אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המדינה שוקלת להקפיא את פרויקט הרכבת הקלה בת"א

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
כנסו אני אסביר לכם
1. תוואי - רכבת קלה בפ"ת, ב"ב, מעט מר"ג, אז בואכה ת"א הופכת לרכבת תחתית, עד ליפו שאז בשד ירושלים עולה עפ"ש עד בת-ים. זה התוואי 2. יזם/זכיין/מכרז/סינים/BOT - הזכיין (MTS) זכתה ב-2008, בזיכיון BOT. חברי הקבוצה (קונסורציום) היו CCECC הסינית (חפירת/חציבת התוואי), SDC מפורטוגל (חפירות עומק לתחנות), סימנס (הרכבת והבקרה), אגד (מומחים בהסעת המונים בלבנט), ואפריקה ישראל (מומחים בבניית תשתיות ומבנים בלבנט המיוזע). 3. הלאמה - ב-2010 המדינה הלאימה את הפרוייקט וחילטה את ערבויות הזכיין, לאחר שהזכיין התעכב בסיום הביצוע, שכמובן נעשה בצורה חאפרית ע"י המדינה, תוך שחרור הפרוייקט למכרז כשהתוואי והסטוטוריקה טרם הושלמו. והפקרת הזכיין לדריסת רגליהם של כל העיריות הקשורות (פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, בת ים), משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הפנים. ובראש החבורה נת"ע שבמקום לסייע ולנהל, רק הוסיפה לשים מקלות בגלגלי הרכבת. 4. לאחר ההלאמה - עיום כל העניין מצוי בבוררות בין המדינה לזכיין, לעניין זיכויים ופיצויים שונים, וכרגיל בישראל, בסוף הזכיין יקבל יותר ממה שהשקיע בדמותץ פיצויים שונים, על אובדן זמן, עלויות מימון, הסתמכות, וכו'. מסקנה - לא יודעים לעבוד, נותנים לכל זב חוטם להתערב ולעצור פרוייקט שלם (עיריות שונות לאורך התוואי), ובכללם נערי האוצר ונערי נת"ע, והס מלהזכיר את משרד התחבורה חדל האישים. כעת שהמדינה תנהל, תלאים, תקצץ, תתן תזרימים, תוציא מכרזים חדשים, תקפיא, תפשיר, ובא לציון גואל.
המבין | 23.04.13
24.
BOT לסינים ותוך שנה יכולה להיות רכבת תחתית בכל גוש דן. די למושחתים! מיליונים בזבזתם!
אפשר וצריך להוציא מכרזים לגורמי חוץ. לישראלים כבר נתנו כל ההזדמנויות. נסעו לכל קצות תבל לראות, ללמוד ולבזבז. מגלים קבר - זה עולה מאות מיליוני שקלים לעקוף. בונים את איילון, שוכחים לכלול פסי רכבת. גם זה סוג של עושק שאינו נופל ממעשי הטיקונים. הגיע הזמן לתת למשהו רציני לעבוד. לעם ישראל מגיע תחבורה.
האוצר צודק | 22.04.13
22.
איך קורה דבר כזה
איך יתכן שפרויקט בסדר גודל כזה לא מלווה ע"י חשב מטעם המדינה. איך מגיעים לחריגה של 40 אחוז ולמדינה אין כלים לאכוף על הזוכה במכרז את קיום ההסכם. חלק מהמכרז צריך להיות ערבויות בנקאיות אותם המדינה תחלט במקרה והיזם לא עומד בתקציב. מה לעזאזל שווה המכרז אם החברה הזוכה בו לא מקיימת אותו ובסוף מוותרים לה. יש כאן מה שנקרא moral hazard עכשיו בכל מכרז בסדר גודל כזה ייגשו חברות שאין למחיר שהם נתנו במכרז כל אחיזה במציאות ויזכו. מה הטעם לנהל מכרזים זה מייתר את חוק חובת מכרזים לחלוטין. מי שאשם בכך הוא שר האוצר הקודם והחשב הכללי שפשרו דבר כזה.
guliver | 22.04.13
14.
אסור להקפיא או לעכב לא משנה מה
אם יקפיאו לא יהיה רכבת תחתית גם עוד 50 שנה. תמיד יש חריגות בפרוייקטים כאלה כי אף אחד לא יכול לחשוב על הכל מראש. זה הפרוייקט התחבורה כי חשוב במדינת ישראל אי פעם. אסור בשום אופן לעכב אותו. מצידי שיבטלו את כל הרכבות והכבישים. רק לא את זה.
רועי | 22.04.13
9.
התנהלות שערורייתית של נ.ת.ע
כל מי שפגש ולא לרגע באנשי החברה הזו יודע היטב שאין שם כלום מלבד ביזבוז ענק של כספי ציבור. אפשר לומר שהקטנה בבעיותיה היא העובדה שמשרות ניהוליות אינן מאוישות. למעשה, זה החלק הטוב. החלק הרע הוא מי מאייש את המשרות שכן מאויישות. אלו, אינם ראויים כלל. מליונים נשפכים שם על כלום. כספק אני נהנה מזה אבל כאזרח, אני ממש מודאג.
אחד שיודע | 22.04.13
8.
את הפרויקט הזה מקפיאים מ-1956
וזה סיפורה של הרכבת בתל-אביב: אחרי מבצע קדש, בירח הדבש שבין צרפת לישראל, הם הציעו לבנות מטרו בתל-אביב. למשטר הצנע של אז לא היה מטבע זר, ובטח שלא עבור פרויקטים כאלה. "כדאי לכם" אמרו הצרפתים "לקחת אשראי, אפילו בריבית קצוצה, ולממן את הפרויקט". "גם בריבית גבוהה?" תמהו הישראלים. "כן. אם תבנו עכשיו - יעלה כך וכך. בעוד חמש שנים - יעלה כפליים, ובעוד עשר - פי ארבע. יש לנו נסיון... אצלנו עיכובים עלו אפילו יותר מזה". מאז ועד היום, משרד האוצר בודק כל חמש שנים עד כמה דייקו הצרפתים.
מיותר לכתוב בעיתון | 22.04.13
2.
צריך לבדוק את התכנון הראשוני ולא רק את נקודת הקצה, נת"ע
צריך לבדוק אם כל הוראות תמ"א 23 על כל שינוייה התכופים באמת מציעה פתרון יעיל להסעת המונים בגוש דן. היום זו הרכבת הקלה מפתח תקווה ומחר כל פרויקט הסעת המונים BRT מכפר סבא, רעננה והרצליה עומד על הפרק. הולכים להפוך ערים שלמות במרכז לבעייה תחברותית עצומה לכשיתחילו העבודות על ידי נת"ע וגם שם , כמו כעת,ייגמר הכסף, הפרויקט יעצור, ומי יסבול? אנחנו.
זמי | 22.04.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת