אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חידת בבילון: מכה קלה בכנף או שינוי חוקי המשחק

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
במיליארד שקל אני מעדיף לקנות מטריקס
מטריקס עשתה יותר כסף מבבילון בעשור החולף, ולדעתי היא תעשה יותר כסף מבבילון בעשור הקרוב, עקב תלות עצומה בלקוח בודד - ולאף עסק זה לא בריא. ולא סתם לקוח בודד, אלא לקוח שמפתח תת-עסק שהולך ראש בראש נגד העסק שלי (תרגום גוגל). נגיד כמו רשת בתי קפה ארקפה שנגיד שתמכור כוס קפה בדוכנים בסניפי שופרסל. אממה, במקביל שופרסל תתחיל לפתח מותג קפה משלה, דוכן ליד הדוכן של ארקפה, וזה קפה לא פחות טוב. אתם מכירים משקיע שפוי אחד שהיה משלם מכפיל 10 על ארקפה??? היום יש ארקפה ומחר היא מקבלת בעיטה החוצה מהסניף, וממש קר שם בחוץ. עם מטריקס אני יכול להיות רגוע יחסית שהיא תמשיך לייצר לי 100 מיליון שקל לשנה שנתי נקי גם בעוד שנתיים ושלוש (רגולציה לבנקים למשל). על בבילון אי אפשר לאמר את זה. אולי עוד רבעון או שניים בבילון תמשיך לייצר ררוחים גבוהים, אבל מה בעוד שנתיים? (שימו לב: מכפיל 10, לא 2, לכן זה מטריד) עוד 3 שנים בבילון עלולה לחזור להציג רווח שנתי נקי של 20 מיליון, כפי שהיה בעבר, ובמכפיל 10 - לא חיניי חינם, זה אומר ירידה של 80% משוויה הנוכחי! בשביל סיכון כזה אני כמשקיע דורש שיעור היוון גבוה מאד - הרבה הרבה הרבה יותר גבוה ממטריקס המשעממת.
dw | 28.02.13
27.
תגובה לאורי-
מדוע אתה כלל לא מתייחס לשווי של בבילון שעומד כעת על 250 מיליון דולר מול שווי של 850 מיליון דולר לAVG? האם ההבדל בשווי נתפס בעיניך כהגיוני? שים לב: בבילון צומחים יותר-גם אם ירדו בחצי בשנה הבאה. לAVG יש חוב של מאה מליון דולר לבבילון אין חוב ויש להם בקופה 90 מיליון ש"ח. הם נותנים תחזיות ובבילון כרגע לא. וכנראה זה מקור ההבדל כרגע בשוויים. מה שAVG אמרו בשיחת ועידה אחד לאחד כמו בבילון. האם אתה מכיר מספיק את נתוני הצמיחה של AVG? אם תבדוק תראה כמה הם רחוקים מבבילון מכל בחינה ולמרות זאת נסחרים בשווי של למעלה מ200% מעל בבילון. אני לא מסכים אתך. בבילון יכולה להנפיק ובהצלחה רבה כבר עכשיו אם יבחרו, הם ספקי טרפיק ברמה גבוה מאד, יותר מקונדואיט (שמתמקדת בבינג) ויותר מAVG (שעדיין מתמקדת בגוגל), היכולת שלהם למנף את עסקיהם-גדולה. קצת בדומה לפייסבוק שמתומחרת היום בעיקר עפ"י הפוטנציאל העתידי שלה. במוקדם או במאוחר- שווי השוק של בבילון יעלה מעל 800 מיליון דולר.
עינב כהן ישראל בורסה | 28.02.13
25.
תשובה
ההבדל בין בבילון ובין AVG גדול. השימוש בבאנדלים הוביל לחשיפה הגבוהה פי עשרה מזו שהייתה מגיעה לבבילון רק מפרסום. אבהיר זאת. בבאנדל בבילון משלמת בממוצע דולר למפיץ התוכנה הראשית, ומקבלת כדולר וחצי מהפרסום הנוסע מכל משתמש. אם בבילון הייתה מפרסמת במקום זאת את המתוג בבילון לבד, אזי היו לה הוצאות פרסום, ובמקביל היא הייתה זוכה לזרם הכנסות גבוה בהרבה מכל משתמש כיוון וכולם היו בוחרים בבילון במודע וברצון. לכן חברות שמנגנון הגיוס שלהן הוא בעיקר פרסום ישיר לא נפגעות מהשינוי. כעת בבילון צריכה לבחור בין מעבר לחברות חיפוש אחרות, שיוריד את ההכנסה מכל משתמש בעשרות סנטים, ולכן הרווח ממשתמש ירד מ 50 סנט לרמה נמוכה בהרבה ויתכן ורווחיות הפעילות תרד לחצי או לרבע מזו הנוכחית. היא יכולה להמשיך להתמקד בעבודה עם גוגל אבל אז מגבלות על הבאנדל יקטינו בעשרות אחוזים את כמות המשתמשים. סביר שבבילון תבחר לנות את שני הכיווני ולהתמקד במה שנפגע פחות. לכן השינוי בכללי המשחק הוא כה מהותי שלא נכון לתמחר את המניה לפי כללי המשחק הישנים. רמת אי הודאות הגבוהה תשאר עד שהתוצאות מהפעילות תחת המודל הנוכחי יתבהרו בהדרגה. ייקח לזה זמן (מספר רבעונים לפחות). עד אז האינפורמציה הא-סימטרית תמנע אפשרות להנפקה.
אורי טל-טנא | 27.02.13
23.
תרגום: בבילון היא malware
נכון יש את התוכנות האלה שמתלבשות לכם על הדפדפן כי פספסתם איזה צ'קבוקס בזמן שהתקנתם תוכנה? ונכון שאי אפשר להסיר אותן, והן מחליפות לכם את מנוע החיפוש שמוגדר כברירת מחדל בכל הדפדפנים בלי שביקשתם? אז זה בבילון. להעיף ומיד מכל המחשבים. כנ"ל conduit.
נועם | 26.02.13
21.
בדיוק כפי שנכתב, גוגל היא לא שחקן יחיד במגרש הזה:
אפשר להניח שהשינויים של גוגל ישפיעו גם על החברות הגדולות האחרות ויביאו לשינוי מגמתי אצל גם אצל ענקית החיפוש. בכל מקרה, המדדים של בבילון גבוהים כרגע משל קונדואיט ו-AVG, ונראה שהם יודעים איך להמשיך את הצמיחה למעלה
עמית | 26.02.13
20.
תגובה לתגובה של אורי-
אורי תודה על התגובה. מצד אחד הכל טוב ויפה,אך אתה מצייר תמונה פסימית מאד כאשר המנייה רחוקה כבר 50% מהשיא. בבילון אינה החברה היחידה המספקת סרגל כלים, ואינה היחידה שנתמכת על פרסום בגוגל ברמת כ-60% מהכנסותיה נכון להיום, כך שפגיעה בה מספרת פגיעה בכל הסקטור ואת זה עדיין לא ראינו בצורה חד משמעית מאף חברה דומה בצורת אזהרת רווח. אין וויכוח על כך שהצמיחה של בבילון תואט בשנה הבאה. זה לא יהיה תלת ספרתי, אבל גם אחרי צמיחה כזו בשנת 2012 גם צמיחה דו ספרתית תהיה מרשימה. השאלה היותר גדולה שצריך לשאול היא לאן העסק של בבילון הולך ובתוכם לאן הולכת כל תעשיית סרגלי הכלים. ברגע שמניית AVG נסחרת בשווי של 830 מיליון דולר, עם המלצה של ג'ייפי מורגן לעלייה של עוד 55%, כאשר קצב הצמיחה שלה חלש משמעותית מבבילון, אתה לא יכול להתעלם לחלוטין מהמכפילים בחו"ל, שבדומה להם בבילון רוצה להנפיק. בוא תהיה חד משמעי ותגיד פה קבל עם ועדה- עפ"י מכפילים דומים בארה"ב, בכמה בבילון לדעתך צריכה להנפיק? אני מסתכל על חברות דומות, ומדובר על כשווי של 550-600 מיליון דולר וגם זה בגלל אי הוודאות. אשמח לשמוע את הדעה שלך. עינב "ישראל בורסה"
עינב אתר ישראל בורסה | 26.02.13
17.
תשובה
עינב, 1 - הירידה בקומסקור אינה מינורית. הירידה היא מ 8.23% ממוצע בחודש דצמבר ל 7.73% ממוצע בינואר. כיוון ומרבית הירידה החלה במהלך ינואר והייתה הדרגתית במהלך החודש נתוני קומסקור המציגים ממוצע חודשי מפספסים את מרבית הירידה. כאשר יתפרסמו נתוני פברואר באתר זה (בתחילת מרץ) אתה צפוי לקבל תמונה ברורה יותר של הירידה. כך שלמרות שלאלקסה יש חיסרון בדיוק, יש לו יתרון ברציפות הנתונים ובנתונים ברמה יומית. למשקיעי בבילון רצוי להיכנס מידי פעם לקישור הבא: http://www.alexa.com/siteinfo/babylon.com חשוב לשים לב שיש תנודה במהלך השבוע כך שנתוני סוף השבוע חלשים ואמצע השבוע חזקים ולנטרל השפעה זו (ע"י התמקדות בממוצע שבועי). 2 – לבבילון יש הסכמים עם כל החברות הגדולות, אך הם כמעט ולא משתמשים בהם (בגלל שההכנסה ממשתמש נמוכה יותר). אם בבילון יבחרו לעבוד יותר עם בינג או יאהו הם ישפרו את ההסכם עם החברה (לטובתם) תמורת הגדלת הפעילות – ועדיין, ההכנסה הצפויה להם ממשתמש תהיה עשרות אחוזים פחות מזו המתקבלת ממשתמש דרך מנוע החיפוש של גוגל. 3 – בבילון בוחנת כניסה לתחומים נוספים. עדיין לא בוצע מהלך שיוצר הכנסה מהותית מתחום אחר. 4 – מכפילים. זו הנקודה המרכזית של מאמר זה. כללי המשחק ב 2013 שונים מאוד מאלו של 2012. והמשחק קשה הרבה יותר עבור בבילון בגלל התלות של ההכנסות בשנה החולפת בבאנדלים, האגרסיביות של שיווק התוכנה (הרבה מעבר לחשיפה לה הייתה התוכנה זוכה בעקבות פרסום בלבד), והמרווח הנמוך הנובע מכל אלו. גורמים אלו הופכים אותה לפגיעה יותר לשינוי כללי המשחק של גוגל, וכעת קשה מאוד להעריך מה תהיה הרווחיות המייצגת של החברה – בבילון לא תוכל להמשיך לפעול באגרסיביות בה פעלה בשנה האחרונה, ולכן המודל העסקי צפוי להשתנות והרווח הכלכלי (לא כולל רווח שינבע בעתיד ממשתמשים שנרכשו ב 2012) צפוי לרדת בצורה חדה. לכן התבססות על מכפילים לפי נתוני 2012 תוביל לתוצאה חסרת ערך מבחינת תמחור המניה. לדעתי זה בדיוק העיוורון המרכזי של האנליסטים.
אורי טל-טנא | 26.02.13
9.
נתון חשוב הינו עלות הורדה
בבילון משלמת לאתרים עבור כול משתמש שהוריד בבילון מהאתר שלהם (כ2 דולר להורדה ללקוח מארה"ב) ומרוויחה מהחיפש שאתו משתמש מבצע (כ3 דולר). אם ההראות החדשות של גוגל יגרמו רק ל30% מההרדות לא ליכלול את סרגל הכלים אז כול המודל הזה של בבילון יורד.
רווח והפסד | 26.02.13
5.
תגובה לנאמר:
טל טנא עושה אולי את העבודה הטובה ביותר בתקשורת הכלכלית היום. אבל יש לו כמה טעויות- 1. בניתוח הפופולאריות של האתר של בבילון,צריך לבדוק נתונים בקומסקור ולא באלקסה. הסיבה- אלקסה מחשב רק את האתר של בבילון ואילו קומסקור מחשב את כל האתרים של בבילון יחד ויש להם הרבה, ושם הירידה של בבילון בחצי שנה האחרונה היא מינורית. 2. הוא כותב שבבילון חייבת לחתום הסכמים מקבילים. לבבילון כבר יש הסכמים מקבילים. רק הם יחליטו לאן להזיז את הטרפיק שלהם. 3. טנא לא התייחס לעובדה שבבילון אינה מפיצה רק תוכנת תרגום, ובתקופה האחרונה היא נכנסה לתחומים נוספים וחדשים דבר שכנראה יבוא לידי ביטוח ברבעונים הבאים. 4. טנא לא התייחס למכפילים של בבילון לעומת המניות בחו"ל. אם היה מתייחס כנראה שהיה רואה שבבילון נסחרת בהנחה של לפחות 120-200 אחוז. אלא דברים שאפשר לבדוק בשנייה.
עינב כהן ישראל בורסה | 26.02.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת