34. קצרי ראיה.... בין להוסיף נתיב או שתיים אין הרבה הפרש גדול אז למה לא להוסיף כבר שני נתיבים?!!!! כמו שבכביש 6 לא חשבו קצת יותר רחוק....בנו רק 2 נתיבים. הרי עד שיגמרו את הבניה יצתרכו אפילו יותר מזה!!!!!! יעקב פישר | 30.07.12 (ל"ת)
33. מה עם מיליארדי השקלים שהוצאו על הרכבת המהירה לירושלים שבכלל לא פועלת ? למה אין ועדת חקירה ??? | 29.07.12 (ל"ת)
32. רק רכבות בכל הארץ ישנו את התשתיות ויפחיתו קורבנות תאונות דרכים אכפת לי ונמאס לי מהחלמאות | 29.07.12 (ל"ת)
31. למה לא להשקיע בפרוייקטים המקטינים את התלות ברכב פרטי??? ירושלים לא מסוגלת להכיל את כל הרכבים שמגיעים אליה מדי יום. הרחבת הכבישים פשוט תעביר את עומסי התנועה לצוואר הבקבוק שיהיה הכניסה לעיר. זמן הנסיעה לא יתקצר, אולי אפילו יתארך, כי כבישים רחבים מהווים תמריץ לשימוש ברכב פרטי. רק מערך תחבורה ציבורית יעילה (הפועל גם בסוף השבוע!) יציל את ירושלים החנוקה. זה טוב לשכבות החלשות וטוב לסביבה. ברגע שתהיה אלטרנטיבה טובה לרכב פרטי, יקטן גם העומס בכבישים. וזה עולה הרבה פחות מאשר עוד מחלף או עוד נתיב. נעם | 27.07.12 (ל"ת)
30. ל- 1. זו השקעה בתשתית עתידית. כשיהיה כביש מהיר לירושליים, אפשר יהיה לשים גם שם מצלמות מהירות ולהגדיל את הכנסות הממשלה. שטייניץ את ביבי בע"מ | 27.07.12 (ל"ת)
28. איזה יופי באמת חבל. אפשר כבר לעלות ב 40 אחוז מטומטמים. לאנשים טיפשים אין איך להחזיר את המשכנתא אבל העיקר לוקחים וקפצים מעל הפופיק. תעלו תעלו מחירים נראה מה יקרה עוד שנתיים כאן משה | 26.07.12 (ל"ת)
27. כמה שאלות בקשר לתיכנון הזה. איך יחסוך 20 דקות אם כל השינוי הוא משער הגיא לסיבוב מוצא? בקטע הזה יש רק פקק בשורש ופקק במוצא כששלושה נתיבים הופכים להיות שניים. כל שאר הדרך פנויה. הפקק בכניסה לעיר לא יטופל - כי הנתיב שהוסיפו הפך להיות נתיב לתחבורה ציבורית. אפילו לא מאפשרים לרכב פרטי עם 4 נוסעים לסוע שם (כמו בכל מקום אחר בארץ ובעולם). את שני הפקקים של שורש ומוצא אפשר לפתור אם מוסיפים נתיב שלישי. כל שאר המחלפים שיעברו שידרוג - מיותרים. מחלפים שיקלו על הכניסה לנוה אילן (20-30 משפחות) ויקשו מאוד על מעלה החמישה מבשרת ציון, אבו-גוש, הר אדר, קרית ענבים בית זית ועוד (יותר מ 50,000 איש). יחפרו מנהרה מתחת לקסטל בעלות מטורפת בשביל להיפטר מהעליה וזה יגרום לכך שלכל ישובי הסביבה תהיה רק כניסה אחת - משותפת (ופקוקה). אם יקרה משהו (לא חסרות שריפות באיזור) - הישובים יהיו נצורים. אפשר היה להשיג את אותה המטרה (קיצור הפקקים) במחיר זול בהרבה ובפחות נזק לתושבי הסביבה. יש כמה וכמה חלופות לפרויקט - שלא אושרו מסיבות לא ברורות (או שמישהו מרוויח פה הרבה מאוד כסף). | 26.07.12 (ל"ת)
26. רק כשיקרה אסון ישנו את התוכנית הכביש המשודרג הוא אסון לסביבה ובמיוחד למבשרת ציון. כולנו ראינו את שתי השרפות הגדולות שהשתוללו בחודש האחרון באיזור מבשרת בשריפה הראשונה מבשרת הייתה מנותקת לא ניתן היה להגיע אליה לא מירושלים ולא מת"א (אפילו הכבאיות נתקעו במחסומים) בנס לא נהרגו פה אנשים... הכביש הזה עם הביטול של שתי הכניסות למבשרת והפיכתם לכניסה אחת לישוב, מעבר לכך שזה רק יאריך את הנסיעה ויצור פקקים זוהי מלכודת מוות והדוגמא הכי טובה היא השריפות האחרונות... בקיצור רק כשיקרה אסון ישנו את התוכניות אופיר | 26.07.12 (ל"ת)
25. עוד חזון למועד לכל החוגגים תביטו לעבר פרויקט הרכבת הקלה ותרגעו,.למעלה מ10 שנות סבל עברו על תושבי העיר טרם הפעלת הרכבת הקלה ,.שהויכוח על נחיצותה נמשך עד היום. אז תרגיעו..... תום | 25.07.12 (ל"ת)
24. שינוי מינימלי לפני שנפתחו נתיבי איילון הם תוארו כפתרון לכל בעיות התחבורה בתל אביב. ללא ספק הנתיב הנוסף ישפר את מצב התנועה,אך השיפור יהיה מינימלי. טיראן | 25.07.12 (ל"ת)
23. לא הבנתם את הכוונה... הכוונה היא לא שיהיה יותר קל להגיע לירושלים! הכוונה היא שיהיה יותר קל לצאת מירושלים לתל-אביב.. תל אביבי | 25.07.12 (ל"ת)
21. וכשיגיעו לירושלים, מה יקרה? יתקעו בפקקים בתוך העיר הצפופה. ואם ינסו להשתמש בתח"צ - שיהיה בהצלחה. יעמדו שעה בתחנה ללא גג בגשם ובקור או בחום הקיץ, ויחכו לאוטובוס שיגיע מלא עד אפס מקום, ועושה סיבוב של חצי עיר כדי להגיע ליעד שרצו. כבישים ועוד כבישים לא פותרים כלום. רק תחבורה ציבורית איכותית. כמו הרכבת הקלה, רק עם תכנון נכון וביצוע טוב. עם הרבה יותר קוים, עם הרבה יותר זמינות, וגם בסופ"ש. אחרת אף אחד לא יעזוב את הרכב הפרטי. * הכותב נהג לנסוע לירושלים מת"א כל בוקר באוטובוס במשך שנתיים. 50 דקות נסיעה ב-480 + שעה של המתנה ונסיעה בתוך ירושלים, במקום שעה ורבע נסיעה ברכב. עברתי לרכב. נוסע | 25.07.12 (ל"ת)
20. לפזר את משרדי הממשלה לפריפריה ובמיוחד לעיירות פיתוח זה מה שעשו באנגליה - כך מורידים אבטלה באיזורים מוכי אבטלה. אלפי עובדי ציבור עם משכורת ממשלתית יוציאו כסף על הכלכלה המקומית וכולם ירויחו. אם היתה להם דירה בי-ם יוכלו למכור אותה ולקנות יותר גדול יותר בזול. כך יהיה יותר דירות בירושלים. | 25.07.12 (ל"ת)
19. תכנון לקוי ובכייה לדורות כמעט כמחצית מהמחלפים המתוכננים אינם דרושים, ולא ישפרו את זמן הנסיעה בכלום. הבעיה היא שעיקר העבודה - להרחיב את הכביש לשלושה מסלולים - עולה מעט מאוד, והמהנדסים (שמרוויחים אחוזים מהפרויקט) לא יוכלו להרוויח מליונים אם הם לא יתכננו מפלצות בטון ומלט. אז בגלל זה הם רוצים לחסום את היציאה ממבשרת, ולהפוך את הישוב למלכודת מוות. בשנייה שמחלף הראל יחסם, הנדל"ן במבשרת יצנח בעשרות אחוזים. תתחילו למכור. קובי | 25.07.12 (ל"ת)
17. מציע לוותר על ירושלים ולהעביר את מרכז הכובד האדמיניסטרטיבי לתל אביב ירושלים עם חרדיה בלאו הכי אבודה לנו, למדינה, לדמוקרטיה ולכן אנוכי וחברי עזבנו אותה בשנים האחרונות. היתי דור שביעי ירושלמי | 25.07.12 (ל"ת)
16. בזבוז על כבישים אינו "השקעה במחר" אלא זריקה של הכסף מרווחה וחינוך לתרבות הרכב הפרטי המיותרת זו ההשקעה הכלכלית הכי גרועה. כאילו שאין שם חלופות זולות בחצי. בחרו את החלופה הכי יקרה לזרוק 2 מליארד שקל על כלום. ואחרכך יעלו לכם את המע"מ ואת המיסים לממן את ההשקעה המטורפת הזו וכמובן שזה לא יהיה 2 מליארד יהיו חריגות ועיכובים וזה יעלה 3 מליארד ואתם תיכנסו מעשירות שלישי לחמישי אל העוני כדי להעשיר את הקבלנים.. מדינת תשתיות עשירה עם אוכלוסיה ענייה והולכת ומדורדרת לעוני גדול יותר. מודאג לעתיד המדינה | 25.07.12 (ל"ת)
15. "אין כסף" אז מאיפה הכסף לכבישים? עוד מע"מ? עוד מיסים? ביבי תתכונן..בקרוב אתה עף הביתה..! אלטמן הקטן | 25.07.12 (ל"ת)
14. איך לקצר ב-20 דקות ?? מה, יקח לי בסה"כ 20 דקות להגיע מת"א לירושלים ? אולי אם יתנו לי ב.מ.ו. ויבטלו את הגבלת המהירות בכביש... קוקי | 25.07.12 (ל"ת)
12. לפי ניסיון קודם, הכביש ייגמר ב-2020 ויעלה 7 מיליארד... לבינתיים זמן הנסיעה יתארך עוד יותר וכביש 443 יהפוך פקוק יותר | 25.07.12 (ל"ת)
10. ייאלה בכיינים ולא מרוצים תתחילו להאשים את ביבי לא חשוב מה המדינה תעשה תמיד יהיו הבכיינים והלא מרוצים חבל שרק קולם נשמע באינטרנט תום | 25.07.12 (ל"ת)
8. ל-1 - עשרות אלפים נוסעים בכביש כל יום תחשוב כמה ייצא החסכון הכולל לאורך זמן בבלאי לרכב, דלק וזמן, בזכות המחלפים. דודי | 25.07.12 (ל"ת)
5. למגיב 1, השקעה בתשתית גם תורמת למקומות עבודה וכך יהיו פחות עניים ויותר צמיחה, אלי | 25.07.12 (ל"ת)
2. ל - 1, אפשר לחגוג היום ולבכות מחר, או להשקיע במחר ולחסוך קצת היום אני מעדיף מדינה עם עתיד שמשקיעה במה שחשוב גם אם צריך לחסוך היום, ולא ללכת לבית קפה כל יום. אלון | 25.07.12 (ל"ת)
1. איך יש 2.5 מליארד שקל לזרוק על הפרויקט המיותר הזה , אם הממשלה צריכה לקצץ 700 מליון?? נתניהו אנא אל תשקר לציבור זורקים 30 מליארד שקל על מחלפים הזויים של תוכנית נתיבי ישראל שאין לה שום מטרה ותכלית סתם "לנסוע מצפון לדרום בלי רמזורים" אז נישאר עם כמה רמזורים ותעבירו מה-30 מליארד מאספלט לתחום רווחה דיור וביטול העלאת מע"מ ומיסים... נמאס לנו לממן חגיגת תשתיות מדינת תשתיות עשירה, עם עני | 25.07.12 (ל"ת)
יש מוצא לנדל"ן: מה יעשה קיצור הנסיעה לירושלים לערך הבתים
34 תגובות לכתיבת תגובה