אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מדוע אנחנו מתעלמים מדו"חות הפנסיה?

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
כי האוצר דאג לרוקן אותנו מכל כוח מיקוח מול המוסדיים
גם את הרפורמה שהלקוח (העובד) אמור לבחור את סוכן הביטוח שלו ולא מקום העבודה הצליחו למסמס ולדחות בשנה (לאחרי הבחירות, הם מקווים שעכשיו יוכלו לבטלה כליל). העברת כספים מגוף לגוף אורכת חודש (!) = 20 ימי עסקים, הכל כדי לתת זמן למחלקת שימור לקוחות (כך בדיוק הם טענו בישיבת הכנסת שאישרה להם את המחטף הזה). עד שלא יהיה IRA (חשבון בניהול עצמי) לא תהייה תקומה לשוק הפנסיה ולשוק ההון בכלל
אין הרבה מה לעשות | 23.03.13
15.
לתשומת לב עודד שריג, המפקח על הביטוח:
רוב האנשים, כולל מומחי פיננסים, לא מבינים את דוחות הפנסיה שהם מקבלים מחברת הביטוח. הדבר גורם לאנשים לקבל החלטות לא מושכלות, וגם לשלם עמלות יקרות לחברות הביטוח. בכך נמנעת תחרותיות בתחום זה. לכן צריך לחול שינוי רגולטורי באופן הצגת הדו"חות בדוחות הפנסיה שהלקוחות מקבלים, כך שהלקוחות גם יוכלו להבין את הדוחות.
יוסי | 22.03.13
14.
הגיע הזמן לרפורמה בפנסיות - פשטות כמו בסלולר!
שלום לכולם, הפתרון לחוסר התחרות והעושק בדמי הניהול פשוט - רפורמה כמו שעשו בסלולר בארץ! דו"חות שקופים, פשוטים או לפחות עמוד בודד ראשון המסכם את כל הדברים החשובים: כמה כסף הופרש השנה ובכמה גדל או קטן הסכום הצבור לפנסיה בשנה האחרונה, מה אחוז דמי הניהול, טבלה של השקעה בתחומים שונים כולל צפי להכנסה והסיכון המגולם בהם וכדומה. בדיוק כמו שבמקום הסכמים של 10 עמודים היום בסלולאר יש עמוד או שניים מקוצרים ופשוטים צריך אותה רפורמה בפנסיה. כך כל תחרות מתחילה, יכולת להבין ולהשוות. אני מקווה שיאיר לפיד, שר האוצר חדש, יבצע רפורמה כזו כמו השר לשעבר כחלון במשרד התקשורת.
גיל | 22.03.13
13.
תעשו לעצמכם טובה, תרימו טלפון לסוכן הביטוח תדרשו הנחה בדמי הניהול
אם אתם משלמים מעל ל-4% מפרמיה החודשית ומעל 3% מהסכום הצבור, עושים עליכם קופה. אם לא נותנים לכם הנחה, תאיימו לעבור קרן פנסיה. אם אתם צעירים ובלי בעוית בריאותיות רציניות חדשות, זו לא צריכה להיות בעיה.
אחד שעשה | 22.03.13
12.
אני מקווה שמישהו מהאוצר ייקרא את התגובה שלי...
יש לקחת דוגמה מאיך מנוהלים כספי חסכונות הפנסיה בארה"ב. חסכונות אלה, ברובם 401K, ניתנים לבדיקה, מעקב וניהול ממשי דרך פורטל, דרך אתר אינטרנט. ישנה הצגה ברורה של התשואה וכל נתון אחר מתחילת השנה ובכל תקופה שהיא שהלקוח בוחר בעצמו. כן ישנה הצגה של מסלולי השקעה אלטרנטייים באותן תקופות, כך אני יכולה בקלות להשוות את התשואה ועלויות במסלולים שונים. הלקוח יכול למשל להחליט כי כעת מחירי המניות "יקרים" ולהעביר את השקעתו לאג"ח ממשלתיים. ללקוח מותר לעשות שינויים כאלה עד כדי 2-3 בחודש (על מנת למנוע ספקולציה בחסכון הפנסיוני). ללקוח ברורים דמי הניהול בכל מסלול השקעה שהוא בוחר לעצמו, והוא יכול להשקיע חלקים שונים מחסכונו באפיקי השקעה שונים. הוא יכול לקבוע שהפקדות חודשיות עתידיות (מעתה ואילך) יהיו במסלולי השקעה שונים מהחסכונות שיש לו עד עתה. כאשר ללקוח ישנו אמצעי בקרה וניהול אפקטיבי ברשותו, אזי (א) הוא לא צריך כל כל להסתייע בכל מיני מומחים למיניהם - המידע נגיש ונוצר רב שיח בריא באינטרט שגם כן מספק הרבה מידע חיובי כולל עצות לשואלים ספציפיים, ו- (ב) נוצר שוק משוכלל בו העלויות נמוכות יותר ומשקי הבית מצליחים לחסוך יותר.
ליאת | 22.03.13
8.
אבל לאדם מן הישוב אין יכולת להעריך כיצד לפזר את ההשקעה בתיק הפנסיוני!
הסוכן מראה לך מצגת עם עשרות גרפים ותרשימים, מציג לך הרבה תוכניות שונות שבכל אחת חשיפה אחרת לשוק ומציע לך על מה ללכת עם הסבר שנשמע מקצועי ואמין. נו? מה תעשה? תלך לפי מה שהסוכן אמר לך. אני מהנדס מחשבים ולא כלכלן. וכשמקבלים את הדוח השנתי רואים גם איפה ירדנו ואיפה עלינו. אני לא ממש מבין בשווקים העתידיים ובמגמת השוק לטווח ארוך בשביל לבוא לסוכן שלי ולתת לו הוראה לשנות את התוכנית למשהו אחר.
שמוליק | 22.03.13
6.
אין מה לעשות - הממשלה אשמה שאין רגולציה
אז גיליתי שאני משלם 1.5% שנתי + 6% על הפיקדון!!!!!!!!!!!! היסטרי! - אני יודע..... אבל מה אפשר לעשות? ללכת לחברת ביטוח אחרת? לא יציעו לי משהו יותר טוב להתפטר למצוא עבודה במעסיק גדול יותר עם תנאים טובים? לא ריאלי... להוציא את הכסף ולהשקיע אותו בעצמי? אין אפשרות. יוצא - שבמקום לחסוך אני מפסיד את החיסכון, הן בעמלות השערוריתיות והן בביצועים כושלים ותספורות לטייקונים. ממשיך לשלם ולבכות
מושיקו | 22.03.13
5.
דוחות בילתי מובנים
אני התייאשתי מהם, פעם אחת התקשרתי לברר מדוע התשואה שלי שלילית בזמן שהבורסה פרחה והייתה שנה של עליות גבוהות, הפקיד שענה לי לא ידע לתת תשובה, הפנה אותי למישהו אחר שגם לא ידע לתת תשובה, ביקשו שאשלח את השאלה בפקס, וכעבור חודש קיבלתי תשובה כתובה, שכמובן לא הבנתי מה התשובה לשאלתי, ותאמינו לי אני יודע לקרוא.
שמעון | 22.03.13
3.
אנשים לא קוראים כי לרוב אין מה לעשות
נגיד וגיליתי שדמי הניהול שלי הם 0.5 ולא 0.2. למי אני פונה? מה אני עושה? הרי אם לחברה שלי אין הסכם עם חברות הפנסיה, 0.5 זה הכי טוב שאני אקבל, ואין מה לעשות. אולי כדאי להעביר חוקים שאוסרים על חברות פנסיה להציע דמי ניהול שונים על אותה הקרן - ככה יסתדר הכל מעצמו.
 | 22.03.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת