הערביים והחרדיים
דרור | 04.07.12
117.
כאשר החל הנוער היהודי במזרח אירופה לנטוש את השטעטל בהמוניו, זה לא היה בגלל אידיאולוגיה או גזירות.
זה היה בגלל עוני. בגלל ההשפלה היומיומית שבהתמודדות עם מחסור, צפיפת, מחלה וחולשה. בגלל שתחושת הערך האישית שלהם נשחקה עד דק במסגרת שבה היו צריכים להיאבק על פיסת זנב דג מלוח. אל תגייסו את החרדים בכוח. חס וחלילה. השירות הוא זכות. אל תטילו עליהם סנקציות אישיות ואל תרדפו אותם. רק תפסיקו לממן ולסבסד אותם ואת מוסדותיהם. המצוקה תעשה את השאר.
לא שונא חרדים, חרד לגורלי | 04.07.12
112.
הלכה לנו המדינה רבותי. קראו בבקשה
חרדים קורעים חתיכה- חברת חשמל והנמלים חתיכה, הפוליטיקאים חתיכה, המיעוטים חתיכה הטייקונים וואחד חתיכה חותכים עם השיניים- ומעמד הביניים נקרע בין כל אלה זה יותר מדי בשביל מדינה אחת קטנה . חבל שאף אחד לא מזהה את עומק השבר כל הדברים שפירטתי חמורים פי כמה מאיום גרעיני המדינה נאכלת מבפנים ולאף אחד לא אכפת רוב הציבור מתנהג כמו בת יענה וקונה טאבלט ביבי הן כשר אוצר והן כראש ממשלה - הזיק יותר מכל ראש ממשלה שמאלן אחר- את ההוכחות תראו בעוד 10-15 שנה אבל לא רק הוא כל הממשלות ימין ושמאל - הקריסו את המדינה. חבל שלא מיחסים לבעיה החברתית והקיומית החמורה כאן את החשיבות המכרעת שיש לה בפועל. אנחנו איזור מוכה מלחמה- ובית באשקלון עולה כמו וילה מטורפת במיאמי גל הגירה כלכלית{של אנשים טובים באמת ויצרניים} מציף את הארץ ואף אחד לא מספר על זה מלבד החבאת וסילוף נתונים על ידי הממשלה עוד 10-15 שנה כולם יתעוררו באמת ולא לפסטיבל בומבמלה . הבעיה שדור שלם אכל אותה חזק בכל מקרה. חבל. דווקא מדינה מדהימה יש לנו צריך כישרון אדיר כדי להרוס כזה דבר וכל הגורמים שפירטתי הרסו כל חלקה טובה ההתדרדרות החלה ואין דרך חזרה- כולם ירגישו את זה בחינוך בריאות מיסים וכו אלו בעלי התושיה מזמן כבר לא כאן והילדים של עובדי הקבלן....... איזה מציאות אנחנו יוצרים להם לא יעשו שירות צבאי משמעותי לא יקבלו חינוך טוב תמיד יחיו במחסור ובסוף יפשעו וישדדו אגב שאני מדבר על מחסור אני לא מדבר על אייפון . אף אחד לא ביקש אייפון מבקשים דיור מים אוכל ארנונה וחשמל במאמץ סביר. ללא מותרות. לפני 30 שנה היה מאוד קשה כאן. אבל עדיין להשיג את כל אלה היה קל משמעותית מהיום. וביבי? הוא ממשיך לצייר עצים עם טוש ולהשוויץ בצמיחה מה שלא הצליחו לעשות עשרות מדינות ערב ביחד- עשה ביבי אחד כל מה שקרה כאן ב 15 שנה האחרונות עוד יכתב בדפי ההיסטוריה . את כל זה כותב אדם ימני בדעותיו שאוהב את הארץ אהבה עזה אבל אני לא יכול להתעלם מהמציאות.
מר בחור | 04.07.12
109.
הבעיה האמיתית: אין עבודה לכולם
הממשלה והמוסד לביטוח לאומי מסתירים את כמות המובטלים האמיתית: לאחר 4 חודשים מי שלא מצא עבודה אינו מקבל דמי אבטלה ומוצא מהסטטיסטיקה של מובטלים. אם יעשו מחקר כמה אנשים אינם עובדים המספר יהיה גדול הרבה מהמספר הרשמי. לאנשים מעל גיל 40 שנפלטו ממעגל העבודה יהיה קשה מאוד לחזור למעגל העבודה לעבודה עם משכורת סבירה. אין בישראל עבודה אמיתית לכולם לכן אם תוסיפו את החרדים והערבים לאותו שוק עבודה מתדלדל המצב יוחרף.
אלון פלג | 04.07.12
108.
הבעיה היא גם הפתרון
אחד המדדים לפעילות כלכלית היא שיעור הילודה וגיל האוכלוסייה. בשניהם אנו מצטיינים וזה אומר שיש לנו שגשוג בהישג יד, אם רק נדע לרתום את הכוחות. זה כמו שיש לנו מרבצי נפט באזור שלא נחקר. נכון שזה נשמע כמו נאום בחירות של סוחר רהיטים שמיד רץ לקניות עם שק ההבטחות - אבל זה פתרון אמיתי שמחכה למנהיגים אמיתיים, ואין פתרון זולתו
כמו תמיד | 04.07.12
103.
תחזית לטווח ארוך מאוד (2030), שכמובן אינה יכולה להביא בחשבון שינויים בפרמטרים אחרים
של המשק. אנחנו החילונים עוברים ערביזציה מזורזת. מאידך חלה עליה מהירה של פריון העבודה במגזר הערבי, ולדעתי גם התקרבות פוליטית. איש גם לא חותם לנו שבין החרדים לא יפנו יותר ויתר אנשים לשוק העבודה. גרף העליה הכמותית של יהודים + חסרי הדת בארץ ב-64 השנים האחרונות מספק כמה היבטים שלא טופלו כאן כראוי(יש פי 10 יהודים כאן מאשר היו בתחילת 1948). ישנם משאבי טבע שלא היה ידוע עליהם בשנת 2000, ואיש, גם לא אלוהיהם של החרדים, קבע סופית שלא נגלה עוד בהמשך, וכמה. לא ברור אם עליה בכלכלת מדינות ערב השכנות, באם תחול, תהיה לטובת מדינת ישראל, אך בהחלט יתכן מצב שכעשור לאחר "האביב הערבי" יעלה בהדרגה היקף הסחר עם מצרים, סוריה ולבנון. אי אפשר להיות רק פסימי, כמו אצל חוק מרפי. מאידך, הנתוח של פרופ' ישיב הוא מבריק, ויש ללמדו בקפידה.
Wiedenau | 04.07.12
97.
סוף סוף מדברים על הבעיה של המדינה, אבל הפתרון ...
רוב הקוראים הם חילוניים והרוב מחפשים פתרונות שטחיים לסימפטומים הם לא משרתים - נגייס בכח, נעשה סנקציות הם לא עובדים - נוריד קצבאות העניין הוא שהפתרון הוא קשה מאוד אבל פשוט הם צרכים להפוך לחילוניים אין פתרון אחר כדי שהם יעבדו הם צרכים ללמוד מקצוע כדי שהם ילמדו מקצוע הם צרכים ללכת לבית ספר חילוני שגם מלמד ובתקווה גם ימשיכו לטכניון ולאוניברסיטה - זה חינוך אמיתי שיוביל אותנו קדימה אם הם ילמדו בבית ספר חילוני הם גם יבינו סוף סוף מהי ציונות וירצו לבד ללכת לצבא בכפיה נקבל גיס חמישי לובש מדים וחסר מוטיבציה - נטל על הצבא אם הם ירוויחו שקל בזיעת אפם הם גם יעשו חשבון על כמות הילדים ועוד הרבה תופעות אחרות
ד | 04.07.12
94.
יש פתרון לבעיה - לבטל את מדינת הרווחה.
כיום החרדים שואבים משאבי חינוך, בריאות ורווחה ככל שניתן עם תרומה נמוכה. הערבים דווקא תורמים אבל הנשים שלהן לא רוצות לעבוד. הרעיון של מדינת הרווחה עובד כאשר רוב העובדים וזה המצב ברוב המדינות, אבל בישראל יש בטלנות כרונית שמגובה ע"י אידיאולוגיה קלריקאלית שעל פיה אסור לעבוד. את זה אפשר להפסיק.
הפוסק | 04.07.12
93.
מספרים לנו על מדינה דמוקרתית ומאכילים אותנו החילוניים/שכירים משלמי
מס אמת הרבה חרא , אנו מצהירים בזאת שאנו משמשים לפרה החולבת המניבה ביותר שידעה מדינת ישראל מאז קום המדינה עד עצם היום הזה , תישכחו מדור המשך , המחאה תתפרץ במלוא חוזקתה וכל מה שאתם מאכילים אותנו תאכלו חזרה....
ישראל  | 04.07.12
92.
הפתרון פשוט
קצבאות ילדים ינתנו כזיכוי במס על העבודה כלומר מי שיעבוד יקבל את הקצבה כהטבת מס מי שלא יעבוד לא יקבל דבר. הבטחת הכנסה היא לאנשים בני 50 ומעלה שהיו עובדים בעברם אבל מפאת גילם אין הם מצליחים למצוא עבודה אך הם עדיין צעירים מכדי לקבל את הפנסיה. השלמת הכנסה תבוטל כליל
 | 04.07.12
90.
שתרדו לי מהגב
שלום לכל החרדים - לי לא אכפת שלא תשרתו בצבא . האמת קשה לי לדמיין גדוד של חרדים . מוטלים עלי עוד ועוד מיסים עקיפים ישירים והחיים נהפכו לבלתי סבירים. בגלל שאתם מקבלים כספים לישיבות שלכם . בגלל שאתם מקבלים כספים מביטוח לאומי. בגלל שאתם מקבלים כספים מסל בריאות. הגיע הזמן שתתחילו לעבוד ותרדו לי מהגב .
לכל החרדים | 04.07.12
89.
כל זמן שתמשיכו לדרוש שנתגייס לצבא החילוני אז תצטרכו להמשיך לפרנס אותנו -אבל
רק אם תרדו לנו לחרדים מהגב ותבינו בטובות שאין סיכוי שנתגייס לצבא החילוני פשוט אין סיכוי כי מקסימום תוכלו לנבוח ולהמשיך לתמוך בנו עד סוף ימיכם ולבכות על כך. פשוט תרדו לנו מהגב ותאפשרו לנו ללכת לעבוד בלי ההגבלות - רק אז נרד לכם מהגב רק אז הגיע הזמן כבר שתקלטו את זה - כבר עברו יותר מ60 שנה שאתם מפרנסים אותנו בגלל ההגבלות ששמתם עלינו . אתם רוצים עוד 60 שנה - אין בעיה -נשמח לשבת לכם על הגב עוד 60 שנה אז תקלטו את זה כבר -אידיוטים
חרדי | 04.07.12
88.
ההנחה שהמגמה הנוכחית תמשיך באופן ליניארי עוד 18 שנה פשוט מגוחכת
תהיה פה מלחמת אזרחים הרבה קודם. אין שום סיכוי שזה יימשך ככה. זה שנרדמנו בשמירה ונתנו לפוליטיקאים חסרי חוט שדרה למכור אותנו עד עכשיו תמורת הכיסא שלהם, זה כשלעצמו פשע. את העונש אנחנו כבר היום משלמים בריבית דריבית. מי שימשיך להצביע למפלגות שאפשרו ועודדו את הפרזיטיות הבלתי נתפסת הזאת, שיידע ויפנים-הוא חתום על סופה של מדינת ישראל והוא בלבד זה שאחראי לכך שלילדיו אין עתיד.
טש | 04.07.12
85.
ההעתיד בארץ
כשתיפסק השנאה התהומית כלפי החרדים בארץ, ייפתרו כל הבעיות הבוערות במדינה. מה ההתנפלות הזו עליהם? גם במגזר החרדי יש פלגים ולא כל החרדים בטלנים. תתביישו לכם, כל אלה שמדברים רעה על החרדים. איזה תגובות שנאה יש כאן. זה מה שמפחיד ולא העתיד ולא הכלכלה. המדינה שורדת 65 שנה כמעט עם כל הקשיים הכלכליים, לרבות מלחמות ישראל. החרדים, זו הבעיה המרכזית בחייכם. תתביישו
יוכי | 04.07.12
81.
אני מקווה שילדי ימצאו את חייהם מחוץ למדינה וכך הלכה לה הציונות לצערי.
אבל יש פתרון פשוט הוא לא פוליטי. להפסיק לכל החרדים את התשלום עבור לימוד בכולל ולהפסיק את תשלומי ביטוח לאומי לכל הילדים. ותראו מהר מאוד איך כולם יוצאים לעבוד ולהביא כסף הביתה. הרי ידוע אם המדינה נותנת לך כסף לא תיקח?.
ניסים | 04.07.12
80.
היגיע הזמן ואוליי לא ישוב
פשוט ברור חד וחלק.באמת מספיק כבר להסתתר אחרי מסכות של "מסורת"אנחנו במו ידיינו גידלנו את המפלצת שאוכלת את בשרנו יום יום ולאחרונה גם אומרת לנו מה לעשות ואיך.כל המרנן והרבנן וחבורתם שיעשו בחייהם מה שרוצים על חשבונם!!! מה זה בתי ספר לתורה ע"ח המדינה?אחמדיניזד צודק! העסק פה ימות לבד לא צריך לעשות שום פעולה. ממש לא נעים להשתמש במונחים אנטישמים אבל העלוקה הזאת תהרוג אותנו אם לא נפתר ממנה. ומעשית מידית א.הפרדת דת מהמדינה ומייד! ב.מימון המדינה אך ורק לבי"ס ישראלי!! .ג.אפילו לא שקל למי שתורתו אמונתו וגם לרבו ולגבאו. לאן הוביל אותנו ביביהו השקרן! "יתנו יקבלו"-צריך לפעול כאן ולא על הפלסטינאים הם לא הבעיה וגם לא אירן!!!! הכל יתחיל ויגמר ממה שגידלנו בעצמנו
א.ש  | 04.07.12
79.
כלכלנים בגרוש
קודם כל לפני ההצהרות הבומבסטיות תתחלו לפתור את בעיות האבטלה הקיימות היום בלי קשר לתירוצי החרדים שלא עובדים. תעזרו קודם כל למי שכן רוצה לעבוד במשכורות נורמליות שיכולות לקיים את האזרחים !!!עם 4000 ש"ח לא יכולים היום לחיות במדינה הזו. המדינה מעוניינת בעבדים ולא בעובדים . תכריחו מעסיקים לקבל עובדים מעל גיל 40 - 50 . תפסיקו למכור את המדינה לבעלי ההון ולעשות להם תיספורות תפקחו על משכורות של מנכלים ומנהלים בכירים ואז תבואו בטענות למיגזר החרדי . תייצרו קודם כל מישרות עבודה לאנשים שכן רוצים לעבוד במשכורות שיכולות לכלכל אותם ואחר כך טפלו בחרדים .ונניח שכל החרדים ירצו לעבוד איפה תעסיקו אותם הרי הם יקבלו דמי אבטלה כי אין מספיק מקומות עבודה.
מירו | 04.07.12
73.
סוף סוף מישהו שם את האצבע על הבעיה האמיתית
פשוט הוציא לי את המילים מהפה כבר מעל שנה אני חוזר ואומר שהמחאה החברתית צריכה להתמקד בדיוק בנושא הזה כל מי שמסתכל 2 מטר קדימה צריך להבין שזו הבעיה החמורה ביותר איתה אנו מתמודדים אם לא נפתור אותה לא נוכל להתמודד עם שום איום ביטחוני בעוד 30 שנה
דרור | 04.07.12
68.
פצצה מתקתקת בחברה הישראלית
זאת פצצה מתקתקת שאותה אני צופה כבר 20 שנה אחורה. רק מפליא אותי אך אנשים העוסקים בדבר לא פצו פה כל כך הרבה שנים. גם את הרוע - אלימות, רציחות, שודים וגנבות, התפרצויות לנחלות ועסקים פרטיים, אלכהל וסמים. הכל היה צפוי בהדרגה בעני אדם פשוט כמוני שלא עסק במחקרים. וכך העולם הדתי יגרוף אחריו המונים (וכבר עושה זאת היום) ולא ישארו הרבה חילונים לממן אותם. גם לא לקחתם בחשבון שהרוב הערבי עובד מתחת לשולחן ומקבל ביטוח לאומי במקביל. כל כך הרבה קרעים יש בחברה הישראלית - אבל בלי כסף ועם הוצאות ענק וגביית הרשויות מדי חודש - אך אפשר לחיות?
מירי | 04.07.12
67.
לא לקחו בחשבון את גידול החרדים בשוק העבודה
הסטטיסטיקה לא נכונה. יש לקחת שינויים נוספים שחלים בחברה. חלה עליה בחרדים אקדמאים, ובהתאם עליה בחרדים עובדים, מתפרנסים לבד, ומשלמים מיסים. יש צימצום בילודה של חרדים עקב קיצוצי התקציבים. ועוד נתון שכדאי לקחת בחשבון, אברך שלומד תורה מקבל מהמדינה כמה מאות שקלים והיתר משלים לו הראש ישיבה. את ה"השלמה" מגייס ראש הישיבה מתורמים מחו"ל. כדאי יום אחד לרכז את כל התרומות שמקבלים הישיבות פה בארץ מתורמים בחו"ל ולהבין שברמת המאקרו החרדים מכניסים למדינה מט"ח בלי לייצא כלום. הם גם לא מבזבזים את כספם בטיסות לחו"ל ובקנית תוצ"ח.
 | 04.07.12
66.
משק ריכוזי ולא תחרותי לא מייצר מספיק מקומות עבודה !!
הכי קל זה להפוך את החרדים ל"שעיר לעזאזל". אילו המשק הישראלי היה מייצר דרישה למקומות עבודה - מבטיחה לכם שחרדים היו מעדיפים לעבוד ולהשתכר טוב מאשר לחיות בעוני ולגדל את ילידהם בעוני. אם לא היו חרדים היה צריך להמציא אותם. הבעיה היא כזאת - יש משק לא תחרותי המרוכז בידי קבוצה קטנה שמרכזת בידיה הון ולא מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים לצמוח. היא חונקת אותם באיבם. המצב הזה מונע את צמיחת המשק. כל עוד המשק קטן ומספר מקומות התעסוקה קטן ביחס למספר הידיים הדורשות עבודה - אפשר להעסיק עובדים בזול. הביקוש לעבודה רב יותר מכפי שיש לשוק להציע עבודה. מה שצריך לעשות, כאן ועכשיו, זה לפרק את הריכוזיות, שתאפשר תחרות אמיתית וצמיחת העסקים הבינוניים והקטנים. הדבר הזה - ייצר דרישה לידיים עובדות. יותר חרדים יעדיפו להתחיל לעבוד ולהשתכר בכבוד ( אנשים עובדים גם עושים בדרך כלל פחות ילדים.... ), והכלכלה הישראלית רק תצא נשכרת. למי יש יותר סיכוי לשפר את הישגיו - לאלוף העולם בקפיצה לגובה או לאזרח פשוט מן השורה ?! לאותו אזרח פשוט !. בכמה ס"מ יכול אלוף העולם לשפר את הישגיו במ"מ בודדים... לעומת זאת, אזרח מן השורה, אם יתאמן, יש לו סיכוי לשפר את הישגיו בס"מ.... כך גם הצמיחה. להשקיע בעסקים הקטנים ולא בטייקונים שחונקים אותנו...
גב' ישראלי | 04.07.12
64.
למה נהרס בית המקדש?
אלה שהורגים עצמם באוהלה של תורה בודאי יודעים את התשובה. התנהלותם עד כה מעודדת בדיוק שנאת אחים, ואם לא יפנימו את ניסיון העבר פשוט תחרב מדינת ישראל. כמו שאמר יצחק שמיר ז"ל "... הערבים הם אותם ערבים, והים אותו ים..." לא צריך ים (יש שם מדוזות) אחינו עושים את העבודה עבור הערבים. לצערי הסיכוי היחיד לשנות את התהליך הזה הוא מלחמה גדולה באזור שתשנה את סדר הום במדינה. מלחמה תמיד היתה גורם מאחד. בו נקווה שנחכים מהר כדי שלא נזדקק למלחמה כדי להושיענו.
תבחרו בביבי | 04.07.12
56.
הבעיה אינה של החילונים
הבעיה אינה של החילונים - החילונים יכולים לבטל באמצעות חברי הכנסת שלהם את כל הקיצבאות לאוכלוסיה החרדית. החילונים גם יכולים להתנות את הקיצבאות בשרות צבאי או בכל רעיון אחר אפילו בעמידת ראש ובקפיצה על רגל אחת. לחרדים מנגד אין שום סנקציה כנגד החילונים. הסיבה שהחילונים מתקצבים את לימודי התורה היא כי הם קיבלו החלטה דמוקרטית שזה הדבר הנכון לעשות. זכות המחאה חשובה - אבל החלטות תקציביות מתקבלות בהצבעות מדי שנה או שנתיים בכנסת על התקציב ועל חוק ההסדרים. אין להאשים את החרדים - האחראים הבלעדיים הם חברי הכנסת החילונים.
אביזו | 04.07.12
51.
למה בעצם שגם הבן שלי לא ילך לישיבה?
אולי באמת עדיף שהילד יצהיר על "תורתו אומנותו". מסתבר שלא חייבים ללמוד כל היום פחות גישה לאלכהול ופיתויים אפשר גם לעבוד מהצד בשחור אפשר להספיק להוציא תואר באונברסיטה עד שהחברים ישתחררו מישיבת ה'הסדר' יש הנחות היסטריות לאברכים אין סיכון להיפגע בשרות צבאי או במילואים יש דירות במחירים טובים מלכלל הציבור יש גב חזק במוסדות השלטון
צביקי | 04.07.12
43.
האיש שם את האצבע על הנקודה הבעייתית האמיתית!
הגיוס סתם יעמיס על צה"ל בעיות: כשרות, הפרדה נוספת, מה לעשות עם המתגייסים ללו שלא ממש יתאימו לתפקידים רבים בצה"ל. למשל קורסים ארוכים - הם מראש ייפסלו - כי הרי לא יעשו שירות מילואים ממושך אם בכלל מכיוון שיהיו אבות למס' רב של ילדים כעבור שנים מעטות. וכו'... הבעיה האמיתית היא חוסר ההשתלבות הכלכלית של החרדים במשק! חלק מהאשמה הוא על המשק החילוני שלא ערוך לקלוט אותם, אבל חלק לא פחות הוא בהם עצמם. חייבים לתת מענה לזה אחרת באמת אין לנו החילוניים מה לחפש כאן בעוד 20 שנה.
לא הגיוס הוא הבעיה | 04.07.12
42.
"כשנגיע לגשר נחצה אותו". זאת מדיניות הממשלה בכל תחום.
על מנת לצמצם את הפער המתהווה, יש לעודד ילודה אצל המגזר החילוני, ע"י תמריצים מצד מקבלי ההחלטות. לגבי המגזר הערבי, אין החברה הישראלית בשלה דיו בהעסקת מיעוטים, מתוך חשש לחוסר נאמנות ומנטאליות שונה. המגזר החרדי יעדיף לחיות על חלוקה מתרומות ולא להשתתף במגזר היצרני. לא בהכרח, דבריו של פרפ' ערן מהווים מסר מדויק.
 | 04.07.12
41.
לא מכיר את החרדים
חבל שמומחה בנושא , לא מכיר אותו כלל. קצב כניסת החרדים למגזר העבודה רק הולך וגדל , כל החרדים והרבנים מבינים שחייבים לעבוד. נושא הצבא עדיין בעייתי, וגם הוא הולך ונסדק אצל החרדים . תמיד קל להיות נביא זעם. תפתח את העיניים ותראה איך המציאות הולכת ומשתנה. שנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימנו , אמן !
חרדי לייט | 04.07.12
39.
נתניהו יגור בשדרה חמישית בניו יורק בזמן שנאכל את פירות הביאושים שלו
כשאנחנו נקבל שרותי רפואה מתפוררים, כבישים הרוסים, שרותי משטרה עלובים\ שרותי חינוך מחפירים נתניהו יכנס לדירה החדשה שלו מעל סנטרל פארק. תיווך בעיסקאות נשק והרצאות יכלכלו אותו ברווחה רבה. מדינת ישראל תראה לו כעוד נקודה קטנה באפריקה, מקום חשוך ואפל אליו הוא נוסע פעם בשנה לאזכרה של אחיו.
שרוליק | 04.07.12
34.
חמור מכך: איך נוכל לממן צבא של העולם הראשון, עם כלכלה של העולם השלישי?
מה שמבדיל אותנו מרוב שכיננו, הוא בכך שיש לנו צבא של העולם הראשון, וכלכלה של העולם השני. זו סיבה נוספת מדוע הנטל גדול כל-כך על מעמד הביניים: מעבר לנטל הידיים הלא עובדות שרק הולך וגובר, הרי שבישראל יש גם נטל ביטחוני גדול מאוד, שאינו קיים ברוב העולם (לפחות לא בסדר הגודל הזה). על פי המאמר, אנחנו בדרך להיות מדינת עולם שלישי, בה יש יותר ויותר עניים, ילדים וקשישים, ופחות ופחות עובדים. איך במצב כזה וכל לתחזק צבא של העולם הראשון?
דרום לבנון | 04.07.12
32.
זה מטורף! צעירים חילונים צריכים להתעורר!
זה הזמן לקבוע ולהשפיע! אוכלוסיות שלמות צריכות לעבוד- דתיים וערבים. די מספיק. לא נסכים יותר לשום דבר פחות מזה! הגיע הזמן שנפסיק לממן את כולם. מספיק עם בלבולי המוח של תורתו אומנותו! שילמדו אחה"צ או בלילה אם הם רוצים. לא יתכן שלא יתרמו את חלקם למדינה ויחיו על חשבוננו. אני מסכים עם הכתבה. זה הזמן לבחור מנהיג נכון, שיצרף דתיים וערבים למעגל העבודה ומשלמי המיסים. תחשבו על זה ב2030- ביבי יהיה בגמלאות... מי דואג לעתיד שלנו ולעתיד ילדינו במדינה??? המתמטיקה הזו מדהימה! צעירים צריכים להסתכל קדימה ולהיות אחראים על עתידם! זה באחריותנו בלבד.
אלון | 04.07.12
28.
החרדים-אסון למדינת ישראל. אולם לטווח קצר בלבד
בכל העולם החרדים היהודים עובדים למחייתם. אם זה בלונדון, פריז, ניו-יורק, לוס אנג'לס ועוד. רק במדינה הזאת הם פטורים מעבודה, פטורים מגיוס (אפילו למטרות אזרחיות, לא צבאיות), ומקבלים קיצבאות על לימודיהם. מי היה מאמין שכך יקרה?. אולם אפשר להרגע. הגידול שלהם יהיה כל כך גדול, שתהיה קריסה פנימית אצלם.אנשים שם ימרדו ברבניהם, ועדות המזרח שלמדו מהם את השטיקים (דוגמת ש"ס), יחזרו לעבודה. פשוט המדינה לא תוכל לממן אותם. חד משמעית.זה יבוא בבום אחד גדול. כבר עתה המצב בלתי נסבל, ואף לאחד לא חושב שהמצב יכול להימשך. ב-2003 המצב הכלכלי היה קשה, ושרון וביבי נתניהו חתכו באכזריות ובצדק את קצבאות הילדים. החרדים סתמו את הפה , כי ניטרלו אותם מהממשלה. כך יקרה בשנים הקרובות. לא נגיע ל-2030 עם המצב הזה. תשכחו מכך.
רון | 04.07.12
27.
הבעייה שבערך במועד הזה המדינה תהפוך למדינת הלכה (ותיכחד), גם אם כל החרדים יעבדו
יש הרבה בעיות תיאורטיות שאולי יהיו בעוד 20 שנה. אלא שמעל הכל יש עניין פוליטי שלטוני. בערך עוד 20 - 25 שנה חובשי הכיפות (לא החרדים בלבד) יהוו רב במדינת ישראל והמדינה באורח דמוקרטי (בהצבעת רב) תהפוך למדינת הלכה בשורה של הצבעות בכנסת. בתי ספר נפרדים בנים בנות, ברכות שחייה וחופי רחצה רק נפרדים, לימודי דת, אין טלוויזיה בשבת, אין אינטרנט בשבת, איסור מוחלט של נסיעה בשבת (גם רכב פרטי). בנות לא יגוייסו עפ"י חוק, נשים לא יהיו שופטות ... המדינה במתכונת הזו תתפרק כי כל חילוני שיוכל לעשות כן ימלט מפה, למדינה דתית יהודית לא תהיה זכות קיום במזרח התיכון (ארה"ב לא תישא על גבה מדינת הלכה וגם באירופה לא יסבירו לנו פנים, בלשון המעטה) כל שאר הבעיות הינן שוליות. הבעייה הדמוגרפית - דתית בלתי פתירה ולא יעזור גם אם 95% מהחרדים יצאו לעבוד, להיפך - כוחם יגבר עוד יותר
mik776 | 04.07.12
26.
יש פיתרון
ביטול כל הקצבאות פטורים ומענקים לכולם ביטול כל המנגנונים שמאשרים את הפטורים ( הקטנת הוצאות המדינה ) שינוי מס הכנסה ל 20 % קבוע ( לא פרוגרסיבי) הטלת קצבה שלילית מעל ילד 4 ( יש לשלם למדינה על כל ילד נוסף לדוגמא 1000 ש"ח לחודש על ילד 5 2000 על ילד 6 וכו) ביטול כל הקצבה למוסדות חינוך שאינם מלמדים לפי תוכנית מעשית בכסף שנחסך : חינוך חינם כולל אוניברסיטה ,יום חינוך ארוך עד 18:00 כולל ארוחות התוצאה: הפסקת הילודה המסיבית תוך מספר שנים צמיחה חסרת תקדים במשק
חילוני מודאג | 04.07.12
23.
הפתרון פשוט ומתמטי (אך מסובך פוליטית)
1. הפסקה מוחלטת של מימון לימודי תורה, וקצבאות ללומדי תורה (תקציב 0 !!!) 2. הקטנת קצבת הילדים לילד ה 5 ומעלה ל 0!!! (למעט אם הילד החמישי נולד כתאום) 3. ביטול כל מערכת הסבסוד של דיור לחרדים, ושינוי הניקוד לקבלת דיור תוך העדפה ברורה של מי שעובד, משרת בצה"ל וללא מקדם של שנות נישואין. ניקוד שלילי לילד חמישי ומעלה. 4. הפסקה מוחלטת של מימון בתי ספר שאינם מלמדים לימודי ליבה, והפעלת מנגנון קנסות וקיצוץ תקציבים לבתי ספר שתלמידיהם לא מגיעים להשגים בלימודי ליבה. עידוד תקציבי לתלמידים שמגיעים להשגים במדעי הטבע, מתמטיקה, ביולוגיה וכו'. 5. גיוס מלא של כולם. צה"ל הוא אחת המכינות הטובות ביותר לחיים אזרחיים וכלכליים פוריים. וברמה האידאולוגית: (מיועד במיוחד לכל אנשי הימין). אי ביצוע הפעולות הנ"ל פירושם השמדה איטית של מדינת ישראל הציונית, עד למצב שכל מה שאויבינו מבחוץ יצטרכו זה לעשות "פוווו" חזק אחד והם יכבשו את הארץ.
יובל | 04.07.12
22.
הפיתרון וויסות הגידול באמצעות מקל וגזר
הגדלת קיצבאות הילדים משמעותית עד לילד הרביעי ועצירתן מילד חמישי ואילך כאשר המוטו ולפי הסטטסטיקה משפחות בעלות מספר ילדים נמוך הם בין התורמות העיקריות לכלכלה כאשר משפחות מרובות ילדים גורמות לגידול בפערים ,כמו כן משפחות שלא מביאות ילדים כלל (כמו שקורה כיום באירופה עם ילודה שלילית שיוצרת הזדקנות בלי צעירים שמשלמים מס),בסין מגבילים באופן חמור את הילודה לילד אחד במשפחה ,כאן זה לא סין אבל מי שמביא הרבה ילדים שייקח אחריות לפרנסתם בעצמו ,סיוע בשכר דירה יוגדל למשפחות עד 4 ילדים ויוקטן או יבוטל למשפחות עם יותר ויש עוד הרבה אפשרויות
דוד | 04.07.12
21.
אתם לא מפרנסים את הערבים הערבים מפרנסים את עצמם
ואל תעשו טובה עם הביטוח לאומי אם זאת הכוונה שלכם והיא כוונה ומעשים גזעניים. ערבים לא מתקבלים בקלות לעבודה במדינה, לא מקבלים יחס שווה בין שווים כאן ובטח לא זכאי למה שהחרדים האלה זכאים\מקבלים. אתם סתם נטפלים אלינו מתוך שנאה והסתה. אם ערבי יגד שתורתו אמונתו הוא לא יזכה לקצבה, לא יבנו לא ולדומיו ודור ההמשך בתים וערים שלמות, מעניין אם רוב החרדים לא עובדים מאיפה הערים החרדיות מתוקצבות? הם משלמים ארנוה?לא. אם ערבים יפגינו יירו בהם באש חיה ואם חרדים יפגינו כל המדינה משותקת ופתאום המשטרה חסרת אונים. הערבים לא עושים מדינה בתוך מדינה כמו שהחרדים עושים. תפסיקו להסית כבר!!!!!!!!!!
עבדאלהדי | 04.07.12
20.
אמרתי זאת לפני שנים -ללא צורך במחקר עמוק כל-כך
הלהיטות של ממשלות הליכוד "לאמץ" באופן בלתי חוקי ובלתי נכון את שטחי הגדה המערבית,תוך השקעות ענק שם, ושלצורך כך גם הזניחה את כל הפיתוח והרווחה במדינה עצמה -ראה דוחות או .אי. סי. די וגם אימצה את החרדים כשותפים "טבעיים" על מנת להצדיק את האמירה התלושה של "מדינה יהודית" שהרי ללא החרדים אנחנו "לא מספיק יהודים" -זוכרים את לחישת ביבי לכדורי? ובנוסף לכך המשך השותפות היסודית של חירות עם הליברלים (גח"ל-זוכרים) שחיזקה את הקפיטליזם החזירי עד לקבס, אלה מולכים לקטסטרופה המתוארת בכתבה זאת ולרוע המזל נראה שכבר איחרנו את הרכבת ואפילו גילה מהרכבת ,לא תעזור כאן.
דיוגנס | 04.07.12
18.
המצב יהיה יותר גרוע מהסטטיסטיקה כי תתחיל ירידה ענקית מהארץ
הנתונים החמורים מבוססים על הנחות אדפטיביות, כלומר בדיקה סטטיסטית שמניחה שאחוזי הגידול בכל אוכלוסיה יהיו מבוססים על ניתוח העבר. אלא שהמציאות צפויה להיות חמורה בהרבה - ככל שהנטל ייגבר על החילוניים, רבים יותר יחפשו דרכים לברוח מהארץ, וזה יקרה הרבה לפני 2030. כך שבשנת 2030 אחוז החילוניים שיישאר בארץ יהיה נמוך מאד - בעיקר אנשים מבוגרים שכבר לא יכולים לעבור מדינה וילדיהם שנותרו לטפל בהם. כל היתר כבר ימצאו דרכים לברוח.
חילוני | 04.07.12
16.
יש פתרון אחד ויחיד לבעיה
זה הפתרון: כיון שמי שאינו לומד תוכנית ליבה, לא יכול לעבוד, וממילא גם לא להתפרנס, במדינה כלשהי בעולם, יש להפסיק עכשיו (עכשיו) (עכשיו)(לאלתר)(בו במקום) (ללא שיהוי) (מיד) - כל תיקצוב מדינה לבית ספר שאינו מלמד תכנית ליבה עשירה: אנגלית, חשבון, לשון, אזרחות, מדעים, הסטוריה. הצעד נתון בסמכותו של שר החינוך באישור ועדת החינוך של הכנסת. אפילו לא צריך לחוקק חוק. גדעון סער, אתה שומע? אתה קורא? נתניהו, שר-העל באוצר: מבין עברית? ללא הצעד הזה, כל הדיבורים - חסרי משמעות.
מהרהר | 04.07.12
12.
הבעיה לא רק החרדים וה"מגזרים" . רוב הכסף הולך לממן את השירות הציבורי
ואני לרגע לא מזלזל בעיוות של החרדים ושל המגזרים שעובדים כמעט אך ורק ב"שחור". מעשית, ואת זה מפחדים הפוליטיקאים (אפילו יחימוביץ ולפיד) לומר, הכסף הולך למימון ה"איש השמן" - המגזר הציבורי המנופח שלנו. ותיכף תתחילו להזכיר לי את הנגד שבקושי מקבל פנסיה והעובדת הסוצילית שמקבלת שכר רעב. הכל נכון, אבל המון המון נשפך על ה"אליטה" של הועדים, של אנשי הקבע, של בכירי השירות הממשלתי - גם כשהם (עלק) עובדים, ובמיוחד כשהם יוצאים לפנסיה בלתי מוגבלת בתנאיה. צריך לומר את האמת - חייבים לקצץ ומחר בשירות הציבורי, בצורה כואבת וחדה.
הוועדים, קבע , פנסיות- שם הכסף | 04.07.12
9.
עושים הכל בשביל הילדים
קמים בלילה דואגים רושמים לחוגים, קיטנות, מחנכים, מכינים איתם שעורים, מוותרים על המון ומשקיעים מאמצים רבים כדי שהם יגדלו יהיו מוכנים לחיים ויוכלו להקים משפחה ולהנות מהחיים - למה לא הנאה זו לא מילה גסה, ואז הם יזרקו למציאות קשה מאוד. זה כאילו שנשלח אותם ללמוד שחיה ומייד נזרוק אותם לים סוער ונצפה שהם יצופו אם לא נתעורר כל ההשקעה הארוכה והקשה והיקרה בילדים שלנו לא תהיה שווה כלום כי לא דאגנו להם לסביבה מתאימה אנחנו חייבים להילחם למען הילדים שלנו ולא לעתיד טוב יותר אלא שיהיה להם עתיד, וסיכוי לחיות בארץ הזאת, אני לא יודע מה עם שאר האנשים אבל אני רוצה שילדי ישארו בארץ ויקימו את המשפחה שלהם כאן, יהיו מאושרים ושהחיים לא יורידו אותם על הברכיים, ויכריחו אותם לותר על העקרונות שהנחלנו להם בעמל רב רק בכדי לשרוד העתיד לא נקבע ויש בידנו את האפשרות לשנות אותו
מעמד הביניים | 04.07.12
7.
מוכן לסבול את הכל אבל את זה לא.
כציוני שאוהב את המדינה אני מוכן להתמודד ולהלחם בכל הקשיים שיש כאן; מצב ביטחוני, שחיתות, מחירים בשמיים, שירות לאזרח מתדרדר וכו' אבל העובדה שקמה פה קבוצה שלא מדברת איתי באותה שפה ושואפת למדינת הלכה שתחזיר אותנו לימי הביניים וכל זה על חשבוננו זה פשוט מרתיח. אם יהיה משהו בעתיד שישבור אותי זה המצב העתידי המתואר בכתבה, אז אני אבין שהלכה המדינה והלך החלום.
ישראלי  | 04.07.12
6.
לממשלות ישראל אין טווח אופק חושבות רק איך לשמר את סיר הבשר
במידה והמצב לא ישתנה והחילוניים/השכירים/צבא סדיר/ מילואימנקים לא יפוצו כי חלוקת הנטל לא נראית בכלל שתתבצע ובעשירון העליון לא יגעו להיפך מעבירים אליהם עוד ועוד ובהון השחוא גם לא מעונינים לטפל ובחשבונות הבנקים של ראשי הדת לא נוגעים ובחשבונות הבנק בחו"ל של הרבה כסף שחור לא נוגעים , תישכחו מהפרייארים שימשיכו להיות הפרה הנחלבת!!!!!!!!!!!!!!
שירלי  | 04.07.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת