אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הקו שמחבר בין דוד שרן לבוררות מול האיראנים

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
השיעור הקצר בהיסטוריה היה קצר מדי והעיקר פוספס
ההשקעה האירנית נועדה לאפשר ייצוא נפט אירני לאירופה דרך מתקני קצא"א באשקלון כאשר תעלת סואץ היתה סגורה, אחרי מלחמת ששת הימים. כמות הנפט שישראל נטלה לעצמה, על פי ההסכמים, היתה מזערית, בהשוואה לכמויות שנועדו לאירופה. תשתית זו נתנה לאירנים יתרון כלכלי ענק על פני מתחריה במפרץ הפרסי, הסעודים, כווייתים וכו', שנאלצו לייצא את הנפט שלהן סביב כל יבשת אפריקה, עד שתעלת סואץ שוקמה, הורחבה לטובת אניות פנמאקס ונפתחה מחדש לאחר הסכמי השלום בין ישראל ומצרים בסוף שנות השבעים.
נציג אירן לשעבר | 08.01.13
26.
15: שום נפט לא מגיע בצינור מדרום לצפון חוץ מהנפט המצרי בכמויות קטנות מאד
למעשה , הצינור משמש יותר לאחסון נפט גולמי מאשר הובלת נפט .ישראל קונה נפט בעיקר ממדינות הים השחור כך שלמעשה הצינור לא עושה את שימושו המקורי . ממה שנראה בשטח שווה מאד לעבוד בקצאא , מספיק לראות את הג'יפים הנוצצים והחדשים של סיירי הקו כדי להבין שהמון כסף זורם שם במקום נפט .
שמעון | 08.01.13
25.
תשובה ל-20 -היום משמש להעברת הנפט של אבו רודס
יש מיכליות שמובילות נפט מאבו רודס לאילת ומשם בצינור לצפון. מאז הסכם השלום ישראל קונה את כל הנפט שמופק בבארות בסיני באבורודס זהו סוג מיוחד של נפט שבתי הזיקוק בחיפה עברו הסבה ע"מ לעבוד איתו. מה שאותי מעניין זה רצועת החוף ששיכת לקצ"א באילת שהיום אין לה הצדקה. פעם היו באות אוניות מפרס בנפח 270000 טון (האניה גל) אבל היום זה אוניות קטנות בנפח של עד 50000 טון ואפשר להקטין את את שטח החוף של קצ"א לטובת העיר אילת ותושבי אילת ואורחיה.
אחד | 08.01.13
23.
תשובה ל-15
הדלק שעובר בק.צ.א.א מגיע ממצרים. דלק באיכות ירודה יחסית לדלקים מארצות אחרות. עבדתי שם (באילת) לפני כשלושים שנה, התנאים הסוציאלים שקיבלנו שם, שמים בכיס הקטן את ח"ח. מעניין מה קורה שם היום. לפחות שחררו לקהל הרחב את שטח החוף עליו יש היום את הדולפין ריף. בזמני זה היה חוף סגור שרק לנו, לעובדים היתה אפשרות להכנס. חגיגות!
 | 08.01.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת