36. העיקר יזרימו תקציבים למסילה לאילת - איזו מדינה חלמאית ושר אוצר קשקשן שלא יודע להזיז אבן חיים | 25.05.13 (ל"ת)
35. נמאס לי מהמדינה, אני יורד פשוט מדינה מצחיקה. אין דרך אחרת לתאר את הביזיון. מדינה דל גנבים ושקרנים. תצילו את נפשותיכם ותברחו מפה לפני אכילת עוד קש ליאור | 07.05.13 (ל"ת)
34. כדי להקים רכבת, בדקו ומצאו 64 גופים שצריכים לומר "כן". מישהו פה ראה אי-פעם 64 יהודים מסכימים על אותו דבר? | 23.04.13 (ל"ת)
33. כנסו אני אסביר לכם 1. תוואי - רכבת קלה בפ"ת, ב"ב, מעט מר"ג, אז בואכה ת"א הופכת לרכבת תחתית, עד ליפו שאז בשד ירושלים עולה עפ"ש עד בת-ים. זה התוואי 2. יזם/זכיין/מכרז/סינים/BOT - הזכיין (MTS) זכתה ב-2008, בזיכיון BOT. חברי הקבוצה (קונסורציום) היו CCECC הסינית (חפירת/חציבת התוואי), SDC מפורטוגל (חפירות עומק לתחנות), סימנס (הרכבת והבקרה), אגד (מומחים בהסעת המונים בלבנט), ואפריקה ישראל (מומחים בבניית תשתיות ומבנים בלבנט המיוזע). 3. הלאמה - ב-2010 המדינה הלאימה את הפרוייקט וחילטה את ערבויות הזכיין, לאחר שהזכיין התעכב בסיום הביצוע, שכמובן נעשה בצורה חאפרית ע"י המדינה, תוך שחרור הפרוייקט למכרז כשהתוואי והסטוטוריקה טרם הושלמו. והפקרת הזכיין לדריסת רגליהם של כל העיריות הקשורות (פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, בת ים), משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הפנים. ובראש החבורה נת"ע שבמקום לסייע ולנהל, רק הוסיפה לשים מקלות בגלגלי הרכבת. 4. לאחר ההלאמה - עיום כל העניין מצוי בבוררות בין המדינה לזכיין, לעניין זיכויים ופיצויים שונים, וכרגיל בישראל, בסוף הזכיין יקבל יותר ממה שהשקיע בדמותץ פיצויים שונים, על אובדן זמן, עלויות מימון, הסתמכות, וכו'. מסקנה - לא יודעים לעבוד, נותנים לכל זב חוטם להתערב ולעצור פרוייקט שלם (עיריות שונות לאורך התוואי), ובכללם נערי האוצר ונערי נת"ע, והס מלהזכיר את משרד התחבורה חדל האישים. כעת שהמדינה תנהל, תלאים, תקצץ, תתן תזרימים, תוציא מכרזים חדשים, תקפיא, תפשיר, ובא לציון גואל. המבין | 23.04.13 (ל"ת)
30. כרוניקה של פיאסקו ידוע מראש כמה קשה יהיה להעסיק חברה אמיתית שיש לה נסיון בפרוייקטים כאלו? איך חורגים ב40% ואין עדיין רכבת במנהרה? זו שערורייה על חשבוננו סחבק | 22.04.13 (ל"ת)
29. חידה: איך הצליחו לעשות רכבת תחתית בקהיר, בפראג, בביג'ין ובמוסקבה? פתרון: בלי ישראלים זה הרבה יותר קל. | 22.04.13 (ל"ת)
28. רכבת קלה? צריך לשים בכלא את מי שהמציא את המושג הזה הרי זה יהיה ביזבוז כסף. יבנו רכבת קלה ואז לאט לאט ישדרגו אותה (כמו את נתיבי איילון). יעלה פי 5 ממה שיעלה, וגם יהיה מפגע ציבורי, מאשר אם יעשו עכשיו רכבת כמו שצריך ל 500 שנה קדימה יואב | 22.04.13 (ל"ת)
27. חייבים להקפיא את תוכנית הרכבת הקלה בתל אביב ולעשות במקומה רכבת תחתית, למה רק ל לחיפה מגיע רכבת תחתית? גם לנו התל אביבים מגיע. יובל | 22.04.13 (ל"ת)
24. BOT לסינים ותוך שנה יכולה להיות רכבת תחתית בכל גוש דן. די למושחתים! מיליונים בזבזתם! אפשר וצריך להוציא מכרזים לגורמי חוץ. לישראלים כבר נתנו כל ההזדמנויות. נסעו לכל קצות תבל לראות, ללמוד ולבזבז. מגלים קבר - זה עולה מאות מיליוני שקלים לעקוף. בונים את איילון, שוכחים לכלול פסי רכבת. גם זה סוג של עושק שאינו נופל ממעשי הטיקונים. הגיע הזמן לתת למשהו רציני לעבוד. לעם ישראל מגיע תחבורה. האוצר צודק | 22.04.13 (ל"ת)
23. ישראל כץ בחרנו בך תעבוד..רכבת במרכז זה לא פרווילגיה זה חובה לא יכול להיות שלא תהיה רכבת במרכז.. שמעון | 22.04.13 (ל"ת)
22. איך קורה דבר כזה איך יתכן שפרויקט בסדר גודל כזה לא מלווה ע"י חשב מטעם המדינה. איך מגיעים לחריגה של 40 אחוז ולמדינה אין כלים לאכוף על הזוכה במכרז את קיום ההסכם. חלק מהמכרז צריך להיות ערבויות בנקאיות אותם המדינה תחלט במקרה והיזם לא עומד בתקציב. מה לעזאזל שווה המכרז אם החברה הזוכה בו לא מקיימת אותו ובסוף מוותרים לה. יש כאן מה שנקרא moral hazard עכשיו בכל מכרז בסדר גודל כזה ייגשו חברות שאין למחיר שהם נתנו במכרז כל אחיזה במציאות ויזכו. מה הטעם לנהל מכרזים זה מייתר את חוק חובת מכרזים לחלוטין. מי שאשם בכך הוא שר האוצר הקודם והחשב הכללי שפשרו דבר כזה. guliver | 22.04.13 (ל"ת)
21. ממתי מעמ הוא סעיף בתקציב??? הרי בכל מקרה הוא מקוזז, קל וחומר במקרה זה כאשר מדובר במדינה עצמה הילדון | 22.04.13 (ל"ת)
19. מה יש לכם ? איפה האופטימיות ? נתיבי איילון התחילו בשנות ה-60. אנחנו היום 50 שנה אחרי ההתחלה ומפגרים בתכניות בערך 20 שנה . אז מה הבעיה עם הרכבת? קצת אופטימיות..... danny | 22.04.13 (ל"ת)
17. תגידו את האמת רכבת תחתית גדול על ישראל.........רק בישראל יוצאים למכרז עם x כסף ומסיימים עם y | 22.04.13 (ל"ת)
14. אסור להקפיא או לעכב לא משנה מה אם יקפיאו לא יהיה רכבת תחתית גם עוד 50 שנה. תמיד יש חריגות בפרוייקטים כאלה כי אף אחד לא יכול לחשוב על הכל מראש. זה הפרוייקט התחבורה כי חשוב במדינת ישראל אי פעם. אסור בשום אופן לעכב אותו. מצידי שיבטלו את כל הרכבות והכבישים. רק לא את זה. רועי | 22.04.13 (ל"ת)
13. למה? זו רכבת הבסף שעובר לכיסים של המתכננים, המהנדסים וסתם מקורבים משחקים ב כאילו שעושים רכבת, יש ישיבות, יש בורקסים, חגיגת ה כאילו עושים רכבת במדינה שפועלת עבור הגנבים והשקרנים. א | 22.04.13 (ל"ת)
12. יש החלטה משנת 1973 אבל הביצוע יהיה במקרה הטוב בשנת 2073. ככה זה אצלנו במדינת הקומבינה והחלם. רוצים לפתור את מצוקת הדיור: רכבת קלה זה אחד הפתרונות. ככה תעודדו אנשים לגור מחוץ לעיר עם אפשרויות תחבור נגישות ומהירות למרכז. אבל מה לעשות אצלנו ...... דוד | 22.04.13 (ל"ת)
11. הרכבת הקלה באזור המרכז חשובה יותר מכל רכבת אחרת ובפרט לאילת רכבת באזור המרכז תסיע מליונים! | 22.04.13 (ל"ת)
9. התנהלות שערורייתית של נ.ת.ע כל מי שפגש ולא לרגע באנשי החברה הזו יודע היטב שאין שם כלום מלבד ביזבוז ענק של כספי ציבור. אפשר לומר שהקטנה בבעיותיה היא העובדה שמשרות ניהוליות אינן מאוישות. למעשה, זה החלק הטוב. החלק הרע הוא מי מאייש את המשרות שכן מאויישות. אלו, אינם ראויים כלל. מליונים נשפכים שם על כלום. כספק אני נהנה מזה אבל כאזרח, אני ממש מודאג. אחד שיודע | 22.04.13 (ל"ת)
8. את הפרויקט הזה מקפיאים מ-1956 וזה סיפורה של הרכבת בתל-אביב: אחרי מבצע קדש, בירח הדבש שבין צרפת לישראל, הם הציעו לבנות מטרו בתל-אביב. למשטר הצנע של אז לא היה מטבע זר, ובטח שלא עבור פרויקטים כאלה. "כדאי לכם" אמרו הצרפתים "לקחת אשראי, אפילו בריבית קצוצה, ולממן את הפרויקט". "גם בריבית גבוהה?" תמהו הישראלים. "כן. אם תבנו עכשיו - יעלה כך וכך. בעוד חמש שנים - יעלה כפליים, ובעוד עשר - פי ארבע. יש לנו נסיון... אצלנו עיכובים עלו אפילו יותר מזה". מאז ועד היום, משרד האוצר בודק כל חמש שנים עד כמה דייקו הצרפתים. מיותר לכתוב בעיתון | 22.04.13 (ל"ת)
7. זה בסדר , לרגע לא חשבנו שהפרויקט באמת יצא לפועל משנת 1958 , אז הציעו הגרמנים לממן ולבנות רכבת תחתית בתל אביב - לא היה ולא צעד משמעותי אחד - אבל לגזור סרטים ולהצטלם זה יודעים הפוליטיקאים העלובים לעשות טוב מאוד. אורי | 22.04.13 (ל"ת)
6. איך שוב מבזבזים את המיסים שלנו - כנסו פרויקט המוערך כיום ב־14.3 מיליארד והיות והוא מאוד חשוב אז מותר לו להתנהל ללא פיקוח ועם 40% חרגיה בתקציב! לא להאמין דוד | 22.04.13 (ל"ת)
5. התחתית של ת"א אינה אלא בית קברות לאבני פינה. תבדקו. מי לא קבר שם אבן פינה? מי אמר שת"א צריכה תחתית? שיסתדרו בלי. שיממנו את זה מהכיס שלהם? די לטפילות התל אביבית. בוקיסריקי | 22.04.13 (ל"ת)
3. עדיף שיבטלו! רכבת קלה זה רעיון גרוע גם ככה, במיוחד במרכז הצפוף. במקום שיתפסו מקום של כבישים למכוניות שיבנו רכבת תחתית. הרבה יותר יעיל ונוח לכולם! אלי | 22.04.13 (ל"ת)
2. צריך לבדוק את התכנון הראשוני ולא רק את נקודת הקצה, נת"ע צריך לבדוק אם כל הוראות תמ"א 23 על כל שינוייה התכופים באמת מציעה פתרון יעיל להסעת המונים בגוש דן. היום זו הרכבת הקלה מפתח תקווה ומחר כל פרויקט הסעת המונים BRT מכפר סבא, רעננה והרצליה עומד על הפרק. הולכים להפוך ערים שלמות במרכז לבעייה תחברותית עצומה לכשיתחילו העבודות על ידי נת"ע וגם שם , כמו כעת,ייגמר הכסף, הפרויקט יעצור, ומי יסבול? אנחנו. זמי | 22.04.13 (ל"ת)
1. הפקרות ! ברדק ! ההחלטה נכונה לקצץ טוטלי את הפעילות,מהווה בור שומן וג'ובים לקרובי השר מתי | 22.04.13 (ל"ת)
המדינה שוקלת להקפיא את פרויקט הרכבת הקלה בת"א
36 תגובות לכתיבת תגובה