אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דור אימת המשכנתא

153 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

153.
לא מבין מבוגרים בגיל 50 שלוקחים משכנתאה פשוט מטומטמים .
איך בנאדם בגיל 60 לוקח משכנתאה ל20 שנה .ואיך הבנק נותן לו לקחת ? נגיד דירה עולה 1.7 מיליון ונגיד שיש לך 700 אלף ש"ח ונגיד שאתה צריך מיליון ש"ח ?אז מה קיבנמט בנאדם בן 50 לוקח משכנתאה של מיליון ש"ח בהחזר ממוצע של 8000 ש"ח בחודש אתם נפלתם על הראש ?
ערן  | 02.02.15
151.
קצת אחריות
חוסר באחריות היא כשלוקחים משכנתא בסיכון גבוה. כש המשכנתא צמודה למדד כמעט אין סיכוי לשלם את הקרן. צריך לקחת מסלול שנראה קצת יותר יקר בריבית אבל עושה את העבודה. ריבית קבועה להרבה זמן. ככה גברים לא משתבשים. כמו כן צריך ביטוח טוב. אם יש מחלה ולא מאפשרת לעבוד הביטוח צריך לכסות את זה. תקחו יועץ משכנתא הוא בדרך כלל יכול לעזור ולהוריד מחירים ותשלומים. חבל
שי | 15.04.13
150.
מספר התגובות באתר מראה שבועת הנדל"ן זה אייטם היסטרי
מדברים בישראל כבר יותר משנתיים על בועת נדל"ן. זה שרק מדברים בינתיים והמחירים עדיין לא יורדים, זה דבר טבעי וככה בדיוק בועת נדל"ן מתנהגת. עליה מטורפת במשך כמה שנים (בין השנים 2008 ועד 2011 המחירים בישראל עלו בהיסטריה בעשרות אחוזים). אחרי העליה המטורפת, לוקח לאנשים המון זמן להבין ולהפנים את בועת הנדל"ן. בתקופה הזאת המחירים פחות או יותר יציבים. ואז התרסקות כוללת של עשרות אחוזים כלפי מטה. המחירם כאן יציבים פחות או יותר כבר שנתיים, בספרד ובאירלנד זה לקח שלוש שנים, בארה"ב שנתיים. יש מקומות שזה לקח גם ארבע שנים. אבל איך יודעים שהעם כבר הפנים את עניין הבועה? העיתונות כבר כותבת על בועת הנדל"ן בערך שנתיים. עד לפני כמה חודשים כתבה כזאת הייתה זוכה בעשרים - שלושים תגובות בלבד. היום כולם בהיסטריה ומספר התגובות בהתאם!!!
טדי | 15.04.13
149.
בעיה ושמה התנהגות ובעיה ושמה בועה
במדינת ישראל יש המון בעיות. הבעיה הראשונה היא יוקר המחיה. מחירי החשמל, מים, ארנונה, אוכל, מגורים כל הזמן קופצים והחץ הוא תמיד לכיוון מעלה. מכאן ברור שהמחירים ימשיכו לעלות למעלה. אם היום המשכורת שלנו מנפיקה לנו כמה שקלים פנויים למטרות שונות, ניתן להסיק שבעוד מספר שנים גם השקלים האלו לא יהיו רלוונטים - מאוד חשוב לזכור את זה. אנחנו הישראלים עם מפונק. מי שהתרגל לרמת חיים מסויימת ונדרש לרדת ברמה, מרגיש מיוסר וחסר אונים. מי שדווקא נמנה על העשירונים העליונים וחי טוב, מרשה לעצמו לזלזל באותם אלו שמצבם דווקא לא שיחק לטובתם, ומביעים תסכול נוכח המצב. גם אותם אלו שעובדים בהייטק, מרוויחים משכורות עתק צריכים לזכור, שמחר הילדים שלהם יתחתנו וירצו להקים בית - רק אז כאשר הילדים שלהם יעבדו למחייתם עם משכורת ממוצעת, וירצו לרכוש דירה, הם יבינו שהם כן היו צריכים להלחם, לא לטובתם - אלא לטובתם ילדיהם ודור העתיד. קל מאוד להתפתה במדינה שלנו. ועד הבנין מזמן ישיבה, מראה תוכניות לשיפוץ הבנין, שיפוץ לובי, מעלית, וגם איך לא - החלום הישראלי - הרחבת בתים והקמת מרפסות שמש בבינינים ישנים. רק מה? הדיירים שוכחים שיש צד נוסף למטבע. ארנונה גבוהה יותר, הלוואות נוספות ועוד. כולנו רוצים לגור בדירת קרקע, עם גינה ענקית, בריכה לילדים או בפנטהאוז מפואר במגדלי תל אביב, אבל מה לעשות - הכל מתחיל ונגמר בתקציב. בשונה מהחזרי משכנתא שהם הבסיס, הרחבות בתים ומרפסות הם דווקא שגורמים לבעיות הכלכליות האלה. פתאום המשכנתא קופצת ממחיר X למחיר Y, ולאחר זמן קצר התוספת החודשית פתאום חונקת כי המקרר התקלקל וצריך לקנות חדש, או הלך המנוע באוטו. בעולם מושלם התכנון הפיננסי עובד פצצה. בעולם האמיתי ההוצאות הלא מתוכננות צצות להם כל הזמן מכל עבר. הפתרון מאוד פשוט - אם יש לך כסף פנוי תקנה (וגם זה לא בטוח כי לך תדע אם הכסף הפנוי שלך יצטרך לשמש אותך למטרות אחרות שאינן מתוכננות) - ואם אין לך - אל תתחייב. סיים את המשכנתא שלך ואז מהכסף שמתפנה מהחזר המשכנתא תוכל לבצע את ההרחבות ולשפר את רמת המחיה. הלחץ היום הוא כל כך גדול, ההתמודדות כל כך קשה, וצריך לזכור שגם מקום העבודה הוא אינו משהו קבוע לעומת החזרי המשכנתא שהם כן קבועים. שינוי הכי קטן בססטוס התעסוקתי של אחד מבני זוג יכול לגרום לטלטלה רצינית. ואולי את ה 100000 שח הפנויים (הלוואי והיה) אפשר היה פשוט לשמור בבנק למקרה חרום ולא לבזבז אותו על מרפסת שהינה דבר יפה ומהנה אך אינה מחוייבת למציאות. אנשים - תחיו ממה שיש ולא ממה שאין !!!
איציק | 15.04.13
145.
אין מה לעשות, זה באג אנושי כזה - לא להיערך לאסון ולחשוב ש"לי זה לא יקרה".
אנשים הרי לא יכולים, ואולי לא צריכים, לתכנן את חייהם כאילו מישהו יחלה או לא תהיה עבודה וכו'. כן צריך להיערך ליום סגריר עם קצת חסכונות או משהו, אבל אי אפשר לחיות את החיים עם חרדה שלילד יהיו צריכים מיוחדים ואחד המפרנסים לא יעבוד וחשבון החשמל יזנק. אי אפשר לחיות ככה, ובני אדם אינם יכולים לחיות ככה. אופטימיות היא התכונה החשובה ביותר של המין האנושי, ולפעמים יש לה מחירים.
מחשבה לעומק | 14.04.13
143.
השוק הזה מווסת טוב טוב...אף קבלן לא יתחיל בנייה כשידע שיש הרבה התחלות .
כל התחלות הבנייה מבוצעות בתנאי שיש מצוקת דיור . הקבלנים לא פראיירים . איזה קבלן יסכים לבנות כאשר הרווח שלו קטן ? איזה קבלן יסכים להסתכן? הקבלנים בארץ מדושנים ולא יסכימו לבנות כאן ללא רווח ענק. אז מה עושים ? מביאים קבלנים מסין . קבלנים מסין יבנו גם ברווח פחות .
תביאו קבלנים סינים.  | 13.04.13
142.
צניעות ושקול דעת מונעים את הבעיות של פיגורים ומכירת דירה
אנשים לא יודעים מה יכול לקרות מחר בבוקר - מחלה (לא עלינו) , צמצומים בעבודה, הילד דורש הוצאות כלכליות לא צפויות והופ ... המשפחה במדרון . הוצאות גדולות צריכות לקבל הרבה זמן של בניית תרחישים לטוב ולרע ורק אז לקבל החלטה
גל | 13.04.13
136.
לא מעניינת אותי בועה שמועה או כל מה שקשור לנדל"ן!!!
אותי מעניין עכשיו לשלושת חודשים קרובים! מי יעמוד בבנק ישראל אחרי מר' פישר! ומהם יהיו הגזירות של 2013-2014! ממה שמבין כבר עכשיו שנה הזאת זה שנת שינוי בכלכלה! ואני מאמין לפחות בכך שכבר נאמר ע"י אחד ממשללה שיהיה לנו קשה! לפני שיתחיל להיות קל!
רן | 13.04.13
134.
המציאות המרה היא שאני יכולה רק לחלום אפילו על דירת שלושה חדרים צנועה
אני גדלתי עם ארבעה אחים באותו החדש בדירת שלושה חדרים. אני לא מפונקת, וגם לא סבלתי מזה במיוחד. הלוואי הלוואי הלוואי שיכולתי להרשות לעצמי דירת שלושה חדרים, שמוצגת כאן כפיתרון הקסם לבעיות של מי שהסתבך עם המשכנתא. אני שמחה בשביל אנשים שזו אופציה שקיימת בשבילם, אבל בשבילנו, ושנינו עובדים, אין אפשרות לקנות אפילו כזו. אין לנו אוטו (אנחנו גרים במרכז), אנחנו חיים חיי זעיר בורגנות נחמדים, אבל יודעים שזה זמני ואין לנו עתיד. אפילו אם היינו מצמצמים ללחם צר ומים, כל מה שהיינו חוסכים הוא עוד מקסימום 1500 ש"ח בחודש (קרי 185 אלף ש"ח בעשר שנים, אפילו לא פירור ראשוני למשכנתא). אין לנו הון ראשוני מההורים. אין לנו אפשרות לקחת משכנתא, בדיוק בגלל שאין לנו שום עמידות לטלטלות כספיות, אפילו קטנות, ואנחנו לא יכולים לסמוך על שוק העבודה שיבטיח לנו משהו בעשר השנים הקרובות, שלא לדבר על שלושים השנה הקרובות. הלוואי והחיים היו כה פשוטים שכל מה שצריך היה לעשות הוא להסכים לגור בדירה קטנה, ואז הכל פשוט היה מסתדר. המצב הוא שפשוט אין שום היגיון כלכלי לחיים בישראל למרבית התושבים. המדינה הזו גוזלת אותנו במיסים, ביוקר מחייה בלתי נתפס ובהעברת משאבי הטבע המועטים שלנו לטייקונים. זו האמת העצובה, ושום "תכנון כלכלי" לא יציל שני אנשים עובדים רגילים ממנה.
רונית | 13.04.13
123.
חבר שלי קנה דירה במגדל ברחובות משלם ארנונה 1570 שקלים ועד בית 500 שקלים
אני גר במרכז ת"א בדירה 90 מ' בבית ישן משלם ארנונה 780 שקלים ועד בית 150 שקלים ושלא נדבר על מחיר הדירה מיותר עדיף לרכוש בית ישן ( לא חייבים לקנות בתל אביב ) ולשפץ ולא לגור במגדל המגדלים הם הוצאות התחזוקה הכי יקרות קונים בית ישן בעיר קרובה עדיף מאשר בית במגדל
 | 13.04.13
121.
משכנתא-שכירות יותר בטוח
אתה רוכש בית,לוקח משכנתא בגיל 30 ל20 שנה אולי יותר,מה מחכה לך בדרך מי יודע?-----אתה שוכר בית,אומנם היא לא שלך,אבל אם עשיתה חוזה נכון אתה יותר בטוח,תמיד אתה יכול לעבור לבית יותר זול,האחזקה והתיקונים על חשבון בעל הבית,השכנים מפריעים אתה יכול לעבור לסביבה אחרת,אתה יושן טוב יותר,תמיד
נפגע משכנתא | 13.04.13
120.
הפתרון פשוט.צריך לאשר בנייה רק של דירות שלושה ארבעה חדרים.אבל לקבלנים זה לא כדאי.
אם היו מאפשרים לבנות בערים הגדולות בעיקר דירות קטנות אז זה היה הופך להיות הסטנדרט של זוגות צעירים. היום הסטנדרט הוא דירות 5-6 חדרים. זוג צעיר לא צריך מפלצת כזאת אבל הוא קונה כי זה מה שבונים, זה מה שמוכרים וזה מה שכולם עושים. צריך לצאת מתסביך הגדלות הזה וזה יקרה רק עם המדיניות של מתן אישורי הבנייה לקבלנים תשתנה. לדוגמה היום ברחות כל הדירות החדשות שבתהליכי בנייה הן 5 חדרים ומעלה. אם היו נותנים אישורי בנייה לפי מתפח של 50% דירות שלושה-ארבעה חדרים המצב היה שונה.
דניאל | 13.04.13
117.
נמאס כבר מכל הגיבורים הגדולים בתגובות כאן, כל אחד מינימום כלכלן
אני מאחל קריסה כלכלית לכל אותם רשעים שרשמו פה תגובות כמו "מגיע להם" או "תענוג לקרוא על מקרים כאלה". זה גם יכל לקרות לכם גיבורים שלי. לאף אחד לא מגיע לסבול כל כך הרבה בגלל איזו החלטה שגויה שהוא עשה בחיים, החלטה שגם אתם יכולתם לעשות, ובקלות אפילו. וזה מה שגרוע היום אפילו יותר מיוקר המחייה - הסולידריות מתה. מי שהתעשר או שמצבו הכלכלי טוב חושיו קהים כלפי אלו שהמזל לא האיר להם פנים. תתביישו לכם.
קובי | 13.04.13
114.
אני כועס מאד
על מערכת החינוך שלא הכינה אותי ואת כל בוגריה עם הידע בעניין משכנתאות ונדל"ן אני חושב שבמקום שיעור היסטוריה על קולומבוס היו מלמדים אותנו איך לתכנן ולעבוד עם הכסף זה היה עוזר בהרבה יותר לבנות חיים בארץ הזאת! זה אחד הנושאים החשובים ביותר בתקופה של היום זה כלכלה צריך ללמד בכל בתי הספר!
שי  | 13.04.13
113.
איך קונים בית בלי משכנתא - זה אפשרי ואני יכולה להסביר איך
חברים יקרים. אני קוראת הכתבה ונהית עצובה וגם מופתעת. אני ובעלי שכירים ממעמד הביניים , לא עשירון ולא בטיח. שנינו יוצאי קיבוצים שלא קיבלו עזרה מהבית ולא זכו לירושות מפליגות. עבדנו קשה במשך 10 שנים וחסכנו שקל לשקל עד שקנינו בית משלנו בגודל שמתאים לנו (4 חדרים + גינה קטנה בישוב קהילתי מבוקש בצפון) - בלי שקל משכנתא! הצלחנו לחסוך בשיטה הזו 900,000 ש"ח וזה היה בדיוק מחיר הבית שקנינו (אפילו נשאר קצת עודף בבנק) איך עושים את זה? מתכננים, מחשבים, לא מבזבזים, חיים לפי רמת ההכנסות ולא מוציאים כסף על מותרות. מחליטים על כמה שנים של חסכון וחיים בשכירות בדירה קטנה וצנועה. קובעים יעדי חסכון חודשיים ומקפידים לעמוד בהם. אגב - את הבילויים והטיסות לחו"ל הצלחנו לממן מהריבית על ההשקעות כך שבשנים בהם חסכנו לבית איכות החיים נשמרה. מעולם לא לקחנו הלוואה, מעולם לא נכנסנו להרפתקאות מסוכנות. כנראה לא נהיה מיליונרים אף פעם אבל החיים שקטים ורגועים בלי מתח כלכלי. זה כל הסוד! תהיו צנועים, תחיו חיים פשוטים ואל תקפצו מעל הפופיק. אם זה הצליח לנו כל אחד יכול!
נועה | 13.04.13
111.
המרואיינים הם המאושרים שהצליחו למכור ברווח עצום ולסגור את החובות. כשירדו
המחירים. אלה שימכרו לא יוכלו להחזיר את החובות... ישארו בלי הבית ועם משכנתא שלא כיסו והלוואות! ואז תבוא הקריסה. המרואיינים הם המאושרים שהצליחו למכור ברווח עצום ולסגור את החובות. הבאים בתור יהיו אומללים.
כשירדו המחירים.... | 13.04.13
107.
ומי בסוף ישלם את המחיר ?
נכון. אלו שהתנהלו באחריות בהתאם ליכולותיהם.המדינה לא תוכל לתת לאלפים שהשתוללו ליפול וכרגיל יוצעו תכניות חילוץ ללווים ( בלחץ הבנקים והטייקונים ) על חשבון אלו שלאורך השנים חרקו שיניים, חיו בדירות צנועות, ויתרו על חופשות בחו"ל , נסעו במכונית בת 7 ואולי אפילו ויתרו על הבאת ילד נוסף. המחשבה מקוממת ואני מקווה שתמצא התבונה לפעול נכון ביום שבו מגדל הקלפים יתמוטט.
מאן דהוא | 13.04.13
105.
כולכם אשמים עדר נהנתנים.........
אני מסתכל סביבי ורואה זוגות שמרוויחים טוב במושגים ישראלים אבל חיים כאילו מרוויחים כפול. ג"יפים. דירות ב 2 וחצי מליון. נסיעות לחו"ל. ובין השורות משיחות עם חברה כאלו אני מבין שהכל מימון ואשראי. אתם פשוט דור דפוק שחי על זמן שאול. אני בן 46 אחרי הצבא הצטרפתי לחברה קבלנית ועבדתי 15 שנה בבנייה במערב אפריקה חסכתי שקל לדולר ובגיל 30 כבר היו לי 2 דירות בגיל 40 היו 4 דירות וקרקעות. כל מה שהרווחתי הושקע. הילדים שלי בצבא עכשיו ואשתי ואני חיים כמו בפנסיה מאושרת ומאד מוקדמת. אני חייתי נכון- קודם עבודה קשה וחסכון תוך הקרבה ודבקות במטרה. ולקראת גיל 45 להנות מפרות העבודה הקשה. אתם הבכיינים חיים הפוך קודם ממשכנים עצמכם לדעת ומבזבזים את מה שאין. ובגיל 40 תתחילו לעבוד כמו חמורים כדי לשלם את טעויות העבר שלכם ןרמת החיים המוטרפת שלכם. אל תאשימו אף אחד . אם דירה עולה 2 מיליון אל תקנו גורו אצל ההורים . אם לא יהיו קונים הקבלנים הנצלנים ומנהל ספסרי ישראל יורידו מחירים !! אבל אתם הרי רצים לקנות לפני שיגמר אז נא לא להתלונן לנסוע ברכב רגיל ? בושה. חייבים לנדקרוזר ב400000.00 מפסידים עליו חצי משכנתא ...אבל העיקר שיחשבו שאתה עשיר. לוקחים לדירה 4 חדרים מעצב פנים ....יהההה ממש נחוץ. טירת החלומות שלכם. המינוס חוגג אבל חייבים פעמיים חו"ל בשנה ועוד אחת באילת. ואח"כ בוכים ומאשימים את ביבי. אני מחכה לפיצוץ הבועה יהיו אחלה מציאות למי שיהיה לו מזומן........בעיקר הדירות שעוצבו עלידי מעצבים...... הבנקים יקחו 40 א"ג על כל שקל תהיה חגיגה !!!!!!!!!!!
חכם חנוכה | 13.04.13
102.
אזה עשיר השמח בחלקו
זה מה שקורה שיש לבן אדם עניים גדולות. אני ממש מרחם על אלה שנפלו. ולמה??. ממש לא מתוך רוע לב הם עשו זאת לעצמם בידיים שלהם. ולמה? אי אפשר להסתפק בדירה של 2 וחצי חדרים? אי אפשר לנסוע ברכב של 15 אלף שח? חייבים רכב ב100 אלף שח? אי אפשר לקנות בגדים בהנגר או בשוק? חייבים בקניון? צריך דעת להסתפק במועט. גם אני אים יביא בטוטו כמה מליונים לא אקנה דירה שעולה יותר ממליון שח. ואלי אקנה אזה רכב ב50 אלף שח . זאת התנהלות נכונה
קובי | 13.04.13
100.
110,000 ש"ח ב-2003 יותר קשה להחזיר מ-180,000 בשנת 2013
הריבית בינואר 2003 היתה כמעט 10%. כלומר מי שלקח אז הלוואה שילם בכל שנה בערך 11,000 ש"ח רק על הריבית לפני שהתחיל להחזיר את הקרן. הריבית בשנת 2013 היא בסביבות 4%. כלומר עלות הריבית השנתית נמוכה יותר - בערך 7,000 ש"ח. בתשלום חודשי ההבדל בין שני הסכומים על משכנתא ל-15 שנה הוא 100 ש"ח יותר היום ממה שהיה לפני 10 שנים. עליית המשכורות לאורך 10 השנים האחרונות כן מצדיקה התייקרות של 100 ש"ח בתשלום החודשי.
ההיסטוריון | 13.04.13
98.
כולם שופוני (גם אני)
דירת 5 חדרים,3 מרפסות,3 חדרי שירותים(כולל ז'קוזי ומקלחונים),2 מעליות, חנייה מקורה ומחסן גדול.כל זה גורר,כמובן,הוצאות משכנתא גבוהות,ארנונה גבוהה,מיסי וועד בהתאם לגודל הדירה.כמובן שאין חו"ל,סופ"ש,יש רכב מודל 95 ואנחנו רק 3 בדירה.חינוך פרטי יקר(לא מוותרים).ממירים איכות חיים גבוהה בתוך הדירה באיכות חיים ירודה מחוצה לה.כל הזמן בתירוצים למה לא למכור:מה יגידו השכנים,החברים המשפחה.חשבתי שאנו במיעוט,אך לא.קבלתי בוסט מהכתבה למכור ומה שיותר מהר.מתנחמת באינטרנט(לא אוותר) שבת שלום ורק בריאות(עם כל הלחץ)
צפונית (לא מתל אביב) | 12.04.13
93.
מקרים עצובים -אבל תכלס מגיע להם. האנשים האלו אשמים במצבם!
אף אחד לא אמר להם לרוץ כמו מטומטמים ולקנות דירות במחרים בלתי ריאלים בעליל כל כלכלן וכל אחד שקצת מבין בנדלן אמר שהמחירים של 2009-2012 הם הזויים ולא קשורים למציאות. ובכל זאת, אותם אנשים בכתבה רצו לקנו 4 חדרים באיזה חור ב1.5 מליון "כי הבנק פיתה אותנו" "כי היינו חייבים" "רצינו להרגיש שיש לנו אוויר" וכל הבולשיט שהם מספרים לנו! ח'ברה, אם לא תחסכו לפחות 50% הון עצמי אין לכם מה לחשוב על משכנתא בכלל!! ותבינו שהריבית גם תעלה לאיזור 5% אז אתם אשמים במצבכם. אי אפשר ללכת עם ולהרגיש בלי
 | 12.04.13
92.
תגובה רצינית
אפשר לתכנן את החיים מראש למקרה הגרוע ביותר, כלומר אחד מבני הזוג יחלה ויאבד עבודה. הילד יאובחן ויצטרך טיפולים וכו׳ אפשר גם לחסוך כסף כל החיים ליום שחר ואז לאבד את רוב הכסף במשבר דומה לקפריסין. צריך לחיות את החיים בצורה אופטימית ואחראית. ואם קורה משהו קיצוני כמו מחלה של בן זוג ובעקבות כך אובדן עבודה - מכירה של נכס והחלפתו בנכס מתאים יותר זהו פתרון הגיוני ומתבקש. אין קשר בין מקרה זה למשבר הדיור, מינוף עם משכנתאות וכו׳
עשירון עליון | 12.04.13
87.
תענוג לקרוא על מקרים כאלה
אני מבסוט לקרוא על כאלו מקרים, שאנשים שלא מבינים מהחיים שלהם לקחו הלוואות ומשכנתאות ועכשיו אין להם איך להחזיר. אידיוטים, מה זה איך אפשר לסרב אם מציעים לך? אם הייתם מבינים מהחיים שלכם הייתם יודעים לא לקחת. משכנתא ב80% מימון, הלוואות על ימין ועל שמאל. אם רוצים לקנות משהו, לא מלווים כאילו אין מחר, אלא מחכים שיהיה. אם זה לא יקרה כי אתם לא מרוויחים מספיק, אז תעשו משהו עם עצמכם כדי שתרוויחו כמו בני אדם. קדימה קדימה פנו את הדירות, אני תיכף בא לקנות אותן בזיל הזול כי אתם חייבים למכור להחזיר כסף לבנק חחחח אני כמובן לא מתייחס למקרה של מחלה פתאומית או משהו כזה, אבל עדיין תמיד צריך לשמור כסף בצד לכל מקרה.
אריק | 12.04.13
86.
כן! מי שאין לו דירה בישראל הוא "באוויר". זה נכון לגמרי
ולא מהסיבות שנדמה לכם, לא כי זה "רגשני" או "בדנ"א היהודי". מי שאין לו דירה בישראל דינו לעבור דירה "כל שנה" ולשכור דירה רעועה מחיים, ומשה שמחזיקים דירות להשקעה, מעלים את שכר הדירה כל שנה, ויום אחד יכולים לא לחדש חוזה כי "הילד צריך את הדירה" או נמאס ורוצים להנזילה. זה נקרא להיות באוויר. נסו לדמיין עצמכם עוברים דירה כל שנה עם ילדים קטנים. אם היה למישהו שכל בישראל (ואין) היו עושים כמו בארה"ב. מקימים קומפלקסים של דירות להשכרה בלבד, בה אדם יכול לחיות 20-70 שנה אם צריך, כל עוד הוא משלם שכר דירה, אין ולא צריך לפנותו. על זה אפשר "לבנות" לטווח ארוך מבלי "שנהיה חייבים לקנות דירה" ואכן כך עושים רבים בארה"ב. בכל פינה יש קומפלקסים ענקיים בני 100 עד 400 דירות, חברת ניהול דואגת להכל, כולל "להחליף מקרר" אם צריך. ואתה משלם שכר דירה ויכול לחיות שם כל חייך אם תרצה. בישראל יש את חיים ויעקב שמשכירים, רוצים שתשמרו להם על רהיטי אמבין של הסבתא עליה השלום שהדירה היתה שלה פעם, ומעלים לכם את השכ"ד בכל פעם שהם מריחים שהשוק עולה קצת. לא תשלמו? לא נורא, יבואו חדשים במקומכם ואתם תעברו דירה - שוב.
יוספוס | 12.04.13
84.
עובדים עליכם. ה כ ל מתוכנן. העליות, וגם הירידות שלא יהיו.
העליות תוכננו. המדינה הרויחה המון כסף ממי שהיה לו extra . עכשיו הגיע לבשר החי, לאלה שאין להם כסף וזה אומר שהעליות יעצרו, א ב ל ירידות אם יהיו, יהיו מינוריות, כלומר בשום פנים ובאופן לא יתנו למצב להתדרדר = נדל"ן לא יורד. תחשבו בהיגיון מהכיוון של משרד האוצר ולא מהרגש שלכם. הפתרון לדעתי, הוא משהו הזוי, שיבדוק מי באמת בבעיה, ולעזור לו נקודתית, גם אם מדובר ב 20 אחוז מהאוכלוסיה. אין פטנט אחר.
רוני | 12.04.13
82.
כולם רוצים להרגיש עשירים, אבל הם בעצם לא
קראתי את הכתבה והתגובות כאן, והגעתי לתובנה אחת. כולם רוצים להרגיש ולחיות כמו עשירים, אבל הם בעצם לא ושה מה שמתפוצץ להם בסוף בפנים. אנו חיים במציאות שבה הכל נהיה נגיש וזמין, לרבות משכנתאות והלוואות למימון כל מיני גחמות שלנו. משפחה ממוצעת שבה בני הזוג משתכרים בין כ 15 אלף ₪ ומעלה (נטו) שני בני הזוג , ועדיין יש לה בנוסף למשכנתא הלוואות נוספות של כ 100-150 אלף ₪, אינה מתנהלת נכון. כאן אמור להידלק האור האדום. התנהלות כזו גוררת אותך לתהום. אם כל אחד היה רוכש דירה בתבונה וחי ברמת חיים בהתאם ליכולותיו המצב של הרבה זוגות ומשפחות היה טוב יותר. אני מתכוון לזה: שלא כולם חייבים לרכוש דירה גדולה, לא חייבים לממן רכב יקר וחדש. לא חייבים טיול לחו"ל בכל שנה ( אם בכלל חייבים טיול לחו"ל). צריכים להבין שכל החובות האלו מביאים אדם לידי לחצים נפשיים , למצב בריאותי לקוי. ואז נזכרים לשאול: למה היינו צריכים את זה? עדיף קורת גג קטנה וצנועה ושקט נפשי. צר לי על כל אלו שנפלו וקרסו, ואני מאוד מקווה שכאלו שיקראו את הכתבה, ילמדו מניסיונם של אחרים , לא יגידו לי זה לא יקרה. לא לעולם חוסן. שבת שלום
דוד | 12.04.13
81.
חשבון חשמל של 2000 ש"ח בחודשיים???? חברה - תתחילו לחסוך...
ובטח, דפקו גם איזה 140000 ש"ח לבר מצווה לילד...( טוב, לכולם עושים מסיבה, בר מצווה זה פעם בחיים, לא???) ויש 4 ילדים...אז תעשו חשבון... חברה, תתחילו לחיות לפי מה שיש לכם (ואולי עוד קצת....) ואז לא תגיעו לחשבון חשמל 1000 בחודש???? אנחנו 3 אנשים -2 מבוגרים ומתבגרת +חייל שמגיע לפעמים - 700 ש"ח לחודשיים חשמל... לא קונים אוטו חדש, כי ככה הביטוח המקיף רק 2200 לשנה ... לא קונים דירה יותר גדולה - גרים ב-125 מ"ר -סביר ....כדי שהארנונה לא תעיק... חושבים- בקיצור...לא מתפרעים...
רונית | 12.04.13
79.
תמיד משווים כמה לפני שנים היה יותר קל לקנות דירה שוכחים שאז קנו דירות קטנות והיום רק גדול
אני גדלתי בדירת שנים וחצי חדרים , עם אח באותו חדר , זה מה שהיה וזה בסדר גמור , לא היה לי צפוף. היתה לנו מכונית קטנה (שלש דלתות) והגענו איתה לכל מקום בטיולים , וזה היה ממש נחמד. היום כולם רוצים גדול , לפחות 4 חדרים וכמובן חייבים , אבל ממש חייבים חדר לכל ילד , אחרת זה יפגע בהתפתחות האישיות שלו. כמובן גם חדר עבודה (רצוי אחד לבעל אחד לאישה גם אם אחד מהם לא עובד). וחייבים , אבל ממש חייבים שתי מכוניות כי אחרת איך אפשר לקנות בסופר ? תתחילו לחיות ממה שיש לכם ומה שאתם יכולים להרשות לעצמכם ולא איך שאתם חושבים שמסתכלים עלכם או איך שאתם חושבים שתרוויחו עוד חמש שנים. והכי חשוב זה להבין מה בא על חשבון מה ולעשות סדר עדפויות משותף. לדוגמא : רוצים לנסוע לחו"ל כל שנה , לגיטימי ואפשרי , אבל זה בא על חשבון דברים אחרים כמו סלון שלא מחליפים כל שלש שנים , שיפוץ שדוחים ועוד דברים אחרים. רוצים מכונית חדשה , בסדר , אבל על חשבון משהוא אחר , פחות בגדים , פחות מסעדות , אולי מוותרים על עוזרת . ועוד ועוד. הכל סדר עדפויות בחיים ולא לקפוץ מעל הפופיק. שלוקחים משכנתא צריך לקחת בחשבון תקופות שרק אחד מבני הזוג עובדים , צריך לראות שלא נחנקים לגמרה , שאפשר להחזיק מעמד כמה חודשים (כסף בצד) עד שמוצאים עבודה. ותמיד לזכור , משכנתא שלוקחים היום בהחזר מסויים כמעט תמיד אותו החזר יגדל הרבה יותר מהר מהמשכורת שלכם.
רן | 12.04.13
77.
שורה תחתונה - ריבית, ריבית, ריבית.
לרוב האנשים המשכנתא לא כואבת עם ריבית רצפה שכזו. רוב האנשים יקנו דירה בכל מחיר כי כל עוד הריבית נמוכה המחירים עולים ולא משנה שבמקום עוד חדר ועוד קומה היה אפשר לחסוך עוד כמה מאות שקלים עבור הילדים ובכלל. כשהריבית נמוכה החסכונות מתרוקנים.
נחתום | 12.04.13
76.
מחירי הדירות עתידים לרדת באופן משמעותי ובקרוב מאוד. יתחיל היצע גדול יותר מהביקוש.
מה שקורה כבר כ- 4 שנים במחירי הדירות המטורפים האלה ובנטילת משכנתאות שגם מיליונרים לא יעמדו בהם הוא לא הגיוני בכל קנה מידה ונדמה שאף אחד לא ראה טיפה רחוק יותר, מה שמוביל כרגע לקריסה של ממש בתחום הנדל"ן שסימנים ברורים שלה רואים כבר עכשיו. יותר ויותר שומעים על אנשים שמעמידים את הדירה שלהם, שמחוייבת במשכנתא בלתי רציונאלית בעליל, למכירה. זה שילוב של כמה גורמים כמו שמתואר בכתבה, יוקר המחיה וחוסר ביטחון/הפתעות לא נעימות בפרנסה עם משכנתא רצחנית - לא הולכים טוב ביחד. התוצאה: מכירה. ובלחץ. ומהר. כי כבר אין איך לנשום. ירידה במחירי הדירות. מכירה אפילו במחירי הפסד.
ירון | 12.04.13
74.
כמה משפטים מחצי כתבה נותנים לי תחושה שאנחנו הולכים צעד צעד לתהום!
1. אני לא ממליצה לאף אחד לקחת משכנתא אם הוא לא בטוח שיש לו אפשרות להחזיר אותה. 2. אנשים עובדים, מעשירונים גבוהים - אינם מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא והלוואות נוספות. הטפטוף הזה גובר בתקופה האחרונה, על רקע יוקר המחיה המאמיר ובעיקר במקרים שבהם אחד המפרנסים פוטר. כשהמחירים ימשיכו לעלות, כשהריביות יזנקו, כשהפיטורים וקיצוצי השכר יתרחבו, כשייכנסו לתמונה גם הקיצוצים הרחבים שמתכננת הממשלה החדשה 3. כולם לקחו משכנתא שהלמה את מידותיהם, אבל המציאות הישראלית היקרה והמשכורות שדורכות במקום אילצו אותם להישען על הלוואות נוספות, והן שגררו אותם מטה.
גדי | 12.04.13
72.
כואב לי הלב עליכם
בעלי (ז"ל) ואני לקחנו משכנתאות כדי לשפר מגורים בשנת 95 מדירת 3 חדרים קטנה לדירת 4 חדרים. הבאנו עוד ילד לעולם (ילד שלישי). נכנסנו לסחרור חובות, המשכנתא עלתה בקצב מסחרר בגלל הריביות המטורפות שהיו אז. והבנק התחיל להחזיר לנו את הוראות הקבע, כולל המשכנתא. בעלי לא עמד בדאגות האלה, הוא לא ישן בלילות מרוב דאגה. הוא לא הצליח לראות שאפשר לחזור לדירת 3 חדרים קטנה ולהחזיר את המשכנתא, בגיל 46 קיבל התקף לב קטלני שגמר אותו, והשאיר אותי עם 3 ילדים, הקטן היה אז בן פחות מ-4. מאז אני לא מוכנה לקחת שום משכנתא, לא מתפתה לשום הלוואה. אין לזה תכלית ואין לזה סוף. עדיף להשאר בדירה קטנה וצנועה ולחיות באושר.
אורה טל משולם | 12.04.13
67.
מגורים
חבר קנה ב2005 דירה 3 חדרים מרפסת שמש מחסן וחניה מקורת ב 370000 אלף שח בנצרת עלית היום אותה דירה שווה 600000 אלף שח אותה דירה במרכז הארץ קונים ב 1700000 אלף שח זה הבדל של 70 עד 120 קילומטר והפרש של 1100000 שח החבר סיים לשלם את המשכנתא מזמן למה כי הוא גר בפריפריה והוא פאל בתבונה והוא גר בנצרת עלית עד היום. הוא מצליח לחסוך לפנסיה לילדים משפחה חול ועוד הרבה דברים אחרים.
אבי באטטו | 12.04.13
66.
אלה העובדות הכואבות ביותר שתשמעו אי פעם , יש כאן נאמר 4000 משפחות שמחזיקות הון עתק
מנדלן , מחברות מוצלחות מירושות ומה לא , בכוחן לרכוש גם 10 דירות וזה מה שהן עושות כאשר אין אלטרנטיבה להשקעה , מסביב יש עוד מעגל של משפחות שיש בכוחן לקנות דירה או שתיים לילדים כהשקעה או כפנסיה. הבעיה עם "השקעה" בנדלן בניגוד להשקעות אחרות שמחירי נדלן גבוהים פוגעים במעמד הביניים ומטה . עכשיו תשאלו את עצמכם מדוע בהמלצת בנק ישראל לא ממסים נדלן להשקעה ? כיוון שהממשלה שלנו מושקעת בדירות ואין לה שום אינטרס שהמחיר ירד. עכשיו יש כאלו שיבואו ויטענו שמס על דיור להשקעה יגולגל לשוכרים , אז זהו שגם את זה מאוד קל לפתור קובעים תקרה של שכירות כמו 3000 שח ל 3 חדרים 3500 ל 4 וכן הלאה ואז לא משתלם למשקיעים להעלות את השכר דירה . גם ישנו שווי משקל שגם ככה שכר הדירה כבר היום גבוה ולא יתכן שהוא יעלה. כמובן יש בנוסף ליצור תחרות אמיתית בתחום ואם צריך להביא קבלנים מחול. אנחנו זוג צעיר שמרוויחים בערך 30 ברוטו שזה ממש יפה וחוסכים , לצערי אין לנו הורים עשירים ולכן גם אנחנו ש"נחשבים" עשירון עשירי לא מסוגלים לספק קורת גג אלא צריכים להמשיך לממן את המשכנתא של מישהו אחר. כמובן שיש לזה גם השפעות על הדרך שפעם חשבנו ועל ציונות , וכל זה נעלם כי הבנו שאין טעם לשלוח את ילדנו לצבא או להלחם בהון השחור כי למדינה לא אכפת מאזרחיה. יתרה מכך כל מצביעי ביבי אלה אותם אנשים שאינם רוצים שינויים בכלכלה כיוון שהם בורים ונאיביים לראות את השחיתות סביבם וכמובן יש להם אינטרסים. עוד בעיה מאוד קשה בישראל היא מקלט מס לתושבים זרים , בצרפת שינו את חוקי המס ולכן על מנת להמלט מזה בדיוק כמו משפחת עופר בלונדון , הדרך הטובה ביותר זה לקנות נדלן ומדוע ? כיוון שאף אחד לא ישאל כאן מאיפה הכסף ולמה? לא סתם כל התושבים הזרים קונים כאן נדלן ולא רק דירות יוקרה , גם אני הייתי עושה זאת . צעירים יקרים תתעוררו כי לוקחים לכם את המדינה מתחת לידיים , לכם ובטח לילדים שלכם לא תהיה פה דירה ואנחנו נמשיך לממן את עשירי ישראל והעולם . אני אומר את זה בצער רב אבל כולכם מכירים זאת שבישראל רק בכח דברים משתנים ללא מחאה אלימה וכעס כלפי הממשלה , הפערים רק יתרחבו ואתם תצטערו על היום שהבנתם שיכולתם לשנות ולא עשיתם כלום
 | 12.04.13
65.
הכל עניין של ביקוש והיצע
הדבר היחיד שבשליטתינו הוא הביקוש - לא יקנו, המחירים יירדו. אם יש דבר אחד שצריך ללמוד מהחרדים זה 'החרם הקבוצתי', ברגע שמחליטים כולם או הרוב לעשות משהו כולם עושים - ברגע שהרוב יפסיק לקחת משכנתאות מטורפות ויפסיקו לרכוש דירות, השוק יגיב בהתאם. אנשים צריכים לחזור לגור עם ההורים לתקופה אם אפשר (נכון, לא פשוט אבל המטרה חשובה) ולאלה שלא יכולים שישכירו דירות קטנות במקומות קצת פחות יקרים. זה מצריך התגייסות של רוב העם לצורך המטרה ומשמעת חזקה.
אחד | 12.04.13
64.
הסבתם לי עונג שבת עם הנהי הזה.
גם לי הבנק נותן הלוואות כמה שאני רוצה אבל בניגוד לישראלי הבבון אני לוקח כול שקל הלוואה ומשקיע אותו בעולם היכן שיש צמיחה 7-9% לשנה.לא שם בקירות למטרת מגוריי כמוכם.אני חי בבלוק . חי צנוע. אף אחד לא מתאר לעצמו שיש להם שכן מליונר ולא בשקלים.זה כול הכיף.להיות עם ולהסתיר זאת ולצחוק בלב על ההתנהלות הקלוקלת של רבבות.עם הספר בממוצע הוא בעל דפ"ר נמוך.מזלנו שאויבינו יחסית לנו גרועים מאיתנו.עם ישראל קשה עורף ולא לומד מהעולם.מי שלא לומד מאחרים משלם שכר לימוד על בשרו.כלכלה זה לא משחק לילדים.ולא כול אחד מבין בכסף.קפצתם מעל הפופיק בגלל עיניים גדולות וטפשות בהשקעה.הגיע זמן התשלום.לכם לא יעשו תספורת על חובכם ולונדון לא תחכה לכם.סוף מעשה בניהול סיכונים אקטיבי.שב"ש.
המליונר הסמוי | 12.04.13
63.
ההתחלה היתה בעין גדולה אפס כסף בכיס וטוקבקיסטים של הקבלנים
שהריצו אותם לקחת יותר ממה שיש להם עצוב מרגיז במיוחד כשהכתובת על הקיר וזה קצה הקרחון - הכתבה הרבה יותר עמוקה יש המון אנשים באותו מצב שנפלו כי הקבלנים הריצו מחירים אין כמעט עסקאות היום והמחירים בשמיים בתכל'ס כשסוגרים עסקה זה בעשרות אחוזים נמוך יותר
והסוף ששניהם טובעים | 12.04.13
62.
כמו שצפינו מאות אלפי משפחות לא יעמדו ביוקר המחיה והדיור וההחזרים!!!
חד וחלק, הבועה הזו עומדת להתפוצץ לכולנו בפנים, 2 הורים עובדים אחרי מיסים והחזרים במינוס רציני כל חודש,מליונים צפויים לא לעמוד בהתחביויות שלהם,יוקר המחייה עבר כל גבול,כך גם הדיור, לא יאכלו לעשות להם כלום כי זה יהיה כמעט כולם חות ץמ5% עשירים, המעמד הבינוני וזה הנמוך שנמחק התאחדו ביחד זה 6 מליון איש עובדים שלא מסוגלים לפרנס בכבוד,תוך שנתיים לא יותר......
ישראל ומשפחתו---- | 12.04.13
59.
מחירי הדירות
המקרה של ע לדוגמא הוא רק סנונית ראשונה לעומד להתרחש,אלפי אלפים שנטלו משכנתאות/הלוואות גדולות לא יעמדו בהן,וזה טרם נופלות צרות אחרות מסוג אחר,מיתון מעמיק,מלחמה ממתינה ושאר בישין.המחיר עלול גם לעלות עדיין אבל זכרו מה שקרה בארהב הענקית למחירי הדירות ואירופה הקורסת.אצלנו נוסעים עדיין על אדי דלק.
מיכאל | 12.04.13
58.
כמה עצוב,,, מדינה ממש טורפת את בניה ובנותיה ..חבל על המדינה הזאת.
מקווה שבבוא יום הדין,,, (מקווה שלא נגיע בכלל ליום כזה), העם יבוא חשבון עם מנהיגיו, תוקם כאן וועדה לבדיקה הקומבינות...והממסד כאן כולל טייקונים,,, בתי משפט, כנסת, ממשלה, משטרה וכ'ו וכו' ישלמו בדמם, במידה ויימצא שידם במעל.
שימי | 12.04.13
56.
חסרים כמה פרטים
כמו באיזה עשירון נמצאת המשפחה במקרה הראשון, וגם בסיפור של ר' (בחישוב ממוצע של שכר שני ההורים). בנוסף המקרה של ר' זה מקרה מאוד קיצוני כאשר גם אחד מההורים חולה וגם אחד מהילדים הוא בעל צרכים מיוחדים. ומשהו שמשותף לכולם: אתם מביאים יותר מידי ילדים לעולם! זה מה שחונק אתכם כלכלית הרבה לפני המשכנתה! לא שיש לי בעיה עם פרו ורבו, אבל צריך לעשות את השיקולים הנכונים מבחינה כספית לתווך של כמות השנים במשכנתה שנותרה לכם ולראות אם אתם תוכלו לעמוד בעומס.
נתן | 12.04.13
55.
לצערי ולשמחתי מחירי הדירות ירדו כשאלה שנחנקו מהמשכנתא יקרסו
הרי לא המצאונו את הגלגל וברור לנו כלל בסיסי פשוט שלא צריך להיות כלכלן בשביל להבינו- מי שקונה בית ב-2 מיליון שקל עם משכנתא של יותר ממיליון ומרוויח אפילו כמו ריקי כהן, לא יוכל לעמוד בהחזרים לאורך זמן, אז מה יגידו אלה שלקחו יותר מחצי מהסכום כמשמכנתא, לפני שהנגיד התחיל לבקש סכום התחלתי משמעותי ועוד במחירים האלה שהולכים לצנוח. תרגמו את המחירים לדולרים ותשאלו את עצמכם לדג' האם דירה באבן גבירול בת"א שווה חצי מיליון דולר ואם תענו בחיוב תשאלו את עצמיכם האם תצליחו בחייכם לחסוך חצי מיליון דולר שלא כתוצאה מהפעלת הביטוח חיים שלכם?
אחד העם | 12.04.13
54.
נתניהו הוא הכתובת ולא אחר
כשהאנשים העיוורים יבינו שמר בנימין נתניהו והחברים הליצנים שלו שטייניץ את פישר הרסו כאן כל חלקה טובה, גרמו לקריסת מעמד הביניים שנושא על גבו השבור והרצוץ את כל המדינה הזאת, רק אז אולי , אם לא יהיה מאוחר מדי , יתחילו האנשים הנורמליים במדינה הזאת קריא : עובדים- משלמים מיסים-משרתים בצבא , רק אז יתחילו לראות פירות לעמלם. כל עוד תבחרו בנתניהו , הבדיחה היא עליכם מעמד ביניים.
מעמד ביניים בשפל | 12.04.13
53.
הנה תרגום בגוף הסרט של הזוג מתחילת הכתבה
"לפני 14 שנה קנו דירת 50 מ"ר קטנה, שבה נולדו וגדלו ארבעת ילדיהם". במילים אחרות - הם בחרו להביא לעולם ארבעה ילדים על שטח של צריף. למה לא עצרו בשני ילדים? אלוהים יודע. "ולפני כמה שנים צצה הזדמנות להרחיב את הדירה. הם קיבלו החלטה מחושבת: הדירה הורחבה ל־160 מ"ר ולעוד 80 מ"ר על הגג". במילים אחרות- הם הכפילו את שטח הדירה פי 5. פי חמש !!! ממש "החלטה מחושבת" שחבל על הזמן. "לפני שנה השיפוץ הסתיים, היחידה על הגג הושכרה ב־3,500 שקל לחודש, אבל הבור היה עמוק יותר. "הגענו להחזר חודשי של 7,500 שקל". רגע - אבל 3,500 קיבלתם חזרה במזומן מהשכירות. כלומר ההחזר גדל רק ב4,000., וזה מה שהפיל אותם: גידול של 4,000 בחודש. ממש החלטה מחושבת שצריך ללמוד בפקולטות לכלכלה. "מהתשלומים והריביות קרסנו. והדירה גדולה אז זה 1,500 שקל ארנונה לחודשיים ו־2,000 שקל חשמל לחודשיים. רק ההוצאות הקבועות שלנו היו עשרת אלפים שקל בחודש." - מה באמת? הכפלתם את שטח הדירה פי חמש והתפלאתם שהוצאות הארנונה והחשמל קפצו? איזו הפתעה. וכך הלאה וכך הלאה. סוף מעשה במחשבה תחילה רבותיי. ובכי על חלב שנשפך לא יועיל לאף אחד.
מתפוצץ מצחוק | 12.04.13
52.
היסטוריה שממש חוזרת
מי שקרא בספרה של ג'ואן פיטרס "מאז ומקדם" על התהליך בו התהווה הפיאודליזם הכלכלי במאה ה-19 *כאן* - הנה לכם היסטוריה שממש חוזרת. פלאחים שנאלצו למכור את בתיהם (ולמעשה את חירותם) בגלל לחץ כלכלי וגזרות של השלטון, "יזמים" זריזים שניצלו את המצב והפכו את הפלאחים לאריסים שלהם (ע"ע "אפנדים"), ועוד. באופן מעט אירוני, דווקא הספר שנתפס כ"כתב הגנה" של מדינת ישראל הוא זה שהביא אותי לפני יותר מ-10 שנים להבין את חומרת המצב והכיוון שאליו אנחנו הולכים (או מובלים), ואת ההבנה שהציונות בתרדמת עמוקה.
בן-קיימא | 12.04.13
51.
הכל פה ברור ופשוט
החיים הם יקרים אז מה הבעיה תורידו פרופיל זמנית. אני קניתי דירה בשנה הראשונה של הנישואין בשווי מליון ש"ח עם הכנסות של בקושי 4 אלף ש"ח בחודש לשנינו. בשנה הראשונה של הנישואין מאוד הצטמצמנו לא בתי מלון לא ברים לא כלום. היינו יושבים בגינה ומדברים, כן כן בגינה הציבורית. עד היום אשתי נזכרת בתקופה הזאת וזוכרת אותה לטובה אחר כך עברנו אחרי הלידה של הבת הראשונה לגור אצל ההורים וכך חסכנו את השכירויות במקביל כל שקל הכנסתי לפרעון החוב וגמרתי עם המשכנתה תוך שנתיים (לא התעצלתי והלכתי ביום שישי לרחוץ בניינים להשלמת ההכנסות. ביום יום אני עוסק בחינוך). מי שרואה את האבא שאומר "כואב לי להגיד לילד בוא לגינת המשחקים" מבין את האבסורד. יש לך טעות חביבי קח אותו לגינה זה לא פחות חשוב מבילוי בקניון רועש. תנסה להצטמצם בחיים הרגילים להתמקד בחוב וכשהוא יסתלק תעמוד על הרגליים ותפנק את עצמך כמו שאתה רוצה. צריך להיות עם שתי רגלים על הקרקע, לא להיות לא ריאלי, לא לקנות מכונית מה יש תסע בתחבורה ציבורית בינתיים. מצד שני אל תשכח לפנק את עצמך בעתיד, אין פה כל סתירה להוריד את הראש בתקופה של שבר כלכלי או התייעלות ואחר כך להרים ראש ולחיות בכיף.
יונתן  | 12.04.13
44.
מוכר מפוחד
אני לא יודע מה אתכם אבל יש מהון מתעניינים אבל אף אחד לא קונה . באים שואלים מה המחיר. אני אומר כמו כל מוכר יש מקום לגמישות ואז מציעים הצעה לא ראלית ב- 300K פחות או יותר והולכים. ולא אני לא מבקש מחיר מטורף. אבל כבר 3 חודשים של מבקרים בדירה שלנו עד שאשתי אמרה בחשש אולי הבועה התנפצה...נשארתי עם הלב בתחתונים. אולי הכתבה מסבירה משהו.
מוכר דירה | 12.04.13
41.
כל הסיפורים בכתבה דווקא די חסרי אחריות בעיקר באשמת הבנק
"היתה לנו משכנתא של 250 אלף שקל, מינוסים של 84 אלף שקל והלוואות לבנקים עוד 101 אלף שקל. זה מפתה כשהם אומרים לך 'תיקח'. אי אפשר לעמוד בזה, בטח כשאחד מבני הזוג לא עובד". מה זה המינוסים האלה? זה תשלום כמו של משכנתא של חצי מליון.
רפי | 12.04.13
40.
מחירי הדיור בפני ירידה גדולה , וזה לא עניין של ביקוש או היצע אלא פשוט
עניין של התרוקנות של כיסי הישראלים והפחתת המינוף מצד המוסדות - הירידה תגיע בהפתעה , הראשונים שימכרו בהנחות מהותיות יהיו הקבלנים שיפתיעו את מוכרי יד שנייה שעדין מצפים לקבל מחירים גבוהים ושמוכרי יד 2 יתחילו להפנים את המצב -הירידות יהיו משמעותיות , כ-20-25% על הפרק בשנתיים הקרובות בסבירות גבוהה מאד.
ם | 12.04.13
38.
קל לבכות בטוקבקים
כבר תקופה ארוכה אני קוראת כל מאמר שקשור בנדלן, מספקולציות עד כתבות שמריחות אינטרס של קבלנים. כולם מאשימים את השיטה, ואת המדינה, וכמה ביבי חרא וכו' וכו'...אבל בתכלס אפשר להאשים רק את עצמנו. שום ביבי ושום פישר לא יכולים לשבור את החוק של היצע וביקוש. יש סיבה למה המחריים נשארים כמו שהם היום..זה שאנשים לוקחים משכנתאות בריבית זולה זו כבר בעייה שלהם שלא למדנו חשבון עם בדידים בכיתה א'. בזה לא הבנקים אשמים, זו המנטליות. אני גם לא מבינה אף פעם איך כולם נראים מיליון דולר, ומבפנים מתפללים שיהיו בכלל שווים שקל עם כל המינוסים האלה. תפסיקו לקנות והמחירים ירדו, זה כל כך פשוט. פשוט יש דחף לא נורמלי לקנות דירה ועכשיו. לעשות הכל לפי ספר ההוראות הישראלי : צבא אוניברסיטה חתונה בית ילדים. מה שתמיד אנשים שוכחים זה את ההמשך: חובות, מחלות, גירושין ...פתאום אתה בן 60 ולא מבין מה בכלל עשית בחיים האלה. לחיי הריקנות והבורות
אני | 12.04.13
37.
סנונית לסממנים של התפוצצות הבועה בדומה לתהליך שעבר על כלכלת ארה"ב
ברגע שיהיו עוד ועוד אנשים עם קושי להחזיר, הבנקים יתחילו להילחץ, לעקל נכסים ולגרום לעוד אנשים עם משכנתאות להיכנס למעגל (לא תהיה להם ברירה, הבנקים חייבים לאזן את ההון העצמי שלהם בהתאם להוראות הנגיד) אז מחירי הנדל"ן יפלו, זה יקרה בנקודת רתיחה ביום בהיר אחד, עם קריסה של קרן השקעות או חברת ביטוח העוסקת גם בביטוח משכנתאות. בנקודה הזאת המשק נכנס למיתון עמוק יותר, ההוצאות למשק הבית קטנות ועוד בעלי משכנתאות נכנסים למעגל. מחירי הנדל"ן צוללים בהתאם ואיתם קורסות חברות בנייה גדולות. וכן הלאה. מי שחושב שהכלכלה איתנה לא מבין את התלות באירופה. איכות החיים פה גבוהה מדי ביחס למה שקורה סביב, אנשים צריכים להתרגל למציאות שרואים כעת בספרד.
בועז | 12.04.13
35.
לכל מגיבים שרגילים לקטר
יש לי הסבר בשביל כולכם,תשבו תקשיבו ותשתקו! אנשים לא תמיד עובדים וההוצאות שלהם תופחות,אתם יודעים למה??? כי אנשים לא שקולים בדעתם ,הם חיים מעל המותר כאילו הם חברי כנסת שמרוויחים 40 אלף בחודש. הכלכלה יקרה וקשה לכולנו אבל אין לכם זכות להתלונן,אתם נסעתם,ביליתם וצחקקתם בפסח ונסעתם חלקכם לחמשו"ש או לחו"ל עם המשכנתא הקשה שיש לעמוד בה ,חלקכם עשה מימונה ,קנה חומרי גלם יקרים לפסח אז אל תצפו שמ4500-600 0מהכנסה חודשית של בעל ואישה כל אחד בנפרד יהיה אפשרי לעשות את כל מה שציינתי,תסתמו את הפה ! \מטריד אתכם שיהיה לכם פלאפון משוכלל כי גם לשכנה מדירה מספר 5 יש איי פון 10 ואתם מוטרדים מזה שאין לכם.
מישהו | 12.04.13
30.
הכתובת הייתה על הקיר ממזמן!!!
אני כתבתי וכתבתי היכן שרק אפשר שזה מה שהיה וכולם צחקו ואמרו היה בסדר והנדל"ן יעלה ונהיה עשירים על הנייר מקסימום אם לא תמיד אפשר למכור אז לא,אפשר למכור השאלה באיזה מחיר וכמה זמן זה .... לצערי הסיפור שבכתבה הוא רק טיפה בים,לפי דעתי זוהי הסנונית לפני המפלה והצניחה של הנדל"ן כי עוד ועוד אנשים ימכרו והיה כאלה שהיו חייבים למכור בכל מחיר גם במחיר הפסד זה מה שקורה שהבנק יושב לך על הערוף והאישה לוחצת....
אזרח  | 12.04.13
28.
עצוב כאן במדינת ישראל!
בקרוב כל הקרקעות למגורים ישוחררו בחינם ובמכרזים 'רק על פי מחיר למשתכן' המשקף עלות בניה נטו בלבד ועמידה בלוחות זמנים, כל הדירות ימכרו רק כדירות ראשונות ובלבד! נניח שהמחיר שנקבע לדירת 4 חדרים הינו כ-500,000 ש"ח עבור הצרכן הסופי בלבד, כעת המדינה תגבה "מס כולל" של 20%-15% בלבד מערך הדירה שנקבע מראש! ישירות מכל רוכש (המחאה לפקודת מדינת ישראל). נשקלת גם האפשרות לגבות מס דיור שוטף שנתי בסך 1 שקל עבור מטר בנוי ו-1.5 שקל עבור כל מטר גינה כדי לאזן את הכנסות המדינה ממיסים. החגיגה נגמרה ותקרת הזכוכית נסדקה קשה, אין שום טעם לקנות דירה במחירים כאלה כעת! לא יהיה ניתן לתקן את הסדקים והעיוות לא ישמר. תקרת הזכוכית עומדת להישבר וכל שוק הנדל''ן המדומה שנוצר כאן יקרוס מטה ויתנפץ לרסיסים. המשמעות תהיה צלילת מחירים מאוד משמעותית ודירה/בית בישראל יהיו מצרך יסוד כמו גבינה לבנה.
אחד העם אחד | 12.04.13
27.
לא יהיה שום איזון כלכלי במדינה עד שלא יעצרו את המשקיעים
למדינת ישראל אין משאבי קרקע בלתי מוגבלים. גם אם יבנו עכשיו 10 אלף דירות ליום מקסימום ידחו את הבעיה האמיתית בעוד 20 או 30 שנה. אין פה מספיק קרקע שאפשר להתיר לאדם אחד להחזיק בבניין שלם (כפי שקורה בתל אביב). אם לא יעצרו את הסיפור הזה של המשקיעים לא יהיה פה טוב. ומכיוון שלאיש במפה הפוליטית אין שום כוונה לעצור את המשקיעים (בין בימין ובין בשמאל) אל תצפו לשינוי בסיפור הזה של הנדל"ן. זה רק הולך להיות גרוע מיום ליום.
גיא | 12.04.13
25.
צר לי, אבל מי שהשלים עם עליית המחירים והמשיך לקנות יצטרך לשלם את המחיר.
הכתובות היו על הקיר. יש בועה בנדל"ן, וזוגות צעירים משכנו את ההורים שלהם ואת עתיד ילדיהם בשביל 4 קירות בפתח תקווה. אם כל הצער והסימתפיה להם, 50% מהאשמה מוטלת עליהם, על כך ששיתפו פעולה עם המדינה והקבלנים שמעוניינים בהמשך עליית המחירים. סופה של כל בועה להתפוצץ, ויחד עימה יקרסו מאות אם לא אלפי משקי בית, וזה בניגוד לארה"ב, בה גם הבנקים קרסו. אל תדאגו לבנקים בארץ, הם יממשו את הדירות במחיר שעדיין יאפשר להם להגיש דוחות מדושני רווח. ככה זה שכל ישראל כבר לא ערבים זה לזה. כל אחד חייב להשוויץ ברכב החדש, בנסיעה לחו"ל ובדירת הגינדי שלו. חג עצמאות שמח...
דני | 12.04.13
24.
רעיון לפיתרון - המעברה המודרנית !!! כנסו לקרוא
המדינה צריכה להקים מעברות מודרניות וחדשות על שטחי מדינה בדומה למה שעשו בעבר הרחוק לעולים ממדינות אירופה וצפון אפריקה ובהמשך עשו עם הקרוונים עבור אולי אתיופיה ורוסיה. שטחי מדינה שיוקצו זמנית - לתקופה של 10-15 שנה יאפשרו למשפחות לגור תקופה של 3-5 שנים בכדי להקל עליהם ולהתיישר מבחינה כלכלית. במשך תקופת המגורים שהיא זמנית והם חייבים להתפנות בסוף התקופה, שכר הדירה יהיה נמוך במיוחד - כ- 500-1000 ש"ח למשפחה שיכלול את כל ההוצאות - שכירות, מים, חשמל, ארנונה, גז ואגרת טלוויזה. אומנם תנאי המגורים יהיו בסיסיים אבל אותן משפחות ידעו שזה לתקופה קצרה שמאפשרת להם לחסוך משהו כמו 150 עד 250 אלף ש"ח לאורך התקופה. הסכום הזה יכול לסייע למשפחות להגיע לאבן קפיצה לקראת דירה משלהם. צריך משהו כמו 50 מעברות כאלו ובכל מעברה מקום לכ- 500 משפחות. מדובר בכ- 25,000 משפחות. הורדת כמות כזו של צרכני דירות תשפיע מהותית על ירידת המחירים. אף אחד שאין לו ממש ברירה לא יסכים להיכנס לפיתרון כזה ורק אנשים שבאמת צריכים יבחרו בכך. אומנם יש כאן השקעה לא קטנה של המדינה אבל גם הכנסות של כ-300 מיליון ש"ח לשנה משכר הדירה שיכול לממן חלק ניכר מההצאות הכרוכות בכך (בפיתוח בעיקר). בסוף הפרוייקט השטחים הללו יומרו למטרות אחרות וימכרו על ידי המדינה. מדובר על הקלה זמנית במצב הדיור הקשה. מבקש להפיץ את הרעיון הלאה ו/או להציע שיפורים בו. תודה
מ.ב. | 12.04.13
23.
אני מנסה, אבל קשה לי לרחם על המשפחות האלה.
שקנו דירות וחיו מעבר ליכולות שלהן ובכך תרמו לניפוח מחירי הדירות והמחירים בכלל. אני בדרך כלל נוטה לטעון שהאשמים הבלעדיים למצב הם הבנקים ש"שמים מכשול בפני עיוור" ומחלקים הלוואות לאלה שלא יוכלו להחזיר, או שלא יוכלו להחזיר בלי פגיעה משמעותית באורח החיים. אבל בחייאת, תרבות השופוני זועקת פה. אני רוצה דירה, אני רוצה אותה עכשיו, עם 5, 6 חדרים, מרפסת, גג, ג'יפ, שני רכבים, כל הדברים האלה. בחיים לא הבנתי איך אנשים מרגישים בנוח להיות באובר דראפט בבנק. אני בחיים לא הייתי באובר דראפט וזה לא בגלל שאני עשיר. אנשים חייבים להבין שהתנהלות פיננסית נכונה היא מיומנות הכרחית לחיים, כמו לדעת להכין לעצמך אוכל. כמו לדעת לנהוג. וגם קצת איפוק לא יזיק.
ג'ו | 12.04.13
17.
להלן מיסים שיוסיפו לקופת המדינה+ היצע דירות+ לא יכניסו אף משפחה אל מתחת לקו העוני
לא יכניסו אף משפחה אל מתחת לקו העוני 1. מס על קרקעות שלא בונים עליהן(כרגע על0). 2.מס על מבנים נטושים(כרגע מקבלים פטור על ארנונה). 3. מס על דירות רפאים. והנה כמה מיסים שצו השעה מחייב לנוכח התעשרות חברה שכבה אחת על חשבון אחרת, המיסים האלו ישכנעו משקיעים שעדיף להשקיע במשהו יצרני קצת יותר מעושק אחיהם. 1.מס על רווחי השכירויות מהדירה הראשונה!.
יונה | 12.04.13
15.
אנחנו אשמים
אנחנו האשמים הגדולים הבנק נתן אז כולם לקחו והמדינה הורידה את הריבית אז הייתה הזדמנות מה לא ננצל הבעיה היא שזה לא 2 במחיר 1 בסופר זה לקנות בית במשכנתאות ארוכת טווח ואנשים רכשו דירות להשקעה והקבלנים לאט לאט הגדילו והגדילו את המחירים ומה יצא לאור העובדה שהחינוך בבית הוא לקנות דירה והחלום של בית רחב ידים גינה מרפסת הוא החלום של כולם אז שלמנו והקבלן ההוא בצע מכירה פומבית על הנייר וכולם רצו וקנו במחירים מטורפים וכולם הסתכלו ורצו אחרי כולם כי כולם רצים ועכשיו נשלם על זה ונפגע משמעותית באיכות החיים שלנו מעמד הבניים הוא זה שמחזיק את המדינה לו יש את הכוח להעלות ולהוריד אבל כנראה שהוא אוהב לסבול ובגלל זה כל פעם מחדש משהו מניח עוד משקל על הגב שלו ומעמד הבניים מקבל את זה על עצמו כי ככה למדו אין הברירה הרי אף אחד אחר לא יקבל את זה על עצמו העשירים בורחים לחול לשמור על הכסף וכל זה בגלל 4 קירות מבטון כשאתה מבלה בין 12 ל 14 שעות ביום בעבודה בא הבייתה נח והולך לישון נהנה בסופשבוע מה 4 קירות שלך הכי מצחיק זה שאדם רוצה חרות ובסוף מביא על עצמו עבדות במשכנתאות לבית שכל חייו יעבוד למענו
 | 12.04.13
9.
כולם חשבו שאני אידיוט שקניתי דירה בלוד עם משכנתא של 200 אלף, היום אני צוחק על כולם
את המשכנתא גמרתי להחזיר השנה והדירה כבר שלי. המחיר של הדירה עלה ב 100% ולמעשה הכפיל את עצמו. אבל אני לא מוכר כי טוב לי כאן, שכונת גני יער מדהימה על שדות מושב עם נוף כפרי מכל החלונות בדירה, שכנים איכותיים, שקט, קירבה לכל הכבישים הראשיים, 20 דקות מתל אביב. אין למצא דברים כאלה ! מאחל שכל אחד יגור בבית שלו ובלי משכנתא כי משכנתא הופכת אתכם לעבדים לפרעה הבנק.
טוב לי | 11.04.13
5.
בדיוק המקרה שלנו.7-10 שנים לתוך המשכנתא כבר לא סוגרים החודש.
חתכנו הכל..עיתונים..כבלים..חופשות בקושי 1 בשנה בארץ ללא ילדים..מסעדות פעם בשנה..קניות של דברים קטנים רק בEBAY עד נעליים הגענו..אחכ גם הלוואות ומינוס ושוב ושוב ולא נגמר וצהרונים כי מי יכול לצאת ב 1300 לשמור על הילדים? שנינו שכירים 8-17- לפחות הבוסים-חלקם-לא עושים פרצופים כשיוצאים מוקדם כשאין סידור. מיחזור משכנתא בכלל לא לא עזר רק נהיה גרוע יותר. דחינו לאחרי הפנסיה קרעו אותנו. עד שנשבר לנו. לקח לנו שנה להחליט למכור את דירת החלומות שלנו(4 חדרים ללא מרפסת ללא גינה-אבל מרווחת שרותים כפולים גדולים מוארת בקיצור חלום שנגמר) מכרנו עם פינוי ארוך בשביל להתרגל למצב - צריך לעבור עיר ושינוי גנים ולהסביר לילדים. אבל וואלה אולי יצא משהו טוב. תחזיקו אצבעות..לפחות הולכים עכשיו עם גב זקוף ללא משכנתא. בקרוב אצלכם.
אסף | 11.04.13
1.
סוף מעשה במחשבה תחילה
כל אחד מרגיש כי יש לו את כל היידע להתחייב על משכנתא, וזה הכשל העיקרי. קודם לימדן ולא מהבנקים את משמעויות המשכנתא . ביחנו חלפות שונות לפני קנייה קחו אחריות אישית על ההחלטות שלכם (למרות שקל להאשים את ה "שיטה".) ואז גם ההצלחה האמיתית (ולא הוירטואלית הזמנית) תגיע ובטוח שאז תוכלו להינות מהעובדה שאתם לא חלק מהעדר ואינכם ניזקקים להתמודדודיות כלכליות הרסניות. גילוי נאות: אני יועץ בכלכלת משפחות ומשכנתאות
אריק נופים | 11.04.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת