אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רכבת אל העושר

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
מחירי הדיור בישראל
כולם אבל כולם צריכים לנסוע רחוק עד בית שאן כדי לשמוע מ-דוד לוי כיצד הוא התגבר על בעיית הדיור האמתית שהוא פתר,כשגל העליה מרוסיה נחת בישראל, כיום משום מה אין ענין לפתור בעיה זו , משום שהראיה של הפרנסים היא לטווח קצר, לגייס כסף והרבה מהציבור כדי לסגור את הפסדי רכישת המט"ח ע"י הנגיד, דבר המאלץ את בתי האב להצטמצם בתחומים אחרים, דבר שבסופו של דבר יגיע גם לדיור, ואז המשק ייעצר בצורה שיהיה קשה יותר לאושש אותו, נקווה שהשפיות תחזור למישהו שיכול להזיז פה את הענינים אחרת נצטרך כולם לעשות את מה שנאלצתי לעשות בשנים האחרונות שלי במילואים, לקחת נשימה ארוכה לצבוט את האף ולצלול עד שזה ייגמר,
אחד שיודע | 02.06.13
34.
ל33 - אתה מתכוון מי שרצה לעבוד ! ומי שהיה לו מקצוע או רצה כזה ! אבא שלי
למד בערבים לתואר טכנאי אחרי יום של עבודה במפעלי ים המלח ! וגרנו בבאר שבע. נסיעה של שעתיים בבוקר ושעתיים אחר הצהריים באוטובוסים לא ממוזגים (אחר כך הם קיבלו את הראשונים בארץ). וכן, רומנים והיינו במעברה כמו כולם חצי שנה. הרצון להסתדר וללמוד ולהתקדם הוא מה שעזר לנו ולאחרים שרצו בכך. לא היה שום דבר רע בפנקס האדום אם רצית להתפרנס.
יהודית | 30.05.13
32.
כמו שכתבו פה אחרים, בעיית ההון העצמי היא שורש הרע
כמו שאמרתי לבת-זוגי לא מזמן, לו רק היה לנו איך לגייס את ההון העצמי הדרוש... השכ"ד החודשי שלנו, על דירת 1.5 חדרים ברמת-גן, הוא 4000 שקל. יותר או שווה להחזר המשכנתא הממוצע של מי שלווה כמיליון שקלים (לא כולל החזר הריבית). 48000 שקל בשנה עברו מהחשבון שלי לידיו של בעל הבית שלי, עסקן שבבעלותו עוד תשעה(!) נכסים נוספים, לפי הודאה שלו עצמו במעמד החתימה (מול עו"ד, ששכר טרחה של 2000 שקל לחתימה על שלושה-ארבעה מסמכים, אחד מהם ערבות בנקאית של שלושה חודשי שכירות, עליי כמובן). וזה למעשה התמצית. אני משלם היום לידיים פרטיות סכום שבו יכולתי לקחת משכנתא לקנות דירה מרווחת לעצמי, גם במחירי הנדל"ן הבועתיים של היום(!!!), אבל מכיוון שאין לי די הון עצמי (ואיך יהיה?!) נדונתי להמשיך להשליש שכר דירה לאנשים פרטיים ולעבור דירה כל אימת שילדיו של בעל הבית יחזרו הביתה מחו"ל, או שפשוט יתחשק לו להעלות את השכ"ד באי-אלו מאות שקלים רק כי הוא יכול וכו' וכו'. לא בכדי אני וזוגתי, שנינו משכילים ובעלי מקצועות נחשקים בחו"ל, מתחילים לדבר, בינתיים רק לדבר, לא לבדוק ולברר לעומק, אבל זרעי הפורענות של לרדת מישראל שלא על מנת לחזור בעתיד, כבר נזרעו.
אוהד פ | 30.05.13
25.
מחשבה שעברה לי בראש עם קריאת הכתבה...
הלוואי והיו דואגים לזוגות הצעירים של היום, אפילו מעט, ממה שדאגו לזוגות הצעירים של אז, לפני 50-60 שנה. כי אחרי הכל, אם אנשים צעירים לא רואים איך הם הולכים לבנות בית בישראל - זה משהו שהו אנטי ציוני ולמעשה מבטל את הסיבה העיקרית שלשמה הוקמה מדינת ישראל... :(
ק | 29.05.13
23.
הדברים שלא נגיד לכם
בחשבון הבנק שלנו לקופה משלמים כל הזמן ולכן האמת המרה בתל אביב כל דירות השיכונים -קונים הפראיירים הרי אם זה לא ממש במרכז תל אביב עדיף לשלם פחות ממליון ולגור בדירה מרווחת יותר באותו כסף או להישאר בשיכון אבל לשפץ -דרך אגב תל אביב כבר ישנה ויש לעשות שיפוץ כללי שם -אני לא מתלהב מהעיר כל המהנדסים פה והשאר חייבים להחזיק רכב -רווק לא צריך רכב אלא אם הוא נכה או באמת ללא תחבורה סבירה -באירופה גם מנכל נוסע באוטובוס.מטרו -בישראל קשה יותר אבל 2000-3000 עודף יכול לשמש ללימודים או חול -סדר עדיפויות...ריאלי לבנות שרוצות תמיכה -יש זונות זולות יותר ויפות בהרבה והבנים פשוט פראיירים תמשיכו לשלם על פרחות זה ישתלם בעתיד שתתגרשו.. סטודנטים עובדים ב3 אלף בחודש אבל עם שכירות 3 אלף ואוטו -נו באמת.... בכל מקרה ישראלים הם פראיירים בריבוע ולכן תשלמו מישראלי שראה עולם -חזר מאהבתו לישראל אבל רואה התנהגות של חוסר שליטה והתבכיינות של אנשים מהורים לא עשירים בכלל אני כבר עם דירה ורכב ומרוויח ממוצע -לא צריך להעלות רמות חיים אלא אם יש לך
האוצר | 29.05.13
22.
המחיר האמיתי
אתמול היתה כתבה בTV, על עיר חדשה, 5 דקות ממודיעין (בשטחים). מחיר דירה 90 מ"ר 200,000 שח, דירה 250 מ"ר 400,000 שח. ברזל, מלט הם קונים מישראל, עובדים שלהם עובדים גם כאן. זהו המחיר האמיתי לבית, כל ההפרש הינו גביית מיסים ישירים ועקיפים. אגב- הדירות מפוארות והקבל מרויח...
דוד | 29.05.13
16.
לא צריך להוסיף דבר, רק להתאים להיום
שיכוני הרכבת נולדו מתוך צורך לאומי לבנות במהירות דירות למשפחות רבות. גלי הזוגות הצעירים והרווקים חייבו את המדינה להיערך, והאדריכל (שעדיין לא נמצא) נדרש להכין עבורה תוכנית מתאר ארצית שכללה שיכוני רכבת רבים. שיכוני הרכבת, שיכללו שני כיווני אוויר בקושי, ללא מעלית ולרוב גם ללא חניה, לא מיועדים להיות דירות פאר, ובדרך כלל גם לא יהפכו לכאלה.
אחד העם | 29.05.13
5.
לקרוא ולבכות
אני לא מאמין שכך נראית מדינה שלמענה התגייסתי לצבא, נשלחתי לחטוף אבנים בשטחים וטילים בלבנון. משרת במילואים משלם מס הכנסה, ואפילו קורת גג אין לי. דירת שיכון מוזנחת אני לא יכול לרכוש אפילו בחלומותיי הפרועים ביותר לא להאמין. ולכל הציניקנים פה, אני מהנדס בחברת היי טק ומרוייח פי שניים משכר ממוצע במשק
אהוד | 29.05.13
4.
תראו את הדירות בבאר שבע, אופקים מצפה רמון, קרית גת קריית שמונה והקריות ..
כאר בן גוריון הורה על האדריכל אריה שרון לתכנן את השיכונים הללו, אמר אז אריה שרון, כי זו תהיה טעות היסטורית שתכער את המדינה לשנים רבות.. אמר וצדק.. לומר שמחירי דירות הרכבת עלו, זו אינה חוכמה, כנ"ל עלתה השכירות על הספסל להומלסים בגינה הציבורית. ולא כי זה משהו נוסטלגי/"קיבוצי -עאלק", אלא כי אין היצע דירות!!!
אריה שרון | 29.05.13
2.
שיכונים מוצלחים
מתחם לביא נדון (פעמיים) בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה, בה הוחלט (18.4.13) לקבל את הערר ולאפשר מימוש התוכנית המוצעת לפינוי-בינוי, תוך שימור מחמיר של אחד משלושת המבנים המקוריים (השתתפתי כחבר בוועדה). התגוררתי בשיכון עממי משנת 1954 בנתיב חן, נווה שאנן, חיפה, שעונה על שלושת המרכיבים המצויינים לעיל: מיקום מנצח (נוף פנורמי לעיר ולמפרץ חיפה ועד גבול הלבנון והחרמון), תכנון מבריק (חדרים בגודל 15 מ"ר, הול רב-תכליתי ששימש כסלון ופינת אוכל, במיוחד אחרי חיבורו עם אחת משתי המרפסות לחלל אחד), שטחים ירוקים במדרונות שבים שתי שורות השיכונים (שמונה במספר). שילוב של מבני ציבור בחלק מהמבנים (בית כנסת, מועדון, גן ילדים), במתכונת מעונות העובדים בממתחם לביא.
נחום פלד | 29.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת