אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך הילדים שלי מבזבזים את תקציב הביטחון

129 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

126.
למעט בניואנסים אני חושב שהמאמר צודק בכל מילה
3 הסתייגויות עיקריות: 1. הבאת החיילים במוצ"ש כדי להתאמן מהבוקר ביום ראשון - הגזמה. אפשר וצריך לקבוע לחיילי הסדיר שעת הגעה סבירה ביום א'. 2. עדיין ישנם מקצועות שהצבא צריך להתחרות באזרחות, בעיקר במקצועות טכנולוגיים במיוחד. שם צריך לשמור על תנאים מובחרים, כמובן לצד הלוחמים בקבע שזכאים לתנאים מובחרים. קציני ונגדי מינהלה (אפסנאים וכדומה) צריכים לקבל שכר דומה לאזרחות, שזה בערך רבע משכרם היום, ולפרוש בגיל 67 כאחד האדם. 3. פצועים מפעילות מבצעית (קרב/אימון) - להבדיל מעובדי מינהלה למיניהם שנפל להם וידאו על הרגל - אין להוריד שום תנאי מתנאיהם. פצועי ונכי צה"ל זכאים לכל מה שהם מקבלים ולפעמים גם יותר.
מילואימניק למעלה מעשר שנים | 01.07.13
124.
ההוצאה גדלה ב10 מליארד כדי שבהמשך יוכל(ברק) להראות הקטנת ההוצאה -כשותף לרהמ
זה אותו השר שהבטיח צבא קטן ו ח כ ח מ ?! גם רהמ ( איך קוראים אותו ? בכ או ב ח ?) הבטיח בבחירות לפני 4 שנים- שהוא עצמו , קרי רהמ , ידאג למחסור בדיור לזוגות הצעירים ומשוחררי צהל !!!!! אצלו השקים = וההבטחות = תמיד נאמנים שק נאמן , וכלב נאמן , תמיד ח,,,,,,,,,, וסליחה לכלבים הנאמנים באמת
כותבי תרחישים 12-13 | 30.06.13
123.
תגובה 84 - תוציא את הראש מהחול ותסתכל מסביבך
על כל לוחם יש מספר אנשי מנהלה עם תנאי שירות חלומיים ועבודה משרדית כמו כל עובד מדינה אחר. אין שום צורך שאנשים אלה יזכו לאותם תנאים כמו חיילים קרביים, הם יכולים להיות אזרחים עובדי צה"ל ולפרוש בגיל 67 כמו כל העובדים האחרים במשק.
יחזקאל | 30.06.13
115.
ל 84. מספיק כבר. אני אוהב אנשים כמוך
אפשר לחשוב שהצבא מורכב רק מערמות לוחמים שמסכנים את חייהם מדי יום ביומו יוצאים לאימונים ב 3 וחצי בבוקר. בשום שלב אף אחד לא בא בטענות לזכויות המגיעות לחיילים הקרביים. אבל משום מה, כל פעם שמתחילים לבוא בטענות לביזבוז של הצבא מגיעים כל אותם יפי בלורית כמוך לגרום לנו להרגיש רע? אז בגלל ששירתת 21 שנה בקרבי אני צריך להבליג על הביזבוז ש 102 מדבר עליו? על אלפי קציני מנהלה שפשוט לא עושים כלום? או המוני ג'ובניקים שמגוייסים לבצע נפח פעילות של 3 חיילים וחצי וכל שאר הזמן נזרקים? תפסיק לקפוץ ותתחיל להפריד. לא בכל ביקורת מדברים עליך.
ניר | 29.06.13
112.
עניין תנאי השירות המפליגים לקצינים הוא כעניין תנאי השירות המפליגים לעובדי הנמל
גם להם פעם הייתה עבודה קשה מאוד שוק עבודה מוצף ואחלה תנאים כתוצאה מכך בחוץ, היום העבודה ממזמן לא קשה אך התנאים שלהם עלו לשחקים בנמל ומחוצה לו, הם מקבלים עשרות אלפים על מינימום עבודה ושעות. אם תצליח לשנות את זה בצבא, אנא דאג לשנות את הנמלים גם.
א. | 29.06.13
111.
סלט אחד גדול
אחת לכמה חודשים עורכי העיתונים נותנים למישהו לכתוב כמה מילים כנגד צהל ותכף אחרי פרסום הכתבה יש מבול של טוקבקים. רוב המטקבקים סוגרים באותה נשימה חשבון עם המפקד שלהם , עם הרס"ר וכו... האמת אני הייתי בצהל שנים רבות ופרשתי לגמלאות. אלא שבכתבה זו ובטוקבקים יש חצאי אמיתות אי ידיעה ורובם לוקים בבורות. הכותב אומר למה נדרש סיירות אם יש GPS . לאחר אמירה זו אפשר לצאת מהכתבה וללכת למגזין הספורט. מה הקשר ? האם סיירת נדרש רק כדי להוביל כוחות ? הוא עובר מאגף לאגף בצהל ובמשרד הביטחון מבלי להניד עף עף . גם הרמטכל לא מבין בכל התחומים שהוא מבין. הדבר היחידי שאני עוד יכול להסכים עם הכותב ועם המטקבקים הוא גיל הפרישה .יש מקום לבחון גיל פרישה מאוחר יותר ,וגם כאן יש בעייתיות. תתארו לעצמכם שהייתם במקום עבודה ובגיל 55 היו שולחים אתכם הביתה . מי יקבל אתכם בגיל כזה ? תוחלת החיים גדלה ולהיות בבית בגיל כזה זה ספירה לאחור.... אז נוצר מצב שמשחררים בגיל שניתן לצאת לקריירה שנייה או שיקחו אותם עד גיל 67 . אתם רואים אנשי קבע בגיל 67 בצה"ל ? בחייאת .....
herison | 29.06.13
109.
צודק לגמרי
שירתתי בסדיר בצריפין בבסיס שהיה כמו קייטנה. פשוט היינו מגיעים כדי לעשות צחוקים עם החבר'ה. מילא אנחנו הסדירים אך לחשוב על זה שהיו בבסיס נגדים וקצינים שקיבלו משכורות,ארוחות חינם ,פנסיה מלאה בשביל כלום רק כדי למלא תקנים. יש המון ביזבוז כח אדם בצבא,הרבה אוכלי חינם ללא תפקיד מוגדר-פקיד אפסנאות או פקיד מטבח שהם למעשה רסרים צריכים לצאת לפנסיה בגיל 65 ולא 45. יש לבצע תיקון.
אחד | 29.06.13
107.
זה רק פסיק לבזבוז המשווע
קראו לי למילואים. קורס מלגזה 8 טון. 3 ימים!!!! מתוכם.. שעתיים תיאורטי, עשר דקות מעשי וכל השאר בזבוז וגבעת חלפון. הגענו ב 10 בבוקר ונשלחנו ב 14:00 הבייתה. הכל חארטה. מבחן מעשי דקה וחצי ותיאורטי עשרים דקות בהם המדריך מסמן לי תתשובות.. חייב לעבור.. בקיצור, מאז עברו 10 שנים ומעולם לא השתנשו בי בתור מלגזן בצבא. לא חבל על זמני היקר, בעבודתי היצרנית ובשלושה ימי מילואים?? תכפילו את זה ב 30 כמוני שהוזמנו במחזור אחד מני רבים בשנה... חלם זה בצהל...
בני | 29.06.13
105.
אתה נכנס ראש בקיר בלי לרדת לעובדות ולא מדייק (מילא לא מבין)
GPS במקום סיירת? אתה אמיתי? וזאת דיעה של קצין מיל קרבי?... מסופקני איזה קרבי היית. אימונים? מתי לאחרונה עשית תרג"ד? תרח"ט? או סתם אימון לש"ביה בצאלים?(לש"ביה חדשה ומיוחדת) מתי לאחרונה עבדת בשת"פ עם ח"א? וואלאק אתה קשקשן. ואני עדין איתך בביקורת. הלאה, נכי צה"ל? אתה נכה צה"ל? איך אתה קובע שלוחם מובחר שחטף ממחבל צרור באגן ונכותו 30% יקבל רק טיפול רפואי? ומה עם פרנסתו במידה ונפגעה? ולא מגיע לו הבראה? חמי מרפא? רכב רפואי? (הבן אדם עם רגל שמאל קצרה מימין) רק לנכים עם אחוזים גבוהים מגיע טיפול כמו שצריך? (מה זה בכלל אחוזים גבוהים?) רק להם מגיע טיפול נאות בנכות? (מה שאתה קורא "הטבות") והאם אתה שמעיד על עצמך כנכה קרבי שעשה מילואים עד גיל מתקדם ויתרת על זכויותך שלך? על "ההטבות"? הגימלה? האם כנכה משוקם שיכול אפילו להמשיך במילואים ויתרת בכלל על משהו? המממ.. אתה קובע המון "עובדות" שאין בינן למציאות שום קשר, מלבד היותן פופוליסטיות בימינו- בימים בהם הנוהל להעביר ביקורת, לגלגל עיניים, ולחפש את מומך אצל חברך הפך לספורט הלאומי. איחולי בריאות מלאה.
 | 28.06.13
104.
עוד נקודות של חוסר הגיון במערכת
אנשי קבע מקבלים סבסוד של כמה מאות שקלים על כל ילד שנרשם לקייטנה בקיץ בנוסף להנחה של חבר זה נשמע הגיוני?? אנשי קבע יכולים לרשום שהם ב"אישי" ולחתוך הביתה כבר בצהריים. אנשי הקבע מקבלים 20 יום חופש בשנה בנוסף לימי מחלה על פי הצהרה + מחלת ילד + מחלת הורה + מחלת בן זוג + גימלים בקופת חולים אזרחית ולא משלמים שקל על התרופות מהקופה כל עוד הם בצבא. היד עוד נטויה, אני יכול להרחיב עם עוד עשרות דוגמאות שלא ישנו שום דבר אם זה רכב או פנסיות ומענקי שחרור וכו'. אין ספק בכלל שיש כאן חתיכת עיוות....
ג'ובניק ממורמר | 29.06.13
103.
ההוצאה הגדולה ביותר כח אדם מיותר
צה"ל ככל ארגון אחר מוציא את מיטב כספו על הכח אדם. אני בטוחה כי אינני היחידה שזוכרת את עשרות משרתי הקבע בצבא שישבו כל היום ופשוט לא עשו כלום! אני זוכרת את זה שישב לידי במשרד ועישן כל היום בשרשרת והיה לו זמן לעמוד ולפקח על זה שבכל בוקר ננקה את הרחבה בכניסה למשרדים. אני בטוחה שבכל יחידה ניתן להיפרד לשלום משני אנשי קבע שממש לא יחסרו ובכך לחסוך מיליוני שקלים בשנה.
חיילת לשעבר | 28.06.13
102.
בתור אחד ששירת עד לא מזמן בח"א, בתפקיד מטה, גם שם הבזבוז חוגג
לקראת כל סוף שנה היינו מגלים שנשאר לנו מעל חמישים אחוז מהתקציב שלא הוצאנו. ואז המפקדים היו מורים לנו לבזבז אותו, כי אם לא נצרוך אותו נקבל תקציב קטן יותר בשנה הבאה. בצורה הזו היינו מוציאים מאות מליונים (ואני לא מגזים, מאות מליונים!!) על כל מיני דברים שלא היינו צריכים אותם, משמישים יחידות שאף אחד לא ישתמש בהם בעשרות השנים הקרובות, ימ"מים בשביל לתת למישהו להכין טבלאות אקסל, ובעיקר, ממציאים כל מיני פטנטים איך לגמור את הכסף (אם מישהו זוכר בטירונות שהיינו מחליפים כל הזמן אבנים מסביב לאוהל, זה הרעיון. כל שבועיים היינו חצי יום בקאנטרי דקל -> זה הרעיון). אם אני בתור קצין בדרגות זוטר יכול להראות לכם איך מקצצים חצי מהתקציב, תת-אלוף רלצ"ד בטוח שיוכל לעשות זאת (אם הוא לא יחליט לעשות שירגון כל שנתיים שעולה מיליונים לפני זה).
יוסי | 29.06.13
98.
מערכת גדולה לא מבוקת ואינה מתגמלת על הצלחה וחסכון אינה יעילה. צבא רמאויות שהביאו לשוק העבודה.
מערכת צבאית שקצינים רסקים עובדים גונבים כמי שגדלה ליד מחנה צבאי בלילות איך המשאיות והרכבים הורידו ארגזים בבתים של שרתי הקבע. אין בקרה ופיקוח אוכל נגנב בדרכו בסיסים ישנם חיילים שלא מקבלים. זכרו פרשת רמי דודתם זה היה בגדול ועד כמה גניבת בכמויות בסכומים קטנים שלא נראים.
דליה | 28.06.13
97.
אם אתה רוצה שחיילים שנפגעו בריאותית במהלך השירות
יטופלו כמו כל נפגע עבודה אחר - אתה צריך לתת להם את האופציה לא לבצע פקודות ומשימות שהם חושבים שיפגמו בבריאותם. ומשימות כאלה לא חסר - שמירות שבהן מכריחים חיילים לעמוד עד כדי שברי מאמץ (לכל החיים לפי מה שהבנתי), שחיקת סחוסים ופריצת דיסקים. מטווחים בהם לא דואגים שלחיילים תהיה הגנה על האזונים והשמיעה. עבודות על טנקים ושאר כלים בהם הפוטנציאל לפציעה גבוה - אולי יתנו לחייל את האפשרות לומר "אני פורש מהחיל, הספיק לי, אני חושש מפציעה או פגיעה אחרת". ויש עוד דוגמאות רבות, חלקן עקב אי הפניה לרופא בזמן או זלזול מצד רופאי הצבא. היה לנו ביחידה הצבאית בה שירתתי במחלקת הרפואה קלסר "תיק חיילים בעייתיים" בו נשמרו גם המסמכים של חיילים עם בעיות בריאותיות, הנזקים שנגרמו להם, התכתובת הרפואית והתכתובת כולל בקשות חוזרות ונשנות של הורים כמותך להעביר את המסמכים (כי הם רצו לתבוע את צה"ל).
יונתן | 28.06.13
96.
במקום פנסיה מגיל 47, עזרה להשתלב באזרחות. הכשרות מקצועיות על חשבון המדינה ויאללה לעבודה.
מי שמתקשה למצוא עבודה טובה לאחר שחרורו מצבא הקבע יקבל השלמת הכנסה מהמדינה, אך למשך שנתיים בלבד. אחר כך- תסתדר באזרחות כמו כולם. פנסיה 20 שנה לפני כולם?? אין לזה הצדקה. בעיה לבטל הבטחה ישנה? שהמדינה תטיל מס 80% על קבלת פנסיה לפני גיל הפנסיה הרשמי.
אזרח | 28.06.13
94.
אין מה לאכול - חטיבת כפיר
שני ילדים , שני לוחמים, 5 שנים סה"כ שירות עד כה ואין מה לאכול, כל השירות מספרים שהתנאים ישתנו ושכל מחזור סובל מכך. כשאני אומרת שאין מה לאכול, אני מתכוונת ש":אין מה לאכול" במקרה הטוב 800 קלוריות ליום - ספרתי !. ספרו לי בבקשה באותה היזדמנות למה צריך מסלול של 8 חודשים אם 4 ממנו מיסתלבטים. כן. הכסף נוזל,,, נוזל כמו מים, אבל לא למקומות הנכונים.
איריס | 28.06.13
92.
פנסיה צבאית
אני עובד בחברת הי טק שבה המנכ"ל, בן 50, הינו אלוף משנה בפנסיה. האיש היה פקיד כל שירותו, למד על חשבון הצבא (עד וכולל דוקטורט לפילוסופיה), ובתפקידו האחרון היה נספח צבאי במדינה מסויימת. איני יודע מה היתה תרומתו לצה"ל, אך כמנכ"ל הוא כשלון קולוסאלי ועומד להביא את החברה לפשיטת רגל. האיש מרוויח משכורת עתק כמנכ"ל ומכפיל אותה עם פנסיה צבאית. נראה לכם הגיוני?!
מישו | 28.06.13
89.
כתבה מעניינת אך.....
זה לא דברים הנכונים.כל מה שכתבתה פה הוא יחסי. וחלק מהם אך קריטי מאוד.ולכן אי אפשר לצמצם בהם או לבטל.אך בצבא מדהים שלנו יש המון דברים שכן ניתן וחייבים לצמתם.כגון חיל האוויר, אני לא מדבר איתכם אל טייסים ואימונים.אלה אל תניים של טכנאים ותומכי לחימה שלהם.או נגיד הכל צה"ל יש המון נגדים שמקבלים משכורות יפות, אך בפועל חייל סדיר עושה את עבודתם.העלמת ציוד ואספקות שבסופו של דבר פוגעים לא רק בתקציב אלה גם בחיילי סדיר. די לשחיתויות בצה"ל!!!!
תום | 28.06.13
85.
משרד הביטחון חייב להכיר ולתת חסות מלאה לכל מי שנפגע או חלה מסיבה כלשהי בעת השירות
כל אדם שנצמא בשירות סדיר או מילואים הוא אינו אדם פרטי ועצמאי ומחוייב למרות פקודות הצבא והצבא מחוייב לשאת כלפיו באחריות לכל דבר ועניין. הצבא חייב לדאוג לו למזון ללבוש לטיפול רפואי ובטיחותי ובמידה ומסיבה כלשהי חל שינוי במצבו הרפואי או הבטיחותי בעת שלום או מלחמה, משרד הביטחון חייב לדאוג לו ולשקם אותו במייטב התנאים שעומדים לרשותו. אכן זה עולה כסף אבל כל עוד למדינה יש כסף לפרנס את האברכים בישיבות יהיה גם את הכסף למשרתים בצבא שנפגעו.
צבי האשכנזי | 28.06.13
84.
גיבורים על הצבא
כאחד ששרת 21 שנים - כולן ביחידות שדה לוחמות אני מלין על הדברים שאנשים שלא יודעיםו מהם אבל מתימרים להיות ידענים כותבים. כמג"ד היה יקר לנו להזמין אומנים והסתפקנו ביופי של מופע של להקה צבאית, וכשאנחנו עושים כנס מתגיסים בבתי ספר מגיעה לה להקה צבאית ומשמחת את כולם. ניווט - כנראה שבאמת אתם לא מבינים מה זה צבא ומיותר בכלל להתייחס. גודל המפקדות - כגודל הדרישה להיות יותר טובים, לתת תנאי שירות ללוחמים ולחיילים בכלל, טבח למשל - מי באזרחות עובד בשכר של 8000 ש"ח ויוצא הביתה פעם בשבוע, או עושה שבת רחוק מהבית? תפסיקו כבר. ולגבי הפנסיה מדוע מפקד גדוד שעושה שבתות, חגים, מבקר משפחות וחיי משפחתו הוא נכנסים להולד לפחות לשנתיים, מדוע הוא מרקבל שכר פחות ממהנדס הייטק או מנהל בנק? ראיתם מי מהם נשאר בעבודה שבועיים רצופים? לגבי הנהגים - כן מגיע למפקד נהג שינהג לאחר שבוע אימון ללא שינה , או שיוצאים מהבית ביום א' בשעה 03:30 , וכן למי שזה לא נראה שלא יראה. וכן צריך להקפיד שהנהגים לא ישבו ברכב וימתינו במזגן. שום יציאה לפנסיה לא תשווה למחיר האישי שלוחמי צה"ל משלמים ב 20-25 שנות הקבע. וכל מי שמספר לכםם אחרת שלא יבלבל. וכן כמה מהכותבים בכלל היו חושבים לשרת בקבע עם כל התנאים. חפשו את שק החבטות במקום אחר לא באלו שעושים ומגנים עליכם שתוכלו לשישון טוב ולכתוב שטויות בשקט
ישי | 28.06.13
83.
הקטנת תקציב הביטחון
אני מסכים למרבית הדברים למעט טיפול בנכי צ.ה.ל ( יידע כל חייל שיש מי שדואג לו ). אני לא יודע אם מבקר המדינה בודק את התנהלות הצבא אך רצוי מאד שתתקיים ביקורת חיצונית שתוציא את מסקנותיה לגוף עם שיניים. רק כך אולי נצליח לשנות על אמת
חייל מילואים ( במיל. ) | 28.06.13
81.
לוחמים קרביים מעל חמישים אחוז נכות עם מיגבלה קשה ומשמעותית
יטופלו באגף השיקום. השאר יקבלו טיפול מועדף במסגרת ביטוח לאומי. אנשי קבע יטופלו בקופת חולים מיוחדת לאוכלי חינם. מי שנפצע במסגרת לא מסתערת [נ.מ, חימוש, תותחנים] יקבל טיפול לפנים משורת הדין. המערך המסתער יקבל סיכה מיוחדת כאות הוקרה ויחס מועדף.
אריק | 28.06.13
80.
דברים כדורבנות, אך בסיומת לכלכת קצת...
אני נכה צה"ל משנת 1993. נפעתי ברפיח ברימון רסס שזרק עליי מחבל בעת סיור בשוק "שבורה".בוועדה רפואית כמה שנים אח"כ כשהבנתי שאני סובל מטנטון- נפנפו אותי בזלזול שאין לתאר!!! אני חולק על דעת הכותב! יש לצ'פר את מי שנפגע במשימה/קרב ולא רק לטפל בפציעה וכו'. לוחם בצה"ל הוא עדיין לא ג'וב כמו בצבאות אחרים. אנו עדיין מדינה שנחחמת על הישרדותה. ולא דומה כלצ לחיילים שנפצעו בתאונת דרכים כשהיו שיכורים ומקבלים 50% נכות ואני בסה"כ 11%!!!! אני מדבר מדם ליבי. מקווה שזה לא ייפול על אוזניים ערלות!! שבת שלום
מוטי  | 28.06.13
77.
תיקון פנסיות רטרואקטיבית
מי שמקבל משכורת שלא יצא לעבוד ( ויתפוס תקן עבודה בשוק ), ומי שיכול לצאת לעבוד - לקצץ 30 אחוז ממה שמקבלים המדינה עשתה טעות לתת להם פנסיות מגוחכות בגיל 42 ! המשק לא יכול לעמוד בזה ! מגיע לקרביים לקבל משכורת יפה - אך אחרי גיל 42 היו צריכים להעביר אותם תפקיד לתפקיד לא קרבי ולא לשחרר אותם - עוד טעות של המדינה ! זה לא יפה לשבור חוזה - אך זה הרבה יותר מוסרי מלקחת מנכים חולים ואימהות חד הוריות ! למדינה יש את היכולת הכוח הסמכות והמוסר לעשות את המעשה הזה !
שגיא | 28.06.13
76.
אני לא יודע איפה היית מ"פ
אבל רוב הדברים שרשמת פה הם שטויות. 1.הכסף שמשקיעים על הלהקות הצבאיות זניח יחסית לתקציב . סיירות -+ רע מאוד מה שאמרת , בגלל אנשים כמוך נראו ככה בלבנון השניה. אתה לא רוצה בשעת מלחמה להסתמך על GPS (עברנו את זה). ואם כבר מדברים כול היחטיות (ובתוכם הסיירות) כבר כמה שנים טובות תופסים סדכ כמו גדודים רגילים , כול מה שהם מקבלים (נעלים וכוי) זה מתרומות בלבד , צהל לא מבזבז שקל על זה. נכי צהל - אין לך את הכלים לקבוע אם צריך להתייעל ואם כן באיזה צורה , תאמין לי שכתבת דברים מאוד פוגעים (נראה שכול עוד אין לחייל 80% נכות הוא צריך להיזרק לביטוח לאומי) רוב הכסף הגדול בצהל מתבזבז על בקרייה , גלילות , צריפין. תראה כמה אנשי קבע (קצינים ונגדיפ) מסתובבים שמה ללא מטרה מחכים שיגיע 17:00. אני לא מדבר על חיילי הסדיר כי גם פה מדובר על כסף זניח. למה צריך כול כך הרבה תקנים? למה צהל מקצץ ישר במילואים , ובחיילי הסדיר? צריך להקים וועדת חיצונית שתתחיל לעשות סדר בבלאגן. נעלי פלדיום לסיירת , יוםם כף לחיילי הקרייה , ולהקה צבאית לא יעשו את צהל עני יותר מדובר על כסף זניח . אלפי תקנים לאנשי קבע בקרייה /גלילות /וצריפין כן יעשו את צהל עני יותר
שיריונר במיל | 28.06.13
74.
הצבא הכי חזק בעולם
תפסיקו להסתכל על חצי הכוס הריקה ,תיסתכלו על החצי המלא. לפי דברי מנהיגינו יש לנו את הצבא הכי חזק בעולם עם החיילים הכי טובים. אין כח צבאי שמסוגל לעמוד מולנו ולכן באפשרתונו להשיג כל מה שנירצה מבלי להביא בחשבון את שאר העולם. לעומת האמור לעיל חוסר היעילות היא תופעה זניחה ואיננו צריכים לתת לה כל תשומת לב
יוסי | 28.06.13
71.
פשוט לקחת נושא חשוב ונכון, והרסת אותו עם דוגמאות גרועות, קטנוניות ולא אלו שיעשו את ההבדל הגדול.
להקות צבעיות...? באמת? הם הדוגמא שלך לבזבוז הצהלי המטורף? זה שהקרביים נטחנים 3 ימים ולא 4 כמו פעם...? שכחת את העובדה שהבכירים נוסעים במסוק על ימין ועל שמאל (ובבקשה אל תאמין למי שאומר שזה תמיד מבצעי...) - מסיעים אותם הביתה, מסיעים לפעמים גם את המשפחות שלהם, מזניקים מסוקים על שטויות ובכמויות אדירות. מיותר לצין שהזנקת מסוק אחד משתווה לשכר של להקה צבאית לשנה! מה עם ערבי המחווה והפרידה המושקעים בטירוף שיש? לא מזמן התחלף בבסיס אצלי הע. קמ"ן ותקציב האירוע היה 140,000 שקל. על מה ולמה? ותחשוב שזה רק ע.קמן אחד, והוא לא ממש קומבן... ויש כל כך הרבה כאלו. בקיצור, דוגמאות יש אין סוף... אני לא רואה סיבה הגיונית לדוגמאות הכושלות שנתת מלבד העובדה שרצית לציין בכתבה שביתך בלהקה צבאית ושבנך שירת בסיירת. מרגש.
דני | 28.06.13
70.
הצחקת אותי - להקות צבאיות?
אתה חושב שלחסוך להקה צבאית ולהביא במקומה אומנים במילואים יחסוך כסף?!? אתה מודע לעובדה שבמילואים אתה מקבל שכר ממוצע של שלוש משכורות אחרונות? תחשוב כמה מקבלים היום נינט או גורי אלפי וכמה הם קיבלו שהם שירתו בלהקה הצבאית... זה יעלה לך *יותר* לא פחות. אלא אם כן... נהפוך את העניין להתנדבותי או הכרחי ברמת רישיון, זה תמיד יהיה בהפסד. השאלה היותר חשובה הוא מי צריך את זה בכלל? רוב הטקסים שבהם הופיעה להקת ה-"חמניות" (להקה צבאית של חיל מודיעין) היו משעמים, מיותרים ומטופשים. אולי פשוט לסגור את השטות הזאת? ושום מילה על גל"צ? שלא משרת את צהל בעליל?
דויד | 28.06.13
69.
הדברים פשוטים, ודבר ראשון לסגור את גלי צהל
אין שום הצדקה, שום הצדקה, לקיום התחנה הזו. מי שחושב שצריך תחנה מבאית, שיסביר. פעם זו היתה התחנה היחידה ששידרה 24 שעות ביממה, והתהדרו בזה, ולטובת החיילין הערים בלילה. היום המצב שונה, כל התחנות משדרות בלילה.
הלכת רחוק ומפורט מדי | 28.06.13
67.
נכי צה"ל
הדיבורים בכתבה שלך על אגף השיקום ונכי צה"ל מצוצים מן האצבע ואוי לך כנכה צה"ל המתבטא כך כנגד המערכת זו חרפה ובושה לך .חוק הנכים קובע כי כל מי שנפגע בעת שרותו ועקב שרותו.... ובחתימת דוד בן גוריון כך היה וכך יהיה ותסמוך על אגף השיקום שיודע לנפות את המתחזים . לא יאה ולא יפה ההתבטאויות של ך ולאחר מכן תבוא לאירגון נכי צה"ל תבקש עזרה כזו או אחרת .בושה לך !!!
עדי | 28.06.13
65.
נכה צה"ל = לוחם שנפגע בקרב ושאחוז נכותו גבוה ומגביל!
"צריך להשאיר לטיפול מלא במערכת הביטחון, רק את אלו שאחוזי הנכות שלהם גבוהים ומגבילים, ולתת להם טיפול פרטני מיטבי בכל סוגי הנזקים והקשיים שהם חווים." " ללוחמים שאחוז נכותם נמוך (עד 30%-20%), יש לממן כל טיפול רפואי ייעודי בפציעות, אך לבטל את כל ההטבות הנוספות"
מי ש30 % לביטוח לאומי.. | 28.06.13
64.
"לפני מאה ושמונים וארבע שנה היינו כל כך יעילים עד שיום מילואים אחד נמשך 8 שבועות!" .
"להקה צבאית? אני זוכר שהמופע היחיד שהיה לנו היה אלישע שהפיק קולות מבית השחי שלו. ואף אחד לא הזמין אותו". "אגף שיקום? בזמננו אנשים שאיבדו את כל הגפיים שלהם הסתדרו עם רגל תותבת אחת, שאותה הם העבירו ביניהם". "סיירת? אצלנו היה חתול פרסי שהיה הולך בקדמת הכוח בחיפוש אחרי עכברים. הוא לא היה מאוד אפקטיבי נגד האויב, אבל היה מאוד אפקטיבי נגד העכברים".
קשישא | 28.06.13
60.
צהל מקציב חיילים עבור חברות פרטיות שמרוויחות על חשבון הצבא
בבסיסים שבהם יש שירות שקם בימי שישי ובשעות הערב, צהל פותח שקם בתפעול של חיילים. כאשר הצבא קונה את המצרכים מהשקם ומוכר לחיילים באותו מחיר. כך שהשקם שכײַום חברה פרטית מעודדת פעילות שקם צבאי וגוזרת קופון על חשבון הצבא. צהל יכול לקנות את כל המצרכים בעלויות נמוכות יותר או לחילופין לדרוש מהמפעיל האזרחי של השקם להפעיל את השקם בשעות הערב ובימי שישי.
מייק | 28.06.13
58.
חצי נכון אבל לא מהווה אפילו רבע מהבזבוז
כל מה שדיברת עליו פה הוא כסף קטן לעומת מה שמבזבזים בחיל האוויר בקריה ובצריפין חדרי אוכל שלא היו מביישים אפילו בתי מלון , תנאים מטורפים שממש לא מגיעים לאנשים שבשעה 16:00 הם כבר בבית , ימי כיף מושקעים בטירוף ששוב , ממש לא מגיע להם ואם כבר אז לתת את זה ללוחמים ועוד ...
אבי  | 28.06.13
57.
הבעיה באגף השיקום שהוא מנוהל ע"י עצמו
אני אישית מכיר כמה אנשי קבע לשעבר שניצלו את היותם בצבא וניצלו את המערכת עד תום בבזבוז ימים אצל רופאים ובוועדות רפואיות עד שהצליחו להתיש אותם והסכימו לתת להם אחוזי נכות. כעת הם כבר בפנסיה וזוכים למשכורת כפולה ורכב. וכל זה על כלום!!! זה פשוט מנהג שאנשי קבע רבים עושים אותו ואיש לא פוצה פה. אם היו בוחנים את כל נכי צה"ל למיניהם- לא בקשיחות יתר, אלא רק במטרה לאתר מתחזים- יתפסו אותם ויחדכו מליונים, שלא לדבר על דרישה שהם יחזירו את הכספים שקיבלו במרמה. נכי צה"ל שזכאים הם באחריותינו ועלינו לעשות הכל על מנת שיחיו חיים קרובים ככל הניתן למה שהם יכלו לחיות לא לא נפגעו. ומה לגבי אנשים שחלו במחלות במהלך שירותם הצבאי ובלי קשר אליו? האם יש להם זכויות יתר על פני אזרחים שחלו במהלך חייהם האזרחים?
חי | 28.06.13
53.
מסכים אם כי יש מקום רב לחיסכון
אני השתחררתי לא מזמן מסיירת ששוכנת ליד עוד כמה סיירות סיירותיות אף יותר. הבזבוז במשאבים לא נורמלי. יצא לי לנסוע עד לקיסריה ממרכז הארץ רק כדי לרוץ מד"ס מפני שהאימון שאליו הוזמנה הנסיעה בוטל. קצינים צעירים מרוויחים 8000 שקל ונגד לוחם כמעט 7000 שרוב היום יושב במועדון והולך לחדר הכושר בסיירת חוץ מפעילות פעם בחודשיים כשבחוץ בני 22 כמוהם עושים עם הרבה שעות עבודה ו5000 בלחץ. עזבו ערב יחידה פעם ב4 חודשים. ביחידות אחרות שומעים על החלפת בלאי של מיכלי גז לפקל קפה ונעלי הרים (כן, מהסוג שעולה 1200 שקל) כמובן על חשבון מערכת הביטחון. שחיתות שלא תתואר.
ג' | 28.06.13
51.
יפה דרשת,זאת ועוד..
1.האמת שאדם כמוך(קצין ומילואימניק),עם עוד ץשקיפים של בני ביתך,באמת עשוי להבחין ולנתח רבים מהביבוזים "הנראים לעין" 2.עדיין לא קם קצין בכיר מהמטכל שיידע לפרוש לפנינו את מלוא היריעה של כלל המערכת הענקית הזאת שמוצצת את לשד העם. 3.לא נגעת במשלחות (הכיף) בחו"ל-שם יש חגיגה ענקית. בבפנסיות לצעירים, בימי הספורט בוינגייט, בצי הרכב האדיר , ועוד ועוד
דיוגנס | 28.06.13
49.
כתבה פשטנית, מפוזרת ולא רלוונטית
להקות צבאיות, תקנים לסיירת או ימי אימונים זה תקציב כל כך שולי ומגוחך. לראייה, הצבא היה צריך לחסוך מליארד שקל, אז ישר קיצצו ימי אימון של יחידות מילואים. הדבר הכי חשוב (ובתור מ"פ קרבי אתה אמור לדעת זאת), הוא שהמערך הסדיר ומערך המילואים הלוחם יתאמנו ויקבלו ציוד ותנאים טובים. כבר ראינו מה קורה כשהם לא מתאמנים בלבנון. הבעיה האמיתית בתקציב הביטחון הוא המשכורות והפנסיות, שנגעת בהם נגיעה קטנה בכתבה ולא משמעותית בכלל. תקציב השכר כחלק מעוגת הביטחון הוא מעל 50% וימשיך לעלות בעקבות התחייבויות פנסיה אקטואריות. לא יכול להיות שפנסיה ממוצעת של רוב הצבא (שלא לוחם) תהיה אלפי-עשרות אלפי שקלים בחודש כשרוב הקצינים והנגדים יוצאים לפנסיה בגיל 42-46 ומרוויחים משכורת נוספת. ברגע ששר או רה"מ עם ביצים שלא מקורב לצבא יחליט לעצור את החגיגה, למנות בדיקה של אנשים לא מקורבים שיחטטו בקרביים של תקציב הביטחון, ובקלות תראה שאפשר לחסוך 10-20 מליארד בלי שהמדינה תתהפך וחיזבאללה יכבוש את תל אביב. (הכותב קצין קרבי במיל', למי שחושב שאני זורק נתונים אלו על סמך קריאת עיתונים...)
גיא | 28.06.13
48.
זה מה שהכי הפריע לך?!
שליש מהצבא זה אנשים שאינם כשירים לשרת. אנשים עם בעיות תש/רפואי קשות שמבלים חצי מהשירות במשרד תש או במרפאות. לא צריך אותם, הם עולים הרבה יותר משהם תורמים הצבא המציא כל מיני תפקידים מיותרים לאנשים שיש להם משפחות ילדים או חובות כמו רסר ממטרות ממין דואר מחלק עיתונים וכו. במקום לתת אלפי שקלים בתשלומי תש - אל תגייסו אותם וזהו.
יובל | 28.06.13
45.
קצת עובדות לא יזיקו...
= להקות צבאיות עולות פחות מכל להקה אזרחית בתשלום. הרבה פחות. ובכל מקרה זה כסף קטן וזניח, לא ראוי להתיחסות-מלבד העובדה שזו בתך, והיא מועסקת בחצי משרה.. [וחזרות??] = סיירת GPS: אינך מבין כלל מה תפקידה של סיירת. אבל היא לא תחליף GPS... אם תהיה מחט, אני מטוח שתמצא דרך להחליף הרבה חיילים ב- GPS, אולי אפילו ב- WAZE ...?!@#?? = ת"ש אנשי קבע: משום מה, אין הרבה קופצים על שירות הקבע - איך זה, אם התנאים כל כך טובים? אולי לא גילו לך, אבל אין יותר פנסיה בתנאים של פעם - היום כל איש קבע הוא בפנסיה צוברת, היינו יקבל את מה שצבר [בקבע כמו גם במקומות עבודה אחרים] בגיל הפרישה. = שיקום: כאן אתה צודק במיוחד: הפרה הקדושה הזו מתימרת לדבר בשמם של "לוחמי צהל שנפגעו במלחה" - בעוד שרובם נפגעו בגלל נהיגה בשכרות בחופשת שבת..[בהגזמה, כמובן]: צריך להפריד בין מי שנפגע "בעת שירות צבאי *ובגלל* שירות צבאי", לבין כל היתר: היתר, אלו הרוב [מעל 2/3, כפי שפורסם]. חייל בחופשה שנפצע בתאונת דרכים-אינו שונה כלל מאחיו בשמינית, שנפצע יחד אתו בתאונה: בטוח לאומי. מה שקובע החוק שם, אבל הוא אינו "פצוע צהל", וגם לא "הרוג צהל"...
כלכליטוס [אלמ מיל.] | 28.06.13
44.
צדק
לכול הכותבים.כולכם צודקים ולא צודקים.יש מהיכן לקצץ.אבל חובה להוסיף ולבדוק את היחידות הלוחמות.גם בני שרת ביחידה מיוחדת וגם ביתי כיום לוחמת.האם יתכן שישכחו להשאיר טבח ביום שבת ואצטרך להגיע עם אוכל ל-20 לוחמות.האם יתכן שישלכו לוחמות לקורס קלעים וישכחו לספק סוללות לאמצעי ראיית לילה ועוד ועוד.יש בלאגן גדול בבסיסים של הלוחמים ושמנת שופרא דשופרא בבסיסים הלא לוחמים..צהל תבדקו טוב טוב.האם הלוחמים מוכנים לקרב או לאכול שווארמה בעזריאלי...ולגבי הלוחמים היקרים שנפגעו בקרב.כן אותם יחידי סגולה הלכנו להגן על המולדת ומי שעוסק בנשק גם נפגע מכך..לוחם לשעבר לבנון הראשונה..
עמית | 28.06.13
43.
בסיירות-בזבוז משווע.ובגדודים-אוכלים קש
כאמא לשניי חיילים-אחד בסיירת ואחד בגדוד צנחנים אני יכולה להשוות את התנאים ולהגיד שכל מילה נכונה בכתבה. זה שבסיירת מקבל מייד את כל הציוד שתמיד חדש ואיכותי.אם צריך להחליף נעליים-אין בעיה.ברכיות-הכי חדשות בשוק.אוכל -מטבח משופר עם עם הקפדה על חלבונים(בשר) ככל שירצו וכו'. וזה שבצנחנים בגדוד בקוו- שאלוהים ישמור אם הנעל נקרעת. חודשים עד שהאפסנאות מקבלת נעל.אוכל-על הפנים.מקררים שמתקלקלים במוצב לא מתוקנים אלא לאחר שבועות.מה בינתיים-מנסים להביא להם אוכל מהבסיס הקרוב.לא תמיד מגיע...ואין מה לדבר על ברכיות,ביגוד וכו'. מה שהכי מעצבן זה שהבן שבסיירת לא עובד קשה כמו זה שבגדוד סדיר שעובד בבט"ש כל הזמן. זה לא בסדר ולא ראוי שיהיה כך.בזבוז מצד אחד ועליבות לגדודים מצד שני.
tt | 28.06.13
42.
יתרונות הסיור הרכוב והפרטת אגף השיקום לפגיעות שלא מאימון/פעילות מבצעית
כל כוח חייב כוח סיור רכוב כי יש לו עוד משימות מלבד ניווט. ה- GPS קלקל את יכולת הניווט וקריאת השטח ויש יתרונות בכוח סיור קדומני שמנווט, משמר קדמי וכו'... אז כאן ממש ממש לא שוכב הכסף. הכסף הגדול שוכב באגף השיקום ובפנסיות. לא ייתכן שחייל שנפצע בתאונת דרכים בחופשת סופ"ש או התאבד יטופל ויוכר באגף השיקום כחלל/נפגע מקביל למי שנפגע בפעילות מבצעית או תאונת אימונים. כל צבא הקבע והסדיר שיפגעו מפעילות שאינה מבצעית או אימון יטופלו ע"י הביטוח הלאומי בהתאם לכל אזרח או לביטוח קוקלקטיבי שיפעיל הצבא לאנשי הקבע שלו. לא יכול להיות שיהיו מאות ואלפי קצינים שרק מחכים לפנסיה ונעים בתפקידי סתם מסתובבים בקריה עד הפנסיה. מי שלא תורם ולא יעיל שילך הבייתה. אין כזה דבר קביעות והמתנה לפנסיה למי שאין לו תפקיד מוגדר בו הוא עושה ותורם. כמו כן, גיל הפנסיה ללא לוחמים בהחלט יכול לעלות ל-67 וללוחמים- 50.
מפקד ולוחם קרבי במיל | 28.06.13
41.
מסכים עם מה שנאמר
כמי ששירת במלחמת לבנון הראשונה ושירת שנה וחצי בלבנון מסך השירות הצבאי רואה לנגד עניו את טובת המדינה, אופי האדם הוא לעשות כלום עד שאין ברירה והיום אין ברירה וחייבים לחסוך. למה אנשי קבע מקצועיים יוצאים לפנסיה בגיל 45 אני איש עסקים בן 49 וצריך לרוץ ולדאוג כל הזמן לפרנסה של משפחתי, מערכת הבטחון לא מתאימה את עצמה למציאות של כלל האזרחים, המצב בארץ קשה מכל הבחינות: כלכלה, בטחון, תרבות. לצערי הרב המנטליות החדשה בישראל היא שם קוד ״חזירות״ הראשון והשני דופקים את השלישי ובמצב הזה עוד 30 שנה יהיה בלתי נסבל לחיות בארץ הזו. אנשים מכל המגזרים חייבים לחזור לישראל הישנה והטובה כי אם לא המדינה באמת תיגמר !!!
גילי | 28.06.13
39.
אם זה היה שלנו - זה היה מצחיק...
עצוב כמה שזה נכון. כולם רואים את זה - ומדברים על זה שנים - ולא בא אף שר ביטחון עם ביצים לעשות את השינוי המתבקש. הבעיה היא שבדר"כ שרי ביטחון הם קצינים בכירים לשעבר - ולא ניתן לצפות שישנו את הרגלי החשיבה, או חס וחלילה יפגעו בחבר'ה שבמערכת. ואם כבר בא שר ביטחון 'אזרח' - הוא עסוק בלהתגונן על זה שאין לו ניסיון קרבי, ומפחד לריב עם הגנרלים. אלה גם אלה - לא מוטרדים מבזבוז כספי ציבור - זה הרי 'לא של אבא שלהם'. הכסף שלנו - מס הכנסה שאנחנו משלמים ממשכורת שעבורה אנחנו עובדים קשה - הולך לאיבוד בגלל אוזלת יד של פוליטיקאים !!!
גידי | 28.06.13
38.
אני כרגע נמצא בטורוו . באתי לראות את המקום כי נמאס לי להיות החמור שרוכבים עליו
הנה העוגה קטנה - אני עוזב ומישהו אחר יצתרך לממן לכם את הסקטור הציבורי הענקי . את ההטבות המטורפות. את הבזבוז . שילמתי לכם מיסים מעסקיי הפרטיים לי שקיבלתי כלום. - עכשיו תמצאו מי שישלם את מה שאני שילמתי . כי כמוני יש עוד הרבה . טורונטו הנה אני בא.
רוברט | 28.06.13
35.
רק זה ? שכחת עוד הרבה דברים
בצהל הרבה חיילים ואזרחים מיותרים. נקודה. בצהל אזרחים שהיו קצינים פרשו עם פנסיה וחזרו כאזרחים עם משכורת מכובדת בנוסף לפנסיה. בצהל זורקים המון אוכל. המחשוב מפוזר במקום מבוזר. כל אחד מודד עצמו לפי כמות כ"א שתחתיו במקון לפי יעילות ותפוקה. בחיל האוויר ביזבוז משווע. הגיע הזמן לשחוט כמה פרות קדושות. להכניס מנהלים אזרחיים מחברות פרטיות שיעשו קצת סדר בבלגן. את כל הגרעון של המדינה אפשר לכסות מחיסכון והתייעלות בצהל תוך שנים ספורות מאוד.
חכם ציון | 28.06.13
34.
אולי איש עסקים אבל בכסף ובמערכת הזו הוא לא ממש מבין
אתחיל מכך שבאמת אני מכבד מאוד את היותך קצין ולוחם במיל', אך כמו רבים מקציני צה"ל, העבודה שהשתחררת והפכת להיות "איש עסקים" (כמו קצינים רבים :) ) לא ממש הופך אותך למבין בכסף. טענותיך לאורך כל הכתבה פשוט אינן נכונות כלכלית! אמנם הדברים שציינת כנראה באמת קיימים במקומות מסוימים בצה"ל אך החלופות המוצעות על ידך או יקרות הרבה יותר או פשוט לא מבינות את המציאות המורכבת שבה חוק הגיוס תקף עבור כולם וע"כ היקף המגויסים לא קשר להחלטת צה"ל, מדובר בחוק מדינה. אני מאכל לנו שבת שלום, הרבה פחות התלהמות ויותר העמקה לשיח אמיתי על הדברים
דני | 28.06.13
32.
כל סעיף בכתבה שגוי
אני מצטער אבל הכתבה הזאת שגויה לחלוטין בכל סעיף שרשום בה. בלהקות צבאיות מפריע לך שהבת שלך חוזרת הביתה? קודם כל, אחוז החיילים בלהקות צבאיות כל כך זניח (כמה יש כאלו, 200?) שלא ברור לי למה בכלל להטפל לזה. אבל אם כבר מתעסקים בזה, אם הבת שלך הייתה בבסיס כל השבוע, מה כבר היא הייתה עושה? ומי היה מממן את הלינה, אוכל, ותנאים שלה בבסיס? האוויר? מטה יחידה. קצינת ת"ש ושאר גורמי שלישות עמוסים בעבודה בכל מקום שהם נמצאים. למה? קודם כל הבירוקרטיה המטורפת שנדרשת בצבא לכל פעולה (שחס וחלילה לא יבוא איזה הורה ויתלונן שהילד שלו עשה משהו שלא מתועד), ובעיקר בגלל שיש באמת אנשים שצריכים את זה. נשמע לך הגיוני שתהיה קצינת ת"ש אחת ליותר מפלוגה אחת? איך בדיוק היא תדאג באופן אישי (שזה התפקיד שלה) לכולם? והדבר האחרון ששגוי פה, זה תנאי השירות. עם כל הכבוד לכל האנשים שלא נמצאים בצבא וחושבים שהם יודעים משהו על תנאי הצבא. דבר ראשון, משרות קבע מאוד מבוקשות בקרב אנשים *לא משכילים*, והתנאים שם רחוקים מלהיות טובים (לא הרבה מעל שכר מינימום). ובקרב אנשים משכילים, לצה"ל יש בריחת מוחות מטורפת, מהסיבה הפשוטה שבחוץ, התנאים משמעותית יותר טובים. כן מה לעשות? עתודאים, תלפיונים, ושאר האוכלוסיות המשכילות של צה"ל - לא נשארות בצבא, וזאת עובדה. האם תנאי השירות שלהם מפליגים? בהתחשב בעובדה שהמשכורות (עד רס"ן) הן חצי (אם לא פחות) ממה שמוצע בשוק - התנאים ממש לא מפליגים.
גיל | 28.06.13
29.
יש עוד הרבה דוגמאות - מנגנוני מטה מנופחים
בתוך אחד שהיה בקבע, תקופה שחזרתי ל10 שנות קבע: משפט המתאים רק לצבא: "לבנות את התפקיד וליצוק בו תוכן" במקום להודות שהתקן והתפקיד מיותר. תבקרו במרכזי הציוד (קוראים לזה באזרחות - רכש), תבדקו כמה עשרות אנשי קבע מיותרים. תבדקו את מנגנון פיקוד העורף: מטה של פיקוד מרחבי המייצר עבודה מיותרת. מערך הפנסיה לגמלאי צהל, אותם אלו שהעבירו 25 שנות עבודה במקום עבודה מפנק והיום הם בוכים ששרתו את המדינה, הקדישו את חייהם וכד" ניתן לפרק הרבה פרות קדושות בצבא, אך הבעיה שאף אחד לא מוכן לאשר זאת.
יעקב אגוזי | 28.06.13
28.
וזה רק קצה צבא שיש לו מדינה
כל הנאמר נכון וזה רק קצה המזלג אין בעולם צבא שתקציב המשכורות והתנאים מהווה יותר מחמישים אחוז מתקציבו דיי עם הפרות הקדושות פקידים בקריה שיוצאים לפנסיה בגיל 45 נכי צה״ל שנפגעו בשק״ם תנאי שירות מטורפים ועוד אין מי שיממן את החגיגה אבל במדינתנו כרגיל טומנים את הראש בחול
אבי | 28.06.13
27.
תגובה על צהל
כאבא לשלושה חיילים אני חייב להסכים עםנכל מילה. חיילים בקריה גובניקים יכולים ללכת לקופת החולים שלהם. וחייל קרבי צריך ללכת לביקור רופא. הסעות מטורפות לכל מקום לפעמים לשטות שהיו יכולים לתענן רצף פעילויות עם אותו אוטובוס. המון אבסורדים יש בצהל. עם הדבר שהכי הסכמתי זה תנאי השרות ופרישה אחרי 20 שנה.
בני בסן | 28.06.13
23.
תמחור אמת של כוח אדם, זו השורה התחתונה
רוב ההצעות בכתבה לא ישימות, אך השורה התחתונה של כל ההצעות, תמחור אמת של כוח אדם. אם הצבא יידרש לתמחר פעילות של חייל סדיר, לא יבזבז כל כך הרבה ימי עבודה על כלום. שהייתי בקבע נלחמתי על מנת לא לקבל פקידות. כל הזמן רצו לתת לי פקידות ואני אמרתי שמבחינתי אני יכול לנהל את הלו"ז ללא עזרה וחבל על כוח האדם.
דורון | 28.06.13
22.
כל מילה נכונה רק שאת אף אחד זה לא מעניין
מה עם מאות או אלפי אוכלי החינם בבסיסים בתל אביב? מאות או אלפי הרס"רים שאין להם מה לעשות ונראים כמו גושי שומן מהלכים? למה בן אדם יוצא לפנסיה בגיל 47-50 ?מענק ותמצא עבודה או תישאר ותועיל . תשקיעו בקרביים ותומכי לחימה ופחות בשומן שנמצא במשרדים ממוזגים .
אלון | 28.06.13
20.
אני חושב שפיספסת את הבזבוז הגדול ביותר
שירתת במלחמת יום הכיפורים זה היה לפני 40 שנה מה היה גודלו של הצבא אז ? מדינת ישראל מנתה אז כ 4 מיליון איש היום יש 8 מיליון גם אם נקזז ערבים וחרדים נקבל לפחות 50% יותר חילים מאז הספקנו לעשות שלום עם מצריים וירדן לצאת מעזה ומשטחי A לצאת מלבנון המון טכנולוגיה חדשה שחוסכת כוח אדם אני מניח שהנקודה ברורה היום יש בצבא עשרות אלפי חילים מיותרים והם עולים כסף הרבה כסף מה בדיוק עושים כל החילים האילה ? אולי הילדים שלך יודעים
 | 28.06.13
16.
מיותר לומר
שכל מילה בכתבה חקוקה בסלע ושווה זהב צרוף. האבסורד הוא שמצד אחד כל אלה שמתגייסים מצפים שיתייחסו אליהם בחרדת קודש על זה שהם עשו טובה והתגייסו,כשבעצם התנאים המפליגים שלהם עולים לאין שיעור על פני מה שהם יכלו לקבל בחיים האזרחיים. מי שקרבי ונותן עבודה-קדוש.כל הסרח העודף של הג׳ובניקים שממזכרים קצינים רמי דרג ובפועל לא עושים כלום,שידללו אותו מהצבא ויפה שעה אחת קודם
רפאל לביא | 28.06.13
15.
ודבר נוסף-למה פנסיה בגיל כל כך מוקדם?????
זה עולה המון כסף!!!!פנסיה בגיל 42 או 44 לא זוכרת!!! יש לשנות מיידית!!!! שיוויוניות! מה קרה?מה הייחוס הזה? אפשר לחשוב !!! יש כאלה שעובדים הרבה פחות קשה ממני. גם אני הייתי רוצה לצאת לפנסיה בגיל 42. ועוד אחר כך לעבוד במקום נוסף אם בא לי וכך להרוויח שתי משכורות. הפקרות!!!!!!!!
דפי | 28.06.13
14.
דוגמה קלאסית לכוונות טובות אבל חוסר הבנה של איך גופים גדולים עובדים. תקצץ בפנסיות ובתקני הקבע
בכל מערכת גדולה אפשר למצוא מאות דוגמאות לחוסר יעילות אמיתית ולכאורה. מעשית, אין שום סיכוי לשנות מערכת על ידי מאות תקנות מנהליות שונות ומשונות - זה רק מביא לביורוקרטיה חדשה וביזבוז חדש. אתה רוצה להתייעל? תגדיר להנהלה (הקצונה הבכירה) יעדים ברורים, עם מנגנון אכיפה, ועם עונשים אישיים כספיים על ביזבוז. אם כל קצין בצה"ל ידע שהפנסיה שלו לא מובטחת בכלל, והוא נבחן על יעילות, על חסכון ועל צמצום בתקני קבע, פתאום תראו איזה פלא תהיה התיעלות.
כל שאר הבזבוזים הם משניים ותוצאתיים | 28.06.13
11.
מתי בפעם האחרונה היית קרוב בכלל לצבא??
לגבי הלהקות מסכימה מאוד, מיותר ואפשר לצמצם. לגבי מטה של היחידות- הכל בא מתלונות חיילים ותלונות הורים, אז צריך יותר תש ויותר רסר מטבח שכולם יאכלו אוכל מזין ולא משמין. נהג מ"פ- מאחלת לך לנהוג אחרי שלא ישנת שבוע.... הדבר הכי חשוב שהצבא הזה עלה עליו. אימונים- אתה יודע למה הולכים לישון מוקדם בחמישי ? אכן כדי להגיע רעננים לבילוי, כי לבילוי בכל זאת יוצאים ואז הצבא מעדיף לוותר על הכמה שעות האלה ושהחייל יצא ויחזור בחיים ולא יפגע כי הוא עייף. תנאים ועומדים בתור לתפקיד- כלכך לא נכון, תמיד חסר ובעיקר אנשים טובים שרוצים להשאר, הבעיה עכשיו היא ממש לא במערך הלוחם, אלא במערכים האחרים שצריך מהנדסים כלכלים וכו שהצבא פשוט לא עומד בקצב בעיקר בתחום ההנדסה . ואם תיקח משהו מהמערך הלוחם שיורק דם ולא רואה בית לא יהיה לך מי שילחם במלחמה הבאה. אגף השיקום- הבעיה בצבא שהכל מאוד מוקצן, ומה שנראה לך דומה לשוק האזרחי זה מאוד לא נכון, הרבה מהמקצועות החשיפה בהם הרבה יותר גדולה, כגון קשר שנחשפים לרמות קרינה מטורפות ויש להם סיכוי לחלות גדול יותר וכו. מסכימה שמי שנפגע בתאונת דרכים בדרך לנופש אחרי שישן לילה כמו שצריך בבית אין שום סיבה שיוכר כנכה צהל. אבל גם מישהו שלא נפגע בקרב אבל נפגע במסגרת צבאית (כמו למשל הקצינה בהר הרצל שנה שעברה) ראוי שיוכר כי אם לא הצבא היא לא היתה שם. יש מקומות לצמצם אבל אי אפשר לדרוש הכל ולשלם כלום. תפסיקו את האמבוש שהקמתם על הצבא בזמן האחרון.
 | 28.06.13
9.
הנקודה האחרונה היא הרגישה והנכונה ביותר...
"נכה צה"ל" צריך להיות אך ורק אדם שנפגע במהלך שהותו במסגרת הצבאית, ועקב פעילות שקשורה לצבא. כיום, גם עריק שברח במשך חודש לצבא ונדקר במועדון לילה ייחשב לנכה צה"ל, ויזכה לאותן ההטבות שיקבל לוחם שנפצע בקרב בדרגת נכות זהה. לכל מי שלא נפצע עקב שירותו הצבאי ובמהלך שהותו במסגרת הצבאית מגיעות את אותן הזכויות שמגיעות לכל נכה אחר מביטוח לאומי, לא פחות ובטח שלא יותר...
כריסטי ברטו | 28.06.13
5.
גם תאונות שלא מהקרב הן תוצאה של ההקרבה שמחמת השרות
חלק ניכר מהנכים שלא מהקרבות הם נכי תאונות אמונים ותאונות עבודה או נכים עקב שחיקה מתמשכת של מחוללים חוזרים ונשנים (שמיעה, אורתופדיה), תאונות נגרמות מהעיפות הרבה של מפקדים ושל חילים, והעיפות עצמה היא תוצאת החלטות (לפעמים מוצדקות) של המפקדים. כלומר, ברגע שבחור מתגיס הוא מכניס את עצמו ביודעין למשטר חיים, שהוא לא יודע אם יצא ממנו שלם, ועל סכון זה לטובת הכלל צריך לשלם.
נכה תאונת אמונים | 28.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת