אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יש מוצא לנדל"ן: מה יעשה קיצור הנסיעה לירושלים לערך הבתים

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
למה לא להשקיע בפרוייקטים המקטינים את התלות ברכב פרטי???
ירושלים לא מסוגלת להכיל את כל הרכבים שמגיעים אליה מדי יום. הרחבת הכבישים פשוט תעביר את עומסי התנועה לצוואר הבקבוק שיהיה הכניסה לעיר. זמן הנסיעה לא יתקצר, אולי אפילו יתארך, כי כבישים רחבים מהווים תמריץ לשימוש ברכב פרטי. רק מערך תחבורה ציבורית יעילה (הפועל גם בסוף השבוע!) יציל את ירושלים החנוקה. זה טוב לשכבות החלשות וטוב לסביבה. ברגע שתהיה אלטרנטיבה טובה לרכב פרטי, יקטן גם העומס בכבישים. וזה עולה הרבה פחות מאשר עוד מחלף או עוד נתיב.
נעם | 27.07.12
27.
כמה שאלות בקשר לתיכנון הזה.
איך יחסוך 20 דקות אם כל השינוי הוא משער הגיא לסיבוב מוצא? בקטע הזה יש רק פקק בשורש ופקק במוצא כששלושה נתיבים הופכים להיות שניים. כל שאר הדרך פנויה. הפקק בכניסה לעיר לא יטופל - כי הנתיב שהוסיפו הפך להיות נתיב לתחבורה ציבורית. אפילו לא מאפשרים לרכב פרטי עם 4 נוסעים לסוע שם (כמו בכל מקום אחר בארץ ובעולם). את שני הפקקים של שורש ומוצא אפשר לפתור אם מוסיפים נתיב שלישי. כל שאר המחלפים שיעברו שידרוג - מיותרים. מחלפים שיקלו על הכניסה לנוה אילן (20-30 משפחות) ויקשו מאוד על מעלה החמישה מבשרת ציון, אבו-גוש, הר אדר, קרית ענבים בית זית ועוד (יותר מ 50,000 איש). יחפרו מנהרה מתחת לקסטל בעלות מטורפת בשביל להיפטר מהעליה וזה יגרום לכך שלכל ישובי הסביבה תהיה רק כניסה אחת - משותפת (ופקוקה). אם יקרה משהו (לא חסרות שריפות באיזור) - הישובים יהיו נצורים. אפשר היה להשיג את אותה המטרה (קיצור הפקקים) במחיר זול בהרבה ובפחות נזק לתושבי הסביבה. יש כמה וכמה חלופות לפרויקט - שלא אושרו מסיבות לא ברורות (או שמישהו מרוויח פה הרבה מאוד כסף).
 | 26.07.12
26.
רק כשיקרה אסון ישנו את התוכנית
הכביש המשודרג הוא אסון לסביבה ובמיוחד למבשרת ציון. כולנו ראינו את שתי השרפות הגדולות שהשתוללו בחודש האחרון באיזור מבשרת בשריפה הראשונה מבשרת הייתה מנותקת לא ניתן היה להגיע אליה לא מירושלים ולא מת"א (אפילו הכבאיות נתקעו במחסומים) בנס לא נהרגו פה אנשים... הכביש הזה עם הביטול של שתי הכניסות למבשרת והפיכתם לכניסה אחת לישוב, מעבר לכך שזה רק יאריך את הנסיעה ויצור פקקים זוהי מלכודת מוות והדוגמא הכי טובה היא השריפות האחרונות... בקיצור רק כשיקרה אסון ישנו את התוכניות
אופיר | 26.07.12
21.
וכשיגיעו לירושלים, מה יקרה?
יתקעו בפקקים בתוך העיר הצפופה. ואם ינסו להשתמש בתח"צ - שיהיה בהצלחה. יעמדו שעה בתחנה ללא גג בגשם ובקור או בחום הקיץ, ויחכו לאוטובוס שיגיע מלא עד אפס מקום, ועושה סיבוב של חצי עיר כדי להגיע ליעד שרצו. כבישים ועוד כבישים לא פותרים כלום. רק תחבורה ציבורית איכותית. כמו הרכבת הקלה, רק עם תכנון נכון וביצוע טוב. עם הרבה יותר קוים, עם הרבה יותר זמינות, וגם בסופ"ש. אחרת אף אחד לא יעזוב את הרכב הפרטי. * הכותב נהג לנסוע לירושלים מת"א כל בוקר באוטובוס במשך שנתיים. 50 דקות נסיעה ב-480 + שעה של המתנה ונסיעה בתוך ירושלים, במקום שעה ורבע נסיעה ברכב. עברתי לרכב.
נוסע | 25.07.12
20.
לפזר את משרדי הממשלה לפריפריה ובמיוחד לעיירות פיתוח
זה מה שעשו באנגליה - כך מורידים אבטלה באיזורים מוכי אבטלה. אלפי עובדי ציבור עם משכורת ממשלתית יוציאו כסף על הכלכלה המקומית וכולם ירויחו. אם היתה להם דירה בי-ם יוכלו למכור אותה ולקנות יותר גדול יותר בזול. כך יהיה יותר דירות בירושלים.
 | 25.07.12
19.
תכנון לקוי ובכייה לדורות
כמעט כמחצית מהמחלפים המתוכננים אינם דרושים, ולא ישפרו את זמן הנסיעה בכלום. הבעיה היא שעיקר העבודה - להרחיב את הכביש לשלושה מסלולים - עולה מעט מאוד, והמהנדסים (שמרוויחים אחוזים מהפרויקט) לא יוכלו להרוויח מליונים אם הם לא יתכננו מפלצות בטון ומלט. אז בגלל זה הם רוצים לחסום את היציאה ממבשרת, ולהפוך את הישוב למלכודת מוות. בשנייה שמחלף הראל יחסם, הנדל"ן במבשרת יצנח בעשרות אחוזים. תתחילו למכור.
קובי | 25.07.12
16.
בזבוז על כבישים אינו "השקעה במחר" אלא זריקה של הכסף מרווחה וחינוך לתרבות הרכב הפרטי המיותרת
זו ההשקעה הכלכלית הכי גרועה. כאילו שאין שם חלופות זולות בחצי. בחרו את החלופה הכי יקרה לזרוק 2 מליארד שקל על כלום. ואחרכך יעלו לכם את המע"מ ואת המיסים לממן את ההשקעה המטורפת הזו וכמובן שזה לא יהיה 2 מליארד יהיו חריגות ועיכובים וזה יעלה 3 מליארד ואתם תיכנסו מעשירות שלישי לחמישי אל העוני כדי להעשיר את הקבלנים.. מדינת תשתיות עשירה עם אוכלוסיה ענייה והולכת ומדורדרת לעוני גדול יותר.
מודאג לעתיד המדינה | 25.07.12
1.
איך יש 2.5 מליארד שקל לזרוק על הפרויקט המיותר הזה , אם הממשלה צריכה לקצץ 700 מליון??
נתניהו אנא אל תשקר לציבור זורקים 30 מליארד שקל על מחלפים הזויים של תוכנית נתיבי ישראל שאין לה שום מטרה ותכלית סתם "לנסוע מצפון לדרום בלי רמזורים" אז נישאר עם כמה רמזורים ותעבירו מה-30 מליארד מאספלט לתחום רווחה דיור וביטול העלאת מע"מ ומיסים... נמאס לנו לממן חגיגת תשתיות
מדינת תשתיות עשירה, עם עני | 25.07.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת